Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Zoals al eerder vermeld door anderen, heeft mijn TV ook last van landinstellingen (47LM669s). Ik heb mijn exemplaar van Redcoon gekocht en landinstellingen zijn dus enkel Hongarije en Roemenië en nog enkele andere Oost-europese landen. Geen Nederland en België te zien. Heb geen zin om een retour te laten doen, want mijn tv doet het voor de rest uitstekend, ook geen backlight bleed en zo.
Ik lees nu dat er een mogelijkheid is om je land in te stellen, via service menu? Wat meer info hierover?
Is het eigenlijk wel nuttig om het op België te zetten, geen idee wat de toegevooegde waarde zal zijn ;)
Bij Nederland heb je Uitzending gemist bvb . . .

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Net een LG 47LM640S aangeschaft voor op de slaapkamer, maar hij heeft toch nog wat last van backlight bleeding. Niet heel erg, maar mijn oog valt erop. Andere met deze problemen? Daarmaast nog tips voor de instellingen? Ik krijg hem maar niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 23:54
@buffbuffbuff (en anderen)
Een beetje zoeken in dit topic kan geen kwaad.
Ik heb mijn settings een pagina geleden nog gepost.

Maar over het algemeen: hoe meer "local dimming" hoe minder "Backlight bleeding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vraagje n.a.v. deze post: VanRoyal in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

Is er iemand die een CI+ module gebruikt en niet Ziggo als kabelprovider heeft? Zou je dan eens kunnen kijken of je in de favorieten de zendervolgorde / nummering kunt bepalen met de gele knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als je als Ziggo klant UPC selecteerd kun je de nummering wijzigen. (wel erg bewerkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:44:
Ja, als je als Ziggo klant UPC selecteerd kun je de nummering wijzigen. (wel erg bewerkelijk)
Ga ik toch maar een keer proberen dan.

Dat werkt, maar is inderdaad erg bewerkelijk. Je moet dan stuk voor stuk de nummers gaan wijzigen. Misschien dat ik dan toch maar weer gewoon gebruik ga maken van mijn Humax 5000. Daar selecteer ik gewoon mijn favorieten, bepaal de volgorde en automatisch krijgen ze netjes een nummer. Moet ik alleen de Logitech Harmony weer gaan programmeren :(

Onhandig gedoe allemaal zeg.

[ Voor 43% gewijzigd door VanRoyal op 09-10-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Diegene met een CI+. Zouden jullie willen kijken hoelang je live tv kunt pauzeren? Ik wordt er gek van dat ik maar maximaal 10minuten kan pauzeren. Hierna start hij de uitzending weer. Frappant is dat je als de uitzending weer verder gaat dat het dan geen probleem is om de uitzending wéér te pauzeren. Uiteraard alsnog voor slechts maximaal 10minuten.

Nergens kan ik vinden via de instellingen of dit te wijzigen is. Misschien maar een mailtje sturen richting LG support. Dit mag wel aangepast worden.

ter info: 55LM760s via een externe HDD passport versie (voeding via USB kabel) i.c.m. UPC

[ Voor 7% gewijzigd door whiteclear op 10-10-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diegene met een CI+. Zouden jullie willen kijken hoelang je live tv kunt pauzeren? Ik wordt er gek van dat ik maar maximaal 10minuten kan pauzeren. Hierna start hij de uitzending weer. Frappant is dat je als de uitzending weer verder gaat dat het dan geen probleem is om de uitzending wéér te pauzeren. Uiteraard alsnog voor slechts maximaal 10minuten.

Daarom blijf ik lekker m'n Humax 5200 gebruiken, ook vanwege het instellen van de favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

whiteclear schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:34:

Nergens kan ik vinden via de instellingen of dit te wijzigen is. Misschien maar een mailtje sturen richting LG support. Dit mag wel aangepast worden.

ter info: 55LM760s via een externe HDD passport versie (voeding via USB kabel) i.c.m. UPC
Het zou me niks verbazen als de oorzaak ligt in het compatible moeten zijn met bijvoorbeeld FAT32 indelingen op een HDD. Dan kun je maar een max bestandsgrootte van 4GB hebben. Voor zover ik weet wordt het spul ongecomprimeerd naar schijf weggeschreven bij een pauze, dus da's inclusief 5 kanaals geluid een flinke datastroom. Dan zit je volgens mij zo aan de 4GB. Komt bij dat ze waarschijnlijk ook een marge hanteren voor het geval de bol de mist in loopt...dus dan verbaast me die 10 minuten max niks.
Ik kan de datastroom niet precies voor je uitrekenen (wellicht iemand anders?), maar het zo me niks verbazen als dat de reden is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrr ik heb mijn tv verneukt....

Ik heb de laatste versie voor mijn 47LM860V gedownload. Tijdens het flashen trad er een fout op en nu zit mijn tv in een bootloop. De file was corrupt.

Ik heb de TV opengeschroeft om dat knopje waar ik eerder over schreef te testen, maar dit doet helemaal niets. Ik blijf gewoon met een bootloop zitten.

Zucht, maar weer wachten op een monteur om dit te fixen.

Erg achterlijk dat LG een update procedure heeft waarbij niet eerst gekeken wordt of de file in orde is.

Voor mij dus geen updates meer via de flash drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Ik weet dat je hier achteraf niet veel aan hebt, echter is hier in het forum meerdere malen aangegeven niet je tv een update te geven via USB. Wacht totdat de officiële update automatisch gepushed wordt naar je tv via het opstarten (of via "zoeken naar updates") Updaten via een flash/usb gaat 9 van de 10 keer fout.

LG zal dit ongetwijfeld voor je oplossen. Waarschijnlijk d.m.v. een nieuwe printplaat.

Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door whiteclear op 10-10-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:45:
Ik weet dat je hier achteraf niet veel aan hebt, echter is hier in het forum meerdere malen aangegeven niet je tv een update te geven via USB. Wacht totdat de officiële update automatisch gepushed wordt naar je tv via het opstarten (of via "zoeken naar updates") Updaten via een flash/usb gaat 9 van de 10 keer fout.

LG zal dit ongetwijfeld voor je oplossen. Waarschijnlijk d.m.v. een nieuwe printplaat.

Succes.
Heb er niets meer aan inderdaad, maar ja raar dat LG dit aanbiedt terwijl het onveilig is....

Enfin, de monteur heeft laatst ook al de print vervangen omdat die niet goed was (spontane herstart). Zo blijf ik wel een verse printplaat houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken in het bezit van een 47lm670. De eerste dagen hebben de kids veel lol gehad aan de 3D world app. Vooral de filmpjes in de categorie kids waren in trek. Sinds een tijdje kunnen wij echter alleen maar Charly Chaplin filmpjes in 3D kijken. Is dit bij iedereen het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier ook, er zijn een aantal filmpjes weg bij 3d "kids". Mijn kinderen zijn dol op de sport 3D filmpjes van LG, die geven een mooi pop out effect.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 22:17
Ik kan niets met mijn Favorieten :? Nou ja niets, ik kan zenders toevoegen aan mijn favorieten. Maar meer ook niet! Ik kan niets meer herschikken en de favoriet blijft ook niet geselecteerd. Echt stront irritant. Ik selecteer bf Favorieten A (sterretje) maar wat ik ook doe, ik blijf door alle programma's bladeren. Alleen de guide laat mijn selectie van favorieten zien. is dit bij iedereen zo? Of moet ik nog iets anders doen? LM620 btw.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Die Bruine schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 07:45:
Ik kan niets met mijn Favorieten :? Nou ja niets, ik kan zenders toevoegen aan mijn favorieten. Maar meer ook niet! Ik kan niets meer herschikken en de favoriet blijft ook niet geselecteerd. Echt stront irritant. Ik selecteer bf Favorieten A (sterretje) maar wat ik ook doe, ik blijf door alle programma's bladeren. Alleen de guide laat mijn selectie van favorieten zien. is dit bij iedereen zo? Of moet ik nog iets anders doen? LM620 btw.
Hier heb ik onlangs ook al het e.e.a. over gepost. Het systeem klopt gewoon niet, althans, dat is mijn veronderstelling. Ik heb hier met LG over gebeld en ze gaven aan dat het inderdaad niet echt logisch was, maar ik weet niet of het nou by design is of gewoon een bug. Wat je moet doen is:

1 - Maak je favorieten (heb je al gedaan als het goed is).
2 - Ga weer naar het favorieten bewerk scherm
3 - Selecteer vervolgens alle zenders
4 - Haal het vinkje weg bij alle favorieten (alles met een A erachter)
5 - Druk op de rode knop (verwijderen / overslaan)
6 - Ga naar de radio zenders
7 - Selecteer alle zenders
8 - Druk op de rode knop (verwijderen / overslaan)

Nu heb je alleen maar je favorieten in je favorietenlijst en worden alle andere zenders bij het zappen overgeslagen.

Verder vermoed ik dat je Ziggo als provider hebt en de CI+ module gebruikt, dan kun je de zenders niet ordenen of een eigen nummer geven. Of dit een bug is of moedwillig geblokkeerd wordt door Ziggo weet ik nog niet, lijkt een beetje op een combinatie van beide, aangezien het wel werkt als je UPC als provider kiest. Alleen moet je dan alle zenders handmatig een nummer geven. Weet ook niet of dat verder nog problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
Wat is nou het verschil tussen de 660 en de 760?
De 660 heeft 200mhz en de 760 400mhz.

Maar het prijsverschil tussen die 2 is zo gigantisch. Ik wil zelf namelijk de 55 inc variant kopen.
Maar ik kan niet achter de verschillen komen dan die ik hierboven al genoemd heb.

Iemand?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Qosmic schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:23:
Wat is nou het verschil tussen de 660 en de 760?
De 660 heeft 200mhz en de 760 400mhz.

Maar het prijsverschil tussen die 2 is zo gigantisch. Ik wil zelf namelijk de 55 inc variant kopen.
Maar ik kan niet achter de verschillen komen dan die ik hierboven al genoemd heb.

Iemand?
De 760 heeft 800 niet 400. Hardware matig zitten die dingen op 240Hz dus flikker vrij.
Verschillen zijn zo op internet te vinden.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
Heeft er iemand al een LG Remote app voor Android op de 2012 modellen aan de praat gekregen?

Sinds gisteren zitten klooien met een Nexus7, maar alle 3 de LG remote apps die ik heb kunnen
vinden, doen het niet.
2 ervan zeggen dat ze geen TV kunnen vinden.
(in de supported devices list staan inderdaad geen LM modellen)
En als ik de 3e opstart komt er op de TV ineens een schermpje met een pairing code
te staan, maar dat zijn slechts 6 puntjes en op de app zelf kan ik niets invullen.

Iemand zoiets WEL werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Keerzijde schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:29:
Heeft er iemand al een LG Remote app voor Android op de 2012 modellen aan de praat gekregen?

Sinds gisteren zitten klooien met een Nexus7, maar alle 3 de LG remote apps die ik heb kunnen
vinden, doen het niet.
2 ervan zeggen dat ze geen TV kunnen vinden.
(in de supported devices list staan inderdaad geen LM modellen)
En als ik de 3e opstart komt er op de TV ineens een schermpje met een pairing code
te staan, maar dat zijn slechts 6 puntjes en op de app zelf kan ik niets invullen.

Iemand zoiets WEL werkend gekregen?
Deze moet je hebben:

Google Play: LG Magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
Volgens de website is die app niet compatible met de HTC Desire HD. Maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 13:40

NSG

Je weet niks!

We zijn hier al eerder tot de conclusie gekomen dat de LG magic app zowel in de Play Store als in de App Store niet meer te downloaden is in Nederland. Waarom, kon een LG medewerker niet verklaren.

Dus als je even de .apk googlet dan moet het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Net even via de LG chat gevraagd, aangezien ik me ook al afvroeg waarom die app niet te downloaden was. Ze gaf aan dat hij op zeer korte termijn terug zou moeten komen (vandaag of morgen). Geen idee alleen hoeveel waarde we aan zo'n uitspraak kunnen hechten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
Ik ga het vanavond meteen proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
Xtr3me4me schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:15:
[...]

De 760 heeft 800 niet 400. Hardware matig zitten die dingen op 240Hz dus flikker vrij.
Verschillen zijn zo op internet te vinden.
Ja sorry.. Verschil is idd 800 vs 400.
Heb ze net op de lg site vergeleken en dat is het enige verschil wat ik kan vinden.
Maar al die beeldverbeteraars zet s toch uit of zo laag mogelijk.

Waarom zal ik dan de 760 kopen ipv de 660?

Mijn keus is namelijk tussen deze 2 modellen en dan de 55inch variant

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe werkt dat wifi screen share eigenlijk, kun je hem dan koppelen met een iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Qosmic schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:38:
[...]

Ja sorry.. Verschil is idd 800 vs 400.
Heb ze net op de lg site vergeleken en dat is het enige verschil wat ik kan vinden.
Maar al die beeldverbeteraars zet s toch uit of zo laag mogelijk.

Waarom zal ik dan de 760 kopen ipv de 660?

Mijn keus is namelijk tussen deze 2 modellen en dan de 55inch variant
Ik heb ze naast mekaar gezien bij saturn, misschien voordat je aankoop doet is dat je als eerst ze live ziet draaien.
Ik koos voor de 760S omdat het 3D effect voor mij rustiger was met pop out effect dan de 660 deed.
Ik zou gewoon aanraden eens langs de mediamarkt of saturn te gaan en met eigen ogen beleven voordat je de keuze maakt.
De instellingen zetten we uit omdat sommige vinden zwart waarde iets te hoog en last van snelle beeld bewegingen zoals voetbal kijken. Andere hebben dingen weer wel aanstaan omdat hun juist dat beter ervaren.

Smaken verschillen met instellingen, kwestie van ermee spelen want vanuit de fabrikant af staat alles toch standaard. Net als een pc, als je die koopt in de winkel pleur je toch meeste eraf sommige vinden het wel handig al die bende. Kwestie wat je prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:05
weer een nieuwe update beschikbaar. 4.10.23.

Nog niet zo snel kunnen ontdekken wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

mitchel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:57:
Hoe werkt dat wifi screen share eigenlijk, kun je hem dan koppelen met een iphone?
Intel® Wireless Display (WiDi)
System requirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Kan je op een LG Smart TV met Passieve 3D ook films in 3D bekijken vanop een mediaplayer?

Maar is er dan een bepaald soort techniek van 3D vereist waarmee de films zijn gemaakt om ze te kunnen zien?
Ik lees hier en daar wat over 3D films die "side-by-side" zijn en andere weer "analygraph". Kan je deze allen zien op een LG Smart TV met de passieve 3D Brillen of niet?

Advies en hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Jij moet side-by-side films hebben en het formaat mp4/avi/mkv maakt daarbij helemaal niks uit. En jou mediaplayer kan dat gewoon allemaal afspelen.
ja.. jij kunt straks gewoon jou mediaplayer gebruiken om 3D content op jou passieve 3D TV weer te geven. Elke speler kan side-by-side afspelen.. ik gebruik zelf programma videolan (VLC) op mijn computer die ik via HDMI aan mijn TV heb aangesloten. Je hoeft zelfs geen enkele instelling te wijzigen. Het is uiteindelijk de passieve 3D TV die van de 2 halve beelden 1 3D beeld maakt en dat weergeeft voor de kijker.

Trouwens.. maar daarbij is de eis dat jou mediaspeler wel over minimaal een versie 1.3 HDMI poort beschikt voor HD en 3D vanwege de hoge bandbreedte die nodig is.

[ Voor 67% gewijzigd door SpitfireNL op 17-10-2012 20:17 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Xtr3me4me schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:49:
[...]

Oke top! Helaas verspringt het bij mij nog steeds. Soms wel irritant en ik heb ook een 1.4a kabel.
@Xtr3me4me:
Ik heb mogelijk een oplossing of een workaround gevonden voor ons probleem. Heb jij jou ratio toevallig ook ingesteld op "just scan"? (knop bovenaan op afstandsbediening)
Ik heb dit tijdens de film op "original" gezet en het verschuiven van het beeld lijkt hiermee opgelost of nauwelijks meer merkbaar te zijn.
Maar of het nou werkelijk een oplossing is of een slappe workaround weet ik niet zeker.
Aan de zijkanten zie je het beeld dan niet meer verschuiven maar het zou nog kunnen zijn dat in het midden van het beeld het nog steeds verschuift maar alleen dat het niet meer zo erg opvalt.
Kun jij dit ook eens testen?

Edit: voorheen gebruikte ik dus "just scan" in mijn TV om het beeld precies passend te maken. Ik heb nu mijn beeld gewoon vast op 16:9 gezet in de TV maar mijn beeld ge-scaled in mijn AMD video settings van mijn HTPC. Dit is een betere oplossing zodat ik dan minder zoom en er dus minder video buiten mijn beeld valt. Ook kan ik mijn taakbalk van windows dan weer gewoon zien want eerst bij 16:9 voordat ik had ge-scaled viel die nog buiten beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door SpitfireNL op 17-10-2012 21:27 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
DSTweaker schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:42:
Kan je op een LG Smart TV met Passieve 3D ook films in 3D bekijken vanop een mediaplayer?
Kan je deze allen zien op een LG Smart TV met de passieve 3D Brillen of niet?
Advies en hulp is welkom!
Ik heb een AC-Ryan PlayonHD via hdmi(1.4) aangesloten op mijn TV.
Ik download voor de kinderen (en soms ook voor mezelf ;) ) veel 3D films.
Aangezien er nog niet veel mediaplayers zijn die 3D Bluray kunnen afspelen kun je
het beste zoeken op Half-SBS of Half-OU
(Half Side-by-Side / Half Over-Under)
Bij SBS worden 2 beelden naast elkaar geplakt en bij OU worden 2 beelden boven elkaar geplakt.

Mijn favoriete formaat is trouwens Half-OU, omdat de TV de beelden toch interlaced weergeeft.
Het lijkt mij het meest logische formaat voor een passieve 3D tv.
De (LG) TV kan van beide formaten een mooi 3D beeld maken, die je met een passief brilletje
kunt bekijken. (te verkrijgen bij de Pathe voor 1,- euro ;) )

Vaak moet je trouwens wel de TV zelf overschakelen naar 3D door middel van de 3D knop.
(en uit het submenu het juiste formaat kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Mijn 47LM760S kwam zojuist na de eerste keer aanzetten vandaag met de melding dat er een nieuwe software versie beschikbaar is. versie 04.10.23. Heeft iemand deze al geinstalleerd en getest?
Ik run nu nog steeds op de vorige versie 04.01.63.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SpitfireNL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:07:
[...]

@Xtr3me4me:
Ik heb mogelijk een oplossing of een workaround gevonden voor ons probleem. Heb jij jou ratio toevallig ook ingesteld op "just scan"? (knop bovenaan op afstandsbediening)
Ik heb dit tijdens de film op "original" gezet en het verschuiven van het beeld lijkt hiermee opgelost of nauwelijks meer merkbaar te zijn.
Maar of het nou werkelijk een oplossing is of een slappe workaround weet ik niet zeker.
Aan de zijkanten zie je het beeld dan niet meer verschuiven maar het zou nog kunnen zijn dat in het midden van het beeld het nog steeds verschuift maar alleen dat het niet meer zo erg opvalt.
Kun jij dit ook eens testen?

Edit: voorheen gebruikte ik dus "just scan" in mijn TV om het beeld precies passend te maken. Ik heb nu mijn beeld gewoon vast op 16:9 gezet in de TV maar mijn beeld ge-scaled in mijn AMD video settings van mijn HTPC. Dit is een betere oplossing zodat ik dan minder zoom en er dus minder video buiten mijn beeld valt. Ook kan ik mijn taakbalk van windows dan weer gewoon zien want eerst bij 16:9 voordat ik had ge-scaled viel die nog buiten beeld.
Nou ik weet niet wat er gebeurt is, maar om 1 of andere reden verschuift hij niet meer bij geen enkele film!
Heb nu 63 3D films in mijn collectie allemaal HD maar zelfs de versies die dat eerst hadden, hebben het niet meer.

Beeld blijft nu perfect staan. SBS of Half OU. Werkt nu zoals het hoort.
Vanavond eens Ice Age 4 3D bekijken! Benieuwd met de mooie geanimeerde 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
SpitfireNL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:52:
Jij moet side-by-side films hebben en het formaat mp4/avi/mkv maakt daarbij helemaal niks uit. En jou mediaplayer kan dat gewoon allemaal afspelen.
ja.. jij kunt straks gewoon jou mediaplayer gebruiken om 3D content op jou passieve 3D TV weer te geven. Elke speler kan side-by-side afspelen.. ik gebruik zelf programma videolan (VLC) op mijn computer die ik via HDMI aan mijn TV heb aangesloten. Je hoeft zelfs geen enkele instelling te wijzigen. Het is uiteindelijk de passieve 3D TV die van de 2 halve beelden 1 3D beeld maakt en dat weergeeft voor de kijker.

Trouwens.. maar daarbij is de eis dat jou mediaspeler wel over minimaal een versie 1.3 HDMI poort beschikt voor HD en 3D vanwege de hoge bandbreedte die nodig is.
@SpitfireNL:
Bedankt voor de verhelderende info.

Dus als ik het goed begrijp gaat de tv zelf de beelden samenvoegen om zo het 3D effect te bekomen, maar als je nu ondertitels bij dit bestand hebt, moeten die dan ingebakken zijn in de film? Of gaat dit ook als je een apart srt. bestandje hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

DSTweaker schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

@SpitfireNL:
Bedankt voor de verhelderende info.

Dus als ik het goed begrijp gaat de tv zelf de beelden samenvoegen om zo het 3D effect te bekomen, maar als je nu ondertitels bij dit bestand hebt, moeten die dan ingebakken zijn in de film? Of gaat dit ook als je een apart srt. bestandje hebt?
Ja, klopt. De tv voegt de beelden samen. Als de ondertiteling niet in 3D geconverteerd is zal het er gewoon eruit zien. De tv leest ook de .srt bestand. Zolang je de film samen met de .srt bestand bij mekaar hebt in dezelfde map. Dus niet in aparte mappen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik beschik sinds kort over een 42LM620S. Deze had ik besteld bij Redcoon waardoor ik geen west-Europese versie heb. :( Het gevolg hiervan is dat ik in de land instelling geen Nederland kan selecteren of een ander west-Europees land. Heeft dit gevolgen voor de hoeveelheid beschikbare apps? Is het via een update aan te passen? Ik had overigens niet bewust voor de oostblok versie gekozen. :'(

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41
De menu`s en apps zijn na de laatste update 04.10.23 veel sneller geworden,gaat echt een stuk rapper hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 21:41

Dxue

PSN:EvilDrunk

hallo mensen, ik heb de lm765 en probeer nu al paar keer om via de schotel pcne te ontvangen, maar wat ik ook probeer, ik krijg nooit een signaal, steek ik de kabel in mijn oude receiver van 1998, dan heb ik gewoon goed signaal, maar via de tv gewoon nooit een signaal. wat doe ik verkeerd?

http://en.kingofsat.net/channelhistory.php?ch=689 en http://www.satellitemagazine.com/?action=nieuws&id=1076 staan wat frequenties om te gebruiken, maar de oude receiver is niet meer aangepast voor jaren, dus heb ik deze info ook nog:
CCTV9 is FTA on Eurobird 28.5E
11661.54 H 27500 2/3
and
PCNE is FTA on - 11623.00 H 27500 2/3

mijn instellingen zijn:
satelliet: (aangezien de tv geen eurobird 28,5 E heeft gebruik ik) astra2abd 28.5e
lnb frequentie: 9750/10750
transponder: 11623,H,27500
22KHz Tone: niet te selecteren
LNB stroom: aan
DiSEqC: uit
Unicable: uit
motortype: uit

ik heb dus 2 schotels, die vast staan en geen idee wat er verder tussen zit, maar ik gebruik dus 1 receiver zonder kaart om van beide schotels zenders te ontvangen (eurobird en hotbird), aangezien ik op het moment geen cctv4 kan ontvangen (denk vanwege een kapotte kop bij schotel) moet ik dus eurobird/astra hebben.
heb de lg helpdesk geprobeerd, maar krijg alleen maar standaard info waar ik niks mee kan. iemand hier die me kan helpen?

alvast bedankt

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt 2 schotels en er loopt 1 kabel naar de ontvanger? Dan moet je eens met de DiSEqC instellingen gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

GT-R schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:34:
Ik beschik sinds kort over een 42LM620S. Deze had ik besteld bij Redcoon waardoor ik geen west-Europese versie heb. :( Het gevolg hiervan is dat ik in de land instelling geen Nederland kan selecteren of een ander west-Europees land. Heeft dit gevolgen voor de hoeveelheid beschikbare apps? Is het via een update aan te passen? Ik had overigens niet bewust voor de oostblok versie gekozen. :'(
Neem hiervoor contact op met Redcoon, de kans dat zij zelf niet doorhebben jou een oostblok versie te hebben geleverd is vrij groot. Sowieso moet je het niet accepteren dat je een tv geleverd krijgt waar je geen Nederland kan selecteren, want dit heeft inderdaad gevolgen voor je apps.

Mijn 42LM620S komt ook bij Redcoon vandaan en ik heb gewoon een west-Europese versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Enes_81 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Neem hiervoor contact op met Redcoon, de kans dat zij zelf niet doorhebben jou een oostblok versie te hebben geleverd is vrij groot. Sowieso moet je het niet accepteren dat je een tv geleverd krijgt waar je geen Nederland kan selecteren, want dit heeft inderdaad gevolgen voor je apps.

Mijn 42LM620S komt ook bij Redcoon vandaan en ik heb gewoon een west-Europese versie.
Bedankt voor je reactie Enes_81! _/-\o_ Ik zal maandag meteen actie ondernemen.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:56
Kan dat screen share ook via lan ?
Kan der niks over vinden op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Hallo allemaal,

Na een aantal weken diverse instellingen geprobeerd te hebben kom ik maar niet af van het (lichte) banding probleem. Vooral bij voetbal zeer irritant. Andere mensen valt het niet eens op, maar als je het eenmaal gezien hebt blijf je het zien!

Mijn vraag aan jullie:
zou een eventuele professionele callibratie het probleem oplossen of moet ik contact opnemen met LG?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Aartstyle schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:21:
Hallo allemaal,

Na een aantal weken diverse instellingen geprobeerd te hebben kom ik maar niet af van het (lichte) banding probleem. Vooral bij voetbal zeer irritant. Andere mensen valt het niet eens op, maar als je het eenmaal gezien hebt blijf je het zien!

Mijn vraag aan jullie:
zou een eventuele professionele callibratie het probleem oplossen of moet ik contact opnemen met LG?

Alvast bedankt
Het ligt niet aan je Calibratie, elke LG model heeft het wel. Het ligt aan het paneel wat gebruikt wordt.
De 1 heeft het meer dan de ander en ja een beetje met de instellingen spelen kan het enigszins verminderen, maar helemaal weg krijgen gaat je niet lukken.

Ik ben 1 van de geluksvogels die amper last heeft van bleeding. Pas dit aan samen met de instellingen en ik zie zowat niks. Alleen bij het opstarten zie je het bij mij.

Je kan LG bellen en een monteur langs laten komen, je kan het geluk hebben dat je een nieuwe krijgt maar ook de kans dat de bleeding misschien erger is dan bij de tv die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Hoi,

Heb je het nu over bleeding of banding? Bleeding valt hier idd mee en daar zie je eigenlijk niks van bij normaal beeld. De banding echter vind ik zeer storend. Bij panning camera's bij voetbal of bijvoorbeeld 3 op reis (met blauwe lucht) zijn er strepen te zien die zich bewegen over het beeld. Dit is trouwens alleen op de rechterhelft van het beeld. Links is niks te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Aartstyle op 22-10-2012 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 23:13

Peetman

Tjah....

GT-R schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor je reactie Enes_81! _/-\o_ Ik zal maandag meteen actie ondernemen.
Zoals eerder gemeld in dit topic had ik hetzelfde probleem met een exemplaar bij PlatteTvDiscounter vandaan. Zij hebben na terugsturen de software geupdate. Blijkbaar is er bij LG iets niet helemaal goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

waspoeder schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:45:
Kan dat screen share ook via lan ?
Kan der niks over vinden op google
Zie mijn reactie van een aantal dagen geleden: Enes_81 in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up"

Maar verwacht niet de veel van WiDi, ik heb het een keer uitgetest en had veel last van lag en dat lag zeker niet aan mijn netwerk en/of hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Aartstyle schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:35:
Hoi,

Heb je het nu over bleeding of banding? Bleeding valt hier idd mee en daar zie je eigenlijk niks van bij normaal beeld. De banding echter vind ik zeer storend. Bij panning camera's bij voetbal of bijvoorbeeld 3 op reis (met blauwe lucht) zijn er strepen te zien die zich bewegen over het beeld. Dit is trouwens alleen op de rechterhelft van het beeld. Links is niks te zien.
Ik heb precies hetzelfde. Begin me er redelijk aan te ergeren. Er zit vooral één streep op ongeveer 1/3e van het beeld aan de rechterkant die ik bij panning en lichte achtergronden altijd zie, links heb ik er nauwelijks last van. Twijfel of ik hier over moet gaan bellen en of dit zin heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 08:26
VanRoyal schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Begin me er redelijk aan te ergeren. Er zit vooral één streep op ongeveer 1/3e van het beeld aan de rechterkant die ik bij panning en lichte achtergronden altijd zie, links heb ik er nauwelijks last van. Twijfel of ik hier over moet gaan bellen en of dit zin heeft...
Het grappige is dat toen ik hier een aantal weken geleden over begon niemand hier last van beweerde te hebben. Blijkbaar was ikniet de enige. Inmiddels ben ik 1 tv en 2 panelen verder en ze hebben het allemaal.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Net gebeld met de klantenservice. Ze wilden alleen komen kijken als het probleem "heel erg was".

Maarja, wat is heel erg? Heb aangegeven dat het mij 'heel erg irriteerde'. Ze gaan nu een service afspraak inplannen zodra ik de sernienummers en aankoopdatum heb verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoor hier toch heel veel over banding en bleeding, nu heb ik gewoon zeer strak beeld thuis met de 47"lm660.

Nieuwste games (pc) zien er prachtig uit met vloeiend beeld zonder artifacs en eigenlijk nog geen film gezien waat ik strepen zag of wazige lichtbronnen, heb ik dan zoveel geluk met mijn panel?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik heb er ook lichtelijk last van, zie het alleen met voetbal en bijvoorbeeld op een witte achtergrond als het beeld dan beweegt. Het stoort me niet echt, na de instellingen aangepast te hebben is het nauwelijks nog zichtbaar. Rest ziet het niet eens dus zo erg is het niet :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41
local dimming is ook toegevoegd in game mode.

zwart is dan ook mooi aangezien ik in deze modus kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 15:35
Zojuist mijn 55LM760S online geupdate naar versie 04.01.36. Meteen daarna nog eens een check gedaan en nu geeft ie aan dat er NOG een nieuwere beschikbaar is namelijk 04.10.23. Vaag, dus nog maar eens updaten dan? Waarom kan ie niet in 1 keer naar 04.10.23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Overigens werkt DTS passthrough sinds de update nu ook naar behoren. Dat is wel fijn, jammer dat ik nog steeds het probleem heb van geluid dat wegvalt via de ingebouwde decoder, maar ook met HDMI bronnen. Gebeurt alleen met Dolby Digital geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb een probleem bij het bekijken van 3D films. Heb de 55LM860V en als ik een 3D bluray bekijk loopt mijn geluid voor op mijn beeld. Onlangs Hugo 3D bekeken en het geluid liep waarschijnlijk een seconde voor. Ik gebruik mijn ps3 met surround setje om blurays te bekijken. Heb enkele tests gedaan.

- 3D uit: geluid synchroon
- 3D aan in game mode: geluid synchroon maar 3D trekt op niets omdat je in game mode zit.
- 3D aan in al de andere presets (bioscoop, standaard,...): geluid niet synchroon
- 3D gamen: werkt perfect

Dus 3D is niet bruikbaar voor het bekijken van films. Nog iemand met hetzelfde toestel die dit eens kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSTweaker
Hoi iedereen, even een vraagje i.v.m. de LG LM660s en de LM620s

Ik zat eerst te denken aan de 42LM620s, maar nadien is de 42LM660s me ook opgevallen. Maar klopt het dat de enige noemenswaardige meerwaarde bij de 42LM660s de local dimming functie is? Want ik denk dat er nog andere verschillen moeten zijn, aangezien het prijsverschil tussen deze twee toch redelijk groot is.

om een voorbeeld te geven: Bij tvstore.be kost de 42LM620s 669,00 euro en de 42LM660s kost dan al gauw 1099,00 euro.
Link 42LM660s : http://www.tvstore.be/pro...6-led-tv/lg-42lm660s.html
Link 42LM620s : http://www.tvstore.be/pro...6-led-tv/lg-42lm620s.html

Dus betaal je ruim 400 euro meer voor enkel die local dimming functie of mis ik iets :? ?
En klopt het ook dat de 42LM660s beschikt over ingebouwde wifi en de 42LM620s niet? ( dus dat je geen wifi dongle nodig hebt)

Hulp en advies is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
@DSTweaker als je binnen dit topic even zoekt vind je veel info over de verschillen. Bovendien kan je via de pricewatch winkels vinden die de tv voor een goedkoper bedrag verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hako74
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:26
SpitfireNL schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:28:
Mijn 47LM760S kwam zojuist na de eerste keer aanzetten vandaag met de melding dat er een nieuwe software versie beschikbaar is. versie 04.10.23. Heeft iemand deze al geinstalleerd en getest?
Ik run nu nog steeds op de vorige versie 04.01.63.
Ik zag op het plex forum en een duitse forum van lg dat in versie 04.10.23 een bug zit waardoor het niet mogelijk is te wisselen van audio stream met de ingebouwde mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb een LG 47LM760S en gisteren heb ik een Harman Kardon BDS 470 aangeschaft.
Nu heb ik het probleem dat ik geen geluid heb via ARC. :'(

Heb een HMDI 1.4a kabel aangesloten op de onderste HDMI poort van mijn TV > HK uitgang.
De HK heb ik op HDMI ARC gezet en dan zegt het schermpje netjes CONNECTED TO TV.
Echter lukt het me niet om geluid te krijgen?

Wie heeft nog ideeen?

GR
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Man o man, ik heb mezelf blauw gelezen in dit topic.

Ik ben zelf ook in het bezit van de LG LM660S, vanaf juni nu.
En ik heb er al veel ervaring mee qua instellen, calibreren.
Maar ook wat positieve en negatieve dingen zoals reparaties, bug en issues.

Ik kom hier nog uitgebreid op terug, want heb nu weinig tijd.
Heb wel speciaal een account aangemaakt om hier te kunnen posten.
Dat is het minste wat ik kan doen na het gebruiken van de info in de topic.

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:42:
Goedemorgen,

Ik heb een LG 47LM760S en gisteren heb ik een Harman Kardon BDS 470 aangeschaft.
Nu heb ik het probleem dat ik geen geluid heb via ARC. :'(

Heb een HMDI 1.4a kabel aangesloten op de onderste HDMI poort van mijn TV > HK uitgang.
De HK heb ik op HDMI ARC gezet en dan zegt het schermpje netjes CONNECTED TO TV.
Echter lukt het me niet om geluid te krijgen?

Wie heeft nog ideeen?

GR
Bas
- ARC aangezet bij Audio Settings op de TV?
- TV kanaal ingesteld op Externe Speaker?

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ben aan het rondkijken voor een TV voor mijn ouders en mijn oog viel op de LG 42LM640S.. Nu lees ik wel dingen over backlightbleeding. Iemand meer ervaring of is het gewoon een probleem wat iedere edge-led tv heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Ik heb een LG LM660 en heb hiervoor een Ext harddrive van 1 TB aangeschaft om zowel van de DVR functie gebruik te maken, als van de mogelijkheid om MKV bestanden af te spelen.

Nu wou ik dus, nadat ik een aantal 3D films had uitgeprobeerd ( wat een genot om naar te kijken op deze smart tv 8) ) gebruik gaan maken van de DVR functie "Nu komt het" Dan komt er een mededeling dat de USB-HDD moet worden geïnitialiseerd voor gebruik met DVR, en dat alles word gewist en de HDD vervolgens niet meer door een pc herkend word, Dat is dus balen , want heb juist 1 TB genomen om van allebei de functies gebruik te maken , Bestaat er een manier om BV de HDD voor beide geschikt te maken (doormiddel van partities of zo) zodat ik toch de beide functies kan gebruiken , zowel de Handleiding de website van LG als hier op het forum kan ik er iig niets over terug vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

indofk schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:17:
Ik heb een LG LM660 en heb hiervoor een Ext harddrive van 1 TB aangeschaft om zowel van de DVR functie gebruik te maken, als van de mogelijkheid om MKV bestanden af te spelen.

Nu wou ik dus, nadat ik een aantal 3D films had uitgeprobeerd ( wat een genot om naar te kijken op deze smart tv 8) ) gebruik gaan maken van de DVR functie "Nu komt het" Dan komt er een mededeling dat de USB-HDD moet worden geïnitialiseerd voor gebruik met DVR, en dat alles word gewist en de HDD vervolgens niet meer door een pc herkend word, Dat is dus balen , want heb juist 1 TB genomen om van allebei de functies gebruik te maken , Bestaat er een manier om BV de HDD voor beide geschikt te maken (doormiddel van partities of zo) zodat ik toch de beide functies kan gebruiken , zowel de Handleiding de website van LG als hier op het forum kan ik er iig niets over terug vinden .
Heel simpel antwoord: Nope!
De tv herkent geen partities zoals een D of een E! Hij herkent gewoon de standaard begin reeks op de schijf.
Je kan niet en / en wel of / of :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Even een semi-ontopic vraag.

De Philips 2012 6xx7 serie heeft (als enige Philips dit jaar) een LG paneel. Veel Philips gebruikers, waaronder ik, klagen over het feit dat er problemen zijn met bewegingen.

Veel LCD/LED schermen zouden dat probleem hebben, maar ik stoor me enorm aan rare pixel-stormen als met HD beeld de camera van links naar rechts zwaait.

Ik hoop dat er kritische LG gebruikers zijn die dit probleem eventueel herkennen en erkennen, of juist kunnen ontkennen. Want dan weten 'wij' Philips 6xx7 consumenten of het aan de hardware ligt, of dat Philips loopt de klooien met hun firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hier heb ik deze klachten nog niet gezien, heb zelf een LM660 en als het beeld snel beweegt is het inderdaad niet haarscherp maar een pixel storm wordt het eigenlijk nooit. Logische dat het beeld niet haarscherp is als het snel heen en weer beweegt, in het echt zie je dan ook niet meer scherp.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Vanmorgen monteur langs gehad.Gaat nieuwe panelen bestellen. Hopen dat het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Aartstyle schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:15:
Vanmorgen monteur langs gehad.Gaat nieuwe panelen bestellen. Hopen dat het helpt!
Was dat vanwege de banding? Hoe heb je dat precies laten zien, met behulp van een specifiek filmpje?

Moest je de monteur nog erg overtuigen, of vond hij het uit zichzelf erg genoeg? Zit zelf namelijk te twijfelen of ik een monteur langs moet laten komen. Ben alleen als de dood dat het scherm dan weer andere mankementen gaat vertonen (ergere backlightbleeding bijvoorbeeld) of juist ergere banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Heb het hem uitgelegd en hij zag het zelf ook toen ik het golf op sport1 aanzette. Hij gaf aan dat het vrij normaal is om hele lichte banding te zien bij voetbal, maar iat viel hem toch wel op. Ik vertelde hem dat ik bij "kenissen| (mensen hier op het forum) met precies dezelfde tv begrepen had dat zij niks zagen. Tevens had hij een usb stick bij zich met egale achtergrond kleuren, daarop was het duidelijk te zien. Vooral rechts, maar ook wel een beetje aan de linkerkant (al heb ik daar geen last van). Toen besloot hij om gewoon nieuwe panelen te bestellen.

Mocht het erger worden met de nieuwe panelen blijf ik net zolang nieuwe vragen tot het minimaal weer op het huidige niveau is.

ps. Ik heb ergens gelezen (kan het niet direct terugvinden) dat de nieuwe panelen uit september en oktober geen (veel minder) last hebben van backlightbleeding en banding. Dus ik ben benieuwd. Zodra ze er zijn (vrees nog wel een week of 2) laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doughty schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

- ARC aangezet bij Audio Settings op de TV?
- TV kanaal ingesteld op Externe Speaker?
Hi,

Ja heb ik inderdaad beide aangezet.
Ook inderdaad externe speaker geselecteerd.
Ben bang dat de combi niet werkt, of sdat 1 van de 2 apparaten defect is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:06:
[...]

Hi,

Ja heb ik inderdaad beide aangezet.
Ook inderdaad externe speaker geselecteerd.
Ben bang dat de combi niet werkt, of sdat 1 van de 2 apparaten defect is....
Heb je simplink aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:28
Zou iemand me kunnen helpen met het volgende. Ik kan nergens vinden of de LG 47LM615S en LG 47LM620S in 3D full vertical resolution of half vertical resolution displayen.

Het is toch zo dat passieve 3d altijd half vertical resolution displayed? maar ik meen dat LG firmware updates had voor enkele vorige generatie passieve 3d televisies waardoor ze toch gewoon de volledige verticale resolutie displayede, is dat bij de 2012 modellen ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het verschil tussen de LG 47LM670S en de LG 47LM671S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
670S heeft een zilveren frame:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1332229184.jpeg

671S heeft een 'champagne' frame:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1332230174.jpeg

Voor de rest zijn ze hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 16:32

Bij mijn samsung is dit geen probleem in ieder geval. Heb daar 1 partitie voor opnemen en timeshiften en 1 partitie voor losse videobestanden. Het zou wel irritant zijn als de LG dit niet kan. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd op de LG tv in ieder geval maar ik zou het gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat vind ik typisch. Toen ik een 300GB USB2 disk aan mijn 760s hing ging hij die idd eerst initialiseren. Toen dat klaar was kon ik opnemen en timeshift enzo, maar was het ook geen enkel probleem om de HDD aan mijn PC te hangen en er bestanden op te zetten.

Nou staat me wel iets bij dat de TV moeite zou hebben met groottes > 1TB, maar ik weet even niet daar ik dat ook alweer vandaan haalde. Meen dat dat ergens in de handleiding stond. Wat je eens zou kunnen proberen is twee partities van 500GB, kijken of ie ze dan wel pakt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik heb inmiddels gevonden dat alle passieve 3d tv's maar een gedeelte van de verticale resolutie tonen. Dit is echter niet erg omdat ik het op mijn oude 47lw4500 ook wel goed vond.

Echter heb ik een vraag, ik zit te twijfelen tussen de 47lm620s en de philips 46pfl5507h. Beide televisies zijn qua prijs ongeveer gelijk.

Uiteraard heeft is de lg tv rijker qua functies etc echter heeft de philips een ips scherm en dat heeft mijn aandacht een beetje te pakken.

Hoe vinden jullie de beeldkwaliteit van de 47lm620s? en heeft hier toevallig iemand hem kunnen vergelijken met de philips 46pfl5507h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
Ik heb een 42lm660, waar ik overigens erg tevreden over ben.
Zeker de PLEX plex player is erg mooi.

Echter speelt deze sommige MKV bestanden wel af en andere niet. ?

Overigens wil de plex player op mijn Ipad 2 deze MKV's ook niet afspelen.

De MKV bestanden die niet werken zijn overigens zgn. H.264 bestanden. (zegt mij niets, maar is volgens mij wel belangrijk).

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn. En nog mooier heeft iemand een oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door Dark-knight op 29-10-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Is er iemand die iets zou willen testen?

Ik heb een mediacenter met xbmc erop. Werkt allemaal prima, maar op 1920x1080@24Hz heb ik last van framedrops in xbmc met sommige bestanden. Op 60Hz heb ik die framedrops niet, maar ... om de zoveel tijd wordt mijn beeld een seconde zwart. Soms zitten er minuten tussen, soms is het 5 keer in een minuut. Tijdens normaal TV kijken heb ik er geen last van en op 24Hz gebeurt het ook niet, maar het is lastig om uit te sluiten wat het veroorzaakt. De PC (Foxconn NT-A3500), de versterker (Onkyo SR-706) of de TV (760S). Heb het wel gemeld bij LG, maar misschien kan iemand hier het proberen te reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 19:12
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor in de woonkamer. Nu was in eerste instantie mijn oog gevallen op de LG 42LM660. Nu kwam ik toevallig ook de 42LM640 tegen. Hier op het forum werd hij ook al genoemd, maar er werden nog geen duidelijke verschillen tussen deze twee genoemd en op de site van LG zelf staat ook niet veel.
Weet iemand wat de verschillen zijn? Heeft de 640 b.v. ook local dimming zoals de 660?. Heeft de 640 ook 4 3D brillen er standaard bij zitten?..

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raziel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 06:45:
Is er iemand die iets zou willen testen?

Ik heb een mediacenter met xbmc erop. Werkt allemaal prima, maar op 1920x1080@24Hz heb ik last van framedrops in xbmc met sommige bestanden. Op 60Hz heb ik die framedrops niet, maar ... om de zoveel tijd wordt mijn beeld een seconde zwart. Soms zitten er minuten tussen, soms is het 5 keer in een minuut. Tijdens normaal TV kijken heb ik er geen last van en op 24Hz gebeurt het ook niet, maar het is lastig om uit te sluiten wat het veroorzaakt. De PC (Foxconn NT-A3500), de versterker (Onkyo SR-706) of de TV (760S). Heb het wel gemeld bij LG, maar misschien kan iemand hier het proberen te reproduceren?
Geen problemen mee met XBMC, die rechtstreeks op de TV is aangesloten. XBMC draait onder Windows in full-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Phusebox schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:34:
[...]

Geen problemen mee met XBMC, die rechtstreeks op de TV is aangesloten. XBMC draait onder Windows in full-screen
Op 60Hz? Alleen dan ondervind ik die "problemen" namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik zat te twijfelen tussen de Philips 46pfl5507h, de LG 47lm620s en de samsung UE46ES6300 echter heb ik toch maar gekozen voor de LG televisie.

Ik heb erg veel reviews gelezen en over het algemeen hebben alledrie de televisies een vergelijkbare beeld kwaliteit, middelmatige sd weergave maar goede hd weergave, dus heb ik gekeken naar overige verschillen.

De LG heeft een dvb-s2 tuner wat erg belangrijk voor me is omdat ik canal digital gebruiker ben, hiernaast heeft LG volgens mij de beste smart tv met hun 2.0 versie.

In alle reviews komt de smart tv erg positief naar voren en op youtube zie je ook dat het er allemaal goed uitziet en vloeiend loopt.

Ik heb hiervoor overigens de LG 47lw4500 gehad wat ook al een passieve 3d tv was en was ook tevreden over het beeldkwaliteit etc echter miste ik de smart tv functie en die heb ik nu voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iemand overigens al ergens een Skype app tegengekomen? Van wat ik her en der lees zou de TV er klaar voor moeten zijn en schijnt er een Skype app te zijn (geweest)?

Heb een 760s en wil graag skypen, maar ik zie nergens een app :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy070
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 11:56
Tip voor mensen die van plan zijn een LG TV te kopen: Vanaf morgen is de 47LM620S bij de Mediamarkt in de aanbieding voor 692 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 09:09
torrie1978 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:20:
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor in de woonkamer. Nu was in eerste instantie mijn oog gevallen op de LG 42LM660. Nu kwam ik toevallig ook de 42LM640 tegen. Hier op het forum werd hij ook al genoemd, maar er werden nog geen duidelijke verschillen tussen deze twee genoemd en op de site van LG zelf staat ook niet veel.
Weet iemand wat de verschillen zijn? Heeft de 640 b.v. ook local dimming zoals de 660?. Heeft de 640 ook 4 3D brillen er standaard bij zitten?..

Bvd
Ik zit ook te denken over de 660 of 640. Wat ik weet is dat de 640 geen magic remote erbij heeft. Echter je kan allebei de tv's connecten met een app op je telefoon. (gezien in media markt daar zeiden ze ook verschil met magic remote). Ik vraag me ook af of er nog meer verschillen zijn bijv. de 400 hertz, local dimming ed

Edit.
Ik zie dat er volgens de handleiding op de 660 bluetooth 3.0 zit en op de 640 niet.

[ Voor 4% gewijzigd door klaasopurk op 31-10-2012 15:46 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
ozzy070 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:10:
Tip voor mensen die van plan zijn een LG TV te kopen: Vanaf morgen is de 47LM620S bij de Mediamarkt in de aanbieding voor 692 euro!
Ja idd, ik zag dat plattetvdiscounter.nl hem nu ook heeft aangeboden voor dat bedrag, mocht ie bij de mediamarkt uitverkocht zijn. Hier staat ie: http://www.plattetvdiscounter.nl/product/lg-47lm620s/

[ Voor 8% gewijzigd door GranCanaria op 31-10-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
klaasopurk schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

Ik zit ook te denken over de 660 of 640. Wat ik weet is dat de 640 geen magic remote erbij heeft. Echter je kan allebei de tv's connecten met een app op je telefoon. (gezien in media markt daar zeiden ze ook verschil met magic remote). Ik vraag me ook af of er nog meer verschillen zijn bijv. de 400 hertz, local dimming ed

Edit.
Ik zie dat er volgens de handleiding op de 660 bluetooth 3.0 zit en op de 640 niet.
Kijk uit wat betreft bediening met je telefoon via een APP. Ik heb zowel op mijn android phone als op mijn Ipad nog geen app gevonden die contact krijgt met mijn 660. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
Ik heb ook ergens gelezen dat de 640 een iets dikkere rand om de tv heeft dan de 660, maar nog wel een dunnere dan de 620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
  • Laatst online: 22:34
Dark-knight schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:22:
[...]

Kijk uit wat betreft bediening met je telefoon via een APP. Ik heb zowel op mijn android phone als op mijn Ipad nog geen app gevonden die contact krijgt met mijn 660. :(
Dan heb je klaarblijkelijk nog niet in google gezocht...
Overal is te lezen dat er wel een app is die werkt maar nog niet in de nederlandse market te vinden is. M.a.w. ff googlen op de apk en je hebt m zo "lg magic". Heb m hier op mn lm669 draaiend als een zonnetje en ook bij kennis op de 660..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
Als die app idd zo goed werkt dan zou de LG Magic Remote dus overbodig zijn. Dan ga ik denk ik toch voor de 640 scheelt weer 5 tientjes. heb ik toch weer een cam module en smartcard voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
  • Laatst online: 22:34
torrie1978 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:45:
Als die app idd zo goed werkt dan zou de LG Magic Remote dus overbodig zijn. Dan ga ik denk ik toch voor de 640 scheelt weer 5 tientjes. heb ik toch weer een cam module en smartcard voor.
Ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt...app werkt prima, heeft leuke features zoals maken van screencaps of typen m.b.v. je telefoon maar de remote zelf werkt natuurlijk iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
Ja dat is misschien wel zo, maar ik denk sowieso dat ik dat hele smart tv gebeuren niet veel ga gebruiken, aangezien ik toch een HTPC op mijn tv heb aangesloten. Het is dat het erop zit, maar in principe hoeft dat niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
Gisteren een LG 47LM620S besteld voor de actieprijs van 692 euro. Eerst nog even gekeken in de winkel, de TV zag er tot mijn verbazing erg goed uit, zeker voor een dergelijk 'budget' model. Mooie dunne randen met 'brushed' look. Dus toen de knoop maar doorgehakt en hem besteld. Beeldkwaliteit is niet eens echt belangrijk, voor het serieuze werk zet ik toch de beamer aan. En geluid wordt toch altijd door de home cinema set weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 09:09
De 660S is nu op Ibood voor 679,95 incl verzenden. dus goedkoper dan de 620 bij mediamarkt!

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
klaasopurk schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:46:
De 660S is nu op Ibood voor 679,95 incl verzenden. dus goedkoper dan de 620 bij mediamarkt!
Die is 42 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Als het goed is staat er daarlijk een 47lm620s klaar thuis :) ben benieuwd hoe die het gaat doen :)

Ik ga hem gelijk aan mijn netwerk hangen en kijken wat het apparaat allemaal kan.
Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste