xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Op de passieve schermen van nu heb je volgens mij nooit de full hd ervaring in 3d omdat de ene rij pixels naar je linker oog gaan en de andere rij pixels naar je rechteroog en de max reso van het scherm 1080p is. Half over under is wel scherper dan half SBS op een passief scherm. De 4k schermen kunnen wel 1080p per oog passief doen dacht ikDimens schreef op maandag 10 december 2012 @ 00:33:
[...]
Half SBS op passief 3D is inderdaad niet goed. Het kan wel, mar dan krijg je geen Full HD ervaring maar is je 3D eigenlijk maar 960x540.
[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 10-12-2012 10:02 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Nee. Half SBSop actief 3D heeft een resolutie van 960x1080 waardoor je dus een betere resolutie hebt.Phusebox schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:51:
[...]
Half SBS op actief 3D is hetzelfde, het blijft Half SBS...
[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-12-2012 13:19 ]
Dan krijg je dus:
Half SBS = 2x 960x1080 (naast elkaar)
Afgebeeld op actief 3D: 960x1080
Afgebeeld op passief 3D: 960x540
Half OU = 2x 1920x540 (boven elkaar)
Afgebeeld op actief 3D: 1920x540
Afgebeeld op passief 3D: 1920x540
Ik probeer dus ook zoveel mogelijk OU films te vinden, maar
als het echt niet anders kan, kijk ik ze ook wel in SBS hoor ;-)
Correctie:Keerzijde schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:01:
Wat betreft 3D beelden: wordt Half SBS en Half OU altijd op 1920x1080 afgebeeld?
Dan krijg je dus:
Afgebeeld op passief 3D: 960x540
Half OU = 2x 1920x540 (boven elkaar)
Afgebeeld op actief 3D: 1920x540
Afgebeeld op passief 3D: 1920x540
Ik probeer dus ook zoveel mogelijk OU films te vinden, maar
als het echt niet anders kan, kijk ik ze ook wel in SBS hoor ;-)
Afgebeeld op passief 3D: 960x540 960x1080!!
Waarom 960x1080? Omdat het side by side heet dus het verlaagt je verticale resolutie niet, alleen de horizontale.
[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-12-2012 16:04 ]
Horizontaal inderdaad en bij passief 3D heb je dan een resolutie van 960x540 per oog.Sir_Hendro schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:59:
[...]
Correctie:
Afgebeeld op passief 3D: 960x540 960x1080!!
Waarom 960x1080? Omdat het side by side heet dus het verlaagt je verticale resolutie niet, alleen de horizontale.
Omzetten van Half SBS naar Half OU zorgt er alleen maar voor dat er nog meer kwaliteit verloren gaat.Sir_Hendro schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:25:
Mijn excuses ik realiseer me nu pas dat je in 3D modus op een passief scherm altijd je verticale resolutie gehalveerd wordt door de techniek die er achter zit. Dan is het inderdaad wel erg slecht om SBS te kijken omdat je dan bijna DVD resolutie te pakken hebt. Jammer dat er zo weinig over under content is. Je zou opzich de SBS kunnen omzetten naar over under en dan afspelen maar dat converten kost ook weer veel tijd.
De 640s is ook geen Nederlands model maar een Duits model bedoeld voor de Duitse markt. Als hij eruit gaat, zal dat zijn omdat hij niet meer geïmporteerd zal worden. Dat is maar goed ook want die Duitse modellen konden nogal wat problemen geven.flash1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:34:
Ik ben vandaag naar de winkel geweest maar helaas hadden ze het 640s model niet meer, omdat hij eruit gaat zeiden ze. Klopt dit want ik heb ooit gelezen dat hij in oktober is geïntroduceerd? Nu is mijn oog gevallen op het 620, 660 en 670 model, maar ik kan helaas geen verschillen vinden in de specificaties?
Verschil tussen de modellen is bijvoorbeeld Cinema Screen Design voor de LM660S en LM670S wat inhoudt dat de bezel erg dun is waar de LM620S een dikke "oudewetse" rand heeft. De LM660S en LM670S hebben ook de magic remote waar dat bij de LM620S optioneel is, die krijg je er dus niet bij. Ook hebben deze Wi-Di wat staat voor Wireless Display. Op die manier kun je het beeld van je computer/laptop met Intel i processor weergeven op je televisie zonder kabels.
Verschil tussen de LM660S en de LM670S is voornamelijk design en materiaal.
Vertel eens dan wat voor problemen ?Dimens schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:42:
[...]
De 640s is ook geen Nederlands model maar een Duits model bedoeld voor de Duitse markt. Als hij eruit gaat, zal dat zijn omdat hij niet meer geïmporteerd zal worden. Dat is maar goed ook want die Duitse modellen konden nogal wat problemen geven.
Bijvoorbeeld slechte ondersteuning voor CI+ inclusief met Ziggo/UPC.
Verwijderd
Is hier iemand bekend met product codes?
ZA.BPFWLJG dit staat er op mijn LM640s,
en bij mij kan ik kiezen tussen ziggo of upc voor CI+, zelf heb ik telfort ITV.
alle apps werken gewoon, zoals uitzending gemist,sbs rtl,
groetjes
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 08:36 ]
Telfort heeft ook helemaal geen mogelijkheid tot een CI+ module. IPTV kun je alleen bekijken met een decoder van de aanbieder zelf.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:35:
en bij mij kan ik kiezen tussen ziggo of upc voor CI+, zelf heb ik telfort ITV.
alle apps werken gewoon, zoals uitzending gemist,sbs rtl,
groetjes
Verwijderd
Beste Dimens,Dimens schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:13:
[...]
Telfort heeft ook helemaal geen mogelijkheid tot een CI+ module. IPTV kun je alleen bekijken met een decoder van de aanbieder zelf.
Sorry ik heb verkeerd verwoord, ik heb inderdaad een decoder van telfort.
Ik bedoel van als ik naar instellingen ga, dan zie ik ziggo/UPC geprogrammerd staat voor eventueel CI+ kaart.
Ja, dat klopt. Maar je hoeft met de televisie niet te zoeken naar zenders omdat je de zenders via de digitale decoder van Telfort ontvangt. Je kunt hem dus laten zoeken naar digitale zenders ALS je bij Ziggo of UPC zit.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:05:
[...]
Beste Dimens,
Sorry ik heb verkeerd verwoord, ik heb inderdaad een decoder van telfort.
Ik bedoel van als ik naar instellingen ga, dan zie ik ziggo/UPC geprogrammerd staat voor eventueel CI+ kaart.
Dat Wi-Di heb ik nog nooit werkend gezien overigens... Zowel op mijn i7 Desktop als i3 mediacenter werkt het niet.Dimens schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:42:
[...]
Ook hebben deze Wi-Di wat staat voor Wireless Display. Op die manier kun je het beeld van je computer/laptop met Intel i processor weergeven op je televisie zonder kabels.
Daarbij zit het op mijn LM620S ook, niet dat ik er gebruik van ga maken.Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:10:
[...]
Dat Wi-Di heb ik nog nooit werkend gezien overigens... Zowel op mijn i7 Desktop als i3 mediacenter werkt het niet.
Ik wel maar heel interessant is het niet. Op dat gebied doet Apple met AirPlay het gewoon veel beter (wat ook op Intels WiDi werkt).Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:10:
[...]
Dat Wi-Di heb ik nog nooit werkend gezien overigens... Zowel op mijn i7 Desktop als i3 mediacenter werkt het niet.
Heeft de LG 640s ook WIDI?Dimens schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:47:
[...]
Ik wel maar heel interessant is het niet. Op dat gebied doet Apple met AirPlay het gewoon veel beter (wat ook op Intels WiDi werkt).
Ok, nice. Dan ga ik voor de LG 640s, omdat hij toch dezelfde specs heeft als de 660s en 670s.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:03:
[...]
Ja heeft ook WIDI maar nog niet getest.
Als ik even de persfoto's langs elkaar leg zie ik toch kleine verschillen volgens mij. Wellicht kan iemand die in het bezit is van de 640s een foto posten?flash1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:09:
[...]
Ok, nice. Dan ga ik voor de LG 640s, omdat hij toch dezelfde specs heeft als de 660s en 670s.
Was aan het twijfelen tussen de 660 en de 760, maar nu tussen de 660 en de 640.
EDIT: Zie hier wat close ups van een LM640s. De bezel is bij dit model wel "normaal" zichtbaar.
Ga dan toch maar voor het design van de LM660s
[ Voor 19% gewijzigd door Fuske op 11-12-2012 16:37 ]
Phusebox schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:51:
[...]
Half SBS op actief 3D is hetzelfde, het blijft Half SBS...
Ja hoor, waarom niet? Ik denk dat het vooral aan de film ligt of het '3D waardig' is.mohawk0618 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:39:
Wat vinden jullie van de HSBS 3d content dan? is het een beetje 3d waardig?
[...]
Finding Nemo 3D, erg geslaagd in 3D!
Brave 3D, je kunt zien dat hij is gemaakt om in 3D af te worden gespeeld!
Men In Black III 3D, mooi 3D effect.
The Raid: Redemption 3D, heb ik het gevoel dat het 3D effect er later aan toe is gevoegd.
Ik kijk op een 42LM640S.
Bron?Sir_Hendro schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:25:
Mijn excuses ik realiseer me nu pas dat je in 3D modus op een passief scherm altijd je verticale resolutie gehalveerd wordt door de techniek die er achter zit. Dan is het inderdaad wel erg slecht om SBS te kijken omdat je dan bijna DVD resolutie te pakken hebt. Jammer dat er zo weinig over under content is. Je zou opzich de SBS kunnen omzetten naar over under en dan afspelen maar dat converten kost ook weer veel tijd.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ik vind de combinatie met CI heerlijk, maar het biedt niet hetzelfde als een HD recorder. Een HD recorder heeft 2 tuners zodat je tegelijk op kunt nemen en naar iets anders kunt kijken. Aangezieen de TV maar 1 tuner heeft, kun je alleen maar opnemen waar je op dat moment naar kijkt. Bovendien: als je bijvoorbeels bij afwezigheid iets op wilt nemen, moet het scherm ook aan. Voor timeshift is het dan wel weer handigSpits schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:48:
Binnenkort wil ik overstappen naar Ziggo, ze geven me nu de keuze om te kiezen voor een gratis HD-recorder. Maar eigenlijk heb ik geen zin in nog een afstandsbediening naast mijn LG 42LM670 . Nu vraag ik me af, bied een CI+ module plus een externe HDD aan de tv me dezelfde functies als zo'n HD recorder? En ik lees nogal wat problemen met de CI+ module van een paar maanden terug, zijn er recentere ervaringen?
Wat ik zou doen: Ziggo lekker die HD recorder laten leveren, en zelf voor een tientje of 4 / 5 een CI module kopen. MP staat vol met smartcards van mensen die verhuizen, dus een extra smartcard is gauw gescoord voor weinig
Dan heb je best of both worlds. Kun je altijd nog kijken of het je de moeite is om er een losse HDD aan te hangen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Geen bron, je verliest gewoon onnodig pixels.
We nemen een cinema formaat film:
SBS = 50% pixels - passief weergave = 25% van pixels nodig van je scherm.We stretchen dan het ene beeld van links naar rechts en zetten de andere daar boven waardoor weer 100% van je pixels gebruikt worden. Maar goed, het hangt dan dus wel er van af wat voor aspect ratio het origineel is. Bij 16:9 is dit dus niet mogelijk, alleen bij cinema formaat.
Full SBS is 100% van de pixels (x2)Sir_Hendro schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:54:
[...]
SBS = 50% pixels - passief weergave = 25% van pixels nodig van je scherm.We stretchen dan het ene beeld van links naar rechts en zetten de andere daar boven waardoor weer 100% van je pixels gebruikt worden. Maar goed, het hangt dan dus wel er van af wat voor aspect ratio het origineel is. Bij 16:9 is dit dus niet mogelijk, alleen bij cinema formaat.
Half SBS is 100% van de pixels
Bij passief:
Linker oog: 50% van de pixels frame 1, 2, 3, enz.
Rechter oog: 50% van de pixels frame 1, 2, 3, enz.
Bij actief:
Linker oog: 100% van de pixels frame 1, 3, 5, enz.
Rechter oog: 100% van de pixels frame 2, 4, 6 enz.
Dus de bewering is dat bij 21:9 formaat bij half sbs er veel pixels verloren gaan? Hierboven staan meerdere post hierover maar ik zie geen 1 technische onderbouwing. Het leest meer als een theorie gebaseerd op de zwarte balken waardoor er bij OU minder gerekt zou moeten worden.Sir_Hendro schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:54:
[...]
Het lijkt mij dat half sbs er inderdaad horizontaal meer uitgerekt wordt, echter het beeld dat uitgerekt wordt bevat meer pixels.
Bij half OU wordt er minder verticaal gerekt, echter bevat het gerekte gedeelte minder pixels.
Feitelijk is het enige wat ik lees theorieën hierover zonder enige technische onderbouwing, het zo best maar ik zelf zie niet waar er extra pixels verloren gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door evilpin0 op 12-12-2012 13:04 ]
Met het blote oog ook goed waarneembaar wanneer je een half sbs versie van een film pakt en dezelfde film in OU bekijkt. OU ziet er gewoon scherper uit op een passief scherm. DVDFAB kan je het makkelijk zelf testen door een film in half SBS en OU te rippen.evilpin0 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:03:
[...]
Dus de bewering is dat bij 21:9 formaat bij half sbs er veel pixels verloren gaan? Hierboven staan meerdere post hierover maar ik zie geen 1 technische onderbouwing. Het leest meer als een theorie gebaseerd op de zwarte balken waardoor er bij OU minder gerekt zou moeten worden.
Het lijkt mij dat half sbs er inderdaad horizontaal meer uitgerekt wordt, echter het beeld dat uitgerekt wordt bevat meer pixels.
Bij half OU wordt er minder verticaal gerekt, echter bevat het gerekte gedeelte minder pixels.
Feitelijk is het enige wat ik lees theorieën hierover zonder enige technische onderbouwing, het zo best maar ik zelf zie niet waar er extra pixels verloren gaan.
http://www.avsforum.com/t...e-switch-to-passive-3d-tv
evilpin0 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:03:
[...]
Dus de bewering is dat bij 21:9 formaat bij half sbs er veel pixels verloren gaan? Hierboven staan meerdere post hierover maar ik zie geen 1 technische onderbouwing. Het leest meer als een theorie gebaseerd op de zwarte balken waardoor er bij OU minder gerekt zou moeten worden.
Alleen heeft dat weinig meerwaarde bij een passieve 3D tv.arutten schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:04:
Daarom koop of download ik alleen nog maar 3D Bluray films: die hebben een resolutie van 1920x2205 verdeeld over 2 beelden van 1920x1080 en 45 pixels zwarte tussenruimte. LINK
Is dan ook veel strakker (FullHD) in vergelijking tot een SBS of OU mkv.
Beter nog dat werkt niet eens op een passieve 3D tvPhusebox schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:07:
[...]
Alleen heeft dat weinig meerwaarde bij een passieve 3D tv.
Of mis ik een programma om full hd bluray iso af te spelen op de tv met passieve 3d?
[ Voor 15% gewijzigd door evilpin0 op 12-12-2012 16:19 ]
Waarom werkt dit dan niet op een passieve 3D tv? Deze worden met een 3D Bluray speler afgespeeld.evilpin0 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:18:
[...]
Beter nog dat werkt niet eens op een passieve 3D tv
Of mis ik een programma om full hd bluray iso af te spelen op de tv met passieve 3d?
Sorry natuurlijk werkt dat gewoon. Ik redeneerde even vanuit me eigen set-up (pc -> HDMI -> tv).arutten schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:22:
[...]
Waarom werkt dit dan niet op een passieve 3D tv? Deze worden met een 3D Bluray speler afgespeeld.
Ik open altijd gewoon het stream bestand van bluray iso's, bij full HD zijn dit dus altijd 2 bestanden, wat ik dus niet kan afspelen.
Waarom mount je de iso op de pc niet? Dan kan je de film in 3D afspelen met Arcsoft TotalMedia Theatre of Cyberlink PowerDVD 1x en weergeven op jouw tv middels HDMI.evilpin0 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:24:
[...]
Sorry natuurlijk werkt dat gewoon. Ik redeneerde even vanuit me eigen set-up (pc -> HDMI -> tv).
Ik open altijd gewoon het stream bestand van bluray iso's, bij full HD zijn dit dus altijd 2 bestanden, wat ik dus niet kan afspelen.

Hoezo? LG Cinema 3D tv's geven 3D In FullHD weer:Phusebox schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:07:
[...]
Alleen heeft dat weinig meerwaarde bij een passieve 3D tv.
Link 1
Link 2
Link 3
Euhm, wat? LG Passief 3D geeft Full HD 3D weer? Sinds wanneer? Passief kan never nooit Full HD 3D weergeven. De techniek is gewoon heel anders, zie paar post boven je ook.arutten schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:34:
[...]
Hoezo? LG Cinema 3D tv's geven 3D In FullHD weer:
Link 1
Link 2
Link 3
Full HD is gewoon niks minder en niks meer dan 1920 x 1080 voor elk oog. Ik ken geen materiaal die 1920 x 2160 is als je OU neemt.
En LG heeft geen Passief 3D schermen van 21:9 Duss...of ik begrijp je verkeerd of je leest de verkeerde forums
[ Voor 20% gewijzigd door Xtr3me4me op 12-12-2012 17:02 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik had het ook niet over OU/SBS maar over 3D Bluray. Tevens maak je een foutje: in mijn eerste link staat 1920x2205, dus dat zou 16:18 zijn en niet 21:9Xtr3me4me schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:56:
[...]
Euhm, wat? LG Passief 3D geeft Full HD 3D weer? Sinds wanneer? Passief kan never nooit Full HD 3D weergeven. De techniek is gewoon heel anders, zie paar post boven je ook.
Full HD is gewoon niks minder en niks meer dan 1920 x 1080 voor elk oog. Ik ken geen materiaal die 1920 x 2160 is als je OU neemt.
En LG heeft geen Passief 3D schermen van 21:9 Duss...of ik begrijp je verkeerd of je leest de verkeerde forums
Kijk maar bij de 3 links die ik als laatste gepost had.
[ Voor 4% gewijzigd door arutten op 12-12-2012 17:06 ]
Excuses, maar 3D blu-ray op de LG Cinema (Zoals ik heb de LG55LM760S) blijft half beeld. De beelden zijn niet Full HD 3D weer gegeven.arutten schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:05:
[...]
Ik had het ook niet over OU/SBS maar over 3D Bluray. Tevens maak je een foutje: in mijn eerste link staat 1920x2205, dus dat zou 16:18 zijn en niet 21:9
Kijk maar bij de 3 links die ik als laatste gepost had.
De content in pixels wordt gehalveerd. Omdat hetzelfde beeld 2 x verwerkt wordt.
Het materiaal wordt door de tv zelf in 2en gehakt en zelf onder of boven of links of rechts geplaatst. Alleen je ziet dat niet, ook niet zonder bril omdat je alleen een wazige beeld ziet. Maar dat wazige beeld is de helft in pixels als je de normale 2D versie op zou zetten.
Alleen de films die Half OU of Half SBS zijn, zijn door de converter gehaald die het beeld zo al voor gegenereerd heeft en al gehalveerd. De tv zelf plakt ze netjes weer bij elkaar tot 1 geheel. Maar net als de 3D blu-ray films op schijf, geld dezelfde regel: Pixels zijn gehalveerd.
De LG of welk merk dan ook, de Passief techniek kan niet Full HD 3D weer geven. Bedoel dit is gewoon bekend. (Zie wikipedia)
[ Voor 14% gewijzigd door Xtr3me4me op 12-12-2012 17:16 ]
"you're technically not getting a full 1080p image for each eye, though your brain should be perceiving a 1080p image when it puts the two together." LINKXtr3me4me schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:12:
[...]
Excuses, maar 3D blu-ray op de LG Cinema (Zoals ik heb de LG55LM760S) blijft half beeld. De beelden zijn niet Full HD 3D weer gegeven.
De content in pixels wordt gehalveerd. Omdat hetzelfde beeld 2 x verwerkt wordt.
Het materiaal wordt door de tv zelf in 2en gehakt en zelf onder of boven of links of rechts geplaatst. Alleen je ziet dat niet, ook niet zonder bril omdat je alleen een wazige beeld ziet. Maar dat wazige beeld is de helft in pixels als je de normale 2D versie op zou zetten.
Alleen de films die Half OU of Half SBS zijn, zijn door de converter gehaald die het beeld zo al voor gegenereerd heeft en al gehalveerd. De tv zelf plakt ze netjes weer bij elkaar tot 1 geheel. Maar net als de 3D blu-ray films op schijf, geld dezelfde regel: Pixels zijn gehalveerd.
De LG of welk merk dan ook, de Passief techniek kan niet Full HD 3D weer geven. Bedoel dit is gewoon bekend. (Zie wikipedia)
Wie er ook "gelijk" heeft, maakt mij eigenlijk geen moer uit: ik vind het beeld fantastisch en daar gaat het toch om, niet?
Daar heb je gelijk in! Beeld is ook prachtig om naar te kijken. En geloof me, met 68 3D films ben ik nog lang niet uitgekeken!arutten schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:25:
[...]
"you're technically not getting a full 1080p image for each eye, though your brain should be perceiving a 1080p image when it puts the two together." LINK
Wie er ook "gelijk" heeft, maakt mij eigenlijk geen moer uit: ik vind het beeld fantastisch en daar gaat het toch om, niet?
Vooral icm een goede HT installatie met DTS-HD Master
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Sammys 3d adventure! Haha kinderlijke film maar een van de beste in 3d met pop out galore!arutten schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:16:
Avatar 3D op bluray blijft de ultieme 3D film!
In bijv. Legend Of The Guardians-The Owls Of Ga'Hoole en Madagascar 3 zijn de effecten wel weer super.
[ Voor 3% gewijzigd door arutten op 12-12-2012 21:09 ]
Voeding defect?
Omdat ik 'm via MM gekocht heb ook via hun website een melding gedaan. CE Repair gaat contact opnemen..
Nog meer mensen een soortgelijke ervaring?
Die wees mij erop dat de verbinding met de tv 'niet goed' was....
Bleek dat de tv slechts een 100Mbit verbinding heeft terwijl de rest op een gbit snelheid werkt.
Hij vertelde dat dit problemen kon veroorzaken in de toekomst.
Iemand hier al iets van gemerkt?
Ik geloof er niet veel van, tv (lm760) werkt al dik een half jaar zonder problemen en wij streamen toch aardig wat van de nas
Dan bedoeld hij misschien dat de bandbreedte die 100mbit max kan leveren niet genoeg gaat zijn om al jou HD overheen te streamen. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Aangezien streamen van een heel grote blu-ray 3D film maar ongeveer max 8 mbit/s nodig heeft.darklord007 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:33:
Gisteren iemand van ziggo bij ons thuis geweest.
Die wees mij erop dat de verbinding met de tv 'niet goed' was....
Bleek dat de tv slechts een 100Mbit verbinding heeft terwijl de rest op een gbit snelheid werkt.
Hij vertelde dat dit problemen kon veroorzaken in de toekomst.
Iemand hier al iets van gemerkt?
Ik geloof er niet veel van, tv (lm760) werkt al dik een half jaar zonder problemen en wij streamen toch aardig wat van de nas
De huidige standaard is 1080p & 24 frames per second. In hollywood wordt op het moment een nieuwe filmopname techniek geintroduceerd. Dat zijn films die op 1080p & 48 frames per second zijn opgenomen en zullen ook met 1080p & 48 frames per second afgespeeld moeten worden op het scherm. Dit zou potentieel veel meer bandbreedte nodig gaan hebben. Maar het dubbele van 8mbit/s (1080p/24 fps) is nog steeds maar 16mbit/s wat jou 100mbit/s verbinding van jou TV ook makkelijk aan kan.
Deze informatie kan je hier terug vinden http://www.quora.com/What...movie-off-a-remote-server
Stel dat ik er langs zou zitten omdat ik het verhaal in bovenstaande link misschien niet goed heb begrepen.... dan nog is het geen probleem. Over 5 jaar als 100mbit onverwacht niet genoeg blijkt te zijn koop je toch gewoon een goedkope mediaspeler met 1gbit aansluiting en dan is het opgelost, dan heb je de 100mbit aansluiting van je TV niet meer nodig.
Ik zou echt niet weten waarom anders die ziggo monteur dat heeft gezegd.
Maar dan nog, die 100Mbit moet totdat ie afgeschreven is wel voldoende zijn, ik snap niet waar die monteur over lult. Ja, voor interactieve TV rechtstreeks via het kabelmodem aan je TV als je kabelabo boven de 100Mbit uitkomt. maar dat zal nog wel even duren vermoed ik
Laat ze eerst maar eens HbbTV echt gaan ondersteunen, daarna praten we verder
Magoed, die gasten weten ook lang niet alles en hebben soms ook het licht niet uitvegonden. De laatste die bij mij langskwam was een gevalletje LTS zwakstroom en door Ziggo extern ingehuurd. Vroeg in een appartement waar de muren en de vloer nog kaal waren waar de computer stond
Ik gebruik zelf nog wifi, dus ik weet niet wat de snelheid van de onboard NIC van de LG TV's zijn.
Tijd voor een nieuwe sig..
Intressant, alleen de onderste is weergeven in 16:9 formaat en niet in 21:9
Dat plaatje gaat over 21:9 materiaal op een 16:9 passive 3D scherm.evilpin0 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:41:
[...]
Intressant, alleen de onderste is weergeven in 16:9 formaat en niet in 21:9
Knip de zwarte balken bij de het onderste plaatje eruit en ik kom gewoon op het zelfde beeld oppervlakte.
Waar ik tegenaanliep was dit: http://<ip_van_tv>:37904/MediaRenderer1.xml
Staat een hoop info in, moet vast iets uit te halen zijn voor een DLNA hacker
Tegenwoordig verversen de panels in LCD TV's met 200 frames per seconde, lijkt me geen probleem dus voor 48 fps.evilpin0 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:23:
Zal een LG tv uit de nieuwe serie trouwens klaar zijn voor 48p content? Mischien door een update later? Geloof dat het enige is wat de tv moet doen in 48h draaien?
Ik denk eerder dat het medium waarop de film afgespeeld moet worden deze output dient te ondersteunen.
De afspeelapparatuur in de bioscopen moest wel worden aangepast of vervangen worden door The Hobbit HFR.
Ik hoop echt hard dat mijn 47LM760S daar ook bij hoort!evilpin0 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:23:
Zal een LG tv uit de nieuwe serie trouwens klaar zijn voor 48p content? Mischien door een update later? Geloof dat het enige is wat de tv moet doen in 48h draaien?
Lijkt logisch, maar goed 24p was ook niet standaard in het begin bij elke tv ondanks dat de lcd schermen dat natuurlijk prima konden doen.E2TK schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:56:
[...]
Tegenwoordig verversen de panels in LCD TV's met 200 frames per seconde, lijkt me geen probleem dus voor 48 fps.
Ik denk eerder dat het medium waarop de film afgespeeld moet worden deze output dient te ondersteunen.
De afspeelapparatuur in de bioscopen moest wel worden aangepast of vervangen worden door The Hobbit HFR.
Ik zit er aan te denken om de LG 47LM660S aan te schaffen. Nu wil ik bij de TV ook een home cinema setje aanschaffen. Het liefst een 2.1 set. Weten jullie een setje die je aan de TV kunt linken, zodat deze met 1 afstandsbediening werkt? Ik weet dat Philips zoiets ondersteund en Panasonic ook met Viera Link, maar is dit er ook voor de LG?
Alvast bedankt!
Zal het thuis een checken maar ik kon geloof ik geen 48H kiezen via mijn pc. Lijkt mij dat met een software update dit echter gewoon mogelijk moet zijn.E2TK schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:56:
[...]
Tegenwoordig verversen de panels in LCD TV's met 200 frames per seconde, lijkt me geen probleem dus voor 48 fps.
Het is inderdaad iets ingewikkelder dan dat het lijkt. HDMI 1.4b is gebonden aan een aantal frame packing formats, en 1080p48p valt daar niet onder. Theoretisch zou je dan voor 3D een 96 Hz scherm moeten hebben.evilpin0 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:42:
[...]
Zal het thuis een checken maar ik kon geloof ik geen 48H kiezen via mijn pc. Lijkt mij dat met een software update dit echter gewoon mogelijk moet zijn.
HDMI 1.4b ondersteund 120 Hz las ik.
Maar het lijkt er op dat HDMI wel roet in het eten gooit bij deze generatie TV's,
de volgende generatie gaat ook geen HDMI 2.0 ondersteunen, die specificatie is pas mid 2013 klaar volgens de geruchten.
Volgens mij heeft Adobe Premiere Pro een aantal output render mogelijkheden waaronder ook 48p.
Zal ook even wat dingen testen, op internet is er niet veel over te vinden.
Als je TV en receiver ARC ondersteunen kun je sowieso met je TV AB het volume regelenvan_doorn schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:51:
Hallo Allemaal,
Ik zit er aan te denken om de LG 47LM660S aan te schaffen. Nu wil ik bij de TV ook een home cinema setje aanschaffen. Het liefst een 2.1 set. Weten jullie een setje die je aan de TV kunt linken, zodat deze met 1 afstandsbediening werkt? Ik weet dat Philips zoiets ondersteund en Panasonic ook met Viera Link, maar is dit er ook voor de LG?
Alvast bedankt!
De vraag is of je dat wil. The Hobbit in 3D HFR gezien, en dat ziet er dus niet uit. Door de vloeiende beelden lijken films wel een Discovery Channel documentaire. Het "filmische" is er af en ik zal, als ik de keuze heb, in de toekomst dan ook zeker voor de normale 24 fps blijven kiezen.evilpin0 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:23:
Dat kan ik beantwoorden als ik het gezien hebPhusebox schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:50:
[...]
De vraag is of je dat wil. The Hobbit in 3D HFR gezien, en dat ziet er dus niet uit. Door de vloeiende beelden lijken films wel een Discovery Channel documentaire. Het "filmische" is er af en ik zal, als ik de keuze heb, in de toekomst dan ook zeker voor de normale 24 fps blijven kiezen.
quote: "Some critics responded positively to the faster frame rate used in the first Hobbit film, saying it just takes a while to get used to - though the extra clarity can make some scenes look like "actors on a set rather than a scene in a movie".[4]"
Het is dus mischien ook een kwestie van de film op een iets andere manier opnemen. Op 48H (correct me if im wrong) heeft de tv (bios in dit geval) een hogere licht opbrengst omdat er meer beelden (licht) per seconde op het scherm komen. Je zal dus ook de tv setting (en dit graai ik echt uit de lucht zonder enige onderbouwing) en ook de bioscoop setting moeten veranderen en de gamme en brightness moeten verlagen.
Bedankt voor je reactie! Waar kan ik zien of de TV ARC ondersteund? Ik vind hierover namelijk niets terug op de website van LG.Koffie schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:03:
[...]
Als je TV en receiver ARC ondersteunen kun je sowieso met je TV AB het volume regelen
Alvast bedankt!
Overigens denk ik dat je meer zult hebben aan een home cinema set waarbij de AB ook in te leren is. Voor TV's zie je dat niet zo veel, bij home cinema's des te meer
Op het moment dat je dan vol up doet, gaat je receiver automatisch mee.
Hij had het niet zozeer over onvoldoende bandbreedte voor streamen, maar over het feit dat dit het enige 100Mbit (via kabel) apparaat was). Hierdoor zouden andere apparaten vaker pakketten sturen welke ze dan weer terug krijgen en dit zou het modem niet leuk vinden.
Kan me er iets bij voorstellen, maar volgens mij is wifi ook geen gigabit
Al met al lijkt er er dus op (mocht dit in de toekomst echt voor problemen gaan zorgen) dat ziggo brakke modems/routers heeft.
Maarja, volgens hem hield te tv zich ook niet aan de hdmi spec. Heb af en toe geen geluid en dan moet ik de interactieve receiver echt powercyclen. Dit zou cisco altijd winnen want die werden dichterbij geproduceerd.....
Was er wel beetje klaar mee..

SpitfireNL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:26:
[...]
Dan bedoeld hij misschien dat de bandbreedte die 100mbit max kan leveren niet genoeg gaat zijn om al jou HD overheen te streamen. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Aangezien streamen van een heel grote blu-ray 3D film maar ongeveer max 8 mbit/s nodig heeft.
De huidige standaard is 1080p & 24 frames per second. In hollywood wordt op het moment een nieuwe filmopname techniek geintroduceerd. Dat zijn films die op 1080p & 48 frames per second zijn opgenomen en zullen ook met 1080p & 48 frames per second afgespeeld moeten worden op het scherm. Dit zou potentieel veel meer bandbreedte nodig gaan hebben. Maar het dubbele van 8mbit/s (1080p/24 fps) is nog steeds maar 16mbit/s wat jou 100mbit/s verbinding van jou TV ook makkelijk aan kan.
Deze informatie kan je hier terug vinden http://www.quora.com/What...movie-off-a-remote-server
Stel dat ik er langs zou zitten omdat ik het verhaal in bovenstaande link misschien niet goed heb begrepen.... dan nog is het geen probleem. Over 5 jaar als 100mbit onverwacht niet genoeg blijkt te zijn koop je toch gewoon een goedkope mediaspeler met 1gbit aansluiting en dan is het opgelost, dan heb je de 100mbit aansluiting van je TV niet meer nodig.
Ik zou echt niet weten waarom anders die ziggo monteur dat heeft gezegd.
[ Voor 4% gewijzigd door darklord007 op 14-12-2012 18:26 ]
Vreemd, bij mij werkte het direct met de Windows 8 drivers vanaf de intel website. Ik gebruik het alleen nooit, veel te veel lag.NightMare schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:33:
Iemand ervaring met Windows 8 en WIDI? Krijg namelijk de melding dat de TV WIDI van Windows 8 niet ondersteund. Zou dit nog geupdate gaan worden? 55LM760S...
Zo te horen kende die monteur dan het verschil tussen een hub en een switch niet. Hub's sturen het verkeer uit over alle poorten, switches niet. Maar ubs worden eigenlijk al jaren niet meer geleverd. En ik mag toch hopen dat die modems die Ziggo uitlevert een ingebouwde switch, en geen ingebouwde hub heeftdarklord007 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:25:
Bedankt voor de reactie.
Hij had het niet zozeer over onvoldoende bandbreedte voor streamen, maar over het feit dat dit het enige 100Mbit (via kabel) apparaat was). Hierdoor zouden andere apparaten vaker pakketten sturen welke ze dan weer terug krijgen en dit zou het modem niet leuk vinden.
Kan me er iets bij voorstellen, maar volgens mij is wifi ook geen gigabit
Al met al lijkt er er dus op (mocht dit in de toekomst echt voor problemen gaan zorgen) dat ziggo brakke modems/routers heeft.
Maarja, volgens hem hield te tv zich ook niet aan de hdmi spec. Heb af en toe geen geluid en dan moet ik de interactieve receiver echt powercyclen. Dit zou cisco altijd winnen want die werden dichterbij geproduceerd.....
Was er wel beetje klaar mee..
[...]
Hoe dan ook: ik zou zijn opmerking met een flinke zak zout nemen. Zo te horen was de man ik kwestie dat namelijk ook
Al vind ik het (los van of het nodig is of niet) toch wel jammer dat de nieuwe generatie tv's geen gigabit lan ondersteund
The Eagle schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:17:
[...]
Zo te horen kende die monteur dan het verschil tussen een hub en een switch niet. Hub's sturen het verkeer uit over alle poorten, switches niet. Maar ubs worden eigenlijk al jaren niet meer geleverd. En ik mag toch hopen dat die modems die Ziggo uitlevert een ingebouwde switch, en geen ingebouwde hub heeft
Hoe dan ook: ik zou zijn opmerking met een flinke zak zout nemen. Zo te horen was de man ik kwestie dat namelijk ook
Daar zit denk ik nog een reden aan: het is niet alleen niet nodig vanuit datarate oogpunt (want zelfs dat nieuwe quad HD of hoe het dan ook heet blijft inclusief geluidstreams onder de 100Mbit qua datarate), maar als je data snel aanvoert, moet je een flinke CPU in de TV stoppen om de boel zo snel te kunnen verwerken. En die zijn nog steeds (te) duur, dus commercieel niet interessant.darklord007 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:11:
Dat idee had ik dus ook.
Al vind ik het (los van of het nodig is of niet) toch wel jammer dat de nieuwe generatie tv's geen gigabit lan ondersteund
[...]
D'r is een goede reden waarom een raspberry pi geen Xeon als CPU heeft. Niet nodig voor wat er moet gebeuren metdat ding
Verwijderd
Na lang zoeken, lezen, lezen, lezen en lezen.....
Is het prijsverschil op een of andere manier te verklaren (scheelt soms rond de 75-100 euro?
Toch apart dat een "beter" model, goedkoper is dan het model wat er gelijk onder zit?
De LM760s is ook een dual core modelKraziey schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:45:
Hi allemaal!
Na lang zoeken, lezen, lezen, lezen en lezen.....heb ik mijn keuze voor een nieuwe TV weten te verkleinen tot een tweetal TV's, waaronder een LG LMxxx TV. Nu merk ik dat de LM860V in een aantal webshops goedkoper is dan de LM760S, dit terwijl de LM860V een dual-core heeft ten opzichte van de LM760S en dus een model hoger is.
Is het prijsverschil op een of andere manier te verklaren (scheelt soms rond de 75-100 euro?
Toch apart dat een "beter" model, goedkoper is dan het model wat er gelijk onder zit?
In een bioscoop heeft de film weliswaar maar 24 fps, maar elke beeldje wordt 2x getoond, anders wordt je gek van het geknipper op 24Hz. Hoewel 24 beeldjes genoeg voor je ogen zijn om beweging te waarnemen, zijn je ogen heel gevoelig voor 24Hz geknipper. Vandaar dus 48 flitsen bij gewone 24fps film.evilpin0 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:00:
[...]
Op 48H (correct me if im wrong) heeft de tv (bios in dit geval) een hogere licht opbrengst omdat er meer beelden (licht) per seconde op het scherm komen. Je zal dus ook de tv setting (en dit graai ik echt uit de lucht zonder enige onderbouwing) en ook de bioscoop setting moeten veranderen en de gamme en brightness moeten verlagen.
Juist het twee keer tonen van hetzelfde beeldje geeft een slechte bewegingsresolutie (je ogen volgen bewegende objecten over het scherm. Als je 2x hetzelfde beeld toont en je oog beweegt, komt het object dat je volgt 2x op een andere plek op je netvlies). Dit effect zorgt bij lage snelheid tot een blur en bij hogere snelheid tot dubbelbeelden. Hoewel ik me heel erg bewust ben van deze beperking van film, vind ik de vloeiende beelden van veel tv's bij film er erg onnatuurlijk zien. Misschien een kwestie van tijd, maar ik denk dat ik bij 48fps The Hobbit precies hetzelfde zal vinden

Verwijderd
Niemand die weet of de TV waar voor zijn geld geeft?Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:43:
Ik zit te twijfelen om de LG 32LM669S te nemen, hij is vrij prijzig dus ik wil waar voor mijn geld krijgen. Is deze TV een goede keuze? Zo nee, wat is dan een goed alternatief voor, om en nabij, dezelfde prijs?
Hoogstwaarschijnlijk dat alleen jij dat antwoord weet.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:35:
[...]
Niemand die weet of de TV waar voor zijn geld geeft?
Waarom heb je juist dit type op het oog? En waarom die grootte?
Verwijderd
Ik heb voor dit typenummer gekozen omdat ik hem er erg strak uitvind zien, en de LG man bij Media Markt zei dat het qua beeldscherm allemaal hetzelfde is (LM620, LM660 en LM690S). De enige verschillen zitten in het ontwerp van de TV, vandaar dat ik deze graag wil.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 13:33 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Alpha Supreme op 17-12-2012 16:57 ]
Nee, hij is zeker geen dual core (opening posts en reviews op internet)
Verwijderd
Edit: als het goed is ontvang ik hem morgen (19 - 12)
Edit 2: wordt helaas pas 20 - 12, kan ik er 1 dag van genieten
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 12:08 ]
Kraziey schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:14:
[...]
Nee, hij is zeker geen dual core (opening posts en reviews op internet)
[ Voor 62% gewijzigd door mohawk0618 op 18-12-2012 02:04 ]
Het staat niet (meer?) op de site van lg, maar ook ik meen vrij zeker te weten dat de 760 ook dual core is. Blijft de vraag wat nu het verschil is tussen de 760 en de 860, naast het verlichte LG logo en de andere voet.mohawk0618 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:39:
hmm weet het niet zeker of de openingspost wel correct is. Ik zal ook voor de 760s te denken en als ik 760s icm dual core zoek, vind ik veel specs daarmee.. Ik vraag het na bij LG en kom erop terug.
[...]
(zelf hoop ik dat er een goede aanbieding komt voor de 42LM760)
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Raar.
Btw, ik zie nu overal de LM765s verschijnen, behalve de verschil van de voet, zie ik niets.
De 760 is single core (Heb hem zelf ook). De 860 begint met dual core en heeft Voice responce op de touchwiz afstandbediening dat is het enige verschil met de 760.mohawk0618 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:39:
hmm weet het niet zeker of de openingspost wel correct is. Ik zal ook voor de 760s te denken en als ik 760s icm dual core zoek, vind ik veel specs daarmee.. Ik vraag het na bij LG en kom erop terug.
[...]
Dualcore is meer bedoeld voor Smart TV thats all. Ik vond het geen toegevoegde waarde want de smart tv van de 760 ging al lekker vlot en zo vaak gebruik ik hem niet eens.
Dat voice responce voor afstand bediening...bedoel come on, wie gaat tegen zijn afstand bediening praten...mensen verklaren je voor gek.

Ik vind het ook niet veel toevoegen, zou het nooit gaan gebruiken denk ik..Xtr3me4me schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:13:
[...]
Dat voice responce voor afstand bediening...bedoel come on, wie gaat tegen zijn afstand bediening praten...mensen verklaren je voor gek.
Maar... nog niet zo heel erg lang geleden(jaren 90) verklaarde mensen je ook voor gek dat je mobiel ging bellen. Dus wellicht komen we hier in de toekomst nog wel op terug
BTW hebben jullie tips voor de juiste CAM+ module? Of zijn ze allen hetzelfde?