Gisteren mijn 42LM760S ontvangen en ... wow, wat een prachtig apparaat.
De beeldkwaliteit viel mij echter tegen uit de doos.
Eerst even de firmware geupdate met 03.03.50 en daarna de instellingen gebruikt van
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799
Wat ik daar miste was Colour (die heb ik nu op 46 gezet) en Super Resolution heb ik nergens bij de instellingen terug kunnen vinden. Iemand een idee waar ik die laatste instelling kan vinden?
True Motion heb ik op 3 gezet na de toelichting van Quan:
Quan Vu schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:32:
[...]
True Motion is dat 100/200/400/800 hertz waar fabrikanten zo reclame mee maken. De beeldprocessor berekent dan steeds tussen twee beelden een tussenbeeld. Je hebt dan als het ware twee keer meer beelden per seconde, waarvan de helft dus geïnterpoleerd. Twee keer meer beelden betekent vermindering van het schrokkend effect bij snelle beweging van de camera en objecten.
Soms wil men deze techniek uitzetten omdat het meer inputlag veroorzaakt bij het gamen. Door de tijd die het nodig heeft om het geïnterpoleerd beeld te berekenen, duurt het langer voordat actie>reactie waarneembaar is. Die ene paar milliseconde is voor een fervent gamer fataal.
Nog een reden om het uit te zetten is omdat het beeldfouten veroorzaakt en filmisch effect wegneemt. Zolang u er niet aan stoort en niet gamet, zou ik het gewoon aan laten maar dan op een laag niveau (bij mij standje 3)
Toch was ik nog niet tevreden met het beeld en met de magic remote zag ik ineens bovenin het beeld dat de weergave slechts 720P was. Na wat zoekwerk bleek het te liggen aan de instellingen van de Cisco 8485DVB HD PVR.
HDMI-output stond in dat apparaat namelijk standaard op 720P. Daarna op 1080i gezet en ... héhé eindelijk echt mooi full hd beeld, een wereld van verschil.
Toevallig heeft mijn moeder ook net een nieuwe (Philips) tv gekocht en heeft ze eveneens een Cisco 8485DVB HD PVR. Wat bleek, bij die philips kon je dus nergens op de tv zien welk fomaat hij doorgeeft, dus zij dacht al HD te kijken en was niet onder de indruk van de beeldkwaliteit. Na aanpassing was ook dat Philips beeld véél mooier en scherper.
Wellicht geldt deze instelling niet alleen voor deze decoder en weten velen niet eens dat ze geen HD kijken, maar HD Ready. Mocht je via een decoder kijken, check dan even de HDMI-ouput van dat apparaat.
Zelf ga ik de CI+ er nog inhangen, dan gebruik ik dat cisco ding alleen nog maar als dvd recorder.
Mijn ervaringen van de internet browser zijn positief. Er van uitgaande dat je er niet te veel van moet verwachten, zijn de 15 in te stellen favorieten genoeg om even "snel" naar eenb specifieke site op internet te kijken. Ik gebruik nu de draadloze verbinding en dat is niet echt snel. Weet nog niet of ik de ethernet kabel er nog aan ga hangen (is toch weer een extra kabel door de kamer). Heeft iemand al ervaring of dat een stuk sneller is dan draadloos?
De andere functies ga ik van het weekend nog uitgebreid uitproberen.