Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die van Smit schijnt goed te zijn, en er is er nog eentje. Moet je even in dit topic zoeken (hint: CI+ en niet CAM+ ;) )
Xtr3me4me schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:13:
[...]

De 760 is single core (Heb hem zelf ook). De 860 begint met dual core en heeft Voice responce op de touchwiz afstandbediening dat is het enige verschil met de 760.

Dualcore is meer bedoeld voor Smart TV thats all. Ik vond het geen toegevoegde waarde want de smart tv van de 760 ging al lekker vlot en zo vaak gebruik ik hem niet eens.

Dat voice responce voor afstand bediening...bedoel come on, wie gaat tegen zijn afstand bediening praten...mensen verklaren je voor gek. |:(
Heb zelf een 760s en als ik daar een webpagina op zit te browsen gaat dat vwb de paginaopbouw zo traag als een slak in winterslaap. Ik heb maar geen flash-site geprobeerd...
Bij Dual-core tov single core heb je trouwens weinig meerwaarde als de apps er niet voor geprogrammeerd zijn om met multicores om te gaan. En aangezien alle apps in de appstore van LG voor zover ik weet het zelfde zijn...ga je met een dual core weinig profijt hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:12
@The Eagle: Thx dude.

Ik heb de calibratie overgenomen van flatpanelsHD: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799

Wat vinden jullie trouwens acceptabel bleading/clouding. Bij mij is in elke hoek deze te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die calbiratie settings heb ik toen ik mijn LG net had ook overgenomen, maar ook meteen weer eraf gemikt.
Ik kon er niet naar kijken. Het leek wel of er een grijze laag over het scherm lag. Zo donker, zo grijs

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
zijn er meer mensen waarvan de LG 3D World opeens traag is met laden
vorige week geen problemen nu al 2 dagen traag en heel lang laden

ook kreeg ik de melding bij het internet dat het geheugen vol is was pas de 2e keer dat ik
wat opzocht via Google op de tv, kan ik ergens het geheugen opschonen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Ik heb vandaag mij LG 47LM660S binnen gekregen. Ik sloot hem aan in mijn nieuwe huis, zonder aansluiting (HDMI of LAN) gewoon om even te testen of die werkte. Ging keurig aan, even de smart remote ingesteld en daarna de TV weer uitgedaan. Nu probeer ik hem weer aan te doen, maar de TV gaat niet meer aan. Het standby lampje knippert, maar verder doet de TV niets meer.

TV toen aan alle aansluitingen gehangen, PC, KPN, LAN en nog steeds geen beeld. Enige idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
van_doorn schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:16:
Ik heb vandaag mij LG 47LM660S binnen gekregen. Ik sloot hem aan in mijn nieuwe huis, zonder aansluiting (HDMI of LAN) gewoon om even te testen of die werkte. Ging keurig aan, even de smart remote ingesteld en daarna de TV weer uitgedaan. Nu probeer ik hem weer aan te doen, maar de TV gaat niet meer aan. Het standby lampje knippert, maar verder doet de TV niets meer.

TV toen aan alle aansluitingen gehangen, PC, KPN, LAN en nog steeds geen beeld. Enige idee waar dit aan ligt?
Helaas klinkt me dit erg bekend heb dus exact hetzelfde probleem gehad met mijn oude Philips tv. Alles ingesteld en de tweede keer aanzetten knipperende led. Heb deze toen omgeruild binnen de DOA periode. Ik had de pech dat het tweede exemplaar ditzelfde probleem enkele dagen later ook had. Alleen knipperde het lampje in een andere frequentie.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Koffie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:51:
Die calbiratie settings heb ik toen ik mijn LG net had ook overgenomen, maar ook meteen weer eraf gemikt.
Ik kon er niet naar kijken. Het leek wel of er een grijze laag over het scherm lag. Zo donker, zo grijs
Ik heb die instellingen nog steeds, en als ik dan bij andere mensen thuis kom moet ik een zonnebril meenemen en me insmeren als ik langer dan 10 minuten bij de tv ga zitten ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50
The Eagle schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:44:
Die van Smit schijnt goed te zijn, en er is er nog eentje. Moet je even in dit topic zoeken (hint: CI+ en niet CAM+ ;) )

[...]

Heb zelf een 760s en als ik daar een webpagina op zit te browsen gaat dat vwb de paginaopbouw zo traag als een slak in winterslaap. Ik heb maar geen flash-site geprobeerd...
Bij Dual-core tov single core heb je trouwens weinig meerwaarde als de apps er niet voor geprogrammeerd zijn om met multicores om te gaan. En aangezien alle apps in de appstore van LG voor zover ik weet het zelfde zijn...ga je met een dual core weinig profijt hebben.
Eensch.. webbrowsen hoef je niet te doen haha. Youtube filmpje openen is een drama vind ik. Gebruik het dan ook niet, daarvoor heb ik de televisie ook helemaal niet aangeschaft trouwens. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Phusebox schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:53:
[...]

Ik heb die instellingen nog steeds, en als ik dan bij andere mensen thuis kom moet ik een zonnebril meenemen en me insmeren als ik langer dan 10 minuten bij de tv ga zitten ;)
Geloof dat ik die ook draai, vind het perfect. Tintje donker maar dat komt de kleuren weer ten goede en donkere scenes zijn ten minsten echt donker. Ook lang durig kijken is daardoor prettiger.

Als ik het vergelijk met instelling van de wizzard echt een verschil, de kleuren zijn veel feller en in 3d lijken de 3d objecten net pop-up 3d plaatjes.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:19
Ah, dank voor alle antwoorden. De LM860 heeft voor mij dan iig geen meerwaarde over de LM760. Nu nog even wachten op een mooie aanbieding ergens, helaas de Ibood van 1.5 week geleden aan me voorbij moeten laten gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Fuske schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:25:
[...]

Helaas klinkt me dit erg bekend heb dus exact hetzelfde probleem gehad met mijn oude Philips tv. Alles ingesteld en de tweede keer aanzetten knipperende led. Heb deze toen omgeruild binnen de DOA periode. Ik had de pech dat het tweede exemplaar ditzelfde probleem enkele dagen later ook had. Alleen knipperde het lampje in een andere frequentie.
Oke, ik heb contact opgenomen met de winkel en de TV wordt omgeruild voor een nieuwe. De winkel verklaarde de TV inderdaad DOA. Morgen weer een nieuwe TV, hopen dat dit beter gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Vandaag maar eens een rondje elektra zaken gedaan om de LM760 aan het werk te zien. Prachtige TV om te zien natuurlijk en het 3D was voor mij (als geen 3D fan) heel mooi. Maar wat viel het voetbal kijken zuur tegen zeg.. :/ . Ik was in de BCC aan het kijken en men had daar het "standaard" LG promotie filmpje op staan waarop ook een aantal wedstrijd-delen van de Copa (Zuid?) Amerika 2011 werden uitgezonden. Man wat viel me dat even vies tegen, ik zag heel erg veel ghosting (is dat de juiste term, de bal had een "staart") achter de bal. Niet alleen de LM760 had er last van, ook de LM860 (die er naast stond) had er last van. De LM960 stond er ook maar die had geen voetbal aanstaan.

Nu heb ik dit topic al uitvoerig doorgelezen en heb ik de verhalen hierover gelezen maar dat het zo erg was... Ben nu van plan om van de week even terug te gaan om te kijken of ik niet iets met de beeldopties kan doen om ze beter te zetten. Helaas kon de verkoper (jonge gozer) mij niets vertellen over de TV en wist hij niet eens wat de Magic Remote was toen ik vroeg of die ook bij de LM765s werd geleverd 8)7 (zijn collega heeft het later nagezocht en die wordt hier niet bij geleverd, ik dacht van wel?). Ook gaven ze aan de de LM765s exclusief voor BCC is geproduceerd, iemand die toevallig weet of dit waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493738

Hallo Allemaal,

Ik ben een maand of wat bezitter van een LG 55LM620S-ZE en draai de laatste firmware 4.10.43. Met vorige firmware versies was het me al eens opgevallen dat wanneer je 3D kijkt (net name SBS) het beeld soms "springt".

Met de laatste firmware van .43 ben ik eens goed gaan kijken en inderdaad, wanneer de 3D settings diepte of gezichtspunt veranderd worden (van diepte 10 af en gezichtspunt 0 ), resulteert dit in schuivend SBS beeld in sommige scenes en ook bij stilstaand beeld. Je ziet duidelijk dat de beelden heen en weer over elkaar schuiven terwijl bij default instellingen (diepte 10, gezichtspunt 0) deze mooi stil blijven staan.

Ook wanneer je een instelling ander dan default hebt ingesteld voor 3D diepte en/og gezichtspunt, wordt deze setting wel opgeslagen echter niet correct weergegeven wanneer je de sbs 3D instelling kiest om een 3D film te bekijken. Deze bug is alleen te zien wanneer je van een andere 3D instelling terug gaat naar sbs. Ondanks een eerder ingestelde waarde voor diepte of gezichtspunt, laat het beeld de default sbs (10 diepte en 0 gezichtspunt) zien. Je moet dan in het menu de 3D diepte over de waarde 10 brengen om het 3D sbs effect weer te verkleinen.

Hebben jullie hier ook last van ? Dit lijkt me een dikke bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-06 08:38
Zet het toestel eens op Game mode. Te vinden in beeld instelling menu.
Je zal zien dat dit het beeld sterk verbeterd.
Zeer waarschijnlijk staan de demo toestellen op standaard ingesteld. Hierdoor staan veel beeld filters ingeschakeld. Ze komen ze namelijk af fabriek.
Kraziey schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:49:
Vandaag maar eens een rondje elektra zaken gedaan om de LM760 aan het werk te zien. Prachtige TV om te zien natuurlijk en het 3D was voor mij (als geen 3D fan) heel mooi. Maar wat viel het voetbal kijken zuur tegen zeg.. :/ . Ik was in de BCC aan het kijken en men had daar het "standaard" LG promotie filmpje op staan waarop ook een aantal wedstrijd-delen van de Copa (Zuid?) Amerika 2011 werden uitgezonden. Man wat viel me dat even vies tegen, ik zag heel erg veel ghosting (is dat de juiste term, de bal had een "staart") achter de bal. Niet alleen de LM760 had er last van, ook de LM860 (die er naast stond) had er last van. De LM960 stond er ook maar die had geen voetbal aanstaan.

Nu heb ik dit topic al uitvoerig doorgelezen en heb ik de verhalen hierover gelezen maar dat het zo erg was... Ben nu van plan om van de week even terug te gaan om te kijken of ik niet iets met de beeldopties kan doen om ze beter te zetten. Helaas kon de verkoper (jonge gozer) mij niets vertellen over de TV en wist hij niet eens wat de Magic Remote was toen ik vroeg of die ook bij de LM765s werd geleverd 8)7 (zijn collega heeft het later nagezocht en die wordt hier niet bij geleverd, ik dacht van wel?). Ook gaven ze aan de de LM765s exclusief voor BCC is geproduceerd, iemand die toevallig weet of dit waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Anoniem: 493738 schreef op zondag 23 december 2012 @ 03:09:
Hallo Allemaal,

Ik ben een maand of wat bezitter van een LG 55LM620S-ZE en draai de laatste firmware 4.10.43. Met vorige firmware versies was het me al eens opgevallen dat wanneer je 3D kijkt (net name SBS) het beeld soms "springt".

Met de laatste firmware van .43 ben ik eens goed gaan kijken en inderdaad, wanneer de 3D settings diepte of gezichtspunt veranderd worden (van diepte 10 af en gezichtspunt 0 ), resulteert dit in schuivend SBS beeld in sommige scenes en ook bij stilstaand beeld. Je ziet duidelijk dat de beelden heen en weer over elkaar schuiven terwijl bij default instellingen (diepte 10, gezichtspunt 0) deze mooi stil blijven staan.

Ook wanneer je een instelling ander dan default hebt ingesteld voor 3D diepte en/og gezichtspunt, wordt deze setting wel opgeslagen echter niet correct weergegeven wanneer je de sbs 3D instelling kiest om een 3D film te bekijken. Deze bug is alleen te zien wanneer je van een andere 3D instelling terug gaat naar sbs. Ondanks een eerder ingestelde waarde voor diepte of gezichtspunt, laat het beeld de default sbs (10 diepte en 0 gezichtspunt) zien. Je moet dan in het menu de 3D diepte over de waarde 10 brengen om het 3D sbs effect weer te verkleinen.

Hebben jullie hier ook last van ? Dit lijkt me een dikke bug
Dat is algemeen bekend, maar dat komt omdat hij corrigeert. Dit doet hij omdat het beeld anders uit je scherm valt. Ik had dit in het begin ook, maar na veel gehannes met de instellingen, heb ik er geen last meer van.
Voor de rest een puik tv, gisteren Resident evil retribution HD 3D gekeken. Man man man wat een effecten in 3D! Zeker 1 van mijn favo pop-out films van dit jaar (sowieso RE fan :P)

Gisteren middag even bij een maat langs geweest die de Samsung 8k versie had 47"! Ik ging film vergelijken met die van mij en conclusie die ik trok was:

- Beeld is flets, hij had hem al ingesteld in zijn smaak maar bleef flets.
- Menu was rottig om doorheen te komen. Beetje langzaam qua reactie.
- Vond 47" toch echt te klein op 4 meter afstand :P of ik ben verwaand met mijn 55"
- Design vond ik wel wat mooier maar dat is smaak.

Qua dikte zijn de nagenoeg beiden hetzelfde. Al met al blij dat ik voor de LG760S 55" heb gekozen. Zou ook niet kleiner willen (liever groter >:) ) Had liever een 65" gehad voor mijn afstand.

Tip voor de 3D kijkers: Zet een goede animatie 3D film op en ga er zo ervoor zitten dat de kijkhoek van je ogen net zo breed is als je scherm. Zoals bij mij zit ik op 1.80m ( daadwerkelijk is mijn afstand 4,75m! bank <> tv ) van me scherm af ongeveer. En maak alles pikkedonker in je huis. Dan ervaar je pas echt goed 3D pop-out.
Maar dat had ik eerder in dit topic ook al vertelt.

Oh ja en nog een fijne kerstdagen allemaal ;)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
pattatje schreef op zondag 23 december 2012 @ 09:03:
Zet het toestel eens op Game mode. Te vinden in beeld instelling menu.
Je zal zien dat dit het beeld sterk verbeterd.
Zeer waarschijnlijk staan de demo toestellen op standaard ingesteld. Hierdoor staan veel beeld filters ingeschakeld. Ze komen ze namelijk af fabriek.

[...]
Ah nice, thnx. Dat ga ik vanmiddag even proberen. Ik las in je ander post dat jij 1.80m van een 55 inch scherm zit??? of is dat alleen als je 3D gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:44
Xtr3me4me schreef op maandag 24 december 2012 @ 07:45:
[...]

Gisteren middag even bij een maat langs geweest die de Samsung 8k versie had 47"! Ik ging film vergelijken met die van mij en conclusie die ik trok was:

- Beeld is flets, hij had hem al ingesteld in zijn smaak maar bleef flets.
- Menu was rottig om doorheen te komen. Beetje langzaam qua reactie.
- Vond 47" toch echt te klein op 4 meter afstand :P of ik ben verwaand met mijn 55"
- Design vond ik wel wat mooier maar dat is smaak.

Qua dikte zijn de nagenoeg beiden hetzelfde. Al met al blij dat ik voor de LG760S 55" heb gekozen. Zou ook niet kleiner willen (liever groter >:) ) Had liever een 65" gehad voor mijn afstand.
Ik denk dat je kameraad dan zijn instellingen niet goed heeft staan want ik heb zelf in de woonkamer ook een samsung uit de 8k reeks en beeld is zeker niet flets met de juiste instellingen. Qua 2D beeld (kleur, zwartwaarden,helderheid) scoort de samsung bij mij vele malen beter dan de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 19:28
Twee weken geleden is er voor mijn LG LM47860V nieuwe firmware uitgerold die automatisch wordt geïnstalleerd. Het valt mijn nu op dat het LG logo lampje niet meer uitgeschakeld wordt. In het menu heb ik de optie op uit staan, maar het lampje schakelt zich niet meer uit. Erg vervelend.

Nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494069

Ik heb de 47lm660s sinds een week en ik heb wat problemen met het beeld. Vooral tijdens voetbalwedstrijden of achtergrond beelden zie ik strepen op het scherm wat ikzelf erg hinderlijk vind. Hebben meer mensen hier last van of kan het ook aan mijn exemplaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
verticale strepen? In dat geval kan het banding zijn.
Anoniem: 494069 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:33:
Ik heb de 47lm660s sinds een week en ik heb wat problemen met het beeld. Vooral tijdens voetbalwedstrijden of achtergrond beelden zie ik strepen op het scherm wat ikzelf erg hinderlijk vind. Hebben meer mensen hier last van of kan het ook aan mijn exemplaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op welke setting hebben jullie de beeldverhouding staan?
Default staat hij op 16:9 maar dan mis ik net ff wat beeld aan de zijkanten. Als ik 'm dan op 'scannen' zet heb ik wel netjes alle beeldinfo.
Probleem is: bij sommige zenders (vooral DisneyXD) krijg ik irritante witte strepen:
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/82620121226_091942_tn.jpg

Als ik 'm niet op scannen zet, mis ik bij mijn Windows 7 HTPC de helft van de taakbalk, best irritant.
Lijkt erop dat ik tussen 2 kwade moet kiezen.

Hebben jullie hier ook last van?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:12
Dat probleem van missen van een stuk van mijn beeld heb ik ook gehad.
Je kan het beter oplossen door het beeld software matig te corrigeren in de windows 7 videosettings. Daar kan jij je beeld ook verkleinen/vergroten en verschuiven.

Want als je TV op scannen laat staan en je gaat dan op je PC 3D content kijken kan het voorkomen dat je 3D beeld zo nu en dan een centimeter vershuifd/verspringt van links naar rechts/rechts naar links. Dat 1 van de 2 beelden gaat verschuiven/verspringen. (3D beeld wordt opgebouwd uit 2 beelden over elkaar heen)
Dat komt dan omdat je TV het beeld constant scant en probeerd te corrigeren.

Dus daarom beter beeld corrigeren in de windows 7 videosettings en je TV dan gewoon op original of 16:9 laten staan. Dan heb je een stabieler 3D beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 26-12-2012 09:57 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494069

mohawk0618 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 04:30:
verticale strepen? In dat geval kan het banding zijn.

[...]
Ik heb ff op google gekeken wat dat is en dit is het inderdaad. Is dit een fabrieksfout en moet ik hem omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Koffie schreef op woensdag 26 december 2012 @ 09:14:
Op welke setting hebben jullie de beeldverhouding staan?
Default staat hij op 16:9 maar dan mis ik net ff wat beeld aan de zijkanten. Als ik 'm dan op 'scannen' zet heb ik wel netjes alle beeldinfo.
Probleem is: bij sommige zenders (vooral DisneyXD) krijg ik irritante witte strepen:
[afbeelding]

Als ik 'm niet op scannen zet, mis ik bij mijn Windows 7 HTPC de helft van de taakbalk, best irritant.
Lijkt erop dat ik tussen 2 kwade moet kiezen.

Heb je toevallig UPC? Op dit moment heb ik namelijk ook problemen met ontvangst van Veronica/Disney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:27
SpitfireNL schreef op woensdag 26 december 2012 @ 09:55:
Dat probleem van missen van een stuk van mijn beeld heb ik ook gehad.
Je kan het beter oplossen door het beeld software matig te corrigeren in de windows 7 videosettings. Daar kan jij je beeld ook verkleinen/vergroten en verschuiven.

Want als je TV op scannen laat staan en je gaat dan op je PC 3D content kijken kan het voorkomen dat je 3D beeld zo nu en dan een centimeter vershuifd/verspringt van links naar rechts/rechts naar links. Dat 1 van de 2 beelden gaat verschuiven/verspringen. (3D beeld wordt opgebouwd uit 2 beelden over elkaar heen)
Dat komt dan omdat je TV het beeld constant scant en probeerd te corrigeren.

Dus daarom beter beeld corrigeren in de windows 7 videosettings en je TV dan gewoon op original of 16:9 laten staan. Dan heb je een stabieler 3D beeld.
Wat je ook nog kan proberen is met de Overscan optie in de videodriver op de Win7 HTPC spelen. Op mijn laptop had ik ook problemen met de beeldvulling, maar na het aanpassen van de Overscan was het probleem verholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door arutten op 26-12-2012 13:46 ]

=Specs=

• mohawk0618
Als het echt stoorend is, zou ik hem omruilen.
Anoniem: 494069 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:03:
[...]

Ik heb ff op google gekeken wat dat is en dit is het inderdaad. Is dit een fabrieksfout en moet ik hem omruilen?

Anoniem: 211452

Hallo Tweakers,
Ik heb de LG 47LM760S nu inmiddels 2 weken maar ik ondervind 3 problemen, hopelijk kunnen jullie me hierbij enigzins helpen of de goeie richting op sturen;

1. Ik heb een Smit CI+ module erin gestoken, werkt alleen niet.
2. De TV herstart zich automatisch (na 2 uur gebruik) terwijl ik TV kijk, niet tijdens Film kijken/XBOX/etc.
3. Framedrops tijdens het spelen van games, tot dus ver alleen bij Fifa 12!

Tot dusver gedaan;
- Software update van de TV
- ivm de framedrops, op "Game Mode" gezet en truemotion uitgezet, maar de Framedrops zijn nog aanwezig...

Andere nog ideeën? Ik verneem ze graag!!

• evilpin0
Anoniem: 211452 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:02:
Hallo Tweakers,
Ik heb de LG 47LM760S nu inmiddels 2 weken maar ik ondervind 3 problemen, hopelijk kunnen jullie me hierbij enigzins helpen of de goeie richting op sturen;

1. Ik heb een Smit CI+ module erin gestoken, werkt alleen niet.
2. De TV herstart zich automatisch (na 2 uur gebruik) terwijl ik TV kijk, niet tijdens Film kijken/XBOX/etc.
3. Framedrops tijdens het spelen van games, tot dus ver alleen bij Fifa 12!

Tot dusver gedaan;
- Software update van de TV
- ivm de framedrops, op "Game Mode" gezet en truemotion uitgezet, maar de Framedrops zijn nog aanwezig...

Andere nog ideeën? Ik verneem ze graag!!
1. Lees de handleiding goed, hierin staat in welke volgorde je alles moet doen.
2. Vreemd, probeer eens de instelling te resetten of download de laatste updates voor de tv.
3. Frame drops hebben niks met de tv te maken of bedoel je lag input?

Anoniem: 211452

ik weet hoe ik een CI+ module moet installeren, ik was even vergeten te vermelden dat na het plaatsen, zenders afstemmen etc. dat ik de melding krijg "Gescrambled programma"...
Volgens LG moet ik even contact opnemen om te vragen of ik de juiste frequentie+codes gebruik voor mijn regio (deze heb ik zelf online opgezocht ter bevestiging), en of mijn TV wel ziggo gecertificeerd is...(terwijl LG site zegt van wel)

Volgens LG even voor het 2e issue de Energy Saving modus uitschakelen, zien of dat helpt.

en wat betreft 3; Daar had de medewerker van LG geen antwoord op.
De framedrops/lag bij het spelen van Fifa 12 zijn gekomen sinds de switch naar deze TV, op me 5jaar oude Samsung had ik dit niet, er is verder niks verandert.
Vreemd genoeg alleen bij fifa 12, van de week even testen met een andere XBOX en bij het spelen van Fifa 13, benieuwd of het dan ook gebeurd.

• evilpin0
Anoniem: 211452 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:12:
ik weet hoe ik een CI+ module moet installeren, ik was even vergeten te vermelden dat na het plaatsen, zenders afstemmen etc. dat ik de melding krijg "Gescrambled programma"...
Volgens LG moet ik even contact opnemen om te vragen of ik de juiste frequentie+codes gebruik voor mijn regio (deze heb ik zelf online opgezocht ter bevestiging), en of mijn TV wel ziggo gecertificeerd is...(terwijl LG site zegt van wel)

Volgens LG even voor het 2e issue de Energy Saving modus uitschakelen, zien of dat helpt.

en wat betreft 3; Daar had de medewerker van LG geen antwoord op.
De framedrops/lag bij het spelen van Fifa 12 zijn gekomen sinds de switch naar deze TV, op me 5jaar oude Samsung had ik dit niet, er is verder niks verandert.
Vreemd genoeg alleen bij fifa 12, van de week even testen met een andere XBOX en bij het spelen van Fifa 13, benieuwd of het dan ook gebeurd.
Eerst zenders zoeken dan de CI+ module installeren

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:02
mcsluis schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:49:
Twee weken geleden is er voor mijn LG LM47860V nieuwe firmware uitgerold die automatisch wordt geïnstalleerd. Het valt mijn nu op dat het LG logo lampje niet meer uitgeschakeld wordt. In het menu heb ik de optie op uit staan, maar het lampje schakelt zich niet meer uit. Erg vervelend.

Nog meer mensen die hier last van hebben?
Nee...

Ik heb firmware versie 04.10.38. Ik heb mijn LG logo op laag staan. Ik heb dus even voor je gekeken en toen bleek hij op hoog te staan. Toen op uit gezet en hij ging inderdaad niet uit. Terug naar het menu en op hoog gezet en daarna omlaag ( of in dit geval omhoog in het menu) wat betreft intensiteit en toen ik bij uit kwam ging het lampje uit. Hij gaf dus bij mij aan dat hij op hoog stond, terwijl dit laag was. Ik zou dus proberen om de instelling op hoog te zetten en dan weer terug naar uit.

Overigens toen hij op uit stond heb ik ook de tv nog even uitgezet en toen ging het logo aan en dimde daarna naar uit. Na opnieuw aanzetten bleef het logo ook uit.

• mohawk0618
Guys, wat is volgens jullie acceptabele backlight bleeding? Ik heb nu in alle hoeken last van, irriteer mij enrorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Laatst online: 07:23
Een tijdje terug melde ik dat mijn 47LM640S het er ineens met een plof voor gezien hield. Er is een monteur van TechnoRep geweest en die stelde vast dat het vermoede van een defecte voeding klopte. Helaas niet de juiste voeding bij zich. Vandaag is er opnieuw een monteur geweest en gelukkig hadden ze nu de juiste voeding ontvangen van LG. De TV doet 't gelukkig weer!

Onderstaand (niet al te beste) foto's hoe de binnenkant van een 47LM640S en hoe een doorgebrande voeding er uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/zjyp35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/b519og.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10-2024
Sinds 3 weken in bezit van een 42LM760S en dat bevalt uitstekend .

Wel heb ik een tweetal vraagjes :

1 ...Weet iemand misschien waar ik aan goede calibratie gegevens kan komen om het scherm optimaal in stellen .
2... waar vindt ik oudere firmware omdat ik denk dat de .38 beter was dan de .43 die ik nu erop heb gezet .
tevens heb ik gezocht naar een change log maar die kon ik niet vinden !!

alvast bedankt voor jullie reactie ...

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-06 08:38
LG TV's zijn niet te downgraden.
binky_nl schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:10:
Sinds 3 weken in bezit van een 42LM760S en dat bevalt uitstekend .

Wel heb ik een tweetal vraagjes :

1 ...Weet iemand misschien waar ik aan goede calibratie gegevens kan komen om het scherm optimaal in stellen .
2... waar vindt ik oudere firmware omdat ik denk dat de .38 beter was dan de .43 die ik nu erop heb gezet .
tevens heb ik gezocht naar een change log maar die kon ik niet vinden !!

alvast bedankt voor jullie reactie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493738

[/quote]2... waar vindt ik oudere firmware omdat ik denk dat de .38 beter was dan de .43 die ik nu erop heb gezet . tevens heb ik gezocht naar een change log maar die kon ik niet vinden !!
[quote]

Welkom to the world of LG :p Het is mij ook niet gelukt om changelogs te vinden. Ook schijnt het niet (meer?) mogelijk te zijn een lagere firmware versie te instaleren dan wat er op staat.

Ik vind het overigens raar dat niemand het 3D probleem heeft welke ik eerder heb beschreven. In mijn optiek hoort bij de instelling SBS (en zeker lager ingesteld dan diepte 10, dus het beeld gaat naar elkaar toe), niet vanzelf heen en weer te gaan schuiven. Het viel me wel op dat beelden vanuit XBMC hier meer last van hebben dan bv de desktop of een BR speler.

Het weergeven van de opgelagen waarde (bv diepte 2) is echter wel altijd opvallend. Als een andere 3d modus actief is geweest, laat SBS ondanks de waarde 2, het beeld de default waarde 10 zien. Dit heb ik al naar LG verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Is het mogelijk om op een LG 640s een draadloos keyboard te gebruiken of muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel
  • Laatst online: 03-07 14:29

quakel

Dhr

Ik ben een trotse bezitter geworden van een 55lm860v.

Los van clouding rond de randen/hoeken bij sommige momenten ben ik erg tevreden over de tv.

Na de laatste firmware update blijft mijn LG logo aan. Ondanks dat ik deze uit heb gezet (of weer even aan en vervolgens uit). Is dit een bug?

Een 2de, waar kun je de voice commando's gebruiken. Volgens mij alleen in Google, heeft iemand nog meer apps gevonden waar dat werkt? Youtube was namelijk ook wel handig geweest als voice zou werken.

Heeft iemand ook ervaring met de opname functie. Ik wil een 64gb usb ervoor gebruiken (moet groter zijn dan 40gb had ik gelezen). Hoe groot worden de opnames? Compressie?

Tip!

Via ING kost deze 1550,- heb vandaag de 3d camera die erbij wordt geleverd verkocht voor 125,- euro dus de totale kosten 1425,- Daarvoor koop je toch geen betere tv!

JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
quakel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:52:
Via ING kost deze 1550,- heb vandaag de 3d camera die erbij wordt geleverd verkocht voor 125,- euro dus de totale kosten 1425,- Daarvoor koop je toch geen betere tv!
Waar heb je hem verkocht. Ik heb er ook een maar doe er niets mee en zou hem voor dat geld wel willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
quakel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:52:

Heeft iemand ook ervaring met de opname functie. Ik wil een 64gb usb ervoor gebruiken (moet groter zijn dan 40gb had ik gelezen). Hoe groot worden de opnames? Compressie?
USB stick schijnt niet te werken, moet echt een HD of SSD zijn. ik heb het nog niet geprobeerd, maar als het bij jou wel werkt hoor ik het graag, dan ga ik ook een stick halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343577

Hoi, ook ik ben gister de trotse bezitter geworden van een 55LM860V.
Mooie TV, en gisteravond een stukje Avatar 3D half SBS gekeken. Werkelijk schitterend.

Alleen een vraagje, ik heb mijn versterker via een optische kabel aangesloten op de TV, maar ik krijg het niet voor elkaar om het geluid over mijn versterker te laten lopen.
Kan iemand dit misschien in kindertaal uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 19:28
Gerard v.d. Horst schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:51:
[...]

Nee...

Ik heb firmware versie 04.10.38. Ik heb mijn LG logo op laag staan. Ik heb dus even voor je gekeken en toen bleek hij op hoog te staan. Toen op uit gezet en hij ging inderdaad niet uit. Terug naar het menu en op hoog gezet en daarna omlaag ( of in dit geval omhoog in het menu) wat betreft intensiteit en toen ik bij uit kwam ging het lampje uit. Hij gaf dus bij mij aan dat hij op hoog stond, terwijl dit laag was. Ik zou dus proberen om de instelling op hoog te zetten en dan weer terug naar uit.

Overigens toen hij op uit stond heb ik ook de tv nog even uitgezet en toen ging het logo aan en dimde daarna naar uit. Na opnieuw aanzetten bleef het logo ook uit.
Dus eigenlijk is de conclusie dat deze laatste firmware een aantal issue's heeft met o.a. het led logo lampje. :)
Dank voor het testen!

Edit, nee dus! Ik moet beter lezen. De helderheid instelling van de ledlamp is van toepassing op een uitgeschakelde TV, en niet op de ingeschakelde TV. Ik was in de veronderstelling dat ik middels dat menu ook het logo kon beïnvloeden bij een ingeschakeld beeld.

Conclusie, het werkt zoals het zou moeten werken. Stomme ik.

[ Voor 15% gewijzigd door mcsluis op 29-12-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Question: Heb een 47LM760s. En daar wil ik eigenlijk mee skypen, maar ik vertik het om een LG webcam van 200 euro te kopen. heb er al een keer een logitech aangehangen, maar die wordt niet gedetecteerd. Weet iemand of er een omweg of iets te tweaken is zodat ik een willekeurige webcam aan de TV kan hangen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:12
Koop je toch gewoon een android mini pc.

http://www.shopzinnig.nl/...=page&group_id=13&lang=NL

Er zijn vast wel goedkope webcams die op deze android mini pc werken. Maar let op, blijkbaar werken niet alle webcams hier op.. even googlen en dan weet je het.

Plus grote voordeel is dan kan je er nog veel meer mee dan alleen skypen!

Edit: blijkbaar werkt de MK808 niet met een webcam.
Maar de 1 versie oudere MK802 zou wel met een aantal specifieke webcams moeten kunnen werken. Zie hier:
http://www.squidoo.com/mk...pc-review#module161704011

MK802 winkel:
http://mediaplayerxl.nl/m...ampaign=Prijsvergelijkers

[ Voor 65% gewijzigd door SpitfireNL op 29-12-2012 14:17 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel
  • Laatst online: 03-07 14:29

quakel

Dhr

Dimens schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 02:52:
[...]

Waar heb je hem verkocht. Ik heb er ook een maar doe er niets mee en zou hem voor dat geld wel willen verkopen.
Via marktplaats!

JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:32
Ik heb vanmiddag de 42LM640s gekocht, was gelukkig nog 1 exemplaar direct af te halen bij Correct in Rotjeknor. Ben er erg blij mee, de eerste indruk is beter dan ik had verwacht! Echt een mooi scherm voor een goede prijs.

Ik ben alleen op zoek naar een handleiding waarin staat hoe ik vanalles kan instellen. Ja ik weet het, een echte tweaker heeft geen handleiding nodig :+ Maar lijkt me toch wel handig. De handleiding die erbij zit staan dat soort dingen (hoe je de 3d settings kan tunen etc) niet in.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 14:53
Hoe ver zitten jullie van de tv?

Ik zit nu op 3m50 van een 42 inch tv maar ik heb het gevoel dat ik er te ver van zit.

Wat zegt men vriedin? Zetel dichter zetten. 8)7
Wat zeg ik? Groter tv kopen. ;)

LG 55LM620 of LG 55LM660

De 660 heeft built-in wifi & magic remote, de 620 niet.

Prijsverschil = 100 €

Kunt ge met de gewone afstandsbediening de smart tv ermee bedienen?

Bestaan er toetsenborden die werken om de smart tv te kunnen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:35
Greg1983 schreef op zondag 30 december 2012 @ 09:02:
Hoe ver zitten jullie van de tv?

Ik zit nu op 3m50 van een 42 inch tv maar ik heb het gevoel dat ik er te ver van zit.

Wat zegt men vriedin? Zetel dichter zetten. 8)7
Wat zeg ik? Groter tv kopen. ;)
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een andere tv nu ben ik zeer geinteresseerd in de LG 42LM620s
gezien de positieve verhalen hier en de tv heeft een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding.

Nu is mijn kijkafstand 2m 90. In de winkels waar ik de tv heb gezien dan lijkt 42 inch niet groot gezien de grote van de winkel(s).
Een vriend van mij heeft een 42 inch Philips staan en dan denk ik oei toch best groot. (kijkafstand bij hem is 3 meter.) Dit komt misschien ook wel omdat ik nooit een grotere tv gehad heb dan 32 inch.

Op internet heb ik diverse tabellen gezien wat de minimale kijkafstand moet zijn bij een 42 inch full hd tv
en daar voldoet de kijkafstand aan. Ook voor 3D weergave is de afstand groot genoeg (2x schermgrote).

Ik heb nu een samsung 32 inch led tv staan en die is voor het mooie te klein, ik zat eerst naar een 40 inch Samsung te kijken maar mijn voorkeur gaat nu echt uit naar de LG.

Is 2m 90 afstand voldoende voor een 42 inch? Volgens Greg1983 wel want die wil al naar een grotere tv op 3m 50 afstand ;)

andere meningen?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 21:26
Ik ben van de week én vandaag eens even binnen gelopen bij de Saturn en BCC om eens fysiek beeld te krijgen bij de LG 32LM660S maar bij beide stonden ze niet (meer)
Enkel vandaag kreeg ik van de Saturn verkoper te horen dat dit type een 2011 versie eruit is/gaat ...
De Wehkamp heeft 'm ook niet meer en TVDiscounter van Coronel is ook nog maar 1 zo te zien.
Lijkt er dus wel op dit uitlopend is...

Houdt het in dat de versies zo snel er in en eruit gaan.? Volgens mij is deze begin 2012 rond april/mei op de markt gekomen. Op de LG site staat verder geen intro datum oid.

Kan iemand mij daar iets over melden...
Ik twijfel tussen deze aangezien dit een passieve 3D en muis remote heeft maar ook 4 brilletjes bij zitten.
De andere twee opties zouden zijn de Samsung UE32ES6710 heeft een actieve 3D of vandaag gezien de 32PFL6007 welke wel een erg mooi beeld heeft maar ik niet veel over weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343577 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:53:
Alleen een vraagje, ik heb mijn versterker via een optische kabel aangesloten op de TV, maar ik krijg het niet voor elkaar om het geluid over mijn versterker te laten lopen.
Kan iemand dit misschien in kindertaal uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Iemand :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ik heb m'n LG tv net, maar ik heb het wel voor elkaar gekregen om hem op externe geluidsbron te zetten. Moet je doen in het scherm waar je kan kiezen welke HDMI poort je wil bekijken, daar staat dan onder die icoontjes of het geluid via de TV gaat of via externe audio. Misschien dat dat de optie is die je nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Megapaul schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:51:
[...]

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een andere tv nu ben ik zeer geinteresseerd in de LG 42LM620s
gezien de positieve verhalen hier en de tv heeft een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding.

Nu is mijn kijkafstand 2m 90. In de winkels waar ik de tv heb gezien dan lijkt 42 inch niet groot gezien de grote van de winkel(s).
Een vriend van mij heeft een 42 inch Philips staan en dan denk ik oei toch best groot. (kijkafstand bij hem is 3 meter.) Dit komt misschien ook wel omdat ik nooit een grotere tv gehad heb dan 32 inch.

Op internet heb ik diverse tabellen gezien wat de minimale kijkafstand moet zijn bij een 42 inch full hd tv
en daar voldoet de kijkafstand aan. Ook voor 3D weergave is de afstand groot genoeg (2x schermgrote).

Ik heb nu een samsung 32 inch led tv staan en die is voor het mooie te klein, ik zat eerst naar een 40 inch Samsung te kijken maar mijn voorkeur gaat nu echt uit naar de LG.

Is 2m 90 afstand voldoende voor een 42 inch? Volgens Greg1983 wel want die wil al naar een grotere tv op 3m 50 afstand ;)

andere meningen?
Ik zit op 2m80 en heb een 47inch. Het is heel erg wennen in het begin, zat in begin veel te twijfelen of ik hem niet te groot had gekocht. Maar ik game er veel op (via pc dus hull hd) en kijk veel full HD films.

Als je hem meer gebruikt voor tv kijken zou ik wel een de 42" aanraden, gebruik je hem net als ik om veel te gamen en HD films te kijken zou ik voor 47"gaan.

Het is echt heel persoonlijk, de hele tijd op 2m 80 naar een 47 "kijken kan ook enigzins onprettig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Laatst online: 07:23
In mijn geval moest ik op de receiver nog selecteren of de analoge of opt-in ingang gebruikt moet worden. Na opt-in geselecteerd te hebben geluid! Misschien bij jou ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Iemand ervaring met redcoon?

Ik heb zopas de LG 55LM660s besteld via redcoon na lang reviews en meningen te hebben gelezen.

Men vader heeft de 42LM660s dus kon ik die al half uittesten. Veel mogelijkheden maar ik zie mijzelf niet direct internetten op men tv.

Welke 3D Blu-ray speler raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Greg1983 schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:42:

Ik heb zopas de LG 55LM660s besteld via redcoon na lang reviews en meningen te hebben gelezen.

Men vader heeft de 42LM660s dus kon ik die al half uittesten. Veel mogelijkheden maar ik zie mijzelf niet direct internetten op men tv.

Geen ervaring met Redcoon. Kwa blu-ray speler raad ik een PS3 aan :P Heb ik zelf al jaren, en het mooie is dat dat ding met een software update sinds enige tijd zelfs 3D blurays ondersteunt. Heb Avatar 3D erbij gehaald, ziet er echt super uit op m'n 42LM640s! :9~ Moet op jouw 55" helemaal een feest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Zonde want ik heb een maand of 2 geleden men ps3 verkocht incl. games en g27 stuur aangezien ik er amper nog op zat.

Geen zin om 250 á 300 uit te geven voor een ps 3 alleen maar voor 3d films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb het voor elkaar. Eindelijk geluid over mijn versterker.

Blijkt dat mijn opt 1 (optische ingang) stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Daar geldt het zelfde voor als voor je TV: bepaal je budget en ga reviews lezen :)
Persoonlijk kan ik een Oppo of een Denon aanraden. Kost je wel minimaal 350-400 euro (Denon) en >500 voor een Oppo. Prima beeldje though 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Voor blu-ray speler max 100 € liefst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan blijft mijn eerste opmerking half staan: ga reviews lezen. Open desnoods een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies als je echt niet weet waar je het beste aan doet, maar dat lijkt me stug. Sowieso, voor 100 euro een BR speler kan wel, maar verwacht er geen wonderen van ;)

Maar een vraag als "welke BR speler moet ik kopen" valt eigenlijk ver buiten dit topic - dat over de LG 2012 TV's gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13

Johnny E

Dôh !!

Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe media setup in de woonkamer.
Nu heb ik m'n oog laten vallen op de LG 43LM671S TV, deze voldoet volledig aan mijn eisen en is goed betaalbaar. Ik ben alleen benieuwd hoe de ingebouwde Mediaspeler zich houdt t.o.v. bijv, XBMC?

Ik heb nu een oude XBMC HTPC staan en ik ben daar erg blij mee maar de leeftijd van deze doos is over de houdbaarheid heen, 1080P is bijv. geen optie laat staan 3D.

Ik wil dus eigenlijk weten of ik moet kijken naar een nieuwe XBMC setup of voldoet de ingebouwde LG speler als streaming media hub? De LG werkt volgens mij alleen met DLNA, maar is de codec support een beetje op orde?

Het is de bedoeling dat de LG wordt gekoppeld aan een Marantz NR1603 receiver voor de benodigde audio.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Greg1983 schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:25:
Zonde want ik heb een maand of 2 geleden men ps3 verkocht incl. games en g27 stuur aangezien ik er amper nog op zat.

Geen zin om 250 á 300 uit te geven voor een ps 3 alleen maar voor 3d films.
Tweedehands PS3 is denk ik wel te vinden voor rond de 100,-, misschien 125,-. Volgens mij kunnen alle generatie PS3's 3D blurays afspelen, maar dat zou je even moeten uitzoeken. Die van mij is het originele model met een 80GB schijf, denk van 2007 of 2008. Dus je hoeft niet perse de slimline te hebben.

Ohja en die heeft ook een optische audio output, dus Dolby surround op m'n surround set. Net Avatar 3D gekeken op m'n 42LM640s, is nog beter dan naar de bios gaan, echt fantastisch beeld (en geluid)!

[ Voor 14% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 01-01-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik zit er ca. 4 meter vanaf en heb een 55" LM760S. Ben blij dat ik niet voor de 47" variant ben gegaan. Op onderstaande foto zou je niet zeggen dat de tv 1,39M is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HMRXUALA.jpg

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Johnny E schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:47:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe media setup in de woonkamer.
Nu heb ik m'n oog laten vallen op de LG 43LM671S TV, deze voldoet volledig aan mijn eisen en is goed betaalbaar. Ik ben alleen benieuwd hoe de ingebouwde Mediaspeler zich houdt t.o.v. bijv, XBMC?

Ik heb nu een oude XBMC HTPC staan en ik ben daar erg blij mee maar de leeftijd van deze doos is over de houdbaarheid heen, 1080P is bijv. geen optie laat staan 3D.

Ik wil dus eigenlijk weten of ik moet kijken naar een nieuwe XBMC setup of voldoet de ingebouwde LG speler als streaming media hub? De LG werkt volgens mij alleen met DLNA, maar is de codec support een beetje op orde?

Het is de bedoeling dat de LG wordt gekoppeld aan een Marantz NR1603 receiver voor de benodigde audio.
Persoonlijk zou ik echt voor een nieuwe XBMC setup gaan. Betere codec ondersteuning en meer opties om aan te passen naar persoonlijke wensen. Zotac-je met openelec bijvoorbeeld en je bent voor 260 euries klaar. Minder nog als je zonder SSD of HD gaat draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 02-01-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty

Ik heb mijn LM660 bij Redcoon bestelt. Let er wel op dat die gasten vaak direct uit voorraad leverbaar neerzetten op de website terwijl het vaak niet zo blijkt te zijn. Volgende werkdag leveren zit er dus amper bij. Maar uiteindelijk na 4 dagen mijn lm660 wel geleverd gekregen en verder niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

sjorremans schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:05:
Ik zit er ca. 4 meter vanaf en heb een 55" LM760S. Ben blij dat ik niet voor de 47" variant ben gegaan. Op onderstaande foto zou je niet zeggen dat de tv 1,39M is.

[afbeelding]
Verrekt zelfde TV met bijna zelfde TV meubel als ik heb :D goeie smaak :9

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Xtr3me4me schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:14:
[...]

Verrekt zelfde TV met bijna zelfde TV meubel als ik heb :D goeie smaak :9
Meubelen heeft vriendin uitgezocht :+ Zolang ik de televisie maar mocht bestellen vond ik alles goed O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:35
Hallo,

Mijn schoonvader heeft net de lm860V gekocht.

Nu proberen wij de 2.1 surround aan te sluiten via een optische kabel (spdif)

Alles wat wij proberen heeft geen effect... er komt geen geluid uit de boxen..

via de tulp stekkers was dit ook al niet mogelijk, doen we deze echter direct in de media speler doet hij het wel..

een andere optische kabel heeft ook niet gewerkt.

doe ik nou simpelweg gewoon wat fout??

optische kabel -> tv rechtstreeks.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet je zeker dat de aansluiting op je receiver een INGANG en geen uitgang is? :)
En op wat voor set probeer je de TV aan te sluiten (merk/type)? Mijn glazen bol is stuk namelijk ;)

[ Voor 39% gewijzigd door The Eagle op 02-01-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:35
yup, heb ik bij stil gestaan haha, er zijn idd 2 aansluitingen..

het gaat om een panasonic home cinema set.

[ Voor 26% gewijzigd door furian88 op 02-01-2013 17:30 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Guys, heb nu een paar weken de 47lm760s en wat een specs, ben er ook erg blij mee. Een ding wat mij soms dwars zit, is de clouding in alle hoeken. Laatst blade runner gekeken en dan merk je het echt. Vandaag toch maar lg gebeld en die komen maandag langs, support gaf aan dat ze desnoods de paneel vervangen, maar ben bang dat het een soort bingo wordt, misschien ia de vervanging nog slechter. Hebben jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-06 16:57
@ mohawk0618.
Clouding/bleeding heeft elke tv wel last van. Bij het ene merk komt het vaker voor dan bij het andere. Wij als LG bezitters hebben allemaal last van clouding. Mijn 55LM760s heeft het ook in bepaalde hoeken. Het ligt er ook aan wat je precies aan het kijken ben (donkere scènes)

Dat je LG belt is prima. Hun zullen zeer waarschijnlijk het paneel vervangen. Wat je echter eerst moet doen is de instellingen aanpassen. Heb je de instellingen nog staan hoe de tv uit de doos kwam? Zo ja, dan is dat je eerste probleem. Deze tv’s ( …. 760, 860, 950 etc) dienen ingesteld te worden op een bepaalde manier. Zo kan je clouding/bleeding/ghosting/lag etc sterk verminderen. In dit draadje vind je qua instellingen / tweaks voldoende informatie.

Wat je ondertussen ook kan doen is een foto maken van het "probleem" en vervolgens hier posten. Liefst als de ruimte helemaal donker is en bij die bepaalde film waar de clouding te zien is. Het heeft niet veel zin om een foto te maken als je op de "home" knop drukt of bij het starten van apps, want dan zal je tv de verlichting een korte tijd verhogen.

Succes, en keep posting.

[ Voor 2% gewijzigd door whiteclear op 02-01-2013 21:46 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 23:24
ik zet nog een keer mijn settings hier neer waarmee ik vrijwel geen clouding oid heb,voor de mensen die het willen proberen.

deze settings gebruik ik voor normaal tv gebruik.

beeldmodus: game
Backlight: 50
Contrast: 90
Helderheid: 35
scherpte: 20
Kleur: 57
Tint: 0
kleurtemp: 0

geavanceerde settings:

Dynamisch contrast: uit
Super resolutie: uit
kleurbereik: greyed out
clear white: uit
gamma: medium
voorkleurskleur: standaard

Afbeeldingsoptie:

Ruisonderdrukking: uit
Mpeg: uit
Zwart niveau: laag
motion eyecare: uit
LED lokaal dimmen: hoog

deze settings gebruik ik voor films via plex.

beeldmodus: standaard
Backlight: 55
Contrast: 90
Helderheid: 40
scherpte: 30
Kleur: 55
Tint: 0
kleurtemp: 0

geavanceerde settings:

Dynamisch contrast: laag
Super resolutie: uit
kleurbereik: greyed out
clear white: uit
gamma: hoog
voorkleurskleur: standaard

Afbeeldingsoptie:

Ruisonderdrukking: uit
Mpeg: uit
motion eyecare: uit
LED lokaal dimmen: hoog
trumotion: uit

[ Voor 33% gewijzigd door nemmiesis29 op 02-01-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Thx Whiteclear,

Ik heb de instellingen overgenomen van FlatpanelsHD en is eigenlijk super.
(http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799). Ik heb een aantal pics hier, gemaakt in totale donker.

http://imageshack.us/phot...ajlt0bsxkuwtjrortdoo.jpg/
http://imageshack.us/phot...anl1p1gwgzufeltbionr.jpg/
http://imageshack.us/phot...ahbey2t10iwmfwyenwpx.jpg/
whiteclear schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:44:
@ mohawk0618.
Clouding/bleeding heeft elke tv wel last van. Bij het ene merk komt het vaker voor dan bij het andere. Wij als LG bezitters hebben allemaal last van clouding. Mijn 55LM760s heeft het ook in bepaalde hoeken. Het ligt er ook aan wat je precies aan het kijken ben (donkere scènes)

Dat je LG belt is prima. Hun zullen zeer waarschijnlijk het paneel vervangen. Wat je echter eerst moet doen is de instellingen aanpassen. Heb je de instellingen nog staan hoe de tv uit de doos kwam? Zo ja, dan is dat je eerste probleem. Deze tv’s ( …. 760, 860, 950 etc) dienen ingesteld te worden op een bepaalde manier. Zo kan je clouding/bleeding/ghosting/lag etc sterk verminderen. In dit draadje vind je qua instellingen / tweaks voldoende informatie.

Wat je ondertussen ook kan doen is een foto maken van het "probleem" en vervolgens hier posten. Liefst als de ruimte helemaal donker is en bij die bepaalde film waar de clouding te zien is. Het heeft niet veel zin om een foto te maken als je op de "home" knop drukt of bij het starten van apps, want dan zal je tv de verlichting een korte tijd verhogen.

Succes, en keep posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 15:41
Sinds afgelopen maandag ben ik ook in het bezit van de LG 47LM620s.
Ik ben echt zeer tevreden over deze TV.
Vandaag eens de demo 3D Video Extreme uitgeprobeerd. Ik kan maar 1 ding zeggen wat gaaf!! Vooral het begin met de hand en de dollar die gewoon uit beeld komt.

Toch zit ik even met een vraag.
ik maak nu nog gebruik van de Dune mediaplayer en de Qnap Nas. Deze spelers draaien wel de 3D beelden mooi af, maar de .srt bestanden niet. Nu wil ik graag voor 3D content een externe schijf gaan kopen.Alleen werkt een 2.5 HDD die dan zijn stroom van de LG krijgt net zo goed als een 3.5 HDD op de LG of gaat dat niet lekker werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Bij mij werkt een 2.5 inch externe hdd gewoon goed en zonder problemen met 3d HSBS en OU mkv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@mohawk0618,

Bedankt voor de info.
ik heb hier nog wel een 3.5 met een opslag van 1TB staan, maar die gebruik ik als data backup voor mijn NAS server. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een 2.5 gezien deze makkelijker te verplaatsen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
whiteclear schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:44:
@ mohawk0618.
Clouding/bleeding heeft elke tv wel last van.
Elke LCD TV wel. Plasma heeft hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Laatst online: 30-06 16:57
Ik vind het meevallen. Ik zal vanavond een foto posten van de clouding in mijn toestel. Ik heb er zelf geen last van, het valt me alleen op als je het draaiende LG logo ziet (zoals je zelf post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Ik zal gewoon tot zondagavond erover nadenken en mogelijk toch maar van een reparatie afzien. Ik heb dit bij de call richting LG ook aangegeven, toch wilden zij dit zelf zien nadat zij de fotos zagen die ik mailde.
Ik laat het weten wat de uitkomst is.

[ Voor 43% gewijzigd door mohawk0618 op 03-01-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
Mabili schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:14:
Sinds afgelopen maandag ben ik ook in het bezit van de LG 47LM620s.
Ik ben echt zeer tevreden over deze TV.
Vandaag eens de demo 3D Video Extreme uitgeprobeerd. Ik kan maar 1 ding zeggen wat gaaf!! Vooral het begin met de hand en de dollar die gewoon uit beeld komt.

Toch zit ik even met een vraag.
ik maak nu nog gebruik van de Dune mediaplayer en de Qnap Nas. Deze spelers draaien wel de 3D beelden mooi af, maar de .srt bestanden niet. Nu wil ik graag voor 3D content een externe schijf gaan kopen.Alleen werkt een 2.5 HDD die dan zijn stroom van de LG krijgt net zo goed als een 3.5 HDD op de LG of gaat dat niet lekker werken?
Hoi Mabili,

Mag ik vragen waar je deze gekocht heb? Ik zit al een week te azen op deze tv maar hij komt maar niet op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
Hoi Allemaal!

In de OP staat de volgende reactie: "Ik mis dat de 670 geen analoge uit/ingangen meer heeft en de TruMotion niet uit te zetten is wat behoorlijk vervelend kan zijn als het je niet bevalt"
kunnen degene die beschikken over de LM670 dit bevestigen? ben namelijk geintersseerd in dit type toestel maar als bovenstaande waar is heb ik mijn twijfels...

vr gr Zorba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mabili schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 03:25:
@mohawk0618,

Bedankt voor de info.
ik heb hier nog wel een 3.5 met een opslag van 1TB staan, maar die gebruik ik als data backup voor mijn NAS server. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een 2.5 gezien deze makkelijker te verplaatsen is.
Een 2,5" gaat gewoon werken, die had ik er ook aan hangen, tot ie voor andere dingen ingezet moest worden ;). Hou er wel rekening mee dat als je een HDD aan de HDD aansluiting hangt, de TV hem wil initialiseren. Alle data die er evt op staat is dan vziw weg. Daarna kun je er wel data opzetten, dat is geen probleem. Maar als je die disk simpelweg wilt gebruiken om er films van af te kijken, dan kun je hem ook aan een van de andere USB aansluitingen hangen. Die HDD aansluiting is namelijk specifiek gemaakt om opnames en het pauzeren van live-tv mogelijk te maken. Bij de andere aansluitingen wordt de HDD gewoon als USB opslag device gezien. Daar heb je die initialisatie ook niet :)
Rhndy schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:45:
[...]

Hoi Mabili,

Mag ik vragen waar je deze gekocht heb? Ik zit al een week te azen op deze tv maar hij komt maar niet op voorraad!
Ik mag toch aannemen dat er meer dan 1 verkoper is van die TV? Je zou hem ook gewoon kunnen bestellen daar waar ie de laagste prijs heeft, dan merk je vanzelf wel wanneer ie komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@Rhndy

Dat mag..
Ik heb deze bij de BCC gehaald met de inch korting van 14% voor een prijs van 678,-
De oude prijs was 789 daar ging de 14% dan nog vanaf, maar is nu opeens 816,- inclusief korting.
Zelf vind ik het geen slechte prijs die ik heb betaald voor een TV van 47 inch ;)

@The Eagle

Dat met de eerste USB poort had ik inderdaad gemerkt.
Ik had even tijdelijk de 1TB 3.5 schijf aangesloten en ik kreeg direct een melding dat de TV de HDD wilde initialiseren. Het staat wel verwarrend in de handleiding moet ik zeggen.
Daarin word vermeld USB1 voor HDD, USB2 als USB hub of USB stick etc.
Maar nu je tip te hebben gelezen is het kwartje gevallen ;)

Het is nu even op jacht naar een knappe 2.5 inch HDD.

Wat ik wel trouwens sinds gisteren merk is dat de 3D content via Youtube opeens niet meer lekker loopt.
De youtube app heeft veel last van buffering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Sinds gisteravond heb ik last van horizontale strepen over de gehele hoogte van het scherm. Ze zitten alleen aan de linkerkant en worden vager naarmate ze naar het midden gaan. Over ongeveer 75% van de breedte zijn ze te zien waarbij de linkerkant het heftigst is.

Het is een LG 47LM670S van ongeveer 3 maanden oud.

Ik heb het op al mijn inputkanalen (dus niet alleen TV, maar ook PS3/HTPC en ook in de menu's).

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of ik dit zelf kan verhelpen?

LG LM670S Strepen

LG LM670S Strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Net even naar Media Markt geweest en geïnformeerd naar de laagste prijs garantie maar ze gaven geen korting omdat de TV niet op voorraad was bij de andere winkel waar deze goedkoper was. :(. Naja, dan wacht ik maar even. De verkoper vertelde me wel dat het niet zeker is dat de CI+ modules die niet van @Smit zijn wel werken op deze TV. Die modules kosten echter €69,99 en die van Neotion kost rond de 40-45. Ik kon er in dit topic niet echt veel over vinden. Iemand ervaringen met de CI+ module in de 47LM620S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Bizzarro schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:22:
Sinds gisteravond heb ik last van horizontale strepen over de gehele hoogte van het scherm. Ze zitten alleen aan de linkerkant en worden vager naarmate ze naar het midden gaan. Over ongeveer 75% van de breedte zijn ze te zien waarbij de linkerkant het heftigst is.

Het is een LG 47LM670S van ongeveer 3 maanden oud.

Ik heb het op al mijn inputkanalen (dus niet alleen TV, maar ook PS3/HTPC en ook in de menu's).

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of ik dit zelf kan verhelpen?

[afbeelding]

[afbeelding]
Geen idee wat het is, maar lijkt mij klinken als een hardware mankement van het display. Denk niet dat je het zelf kan oplossen. Ik zou iig contact opnemen met de winkel of LG zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Hi Rhndy,
Ik heb die van Smit ook bij MM gekocht, wilde niet online kopen. Werkt prima!
Rhndy schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:15:
Net even naar Media Markt geweest en geïnformeerd naar de laagste prijs garantie maar ze gaven geen korting omdat de TV niet op voorraad was bij de andere winkel waar deze goedkoper was. :(. Naja, dan wacht ik maar even. De verkoper vertelde me wel dat het niet zeker is dat de CI+ modules die niet van @Smit zijn wel werken op deze TV. Die modules kosten echter €69,99 en die van Neotion kost rond de 40-45. Ik kon er in dit topic niet echt veel over vinden. Iemand ervaringen met de CI+ module in de 47LM620S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:54
Ik heb gister een 55LM640S gekocht. Saturn heeft nu een actie waarmee schermen tot 16% korting krijgen.

Ik heb de afgelopen 6 jaar een oude 37" LG gehad en vond het tijd voor wat groters/mooiers.

Ik schok me rot van het fenomeen "input lag"! Geen enkele TV die ik tot dusfer had meegemaakt had er last van, maar blijkbaar hebben alle nieuwe tv's daar last van. Met de game mode functie is de lag gelukkig vrijwel weg. Met gamen/muis gebruiken merk ik er eigenlijk niets meer van, maar als ik het geluid van mijn console via zowel de versterker (direct op console aangesloten) als tv aansluit dan hoor je wel een echo-effect wat mij doet vermoeden dat er wel degelijk een lag is nog.

Je kan het testen door een CRT (per definitie 0 input lag) scherm naast je TV te zetten en een pc met dual monitor aansluiting gebruiken. Dan zet je een programma aan die in miliseconden telt en dan maak je met een snelle shutter een foto van beide schermen. Het verschil tussen beide schermen is de lag. Helaas heb ik geen CRT meer, maar een TN+ LCD monitor moet ook heel weinig hebben, beter dan niets.

Die lag zal wel komen door alle beeld verbetering die er nodeloos overheen gaat. Ik snap niet goed dat die beeldverbetering nodig moet zijn bij digitale bronnen. Bron zegt: pixel x heeft kleur y. Waarom moet de tv dan nog het laatste woord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
Rhndy schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:15:
Ik heb er een kaart van Neotion in zitten, werkt prima, Soms krijg ik even een melding in beeld dat het kanaal scrambed is maar na een seconde komt dan alsnog het beeld. Geen idee of dat aan de kaart of iets anders ligt.
In het begin van het topic werd juist gezegd dat de Neotion kaarten goed zouden werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
weertenaar schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:12:
[...]

Ik heb er een kaart van Neotion in zitten, werkt prima, Soms krijg ik even een melding in beeld dat het kanaal scrambed is maar na een seconde komt dan alsnog het beeld. Geen idee of dat aan de kaart of iets anders ligt.
In het begin van het topic werd juist gezegd dat de Neotion kaarten goed zouden werken....
Precies, ik lees allerlei verhalen op het internet. Die van @Smit blijken erg traag te zijn met zappen. In een andere LG tv heb ik ook een Neotion zitten en die werkt perfect. Dan heb je ook nog Quantis. Ik denk dat ik de Neotion er gewoon bij koop. Hoop dat de TV snel op voorraad komt bij Foka (die levert deze voor €679) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Zorbathagreek schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:53:
Hoi Allemaal!

In de OP staat de volgende reactie: "Ik mis dat de 670 geen analoge uit/ingangen meer heeft en de TruMotion niet uit te zetten is wat behoorlijk vervelend kan zijn als het je niet bevalt"
kunnen degene die beschikken over de LM670 dit bevestigen? ben namelijk geintersseerd in dit type toestel maar als bovenstaande waar is heb ik mijn twijfels...

vr gr Zorba
Morge, kan niemand mij hier duidelijkheid in geven, of is er niemand met een LM670 :/ Ik heb overal gekeken ook op de site van LG maar kan niks vinden dat je de TruMotion niet kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Oorspronkelijk kon je TruMotion niet uitzetten, maar dit is in een latere firmware aangepast. Je kunt TruMotion gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Dank je wel VanRoyal !
VanRoyal schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:55:
Oorspronkelijk kon je TruMotion niet uitzetten, maar dit is in een latere firmware aangepast. Je kunt TruMotion gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Is de 640s qua beeld te vergelijken met een 620, of eerder een 660? Het is een tussenmodel en er is niet heel veel over te vinden; ik blijf het idee houden dat de 640 aan de onderkant van de LED schermen zit qua kwaliteit..
In de winkel is het door het verschil aan instellingen en de belichting erg moeilijk om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
DinoPK schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:18:
Is de 640s qua beeld te vergelijken met een 620, of eerder een 660? Het is een tussenmodel en er is niet heel veel over te vinden; ik blijf het idee houden dat de 640 aan de onderkant van de LED schermen zit qua kwaliteit..
In de winkel is het door het verschil aan instellingen en de belichting erg moeilijk om te vergelijken.
DinoPK schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:18:
Interessant inderdaad! En qua design is er ook geen verschil met de 660/670?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Vandaag toch even contact gehad met LG.

Sinds gisteren merk ik veel problemen bij het afspelen van 3D content.
Bij het afspelen van video bestanden via USB blijft het beeld zeer regelmatig hangen.
Ik heb een test gedaan met een ext hhd, usb stick maar het probleem blijft.
Haal ik het stroom even van de TV af dan gaat het even goed, maar naar een paar uur begint de ellende opnieuw.

Via Youtube naar 3D content kijken is ook opeens een probleem geworden.
ik ondervind dan veel last van buffers waardoor vloeiend een demo kijken niet meer mogelijk is.

Nu heb ik op advies van LG de firmware update van de site gehaald.
Mijn LG 47LM620s had versie 4.10.37 en het blijkt dat versie 4.10.43 de recente versie is.
Deze word alleen niet rechtstreeks aangeboden maar moet dus via USB gedaan worden.
Dit uitgevoerd en het is even afwachten, maar Youtube loopt nog steeds niet lekker.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de TV het is nog wel uitzoeken wat de beste beeld instellingen zijn maar het gezien ik eerst een jaar oude 37" had een vooruitgang. :)

Er is nog wel een klein puntje vind ik.
Het speelt inderdaad netjes MKV bestanden af, maar het is mij nog niet gelukt 3D ondertitels (idx/sub) met deze tv af te spelen. Met 2D srt bestanden is het natuurlijk geen probleem die worden netjes weergegeven. Ik blijf hiervoor denk ik ook mijn Dune Smart D1 voor gebruiken.
De TV kan wel vob bestanden afspelen maar helaas maar ook logisch geen ISO bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ik kan op de website van LG UK terugvinden dat er de volgende verschillen zijn:

- Local dimming (660 niet op de 640)
- WIFI (660 niet op de 640 standaaard)
- Magic Remote (660 niet op de 640 standaard)
- 660 is led plus en 640 is Flicker Free 3D tv
- Contrast optimizer (660 niet op de 640)

Maar had niet de mogelijkheid deze 1 op 1 te vergelijken helaas. Heb nu de 55LM640 besteld voor 982 euro (moet besteld worden 2 wkn) bij Saturn en kan eventueel de 55LM660 kopen direct uit voorraad voor 1200 euro.

Wat is wijsheid in deze.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:35
Vandaag was ik ff naar de mediamarkt en de bcc geweest.
Bij de bcc werd ik aangesproken door de verkoper ik gaf aan dat ik aan het kijken was voor een 42 inch led tv. Hij legde keurig alle verschillen uit maar hij gaf het advies om geen LG te nemen.
Hij noemde het zelf "Lekker Goedkoop".
Hij gaf aan dat Samsung en Philips betere merken zijn.

Wat wel apart was is dat hij het verschil in kwaliteit van het scherm liet zien door erop te tikken met zijn vinger. Bij de LG zag je idd een wat grotere vlek t.o.v. de philps, aparte manier van het verschil laten zien.
Mijn advies koop geen showmodel.

Weet iemand heel toevallig wat de LG 42LM620s / 660s bij saturn kost telefonisch wilde ze geen prijzen doorgeven. ik was deze week niet in de gelegenheid om er naar toe te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Megapaul op 05-01-2013 00:09 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Paulie72 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:45:
Ik kan op de website van LG UK terugvinden dat er de volgende verschillen zijn:

- Local dimming (660 niet op de 640)
- WIFI (660 niet op de 640 standaaard)
- Magic Remote (660 niet op de 640 standaard)
- 660 is led plus en 640 is Flicker Free 3D tv
- Contrast optimizer (660 niet op de 640)

Maar had niet de mogelijkheid deze 1 op 1 te vergelijken helaas. Heb nu de 55LM640 besteld voor 982 euro (moet besteld worden 2 wkn) bij Saturn en kan eventueel de 55LM660 kopen direct uit voorraad voor 1200 euro.

Wat is wijsheid in deze.
Volgens mij klopt dit niet (ik weet het wel zeker). Mijn 640 heeft local dimming, WIFI en Led plus. Contrast optimizer geloof ik ook. Het verschil tussen de 640 en 660 is bij mijn weten puur en alleen de magic remote. Het scherm is identiek. Dus bestel lekker de 640 en koop voor een paar tientjes een magic remote erbij :)
Pagina: 1 ... 28 ... 40 Laatste