Oeps even nummertje ervoor goed controleren

Klaas
Oeps even nummertje ervoor goed controleren
Klaas
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
effe gekeken voor je en ja bij mij staat ie erbij.The Eagle schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:24:
Zou iemand met een goed ingestelde Premium content aanmelding even voor me willen kijken of ie toevallig een Skype app onder de premium content heeft staan?
Thanks
[ Voor 19% gewijzigd door nemmiesis29 op 01-11-2012 19:14 ]
[ Voor 30% gewijzigd door torrie1978 op 01-11-2012 19:14 ]
Net even gekeken, stond er eerst niet, maar na de initialisatie van de premium content was ie er ineens welnemmiesis29 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:07:
[...]
effe gekeken voor je en ja bij mij staat ie erbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Ja ik raakte de weg kwijt in het smart tv gedeelte. Daar is zoveel te doen.robpol schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:06:
Goed om te horen, mijn 47LM620S is vanmorgen geleverd. Vanavond installeren, dat wordt nog een hele klus.
Heb hem net geïnstalleerd, maar wat een fantastische TV is het voor dit geld! Was nog even prutsen om ARC aan de praat te krijgen, maar alles werkt nu perfect. Het Smart TV gebeuren valt me 100% mee, ik had verwacht dat het weinig toegevoegde waarde zou hebben. Maar Pathe Thuis, Uitzending Gemist, SBS6 Gemist, YouTube etc. werken toch wel heel erg goed.GranCanaria schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:36:
[...]
Ja ik raakte de weg kwijt in het smart tv gedeelte. Daar is zoveel te doen.
Wat aan te raden is is de 3d world. Daar heb je uren 3d content gratis. En er zit echt goed spul tussen.
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad. Bedankt voor de tip. Is er ook een app werkend te krijgen op de Ipad ?speedo1983 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:28:
[...]
Dan heb je klaarblijkelijk nog niet in google gezocht...
Overal is te lezen dat er wel een app is die werkt maar nog niet in de nederlandse market te vinden is. M.a.w. ff googlen op de apk en je hebt m zo "lg magic". Heb m hier op mn lm669 draaiend als een zonnetje en ook bij kennis op de 660..
Ja het is mooier dan de 640, de 671 is nog mooier maar ook veel duurder. Weet nu niet wat ik wil gaan doen want wil rond december een tv halen voor mijn ouders. Gewoon de 660 nu al bestellen of?torrie1978 schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:11:
Ja dat had ik al op een duits forum gelezen dat hij uitlopend is. Toch maar afgelopen week besteld voor de prijs van 666,- euro. Blijft een hele mooie tv.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Stop chasing the dream, you're already living it
Heb zelf ook een 760s en eigenlijk nergens last van, maar je zou eens kunnen proberen of het helpt om je premium content opnieuw te initialiserenweertenaar schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:11:
Hebben meer mensen er last van dat het zo lang duurt voor je weer beeld krijgt als je op de Home knop drukt? Ik krijg tegen woordig eerst 10-30 sec zwart beeld, en dan springt het smart tv gedeelte pas in beeld.
Ik heb de 760s, en heb het idee dat dit sinds de laatste update is, maar misschien heb ik ergens een instelling fout staan?
Verwijderd
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Dit probleem heb ik dus ook constant.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:21:
Heb sinds begin oktober de 47LM960V. Helaas pas sinds aankoop met het REBOOT probleem kennisgemaakt. Voortaan toch maar vooraf tweakers raadplegen![]()
De LG service verloopt via Technorep. Op zich vlot, maar probleem is nog niet verholpen. Twee weken geleden is in systeemmenu de optie "SNAPSHOT REBOOT" uitgezet. Nog diezelfde week traden de reboots al weer op...![]()
Afgelopen vrijdag opnieuw monteur langsgeweest. TV geopend en moederbord besturing vervangen (er staan vgl foto's op dit topic). Zou afdoende moeten zijn...
Helaas dit weekend al weer diverse keren uitval en herstart.![]()
Heb geprobeerd of CI module misschien oorzaak was, dus geheel verwijderd. Terug in de tijd en paar uurtjes analoge kanalen bekeken. Geen genot. Hielp ook niks: bleef af en toe REBOOTen. Ongeacht of in het netwerk iets gebeurde. Laat staan dat ik iets met de remote deed op dat moment. Gewoon spontaan uitval.
Is het bij anderen dan toch de voeding geweest die voor het probleem zorgt?
PS firmware is 04.10.26....
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 07-11-2012 16:17 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 07-11-2012 16:15 ]
[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 07-11-2012 16:16 ]
Klaas
Iemand?Qosmic schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:47:
Ik ben zelf van plan om de LG 55LM860 te gaan kopen.
Maar hoe zit het nou met de lag op deze tv?
Ik game via mn ps3 en speel voornamelijk fifa en cod, offline en online.
Is dit een beetje te doen of zeggen jullie: kan je beter een andere tv halen...
Doughty schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:53:
[...]
Dit probleem heb ik dus ook constant.
De tv is nu weer opgehaald door Technorep, maar zit midden in een strijd met LG. zij komen afspraken niet na en nemen klachten niet serieus. Ben nu in gevecht om een creditering. Ik neem mijn tv ook niet meer terug aan. Hopelijk komt er snel een oplossing, want na 6 weken gezeik met LG ben ik er klaar mee.
Ik had zelfs een klacht lopen over backlight bleeding. Hiervoor hebben ze mijn tv destijds ook meegenomen en ik kreeg hem vrolijk terug met de mededeling dat het binnen de specs viel en ik het er maar mee moest doen. En nu beweren ze zelfs dat ik nooit een klacht heb ingediend. Terwijl ze er zelfs voor zijn langsgeweest. Ongelooflijk!!!
Dus nu een lopende zaak en mijn dealer helpt mij gelukkig, maar ik wacht nog op een creditering en dan kan ik bij de dealer een andere tv uitzoeken. GEEN LG meer voor mij!
Beetje aparte reactie van je. Maar toch bedankt.evilpin0 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:01:
Tweedehands verkopen levert je heel weinig op, zoals je al zegt veel problemen met LG tv's dus je moet echt wel een gek vinden die dat ding duur van je wilt kopen. Gebasseerd op je post zou je er ook wel de jackpot voor willen.
Wees blij dat je een nieuwe tv hebt en ga er lekker van genieten, of tjsa verkoop je hem. Hier hoef je dat soort "advies" niet te vragen lijkt mij. Ik vraag hier ook niet of het verstandig is nu te poepen of te wachten tot ik thuis ben.
Hoi Klaas,klaasopurk schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:51:
[MBR]Gelieve dit verder via DM af te handelen. Het forum is niet bedoeld voor koop- en verkoop van producten.[/]
Bij mij heeft dit nooit geholpen.pattatje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:06:
Over het Rebooten.
Koppel het toestel eens los van het netwerk. Zeerwaarschijnlijk is de klacht dan niet aanwezig.
Laat mij even weten of dit inderdaad het geval is.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Doughty op 07-11-2012 16:49 ]
Doughty schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:46:
[...]
Bij mij heeft dit nooit geholpen.
Uiteraard had ik al geprobeerd om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen en het los te koppelen van mijn apparatuur en mijn netwerk.
De eerste keer was het moederboard defect en nu is aangegeven dat het toestel volledig defect is.
Of het de voeding is geweest dat weet ik niet, dus kan ik ook niet vermelden.
En zoals Dynamor al beschreef hebben ze ook bij mij in het systeemmenu de "snapshot reboot" uit moeten zetten.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 00:01 ]
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:27:
Ik heb sinds een paar weken een lg 47lm640s
Alleen als ik m'n externe hardeschijf aan sluit (Lacie 500 gb) kan ik de ene keer wel en de andere keer geen film kijken.
9 van de 10 keer blijft het beeld laden staan. Ook pakt ie dezelfde film de ene keer wel en de andere keer niet. Dit is trouwens ook met m'n USB.
Voordat ik de laatste update deed had ik hier geen last van volgens mij. Hebben meer mensen dit probleem of is het bij iemand anders inmiddels opgelost? Ik hoor graag van jullie
EDIT
Ik ben nu achter dat zo gauw ik internet verbinding op m'n tv heb hij de films niet meer af wil spelen.
Ik moet dus de tv uit en aan zetten, zo gauw mogelijk naar m'n hdd en dan meteen op play drukken. Dan doet ie het wel
Lijkt me niet de bedoeling
www.vdzande.com
[ Voor 10% gewijzigd door Thrace Grumble op 08-11-2012 13:28 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Nope had een standaard lijst met kanalen. Ik drukte op de CH knop om te kijken of dat werkte. Toen vroeg hij of hij iets (geen idee meer wat er stond) en flats, kanalen op blanco. Kon alles weer opnieuw zoeken.Enes_81 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:19:
@Xtr3me4me
Nou ik probeer al een tijdje kanalen te verwijderen, maar krijg het niet voor elkaar. Toch wel knap dat jij het met die app voor elkaar gekregen hebt. Is het niet zo dat je in plaats van de standaard kanalen lijst een favorieten map had?
[ Voor 7% gewijzigd door whiteclear op 09-11-2012 13:47 ]
www.vdzande.com
Verwijderd
Hardware matig is er geen verschil ts oostblok en Benelux versie. Je hoeft enkel in het servicemenu van de tv (LG EZ adjust) de regioinstelling te wijzigen naar West-europa. Meer info hierover vind je op de site openlgtv.org.ru.Rosmalen schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:02:
Godsamme, heb gisteravond mijn nieuwe 660s binnengekregen. Via Redcoon een Oost Europese. Heb ze net gebeld, heel vervelend allemaal, maar je kan 'em terug sturen voor geld of een andere TV kiezen. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Heb eigenlijk geen zin om terug te sturen en weer een week te wachten enz enz.
Is er een optie om deze om te zetten naar een NL versie, door te updaten of kan dit door ergens wat te wijzigen? Thanks!
Dat is al een geruststellingVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:46:
[...]
Hardware matig is er geen verschil ts oostblok en Benelux versie. Je hoeft enkel in het servicemenu van de tv (LG EZ adjust) de regioinstelling te wijzigen naar West-europa. Meer info hierover vind je op de site openlgtv.org.ru.
www.vdzande.com
Verwijderd
Zeker geen probleemRosmalen schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:02:
[...]
Dat is al een geruststellingNa enig rondspeurwerk op die site denk ik niet dat ik daar uit ga komen. Kan je me svp ietsss meer info geven, evt via PM?
Tja, je geeft Lg de schuld van iets waar ze niks aan kunnen doen.Doughty schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:01:
Ik ben nu echt helemaal klaar met LG!!!
Ik heb vandaag mijn vervangend model gekregen van LG. Ik dus helemaal blij dat het eindelijk geregeld is.
Wat denk je?!!
Krijg ik een gereviseerd toestel dat KAPOT is!!!! Nu kan ik wederom niks!!!
Toen ik de doos al opende, was hij al beschadigd en heb gelukkig direct fotos van gemaakt.
Maar ik ben nu echt helemaal klaar hiermee!!!
Doughty schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:01:
Ik ben nu echt helemaal klaar met LG!!!
Ik heb vandaag mijn vervangend model gekregen van LG. Ik dus helemaal blij dat het eindelijk geregeld is.
Wat denk je?!!
Krijg ik een gereviseerd toestel dat KAPOT is!!!! Nu kan ik wederom niks!!!
Toen ik de doos al opende, was hij al beschadigd en heb gelukkig direct fotos van gemaakt.
Maar ik ben nu echt helemaal klaar hiermee!!!
Ik heb vandaag met mijn dealer gesproken en zij pakken de RMA mede op gelukkig.pattatje schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:25:
Kan me niet voorstellen dat je niet een nieuw toestel heb gekregen van LG.
Kennis van mij had een omruiling via LG en kreeg een toestel in gesealde doos.
Heb je LG benaderd? Wat is de reactie van LG?
[...]
www.vdzande.com
Nouja "Mazzel", 95% heeft gewoon een goed scherm. Helaas een paar niet die dat hier posten (logische overigens). Mensen bij wie het goed werkt zijn minder snel geneigd een post te maken dan bij mensen bij wie het niet werkt.Xtr3me4me schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:28:
Ik ben zelf ook onwijs gelukkig met mijn LG scherm! Mooi scherp, perfect 3D en bleeding denk nog geen eens 0,5% van het scherm.
Zwart waardes ook perfect! Misschien gewoon mazzel gehad.
Doughty schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:45:
[...]
Ik heb vandaag met mijn dealer gesproken en zij pakken de RMA mede op gelukkig.
Vandaag allemaal foto's gemaakt en alle repair reports en conversaties verzameld en dat naar mijn dealer gemaild. Maandag bel ik LG op en hoop ik dat ze met een spoedige en goede oplossing komen.
Ik ben natuurlijk na 6 weken gedoe een beetje ongeduldig en gefrustreerd. Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de oplossing die voorhande was een prima oplossing was. Een upgrade en nieuw toestel. Er is ergens vast iets mis gegaan. Want de korte tijd dat mijn tv werkte, toen was ik zeer te spreken over de beeldkwaliteit en features.
Zodra ik meer weet dan kom ik hier op terug.
Nou, ik heb het afgelopen weekend dus alle gegevens, fotos en historie verzameld en doorgemaild naar mijn dealer. Vanochtend ook met hun gesproken en daarna LG gebeld. En uiteraard gevraagd naar degene die mij de vorige keer goed had geholpen.
Doughty schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:26:
[...]
Nou, ik heb het afgelopen weekend dus alle gegevens, fotos en historie verzameld en doorgemaild naar mijn dealer. Vanochtend ook met hun gesproken en daarna LG gebeld. En uiteraard gevraagd naar degene die mij de vorige keer goed had geholpen.
Ik ben net teruggebeld door LG, zij hebben de foto's ook bekeken en beoordeeld en kwamen met het gelukkige nieuws dat ik per direct een nieuw toestel ga krijgen. Ze hebben alles meteen in werking gezet en hopelijk heb ik deze week dan eindelijk een werkend toestel in huis.
Nee, dat niet. Ze noemde het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.pattatje schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:48:
Goed geregeld.
Hebben ze nog iets gezegd over het toestel wat zo afgeleverd was?
Misschien transport schade geweest oid?
[...]
Apart, want ik heb 1TB HDD met USB 3.0 en die werkt perfect op mijn 760S versie. Heb je de laatste update wel erop gezet?Rho d Berth schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:51:
Bij ibood een hard disk gekocht (http://nl-nl.forum.ibood....jf_met_750_gb_capaciteit/) en geprobeert deze aan de 42lm660s te koppelen, dat werkt niet!
Aan geen 1 van de 3 USB poorten....
Vreemd, want bij een andere TV, de 620s, werkt het wel!
Iemand enig idee waarom het bij de 660s niet werkt?
Het is 'n USB 3.0 schijf en een 2.0 USB TV, maar dat zou geen probleem moeten zijn. (bij de 620s ook). En het is usb bus voeding, maar dat zou net als bij de 620s gewoon moeten kunnen, lijkt me.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd in het "Nederlands maken" van mijn model. Alleen zie ik hier nergens de optie om te PM'en. Hoe zouden we dit het beste kunnen doen? Thanks in advance!
www.vdzande.com
COntroleer even wat voor partities dat ding heeft. Ik heb wel eens gevallen gezien waarbij meerdere partities niet goed herkend werden door de TV. 1 grote 750GB partitie zou dat op moeten lossen. Formatteren als NTFS, evt hidden partities wegmikken, inclusief evt ellendige boot tooltjes van de fabrikant die op de HDD staanRho d Berth schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:51:
Bij ibood een hard disk gekocht (http://nl-nl.forum.ibood....jf_met_750_gb_capaciteit/) en geprobeert deze aan de 42lm660s te koppelen, dat werkt niet!
Aan geen 1 van de 3 USB poorten....
Vreemd, want bij een andere TV, de 620s, werkt het wel!
Iemand enig idee waarom het bij de 660s niet werkt?
Het is 'n USB 3.0 schijf en een 2.0 USB TV, maar dat zou geen probleem moeten zijn. (bij de 620s ook). En het is usb bus voeding, maar dat zou net als bij de 620s gewoon moeten kunnen, lijkt me.
Ja, sowieso je HDMI kaneel renamen naar PC!
Ik heb ook een oost europese gekregen van Redcoon... Ben al een tijdje bezig geweest maar ben nog met geen mogelijkheid in het service menu (of EZ Adjust) gekomen van deze tv... Mocht je iets uitvinden dan hoor ik het ook graagRosmalen schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:51:
[...]
Ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd in het "Nederlands maken" van mijn model. Alleen zie ik hier nergens de optie om te PM'en. Hoe zouden we dit het beste kunnen doen? Thanks in advance!
Hoe is het nou met lag op deze tv's?Doughty schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:11:
[...]
Ja, sowieso je HDMI kaneel renamen naar PC!
Dat vermindert de input-lag beter dan alleen game mode.
Het gaat vooral om je eigen perceptie natuurlijk.Qosmic schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:40:
[...]
Hoe is het nou met lag op deze tv's?
Wil de 55" 860 kopen, maar de.1 zegt dat ie niks van lag merkt en de ander wel.
Ik ben zelf vrij kritisch en merk t wel snel op en ook een fervent gamer.
Ga ik me dan aan deze tv irriteren of valt het mee als ik hem in game mode zet en rename naar pc
Klinkt als broodje aap verhaal maar wil het wel geloven als het werktJa, sowieso je HDMI kaneel renamen naar PC!
Dat vermindert de input-lag beter dan alleen game mode.
Yes ik heb er een Smit module met ziggo kaart in zitten.Bas Jansen schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:08:
Werkt de ziggo CI+ module ook met het europese model (dus niet het NL model) van de 42lm660s? Volgens LG heeft alleen het nederlandse model de certificering.
www.vdzande.com
Kan alleen spreken voor de 47" LM660s, deze heeft zo goed als geen input lag (met update). Ook hoeft de game mode niet geslecteerd te zijn, op 60hz schakelt hij toch alle beeld verbeteraars uit die de input lag veroorzaken.Qosmic schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:40:
[...]
Hoe is het nou met lag op deze tv's?
Wil de 55" 860 kopen, maar de.1 zegt dat ie niks van lag merkt en de ander wel.
Ik ben zelf vrij kritisch en merk t wel snel op en ook een fervent gamer.
Ga ik me dan aan deze tv irriteren of valt het mee als ik hem in game mode zet en rename naar pc
[ Voor 20% gewijzigd door evilpin0 op 15-11-2012 15:42 ]
Xbox en ps3 op 30hz? Bedoel je niet gewoon 30 frames van een game? de game draait dan op 30 frames maar de beeldfrequentie is bij mij gewoon 60 herz dan. Ook merk ik niet dat eventuele beeldverbeteraars bij 60herz uitgeschakeld worden door de tv. Of heeft dit dan met renamen van de input te maken?evilpin0 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:04:
[...]
Kan alleen spreken voor de 47" LM660s, deze heeft zo goed als geen input lag (met update). Ook hoeft de game mode niet geslecteerd te zijn, op 60hz schakelt hij toch alle beeld verbeteraars uit die de input lag veroorzaken.
Echter ps3/xbox draaien vaak op 30hz en dan kunnen de beeld verbeteraars wel aan geloof ik, gewoon je favoriete kleuren instelling pakken dus en alles uitzetten.
Over wat ik merk bij truemotion: Dit is puur voor 1080i beelden, uitzetten dus op 24hz bluray films ik krijg er zelfs artifacts van op 24hz bluray mode. Ik heb de HDMI aansluiting ook PC genoemd (al sinds het begin), zit ook echt me pc aan, hoe sterk het ook klinkt wat er beweert wordt dat de input lag moet verminderen, toch mischien het proberen waard voor de gamers die wel input lag ervaren.
edit:
Op IBOOD staat een mooie actie voor externe HD schijf, echter las ik dat als ik de hardisk gebruik om te recorden op tv ik de beelden niet op mijn pc kan krijgen? ideaal namelijk om wat beeld materiaal op te nemen zonder fps lag
[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 15-11-2012 16:21 ]
Het is geen broodje aap, want het werkt.markiew schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:36:
[...]
Klinkt als broodje aap verhaal maar wil het wel geloven als het werkt.
Kun je wat meer vertellen over hoe dit zou werken en wat en waar het kanaal te renamen is?
Bedankt alvast!
Hoeveel frames een game draait ligt aan de game engine en is niet overal het zelfde.keepitfrosty schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:19:
[...]
Xbox en ps3 op 30hz? Bedoel je niet gewoon 30 frames van een game? de game draait dan op 30 frames maar de beeldfrequentie is bij mij gewoon 60 herz dan. Ook merk ik niet dat eventuele beeldverbeteraars bij 60herz uitgeschakeld worden door de tv. Of heeft dit dan met renamen van de input te maken?
Klopt het dat je ook met een Harmony afstandbediening ook in het service menu kunt komen, of heb ik dan ook weer een code nodig voor de LG42 LM670S.tanzer schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:11:
Ik snap niet hoe je mijn LG42 LM670 van regio kunt veranderen? Je afstandbediening heeft helemaal geen knop die Menu heet. Is dit bij mij een andere of hoe en wat. Klopt de handleiding van openlgtv.org.ru wel.
Verwijderd
Dacht: laat ik dit eens proberen. Heb nog niet gegamed, maar in Windows is het op 60Hz een WERELD van verschil. Beeld is vele malen scherper. Had ik niet verwacht. Zet ik de refreshrate weer op 24Hz dan is het beeld weer iets waziger.Doughty schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:51:
[...]
Het is geen broodje aap, want het werkt.
De PC modus doet 2 dingen en dat is alle beeld verbetering uitschakelen.
En een 1:1 pixel map in 16:9 modus. En dat is wat je wilt hebben bij gamen.
Je kunt je HDMI input renamen in het Source/input menu.
Daar zie je de keus om je input te renamen. (Het rode knopje indrukken)
En gamen met deze tv zonder game-modus of hdmi rename naar pc is in mijn ogen onmogelijk. Tenzij je geen verwent gamer bent, ik kan me voorstellen dat een casual gamer er minder van merkt.
De standaard modi etc, die vertragen het beeld door alle processen waar het doorheen gaat.
Game modus schakelt wat van die processen uit en "PC modus" schakelt er nog meer uit en werkt dus beter. Plus in pc modus zit je met je correcte pixelmapping.
Klopt niet helemaal, 1:1 pixel mapping is de Just Scan mode. Deze is niet beschikbar op 60hz (voor de update wel trouwens). Maar 16:9 is eigenlijk ook 1:1 mapping als de reso op 1080p staat. Want de pc doet altijd al pixel mapping, 4:3 formaat wordt netjes inclusief balken links en rechts weer geven.Doughty schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:51:
[...]
Het is geen broodje aap, want het werkt.
De PC modus doet 2 dingen en dat is alle beeld verbetering uitschakelen.
En een 1:1 pixel map in 16:9 modus. En dat is wat je wilt hebben bij gamen.
Je kunt je HDMI input renamen in het Source/input menu.
Daar zie je de keus om je input te renamen. (Het rode knopje indrukken)
En gamen met deze tv zonder game-modus of hdmi rename naar pc is in mijn ogen onmogelijk. Tenzij je geen verwent gamer bent, ik kan me voorstellen dat een casual gamer er minder van merkt.
De standaard modi etc, die vertragen het beeld door alle processen waar het doorheen gaat.
Game modus schakelt wat van die processen uit en "PC modus" schakelt er nog meer uit en werkt dus beter. Plus in pc modus zit je met je correcte pixelmapping.
[ Voor 24% gewijzigd door evilpin0 op 16-11-2012 11:05 ]
www.vdzande.com
[ Voor 19% gewijzigd door Rosmalen op 16-11-2012 15:29 ]
www.vdzande.com
Klopt ook niet helemaal haha.evilpin0 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:33:
[...]
Klopt niet helemaal, 1:1 pixel mapping is de Just Scan mode. Deze is niet beschikbar op 60hz (voor de update wel trouwens). Maar 16:9 is eigenlijk ook 1:1 mapping als de reso op 1080p staat. Want de pc doet altijd al pixel mapping, 4:3 formaat wordt netjes inclusief balken links en rechts weer geven.
De beeld verbeteraars worden ook niet uitgeschakeld als je hem op PC zet, dit wordt alleen uitgeschakeld als je op 60hz draait. Zet je je pc op 24hz dan zijn de beeld verbeteraars wel weer actief.
Feitelijk heb je alleen de settings die je kan aanpassen en kies je de "mode" alleen als referentie voor de gebruiker welk apparaat erhang hangt, de HZ is bepalende voor welke beeld verbeteraars eraan kunnen.
De game mode is niet meer dan een mode waarin ALLE beeld verbeteraars zijn uitgeschakeld,er kan naast de beeld verbeteraars uitschakelen ook gewoon niks meer uit wat de input lag verminderen. Je kan gewoon je eigen kleuren profiel gebruiken en op 60hz de alles uitzetten (gaat standaard al uit overigens), true motion, super eso ect (LED Local dimming kan aan blijven).
De beeld verbeteraars blijven dan wel actief als je naar 1080i of 24 hz switched, hij onthoud aan de hoeveel hz de aangeboden krijgt welke beeld verbeteraars actief moeten zijn, dus een profiel kan voor elke hoeveel hz toch verschillende settings hebben. Zoals ik al zei dus, gewoon je favorite getweakte setting gebruiken voor tv, bluray en 60z gaming en gewoon selecteren dat bij 1080i truemotion + de rest aanmoet en op 24 en 60z alles uit.
True motion ect is ook puur voor 1080i beeld en geeft alleen maar storing als je goede foutloze afspeel apparatuur hebt
[ Voor 10% gewijzigd door Doughty op 16-11-2012 16:01 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq