Ik vermeld dit even want alhoewel 2012 al reeds voorbij is zie je dat de mensen NU juist deze toestellen kopen met flinke kortingen en wordt er dus druk gezocht naar allerlei informatie.
Dit topic is een behoorlijke bron van informatie maar helaas is het niet te doen om alle pagina's (die overigens veels te kort zijn, en je blijft dus wisselen van pagina) door te lezen.
Ik heb hem nu een week (42LM760S) en het is een prima toestel !
In het kort:
- Beeld is prima, zeker na wat instelling aanpassingen. Speel vooral zelf met wat instellingen want klakkeloos de instellingen overnemen die men hier voor zoete koek slikt (destijds in een review gepresenteerd) werken niet altijd optimaal in je eigen situatie. Het is een leuke basis en niet meer dan dat.
Voorbeeld, ik vind de candy kleurtjes juist wat leuker en het spelen met de local dimming (en dus niet op UIT) zorgde voor veel minder bleeding in de hoeken in mijn geval.
Dus die instellingen online zijn een leuke basis maar zeker niet heilig.
Zoals reeds opgemerkt door een ander, calibratie is leuk maar het gaat uiteindelijk om je eigen smaak.
Mij boeit het geen bips als mijn scherm niet conform de standaard is afgesteld, ik moet het mooi vinden en dat lukt op de LG best aardig.
Mooi dat je dat per input kan doen, dus apart voor de TV, HMDI poorten en alle andere bronnen die je maar kunt bedenken.
Iets wat niet veel aandacht kreeg in dit topic (en ja, het zijn teveel pagina's om ff door te lezen), GAMING !
Ik kan kort zijn, dat is gewoon PRIMA in orde en zeer goed te doen op dit toestel, PUNT !
De bron (HMDI tegenwoordig) als PC input instellen of als SPEL. Dan bij de settings de gaming mode selecteren en je zit gewoon goed.
Ik ben een gamer van het eerste uur (NES, SNES, PSX, NEOGEO, N64, Gamecube, Dreamcast, PS2, Xbox, Xbox360, PS3) dus ik ben best kritisch.
Snelle games zoals Call of Duty modern Warfare zijn geen probleem, dus je kan hem blind kopen als het om gaming en input lag gaat.
Hele timing kritische games zoals guitar hero moet ik nog testen overigens, maar dan kan je input lag compensatie instellen bij de opties in de game zelf mocht het een issue zijn.
3D is gewoon Goed alhoewel ik geen eerdere 3D ervaring heb, maar ben er zeer tevreden mee en diverse soorten 3D presentatie werken gewoon perfect.
Nog ff vwb de mediaplayer, die is top ! Voor mij was dat 1 van de belangerijke punten en ik kan u vertellen dat het 1 van de meeste complete is die u op een TV nu zal aantreffen. Speelt veel codecs probleemloos (avi, mpg, mpeg, mkv, flv, mp4, etc.).
Natuurlijk is het niet een standalone mediaplayer maar voor een ingebouwde player voor mensen die niet nog een extra apparaat willen is het zeker geen teleurstelling.
Ook erg snel vwb de menu structuur (FW Version 04.40.23).
Al met al, ik heb nog geen echte minpunten kunnen ontdekken maar ik heb hem maar pas 1 week.
Zeker voor de 800 euro die ik betaald hebt is het al snel een toppertje.
[
Voor 5% gewijzigd door
Bomberman71 op 30-06-2013 19:49
]