Vanavond bij het aanzetten van m'n 3 maanden oude 55-LM671S een beeld vol met verticale strepen/balken.........kapot dus.
Komt dit iemand bekend voor?
Verwijderd
Yep, helaas wel. Eerst dit en toen poef uit en ging niet meer aan.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:57:
Vanavond bij het aanzetten van m'n 3 maanden oude 55-LM671S een beeld vol met verticale strepen/balken.........kapot dus.
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Verwijderd
De reparatie service is wel snel hoor. Dus dat scheelt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:16:
Klinkt niet best en dat voor een TV van 3 maanden.
Zal contact op gaan nemen met LG, ben benieuwd wanneer er een monteur voor de deur staat.
Gelukkig nog een "good old" LG-Plasma als reserve, probleemloos ding trouwens.
Zou je denken ja, maar geloof mij hernoem hem naar PC en zet de AV mode op Game.markiew schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:47:
Wanneer ik de HDMI poort wil classificeren heb ik de keuze uit verschillende opties waaron PC en Game. Er wordt hier veelal gesproken over de PC poort. Het lijkt mij dat de Game poort het meest geoptimaliseerd is?
Heb overigens een LM660
[ Voor 58% gewijzigd door markiew op 16-11-2012 20:23 ]
Tja, zolang het maar niet tijdens het gamen is.markiew schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:12:
ik switch net van game naar pc en heb ineens enorme lag. Of misschien ook niet? Net weer potje op pc en loopt aardig.
xbox 720p, tv just scan (16:9) en av modus game.
Het lijkt ook wel alsof de tv soms ontzettend moeite heeft iets te processen. Ding is me een partij traag af en toe als je even de modus wil veranderen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Even wat reviews lezen en je inlezen op dit forum en AVSforum.Bullet NL schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:31:
Vanavond een 47LM860V en een 55LM860V besteld/gereserveerd, morgen in de winkel kijken welke het nu echt gaat worden. Ik ben benieuwd!
Iemand nog tips of aanmerkingen over deze TV?
Verwijderd
Welke code heb je gebruikt?Rosmalen schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:28:
Het is me gelukt, ook via openlgtv. Had mijn oude Harmony afstandbediening gebruikt om die code in te zetten. Password staat er ook bij op die site en landinstellingen naar West Europa gezet. Nou kon ik NL installeren en heb ik een compleet andere TV, met een veel uitgebreidere smart TV enzo! Top!
Let wel op, want ik had al mijn beeldinstellingen écht goed staan. Deze zijn nu weg dus ik kan opnieuw beginnen. Even uitvogelen weer dus!
Druk op INPUT. Druk op de RODE knop. Selecteer HDMI1. Kies PC. Druk op SLUITEN.Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 06:56:
kan iemand mij precies vertellen hoe ik dat nu omzet naar pc ik gebruik hdmi 1 voor de xbox
Welke code bedoel je? Password was 0413
www.vdzande.com
Hoe heb jij de boel geïnstalleerd? je AC Ryan via je Onkyo naar de LM640 of beeld via HDMI rechtstreeks en audio via je Onkyo.... Indien er sync problemen zijn is het essentieel om te weten hoe en op welke manier componenten zijn aangesloten.fruxxxano schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:58:
Ik heb een LG 42LM640s net geinstalleerd, ik gebruik hem met een Onkyo tx-nr515 receiver en een AC Ryan playon HD mini (oude generatie).
Nu hapert het beeld regelmatig en loopt het geluid soms niet synchroom met het beeld. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Wat zijn de beste instellingen op de TV, receiver en Ac Ryan?
Alvast bedankt!
De AC Ryan is aangesloten op de Onkyo Receiver en die is aangesloten op de TV. Beide via HDMI.Bullet NL schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:30:
[...]
Hoe heb jij de boel geïnstalleerd? je AC Ryan via je Onkyo naar de LM640 of beeld via HDMI rechtstreeks en audio via je Onkyo.... Indien er sync problemen zijn is het essentieel om te weten hoe en op welke manier componenten zijn aangesloten.
Volgens mij is alleen het design (kleur en de voet) anders, specs zijn hetzelfde dacht ik. Heb zelf de 42LM669 en dit is een witte tv. Staat erg mooi op het witte tv meubel en voor een witte muurCass schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:26:
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de LG 42LM669 (€789) en de LG 42LM660 (€699) laagste prijs pricewatch ?
Alvast bedankt!!
Heb je een west europese versie?SteffenV schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:43:
Een vraag voor de kenners van LG toestellen. Mijn vader probeert met zijn 670s media vanaf een externe schijf te spelen maar de schijf wordt maar niet herkend. Wat doet ie fout? En welke app is daar eventueel voor nodig?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
TV optisch naar versteker? Welke receiver heb je eigenlijk?Phusebox schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:28:
Humax [HDMI]> TV [Optisch]> Versterker
Mediacenter [HDMI]> TV [Optisch]> Versterker
Gameconsole [HDMI]> TV [Optisch]> Versterker
Is een nieuw toestel dat via CE Repair direct van LG af komt, dus neem aan gewoon een Nederlandse.
Daar is nog een hardeschijf voor nodig... Maar dat is bij elke TV.MrDummy schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:05:
Ik heb vraag over 42LM620S.
Er staat DVR-Ready en WiFi Ready.
Met WiFi moet je toch module erbij kopen (iets van 30 Euro?), maar DVR -Ready weet ik niet wat er mee bedoeld wordt. Kan ie wel wat opnemen? Of is er ook module voor nodig?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
[ Voor 32% gewijzigd door MrDummy op 18-11-2012 22:48 . Reden: Meer info ]
Hier het zelfde probleem met een 47lm960, ik ben ook al naar een oplossing aan het zoeken . Ik hoorde vandaag dat dit ook bij Philips toestellen voorkomt.Phusebox schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:28:
Ik heb een probleem sinds dat ik mijn 760s heb met de audio. Heb het als volgt aangesloten:
Humax [HDMI]> TV [Optisch]> Versterker
Mediacenter [HDMI]> TV [Optisch]> Versterker
Gameconsole [HDMI]> TV [Optisch]> Versterker
BIj alle inputs heb ik last van het feit dat het geluid regelmatig (soms om de 10-20 sec, soms om de paar minuten) wegvalt voor een fractie van een seconde. Dit is behoorlijk irritant en storend. Heb al alle mogelijk instellingen in het "SOUND" menu geprobeerd maar niets helpt.
Iemand hiervoor een oplossing? En nee ik wil niet alle HDMI apparaten eerst naar mijn versterker laten gaan want dan moet ik steeds de geluid input switchen via de versterker, ook irritant. Plus extra lag.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Daarom zegt zon test opstelling niet veel, de dure tv is vaak afgesteld en de goedkopere niet. "Kijk dat verschil!"chrisvm schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:54:
Ik ben dit weekend eens TV's gaan vergelijken in verschillende winkels. Hierbij viel het mij op dat de kleuren van de 670 series (waar qua prijs mijn voorkeur naar uit gaat) van LG toch behoorlijk flets waren ten opzichte van de duurdere modellen van LG. (bv 860).
Is dit echt een daadwerkelijk verschil verschil in helderheid tussen de modellen van LG, of is het een kwestie van instellingen?
overigens stond er vergelijking stond er ook een Samsung (6900 naast). deze was qua kleur ook veel helderder ( en mooier...)
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Tnx voor je terugkoppeling! Blu-Ray en WD Live Hub gaat bij mij altijd over optisch (toslink) naar mijn receiver en 5.1 setup. Dat klinkt dan ook perfect. De Horizon box van UPC gaat alleen igv muziek of film over optisch en bij normaalgebruik via HDMI. Dat normale gebruik (met de seakers van de TV zelf) geeft juist de ellende bij een volume van boven 10.Xtr3me4me schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:31:
Geen problemen met geluid hier! Tevens voor afspelen van films is bij mij: PlayStation 3 <> Toslink <> Denon reciever <> PlayStation 3 <> Hdmi LG tv!
Werkt perfect!!
Receiver is een Pioneer LX-03, helaas was er toen nog niet zoiets als Arc, of in ieder geval niet op de betaalbare modellen. De receiver heeft maar twee HDMI ingangen, maar zoals gezegd moet ik dan steeds switchen omdat mijn Harmony nooit goed switched qua inputs, wat ik ook probeer. En dat is dus een probleem als ik niet thuis ben, dan kan ik altijd telefoontjes verwachten van "het geluid doet het niet" of "ik heb geen beeld". Nu via optisch heb ik dat probleem niet omdat alles naar 1 vaste input gaat op de Pioneer.MrDummy schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:44:
[...]
TV optisch naar versteker? Welke receiver heb je eigenlijk?
Moderne TV kan via HDMI terug naar receiver sturen voor geluid. Het is speciale feature, soort feedback. Optisch kan niet TrueHD aan, alleen maar DTS, via HDMI werkt TrueHD wel naar versterker als je BluRay video afspeelt.
En receiver werkt als een HDMI switch voor al je aangesloten apparatuur via HDMI. Ik gebruik dat config altijd omdat optisch eigenlijk vrij ouderwets systeem is, en kan niet meer dan 5.1 DTS signaal. De receiver haalt geluid eruit en stuurt video zonder verlies door naar je TV. Heel simpel eigenlijk.
Config is dus: [hdmi bron] = hdmi = [receiver] = hdmi = [tv]
Mensen met BluRay doen ook niet meer met optische uitgang, als het goed is.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2012 20:29 ]
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Bedankt voor de update, zat er een beetje op te wachten om te zien of het de moeite waard zou (kunnen) zijn. Binnenkort maar eens met LG bellen.Aartstyle schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:09:
Goedenavond allen,
Vorige week is het paneel van mijn 42lm760s vervangen. Het banding probleem is veel minder dan voorheen en bijna niet meer te zien. Ook niet tijdens voetbal. Voor degene die dit probleem ook hebben is het toch aan te raden om contact op te nemen met LG.
Enige minpuntje is dat ik opnieuw mijn instellingen heb moeten aanpassen. Niet dat de oude instellingen waren verdwenen, maar een nieuw paneel vereist blijkmaar nieuwe instellingen. Met de oude instellingen was het beeld te donker en het contrast te hoog.
[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 21-11-2012 10:00 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Lol totaal iets anders!Sir_Hendro schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:59:
Ik heb afgelopen maandag de LG TM2792S gekocht, een nieuw model wat deze maand pas net uit is. Het is een 27" LED IPS paneel met 1080p resolutie en 3D ondersteuning. Ik gebruik deze nu als monitor voor mijn PC maar ook als extra TV voor wanneer daar behoefte naar is. Mijn eerste indruk is dat het echt een onwijs mooi scherm is zowel qua beeldkwaliteit als design. De 3D mode heb ik al een beetje uitgeprobeerd met diverse trailers via Youtube en het spel Crysis 2. Echt een mooie vervanger van mijn oude HP w2408h TN scherm
Ik ga dit scherm gebruiken voor foto/videobewerking en gamen.
Is een ware loterij hoor, ik heb het probleem na drie verschillende panelen ook nog steeds.VanRoyal schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:42:
[...]
Bedankt voor de update, zat er een beetje op te wachten om te zien of het de moeite waard zou (kunnen) zijn. Binnenkort maar eens met LG bellen.
Bedankt voor je feedback. Ik heb tijdens het voetbal behoorlijk last van wat banding. Met name in het midden van het scherm is er een donkere verticale 'lijn' van een aantal cm's dik te zien. Ik ga binnenkort contact opnemen met de winkel waar ik hem heb gekocht om een reparateur langs te laten komen.Aartstyle schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:09:
Goedenavond allen,
Vorige week is het paneel van mijn 42lm760s vervangen. Het banding probleem is veel minder dan voorheen en bijna niet meer te zien. Ook niet tijdens voetbal. Voor degene die dit probleem ook hebben is het toch aan te raden om contact op te nemen met LG.
Enige minpuntje is dat ik opnieuw mijn instellingen heb moeten aanpassen. Niet dat de oude instellingen waren verdwenen, maar een nieuw paneel vereist blijkmaar nieuwe instellingen. Met de oude instellingen was het beeld te donker en het contrast te hoog.
Tijd voor een nieuwe sig..
Staar je sowieso niet blind op specificaties, dat zegt niet heel erg veel.MaChOmIdGeT schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:33:
Damnnn lastig man.. Nieuwe tv nodig maar de specs lijken allemaal zo op elkaar .. K bedoel 400 euro verschil.. en op papier dezelfde specs .. Raaaarrr
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Correct rotterdam heeft em staan, morgen kijkenDimens schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:05:
[...]
Staar je sowieso niet blind op specificaties, dat zegt niet heel erg veel.
De LM640S is de Duitse LG televisie geïmporteerd naar Nederland. Daarom zul je hem ook nooit in de winkel tegen komen.
De 640 is ook 400 Hz, alleen zie je bij de 640 de native frequentie staan denk ik. Dimens ?grannymark schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:05:
Via de pricewatch zie je dit: http://tweakers.net/pricewatch/compare/621/306860;318880/
Kortom; de 670s heeft:
- Meer Hz
- Meer aansluitingen (DVBS2)
- Sterke speakers
Vooral dat meer Hz lijkt me interessant. Ik weet niet of de specificaties correct zijn, het lijkt me het handigste om de specs in de winkel even te controleren.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lol had ook niet groter moeten zijn!The Eagle schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:44:
Ik heb een 47LM760s in mijn peugeot 207 gekregen, bank plat, beetje schuin, geen probleem
Dus ja, dat past
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nope helaas niet! Je kan nergens uit halen wat er precies verbeterd is. Wel erg jammer van LG. Zelfs niet van de updates uit de site.janvanduschoten schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:19:
Gisterenavond kreeg ik op mijn 42LM620 een update, kan ik ergens vinden wat er is aangepast? Ik zie op de site van LG niets staan maar ben wel benieuwd wat er is aangepast.
Zou ik dit kunnen oplossen met een firmware update?Koffie schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:26:
Dat hij waarschijnlijk niet bedoeld is voor de NL markt maar een ander land
Neem aan dat deze Duitse software niet omgezet kan worden naar Nederlandse?Sir_Hendro schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:59:
@Rickyboy,
Vrijwel alles van Redcoon is Duits omdat het een Duitse winkel is. Al je spullen worden uit hun Duitse voorraad verstuurd.
[ Voor 48% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-11-2012 10:37 ]
Hhm, tsja ik lees wel dat dan waarschijnlijk verschillende SmartTV opties niet werken.Sir_Hendro schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:26:
De taal van het scherm kan je gewoon instellen in alle Europese talen.
[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-11-2012 11:01 ]
Zou je niet even netjes met de leverancier bellen ipv ze voor jan lul een 42" scherm te laten verschepen?!Rickyboy30 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:51:
Ik weiger het pakketje lekker, bestel wel gewoon het Nederlandse model.
Contact gehad met LG. Zei tegen mij dat zowel de Hardware als Software verschillen. (( Nu hoop ik dat diegene daar verstand van had! )).Sir_Hendro schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:00:
Je hebt ik ieder geval bij de 1ste keer opstarten de keuze voor welke land het is en in welke taal je het wil gebruiken. Dus eigenlijk ga ik er dan vanuit dat alles moet werken
Je kunt het ook navragen via de LG chat op hun website.
het hele smart tv gebeuren is ook zwaar overated. Grotendeels staan de app stores ook gevuld met de grootste rommel die je inderdaad amper gebruikt of te omslachtig zijn om te gaan gebruiken. Enkele uitzonderingen natuurlijk. Het kan in ieder geval nog lang niet tippen aan een dedicated htpc-tje.Sir_Hendro schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:50:
Tja ik snap het hele gedoe van SmartTV niet echt. Ik wil gewoon beeld krijgen via mijn sources (PC / Decoder / whatever) en dat doet hij. Dat je ermee kan internetten en alles is leuk en aardig maar ik ga het denk ik vrijwel nooit gebruiken.
Ha! ja heb het een keer opgestart, meest waardeloze apps staan er tussen. Direct maar WiFi uitgeschakeld om stroom te besparen.keepitfrosty schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:30:
[...]
het hele smart tv gebeuren is ook zwaar overated. Grotendeels staan de app stores ook gevuld met de grootste rommel die je inderdaad amper gebruikt of te omslachtig zijn om te gaan gebruiken.
Verwijderd
Ik heb mijn 42LM669S bij de Mediamarkt in Duitsland gehaald: €849,- tegenover €1199,- Mediamarkt Heerlen. Ik heb alles in het Nederlands kunnen instellen.Rickyboy30 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:04:
True, maargoed. Of alles ook werkt met een Duits model type?
Verwijderd
ik ben er inderdaad ook wel benieuwd naar, iemand een reactie?Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:28:
Ik ben aan het kijken voor een 55 inch LG tv. Zit te denken aan een LG 55LM640S
omdat deze redelijk betaalbaar is en de specificaties mij ook ok lijken. Kom in de price watch echter ook voor ongeveer hetzelfde geld: LG 55LW980S tegen. Dat is een model van vorig jaar (toen het topmodel voor €3.000). Nu kost die TV €1.100. Nu zijn niet alle reviews heel positief, maar die zijn veelal geschreven toen die TV nog €3.000 koste. Dus vraag mij af of met de huidige prijs dit wel een goed alternatief is en hoe het topmodel van vorig jaar zich verhoud tot een instap 2012 model LG55LM640S.
Verwijderd
ik weet niet wanneer dat was maar de laagste prijs in nl is nu 795 inclusief verzenden...arutten schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:01:
[...]
Ik heb mijn 42LM669S bij de Mediamarkt in Duitsland gehaald: €849,- tegenover €1199,- Mediamarkt Heerlen. Ik heb alles in het Nederlands kunnen instellen.
Ik had de tv eind augustus aangeschaft en de laagste prijs was toen €829,- bij Conrad (problemen met levering), bij BCC stond hij toen voor € 1149,- en bij PlatteTVdiscounter voor €1049,-.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:40:
[...]
ik weet niet wanneer dat was maar de laagste prijs in nl is nu 795 inclusief verzenden...
[ Voor 3% gewijzigd door arutten op 24-11-2012 18:11 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 22:15 ]
www.vdzande.com
84 inch is groot, maar je bent fortuin wel kwijt.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:57:
De 84LM960V. Hij kost slechts 14999 euro. Wat vinden jullie ervan? Doen of niet doen?
Oh het is BTW een Quad HD tv en het heeft nog 3D ookKijken wie er nu nog zeurt over passief vs actief en de hoogste resolutie
Verwijderd
Hmm Ik dacht dat het sarcasme van mijn bericht toch overduidelijk er vanaf droop. Met mijn Portugeze salaris van 820 euro per maand denk je toch niet werkelijk dat ik 15 duizend euro kan neertellen voor zo'n toestel he?MrDummy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:55:
[...]
"slechts 15.000 euro" is btw wel minder leuke spraak. Het is voor veel mensen hier nog altijd heel groot smak geld! Voor mij ook al enorm veel geld.
[ Voor 30% gewijzigd door Dark-knight op 25-11-2012 11:26 ]
Even naar de firmware update gaan, daar zie je welke versie je nu hebt (zit ergens in je settings)MrDummy schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:22:
Hoe zie je eigenlijk welke firmware je hebt op je tv... heb net tv in huis, een 42LM620S, zou wel graag zien wat de nieuwe firmware zou zijn.
Het zit wat verstopt, maar zit er gewoon bij hoorTweakers.net Pricewatch moet wel dringend update hebben: ze hebben niet eens 3D-BR in specs opgenomen zodat opzoeken wel lastig wordt tussen normale BR spelers. Ik snap het niet waarom Pricewatch dat niet heeft terwijl andere prijsvergelijksites allang optie 3D toont (zoals Kieskeurig). Vergeten bij Tweakers.net?
3D wordt meer en meer gevraagd/gebruikt komende tijd, maar waarom is 3D optie niet gelijk zichtbaar maar meer weggestopt onder extra opties?Koffie schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:34:
[...]
Het zit wat verstopt, maar zit er gewoon bij hoor
http://tweakers.net/categorie/781/blu-ray-en-dvd/producten/ -> klik op 'toon alle filters' en wijzig '3d ondersteuning' van 'geen voorkeur' naar 'ja'
[ Voor 7% gewijzigd door MrDummy op 25-11-2012 21:39 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq