Sinds vrijdag in het bezit van een 47LM860v na omruiling van mijn 50PZ850 welke wat kuurtjes vertoonde (mijn 5e nieuwe TV in 2 jaar). Op zich dus een prima service van LG. Het zijn namelijk behoorlijk verschillende prijsklasses. Het verschil tussen 50 en 47inch merk je eigenlijk niet. Op mijn kijkafstand bevalt de 47 eigenlijk beter! Het fijne van LED vind ik dat mij nu geen zorgen meer hoef maken over IR/inbranden! De afgelopen jaren heb ik elke dag voor het slapen een screenwash laten afspelen om dit te voorkomen. Ook kan ik nu XMBC rustig uren achter elkaar op hetzelfde beeld laten staan.
Maar wat een verschrikkelijk beeld met de standaard settings, zijn er echt mensen die dat fijn vinden kijken?! Ik heb gelijk de truemotion, dynamic contrast, en local dimming uitgezet. Het beeld is dan heel wat natuurlijker om naar te kijken. Bij local dimming valt het erg op dat het beeld in kolommen is ingedeeld die indien nodig extra verlicht/gedimd kunnen worden. Op het moment dat je naar de aftiteling van een film kijkt (zwart beeld met omhoog lopende tekst) dan zie je dat de middelste kolom lichter is dan links en rechts. Ik heb dus alle gadgets uitgezet, behalve zwartwaarde op Laag. Bij het uitschakelen van local dimming valt wel op dat er clouding en bleeding langs de randen is, maa dat vind ik minder erg.
Verder is het een zeer mooi ontwerp, al valt het bij het uitpakken gelijk op dat het scherm langs de randen los zit. je kan er met je vinger tegen aandrukken en dan beweegt het mee. Ik dacht dat het een harde glasplaat zou zijn. Verkeerd ingelezen dus.

. Ideaal dat de HDMI aansluitingen aan de zijkant zitten, Kan je het apparaat nog platter ophangen.
Het fijne van de TV is dat automatisch je wifi herkent en een dusdaning snelle verbinding heeft dat de mediaspeler mijn 20GB MKV zonder problemen streamt vanaf mijn DS211. De overige apps zoals uitzending gemist/RTL gemist zijn erg welkom. Met deze apps heb ik de humax 5050c niet meer nodig en heb ik een CI module in de TV gestopt. Erg fijn om weer eens één afstandbediening te hebben.
Mijn plasma's hadden allen Actieve 3D. Het beeld was altijd superscherp, maar crosstalk kwam regelmatig voor en het geknipper van de glazen vond ik erg vermoeiend. De LM860V heeft passieve 3d, wat ik heel wat prettiger vind kijken. Het is rustiger, het 3D komt veel beter uit de verf en Crosstalk is verleden tijd. Het verlies is resolutie is te verwaarlozen. In het verleden was ik een tegenstander van passief omdat het niet FULL-HD zou zijn, maar ik ben 180 gedraaid en heb nu zelf kunnen merken hoe fijn het passief 3D kijken is.
Al met al zijn mijn eerste ervaringen dat het weer niet de perfect TV is. Helaas moet ik met al mijn ervaringen zeggen dat de perfect TV er simpelweg niet is en dat ik maar eens tevreden moet zijn met wat ik heb. Gelukkig was deze TV voor mij een free upgrade want de 1600 euro waarvoor het apparaat wordt verkocht vind ik belachelijk veel geld als je ziet wat voor issue's je binnen twee dagen al kan vinden.
Hoewel het niet zo gauw blijkt uit bovenstaande, ben ik toch tevreden en stop ik er vanmiddag nog even een 3D filmpje in... ;-)
* Heeft iemand al ISF calibratie settings kunnen vinden?
* Ik probeer ARC te gebruiken met mijn onkyo 709 zodat ik maar één kabel hoef te gebruiken. Helaas nog niet gelukt. iemand een tip?