Anoniem: 450158 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:53:
[...]
+1 !
hier ben ik ook zeer benieuwd naar
Is het overigens inderdaad zo dat de TV (lm760s) middels de optische uitgang geen 5.1 geluid doorgeeft van externe bronnen zoals Playstation 3 en/of mediaspelers, blu rays etc.... ??
Zo mijn nieuwe tv start in ieder geval op, en nu durf ik niet zo goed mijn firmware te updaten omdat ik bang ben dat hetzelfde probleem zich voor gaat doen.
De backlight bleeding is vergelijkbaar met mijn vorige tv en het valt me op dat als je langs de randen met je handen wat druk uitoefent op het scherm, dat dit invloed heeft op de backlight bleeding. Ik vraag me dan ook af waarom men er niet in slaagt om dit volledig af te schermen.
Wat betreft het 5.1 geluid. De tv geeft dit wel door, maar alleen van Dolby. DTS wordt niet doorgegeven. Het rare is echter dat als ik MKV files met de tv afspeel, dat hij dan wel DTS uit geeft. Waarom dat dan niet doorgegeven kan worden is mij wat vreemd. Enfin, het verschil tussen DTS en Dolby heb ik toch nooit echt gehoord dus dat is prima wat mij betreft.
Ik vind de afspeel mogelijkheden van de tv echt fantastisch. Ik heb een WDTV Live Hub die ik nu eigenlijk meer als netwerk hardeschijf gebruik. m.b.v. de twonky server die ingebouwd is, kan ik prima alle files afspelen met de tv zelf. De tv reageert veel vlotter dan die live hub dus das wel prettig.
Leuk om te zien is dat ik met mijn Desire HD ook video direct naar de tv kan streamen, net als dat met windows ook gaat.
Ik ben erg blij met deze tv. Ja er is wat backlight bleeding, maar gezien het feit dat ik toch mijn rolluiken dicht moet doen om reflectie te voorkomen (staat recht tegenover het raam) kun je net zo goed de power saving aanzetten, en dat reduceert de backlight bleeding enorm.
Uiteraard zou ik graag een perfect beeld hebben, maar 7000 voor een oled tv zit er nog even niet in. Plasma vind ik niks. Het IPS panel had voor mij niet gehoeven. Mijn kamer is langwerpig en je hebt niet veel meer keus dan behoorlijk recht voor het scherm te zitten. Maar goed dit is nu eenmaal wat er is, het alternatief van een ander merk met flikkerbrillen is niets voor mij.
Tjah en voor de rest is het een prachtige tv om te zien. En zelfs de voet, waar ik niet van gecharmeerd was, vind ik wel aardig. Mijn wdtvlivehub past er mooi tussen
Weet iemand hoe vaak LG ongeveer firmware updates uitgeeft? En weet iemand of er ergens lijsten zijn met wat er veranderd is in de nieuwe firmware?
Oh ja, wat ook fijn is, is dat je de brilletjes voor de bioscoop kunt gebruiken voor thuis, al vind ik die een stuk minder comfortabel dan die van LG.