Tijd voor een nieuwe sig..
Op mijn 42LM669S worden de losse ondertitel bestanden (srt) ook niet geladen, als ik een film via de Buffalo mediaserver afspeel. De player in de tv kan niet met losse ondertitels om gaan. Ik heb mkvmerge GUI gebruikt om de ondertitels en de mkv samen te voegen en de ondertitels te forceren. De ondertitels werken nu perfect en kunnen via de instellingen ook uitgeschakeld worden. Ik heb op deze manier 4 seizoenen van Fringe en diverse afleveringen van Revolution/Arrow geprepareerd. Nu nog 10 seizoenen van Smallville aanpassenRosmalen schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:07:
Iemand enig idee hoe ik met de LG / Plex koppeling subtitles in beeld krijg?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ligt denk ik ook aan de bron die je gebruikt, als de TV het bijvoorbeeld zelf moet gaan converteren kan ik me voorstellen dat het teveel wordt of anderszins niet mogelijk is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
GTA VI - All aboard the hype train!!
Als ik de film in een losse map zet (met de naam en het jaartal van de film), en daar vervolgens het SRT bestand bijzet, speelt de Plex mediaplayer op mijn LM660 gewoon de film met ondertiteling af.arutten schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:24:
[...]
Op mijn 42LM669S worden de losse ondertitel bestanden (srt) ook niet geladen, als ik een film via de Buffalo mediaserver afspeel. De player in de tv kan niet met losse ondertitels om gaan. Ik heb mkvmerge GUI gebruikt om de ondertitels en de mkv samen te voegen en de ondertitels te forceren. De ondertitels werken nu perfect en kunnen via de instellingen ook uitgeschakeld worden. Ik heb op deze manier 4 seizoenen van Fringe en diverse afleveringen van Revolution/Arrow geprepareerd. Nu nog 10 seizoenen van Smallville aanpassen
Raar dat het bij jou wel werkt. Had van alles geprobeerd, maar geen ondertitel. Maakt niet uit, ik weet nu hoe ik ze wel aan de praat krijg.Dark-knight schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:12:
[...]
Als ik de film in een losse map zet (met de naam en het jaartal van de film), en daar vervolgens het SRT bestand bijzet, speelt de Plex mediaplayer op mijn LM660 gewoon de film met ondertiteling af.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet heb getest na de nieuwe plex update.arutten schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:40:
[...]
Raar dat het bij jou wel werkt. Had van alles geprobeerd, maar geen ondertitel. Maakt niet uit, ik weet nu hoe ik ze wel aan de praat krijg.
En het is toch wel een hele mooie tv.
Ik wilde hem eerst wegdoen, maar nu twijfel ik.
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Verwijderd
waarom wilde je em wegdoen? en waarom twijfel je nog steeds?Doughty schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:43:
Ik wilde hem eerst wegdoen, maar nu twijfel ik.
ik was dezelfde tv aan het overwegen..
Nou, eerst heb ik veel gedoe gehad met LG.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:22:
[...]
waarom wilde je em wegdoen? en waarom twijfel je nog steeds?
ik was dezelfde tv aan het overwegen..
En dat heeft uiteraard niets met het product te maken, maar mijn eerste LG ervaring was niet echt fijn.
Inmiddels heb ik de tv een week en is het een top apparaat.
Maar ik twijfel om hem weg te doen omdat ik toch denk om een plasma aan te schaffen.
Vandaar dat ik hem ook op Vraag en Aanbod heb staan.
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Verwijderd
Alleen heb ik een vraag over het afspelen van media bestanden.
Misschien heb ik niet goed gelezen en dat het antwoord er toch ergens tussen staat.
Via mijn externe usb hardeschijf speel ik mijn media bestanden via de tv af.
Mijn vraag luid;
"Hoe kies ik een ondertitel bij het afspelen van een mkv bestand met embedded subtitles."
Wanneer ik op mijn laptop de 'mkv' bekijk, kan ik kiezen tussen 2 - 3 ondertitels.
Alvast bedankt voor de reacties.
Het kan niet goed subtitles uit mkv lezen. Je moet 1 extracten en als losse file maken. Beiden moeten zelfde naam hebben. Dan zal de speler in TV wel de losse subtitle file erbij pakken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:28:
Via mijn externe usb hardeschijf speel ik mijn media bestanden via de tv af.
Mijn vraag luid;
"Hoe kies ik een ondertitel bij het afspelen van een mkv bestand met embedded subtitles."
Wanneer ik op mijn laptop de 'mkv' bekijk, kan ik kiezen tussen 2 - 3 ondertitels.
Alvast bedankt voor de reacties.
Tenzij je losse mediaplayer erbij koopt, dan heb je deze problemen niet.
[ Voor 20% gewijzigd door MrDummy op 27-11-2012 19:07 ]
Verwijderd
Af en toe krijg ik heel onscherp beeld vooral duidelijk op de subtitels. Enig idee hoe ik dat kan verhelpen? ik heb een 660
Ik heb alle beeld optimizers zeg maar uitgezet.
Verwijderd
is voor die Horizon-box. De input: LG - 47lm640s geeft een negatief advies met de hint dan maar een scart-
kabel te gebruiken (HD niet meer mogelijk). Zijn hieromtrent ervaringen bekend? Heb gelezen dat "vanderwolf" ook een dergelijk toestel heeft en ook eenHorizon-box heeft aangesloten. Ben zeer benieuwd naar zijn bevindingen.
Bij mij is het net andersom: losse ondertitels worden niet herkend, terwijl ondertitels die met de mkv samengevoegd zijn d.m.v. mkvmerge wel herkend worden en zelfs via het Q-Menu in- of uitgeschakeld kunnen worden. Vanmorgen nog getest met losse ondertitel: naam van de mkv is gelijk aan de srt, maar geen (inschakelbare) ondertitel. Alle series/films van QoQ hebben de ondertitels ingebakken en spelen perfect!MrDummy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:06:
[...]
Het kan niet goed subtitles uit mkv lezen. Je moet 1 extracten en als losse file maken. Beiden moeten zelfde naam hebben. Dan zal de speler in TV wel de losse subtitle file erbij pakken.
Tenzij je losse mediaplayer erbij koopt, dan heb je deze problemen niet.
Het zou nog altijd te maken kunnen hebben met de DLNA versie van de mediaserver op mijn NAS??
Hier op een 660 werken allebei de functies gewoon goed, ik kijk vooral films vanaf de nas af via DNLA.arutten schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:36:
[...]
Bij mij is het net andersom: losse ondertitels worden niet herkend, terwijl ondertitels die met de mkv samengevoegd zijn d.m.v. mkvmerge wel herkend worden en zelfs via het Q-Menu in- of uitgeschakeld kunnen worden. Vanmorgen nog getest met losse ondertitel: naam van de mkv is gelijk aan de srt, maar geen (inschakelbare) ondertitel. Alle series/films van QoQ hebben de ondertitels ingebakken en spelen perfect!
Het zou nog altijd te maken kunnen hebben met de DLNA versie van de mediaserver op mijn NAS??
Synology met DMS 4.1 hier.
Gewoon dezelfde naam en alles werkt dan prima..
Denk dat het overigens wel eens aan je mediaserver kan liggen, als ik namelijk via mijn telefoon naar de tv stream via bijv. BubbleUPNP dan heb ik ook geen subs, dus je mediaserver moet het wel ondersteunen.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
3D werkt prima op 24hzevilpin0 schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:50:
Weet iemand waarom je geen 24hz en 3d tegelijk actief kan hebben? Volgens mij moet 3d toch ook gewoon werken op 24hz?
Overigens zag ik pas dat de LG 47LM765S (€1029) en de 55LM860V (1549) met gratis 3D camcorder bij ING te bestellen zijn met rentepunten, volgens mij wel redelijk aanbieding..ik heb er tenminste meer voor betaald
Verwijderd
Alvast bedankt voor een antwoord!
Roy
Hier de 47LM660s + Horizon-boxVerwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:31:
Een vraag betreffende UPC met name de Horizon-box. Op hun website kun je controleren of je tv geschikt
is voor die Horizon-box. De input: LG - 47lm640s geeft een negatief advies met de hint dan maar een scart-
kabel te gebruiken (HD niet meer mogelijk). Zijn hieromtrent ervaringen bekend? Heb gelezen dat "vanderwolf" ook een dergelijk toestel heeft en ook eenHorizon-box heeft aangesloten. Ben zeer benieuwd naar zijn bevindingen.
Dit werkt i.i.g. goed
Ik heb ook de LG 47LM670s binnen gekregen via Redcoon. Nu blijkt dat ik alles in het Nederlands kan zetten behalve de Smart TVRosmalen schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:02:
[...]
Dat is al een geruststellingNa enig rondspeurwerk op die site denk ik niet dat ik daar uit ga komen. Kan je me svp ietsss meer info geven, evt via PM?
Daar kan ik voor Oost Europese landen kiezen ik weet niet of je het al voorelkaar hebt om de EZ adjust te kunnen aanpassen. Ik zoek me suf maar kan niet vinden hoe dat nu echt gaat.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies moet.
Tevens zie ik bij mijn buurman op zijn filipr achter de kanalen HD staan, bijv RTL4 HD
Dit verschijnt heel even in beeld bij het zappen.
De LG geeft een kabel icoontje en DT erachter, klopt dit eigenlijk wel?
Ik heb Ziggo met een module in de LG
Hoopp snel wat te horen
Ik heb zelf de 42LM620 met de Horizon (via HDMI) en ben zeer tevreden over het beeld, ziet er mooi scherp uit. Geen problemen daarmee dus.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:31:
Een vraag betreffende UPC met name de Horizon-box. Op hun website kun je controleren of je tv geschikt
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Mijne van Redcoon was ook blijkbaar een Oost-Europees model. Kan het alvast niet op België zetten ! Voor zover ik hier al heb gelezen, zou je dan aan Redcoon moeten aangeven dat het geen Nederlands/Belgisch model is, moet teruggestuurd worden en je krijgt een andere toegestuurd.380sl schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:06:
[...]
Ik heb ook de LG 47LM670s binnen gekregen via Redcoon. Nu blijkt dat ik alles in het Nederlands kan zetten behalve de Smart TV
Daar kan ik voor Oost Europese landen kiezen ik weet niet of je het al voorelkaar hebt om de EZ adjust te kunnen aanpassen. Ik zoek me suf maar kan niet vinden hoe dat nu echt gaat.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies moet.
Tevens zie ik bij mijn buurman op zijn filipr achter de kanalen HD staan, bijv RTL4 HD
Dit verschijnt heel even in beeld bij het zappen.
De LG geeft een kabel icoontje en DT erachter, klopt dit eigenlijk wel?
Ik heb Ziggo met een module in de LG
Hoopp snel wat te horen
Ik heb dat niet gedaan. Mij stoort het eigenlijk niet, ik gebruik de Smartfuncties niet echt. Tv staat ingesteld op Nederlands (mijn model is LG47LM669S)
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Wat ik ook vreemd vind is dat er als de tv aan staan en je op ok drukt er info boven in het scherm komt te staan rechts boven in beeld staat mpeg SD, moet dat geen HD zijnBlackminister schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:53:
[...]
Mijne van Redcoon was ook blijkbaar een Oost-Europees model. Kan het alvast niet op België zetten ! Voor zover ik hier al heb gelezen, zou je dan aan Redcoon moeten aangeven dat het geen Nederlands/Belgisch model is, moet teruggestuurd worden en je krijgt een andere toegestuurd.
Ik heb dat niet gedaan. Mij stoort het eigenlijk niet, ik gebruik de Smartfuncties niet echt. Tv staat ingesteld op Nederlands (mijn model is LG47LM669S)
Rechts boven staat een tekentje van een kabel en daarnaast staat DTV
Ik weet dus niet of ik wel HD heb, als ik een usb stick met een HD youtube filmpje is dat wel mooier beeld dan als ik gewoon tv kijk.
En ik hoop dat er al iemand is die de omzetting van Oost naar West europa heeft voor elkaar gekregen.
Graag wil ik weten hoe dat precies gaat
www.vdzande.com
Mijn russisch is niet zo best, kan je me opweg helpen met hoe het nu precies in zijn werk gaat?Rosmalen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:04:
Ik heb het voor mekaar gekregen van Oost naar West Europa. Heb een Logitech universele afstandsbediening gepakt en de instructies gevolgd op die Russische forum site (die hier al een aantal keer genoemd is). Je plakt dan een code van dat forum in op een website (die ook in dat topic op dat forum staat) waarna je na het updaten van je afstandsbediening deze kan gebruiken om in de extra menu's te komen. Daarin kan je je landcode aanpassen en allerlei andere instellingen doen (waar ik niet aan durf te komen)
De site die hier veel genoemd wordt lijkt wel uit de lucht te zijn.
Krijg je als je hem dus omgezet hebt naar West Europa (benelux) ook meer apps. in Smart tv, uitzending gemist enz.
En herkent hij dan ook Ziggo kabel tv zodat hij de Hd zenders opvolgorde kan zetten
Wil je het mischien in duidelijk stappen uitleggen wat te doen?380sl schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:28:
[...]
Mijn russisch is niet zo best, kan je me opweg helpen met hoe het nu precies in zijn werk gaat?
De site die hier veel genoemd wordt lijkt wel uit de lucht te zijn.
Krijg je als je hem dus omgezet hebt naar West Europa (benelux) ook meer apps. in Smart tv, uitzending gemist enz.
En herkent hij dan ook Ziggo kabel tv zodat hij de Hd zenders opvolgorde kan zetten
Ik zoek me suf maar ik vind dit openlgtv , en dan beland je in niets de links werken nietRosmalen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:04:
Ik heb het voor mekaar gekregen van Oost naar West Europa. Heb een Logitech universele afstandsbediening gepakt en de instructies gevolgd op die Russische forum site (die hier al een aantal keer genoemd is). Je plakt dan een code van dat forum in op een website (die ook in dat topic op dat forum staat) waarna je na het updaten van je afstandsbediening deze kan gebruiken om in de extra menu's te komen. Daarin kan je je landcode aanpassen en allerlei andere instellingen doen (waar ik niet aan durf te komen)
Waar kan ik de juiste omschrijving vinden om in het service menu van een LG LM670s te komen
Ik denk dat ik heel veel geluk gehad heb inderdaad. Ik had in mn bookmarks exact de link staan waar de code voor in mijn afstandbediening stond, hier krijg ik nu een compleet andere pagina in ferm Russisch. Zeker iets anders dan dat er vantevoren op stond. Kan je ook niet veel verder helpen zo380sl schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:47:
[...]
Ik zoek me suf maar ik vind dit openlgtv , en dan beland je in niets de links werken niet
Waar kan ik de juiste omschrijving vinden om in het service menu van een LG LM670s te komen
edit; volgens mij is heel die site plat. Er zijn nog wat andere fora waar je de gekopieerde input van openLG.ru kan vinden. Zal nog eens zoeken.
www.vdzande.com
edit: Google Play: LG Service Menu Explorer
Gisteren was ik bij mijn ouders en die hebben een Panasonic plasma met Active 3D. Die panasonic heeft een optie om SBS/OU 3D toch weer als 2D weer te geven. \
Lijkt me een leuke gimmick als de LG dit ook zou kunnen, hoef je niet elke film in zowel 3D als 2D te downloaden.
[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 02-12-2012 12:41 ]
Ik vind het een geweldig mooie tv en wil hem houden, maar omzetten naar een West europees model is wel een pre.Rosmalen schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:34:
[...]
Ik denk dat ik heel veel geluk gehad heb inderdaad. Ik had in mn bookmarks exact de link staan waar de code voor in mijn afstandbediening stond, hier krijg ik nu een compleet andere pagina in ferm Russisch. Zeker iets anders dan dat er vantevoren op stond. Kan je ook niet veel verder helpen zo
edit; volgens mij is heel die site plat. Er zijn nog wat andere fora waar je de gekopieerde input van openLG.ru kan vinden. Zal nog eens zoeken.
Zou je mij dan in een mailtje willen vertellen hoe je het precies hebt gedaan en misschien kan je de gegevens die je ingevoerd hebt van die van jouw mailen
Mijn e-mail is laan246@ziggo.nl
Mijn ouders hebben actieve brillen welke in een speciaal doosje zitten, maar hier kan er maar 1 in. Indien mogelijk iets waar er meer in kunnen.
Het doosje waarin ze geleverd worden is niet zo stevig, en met 2 kids is een vaste opbergplek wel zo handig
Maargoed, volgens mij moeten er wel brilledozen te vinden zijn waar er meer tegelijk in kunnen. Dan hou ik me overigens ook aanbevolen; wij hebben 4 passieve brillen, 2 voorzetbrillen en 2 dual play brillen. Doosje voor 8 stuks zou dus verdraaid handig zijn
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb het ook geprobeerd met een van die one for all dingen:
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,346203,433639.html
en dan vervolgens:
To assign a setup code:
1) Press Magic until 2 blinks
2) Enter 10178
The remote should blink twice to indicate that it has accepted the setup code.
Next,
1) Press Magic briefly
2) Enter 00018
3) pincode: 0413
Et voila
PS het aanpassen naar west europe moest volgens mij niet in Country group maar ergens anders in het menu maar dat ben ik even vergeten... De tv reset wel dus je bent 1x veel instellingen weer kwijt.
[ Voor 68% gewijzigd door maart84 op 02-12-2012 21:27 ]
Te gek ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan , en of ik er wel uitkommaart84 schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:13:
Hier is nog een kopie van die openlgtv.ru voor het veranderen naar Western Europe http://www.borosoft.cz:10...us+-+modes+-+Openlgtv.htm
en dan vervolgens:
To assign a setup code:
2) Enter 10178
Next,
1) Press Magic briefly
2) Enter 00018
Et voila
PS het aanpassen naar west europe moest volgens mij niet in Country group maar ergens anders in het menu maar dat ben ik even vergeten... De tv reset wel dus je bent 1x veel instellingen weer kwijt.
Kromme manier om uit te leggen dat de actieve brillen van mijn ouders (met een andere tv dus) in een hardplastic opbergdoosje geleverd zijn
Zoiets dus: http://www.ebay.com/itm/H...asses&hash=item4d05f3032f

The devil is in the details.

Ben er blij mee
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpiefox op 03-12-2012 10:41 ]
The first casualty in war is always the truth...
After changing the settings of the “HDMI Ctrl
(RIHD)”, “HDMI Through” or “Audio Return Ch”
turn off the power on all connected pieces of equipment
and then turn them on again. Refer to the user’s manuals
for all connected pieces of equipment.
Dat kan ook gewoon, 3D settings, en dan kun je hem als normaal 2D afspelen.Koffie schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:38:
Volgens mij is er ook een gratis app waarmee dit kan.
edit: Google Play: LG Service Menu Explorer
Gisteren was ik bij mijn ouders en die hebben een Panasonic plasma met Active 3D. Die panasonic heeft een optie om SBS/OU 3D toch weer als 2D weer te geven. \
Lijkt me een leuke gimmick als de LG dit ook zou kunnen, hoef je niet elke film in zowel 3D als 2D te downloaden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dwz: bij mijn 47lm760s wel iig
De vraag is alleen: waarom zou je het uberhaupt willen, 3d->2d conversie
[ Voor 40% gewijzigd door The Eagle op 03-12-2012 14:42 ]
Gisteren nog f getest, maar er zit bij mijn weten geen 3D -> 2D conversie in.
Zal eens in de manual duiken.
Heb je met de onderstaande link die Maart84 hier doorgeeft het voor elkaar gekregen?Rosmalen schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:34:
[...]
Ik denk dat ik heel veel geluk gehad heb inderdaad. Ik had in mn bookmarks exact de link staan waar de code voor in mijn afstandbediening stond, hier krijg ik nu een compleet andere pagina in ferm Russisch. Zeker iets anders dan dat er vantevoren op stond. Kan je ook niet veel verder helpen zo
Ik ben nu nog even op zoek naar een Logitech harmoni.
En in welke groep heb je dan de landscode veranderd, en staat daar nog een bepaalde afkorting voor (NL of zo iets)
Hoor graag van je ,
[/quote]
Hier is nog een kopie van die openlgtv.ru voor het veranderen naar Western Europe http://www.borosoft.cz:10...us+-+modes+-+Openlgtv.htm
en dan vervolgens:
To assign a setup code:
2) Enter 10178
Next,
1) Press Magic briefly
2) Enter 00018
Et voila
[/quote]
Zojuist voor de gein even gekeken, maar ik kan niet terug van 3D naar 2D :The Eagle schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:42:
Zit onder de 3D knop op de afstandsbediening zelfs
Dwz: bij mijn 47lm760s wel iig
De vraag is alleen: waarom zou je het uberhaupt willen, 3d->2d conversieTenzij je brillen tekort hebt natuurlijk

Daar zit het ook niet, zoals ik schreef moet je op Settings drukken, en dan 3D settings.Koffie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:52:
[...]
Zojuist voor de gein even gekeken, maar ik kan niet terug van 3D naar 2D :
[afbeelding]
Selecteer de actieve 3d mode nogmaals dan staat die uitKoffie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:52:
[...]
Zojuist voor de gein even gekeken, maar ik kan niet terug van 3D naar 2D :
[afbeelding]
Heb er even naar gekeken, maar kan de losse ingevoerde code niet terughalen380sl schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:37:
[...]
Ik vind het een geweldig mooie tv en wil hem houden, maar omzetten naar een West europees model is wel een pre.
Zou je mij dan in een mailtje willen vertellen hoe je het precies hebt gedaan en misschien kan je de gegevens die je ingevoerd hebt van die van jouw mailen
Mijn e-mail is laan246@ziggo.nl
www.vdzande.com
Jammer dat is balen, er zal toch wel een bepaalde landscode moeten worden ingevoerd om de software aan te geven dat het nu om een Nederlandse TV gaat.Rosmalen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:01:
[...]
Heb er even naar gekeken, maar kan de losse ingevoerde code niet terughalen
Misschien dat er nog iemand is die dat weet?
Je krijgt dan in het normale menu van de tv de West Europese landen te zien.
en hoe doe je dat?Bugs4Bugs schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:47:
Het is niet nodig om een landcode in te voeren. Zoals ik het mij herrinner moet je de TV van Oost Europees naar West Europees zetten.
Ik heb foto's gezien van het service menuBugs4Bugs schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:47:
Het is niet nodig om een landcode in te voeren. Zoals ik het mij herrinner moet je de TV van Oost Europees naar West Europees zetten.
Ik weet niet hoe ik hier een foto in kan zetten maar op de foto staat het volgende
Ik vermoed dat je via het hoofd menu naar groep 17 access code gaat.
Bij de foto staat access code 1105
Dan kom je denk ik in de EZ adjust groep, daar staat onder nummer 7 country group
Country Group:
Country Group code 04
Country Group EU
Country --
Het lijkt me dat je hier toch wat moet veranderen maar wat en welke letters of cijfers
Daarna even premium content opnieuw initialiseren anders gaat het mis
Ik heb het met een logitech harmony gedaan.
vervolgens de code ingegeven 0413 (met originele ab)
toen bij country setup west europa gekozen. (door 1x opzij te drukken met de originel ab)
Dan area option en dan naar eu_country op west_eu zetten.
De tv begon gelijk met een reset zonder eerst bevestiging te vragen!
Bedankt voor alle tips!
heb ff fotos van gemaakt, zoals je kan zien nick en simon op ned 1 is nu
https://www.dropbox.com/sh/citu41jclu0naoq/RG55gXx-Ur
[ Voor 23% gewijzigd door da1roy op 05-12-2012 23:06 ]
Zag hem zojusit al.. Was eigenlijk op zoek naar de 42 inch maar dit is erg aantrekkelijk!Koffie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:46:
ibood heeft een 47LM760 in de aanbieding: http://www.ibood.com/nl/nl/

Eigenlijk is hij een centimeter te groot voor mn TV meubel.
[ Voor 9% gewijzigd door Fuske op 06-12-2012 08:53 ]
Verwijderd
Ben wel benieuwd ook naar dat inputlag (speel eigenlijk alleen -online- fifa op de ps3, dus of dat heel veel uitmaakt?).. maar heb hem toch gekocht bij die goedkopere aanbieder + gratis camcorder.. Dit is wel een hele mooie aanbieding iig:-)Schweino schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:54:
En in de pricewatch is er inmiddels een goedkopere aanbieder te vinden (+ gratis camcorder). Ben ook aan het twijfelen maar lees dat deze tv last heeft van inputlag wat hem ongeschikt maakt om te gamen. Klopt dat?
Nu hopen dat hij snel binnenkomt :-)
Nu begrijp ik er niets meer van.da1roy schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:39:
Zojuist mijn 42LM620s omgezet via het service menu naar de juiste land configuratie ik kan nu wel nederlands kiezen.
Daarna even premium content opnieuw initialiseren anders gaat het mis
Ik heb het met een logitech harmony gedaan.
vervolgens de code ingegeven 0413 (met originele ab)
toen bij country setup west europa gekozen. (door 1x opzij te drukken met de originel ab)
Dan area option en dan naar eu_country op west_eu zetten.
De tv begon gelijk met een reset zonder eerst bevestiging te vragen!
Bedankt voor alle tips!
heb ff fotos van gemaakt, zoals je kan zien nick en simon op ned 1 is nu
https://www.dropbox.com/sh/citu41jclu0naoq/RG55gXx-Ur
Ik heb een Logitech harmony 525 gehaald
Maar zoals op jou foto bij blad 9 van 9 in het display zie ik wel inputAv3 en USrGuide
Maar niet Service Menu zoals bij jou.
Het betreft hier een LG 42LM670s
Wat doe ik fout??
Je moet eerst dit uitvoeren:
Procedure
Access http://members.harmonyremote.com and log on with your credentials.
Once logged on, go to this specific adress: http://members.harmonyrem...Infrared/ShowInfrared.asp.
On that page, click "Select an active device" and choose your LG TV.
After you have choosen you will be redirected back and given two choises, "Detect>" or "Manual>". Choose "Manual>".
Under Enter Infrared Codes, check to see that Data Type is set to "Pronto", in Data Value enter the following string:
0000 006d 0022 0002 0157 00ac 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0689 0157 0056 0015 0e94
Note: Copy/Paste the entire string as one row of text!
Leave the rest of the fields blank and press "Proceed".
"Converted from Pronto format successfully!" should be visible. Press "Next >".
Choose your LG TV if not already choosen.
In the name field write a name for the button. "Service Menu" or something like that.
Click on "Add >".
If you check your Logitech Harmony Remote Software you will see that you have the newly created button called "Service Menu".
Send the updates to your remote via the software.
The new button will show up in the LCD screen on your remote.
Press it and your (almost) done.
Dus je zorgt eerst dat je via de logitech software je tv toevoegt en kan bedienen en dan ga je de stappen hierboven uitvoeren.
Dan gaan je op je ab naar devices en scroll je naar je zelf aangemaakt commando die je voor het gemak service menu zou kunnen noemen.
En dan kan je pas in het service menu van de tv komen.
Succes
380sl schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:18:
[...]
Nu begrijp ik er niets meer van.
Ik heb een Logitech harmony 525 gehaald
Maar zoals op jou foto bij blad 9 van 9 in het display zie ik wel inputAv3 en USrGuide
Maar niet Service Menu zoals bij jou.
Het betreft hier een LG 42LM670s
Wat doe ik fout??
Helemaal top, ik heb het met een hoop gevloe.... voor elkaar gekregen.da1roy schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:26:
Dat komt omdat je die er zelf in moet zetten.
Je moet eerst dit uitvoeren:
Procedure
Access http://members.harmonyremote.com and log on with your credentials.
Once logged on, go to this specific adress: http://members.harmonyrem...Infrared/ShowInfrared.asp.
On that page, click "Select an active device" and choose your LG TV.
After you have choosen you will be redirected back and given two choises, "Detect>" or "Manual>". Choose "Manual>".
Under Enter Infrared Codes, check to see that Data Type is set to "Pronto", in Data Value enter the following string:
0000 006d 0022 0002 0157 00ac 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0041 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0689 0157 0056 0015 0e94
Note: Copy/Paste the entire string as one row of text!
Leave the rest of the fields blank and press "Proceed".
"Converted from Pronto format successfully!" should be visible. Press "Next >".
Choose your LG TV if not already choosen.
In the name field write a name for the button. "Service Menu" or something like that.
Click on "Add >".
If you check your Logitech Harmony Remote Software you will see that you have the newly created button called "Service Menu".
Send the updates to your remote via the software.
The new button will show up in the LCD screen on your remote.
Press it and your (almost) done.
Dus je zorgt eerst dat je via de logitech software je tv toevoegt en kan bedienen en dan ga je de stappen hierboven uitvoeren.
Dan gaan je op je ab naar devices en scroll je naar je zelf aangemaakt commando die je voor het gemak service menu zou kunnen noemen.
En dan kan je pas in het service menu van de tv komen.
Succes
[...]
Geweldig bedankt allemaal voor de aanwijzingen.
Ook de Smart Apps doen het
En dat terwijl ik een mail van LG had gekregen dat het niet mogenlijk was om de tv om te zetten
Ben van plan om binnenkort (eind december, begin januari) een nieuwe TV te gaan kopen m'n oog is al gevallen op een LG vanwege het design en ook de passieve 3d. Niet dat ik echt veel 3d zal gaan kijken maar als ik het doe wil ik niet zo'n duur/groot geval op mn neus hebben.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de 42LM660 of 42LM760. De LM760 is nu ook best in prijs gezakt(bij Redcoon weliswaar)
Kortom is het de €200,- meer waard om de LM760 aan te schaffen, ik zie alleen het verschil qua hertz maar is dit ook echt zichtbaar?
Daarnaast lees ik ergens dat er verschil zit in de bezelrand klopt het dat bij de 760 de bezel nog dunner is? Dan bedoel ik het stukje glasplaat waar geen beeld komt
Stel je zou je tv op polen zetten zullen een hoop diensten niet werken als ze op land filteren.
Het is dus alleen dat door de landselectie in je tv er word bepaald welke apps je aangeboden krijgt.
Mijn tv stond eerst op overige en had ik ook wel wat standaard apps, maar echt minimaal.
Nu ik de tv heb omgezet heb ik er een hoop meer, plus 3d world en games enz enz
die ontbraken eerder.
ook sbs gemist en rtl gemist enzo alleen moet ik zeggen dat het aanbod qua programma wat tegen valt.
Ik hoop dat de vraag zo beantwoord is.
3CPO schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:32:
Werken die oost Europese LG's nu wel of niet met ziggo ?
Excuses , zal het anders formuleren , werken deze 'oost Europese' LG's wel met de Ziggo CI+ insteekmodule ?da1roy schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:54:
Ik snap de vraag niet, De apps werken namelijk via internet en zijn gekoppeld aan een land.
Stel je zou je tv op polen zetten zullen een hoop diensten niet werken als ze op land filteren.
Het is dus alleen dat door de landselectie in je tv er word bepaald welke apps je aangeboden krijgt.
Mijn tv stond eerst op overige en had ik ook wel wat standaard apps, maar echt minimaal.
Nu ik de tv heb omgezet heb ik er een hoop meer, plus 3d world en games enz enz
die ontbraken eerder.
ook sbs gemist en rtl gemist enzo alleen moet ik zeggen dat het aanbod qua programma wat tegen valt.
Ik hoop dat de vraag zo beantwoord is.
[...]
Ik heb een 42LM620S die oost europees was ingesteld en dit werkte gewoon met mijn Smit CI+ module op Ziggo.3CPO schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:59:
[...]
Excuses , zal het anders formuleren , werken deze 'oost Europese' LG's wel met de Ziggo CI+ insteekmodule ?
Ook voordat de tv op west europe werd ingesteld.
ok , topda1roy schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:34:
[...]
Ik heb een 42LM620S die oost europees was ingesteld en dit werkte gewoon met mijn Smit CI+ module op Ziggo.
Ook voordat de tv op west europe werd ingesteld.
Ja hoor, als je hem omzet naar West Europa ziet hij Ziggo en stelt alles gewoon zoals het hoort in3CPO schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:32:
Werken die oost Europese LG's nu wel of niet met ziggo ?
[ Voor 7% gewijzigd door 380sl op 07-12-2012 11:48 ]
Mijn TV hangt aan het LAN. In win7 zie ik hem tussen de devices staan. Wat schets mijn verbazing: Als ik rechtsklik op de TV dan kan ik de properties oid openen, en kijk ik ineens tegen een login pagina van de webserver van de TV aan
Iemand die daar al ooit in is geweest en weet wat je er mee kunt?
Idem op mijn LM670markiew schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:13:
Ik krijg geen login maar wel de mogelijkheid om de naam van de tv te veranderen.
Hm dus heeft iets te maken met de lands-instellingen? Het vreemde is ook dat ik er helemaal niks over terug kan vinden op het internet.Bugs4Bugs schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:47:
@Spits, heb hetzelfde probleem met mijn 47lm669. Nadat ik mijn tv heb omgezet van Scandinavisch model naar Nederlands lukt het mij ook niet meer om de tijd te wijzigen. Iemand een oplossing?
Zijn er meer tv's (van LG) met een dergelijke bang for the buck? Komen er wellicht nog acties aan waardoor een 47inch of meer binnen mijn budget komt.. ik hoop het. De magic remote, dual play, erg leuke hebbedingetjes waar ik stiekem een beetje verkocht aan ben.
Blijft een dilemma, ik heb nu een 42inch en wil liefst een stuk groter ivm mijn ogen, des te groter des te rustiger kijken des te minder ik last van mijn ogen krijg. Maar het moet wel te betalen zijn.
Ik had sowieso al een 42" hangen, dus van 42" naar 47" vond ik te weinig
Deze vind ik wel handig om nou eens de maten te vergelijken: http://www.displaywars.com/47-inch-16x9-vs-55-inch-16x9
Is er ook een dergelijke site met vergelijking van beeldkwaliteit en features? De verschillen zijn soms zooo klein..
De features en beeldkwaliteit verschillen zitten in de type nummers, niet in de afmetingen van je scherm
edit: Je kijkt nu puur naar de diagonaal, als je naar je totale oppervlakte kijkt zie je dat je bijna 37% meer beeldoppervlakte hebt, dat veranderd de zaak voor mij persoonlijk wel
[ Voor 42% gewijzigd door Koffie op 09-12-2012 10:58 ]
Ik word geen wijs uit al die typenummers van LG.. Er is iets teveel keus zo lijkt het op het eerste gezicht. 620, 760 of toch maar de 860. Of toch maar eens kijken naar een ander merk..
Of toch maar eens naar plasma wat ik nu ook heb staan, lcd kan daar in theorie niet aan tippen (maar in de winkel krijg ik alleen bij de lcd's het wow effect en loop ik teleurgesteld weg bij de beruchte vt50)
Zucht, het orientatie en koop proces is bij mij altijd verschrikkelijk lang.
Want 55LM615S, 55LM640S, 55LM620S zitten maar rond de 1100 euro bij de top 5 goedkoopste winkels in de pricewatch.
Ik heb een aantal maanden geleden met de cashback actie 200 euro terug ontvangen voor mijn 47LM760S.. dus uiteindelijk nog 1200 euro voor betaald (1400 originele prijs)
Maar ik zou die extra hertz(MCI) en specificaties van de 47LM760s nu achteraf graag opofferen voor meer inches van bijvoorbeeld de 55LM640s. Dus een groter scherm maar voor de zelfde prijs!
[ Voor 45% gewijzigd door SpitfireNL op 09-12-2012 13:04 ]
Bij Neckermann.com is de 55 inch versie aanzienlijk goedkoper, maar ik vraag me af of het wel betrouwbaar is.SpitfireNL schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:52:
Dan zou ik die 100 euro extra voor een 55 inch niet besparen en gewoon voor de 55 inch van LG gaan.
Want 55LM615S, 55LM640S, 55LM620S zitten maar rond de 1100 euro bij de top 5 goedkoopste winkels in de pricewatch.
Ik heb een aantal maanden geleden met de cashback actie 200 euro terug ontvangen voor mijn 47LM760S.. dus uiteindelijk nog 1200 euro voor betaald (1400 originele prijs)
Maar ik zou die extra hertz(MCI) en specificaties van de 47LM760s nu achteraf graag opofferen voor meer inches van bijvoorbeeld de 55LM640s. Dus een groter scherm maar voor de zelfde prijs!
Edit: De LG tv bij Neckermann.com is geen 55 inch maar een 42 inch. Het prijsverschil van een 47inch naar 55 inch is dan toch groter dan ik dacht. Daarom ga kies ik toch voor de 47 inch tv, maar is het de moeite waard om voor de 660s versie te gaan of toch maar de 640s?
PS: is het ook mogelijk om deze modellen aan de muur te hangen met een ophangbeugel?
[ Voor 17% gewijzigd door flash1 op 09-12-2012 14:54 ]
Ik ben nieuw hier op dit forum en heb 2 weken terug bij mediamarkt de
LG 55LM640S gekocht (actie uit het krantje)
ik ben er heel blij mee maar heb alleen last van wat bleeding maar na wat instellingen te veranderen is het zo
goed als niet meer zichtbaar alleen bij inschakelen of als ik menu oproep zie ik het even maar alleen als het donker is in de kamer
mijn vraag is dit normaal voor een led tv ? mijn andere lcd tv's in huis hebben hier geen last van
of moet ik contact opnemen met LG ?
ook ik zat te twijfelen tussen 47 en 55 inch en tussen de LM620s en de LM640s
bijde 55 inchers waren 2 weken terug in de aanbieding de 55lm620 bij de Saturn voor geloof 995€
en de 55Lm640s bij de mediamarkt voor 1111€
heb uiteindelijk voor de 55LM640s gekozen ivm design ( geen bezel rondom het scherm)
en de de ingebouwde Wifi wat de Lm620 niet heeft
ook schijnt de lm620 tegenover de Lm640 geen lokaal dimmen te hebben wat toch wel prettig is vind ik
ben blij dat ik voor een 55 inch ben gegaan want het wendt heel snel
(had en 40 inch en zit er 4,3 meter vanaf)
[ Voor 37% gewijzigd door Henk. op 09-12-2012 15:55 ]
ik wou ook eerst de 660s maar ben toch hierop terug gekomenflash1 schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:09:
[...]
maar is het de moeite waard om voor de 660s versie te gaan of toch maar de 640s?
zal het even uitleggen waarom
De 660s schijnt eruit te gaan is mij verteld, in de mediamarkt was dit type ook niet meer leverbaar
ook bij de Saturn kreeg ik nagenoeg hetzelfde antwoord
de 640s is een opvolger van de 620s en is vrij nieuw op de markt en heeft de zelfde specs als de 660
op de magic remote na dan (kost los iets van 30 à 35€ niet de moeite waard voor mij)
ook webshops bieden steeds minder de 660s aan en als ze ze wel aanbieden zijn het vaak buitenlandse modellen dit was de rede voor mij om voor de 640s te gaan
suc6 met je keuze
[ Voor 7% gewijzigd door Henk. op 09-12-2012 16:19 ]
The devil is in the details.
alleen die zilveren rand aan de onderzijde bij de 670Hahn schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:03:
Voor de 660 komt weer de 670 (of 671), net zoals de 640 de 620 vervangt.
(niet geheel mijn smaak)
smaken verschillen gelukkig
[ Voor 36% gewijzigd door Henk. op 09-12-2012 16:23 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!
ikzelf zit te denken aan een 47lm760s en nu lees ik alles over active en passive 3d. Nu heb ik een aantal trailers gedownload en deze zijn soms H-SBS (Side by Side) en soms Half over Under. Weten jullie misschien het verschil en zijn deze formats ook voor passive 3d geschikt?
Zelf las ik op AVSforums dat passive niet voor SBS echt geschikt is?? Jullie ervaringen?
Half SBS op passief 3D is inderdaad niet goed. Het kan wel, mar dan krijg je geen Full HD ervaring maar is je 3D eigenlijk maar 960x540.mohawk0618 schreef op maandag 10 december 2012 @ 00:26:
Hi Guys,
ikzelf zit te denken aan een 47lm760s en nu lees ik alles over active en passive 3d. Nu heb ik een aantal trailers gedownload en deze zijn soms H-SBS (Side by Side) en soms Half over Under. Weten jullie misschien het verschil en zijn deze formats ook voor passive 3d geschikt?
Zelf las ik op AVSforums dat passive niet voor SBS echt geschikt is?? Jullie ervaringen?
Gaat een bedrade verbinding hier verbetering in brengen of is het een manko van het LG platform?
flash1 schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:47:
Wat is eigenlijk het verschil behalve de prijs van de LG 47LM660S en LG 47LM640S?
flash1 schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:39:
Heeft iemand misschien een foto van de afstandsbediening van de LG tv?
Je weet dat LG een website heeft waar je met 2 tellen dergelijke info zo kunt achterhalenflash1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:36:
Heeft de LG 47LM640S ingebouwde speakers?