Zomaar een raar bericht tussendoor
Ik had met mijn LG (47LM660) problemen met clouding/lichte plekken in het beeld. In eerste instantie viel het mee, maar nadat de TV een paar keer was schoongemaakt werden de plekken erger.
Op een bepaald moment moest de TV worden verhuisd, en het viel me op dat de lichte plekken zich hadden verplaatst. Alles was voorzichtig ingepakt en netjes in de doos gedaan, dus er was niet echt een duidelijke reden voor de verandering.
Het wordt nog vreemder

toen de TV weer is terugverhuisd zat er een lichte plek aan de andere kant, en was de oorspronkelijk meest opvallende plek verdwenen. De nieuwe plek zat rechtsonder. Het viel me op dat de 2 rubberen verpakkingsstrips hier ook een behoorlijke druk uitoefenen als de TV nog in de doos zit.
Ik deed eens gek, duwde voorzichtig met een zachte doek tegen de voorkant, en het werd nog erger. Toen trok ik een beetje aan de speaker die aan de achterkant van de behuizing zit. Het gaf een beetje mee, Ik hoorde een 'klik', en sindsdien is de plek een stuk minder licht. Het is nu voor mij acceptabel.
Kortom, het clouding probleem is nu bij mij (voorlopig) naar een acceptabel niveau door letterlijk wat duwen en trekken. Ik raad het niemand aan, maar waarschijnlijk zit er toch een soort ontwerp/constructiefout in de TV waardoor bijv. de glasplaat teveel tegen het scherm drukte.
Niets...