Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 09:35
Bu588 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:19:
[...]

Welke app gebruik je op de tablet? Volgens de beschrijving van de LG Remote app is deze alleen geschikt voor de 2011-modellen, en komt binnenkort pas de app voor de 2012 modellen. Die kon ik echter nog niet vinden?
Goh, ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan lol.

Het was geen app. Ik denk dat ik in het Youtube app van de tv ben gegaan en daar ergens in instellingen. Ik moest een code invullen op mijn tablet zelf en vanuit mijn tablet kon ik de Youtube video's zien op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
Klinkt als Youtube Remote. Is van Google zelf, ikzelf gebruik het i.c.m. met andere PCs/laptops, maar als het met de LG Smart TV zou werken zou dat erg mooi zijn. (Op Philips Net TV kreeg ik het een paar maanden geleden i.i.g. niet aan de praat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT - Zie net dat het voorin het boekje staat, dus niet bij het Nederlandse gedeelte.
Volgens boekje platleggen dus........

OK, vraagje voor wie al een nieuwe LG heeft staan. Monteren van de voet :

1. TV mag toch niet plat liggen om deze eraan te zetten ?
2. In de voet zit in het midden een plastic rond schijf waarop staat FRONT. (LM760) moet deze erin blijven of eruit voordat je deel 2 van de voet eraan zet ?

thnx

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
En ter aanvulling, ik heb de plastic schijf laten zitten... JohhnyW nog een tip, met de easy picture wizard (menu instellingen) kun je snel je beeldinstellingen finetunen.... :)

[ Voor 9% gewijzigd door SkyFlyer op 22-05-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Zit nu Puss in Boots (3D) te kijken, deze staat op mijn laptop (aye aye Captain) en na het installeren van de Plex server vanaf de LG site ( http://www.lg.com/nl/supp...e=support-product-profile Medialink). Vind de TV mijn laptop gelijk via het invoer menu.

Film wordt geladen en ondertitels ook. (verder niets aan gedaan, ingesteld of wat dan ook). Het beeld is werkelijk fantastisch! (Ik moest alleen handmatig 3D ingeschakelen). Film is Half Side-By-Side (SBS) en een kleine 8 Gb.

Maar wat een ervaring perfect scherp beeld en prachtig 3D (film maakt ook veel gebruik van 3D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

SkyFlyer schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:34:
Zit nu Puss in Boots (3D) te kijken, deze staat op mijn laptop (aye aye Captain) en na het installeren van de Plex server vanaf de LG site ( http://www.lg.com/nl/supp...e=support-product-profile Medialink). Vind de TV mijn laptop gelijk via het invoer menu.

Film wordt geladen en ondertitels ook. (verder niets aan gedaan, ingesteld of wat dan ook). Het beeld is werkelijk fantastisch! (Ik moest alleen handmatig 3D ingeschakelen). Film is Half Side-By-Side (SBS) en een kleine 8 Gb.

Maar wat een ervaring perfect scherp beeld en prachtig 3D (film maakt ook veel gebruik van 3D)
offtopic:
Heb je echt niets voor die ondertiteling gedaan? Geen .srt in dezelfde map gezet? Geen hardcoded subtitles?

Ik ben ook benieuwd naar Plex. Alleen heb ik geen zin om het op mijn PC of MBP te installeren, aangezien die niet altijd aan staan (PC helemaal weinig).

Ik heb wel een Synology NAS, maar geen Atom variant. En er is (nog) geen Plex Media Server voor Synology gebaseerd op ARM

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ginz schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:41:
[...]

offtopic:
Heb je echt niets voor die ondertiteling gedaan? Geen .srt in dezelfde map gezet? Geen hardcoded subtitles?

Ik ben ook benieuwd naar Plex. Alleen heb ik geen zin om het op mijn PC of MBP te installeren, aangezien die niet altijd aan staan (PC helemaal weinig).

Ik heb wel een Synology NAS, maar geen Atom variant. En er is (nog) geen Plex Media Server voor Synology gebaseerd op ARM
Er staat inderdaad een .srt in dezelfde map, deze zal in de oorspronkelijke torrent gezetten hebben.. :) Vanaf mijn NAS heb ik tot nu toe een paar korte filmpjes gekeken (archief home video) en dat ging ook erg goed. (alleen soms wat lang laden, maar dat ligt meer aan de NAS volgens mij (WD Worldbook) )

Daarnaast geeft de Plex media server een mooi overzicht met filmcovers op de TV, als je deze selecteerd en de films opent. (heb mijn video map toegvoegd in plex onder films) Het werkt erg intuïtief moet ik zeggen. Überhaupt de hele TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Ben ik nou de enige die dat 3D SBS niet om aan te zien vind op passief 3d tv :p? Ik ben gewoon heel kritisch qua beeld en geluid en dat is ook de reden waarom ik voorkeur geef aan actief 3d. Met 3d sbs op passief 3d heb je net dvd kwaliteit door de halvering van de halvering van de resolutie.

Mja, morgen mijn Iconbit xds1003d in huis om 3d blu-ray iso af te spelen zonder kwaliteitsverlies : D.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quan Vu schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:57:
Ben ik nou de enige die dat 3D SBS niet om aan te zien vind op passief 3d tv :p? Ik ben gewoon heel kritisch qua beeld en geluid en dat is ook de reden waarom ik voorkeur geef aan actief 3d. Met 3d sbs op passief 3d heb je net dvd kwaliteit door de halvering van de halvering van de resolutie.

Mja, morgen mijn Iconbit xds1003d in huis om 3d blu-ray iso af te spelen zonder kwaliteitsverlies : D.
Tjah, ik ben best wel kritisch, maar ik vind dat veel mensen erg "mierenneuken" (dat mag je tegenwoordig als compliment opvatten hoorde ik :) )

Ik heb een 47 inch tv en zit er ongeveer 3,5 meter vanaf. Ik zie geen lijntjes op die afstand en als je een goede kwaliteit bestand hebt gedownload is daar denk ik niets mis mee.

Ik vind het beeld erg goed en ik denk dat het beetje meer resolutie (waarvan ik me afvraag of je het ook ziet) niet opweegt tegen het irritante geflikker van de concurrent.

Daarnaast schijnt een flikker 3d systeem met tussen frames te werken om crosstalk te voorkomen wat het beeld nog onrustiger maakt.

Als je dichtbij de tv gaat staan, dan zie je inderdaad lijntjes, maar op een normale kijkafstand vind ik het knap als je het kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik veel erger vind, mijn LM860V wilde eerst de halve tijd niet opstarten. Die is omgeruild en nu heb ik er een die soms spontaan reboot. Dat is een paar seconden maar dat het LG logo ineens in beeld komt, maar dit is toch wel erg irritant voor zo'n dure tv.

Ik wacht nog even de volgende firmware release af, maar als dit niet weg gaat ga ik maar weer terug naar de winkel. Zucht

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook kritisch, maar wordt kotsmisselijk van dat geflikker van een actief systeem.
Vooral al je een lichte achtergrond hebt, dan zie je het geflikker ook rond je tv.
Daarnaast vind ik passief gewoon erg mooi en super rustig om naar te kijken
en die halvering vind ik op de nieuw lg tv niet opvallen, het logaritme is hiermee ook anders

mooi apparaat heb je aangeschaft, verkopen jullie die ook?
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:04:
Wat ik veel erger vind, mijn LM860V wilde eerst de halve tijd niet opstarten. Die is omgeruild en nu heb ik er een die soms spontaan reboot. Dat is een paar seconden maar dat het LG logo ineens in beeld komt, maar dit is toch wel erg irritant voor zo'n dure tv.

Ik wacht nog even de volgende firmware release af, maar als dit niet weg gaat ga ik maar weer terug naar de winkel. Zucht

ik zou niet afwachten, kan misschien nog een tijdje duren
Ik heb hier totaal geen last van,maar jij hebt een ander model als wat ik heb

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen de 47LM760 en de 47LM660...
Aangezien het ongeveer 400,- euro scheelt, kan ik me niet voorstellen
dat het enige verschil alleen wat cosmetische verschillen, wat brilletjes en 400/800 refreshrate is.

Weet iemand waar dit prijsverschil in zit?

Is er verder iemand die een van deze modellen aangeschaft heeft die mij kan
vertellen hoe een normale (SD) uitzending op deze TV er uitziet?
Is dat slecht, acceptabel, of gewoon echt mooi?

Ook ben ik benieuwd of beide modellen werken met UPC.
(op de LG site staat voor de 660 van niet, dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou de enige die dat 3D SBS niet om aan te zien vind op passief 3d tv :p?
Ik kijk idd ook altijd SBS, welke variant is dan beter ? je hebt ook half beeld boven en onder maar weet niet welke techniek nu mooier/beter is.
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:04:
.....en nu heb ik er een die soms spontaan reboot. Dat is een paar seconden maar dat het LG logo ineens in beeld komt, maar dit is toch wel erg irritant voor zo'n dure tv.

Heb (had?) ik ook, en bleef optreden tot aan de .31 release. Soms 3x op een avond dat 't ding spontaan uitviel en direct weer opnieuw ging opstarten, dit zowel bij CAI als bij het kijken naar externe bronnen.
Heden staat release .50 erop en hoop dat dit euvel wel bij de vlg update is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:27:
Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen de 47LM760 en de 47LM660...
Aangezien het ongeveer 400,- euro scheelt, kan ik me niet voorstellen
dat het enige verschil alleen wat cosmetische verschillen, wat brilletjes en 400/800 refreshrate is.

Weet iemand waar dit prijsverschil in zit?

Is er verder iemand die een van deze modellen aangeschaft heeft die mij kan
vertellen hoe een normale (SD) uitzending op deze TV er uitziet?
Is dat slecht, acceptabel, of gewoon echt mooi?

Ook ben ik benieuwd of beide modellen werken met UPC.
(op de LG site staat voor de 660 van niet, dacht ik)
Ik twijfel ook, maar met de cashback van 200 euro via LG komt de 760 akelig dichtbij de 660.
Vind de zwarte voet mooier van de 660.

En vooral ook twijfels tussen 47 of 42 inch. Heb nu 37 inch en zit op ongeveer 2,5 meter afstand. Nu nog mijn aanstaande overtuigen dat een derde flatscreen in huis niet teveel van het goede is. (De 37 inch gaat dan naar slaapkamer, aangezien zoiets toch niks meer opbrengt en daar nu een 28 inch CRT ruimte staat in te nemen).

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 23-05-2012 13:49 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:42:
[...]
Ik twijfel ook, maar met de cashback van 200 euro via LG komt de 760 akelig dichtbij de 660.
Vind de zwarte voet mooier van de 660.
Ja, die cashback maakt het verschil kleiner, maar ik was benieuwd waar het 400,- euro prijsverschil vandaan kwam ;)
En vooral ook twijfels tussen 47 of 42 inch. Heb nu 37 inch en zit op ongeveer 2,5 meter afstand. Nu nog mijn aanstaande overtuigen dat een derde flatscreen in huis niet teveel van het goede is. (De 37 inch gaat dan naar slaapkamer, aangezien zoiets toch niks meer opbrengt en daar nu een 28 inch CRT ruimte staat in te nemen).
Ik heb nu een 42" (SD) Panasonic Plasma. Prima beeld, maar het blijft SD.
Ik wil onderhand wel eens upgraden, maar denk aan 47" genoeg te hebben.
(zit op 4,5 m afstand)
Bovendien is het prijsverschil met de 55" weer dusdanig groot dat ik er dat thuis niet doorgedrukt krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
quote "En vooral ook twijfels tussen 47 of 42 inch."

Als je het financieel trekt voor de 47 inch gaan, anders krijg je spijt ;)

Dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik ging van 37 inch met de nieuwe LG naar 47 inch,
maar had binnen week spijt, dat ik niet voor de 55 ben gegaan. Vooral ook omdat 3d beter
tot zijn recht komt....Toen berichtje van Quan, dat ik hem nog om kon ruilen..Jippie..heb nu
vrede met mijn 55 inch..het wendt zooo verschrikkelijk snel...bij mijn vrouw minder snel :'(
maar is er nu ook aan gewendt. Maar nogmaals, is persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
De LM760 heeft scanning backlight, dit zal wel het één en ander kosten vermoed ik... http://electronics.howstuffworks.com/scanning-backlight.htm Maar zoals eerder gemeld, met de cashback is het verschil niet alleen weg, maar is de LM760 zelfs goedkoper als je een beetje rondshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyFlyer schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:11:
De LM760 heeft scanning backlight, dit zal wel het één en ander kosten vermoed ik... http://electronics.howstuffworks.com/scanning-backlight.htm Maar zoals eerder gemeld, met de cashback is het verschil niet alleen weg, maar is de LM760 zelfs goedkoper als je een beetje rondshopt.
Waar ben je wezen rondshoppen dan?
Die 760 gaat met wat navragen van 1600,- naar 1400,-
Met die cashback blijft er nog 1200,- over.

De 660 begin op 1200,- en zal met rondshoppen vast ergens tussen de 1000,- en 1100,- te krijgen zijn.
Toegegeven, het prijsverschil is zo erg klein, maar om de 760 nou goedkoper te noemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:16:
[...]
De 660 begin op 1200,- en zal met rondshoppen vast ergens tussen de 1000,- en 1100,- te krijgen zijn.
Toegegeven, het prijsverschil is zo erg klein, maar om de 760 nou goedkoper te noemen... ;)
Je hebt helemaal gelijk, toen ik de TV uitzocht was de 660 nog euro 50-100 duurder met cashback. Inmiddels is de 660 ook weer flink gedaald en is het prijsverschil weer omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Ik ben net bij de Mediamarkt langsgeweest voor een offerte van de LG 55LM760. Zoals jullie weten hebben ze vanaf morgen een 'vakantiepremie' actie waardoor je €300 korting krijgt. Ze hanteren nog gewoon de adviesprijs van €2299 dus dat zou betekenen dat je op €1999 uitkomt. Volgens mij is dat de prijs die veel winkels en webshops nu hanteren.. de medewerker van de MM was erg stug en kwam erg geïrriteerd over dat ik het zelfs durfde om te onderhandelen: "Daar kan niks vanaf, 300 euro is veel geld hoor".

Ik denk dat ik 'm bestel bij Foka, volgens mij is daar wél goed personeel die verstand hebben van zaken. Ik las wel iets wat ik minder vind: 'Deze actie [LG cashback actie, red.] is alleen geldig voor TV's die in onze Superstore in Rotterdam opgehaald worden.'. Kan iemand bevestigen of dit waar is? Dat zou wel heel jammer zijn want een ritje naar Rotterdam is voor mij niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hen je het verkeerd begrepen want ik kom ook net van de MM af.

De 55LM760 was met vakantie premie 1999 euro maar via LG krijg je nog 300 terug dat maakt 1699 Euro.

Ikzelf twijfel opeens want wat ziet 47 inch er opeens klein uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Laatst online: 11-09 09:35
SkyFlyer schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:13:
Klinkt als Youtube Remote. Is van Google zelf, ikzelf gebruik het i.c.m. met andere PCs/laptops, maar als het met de LG Smart TV zou werken zou dat erg mooi zijn. (Op Philips Net TV kreeg ik het een paar maanden geleden i.i.g. niet aan de praat)
Yep dat is het inderdaad! Werkt perfect met mijn 47LM660 en Asus transformer tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:14:

De 55LM760 was met vakantie premie 1999 euro maar via LG krijg je nog 300 terug dat maakt 1699 Euro.

Ik krijg 'm morgen afgeleverd voor nog eens €100 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:14:

Dat snap ik, maar ik ben eerder langs geweest en toen kon er wel wat gedaan worden aan de adviesprijs. Nu met de vakantiepremie actie niet, dus is die actie voor mensen die onderhandelen een beetje een farce.

Gelukkig weet ik op voorhand dat 47" 'te' klein is. :P Als je nog kunt ruilen zou ik het doen.
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Waar als ik vragen mag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Dit wil ik ook serieus weten. Insta buy !

Heb je hem via Quan gekregen voor die prijs?

[ Voor 9% gewijzigd door Xepos op 23-05-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mensen, wat is ie mooi... 4mm dik, de bezel (welke bezel??) etc. etc.

2 minpuntjes:
- de prijs.. 9.000 euro volgens Engadget
- de aansluitingen zitten in de voet. Kun je hem wel ophangen?

Afbeeldingslocatie: http://www.lgblog.co.uk/wp-content/uploads/2012/05/OLED-TV-55EM9600-600x418.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lgblog.co.uk/wp-content/uploads/2012/05/55EM9600_1-600x744.jpg

bronnen:
http://www.engadget.com/2...le-9-000-price/#continued
http://www.lgblog.co.uk/2012/05/oled/

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij is zeer mooi.
Maar voorlopig eerst nog maar een LM760 kopen. ;)
Daarna doorsparen voor bovenstaand modelletje (of opvolger)

Wel slim dat men eindelijk inziet dat de aansluitingen niet langer op de TV horen.
Mijn oude Panasonic Plasma heeft ook een losse tuner en 'dus' maar 1 kabel naar de TV.
Dat is toch veel handiger, zeker wanneer je de tv wilt ophangen.
Dan ga je niet voor iedere nieuwe aansluiting zitten klooien.

Hopelijk hebben ze er aan gedacht om die voet als losse tuner te kunnen gebruiken
en leveren ze een aparte kabel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectMo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09-2024
Wordt de LM660s warm?
Ik heb een meubel waar ik hem plat tegen aan wil gaan hangen maar weet niet of dat problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
nee, want is ledverlichting, blijft lekker koel en trekt dus ook minder stof
aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesa
  • Laatst online: 15-06 14:57
Vandaag een 47LM660 opgehaald en geinstalleerd :) ...... Gaat hij niet aan :( Gelijk gebeld met de winkel en kan morgen weer een nieuwe ophalen _/-\o_ Maar nu mijn vraag: zijn er meerdere met het probleem dat de tv niet aan wil? Het beeld blijft zwart en het rode lampje knippert alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Helaas, onze is het hele songfestival aangebleven... jammer...

Maar ik vermoed dat mensen niet thuis met een TV blijven zitten welke niet aangaat... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Hm ben nu een tijdje op zoek naar de 55LM760S, paar mooie aanbiedingen gekregen.

En ook een actie bij Foka vanaf morgen extra kassakorting op LG TV's. Jammer dat ze aan de andere kant van het land zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wesa schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:54:
Vandaag een 47LM660 opgehaald en geinstalleerd :) ...... Gaat hij niet aan :( Gelijk gebeld met de winkel en kan morgen weer een nieuwe ophalen _/-\o_ Maar nu mijn vraag: zijn er meerdere met het probleem dat de tv niet aan wil? Het beeld blijft zwart en het rode lampje knippert alleen maar.
Ik heb bij mijn LM860V het probleem gehad dat de eerste 8 van de 10 keer niet wilde opstarten en bleef hangen op het LG logo.

Nu heb ik een model dat heel af en toe spontaan reboot. God zij dank niet tijdens het songfestival :p

Het zijn prachtige toestellen, maar ik ben wat teleurgesteld over de kwaliteit. Maar, eerlijk is eerlijk, als hij het doet, is het beeld fantastisch.

Nu nog de "lag" weg zodat mijn wii remote ook normaal reageert zoals dat was bij mijn oude LCD tv, het reboot probleem weg met een software update en dan is het echt wel een puik tv-tje....

Ik ben trouwens geschokt over hoe snel je aan 47 inch went. Ik geloof dat 55 in onze kleine kamer ook niet misstaan had. Maar ja dat was wel heel veel duurder.

Ook zou het fijn zijn als je gewoon smart tv features uit andere landen kunt selecteren. Als ik mijn Portugese profiel geselecteerd heb, kan ik niet RTL XL gebruiken en zo ook met mijn NL profiel kan ik niet bij de Portugese apps. En dat terwijl ze wel op de tv staan want als je wisselt, zijn ze er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:02:
[...]
Nu heb ik een model dat heel af en toe spontaan reboot. God zij dank niet tijdens het songfestival :p
Een beetje tv schakelt zichzelf uit als het songfestival begint.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesa
Bedankt voor je reactie. De nieuwe staat alweer in de kamer. (in de doos nog wel) Eerst nog even werken. En dan..... op goed geluk :) Ik was aan het twijfelen tussen de 42 en 47 gelukkig de juiste keuze gemaakt, staat heel goed in de kamer. Nu alleen nog werkend zien. Wordt vervolgt.
[...]

Ik heb bij mijn LM860V het probleem gehad dat de eerste 8 van de 10 keer niet wilde opstarten en bleef hangen op het LG logo.

Het zijn prachtige toestellen, maar ik ben wat teleurgesteld over de kwaliteit. Maar, eerlijk is eerlijk, als hij het doet, is het beeld fantastisch.

Nu nog de "lag" weg zodat mijn wii remote ook normaal reageert zoals dat was bij mijn oude LCD tv, het reboot probleem weg met een software update en dan is het echt wel een puik tv-tje....

Ik ben trouwens geschokt over hoe snel je aan 47 inch went. Ik geloof dat 55 in onze kleine kamer ook niet misstaan had. Maar ja dat was wel heel veel duurder.

Ook zou het fijn zijn als je gewoon smart tv features uit andere landen kunt selecteren. Als ik mijn Portugese profiel geselecteerd heb, kan ik niet RTL XL gebruiken en zo ook met mijn NL profiel kan ik niet bij de Portugese apps. En dat terwijl ze wel op de tv staan want als je wisselt, zijn ze er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Iemand die de LG-remote app op een 2012 model aan de praat heeft gekregen?
Ik heb een 42LM620 maar krijg hem niet verbonden..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 07:55:

Een beetje tv schakelt zichzelf uit als het songfestival begint.
Waarschijnlijk staat dan in het menu de "songfestival mode" niet aangevinkt.... :+
+1 ;)
De inputlag is alleen maar (gedeeltelijk) weg te krijgen door alle beeldinjecties uit te schakelen, en zeker TM.
Vanaf SW.50 zou het rebootprobleem opgelost zijn, ik heb tot op heden geen rebooting meer gehad iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat is de inputlag op de 760 serie, is dat voor af en toe gamen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zelf de keuze maken tussen de 42LM660S en de 42LM760S (op 2,5 meter durf ik groter niet aan). Ik kies bewust voor de zwarte uitvoering omdat ik die persoonlijk mooier vind.

Het prijsverschil tussen beide typen is nu € 310 (verschil tussen goedkoopste aanbieders).

In de volgende link staan de modellen waarop de LG cashback actie van toepassing is.
http://www.franklin.nl/pa...tails/179-lg-cashback.asp

Als de cashback actie van LG bij alle aanbieders geldig is, loopt het verschil terug tot € 210.

Mogelijk nadeel is dat de LM660S alleen verkrijgbaar lijkt via een webshop aanbieder (de LM670S niet, maar ja, die is weer niet in de zwarte uitvoering).

Behalve de 800Hz vs 400Hz, kan ik in de specs geen verdere verschillen ontdekken.
Ik vraag mij trouwens af of ik dat verschil kan waarnemen, mocht ik ze naast elkaar kunnen zetten.
SkyFlyer schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:11:
Ook de 660 heeft volgens de beschrijving op de site van LG eveneens backlight scanning (identieke beschrijving bij de kenmerken als bij de 760).

Zijn er dan werkelijk geen verdere verschillen die het prijsverschil tussen de 660 en 760 rechtvaardigen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
er zat volgens mij ook een verschil in de meegeleverde 3d-brillen.
Je kan op de LG site de tv's vergelijken en dan de verschillen laten kleuren

Bij de 660 1 clipon-bril, bij de 760 2.
Bij de 760 2 gamebrillen (dualplay)

En dan dus 800 vs 400

edit: dat was wel bij de 47 inch, geen idee of deze afwijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Quacka op 25-05-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

Videopac

Rommelt wat aan.

De 760 heeft een dual core CPU.
Dat maakt Smart-TV en mogelijk ook zappen en opstarten sneller.
Schreef iemand hier niet dat hij het idee had dat een 760 sneller zapte dan een 660/670?

Zelf heb ik een schurfthekel aan trage televisies. En dankzij digitale televisie is het opstarten en zappen er niet bepaald beter op geworden.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

760 is geen dual core! Alleen 860 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Quacka schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:26:
Bij de 660 1 clipon-bril, bij de 760 2.
Bij de 760 2 gamebrillen (dualplay)

En dan dus 800 vs 400

edit: dat was wel bij de 47 inch, geen idee of deze afwijkt.
De 760 heeft maar 1 clip-on bril bij 47 inch. (sowieso bij ons i.i.g.)

Daarnaast is het mij inmiddels nu onduidelijk of de 670/660 nu wel of geen scanning backlight heeft. Volgens de eerste aankondiging was dit een verschil, maar onduidelijk is het wel... (google maar op LG 240Hz (760) en LG120Hz (660/670). (US equivalenten zijn trouwens LM7600 en LM6700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
volgens hun website zitten er 2 clip-ons bij. Maar goed, een 3d-bril van een paar euro is nog steeds geen reden om de tv veel duurder te maken.
De gamebrillen zijn natuurlijk wel een paar tientjes waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 07:55:
De gamebrillen zijn natuurlijk wel een paar tientjes waard.
Pak twee pathe 3d brillen en verwissel de glazen en je hebt 2 dualplay brillen.
totale kosten.... 3euro
Phusebox schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:35:
Wat is de inputlag op de 760 serie, is dat voor af en toe gamen te doen?
ik kan de lag niet meten, maar zelf vind ik het prima te doen.
Super strak beeld gewoon
Een voorwaarde wel is dat je trumotion uitzet, en game mode aanzet anders is het echt geen gezicht.

Waarom trumotion ingebouwd zit is mij echt een raadsel.
je leest echt overal dat het beste beeld ontstaat als dit uit staat

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
technisch vraagje,
mijn mediaplayer (ac rayan) staat via hdmi op de LG aangesloten, en geluid van tv gaat via optische kabel naar
Yamaha soundbar (heeft geen hdmi).
Kan je beter het geluid van de mediaplayer direct via optische kabel aansluiten op de soundbar, of maak dat niet uit, dat dat nu via de tv gaat?
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de feedback.

Heb de knoop doorgehakt en toch gekozen voor de 42lm760s. Met de cashback actie van LG scheelde dat nog maar € 100 met de 660/670.
Afbeeldingslocatie: http://www.plattetvdiscounter.nl/media/uploads/lg-42lm760s-cashback.jpg

Hij wordt a.s. woensdag geleverd, ik kijk er naar uit!

Inmiddels mijn oorspronkelijke order geannuleerd (bij de shop die zegt de laagsteprijsgarantie te hanteren, maar alleen voor de aanbieders die zij in hun lijstje hebben staan, en daar stond de door mij gevonden aanbieder toevallig dus net niet bij) en besteld bij de goedkoopste aanbieder (blijf natuurlijk een hollander).
Zag namelijk dat de 42lm760s per vandaag nog € 200 goedkoper wordt aangeboden (€ 1040) en komt hij met de cashback dus zelfs goedkoper uit dan de 660/670 (waar de cashback actie niet voor geldt).

Nu nog even afwachten wanneer hij exact geleverd zal worden.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 16:00 . Reden: aanvulling en wijziging status ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
gefeliciteerd, veel plezier gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zijn de huidige prijzen die eergisteren gezakt zijn nu reactie op de mediamarkt actie, en dus tijdelijk?

Ik kan de tv namelijk pas op zijn vroegst over een week bestellen en dan is de actie er dus niet meer... Zou me dan dus 225 euro kosten dat grapje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 16:00
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:10:
760 is geen dual core! Alleen 860 en hoger.
volgens de brochure van LG toch wel.
Lijkt erop dat tijdens de aankondiging geen dual core in de planning stond maar dat deze er wel in gekomen is.
Ook op verschillende webshops spreken ze over een dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
darklord007 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:32:
[...]

Lijkt erop dat tijdens de aankondiging geen dual core in de planning stond maar dat deze er wel in gekomen is.
Volgens een recensie van flattv ofzoiets? Weet niet meer, heeft de US versie LM7600 geen dualcore.
Zal linkje nog eens opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Ik heb de lm 671 met singlecore, maar mist er niets aan, hij doet alles goed, ook de apps openen, dual zal wel iets sneller zijn, maar tijdje terug stond hier op het forum,dat die persoon beide had uitgeprobeerd, maar het verschil niet spectaculair was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
darklord007 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:32:
[...]

Staat die brochure ook online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Phusebox schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:10:
[...]

Staat die brochure ook online?
Weet ff niet meer waar ik m gevonden heb.
Heb m ff geupload naar de volgende link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Phusebox schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:26:
Zijn de huidige prijzen die eergisteren gezakt zijn nu reactie op de mediamarkt actie, en dus tijdelijk?

Ik kan de tv namelijk pas op zijn vroegst over een week bestellen en dan is de actie er dus niet meer... Zou me dan dus 225 euro kosten dat grapje :S
Waarom kan je nu dan al niet alvast bestellen? Je kan in een winkel prima afspreken dat je de tv pas over een week komt halen en in webshops kan je door middel van vooruitbetaling de betaling ook uitstellen.
Overigens stond in het aanbiedingen-draadje een link naar een 16%-kortingsactie bij MM over een paar weken. Misschien kan je daar wat mee.

Mijn ouders hebben trouwens gisteren een 47LM620 gekocht: van dit toestel hoor je niet zoveel op dit forum, maar het is echt een heel mooi toestel. Echt een aanrader als de 660 of beter te duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
Mijn LG 55LM760 start ook spontaan opnieuw op. Ik heb deze bron gevonden: YouTube: LG TVs Have A Reboot Problem, Just Like The Optimus G2x Phone? HTC Sensation Demo. Volgens LG een probleem dat niet vaak voorkomt. Hebben anderen hier ook last van (Benbi volgens mij) en hebben jullie een oplossing gevonden? Ik zag iemand die zei: 'Na SW.50 is dat opgelost'. Wat is SW.50? Ik vind op de site van LG enkel iets van 'SW' bij Smartshare: http://www.lg.com/nl/supp...e=support-product-profile.

Ook als ik iets wil afspelen vanaf het internet werkt iets niet goed. Als ik bv. een filmpje van het 3D aanbod kijk hapert de playback en stopt de tv met afspelen. Dit is ook als ik de mediaserver Plex gebruik en een film afspeel en ook als ik iets van USB afspeel. Heeft iemand die al eens ervaren en een oplossing hiervoor kunnen vinden?

Ik heb sterk het gevoel dat ik dit scherm moet gaan omruilen, wat ik natuurlijk liever niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Quacka schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:23:
[...]

Waarom kan je nu dan al niet alvast bestellen? Je kan in een winkel prima afspreken dat je de tv pas over een week komt halen en in webshops kan je door middel van vooruitbetaling de betaling ook uitstellen.
Overigens stond in het aanbiedingen-draadje een link naar een 16%-kortingsactie bij MM over een paar weken. Misschien kan je daar wat mee.

Mijn ouders hebben trouwens gisteren een 47LM620 gekocht: van dit toestel hoor je niet zoveel op dit forum, maar het is echt een heel mooi toestel. Echt een aanrader als de 660 of beter te duur zijn.
Ik hou er niet van een bestelling te plaatsen en dan niet meteen af te rekenen, bovendien kan dat niet eens op veel plaatsen.

Wil een van onze medetweakers de verkoop wel gunnen, maar moet nog even wachten op een offerte van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 55LM760 en heb geen problemen perfecte tv tot nu toe!

2 puntjes:
Klein beetje backlight bleeding maar dit zie je alleen tijdens het zappen en stort mij eigenlijk totaal niet.
De kijkhoek valt mij tegen onder de 90 graden hoek.

Er zit toch niet een bescherm plasticfolie over heel het scherm?

@len canoot: kijk even welke firmware je hebt en ben je direct op een muur stopcontact aangesloten of via een verdeeldoos? Klinkt iig niet goed :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Len Canoot schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:39:
Mijn LG 55LM760 start ook spontaan opnieuw op. Ik heb deze bron gevonden: YouTube: LG TVs Have A Reboot Problem, Just Like The Optimus G2x Phone? HTC Sensation Demo. Volgens LG een probleem dat niet vaak voorkomt. Hebben anderen hier ook last van (Benbi volgens mij) en hebben jullie een oplossing gevonden? Ik zag iemand die zei: 'Na SW.50 is dat opgelost'. Wat is SW.50? Ik vind op de site van LG enkel iets van 'SW' bij Smartshare: http://www.lg.com/nl/supp...e=support-product-profile.

Ook als ik iets wil afspelen vanaf het internet werkt iets niet goed. Als ik bv. een filmpje van het 3D aanbod kijk hapert de playback en stopt de tv met afspelen. Dit is ook als ik de mediaserver Plex gebruik en een film afspeel en ook als ik iets van USB afspeel. Heeft iemand die al eens ervaren en een oplossing hiervoor kunnen vinden?

Ik heb sterk het gevoel dat ik dit scherm moet gaan omruilen, wat ik natuurlijk liever niet doe.
Heb je de TV al aangesloten op het internet? Dan kan je zoeken naar die .50 software.

En je het waarschijnlijk een SMiT CI+ module? Daar waren problemen mee. Dat probleem is al opgelost met een vorige versie software. Dus gewoon even je TV op het internet aansluiten en naar update zoeken

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
Ik heb versie 03.03.50, gisteren ge-update. Hij heeft dan ook geen updates gevonden. Ik heb inderdaad een Smit module CI+ module.

Ik heb de tv aangesloten op een stekkerdoos, geen andere optie. Dat is zo'n speciale stekkerdoos, de tv is de enige die daar nu is op aangesloten. De tv en dvd-speler die ervoor op deze stekkerdoos zaten ondervonden geen problemen. De stekkerdoos heb ik sinds november 2011.

EDIT: Net nog even wat tests uitgevoerd, maar nu speelde de tv wel bestanden af vanaf USB stick en vanaf '3d World'. Heel vreemd. Misschien dat de tv een tijd moet uitstaan na een software update? Ik heb nu geen tijd om te kijken of de tv nog willekeurig opnieuw opstart, dat zal ik morgen uitgebreid gaan testen. Ik houd jullie in elk geval op de hoogte.

[ Voor 31% gewijzigd door Len Canoot op 27-05-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07 23:45
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:32:
Dank voor de feedback.

Heb de knoop doorgehakt en toch gekozen voor de 42lm760s. Met de cashback actie van LG scheelde dat nog maar € 100 met de 660/670.
[afbeelding]

Hij wordt a.s. woensdag geleverd, ik kijk er naar uit!

Inmiddels mijn oorspronkelijke order geannuleerd (bij de shop die zegt de laagsteprijsgarantie te hanteren, maar alleen voor de aanbieders die zij in hun lijstje hebben staan, en daar stond de door mij gevonden aanbieder toevallig dus net niet bij) en besteld bij de goedkoopste aanbieder (blijf natuurlijk een hollander).
Zag namelijk dat de 42lm760s per vandaag nog € 200 goedkoper wordt aangeboden (€ 1040) en komt hij met de cashback dus zelfs goedkoper uit dan de 660/670 (waar de cashback actie niet voor geldt).

Nu nog even afwachten wanneer hij exact geleverd zal worden.
Waar krijg jij de 42LM760 gevonden voor €1040,-? is dit incl. cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Nou dan de 55LM760S is in de bestelling. Ben benieuwd wanneer die aankomt.
Iemand al tips wat soort software ik kan installeren op de PC voor streaming en dergelijke?

Ik had al beetje gelezen van Plex, maar is dat ook de eenvoudigste in gebruik?

Verder nog wat tips voor instellingen bij een zeer verlichte woonkamer. TV zou ongeveer bij venster komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizle schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:18:
[...]

Waar krijg jij de 42LM760 gevonden voor €1040,-? is dit incl. cashback?
Bij Azerty, gevonden via hardwareinfo.nl
http://azerty.nl/2-1966-5...760s-42-3d-tv-met-lc.html

Dit is excl. cashback. Die gaat er via LG nog van af.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:29:
Ik heb ook de 55LM760

Er zit toch niet een bescherm plasticfolie over heel het scherm?
Ik heb hetzelfde toestel en er zit inderdaad een folie op het scherm...maar is geen beschermfolie, heeft met 3d weergave te maken..ik ken iemand die het erafgepeuterd had...tv gelijk soort van totalloss :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53

Neo

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:21:
[...]

Dat is helemaal een mooie deal, dank! Alleen qua verzenden vind ik het wat minder dan andere zaken als BCC & Media Markt voor zo' n pakket. Het zou via een koerier moeten gaan, maar die is volgens mij falliet. Ik wil hem 2 etages hoog hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59
[...]

dat is ook een goede deal ! De 55LM760s is daar 1758,80 terwijl in de pricewatch de goedkoopste 1999 is. Het is zelfs goedkoper dan bij onze medetweaker :)
De 55LM860v is dan weer een stuk duurder helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das zeker een werelddeal ik was met 1899 euro al content....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:43:
[...]

Heb je de TV al aangesloten op het internet? Dan kan je zoeken naar die .50 software.

En je het waarschijnlijk een SMiT CI+ module? Daar waren problemen mee. Dat probleem is al opgelost met een vorige versie software. Dus gewoon even je TV op het internet aansluiten en naar update zoeken
Voor de LM860V is er geen .50 software en de reboots blijven gebeuren. Ik heb geen CI module, ik kijk gewoon via HDMI.

Ik wil nog een software update afwachten, als dat het probleem niet oplost, ga ik weer terug naar de winkel. Het is toch te gek voor woorden dat een tv gewoon niet goed werkt. Ik bedoel als je het nou hebt over de ondersteuning van een video formaat of zo, dan is dat nog wat anders, maar dat de tv herstart uit zichzelf... dat is ridicuul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
47lm760 besteld, ben benieuwd of dit een goed exemplaar gaat worden, hoop iig van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
darklord007 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:05:
47lm760 besteld, ben benieuwd of dit een goed exemplaar gaat worden, hoop iig van wel :)
Waar heb je hem besteld? Ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn, denk dat dit ook mijn volgende tv gaat worden zeer binnenkort. Kom nu van een 37" HD-Ready (IPS) paneel, dus dat moet wel wat vooruitgang zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
Volgens mij heeft mijn 55LM760 erg veel last van backlight bleeding. Ik heb met de tablet wat foto's gemaakt. Kan iemand me vertellen of dit veel backlight bleeding is of dat het normaal is. De kwaliteit is niet super aangezien ik niet weet hoe ik de goede foto moet maken in het donker.

https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Phusebox schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:11:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn, denk dat dit ook mijn volgende tv gaat worden zeer binnenkort. Kom nu van een 37" HD-Ready (IPS) paneel, dus dat moet wel wat vooruitgang zijn lijkt me.
bij MM, de actie die tot gisteren liep samen met de cashback zorgde voor een totale korting van 425euro op de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Len Canoot schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:56:
Volgens mij heeft mijn 55LM760 erg veel last van backlight bleeding. Ik heb met de tablet wat foto's gemaakt. Kan iemand me vertellen of dit veel backlight bleeding is of dat het normaal is. De kwaliteit is niet super aangezien ik niet weet hoe ik de goede foto moet maken in het donker.

https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink
Dat is wel veel, zeker als ik naar de settings van de foto kijk. Ik zou zeggen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
darklord007 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:05:
[...]

Dat is wel veel, zeker als ik naar de settings van de foto kijk. Ik zou zeggen ruilen.
Ik heb de backlight ook op 47 staan i.p.v. 50. Wat vinden anderen? Veel backlight bleed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Len Canoot schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:11:
[...]

Ik heb de backlight ook op 47 staan i.p.v. 50. Wat vinden anderen? Veel backlight bleed?
Als dit niet minder wordt als je tv kijkt zou ik hem omruilen
bij mijn eerste tv had iok dat ook en dat bleef ook zo als ik naar een film met zwarte randen keek.
probeer even via picture wizard of het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
ik heb hetzelfde (backlite), maar in de praktijk geen last van.Als de tv overschaleld, ook bij apps,
of geen signaal heeft, gaan de leds voluit, maar kijk je gewoon tv, zie ik het niet meer, ook niet bij donkere scènes. Dus als je er bij normaal gebruik geen last van heb,zou ik hem niet omruilen, want de kans is groot dat je weer hetzelfde krijg...is ook een beetje aan led gerelateerd.
Blijft het daarintegen wel zichtbaar bij o.a films kijken en je instellingen staan goed, dan is het inderdaad niet goed!

[ Voor 13% gewijzigd door luifel op 29-05-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
Als ik tv kijk en voornamelijk bij letterbox films zie je het wel. Het is natuurlijk niet zo aanwezig als het beeld gevuld is, maar bij zwarte scenes is de bleeding vooral hinderlijk (met name linker- en rechterbovenhoek).

Picture wizard ken ik niet, ik zal dat eens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Len Canoot schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:11:
[...]

Volgens mij is het bij mij erger. Ik denk, als je kijkt naar hoe de tv geconstrueerd is, dat je kunt omwisselen tot je een ons weegt. Aan deze tv´s is backlight bleeding denk ik inherent.

Moet heel eerlijk zeggen dat het over het algemeen niet storend is tijdens tv kijken. Ik denk toch dat je moet wachten tot Oled betaalbaar is voor een perfect zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm al deze horror verhalen over backlight bleeding schrikken me toch wel weer af. Mijn huidige tv heeft ook enorme backlight bleeding, en tijdens 16:9 beeld valt het niet op, maar zodra je balken hebt is het toch wel storend.

Ik neem toch aan dat zoiets onder garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen vrijdag wezen kijken bij de MM naar zowel de 660 als de 760.
2 dingen vielen me (onaangenaam) op:

- De bezel is enkel een plat randje metaal(?) dat los rond het scherm lijkt te zitten.
Hierdoor ontstaat er een kleine spleet tussen bezel en scherm.
Ik kan niet zeggen dat ik daar erg van gecharmeerd was.
Het ziet er namelijk vrij goedkoop uit zo...
(ben ik de enige met die mening?)

- ALLE plaatjes die je op internet kunt vinden van deze TVs tonen een beeld
dat het gehele scherm vult.
In de praktijk heb je echter nog steeds een 1cm dikke zwarte rand rond het beeld
die ook tijdens het TV kijken dus zwart blijft.
Weg is dus je beleving dat het lijkt alsof je naar een schilderij zit te kijken.

Niet iedereen zal zich hieraan storen, maar ik wilde het toch even genoemd hebben
voor andere geinteresseerden.
Beide zaken vind ik dus erg jammer, maar helaas is LG nog steeds het mooiste (betaalbare)
wat er op dit moment te krijgen is.

En toch weer gaan twijfelen tussen de 670 en 760.
Oh, en ook weer tussen 47" en 55".
Dus toch maar kijken wat de komende weken de beste aanbiedingen gaan worden in
de lokale shops.
(Helemaal naar Rotterdam rijden voor extra voordeel gaat hem niet worden helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:28:
[...]

Volgens mij is het bij mij erger. Ik denk, als je kijkt naar hoe de tv geconstrueerd is, dat je kunt omwisselen tot je een ons weegt. Aan deze tv´s is backlight bleeding denk ik inherent.
mijn huidige tv heeft echt haast geen backlight bleeding.
ik zie alleen tijdens het opstart scherm een hele lichte backlight bleeding

als jij nog meer last ervan hebt zou ik hier toch een vraag over stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:31:
[...]

mijn huidige tv heeft echt haast geen backlight bleeding.
ik zie alleen tijdens het opstart scherm een hele lichte backlight bleeding

als jij nog meer last ervan hebt zou ik hier toch een vraag over stellen.
Backlight bleeding is een fysiek probleem. Als jij minder backlight bleeding hebt na het opstarten dan tijdens het opstarten, is dat waarschijnlijk omdat de backlight niet voluit staat.

Als ik mijn powersaving aan zet, neemt de bleeding dramatisch af, het is dan zelfs bijna helemaal weg, simpelweg omdat de leds niet op volle sterkte branden.

Ik vrees dat je dit alleen kunt voorkomen als je de tv voorziet van een glazen plaat die beter op zijn plek blijft zitten en niet meegeeft. Als je namelijk licht tegen het scherm aandrukt, zie je dat dit de backlight bleeding beïnvloedt. Ik vrees dus ook dat dit bij de concurrenten niet veel anders zal zijn.

Tijd voor Oled :) over een jaar of 6

Ik vind dat buiten het vervelende herstarten, het beeld verder prachtig is en neem het beetje backlight bleeding voor lief. Als je naar een film kijkt, is het de bedoeling dat je daarvan geniet en niet naar de zwarte balken gaat zitten kijken of je wat imperfecties ziet.

Probeer het dus eens op te lossen door met de power saving instellingen te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zag ook iemand die stukjes papier tussen het scherm en de bezel had gestopt en daarmee het bleeding probleem oploste, misschien waard om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
quote:
Probeer het dus eens op te lossen door met de power saving instellingen te experimenteren.

Benbi, heb ik geprobeerd, maar vind het beeld zelfs bij de laagste instelling wel erg donker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesa
Afgelopen weekend volop geëxperimenteerd met mijn LM660. Wat een super tv. Er is wel wat backlight bleeding te zien maar totaal niet hinderlijk. Ook blij dat ik (na twijfelen 42-47) toch voor de 47" ben gegaan. Ik denk dat de 55'' ook mooi had gestaan.... Volgende stap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik zal hier nog een keer mijn definitieve instellingen plaatsen voor de mensen die nog zitten te zoeken naar goede settings.(naar mijn mening).
met deze instellingen heb ik absoluut geen bleeding dus heeft de jouwe dat wel met dezelfde settings zou ik denk toch proberen te wisselen.

Ik heb de LM 47-671s

standaard: ook voor hdmi ingang
backlight:80
contrast: 90
helderheid:55/hdmi 50
scherpte:25/hdmi 15
kleur:45
tint:0
kleurtemp:c15/hdmi c20

geavanceerde besturing
dynamisch contrast:uit
dynamische kleuren:uit
clear white:uit
super resolutie:uit
gamma:hoog
gezichtskleur: -5

afbeeldingsoptie
ruisonderdrukking:uit
mpeg geluidsreductie:uit
zwart niveau:automatisch
echte bioscoop:uit
eye care:uit
led lokaal dimmen:medium
trumotion: gebruiker 3

[ Voor 3% gewijzigd door nemmiesis29 op 29-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat laatste blijkt helaas toch niet te kloppen: kreeg vanmiddag het volgende mailtje:
Ik heb voor u geïnformeerd bij LG
De kickback actie bieden zij alleen aan via een aantal geselecteerde dealers
Helaas zijn wij hiervoor niet geselecteerd.
Wij kunnen deze actie dus niet aanbieden onze excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb een 47LM620 aangesloten met een optische kabel aan een wat verouderde home-cinemaset.
Ik kan nu het geluid van de analoge zenders via de cinemaset krijgen, maar andere geluid wil niet doorgestuurd worden: Afspelen van een videobestand van de computer (DLNA), bekijken van upc decoder, met gebruik van externe mediaspeler. Alleen met de analoge gaat het goed.
Ligt dit aan de cinimaset en moet er gewoon een nieuwe receiver komen, of is er nog een instelling die ik op de tv kan proberen?

Ik begrijp niet zo goed waarom ik wel het geluid van analoge zenders door kan sturen en niet die van ander beeldmateriaal. Zeker het geluid van materiaal dat de LG zelf afspeelt zou toch ook doorgestuurd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07 23:45
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:51:
[...]

Dat laatste blijkt helaas toch niet te kloppen: kreeg vanmiddag het volgende mailtje:

[...]
Erg vreemd, dit is toch gewoon vanuit LG?

BTW zie ik nu ook dat het bedrijf met de slogan "everyday low pricing" de prijs weer aanzienlijk heeft verhoogd, van 1250 naar 1399!!!
Het gaat om de 42lm760s
Ook maken ze GEEN reclame meer met cashback.

Ik oriënteer me tevens voor gelijkwaardige schermen waaronder de:

- Panasonic Viera TX-L42DT50, prijs tussen 1.1k en 1.3k
- Sony Bravia KDL40-HX850, prijs tussen 1.2k en 1.4k

Er zijn veel medeforummers die dezelfde overwegingen maken, graag hoor ik van hen de overweging, of moeten we nog ff wachten tot de ECHTE prijzenronde komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Denizle schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:27:
[...]

Erg vreemd, dit is toch gewoon vanuit LG?

BTW zie ik nu ook dat het bedrijf met de slogan "everyday low pricing" de prijs weer aanzienlijk heeft verhoogd, van 1250 naar 1399!!!
Het gaat om de 42lm760s

Ik oriënteer me tevens voor gelijkwaardige schermen waaronder de:

- Panasonic Viera TX-L42DT50, prijs tussen 1.1k en 1.3k
- Sony Bravia KDL40-HX850, prijs tussen 1.2k en 1.4k

Er zijn veel medeforummers die dezelfde overwegingen maken, graag hoor ik van hen de overweging, of moeten we nog ff wachten tot de ECHTE prijzenronde komt?
Dat is inderdaad erg vreemd. Het staat verder nergens, ook niet op de LG flyer of actiesite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Denizle schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:27:
[...]
Het gaat om de 42lm760s
och, Saturn heeft een btw-actie, dus je kan de 760 waarschijnlijk wel meenemen voor 200 euro minder (snel gerekend met 15% korting). Bij BCC dus. Cashback = cashback, lijkt me dus niet zo'n probleem, behalve als je bij webshops koopt waar de actie niet geldt. (dat is overigens vrij gebruikelijk hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Nope de 760 is uitgesloten van de actie.

http://www.saturn.nl/mcs/special/taxfree,21001,.html
LG: LM660 serie, LM669 serie, LM760 serie, LM860 serie en LM960 serie.

[ Voor 20% gewijzigd door Neo op 29-05-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Neo schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:32:
Nope de 760 is uitgesloten van de actie.

http://www.saturn.nl/mcs/special/taxfree,21001,.html
LG: LM660 serie, LM669 serie, LM760 serie, LM860 serie en LM960 serie.
Dat moet je bcc natuurlijk niet vertellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
GIsteren een LG 47 LM 660S gekocht, nu zag ik op een review van plasma discounter dat er ook dualzone op zit. Hier kun je met 2 mensen tegelijk gamen terwijl beide vol beeld gehouden.

Ik kreeg het alleen niet aan de praat met formule 1, het beeld was gewoon spitscreen, weet iemand hoe je dit kunt activeren?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
evilpin0 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:51:
GIsteren een LG 47 LM 660S gekocht, nu zag ik op een review van plasma discounter dat er ook dualzone op zit. Hier kun je met 2 mensen tegelijk gamen terwijl beide vol beeld gehouden.

Ik kreeg het alleen niet aan de praat met formule 1, het beeld was gewoon spitscreen, weet iemand hoe je dit kunt activeren?
Heb je ook Dual Play brillen? Die heb je daar namelijk voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Zaten 4 brillen bij en een clipon...eens kijken. Las net dat je desnoods zelf een dualbril kan samenstellen door bij 2 brillen de lenzen eruit te halen en rr ll in de brillen te zetten.

Kan ik de bijhorende brillen zelf “demonteren” zonder dat ik ze sloop? Want deze functies (wist niet dat het bestond tot ik een review las na mijn koop) is er eentje die ik echt vaak ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Je kunt ze ook gewoon kopen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Haha ja, maar wil eigenlijk eerst ff zien of het wel echt goed te doen is. Game potjes gaan er altijd keihard aan toe en als het wazig beeld is komen er altijd weer zoveel smoesjes hoezo persoon x van persoon y heeft verloren.

Nog een vraag; misschien heb ik hem wat aan de grote kant gekocht (47”), zit nu op 280 cm van het beeld, als me nieuwe bank binnenkomt kan ik de afstand nog wel een dik een meter vergroten. Echter was ik op zoek naar een uitzoom functie, dus dit het beeld verklein op het scherm mocht je een keer moe thuis komen en misschien even geen zin hebben in full cinema effect. Zit dat erop? kan het nl niet vinden.

Overig gisteren ook Puss in boot in 3d gekeken, what the hell zo vet. Net of het allemaal echt voor je neus wordt geprojecteerd, kreeg wel wat vermoeide oogjes na een tijdje, pauzes zeker wel noodzakelijk om het uur. Maar wat een kwaliteit, kon volgens mij haast niet beter!

[ Voor 20% gewijzigd door evilpin0 op 30-05-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
evilpin0 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:05:
Haha ja, maar wil eigenlijk eerst ff zien of het wel echt goed te doen is. Game potjes gaan er altijd keihard aan toe en als het wazig beeld is komen er altijd weer zoveel smoesjes hoezo persoon x van persoon y heeft verloren.
Gewoon de normale bril opzetten en dan de een linkeroog dicht en de ander rechteroog dicht.
Niet echt ideaal, maar wel handig om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
zojuist de 47lm760 uitgepakt en aangesloten.
Wat een fantastische tv (tot op heden), heb nog geen backlight bleeding kunnen ontdekken, aps werken goed, streaming werkt goed :)

Komende dagen ff verder testen maar tot op heden erg tevreden

[ Voor 32% gewijzigd door darklord007 op 30-05-2012 11:13 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste