Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Tijdens panning stotterd het beeld een beetje op m'n 55lm660s. Het beeld komt uit m'n htpc, een AMD X2 Athlon met een 5770 videokaart. Ik vraag me nu af waardoor dit komt? De tv of de pc? Iemand een tip voor me?

// @ hieronder... Het is niet echt stotterend maar meer als in 'niet vloeiend'. Thanks, zal een kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door ocdaan op 01-10-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet truemotion maar eens uit en probeer het dan nog eens ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dat ziet er al een stuk beter uit, bedankt ;)

Nog een vraagje. Ik heb een Pioneer vx-nogwat receiver. Is het mogelijk om het geluid van de digitale tv richting de receiver te sturen maar tegelijkertijd het geluid via de tv te laten lopen? Mijn vriendin vind het prettig om gewoon de tv aan te kunnen zetten zonder gedoe... hehe en als ik de tv aanzet dat ik de receiver aan kan zetten en gewoon het eluid van de tv even mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Het zou wel wat makkelijker zijn als je het exacte type vermeld van je receiver. Verder weet ik niet of de 660 ARC ondersteund. Check even bij de geluidsinstellingen van je TV. Doordat je niet het type vermeld van je receiver weet ik ook niet of je de TV via HDMI aangesloten hebt of via bijvoorbeeld Optical / SPDIF. Om ARC te kunnen gebruiken horen beide apparaten via HDMI 1.4 (High Speed Ethernet HDMI) aangesloten te zijn. Via deze functie springt in de meeste gevallen je receiver direct aan als de TV aan gaat, en visa versa.

In ieder geval kan je via de LG cinema tv's met 2 knoppen op de afstandsbediening de speakers aan of uit zetten (schakelen tussen externe en interne speakers)

Voor betere uitleg of meerdere alternatieven zou je moeten vermelden hoe je alles aangesloten heb en op welk type receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Duidelijk. De receiver is een Pioneer VSX-820. De 660 ondersteund arc. Ik heb de hdmi kabel van de receiver out poort richting de tv hdmi arc poort aangesloten. Ik weet alleen niet als ik een 1.4 kabel heb. Of zijn er geen verschillen in hdmi kabels? Maargoed, als het via de ab makkelijk geschakeld kan worden pruts ik straks of morgen even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
@C-greg met true motion uit is het stroperige effect weg? Bij mij is het beeld scherp voor zover ik kan beoordelen want heb weinig vergelijkingsmateriaal omdat ik al aardig wat jaartjes geen fatsoenlijke tv meer heb gehad.

Ik heb wel last van edge bleeding. Vooral in de rechter bovenhoek. Had laatste de tv op game modus gezet en ging CoD spelen. Dit ging ook niet echt fatsoenlijk. Enorme last van lag. Voor de rest doet ie het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
ocdaan schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:50:
Duidelijk. De receiver is een Pioneer VSX-820. De 660 ondersteund arc. Ik heb de hdmi kabel van de receiver out poort richting de tv hdmi arc poort aangesloten. Ik weet alleen niet als ik een 1.4 kabel heb. Of zijn er geen verschillen in hdmi kabels? Maargoed, als het via de ab makkelijk geschakeld kan worden pruts ik straks of morgen even verder.
In sommige gevallen staat op de HDMI kabel of dit een High Speed kabel is. Dit houd in 1.4. Tegenwoordig met de nieuwe normen mogen fabrikanten het type nummer niet meer vermelden. Laatst las ik dat 1.3 ook voldoet aan High Speed HDMI. Als ik het goed heb is je kabel voldoende als het 3D weergeeft. Echter geeft mijn TV wel aan dat voor ARC 1.4 noodzakelijk is.

Toegevoegd een foto van het menu om het beeldscherm uit te schakelen via de instellingen knop op je ab.

Volgens mij was er ook een snellere manier via de ab, echter weet ik dat niet zo snel.

succes.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/igvqs5.jpg
Klik voor groter formaat

[ Voor 4% gewijzigd door whiteclear op 01-10-2012 21:26 . Reden: thumbnail aangemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Hahn schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:27:
Als je 100Hz wilt dan kan je die LS5600 wel vergeten, want dat is een 50Hz-tv (Dynamic Motion Clarity Index 100, softwarematig dus, ergo: niet echt 100Hz).
"niets" is toch echt 100hz? Er worden altijd beelden verzonnen (berekend) als je van 50hz naar 100 of 200 gaat... dus wat bedoel je dan met softwarematig?

Is er ergens "af te lezen" wat MCI waarde in Hz is want MCI waarde 100 is dus niet 100Hz.... is MCI waarde 200 dan wel 100hz? (42LS570S of 42LS515S?)

[ Voor 15% gewijzigd door spanx op 01-10-2012 22:44 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

@whiteclear, Dat zelfde menu heb ik iderdaad ook. Ik zal eens kijken als ik het aan de praat kan krijgen met de kabels die ik heb. Bedankt voor je input ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
SpitfireNL schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:21:
@psyx:
Tja, ik zou zowiezo nooit een TV het werk van een Mediaspeler laten doen. Dan mis je altijd wel ergens ondersteuning voor een codec voor video, audio, of subtitle.

Maar misschien komt het door jou firmware update. Had je het ook al geprobeerd voordat je de firmware had geupdate?
Ik heb in dit topic al andere gevallen voorbij zien komen waarbij firmware updates via USB niet goed zijn gegaan.
Ik doe alleen software updaten via het onscreen menu van LG, is een stuk veiliger want deze biedt LG specifiek voor jou model aan. Als je via USB doet heb je de kans dat je een verkeerde versie van de firmware er op zet. De site van LG waar je de firmware van download kan nog wel ooit verkeerde informatie bevatten. Er zijn veel verschillende firmware versies. je moet geloof ik ook kijken naar de 2 letters die discreet achter je modelnummer staan. Mijn tv is namelijk 47LM760S-ZB
Ik gebruik tot nu toe gewoon de tv zelf om media af te spelen van mijn NAS. Werkt perfect. Tv speelt alleen geen iso's af maar ik heb nauwelijks iets op mijn NAS staan wat een ISO formaat heeft.

Wat ik alleen nog niet aan de praat krijg is de ondertiteling onder een 3D film. Natuurlijk wel met een .srt ondertiteling maar dit ziet er niet uit als je gaat kijken in 3D. Zodra ik ondertiteling ga converteren naar een 3D ondertiteling werkt dit niet meer.. Ben er nog niet achter of dit nou aan de televisie ligt of aan iets anders.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
ocdaan schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:43:
Dat ziet er al een stuk beter uit, bedankt ;)

Nog een vraagje. Ik heb een Pioneer vx-nogwat receiver. Is het mogelijk om het geluid van de digitale tv richting de receiver te sturen maar tegelijkertijd het geluid via de tv te laten lopen? Mijn vriendin vind het prettig om gewoon de tv aan te kunnen zetten zonder gedoe... hehe en als ik de tv aanzet dat ik de receiver aan kan zetten en gewoon het eluid van de tv even mute.
Mocht je nog steeds last hebben van schokkerig beeld dan kan het ook aan de framerate van de video liggen. Die is dan niet gesynced met je TV, zie ook VanRoyal in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

VanRoyal schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:17:
[...]
Mocht je nog steeds last hebben van schokkerig beeld dan kan het ook aan de framerate van de video liggen. Die is dan niet gesynced met je TV, zie ook VanRoyal in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up".
Hmmm. Op m'n vorige tv (goedkope 42" LG) merkte ik het ook al dat het niet 100% vloeiend loopt, en dan vooral tijdens panning momenten. Nu heeft het me nooit echt gestoord, de meeste mensen zonder getrained oog valt het helemaal niet op. Maar zodra het scherm groter word word het zichtbare effect ook groter natuurlijk. En dat tru-motion maakte het effect nog iets groter zelfs. Nu met true-motion uitgeschakeld ben ik wel tevreden. Misschien dat er nog iets te tweaken valt. Ik speel films meestal af via MediaPlayerClassic onder win7.

"Adjust display refresh rate to match video"

Ben deze optie volgens mij nooit tegengekomen in MPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
ocdaan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:11:
[...]

Hmmm. Op m'n vorige tv (goedkope 42" LG) merkte ik het ook al dat het niet 100% vloeiend loopt, en dan vooral tijdens panning momenten. Nu heeft het me nooit echt gestoord, de meeste mensen zonder getrained oog valt het helemaal niet op. Maar zodra het scherm groter word word het zichtbare effect ook groter natuurlijk. En dat tru-motion maakte het effect nog iets groter zelfs. Nu met true-motion uitgeschakeld ben ik wel tevreden. Misschien dat er nog iets te tweaken valt. Ik speel films meestal af via MediaPlayerClassic onder win7.

Trumotion uitzetten kan inderdaad een hoop schelen, maar bij mij was het nog niet helemaal weg. Die optie 'Adjust display refresh rate to match video' is een optie in XBMC, geen idee of MPC ook zo'n optie heeft. Anders zou je zelf eens kunnen proberen je refreshrate bijvoorbeeld op 24 te zetten, misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ocdaan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:11:
[...]

Kijk eens of het beeld op je pc scherm hetzelfde vertoont. Windows Media Player Classic??? Het heet niet voor niks classic ;)

Probeer eens VLC player

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07-2023
Hallo allemaal vandaag is mijn lg 42LM620S binnen gekomen,
wat een mooie tv!!! maar helaas als ik naar landinstellingen ga staat nederland er niet tussen. wel krijg ik tezien
albanie kroatie hongarije enzzz ] dus kan ik niet de nos en uitzending gemist app instaleren

Is dit een fout op de tv zelf of moet ik beter zoeker?

Graag jullie hulp

Bedankt!!

[ Voor 9% gewijzigd door sjoerd10-0 op 02-10-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 13:40

NSG

Je weet niks!

sjoerd10-0 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:12:
Hallo allemaal vandaag is mijn lg 42LM620S binnen gekomen,
wat een mooie tv!!! maar helaas als ik naar landinstellingen ga staat nederland er niet tussen. wel krijg ik tezien
albanie kroatie hongarije enzzz ] dus kan ik niet de nos en uitzending gemist app instaleren

Is dit een fout op de tv zelf of moet ik beter zoeker?

Graag jullie hulp

Bedankt!!
Welke webshop? Het lijkt er dan op dat je een buitenlands model hebt ontvangen, zou dan ook hun contacten en al helemaal als er niet bij stond dat het een buitenlands model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
Enes_81 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:27:
[...]

Welke webshop? Het lijkt er dan op dat je een buitenlands model hebt ontvangen, zou dan ook hun contacten en al helemaal als er niet bij stond dat het een buitenlands model is.
heb deze tv gekocht bij PlatteTVDiscounter
ik ga zeker contact met hun opnemen vind dit behoorlijk raar !!

[ Voor 27% gewijzigd door sjoerd10-0 op 02-10-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:07

Peetman

Tjah....

Ik heb hetzelfde met de 42LM660S via PlatteTVDiscounter. Ook landen als Bosnie en Polen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 01-10 13:40

NSG

Je weet niks!

Ik heb mijn 620s bij redcoon vandaan, heb even screenshots gemaakt van de land & taalopties.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/506b1e18bc3aa/506b1e18b3322-2012-10-02_18.58.46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/506b1e1edba5f/506b1e1ed125c-2012-10-02_19.00.18.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
Peetman schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:01:
Ik heb hetzelfde met de 42LM660S via PlatteTVDiscounter. Ook landen als Bosnie en Polen e.d.
Dat is zeker raar ik heb net een mailtje gestuurd naar PlatteTVDiscounter. ik hoop dat ik mijn geld terug kan krijgen dan koop ik hem graag ergens anders! het lijkt wel of PlatteTVDiscounter ergens anders inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Laatste software update v4.nogiets installeren haalt ook niets uit. Taal kan dus wel op nederlands, maar land niet. Stuk minder opties beschikbaar dan in de screenshots hierboven. Zag eerder in het topic dat je landen beschikbaar kon maken via het servicemenu, maar dat lijkt me nog niet zo'n handige optie.

Op de site van PlatteTvDiscounter staat dat ze NL producten leveren (lijstje met groene vinkjes rechts onderin op de homepage). Ga er dus ook maar even een mail aan wagen.

Dit zijn de landen die ik in de lijst zie:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1zc1g5x.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Peetman op 02-10-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
Peetman schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:10:
Laatste software update v4.nogiets installeren haalt ook niets uit. Taal kan dus wel op nederlands, maar land niet. Stuk minder opties beschikbaar dan in de screenshots hierboven. Zag eerder in het topic dat je landen beschikbaar kon maken via het servicemenu, maar dat lijkt me nog niet zo'n handige optie.

Op de site van PlatteTvDiscounter staat dat ze NL producten leveren (lijstje met groene vinkjes rechts onderin op de homepage). Ga er dus ook maar even een mail aan wagen.
wat jij nu verteld is precies het zelfde probleem wat ik ook heb, ja dat via servicemenu ga ik maar geen gokje op maken. bang dat dan de garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 22:17
Mijn 55LM620s komt daar ook vandaan. Kan gewoon op NL. Ben benieuwd wat het dan bij jullie is.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Peetman: en als je nou eens "automatisch" kiest? Dan schiet ie bij mijn gewoon naar Nederlands. Zorg ook even dat je een NL zender op de achtergrond hebt draaien / de kanalen ingesteld hebt. Dat kan van invloed zijn. Long shot hoor, maar het kan natuurlijk wel - niemand die kan aantonen van niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Kanalen zijn allemaal ingesteld, ook met ned 1 aan schiet ie niet naar nederlands, blijft op overige staan. Na initialiseren Premium content nog geen uitzending gemist etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 15:52

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

sjoerd10-0 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

heb deze tv gekocht bij PlatteTVDiscounter
ik ga zeker contact met hun opnemen vind dit behoorlijk raar !!
Mijn 47LM670S
komt ook bij PlatteTVDiscounter vandaan en ik kan gewoon 'Nederland(s)' kiezen :P

Groeten, Frank 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
PlatteTVdiscounter heeft in mijn ervaring een prima service afdeling. Ik raad je aan even te bellen in plaats van een mailtje. Vorig jaar daar voor omaatje een tv gekocht. Deze werd geopend geleverd door TNT. Doos was ook beschadigd. Pakket toen niet aangenomen aan de deur. Toen gebeld en een nieuw exemplaar gekregen binnen 2 dagen.

Ter info. Heb destijds toen ook mail contact gehad. Het personeel mailt ook savonds. Het toen zelfs een antwoord binnen 30minuten gekregen om 01:00 in de nacht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Laatst online: 07-04 19:12
whiteclear schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:08:
PlatteTVdiscounter heeft in mijn ervaring een prima service afdeling. Ik raad je aan even te bellen in plaats van een mailtje. Vorig jaar daar voor omaatje een tv gekocht. Deze werd geopend geleverd door TNT. Doos was ook beschadigd. Pakket toen niet aangenomen aan de deur. Toen gebeld en een nieuw exemplaar gekregen binnen 2 dagen.

Ter info. Heb destijds toen ook mail contact gehad. Het personeel mailt ook savonds. Het toen zelfs een antwoord binnen 30minuten gekregen om 01:00 in de nacht _/-\o_
Idd goed mail contact, alles erg snel beantwoord. Heb mijn 55lm760 daar ook vandaan en taal etc staat allemaal in Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het beeld in een donkere kamer? Is het zwart donker grijs of echt zwart?

En ik doel op de 620, 660 en 670. Weet nog niet welke ik in een aanbieding kan krijgen als er hier binnen een maand een nieuwe winkel ( mm ) open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 06:35:
Hoe is het beeld in een donkere kamer? Is het zwart donker grijs of echt zwart?

En ik doel op de 620, 660 en 670. Weet nog niet welke ik in een aanbieding kan krijgen als er hier binnen een maand een nieuwe winkel ( mm ) open gaat.
Zwart is gewoon zwart! Net als bij elke nieuwe tv moet je hem afstellen naar jouw ideale kijk ervaring.
Ik heb bijvoorbeeld local dimming op medium staan en zwart waarde hoog! Als ik local dimming op hoog zet is het beeld te donker en zwart.
Voor de rest puik televisies! Niks mis mee en mijn 52 3D HD films komt goed van pas hier!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Peetman schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:10:

Dit zijn de landen die ik in de lijst zie:
[afbeelding]
En snel een mail terug van PlatteTvDiscounter, blijkt dat ze een verkeerd pallet hebben ontvangen. Ze komen de tv weer ophalen en dan leveren ze een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
LG 47LM640S EUR 699 bij saturn. Super koopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd10-0
Peetman schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:15:
[...]

En snel een mail terug van PlatteTvDiscounter, blijkt dat ze een verkeerd pallet hebben ontvangen. Ze komen de tv weer ophalen en dan leveren ze een nieuwe.
heb het mailtje net ook ontvangen van PlatteTvDiscounter vrijdag komen ze hem ophalen en krijg ik een nieuwe thuis gestuurd kosteloos, ben blij met deze oplossing :)

[ Voor 4% gewijzigd door sjoerd10-0 op 03-10-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Zoals ik al dacht. De juiste service bij plattetvdiscounter.

Heb zelf Local Dimming op High staan. Vanavond even op medium zetten, de verlichting is inderdaad net iets te donker op High.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg een beetje info over de 47lm640 en mij werd de 47lm671 aangeraden en het prijs verschil is 150 euro is het de 150 euro verschil waard om de 671 te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
evilpin0 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:08:
LG 47LM640S EUR 699 bij saturn. Super koopje
235 euro verschil met laagste prijs online? Sure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 17:57
Ja, kijk maar in het krantje op de Saturn site.

Hoe zijn ze bij andere Saturn (Venlo) vestigingen met het aanpassen van de prijs als ik ze dit laat zien?

[ Voor 53% gewijzigd door Tinman op 03-10-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:46
Die aanbieding van de 47LM640s is bij Saturn Nieuwegein. In Groningen en Amsterdam staat ie bijvoorbeeld niet in het krantje

[ Voor 8% gewijzigd door B.M.O. op 03-10-2012 22:06 . Reden: Typenummer vollediger gemaakt met inch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Laatst online: 00:48
Jemig. Die 47LM640S wordt wel aangeboden voor dumpprijzen. Ik heb 'm pas nog gekocht bij tweeling zus Media Markt voor 799,- :-( Gelukkig niet een weekje eerder de 42" voor hetzelfde bedrag gekocht bij MM.

Ik kan mij voorstellen dat met een dergelijk prijsbeleid er mensen zijn die niet meer kopen omdat je binnen één, twee of drie weken zomaar tot driemaal toe geconfronteerd kan worden met een (veel) betere aanbieding bij dezelfde organisatie..

edit:
Zie nu dat het gaat om het vieren van de eerste verjaardag in Nieuwengein. Maar toch..

[ Voor 10% gewijzigd door vanderwolf op 03-10-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:33
Quido schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

Idd goed mail contact, alles erg snel beantwoord. Heb mijn 55lm760 daar ook vandaan en taal etc staat allemaal in Nederlands.
Wat heb je daar voor de 55lm760 betaald?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Sinds gisteren is me iets opgevallen..
Televisie staat ingesteld op Expert 1 met aangepaste instellingen die ik van internet heb afgehaald. Als ik nu iets ga streamen via m'n Nas veranderd de input natuurlijk.. maar ook daarbij de beeld instellingen! Nu zijn dit standaard instellingen heb ik het vermoeden waar dus ook truemotion enz. aanstaat waardoor het beeld van de film of serie net te onnatuurlijk (snel) beweegt.

Nu komt het probleem, je kan nu helemaal geen settings aanpassen! Als je op settings drukt springt het beeld terug naar televisie (cable) input en dan krijg je dus de expert1 instellingen te zien. Weet iemand of het mogelijk is om de instellingen aan te passen op rechtstreekse input vanaf je nas? Of word het dan toch een mediaspeler kopen zodat je wel aangepaste beeldinstellingen kan toepassen?

thanks!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0en
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje mbt de LG 42LM760s.

Op dit moment heb ik nog een LG 42LE8500 waar ik in het begin behoorlijk tevreden mee was. Na verloop van tijd begon ik behoorlijk last van banding te krijgen en van het niet-uniform verlichting van het scherm (een beetje het luxaflex idee: bij grote witte vlakken bijvoorbeeld zie je wat lichte en donkere nuances over de breedte van het scherm). De banding valt enigszins te elimineren door de local dimming (destijds een nieuwe functie op deze LE-serie), maar van uniformiteitsproblemen kom je gewoon niet af. Na een aantal monteurs en een enorme klachtmail richting LG, hebben ze mij 1.5 jaar na dato een nieuwe tv aangeboden te weten de LG 42LM760s.

Vervolgens heb ik natuurlijk deze thread zitten doorpluizen om te kijken of mijn banding- en uniformiteitsproblemen bij deze tv zijn opgelost. Alleen kan ik niet echt een sluitend antwoord kunnen vinden: in het begin zeiden een aantal van jullie wel last te hebben van banding (en ook een aantal niet), maar ook was er tenminste één persoon die zei dat zijn banding was verdwenen na een software update. Ook heb ik kunnen ontdekken dat de local dimming optie inmiddels iets verfijnder is geworden en niet of volledig aan of uit geschakeld hoeft te worden. Mijn vraag is nu dus eigenlijk vrij simpel: heeft de LM760s bij de nieuwste software update nog last van banding en hoe zit het met de verlichtingsuniformiteit van het scherm? Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven, want dan weet ik tenminste wat ik kan verwachten en waarop ik moet letten als volgende week mijn tv geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Nouja ik zal hem sowieso omruilen want LM760s is nieuwe en beter, aangeacht banding problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Met voetbal op tv heb ik wat last van banding, ik zelf zie het wel maar vrienden zien het niet bijvoorbeeld. Ook zie het als het scherm helemaal wit is, bijvoorbeeld met een reclame en het beeld beweegt.

Vind ik het hinderlijk? Nee niet echt, na een paar minuten voetbal kijken zie ik het al niet meer. Mag dit kunnen als een televisie €2000 kost? Nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Na wat youtube filmpjes gekeken te hebben begin ik te begrijpen wat banding is; een voetbal die hard geschoten wordt laat een streep achter (soort dubbel effect). Is dat nou banding?

Volgens mij is dat gewoon 1080Interlaced namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 01-10 16:32
Xtr3me4me schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:59:
[...]

Zwart is gewoon zwart! Net als bij elke nieuwe tv moet je hem afstellen naar jouw ideale kijk ervaring.
Ik heb bijvoorbeeld local dimming op medium staan en zwart waarde hoog! Als ik local dimming op hoog zet is het beeld te donker en zwart.
Voor de rest puik televisies! Niks mis mee en mijn 52 3D HD films komt goed van pas hier!
Niet helemaal mee eens omdat het een IPS paneel betreft en diep zwart gewoon niet mogelijk is met dit type paneel. Ik heb de settings ook aangepast en in een donkere kamer wint mijn samsung LED toch vrij makkelijk met diep zwartweergave. Wordt ook nagenoeg bijna in elke review wel genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 04-10-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

De truc die volgens mij word uitgehaalt is dat de backlight gedeeltelijk word uitgezet. Local-dimming dus. Bij een donkere scene zie ik duidelijk het hele beeld donkerder word.

Sinds vorige week een 55lm660s en de eerste keer dat ik'em aan zette wilde ik de tv direct weer terugbrengen. Echt veel backlight bleeding, super slechte zwartwaarden. Die nacht heb ik slecht geslapen ;)

Maargoed, na alles ingesteld te hebben en met al die trucjes die worden toegepast ben ik nu best tevreden met de zwartwaarden. Het meest irritante vond ik altijd dat tijdens het film kijken de zwarte balken boven en beneden een andere kleur zwart (duhh grijs dus) hebben dan de film zelf. Dat is nu niet meer het geval met de 660s. Ik ben achteraf toch blij met m'n aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
sjorremans schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:26:
Sinds gisteren is me iets opgevallen..
Televisie staat ingesteld op Expert 1 met aangepaste instellingen die ik van internet heb afgehaald. Als ik nu iets ga streamen via m'n Nas veranderd de input natuurlijk.. maar ook daarbij de beeld instellingen! Nu zijn dit standaard instellingen heb ik het vermoeden waar dus ook truemotion enz. aanstaat waardoor het beeld van de film of serie net te onnatuurlijk (snel) beweegt.

Nu komt het probleem, je kan nu helemaal geen settings aanpassen! Als je op settings drukt springt het beeld terug naar televisie (cable) input en dan krijg je dus de expert1 instellingen te zien. Weet iemand of het mogelijk is om de instellingen aan te passen op rechtstreekse input vanaf je nas? Of word het dan toch een mediaspeler kopen zodat je wel aangepaste beeldinstellingen kan toepassen?

thanks!
Je kunt de settings van elke input (voor zover ik weet) veranderen via het Quick Menu (QMenu op je afstandsbediening). Het vreemde is dat je daar alleen maar kunt kiezen voor Standaard, Bioscoop en Levendig dacht ik. Je kunt de Standaard echter wel aanpassen zodat het in de buurt komt van de Expert instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcu4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Christoph schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:25:
[...]

235 euro verschil met laagste prijs online? Sure?
Klopt hoor heb hem maandag gehaald, saturn N"Gein zit bij mij om de hoek en voor 20 Euro extra keeg ik de magic remote control erbij, deze was alleen niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik ben nu een tijdje aan het spelen met de 47LM670S en er zijn een paar dingen die me nog irriteren:

1) Banding. Althans, ik denk dat het banding is. Bij zijdelingse bewegingen en lichte achtergronden (bijvoorbeeld de lucht) dan zie ik een verticale streep over het scherm waarbij het lijkt alsof het lichter / donkerder is dan de rest. Komt niet heel vaak voor, maar ik zie het wel elke keer. Zijn er bepaalde instellingen die dit kunnen oplossen?

2) De interne tuner. Ik kan favorieten instellen, maar vervolgens kan ik hier geen ruk mee. Ja, ik kan die favorietenlijst oproepen om daar een keuze in te maken, maar dan houdt het ook op. Ik kan dus niet instellen dat ik gebruik wil maken van favorieten A en dat ik dan alleen die zenders te zien krijg bij het zappen, hij volgt altijd de standaard lijst met *alle* zenders, ook de zenders die ik helemaal niet heb. Daarnaast kan ik de volgorde niet zelf bepalen en ook nog eens de nummering niet (gele knop blijft greyed out). Doe ik iets verkeerd of is de interne tuner gewoon de meest belabberde ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
VanRoyal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:43:
Ik ben nu een tijdje aan het spelen met de 47LM670S en er zijn een paar dingen die me nog irriteren:

1) Banding. Althans, ik denk dat het banding is. Bij zijdelingse bewegingen en lichte achtergronden (bijvoorbeeld de lucht) dan zie ik een verticale streep over het scherm waarbij het lijkt alsof het lichter / donkerder is dan de rest. Komt niet heel vaak voor, maar ik zie het wel elke keer. Zijn er bepaalde instellingen die dit kunnen oplossen?

2) De interne tuner. Ik kan favorieten instellen, maar vervolgens kun ik hier geen ruk mee. Ja, ik kan die favorietenlijst oproepen om daar een keuze in te maken, maar dan houdt het ook op. Ik kan dus niet instellen dat ik gebruik wil maken van favorieten A en dat ik dan alleen die zenders te zien krijg bij het zappen, hij volgt altijd de standaard lijst met *alle* zenders, ook de zenders die ik helemaal niet heb. Daarnaast kan ik de volgorde niet zelf bepalen en ook nog eens de nummering niet (gele knop blijft greyed out). Doe ik iets verkeerd of is de interne tuner gewoon de meest belabberde ooit?
1) Nee niks aan te doen, volgens mij houd je dit altijd. De instellingen zijn wel zo aan te passen dat je het nauwelijks nog ziet. Nadat ik de calibratie instellingen van internet heb afgehaald is het al een heel stuk minder en zie je het eigenlijk alleen nog met voetbal zodra de camera over het veld beweegt.

2) Dit heb ik al eerder in dit topic voorbij zien komen maar volgens mij is daar ook niks aan te doen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
VanRoyal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:38:
[...]

Je kunt de settings van elke input (voor zover ik weet) veranderen via het Quick Menu (QMenu op je afstandsbediening). Het vreemde is dat je daar alleen maar kunt kiezen voor Standaard, Bioscoop en Levendig dacht ik. Je kunt de Standaard echter wel aanpassen zodat het in de buurt komt van de Expert instellingen.
Thanks, ga ik straks gelijk even proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Laatst online: 08:51
ik heb de 42lm760s sinds een week of 3. Ook ik heb last van Banding, vooral bij voetbal. Is dit normaal? Ik overweeg om een monteur eens te laten komen kijken. Vindt het buitengewoon irritant.

Edit: Lijkt dus normaal te zijn bij dit model. Balen!!

[ Voor 13% gewijzigd door Aartstyle op 04-10-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 23:54
evilpin0 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:40:
Na wat youtube filmpjes gekeken te hebben begin ik te begrijpen wat banding is; een voetbal die hard geschoten wordt laat een streep achter (soort dubbel effect). Is dat nou banding?
Nee:

- Een streep achter een snel bewegend (licht) object heet "Ghosting"

- Een vlak met een licht kleurverloop, waarin je duidelijk verschillende banen
kunt zien doordat de TV niet alle kleuren kan weergeven heet "Banding"

(Oh, en ik heb op mijn 55LM760 van beide zaken geen last, na klooien met instellingen ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Keerzijde op 04-10-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
@keerzijde: Zou je deze instellingen aan ons kenbaar kunnen maken? Mochten wij het probleem dan wel houden dan hebben we kans dat het met een vervanging wordt opgelost.
Ik neem aan dat je wel (regelmatig) voetbal kijkt, want daar is de banding het beste zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Keerzijde schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:04:
[...]

Nee:

- Een streep achter een snel bewegend (licht) object heet "Ghosting"

- Een vlak met een licht kleurverloop, waarin je duidelijk verschillende banen
kunt zien doordat de TV niet alle kleuren kan weergeven heet "Banding"

(Oh, en ik heb op mijn 55LM760 van beide zaken geen last, na klooien met instellingen ;) )
Zou je deze instelling willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
Aartstyle schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:10:
@keerzijde: Zou je deze instellingen aan ons kenbaar kunnen maken? Mochten wij het probleem dan wel houden dan hebben we kans dat het met een vervanging wordt opgelost.
Ik neem aan dat je wel (regelmatig) voetbal kijkt, want daar is de banding het beste zichtbaar.
Ik kijk inderdaad nooit voetbal, maar heb dit na aankoop natuurlijk wel getest omdat ik weet dat het een probleem kan zijn.
Ik weet de instellingen niet uit mijn hoofd, maar ik zal vanavond even voor jullie kijken.

Ik meen dat het een combinatie is met local dimming -> low en true motion -> uit
Maar het kan ook te maken hebben met het feit dat de 760 400hz (of 800hz?) beeld uitstuurt.

Anyway, ik kom er nog op terug... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
@keerzijde: Thanx, overigens staat hier ook een 760. Dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Keerzijde schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Ik kijk inderdaad nooit voetbal, maar heb dit na aankoop natuurlijk wel getest omdat ik weet dat het een probleem kan zijn.
Ik weet de instellingen niet uit mijn hoofd, maar ik zal vanavond even voor jullie kijken.

Ik meen dat het een combinatie is met local dimming -> low en true motion -> uit
Maar het kan ook te maken hebben met het feit dat de 760 400hz (of 800hz?) beeld uitstuurt.

Anyway, ik kom er nog op terug... ;)
Ben benieuwd naar in je instellingen! Ik heb local led dimming en true motion helemaal uit staan. Kom maar op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
ocdaan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:35:
De truc die volgens mij word uitgehaalt is dat de backlight gedeeltelijk word uitgezet. Local-dimming dus. Bij een donkere scene zie ik duidelijk het hele beeld donkerder word.

Sinds vorige week een 55lm660s en de eerste keer dat ik'em aan zette wilde ik de tv direct weer terugbrengen. Echt veel backlight bleeding, super slechte zwartwaarden. Die nacht heb ik slecht geslapen ;)

Maargoed, na alles ingesteld te hebben en met al die trucjes die worden toegepast ben ik nu best tevreden met de zwartwaarden. Het meest irritante vond ik altijd dat tijdens het film kijken de zwarte balken boven en beneden een andere kleur zwart (duhh grijs dus) hebben dan de film zelf. Dat is nu niet meer het geval met de 660s. Ik ben achteraf toch blij met m'n aankoop :)
Ja klopt de local dimming helpt wel maar deze optie heb ik ook op mijn samsung c8700 scherm en ik merk gewoon dat het IPS paneel van LG het zwart nooit haalt van de samsung c8700 ook niet met local dimming op high of zwartwaarde op hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0en
OK mbt banding: daarvan is het dus afwachten in hoeverre de LM760S er last van heeft. Duidelijk is in ieder geval dat het nog niet helemaal weg is, maar door de local dimming op laag te zetten of zelfs helemaal uit, zou het niet meer opvallend zichtbaar moeten zijn en moet er mee te leven zijn.

Maar aangaande mijn tweede vraag: hoe zit het met de lichtsuniformiteit van het scherm: is egaal wit nu wel egaal wit ipv dat je nog wat intensiteitsfluctuaties ziet? Mijn probleem bij de LE8500 was dat dit uniformiteits- en bandingprobleem elkaar versterkte en daardoor vond ik het onacceptabel worden. De opbouw van de LM760s is een edge-lit ipv een LED-array en dus zou de LM (vrijwel) geen last mogen hebben van een fluctuerende lichtintensiteit van het scherm of heeft iemand andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
Waar zien jullie de banding het meest?
(in een bepaald menu, of bepaalde scene van bekende film?)

Dan kan ik dat testen en evt. foto van maken met mijn instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Tijdens het voetbal. Vanavond vanaf 7 uur bij RTL 7. Opletten bij de camera van boven met bewegende beelden. Je ziet de donkere kleur dan als het ware over het veld glijden. Alles met een vrij lichte egale kleur met bewegende beelden is "geschikt"om de banding te kunnen waarnemen.

ps. Veel films heb ik er nog niet meegekeken, maar moet zeggen dat ik het dan veel minder waarneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0en
Keerzijde schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:43:
Waar zien jullie de banding het meest?
(in een bepaald menu, of bepaalde scene van bekende film?)

Dan kan ik dat testen en evt. foto van maken met mijn instellingen...
Het allerbeste (in het geval van mijn 'oude' LE8500) zie je het bij verticale bewegingen van het scherm met een langzame kleurverloop erin verwerkt: bijvoorbeeld als het beeld eerst een landschap met horizon filmt en dan vervolgens langzaam omhoog beweegt richting de steeds blauwer wordende lucht. Een andere scene waar je het heel goed ziet is bij de aankondiging van de Champions League, het blauwe scherm met de sterren en de wereld met daarom heen blauwe gloed, waarbij de camera ook weer langzaam omhoog beweegt.

edit: dit filmpje dus vanaf een seconde of 30
YouTube: Champions League Intro [HD]

[ Voor 11% gewijzigd door K0en op 04-10-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Laatst online: 07-04 19:12
Qosmic schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:44:
[...]

Wat heb je daar voor de 55lm760 betaald?
1899, en daarna cashback er nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
VanRoyal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:43:
2) De interne tuner. Ik kan favorieten instellen, maar vervolgens kan ik hier geen ruk mee. Ja, ik kan die favorietenlijst oproepen om daar een keuze in te maken, maar dan houdt het ook op. Ik kan dus niet instellen dat ik gebruik wil maken van favorieten A en dat ik dan alleen die zenders te zien krijg bij het zappen, hij volgt altijd de standaard lijst met *alle* zenders, ook de zenders die ik helemaal niet heb. Daarnaast kan ik de volgorde niet zelf bepalen en ook nog eens de nummering niet (gele knop blijft greyed out). Doe ik iets verkeerd of is de interne tuner gewoon de meest belabberde ooit?
Even mezelf quoten.

Ik heb net aan de lijn gehangen met een medewerkster van LG en ze vond het maar vreemd. Ze wilde dat ik de laatste firmware ging installeren die op hun site stond, maar ik heb aangegeven dat ik dat liever niet doe (laatste keer dat een paar tweakers via USB hun firmware updaten konden ze hun TV laten repareren). Omdat haar checklist waarschijnlijk ophield bij "Laat beller de nieuwste firmware installeren, dan ben je voorlopig van hem af" gaan ze me hier nog over terugbellen.

Ondertussen ben ik zelf wel een stukje verder: Blijkbaar kun je, nadat je een favorietenlijst hebt gemaakt, ook bepaalde zenders 'uitsluiten'. Het is me nu dus gelukt om een favorietenlijst te maken met alleen de zenders die ik erin wil hebben, waarbij de zenders die ik niet wil zien worden overgeslagen.

Mocht je dit ook willen doen: Maak een favorietenlijst. Wijzig vervolgens de favorietenlijst. Selecteer nu alle zenders met het eerste vinkje. Haal vervolgens het vinkje weg bij de zenders die in de favorietenlijst zitten. Druk nu op de rode knop (overslaan is dat geloof ik). Nu worden alle zenders, behalve de favorieten, overgeslagen bij het zappen. Dit moet je overigens ook doen voor de radio zenders, anders gaat hij daar gewoon mee verder.

De logica van dit principe ontgaat me totaal, maar goed.

Nu nog even afwachten op het belletje van LG, kan ik ze vragen waarom de gele knop (nummer wijzigen) disabled is en waarom ik de volgorde niet kan indelen. Ik ben al mijn hele leven gewend aan een bepaalde nummering en volgorde van zenders, ik weiger om nu uit mijn hoofd te gaan leren dat BBC1 nummertje 601 is ;)

Misschien dat ik sowieso wel weer gebruik ga maken van mijn Humax 5000C, die zapt net een seconde sneller dan de Quantis CI+ module. Nadeel is dan alleen dat het programmeren van mijn Logitech remote weer wat meer werk is om alle 'smart functionaliteiten' van de TV te kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

keepitfrosty schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:34:
[...]

Ja klopt de local dimming helpt wel maar deze optie heb ik ook op mijn samsung c8700 scherm en ik merk gewoon dat het IPS paneel van LG het zwart nooit haalt van de samsung c8700 ook niet met local dimming op high of zwartwaarde op hoog.
Ik geloof je graag. Nou ja, ik kwam van een 3 jaar oude budget 42" LCD dus dit is al een hele verbetering voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:33
Quido schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

1899, en daarna cashback er nog af.
dat is wel een mooi bedrag.
jammer dat er nu alleen geen cashback actie is.
Iemand bekend of die binnenkort gaat komen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Na heel veel met instellingen gespeeld te hebben zijn dit voor mij voorlopig de meest ideale instellingen, misschien dat iemand er nog iets aan heeft. Met deze instellingen heb ik vrijwel geen last van backlight bleeding, is zwart goed zwart en komen de kleuren het meest overeen met de werkelijkheid.

Expert 1:

Backlight: 47
Contrast: 85
Helderheid: 60
H-Scherpte: 20
V-Scherpte: 20
Kleur: 60
Tint: 0

Expert besturing:

Dynamisch contrast: Laag
Super resolutie: Uit
Kleurbereik: Standaard
Randen verbeteren: Uit
Kleurenfilter: Uit
Expertpatroon: Uit
Gamma: Uit
Witbalans -> Kleurtemp: Warm (de rest staat standaard / op 0)

Afbeeldingsoptie:

Alles uit. Zit nog wel te spelen met Local Dimming (laag / medium) en als ik films kijk heb ik voorlopig Echte Bioscoop op aan staan, volgens mij is dat bij 24p films en series net iets beter, maar dat dat is een aanname die nergens op gebaseerd is ;)

Bij de inputs waar Expert 1 niet beschikbaar is pas ik de standaard aan met bovenstaande instellingen, maar dan kies ik bij kleurtemp voor W25, dat zit net tussen warm en medium in.

Verder heb ik met de kleuren niets gedaan. Volgens mij is dat alleen zinvol als je een calibratie-tool hebt, op het oog de kleuren afstellen lijkt me een nutteloze exercitie. Jammer dat een ISF calibratie zo belachelijk duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Qosmic schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

dat is wel een mooi bedrag.
jammer dat er nu alleen geen cashback actie is.
Iemand bekend of die binnenkort gaat komen?
Je bent eigenlijk net te laat. de vorige actie was € 100,00 retour + een gratis HD 3D filmcamera. De actie dáárvoor was tot € 300,00 cash retour (heb ik zelf van geprofiteerd met de 55LM760s)

De actie op dit moment
- Marvel’s The Avengers in 3D via Pathé Thuis
- Pathé Thuis huurtegoed t.w.v. 3 HD-films
- Full HD 3D Camcorder t.w.v. € 299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

@VanRoyal, thanks, zal eens kijken als jouwn instellingen beter zijn dat hoe ik het nu heb staan ;)

Hopelijk kan ik die rare Nederlandse vertalingen weer fatsoenlijk terug vertalen in het Engels ..

Optie: "Echte Bioscoop" :X

Grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
ocdaan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:56:
@VanRoyal, thanks, zal eens kijken als jouwn instellingen beter zijn dat hoe ik het nu heb staan ;)

Hopelijk kan ik die rare Nederlandse vertalingen weer fatsoenlijk terug vertalen in het Engels ..

Optie: "Echte Bioscoop" :X

Grappig :P
Mooi he, die letterlijke vertalingen. Duurde ook even voordat ik doorhad dat dit gewoon Real Cinema was. Als ik dit filmpje moet geloven voorkomt Real Cinema 2:3 pulldown. Vraag me alleen af wat er gebeurt als er gewoon 50 of 60 hz wordt gebruikt i.p.v. 24.

Deze site weerspreekt dit trouwens:
So to get smooth Bluray playback you need to either:

1) Set the player to 24p output and have Real Cinema OFF and TruMotion OFF.
2) Set the player to 60hz output and have Real Cinema ON and TruMotion OFF. (Real Cinema will correct the 3:2 60Hz pulldown)
In mijn geval gebruik ik al 24 hz en dan zou hij dus uit moeten staan. Ik ga nog wel eens wat testen.

[ Voor 28% gewijzigd door VanRoyal op 04-10-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Word het scherm dan met 24 Hz aangestuurd? Dat suggereren ze wel in het filmpje.

Bij de specs van mijn 660s staat dat'ie 400 Hz doet, is dat ook de echte refreshrate van het scherm? Of is het enkel een interne verwerkingssnelheid en word het scherm in feite maar met 100 Hz ofzo aangestuurd? Dit vroeg ik me nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
ocdaan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:18:
Word het scherm dan met 24 Hz aangestuurd? Dat suggereren ze wel in het filmpje.

Bij de specs van mijn 660s staat dat'ie 400 Hz doet, is dat ook de echte refreshrate van het scherm? Of is het enkel een interne verwerkingssnelheid en word het scherm in feite maar met 100 Hz ofzo aangestuurd? Dit vroeg ik me nog af.
400 Hz is een Motion Clarity Index, zie ook SpitfireNL in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up".

Als ik films kijk doe ik dat via XBMC en daar heb ik ingesteld dat hij automatisch de refreshrate moet matchen met de framerate van de video. Als het een 24p is gaat hij netjes naar 24Hz. Geen idee of ik dan ook nog Real Cinema aan moet hebben staan, maar volgens mij hoeft dat dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ahhh duidelijk, althans.. redelijk :)

Je zou verwachten op basis van die tekst in je vorige post dat als je 24p uitstuurd dat de tv dit dan automatisch oppakt. Maarja, dan zou je afhankelijk van wat de pc uitstuurd (film afhankelijk) steeds real cinema aan/uit moeten zetten. Lijkt me niet erg handig.

[ Voor 66% gewijzigd door ocdaan op 04-10-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
VanRoyal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

400 Hz is een Motion Clarity Index, zie ook SpitfireNL in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up".

Als ik films kijk doe ik dat via XBMC en daar heb ik ingesteld dat hij automatisch de refreshrate moet matchen met de framerate van de video. Als het een 24p is gaat hij netjes naar 24Hz. Geen idee of ik dan ook nog Real Cinema aan moet hebben staan, maar volgens mij hoeft dat dan niet meer.
Real cinema kan gewoon aan blijven bij 24p beeld (dit is ook juist voor 24p content). Dit schakelt uit zichzelf uit wanneer er geen 24p beeld wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Maar wat doet Real Cinema dan bij 50 of 60 Hz? Dus Real Cinema heeft eigenlijk alleen nut als je speler niet automatisch naar 24p / 24 Hz kan overschakelen?

[ Voor 55% gewijzigd door VanRoyal op 04-10-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
VanRoyal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:41:
Maar wat doet Real Cinema dan bij 50 of 60 Hz? Dus Real Cinema heeft eigenlijk alleen nut als je speler niet automatisch naar 24p / 24 Hz kan overschakelen?
Hmm nu weet ik het ook niet zeker meer. Lees net ergens op avs forum dat real cinema bij 24p content geen effect heeft? Ik heb het in ieder geval aan staan en beeld tot nu toe goed en judder vrij

[ Voor 33% gewijzigd door keepitfrosty op 04-10-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

evilpin0 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:07:
[...]

Kijk eens of het beeld op je pc scherm hetzelfde vertoont. Windows Media Player Classic??? Het heet niet voor niks classic ;)

Probeer eens VLC player
Grapje of... ? :P

Wel de home cinema editie natuurlijk van MPC. :*)

Ik heb VLC ook wel geinstalleerd staan, kan ik wel een proberen als dat verschil maakt. Maar het is de HTPC dus geen zin om helemaal een monitor aan te gaan sluiten.

//edit - Waarom zijn er bepaalde beeldinstellingen grayed-out op een hdmi poort? Ik had eerst de HTPC op hdmi4 (pc) ingang. Maar op 4 was bijna alles grayed-out. Nu heb ik'em in hdmi2 zitten en kan ik het meeste wel instellen. Maar real cinema en colour gamut zijn wel grayed-out nu. Ik niet begrijp :?

[ Voor 22% gewijzigd door ocdaan op 04-10-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
Ok, belofte maakt schuld.
Ik heb net een half uur PSV - NAP zitten kijken.
Maar ik heb zelfs met een kritisch oog GEEN ghosting kunnen ontdekken.

Zowel getest via antenne input, als via mijn UPC settopbox.
Ook heb ik verschillende andere settings (dan Expert1) geprobeerd.
Het beeld wordt dan wel slechter, donkerder, zachter, geler of korreliger.
Maar nog steeds geen ghosting of banding.

Ik heb ook K0en zijn UEFA intro filmpje bekeken op zowel mijn laptop,
als via de youtube app op de tv.
Om mijn laptop helemaal geen banding, maar op de tv zag ik het wel heel licht.
Vreemd genoeg juist bijna niks te zien NA 30 sec, maar het is wel opvallend aanwezig
bij de schijnwerpers in het begin en in de lucht/achtergrond, wanneer die vlaggen met spelers
uitgerold worden.

Mijn "Expert1" instellingen:
(Stroombesparing: Uit)
Backlight: 60
Contrast: 80
Helderheid: 60
H-Scherpte: 20
V-Scherpte: 20
Kleur: 60
Tint: 0
Expert besturing:

Dynamisch contrast: Uit
Super resolutie: Uit
Kleurbereik: Standaard
Randen verbeteren: Uit
Kleurenfilter: Uit
Expertpatroon: Uit
Gamma: 2.2
Witbalans -> Kleurtemp: Medium
Methode: 2 punten
Patroon: Extern
Punten: Hoog
(rest 0)
Afbeeldingsoptie:
Alles -> Uit (Behalve Zwartniveau -> Laag)

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Heb gisteren nog wat lopen spelen met de instellingen. Met alle beeldverbeteraars uit heb ik idd het minste last van banding, maar het is nog steeds te zien. Vanavond nog eens verder spelen. Bedankt voor je instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
pricewatch: LG 47LM640S

volgens tweakers pricewatch heeft lg lm640s maar 60 hz ?
wat is eigenlijk het verschil tussen 620, 640 en 660 ?
ik had de topic al door gezocht en het was niet echt duidelijk.

kan iemand deze vragen beantwoorden?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:57

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Probeer dan de topicstart eens, daar staat het erg duidelijk :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
LG lm640s staat niet bij de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Let op ik heb ook idd sites gezien waar 60hz stond en de lg site is er verdomd weinig over te vinden,zo zeker weet ik het dus niet.

LG 47LM640T Full HD 47" LED 3D TV

ENERGY CONSUMPTION
Energy efficiency class A+
On-mode power consumption 64 W
Annual power consumption 93 kWh
SCREEN
Screen size 47"
Screen technology LED
HD ready Full HD 1080p
Motion Rate Motion Rate: 400 Hz
Frequency: 100 Hz
Resolution 1920 x 1080
AUDIO
Audio power 10 W x 10 W
Mono/Stereo Sound Stereo
Speakers 1 way 2 speakers
CONNECTIVITY
Connectivity 4 x HDMI
1 x Scart
1 x SVGA
3 x USB 2.0
1 x Component
1 x Composite
Optical digital audio out
Audio output Headphones socket
TUNER
DVB-T Tuner Freeview HD
Picture enhancement Triple XD Engine
Noise reduction Yes
Sound enhancement 3D sound zooming
Multimedia functions Full web browser, Inc iPlayer, social networks and App Store
Smart Yes
3D ready Passive 3D
WiFi capable Built In WiFi
Teletext Yes
Other functions Electronic Programme Guide
Sleep Timer
Parental Lock
DLNA Certified
3D Dual Play
GENERAL
VESA mount 400 x 400
Accessories included Table top stand
Internal menu languages 32 languages
Dimensions Without stand: 1063 x 627 x 33.4 mm
Including stand: 1063 x 700 x 263 mm
Weight Without stand: 15.3 kg
Including stand: 17.5 kg

[ Voor 5% gewijzigd door nemmiesis29 op 05-10-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 17:57
Yibsel schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:10:
pricewatch: LG 47LM640S

volgens tweakers pricewatch heeft lg lm640s maar 60 hz ?
wat is eigenlijk het verschil tussen 620, 640 en 660 ?
ik had de topic al door gezocht en het was niet echt duidelijk.

kan iemand deze vragen beantwoorden?

alvast bedankt
http://www.kieskeurig.nl/...oduct%5B%5D=1075734&ps=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 08:26
Hoe langer ik mijn 47lm760 heb hoe meer ik me stoor aan de enorme backlight bleed...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
@ Phusebox,

Bel LG en laat een monteur komen. Ik heb heel weinig last van backlight bleeding. Ik zie alleen een beetje bij het opstarten van de TV. Bij donkere scenes helemaal geen backlight bleeding. Ik zal wel geluk hebben.
(55LM760s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Peetman schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:59:
Na initialiseren Premium content nog geen uitzending gemist etc.
Wellicht ben je er al uit, maar ik zat net ook te klooien met uitzending gemist. Ik heb het nu als volgt werkend gekregen:

1) zet via settings -> optie -> hbbtv op aan
2) klik in settings -> support op 'initialisatie van premium content'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 15:32
Hoeveel hertz is het paneel van de 620S? Ik las zowel 50 als 100 op verschillende plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
Sinds vrijdag in het bezit van een 47LM860v na omruiling van mijn 50PZ850 welke wat kuurtjes vertoonde (mijn 5e nieuwe TV in 2 jaar). Op zich dus een prima service van LG. Het zijn namelijk behoorlijk verschillende prijsklasses. Het verschil tussen 50 en 47inch merk je eigenlijk niet. Op mijn kijkafstand bevalt de 47 eigenlijk beter! Het fijne van LED vind ik dat mij nu geen zorgen meer hoef maken over IR/inbranden! De afgelopen jaren heb ik elke dag voor het slapen een screenwash laten afspelen om dit te voorkomen. Ook kan ik nu XMBC rustig uren achter elkaar op hetzelfde beeld laten staan.

Maar wat een verschrikkelijk beeld met de standaard settings, zijn er echt mensen die dat fijn vinden kijken?! Ik heb gelijk de truemotion, dynamic contrast, en local dimming uitgezet. Het beeld is dan heel wat natuurlijker om naar te kijken. Bij local dimming valt het erg op dat het beeld in kolommen is ingedeeld die indien nodig extra verlicht/gedimd kunnen worden. Op het moment dat je naar de aftiteling van een film kijkt (zwart beeld met omhoog lopende tekst) dan zie je dat de middelste kolom lichter is dan links en rechts. Ik heb dus alle gadgets uitgezet, behalve zwartwaarde op Laag. Bij het uitschakelen van local dimming valt wel op dat er clouding en bleeding langs de randen is, maa dat vind ik minder erg.

Verder is het een zeer mooi ontwerp, al valt het bij het uitpakken gelijk op dat het scherm langs de randen los zit. je kan er met je vinger tegen aandrukken en dan beweegt het mee. Ik dacht dat het een harde glasplaat zou zijn. Verkeerd ingelezen dus. ;). Ideaal dat de HDMI aansluitingen aan de zijkant zitten, Kan je het apparaat nog platter ophangen.

Het fijne van de TV is dat automatisch je wifi herkent en een dusdaning snelle verbinding heeft dat de mediaspeler mijn 20GB MKV zonder problemen streamt vanaf mijn DS211. De overige apps zoals uitzending gemist/RTL gemist zijn erg welkom. Met deze apps heb ik de humax 5050c niet meer nodig en heb ik een CI module in de TV gestopt. Erg fijn om weer eens één afstandbediening te hebben.

Mijn plasma's hadden allen Actieve 3D. Het beeld was altijd superscherp, maar crosstalk kwam regelmatig voor en het geknipper van de glazen vond ik erg vermoeiend. De LM860V heeft passieve 3d, wat ik heel wat prettiger vind kijken. Het is rustiger, het 3D komt veel beter uit de verf en Crosstalk is verleden tijd. Het verlies is resolutie is te verwaarlozen. In het verleden was ik een tegenstander van passief omdat het niet FULL-HD zou zijn, maar ik ben 180 gedraaid en heb nu zelf kunnen merken hoe fijn het passief 3D kijken is.

Al met al zijn mijn eerste ervaringen dat het weer niet de perfect TV is. Helaas moet ik met al mijn ervaringen zeggen dat de perfect TV er simpelweg niet is en dat ik maar eens tevreden moet zijn met wat ik heb. Gelukkig was deze TV voor mij een free upgrade want de 1600 euro waarvoor het apparaat wordt verkocht vind ik belachelijk veel geld als je ziet wat voor issue's je binnen twee dagen al kan vinden.

Hoewel het niet zo gauw blijkt uit bovenstaande, ben ik toch tevreden en stop ik er vanmiddag nog even een 3D filmpje in... ;-)

* Heeft iemand al ISF calibratie settings kunnen vinden?
* Ik probeer ARC te gebruiken met mijn onkyo 709 zodat ik maar één kabel hoef te gebruiken. Helaas nog niet gelukt. iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Vraagje: hebben er meer mensen last van dat ondertitels soms wegvallen bij beeldwisselingen en alleen bij de HD zenders zoals: Nat Geo Wild, Discovery HD, History HD, Nat Geo Graphic en Animal planet HD?
Het gaat om de LG 55LM960V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
whiteclear schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 01:29:
@ Phusebox,

Bel LG en laat een monteur komen. Ik heb heel weinig last van backlight bleeding. Ik zie alleen een beetje bij het opstarten van de TV. Bij donkere scenes helemaal geen backlight bleeding. Ik zal wel geluk hebben.
(55LM760s)
Jij hebt zeker local dimming aan staan? Dan zie je doorgaans geen backlight bleeding. Zet maar eens uit en test nogmaals.;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 21:05
shimi schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:26:
Vraagje: hebben er meer mensen last van dat ondertitels soms wegvallen bij beeldwisselingen en alleen bij de HD zenders zoals: Nat Geo Wild, Discovery HD, History HD, Nat Geo Graphic en Animal planet HD?
Het gaat om de LG 55LM960V.
Ik had ook geen ondertitels meer bij genoemde zenders. Na terugzetten van fabrieksinstellingen werkten ze weer. Maar na het activeren van hbbtv (settings -> optie -> hbbtv) waren ze weg, dus hbbtv uit en ondertitels functioneerden.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Zonder terug te gaan naar fabrieksinstellingen werkt het nu wel.
Alleen werkt uitzending gemist niet meer, maar dat is geen probleem, zet ik die gewoon aan als ik weer een progamma wil kijken.
In ieder geval hartelijk dank voor de snelle oplossing!
arutten schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Ik had ook geen ondertitels meer bij genoemde zenders. Na terugzetten van fabrieksinstellingen werkten ze weer. Maar na het activeren van hbbtv (settings -> optie -> hbbtv) waren ze weg, dus hbbtv uit en ondertitels functioneerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Lumics schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Jij hebt zeker local dimming aan staan? Dan zie je doorgaans geen backlight bleeding. Zet maar eens uit en test nogmaals.;-)
Ik heb 2 maanden local dimming uit gehad. Ook geen last van backlight bleeding. Alleen bij starten van apps. Ligt er ook aan hoe kritisch je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
Sinds 2 weken in bezit van 42lm660. Heerlijk toestel. Een dag na de aankoop van mijn tv stopte mijn media plager er voor goed mee, dus meteen de smart share maar uitgeprobeerd. Dit werkt prima. Echter als ik een .vob afspeel kan ik geen andere ondertiteling kiezen. Is daar een foefje voor?
Tevens kan ik geen bluray iso afspelen?!?! Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Dark-knight schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:46:
Sinds 2 weken in bezit van 42lm660. Heerlijk toestel. Een dag na de aankoop van mijn tv stopte mijn media plager er voor goed mee, dus meteen de smart share maar uitgeprobeerd. Dit werkt prima. Echter als ik een .vob afspeel kan ik geen andere ondertiteling kiezen. Is daar een foefje voor?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Welke setting hebben jullie Black level op staan? Kan bij alleen op high of low, maar het verschil tussen de 2 is erg groot. High is te hoog en low te laag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dark-knight schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:46:
ISO's worden inderdaad niet ondersteund, zie de manual / tech specs op internet :)

Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste