Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343577

Raziel schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Even terugkomend op mijn eigen verhaal. Of ik snap het niet, of deze USB stick aan je TV is totaal zinloos.
Als de TV uitstaat, neemt hij niets op. Als de TV aanstaat, kan je alleen opnemen wat je kijkt, aangezien je maar één tuner hebt. Wat heb je er dan aan? Ik had verwacht dat hij, indien de TV uitstaat, zichzelf zou aanzetten (zonder het scherm aan te doen en dan op te kunnen nemen). Zijn er mensen die wel kunnen opnemen als de TV uit staat?
Op mijn 55LM860V kan ik gewoon opnemen terwijl de TV uitstaat. Als de TV aanstaat, kan ik inderdaad niet zappen, want dan stopt de opname, dit komt door de enkele tuner. (je krijgt wel een waarschuwing trouwens)
Ik heb wel nog steeds het probleem dat het programma wat ik opneem soms te vroeg stopt. Ik mis dan de laatste 10 minuten. Deze heb ik dan geselecteerd in EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zal dan een functie van de hogere modellen zijn dat ie niet aan hoeft vermoed ik
Ik heb een 760s en daar gaat bij een herinnering of opname de TV ook gewoon aan, ook al staat ie uit. En als je wilt zappen wordt de opname gestopt.
En opnames lopen (helaas) altijd via de EPG, maar ja, die EPG wil ook wel eens niet klopen met de werkelijkheid natuurlijk. En die werkelijkheid wordt niet in real time geupdate helaas.

Conclusie: een HDD aan de HDD aansluiting van je LG TV is leuk, maar eigenlijk alleen handig voor timeshift. Kan ook handig zijn voor het kijken van films, maar dan moet je NIET die HDD aansluiting hebben ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 14:53
Dark-knight schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:36:
[...]

Plex Media Server !! Er zit een ingebouwde plex player in je TV. Dus betere combi is er niet.
Thx, zeer handige tool via webbrowser :D

De tv is nu ook aangesloten op men versterker, maar als ik gewoon tv wil kijken via digibox dan wil gewoon geluid via tv speakers, dan moet ik dat telkens veranderen, is er geen andere mogelijkheid?

[ Voor 27% gewijzigd door Greg1983 op 13-01-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Vreemd, vrijdag heeft hij wel opgenomen. Donderdag had ik ook een paar dingen geprogrammeerd staan, maar dat deed niets. Misschien "zag" de tv de usb stick niet. Kan niet zeggen dat het prettig werkt. Je kan geen uitloop instellen, je kan alleen spoelen (een dedicated HDD recorder maakt automatisch chapters aan) en het moet wel betrouwbaar zijn. Het idee is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 19:13
Guys hebben jullie ook last van verticale banding aan elk weerzijde van paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 28-06 07:33

DjVe

Hatsaflats!

42LM640 is momenteel bij de MM in de aanbieding voor €599 (webshop only). Zojuist gebeld met een winkel in de buurt en ze mogen hem in de winkel ook voor die prijs weg doen. Helaas waren ze nog niet vooradig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 00:16
mohawk0618 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:15:
Guys hebben jullie ook last van verticale banding aan elk weerzijde van paneel?
Foto's ? En wanneer komt het voor? Banding zal je veelal zien bij sport uitzendingen zoals voetbal/ijshockey
Bij al mijn versleten TV's in de afgelopen drie jaar (3x plasma 1 x led) zie ik problemen. De lichte banding en clouding van mijn 47LM860v zijn de minste die ik ben tegengekomen. Mijn antwoord is ja, en dit zal je ook houden met een ander panel/tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Weet iemand een Nederlandse site waar je voor een mooi bedrag dual play brillen kan bestellen?

Kwam deze tegen http://www.redcoon.nl/B38...10_3D-Polarisatie-brillen

Maar 15 euro per stuk a 30 euro totaal vind ik erg duur voor zon simpel brilletje

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:51
evilpin0 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:37:
Weet iemand een Nederlandse site waar je voor een mooi bedrag dual play brillen kan bestellen?

Kwam deze tegen http://www.redcoon.nl/B38...10_3D-Polarisatie-brillen

Maar 15 euro per stuk a 30 euro totaal vind ik erg duur voor zon simpel brilletje
Volgens het doosje zitten er 2 stuks in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
De bijleidende tekst heeft het over een bril, niet over brillen. Maar idd op het doosjes (niet gekeken) staan er 2 :)

Even bestellen

[ Voor 28% gewijzigd door evilpin0 op 14-01-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 14:33

amas

Law of Nature: Chaos

Hoi tweakers,
wij zitten nu al een tijdje te kijken naar een opvolger van de TV in de huiskamer -- een bijna 7 jaar oude 32" Philips 9000-serie. Het begon bij de Philips 5507H, maar al gauw kwamen ook de Samsung 5000 en 6000 serie in beeld, maar uiteindelijk is de keuze toch gevallen op een LG en wel de pricewatch: LG 47LM640S Zwart.

Nu heb ik begrepen dat dit geen Nederlands maar een Duits model is? Er zit echter nogal een verschil tussen één stap naar onder en boven. De LM620 is goedkoper maar heeft geen microdimming dus valt af. De LM660 heeft voor zover ik kan vinden geen verschillen met de LM640 (behalve de kleur) maar is toch €150 duurder? Hoe zit het precies met de typenummers bij LG? Kunnen we gewoon het beste voor de LM640 gaan?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
TheAmassama schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:06:
Hoi tweakers,
wij zitten nu al een tijdje te kijken naar een opvolger van de TV in de huiskamer -- een bijna 7 jaar oude 32" Philips 9000-serie. Het begon bij de Philips 5507H, maar al gauw kwamen ook de Samsung 5000 en 6000 serie in beeld, maar uiteindelijk is de keuze toch gevallen op een LG en wel de pricewatch: LG 47LM640S Zwart.

Nu heb ik begrepen dat dit geen Nederlands maar een Duits model is? Er zit echter nogal een verschil tussen één stap naar onder en boven. De LM620 is goedkoper maar heeft geen microdimming dus valt af. De LM660 heeft voor zover ik kan vinden geen verschillen met de LM640 (behalve de kleur) maar is toch €150 duurder? Hoe zit het precies met de typenummers bij LG? Kunnen we gewoon het beste voor de LM640 gaan?
Als je even een paar posts terug heb gelezen had je je antwoord al kunnen vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:31
Best raar dat LM760s in reviews beter scoort dan de LM860v waar de meeste reviews negatief ovet zal,vind de lm860 mooier uitzien.Kan nog geen beslissing maken,qua prijs kosten ze evenduur.Tereijl 860v beter zou moeten zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Ik wil mijn product registeren om zo dan een account aan te kunnen maken.

Waar vind ik de serienummer?

edit: gevonden via de tv dus :p

Waar moet ik mij nu een account aanmaken om apps te kunnen installeren?

Ik heb al geprobeerd via LG maar daar geraak ik er niet aan uit. Bij registratie moet ik men gsm nr. invullen maar bij land kan ik alleen maar Nederland kiezen. :s

[ Voor 64% gewijzigd door Greg1983 op 15-01-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 09:28
mcsluis schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:33:
[...]

Foto's ? En wanneer komt het voor? Banding zal je veelal zien bij sport uitzendingen zoals voetbal/ijshockey
Bij al mijn versleten TV's in de afgelopen drie jaar (3x plasma 1 x led) zie ik problemen. De lichte banding en clouding van mijn 47LM860v zijn de minste die ik ben tegengekomen. Mijn antwoord is ja, en dit zal je ook houden met een ander panel/tv.
Lol 4 tv's versleten in 3 jaar tijd? Doe je het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Amaze86 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:39:
Heeft iemand de lg lm860v en daarop ps3 of xbox aangesloten? Is er veel input lagg...las net een review datdie boven 100 ms had tijdens gamen,terwijl de lm760s rond 38 ms zat.
Heb een 860v met zowel xbox als ps3. Op game mode niets van input lag!
Maar heb wel een probleem met het bekijken van 3D blurays. Heb een surround setje die aangesloten is op mijn ps3 via optische kabel en als ik 3D blurays bekijk is het geluid niet synchroon (geluid loopt soms 1seconde voor). Als ik mijn setje niet gebruik en enkel de speakers van m'n tv dan is alles wel goed. Als ik mijn setje gebruik en de tv in 'game' mode zet klopt het geluid maar doet de 3D raar omdat hij dan beeldverbeteraars uit zet in die mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb dat als ik mijn pc op 24 hz zet ik geen 3d menu krijg, kan alleen 2d-> 3d aanzetten. Maar heb geen keuze meer tussen sbs / ou ect. Weet iemand hoe dit kan?

Merk toch wel lichte judder op 60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
keepitfrosty schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:40:
[...]

Lol 4 tv's versleten in 3 jaar tijd? Doe je het goed ;)
Helaas had iedere TV een mankement waardoor iedere elk model eerst een aantal x gerepareerd is(van alle plasma's zijn de panels meerdere malen vervangen), en ik vervolgens geld terug heb gekregen en overgestapt op een andere merk. De laatste TV die defect was, was de LG 50PZ850 plasma, hierop heeft LG mij de twee keer zo dure 47LM860v toegestuurd. Ik heb mij nu maar neergelegd bij de TV ellende, en probeer de LCD/LED beperkingen maar de accepteren.

[ Voor 6% gewijzigd door mcsluis op 15-01-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 17:17
quakel schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:40:
[...]

Ik heb een Verbatim Store'n'Go V3 USB 3.0 Drive 64gb aangeschaft. Werkt prima, opnemen, afspelen, timeshift, alles gaat super! (kosten +/- 35,- euro)

Een disk heeft natuurlijk meer opslag capaciteit , maar ik wel geen disk de hele avond laten draaien. De usb stick maakt geen geluid en kost niet veel stroom.
Heb jij nog iets speciaals gedaan met je USB stick? Ik heb nu een 64GB PNY stickje, maar hij ziet hem gewoon als USB drive en hij vraagt niet om te initialiseren oid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:43
weertenaar schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:57:
[...]

Heb jij nog iets speciaals gedaan met je USB stick? Ik heb nu een 64GB PNY stickje, maar hij ziet hem gewoon als USB drive en hij vraagt niet om te initialiseren oid.....
Ik had eerst de partities van de HD/stick verwijderd. Na het aansluiten werd de HD/stick geïnitialiseed en kon deze gebruikt worden om op te nemen middels de EPG of timeshift.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 28-06 22:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zijn er nog meer mensen die vandaag een update hebben gekregen? Ik heb opeens Nu.nl erbij.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik kreeg ineens ook een update gepushed ja. Verder nog niet naar gekeken moet ik eerlijk zeggen. Merk wel op dat de TV iets sneller lijkt te zijn geworden (LM760s).

Edit: en zie dat ik nu.nl ook heb. Net als iets van Ximon, maar dat kan ook in een andere update gezeten hebben, gebruik dat spul nie zo vaak namelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 16-01-2013 21:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik kreeg ook op de 47LM620 na op Nu.nl te hebben geklikt de update aangeboden.
De TV lijkt inderdaad iets sneller te zijn geworden.
ik weet niet zeker maar zat naast geluid en beeld test, de 3D beeld test al in het menu of is deze er ook bijgekomen?

Voor de rest zie ik een paar apz udates maar wat er voor de rest is veranderd blijft even de vraag.
Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
The Eagle schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:29:
Ik kreeg ineens ook een update gepushed ja. Verder nog niet naar gekeken moet ik eerlijk zeggen. Merk wel op dat de TV iets sneller lijkt te zijn geworden (LM760s).

Edit: en zie dat ik nu.nl ook heb. Net als iets van Ximon, maar dat kan ook in een andere update gezeten hebben, gebruik dat spul nie zo vaak namelijk.
Naar welke versie? 04.10.43? Dat is iig de laatste op de LG site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Meen dat het 04.2x.xx was, maar kan het vanaf werk een beetje lastig zien :+
Check vanavond even voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 12:26
Versie 04.20.23 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Zo de dual play brilletjes zijn binnen, vanavond even kijken hoe het is. Heb gelukkig heb voordeel dat ik op een pc speel en het beeld hopelijk goed blijft op 1080 streched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Hi tweakers, ik ben trotse eigenaar van de LG 55LM640s. Deze heb ik 2 januari voor een prikkie kunnen kopen bij Saturn (€980 , dus goed afdingen). Op de forums van mtbs heb ik een write-up gedaan van al mijn bevindingen met betrekking tot het afspelen van 3D Blu-ray, 3D games en wat overige zaken!

http://www.mtbs3d.com/phpBB/viewtopic.php?f=43&t=16122

Hopelijk heeft iemand hier iets aan!

Bij de utopolis heb ik 2 passive brilletjes gekocht van 2 euro per stuk om The Hobbit mee te kijken en hiervan heb ik de brilglazen omgewisseld om 2 dual play brillen te maken! Niet kopen dus voor 20 euro. Dat is zonde van je geld!

Bij mij werkt alles naar alle tevredenheid dus mocht je specifieke vragen hebben check de mtbs thread of stuur een bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Fexxman schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:46:
Hi tweakers, ik ben trotse eigenaar van de LG 55LM640s. Deze heb ik 2 januari voor een prikkie kunnen kopen bij Saturn (€980 , dus goed afdingen). Op de forums van mtbs heb ik een write-up gedaan van al mijn bevindingen met betrekking tot het afspelen van 3D Blu-ray, 3D games en wat overige zaken!

Bij de utopolis heb ik 2 passive brilletjes gekocht van 2 euro per stuk om The Hobbit mee te kijken en hiervan heb ik de brilglazen omgewisseld om 2 dual play brillen te maken! Niet kopen dus voor 20 euro. Dat is zonde van je geld!

Bij mij werkt alles naar alle tevredenheid dus mocht je specifieke vragen hebben check de mtbs thread of stuur een bericht!
Mooi stukje, zal zelf eens de Tridef installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
nu.nl app heb ik zonder de update ook al, zit nu de update ook binnen te halen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
een optie zie ik wel nieuw en dat is dat er een vinkje is gekomen bij het automatische update te pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Fexxman schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:46:

Bedankt voor je mooie review!

Zelf ben ik ook aan de slag geweest met het aanpassen van bioscoop brillen.
Ik merk wel dat er verschil is welke brillen je gebruikt en die simpel aan te passen zijn naar RR / LL.
Gezien passive 3D ook gebruikt word bij RealD kan je daar op een link klikken welke bioscopen ook de Real 3D brillen leveren.
Deze 3D brillen zijn ook te koop bij Pathé bioscopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-06 20:07
Ik zit erover te denken, deze tv te gaan halen

Nu vraag ik me af, ik ben niet iemand die 3D gaat kijken en zoveel normale tv zenders zijn er ook niet die hier gebruik van maken. Dus of dit verstandig is weet ik niet precies. Is er een soort gelijk model zonder 3D. Die kan ik namelijk niet zo vinden.

Tweakers Variant http://tweakers.net/pricewatch/307130/lg-42lm620s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Mabili schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:41:
[...]

Bedankt voor je mooie review!

Zelf ben ik ook aan de slag geweest met het aanpassen van bioscoop brillen.
Ik merk wel dat er verschil is welke brillen je gebruikt en die simpel aan te passen zijn naar RR / LL.
Gezien passive 3D ook gebruikt word bij RealD kan je daar op een link klikken welke bioscopen ook de Real 3D brillen leveren.
Deze 3D brillen zijn ook te koop bij Pathé bioscopen.
Nu heb ik echt geen idee hoe of wat, maar werken alle 3D bioscoopbrillen met de LG passieve 3D techniek? Ik vind namelijk de Dolby 3D brillen echt super zitten!

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/5%20Dolby%20brillen.jpg
Deze dus!

Wat ik er over kan vinden is het volgende:
De brillen die gebruikt worden bij Dolby 3D zijn duurder en fragieler dan de brillen die gebruikt worden bij conventionele 3D systemen zoals RealD, die gebruik maken van circulair gepolariseerde glazen. De Dolby brillen zijn derhalve niet wegwerpbaar. Een belangrijk voordeel bij Dolby 3D is echter, dat er gebruik kan worden gemaakt van conventionele projectieschermen.

Bron: http://www.hifi.nl/artike...Dolby-Digital-Cinema.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Niet alle brillen werken.
Want je hebt naast RealD ook IMAX en Dolby 3D brillen.
Imax en Dolby 3D is weer een ander techniek wat terug te vinden is op Google.

Maar of de brillen werken die je als voorbeeld laat zien dat weet ik niet.
Misschien dat iemand anders hier meer over kan vertellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Mabili op 17-01-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Behoudt de tv zijn settings bij deze laatste firmware update?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 20:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-06 20:07
Is een Europees model erg veel verschillend van een Nederlands/Belgisch model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349713

Beste,

Hebben mensen hier ook problemen met de afstandbediening, dat hij ineens niet werk
dat de tv blokkerd dat je niet harder of zachter kan zetten en je kan ook niet zappen naar andere kanalen helemaal niks doet het, en ook niet op de televisie zelf (knoppen achter de tv), alleen de uit knop werkt op de afstandbediening, als ik de tv uit doe en weer aan, dan werkt de afstandbediening weer.

heel raar ik weet niet of dit komt door het nieuwe (04.20.23) firmware. heb dit probleem sinds gisteren.

ik heb zelf 55LM640s

ik hoor het graag

Groetjes

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 349713 op 17-01-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 20:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Batterijen al even eruit en erin gedaan?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497666

Ik heb zelf ook wat probleempjes.

Ik heb een LG LM660 42" LED tv met het bijpassende 2.1 homecinema systeem.

Alles werkt opzicht goed. ARC werk met simplink, CI+ met UPC doet het goed maar bij beide zit er iets niet helemaal goed.

Soms heb ik als ik via de Apple TV iets afspeel dat op mijn PC staat dat het geluid af en toe hapert. Dan valt het voor een halve seconde weg. waarna het weer doorgaat.

Daarnaast loopt het beeld vaak niet synchroon met UPC als ik dan weer van kanaal wissel en terug keer is het opgelost.

Weet iemand de oplossing. boekjes en internet hebben niet tot een eenduidige oplossing geleid. Tevens heb ik altijd de updates geinstalleerd op alle hardware. Je kan er vanuit gaan dat over het nieuwste firmware versietje op het systeems staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:02:
Batterijen al even eruit en erin gedaan?
ja batterijen er uit gehaald en weer erin gedaan, helpt ook niet,

ik moet de hele tv uit zetten en dan weer aan zetten dan werkt het wel.

ik weet niet of het een bug is of dat de control defect is, even aan kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-06 08:38
Dit heb ik ook ervaren sinds de laatste update. Dacht al dat het aan mij lag.
Alleen uitschakelen ging nog via de remote.
Na opnieuw aanzetten was het probleem verholpen.
Ik ga dit even aan LG voorleggen.
Anoniem: 349713 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:26:
Beste,

Hebben mensen hier ook problemen met de afstandbediening, dat hij ineens niet werk
dat de tv blokkerd dat je niet harder of zachter kan zetten en je kan ook niet zappen naar andere kanalen helemaal niks doet het, en ook niet op de televisie zelf (knoppen achter de tv), alleen de uit knop werkt op de afstandbediening, als ik de tv uit doe en weer aan, dan werkt de afstandbediening weer.

heel raar ik weet niet of dit komt door het nieuwe (04.20.23) firmware. heb dit probleem sinds gisteren.

ik heb zelf 55LM640s

ik hoor het graag

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
pattatje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 07:30:
Dit heb ik ook ervaren sinds de laatste update. Dacht al dat het aan mij lag.
Alleen uitschakelen ging nog via de remote.
Na opnieuw aanzetten was het probleem verholpen.
Ik ga dit even aan LG voorleggen.

[...]
vreemd, dit had ik gisteren ook ineens; batterijklepje los en weer vast en hij deed het weer....(ook de laatste update erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
arutten schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:58:
[...]

Ik had eerst de partities van de HD/stick verwijderd. Na het aansluiten werd de HD/stick geïnitialiseed en kon deze gebruikt worden om op te nemen middels de EPG of timeshift.
Ik krijg heb niet aan de gang. De stick geformatteerd op FAT en NTFS, maar wordt alleen herkend als opslag voor media en kan hem ook niet initialiseren (Ik neem aan dat je de vraag voor initialiseren krijgt als je op het DVR icoontje klikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gisteren uitgebreid de dualplay functie getest, werkte verrassend goed. Het uitgerekte beeld valt bij de ene game meer op dan de andere. F1 2012 wordt wel zodanig gerekt dat het er wel vreemd komt uit te zien, left 4 dead 2 was weer goed te spelen en Awesomenauts was helemaal leuk en goed te doen. Al met al voor een extra functie die erop zit werkt het erg goed en left 4 dead 2 had wel in de donkere stukjes lichte crosstalk maar niet echt heel storend (brightness wat boosten) en zag er nog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 17:07

Nohead

PSN ID: Nohead

Dual play werkt best wel goed!

Heb gisteren de LG brillen aangepast met een beetje knipwerk is dat zo gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/s4s953.jpg

Blackops 2 Dual Play werkt out of the box :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Helaas heeft backops weer geen splitscreen support voor de pc :(

Werkt BO2 ook native met dual play? Dus het het beeld formaat klopt als je dual play aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

evilpin0 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:34:
Helaas heeft backops weer geen splitscreen support voor de pc :(

Werkt BO2 ook native met dual play? Dus het het beeld formaat klopt als je dual play aanzet?
Yes, Native!
Je hebt een speciale dual play optie in game. Formaat klopt, niet uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 18:49
Nohead schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:42:
[...]

Yes, Native!
Je hebt een speciale dual play optie in game. Formaat klopt, niet uitgerekt.
? Hoe doe je dat dan? Ik kan die optie nergens vinden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Phusebox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:25:
[...]

? Hoe doe je dat dan? Ik kan die optie nergens vinden.
In de PS3 versie.

Ga bijv. naar multiplayer > options > graphics > dual play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 18:49
Nohead schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:32:
[...]

In de PS3 versie.

Ga bijv. naar multiplayer > options > graphics > dual play.
Hmm heb de game alleen op Xbox 360 en Wii U, en daar zit die optie nergens.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Durf zo niet te zeggen hoe dat werkt voor de Xbox. Kan vanavond nog wel eens kijken in BO2 Menu voor dual play optie. Waar het precies verstopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolay41
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02-2013
Heb dit topic aandachtig bekeken om tot een goede keuze te komen en wil nu een lm 55 660s aanschaffen. Voor en nadelen van dit toestel zijn me redelijk duidelijk geworden, ik zie de meerwaarde van de nieuwere en duurdere modellen dan ook niet helemaal in. Hoop dat er binnenkort een leuke aanbieding komt voor dit toestel want zit momenteel dus zonder tv, en dat is toch best afkicken haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

waarom dan niet de 640...zelfde toestel onderhuids, maar is qua design net iets anders en mist de magic remote.....maar is wel stukken goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolay41
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02-2013
DjVe schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:32:
waarom dan niet de 640...zelfde toestel onderhuids, maar is qua design net iets anders en mist de magic remote.....maar is wel stukken goedkoper!
Wat je al aangeeft, 640 ziet er net even minder strak uit, meen overigens dat de 660 nog een extra scherm techniek gebruikt voor het opbouwen van kleuren. Althans dit is mij door een verkoper verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349713 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:26:
Beste,

ik heb zelf 55LM640s

ik hoor het graag

Groetjes
Beste Tweakers,

Ik ben vandaag gebeld door het customer care center van LG,

die geven aan dat de probleem bekend is, en dat het komt door de laatste update, ze zijn nu druk bezig
om het onderzoeken en waarschijnlijk binnenkort nieuwe firmware.

dus geen hardware defect maar een software probleem.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 17:39
Dan wacht ik nog even met updaten, heb de nieuwste update namelijk nog niet geïnstalleerd :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Na de firmware update die ik gister heb uitgevoerd op mijn 47LM860v, gaat het LG Logo lampje niet meer automatisch uit na tien minuten nadat de TV is ingeschakeld. Inmiddels heb ik hier melding van gemaakt bij LG, en deze hebben het defect doorgespeeld naar de fabriek. Hopelijk wordt dit opgelost in nieuwe firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:43
weertenaar schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:00:
[...]

Ik krijg heb niet aan de gang. De stick geformatteerd op FAT en NTFS, maar wordt alleen herkend als opslag voor media en kan hem ook niet initialiseren (Ik neem aan dat je de vraag voor initialiseren krijgt als je op het DVR icoontje klikt?)
Je moet de stick niet formateren, maar de partities met Windows of een andere partitiemanager verwijderen. De TV maakt dan een nieuwe partitie aan tijdens het initialiseren en dan kan de stick gebruikt worden.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Gisteravond eindelijk de 42lm660s kunnen ophalen.
Prachtige tv! 3d werkt nog beter als ik hadden verwacht.

Ik had/heb wel redelijk last van bleeding.. Heb toen eens wat instellingen toegepast die ik in dit topic tegenkwam en het is al een heel stuk minder! Zijn er nog meer dingen die ik verder hier tegen kan doen?

Ik vind wel dat de youtube app best traag is, video van 4 minuten moet best lang laden en dan heb ik een 60mb lijntje. (wifi) Eigenlijk merk ik dat alle internet dingen traag zijn ook via kabel..

Al met al een super tv voor dat geld!

[ Voor 6% gewijzigd door Fuske op 19-01-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Niet online
Fuske schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:05:
Ik had/heb wel redelijk last van bleeding.. Heb toen eens wat instellingen toegepast die ik in dit topic tegenkwam en het is al een heel stuk minder! Zijn er nog meer dingen die ik verder hier tegen kan doen?
Hi .. gefeliciteerd met je nieuwe toestel!

Mijn 55lm640s heeft ook last van edge bleeding en daarom heb ik LG even gebeld. Binnen twee dagen had ik een meneer van Technorep op de stoep staan die mij wist te vertellen dat de bleeding ernstig genoeg was om in aanmerking te komen voor een nieuwe panel. Ik verwacht volgende week Technorep terug om deze in mijn behuizing te monteren!

Natuurlijk niet helemaal de bedoeling wanneer je een nieuwe TV koopt, echter ben ik heel blij met de snelle service van LG. Geen wachttijden aan de telefoon, even serie nummer doorgegeven en het was geregeld! Ik heb alleen last van bleeding als mijn backlight boven de 70 staat en natuurlijk 's avonds zonder kamer verlichting.

Al met al kan ik je adviseren om te onderzoeken of jouw bleeding verholpen kan worden.

Voor handige tips voor de LG Cinema 3D tips check ook ff dit topic: http://www.mtbs3d.com/php...8963f4163f08b582dbbde1f6e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Fexxman schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:55:
[...]

Mijn 55lm640s heeft ook last van edge bleeding en daarom heb ik LG even gebeld. Binnen twee dagen had ik een meneer van Technorep op de stoep staan die mij wist te vertellen dat de bleeding ernstig genoeg was om in aanmerking te komen voor een nieuwe panel. Ik verwacht volgende week Technorep terug om deze in mijn behuizing te monteren!

Natuurlijk niet helemaal de bedoeling wanneer je een nieuwe TV koopt, echter ben ik heel blij met de snelle service van LG. Geen wachttijden aan de telefoon, even serie nummer doorgegeven en het was geregeld! Ik heb alleen last van bleeding als mijn backlight boven de 70 staat en natuurlijk 's avonds zonder kamer verlichting.

Al met al kan ik je adviseren om te onderzoeken of jouw bleeding verholpen kan worden.

Voor handige tips voor de LG Cinema 3D tips check ook ff dit topic: http://www.mtbs3d.com/php...8963f4163f08b582dbbde1f6e
Thanks! Ja ik woon zelf 7km van Technorep vandaag dus ze zullen we snel hier zijn :) Maar ik hoop dat ik ze niet nodig ga hebben.
Heb vanmiddag nog eens even gespeeld met de settings en heb deze overgenomen van Flatpanelshd, nu heb ik hier wat kleine veranderingen in gedaan, blacklight iets meer gezet maar wel Local Dimming op hoog.
Dan ziet het er al een stuk beter uit. Vanavond nog eens controleren als het echt donker is..:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Fuske schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:05:
Gisteravond eindelijk de 42lm660s kunnen ophalen.
Prachtige tv! 3d werkt nog beter als ik hadden verwacht.

Ik vind wel dat de youtube app best traag is, video van 4 minuten moet best lang laden en dan heb ik een 60mb lijntje. (wifi) Eigenlijk merk ik dat alle internet dingen traag zijn ook via kabel..

Al met al een super tv voor dat geld!
Backlight bleeding zul je altijd last van hebben, dat is gewoon iets wat bij de technologie LCD hoort. Je kunt het inderdaad verminderen door backlight lager te zetten, contrast lager of eigenlijk gewoon je beeld te kalibreren. Het overnemen van iemand anders zijn/haar instellingen, ook al is het dezelfde televisie, wil niet altijd het beste of juiste beeld geven. Je kunt het wel gebruiken om erbij in de buurt te komen maar zelf goed instellen kan ook nog veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:16
Anoniem: 349713 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:58:
[...]

Beste Tweakers,

Ik ben vandaag gebeld door het customer care center van LG,

die geven aan dat de probleem bekend is, en dat het komt door de laatste update, ze zijn nu druk bezig
om het onderzoeken en waarschijnlijk binnenkort nieuwe firmware.

dus geen hardware defect maar een software probleem.

Groetjes
Ik heb hetzelfde probleem. TV reageert heel traag/laat of niet als ik bijvoorbeeld zap of het volume wil aanpassen. (het rode ledlampje gaat overigens wel branden) Ik had dit probleem bij de vorige firmware versie en ook bij de nieuwe. Een nieuwe firmware moet dit proleem dus gaan oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door gaizka op 19-01-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Ik heb ondertussen ook wel veel last van backlight bleeding op men 55LM660S. Valt voornamelijk op als ik films bekijk via blu ray speler en Mediaspeler.

Ondertussen de settings vanop http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799 geprobeerd en ik heb al minder last van backlight.

Ik heb de settings zelf nog niet verder aangepast om het nog te verbeteren.

Ik lees hier van Fuske dat hij de blacklight iets meer heeft gezet maar Local Dimming dan op hoog. Deze toepassing zal ik zelf ook eens uitvoeren en zien of het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409209

hallo,

Ook weer een lg tv gekocht, de 47lm960v.
3 dagen oud. 8)7

Leuk apparaatje maar heb ook veel last van bleeding.. :'(
Met name bij zwart beeld, dus als ik film kijk via de harde schijf, lg nas, usb, ps3, laptop enz enz. dan heb ik bij de zwarte balken onder en bovenaan last van licht?
Bij vol beeld heb ik nergens last van maar als ik bijvoorbeeld van laptop naar HOME ga.. valt het erggggg op.

Verder hoop ik ooit met de magicremote, windows 8 te gaan besturen.
Iemand toevallig die weet ofdat dit ooit gaat gebeuren?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Niet online
Anoniem: 409209 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:28:
hallo,

Ook weer een lg tv gekocht, de 47lm960v.
3 dagen oud. 8)7

Leuk apparaatje maar heb ook veel last van bleeding.. :'(
Met name bij zwart beeld, dus als ik film kijk via de harde schijf, lg nas, usb, ps3, laptop enz enz. dan heb ik bij de zwarte balken onder en bovenaan last van licht?
Bij vol beeld heb ik nergens last van maar als ik bijvoorbeeld van laptop naar HOME ga.. valt het erggggg op.

Verder hoop ik ooit met de magicremote, windows 8 te gaan besturen.
Iemand toevallig die weet ofdat dit ooit gaat gebeuren?

groeten
Dat zie ik niet zo snel gebeuren ... maar als je echt zo'n muis wilt kun je hier naar kijken:
pricewatch: Logitech MX Air

Ik zweer trouwens bij die MCE keyboards met ingebouwd muisje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Phusebox schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:33:
[...]

Hmm heb de game alleen op Xbox 360 en Wii U, en daar zit die optie nergens.
In principe HOEF je niet persé een 3D optie in de game te hebben. Als je met twee spelers speelt en je speelt boven elkaar kies je H-OU 3D en als je naast elkaar split screen speelt kies je voor SBS.

Misschien kloppen de verhoudingen dan niet helemaal, maar zo heb ik ook oudere games met een vriend in dual play gespeeld. Ging prima. Single player Assassin's Creed 3 in H-OU 3D is trouwens echt een plaatje! Heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
arutten schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:48:
[...]

Je moet de stick niet formateren, maar de partities met Windows of een andere partitiemanager verwijderen. De TV maakt dan een nieuwe partitie aan tijdens het initialiseren en dan kan de stick gebruikt worden.
ik krijg het niet voor elkaar :( partities verwijderd, volume verwijderd, maar of de tv herkent hem niet, of hij zegt dat ik een juiste USB HDD eraan moet hangen.... Jammer, dan maar een oude 2.5"HD zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Nohead schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:29:
Dual play werkt best wel goed!

Heb gisteren de LG brillen aangepast met een beetje knipwerk is dat zo gemaakt.
Waarom knip en plakken? Ik kreeg ze er standaard bij, geldt dat niet voor alle modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Raziel schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:16:
[...]

Single player Assassin's Creed 3 in H-OU 3D is trouwens echt een plaatje! Heel gaaf.
Vond je? Ik zat mij echt te ergeren aan de resolutie drop om alles nog een beetje draaiende te houden. Alles zag er vele malen minder scherp uit (dan zonder de 3D) wat op zich ook niet vreemd is gezien de playstation en de xbox amper nog zulke intensieve games op 1080p (wat bijna geen enkel spel is geweest op de consoles) of 720p native kunnen draaien laat staan in 3D zonder wat op te offeren.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 20-01-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeanJr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
Ha Mr./Mrs Tweaker!

Mijn ouders hebben een LG LM760S gekocht en deze staat nu te shinen in de woonkamer.
Na een eerste test rondje met 3D SBS films (mkv, incl. ondertiteling), Streamen met Twonky Beam van een Galaxy S3 _/-\o_ , Airplay streamen via Apple TV }:O , was er toch een minpuntje, het trage internet via wifi.
Daar waar streamen naar de iPad en Galaxy S3 wel vloeiend werkt via WiFi, werkte het streamen van bijvoorbeeld RedBull TV heel beperkt (zeer veel bufferen).
Dit is nu opgelost met een bekabeld netwerk en het draait als een zonnetje, uiteraard 8)7

De volgende stap is, het overzetten van de digitale video camera (van ~20 jaar oud) op een HDD. Het opnemen van TV op HDD werkt volgens de vele berichten goed. Maar opnemen van een HDMI stream werkt niet als ik het goed begrijp (is dat zo?) vanwege copyright issues (begrijpelijk). De camera wordt echter aangesloten via de AV2 component aansluiting, is het dan nog mogelijk om deze beelden op te nemen op de HDD?

De beslissing om een externe HDD aan de tv te hangen is trouwens al genomen, maar het gaat er even om of dit een mogelijkheid is? Als het volgend weekend hangt dan laat ik het wel weten of het ook inderdaad werkt, maar wat informatie vooraf is misschien wel handig voor als het wel/niet werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Vandaag ook een tv gekocht. Ik ben 2 weken geleden in Japan gaan wonen en ondanks dat het een nogal dure onderneming was wou ik toch wel graag een leuke tv hebben aangezien dat de komende tijd mijn enige bron van vermaak zal zijn omdat een nieuwe pc nog even zal moeten wachten.

In eerste instantie wou ik een Panasonic kopen maar in de winkel vertelde ze mij dat ik voor gaming beter naar een Toshiba of LG kon kijken (de merken zijn hier wat anders dan in NL, bv geen Samsung en uiteraard veel Japanese merken, waaronder merken die je hier (bijna?) niet ziet zoals mitsubishi en wat chineese meuk).

Uiteindelijk dus maar voor een LG gegaan. De 42LM6600 om precies te zijn. Kwa design is het net een 660s geloof ik. De onderkant van het scherm is alleen net even iets anders. Er zit wat lelijk geborsteld aluminium wat meer op een soort sticker lijkt dan echt aluminium en daaronder zit een bruine rond. Het design doet met helaas dus niet zoveel maar het was de enige tv in mijn prijsklasse die voldeed aan wat ik wou (ding kost ongeveer 750 euro).

Beeld zag er wel mooi uit, gelukkig ook wat minder glimmend dat de panasonic en het hele smartv gebeuren liep ook soepel voor zover ik dat in de winkel kon zien. Enigste nadeel is dat er geen mogelijkheid is om engelstalige menu's te krijgen. Maar ik neem aan dat het smart tv gebeuren over 2012 modellen ongeveer hetzelfde zal werken waardoor ik vast ook wel de handleiding van een ander model kan gebruiken?

Hij komt morgen aan dus dan zal ik eens wat foto's maken :) Waarschijnlijk is het model in NL trouwens ook wel te krijgen alleen dan onder een andere naam.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-06 14:54
Ik ben heel benieuwd of je nieuwe scherm minder problemen heeft met bleeding. Ik zelf het een 55lm860v die helaas ook savond duidelijk bleeding heeft. De zwarte balken onder en boven een film worden met regelmaat erg licht in de hoeken.

Met een laag contrast en helderheid is het acceptabel, maar tja, je wilt soms ook wel voldoende contrast hebben en een helder beeld.
Fexxman schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:55:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 13:53
Na op 24 december de LM860V besteld te hebben bij BuyBestshop en hem tot op heden nog niet binnen heb gehad, toch maar de bestelling geannuleerd. Deden ze gelukkig niet moeilijk over en krijgt het geld gewoon teruggestort. Wat ik echter steeds vaker zie; De LM760S die elke keer duurder is geprijsd dan de LM860V (bijvoorbeeld Mediamarkt.nl of Qplaza) of even duur (bijvoorbeeld RedCoon), terwijl de LM860V het "betere" model is.

Is het zo dat de LM860V zodanig minder presteert dat deze onder de prestatie van de LM760 komt en dat hij daarom even duur of zelfs goedkoper wordt aangeboden? Iemand die dit toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
quakel schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:53:
Ik ben heel benieuwd of je nieuwe scherm minder problemen heeft met bleeding. Ik zelf het een 55lm860v die helaas ook savond duidelijk bleeding heeft. De zwarte balken onder en boven een film worden met regelmaat erg licht in de hoeken.

Met een laag contrast en helderheid is het acceptabel, maar tja, je wilt soms ook wel voldoende contrast hebben en een helder beeld.

[...]
Dit vind ik altijd zo'n onzin. Een hoog contrast zorgt er juist voor dat het beeld onnatuurlijk is. Alsof je met geknepen ogen aan het kijken bent.
En helderheid, bij veel mensen veel en veel te hoog. Backlight is trouwens iets anders dan helderheid. Helderheid hoog zetten en contrast hoog, geeft helemaal een slecht beeld.
De stand Film is ongeveer hoe het beeld moet zijn. Zo is het ook als je het in de bioscoop kijkt, en daar heb je ook niet te weinig contrast en te weinig helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497815

Heb de laatste weken het hele draadje doorgelopen en zeker een stuk wijzer geworden, binnenkort mag ik dan ook mijn 55lm860 gaan uitpakken;-)
Ik moet alleen nog n goede mediaplayer zien te kiezen die netjes allerlei contents afspeeld, liefst nog met een bit torrent en ingebouwde hd...
Suggesties zijn meer dan welkom :)
Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

mcsluis schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:17:
[...]

Waarom knip en plakken? Ik kreeg ze er standaard bij, geldt dat niet voor alle modellen?
Nee klopt, is niet standaard voor alle modellen. Heb een 640s. Vanaf de 660 of 670 zit deze er standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
[b][message=39620479,noline]
Ik moet alleen nog n goede mediaplayer zien te kiezen die netjes allerlei contents afspeeld, liefst nog met een bit torrent en ingebouwde hd...
Grtz
Géén mediaplayer ook een suggestie? Bespaar je dat geld (en extra stroom) en gebruik gewoon de interne mediaspeler van de tv (en ingebouwde DLNA). Ik heb tot nu toe nog geen formaat gehad dat ie niet afspeelde. Wat ie niet zou kunnen, kan dan weer via DLNA via de pc gedecodeerd en gestreamed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08
sibertus schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:35:
[...]

Géén mediaplayer ook een suggestie? Bespaar je dat geld (en extra stroom) en gebruik gewoon de interne mediaspeler van de tv (en ingebouwde DLNA). Ik heb tot nu toe nog geen formaat gehad dat ie niet afspeelde. Wat ie niet zou kunnen, kan dan weer via DLNA via de pc gedecodeerd en gestreamed worden.
Full frame 3D speelt de interne mediaspeler niet af. Ook geen iso van Bluray en AVCHD. DVD rips volgens mij ook niet. Dat zijn een aantal zaken waar je toch echt een mediaspeler voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sibertus schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:35:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Ik vind een mediaplayer toch meer toevoegen dan wat de TV kan bieden.
DLNA heeft ook zijn beperkingen.
Daarbij is het zo dat de TV inderdaad niet goed DVD rips ondersteund.
Vob files zonder menu ondersteuning afspelen wil je liever niet op die manier.
MKV bestanden gaat dan wel goed en dat doet het inderdaad zonder problemen.

Maar via DLNA loop je tegen meer beperkingen aan.
Nu heb ik vandaag dat toevallig een tip gevonden zodat de DLNA tussen een Synology Nas en de LG wel goed werkt. Ondertiteling kan nu via DLNA geselecteerd worden met de interne opties van de TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Niet online
quakel schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:53:

[...]
Ik zal even een paar geode fotos maken van donker content, content met balken en zwart beeld bij dag en avond licht. Als de monteur hier is zal ik ook wat fotos van de installatie maken en natuurlijk van het resultaat.

Persoonlijk ben ik van mening dat ik mijn settings niet moet hoeven bijstellen om geen last te hebben van bleeding. Tuurlijk zet ik 's avonds de backlight en brightness iets lager (daar gebruik ik expert2 voor) maar deze instellingen moeten niet te laag staan.
Anoniem: 497815 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:56:
Grtz
Doe jezelf een plezier en koop gewoon een barebone PCtje. Ik draai inmiddels al heel wat jaartjes een mediacenter PC in mijn woonkamer. Een PC geeft de voordelen die je noemt plus meer, daarnaast kun je gemakkelijkers uitbreiden en upgraden. NASjes met ingebouwde downloaders heb ik nooit vlekkeloos zien werken, helemaal wanneer je probeert te downloaden met 120mbit en tegelijk wilt verifieren/parren/extracten. Een PC geeft je simpelweg veel meer flexibiliteit en hoeft helemaal niet duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
keepitfrosty schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:19:
[...]

Vond je? Ik zat mij echt te ergeren aan de resolutie drop om alles nog een beetje draaiende te houden. Alles zag er vele malen minder scherp uit (dan zonder de 3D) wat op zich ook niet vreemd is gezien de playstation en de xbox amper nog zulke intensieve games op 1080p (wat bijna geen enkel spel is geweest op de consoles) of 720p native kunnen draaien laat staan in 3D zonder wat op te offeren.
Ja, zeker. Heb je Assassin's Creed Revelations gespeeld in SBS 3D? Was een heel stuk minder mooi. Leek wel PS2 kwaliteit. Bij AC3 is dat echt een stuk beter. Hoe hoger je het 3D effect zet, des te onscherper het wordt naar mijn idee. Tekst wordt minder goed leesbaar, je ziet meer karteltjes.
Schijnt dat H-OU voor passive 3D beter geschikt is dan SBS:

bron:
http://www.avsforum.com/t...-display/90#post_22460733

Games draaien sowieso niet op 1080p, het wordt geupscaled naar 1080p. Als je mazzel hebt wordt er gerendered op 720p.

bron:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=58483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Raziel schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:14:
[...]

Ja, zeker. Heb je Assassin's Creed Revelations gespeeld in SBS 3D? Was een heel stuk minder mooi. Leek wel PS2 kwaliteit. Bij AC3 is dat echt een stuk beter. Hoe hoger je het 3D effect zet, des te onscherper het wordt naar mijn idee. Tekst wordt minder goed leesbaar, je ziet meer karteltjes.

bron:

Games draaien sowieso niet op 1080p, het wordt geupscaled naar 1080p. Als je mazzel hebt wordt er gerendered op 720p.

bron:
Geen idee ik heb even snel de laatste Assasins Creed voor de PS3 gedownload en even getest in 3D en vond het niet om aan te zien. Neem aan AC3 dan?

Er zijn trouwens wel degelijk een aantal console games die 1080p draaien. Wipeout voor ps3 zo uit mijn hoofd is native 1080p (met een beetje cheaten wanneer het te druk wordt in scenes)

bron : hier

Maar 99% van de titels zijn inderdaad geen 1080p en meestal 720p en soms nog lager dan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb een vraagje over de (duitse import model) 640s. Kan dit model HD-zenders weergeven middels een CI-module (in mijn geval via UPC)? of krijg je dan alleen digitale TV in SD-kwaliteit te zien?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik mag toch hopen dat dat ding gewoon HD ondersteunt. Dat zou fraai zijn: een HDTV met ingebouwd CI slot en dan geen HD signaal weer kunnen geven :+
Als dat het geval was zou LG het model niet lang in de markt hebben vermoed ik :P

Enige waar jij misschien mee zit is dat het toestel niet direct door UPC gecertificeerd is (prutsers, Ziggo certificeert gewoon een CI+ module en daarmee ook alle TV's vrijwel direct) en je dus misschien geen ondersteuning vanuit UPC zou krijgen. Maar ik denk ook neit dat je op de 1e lijn van UPC zit te wachten voor hulp :+

[ Voor 43% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:44:
Ik heb een vraagje over de (duitse import model) 640s. Kan dit model HD-zenders weergeven middels een CI-module (in mijn geval via UPC)? of krijg je dan alleen digitale TV in SD-kwaliteit te zien?
Met Duitse import modellen moet je oppassen. Het kan zo zijn dat het van de ene op de andere dag niet meer werkt en je er niets tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 28-06 22:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zo, ik kan dat Ximon wel aanraden. Voor 9,50 euro per maand kan je onbeperkt films kijken.

Helaas vallen niet alle films in het onbeperkt abonnement, maar het overgrootste gedeelte wel. Ik heb net een fantastische Noorse film gezien (King of Devil's Island), die ik anders waarschijnlijk nooit gezien zou hebben.

Ze hebben niet echt veel blockbusters, maar dat hoeft ook niet, want die zijn al bij Pathé en Videoland te zien. Nee, Ximon heeft echt goeie films.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Raziel schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:14:
[...]

bron:

bron:
Hoe zit dat met de steroscopic mode? Welke reso draait die? Ik heb er een stukje Hitmen in gespeeld en Deus Ex en moet zeggen dat ik het er echt heel mooi vond uitzien. Echter het is direct onspeelbaar vanwege de 30Hz mode (AMD Videokaart), kan een nieuwe LG tv ook stereoscopic aan op 60hz? Zou mooi zijn want op 30hz kun je gewoon niet gamen.

Wel gespeeld op pc met alles op hoog op 1080p en het ziet er echt super uit, je gaat er onderhand van kwijlen zo mooi is het.

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 22-01-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Het hele weekend liggen spelen met m'n 42LM660s. Super tevreden!!

De problemen met internetverbinding zijn nu in ieder geval opgelost. Het streamen gaat nu goed en kan tenminste iets downloaden in de LG Smart World..Heeft de eerste 2 dagen niet gewerkt :S
Heb er niets aan gedaan dus misschien probleempje met mijn verbinding of bij LG? Kreeg namelijk constant 404 errors terwijl internet wel was verbonden.

Blacklight bleeding heb ik zo goed als weg gekregen. Begonnen met de instellingen van FlatpanelsHD en daarna wat dingen naar wens aangepast:

Picture preset: Expert1
Backlight 60-65
Contrast 85
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Colour: 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Colour Gamut Standard
Edge enhancer Off
Color Filter Off
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Black level Low
LED local dimming Medium-High (vind ik persoonlijk erg prettig)
TruMotion Off
Color temperature Medium (toch iets mooier als warm vind ik zelf)
Gamma 2.2

Bijna geen last meer van Bleeding, voetbal gekeken gisteren en dit zag er ook prima uit! Geen banding of ghosting kunnen waarnemen.

Ik was/ben naast mn TV in het bezit van een PCH a-110. Maar heb gisteren Plex server geinstalleerd op mn PC en ik heb nu mn A-110 in de kast liggen :+ . Deze was dan ook al erg traag.. En heb besloten om gewoon weer via mn PC te gaan downloaden.(NZB)

Ik zit nog met 1 klein "probleempje". Ik heb een Onkyo receiver waar alles op binnenkomt, hierop zit ook de Ziggo Cisco HD ontvanger. Nu moet ik logischerwijs telkens switchen op de Onkyo van CBL/Sat(Cisco) naar TV/CD(LG tv-ARC) om geluid te krijgen als ik via Plex films wil kijken, en weer terug switchen. Nu gebeurt dit soms automatisch, ook als ik dat niet wil. Maar ik kan mn Receivers HDMI settings alleen op Auto of Off zetten. Volgens mij is dat HDMI-cec? kun je dit ergens wel uitzetten op de TV, maar zodat wel de ARC actief blijft of is dit technisch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Nog een nadeel van Duitse Import is mogelijk dat LG dit niet support. Toen ik belde voor mijn 760s om een monteur te laten komen (bleeding), wilden zij de Serienr en type weten omdat zij de Benelux model alleen ondersteunen. Zij gaven aan dat er een aantal winkels andere types verkochten, waar de monteur mogelijk niet zal repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Niet online
Zeker weten. Ik heb de 640s en ook de CI+ module van UPC genomen. De HD zenders komen netjes binnen als 1080i MPEG streams met Dolby Digital. Moet wel zeggen dat het zappen op de HD zenders niet zo snel gaat als de overage zenders, en persoonlijk zie ik nauwlijks geen verschil tussen de HD en niet-HD zenders. Vaak zijn de uitzendingen op de HD zenders ook niet HD zoals op RTL. Daarom ga ik HD weer uit m'n pakket halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Weet iemand hoe je DLNA werkend krijgt op een 2012 LG smart tv? Zoals ik eerder al zei heb ik een Japans model (aangezien ik daar woon) maar het is een groot drama omdat (hoe kan het ook ander) nergens duidelijk iets word uitgelegd. Ook de engelstalige handleidingen van andere modellen zeggen trouwens niks over hoe je DLNA moet instellen.

Ik heb op mijn pc een homegroup ingesteld en gedeeld, tv zit op hetzelfde netwerk (beide wifi) en kan ook online etc. Dan ga ik naar die smart tv hub maar vervolgens gebeurd er ook niks. Ik kan ook nergens vinden waar ik eventueel naar mijn pc zou kunnen zoeken.

Zou iemand mij duidelijk uit kunnen leggen waar ik op mijn tv moet kijken?

edit: Ik lees wel steeds dat ik nero essentials geinstalleerd moet hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door t_o_c op 22-01-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

volgens mij moet je op de pc ook serversoftware hebben draaien voor DLNA (plex media server als ik me niet vergis). Als je dat gedaan hebt, vind hij alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Werkt natuurlijk niet. Waar moet ik uberhaubt kijken? ik zit bij die smart hun en dan heb je daar 4 schermen, eentje met films, fotos etc knoppen. Daarnaast een venster met nieuwe content, daarnaast eentje met al gekeken content en daarnaast nog een venster met aansluitingen. Zit ik hier goed?

Echt, hoe moeilijk kan het zijn om dit op een manier te doen die voor een gebruiker ook te begrijpen is? Het slaat toch nergens op dat ik nu al 3 uur bezig ben om dit uit te zoeken alleen omdat LG te idioot is om A een handleiding te schrijven waar dit instaat en B die smart tv meuk op een beetje door mensen te begrijpen manier in te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Gewoon Plex mediaserver op je PC installeren zou voldoende moeten zijn. En dan bij Smartshare ff die DLNA server opzoeken, dat zou er gewoon tussen moeten staan lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/1969/imag0641f.jpg

Dit is wat ik zie, ook als plex aan staat.

http://img404.imageshack.us/img404/1969/imag0641f.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door t_o_c op 22-01-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
t_o_c schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:14:
[afbeelding]

Dit is wat ik zie, ook als plex aan staat.
Ik heb mijn NAS ingesteld als DLNA server. Vervolgens druk ik op de knop 'input' op de AB, en daar kan ik de server selecteren als input. Vervolgens kan ik door de films heen scrollen.

En misschien je taal even wijzigen naar engels is vast ook makkelijker.. ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door mcsluis op 22-01-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Niet online
Bij mij werkt het op Windows 7 en 8 zonder aanvullende software. Geen Nero of Plex dus. Dan is het belangrijk dat je bij Media Sharing je TV kunt vinden en dat je de connection op Allow zet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8523138/TVSharing/media.PNG

Daarnaast moet je in je Network and Sharing Center denk ik Network Discovery aan hebben staan en Home Group Connections op Allow.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8523138/TVSharing/sharing.PNG

Als je aanvullende software gebruikt moet je hier ook een Inbound firewall rule voor hebben. De software zou dit moeten vragen maar dat hoeft niet altijd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8523138/TVSharing/firewall.PNG

Tot slot zou je router ook nog in de weg kunnen zitten. Zitten ze allebei in hetzelfde subnet? Heb je wel dezelfde IP adres reeks? Als je nog specifieke instellingen voor je PC in je router hebt gezet kun je die proberen te verwijderen.
Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste