Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Oxize schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:48:
[...]

Ik kan me hier nog steeds geen voorstelling van maken. Ik kan me ooit herinneren dat ik een documantaire (oceanen, natuurfilm) gezien heb ik 3d in Warner Bros Park in Duitsland.

Daar hadden ze ook passieve brillen, wat nu volgens mij ook in Bioscopen gebruikt worden. Daar kwam letterlijk alles echt op je af (punt van zwaardvis).

Ik heb namelijk bij ons in Hengelo bij de Mediamarkt de 3d daar getest op een LG, maar vond de 3d daar er nog niet zo uitspringen zoals in de bioscoop.

Zal dit thuis anders zijn? Beter zijn in het donker? Objecten echt op je af komen?

2de vraag: Ondersteunen alle nieuwe modellen "DTS" wat een meeste voorkomende geluidscodec is in films?
Speel deze eens af in op je 3D tv: YouTube: 3D Video extreme!!! (evo 3D Works) :)

Zoals je ziet het is een kwestie van hoe sterk de makers de pop-out willen maken, op mijn LG 3D zit het zwaard onderhand in me neus gat

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Staat achter op paneel en bij websites waar je lcd panelen kan kopen.

Wat best logisch lijkt aangezien ze in usa 60Hz nodig hebben om vloeiend beeld tehebben door de hogere framerate(30fps), lijkt mij niet dat ze voor usa alleen apparte schermen maken, ken daar paar mensen en die panelen zijn vaak zelfde als eu modellen.

[ Voor 47% gewijzigd door devil-strike op 06-02-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Zou LG ook zoiets gaan doen?

nieuws: Belgacom wil Samsung Smart TV's iptv laten decoderen

Hoop het ... heb het wel even gemeld bij ze.

Heb ik eindelijk een TV met een ingebouwde DVB-C decoder, gaan ze in onze regio over op glasvezel icm IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
devil-strike schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:23:
[...]

Staat achter op paneel en bij websites waar je lcd panelen kan kopen.

Wat best logisch lijkt aangezien ze in usa 60Hz nodig hebben om vloeiend beeld tehebben door de hogere framerate(30fps), lijkt mij niet dat ze voor usa alleen apparte schermen maken, ken daar paar mensen en die panelen zijn vaak zelfde als eu modellen.
LCD Panelen zijn eigenlijk gewoon 0Hz. Die 50Hz is gebaseerd op het Nederlandse signaal/netstroom frequentie. Het ligt uiteindelijk aan de bron hoeveel Hz het paneel is. Wanneer je een Pc input hebt van 60Hz, is het paneel ook 60Hz.
Maar het Nederlandse signaal is, via de kabel, 50Hz interlaced waar dat in de USA 60Hz interlaced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Dimens schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:38:
[...]

LCD Panelen zijn eigenlijk gewoon 0Hz. Die 50Hz is gebaseerd op het Nederlandse signaal/netstroom frequentie. Het ligt uiteindelijk aan de bron hoeveel Hz het paneel is. Wanneer je een Pc input hebt van 60Hz, is het paneel ook 60Hz.
Maar het Nederlandse signaal is, via de kabel, 50Hz interlaced waar dat in de USA 60Hz interlaced is.
Dit schept voor mij eigenlijk nog meer verwarring in het hele hertz lcd verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
evilpin0 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Dit schept voor mij eigenlijk nog meer verwarring in het hele hertz lcd verhaal :)
Lees DIT eens.
Niet alles staat er in maar misschien dat het wat duidelijkheid schept. Al zijn er dingen in die tekst die eigenlijk aangepast zouden moeten worden zoals plasma wat veelal op 94Hz, 60Hz en 100Hz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Had dat al een keer doorgenomen, goed stukje. Maar wat voor panel zit er dan een LG tv 2012 model?

Ik zie 50, 100 en 0hz voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
evilpin0 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:13:
Had dat al een keer doorgenomen, goed stukje. Maar wat voor panel zit er dan een LG tv 2012 model?

Ik zie 50, 100 en 0hz voorbij komen :)
Ligt eraan over welk model je het hebt.
LM5xxx = 50Hz paneel
LM6xxx = 50Hz paneel
LM7xxx = 100Hz paneel
LM8xxx = 200Hz paneel
LM9xxx = 200Hz paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
eIk heb het probleem dat alles wat ik via mijn pc op de tv afspeel van tijd tot tijd een heel klein beetje lijkt te schokken. Vooral bij een scrollend beeld is dit duidelijk.

Ik heb mijn pc al op 59 ipv 60hz gezet maar dat hielp niet. Ik heb ook geprobeerd om de tv als pc monitor in te stellen maar dit lukt ook niet. Bij elke hdmi poort is de pc monitor optie grijs. Ik kan ook geen optie vinden waar ik alle post processing effecten kan uitzetten.

Heeft iemand een tip?

Edit: ik gebruik hdmi 1 (andere ook geprobeerd ). Label naam nog niet gewijzigd maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.

Blauwe knop en dan nog even verder klikken. Okay nu kijken of films wel soepel lopen.

[ Voor 18% gewijzigd door t_o_c op 08-02-2013 13:50 ]

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
t_o_c schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:01:
eIk heb het probleem dat alles wat ik via mijn pc op de tv afspeel van tijd tot tijd een heel klein beetje lijkt te schokken. Vooral bij een scrollend beeld is dit duidelijk.

Ik heb mijn pc al op 59 ipv 60hz gezet maar dat hielp niet. Ik heb ook geprobeerd om de tv als pc monitor in te stellen maar dit lukt ook niet. Bij elke hdmi poort is de pc monitor optie grijs. Ik kan ook geen optie vinden waar ik alle post processing effecten kan uitzetten.

Heeft iemand een tip?

Edit: ik gebruik hdmi 1 (andere ook geprobeerd ). Label naam nog niet gewijzigd maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.

Blauwe knop en dan nog even verder klikken. Okay nu kijken of films wel soepel lopen.
Ben je ook wel zeker dat het niet aan je computer ligt? Dat deze te zwak is en op bepaalde momenten framedrops geeft door te hoge bitrate? Of heeft je speler geen hardwareversnelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 55ML860 en daarbij lijkt het alsof de bovenste strook van 20 cm horizontaal af en toe op 3d gaat tijdens het tv kijken...
Zodra ik 1keer op 3d aan en uit druk is het weg...

Iemand ook zo'n soort ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doess
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 15:38
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:22:
Heb een 55ML860 en daarbij lijkt het alsof de bovenste strook van 20 cm horizontaal af en toe op 3d gaat tijdens het tv kijken...

Mijn 47lm860 heeft dit soms ook. Het is nu alweer een tijdje geleden, maar heb het denk ik twee periodes herhaaldelijk gehad, uit en weer aanzetten hielp bij mij. Ik dacht dat het aan mijn ingangssignaal lag, kpn decoder via hdmi, omdat ik het alleen daarop constateerde. Tijdens films kijken via Plex en LG Smart TV geen last hiervan... Maar zoals ik zei het is nu alweer even rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
Ik heb nog eens gekeken hoeveel bandbreedte er verbruikt wordt wanneer ik bijv uitzending gemist kijk. Ik heb een paar pieken van 2.5 Mbps en thats it. Toch hapert de boel..niet normaal. Ik heb even geen idee meer waar het fout gaat.

Ik zie ook niet echt een patroon. Soms is het heel erg, soms een beetje en andere momenten is er niets aan de hand.

[ Voor 20% gewijzigd door markiew op 09-02-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze LG 760S is vandaag begonnen met om de paar seconden te herstarten!??
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Er is geen Firmware update geweest zie ik, heb alle kabels nagelopen, stroom enkele minuten eraf, netwerk uitgeschakeld maar blijft herstarten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 13:09
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 08:49:
Onze LG 760S is vandaag begonnen met om de paar seconden te herstarten!??
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Er is geen Firmware update geweest zie ik, heb alle kabels nagelopen, stroom enkele minuten eraf, netwerk uitgeschakeld maar blijft herstarten. :(
Heb ik ook gehad met mijn 760S , oplossing is LG bellen want er komt een nieuw moederboard in .
Klusje was in 5 min gepiept .Bij de 760S heb je een losse achterplaat en hoef je niet bang te zijn voor eventuele schade aan de rand van de tv. ;)

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, dan morgen ff bellen, hopelijk komt men dat snel verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
t_o_c schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:01:

Heeft iemand een tip?

Meeste films en series zijn in 24fps, zorg er voor dat de programma die je gebruikt op auto framerate staat zodat je tv vanzelf de juiste framerate pakt, dan ben je als het goed is vrij van judder(schokjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZR5OYcmdENMmm8eKLJjVrYrS/full.png
Ik was net met de Nexus 7 aan het spelen en zag bij de YouTube app het bovenstaande knopje. Als je daar op tapt dan start op mijn 42LM620 automatisch de LG YouTube app en wordt het filmpje dat je hebt geselecteerd op de Nexus afgespeeld op de tv :)
Werkt ook op mijn OneX dus ik verwacht op elk Android toestel.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
heb de lm 42 760 s nu al enkele maanden in mijn bezit,en ben nog steeds op zoek naar de goede instellingen,heb veel last van een soort waas op t.v.
maar het ergst vanal,bij vele programmas,films is het juist dat er beelden op en neer bewegen,zoals gezichten daar zit gelijk beweging op wanneer het niet hoord,wat is dit eindelijk,en hoe te verhelpen?
en ook graag de beste instellingen voor deze tv..
wie kan mij helpen,of ligd het aan mijn televisie?
groetjes, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Afgelopen weekend met de Line Interlacing 1080p mode in 3D gegamed. Merkbare verbetering over 720p frame packing en SBS.

Ziet er echt gewoon uit als Full HD 3D, top techniek van LG ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik ben op zoek naar een nieuwe (47inch) TV en overweeg een LG (vooral vanwege passief 3d)
Ik hoor alleen verschillende verhalen over motion blur bij deze tv's? Is dat echt zo erg? Mijn huidige Samsung A656 heeft hier geen last van, hoe kan een 4 jaar nieuwere TV daar dan wel last van hebben?

Het enige dat ik met een TV doe is sport,film & series kijken en racen met de xbox360.

Als ik de prijzen zo bekijk lijken de volgende binnen budget te passen (max 1200):
47LM669S
47LM670S
47LM760S
47LM860V

Gek genoeg zijn de 760 en 860 identiek geprijsd momenteel? Is de 760 een betere keus?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:22:

Ja, heb ik ook met mijn 55LM860! Doe dan ook gewoon de tv uit en terug aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Danfoss schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:02:
*snip*
Als ik de prijzen zo bekijk lijken de volgende binnen budget te passen (max 1200):
47LM669S
47LM670S
47LM760S
47LM860V

Gek genoeg zijn de 760 en 860 identiek geprijsd momenteel? Is de 760 een betere keus?
ja?
voor zover ik zie is er toch nog een substantieel verschil:
pricewatch: LG 47LM860V Zwart
pricewatch: LG 47LM760S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 19:49

DjVe

Hatsaflats!

Danfoss schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:02:
Ik ben op zoek naar een nieuwe (47inch) TV en overweeg een LG (vooral vanwege passief 3d)
Ik hoor alleen verschillende verhalen over motion blur bij deze tv's? Is dat echt zo erg? Mijn huidige Samsung A656 heeft hier geen last van, hoe kan een 4 jaar nieuwere TV daar dan wel last van hebben?

Het enige dat ik met een TV doe is sport,film & series kijken en racen met de xbox360.

47LM669S
47LM670S
47LM760S
47LM860V

Ik kom af van een 32A656 en heb nu een 42lm640 (zelfde panel als de 660/670) hangen. Kleuren zijn net zo goed, maar zwartweergave is wel een klasse beter. De hoeveelheid blur die ik kan ontdekken had ik ook op de 656, dus het is wel aanwezig, maar net zo "veel" als op de 656. De 7 serie van LG zal er minder last van hebben, aangezien dat een 100Hz paneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Laatst online: 07-08 15:45
Ik gebruik de Cnet calibratie settings op mn 47lm760, is perfect. Heb allen dimming op laag ipv hoog: http://forums.cnet.com/77...7lm7600-picture-settings/
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:35:
hoi,
heb de lm 42 760 s nu al enkele maanden in mijn bezit,en ben nog steeds op zoek naar de goede instellingen,heb veel last van een soort waas op t.v.
maar het ergst vanal,bij vele programmas,films is het juist dat er beelden op en neer bewegen,zoals gezichten daar zit gelijk beweging op wanneer het niet hoord,wat is dit eindelijk,en hoe te verhelpen?
en ook graag de beste instellingen voor deze tv..
wie kan mij helpen,of ligd het aan mijn televisie?
groetjes, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 12:31
Het heeft even geduurd, maar naar aanleiding van mijn klachten heb ik afgelopen week opnieuw contact gehad met LG. Ik kreeg een voorstel om de TV om te ruilen, alleen was de 47LM620 niet meer leverbaar. Dit werd dus een andere type de 47LM670. Ik kreeg de gelegenheid om hier eerst goed over na te denken. Ik ben op het voorstel ingegaan en vandaag is de oude TV opgehaald en de nieuwe afgeleverd.

Ik vind dat LG naar aanleiding van mijn schade klacht hiermee een zeer ruim voorstel heeft gedaan, en ik wil ze dan ook bedanken voor deze oplossing en voor de uiteindelijke goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Mabili schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:13:
Het heeft even geduurd, maar naar aanleiding van mijn klachten heb ik afgelopen week opnieuw contact gehad met LG. Ik kreeg een voorstel om de TV om te ruilen, alleen was de 47LM620 niet meer leverbaar. Dit werd dus een andere type de 47LM670. Ik kreeg de gelegenheid om hier eerst goed over na te denken. Ik ben op het voorstel ingegaan en vandaag is de oude TV opgehaald en de nieuwe afgeleverd.

Ik vind dat LG naar aanleiding van mijn schade klacht hiermee een zeer ruim voorstel heeft gedaan, en ik wil ze dan ook bedanken voor deze oplossing en voor de uiteindelijke goede service.
Dat is inderdaad een zeer nette oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik kom er na bijna een half jaar achter dat om 24hz SBS mode te krijgen ik de input name op Bluray moet zetten ipv PC. Lekker logische :)

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 12-02-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mohawk0618 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:58:
Ik gebruik de Cnet calibratie settings op mn 47lm760, is perfect. Heb allen dimming op laag ipv hoog: http://forums.cnet.com/77...7lm7600-picture-settings/

[...]
hoi bedankt voor je instellingen,heb wel nog een vraagje,bij instellingen afbeeldingsopties,bij echte bioscoop,dat kan ik niet instellen,met aan of uit,hoe komt dit?
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:56:
[...]

hoi bedankt voor je instellingen,heb wel nog een vraagje,bij instellingen afbeeldingsopties,bij echte bioscoop,dat kan ik niet instellen,met aan of uit,hoe komt dit?
groetjes
Bij mij kon ik die optie niet aan of uitzetten omdat ik op dat moment ook niks aan het afspelen was qua 24p. Toen ik eenmaal een film had opgezet en mijn beeld naar 24p was geswitched was de optie wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Ja precies. Alleen bij het afspelen van video is die optie beschikbaar, maar gewoon digitale TV, is dit greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
Afgelopen week een 47lm660s gehaald bij MM.
Prima tv. Zat alleen een kras op de tv (glasplaat), maar netjes opgelost door MM door het geven van een nieuwe tv.

Wat zitten expirementeren met serviio en 3d mkv films. Bij het kijken van 2 films wordt opeens na 10 minuten tot zelfs een uur opeens door de tv automatisch naar een andere film gegaan.
De remotes liggen beide buiten handbereik, dus niemand heeft eraan kunnen zitten.

Gisteren wat films op een externe hdd gezet en tot nu toe nog niet het probleem gehad (nog geen hele film gekeken, maar bij TInkerbell 4 3d gebeurde het al naar 10~20 minuten.

Meerdere mensen dit probleem en zoja, hopelijk een oplossing?

De mappenweergave via serviio vind ik een stuk beter dan via de externe hdd. Bij serviio worden bij alle filmpjes thumbnails getoond. Via de externe hdd nagenoeg niet.

Heb de tv geupdate naar de laatste versie.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:13
mohawk0618 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:56:
Ja precies. Alleen bij het afspelen van video is die optie beschikbaar, maar gewoon digitale TV, is dit greyed out.
Volgens mij is normale digitale TV ook geen 24p maar 50herz en dan krijg je die optie inderdaad niet. True Cinema is voor zover ik weet alleen voor 24p beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
mohawk0618 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:58:

[...]
Werken deze settings gezien het de 7 serie betreft ook goed op de 47LM670?
Ik ben namelijk nog op zoek naar de juiste picture settings voor de 670.
Ik gebruik nu voor de 670 op alle inputs de volgende settings:
Expert 1.

Backlight 70
contrast 76
brightness 55
H sharp 28
V sharp 28
colour 55
tint 0
expert control.
dynamic contrast OFF
super res ON
colour gamut WIDE
edge enhancer LOW
Gamma 1.9

white balance
colour temp warm
method 2 point
pattern outer
point LOW
red 0
green 3
blue 0

picture option
N/R OFF
M PEG OFF
black level LOW
real cinema ON
Local Dimming LOW
Tru-Motion De-Judder 3 USER
ik merk wel dat Gamma op 1.9 meer details in donkere scenes weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
keepitfrosty schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:10:
[...]

Volgens mij is normale digitale TV ook geen 24p maar 50herz en dan krijg je die optie inderdaad niet. True Cinema is voor zover ik weet alleen voor 24p beelden.
Televisie over de kabel is inderdaad 50Hz of ook wel 50i (interlaced) genoemd. Uiteindelijk haal je daar wel 'maar' 25 fields (hele beelden) uit.
Films op Blu-Ray zijn wel 24p (progressive).

Leuk weetje: Films op televisie worden wel eens sneller afgespeeld dan dat het eigenlijk zou moeten. Films in 24p worden namelijk niet als 24p door de kabel gestuurd maar als 50i. Als je die 24p interlaced zou maken, zou je 48i en dat is ook nog geen 50i. Dus wat doen ze, ze versnellen de film met 1 frame per seconde. Daardoor krijg je dus 25p wat daarna omgezet wordt naar 50i. Dit zorgt voor een versnelling van 4% wat wij mensen eigenlijk helemaal niet merken.
Mabili schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:48:
[...]

Werken deze settings gezien het de 7 serie betreft ook goed op de 47LM670?
Ik ben namelijk nog op zoek naar de juiste picture settings voor de 670.
Ik gebruik nu voor de 670 op alle inputs de volgende settings:

[...]

ik merk wel dat Gamma op 1.9 meer details in donkere scenes weergeeft.
De settings van iemand anders hoeven helemaal niet de beste te zijn voor jouw systeem. Al helemaal wanneer het een ander model televisie is met een heel ander paneel.
Kalibreer zelf wanneer je goede settings wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@Dimens,

Dat ben ik met je eens, elke type TV en oog is anders.
Alleen zoals de genoemde settings in de topic en op internet kunnen wel vind ik een referentie punt zijn met hier en daar aanpassingen naar wens.

[ Voor 50% gewijzigd door Mabili op 15-02-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Mabili schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:23:
@Dimens,

Dat ben ik met je eens, elke type TV en oog is anders.
Alleen zoals de genoemde settings in de topic en op internet kunnen wel vind ik een referentie punt zijn met hier en daar aanpassingen naar wens.
Het gaat niet om oog maar om paneel. Niet elk paneel is exact hetzelfde en de settings zijn dus altijd weer verschillend. Voor je oog maakt het niet uit aangezien jouw oog de werkelijkheid ook anders ziet Als de kleuren op de televisie naar werkelijkheid zijn, zien jouw ogen dat ook zo.

Nogmaals, kalibreer zelf. Genoeg tools om dit zelf te doen met het blote oog en doe dit in de Movie stand. Ga niet vanuit Dymanisch kalibreren want dan ben je eeuwig met die schuifjes aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Dimens schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:45:
[...]

Nogmaals, kalibreer zelf. Genoeg tools om dit zelf te doen met het blote oog en doe dit in de Movie stand. Ga niet vanuit Dymanisch kalibreren want dan ben je eeuwig met die schuifjes aan het spelen.
Ik waardeer je advies, maar gebruik maken van de Movie of Expert stand is bekend bij mij,
Zelf houd ik er niet van om naar een beeld te kijken die teveel bewerkt of te fel is.

Ik kom dan zelf van een Panasonic Plasma tv en daar gebruikte ik alleen de Cinema settings.
Dit is vind ik met deze tv niet anders aangezien bij sommige bronnen de expert1 optie niet te gebruiken is. Bij de bronnen waar de expert mode niet is mogelijk is gebruik ik dan ook de Cinema optie met bijvoorbeeld de settings van expert1.

[ Voor 37% gewijzigd door Mabili op 15-02-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemonde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 17:20
2 weken geleden heb ik de 42LM640S gekocht bij MM, maar vanwege erge backlight bleeding heb ik deze weer terug gebracht naar MM. Helaas was de tv niet meer op voorraad en moest ik dus 2 weken wachten, totdat ik het wachten helemaal zat was en de MM belde waarom dit zo lang duurde (ze konden mij ook niet vertellen wanneer deze binnen zou komen). Ik heb toen een deal met MM om een 47LM640S voor een mooie prijs te kopen, maar nu blijkt deze ook backlight bleeding te hebben, alleen in een veel mindere mate dan de vorige.

Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen omdat, aan de ene kant heb ik er enigszins vrede mee (maar bij donkere beelden zie je het wel in de hoekjes) en aan de andere kant, als ik deze weer omruil heb ik uiteraard weer kans heb op een tv met backlight bleed. Het blijft een soort gokspel haha.

Heeft er toevallig iemand suggesties voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Die bleeding heb je altijd. Ik heb een 47lm760s en een maat van me heeft lm675s gekocht, beiden met bleeding. Ik had LG gebeld en er kwam een monteur die vertelde dat bij een paneelvervanging, dit nog zou blijven of misschien kan verergeren. Het is een soort bingo zeg maar. Met Led dimming op laag, heb ik er bijna helemaal geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Lemonde schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:59:
Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen omdat, aan de ene kant heb ik er enigszins vrede mee (maar bij donkere beelden zie je het wel in de hoekjes) en aan de andere kant, als ik deze weer omruil heb ik uiteraard weer kans heb op een tv met backlight bleed. Het blijft een soort gokspel haha.

Heeft er toevallig iemand suggesties voor mij?
Ik denk dat je met een Led TV de bleeding niet helemaal weg kunt krijgen.
Dan zou je echt over moeten stappen naar een Plasma TV, maar ook met Plasma heb je vind ik voor en nadelen.

Ik heb de bleeding uiteindelijk ook kunnen reduceren tot acceptabel voor mij met de uiteindelijke settings:
Overgenomen van een ander forum en aangepast naar eigen smaak.
Expert1
Backlighting 50
Contrast 83
Brightness 51
Tint 0
Sharpness V/H 25
Color 50
Dynamic Contrast off
Super Resolution On
Color Gamut Standard
Edge Enhancer Low
Color Filter Off
Gamma 1.9
White Balance Color Temperature Warm
Method 20 Point IRE
Pattern Outer
IRE 100
Luminance 200
(All others 0)
Noise Reduction Off
MPEG Noise Reduction Off
Black Level Low
Real Cinema On
Eye Care Greyed Out
LED Local Dimming Low
Ik vraag me wel af welke Gamma instelling 1,9 of 2,2 beter is voor zwart en schaduw?
Ik heb het gevoel dat 2,2 meer zwartwaarde en schaduw op de TV weergeeft.
Met deze instellingen zijn de kleuren wat feller, maar veroorzaakt minder bleeding aan de zijkanten van de TV. Als ik de backlight en andere waardes omhoog zet is de bleeding ook meer aanwezig.

Tot slot heb ik een laatste vraag over de 3D-instellingen.
Klopt het dat ik alleen in 2D> 3D modus de 3D mode naar cinema, sport extreme kan aanpassen?
Als ik kijk naar een SBS 3D-film kijk kan ik alleen maar kiezen voor aangepast in 3D-instellingen.
Opties zoals Cinema, Sport en extreme is niet mogelijk in 3D-World, 3D youtube, SBS en OU.
depth en viewpoint waarden kunnen wel worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemonde
Okay bedankt, ik zal deze instellingen even proberen. Maar ik lees ook dat meerdere mensen hier last van hebben, maar ik vraag me dan af van, okay valt mijn bleeding nou mee of is het erg genoeg om om te ruilen?
En is het normaal dat ik bij de plek waar in zwart beeld bleeding zie, in wit beeld juistem weer een donkerder plekje zie? Dit heb ik overigens maar in 1 hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
De vraag is valt de bleeding waar je last van hebt binnen de specificaties..
Ik denk zelf dat je er verstandiger aan doet je vraag bij de winkel neer te leggen of een Email met foto naar LG te sturen. ik denk wel dat het een gokje word welke Led tv er nu minder last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Laatst online: 18-09 10:03
Gisteren de Logitech K400 toetsenbord geprobeerd op mijn 55LM760s. Werkt perfect op de bovenste USB port. Echter moet je dan wel naast de tv staan. Als ik op de bank het toetsenbord bediend reageert ie niet op de tekens. De touchpad reageert niet tot nauwelijks.

Het toetsenbord ga ik dan ook retourneren. Heeft iemand hier ervaring met een betere of misschien is bedraad een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemonde
Mabili schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:01:
De vraag is valt de bleeding waar je last van hebt binnen de specificaties..
Ik denk zelf dat je er verstandiger aan doet je vraag bij de winkel neer te leggen of een Email met foto naar LG te sturen. ik denk wel dat het een gokje word welke Led tv er nu minder last van heeft.
Bedankt voor je advies, ik heb een email naar LG gestuurd met een foto van mijn scherm. Ik wacht hun antwoord dan even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
Edit, nee dus! Ik moet beter lezen. De helderheid instelling van de ledlamp is van toepassing op een uitgeschakelde TV, en niet op de ingeschakelde TV. Ik was in de veronderstelling dat ik middels dat menu ook het logo kon beïnvloeden bij een ingeschakeld beeld.

Conclusie, het werkt zoals het zou moeten werken. Stomme ik.
Dat logo moet toch echt uit kunnen gezet worden. Alleen is daar geen instelling voor. ONBEGRIJPELIJK. Het stoort enorm tijdens het bekijken van een film. Ik heb echt geen € 2.000 betaald om reclame te maken voor LG in mijn huiskamer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:05
ehgeahrev schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:16:
[...]

Dat logo moet toch echt uit kunnen gezet worden. Alleen is daar geen instelling voor. ONBEGRIJPELIJK. Het stoort enorm tijdens het bekijken van een film. Ik heb echt geen € 2.000 betaald om reclame te maken voor LG in mijn huiskamer. :(
Bij mijn LM860 kan ik in de instellingen het logo lampje gewoon aan of uitzetten (en laag, middel en hoog qua felheid). Ik heb hem uitgezet en alleen bij het opstarten licht hij kort op. Heb niet teruggelezen in het topic of je de laatste firmware versie hebt, maar heb je die toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb n LM860, wanneer ik met mijn mediaspeler een film 1080p 3D afspeel heb ik een vertraagd geluid uit mijn AV dolby 5.1. Wanneer ik enkel de 3D knop indruk loopt het geheel synchroom.
Mijn AV staat dan op optical van mediaspeler.

Ik heb een optical vanuit mijn mediaspeler op AV, ook een optical van TV naar AV, alleen dan geeft die geen 5.1 door aan mijn AV.

Iemand een zelfde soort ervaring? Heb trouwens geen mogelijkheid om HDMI eerst naar AV te brengen....
Het lijkt mij voor de hand liggen dat mijn mediaspeler op het zelfde moment audio over zowel HDMI en optical stuurt, vandaar ook dat ik in de 2D modus wel synchroom loopt.
In 3D heb ik eerst geluid dan het juiste beeld.

Thanx voor de suggesties:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:11:
Ik heb n LM860, wanneer ik met mijn mediaspeler een film 1080p 3D afspeel heb ik een vertraagd geluid uit mijn AV dolby 5.1. Wanneer ik enkel de 3D knop indruk loopt het geheel synchroom.
Mijn AV staat dan op optical van mediaspeler.

Ik heb een optical vanuit mijn mediaspeler op AV, ook een optical van TV naar AV, alleen dan geeft die geen 5.1 door aan mijn AV.

Iemand een zelfde soort ervaring? Heb trouwens geen mogelijkheid om HDMI eerst naar AV te brengen....
Het lijkt mij voor de hand liggen dat mijn mediaspeler op het zelfde moment audio over zowel HDMI en optical stuurt, vandaar ook dat ik in de 2D modus wel synchroom loopt.
In 3D heb ik eerst geluid dan het juiste beeld.

Thanx voor de suggesties:-)
Dan moet je in je receiver vertraging instellen. Je televisie laat bij 3D het beeld later zien omdat er meer beeldverwerkingen gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
Ik heb nog eens gekeken hoeveel bandbreedte er verbruikt wordt wanneer ik bijv uitzending gemist kijk. Ik heb een paar pieken van 2.5 Mbps en thats it. Toch hapert de boel..niet normaal. Ik heb even geen idee meer waar het fout gaat.

Ik zie ook niet echt een patroon. Soms is het heel erg, soms een beetje en andere momenten is er niets aan de hand
Ik denk het te hebben gevonden...te simpel voor woorden. Ik heb alle settings op minimaal gezet waaronder true motion uit. Alle schokken zijn weg tot nu toe. :) |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik zat dit topic door te spitten over de 640s. Hier werd genoemd dat je met ziggo moet oppassen, omdat dit een Duits model is. Maar het model wordt ook gewoon genoemd op de Ziggo pagina voor de CI+ ondersteuning. Het lijkt mij dus dat dit wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 14:26
Ik heb een probleempje met Plex.
Afgelopen weekend een aantal DTS demo's gedownload, dit zijn allemaal korte scenes uit films met mooie geluidseffecten. Echter kan ik deze niet fatsoenlijk via Plex afspelen. Een film van 2 uur in 1080p met DTS doet het prima maar een filmpje van 2 minuten kan hij niet bijhouden met bufferen. Met standaard buffer settings en nieuwste plex versie.

Iemand ook deze ervaring en/of oplossing? Wat zijn jullie buffer settings?
En hoe is dit eigenlijk met Nero MediaHome, is dit minder zwaar voor netwerk/pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1
  • Laatst online: 26-09 20:45
Sluit de USB receiver eens aan op een USB verlengkabeltje, vaak wordt het bereik dan een stuk beter.
Werkt jouw touchpad wel goed wanneer je naast de tv staat?
whiteclear schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:12:
Gisteren de Logitech K400 toetsenbord geprobeerd op mijn 55LM760s. Werkt perfect op de bovenste USB port. Echter moet je dan wel naast de tv staan. Als ik op de bank het toetsenbord bediend reageert ie niet op de tekens. De touchpad reageert niet tot nauwelijks.

Het toetsenbord ga ik dan ook retourneren. Heeft iemand hier ervaring met een betere of misschien is bedraad een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na enkele nieuwe settings gedaan te hebben op mijn lg 42 lm 760s,blijf ik toch last hebben op gezichten,er zit daar een soort nazweem op,een onnatuurlijk bewegen ervan,wat is dit eindelijk juist,is dit te verhelpen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 26-09 17:44
De LG trumotion feature kan beelden wel onnatuurlijk over laten komen (staat standaard aan), maar dat zal het toch niet zijn?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:03:
na enkele nieuwe settings gedaan te hebben op mijn lg 42 lm 760s,blijf ik toch last hebben op gezichten,er zit daar een soort nazweem op,een onnatuurlijk bewegen ervan,wat is dit eindelijk juist,is dit te verhelpen? :|
Bedoel je niet motion blur?

Verwijderd

trumotion staat op uit,dus de judder en de blur op 0.
beeldmodus staat nu op bioscoop.
en zit met digitale televisie van telenet.
nee dit is geen motion blur dat ik bedoel.
soms gebeurd het dat er een beweging zit op een geschreven tekst op het beeld. :|

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:42:
trumotion staat op uit,dus de judder en de blur op 0.
beeldmodus staat nu op bioscoop.
en zit met digitale televisie van telenet.
nee dit is geen motion blur dat ik bedoel.
soms gebeurd het dat er een beweging zit op een geschreven tekst op het beeld. :|
Ik heb ook last van die soort "nazweem" op mijn 47LM760S. Dat is een "dirty screen effect" vooral op witte beelden, voetbal wedstrijden en achtergrond beelden zie je een soort waas met zwarte vegen over het scherm. Ik heb LG een mail erover gestuurd maar ik kreeg als reactie dat ik de beeld instelling op sport moest zetten en dat het dan verholpen was. Ik kan niet eens uit sport kiezen dus bij LG weten ze er ook veel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Denk dat ze met sport "Game" bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:58:
Denk dat ze met sport "Game" bedoelen
Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar niks helpt. Het is waarschijnlijk een probleem in de belichting. Ook het scherm is niet egaal. Je ziet verticale zwarte strepen op het scherm bij snel bewegende beelden op een groene of witte achtergrond. Het is een bekend probleem en komt waarschijnlijk door de techniek die gebruikt is. Het kijkplezier bederft het behoorlijk, omdat ik een voetbal fanaat ben. Krijg toch een beetje spijt dat ik mijn 50 inch plasma heb weg gedaan. Daar had ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:37:
[...]

Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar niks helpt. Het is waarschijnlijk een probleem in de belichting. Ook het scherm is niet egaal. Je ziet verticale zwarte strepen op het scherm bij snel bewegende beelden op een groene of witte achtergrond. Het is een bekend probleem en komt waarschijnlijk door de techniek die gebruikt is. Het kijkplezier bederft het behoorlijk, omdat ik een voetbal fanaat ben. Krijg toch een beetje spijt dat ik mijn 50 inch plasma heb weg gedaan. Daar had ik nergens last van.
ja heb ook al van alles geprobeerd,niks helpt,weet nu dat ik enigste niet ben met dat probleem,zou er ook bijna spijt van krijgen dat mijn 16 jaar oude t.v het begeven heeft!
heb vooral deze l.g gekocht vanwege de uitermate lovende reviews op kieskeurig,alle lg televisies aan de top.
maar bij aankoop,zit er dan wel een formulier in dat de mooiste reviews eventueel beloond zouden zijn met een prijs,dus je review dat je op kieskeurig geplaatst hebt doorsturen naar l.g.
denk dat er nog mensen weten wat voor formulier ik bedoel.
mijn oordeel 3d is top,gewoon beeld vind ik veel en veel minder,is natuurlijk wel persoonlijk..
nu na aankoop reviews van andere sites o.a testaankoop(lid van) blijven volgen,en velen spreken van matige beeldkwaliteit voor gewoon beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Ik heb een 42LM660s gekocht en de settings van hdflatpanels overgenomen en ik ben super tevreden met de TV. Heb wel local dimming op high staan.

Beeldkwaliteit en zwartwaardes vind ik super goed! (Tegenover mijn Philips van 4 jaar oud een hele sprong vooruit!)
Gisteravond voetbal gekeken en daar ook nergens last van met dezelfde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:27:
[...]

ja heb ook al van alles geprobeerd,niks helpt,weet nu dat ik enigste niet ben met dat probleem,zou er ook bijna spijt van krijgen dat mijn 16 jaar oude t.v het begeven heeft!
heb vooral deze l.g gekocht vanwege de uitermate lovende reviews op kieskeurig,alle lg televisies aan de top.
maar bij aankoop,zit er dan wel een formulier in dat de mooiste reviews eventueel beloond zouden zijn met een prijs,dus je review dat je op kieskeurig geplaatst hebt doorsturen naar l.g.
denk dat er nog mensen weten wat voor formulier ik bedoel.
mijn oordeel 3d is top,gewoon beeld vind ik veel en veel minder,is natuurlijk wel persoonlijk..
nu na aankoop reviews van andere sites o.a testaankoop(lid van) blijven volgen,en velen spreken van matige beeldkwaliteit voor gewoon beeld..
Wat!?! Ben zelf erg tevreden met de TV en problemen met voetball wedstrijden heb ik zelf niet ervaren (hooguit 3 gezien) maar dat vind ik wel een beetje van de zotte. Er zit dus een formulier bij dat mensen aanmoedigt een (positieve) review te schrijven over het product en dat deze mensen dan beloond kunnen worden?

Misschien moet je dat eens bij de consumentenbond aankaarten, als jij op basis van dit soort reviews de TV hebt gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Fuske schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:33:
Ik heb een 42LM660s gekocht en de settings van hdflatpanels overgenomen en ik ben super tevreden met de TV. Heb wel local dimming op high staan.

Beeldkwaliteit en zwartwaardes vind ik super goed! (Tegenover mijn Philips van 4 jaar oud een hele sprong vooruit!)
Die ervaring heb ik ook met mijn 640...prima beeld voor het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 26-09 17:44
Fuske schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:33:
Ik heb bij de 47LM660S wel duidelijk banding/dirty screen kunnen zijn bij beweging op min of meer egale achtergronden (voetbalveld, blauwe lucht etc.). Niet dat het mij stoorde, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend wordt als het effect sterker is dan ik heb gezien. De clouding/backlight bleeding is veel storender.

Mag ik weten welke settings je naar verwijst? Ik kan zo op die site niets vinden 8)7

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
BerendBoon schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:47:
[...]

Ik heb bij de 47LM660S wel duidelijk banding/dirty screen kunnen zijn bij beweging op min of meer egale achtergronden (voetbalveld, blauwe lucht etc.). Niet dat het mij stoorde, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend wordt als het effect sterker is dan ik heb gezien. De clouding/backlight bleeding is veel storender.

Mag ik weten welke settings je naar verwijst? Ik kan zo op die site niets vinden 8)7
Ik denk dat hij deze settings bedoeld.
De link staat ook gewoon vermeld in de TS.

Houd er wel rekening mee dat de waardes alleen maar een referentie zijn en ieder paneel anders is.
Je zou ook eens deze settings kunnen proberen.
Mocht het beeld te donker zijn dan gewoon je backlight wat hoger zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Mabili op 24-02-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:16

Nikeo

Jawelles

Ik kreeg net een aantal pricealerts voor LG televisies die ik in mijn wenslijst had. Bij saturn is nu een actie waardoor dit wellicht interessant is. Prijs scheelt al zo'n 70 euro, bijvoorbeeld op de LG 47LM640S. (al is deze net uitverkocht) De online prijzen zijn al inclusief de actiekorting

[ Voor 15% gewijzigd door Nikeo op 24-02-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Mabili schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:20:
[...]

Ik denk dat hij deze settings bedoeld.
De link staat ook gewoon vermeld in de TS.

Houd er wel rekening mee dat de waardes alleen maar een referentie zijn en ieder paneel anders is.
Je zou ook eens deze settings kunnen proberen.
Mocht het beeld te donker zijn dan gewoon je backlight wat hoger zetten.
Die settings bedoelde ik. En heb deze inderdaad ook een klein beetje getweakt naar mijn wensen, En local dimming heb ik op high staan, dat betekend iets minder detail in de donkere scenes maar veel minder bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb LG gebeld over de duidelijk zichtbare vertical banding/dirty screen effect op de 47LM760S. Ze komen deze week langs om het te controleren en zo nodig te repareren. Heeft iemand een idee hoe ik het beste kan laten zien dat de tv er last van heeft? Of hebben ze daar zelf iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Ik zou gewoon een voetbal wedstrijd downloaden en op een USB stick zetten. Vooral bij voetbal wedstrijden kan je banding goed merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Laatst online: 26-09 12:11
Die medewerkers nemen zelf een usb stick mee met materiaal waarop ze banding kunnen zien.

Ik heb hetzelfde gehad en bij mij is het nu opgelost door een nieuw paneel.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
blijf wel typisch, als je de technische snufjes uitzet,
heb je het beste beeld
Super Resolution OFF
LED Local Dimming OFF
Dynamic Contrast OFF
Noise Reduction OFF
MPEG Noise Reduction OFF 8)7

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Na aanzetten reset mijn 55LM660S zichzelf na een seconde of 10 a 20. Dus dan gaatie uit en direct weer aan en weer uit etc.

Ik heb'em sinds vorig jaar oktober, geen problemen mee gehad tot vandaag. Een tijd geleden wel een firmware update laten doen maar sindsdien geen problemen gehad.

De tv komt bij MediaMarkt vandaan. Wat is raadzaam, melden bij MM of direct bij LG? Of zijn er nog dingen zie ik zelf kan doen?

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:45
Een goede vriend van mij wil een LG 47LM640S aanschaffen. Voor zover ik kan zien moet deze toch wel zonder problemen te gebruiken zijn inclusief Ziggo en CI+ module?

• Dimens
ocdaan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:59:
De tv komt bij MediaMarkt vandaan. Wat is raadzaam, melden bij MM of direct bij LG? Of zijn er nog dingen zie ik zelf kan doen?
Media Markt is jouw contactpersoon. Melding doen bij Media Markt en zij zullen het probleem voor jou moeten gaan oplossen met LG. Jij hebt een afspraak met Media Markt gemaakt bij het kopen en niet met LG. Je zou pas contact moeten opnemen met LG wanneer Media Markt niet bereid is om te helpen. Maar zij zijn daarin verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Cool. Morgen maar even langs gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Laatst online: 26-09 13:59
hansieb112 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:29:
Een goede vriend van mij wil een LG 47LM640S aanschaffen. Voor zover ik kan zien moet deze toch wel zonder problemen te gebruiken zijn inclusief Ziggo en CI+ module?
Ja hoor, werkt prima! (ervaring met Ziggo)

[ Voor 3% gewijzigd door E2TK op 01-03-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocdaan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:59:
Na aanzetten reset mijn 55LM660S zichzelf na een seconde of 10 a 20. Dus dan gaatie uit en direct weer aan en weer uit etc.

Ik heb'em sinds vorig jaar oktober, geen problemen mee gehad tot vandaag. Een tijd geleden wel een firmware update laten doen maar sindsdien geen problemen gehad.

Heb jij toevalig PLEX aanstaan? had dit probleem ook gehad, op mijn LG5 5LM640s steeds reboot om de 10 sec.

kwam door de software PLEX. even laaste update installeren dan werkt het weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

hansieb112 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:29:
Geen enkel probleem :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:40:
[...]

Heb jij toevalig PLEX aanstaan? had dit probleem ook gehad, op mijn LG5 5LM640s steeds reboot om de 10 sec.

kwam door de software PLEX. even laaste update installeren dan werkt het weer.
Ik heb net de LG service desk aan de lijn gehad en die vroeg hetzelfde. Hij zei dat ik Plex maar moest de-installeren. Ik heb toen maar even de netwerkkabel van de tv uit de switch gehaalt en de tv aan gezet. Nu duurde het wat langer maar de reset gebeurt nog steeds. Ze gaan me volgende week bellen om een afspraak te maken om een monteur langs te sturen.

Maar kan je iets specifieker zijn? Laatste update draaien? van wat? de tv of van plex?

// edit - we hebben het toch wel over een plex-server? Ik heb Plex-server op een Synology nas draaien. Dat is toch wat er bedoelt word? Even voor mijn duidelijkheid, ik heb geen plex-app geinstalleerd op de tv. De tv ziet alle plex-folders al met z'n standaard software. Ik had al een paar keer gezocht voor een plex-client-app voor op de tv maar kon niets vinden. Dit klopt toch?

// edit2 - crap - kijk ik net bij netwerk status had de tv stiekem via wifi verbinding gemaakt met het netwerk. Ik heb nu dus de verbinding verbroken en de resetten is voorbij.

[ Voor 26% gewijzigd door ocdaan op 01-03-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Ik een paar dagen geleden deze LG 55LM860v binnengekregen.

Prachtig design, mooi scherm en top 3D, maar wel erg jammer van die "Backlight bleeding"
Ik lees dat er veel mensen last van hebben, maar welke mate is erg?

Dit is een foto van mijn scherm met de Backlight vol open:
https://www.dropbox.com/s.../LG-55LM860V_bleeding.jpg

Ben erg geneigd om deze te laten omruilen, wat jullie?

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

CdRwin, ik vind dat die van mij al veel bleeding heeft maar dit is wel heel erg! Het is lastig beoordelen op zo'n slechte foto maar als het echt zo erg is als het lijkt zou ik gaan klagen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
CdRwin schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:14:

Prachtig design, mooi scherm en top 3D, maar wel erg jammer van die "Backlight bleeding"

Als het zo erg is als we op die foto zien, direct zorgen dat de televisie omgeruild wordt voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocdaan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:03:
[...]

Ik heb net de LG service desk aan de lijn gehad en die vroeg hetzelfde. Hij zei dat ik Plex maar moest de-installeren. Ik heb toen maar even de netwerkkabel van de tv uit de switch gehaalt en de tv aan gezet. Nu duurde het wat langer maar de reset gebeurt nog steeds. Ze gaan me volgende week bellen om een afspraak te maken om een monteur langs te sturen.

Maar kan je iets specifieker zijn? Laatste update draaien? van wat? de tv of van plex?

// edit - we hebben het toch wel over een plex-server? Ik heb Plex-server op een Synology nas draaien. Dat is toch wat er bedoelt word? Even voor mijn duidelijkheid, ik heb geen plex-app geinstalleerd op de tv. De tv ziet alle plex-folders al met z'n standaard software. Ik had al een paar keer gezocht voor een plex-client-app voor op de tv maar kon niets vinden. Dit klopt toch?

// edit2 - crap - kijk ik net bij netwerk status had de tv stiekem via wifi verbinding gemaakt met het netwerk. Ik heb nu dus de verbinding verbroken en de resetten is voorbij.
Sorry, ik moest inderdaad wat duidelijk zijn.
Plex software op je pc updaten, er was een tijd geleden heel veel klachten erover dat de LG TV door een plex server software opeens automatisch ging rebooten. PLEX had weer een nieuwe update uitgevoerd, en toen was de probleem voorbij. goed om te horen dat het opgelost is.

zie link
http://forums.plexapp.com...ic/54343-lg-tv-rebooting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

P00ky_, ok duidelijk. Ik ga even opzoek. bedankt!

// Ik heb ook een factory reset moeten uitvoeren. Nu heb ik alle zenders opnieuw gescanned. (digitaal ziggo ci+) maar nu staan alle zenders in een willekeurige volgorde. Met ARD op 1 notabene hahaha. Hoe kan dit nu weer? Je blijft lachen met een LG tv O-)

[ Voor 72% gewijzigd door ocdaan op 01-03-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet wat de beste instellingen zijn van een lm860v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:53:
Is er iemand die weet wat de beste instellingen zijn van een lm860v
Voor elke televisie zijn de beste beeldinstellingen weer anders. De instellingen van iemand anders kunnen het beeld zelfs slechter maken dan het nu is. Voer dus voor jouw televisie een (professionele) kalibratie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Hallo allemaal,

Ook sinds kort eigenaar van een 42lm640s na jaren op een breedbeeld JVC te hebben gekeken. Gelukkig geen last van backlightbleeding, of kan dat nog komen?!?!
Verder was ik benieuwd welke instellingen jullie hebben op de lm640s. Ik weet dat er per paneel verschillen in kunnen zitten, maar ben toch nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CdRwin schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:14:

Heb sinds vorige week exact hetzelfde toestel staan, en alleen linksonder een klein beetje bleeding. Bij jou is het inderdaad wel heel erg. Voor mensen die om settings vragen, ik heb vanuit de doos een beetje zitten rommelen met diverse hier genoemde settings, maar dat wordt hem niet. Heb inmiddels een afspraak voor kalibreren gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Even voor de afweging, welke LG komt het dichtst in de buurt van de Samsung 40ES6100? Dus een 40"of 42", 100hz met 3D voor rond de € 550? LG komt namelijk ook vaak goed uit tests, maar die zijn toch vaak nog 50hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
coazter schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:38:
Even voor de afweging, welke LG komt het dichtst in de buurt van de Samsung 40ES6100? Dus een 40"of 42", 100hz met 3D voor rond de € 550? LG komt namelijk ook vaak goed uit tests, maar die zijn toch vaak nog 50hz.
LM7XXX heeft een 100Hz paneel. Betaal je wel gelijk veel meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:09:

[...]
Heb sinds vorige week exact hetzelfde toestel staan, en alleen linksonder een klein beetje bleeding. Bij jou is het inderdaad wel heel erg. Voor mensen die om settings vragen, ik heb vanuit de doos een beetje zitten rommelen met diverse hier genoemde settings, maar dat wordt hem niet. Heb inmiddels een afspraak voor kalibreren gemaakt....
Hey TheHappyPainter, waar heb je de 55LM860v besteld?

Ik heb mijn toestel retour gestuurd naar Plasma Discounter waarna ze na het testen van het toestel een nieuwe zouden sturen. Ik kreeg de mededeling dat ze dit: https://www.dropbox.com/s.../LG-55LM860V_bleeding.jpg binnen de bleeding marge van LG vonden en dat ze dus geen nieuwe sturen. Ik kan het zelfde toestel met bleeding weer terug krijgen of me geld terug. Dat laatste natuurlijk gedaan (wel lope zeiken, maar niets mee te beginnen met die lui die geen beslissingsbevoegdheid hebben), dan maar ergens anders bestellen.

Ik vindt het design van de 55LM860v gewoon mooi (borderless), maar is het teveel gevraagd om een tv zonder bleeding te krijgen? Tenminste niet in de mate zoals je in de link hierboven ziet...

[ Voor 5% gewijzigd door CdRwin op 04-03-2013 22:46 ]

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 11:23
Sinds gisteren heb ik een 42LM640S. Na alles aangesloten te hebben kreeg ik perfect beeld via HDMI1 t/m 3. Maar via HDMI4 (PC) krijg ik de melding 'no signal'.

Ik heb getracht 2 laptops een PC en een mediaspeler aan te sluiten op HDMI4 (pc) maar allen geven helaas 'no signal' zodra ik probeer te switchen op de TV. De TV wordt wel herkend door de laptops als 'LG TV' in windows.

Alle apparaten die ik op HDMI4 heb getest werken overigens wel op HDMI 1 tm 3. Mis ik iets wat deze poort anders maakt dan andere of heb ik helaas een defecte HDMI4 poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het sowieso belachelijk dat een tv van rond de 1500 euro last heeft van ernstige bleeding of ernstige vertical banding/dirty screen effect. Voor dat geld verwacht je gewoon top kwaliteit. Vanmiddag komt er bij mij iemand van LG langs voor de duidelijk zichtbare vertical banding/dirty screen effect op mijn 47LM760S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Nou ik zal jullie van mijn ervaringen eens uitleggen met LG over bleeding.

1. Bleeding issue, na bellen met LG kwam er een monteur langs, die heeft idd aangegeven dat het binnen de marge viel etc etc. Maar heeft zonder te vragen, gewoon de achterkant geopend. Nadat die weg was, is mn paneel verbogen.

2. Na weer bellen met LG over de bleeding, plus de verbogen paneel. Kwam dezelfde monteur met een vervangende paneel. Nadat die wegging, veel kleine en harde stukjes plastic gevonden (klemmetjes).

Mn TV gewoon gesloopt en nu willen die gasten deze niet vervangen, ik wilde het ook niet weer repareren, dus via de webshop, krijg ik nu mijn geld terug.

@Mat871, maak even foto's van je vervangende paneel, vooral de sticker. Bij mij was deze de LC470EUH-PEF1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heeft een monteur van LG het paneel van mijn 47LM760S vervangen omdat ik last had van vertical banding. Door het nieuwe paneel is de banding/dirty screen effect nu tot het minimum beperkt.

Monteur kwam wat onprofessioneel over en deed niet veel moeite om de banding te constateren. Hij had de opdracht gekregen om het paneel te vervangen dus hij ging haast gelijk het paneel vervangen. Maja ik zie geen bleeding, het dirty screen effect is nu te verwaarlozen en ik zie geen sporen dat er aan de tv gesleuteld is. Dus ik ben tevreden.

Alle fabrikanten met deze techniek tv's hebben last van DSE of bleeding. Tsja als je een tv wilt die niet deze mankementen heeft.. neem een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezit de LG 47LM960V. Ik heb zeer veel last van banding en backlight. Na het opsturen van een fimpje van een voetbalwedstrijd en foto van backlight bleeding wordt het probleem aanstaande vrijdag door een LG monteur opgelost door vervanging van het paneel. Heb je dezelfde problemen meldt dit dus telefonisch aan LG via 0900 543 5454. Ik werd overigens zeer netjes te woord gestaan door de LG monteur. Ik meld me vrijdag weer met de nieuwe testresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik bezit sinds een week de LG 55LM620S, prima tv en ik ben vooral tevreden over de huidige prijs/kwaliteitverhouding. De Tv staat via een draai/kantelbare beugel voor het bed en via de NAS speel ik (3d)films af. Meer heb ik eigenlijk ook niet nodig en ik heb zodoende nul aangesloten devices.. Het enige wat ik nog niet snap is hoe ik met de aanwezige Video player app de ondertitels afspeel, of kan dat simpelweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb vandaag toch maar een serviceverzoek ingediend voor het bandingprobleem bij mijn 47LM670S. Had verwacht dat ik de medewerker van LG zou moeten overtuigen om iemand langs te sturen, maar dat was niet het geval. Toen ik het woord 'banding' liet vallen wist hij al genoeg volgens mij. Hopen dat het probleem opgelost wordt en er geen nieuwe problemen voor in de plaats komen...

Edit: Dat is snel, ze komen morgen al langs.

[ Voor 5% gewijzigd door VanRoyal op 06-03-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het overigens wel slecht van LG vinden dat ze voor de prijzen die je voor de topmodellen betaald, zoveel foute panels afleverd. Wat dat betreft blijft plasma wel superieur. Mijn 7 jaar oude Panasonic die nu naar de slaapkamer is verhuist werkt nog steeds perfect!!!!
Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste