Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:55:
Ik blijf het overigens wel slecht van LG vinden dat ze voor de prijzen die je voor de topmodellen betaald, zoveel foute panels afleverd. Wat dat betreft blijft plasma wel superieur. Mijn 7 jaar oude Panasonic die nu naar de slaapkamer is verhuist werkt nog steeds perfect!!!!
Dat zeg ik ook altijd maar men blijft LCD kopen. Door spookverhalen zoals inbranding en hoge energierekeningen durft men er geen te kopen terwijl de fabeltjes over backlight bleeding toch wel waar blijken te zijn. En in grote getalen ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 12:31
Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Dat zeg ik ook altijd maar men blijft LCD kopen. Door spookverhalen zoals inbranding en hoge energierekeningen durft men er geen te kopen terwijl de fabeltjes over backlight bleeding toch wel waar blijken te zijn. En in grote getalen ook nog eens.
Dat ben ik geheel met je eens.
ik had voordat ik overstapte de Panasonic 37PV70 Plasma TV.
Ik had veel plezier van deze TV geen problemen of wat dan ook.
Dat is nu sinds ik ruim 2 maanden geleden ben overgestapt wel anders.

Zoals ik eerder had aangegeven was mijn 47LM620 door LG omgeruild voor de 47LM670s.
Ik vind dit dan ook een nette oplossing en een goede service van LG.
Design van de 670 vind ik heel mooi maar de problemen kwamen al gauw.

Veel bleeding aan de linkerkant iets te reduceren om de backlight niet boven de 50% te laten komen.
Duidelijk banding zwarte vegen aanwezig dit is ook goed te zien boven de LG logo.
Spontane reboots van de TV die met de dag erger worden.
Dit was eerst alleen bijvoorbeeld in de ochtend en avond.
Dit is de afgelopen dagen veranderd in 2x binnen 5 minuten en dit blijft dan zo doorgaan.
Op sommige momenten is TV kijken bijna niet meer mogelijk.

Via de search functie op het forum en google bleek dat veel mensen hier last van hadden maar dan vooral in combinatie met Plex server. Nu maak ik zelf geen gebruik van Plex en ook zonder netwerk aansluiting blijft de TV zich rebooten.

Ik heb opnieuw contact opgenomen met LG en de TV word binnenkort omgeruild voor een nieuwe 670s.
RMa nummer heb ik al ontvangen, maar wanneer de TV word omgeruild is mij nog onbekend...?
Ik begin ondertussen wel de betrouwbaarheid van het merk LG te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Mabili schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:11:
[...]

Dat ben ik geheel met je eens.
ik had voordat ik overstapte de Panasonic 37PV70 Plasma TV.
Ik had veel plezier van deze TV geen problemen of wat dan ook.

Dat is nu sinds ik ruim 2 maanden geleden ben overgestapt wel anders.
Misschien ook wel pech hebben maar dat is hoe ik het ervaar.

Zoals ik eerder had aangegeven was mijn 47LM620 door LG omgeruild voor de 47LM670s.
Ik vind dit dan ook een nette oplossing en een goede service van LG.
Design van de 670 vind ik heel mooi maar de problemen kwamen al gauw.

Veel bleeding aan de linkerkant iets te reduceren om de backlight niet boven de 50% te laten komen.
Duidelijk banding zwarte vegen aanwezig dit is ook goed te zien boven de LG logo.
Spontane reboots van de TV die met de dag erger worden.
Dit was eerst alleen bijvoorbeeld in de ochtend en avond.
Dit is de afgelopen dagen veranderd in 2x binnen 5 minuten en dit blijft dan zo doorgaan.
Op sommige momenten is TV kijken bijna niet meer mogelijk.

Via de search functie op het forum en google bleek dat veel mensen hier last van hadden maar dan vooral in combinatie met Plex server. Nu maak ik zelf geen gebruik van Plex en ook zonder netwerk aansluiting blijft de TV zich rebooten.

Ik heb opnieuw contact opgenomen met LG en de TV word binnenkort omgeruild voor een nieuwe 670s.
RMa nummer heb ik al ontvangen, maar wanneer de TV word omgeruild is mij nog onbekend...?
Ik begin ondertussen wel de betrouwbaarheid van het merk LG te verliezen.
Ik ben al een hele tijd gestopt met het kopen van Zuid-Koreaanse producten. Samsung en LG, ik vind het beide maar troep. Uiteraard maken ze wel eens mooie dingen maar als je ziet hoeveel problemen die twee merken geven tegenover andere merken, is het echt heel groot. Vooral als het gaat om software is het de grootste troep die ik ooit heb gezien. Als je naar het Samsung topic toe gaat lees je bijna alleen maar berichten over de software van de televisies die niet werkt en reboots en ook hier lees je om de haverklap weer iets over hoe slecht de software is. Maar niet alleen bij televisies maar ook andere producten van die twee.

Maar ook de hardware. Typ in Google clicking sound tv en bij elke link staat Samsung. Al een aantal jaar achter elkaar maakt Samsung televisies die allemaal leiden onder slechte elco's en Samsung doet er niets tegen. Is je televisie ouder dan twee jaar? Jammer dan, kost je €200,- om te maken. En toch blijft de consumentenbond ze uitroepen tot beste televisies. Geeft meteen weer door hoe goed de test van de consumentenbond is.

Ik vind het ook best wel ernstig hoeveel televisies van LG last hebben van extreme backlight problemen. Heel leuk dat we televisies heel dun en zuinig kunnen maken met allemaal technologieën maar stop daarmee als het ten koste gaat van de beeldkwaliteit. Ontwikkel het door voordat je het daadwerkelijk op de markt brengt en er vervolgens duizenden consumenten mee raakt. Dat gaat alleen maar ten kosten van je naam als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervelende is dat als je op de reviews van onder andere flatpanelsHD sfgaat de testmodellen geen banding of backlight problemen vertonen. Ook niet op de screenshots bij de review. Het zit hem blijkbaar in de massa productie. Dus gaan gewoon maar blijven melden tot je een goed paneel te pakken hebt.

We zonde van je tijd!
Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:40:
[...]

Ik ben al een hele tijd gestopt met het kopen van Zuid-Koreaanse producten. Samsung en LG, ik vind het beide maar troep. Uiteraard maken ze wel eens mooie dingen maar als je ziet hoeveel problemen die twee merken geven tegenover andere merken, is het echt heel groot. Vooral als het gaat om software is het de grootste troep die ik ooit heb gezien. Als je naar het Samsung topic toe gaat lees je bijna alleen maar berichten over de software van de televisies die niet werkt en reboots en ook hier lees je om de haverklap weer iets over hoe slecht de software is. Maar niet alleen bij televisies maar ook andere producten van die twee.

Maar ook de hardware. Typ in Google clicking sound tv en bij elke link staat Samsung. Al een aantal jaar achter elkaar maakt Samsung televisies die allemaal leiden onder slechte elco's en Samsung doet er niets tegen. Is je televisie ouder dan twee jaar? Jammer dan, kost je €200,- om te maken. En toch blijft de consumentenbond ze uitroepen tot beste televisies. Geeft meteen weer door hoe goed de test van de consumentenbond is.

Ik vind het ook best wel ernstig hoeveel televisies van LG last hebben van extreme backlight problemen. Heel leuk dat we televisies heel dun en zuinig kunnen maken met allemaal technologieën maar stop daarmee als het ten koste gaat van de beeldkwaliteit. Ontwikkel het door voordat je het daadwerkelijk op de markt brengt en er vervolgens duizenden consumenten mee raakt. Dat gaat alleen maar ten kosten van je naam als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:48:
Het vervelende is dat als je op de reviews van onder andere flatpanelsHD sfgaat de testmodellen geen banding of backlight problemen vertonen. Ook niet op de screenshots bij de review. Het zit hem blijkbaar in de massa productie. Dus gaan gewoon maar blijven melden tot je een goed paneel te pakken hebt.

We zonde van je tijd!

[...]
Veelal worden televisies door de fabrikant geleverd zodat ze die kunnen testen. LG zal vast het toestel eerst uitgebreid zelf hebben getest voordat ze het naar zo'n reviewer sturen.
Tevens kan het ook schelen als je een kalibratie uitvoert. Maar wat ik hier zie op foto's, ga je niet met kalibratie verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 14:26
Niet goed dat er zoveel slechte panelen zijn. Ik heb denkelijk veel geluk gehad met mijn 42LM660s
Met Backlight op 50 en local dimming op high heb ik vrijwel geen bleeding meer!
Banding heb ik ook niet kunnen constateren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het paneel van mijn 47LM670S is net vervangen en zo op het eerste oog is mijn banding probleem verleden tijd. Lichte achtergronden zijn nu weer egaal en de 'balk' die ik bijna continu zag is weg. Het ziet er allemaal een stuk strakker uit. Ik mag van de - overigens erg vriendelijke reparateur - nog niet juichen, maar het eerst een dag of twee aankijken ;-)

De reparateur moest eigenlijk een foto hebben van het probleem, maar dat is nogal lastig vast te leggen. Met wat moeite heb ik hem toch kunnen laten zien wat het probleem was, al had ik niet echt een goed voorbeeld paraat. Was even bang dat het nog lastig ging worden omdat hij geen foto kon maken, maar "mij maakt het niet uit hoor, ik wil hem wel vervangen" was zijn reactie. Hij heeft toen telefonisch om een akkoord gevraagd en gekregen.

Vervolgens heeft hij heel secuur de TV gedemonteerd, ik was enigszins verbaasd hoe weinig elektronica er nog maar 'in' zo'n TV zit. Het paneel - het onderdeel dat vervangen is - is vrijwel de hele TV. Dan heb je nog 2 printplaatjes, de speakers en de behuizing, maar dat stelt allemaal niet veel voor. Al met al is hij zo'n 1,5 uur bezig geweest denk ik. Het paneel dat er in zat kwam volgens de sticker uit China, het nieuwe paneel uit Polen.

Vanavond maar eens kijken hoe het beeld is als het wat donkerder is, maar volgens mij is mijn backlightbleeding ook een stuk minder (al was dat niet zo erg met de juiste instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 07:22
Hoi,

Ik ben sinds kort beziiter van een 47lm620s. Nu sloot ik deze toen ik hem kreeg aan op mijn PS3 alleen merkte ik dat de tv erg laggy reageert en is de game bijna niet speelbaar. Heb het getest met CoD BlackOps2
Hebben meer mensen hier last van, of is dit bekend?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 18:15
Zet je hdmi poort op game mode,dan heb je er geen last van.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
Amaze86 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:55:
Zet je hdmi poort op game mode,dan heb je er geen last van.
Ervaar met game mode op hdmi1 het zelfde probleem. Helpt het wanneer ik simplelink uitschakel?
En zou ik hier minder last van hebben met een 640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Lukzke schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:16:
[...]

Ervaar met game mode op hdmi1 het zelfde probleem. Helpt het wanneer ik simplelink uitschakel?
En zou ik hier minder last van hebben met een 640?
Wat let je om het niet te proberen?
In de game-modus zou je hoe dan ook moeten merken dat de latency van de input lager is. Als dat niet zo is, dan doe je iets verkeerd en heb je hem niet in de game-modus gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:26:
[...]

Wat let je om het niet te proberen?
In de game-modus zou je hoe dan ook moeten merken dat de latency van de input lager is. Als dat niet zo is, dan doe je iets verkeerd en heb je hem niet in de game-modus gezet.
Ik heb hem op game-modus staan. Ik ben naar lijningangen gegaan en vervolgens met de rode button naar apparaat wijzigen gegaan en hdmi1 (ps3) op spel gezet.

Mijn vorige LG van een jaar of 2 oud heeft hier helemaal geen last van

[ Voor 6% gewijzigd door Lukzke op 07-03-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
Mijn excuses heb t gevonden.. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Lukzke schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:50:
Mijn excuses heb t gevonden.. Bedankt!
Wat was uiteindelijk het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
Sinds de laatste update heb ik steeds vaker dat mijn 47LM760s uit zichzelf Youtube start en dan gewoon filmpjes gaat afspelen, of dat hij gewoon crasht en ik de tv uit en aan moet zetten om weer beeld te krijgen :S

Hoop dat ze met een fix komen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt een lot uit de loterij dus blijkbaar dat je een compleet egaal beeld hebt. Zelfs als je paneel 3 keer is vervangen is het nog geen garantie. Ik ben plasma gewend dus het was ff schrikken toen ik ineens streepjes in het beeld zag op een led.

Maar allemaal hebben ze er last van. Ik had eerst een 47LM660S en daar zag ik duidelijk verticale banding. Dus contact opgenomen met plasma discounter en ze gingen het probleem checken. Ze zagen het probleem niet dus ik kon deze terug krijgen of me geld terug. Dus geld terug gekozen en toen een Philips ambilight tv genomen. En ja hoor deze had ook last van duidelijke verticale strepen op egale beelden. Deze ook terug gebracht want ik kan er niet aan wennen. Toen een Sony hx750 genomen en deze had ook last van verticale strepen. Om moedeloos van te worden.

Ik wilde niet nog een plasma omdat er een 50 inch plasma in de huiskamer staat, maar een led tv voor op zolder. Omdat ze allemaal last hadden van verticale strepen in het beeld ben ik toch weer voor LG gegaan omdat die de motion afstandsbediening heeft en goede smart tv. Dit keer voor de 47LM760S gekozen omdat die een 100hz paneel heeft. En ja deze had ook last van de vertical banding, dus LG gebeld en ze hebben het paneel vervangen waardoor de banding nu minimaal is. Achterop deze tv staat manufactured in januari 2013. Dus blijkbaar kunnen ze zelfs met de meest recent gemaakte tv's geen egaal beeld garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Als ik het zo hoor zijn het juist de 2013 manufactures die enorm vele last hebben van backlight bleeding. Voorheen waren er wel problemen maar niet zo groots. Nu is dat dus blijkbaar wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:50:
[...]

Wat was uiteindelijk het probleem?
Ik had alleen het ingangslabel op spel gezet ipv de beeldmodus in het quick menu op game te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Lukzke schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:26:
[...]

Ik had alleen het ingangslabel op spel gezet ipv de beeldmodus in het quick menu op game te zetten :+
Toch inderdaad niet op de juiste game-modus gezet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Phusebox schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:37:
Sinds de laatste update heb ik steeds vaker dat mijn 47LM760s uit zichzelf Youtube start en dan gewoon filmpjes gaat afspelen, of dat hij gewoon crasht en ik de tv uit en aan moet zetten om weer beeld te krijgen :S

Hoop dat ze met een fix komen.
Zit er niet toevallig iemand op je netwerk te spelen met een tanblet/smartphone ? Bij Android telefoons/tablets kun je Youtube opstarten op de TV vanuit de Youtube app op het Android toestel.

janvanduschoten in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Iemand een idee wanneer de 2013 line up van LG verkocht gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
mohawk0618 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:16:
Iemand een idee wanneer de 2013 line up van LG verkocht gaat worden?
Waarschijnlijk kun je ze in April in de winkels gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb opeens een raar probleem met mijn LG 32LS570S. Hij valt steeds na een minuut uit en gaat daarna weer vanzelf aan. Nu blijkt het alleen te gebeuren als ie verbonden is met mijn router, zodra ik de kabel eruit haalt doet ie t prima.

Heb alles al aan en uit gezet (router en tv), maar probleem blijft zich voordoen. Toen ik 'm aanzette vroeg ie wel om een update, maar dat had ik gecancelled zodat ik het later wel kon doen.

Iemand bekend met dit idee en/of evt een oplossing?

Dank alvast!

EDIT: ik heb handmatig geupdate naar de laatste software versie, no luck. Maar er hangt ook een Synology diskstation aan via mijn router, die heb ik toevallig geupdate naar DSM 4.2. Deze uitgezet en nu doet de TV het weer prima. Maar zonder Diskstation :( Zal 'm ook wel even vragen in het Synology forum, misschien heb ik daar een snellere oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:16:
Hallo,

ik heb opeens een raar probleem met mijn LG 32LS570S. Hij valt steeds na een minuut uit en gaat daarna weer vanzelf aan. Nu blijkt het alleen te gebeuren als ie verbonden is met mijn router, zodra ik de kabel eruit haalt doet ie t prima.

Heb alles al aan en uit gezet (router en tv), maar probleem blijft zich voordoen. Toen ik 'm aanzette vroeg ie wel om een update, maar dat had ik gecancelled zodat ik het later wel kon doen.

Iemand bekend met dit idee en/of evt een oplossing?

Dank alvast!

EDIT: ik heb handmatig geupdate naar de laatste software versie, no luck. Maar er hangt ook een Synology diskstation aan via mijn router, die heb ik toevallig geupdate naar DSM 4.2. Deze uitgezet en nu doet de TV het weer prima. Maar zonder Diskstation :( Zal 'm ook wel even vragen in het Synology forum, misschien heb ik daar een snellere oplossing.
Heb je DLNA aanstaan op je NAS?
Schakel deze functie eens uit en probeer eens of de TV dan nog reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Thx, zit nu in een dubio. Maandag wordt mn 47lm760s opgehaald en krijg ik mn geld terug. Nu dacht ik aan de lm860v, maar nu de nieuwe serie eraan komt, wacht ik misschien. Ik wil liefst de 7 serie van LG met de 240hz paneel.
Enige advies?
Dimens schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:24:
[...]

Waarschijnlijk kun je ze in April in de winkels gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
mohawk0618 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:00:
Thx, zit nu in een dubio. Maandag wordt mn 47lm760s opgehaald en krijg ik mn geld terug. Nu dacht ik aan de lm860v, maar nu de nieuwe serie eraan komt, wacht ik misschien. Ik wil liefst de 7 serie van LG met de 240hz paneel.
Enige advies?

[...]
De LM7XXX series van LG heeft altijd een 100Hz paneel. Ja, men zegt 200Hz maar dit is een 100Hz paneel met 100Hz backlight scanning. Daarmee mag je het eigenlijk nog geen 200Hz paneel noemen.

Geen 240Hz trouwens. Dat is voor Amerika en andere landen waar men 60Hz televisieinput heeft. In Nederland kennen we 50Hz, 100Hz en 200Hz. En ja, 60Hz bij PC input maar dat is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Ja sorry, idd 100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Ken je nagaan in tijd van 1 maand prijzen flink gekelderd...

42LM670S nu in PW voor 683,- en de 42LM760S 867,-

Die 670 is 145,- gedaald ... gaat deze eruit of zo en zijn er nieuwe versies opkomst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 13:39
Co_2J schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:16:
Ken je nagaan in tijd van 1 maand prijzen flink gekelderd...

42LM670S nu in PW voor 683,- en de 42LM760S 867,-

Die 670 is 145,- gedaald ... gaat deze eruit of zo en zijn er nieuwe versies opkomst ?
\[3D/LED TV] LG 2013 line-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is mijn paneel volledig vervangen. Banding en backlight bleeding is nu minimaal. Minimale banding is te constateren tijdens het kijken naar voetbal. Ik actie films totaal niet zichtbaar. Ook de zwartwaarden zijn met dit nieuwe paneel veel lager met een backlight heb ik op 45% staan.

Nu maar afwachten of dit de komende weken zo blijft. Blijf je dus melden als je problemen met je LG toestel hebt!
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:46:
Ik bezit de LG 47LM960V. Ik heb zeer veel last van banding en backlight. Na het opsturen van een fimpje van een voetbalwedstrijd en foto van backlight bleeding wordt het probleem aanstaande vrijdag door een LG monteur opgelost door vervanging van het paneel. Heb je dezelfde problemen meldt dit dus telefonisch aan LG via 0900 543 5454. Ik werd overigens zeer netjes te woord gestaan door de LG monteur. Ik meld me vrijdag weer met de nieuwe testresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dimens schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 21:27:
[...]

En ja, 60Hz bij PC input maar dat is een heel ander verhaal.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, zou je hier uitleg kunnen geven wat er anders is en hoe dit precies werkt (of een link). Mijn pc zegt dat de tv maximaal 70hz aankan, echter kan dit niet selecteren in de standaard lijst.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
evilpin0 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:49:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, zou je hier uitleg kunnen geven wat er anders is en hoe dit precies werkt (of een link). Mijn pc zegt dat de tv maximaal 70hz aankan, echter kan dit niet selecteren in de standaard lijst.
Je PC zegt niet dat hij 70Hz aan kan want dan zou je hem kunnen selecteren. Een televisie wil vrijwel altijd een PC signaal op 60Hz ontvangen en daarom is er ook een limiet ingesteld tot 60Hz. Bij meer Hz, krijg je gewoon geen beeld.

Maar ook al heb je een 100Hz of 200Hz televisie, bij een PC input zie je altijd maar 60Hz. Er wordt geen interpolatie toegepast en dat is nodig om gebruik te maken van die 100Hz of 200Hz panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Er staat echt bij beeldscherm informatie: Maximaal gerapporteerde verversingssnelheid 70Hz, 70hz ka je idd niet standaard selecteren, maar als je zegt "laat alle modus zien" kun je hem waarschijnlijk wel selecteren, echter lijkt me dat niet veilig.

1920x1080@70hz kan trouwens ook best wel eens een HDMI beperking zijn.

Feitelijk heb je dus weinig aan een 100hz of 200hz panel als je het scherm op de pc aansluit?

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 11-03-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
evilpin0 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:22:
Er staat echt bij beeldscherm informatie: Maximaal gerapporteerde verversingssnelheid 70Hz, 70hz ka je idd niet standaard selecteren, maar als je zegt "laat alle modus zien" kun je hem waarschijnlijk wel selecteren, echter lijkt me dat niet veilig.

1920x1080@70hz kan trouwens ook best wel eens een HDMI beperking zijn.
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Het is niet zo dat je hiermee je apparatuur kapot maakt, als het niet werkt zul je daar wel een melding over zien.

Het lijkt mij namelijk sterk dat je televisie 70Hz kan ontvangen. Er zullen vast wel televisies zijn welke 70Hz ondersteunen maar ik ben er nog nooit een tegen gekomen waar het bij stond.
Feitelijk heb je dus weinig aan een 100hz of 200hz panel als je het scherm op de pc aansluit?
Niet als PC monitor, maar als HTPC kan het wel. Het verschil hiertussen is dat een HTPC niet perse als PC input gelabeld hoeft te worden. Dan maak je wel gebruik van frame interpolation.

Als monitor ben je beter af met een 120Hz monitor, een videokaart die dit aan kan sturen en een DVI dual link kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Dimens schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:14:
[...]
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Het is niet zo dat je hiermee je apparatuur kapot maakt, als het niet werkt zul je daar wel een melding over zien.

Het lijkt mij namelijk sterk dat je televisie 70Hz kan ontvangen. Er zullen vast wel televisies zijn welke 70Hz ondersteunen maar ik ben er nog nooit een tegen gekomen waar het bij stond.

[...]

Niet als PC monitor, maar als HTPC kan het wel. Het verschil hiertussen is dat een HTPC niet perse als PC input gelabeld hoeft te worden. Dan maak je wel gebruik van frame interpolation.

Als monitor ben je beter af met een 120Hz monitor, een videokaart die dit aan kan sturen en een DVI dual link kabel.
Probleem is dat er geen monitors in 47" zijn :) 3D beeld in games is super overigens, ik heb totaal geen klachten over beeld kwaliteit in PC games, en vooral in 3D gamen is het smullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
evilpin0 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:25:
[...]

Probleem is dat er geen monitors in 47" zijn :) 3D beeld in games is super overigens, ik heb totaal geen klachten over beeld kwaliteit in PC games, en vooral in 3D gamen is het smullen.
Wees blij. 47" is ook echt niet als monitor te gebruiken. De pixeldichtheid is te laag en het beeld is veel te groot om er lekker op te kunnen werken. Een 24" scherm met een resolutie van 1920x1080 is een veel betere oplossing en die zijn ook in 3D te krijgen met 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik ben niet op zoek naar wat hoor, ik vroeg het gewoon ter info ;)

Heb aan me PC een 47" LG tv en een 24" monitor hangen. 3D gamen is sowieso beter op een groot scherm, lijkt me niet echt boeiend op een 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
evilpin0 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:12:
Ik ben niet op zoek naar wat hoor, ik vroeg het gewoon ter info ;)

Heb aan me PC een 47" LG tv en een 24" monitor hangen. 3D gamen is sowieso beter op een groot scherm, lijkt me niet echt boeiend op een 24"
Ligt eraan op welke manier. Niet als je het op exact dezelfde manier gebruikt als een monitor (bureau ±halve meter afstand) maar wel wanneer je het op een grotere afstand gebruikt.

Maar als monitor moet je ook geen passief 3D gebruiken. Daar zit je te dicht op het scherm en ga je de zwarte strepen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ter verduidelijking dan maar hoe ik het gebruik :)

Pc en bureau staan helemaal niks, HDMI kabel tussen de plintjes.

http://s23.postimage.org/x7x3591h7/P1000404.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door evilpin0 op 11-03-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
evilpin0 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:11:
Ter verduidelijking dan maar hoe ik het gebruik :)

Pc en bureau staan helemaal niks, HDMI kabel tussen de plintjes.

http://s23.postimage.org/x7x3591h7/P1000404.jpg
Dat is natuurlijk een ander verhaal dan je televisie als monitor gebruiken. Hier spreek je eigenlijk over een computer die je als game console gebruikt.
Maar gebruik je dan muis en toetsenbord of een controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ik heb een Marantz SR6005 receiver en een LG 47LM760S tv. Ik gebruik de tv als mediaplayer (wat heel goed werkt met plex) Ik krijg het alleen niet voor elkaar als ik naar de tv stream of als ik een harde schijf in mijn tv steek het geluid naar de Marantz te krijgen? Ik kan op de tv aanvinken dat hij externe speakers moet gebruiken maar dan gebeurd er niks? Ik kan trouwens niet de Marantz verbinden via smartlink van LG..

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Dimens schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:27:
[...]

Dat is natuurlijk een ander verhaal dan je televisie als monitor gebruiken. Hier spreek je eigenlijk over een computer die je als game console gebruikt.
Maar gebruik je dan muis en toetsenbord of een controller?
XBox controllers, heb er 4 aan de pc hangen en natuurlijk draadloze muis/tobo. Gebruik hem overigens gewoon als PC, youtube, twitch, email ect ect. Tekst op 125% en het is prima te lezen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een LG 42LM760S en ben super tevreden over de tv. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is, is dat de Smit C+ module van Ziggo niet werkt..... krijg steeds de melding: CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16. Het eerste stuk van de installatie van Ziggo gaat goed, hij vindt alle kanalen (190 stuks), NED1 doet het, maar als ik daarna de CI+ in het toestel steek krijg ik deze melding...... en hij doet vervolgens niks......

iemand een idee wat dat kan zijn. Heb ook de laatste software update geïnstalleerd. LG zegt dat het moet werken en Ziggo ook...... maar hij doet het niet....... Heb toegang tot het service menu, maar geen idee waar ik het moet zoeken....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Ik heb mijn 760 ingeleverd en de 860v gekocht en idd zag ik dit heel kort, en verdween weer. Heeft iemand dit al uitgezocht?
:
[...]

Heb een 55ML860 en daarbij lijkt het alsof de bovenste strook van 20 cm horizontaal af en toe op 3d gaat tijdens het tv kijken...
Zodra ik 1keer op 3d aan en uit druk is het weg...

Iemand ook zo'n soort ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:48:
Ik heb sinds 2 weken een LG 42LM760S en ben super tevreden over de tv. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is, is dat de Smit C+ module van Ziggo niet werkt..... krijg steeds de melding: CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16. Het eerste stuk van de installatie van Ziggo gaat goed, hij vindt alle kanalen (190 stuks), NED1 doet het, maar als ik daarna de CI+ in het toestel steek krijg ik deze melding...... en hij doet vervolgens niks......

iemand een idee wat dat kan zijn. Heb ook de laatste software update geïnstalleerd. LG zegt dat het moet werken en Ziggo ook...... maar hij doet het niet....... Heb toegang tot het service menu, maar geen idee waar ik het moet zoeken....... :(
Probeer als de tv op Nederland 1 staat de module eruit en erin te doen (dus als de tv aan staat). Misschien pakt hij hem dan wel. Ook moet je controleren of de module er wel goed in zit. Je moet een beetje stevig door drukken. Ik had de eerste keer dat hij er niet goed in zat.

Of de fabtrieksinstellingen weer herstellen en de tv installeren met de module in de tv. Soms pakt hij hem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Ik raad je aan contact op te nemen met je dealer of met LG.
Het betreft hier zeer waarschijnlijk een defect.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 20:35
Ik heb de 42LM620 gehaald na een tijdje tussen de Samsung 40ES6100 en dit model te hebben zitten en wegen. Beide tv's bekeken in Groningen bij PlatteTV. Er was nog kort twijfel over de 640 en de 620, maar het prijsverschil haalde me toch over.

Erg veel 'bang for your buck' met deze tv. Hij is 2" groter als het Samsung model, en de apps en browser doen niets onder voor de Samsung SmartTV apps. Okee, het menu ziet er gelikter uit by de Sammy, maar de apps zijn exact net zo functioneel. Zelfs SBS gemist in HD formaat, dat had ik niet verwacht.

En het servicemenu heeft nog een leuke optie, aangezien het paneel gewoon local dimming heeft kun je dit aanzetten. Er is dan een merkbare verbetering in het scherm te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6773475/2013-03-14%2016.07.04.jpg

Tot nu toe erg tevreden over dit model, dat mijn oude afgefikte Samsung 40LM86 vervangt.
Ook passief 3D valt me totaal niet tegen. Had het in de winkels bekeken, en vond actief toch wat vermoeiend voor de ogen (de vrouw vond dit ook). Passief heb ik het idee dat het wat zachter is, maar dat kan ook subjectief zijn natuurlijk.

Voor ~499 is dit een koopje/steal/bargain van een tv. Nu even de komende 5 jaar afwachten hoe lang hij meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Asure schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:14:
Ik heb de 42LM620 gehaald na een tijdje tussen de Samsung 40ES6100 en dit model te hebben zitten en wegen. Beide tv's bekeken in Groningen bij PlatteTV. Er was nog kort twijfel over de 640 en de 620, maar het prijsverschil haalde me toch over.

Erg veel 'bang for your buck' met deze tv. Hij is 2" groter als het Samsung model, en de apps en browser doen niets onder voor de Samsung SmartTV apps. Okee, het menu ziet er gelikter uit by de Sammy, maar de apps zijn exact net zo functioneel. Zelfs SBS gemist in HD formaat, dat had ik niet verwacht.

En het servicemenu heeft nog een leuke optie, aangezien het paneel gewoon local dimming heeft kun je dit aanzetten. Er is dan een merkbare verbetering in het scherm te zien :)

[afbeelding]

Tot nu toe erg tevreden over dit model, dat mijn oude afgefikte Samsung 40LM86 vervangt.
Ook passief 3D valt me totaal niet tegen. Had het in de winkels bekeken, en vond actief toch wat vermoeiend voor de ogen (de vrouw vond dit ook). Passief heb ik het idee dat het wat zachter is, maar dat kan ook subjectief zijn natuurlijk.

Voor ~499 is dit een koopje/steal/bargain van een tv. Nu even de komende 5 jaar afwachten hoe lang hij meegaat :)
Je had dus een 100Hz televisie kunnen kopen maar hebt dus de 50Hz televisie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Dimens schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:26:
[...]
Je had dus een 100Hz televisie kunnen kopen maar hebt dus de 50Hz televisie gekocht.
De hoeveelheid Hz zie ik alleen maar terug in de 'dynamische modes' zoals het (ergerlijk) vloeiend maken van het beeld in de 'movie mode'. Ik vond dat altijd al niet zo'n fijn beeld geven, al je films en dergelijke zien er dan uit alsof je een soap zit te kijken.

Maar, ik snap je niet helemaal: Dit model wordt op verschillende sites als 400Hz neergezet, soms 100Hz en mijn PCH stuurt er gewoon 1080P60 heen wat perfect werkt, dus wat bedoel jij met '50Hz' .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Asure schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:34:
[...]

De hoeveelheid Hz zie ik alleen maar terug in de 'dynamische modes' zoals het (ergerlijk) vloeiend maken van het beeld in de 'movie mode'. Ik vond dat altijd al niet zo'n fijn beeld geven, al je films en dergelijke zien er dan uit alsof je een soap zit te kijken.

Maar, ik snap je niet helemaal: Dit model wordt op verschillende sites als 400Hz neergezet, soms 100Hz en mijn PCH stuurt er gewoon 1080P60 heen wat perfect werkt, dus wat bedoel jij met '50Hz' .. ?
400Hz is de MCI waarde. Een optelsom van technieken die niet het aantal Hz representeren.
100Hz is de optelsom van een 50Hz paneel + 50Hz backlight scanning
Met een PC als ingang heb je wel 60Hz ja. Voor normaal televisie 50Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09 09:15
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv (47") die mijn oude gaat vervangen. Nu is mijn oog gevallen op de lm860v, maar ben erg benieuwd naar de prestaties ten opzichte van de concurrenten. Zelf heb ik geen ervaring met LG tv's maar ik vind ze gewoonweg veel mooier dan de concurrenten.

Uiteraard heb ik de tv al in het echt bekeken, maar ben benieuwd of er gebruikers zijn op dit forum die wat ervaringen willen delen. Kopen, of niet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 18:15
Ben zelf afgehaakt voor die lm860v door de grote input lag tijdens gamen op de ps3,als je er niet op gamed dan is het een prima tv.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
Amaze86 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:36:
Ben zelf afgehaakt voor die lm860v door de grote input lag tijdens gamen op de ps3,als je er niet op gamed dan is het een prima tv.
Alle lcd's hebben een vergelijkbare input lag als er veel fratsen aan staan, maar als je gaming mode aan zet, dan is dat hele probleem opgelost hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Asure schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:52:
[...]

Alle lcd's hebben een vergelijkbare input lag als er veel fratsen aan staan, maar als je gaming mode aan zet, dan is dat hele probleem opgelost hoor.
Ook in de game-modus kun je nog een te hoge input latency hebben. Dit verschil kan ook heel groot zijn bij televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thriz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 14:56
Amaze86 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:36:
Daar zit ik ook mee. Ik ben zelf al weken aan het orienteren op een nieuwe tv (ik keek met name naar de 860V), maar de input lag is het voornaamste wat me op dit moment tegenhoudt. Deze schijnt 43-60 ms te zijn in de game-modus las ik ergens. Wat ik zo hoor is dat niet geweldig voor de wat snellere games?

Ik wil in ieder geval een 55" tv met passief 3D. Even afwachten hoe de 2013 modellen gaan presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Heb nu een maand of 2 mijn 42lm6600 in gebruik, mijn eerste lcd tv, en ik moet zeggen dat ik toch enigsinds teleurgesteld ben.

Ik heb er omgerekend 750 euro voor betaad en op sommige punten had ik beter verwacht.

De beeldkwaliteit ben ik wel tevreden over maar de backlight bleeding is toch wel erg. Zet je de backlight op 100% dan is de helft van je scherm wit. Op 50% (standaard instelling) is het meestal niet zo'n probleem maar films en series met veel zwart daarbij zie je toch overduidelijk backlight bleeding. En het is geen klein gedeelte, het komt al snel een cm of 8 het scherm in bij iedere hoek. Dat kan dus vrij storend zijn.

Het DLNA gedeelte daar kan ik kort over zijn. Dat is ruk. De redenen daarvoor is dat je bij DLNA geen beeldscherm instellingen meer kan kiezen. Je zit dat vast aan de standaard settings wat dus inhoud dat je verplicht true cinema meuk etc aan moet hebben. Ik geprobeerd er aan te wennen maar het is niks voor mij. Ik heb nu dus maar een WD live tv gekocht.

Hetgeen wat mij echter het meeste tegevalt is het geluid. Het is lastig uit te leggen maar bij stemgeluid zit er een soort van metaalachtig geluid om de achtergrond. Het klinkt haast of de speakers zijn opgeblazen. Het is ook echt alleen bij stemmen. Ik zit er aan te denken om LG hierover te bellen want het lijkt mij niet echt normaal.

Een ander nadeel is dat er schijnbaar geen 3.5mm jack ondersteuning is dus een leuk 2.1 setje voor je pc aansluiten is er ook niet bij en een soundbar kost al snel 250 euro.

Input lag is trouwens absoluut geen probleem. Zolang je je hdmi aansluiting maar als PC instelt. Kies je iets anders dan pc, zelfs gaming, dan is het duidelijk merkbaar.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
t_o_c schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:11:
Heb nu een maand of 2 mijn 42lm6600 in gebruik, mijn eerste lcd tv, en ik moet zeggen dat ik toch enigsinds teleurgesteld ben.

Ik heb er omgerekend 750 euro voor betaad en op sommige punten had ik beter verwacht.

De beeldkwaliteit ben ik wel tevreden over maar de backlight bleeding is toch wel erg. Zet je de backlight op 100% dan is de helft van je scherm wit. Op 50% (standaard instelling) is het meestal niet zo'n probleem maar films en series met veel zwart daarbij zie je toch overduidelijk backlight bleeding. En het is geen klein gedeelte, het komt al snel een cm of 8 het scherm in bij iedere hoek. Dat kan dus vrij storend zijn.

Het DLNA gedeelte daar kan ik kort over zijn. Dat is ruk. De redenen daarvoor is dat je bij DLNA geen beeldscherm instellingen meer kan kiezen. Je zit dat vast aan de standaard settings wat dus inhoud dat je verplicht true cinema meuk etc aan moet hebben. Ik geprobeerd er aan te wennen maar het is niks voor mij. Ik heb nu dus maar een WD live tv gekocht.

Hetgeen wat mij echter het meeste tegevalt is het geluid. Het is lastig uit te leggen maar bij stemgeluid zit er een soort van metaalachtig geluid om de achtergrond. Het klinkt haast of de speakers zijn opgeblazen. Het is ook echt alleen bij stemmen. Ik zit er aan te denken om LG hierover te bellen want het lijkt mij niet echt normaal.

Een ander nadeel is dat er schijnbaar geen 3.5mm jack ondersteuning is dus een leuk 2.1 setje voor je pc aansluiten is er ook niet bij en een soundbar kost al snel 250 euro.

Input lag is trouwens absoluut geen probleem. Zolang je je hdmi aansluiting maar als PC instelt. Kies je iets anders dan pc, zelfs gaming, dan is het duidelijk merkbaar.
Nu heb ik denk ik zelf geluk gehad, ik zie alleen beeding als de tv aangaat, zodra hij beeld pakt wordt en de instelling geladen worden zie ik de bleeding voor 95% direct verdwijnen. Daar kun je denk gewoon geluk of pech mee hebben.

DNLA is altijd ruk en meer als extra, je kan (vaak) geen subs selecteren.

Je laatste punt is niet waar, het geluid is bagger en dat kun je eigenlijk verwachten. Ik heb aan mijn Lm660 47” een Logitech 2.1 PC setje hangen, koste 50 euro. Er zit wel een 3.5 mm jack op!

Is het trouwens handig om als je films via de pc kijkt de instelling op Bluray te zetten? En verder alle "beeldverbeteraars" uit te zetten? Zodat de Tv er wat extra HZ gebruikt in de Bluray mode? PC gaat natuurlijk op 24HZ als ik blurays kijk

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 18-03-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
evilpin0 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Nu heb ik denk ik zelf geluk gehad, ik zie alleen beeding als de tv aangaat, zodra hij beeld pakt wordt en de instelling geladen worden zie ik de bleeding voor 95% direct verdwijnen. Daar kun je denk gewoon geluk of pech mee hebben.

DNLA is altijd ruk en meer als extra, je kan (vaak) geen subs selecteren.

Je laatste punt is niet waar, het geluid is bagger en dat kun je eigenlijk verwachten. Ik heb aan mijn Lm660 47” een Logitech 2.1 PC setje hangen, koste 50 euro. Er zit wel een 3.5 mm jack op!

Is het trouwens handig om als je films via de pc kijkt de instelling op Bluray te zetten? En verder alle "beeldverbeteraars" uit te zetten? Zodat de Tv er wat extra HZ gebruikt in de Bluray mode? PC gaat natuurlijk op 24HZ als ik blurays kijk
Wanneer je vide de PC een Blu-Ray kijkt op 24p, is het het beste om de televisie niet in de PC modus te zetten maar in een normale modus. Ander heb je kans op een vreselijke motion judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
ik lees op inmiddels op de LM860v AV forum, dat nieuwe firmware beschikbaar is, ben nu op werk, even checken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 23:11
DLNA werkt opzich wel met mijn LG -> Synology NAS maar er gaat toch echt een media speler tussen komen, als een aflevering van een serie of een film even op pauze heeft gestaan stopt deze er 9 van de 10x daarna mee, ondertiteling instellen gaat ook niet altijd even lekker.

Media speler is puur een luxe maar het werkt net wat lekkerder dan het de tv zelf te laten doen.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen update hoor, behalve smartshare pc
mohawk0618 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:13:
ik lees op inmiddels op de LM860v AV forum, dat nieuwe firmware beschikbaar is, ben nu op werk, even checken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 20:45
Ook ik heb af en toe dit "3d" effect in de bovenste 20 cm van mijn lm860. Wanneer het verschijnsel zich opnieuw voordoet neem ik er een foto van en ga hiermee terug naar de winkel. Ik hou je op de hoogte.
mohawk0618 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:03:
Ik heb mijn 760 ingeleverd en de 860v gekocht en idd zag ik dit heel kort, en verdween weer. Heeft iemand dit al uitgezocht?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BodhiB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Hallo,

Ik heb het hele forum, en diverse andere ook, doorzocht, maar kan niemand vinden met de zelfde problemen als ik ervaar met mijn 860v, vandaar alhier mijn 1e post.
Ik heb nu zo'n twee maanden geleden deze tv in huis, en al meteen viel mij op dat de lipsync ver te zoeken is. Mijn avr heeft gelukkig wel een functie om dat enigszins bij te regelen, maar gaat niet verder dan 120ms (!), hetgeen te weinig is bij met name 3D blurays. Ongeveer tegelijker tijd begon mij op te vallen dat een deel van t scherm een stuk donkerder is, en ook dat een deel van het scherm een roze tint heeft. Met name dat laatste is het wat mij het meest irriteert bij het kijken. ( het is net als met lipsync die niet klopt, als je t eenmaal ziet, zie je niets anders meer..) Verder "vergeet"de tv af en toe zijn beeldinstellingen, geen idee waarom.
Uiteraard heb ik mijn beklag gedaan bij verkoper en LG zelf. Ik heb nu twee keer een monteur over de vloer gehad, de ene keer een mét verstand van zaken, de ander was beter in afwasmachines ( zo zei hij zelf). Hoe dan ook, de gebreken werden idd vastgesteld, en ik zou worden terug gebeld. Lang verhaal kort, LG vind dat ea binnen de specs valt, en dat was t dan helaas.
Dus, dat roze, waar wordt dat door veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
BodhiB schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:39:
Hallo,

Ik heb het hele forum, en diverse andere ook, doorzocht, maar kan niemand vinden met de zelfde problemen als ik ervaar met mijn 860v, vandaar alhier mijn 1e post.
Ik heb nu zo'n twee maanden geleden deze tv in huis, en al meteen viel mij op dat de lipsync ver te zoeken is. Mijn avr heeft gelukkig wel een functie om dat enigszins bij te regelen, maar gaat niet verder dan 120ms (!), hetgeen te weinig is bij met name 3D blurays. Ongeveer tegelijker tijd begon mij op te vallen dat een deel van t scherm een stuk donkerder is, en ook dat een deel van het scherm een roze tint heeft. Met name dat laatste is het wat mij het meest irriteert bij het kijken. ( het is net als met lipsync die niet klopt, als je t eenmaal ziet, zie je niets anders meer..) Verder "vergeet"de tv af en toe zijn beeldinstellingen, geen idee waarom.
Uiteraard heb ik mijn beklag gedaan bij verkoper en LG zelf. Ik heb nu twee keer een monteur over de vloer gehad, de ene keer een mét verstand van zaken, de ander was beter in afwasmachines ( zo zei hij zelf). Hoe dan ook, de gebreken werden idd vastgesteld, en ik zou worden terug gebeld. Lang verhaal kort, LG vind dat ea binnen de specs valt, en dat was t dan helaas.
Dus, dat roze, waar wordt dat door veroorzaakt?
Heb ook een 860v en ook het lipsync probleem. De andere problemen (donkere kant, roze tint) heb ik niet.
Over het lipsync probleem. Het doet zich enkel voor als ik (3D) blurays bekijk en mijn surround setje gebruik. Laat ik het geluid door de speakers van m'n tv komen dan is alles in sync.
Als ik de tv op game mode zet terwijl ik een bluray bekijk heb ik ook geen sync problemen. Spijtig genoeg werkt de 3D in bluray films niet naar behoren op game mode dus het is enkel maar een oplossing voor 2D blurays. Ik bekijk blurays via mijn PS3. Hopelijk is het ooit opgelost met een firmware update of met de PS4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:04:
[...]

Heb ook een 860v en ook het lipsync probleem. De andere problemen (donkere kant, roze tint) heb ik niet.
Over het lipsync probleem. Het doet zich enkel voor als ik (3D) blurays bekijk en mijn surround setje gebruik. Laat ik het geluid door de speakers van m'n tv komen dan is alles in sync.
Als ik de tv op game mode zet terwijl ik een bluray bekijk heb ik ook geen sync problemen. Spijtig genoeg werkt de 3D in bluray films niet naar behoren op game mode dus het is enkel maar een oplossing voor 2D blurays. Ik bekijk blurays via mijn PS3. Hopelijk is het ooit opgelost met een firmware update of met de PS4!
Het is een bekende voor deze serie, er is niets aan te doen By design door de gebruikte chipset, heb ik uitgezocht op een aantal forums. Ik los het op door een delay in te stellen van 300ms op mn 2.1 bluray setje. Moet het daarna wel weer terugzetten als ik gewoon 2d bluray kijk.

[ Voor 3% gewijzigd door mohawk0618 op 22-03-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
Ik heb sinds kort veel last van blokkerige afwijkingen in mijn scherm (660). Waarschijnlijk een ontvangstprobleem van mijn kabel TV. Weet iemand hoe ik kan zien of de ontvangst van een (kabel) zender goed is of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dark-knight schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:38:
Ik heb sinds kort veel last van blokkerige afwijkingen in mijn scherm (660). Waarschijnlijk een ontvangstprobleem van mijn kabel TV. Weet iemand hoe ik kan zien of de ontvangst van een (kabel) zender goed is of niet ??
Home -> Instellingen -> Setup -> Handmatig afstemmen

De BER moet op 0 blijven. Doet hij dit niet, dan moet je zorgen dat je signaal goed ontvangen wordt op de televisie. Gebruik je wel een goede kabel zoals de KOKA799 van Hirschmann? Wordt het signaal ergens gesplit? Gaat dit actief of passief?

Allemaal dingen die bij de kwaliteit van het signaal een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Ja, ik gebruik hoogwaardige kabel (geen koka 799, maar gelijkwaardig van Vepo) tussen TV en versterker. Dit is een Hischmann GHV41M (kabelkeur). Echter de kabel tussen AOP en versterker is een dunnere coax. Maar deze is eigenlijk niet te vervangen.
Ik heb dit probleem ook nooit eerder gehad.

Ik snap niet wat je bedoelt met de BER. Ik zie dit niet in beeld.

Zie hieronder een afbeelding van het handmatig afstemmen vanaf NED1.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11040020/IMAG0723%20%28Small%29.jpg

Gebruik
Dimens schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Home -> Instellingen -> Setup -> Handmatig afstemmen

De BER moet op 0 blijven. Doet hij dit niet, dan moet je zorgen dat je signaal goed ontvangen wordt op de televisie. Gebruik je wel een goede kabel zoals de KOKA799 van Hirschmann? Wordt het signaal ergens gesplit? Gaat dit actief of passief?

Allemaal dingen die bij de kwaliteit van het signaal een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dark-knight schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:17:
Ja, ik gebruik hoogwaardige kabel (geen koka 799, maar gelijkwaardig van Vepo) tussen TV en versterker. Dit is een Hischmann GHV41M (kabelkeur). Echter de kabel tussen AOP en versterker is een dunnere coax. Maar deze is eigenlijk niet te vervangen.
Ik heb dit probleem ook nooit eerder gehad.

Ik snap niet wat je bedoelt met de BER. Ik zie dit niet in beeld.

Zie hieronder een afbeelding van het handmatig afstemmen vanaf NED1.

[afbeelding]

Gebruik

[...]
Hmm.. Ik dacht dat LG ook een BER balk had, maar niet dus.

Je signaalkwaliteit is wel hoog dus dat is vreemd. Is Nederland 1 ook de zender welk beeldfouten geeft? Met zo'n signaalkwaliteit lijkt mij dat namelijk niet.

Tussen de AOP en versterker zou je ook een goede kabel moeten kunnen plaatsen. Ik weet niet hoeveel werk dit is en hoe het eruit ziet, maar als ik veel last zou hebben van beeldfouten en artefacten, zou ik een middag klussen ervoor over hebben om het weg te krijgen. Maar voor je daar aan begint, probeer eerst uit te sluiten wat het niet is. Haal bijvoorbeeld de versterker en de kabel tussen de AOP eruit en stop de Hirschmann KOKA799 er direct in. Als je er dan nog last van hebt, is het dus niet je versterker of die kabel maar kan het zijn dat je Hirschmann coax niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Bedankt voor alle suggesties.... Maar de f-connector op de ingang van de versterker was gebroken.

8)7

Soms klan het iets simpels zijn.
Dimens schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:46:
[...]
Hmm.. Ik dacht dat LG ook een BER balk had, maar niet dus.

Je signaalkwaliteit is wel hoog dus dat is vreemd. Is Nederland 1 ook de zender welk beeldfouten geeft? Met zo'n signaalkwaliteit lijkt mij dat namelijk niet.

Tussen de AOP en versterker zou je ook een goede kabel moeten kunnen plaatsen. Ik weet niet hoeveel werk dit is en hoe het eruit ziet, maar als ik veel last zou hebben van beeldfouten en artefacten, zou ik een middag klussen ervoor over hebben om het weg te krijgen. Maar voor je daar aan begint, probeer eerst uit te sluiten wat het niet is. Haal bijvoorbeeld de versterker en de kabel tussen de AOP eruit en stop de Hirschmann KOKA799 er direct in. Als je er dan nog last van hebt, is het dus niet je versterker of die kabel maar kan het zijn dat je Hirschmann coax niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karavaan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06-2023
sjorremans schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:44:
DLNA werkt opzich wel met mijn LG -> Synology NAS maar er gaat toch echt een media speler tussen komen, als een aflevering van een serie of een film even op pauze heeft gestaan stopt deze er 9 van de 10x daarna mee, ondertiteling instellen gaat ook niet altijd even lekker.

Media speler is puur een luxe maar het werkt net wat lekkerder dan het de tv zelf te laten doen.
Kijk eens naar universeel media player, werkt perfect hier en vervangt mijn A.C.Ryan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
karavaan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:31:
[...]

Kijk eens naar universeel media player, werkt perfect hier en vervangt mijn A.C.Ryan :*)
Ik ben nog steed laaiend enthiousast over Plex cliënt in de TV. Voor mij geen losse media player meer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
mijn A.C.Ryan kan niet overweg met 3d (vooral niet als ondertiteld is)
en met de player in de tv gaat het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karavaan
Dark-knight schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:56:
[...]

Ik ben nog steed laaiend enthiousast over Plex cliënt in de TV. Voor mij geen losse media player meer. _/-\o_
Krijg daar toch niet alles spelend mee,vobs die afzonderdlijk spelen, geen subs, iso,etc ... of doe ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karavaan
luifel schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:48:
mijn A.C.Ryan kan niet overweg met 3d (vooral niet als ondertiteld is)
en met de player in de tv gaat het perfect
wel laatste ( wel traag menu ) firmware erin ?,3D werkt hier prima met de A.C.Ryan.
playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
karavaan schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:49:
[...]

Is de ac rayan essential met harde schijf er in en die wordt al 2 jaar niet meer ondersteunt, dacht zelfs dat ac nu falliet is. Dus ondersteunt eigenlijk geen 3 d, maar als ik een film heb in sbs, speelt tie het toch af, alleen krijg ik de ondertitel er niet goed onder

wel laatste ( wel traag menu ) firmware erin ?,3D werkt hier prima met de A.C.Ryan.
playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karavaan
In de newsgroepen zijn 3D films te vinden met diversen soorten ondertitels :*)

of je maakt ze er zelf bij, fluitje van een cent, prima uitleg is hier te vinden:

http://pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=50483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:05
Dark-knight schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:56:
[...]

Eindelijk sinds 1.5 maand in bezit van de 47" LM860V en ik ben er ook erg tevreden over. De bleeding is bij mijzelf maar lichtjes zichtbaar, van een input lag icm mijn PS3 merk ik zelf helemaal niets van (kan komen omdat mijn oude tv/display een Samsung T260HD was en ik dus niets gewend ben) en vooralsnog geen last van andere rare "bugs" die ik in dit topic waarneem (bovenste deel van het scherm in 3D of een roze gloed). Moet wel toegeven dat de vertical banding gewoon aanwezig is als ik voetbal kijk, maar dat het grotendeels weg te werken is met wat instellingen. Het blijft altijd wel aanwezig heb ik het gevoel maar in zo een mindere mate dat het niet opvalt.

De grote verrassing in mijn ogen is net zoals Dark-knight aangeeft de Plex mediaplayer. Het initiële plan was om net zoals bij mijn oude TV, mijn computer aan te sluiten op de LM860V via een HDMI kabel en via XBMC al mijn media af te spelen.
Toch maar even Plex geprobeerd en daar geen seconde spijt van gehad. Draadloos speelt het al mijn media gewoon af ( voornamelijk MKV's, MP4's en AVI's) zonder haperingen of andere problemen. De mediaserver die op mijn PC draait sorteert alles netjes, met alle juiste informatie van de desbetreffende serie / film. Uiteraard wel even de files de juiste benaming geven (Serienaam.S01E01.mkv maar dat zit bij de meeste, nieuwere series wel goed.

3D was iets waar ik eigenlijk niet geinteresseerd was maar wat verrassend goed werkt. De tv speelt feilloos mijn 3D SBS MKV's af en het beeld wordt echt goed weergegeven. Geen haperingen of iets dergelijks. Brilletjes zitten comfortabel en de bios brillen werken ook gewoon.

Enige twee punten waar ik me aan stoor zijn:

1. De TV onthoudt niet de videoafspeel instellingen als ik via Plex media afspeel. Ik heb de subs bijvoorbeeld liever op "zeer klein" en qua weergave onderaan het scherm (op -2) in plaats van de standaard instellingen. Kan ik dit ergens instellen zodat elke keer standaard de kleinste sub-formaat wordt gekozen ipv dat ik het elke keer handmatig moet doen? Overigens moet ik dit alleen doen als ik de TV uit heb gezet en daarna weer aanzet. Zolang de TV aanstaat dan onthoudt de TV het wel (ongeacht of ik in Plex zit of normaal tv kijk).

2. Eens in de zoveel tijd, het lijkt om de 8 dagen, krijg ik een foutmelding als ik op de "My Apps-knop" druk. Hij geeft dan een foutmelding in de trend van "geheugentekort / geheugenfout, My apps kan niet geinitialiseerd worden". Ik moet dan via "Home", de app-balk welke onderin verschijnt opnieuw initialiseren. Alle apps die ik daar heb ingesteld zijn dan verdwenen en ik moet alle apps opnieuw installeren / op volgorde slepen. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Kraziey schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:46:
[...]

Eindelijk sinds 1.5 maand in bezit van de 47" LM860V en ik ben er ook erg tevreden over. De bleeding is bij mijzelf maar lichtjes zichtbaar, van een input lag icm mijn PS3 merk ik zelf helemaal niets van (kan komen omdat mijn oude tv/display een Samsung T260HD was en ik dus niets gewend ben) en vooralsnog geen last van andere rare "bugs" die ik in dit topic waarneem (bovenste deel van het scherm in 3D of een roze gloed). Moet wel toegeven dat de vertical banding gewoon aanwezig is als ik voetbal kijk, maar dat het grotendeels weg te werken is met wat instellingen. Het blijft altijd wel aanwezig heb ik het gevoel maar in zo een mindere mate dat het niet opvalt.

De grote verrassing in mijn ogen is net zoals Dark-knight aangeeft de Plex mediaplayer. Het initiële plan was om net zoals bij mijn oude TV, mijn computer aan te sluiten op de LM860V via een HDMI kabel en via XBMC al mijn media af te spelen.
Toch maar even Plex geprobeerd en daar geen seconde spijt van gehad. Draadloos speelt het al mijn media gewoon af ( voornamelijk MKV's, MP4's en AVI's) zonder haperingen of andere problemen. De mediaserver die op mijn PC draait sorteert alles netjes, met alle juiste informatie van de desbetreffende serie / film. Uiteraard wel even de files de juiste benaming geven (Serienaam.S01E01.mkv maar dat zit bij de meeste, nieuwere series wel goed.

3D was iets waar ik eigenlijk niet geinteresseerd was maar wat verrassend goed werkt. De tv speelt feilloos mijn 3D SBS MKV's af en het beeld wordt echt goed weergegeven. Geen haperingen of iets dergelijks. Brilletjes zitten comfortabel en de bios brillen werken ook gewoon.

1. De TV onthoudt niet de videoafspeel instellingen als ik via Plex media afspeel. Ik heb de subs bijvoorbeeld liever op "zeer klein" en qua weergave onderaan het scherm (op -2) in plaats van de standaard instellingen. Kan ik dit ergens instellen zodat elke keer standaard de kleinste sub-formaat wordt gekozen ipv dat ik het elke keer handmatig moet doen? Overigens moet ik dit alleen doen als ik de TV uit heb gezet en daarna weer aanzet. Zolang de TV aanstaat dan onthoudt de TV het wel (ongeacht of ik in Plex zit of normaal tv kijk).

2. Eens in de zoveel tijd, het lijkt om de 8 dagen, krijg ik een foutmelding als ik op de "My Apps-knop" druk. Hij geeft dan een foutmelding in de trend van "geheugentekort / geheugenfout, My apps kan niet geinitialiseerd worden". Ik moet dan via "Home", de app-balk welke onderin verschijnt opnieuw initialiseren. Alle apps die ik daar heb ingesteld zijn dan verdwenen en ik moet alle apps opnieuw installeren / op volgorde slepen. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Hmm dit heb ik nog nooit gehad en vol met apps gedownload. Probeer, mocht je het toch storend vinden, een factory reset. Kijken of die hierna nog fout meldingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Kraziey schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:46:
[...]

Ik heb hier ook nog geen last van gehad. Wel up to date met de software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Dark-knight schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:28:
[...]

Ik heb hier ook nog geen last van gehad. Wel up to date met de software ?
Echt weird,
Ik zei bij de vorige post dat ik er geen last van had; kom net thuis, zie ik die foutmelding ook ineens. Ik heb de LM860v nu 3 weken en gebruik de apps intensief, nog nooit eerder gehad tot vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 27-09 19:49

DjVe

Hatsaflats!

Dimens schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:44:
[...]

Wanneer je vide de PC een Blu-Ray kijkt op 24p, is het het beste om de televisie niet in de PC modus te zetten maar in een normale modus. Ander heb je kans op een vreselijke motion judder.
Diemens, kan je daar wat meer info over geven? PC mode = beeld formaat scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
DjVe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:19:
[...]

Diemens, kan je daar wat meer info over geven? PC mode = beeld formaat scannen?
In de PC-Modus past de televisie een aantal toepassingen toe waardoor het beeld geoptimaliseerd wordt voor gebruik als monitor. Zo ook dat het beeld past in het scherm en geen underscan of overscan nodig is. Maar in de PC-modus verwacht de televisie ook een 60Hz signaal. Op het moment dat dit 24Hz is door een film, krijg je dat de televisie niet goed met het beeld om kan gaan en geforceerd 60Hz gaat outputten met een 24Hz bron en dat kan mis gaan. Daardoor krijg je dat niet de goede frames op het juiste moment weergeven worden en dan krijg je motion judder.

Tevens, wanneer je een 100Hz of 200Hz televisie hebt, wordt hier geen gebruik van gemaakt in de PC-modus. Daar je dus eigenlijk naar een 50Hz (eigenlijk 60Hz of officieel zelfs 24Hz) beeld aan het kijken bent. Dat is zonde.

Aangezien je toch een film aan het kijken bent, is input latency niet zo belangrijk wat een van de voornaamste redenen is tot het aanzetten van de PC-modus. En via de instellingen kun je het beeld ook zo aanpassen als op de PC-modus, maar dan met een aantal beeldverbeteringen aan zoals dus motion interpolation. Ook 4:4:4, wat enkel in PC-modus haalbaar is, is niet interessant voor films. Films hebben namelijk vrijwel altijd 4:2:0 chroma subsampling wat je uit de PC-modus ook haalt.

Nog te begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
mohawk0618 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:52:
[...]

Echt weird,
Ik zei bij de vorige post dat ik er geen last van had; kom net thuis, zie ik die foutmelding ook ineens. Ik heb de LM860v nu 3 weken en gebruik de apps intensief, nog nooit eerder gehad tot vandaag.
Ai, das minder man. :/ Ben dus iig niet de enige, want op Google kan ik er niets over vinden.

Heb even de firmware versie nagekeken en deze staat op 04.20.24. Tevens geeft TV aan dat er geen update beschibaar is dus ga er vanuit dat hij wel up to date is.
Als het bij mij weer voorkomt ga ik inderdaad even terug naar fabrieksinstellingen en dan het in de gaten houden. Als het aanhoudt dan toch maar een foto maken en met LG bellen want dit hoort volgens mij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 27-09 19:49

DjVe

Hatsaflats!

Dimens schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:47:
[...]

In de PC-Modus past de televisie een aantal toepassingen toe waardoor het beeld geoptimaliseerd wordt voor gebruik als monitor. Zo ook dat het beeld past in het scherm en geen underscan of overscan nodig is. Maar in de PC-modus verwacht de televisie ook een 60Hz signaal. Op het moment dat dit 24Hz is door een film, krijg je dat de televisie niet goed met het beeld om kan gaan en geforceerd 60Hz gaat outputten met een 24Hz bron en dat kan mis gaan. Daardoor krijg je dat niet de goede frames op het juiste moment weergeven worden en dan krijg je motion judder.

Tevens, wanneer je een 100Hz of 200Hz televisie hebt, wordt hier geen gebruik van gemaakt in de PC-modus. Daar je dus eigenlijk naar een 50Hz (eigenlijk 60Hz of officieel zelfs 24Hz) beeld aan het kijken bent. Dat is zonde.

Aangezien je toch een film aan het kijken bent, is input latency niet zo belangrijk wat een van de voornaamste redenen is tot het aanzetten van de PC-modus. En via de instellingen kun je het beeld ook zo aanpassen als op de PC-modus, maar dan met een aantal beeldverbeteringen aan zoals dus motion interpolation. Ook 4:4:4, wat enkel in PC-modus haalbaar is, is niet interessant voor films. Films hebben namelijk vrijwel altijd 4:2:0 chroma subsampling wat je uit de PC-modus ook haalt.

Nog te begrijpen?
Dat volg ik nog ja :) Natuurlijk heeft elk merk weer zijn naampje gegeven aan die opties, maar als we het hebben over de PC modus, dan hebben we het over de LG "game mode" en bij motion interpolation hebben we het over "trumotion"

Ik blijf namelijk een hakkelend beeld houden en begin te twijfelen of ik het nu wel allemaal goed heb staan. Beeldformaat staat op scannen, alle beeldverbeteraars uit muv local dimming (laag). Maar ik zie ook een optie met beeldformaat "orgineel". Het is mij dan niet helemaal duidelijk wat die dan weer doet? Trumotion heb ik gebrobeerd, maar dan zie je veelal zo'n vreemde rand om snelbewegende beelden. Overigens heb ik een LG LM640 en die heeft een 50Hz paneel die met foefjes probeert mee te komen met 100Hz panelen :+ (plasma was in mijn te lichte woonkamer geen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
DjVe schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 07:58:
[...]

Dat volg ik nog ja :) Natuurlijk heeft elk merk weer zijn naampje gegeven aan die opties, maar als we het hebben over de PC modus, dan hebben we het over de LG "game mode" en bij motion interpolation hebben we het over "trumotion"

Ik blijf namelijk een hakkelend beeld houden en begin te twijfelen of ik het nu wel allemaal goed heb staan. Beeldformaat staat op scannen, alle beeldverbeteraars uit muv local dimming (laag). Maar ik zie ook een optie met beeldformaat "orgineel". Het is mij dan niet helemaal duidelijk wat die dan weer doet? Trumotion heb ik gebrobeerd, maar dan zie je veelal zo'n vreemde rand om snelbewegende beelden. Overigens heb ik een LG LM640 en die heeft een 50Hz paneel die met foefjes probeert mee te komen met 100Hz panelen :+ (plasma was in mijn te lichte woonkamer geen optie)
Dat hakkerige noemt men motion judder. Motion judder heb je eigenlijk altijd bij 50Hz omdat dit een nadeel is van 24p. Daarom zie je ook dat men graag HFR (48p) wil doorvoeren voor films, om die judder uit films te halen. De LM640 voegt ook geen motion interpolation door dus TruMotion is niet direct een benaming voor motion interpolation. Het komt ook niet mee met een 100Hz paneel waar wel gebruik wordt gemaakt van motion interpolation. De LG LM640 maakt gebruik van backlight scanning om zijn panelen "100Hz" te noemen, maar dat is een beetje nep en tevens werkt het ook vrijwel niet. Die techniek kan pas goed werken bij een 100Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -APK-
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2020
DjVe schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 07:58:

De optie 'orgineel' geeft het orginele aantal pixels van de film of het programma weer. Een film met een lage resolutie wordt dan niet beeldvullend weergegeven maar met een zwart kader om het beeld.

Zelf heb ik een 670S met precies hetzelfde probleem, terwijl ik er vrijwel zeker van ben dat het een paar maanden geleden veel minder het geval was.
Ik ben een beetje aan het experimenteren met de opties van mijn (WDTV Live) mediaspeler, als ik een aanvaardbare setting vind laat ik het wel even weten.

Edit: Dit is dus overigens niet in PC Mode maar via een mediaspeler, in PC Mode had ik hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door -APK- op 28-03-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
-APK- schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:03:
[...]

De optie 'orgineel' geeft het orginele aantal pixels van de film of het programma weer. Een film met een lage resolutie wordt dan niet beeldvullend weergegeven maar met een zwart kader om het beeld.

Zelf heb ik een 670S met precies hetzelfde probleem, terwijl ik er vrijwel zeker van ben dat het een paar maanden geleden veel minder het geval was.
Ik ben een beetje aan het experimenteren met de opties van mijn (WDTV Live) mediaspeler, als ik een aanvaardbare setting vind laat ik het wel even weten.

Edit: Dit is dus overigens niet in PC Mode maar via een mediaspeler, in PC Mode had ik hetzelfde probleem.
APK naast FOK! nu ook op Tweakers. Welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -APK-
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2020
Dimens schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:18:
[...]

APK naast FOK! nu ook op Tweakers. Welkom.
Hoi, ik las al een tijdje mee :+

Maar het probleem blijft, geen idee waarom andere mensen met deze tv hier nauwelijks over klagen...
Als ik een 720p torrent afspeel haal ik de 'beste' resultaten op 60Hz ipv op (wat ik zou verwachten) 24Hz, maar dan blijf je die 'vreemde rand' om bewegende delen zien zoals eerder opgemerkt door DjVe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04-2023
Zojuist update 04.20.53 gehad LM620s, weet iemand waar je kan zien wat de update doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 20:12

bAdmuTs

mAzE

Heb die update ook gehad en nu kan ik niks meer via plex, geeft bij alles kan de media niet afspelen foutmelding :(. Voorheen werkte het als een trein.

edit: Hahaha was vergeten mijn externe schijf aan te zetten |:(

[ Voor 64% gewijzigd door bAdmuTs op 29-03-2013 11:45 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Ah, ook nieuwe firmware voor de LM860V zo te zien;
Software_File(Version_04.20.32).zip 25/03/2013 360,907K
Vanavond na het werk maar even installeren en proberen, wie weet wat het allemaal oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Hoi,

Ik heb eergisteren de 42LM620S gekocht.. Klopt het dat de LAN poort maar 100 Mbit is !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
-APK- schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:53:
[...]

Hoi, ik las al een tijdje mee :+

Maar het probleem blijft, geen idee waarom andere mensen met deze tv hier nauwelijks over klagen...
Als ik een 720p torrent afspeel haal ik de 'beste' resultaten op 60Hz ipv op (wat ik zou verwachten) 24Hz, maar dan blijf je die 'vreemde rand' om bewegende delen zien zoals eerder opgemerkt door DjVe.
Zet de scherpte dan eens omlaag en de randverbetering uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 20:09
ik ben van plan om een 55inch LG tv te gaan kopen en twijfel tussen de 55LM760 en de 55LM860.

Zit hier nog verschil tussen de panelen van de televisies?
Want de enige verschillen die ik heb gezien is dat de voet anders is, de 860 heeft een zilveren onderkant en de 760 een zwarte, en bij de 860 reageert de remote of voice control en bij de 760 niet en als laatste is de 760 single core en de 860 dual core.
Nu heb ik begrepen dat dat dual core alleen handig is voor het smart tv gebeuren.

Maar heb je met tv kijken geen voordeel bij een dualcore?

Want anders kan ik net zo goed de 760 nemen, ik hang de tv op, smart tv zal ik zelden gebruiken en een remote waar je tegen kan praten hoeft van mij ook niet echt.

Gaat me meer om beeldkwaliteit, en als ze daarin beide gelijk zijn, kan ik net zo goed de 760 nemen

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Qosmic schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:46:
ik ben van plan om een 55inch LG tv te gaan kopen en twijfel tussen de 55LM760 en de 55LM860.

Want de enige verschillen die ik heb gezien is dat de voet anders is, de 860 heeft een zilveren onderkant en de 760 een zwarte, en bij de 860 reageert de remote of voice control en bij de 760 niet en als laatste is de 760 single core en de 860 dual core.
Nu heb ik begrepen dat dat dual core alleen handig is voor het smart tv gebeuren.

Want anders kan ik net zo goed de 760 nemen, ik hang de tv op, smart tv zal ik zelden gebruiken en een remote waar je tegen kan praten hoeft van mij ook niet echt.

Gaat me meer om beeldkwaliteit, en als ze daarin beide gelijk zijn, kan ik net zo goed de 760 nemen
Ik heb eerst de 760s gehad en nu de 860v. Ik zou voor de 760s gaan als je SMART TV belangrijk vindt, het is net iets stabieler.
Verder heb je bij de 860v nog een optie in 3d om de kleuren te verbeteren, verder heb ik niets kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Smart tv boeit me niet zo heel veel, vind het meer een leuke gimmick.
Zal er ook een htpc op aansluiten, dus echt internetten op mn tv doe ik via mn htpc.

Maar qua beeldkwaliteit en paneel zijn ze dus identiek als ik jou begrijp?
Kijk er voornamelijk tv op (duh), films en voetbal.

Welke van die 2 zou jij dan aanraden?

Maar vond jij de 760 beter terwijl die single core is? Zou denken dat de 860 dan beter zou zijn voor smart tv ivm zijn dual core.

edit: daarnaast zie ik hier nog dat de 860 widi en motion clarity index heeft en ook cinema 3d welke de 760 niet heeft. Weet niet precies wat dit inhoudt?

[ Voor 20% gewijzigd door Qosmic op 29-03-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Qosmic schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:46:

Het paneel in de LM860 is een 200Hz paneel waar dit bij de LM760 een 100Hz paneel is. Dit ga je wel degelijk merken, vooral op dat formaat omdat je daarmee motion blur laat doen verdwijnen.

Dus ja, de LM860 is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
de 860v heeft extra dat het een betere SD upscale heeft dan de 760s. Daarnaast heeft de 860v ook nog support voor MHL (bepaalde ondersteunde smartphones/tablets kan je aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
toch lees ik hier en hier dat de 760 ook een 200mhz panel heeft

[ Voor 8% gewijzigd door Qosmic op 29-03-2013 17:53 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste