Had al enige tijd het voornemen om mijn huidige Samsung 40inch LCD TV uit 2008 op te waarderen naar een fijne nieuwe 3D LED TV. Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar de Samsung 55ES8000. Leuk ding met grappige gadgets alhoewel ik betwijfel of die bediening met handgebaren en voice nu wel zo goed werkt in de praktijk. Zeker gezien het feit dat Samsung, naar mijn idee, de eerste fabrikant is die deze manier van bediening van een TV uitbrengt. Vaak ben je dan toch het komende jaar een proefkonijn en is de techniek pas over een jaartje of wat pas betrouwbaar genoeg om echt iets toe te voegen. Althans, zo voelt dat voor mij. Wel grappig om eens mee te spelen maar praktisch gezien moet het zijn waarde nog bewijzen...
Mijn uitgangspunt was eigenlijk een grotere LED TV met een mooi beeld plus wat overige Smart TV toeters en bellen. Ik heb er een Apple TV met ATV Flash aanhangen dus dat is mijn primaire bron van content. Maar terwijl ik me focuste op de Samsung heb ik eigenlijk ook telkens met een schuin oog naar LG gekeken wat zij momenteel te bieden hebben. Afgelopen zondag op mijn gemak dit topic eens door zitten lezen en gaandeweg steeds enthousiaster geworden over de 2012 line-up van LG en dan met name de 55LM960V. Had ook in de gaten dat Foka wel eens een interessante partij kon zijn om dit beestje tzt aan te schaffen, niet in het minst door het enthousiasme en deskundigheid van Quan Vu op dit forum. Afijn, toch maar eens voorzichtig op de site van Foka gekeken en in het kader van 'wat kan het voor kwaad' een prijsaanvraag voor dit pareltje gedaan. Nog geen 10 minuten later had ik een prijs in mijn mail en nog geen twee uur later stond ik de TV in te laden bij Foka...bingo. Combinatie van goede prijs, fijne cashback actie van LG en een extra kassakorting bij Foka op 1,2, en 3 juni...scheelde echt een bundel. Zelfs op de beste Internet-prijs...aanrader!
En man, wat is het een plaatje...hij hangt keurig strak aan de muur en zelfs zonder calibratie loopt het water je in de mond. Wat een waanzinnig mooi beeld geeft dat ding...en was in eerste instantie bang dat 55inch misschien te groot zou zijn maar ik zeg nu: hoe groter hoe mooier! En de passieve 3D? Helemaal top! Kortom, een dijk van een aankoop, goede prijs en service van Foka. Quan stond in de winkel en heeft me prima geholpen.Nog wat korting op HDMI-kabeltjes gekregen...helemaal goed. Leuk ook om te zien dat iemand zoveel passie voor z'n vak heeft...zie je niet zo heel vaak meer.
Ben nu zover dat ik alles inmiddels zo'n beetje getest en uitgeprobeerd heb alleen blijk ik op de een of andere manier geen gebruik te kunnen maken van de Wired LAN poort. Wireless-N werkt prima, maar de Wired LAN blijft 'grayed-out' in het menu. Iemand hier ervaring mee? Kan de LAN poort gewoon fysiek defect zijn of kan een SW-update(nu versie 03.04.05) dit euvel wellicht verhelpen? Kabel ook al gewisseld...andere poort op mijn Router...geen verschil.Geen idee waar dit aan ligt dus tips zijn zeker welkom...voor de rest helemaal happy met het nieuwe speeltje!