Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:08
Basmeg schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:14:
Ik heb een 47LM960V. Cl+ via UPC. Zowel TV als Cl+ zijn voorzien van de meest recente firmware. Sinds een anderhalve week 'mis' ik ineens zenders. Zo ga ik van kanaal 2 naar kanaal 4 en mis ik dus 3. Waar niet geheel toevallig Nederland 3 HD op was ingesteld. Ik ga ik van 16 naar 18 en mis op 17 BBC1 HD. Ook tussen de 30 en 40 ben ik alle kanalen kwijt. In het zenderoverzicht zie ik Nederland 3 HD en BBC1 HD ook niet meer. Ik heb het opgelost door de standaard Nederland 3 en BBC1 op deze plek te zetten. Iemand soortgelijke ervaringen? (en oplossingen). Ben een beetje bang dat als ik UPC hierover contact ze de bal bij LG neerleggen en vice versa.
Op mijn 32LM660S zit een optie om zenders over te slaan bij het zappen met de P+ en P- knoppen. Als ik bij een zender het Quick Menu open en 'Overslaan' op 'Aan' zet, kan ik er via P+ en P- niet meer terugkomen.

Kun je Nederland 3 ook niet meer zien als je rechtstreeks op de 3 drukt? Zo nee, staat de zender ook niet meer in het zenderoverzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee hij was echt pleite. Zover ik weet is de enige manier om 'm terug te krijgen de tv opnieuw de zenders te laten zoeken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmeg
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:42
Nederland 3 stond niet meer in het zenderoverzicht en drukken op '3' gaf geen Nederland 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Oké... dan zat ik dus verkeerd. Klinkt dan toch als een bugje of iets dergelijks. Als het blijft gebeuren zou je UPC en/of LG eens een mailtje kunnen sturen; misschien dat één van beide wel met een verklaring/oplossing komt. (Al verwacht ik bij LG allereerst een 'probeer Factory Reset eens'-reactie. Mijn ervaring met de LG service is wel dat ze na die eerste reactie wel goed oplossingsgericht proberen mee te denken.)

[ Voor 16% gewijzigd door Jerrythafast op 04-08-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
keepitfrosty schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:09:
[...]

Line interlace is toch gewoon het type display wat je gebruikt wanneer je tridef moet configureren met je display? Een passief scherm is line interlaced en een actief 3D scherm niet.
Selecteer bij tridef beeldscherm opties -> standard display -> Line Interlace Reverse

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasfire
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 18:57
Weet iemand al of het mogelijk is om een lg tv model 2102 (lm) te downgraden?
Ik heb toegang tot de volgende mogelijkheden:

-In_Stop
-In_Start(service)
-EZ_adjust
-Power_only

Echter kun je hier niet zo veel mee wat betreft het eventuele downgraden.
Ik heb zelf NSU(Network Software Update) mode op engineer gezet in het Service_Menu(System 2)
en per abuis versie (schrik niet) 90.90.099 binnengehaalt en daarbij er voor gezorgd, dat ik niet meer kan updaten.
Technorep en LG zeggen: "Eigen schuld, dikke bult" .."mainboard vervangen kan als enige mogelijke oplossing en kost €350"
Ik denk dat je ook in deze tv via de RS-232 port wat moet kunnen doen eventueel.
Ik weet dat deze modellen(LM) geen aansluiting aan de buitenkant hebben, maar ik heb net gelezen, dat je wel twee van deze aansluitingen op het mainboard hebt bij de 2013 modellen(achterplaat eraf schroeven dus)
Dus acht ik de kans groot dat de 2012 modellen dat ook hebben.

[Quote] Bron: http://openlgtv.org.ru/fo...c.php?f=9&t=4110&start=10
To get into the bootloader of the 2013 models you have to take the back of the TV off, on the motherboard there are 2 mini Rs232 ports, I connected to the one that is closest to the processor which is the debug port

Ik heb zelf niet genoeg verstand van scripts en dergelijke maar misschien dat er iemand hier is, die er wel wat mee kan, met deze info of eventueel een andere oplossing voor het downgraden!?

Bij voorbaat Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Weet iemand wat er nieuw is aan de laatste firmware?
Eergisteren een boodschap gekregen dat er een update beschikbaar is, maar kan hierover niets vinden op de LG site (http://www.lg.com/nl/onde...g-47LM760S#software_panel)

• fakamminga
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik weet niet of er nog iemand dit leest, maar ik vroeg me af of jullie hetzelfde probleem hebben.

Ik heb een 47lm765s en nu heb ik laatst het scherm zachtjes schoongemaakt met een doek, kortom zonder kracht te zetten aangezien mijn zoontje het leuk vond om te spetteren.

Nu viel me op dat ik daardoor enorm veel back light bleeding is ontstaan en dat er ook tijdelijk even een enorme partij clouding was te zien.

Ik heb dus weer zachtjes geveegd tot resultaat dat het probleem weer minder is, maar ja het is er nu wel!

Iemand anders hier ook last van? En wat zou je doen LG bellen of zo laten en hopen dat het zich weer herstelt?

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 09:38
na update op mn47lm860 is de netflix app verdwenen en vervangen door live sport. Normaal kreeg je bij netflix dw melding dat deze binnenkort komt in nl en registratie. Nu zie je een banner maar zegt dat de tv dit niet supported.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 20:54
fakamminga schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:48:
Iemand anders hier ook last van? En wat zou je doen LG bellen of zo laten en hopen dat het zich weer herstelt?
Ik had exact hetzelfde en durfde pas na een tijdje aan om weer het scherm aan te raken. Door opnieuw op dezelfde plek voorzichtig te wrijven met een doek werd het toen weer minder. Uiteindelijk heeft het zich nooit helemaal hersteld en zit ik nu toch met behoorlijke lichte plek in de linker benedenhoek.

Overigens was mijn reden om het scherm schoon te maken een streepje dat was achtergelaten door de kunststof beschermkap die op de linker zijkant zat.

[ Voor 14% gewijzigd door Ahrnuld op 05-09-2013 23:08 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Weet iemand waar ik het Bluettoith menu kan vinden in de 47LM760s. Ik zoek me rot maar kan het niet vinden. In de handleiding staat dat hij er in zit en mijn Mac Mini tiet hem ook, alleen ik kan er geen verbinding mee maken. Wil een bluetooth headset aansluiten.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:04
CrashHouse schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:39:
Weet iemand waar ik het Bluettoith menu kan vinden in de 47LM760s. Ik zoek me rot maar kan het niet vinden. In de handleiding staat dat hij er in zit en mijn Mac Mini tiet hem ook, alleen ik kan er geen verbinding mee maken. Wil een bluetooth headset aansluiten.
voor zover ik weet kan dit niet. Bluetooth wordt alleen gebruikt voor de magic remote, dus je kunt er geen andere dingen op aansluiten (toetsenbord, headset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
rasfire schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:02:
Weet iemand al of het mogelijk is om een lg tv model 2102 (lm) te downgraden?
Ik heb toegang tot de volgende mogelijkheden:

-In_Stop
-In_Start(service)
-EZ_adjust
-Power_only

Echter kun je hier niet zo veel mee wat betreft het eventuele downgraden.
Ik heb zelf NSU(Network Software Update) mode op engineer gezet in het Service_Menu(System 2)
en per abuis versie (schrik niet) 90.90.099 binnengehaalt en daarbij er voor gezorgd, dat ik niet meer kan updaten.
Technorep en LG zeggen: "Eigen schuld, dikke bult" .."mainboard vervangen kan als enige mogelijke oplossing en kost €350"
Ik denk dat je ook in deze tv via de RS-232 port wat moet kunnen doen eventueel.
Ik weet dat deze modellen(LM) geen aansluiting aan de buitenkant hebben, maar ik heb net gelezen, dat je wel twee van deze aansluitingen op het mainboard hebt bij de 2013 modellen(achterplaat eraf schroeven dus)
Dus acht ik de kans groot dat de 2012 modellen dat ook hebben.

[Quote] Bron: http://openlgtv.org.ru/fo...c.php?f=9&t=4110&start=10
To get into the bootloader of the 2013 models you have to take the back of the TV off, on the motherboard there are 2 mini Rs232 ports, I connected to the one that is closest to the processor which is the debug port

Ik heb zelf niet genoeg verstand van scripts en dergelijke maar misschien dat er iemand hier is, die er wel wat mee kan, met deze info of eventueel een andere oplossing voor het downgraden!?

Bij voorbaat Dank.
Hoe heb jij toegang gekregen? Heb meerdere mogelijkheden geprobeerd zonder succes. En staat onder tools 3 bluetooth op 0 of op 1? De LM760 is voorzien van bluetooth, maar kennelijk alleen voor de magic remote. In 2010 hebben ze bluetooth op 1 gezet en dat activeerde het bluetooth menu. Toen hadden ze er echter geen juiste bluetooth dongle in zitten. Aangezien de LM760s wel standaard voorIen is van een bluetoothdongle ben ik nieuwsgierig of ze alleen het bluetoothmenu hebben gedeactiveerd en we daarom mogelijk wat verborgen features missen. Heb op het internet nog niets kunnen vinden en omdat ik het servicemenu nog niet in kan nog niet kunnen proberen of controleren.

Update:
Vandaag toegang gekregen middels een geleende Logitech Harmony 700. Als je de beschrijving volgt heb je idd een extra knop Service Menu. Het wachtwoord voor mijn TV (47LM760S) bleek 0413 te zijn. Nu ik toegang had ben ik het hele EZ_Adjust menu doorgewandeld, maar ik kan helaas geen Bluetooth in het geheel niet vinden :'(

Oftopic:
Na en hele tijd met Plex Media Server versie 0.9.6.6 te hebben gedraaid op mijn hackintosh (Latere versies gaf problemen met DNLA voor de LG) Nu wel de laatste update gedraaid (0.9.8.5) Alles draait nu echt als een zonnetje! :*)

[ Voor 11% gewijzigd door CrashHouse op 07-09-2013 18:12 ]

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:37
mohawk0618 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:55:
na update op mn47lm860 is de netflix app verdwenen en vervangen door live sport. Normaal kreeg je bij netflix dw melding dat deze binnenkort komt in nl en registratie. Nu zie je een banner maar zegt dat de tv dit niet supported.
Ja, dit was me ook opgevallen op mijn LM760S. Ik hoop dat dit nog goed komt omdat ik graag een Netflix abonnement wil gaan proberen.

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat komt goed zodra netflix in Nederland gelanceerd wordt.

Ben ik overigens de enige die sinds de vorige update z'n zenders niet meer kan herschikken met UPC?

• mohawk0618
Eennnn Netflix is er! Hoop dat vandaag toch die app beschikbaar komt

[ Voor 5% gewijzigd door mohawk0618 op 11-09-2013 10:23 ]

• weertenaar
CrashHouse schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:49:
[...]

Oftopic:
Na en hele tijd met Plex Media Server versie 0.9.6.6 te hebben gedraaid op mijn hackintosh (Latere versies gaf problemen met DNLA voor de LG) Nu wel de laatste update gedraaid (0.9.8.5) Alles draait nu echt als een zonnetje! :*)
thanx, mijn Plex deed het ook niet meer sinds een paar weken, dus waarschijnlijk (weer) een slechte update. Ik had nog geen zin om het uit te zoeken, maar zal vanavond die update eens draaien, hopelijk werkt het dan weer.....

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 22:22
Bij mij is sinds de laatste update de app VTuner verdwenen. Daarmee kon je alle internet radio kanalen langs gaan. Jammer... andere radio-apps hebben alleen een geselecteerde aanbod.

[ Voor 4% gewijzigd door niwde op 11-09-2013 12:57 ]

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:47
Netflix app is op de 47LM670s weer aanwezig!
Ik hoop wel dat de video content van Netflix niet zo stottert als bij andere video content.
Als ik bijvoorbeeld de app Pathé gebruik stottert het beeld zeer regelmatig wat gewoon zeer iritant kijken is.
Aan mijn netwerk ligt het niet want dat loopt wel soepel.

Hoe zit het trouwens met de oude RTL XL app?
In april kreeg ik van LG te horen dat deze geupdated zou gaan worden, maar tot op heden is dit nog niet gebeurd waardoor veel content ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:20
Wie kan mij helpen met het volgende, ik kom er echt niet uit namelijk..

Ik heb een 47LM660S deze is aangesloten middels HDMI met mijn Denon AVR1713 reciever. Dit werkt natuurlijk vlekkeloos, maar zodra ik beeldmateriaal afspeel middels de tv zelf ( bijvoorbeeld RTL gemist ) dan krijg ik het maar niet voor elkaar om het geluid via mijn Denon te laten afspelen.
Ik heb op te tv arc aanstaan, en ik heb de externe luidspeakers aanstaan.

Wie heeft hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ben ik de enige trouwens die Dual-play niet aan de gang krijgt op de composite input (met daaraan een Wii)? Volgens 't boekje bij de dualplay brillen zou 't volgens mij moeten werken… (lm960v overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Volgens mij kan je je beeld gewoon op SBS 3D zetten, en voilla dual play ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee dat werkt even hard niet. (3D OU overigens, dat had ik ook al bedacht ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Dan krijgt de TV geen compatible 3D signaal binnen (denk ik hoor). Om 3D te tonen moet de tv een minimaal signaal ontvangen van een bepaalde pixels op een bepaald aantal hertz.

Ook kan het zijn dat de mode verkeerd staat, zo krijg ik op 24hz alleen de 3D modus als ik de bron als Bluray aanduidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

3d signaal via composiet bestaat niet echt ;)

Anyway ik ben er al achter: hoewel ik een composietsignaal uit m'n wii laat komen, deed ik dat via de SCART-ingang zodat ik de normale composietingang open zou hebben om iets willekeurigs aan te hangen, zonder shit los te moeten koppelen. De 3D en daarmee tegelijk dual-play modes (als 't een werkt, werkt 't ander ook zo lijkt het) werken alleen op de échte composietingang.

Oef, 't zorgt wel voor een zeer merkbare extra input lag trouwens. Never mind, had game mode niet aanstaan in 3d/dual-play mode (dat onthoudt 'ie apart.)

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakamminga
  • Laatst online: 22-11-2023
BerendBoon schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:05:
[...]

Ik had exact hetzelfde en durfde pas na een tijdje aan om weer het scherm aan te raken. Door opnieuw op dezelfde plek voorzichtig te wrijven met een doek werd het toen weer minder. Uiteindelijk heeft het zich nooit helemaal hersteld en zit ik nu toch met behoorlijke lichte plek in de linker benedenhoek.

Overigens was mijn reden om het scherm schoon te maken een streepje dat was achtergelaten door de kunststof beschermkap die op de linker zijkant zat.
Ik vind dit wel erg kwalijk, want ze geven zelf aan dat je het scherm met een doek kan schoonmaken, maar eigenlijk moet je er van afblijven anders volgt er onherstelbare schade! Het zal niet veel anders zijn bij andere merken. Dan verlang je toch wel eigenlijk weer naar de ouderwets deugdelijke beeldbuis, niet waar?

Als dit mij gaat irriteren dan ga ik wel weer bellen met de klantenservice van LG! Voorlopig kan ik er nog doorheen kijken maar kwaliteit is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
dropkikker schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:07:
Wie kan mij helpen met het volgende, ik kom er echt niet uit namelij........ hier een antwoord op?
Probeer eens een andere uitgang. Volgens mij is er maar 1 HDMI poort die ARC ondersteunt en niet alle vier. Misschien staat het in de handleiding.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Simplink activeren
Audio out: op auto

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Helaas, niets helpt.. Ik heb simplink aan staan en alle hdmi poorten geprobeerd, ik heb de speakers staan op externe luidsprekers. Maar ik blijf het geluid horen van het programma wat ik op dit moment kijk via mijn settopbox. Hdmi kabels heb ik gecontroleerd, deze zijn wel 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Staat de input van je receiver wel op de juiste instelling? Als je je settopbox kunt horen terwijl je op je TV naar een app zit te kijken lijkt het me dat de receiver het geluid van de settopbox laat horen, en niet dat van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Misschien dat de fout daar wel zit, maar als ik een andere input kies dan hoor ik ook niets.. Ik zal het ook even in het Denon topic vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 28-05 20:54
fakamminga schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:08:
[...]
Ik vind dit wel erg kwalijk, want ze geven zelf aan dat je het scherm met een doek kan schoonmaken, maar eigenlijk moet je er van afblijven anders volgt er onherstelbare schade! Het zal niet veel anders zijn bij andere merken. Dan verlang je toch wel eigenlijk weer naar de ouderwets deugdelijke beeldbuis, niet waar?

Als dit mij gaat irriteren dan ga ik wel weer bellen met de klantenservice van LG! Voorlopig kan ik er nog doorheen kijken maar kwaliteit is het niet.
Het is hier ondertussen ook weer erger geworden. Ik begrijp er eerlijk gezegd weinig van. Binnenkort ga ik maar eens een paar foto's maken en naar LG sturen. Zonder local dimming op medium is kijken naar donkere scenes nu niet meer te doen. :'(

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een 47LM660S deze is aangesloten middels HDMI met mijn Denon AVR1713 reciever. Dit werkt natuurlijk vlekkeloos, maar zodra ik beeldmateriaal afspeel middels de tv zelf ( bijvoorbeeld RTL gemist ) dan krijg ik het maar niet voor elkaar om het geluid via mijn Denon te laten afspelen.
Ik heb op te tv arc aanstaan, en ik heb de externe luidspeakers aanstaan.

Wie heeft hier een antwoord op?
Heb je bij de Denon wel opgegeven dat ie de HDMI moet pakken als bron voor de TV (da's instelbaar namelijk, mijn 2311 staat namelijk standaard op Optical), en heb je daar ook ARC aangezet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Nou, het is gelukt! Het bleek dus dat er in mijn Denon receiver iets niet goed stond. Vraag met niet wat er niet goed stond, ik heb namelijk heel wat lopen veranderen. Maar het had in ieder geval iets te maken met de video input/output signaal.

Ik was ervan overtuigd dat dit een instelling op de tv was, dus bedankt voor jullie idee dat het ook nog wel eens aan de receiver kon liggen :)

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Even een vraagje voor de 42LM620S bezitters hier die (al dan niet via Redcoon / andere webshops) een versie uit Oost Europa hebben.
Hebben jullie Netflix al aan de gang?

Ik kan op mijn tv alleen landen uit die regio instellen bij land instellingen en volgens LG ga ik zolang ik daar niet Nederland in kan stellen geen NF direct op mijn tv kunnen afspelen.

Ik doe het nu via de xbox maar zou eigk qua gemak het liever direct via de tv willen doen.
Als het niet kan is het niet zo erg, ben verder erg tevreden over de tv maar dit zou ik wel waarderen als dat zou lukken.

Slash Care
Mementô

• mohawk0618
Weer een update verschenen op mn 47lm860v. Versie 04.41.08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vaag buffering probleem met mijn 47LM760s.
Zowel bij RTL XL als bij uitzending gemist doet zich dit voor. Loopt allemaal goed, maar na ca 8 a10 minuten begint de boel ineens structureel te haperen. Als ik dan het programma stop en opnieuw bekijk hapert ie het vanaf het begin :(

Boel zit met Gbit bekabeling aangesloten, via router op 60 mbit Ziggo verbinding. Directe streaming vanaf de NAS gaat zelfs met full HD bluray materiaal hapervrij, dus ik denk niet dat het het netwerk is. Naar buiten OpenDns servers gebruikt, TV heeft vast IP.

Eerst dacht ik dat het kwam omdat RTL XL naar flash was overgegaan, maar aangezien het zelfde effect ook bij De NPO uitzending gemist voorkomt vraag ik me af of het in de TV zit.

Help? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Zal het met uitzending gemist vanavond eens testen. Ik heb hem ook met ziggo, maar dan wifi. 30min geleden zonder problemen netflix zitten kijken, alles zonder te haperen.
Btw die laatste update is local dimming veel beter geworden, superblij mee, want had in de hoeken nog last van clouding zelfs met dimming op medium, nu niet meer.

[ Voor 32% gewijzigd door mohawk0618 op 29-09-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Even zitten testennmet uitzending gemist en alles gaat vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je hebt even zitten testen. Hoe lang was even? Want bij mij duurde het dus ca 10 minuten voordat het begon te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazowski
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-08-2019
Beste Tweakers,

Na wanhopige pogingen om er met de service desk van LG uit te komen, wil ik jullie graag het volgende probleem voorleggen in de hoop tot een oplossing te komen.

Ik heb een LG 55LM860V tv, waaraan ik via hdmi (1.4 met arc) een LG HX952 bluray home cinema set heb hangen. Aan mijn tv hangt tevens via hdmi een KPN settopbox voor mijn televisiesignaal. Wanneer ik mijn TV aan zet, schakelt mijn bluray cinema set automatisch in en hoor ik het geluid van de tv via de bluray set.

Ik merkte dat ik bij het kijken van televisie last had van lip sync issues, en alleen wanneer het geluid via de bluray liep. Via de tv had ik hier geen problemen mee. Dit kon ik corrigeren door gebruik te maken van de AV sync functie (aanzetten, en checkbox bij bypass).

Echter, dit probleem is niet verholpen wanneer ik gebruik maken van Smart tv functies als Youtube, Plex en Netflix. Daar loopt het geluid altijd een halve seconde achter wanneer ik het geluid via de bluray set laat lopen. Loopt het geluid via de tv, zijn ook direct de lipsync issues verholpen.

- Het settings panel (met onder andere de av sync optie) is niet toegankelijk vanaf smart tv functie dus dit lijkt los van elkaar te staan.
- Het optisch aansluiten van de tv op de bluray (en de arc functie uit te schakelen) gaf precies hetzelfde resultaat.

Nu vind ik veel mensen die klagen over lipsync, maar dat gaat vaak over de situatie waarbij het geluid alleen via de tv loopt. Of ze hebben klachten over het kijken van tv programma's. Dat gaat bij mij allemaal prima. Het gaat alleen over de combinatie LG Smart tv functies + home cinema set, waarbij ik last heb van lip sync problemen.

Heeft iemand een suggestie waar ik de oorzaak zou kunnen vinden? Veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 08:55
SmartTV geluid over HDMI kan niet door de tv bewerkt worden. Als je dus niet in staat bent om delay aan te passen op de BluRay set (zou wel vreemd zijn), dan heb je dus een uitdaging. Want dit gaat dan nooit werken.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
mike86 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:02:
Beste Tweakers,

Heeft iemand een suggestie waar ik de oorzaak zou kunnen vinden? Veel dank!
Mischien helpt het aansluiten met een optische kabel. In je blu ray kastje kun je de delay ook nog een beetje tunen (hoewel dat geen seconde zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 17:17

DjVe

Hatsaflats!

Je kan toch via Q-menu in het menu komen om beeld/geluid in te stellen als je in een app zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550896

Iemand misschien een suggestie voor het volgende: Kijk altijd films op mijn 47LM660s via een USB, keurig mapje met naam film en srt in exact dezelfde naam. Sinds gister ineens geen ondertiteling meer..

Van alles geprobeerd, instellingen gewijzigd, terug naar fabrieksinstellingen enz. Wat blijkt, andere talen srt doen het wel gewoon.. Echt elke taal die ik er inzet doet het, behalve.... Nederlands. 8)7 Hoe wazig is dat!

Iemand een idee..?? Zou heel fijn zijn als ik dit op kan lossen, want is natuurlijk erg lastig.

Alvast bedankt voor het jullie hulp.

Groetjes,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550955

@ JeroenReep, wij hebben exact hetzelfde probleem met onze 55LM860V. We kregen gisteren een update binnen en daarna kregen we het niet meer voor elkaar om met ondertiteling te kijken. Wij gaan contact opnemen met LG, hopelijk hebben we snel een oplossing die we met je kunnen delen. Als jij de oplossing hebt, horen wij dat ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Gaat het om deze update: LG Smart TV Firmware Update 04.50.13?

http://hdsatelit.blogspot...3-lg-smart-tv-update.html

De vertaling meldt wel een probleem over langzaam starten van films vanaf HD of USB-stick, maar niets over subtitle problemen. Ik zal vanavond eens controleren of dit ook geldt voor afspelen via DLNA.

Verder zou het volgende o.a. geüpdatet moeten zijn:

- Update-SKD versie 2.08 (vorige was 2,06)
- Update naar browser van versie naar versie v5.00.00.r5654 v5.00.00.r5623
- Gebruikershandleiding Versie v.8.05 (voorheen was v.6.17)
- Wifi Herziening 1073945208 (niet Wifi geen herzieningen tot op heden, is het mogelijk dat sommige niet-officiële Wifi adapters niet compatibel zijn, dwz USB WiFi - WN8522B SHARP)
- Ondersteuning toegevoegd Intel (R) WiDi
- De LG Wereld het bericht "Sorry, deze service is niet ondersteund op dit apparaat "voor ondersteunde toepassingen. Voorheen konden ze toepassingen te downloaden, bijvoorbeeld ook als je had bijvoorbeeld Magic Remote en gebruik de afstandsbediening afstandsbediening voor Android.

Vanavond dan ook maar eens WiDi uitproberen :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550896

Heb inderdaad het idee dat het na een update is die er van de week op is gekomen. Maar alle andere talen ondertiteling doen het wel gewoon. Heb ook contact gehad met LG en hoop op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Devster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:10:

Vanavond dan ook maar eens WiDi uitproberen :)
Dat WiDi werkt al lang hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Laatst online: 26-05 13:24
Ik heb sinds de update van afgelopen zaterdag, ook problemen met de ondertiteling.

Als ik afspeel via de Plex media koppeling kan ik wel kiezen voor ondertiteling aan of uit. Er gebeurt echter niets, De ondertiteling blijft weg zowel bij de SRT-bestanden als de ingebakken ondertiteling.

Ik heb trouwens een 42lm660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
Hier ook het probleem. Geen ondertitels meer sinds de laatste update (4.50) via USB of DLNA.
Dacht eerst dat het aan de Synology lag want die had ook een update gekregen rond die tijd. Maar na 2 uur zitten uitproberen en zelfs met wireshark zitten snifferen geef ik de LG de schuld.

Het rare is dat hij wel de .SRT ophaalt op de NAS via DLNA alleen niet laat zien als het een Nederlandse tekst bevat.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

weertenaar schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:54:
[...]

Dat WiDi werkt al lang hoor :)
Niet met Windows 8. Daar kreeg ik altijd de melding dat mijn TV niet Windows Certified was. Het werkt nu prima, en full hd. Dat was me met geen enkele eerdere firmware gelukt ;)
stappel_ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:21:
Hier ook het probleem. Geen ondertitels meer sinds de laatste update (4.50) via USB of DLNA.
Dacht eerst dat het aan de Synology lag want die had ook een update gekregen rond die tijd. Maar na 2 uur zitten uitproberen en zelfs met wireshark zitten snifferen geef ik de LG de schuld.

Het rare is dat hij wel de .SRT ophaalt op de NAS via DLNA alleen niet laat zien als het een Nederlandse tekst bevat.
Ook subtitles in BRRips die het eerst wel deden, doen het nu niet meer.

[ Voor 46% gewijzigd door Devster op 28-10-2013 20:38 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:43
Dan wacht ik dus mooi nog even met updaten als ik dit zo lees :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550955

Ik heb met LG contact gehad over dit probleem. Het is bekend bij hun en ze zijn reeds druk doende om de problemen op te lossen. Zij bevestigden dat de software update inderdaad de oorzaak is van de problemen.
Ze houden per email contact i.v.m. de oplossing voor de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113114

Ik heb een 47LM765S waar ik merendeels erg tevreden over ben, enige wat me stoort is dat bij de gewone SD zenders de ondertiteling erg onscherp/wazig is.

Is hier iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hmm sd zenders...bestaan die nog? :P

als je een decoder kastje gebruikt komt het daardoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 550955 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:23:
Ik heb met LG contact gehad over dit probleem. Het is bekend bij hun en ze zijn reeds druk doende om de problemen op te lossen. Zij bevestigden dat de software update inderdaad de oorzaak is van de problemen.
Ze houden per email contact i.v.m. de oplossing voor de problemen.
Het lijkt erop dat WiFi ook een stuk instabieler is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-05 07:43
Hier hetzelfde probleem na een update. Geen ondertitels meer. Ik heb ook LG gecontracteerd. Iemand die weet hoe hè een firmware downgrade kan forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113114

ik doelde met SD op niet HD kanalen, dus gewone digitale tv.

ik heb kpn glasvezel met een Motorola 1853 ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

zaizuney schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:19:
Hier hetzelfde probleem na een update. Geen ondertitels meer. Ik heb ook LG gecontracteerd. Iemand die weet hoe hè een firmware downgrade kan forceren?
Downgraden gaat helaas niet. Er zit niks anders op dat wachten op een nieuwe update.

[ Voor 8% gewijzigd door Devster op 31-10-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
gisteren gelukkig de update weggeklikt, met dank aan de reacties hier.

Heeft iemand al geprobeerd of de ondertitel in MKV's met PLEX het ook niet meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:24
Enkel Nederlandse ondertitels werken niet meer bij mij, de engelse wel.

Downgraden kan trouwens wel. Naar Settings -> Options ( niks aan klikken ) en dan 7x op 2 ( of 7x op 7, even vergeten ) drukken met de normale afstandsbediening. Dan gaat de tv in een geforceerde update modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
Engelse ondertitels lijken het hier ook te doen. Ndl niet. Het verwondert mij wel, er is toch nergens een taalindicatie in een srt file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 20:44

bAdmuTs

mAzE

Bij mij werken de NL subs ook niet meer op eentje na, had gister een mkv waarbij de NL subs nog wel werkten. Serie met 13 eps waarvan er 12 het niet meer deden en eentje wel, echt vaag. Bestanden zijn alleen al gewist dus kan het niet meer nakijken :F.

Hmm net een film gezien waarbij de NL subs wel werken maar kan totaal geen verschil zien tussen een niet en wel werkende .srt :?

[ Voor 20% gewijzigd door bAdmuTs op 01-11-2013 13:41 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
gisteren ook een CSI aflevering met US subs gekeken zonder problemen. NL teksten willen niet.
Raar probleem, een email naar LG werd netjes beantwoord: wachten op de volgende update.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 18:50

dbzfan

Nee.

Update maar weggeklikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 21:44
Hier werken de nl subs nog wel icm mkv`s en avi`s,had na de update ook dat het soms wel werkte en soms weer niet maar toen heb ik de library van plex meerdere keren geupdate en de tv uit en aan gezet.

ook heb ik de losse srt bestanden samengevoegd met de mkv file in mkvmerge en alle sporen op forced gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
Misschien iets te maken met tekens die er in het Engels niet zijn? Zoals deeltekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Firmware 04.50.03 heeft ook mijn 47LM669S kreupel gemaakt. Krijg bij geen enkele MKV de ondertitels meer te zien. Was juist net zo blij dat deze i.c.m. synology zelfs in 3D films de ondertitels liet zien, zonder tools zoals Plex.

Heb pogingen gedaan om via de afstandsbediening de boel te resetten, maar tevergeefs. Heb maar een mailtje gestuurd naar LG met de vraag hoe ik dit kan doen.

Als iemand de oplossing heeft dan hoor ik het graag!!! _/-\o_

Update: Ook wanneer ik via m'n TV plex gebruik geen ondertitels. Hopelijk schieten ze bij LG een beetje op met de fix.

[ Voor 11% gewijzigd door Galvatron op 01-11-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 18:50
Kan bovenstaande problemen beamen. Nederlands doet het gewoon niet, Engelse subs doen het prima. Dacht nog even slim te zijn om in PMS de voorkeur sub-taal op Nederlands te zetten, maar ook dat werkt niet. Voorlopig dan maar even Engelse subs zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Met een mkv in plex moest je sowieso al je Nederlandse ondertiteling op standaard en forceren zetten, anders weigerde de LG hem af te spelen

[ Voor 5% gewijzigd door weertenaar op 02-11-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:29
Hebben jullie ook problemen met RTL gemist? Ik krijg steeds een foutmelding als ik een programma wil afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 28-05 07:54

NSG

Je weet niks!

weertenaar schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:11:
Met een mkv in plex moest je sowieso al je Nederlandse ondertiteling op standaard en forceren zetten, anders weigerde de LG hem af te spelen
Kan best het geval zijn bij ingebouwde ondertitels, maar mijn losse .srt files hebben geen taalaanduiding, plex ziet de taal dan ook als "onbekend". Dat heeft altijd automatisch gewerkt (zonder forceren), maar sinds de update dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183692

Motion2 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:33:
Enkel Nederlandse ondertitels werken niet meer bij mij, de engelse wel.

Downgraden kan trouwens wel. Naar Settings -> Options ( niks aan klikken ) en dan 7x op 2 ( of 7x op 7, even vergeten ) drukken met de normale afstandsbediening. Dan gaat de tv in een geforceerde update modus.
De 7 x 2 werkt maar hoe downgrade je vervolgens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaizka schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:03:
Hebben jullie ook problemen met RTL gemist? Ik krijg steeds een foutmelding als ik een programma wil afspelen...
Zelfde foutmelding hier! Fijne update dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:47
Ik vind het echt onbegrijpenlijk dat zo'n brakke firmware update uitgerold kan worden.
- Smart TV start een stuk trager op.
- DLNA / srt subs werkt niet goed meer.
- RTL XL app geeft een foutmelding waardoor deze app niet meer werkt.

Ik ben benieuwd wanneer deze bugs worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Nu online
Een brakke update is inderdaad jammer, maar kan gebeuren...maar het feit dat je gewoon niet de oude terug kan zetten is pas onbegrijpelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Anoniem: 183692 schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:17:
[...]

Zelfde foutmelding hier! Fijne update dit!
Heb ik ook last van maar ik heb bovenstaande update nog niet geinstalleerd :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Nu online
Reactie van LG:

Geachte heer Eperium,

Dank u wel voor uw e-mail.

Vervelend dat u de ondertiteling mist bij uw films.

U kunt de software voor de LG 47LM669S niet terugbrengen naar de vorige firmware.

Het probleem is bekend, u kunt de website van LG van tijd tot tijd bekijken of er een software update is.

Excuses voor het ongemak.

Hebben wij uw e-mail naar tevredenheid beantwoord? U kunt uw mening geven door te klikken op een van de antwoorden op onderstaande vraag ‘Hoe tevreden bent u over de wijze waarop uw e-mail is beantwoord?’. De door u verstrekte gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt ter verbetering van onze dienstverlening. Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Wij vertrouwen erop u met deze e-mail van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, kunt u gebruikmaken van de link ‘klik hier voor het sturen van een nieuwe e-mail’ verderop in deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux Sales B.V.

Ellen Mellenbergh
Customer Service Representative

Schijnbaar weten ze niet wanneer de update komt, maar check van tijd tot tijd even....... :O kunnen ze gewoon niet voor laatste terugzetten met een nieuw ID zodat de TV denkt dat dit een nieuwe firmware is..probleem opgelost toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:24
Anoniem: 183692 schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:17:
[...]

De 7 x 2 werkt maar hoe downgrade je vervolgens?
Volgens mij moet je de firmware ( oude versie ) van de LG website halen en deze op een USB stick plaatsen. Na deze handeling wordt dan de firmware van de USB stick ingeladen, of deze ouder is maakt dan niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Nu online
Motion2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:57:
[...]

Volgens mij moet je de firmware ( oude versie ) van de LG website halen en deze op een USB stick plaatsen. Na deze handeling wordt dan de firmware van de USB stick ingeladen, of deze ouder is maakt dan niet meer uit.
Was het maar zo makkelijk. Dit werkt op sommige TV's maar niet op de Europese versies. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eperium schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:18:
[...]

Was het maar zo makkelijk. Dit werkt op sommige TV's maar niet op de Europese versies. 8)7
Dit gaat idd niet werken op mijn 47LM960V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:26
ik heb zelf een 47lm760 en de ingebouwde mediaspeler werkt op zich naar tevredenheid.
Echter zijn er sommige films waarbij hij de ondertiteling niet vind. Ook niet als ik er andere subs met mkvmerge bij duw.

Nu lees ik hierboven problemen met subs, echter heb ik dit probleem al langer.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Tevens heb ik sinds kort (wat misschien wel met de laatste update te maken heeft) last van het volgende:
Ik kan geen film meer afkijken. Eens per half uur ofzo krijg ik tijdens het streamen van de nas ineens een melding dat de netwerkverbinding is verbroken. De nas en andere apparaten zijn dan ook niet meer in het overzicht terug te vinden. Als ik het netwerk check (in het menu) dan is alles ok en als ik dan weer terug ga zie ik de nas wel weer en kan ik weer verder (als ik vooruit spoel) kijken......

[ Voor 43% gewijzigd door darklord007 op 04-11-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Nu online
darklord007 schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:58:
ik heb zelf een 47lm760 en de ingebouwde mediaspeler werkt op zich naar tevredenheid.
Echter zijn er sommige films waarbij hij de ondertiteling niet vind. Ook niet als ik er andere subs met mkvmerge bij duw.

Tevens heb ik sinds kort (wat misschien wel met de laatste update te maken heeft) last van het volgende:
Ik kan geen film meer afkijken. Eens per half uur ofzo krijg ik tijdens het streamen van de nas ineens een melding dat de netwerkverbinding is verbroken. De nas en andere apparaten zijn dan ook niet meer in het overzicht terug te vinden. Als ik het netwerk check (in het menu) dan is alles ok en als ik dan weer terug ga zie ik de nas wel weer en kan ik weer verder (als ik vooruit spoel) kijken......
Toen ik een WD Livebook had als NAS kreeg ik ook geen subs bij 3D films, nu ik een synology heb doet ie het wel. Wellicht dat het aan je NAS kan liggen (DNLA o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
darklord007 schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:58:

Als je ze toevoegt met mkv merge, zet je het spoor dan wel op standaard en forceren? Anders doet hij het bij mij ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Laatst online: 28-05 22:22
Sinds de laatste update (eind oktober) heb ik problemen met de afstandsbedinding in combinatie met youtube op de tablet (die ik dan op de tv wil laten streamen). De afstandsbediending werkt dan niet meer en er komt ook geen youtube video op de 42LM640. Alleen op de standbyknop wil de tv wel reageren. Batterijen verwisselen heeft niet geholpen.

Zie wel het lichtje branden op de tv wanneer ik de afstandsbediending gebruik maar dat is ook alles. Hopelijk komen ze snel met een update. Niet dat ik youtube vaak "stream"... maar toch.

*edit*
Na het opnieuw pairen werkt het weer zoals het moet, al lijkt de youtube app op de tv wel iets trager.

[ Voor 45% gewijzigd door niwde op 05-11-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte heer,

Vervelend dat u problemen ondervindt na het updaten van de software.

Downgraden is helaas niet mogelijk. Wij hebben de problemen gesignaleerd en uitgezet naar Korea (ons hoofdkantoor). Zij zijn druk bezig een update voor de update te realiseren.
Zodra deze gereleased wordt moet dit de problemen opgelost zijn.

De RTL XL app is overigens niet door deze update geblokkeerd. De oorzaak van het niet werken van deze app, lag bij de fabrikant van deze app.

Gistermiddag 4/11/2013 hebben wij bericht gekregen van de fabrikant van deze app, dat de problemen opgelost zouden zijn. RTL XL en Uitzending gemist app zou nu naar behoren moeten werken.

Hebben wij uw e-mail naar tevredenheid beantwoord? U kunt uw mening geven door te klikken op een van de antwoorden op onderstaande vraag ‘Hoe tevreden bent u over de wijze waarop uw e-mail is beantwoord?’. De door u verstrekte gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt ter verbetering van onze dienstverlening. Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Wij vertrouwen erop u met deze e-mail van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, kunt u gebruikmaken van de link ‘klik hier voor het sturen van een nieuwe e-mail’ verderop in deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

Canter Verhage

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Received Date : 04/11/2013 08:09 01
The type of inquiry : Software/Hardware updates
Product/Model No. : LCD TV ( 33" Under )/47LM960V

Beste LG,

Er blijken veel problemen na de laatste software update van de LM960V.

Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen. Ok kan ik op enige manier downgraden?

Kijk ook maar in dit forum, een heleboel LG bezitters kampen met dezelfde problemen \[3D/LED TV] LG 2012 line-up

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 183692 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:51:
Geachte heer Bertram,

Vervelend dat u problemen ondervindt na het updaten van de software.

Downgraden is helaas niet mogelijk. Wij hebben de problemen gesignaleerd en uitgezet naar Korea (ons hoofdkantoor). Zij zijn druk bezig een update voor de update te realiseren.
Zodra deze gereleased wordt moet dit de problemen opgelost zijn.

De RTL XL app is overigens niet door deze update geblokkeerd. De oorzaak van het niet werken van deze app, lag bij de fabrikant van deze app.

Gistermiddag 4/11/2013 hebben wij bericht gekregen van de fabrikant van deze app, dat de problemen opgelost zouden zijn. RTL XL en Uitzending gemist app zou nu naar behoren moeten werken.

Met vriendelijke groet,

Canter Verhage

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Received Date : 04/11/2013 08:09 01
The type of inquiry : Software/Hardware updates
Product/Model No. : LCD TV ( 33" Under )/47LM960V

Beste LG,

Er blijken veel problemen na de laatste software update van de LM960V.

Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen. Ok kan ik op enige manier downgraden?

Kijk ook maar in dit forum, een heleboel LG bezitters kampen met dezelfde problemen \[3D/LED TV] LG 2012 line-up

Gr,
Ik zou je mobiele nummer en naam even weghalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Nu online
Gezien velen van ons met een TV uit de LM-series na de laatste firmware update last hebben van de ontbrekende subtitles, was ik benieuwd of Plex i.c.m. forced subtitles MKV's wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34
Ook hier last van de ontbrekende subs via Plex. Maar mbv de tool mkvmerge heb ik de losse srts gemerged met de mkv's. Dan werken ze namelijk wel!

Ik hoop wel dat LG dit snel oplost, of dat Plex met een eigen app komt in de LG smart world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 16:49
hier ook en de rtl xl werkt niet meer

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Fuske schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:13:
Ook hier last van de ontbrekende subs via Plex. Maar mbv de tool mkvmerge heb ik de losse srts gemerged met de mkv's. Dan werken ze namelijk wel!

Ik hoop wel dat LG dit snel oplost, of dat Plex met een eigen app komt in de LG smart world
bij mij hebben losse srt files nooit gewerkt in Plex, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Mijn vriendin wilde gisteren de update installeren die ik bewust al een tijdje over sla.. Toch maar even vriendelijk verzocht deze niet te installeren :P

Aangezien ik(wij) nogal wat films/series kijken met ondertiteling.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440306

Help!!

Ik heb 47lm760s NL versie, tot nu toe kan ik nog steeds geen 'real cinema' en 'eye care' aanpassen altijd greyed-out. Ik heb paar keer mkv films op hdmi2 via mede8er (1080P 23,976 on) afspelen maar die opties altijd greyed-out.

Kunnen jullie misschien mij uitleggen waarom ik niet kan aanpassen die opties?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Dit zou kunnen liggen aan de beeldmodus (Standaard, Levendig, Game, Bioscoop, Expert, etc.) die je hebt ingesteld. Niet in alle modi zijn alle geavanceerde instellingen beschikbaar. Het kan dus zijn dat je je beeldmodus bijvoorbeeld op Expert hebt gezet. Een aantal geavanceerde opties worden dan grayed-out.

Het zou ook nog kunnen (dit heb ik niet gecheckt) dat sommige instellingen niet beschikbaar zijn wanneer je naar een HDMI-bron kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Jerry voor de uitleg, maar ik heb wel alle beeldmodus geprobeerd van Standaard naar Expert 2.
Bij Standaard en Game kan ik 'eye-care' aanpassen en bij alle modus kan ik geen 'real cinema' aanpassen.

Welke bron moet ik gebruiken voor afspelen van mijn NAS - Mede8er ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik heb geen ervaring met mediaspelers, maar heb wel mijn PC op mijn 32LM660S aangesloten via HDMI. Ik heb even gespeeld met de diverse refreshrates en ik concludeer: Real Cinema is altijd grayed-out via HDMI, maar als ik de output van mijn PC op 23Hz of 24Hz zet, staat Real Cinema op 'Aan', en wanneer ik de refreshrate verander naar andere waarden (25, 29, 30, 50, 59, 60 Hz) staat hij altijd op 'Uit'.

Het lijkt er dus op dat de TV zelf concludeert of hij Real Cinema moet/kan gebruiken.

Wat me tijdens mijn testje ook opviel, was dat de TV '24Hz' aangeeft wanneer ik de output van mijn PC op 23Hz zet. Hetzelfde gebeurt bij 59Hz output: de TV zegt dat het 60Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahaaa.. misschien kan ik mijn mede8er andere output geven want ik gebruik nu 1080p 60hz voor de output van mede8er.
Dank jeeee !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:11
Dag iedereen. Ik heb vorige week een zeer mooie deal op een 47LM860V kunnen scoren en ben dus enthousiast eigenaar van een model uit de reeks waarover dit topic gaat.

Ik lees links en rechts dat deze TV CIFS/SMB ondersteunt. Dat zou wel handig zijn om vanaf m'n NAS te streamen. M'n NAS doet immers wel DLNA, maar subtitles krijg ik daar niet mee door.

Nu ben ik al enige tijd op zoek, maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan instellen. Dus is de vraag, weet iemand of deze TV effectief CIFS/SMB ondersteunt en wie kan me zeggen hoe men een netwerkshare benadert vanaf de TV?

Wel al zeer leuke dingen ontdekt. TV bedienen met android app op m'n Nexus 7, schitterend. Of youtube's "send to TV" optie. Ik ben voorlopig erg tevreden over deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ondersteunt je NAS geen plex?

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste