Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

Yooohoooo ik heb vandaag de 47LM860V gekocht. Ik kan niet wachten tot ze hem volgende week komen brengen. Wat een verademing zal dat zijn t.o.v. mijn huidige Samsung 40 incher uit 2006.

Als ik dat youtube filmpje zie van die 670, dan is de 860 op zijn minst net zo strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:22
Anoniem: 22438 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:44:
Yooohoooo ik heb vandaag de 47LM860V gekocht. Ik kan niet wachten tot ze hem volgende week komen brengen. Wat een verademing zal dat zijn t.o.v. mijn huidige Samsung 40 incher uit 2006.

Als ik dat youtube filmpje zie van die 670, dan is de 860 op zijn minst net zo strak :)
Gefeliciteerd,en een week wachten nog...trek je dat wel? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nemmiesis29 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:53:
[...]

Gefeliciteerd,en een week wachten nog...trek je dat wel? B)
Het is vreselijk natuurlijk, allemaal rillingen en stuiptrekkingen. Maar het gaat lukken, ik kan het :)

De winkel om de hoek had hem natuurlijk niet op voorraad, en tjah de grote winkel in het winkelcentrum is schofterig duur, had dus geen andere keus dan wachten :( Maar goed ik wilde al 3D tv ver voor het überhaupt bestond, ik kan nog wel even wachten :)

Hoop dat het smart tv een beetje goed zal zijn en vrees dat ik mijn WDTV Live Hub kan degraderen tot netwerk harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Benbi...gefeliciteerd....zal je geen spijt van krijgen! Komt tie aan de muur
Of op een standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

luifel schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:25:
Benbi...gefeliciteerd....zal je geen spijt van krijgen! Komt tie aan de muur
Of op een standaard?
Dank :)

Ik weet nog niet zo goed of ik hem aan de muur wil hebben. Op zich is het wel mooier natuurlijk, aan de andere kant zit je dan ook met een zooi kabels die vaak niet echt weg te werken is. Ik ga hem in eerste instantie op de voet zetten en als dat niet bevalt toch maar aan de muur.

Weet iemand hoe deze tv's zijn met full scan? Bij mijn Samsung moest ik steeds als ik een bron had bekeken die niet full HD was, de tv weer handmatig op full scan zetten. Ik haat dat, ook het zappen tussen de externe ingangen (en wie gebruikt er tegenwoordig nu nog analoog?) is vreselijk traag bij mijn Samsung, je kunt de scart aansluitingen die ik niet gebruik, niet overslaan en er zijn er 4. Ik hoop dat dit bij deze tv wat soepeler loopt.

Ik ben ook heel benieuwd naar de digital out optie voor geluid. Nu moet ik steeds per bron schakelen op mijn versterker. Het lijkt me ook heerlijk als ik straks gewoon nooit meer hoef te zoeken en vloeken omdat ik voor de zoveelste keer vergeten ben achter welk knopje welk apparaat ook alweer zat :)

Heeft er iemand ervaring met de webcam die je erbij kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 19:32
Niet om iemands plezier te vergallen maar hier een review van de lm860:

http://www.avforums.com/r...TV-Review_292/Review.html

De tv komt er voor LG (weer) niet zo goed uit de test. Zeker niet gezien de prijs die ervoor gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 18:12
Als ik zijn scorebord zie dan scoord hij wel weer goed.. Het gaat dus vooral reactie snelheid en zwartwaarden. De grijswaarden zijn volgens deze reviewer uit de box slecht maar na instellen kunnen ze niet beter. Verder scoord hij qua geluid slecht (ikzelf heb een homecinemaset) en hij is te duur volgens de reviewer...

Ik vind het dus wel meevallen, deze reviewer richt zijn pijlen wel heel erg op de negatieve eigenschappen..

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455156

Heey Allemaal,

Afgelopen weekend ook maar eens een tripje naar Foka gedaan, wel een eindje vanuit Enschede. Maar scheelde me te veel op een LG 42 LM 760. Hij staat nu een paar dagen heb al wat filmpjes via me NAS laten draaien maar wat een genot,

Alleen een vraagje misschien kan Quan daar een antwoord op geven, ik kan nergens terug vinden of de LM760 ook losse subtitle files leest voor MKV files? Zo ja welke formaten dan?.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Whathifi heeft de 670, 5 sterren gegeven!

http://www.whathifi.com/review/lg-47lm670t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Opperclowntje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 07:54:
Als ik zijn scorebord zie dan scoord hij wel weer goed.. Het gaat dus vooral reactie snelheid en zwartwaarden. De grijswaarden zijn volgens deze reviewer uit de box slecht maar na instellen kunnen ze niet beter. Verder scoord hij qua geluid slecht (ikzelf heb een homecinemaset) en hij is te duur volgens de reviewer...

Ik vind het dus wel meevallen, deze reviewer richt zijn pijlen wel heel erg op de negatieve eigenschappen..
Volgens mij meldt hij alleen wat hij ziet/meet. En een critische blik mag ook wel met al die 'reviews' die zeggen dat een tv perfect is. Ik zeg dus niet dat het een slechte tv is wellicht koop ik er zelf één (als de 960 te duur is/blijft) O-)

Maar om even in te zoomen op de review en niet op de scores:
With its stunning 3D pictures and excellent video processing it’s a shame that the LG LM860V is so undone by the unwelcome bedfellows of array banding and dirty screen effect. For a television in this tier of pricing we find it particularly unacceptable when we know that whilst it is often a problem we see with the LED technology, it doesn’t need to be as evident as it was on the sample supplied for review. Black levels and dynamic range performance were also disappointing although far more forgivable given the generous viewing angles and the fact the LM860 is capable of producing bright images with a decent degree of accuracy, making it a decent choice for a room with bright lighting. It was possible to slightly improve on the native black level by utilising the local dimming algorithms but since this LG seems to be only equipped with only 12 vertical dimming zones, the accuracy wasn’t good, leading to some very noticeable haloing around objects that could sometimes be seen from top to bottom of the screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 12:48
Ik ben geinteresseerd in de 55LM660s om mijn 42LH5000 te vervangen na 3 jaar trouwe dienst. Ik lees wel dat die trumotion niet uit gezet kan worden van de 660? Ik heb die 200hz van de LH5000 altijd uit, is niet om aan te zien! Alsof je naar een slechte soap kijkt. Dus hij moet zeker uit gezet kunnen worden, anders is het genoeg reden om naar een andere tv te kijken.

Klopt het dus dat het niet uit gezet kan worden? Ik hoop van niet!

Reden om bij LG te blijven is het design van de 2012 line up en de passieve 3D. Vriend van me heeft een 2011 Samsung en active. Heb op die samsung kort gegamed en dat was niet te doen zo druk aan je ogen. Dit is veel beter te doen op passive.

Ik hou de 55LM660s en dit topic goed in de gaten in de komende 2 maanden, want ik hoop op gestunt vlak voor en tijdens het EK / olympische spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Xecuter NL schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:46:
Ik ben geinteresseerd in de 55LM660s om mijn 42LH5000 te vervangen na 3 jaar trouwe dienst. Ik lees wel dat die trumotion niet uit gezet kan worden van de 660? Ik heb die 200hz van de LH5000 altijd uit, is niet om aan te zien! Alsof je naar een slechte soap kijkt. Dus hij moet zeker uit gezet kunnen worden, anders is het genoeg reden om naar een andere tv te kijken.

Daar zijn wat onduidelijkheden over. Het lijkt erop dat in de eerste versies dat inderdaad niet uitgezet kon worden. Er zijn blijkbaar nieuwere versies waar dat weer wel kan. Het lijkt er dus op dat de nieuwste firmware het weer mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 20:44

Reden om bij LG te blijven is het design van de 2012 line up en de passieve 3D. Vriend van me heeft een 2011 Samsung en active. Heb op die samsung kort gegamed en dat was niet te doen zo druk aan je ogen. Dit is veel beter te doen op passive.

Ik hou de 55LM660s en dit topic goed in de gaten in de komende 2 maanden, want ik hoop op gestunt vlak voor en tijdens het EK / olympische spelen.
Je kan in ieder geval met de nieuwste software versie truemotion aanpassen en ook uitzetten. Dit is software version 03.03.23. Net even gechecked op mijn eigen 47lm660s

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 19:00
Het valt mij op dat jij op meerdere plekken op het forum je medetweakers van fijne dealtjes tegen scherpe prijzen voorziet namens jouw werkgever Foka. Hartstikke mooi natuurlijk, maar ik vraag mij af of het tweakers forum daar wel voor bedoeld is. Doorgaans is commerciële handel niet wenselijk op het tweakers forum. En dat is natuurlijk precies wat dit is. Het forum is bedoeld om te discussiëren niet om de kas van Foka te spekken

Of is er vanuit de modjes een gedoog beleid?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

ik heb gisteren voetbal gekeken met trumotion aan, het was om te huilen.
het beeld was soms een grote waas/nazweem, gigantische ghosting.
toen ik de trumotion uit had gezet was het probleem gelukkig verholpen.
ik begrijp het nut van de trumotion niet, kan iemand dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

mcsluis schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Het valt mij op dat jij op meerdere plekken op het forum je medetweakers van fijne dealtjes tegen scherpe prijzen voorziet namens jouw werkgever Foka. Hartstikke mooi natuurlijk, maar ik vraag mij af of het tweakers forum daar wel voor bedoeld is. Doorgaans is commerciële handel niet wenselijk op het tweakers forum. En dat is natuurlijk precies wat dit is. Het forum is bedoeld om te discussiëren niet om de kas van Foka te spekken

Of is er vanuit de modjes een gedoog beleid?

.
Ik ben geen officiele moderator voor deze afdeling, maar voor zover ik kan bekijken doet Quan Vu niets wat wij niet toestaan. En dat hij een scherpe prijs voor mede-tweakers kan regelen is alleen maar mooi, zolang hij maar geen acquisitie op het forum uitvoert.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 07:43
Voor de geïnteresseerden: ik zag dat er in België vanuit LG nu een actie loopt waarbij men een Jet-Air (vakantie) bon krijgt bij aankoop van de duurdere TVs. Meer info zie: http://www.lge-events.be/zomerpromo/index.asp

Hierdoor wordt een 42LM660 nu al kopen plots weer wat aantrekkelijker voor mij, wel jammer dat het geen cashback..

Hieronder een korte samenvatting:
Bij aankoop van LM960V, ontvangt u een Jetaircenter vakantiecheque t.w.v. 400,- Euro.
Bij aankoop van LM860V, ontvangt u een Jetaircenter vakantiecheque t.w.v. 300,- Euro.
Bij aankoop van LM760S of LM765S, ontvangt u een Jetaircenter vakantiecheque t.w.v. 200,- Euro. Bij aankoop van LM660S, LM669S, LM670S of LM671S*, ontvangt u een Jetaircenter vakantiecheque t.w.v. 150,- Euro. * Enkel geldig op modellen met een minimale schermafmeting van 42”.
De LM860V in 42” komt niet in aanmerking voor deze actie.

Internetverkopen zijn uitgesloten van deze actie. LG Electronics Belgium behoudt zich het recht verkooppunten te wijzigen of aan te passen.

Deze actie is geldig van 26 april 2012 t.e.m. 30 juni 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerard v.d. Horst schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:22:
Niet om iemands plezier te vergallen maar hier een review van de lm860:

http://www.avforums.com/r...TV-Review_292/Review.html

De tv komt er voor LG (weer) niet zo goed uit de test. Zeker niet gezien de prijs die ervoor gevraagd wordt.
Nou het plezier vergal je daarmee niet. De beeldkwaliteit zal ongetwijfeld minstens net zo mooi zijn als de lagere types. Dat de zwartwaardes niet goed perfect zijn, dat is logisch, het is een IPS paneel en die staan daarom bekend. Als ik het beeld helemaal op zwart zet en mijn kamer helemaal verduister, zal ik straks vast wel bleeding zien en zo. Maar zeg nou zelf, ga jij de hele dag in het donker naar een zwart scherm zitten staren om te zien hoeveel backlight bleeding er plaatsvindt?

Ik heb mede voor dit model gekozen omdat er een dualcore processor in zit wat het SMART gedeelte van de TV erg goed doet. Ik ben namelijk mijn WD tv Livehub ontzettend beu, traag, buggy en gewoon het ergste onding dat ik ooit gekocht heb na het lezen van vele reviews.

Op het smart tv gedeelte scoort hij erg goed.. en de prijs.. tjah ik heb er 1609 voor betaald, dus dat is ook niet verkeerd toch? Mijn vorige Samsung, die helemaal niets heeft, je kunt er geloof ik lang uitgerekte fotos op kijken en dat is het, was duurder destijds. Ik denk dat ik er heel veel plezier van zal hebben, maar ik laat het weten zodra ik hem binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Weet iemand welke Vesa maat de LG 55LM760 heeft? Die kan ik namelijk niet zo makkelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Len Canoot schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:08:
Weet iemand welke Vesa maat de LG 55LM760 heeft? Die kan ik namelijk niet zo makkelijk vinden.
vesa 400x400 (gecontroleerd in gebruiksaanwijzing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 17:39
Ik val in herhaling, maar nu in wat breder verband. We kijken nu naar een 55LE8500 en bij daglicht in onze kamer reflecteert deze behoorlijk. Is er misschien iemand die de laatste (2012) toestellen heeft kunnen vergelijken (wat betreft reflectie) met de Infinia reeks van "toen"? Reeds nu mijn dank voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smoldersonline schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:26:
Ik val in herhaling, maar nu in wat breder verband. We kijken nu naar een 55LE8500 en bij daglicht in onze kamer reflecteert deze behoorlijk. Is er misschien iemand die de laatste (2012) toestellen heeft kunnen vergelijken (wat betreft reflectie) met de Infinia reeks van "toen"? Reeds nu mijn dank voor jullie feedback!
volgens mij heb ik dat al aangegeven.
De glanzende laag is zeker niet te vergelijken met jou tv.
ik denk dat je de 2012 versie "mat glanzend" kan noemen, de oudere modellen hebben een kunststof plaat ervoor, dat hebben de 2012 modellen niet
Als voorbeeld

ik heb het 55 inch 2012 model en de 55lw980 naast elkaar gezien.

in de nieuwe tv kon ik de reflecties in de winkel zien, maar dan wazig.
terwijl ik in de 55lw980 alles heel scherp kon zien, ik zou daarom zelf nooit de 980 versie hebben genomen

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 238992 op 03-05-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
Anoniem: 238992 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:49:
[...]

vesa 400x400 (gecontroleerd in gebruiksaanwijzing)
Thanks! :D

Ik zal eens wat prijzen gaan opvragen voor de 55LM760.

Iemand al een idee trouwens of .srt bestanden via dlna of netwerk af te spelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
mijn 671s ziet de nieuwe software 03.03.23 niet ik zit nu op 03.03.10.

iemand een idee waarom die deze nieuwe update niet ziet?

Edit: mmmmm heb hem wel gevonden op de lg site zelf bij de 660 versie!
weet iemand of de software hetzelfde is voor alle 6 series?

[ Voor 34% gewijzigd door nemmiesis29 op 03-05-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

nemmiesis29 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:16:
mijn 671s ziet de nieuwe software 03.03.23 niet ik zit nu op 03.03.10.

iemand een idee waarom die deze nieuwe update niet ziet?

Edit: mmmmm heb hem wel gevonden op de lg site zelf bij de 660 versie!
weet iemand of de software hetzelfde is voor alle 6 series?
Waarschijnlijk wel, al zou ik het zelf niet proberen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 00:39
ozzie1987 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:49:

@ Chanfan:

Ze hebben bij LG een nieuwe platform gemaakt voor de smart apps, het heeft functies als: youtube, facebook, twitter, video's via de nas, TomTom navigator software, TED, NOS etc.

De beeldkwaliteit vind ik zelf beter dan die van de samsung d8000, veel warmere kleuren en dieper zwart. Ook zo goed als geen last van clouding op de max helderheid. Voor een "goedkoper" models was ik aangenaam verrast door de functies, beeld- en geluidskwaliteit. Zodra de software update voor de Ziggo module uit is ga ik een review schrijven.

Je krijgt bij de TV 2 afstandsbedieningen, een normale en een magic remote. Die magic remote lijkt op een wii controller en zorgt voor een muiscursor op het beeld, hiermee kan je heel makkelijk tekst invoeren bij de internetbrowser, youtube etc.

Ik heb in de winkel ook de 760s geprobeerd en die is net iets sneller en heeft 800hz ipv 400hz, qua beeld zie je geen verschil en alleen de snelheid van het zoeken van kanalen is iets beter. Dat is ook vooral de reden dat ik voor de 660s ben gegaan, was 200 euro goedkoper en de snelheid merk je vrijwel niets van in het dagelijks gebruik.

De 3D functie werkt ook zeer goed, je hebt geen last van flikkering in het glas zoals bij actieve brillen wel is. Je merkt het niet dat je maar op de helft van full hd zit te kijken. Dit komt vooral omdat het beeld in tweeën opgedeeld wordt omdat het 3D in de tv wordt verzorgt. Het is een stuk rustiger aan je ogen vergeleken met andere TV merken, zo werd ik gek na 30 minuten assassins creed op de D8000 te hebben gespeeld en heb gister bijna 5 uur 3D gegamed met passief zonder enige moeite.

Dus zeker een aanrader om deze tv te kopen. Mocht je nog meer vragen hebben over deze tv stuur dan even een DM ;)
toon volledige bericht
Bedankt voor de mini review :) De hoofdreden waarom ik voor een 660 wil gaan is gewoon omdat het verschil met de 670 enkel design is en en meer betalen voor design is een beetje teveel van het goede :). En dat het ook goed is voor PS3 gaming ben ik helemaal overtuigd :)

Bovendien loopt er hier in België een promo waarvoor je voor deze serie 150€ vakantiecheque krijgt bij Jetair centers in te wisselen voor vliegtickets, hotels enz.

Weldra in het bezit van een 47LM660S 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Anoniem: 22438 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:00:
[...]

Nou het plezier vergal je daarmee niet. De beeldkwaliteit zal ongetwijfeld minstens net zo mooi zijn als de lagere types. Dat de zwartwaardes niet goed perfect zijn, dat is logisch, het is een IPS paneel en die staan daarom bekend. Als ik het beeld helemaal op zwart zet en mijn kamer helemaal verduister, zal ik straks vast wel bleeding zien en zo. Maar zeg nou zelf, ga jij de hele dag in het donker naar een zwart scherm zitten staren om te zien hoeveel backlight bleeding er plaatsvindt?
Gelukkig :)

Maar ik geef je helemaal gelijk. Ik kijk ook geen tv in een donkere kamer. Ik heb juist wat licht aanstaan omdat anders het kijken juist erg vermoeiend voor de ogen is.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 17:39
Anoniem: 238992 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:07:
[...]

volgens mij heb ik dat al aangegeven.
De glanzende laag is zeker niet te vergelijken met jou tv.
ik denk dat je de 2012 versie "mat glanzend" kan noemen, de oudere modellen hebben een kunststof plaat ervoor, dat hebben de 2012 modellen niet
Als voorbeeld

ik heb het 55 inch 2012 model en de 55lw980 naast elkaar gezien.

in de nieuwe tv kon ik de reflecties in de winkel zien, maar dan wazig.
terwijl ik in de 55lw980 alles heel scherp kon zien, ik zou daarom zelf nooit de 980 versie hebben genomen

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
Veel dank voor je feedback en ik begrijp wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
smoldersonline schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:26:
Ben de nieuwe schermen in de winkel gaan kijken en viel me wel op dat de reflectie iets toegenomen lijkt ten opzichte van de modellen van vorig jaar (zoals de LW650). De LGs stonden ook dichtbij een PFL7606 en die Philips reflecteerde beduidend minder (vind die ook het best in minimale reflectie).

Maar in vergelijking met Samsung modellen of plasma viel de reflectie zeker mee en houdt het mij ook niet tegen om waarschijnlijk een LG 2012 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
Iemand ervaring met de LG 42LM615S?
Ik dacht zeker voor een samsung ES6100 te gaan, maar de LG spreekt me ook erg aan.. Het blijft lastig :P

Bij de plasma discounter kost de LG 42LM615S €767,00
Is het prijsverschil tussen de LG 42LM620S echt de moeite waard?

Ik wil graag een smart tv voor de internet functionaliteit, ik wil vanaf mijn PC films kunnen streamen (wifi is niet echt nodig daar ik 2x netwerk aansluiting achter mijn TV heb) en we spelen graag een spelletje op de Xbox.

Momenteel heb ik een LGH3000 32" en wil graag wat groters. LED (zuiniger?) en max €800

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Misschien wel een handig linkje, maar voor gebruikers reviews kijk ik altijd op Amazon.com

Amazon.com LG 47LM660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 00:39
ApOE schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:46:
Iemand ervaring met de LG 42LM615S?
Ik dacht zeker voor een samsung ES6100 te gaan, maar de LG spreekt me ook erg aan.. Het blijft lastig :P

Bij de plasma discounter kost de LG 42LM615S €767,00
Is het prijsverschil tussen de LG 42LM620S echt de moeite waard?

Ik wil graag een smart tv voor de internet functionaliteit, ik wil vanaf mijn PC films kunnen streamen (wifi is niet echt nodig daar ik 2x netwerk aansluiting achter mijn TV heb) en we spelen graag een spelletje op de Xbox.

Momenteel heb ik een LGH3000 32" en wil graag wat groters. LED (zuiniger?) en max €800

Iemand advies?
De LM615 heeft wel geen smart TV dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
Chanfan schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:24:
[...]

De LM615 heeft wel geen smart TV dacht ik.
Oh.. ik zie het..! thanks!
Dan wellicht toch de 620..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 16:48
Anoniem: 455156 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:12:
Heey Allemaal,

Alleen een vraagje misschien kan Quan daar een antwoord op geven, ik kan nergens terug vinden of de LM760 ook losse subtitle files leest voor MKV files? Zo ja welke formaten dan?.

Alvast bedankt
Mischien is het al gelukt maar je moet voor normaal beeld(geen 3d) .srt files pakken en die exact hetzelfde noemen als je film,hoofdletter gevoellig.
Voor 3d gebruik ik .idx met .sub(evt zelf omzetten met 3dsubtitler).
Net wel een normale film getest en die werkt op mijn 2011 650s serie.
3d lukte nog niet maar had maar 1 film er op staan in 3d.ik doe alles met een media player en dat werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
bij mijn vorige tv (sharp) kon je een kleine tijdsaanwijzing rechtsonder in beeld laten staan,
was altijd erg handig...op de nieuwe LG kan ik het niet vinden..zie ik wat over het hoofd?
Ben bang dat het er niet opzit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

luifel schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:04:
bij mijn vorige tv (sharp) kon je een kleine tijdsaanwijzing rechtsonder in beeld laten staan,
was altijd erg handig...op de nieuwe LG kan ik het niet vinden..zie ik wat over het hoofd?
Ben bang dat het er niet opzit :|
Ging dat vroeger niet ook via een bepaalde teletextpagina?

Maar ja de meeste tv's kunnen dat alleen weergeven op analoge kanalen, dus daar heb je dan weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Klopt,maar als ik even naar analoog terugschakelde ,stond dat klokje weer maanden op tijd
op de hdmi aansluiting upc.....dit klokje zat in de tv zelf,dus geen teletekst...haha,als je daar jaren tegen
Aangekeken hebt, mis je dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450158

hoi allemaal
gisteren hebben we de 760 gekocht
geweldige tv, 3d is supermooi

wel hebben we in alle hoeken bleeding, verdwijnt dit na een bepaald aantal speeluren of klopt er iets niet?
ook bij my apps heb je een app 3d world, deze filmpjes kunnen we niet afspelen, daar is de 3d superslecht en na 5sec blijft het beeld hangen, hoe kan dit?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 16:48
Anoniem: 450158 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:40:
hoi allemaal

wel hebben we in alle hoeken bleeding, verdwijnt dit na een bepaald aantal speeluren of klopt er iets niet?
ook bij my apps heb je een app 3d world, deze filmpjes kunnen we niet afspelen, daar is de 3d superslecht en na 5sec blijft het beeld hangen, hoe kan dit?

alvast bedankt
Heb je wel snel internet,en doe je het via wifi of via een kabel aansluiting,heb net toevallig ook weer eens naar de 3d app gekeken,wel dan op een 2011 toestel.
Maar er wordt nl. gezegd dat je snel internet moet hebben.Mischien even testen met kabel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
het valt me trouwens op dat ze in sommige electronica-winkels nogal erg negatief zijn over passieve 3d (ik vind het er zelf erg mooi/prettig uit zien - zelfs op de budget-modellen zoals de oude 4500). Ze proberen je constant naar actieve 3d te duwen.
Is dit omdat ze die (actieve) apparaten niet goed verkocht krijgen? Is het omdat ze weten dat ze dan lekker veel geld kunnen verdienen aan dure 3d-brillen?
Ik geloof best dat actief 3d bepaalde voordelen heeft, maar naar mijn mening nog veel meer nadelen.
Hebben meer mensen gemerkt dat verkopers liever geen passive 3d-tv's verkopen? Of kom ik gewoon in de verkeerde winkels?

En het volgende moet ik ook even kwijt (waar anders als in een LG-draadje)
Gisteren kwam ik in een winkel waar ik het gevoel kreeg dat ik het verschil tussen actief en passief aan de verkoper moest gaan uitleggen (terwijl ze zelfs een lg-kijkhoekje hadden ingericht). Ik ben op een gegeven moment de winkel maar uit gegaan. Het mag dan wel zaterdagpersoneel zijn: een beetje productkennis mag ik toch wel verwachten?
Het toppunt was dat de verkoper met mij in discussie ging over de uitspraak van LG - hij gebruikte de nederlandse uitspraak met harde G ('el gee'), ik gewoon de zover ik weet officiele uitspraak 'el djie'.
Mij boeit het niet hoe mensen iets uitspreken, maar ik houd er niet van als mensen mij gaan verbeteren (terecht of onterecht), zeker niet als ik als klant word verbeterd. Hij had nog nooit van de klant heeft altijd gelijk gehoord, vrees ik...
Hoe dan ook: die winkel ziet mij niet meer terug. (het was in een winkel die pas geleden een herstart heeft gemaakt na een faillissement...)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die houding van het personeel kan verschillende oorzaken hebben.

Het kan zijn dat ze een voorraad ouwe zut weg te werken hebben. Of ze hebben een betere marge op een ander product. Of krijgen extra premie van de leverancier.

Het kan ook zo zijn dat de verkoper gewoon uit zijn nek kletst en geen idee heeft waar hij het over heeft. Ik heb over het algemeen meer dan gemiddeld verstand van technologie, en ik heb advies in winkels al jaren geleden naast me neer gelegd. Mensen zeggen maar wat. Als je een vraag stelt, dan voel je gewoon vaak aan dat ze maar wat uit hun duim zuigen omdat het ze eigenlijk helemaal geen zak interesseert.

Ik heb dan altijd liever dat iemand zegt, goh goede vraag maar dat weet ik niet, laten we dat opzoeken, of gewoon, sorry maar dat weet ik niet. Maar niet een of ander lulverhaal uit je duim zuigen.

Over passief vs actief, mensen lopen altijd te zemelen over de full HD resolutie. Ik vind dat niet opwegen tegen het irritante geflikker en ook de veel duurdere brilletjes. Daarnaast zie je op een bepaalde afstand echt het verschil niet meer met full hd of de halve resolutie. Het oog kan dat niet onderscheiden en mensen die beweren dat dit wel mogelijk is, ik denk dat dit voornamelijk tussen de oren zit. Daarnaast zul je zien dat de meeste 3d content zoals live op tv of gedownload van het internet sowieso SBS is dus de resolutie wordt sowieso opgedeeld in twee. Ook als je dus full HD 3d zou kunnen kijken op je flikkertv, je hebt dan toch nog steeds geen full HD resolutie.

Nog een paar nachtjes slapen en dan kan ik eindelijk genieten van mijn eigen 3d tvtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-06 23:43
Hebben er hier al mensen gegamed op de nieuwe lg's? hoe zit het nou met de input lag, volgens reviews is die behoorlijk slecht, of valt het in het echt mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
nemmiesis29 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:00:
ik heb geen last van clouding banding en al het andere wat kan geschieden(amen) :P
beeld is prachtig met diep zwart en is een genot om naar te kijken,twijfelde tussen de pana st50 en deze maar heb er geen spijt van wat een plaatje.
wel hebben we in alle hoeken bleeding, verdwijnt dit na een bepaald aantal speeluren of klopt er iets niet
Nee he. :(

Wordt het dan weer een gok of je wel of geen last van gaat krijgen van die vervelende bijverschijnselen.

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de garantiebepalingen omtrent banding/clouding/bleeding ?
Je mag toch verwachten dat de nieuwe lichting tv's daar nagenoeg geen last meer van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
Wat denken jullie hiervan: http://www.centralpoint.b...art-55lm760s-num-1049959/ ?
Een CentralPoint-we-doen-de-prijs-tijdelijk-omlaag-omdat-ie-toch-niet-op-voorraad-is-actie of eerlijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Len Canoot schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:05:
Wat denken jullie hiervan: http://www.centralpoint.b...art-55lm760s-num-1049959/ ?
Een CentralPoint-we-doen-de-prijs-tijdelijk-omlaag-omdat-ie-toch-niet-op-voorraad-is-actie of eerlijke prijs?
Zo dan een kleine 1800 euro is een prachtige prijs voor een 55 inch!ik zou hem gewoon bestellen en is die niet op voorraad,gelijk cancellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
nemmiesis29 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:31:
[...]

Zo dan een kleine 1800 euro is een prachtige prijs voor een 55 inch!ik zou hem gewoon bestellen en is die niet op voorraad,gelijk cancellen. ;)
Is niet op voorraad en Centralpoint.be levert alleen in België. Moet ik 'm dus naar iemand die ik ken in België laten versturen. Maar volgens mij staat CP er wel een beetje om bekend prijzen aan te passen op items die niet op voorraad zijn, en die later als het wel op voorraad is gewoon weer op een hoger prijspeil te zetten. Vandaar mijn vraag. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 16:32
Vandaag heb ik de 55LM671 bij Foka gehaald, 1849 euro.

Ik ben nog zoekende naar de 'beste' settings, nu heb ik:
Expert 1
Backlight: 80
Contrast: 92
Helderheid: 55
H-scherpte: 25
V-scherpte: 25
Kleur: 60
Tint: 0

Expert:
Dynamisch contrast: laag
Super resolutie: uit
kleurbereik: standaard
randverbetering: hoog
Kleurenfilter: uit
gamma: 2.2

Witbalans:
Kleurtemp: medium
methode 2 punten
patroon: extern
punten: hoog
Rood: 0
Groen: 0
Blauw: 0

Afbeeldingsoptie
Ruisonderdrukking: laag
Mpeg: uit
Zwart niveau: laag
LED lokaal dimmen: laag

Iemand die zijn of haar instellingen zou willen delen? Ik ben benieuwd :)

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ouwefreaker schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:27:
[...]
Heb je wel snel internet,en doe je het via wifi of via een kabel aansluiting,heb net toevallig ook weer eens naar de 3d app gekeken,wel dan op een 2011 toestel.
Maar er wordt nl. gezegd dat je snel internet moet hebben.Mischien even testen met kabel????
Ja, de verbinding is middels LAN icm zeer snel internet, er is inmiddels wel gebleken als de cammodule eruit is dat het content feilloos afspeeld, gaat de module er weer in (ci+ Neotion) blijft het geselecteerde content binnen 10 seconden hangen waardoor terug naar TV kijken o.i.d. niet meer gaat.
Het enigen wat je dan kan doen is de TV weer uitzetten en weer aanzetten... dit is echt een ontwerpfout !

Lijkt naar mijn bescheiden mening niet zomaar ff een gevalletje software update, het is immers firmware gerelateerd alsmede een stukje hardware welke niet goed geimplanteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grindtegel schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:32:
Hebben er hier al mensen gegamed op de nieuwe lg's? hoe zit het nou met de input lag, volgens reviews is die behoorlijk slecht, of valt het in het echt mee?
Yep, gisteren even Call of Duty online gespeeld in de gamestand volgens de fabrieksinstelling en de eerste indruk was toch even een rare besturing, het leek wel of er gigantisch lag mee 'remde'
Vanavond nog eens uitgerust proberen en alle zogehete beeldinjecties uitzetten, met name TruMotion e.d.

2b continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Menno1234 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:52:
Vandaag heb ik de 55LM671 bij Foka gehaald, 1849 euro.

Ik ben nog zoekende naar de 'beste' settings, nu heb ik:

Iemand die zijn of haar instellingen zou willen delen? Ik ben benieuwd :)
Hier zijn de mijne:

standaard
backlight:100
contrast:85
helderheid:52
scherpte:42
kleur:44
tint:0
kleurtemp:c50

geavanceerde besturing
dynamisch contrast:uit
dynamische kleuren:uit
clear white:uit
super resolutie:uit
gamma:hoog

afbeeldingsoptie
ruisonderdrukking:uit
mpeg geluidsreductie:uit
zwart niveau:automatisch
echte bioscoop:uit
eye care:hoog
led lokaal dimmen:medium

En dan heb ik (naar mijn smaak) een perfect beeld waar ik een harde ******* van krijg zeg maar :P

heeft me een week ongeveer gekost en de vrouw werd helemaal debiel van mij 8)7
maargoed ik ben er zeer tevreden over nu.

[ Voor 13% gewijzigd door nemmiesis29 op 06-05-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi allemaal

alvast bedankt
mijn eerste tv had hier ook heel erg last van,en heb het daarom laten omruilen.
Probeer de picture wizard eens, dat wil ook nog helpen.
een tip!! zet trumotion uit, dit is echt een ramp met deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Anoniem: 238992 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 07:40:
[...]
Bedoel je dan een LG van deze nieuwe serie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2frankie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:48:
[...]

Bedoel je dan een LG van deze nieuwe serie ?
Ja, dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Anoniem: 238992 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 07:40:
[...]

Probeer de picture wizard eens, dat wil ook nog helpen.
een tip!! zet trumotion uit, dit is echt een ramp met deze tv.
Waar kan ik de Truemotion on/off vinden? Ik zie het echt nergens staan...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
LG 47LM960V review (Techradar)

Unfortunately, however, it falls at the picture hurdle, as its Nano technology fails to deliver dark scenes with anything like the authority we'd hope to see from a flagship TV - especially a direct LED one.

TechRadar rating: 3.5/5

For:
- Sensational looks
- Excellent user interface
- 3D pictures look great
- Content-rich online service

Against:
- It's not cheap
- Limited viewing angles
- Flawed black level reproduction
- High input lag

Valt me toch een beetje tegen van LG's topmodel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 00:56

Quan Vu

Hoi

Quacka schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:15:

Gisteren kwam ik in een winkel waar ik het gevoel kreeg dat ik het verschil tussen actief en passief aan de verkoper moest gaan uitleggen (terwijl ze zelfs een lg-kijkhoekje hadden ingericht). Ik ben op een gegeven moment de winkel maar uit gegaan. Het mag dan wel zaterdagpersoneel zijn: een beetje productkennis mag ik toch wel verwachten?
Het toppunt was dat de verkoper met mij in discussie ging over de uitspraak van LG - hij gebruikte de nederlandse uitspraak met harde G ('el gee'), ik gewoon de zover ik weet officiele uitspraak 'el djie'.
Mij boeit het niet hoe mensen iets uitspreken, maar ik houd er niet van als mensen mij gaan verbeteren (terecht of onterecht), zeker niet als ik als klant word verbeterd. Hij had nog nooit van de klant heeft altijd gelijk gehoord, vrees ik...
Hoe dan ook: die winkel ziet mij niet meer terug. (het was in een winkel die pas geleden een herstart heeft gemaakt na een faillissement...)
Hehe, dat is inderdaad kansloos. Maar de vraag welke 3D techniek het beste is, krijg ik iedere dag. Ik laat gewoon door terug te vragen de klant zelf een antwoord op geven. Ikzelf geef de voorkeur aan actief simpelweg omdat ik naar een 100" beeld kijk op een afstand van 3,5 meter :p. Maar over het algemeen heerst er bij ons in de winkel juist een voorkeur voor passief. Dat zie je ook terug in de winkel waar 3D tv's van LG direct uit te proberen zijn en niet via een verkoper :p.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:51

Videopac

Rommelt wat aan.

Quacka schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:15:
het valt me trouwens op dat ze in sommige electronica-winkels nogal erg negatief zijn over passieve 3d (ik vind het er zelf erg mooi/prettig uit zien - zelfs op de budget-modellen zoals de oude 4500). Ze proberen je constant naar actieve 3d te duwen.
Is dit omdat ze die (actieve) apparaten niet goed verkocht krijgen? Is het omdat ze weten dat ze dan lekker veel geld kunnen verdienen aan dure 3d-brillen?
Ik geloof best dat actief 3d bepaalde voordelen heeft, maar naar mijn mening nog veel meer nadelen.
Hebben meer mensen gemerkt dat verkopers liever geen passive 3d-tv's verkopen? Of kom ik gewoon in de verkeerde winkels?

toon volledige bericht
Niemand schijnt ook meer te weten dat LG voor Lucky Goldstar staat.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
op de site van BCC staat dat de lm serie picture in picture heeft,
is toch niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het iig nog niet tegengekomen ;)

@Grindtegel:
Na behoorlijk wat uurtjes gaming en finetuning met de TV settings is het me nu wel duidelijk dat de inputlag aanwezig is, als je alle digitale beeldinjecties uitzet is dit een stuk minder... het valt zeer goed te doen want je past toch onbewust geleidelijk je eigen reactie aan.

Het Ci+ cammodule probleem;
Vanuit de wandelgangen heb ik begrepen dat dit inmiddels bekend is bij LG en op zeer kort termijn een officiele update gaat uitkomen.
Of het firmware of software is zal nog moeten blijken, ik hoop dat het hiermee opgelost kan worden zonder hardware matige ingrepen zoals digiboards vervangen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menno1234 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:53:
[...]
Waar kan ik de Truemotion on/off vinden? Ik zie het echt nergens staan...
ga naar:
Instellingen, beeld, afbeelding opties, dan zie je het onderaan staan.
luifel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:15:
op de site van BCC staat dat de lm serie picture in picture heeft,
is toch niet zo?
Ja dat heeft het wel, maar denk dat het op een andere manier kan als iedereen denkt.

Het kan bij:
My Apps , Internet , dan kan je internetten en tegerlijkertijd naar de tv kijken.
Je moet op het 4de icoontje van rechts klikken.
Anoniem: 450158 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:04:
Na behoorlijk wat uurtjes gaming en finetuning met de TV settings is het me nu wel duidelijk dat de inputlag aanwezig is, als je alle digitale beeldinjecties uitzet is dit een stuk minder... het valt zeer goed te doen want je past toch onbewust geleidelijk je eigen reactie aan.
dit klopt, ik heb zelf alles uitstaan (behalve de tv)
Maar het is eigenlijk wel raar dat je voor het beste beeld alles moet uitzetten

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 238992 op 08-05-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
nemmiesis29 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:18:
[...]

Hier zijn de mijne:

standaard
backlight:100
contrast:85
helderheid:52
scherpte:42
kleur:44
tint:0
kleurtemp:c50

geavanceerde besturing
dynamisch contrast:uit
dynamische kleuren:uit
clear white:uit
super resolutie:uit
gamma:hoog

afbeeldingsoptie
ruisonderdrukking:uit
mpeg geluidsreductie:uit
zwart niveau:automatisch
echte bioscoop:uit
eye care:hoog
led lokaal dimmen:medium

En dan heb ik (naar mijn smaak) een perfect beeld waar ik een harde ******* van krijg zeg maar :P

heeft me een week ongeveer gekost en de vrouw werd helemaal debiel van mij 8)7
maargoed ik ben er zeer tevreden over nu.
toon volledige bericht
Veel dank! Zou ik je witbalans settings ook mogen weten? Ik zit daar al een tijdje mee te spelen...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 19:05

justifire

Shut up and squat !!

Is er al wat bekend over de 55" OLED ?
Zag hier en daar berichten dat LG deze in Mei wilde releasen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
mensen er is een update voor de 2012 modellen op de lg site (Version 03.03.27)
http://www.lg.com/nl/supp...EngineModelCode=47LM671S#

zoek even je eigen type model op voor de zekerheid.via de usb stick updaten.

update: menu is veeeeeeeeeeel sneller geworden en werkt naar behoren nadat de tv herhaaldelijk vastliep bij mij als ik naar home wilde gaan en ik de tv steeds uit/aan moest doen.

update 2:trumotion settings is toegevoegd en kun je nu in/uitschakelen onder afbeeldingsoptie in het menu.

als er nog meer veranderd is laat ik het weten.

[ Voor 48% gewijzigd door nemmiesis29 op 09-05-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
nemmiesis29 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:57:
mensen er is een update voor de 2012 modellen op de lg site (Version 03.03.27)
http://www.lg.com/nl/supp...EngineModelCode=47LM671S#

zoek even je eigen type model op voor de zekerheid.via de usb stick updaten.

update: menu is veeeeeeeeeeel sneller geworden en werkt naar behoren nadat de tv herhaaldelijk vastliep bij mij als ik naar home wilde gaan en ik de tv steeds uit/aan moest doen.

als er nog meer veranderd is laat ik het weten.
Dank! Worden je setting bij een update bewaard?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Als ik de tv zelf laat zoeken, ziet hem nog niet....dus je adviseer met de usb stick,doet tie het niet zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Menno1234 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:47:
[...]

Dank! Worden je setting bij een update bewaard?
Ja alles blijft hetzelfde.
Als ik de tv zelf laat zoeken, ziet hem nog niet....dus je adviseer met de usb stick,doet tie het niet zelf?
Nee klopt vind ik ook raar,maargoed mischien komt hij nog omdat hij nog vers is :)
gewoon downloaden en dan uitpakken naar je usb stick,maar wel eerst een mapje aanmaken met deze naam
* LG_DTV *en daar in uitpakken dan ziet je tv hem gelijk als je hem in een usb poort doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Oke,bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Wil de nieuwe samsung soundbar kopen ,maar zie net,dat deze geen hdmi aansluiting heeft,
Met optical kan je volgens mij geen surround overbrengen,dus zal je hem via usb moeten aansluiten,wist niet dat dat ook geluid door kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
Hallo, in de specificaties van de LM670 en varianten staat dat deze TV een Scart aansluiting heeft. In de winkel zag ik deze echter niet terug. Kan iemand bevestigen of deze wel of niet een Scart heeft? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pirewiet schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:57:
Hallo, in de specificaties van de LM670 en varianten staat dat deze TV een Scart aansluiting heeft. In de winkel zag ik deze echter niet terug. Kan iemand bevestigen of deze wel of niet een Scart heeft? Bedankt
Deze aansluiting is er wel, maar via een speciale bijgeleverde verloopkabel. Het zou zonde zijn van de ruimte die de plug inneemt voor het design. Het zou me niets verbazen als een scartplug dikker is dan de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
Anoniem: 22438 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:06:
[...]

Deze aansluiting is er wel, maar via een speciale bijgeleverde verloopkabel. Het zou zonde zijn van de ruimte die de plug inneemt voor het design. Het zou me niets verbazen als een scartplug dikker is dan de tv zelf.
Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louk01
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Vandaag naar foka in Rotterdam getogen en daar prima geholpen door onze vriend Quan.
Het is een 47LM671S geworden en... voor een hele mooie prijs.

De firmware in het toestel was 03.03.10 maar van de lg site 03.03.27 opgehaald, op een stickie gezet en de tv geüpdatet. Truemotion kan nu dus aan of uitgezet worden.

Wat een design en wat een beeld, ik heb het apparaat zeker niet voor de 3D mogelijkheden gekocht maar als ik vanaf mijn mijn mediaplayer kuifje 3D (side by side) afspeel ziet dat er wel erg goed uit hoor.

Er is nog heleboel te ontdekken maar tot nu toe ben ik er helemaal mee in mijn nopjes.
Nogmaals bedankt Quan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
Ik plan normaal de komende dagen een LG TV te kopen en na lang lezen en gaan kijken voorzie ik dat dit de 42LM669S wordt (kost momenteel +/- 1000€, rekening houdend met acties). Ik blijft echter twijfelen of 42" niet gauw te klein wordt, zeker voor 3D (komen nu nog van een beeldbuisTV dus alles zal wel in begin groot lijken).

Nu zag ik vandaag in de Media Markt een aanbod voor de 47LK950 voor maar 500€. Deze laatste is weliswaar LCD, 2011 model, geen design, minder beeldkwaliteit en heeft geen smartTV maar voor de rest: ook wel 3D, is groter én vooral maar half zo duur (waardoor ik binnen bvb 5 jaar weer een nieuwe TV kan kopen voor 500€).

Hierdoor twijfel ik en daarom mijn vraag voor 42" (ex)bezitters, blijft deze TV groot genoeg of lijkt deze toch snel te klein? Kies ik beter voor een 42" 2012 model of een 47" 2011 model...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
De firmware in het toestel was 03.03.10 maar van de lg site 03.03.27 opgehaald, op een stickie gezet en de tv geüpdatet. Truemotion kan nu dus aan of uitgezet worden.

Dus ik begrijp hieruit, ook bij vorige reactie, dat je dat het beste uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458025

Waarom zit er zo een groot prijsverschil tussen de Amerikaanse en Europese markt? Als je op amazon kijkt zijn sommige modellen de helft van de prijs die je hier betaald , of een 55inch daar heb je hier amper de 42inch voor, neenee LG (en de winkel) krijgt dit jaar mijn centen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pirewiet schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:14:
Ik plan normaal de komende dagen een LG TV te kopen en na lang lezen en gaan kijken voorzie ik dat dit de 42LM669S wordt (kost momenteel +/- 1000€, rekening houdend met acties). Ik blijft echter twijfelen of 42" niet gauw te klein wordt, zeker voor 3D (komen nu nog van een beeldbuisTV dus alles zal wel in begin groot lijken).

Nu zag ik vandaag in de Media Markt een aanbod voor de 47LK950 voor maar 500€. Deze laatste is weliswaar LCD, 2011 model, geen design, minder beeldkwaliteit en heeft geen smartTV maar voor de rest: ook wel 3D, is groter én vooral maar half zo duur (waardoor ik binnen bvb 5 jaar weer een nieuwe TV kan kopen voor 500€).

Hierdoor twijfel ik en daarom mijn vraag voor 42" (ex)bezitters, blijft deze TV groot genoeg of lijkt deze toch snel te klein? Kies ik beter voor een 42" 2012 model of een 47" 2011 model...?
Ik zou gewoon die 47 LK 950 kopen, de beeldkwaliteit van deze serie is gewoon uitstekend en al die internet functies koop je later wel in een blu ray of mediaspeler voor een honderd euro als daar behoefte aan is ;)
Design is idd anders, dikke rand en vrij basic maar als het puur gaat om een slag groter (en goed) beeld voor weinig euri's is de LK950 geen verkeerde keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

justifire schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:48:
Is er al wat bekend over de 55" OLED ?
Zag hier en daar berichten dat LG deze in Mei wilde releasen.
OK ondertussen gevonden, Cannes Festival 16 Mei :9

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 10-05-2012 10:34 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
denk als je nog een jaartje geduld heb, de prijzen van oled ruim een derde gedaald zijn( of meer), en de kwaliteit
steeds verbeterd. maar ja, dat is het bekende liedje.
Als de prijs bij aanvang onder de 4000,- is, zijn er misschien al genoeg liefhebbers

oeps nieuws: Samsung geeft Koreaanse richtprijs aan zijn 55"-oled-tv

[ Voor 26% gewijzigd door luifel op 10-05-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ach zit al jaren op OLED te wachten, vind het alleen jammer dat ze hem ook niet in 65" uitbrengen.
Is maar 1 ding wat me er van af zou kunnen houden en dat is hoge input-lag, voor zover ik begrepen heb (nog nergens bevestigd) is die extreem laag dus laat maar komen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
Ik heb de LG 55LM760 besteld bij de door mij eerdergenoemde webshop voor een zeer goeie prijs (ca. € 1800). :-) Wel 3 weken levertijd, maar ik kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
Mooi dat er voor de meeste modellen een software update is, helaas is dit niet het geval voor de 47LM660S

http://www.lg.com/nl/supp...e=support-product-profile

Hopen dat deze snel zal komen, de oude update 03.03.23 is niet meer te vinden voor deze tv.

[ Voor 12% gewijzigd door ozzie1987 op 11-05-2012 14:04 ]

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Kan iemand mij vertellen wat de functie van truemotion is, want als ik die uitzet
Zie ik niets veranderen....wordt toch ook geadviseerd uit te zetten, maar wat voor voordeel
Geeft dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 00:56

Quan Vu

Hoi

luifel schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:02:
Kan iemand mij vertellen wat de functie van truemotion is, want als ik die uitzet
Zie ik niets veranderen....wordt toch ook geadviseerd uit te zetten, maar wat voor voordeel
Geeft dat dan?
True Motion is dat 100/200/400/800 hertz waar fabrikanten zo reclame mee maken. De beeldprocessor berekent dan steeds tussen twee beelden een tussenbeeld. Je hebt dan als het ware twee keer meer beelden per seconde, waarvan de helft dus geïnterpoleerd. Twee keer meer beelden betekent vermindering van het schrokkend effect bij snelle beweging van de camera en objecten.

Soms wil men deze techniek uitzetten omdat het meer inputlag veroorzaakt bij het gamen. Door de tijd die het nodig heeft om het geïnterpoleerd beeld te berekenen, duurt het langer voordat actie>reactie waarneembaar is. Die ene paar milliseconde is voor een fervent gamer fataal.

Nog een reden om het uit te zetten is omdat het beeldfouten veroorzaakt en filmisch effect wegneemt. Zolang u er niet aan stoort en niet gamet, zou ik het gewoon aan laten maar dan op een laag niveau (bij mij standje 3)

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
luifel schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:02:
Geeft dat dan?
edit: wat Quan zei

[ Voor 13% gewijzigd door ozzie1987 op 10-05-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Bedankt voor de uitleg,standje 3 is goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307912

Zo die prijs voor de lg lm620s de 42inch is wel erg omlaag gegaan bij platte tv discounter...
Helaas zit hij in groningen, en woon ik naast Rotterdam en koop ik t liefst in een winkel.
Dus prijs garantie ga niet op maar hoe t kom dat hij zo keldert is mij een raadsel
en zet me aan t denken is t wel zo wijs m nu al te kopen ;)

En is die local dimming echt zoon verschil, ben niet zo heel crities en die remote ja die kost nog 39euro

lastig :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 307912 op 10-05-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
Anoniem: 450158 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:46:
[...]

Ik zou gewoon die 47 LK 950 kopen, de beeldkwaliteit van deze serie is gewoon uitstekend en al die internet functies koop je later wel in een blu ray of mediaspeler voor een honderd euro als daar behoefte aan is ;)
Design is idd anders, dikke rand en vrij basic maar als het puur gaat om een slag groter (en goed) beeld voor weinig euri's is de LK950 geen verkeerde keuze!
Bedankt. Na lang twijfelen ga ik waarschijnlijk toch voor een 2011 model (bvb 42LW5400 à 550€) met het idee dat ik binnen enkele jaren waarschijnlijk een grotere TV koop en dat tegen dan de Smart TV verder geëvolueerd is naar meer computer toepassingen. Vandaag nogmaals 2012 modellen gekeken, vind ze prachtig uitzien en ook Magic Motion ziet er innovatief uit, maar blijft me wel afschrikken dat de reflectie aanzienlijk meer is dan bij de 2011 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm heb vandaag eindelijk mijn 47LM860V binnen

Het beeld is op zich prachtig, maar inderdaad enorme backlight bleeding wat vooral heel goed zichtbaar is als je de ps3 aan zet met veel zwart in het scherm.

Als je gewoon beeld ziet, ziet het er verder perfect uit.

Ik heb echter een groter probleem met deze tv. Ik heb hem geüpdatet naar de meest recente versie maar nu als ik hem aan zet, wil hij de helft van de tijd niet opstarten. Ik zie dan het LG logo met Life is good... en dat gaat niet weg. Pas na een poging of 5 doet hij het weer.

Ik heb de fabrieksinstellingen al terug gezet maar helaas dit lost niets op.

Iemand een idee? Zou de oude firmware ergens downloadbaar zijn?

Als ik dit in het weekend niet opgelost krijg, ga ik toch maar even terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Benbi, raar probleem met de update, zou het niet weten, bij mij ging vlekkeloos op de LM671

Het backlightprobleem heb ik ook, heeft denk ook met het systeem "edge lit led"te maken, denk ik
Op veel forums komt het hier op neer, ik heb er in 95 % geen hinder van, en je weet ook niet
wat je terugkrijg als omgeruild wordt.
Toen mijn ipad het had, werd ik er gek van en ruilde hem om, maar het gekke is, dat ik er
bij de tv verder niet omgeef :?
Laat je even weten hoe updateprobleem wordt opgelost, zal ander ook kunnen overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

luifel schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:50:
Benbi, raar probleem met de update, zou het niet weten, bij mij ging vlekkeloos op de LM671

Het backlightprobleem heb ik ook, heeft denk ook met het systeem "edge lit led"te maken, denk ik
Op veel forums komt het hier op neer, ik heb er in 95 % geen hinder van, en je weet ook niet
wat je terugkrijg als omgeruild wordt.
Toen mijn ipad het had, werd ik er gek van en ruilde hem om, maar het gekke is, dat ik er
bij de tv verder niet omgeef :?
Laat je even weten hoe updateprobleem wordt opgelost, zal ander ook kunnen overkomen
Ik heb een mail naar de helpdesk gestuurd. Het backlight probleem vind ik niet zo heel erg. Het is alleen bij zwarte passages, maar tjah als je 10 keer je tv uit moet zetten en weer aan zetten om te kunnen kijken, vind ik dat minder.

Ik heb nog de vorige versie van de firmware die ik toevallig vorige week al heb gedownload. Ik ben benieuwd of ik de vorige versie terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:19:
[...]

Ik heb een mail naar de helpdesk gestuurd. Het backlight probleem vind ik niet zo heel erg. Het is alleen bij zwarte passages, maar tjah als je 10 keer je tv uit moet zetten en weer aan zetten om te kunnen kijken, vind ik dat minder.

Ik heb nog de vorige versie van de firmware die ik toevallig vorige week al heb gedownload. Ik ben benieuwd of ik de vorige versie terug kan zetten.
Ik zou er wel een punt van maken
je hebt een hele dure tv gekocht, ik had het met mijn eerste tv ook van met nieuwe model.
Nu heb ik het alleen als de tv opstart, maar dan zie je direct de tv mooi zwart worden.

de picture wizard helpt hier ook mee

ik hoop voor je dat het firmware probleem goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 12:48
Nu ben ik toch serieus aan het twijfelen of het 500 euro verschil tussen de 55LM620 en de 55LM660 het echt waard is. Het design is iets minder van de 620 en je mist local dimming...maar is dat het waard? Die wifi module interesseert me niet en voor 30 euro koop je de Magic Remote erbij.

Dan heb ik ook nog zitten kijken naar de 55LW5400/5500 van 2011, maar ik lees dat de 3D van 2012 een stuk beter is. Dan komt bij mij de vraag op of dit ook het prijs verschil waard is.

Het liefst zou ik ze gewoon alle 3 even naast elkaar hebben staan en het verschil willen zien, maar die opstelling is moeilijk (lees: niet) te vinden...

Wat te doen, wat te doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou das lekker zeg, LG Nederland zegt dat ik de Portugese versie van de firmware moet downloaden omdat het een tv uit Portugal is (ik woon ook in Portugal). Ten eerste weet ik zeker dat ik dat gedaan heb, ten tweede zijn de files op de NL en PT site exact hetzelfde. Ten derde weigert het toestel nog een nieuwe flash toe te passen. Hij zegt steeds dat de versie hetzelfde is als die er al in zit dus hoeft hij niet opnieuw geflasht te worden.

Ik kan ook niet terugflashen naar de vorige versie, dat weigert hij.

Iemand een idee hoe dit mogelijk via een service menu kan?

Ik heb het over de 47LM860V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Wat wel typisch is, dat als ik een film afspeel via een mediaspeler (ac rayan),het geluid achterblijft bij het beeld.
Met mijn vorige tv geen last van gehad.Weet dat er een synchronisatie tooltje in het menu zit, maar door te schuiven met de parameters, lukt het me niet om synchroon te krijgen.
Zet hem dan op bypass,komt dan in de buurt.....heb geen idee wat bypass betekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
luifel schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:02:
Wat wel typisch is, dat als ik een film afspeel via een mediaspeler (ac rayan),het geluid achterblijft bij het beeld.
Met mijn vorige tv geen last van gehad.Weet dat er een synchronisatie tooltje in het menu zit, maar door te schuiven met de parameters, lukt het me niet om synchroon te krijgen.
Zet hem dan op bypass,komt dan in de buurt.....heb geen idee wat bypass betekent
Mag ik vragen waarom je je losse mediaplayer nog gebruikt terwijl er een prachtige functie in de tv zit icm plex op je pc?

Ik heb mijn player weggedaan omdat alles nu in de tv zit ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
met mediaplayer toch uitgebreide functies, alleen met ondertittels al (lettergrootte,positie),
doorspoelen naar bepaalde tijd, ingebouwde harde schijf waar 500 dvd op kunnen enz ;)
ja, natuurlijk ook makkelijk om 2.5 inch harde schijf achter je tv te plaatsen, maar ik had hem nu eenmaal al....
wat betreft de backlightbleeding in de rechter bovenhoek bij mij..voor een groot deel weggekregen door
localdimming op medium te zetten

[ Voor 41% gewijzigd door luifel op 11-05-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
luifel schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:33:
....wat betreft de backlightbleeding in de rechter bovenhoek bij mij..voor een groot deel weggekregen door localdimming op medium te zetten
Als je de local dimming functie uit zet, heb je dan helemaal geen backlightbleeding meer ?
Is de local dimming functie zichtbaar / merkbaar bij het wisselen van lichte naar donkere passages ?

Bij mijn tv, een van de eerste (Philips) tv's met local dimming, merk ik vooral in de ondertiteling bij films dat het
beeld langzaam donkerder wordt.
Deze functie heb ik zelf dus altijd uit.

Ik ben wel benieuwd of en hoeveel dit is verbeterd is bij de LG LM serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
2frankie schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:04:
[...]

Ik ben wel benieuwd of en hoeveel dit is verbeterd is bij de LG LM serie.
Ja, je ziet verschil, als ik een donker beeld op zet, bv film met zwarte boven en onderbalk,
en ik zet local dimming uit, dat wordt het zwart lichter en is de bleeding zichtbaar in de hoek,
dus uitzetten werkt bij mij averechts.
Zet ik hem aan, zie je het donkerder worden, zet ik hem in de stand medium is het nog meer weg.
Zet je hem in de hoogste stand, dan wordt het onrustig kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door luifel op 12-05-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ik ben naar de winkel geweest en vanmiddag wordt mijn tv omgeruild voor een ander exemplaar, en dan maar hopen dat die wel goed opstart, en wat minder backlight bleeding heeft :)

Dan kan ik eindelijk gaan spelen met alle features en zo. Tot zo ver vind ik RTL gemist erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
gefeliciteerd, Benbi,

hoor graag van je of backlight bleeding minder geworden is,
zie ook bovenstaande instelling wat bij bij geholpen heeft
..localdimming op medium zetten

[ Voor 6% gewijzigd door luifel op 12-05-2012 15:03 ]

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste