Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
Ik heb een Synology DS413j en die heeft een ARM-processor. Ik heb plex wel geinstalleerd, maar subs komen niet mee.

Volgens plex wiki:
It will not be possible to watch media that use most forms of subtitles, subtitles need to be "burnt into" the video stream by the transcoder for viewing on most clients
Vandaar dat ik naar SMB/CIFS kijk. Dit werkt alvast wel goed op m'n tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mijn plex werkt iig met ondertitels die in een mkv zitten. Ik neem aan dat srt's ook wel werken maar ik heb eigenlijk een hekel aan ondertitels dus dat heb ik nooit geprobeerd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Als ze in de stream zitten zal dat waarschijnlijk wel lukken, nog niet geprobeerd eigenlijk.
Persoonlijk heb ik ook geen problemen om zonder subs te kijken maar vrouwlief wil ze wel :)

Misschien moet ik kijken naar een upgrade van m'n NAS... Maar die optie probeer ik te vermijden. Als het met SMB/CIFS kan, dan ben ik ook uit de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494069

Ik heb de 47LM760S en sinds de laatste software update hapert mijn beeld af en toe. Is er een mogelijkheid om de software te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MatthiasDS schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:09:
Als ze in de stream zitten zal dat waarschijnlijk wel lukken, nog niet geprobeerd eigenlijk.
Persoonlijk heb ik ook geen problemen om zonder subs te kijken maar vrouwlief wil ze wel :)
Ik zal straks thuis 's kijken of srt's werken.
Misschien moet ik kijken naar een upgrade van m'n NAS... Maar die optie probeer ik te vermijden. Als het met SMB/CIFS kan, dan ben ik ook uit de problemen.
Nouja punt is dat je met plex ook een veel fijnere interface hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 14:06
Anoniem: 494069 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:43:
Ik heb de 47LM760S en sinds de laatste software update hapert mijn beeld af en toe. Is er een mogelijkheid om de software te downgraden?
Bekend probleem en downgraden is niet mogelijk: zie de eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:03
aahh.. moet hier maar even reageren zodat ik dit topic kan volgen. Heb ook problemen met de ondertitels. Tweede mail nu naar LG support verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 21:54

dbzfan

Nee.

Ik gebruik Plex. Srt bestand zelfde naam geven als mkv bestand en dan werkt het prima hier. In Plex heb ik hem wel ingesteld op Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42

NSG

Je weet niks!

dbzfan schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 01:49:
Ik gebruik Plex. Srt bestand zelfde naam geven als mkv bestand en dan werkt het prima hier. In Plex heb ik hem wel ingesteld op Nederland.
En heeft jouw tv dan ook de laatste update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 21:54

dbzfan

Nee.

Enes_81 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:58:
[...]

En heeft jouw tv dan ook de laatste update ?
Nee die heb ik weggeklikt. Maar hierboven werd geen conclusief antwoord gegeven of je losse srt subtitles via plex dlna kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Het hele probleem is: dat losse .srt ondertitels niet meer werken na de update, dat werkte voorheen dus wel (m.u.v. bepaalde NAS systemen). Samengevoegde. srt ondertitels werken blijkbaar nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 09:36
Gelukkig gebruik ik alleen Engelse ondertiteling. Nog geen problemen gehad daarmee, zoals ook vermeld. Maar toch maar even bevestigen ;) . NL ondertiteling heb ik nooit gebruikt, dus daar kan ik niets over roepen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29
MatthiasDS schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:09:

Ik heb nog een oude DS408 staan en daarbij werken subs zonder problemen. Of het nu externe .srt bestanden zijn of ingebakken subs, werken allemaal. Gebruik geen PLEX of andere dingen, stream gewoon rechtstreeks vanaf mijn NAS op de tv.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ligt voornamelijk aan de implementatie van DLNA. Ik had een DLink DNS-320. Die hield er ook mee op na een update. Dat heeft daarna nooit meer gewerkt met de combi van DLink-LG.
Ik heb een DS411+II en Plex wilde daarop ook niet zomaar ondertiteling laten zien op de LG. Daarna was ik het eigenlijk wel gewoon zat. Nu met de standaard mediaserver van Synology werkt alles zoals ik dat wil. En die poespas van Plex, jaaaaaaammmmmerrrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
"Dank u wel voor uw e-mail.

Vervelend dat u geen ondertiteling meer heeft na de laatste software update.

Het probleem is bekend, wij adviseren u om van tijd tot tijd op onze site www.lg.com/nl te kijken of er een software update is.

Excuses voor het ongemak.
"

Niks nieuws dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 00:10

bAdmuTs

mAzE

Enes_81 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:02:
Het hele probleem is: dat losse .srt ondertitels niet meer werken na de update, dat werkte voorheen dus wel (m.u.v. bepaalde NAS systemen). Samengevoegde. srt ondertitels werken blijkbaar nog wel.
Dat klopt dus niet helemaal, heb al meerdere mkv's gehad waarbij de losse NL .srt gewoon werkt (net 26 eps van een serie gekeken met NL .srt), heb er ook meerdere gehad waarbij het niet werkt. Het stomme is dat ik totaal geen verschil kan zien tussen degene die wel en niet werken |:( .

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
bAdmuTs schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:54:
[...]

Dat klopt dus niet helemaal, heb al meerdere mkv's gehad waarbij de losse NL .srt gewoon werkt (net 26 eps van een serie gekeken met NL .srt), heb er ook meerdere gehad waarbij het niet werkt. Het stomme is dat ik totaal geen verschil kan zien tussen degene die wel en niet werken |:( .
misschien eentje met of zonder aanhalingstekens / apostrof (bijv foto's) erin?
dat is iets dat andere talen niet of minder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:58
Ik zat ook al zoiets te denken, aangezien het zo specifiek Nederlandse ondertitels lijkt te verwerpen.

Eventueel zou het ook nog character encoding kunnen zijn? Maar dat zou wel héél toevallig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb net een serie gekeken, waarbij het verschil tussen het wel werken en niet werken van de ondertiteling afhangt van de aanwezigheid van het karakter è, als in . Het gekke is dat bij een andere serie met Engelse ondertiteling ik het karakter è zonder problemen in allerlei combinaties kan toevoegen aan de ondertiteling. Het betreft Plex met losse srt-files en de 42LM760S. Vooralsnog zie ik als oplossing om de afwijkende e-karakters (ë, è en é) te vervangen door een e in Nederlandse ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Hmm, typisch, nog steeds geen 100% match dus. Maar we komen wel verder :p Misschien gebeurt het niet met 'è' maar met bijvoorbeeld de lettercombinatie 'hè'. Het kan best iets ogenschijnlijk onlogisch als dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Snap het ook niet meer nee, ik dacht dat de problemen zich niet voordeden als je via usb afspeelde; zo heb ik gisteren nog een film met losse ondertitel via usb afgespeeld, probeer ik vandaag een andere krijg ik geen ondertiteling :S

Erg jammer dat LG hier zo lang over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 19:49
Enes_81 schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:01:
Snap het ook niet meer nee, ik dacht dat de problemen zich niet voordeden als je via usb afspeelde; zo heb ik gisteren nog een film met losse ondertitel via usb afgespeeld, probeer ik vandaag een andere krijg ik geen ondertiteling :S

Erg jammer dat LG hier zo lang over doet.
Niet alleen jammer maar ook een beetje knullig.Geen mogelijkheid om terug te gaan naar een voorgaande firmware versie en service reageert met exact hetzelfde mailtje naar iedereen die eindigt op '...kijk van tijd tot tijd op onze site'...en als je dan gaat kijken dan staat daar ook nog eens de voorgaande hemelse perfecte versie 04.41.03 O-) en niet de patch of doom 04.50.03 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 00:10

bAdmuTs

mAzE

haribold schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:33:
Ik heb net een serie gekeken, waarbij het verschil tussen het wel werken en niet werken van de ondertiteling afhangt van de aanwezigheid van het karakter è, als in . Het gekke is dat bij een andere serie met Engelse ondertiteling ik het karakter è zonder problemen in allerlei combinaties kan toevoegen aan de ondertiteling. Het betreft Plex met losse srt-files en de 42LM760S. Vooralsnog zie ik als oplossing om de afwijkende e-karakters (ë, è en é) te vervangen door een e in Nederlandse ondertitels.
Ik heb hier een NL .srt met è in crèche en dat werkt gewoon. Heb net bij een mkv met ingebouwde NL subs die niet werkte de subs extracted als NL .srt en nu werken de subs wel. Schiet mij maar lek, begrijp er niks van :?.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
sjorremans schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:36:
[...]

Ik heb nog een oude DS408 staan en daarbij werken subs zonder problemen. Of het nu externe .srt bestanden zijn of ingebakken subs, werken allemaal. Gebruik geen PLEX of andere dingen, stream gewoon rechtstreeks vanaf mijn NAS op de tv.
Ik heb net even de plex package gedisabled, en stream nu via de standaard "media server" package. Helaas krijg ik ook hier geen .srt's mee door. Ik merk wel dat de streaming op zich beter verloopt dan via Plex. Responsiever, sneller, en ik zie veel meer bestanden die ik via Plex niet zie (vb. .m2ts files).

Nu nog de subtitles dus... Ik lees links en rechts dat je beide (video & subs) kan mergen in een mkv. Ik denk dat ik dit maar even ga proberen. Dit proces zou niet enorm tijdrovend zijn.

edit: met mkvmerge GUI werkt dit uitstekend! Gewoon de video file & srt inladen en laten muxen. Duurt niet lang, en werkt perfect.

edit2: te vroeg gejuicht? Dezelfde MKV's die daarnet werkten, lukken nu niet meer. Geen wijzigingen gedaan aan setup van TV. Vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door MatthiasDS op 12-11-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Ik heb een aardige oplossing gevonden, denk ik. Een tekstbestand met ANSI-codering en speciale tekens als è veroorzaakt het probleem (het typisch Nederlandse woord "hè" bijvoorbeeld). Een srt-file met UTF-8-codering en speciale tekens als è werkt wel. De truc is dus om speciale tekens te verwijderen uit de srt-file, of deze op een juiste manier om te zetten naar UTF-8-codering (onjuiste omzetting kan zelfde problemen geven). Ik zou gewoon een search (è, é, ë) & replace (e) doen in Nederlandse srt-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
haribold, ik ben hier net ook mee aan het experimenteren. Ik had een Nederlandse SRT met é en è, deze dmv Notepad++ naar UTF-8 omgezet, vervolgens gemuxed naar MKV. Werkte eerst, maar daarna niet meer.
Nu ben ik aan het proberen om de é en è te verwijderen uit deze SRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jullie toch aan het experimenteren zijn, kijk dan aub ook of de paddiepte nog iets uitmaakt of niet.
Dat van die UTF8 klinkt wel logisch overigens. Zal wel de standaarinstelling van de ARm linux op de synology zijn :)
Zou je trouwens ook even willen testen of dat met syno mediaserver ook werkt?
* The Eagle niet zo'n fan van plex, syno product is veel sneller :)

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 12-11-2013 21:20 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Ik zit op dit ogenblik 3 mappen diep. Hoe ver wil je dat ik het test, nu ik bezig ben?

In elk geval, positieve resultaten! De SRT, omgezet naar UTF-8, en vervolgens ontdaan van de "speciale" karakters (dus é, è), werkt nu zowel naast de .avi, als in de .mkv.
Een SRT in dezelfde map, ook naar UTF-8 omgezet, maar nog wel met speciale karakters, werkt nog niet. Volgende test dus het vervangen van deze karakters in deze tweede SRT. Als dit werkt, dan heb ik de oplossing. En dan kan ik het zonder plex rooien, want zoals je zegt lijkt de media server van Synology inderdaad beter voor home network streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ga zelf niet verder dan 4 of 5 volgens mij. Maar heel erg prettig om te weten dat het dus een gevalletje UTF codering is. Media server werkt namelijk zoveel lekkerder dan Plex :)
Enige wat ik me nog afvraag: wat als er speciale karakters in de bestandsnaam zitten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
- 5 mappen diep: geen probleem
- speciale karakters in bestandsnaam: geen probleem (althans, getest met 'é')

Laatste test is ook gelukt. Deze keer heb ik dus wel de speciale karakters laten staan, maar wel "proper". Omzetting van ANSI naar UTF-8 gaf immers karakters als "xE9" ipv "é". Eventjes deze "xE9" (en anderen) vervangen door het corresponderend "juiste" karakter en voila, subs werken op TV met weergave van deze karakters.

Met andere woorden is de workflow nu vrij eenvoudig:
- .srt's omzetten naar UTF-8
- vervanging niet correct weergegeven speciale karakters door de juiste corresponderende karakters

Hier ben ik heel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ha! Dus toch de character encoding. Altijd leuk om te zien dat je intuïtie goed zat :)
[/opschepmodus]

Misschien LG inseinen dat we het probleem hebben gevonden? Met deze kennis van de oorzaak lijkt het me vrij triviaal om te fixen voor de mensen die de code beheren. Misschien dat ze er eindelijk wat aan gaan doen als hun devvers te horen krijgen dat een nare zoektocht naar de oorzaak niet meer nodig is. Misschien verhuizen ze het probleem zelfs wel omhoog op hun To-Do lijstje met als commentaar: "//Easy fix, will do after coffee break" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Misschien LG inseinen dat we het probleem hebben gevonden?
Doe gerust - ik heb enkel uitgevoerd hetgeen ik hier als ideeën gelezen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Er is nu dan wel een workaround gevonden, maar de oorzaak van het probleem ligt sowieso niet bij tekens als é of è. Ik heb hier namelijk een .srt met meermaals die tekens erin en ANSI codering, zowel via PLEX als usb wordt deze gewoon met ondertiteling afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, maar dan is alsnog de vraag of dat ook lukt als je de standaaard synology media server als afspeler gebruikt :)
En tevens de vraag of dat ook werkt als je de boel niet MUX't maar ze er gewoon als losse SRT's naast laat staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556028

Ik Heb een 42LM620S en kan maar moeilijk/geen gebruik van het internet maken. Met name bij Youtube krijg ik zo goed als altijd de melding "onvoldoende geheugen, de webbrowser is afgesloten" en dan ligt ie eruit.
Het viel me op dat op dit forum hier al twee keer eerder melding van werd gedaan maar dat er (nog) geen eventuele oplossingen zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Op mijn 55LM760S werkt Youtube ook niet fijn, traag en veelal bufferen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nooit gebruik, puur omdat het niet fijn werkt op de tv.

Denk dat het bijvoorbeeld op een 860S wel beter werkt aangezien daar een dual-core processor in zit.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Op mijn LM760S werkt youtube anders prima hoor; draadloos dan ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Op mijn 55LM760S werkt youtube ook prima. Je moet ook wel begrijpen dat de CPU die hierin zit, niet een I7 is. Zelfs op de 860S was het maar 5% sneller merkbaar. Prijs niet waardig.

Denk dat ze hier nog flink aan moeten sleutelen. Maar het geheugen probleem is niet iets goeds. Raad je aan contact op te nemen met de LG service afdeling. Dit mits je uiteraard de nieuwste firmware erop hebt staan.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:46
Blijkbaar verzamelen de LG Smart TVs gegevens over wat je kijkt, hoe de files op je aangesloten usb sticks heten, en verstuurd deze gegevens naar LG (via unencrypted http):

http://doctorbeet.blogspo...ng-usb-filenames-and.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofels
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
Lijkt er wel op : ( hier in ned. versie ).
nieuws: 'LG Smart TV speelt privacygevoelige data door'

Jofels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
LG brengt eerst een waardeloze update uit en nu lees ik ook nog dat ze je privacy schenden. Jammer LG...erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
Hoe zetten jullie die Srt bestanden om naar UTF-8 ?

Ik heb dit gezeik inmiddels ook, vroeger nooit gedoe gehad met ondertitels.
Ook valt het me op dat het nu langer duurt eer de movie start, dus dat rode draaiende cirkeltje staat dan secondes stil alvorens te beginnen.
Dit was volgens mij altijd veel sneller .....

Ook erg jammer dat instellen mbt ondertitels (font size, kleur, etc) steeds weer ingevoerd moeten worden.
Is daar een trucje voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Omzetten is simpel: bestand openen in Crimson editor (freeware versie van ultraedit) of in notepad++, codering aanpassen, opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
Dank je wel ! Ga het snel proberen.
Vanaf nu gaat ook de update checker uit, als ik straks wellicht een normale Firmware heb na de volgende update dan ben ik klaar met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Ik heb gisteren maar een mediaplayer gekocht (mede8er med600x3d) omdat ik dat gedoe met LG over firmware en ondertitels etc zat was, super klein kastje:

Voor diegene die het interessant vinden en twijfelen of ze toch een aparte player willen aanschaffen, heb ik alleen de extra voordelen ten opzichte van de LG geïntegreerde oplossing benoemd: LG Smart TV mediaplayer VS. Mede8er Med600x3d:
  • Wel ondertitels toont (welke formaat dan ook)
  • Blu-ray iso's streamt (Zelfs Avatar Blu-ray) vanaf Synology (wel NFS aanzetten en instellen op UDP en write/read 32K)
  • Geïntegreerde movie / TV Series scraper / jukebox (zoals YAMJ, Plex) de echt super snel is
  • Een app als afstandsbediening waarop je de jukebox met afbeelding kan zien en selecteren
  • On-the-fly subtitles kan downloaden terwijl je de film kijkt (gisteren Avatar zonders subs tijdens het kijken subs toegevoegd in letterlijk paar seconde)
  • Wake on Lan
  • Sneller menu ~menu lijkt een beetje op XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58
klinkt wel interessant. Misschien dat ik die ook wel koop.
Maar ik heb al mn films en muziek op een pc staan die op zolder staat, je kan ook gewoon films en muziek streamen naar de mede8er neem ik aan?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Qosmic schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:04:
klinkt wel interessant. Misschien dat ik die ook wel koop.
Maar ik heb al mn films en muziek op een pc staan die op zolder staat, je kan ook gewoon films en muziek streamen naar de mede8er neem ik aan?
Als je PC in je netwerk hangt (liefst met een LAN verbinding, beste een Gigabit verbinding voor Blu Ray iso's) hoeft dat geen probleem te zijn. Je kunt ook in Windows, Linux en Mac protocollen instellen voor NSF of Samba en UPnP. Als je een Thuiswerk groep hebt aangemaakt in je netwerk vind je media player hem vaak wel automatisch.

Alternatief kan voor je zijn om i.p.v. de med600x3d de med800x3d of 1000 variant te nemen, hier kun je een HDD in zetten, dan kun je films naar je media player kopiëren, hoeft je PC ook niet meer aan te staan als je films wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 13:23

Froggy

...

Onthutsend nieuws:
http://www.automatisering...g-is-gebruiker-te-slim-af

Het blijkt dus dat ondanks dat je de optie om gegevens naar LG te sturen UIT zet, dit toch gebeurt. Geen idee of het ook met de 2012 serie gebeurt. Iemand bij machte om dat eens uit te vissen?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Eperium schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:40:
[...]

Als je PC in je netwerk hangt (liefst met een LAN verbinding, beste een Gigabit verbinding voor Blu Ray iso's) hoeft dat geen probleem te zijn. Je kunt ook in Windows, Linux en Mac protocollen instellen voor NSF of Samba en UPnP. Als je een Thuiswerk groep hebt aangemaakt in je netwerk vindt je media player hem vaak wel automatisch.

Alternatief kan voor je zijn om i.p.v. de med600x3d de med800x3d of 1000 variant te nemen, hier kun je een HDD in zetten, dan kun je films naar je media player kopiëren, hoeft je PC ook niet meer aan te staan als je films wil kijken.
PC hangt in een bedraad gigabit netwerk. En ik vind het niet erg om mn pc aan te zetten, daar staat toch al mn media op en daar download ik ook mee.
Anders moet ik steeds alles weer gaan overzetten op de hdd van de mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Froggy schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:07:
Onthutsend nieuws:
http://www.automatisering...g-is-gebruiker-te-slim-af

Het blijkt dus dat ondanks dat je de optie om gegevens naar LG te sturen UIT zet, dit toch gebeurt. Geen idee of het ook met de 2012 serie gebeurt. Iemand bij machte om dat eens uit te vissen?
Mogge. Oud nieuws: nieuws: 'LG Smart TV speelt privacygevoelige data door'
En ja, dat gebeurt op de LM760 serie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Eperium schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:07:
Ik heb gisteren maar een mediaplayer gekocht (mede8er med600x3d) omdat ik dat gedoe met LG over firmware en ondertitels etc zat was, super klein kastje:

Voor diegene die het interessant vinden en twijfelen of ze toch een aparte player willen aanschaffen, heb ik alleen de extra voordelen ten opzichte van de LG geïntegreerde oplossing benoemd: LG Smart TV mediaplayer VS. Mede8er Med600x3d:
  • Wel ondertitels toont (welke formaat dan ook)
  • Blu-ray iso's streamt (Zelfs Avatar Blu-ray) vanaf Synology (wel NFS aanzetten en instellen op UDP en write/read 32K)
  • Geïntegreerde movie / TV Series scraper / jukebox (zoals YAMJ, Plex) de echt super snel is
  • Een app als afstandsbediening waarop je de jukebox met afbeelding kan zien en selecteren
  • On-the-fly subtitles kan downloaden terwijl je de film kijkt (gisteren Avatar zonders subs tijdens het kijken subs toegevoegd in letterlijk paar seconde)
  • Wake on Lan
  • Sneller menu ~menu lijkt een beetje op XBMC
Welke app gebruik je dan om de mede8er te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
App heet M8 Jukebox, maar als je mede8er zoekt in de app store vind je het ook. Hier het linkje http://m8jukebox.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Jammer dat die er (nog) niet voor android is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kreeg zojuist een software update aangeboden. Even kijken of hier die fix in zit.

In ieder geval moest ik een ToS accepteren.

Yep, mijn TV stuurt niks meer naar 't internet toe bij het gebruik van plex (was al zo) of DLNA, alle communicatie blijft binnen m'n LAN. En in tegenstelling tot eerder gebeurt er ook niks als je de 'my apps' drawer tevoorschijn tovert. Hij praat nu pas tegen het internet als ik het 'home' scherm open en daar zit internetshit in dus da's dan weer logisch.

[ Voor 78% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-06 10:57
En de ondertiteling bug is ook opgelost! mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 22:58
Mag ik vragen welke versie de laatste is die jullie nu doorkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
04.51.07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Cyber: welk type TV heb jij ookalweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ondertiteling werkt hier ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 22:58
thx,kreeg geen update door hier,maar het vrouwtje had het al gedaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Nice update ook binnen gehaald. Toch nog redelijk snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The Eagle schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:57:
@Cyber: welk type TV heb jij ookalweer?
LM960V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Hier de update gehad. Maar ik moet nu ineens instemmen met algemene voorwaarden om nog de smart-tv-functionaliteit te kunnen gebruiken. Ik geloof dat ik gewoon een product hebt gekocht van LG met specificaties en dat het product volgens die specificaties moet werken. Nu moet ik opeens instemmen met voorwaarden om dit product verder te mogen gebruiken. LG betreurt van alles en zegt de privacy hoog in het vaandel te hebben. Ondertussen maar ingestemd met een uitgebreide privacy policy waarbij gegevens gewoon door derden verzameld kunnen worden... ofzo... als iemand er wijs uit wordt door alles te gaan lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yup, zelfde hier, ook die voorwaarden. Vertrouw het voor geen meter, maar dat gaan we zien. Meten is weten, maar daar ga ik vandaag niet meer aan beginnen.
Als ze het met die AV zo hebben opgelost is dat te schandalig voor woorden, want dan had zoiets al bij de koop bekend moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:02
Heb ook even de voorwaarden gelezen. Wordt expliciet genoemd dat ze het recht hebben om je kijk gegevens op te slaan / te verzamelen... Dus de vraag is of het echt uit de firmware is of dat het later weer geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r stond in dat als je gebruik maakte van een bepaalde feature (die ik nog nooit gezien heb), dat dán je kijkgegevens doorgegeven worden. Die feature had daar ook direct mee te maken. Dat was wat mij betreft logisch.

Ik heb met mijn sniffer vervolgens geverifieerd dat er in werkelijkheid niks doorgegeven wordt als je van zender wisselt. Dat was overigens bij mij al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En bij het afspelen van NAS of USB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512493

Ook ik heb een paar dagen geleden de update binnen gehaald. Gevolg:

1 Ik moest de de algemene voorwaarden accepteren en
2 de optie om het verzamelen van data over kijkgedrag aan/uit te zetten was verdwenen uit het menu.

Echter bij mij werken in tegenstelling tot berichten van anderen hier de subs nog steeds niet :(. Ben ik de enige hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:59:
En bij het afspelen van NAS of USB? :)
USB niet geprobeerd, maar met een DLNA share (Plex, maar dan niet de speciale interface) gebeurde er niks. USB kan ik wel even proberen maar ik ben nu niet thuis.
Anoniem: 512493 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:58:
2 de optie om het verzamelen van data over kijkgedrag aan/uit te zetten was verdwenen uit het menu.
Die heeft er bij mij volgens mij nooit ingestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 27-11-2013 22:04 ]

Anoniem: 512493

CyBeR schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:04:

Die heeft er bij mij volgens mij nooit ingestaan.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik ben eigenlijk pas gaan kijken na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550896

Hier inmiddels ook een update binnen gehad, alleen sommige ondertitels werken nu wel en andere niet. Totaal geen idee wat het verschil is tussen werkend en niet werkende SRT..

Iemand soortgelijke ervaringen..? Of misschien zelfs oplossingen?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555436

Sorry dat ik het hier vraag maar is dit een goede tv om te kopen:
55LA7408?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Ik heb een vraagje ivm de 47LM860V die ik heb, en ik vind het niet direct terug. Mijn Sony heeft een functie waarbij, als ik een gekoppeld HDMI device opstart, de TV mee vanzelf aanspringt. En bij het uitzetten van de Sony gaat het gekoppeld HDMI device ook mee uit.

Kunnen de 2012 LG's dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 555436 schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:27:
Sorry dat ik het hier vraag maar is dit een goede tv om te kopen:
55LA7408?
Dat is een 2013 model, daar is een ander topic voor.
MatthiasDS schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:33:
Ik heb een vraagje ivm de 47LM860V die ik heb, en ik vind het niet direct terug. Mijn Sony heeft een functie waarbij, als ik een gekoppeld HDMI device opstart, de TV mee vanzelf aanspringt. En bij het uitzetten van de Sony gaat het gekoppeld HDMI device ook mee uit.

Geen idee maar de LM-serie is het 2012-model.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 02-12-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
CyBeR schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:36:
Geen idee maar de LM-serie is het 2012-model.
Vandaar net mijn vraag. Ik wil weten of ik met mijn 47LM860V ook kan wat ik met mijn Sony kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja.
Dat heet HDMI control en dat wordt door de LM series ondersteund.
Maar wat let je om dat device aan je LG te koppelen? :)

Overigens heb ik het zelf meteen uitgezet. Ik wil mijn TV niet iedere keer aan hebben als ik mijn receiver of BR speler aanzet namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
The Eagle schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:17:
[...]

Ja.
Dat heet HDMI control en dat wordt door de LM series ondersteund.
Maar wat let je om dat device aan je LG te koppelen? :)

Overigens heb ik het zelf meteen uitgezet. Ik wil mijn TV niet iedere keer aan hebben als ik mijn receiver of BR speler aanzet namelijk ;)
Toestel (het is een Telenet digicorder - ik ben Belg) hangt al aan de LG, ik heb de optie nog niet gevonden om dit te enablen.
Aangezien wij TV kijken via de digicorder, en de TV altijd aan moet wanneer de digicorder aan gaat, is het wel zo handig om beiden te koppelen.

Even zoeken naar die optie...

edit: blijkbaar is dit "Simplink" bij LG. Was reeds ingeschakeld, helaas lukt het niet.
edit2: CEC stond blijkbaar uitgeschakeld op de digicorder. Nu werkt het!

[ Voor 10% gewijzigd door MatthiasDS op 02-12-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MatthiasDS schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:41:
[...]

Vandaar net mijn vraag. Ik wil weten of ik met mijn 47LM860V ook kan wat ik met mijn Sony kan.
Oh sorry ik begreep je vraag verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MatthiasDS schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:50:
[...]

Toestel (het is een Telenet digicorder - ik ben Belg) hangt al aan de LG, ik heb de optie nog niet gevonden om dit te enablen.
Aangezien wij TV kijken via de digicorder, en de TV altijd aan moet wanneer de digicorder aan gaat, is het wel zo handig om beiden te koppelen.

Even zoeken naar die optie...

edit: blijkbaar is dit "Simplink" bij LG. Was reeds ingeschakeld, helaas lukt het niet.
edit2: CEC stond blijkbaar uitgeschakeld op de digicorder. Nu werkt het!
Mogguh :P
Volgende keer eerst zelf prutsen, dan vragen. Zo werkt het hier al jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
The Eagle schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:15:
[...]

Mogguh :P
Volgende keer eerst zelf prutsen, dan vragen. Zo werkt het hier al jaren ;)
Dat heb ik gedaan - echter wist ik niet waar ik naar op zoek was. Eens ik wist dat het over "HDMI control" ging, kon ik dat linken naar Simplink (aan LG-zijde) en CEC (aan digicorder-zijde). En dan werd het uiteraard eenvoudig.

Simplink-instelling staat wel ietwat onlogisch geplaatst. Ik had dit bij "settings" verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183692

Ik heb de 47lm960v. Hier kan het in ieder geval bij. Bij mij in combi met een marantz versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 18:46
Heeft iemand het eigelijk al voor elkaar gekregen om losse srt (ondertitels) toe te voegen zonder dat ze gemerged zijn met de MKV file? Dus door ze dezelfde naam te geven.

Ik heb een lm760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
darklord007 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:18:
Heeft iemand het eigelijk al voor elkaar gekregen om losse srt (ondertitels) toe te voegen zonder dat ze gemerged zijn met de MKV file? Dus door ze dezelfde naam te geven.

Ik heb een lm760
Heb eveneens een LM760S, en ik heb nog nooit subtitles moeten mergen. Werk hier al een jaar met losse srt-bestanden en aparte videobestanden. Dit werkt zowel via USB als via Plex (uiteraard geef ik ze wel altijd mooi dezelfde naam). Ik begrijp dus niet dat het bij jou niet zou werken?

Ook al werkt het bij mij met eender welke softwareversie erop, raad ik je toch aan om eens te kijken of je de laatste versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 18:46
sibertus schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:35:
[...]

Heb eveneens een LM760S, en ik heb nog nooit subtitles moeten mergen. Werk hier al een jaar met losse srt-bestanden en aparte videobestanden. Dit werkt zowel via USB als via Plex (uiteraard geef ik ze wel altijd mooi dezelfde naam). Ik begrijp dus niet dat het bij jou niet zou werken?

Ook al werkt het bij mij met eender welke softwareversie erop, raad ik je toch aan om eens te kijken of je de laatste versie hebt?
het zou best kunnen dat mijn NAS (een oude ch3snas) de oorzaak is.
Ik zal binnenkort eens proberen met mijn synology, die heeft toch wat meer features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 19-06 19:04
Zomaar een raar bericht tussendoor ;)

Ik had met mijn LG (47LM660) problemen met clouding/lichte plekken in het beeld. In eerste instantie viel het mee, maar nadat de TV een paar keer was schoongemaakt werden de plekken erger.

Op een bepaald moment moest de TV worden verhuisd, en het viel me op dat de lichte plekken zich hadden verplaatst. Alles was voorzichtig ingepakt en netjes in de doos gedaan, dus er was niet echt een duidelijke reden voor de verandering.

Het wordt nog vreemder ;) toen de TV weer is terugverhuisd zat er een lichte plek aan de andere kant, en was de oorspronkelijk meest opvallende plek verdwenen. De nieuwe plek zat rechtsonder. Het viel me op dat de 2 rubberen verpakkingsstrips hier ook een behoorlijke druk uitoefenen als de TV nog in de doos zit.

Ik deed eens gek, duwde voorzichtig met een zachte doek tegen de voorkant, en het werd nog erger. Toen trok ik een beetje aan de speaker die aan de achterkant van de behuizing zit. Het gaf een beetje mee, Ik hoorde een 'klik', en sindsdien is de plek een stuk minder licht. Het is nu voor mij acceptabel.

Kortom, het clouding probleem is nu bij mij (voorlopig) naar een acceptabel niveau door letterlijk wat duwen en trekken. Ik raad het niemand aan, maar waarschijnlijk zit er toch een soort ontwerp/constructiefout in de TV waardoor bijv. de glasplaat teveel tegen het scherm drukte.

Niets...

Anoniem: 556628

Ik heb sinds gister iets raars op mijn 47LM760S. Er is heel licht een soort ingebrand rooster te zien in het midden van het beeld. Iemand enig idee hoe dit kan?

• The Eagle

The Eagle

Heb je hem toevallig recent op de BBQ gelegd? :+

Denk niet dat zoiets zou mogen. Ik zou de verkopende winkel of LG zelf even contacten. Dikke kans dat het onder garantie valt :)

Zelf ook een issue: mijn DVR doet raar :(
heb een WD passport USB2.0 schijfje aan de TV hangen voor de DVR. En iedere keer als ik opneem, hapert ie soms bij het afspelen. De ene keer meer, de andere keer minder.
Het uitzetten van timeshift hielp (logisch, minder dataverwerking tegelijk), maar toch blijft ie af en toe haperen.
Heb die disk al een keer opnieuw geinitialiseerd maar dat mocht helaas niet baten; het ding blijft af en toe bufferproblemen vertonen.
TV heeft de laatste update (die waar het doorgeven van data aan LG mee werd uitgeschakeld). Is dit iets wat in de TV zit en herkenbaar is, of ligt dat aan de doorvoer van de disk :?

[ Voor 64% gewijzigd door The Eagle op 13-12-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Weer een nieuwe update beschikbaar. Kan zo snel niet zien wat er veranderd is. Weet iemand of de nieuwe UI van Netflix nog beschikbaar komt voor de LG 2012 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Ik hoop het niet. De app is nu al niet bijster snel en denk niet dat het er veel beter op gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 13:24
Aartstyle schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:44:
Weer een nieuwe update beschikbaar. Kan zo snel niet zien wat er veranderd is. Weet iemand of de nieuwe UI van Netflix nog beschikbaar komt voor de LG 2012 serie?
Zo maar eens installeren, die laatste update is echt waardeloos. Zenders wisselen duurt ineens langer hier en ook voor de rest voelt hij trager aan.

Hopelijk nu een paar echte verbeteringen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Kan je reactie geven of het een verbetering is ?

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 13:24
hhoekstra schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:48:
Kan je reactie geven of het een verbetering is ?
lijkt iets sneller te reageren, maar nog steeds snap ik niet waarom ze allerlei wijzigingen doorvoeren die eigenlijk niet echt tot een verbetering leiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Zappen is weer sneller. Heb de tv net geupdate.

Verder zijn er vooral updates aan de apps (browser enz..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 19-06 19:04
Sinds deze update moet de youtube app bij mij nu telkens een paar keer bufferen aan het begin van een video. (660s, via wifi > 30mbit adsl, verder niets actief op het netwerk)

[ Voor 23% gewijzigd door Ahrnuld op 28-12-2013 23:44 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Test dat als je wilt ook eens even met Uitzending gemist, RTL gemist en SBS gemist. Die begonnen bij mij altijd te haperen na een minut of 10 - 15 spelen namelijk. Wellicht dat dat nu wel opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Uitzending gemist gebruik ik best vaak. Nog geen last gehad van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Mijn vriendin had per ongeluk de vorige update geinstalleerd, nu weet ik waar het trage zappen vandaan komt.. Lijkt een eeuwigheid te duren als je op de knop drukt pff

Vanavond maar even de nieuwe update installeren.. Iemand al een idee hoe het zit met de ondertiteling? Ik kijk eigenlijk nooit via de tv zelf maar ben wel benieuwd of dat nu is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Bij mij doet na de laatste update uitzending gemist en rtl gemist het niet meer.
Tevens pakt de ingebouwde mediaspeler ook geen losse ondertitelingsfiles bij films.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb zojuist voor het eerst Uitzending Gemist opgestart voor je. Werkt... En ondertiteling voor SoA werkt ook. Maar de DLNA implementatie verschilt echt per device. Ik gebruik de standaard media server van Synology.

Hoe dan ook, bij mij werkt het. En ja ik heb de laatste update.

Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste