Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38
Hier een vergelijking tussen de 47lm620, 640 en 660

Local dimming wordt niet over gesproken.
DVB-C HD lijkt de 640 net als de 620 niet te hebben (is dat erg icm UPC HD?) net als 24p en een Magic Remote. Verschil specs processor/video worden sowieso niet benoemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriklucas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Vorige week de 42"LM669s gekocht, op tweakers pricewatch gekeken en bij mediamarkt live zien spelen.
Bij het nalezen op de forums tot de conclusie gekomen dat veel van de goedkopere aanbieders met regelmaat een duitse tv verkopen. Dus dacht ik, wat kost ie dan in duitsland. Wat schetst mijn verbazing!!!!

MM. nederland: € 1199,-
Goedkoopste internetaanbieder, Redcoon/Plasmadiscounter etc. ca. € 860,-
MM duitsland: € 779,-

Dus voor iedereen die niet te beroerd is richting een duitse mediamarkt te rijden, ik vond het meer dan de tijd en benzine waard. We hebben het hier over ik ben toch niet verruckt dacht ik zo, tjing 420,- eurootjes bespaart.
Reactie van MM nederland was in de strekking van inkoopvoorwaarden en 15km radius wat betreft laagste prijsgarantie. Pfffff......

Anyway, doe je voordeel ermee!

Happy climber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Hou het er maar op dat de 640 gewoon een 660 is zonder de Magic Motion remote en geen clip-on 3D bril.
Over DVB-C HD en 24p wordt niet gesproken in deze vergelijking (PDF) tussen de 760, 660 en 620 van LG.

Wat denken jullie, klopt mijn aanname?

Nog even zien bij een bezoek aan de winkel;
- of MM er voor € 79,- de 3D Blu Ray bij doet
- het design echt gelijk is aan de 760 die ik eigenlijk op het oog had maar voor het prijsverschil (min € 400,- na cashback) en het verschil in specs wel laat schieten (die 3D camcorder zit ik niet echt op te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

vanderwolf schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:25:
Hou het er maar op dat de 640 gewoon een 660 is zonder de Magic Motion remote en geen clip-on 3D bril.
Over DVB-C HD en 24p wordt niet gesproken in deze vergelijking (PDF) tussen de 760, 660 en 620 van LG.

Wat denken jullie, klopt mijn aanname?

Nog even zien bij een bezoek aan de winkel;
- of MM er voor € 79,- de 3D Blu Ray bij doet
- het design echt gelijk is aan de 760 die ik eigenlijk op het oog had maar voor het prijsverschil (min € 400,- na cashback) en het verschil in specs wel laat schieten (die 3D camcorder zit ik niet echt op te wachten).
Ik weet hoe het voor jou is maar ik vind die magic remote verrekte handig voor smart tv!
Intikken van tekst en point en klik werkt tig keer beter dat met de afstand bediening! En mensen die zeggen van nee ik neem de tv alleen voor tv kijken en films liegen!

Bedoel dan neem je geen tv met smart tv en geheid dat je het zal gebruiken! ;)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb een LM620 zonder Magic remote en op dit moment mis ik hem ook niet.
Misschien is het wat makkelijke bij het invoeren van tekst, dat zou best kunnen maar ik gebruik het invoeren van tekst te weinig om nog een afstandsbediening te leggen bij die van de reciever, TV, Dune en de Horizon box. 4 afstandsbedieningen vind ik voldoende om een avondje TV te kunnen kijken. Ik zeg dus niet dat een magic remote geen toevoeging is maar voor mij voegt het op dit moment niet voldoende toe.

Ik heb het eens geprobeerd met een Harmony one als vervanging van wat afstandsbedieningen maar op de een of andere manier heb ik toch vaak net de originele afstandsbediening om iets specifieks te wijzigen. Geen woord van gelogen ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 22:17
Als het goed is komt mijn Magic Remote vandaag binnen. Ik zal wel even tijdelijk een kabeltje door de woonkamer trekken. Vertel ik nog wel of het het waard was die remote ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Ik heb bewust de pricewatch link naar de Magic Remote er bij gezet. 799,- + 32 voor de Magic Remote + 79,- voor de Blu Ray zou ik wel willen uitgeven voor een 47lm640. Maarrr.. nu lijkt het toch of het design (Cinema Screen Design of Borderless) anders is dan van de 760/660 met dat mooie dunne alu/staal randje. Kan iemand dat bevestigen? Is het een dunne zwarte kunststof rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
janvanduschoten schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:22:
Misschien is het wat makkelijke bij het invoeren van tekst, dat zou best kunnen maar ik gebruik het invoeren van tekst te weinig om nog een afstandsbediening te leggen bij die van de reciever, TV, Dune en de Horizon box. 4 afstandsbedieningen vind ik voldoende om een avondje TV te kunnen kijken. Ik zeg dus niet dat een magic remote geen toevoeging is maar voor mij voegt het op dit moment niet voldoende toe.

Ik heb het eens geprobeerd met een Harmony one als vervanging van wat afstandsbedieningen maar op de een of andere manier heb ik toch vaak net de originele afstandsbediening om iets specifieks te wijzigen. Geen woord van gelogen ;)
Juist omdat de Magic remote "anders" is dan alle gebruikelijke afstandbedieningen heeft hij bij mij standaard een plekje op de bank naast mijn Harmony. De Magic remote is hartstikke handig in het gebruik voor alleen al iets simpels als instellingen wijzigen (bijvoorbeeld tv-profiel op Game) zetten. Ik vind het daarom zeker een vooruitgang ten opzichten van alle gebruikelijke afstandbedieningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Zo de 47LM640S staat in huis samen met de 3D Blu Ray.
Zit nu alleen te klungelen met de UPC DVR die normaal via scart het signaal aan de TV geeft. Alle zenders zijn ingelezen maar ik ontvang nu alleen NL1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Inmiddels duidelijk geworden nav dit topic waarom ik alleen NL1 zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:44
eriklucas schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:57:
Vorige week de 42"LM669s gekocht, op tweakers pricewatch gekeken en bij mediamarkt live zien spelen.
Bij het nalezen op de forums tot de conclusie gekomen dat veel van de goedkopere aanbieders met regelmaat een duitse tv verkopen. Dus dacht ik, wat kost ie dan in duitsland. Wat schetst mijn verbazing!!!!

MM. nederland: € 1199,-
Goedkoopste internetaanbieder, Redcoon/Plasmadiscounter etc. ca. € 860,-
MM duitsland: € 779,-

Dus voor iedereen die niet te beroerd is richting een duitse mediamarkt te rijden, ik vond het meer dan de tijd en benzine waard. We hebben het hier over ik ben toch niet verruckt dacht ik zo, tjing 420,- eurootjes bespaart.
Reactie van MM nederland was in de strekking van inkoopvoorwaarden en 15km radius wat betreft laagste prijsgarantie. Pfffff......

Anyway, doe je voordeel ermee!
Je bent me voor geweest: heb deze tv ook bij de Mediamarkt in Duitsland (Herzogenrath) gekocht. Was al een paar keer gaan kijken. Stond te koop voor €829, een maand later voor €859 en nu voor €779. Het is toch belachelijk dat er zo veel prijsverschil zit tussen de Nederlandse en Duitse MM. Zeker als MM Duitsland binnen de 15 km verwijderd zit van MM Heerlen! "Nee, meneer. Helaas kunnen we niet dezelfde prijs hanteren."
Ben heel erg tevreden over de tv. Zit alleen nog wat te stoeien met de beeldinstellingen. Kan iemand zijn/haar instellingen doorgegeven zodat ik kan proberen of dat ook voor mij goed is? USB-recording heb je naar mijn mening helemaal niks aan: er zit maar 1 tuner in de tv, dus je kunt alleen de zender opnemen die je aan het kijken bent, dan hoef ik toch ook niet op te nemen ;) Ander ding wat mij gisteravond is opgevallen, is dat de ondertiteling bij Animal Planet HD niet werkt. Op mijn oude Philips werd deze netjes weergegeven alsof het de standaard ondertiteling is.Bij SciFi werkte het wel, maar kreeg ik de ondertiteling in beeld zoals je die krijgt bij RTL4 te zien krijgt als je pagina 888 van teletext activeert. Een ander klein puntje is dat de ondertiteling in een mkv niet altijd wordt weergegeven, maar dat zal aan de manier liggen hoe deze in de mkv gebakken zit.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
arutten schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:40:
[...]

Je bent me voor geweest: heb deze tv ook bij de Mediamarkt in Duitsland (Herzogenrath) gekocht. Was al een paar keer gaan kijken. Stond te koop voor €829, een maand later voor €859 en nu voor €779. Het is toch belachelijk dat er zo veel prijsverschil zit tussen de Nederlandse en Duitse MM. Zeker als MM Duitsland binnen de 15 km verwijderd zit van MM Heerlen! "Nee, meneer. Helaas kunnen we niet dezelfde prijs hanteren."
Ben heel erg tevreden over de tv. Zit alleen nog wat te stoeien met de beeldinstellingen. Kan iemand zijn/haar instellingen doorgegeven zodat ik kan proberen of dat ook voor mij goed is? USB-recording heb je naar mijn mening helemaal niks aan: er zit maar 1 tuner in de tv, dus je kunt alleen de zender opnemen die je aan het kijken bent, dan hoef ik toch ook niet op te nemen ;) Ander ding wat mij gisteravond is opgevallen, is dat de ondertiteling bij Animal Planet HD niet werkt. Op mijn oude Philips werd deze netjes weergegeven alsof het de standaard ondertiteling is.Bij SciFi werkte het wel, maar kreeg ik de ondertiteling in beeld zoals je die krijgt bij RTL4 te zien krijgt als je pagina 888 van teletext activeert. Een ander klein puntje is dat de ondertiteling in een mkv niet altijd wordt weergegeven, maar dat zal aan de manier liggen hoe deze in de mkv gebakken zit.
Je kan inderdaad alleen de zender opnemen wat je op dat moment kijkt. Mocht je veel gebruik maken van opnemen (ook als je niet thuis bent) dan is de CI+ geen optie. Daarbij kan je de zender waar je op dat moment naar kijkt slechts MAX 10minuten pauzeren. Daarna loopt het vrolijk verder :/

Zelf ga ik de CI+ de deur uit doen omdat ik toch wel gebruik wil maken van het opnemen. Begrijp me niet verkeerd, de CI+ werkt verder super (UPC) in mijn ervaring.

Betreft de MKV moet je als ik me goed herinner even het bestandje van de subs hernoemen naar hoe het filmbestand heet, dan zal je zien dat hij het doet. Dit is een bekend "probleem" en kan je vaak terug zien op bekende nieuwsgroepen websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:45
Televisie nu een paar dagen in bezit en ben nog steeds een beetje opzoek naar de juiste instellingen! Komt nog wel :+

Ik krijg alleen geen 3D ondertiteling aan de praat op één of andere manier. Is dat iemand hier wel gelukt? Televisie speelt keurig SRT ondertiteling af maar als de guides op internet volg krijg ik het niet aan de praat. Op mijn laptop zie ik de ondertiteling wel maar zodra ik deze af ga spelen op mijn LG televisie zie ik geen ondertiteling meer. De ondertiteling heb ik ingebakken in de film maar ook als ik deze er los bij zet werkt het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door sjorremans op 18-09-2012 13:52 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
arutten schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:40:
[...]

Kijk even hier voor goede instellingen:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
Link werkt niet :+

Bedoel je deze

[ Voor 77% gewijzigd door markiew op 18-09-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
oeps foutje :+ jouw link bedoelde ik inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
sjorremans schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:30:
markiew schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:18:
Link werkt niet

oeps foutje :+ jouw link bedoelde ik inderdaad!
Ik zal de instellingen op JULLIE link vanavond proberen als mijn vrouw de tv heeft afgegeven ;)

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Denk dat ik erover heen heb gelezen door al de reacties maar leest de tv ook andere formaten als mkv?
Leest het zoals ISO, Xvid, Divx enz ook? Nooit getest eigenlijk :P
Mkv met srt files werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Kan iemand op een LM66x testen of de ondertitels van bijv. Animal Planet HD(Ziggo 204) werken? Op de Samsung HD Recorder werken ze bij mij wel, maar op de 42LM669S niet.
Heeft iemand al een werkende app voor android om de tv te bedienen?

[ Voor 16% gewijzigd door arutten op 18-09-2012 21:07 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Xtr3me4me schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:18:
Denk dat ik erover heen heb gelezen door al de reacties maar leest de tv ook andere formaten als mkv?
Leest het zoals ISO, Xvid, Divx enz ook? Nooit getest eigenlijk :P
Mkv met srt files werkt perfect!
Xvid en Dvix zullen werken, maar volgens mij moet je eerst bij de instellingen (ergens onderaan waar ook Update staat) de Dvix-codec registreren. ISO (DVD/AVCHD) denk ik niet dat gaat werken.

=Specs=

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
arutten schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:02:
[...]

Xvid en Dvix zullen werken, maar volgens mij moet je eerst bij de instellingen (ergens onderaan waar ook Update staat) de Dvix-codec registreren. ISO (DVD/AVCHD) denk ik niet dat gaat werken.
ISO werkt niet als je het afspeelt via een externe HDD of rechtstreeks. Toevallig gisteren getest.
Wat wel werkt met ISO is om deze te mounten op je PC/Laptop via DemonTools en dan vervolgens een share aanmaken van je virtuele BluRay/DVD speler en daarna via LG Media Link (PlexApp) deze share toevoegen (\\computernaam\driveletter) Dan kan je netjes afspelen.

Wat ik niet voor elkaar kreeg, om een volledige BluRay ISO (rond de 40GB) af te spelen. Hij ziet het bestand wel maar moet heel lang laden om deze te starten. Na 2 minuten gecanceld. Ook toen ik een kort bestandje zoals de voorwaarden starten zag ik het stotteren. En dat met een Gigabit bedraad Systimax qualified netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door whiteclear op 19-09-2012 11:11 ]

• vanderwolf
janvanduschoten schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:22:

Tip voor de Apple gebruiker: maak een Amerikaans Apple-ID aan en download LG Magic.
Wellicht is het er ook voor Android. Voor de keren dat ik de Magic Remote zou willen gebruiken vind ik de App een prima oplossing. Bovendien kun je bijv ook nog screenshots maken van wat je kijkt en dit delen op social platforms als Facebook. Niet belangrijk maar vond het wel een grappige feature..

• Die Bruine
Ik ben ook wel benieuwd welke app jullie gebruiken voor Android. Ik zie er drie van LG zelf. Snap niet waarom ze niet gewoon 1 app maken en de rest er tussenuit halen. Komende weekeinde maar eens wat kabels trekken zodat ik het ook echt kan gaan testen.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

whiteclear schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:09:
[...]

ISO werkt niet als je het afspeelt via een externe HDD of rechtstreeks. Toevallig gisteren getest.
Wat wel werkt met ISO is om deze te mounten op je PC/Laptop via DemonTools en dan vervolgens een share aanmaken van je virtuele BluRay/DVD speler en daarna via LG Media Link (PlexApp) deze share toevoegen (\\computernaam\driveletter) Dan kan je netjes afspelen.

Wat ik niet voor elkaar kreeg, om een volledige BluRay ISO (rond de 40GB) af te spelen. Hij ziet het bestand wel maar moet heel lang laden om deze te starten. Na 2 minuten gecanceld. Ook toen ik een kort bestandje zoals de voorwaarden starten zag ik het stotteren. En dat met een Gigabit bedraad Systimax qualified netwerk.
Teveel gedoe voor een ISO file. Ik gebruik wel mkv met srt files. Wil toch wel HD kwaliteit. BR ISO werkt inderdaad niet. Duurt te lang en de BDMV map leest hij niet. Jammer!
Ach als we het zo graag willen...zijn ook media spelers daarvoor!

Xvid en Divx vind ik de kwaliteit slecht, vooral op een 55" scherm. Zo uitgerekt.

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
YES, vandaag eindelijk m'n 47LM669s binnengekregen! Wat een mooi toestel! Dit is de versie met een Magic Remote bij en ik moet zeggen, die remote is echt fantastisch ! ! Het werkt best soepel. Eerste wat ik heb gedaan, is Youtube opgestart, gezocht op Zig & Sharko en m'n zoon heeft zich een uur stilgehouden met allemaal afleveringen te bekijken ;)

Vanavond eens die 3D gaan uittesten. M'n eerste pogingen werken niet goed :( Ik heb Hugo in 3D op m'n pc staan .Als ik het afspeel, dan is het beeld niet veel anders... Maar is het zo dat ik de tv dan ook altijd op 3D moet zetten ? Er is ook een verschil in 3D aanbod. Als de input SBS is, moet ik de tv dan ook instellen als SBS?

Nog veel test- en leeswerk voor de boeg dus. Maar kijk er al naar uit om m'n series & films in Full HD te bekijken (kom van een 6 jaar oude plasma, niet eens HD ready) ;)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Keerzijde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 23:54
Blackminister schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:15:
Vanavond eens die 3D gaan uittesten. M'n eerste pogingen werken niet goed :( Ik heb Hugo in 3D op m'n pc staan .Als ik het afspeel, dan is het beeld niet veel anders... Maar is het zo dat ik de tv dan ook altijd op 3D moet zetten ? Er is ook een verschil in 3D aanbod. Als de input SBS is, moet ik de tv dan ook instellen als SBS?
Het is mij nog niet gelukt om 3D BluRay rips in 3D op tv te bekijken.
Niet vanaf mijn Nas en niet vanaf mijn PlayOn HD.
3D Half-SBS en 3D Half-OU zijn natuurlijk wel goed in 3D te bekijken.
Heel soms herkent de TV het formaat, maar meestal moet ik hem handmatig op 3D zetten.
Hij heeft dan wel vaak het formaat (sbs of ou) herkend in het submenu, dus kan ik meteen op OK drukken.

Veel plezier!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Blackminister schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:15:
YES, vandaag eindelijk m'n 47LM669s binnengekregen! Wat een mooi toestel! Dit is de versie met een Magic Remote bij en ik moet zeggen, die remote is echt fantastisch ! ! Het werkt best soepel. Eerste wat ik heb gedaan, is Youtube opgestart, gezocht op Zig & Sharko en m'n zoon heeft zich een uur stilgehouden met allemaal afleveringen te bekijken ;)

Nog veel test- en leeswerk voor de boeg dus. Maar kijk er al naar uit om m'n series & films in Full HD te bekijken (kom van een 6 jaar oude plasma, niet eens HD ready) ;)
Voor het 3D effect zul je op de magic remote op de 3D knop drukken!
Dan zelf zul je moeten kiezen voor SBS = Side by Side of Half OU = onder en boven beeld!

Ten tweede moet je kijken in je 3D instellingen van je tv wat voor effect je wilt. Mijn instellingen op 4,5meter staat:

Handmatig: Diepte + 5 en 3D effect (pop-out effect) op +10!
Goeie tip: wil je echt goed 3D effect hebben moet je rekening houden met een aantal dingen:

1. Niet alle films hebben Pop-Out effect! Deze films hebben het zeker wel:
- Drive Angry
- Verschrikkelijke Ikke
- Imax under the sea
- Sammy's avonturen (Leuk voor je kind)
- Resident Evil Afterlife
- The Journey 1 - Center of the Earth
- The Journey 2 - The mysterious Island
- Final destination 5
En zijn nog een aantal! Pop-out effecten zie je eigenlijk meestal bij trage inkomende objecten. Dus echt snelle objecten gaan zo snel voorbij dat je je wel eens afvraagt of het nu een pop-out effect was of niet :P

2. De afstand tussen de tv en jezelf moet net zo breed zijn als kijkhoek van jezelf tot aan de breedte van je scherm. Dus er moet geen lamp of iets anders naast je beeldscherm hebben staan wat het effect kan verwaarlozen.
Dit is ook weer afhankelijk wat voor achtergrond je hebt. Een donkere muur vergroot het effect.

3. Voor om de film en het effect zo goed mogelijk te evenaren zul je de film in het pikkedonker moeten zien!!
Denk maar aan de bios hoe goed je het effect daar ziet terwijl ze daar ook met passief 3D werken (Daarom kun je de bioscoop brillen ook thuis gebruiken voor deze tv modellen!

• sjorremans
Ik moet ook nog steeds spelen met de 3D instellingen en films. 3 SBS films kijken gaat goed, heb van de week even 2 stukjes van MIB3 en The Avengers bekeken. Zonder uberhaupt instellingen aangepast te hebben vond ik het er al aardig goed uit zien! Nu nog even de ondertiteling werkend krijgen bij die films en dan ben ik helemaal blij. SRT ondertiteling werkt wel bij maar dat ziet er natuurlijk niet uit als je in 3D gaat kijken omdat dan de ondertiteling achter het beeld valt om het maar even zo te zeggen. Er is wel een tooltje die je ondertiteling omzet naar 3D ondertiteling maar zodra ik dat doet ziet de televisie geen ondertiteling meer.

Gisteravond ook nog even gespeeld met de instellingen en heb nu de televisie zo ingesteld zoals de instellingen die op de website staan die hier al een paar keer voorbij zijn gekomen. Moet zeggen dat bijvoorbeeld de banding al een stuk minder is met voetbal, 'helaas' blijf je het wel lichtelijk zien vooral als het beeld snel van links naar rechts gaat of andersom. Vrienden van mij zien het niet eens dus zo erg is het niet .. alleen ik weet natuurlijk dat het er is.
Vanavond nog eens testen hoe het nu zit met de blacklight bleeding met deze instellingen. Van wat ik tot nu toe heb gezien is het vooral links boven waarneembaar.

Nu nog een vraagje: Ik heb ook een homecinema set van LG erbij gekocht (LG HX722) en ik wil graag het geluid van de televisie overbrengen op de homecinema set (deze set kan geen .srt bestanden streamen via DLNA) en ik wil natuurlijk wel graag gebruik maken van deze set tijdens film kijken.
Maakt het veel verschil als ik dit via tulp of optical ga doen?

• markiew
Jeujjh, heb de LM660 ook binnen!

Vind de Magic Remote goed werken. Merk alleen dat de cursor naar links is uitgelijnd waardoor ik soms gekke bewegingen met mijn hand maak om de cursor de goede kant op te krijgen.

Weet iemand of je de remote kan kalibreren?

Verwijderd

sjorremans schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:27:
Nu nog een vraagje: Ik heb ook een homecinema set van LG erbij gekocht (LG HX722) en ik wil graag het geluid van de televisie overbrengen op de homecinema set (deze set kan geen .srt bestanden streamen via DLNA) en ik wil natuurlijk wel graag gebruik maken van deze set tijdens film kijken.
Maakt het veel verschil als ik dit via tulp of optical ga doen?
Met tulp heb je alleen stereo

• Blackminister
Xtr3me4me schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:23:
[...]

2. De afstand tussen de tv en jezelf moet net zo breed zijn als kijkhoek van jezelf tot aan de breedte van je scherm. Dus er moet geen lamp of iets anders naast je beeldscherm hebben staan wat het effect kan verwaarlozen.
Dit is ook weer afhankelijk wat voor achtergrond je hebt. Een donkere muur vergroot het effect.
Bedankt, heb al wat instellingen kunnen aanpassen. Het viel me ook op dat een harde schijf aangesloten aan de tv, 3D-films wel herkent. Maar via XBMC afgespeeld, dan is het niet herkenbaar.

Wat bedoel je met afstand van televisie en kijkhoek. Hoe bereken je ideale zitafstand eigenlijk? Hebben al opgemerkt inderdaad dat je 3D best bekijkt in een donkere ruimte, zonder enig licht dat je kan afleiden

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Blackminister schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:22:
[...]

Bedankt, heb al wat instellingen kunnen aanpassen. Het viel me ook op dat een harde schijf aangesloten aan de tv, 3D-films wel herkent. Maar via XBMC afgespeeld, dan is het niet herkenbaar.

Wat bedoel je met afstand van televisie en kijkhoek. Hoe bereken je ideale zitafstand eigenlijk? Hebben al opgemerkt inderdaad dat je 3D best bekijkt in een donkere ruimte, zonder enig licht dat je kan afleiden
Ik bedoelde daarmee, dat de afstand tussen jou en de tv zelf. Dat jouw kijkhoek net zo breed moet zijn als de tv.
Dit is tevens voor het 3D effect.

• markiew
Ik vond de settings OOTB niet echt super goed en ben daarom wat gaan prutsen om de settings goed te krijgen.
Het is even wennen want het is 6 jaar geleden dat ik een tv had en dat was een fat ass trinitron.

Als referentiepunt heb ik de kalibratie settings van http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799 enigszins aangehouden.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/zdj15wipx/image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/fb9uu6lz9/image.jpg

Het enige wat me nog opvalt is dat de camera bij in- en uitzoomen nog niet helemaal smooth loopt. Ben ik te kritisch?

Vet irritant trouwens dat instellingen die je vanuit centrale menu maakt verspringen wanneer je als input bron ethernet (NAS) als bron neemt. Kon weer helemaal opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb net een LG24LM6600 gekocht, het wat goedkopere zusje van de 760S hier in HK.
Uiteraard wil ik graag apps als NOS, RTLXL enzo kijken. Is dat mogelijk op de een of andere manier?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik weet niet of die apps op IP geblocked zijn of dat bv de streams zo geblokkeerd worden. Maar ik vermoed dat je via het service menu op zijn minst de TV aan Nederland zult moeten koppelen.

Op deze site kun je misschien vinden hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Bestaat dat type überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:01

NSG

Je weet niks!

Duidelijk een typefout, hij zal wel de LG42LM6600 hebben gekocht (Aziatische 660s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Darkvater schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:21:
Ik heb net een LG24LM6600 gekocht, het wat goedkopere zusje van de 760S hier in HK.
Uiteraard wil ik graag apps als NOS, RTLXL enzo kijken. Is dat mogelijk op de een of andere manier?
Kijk eens in dit topic:

Mini Android TV discussie deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Bij mij waren die apps zoals NOS, uitzending gemist etc al voorgeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Dank je, ik zal kijken. Het was inderdaad een typo, het is de LM6200.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:54
Had hetzelfde probleem met mijn 47LM669s gekocht in Noorwegen.
Heb een harmony one en via de aanwijzingen op openlgtv.org.ru, mijn tv ingesteld op Nederland.
Nu werken de Nederlandse apps zonder problemen.
Mis nu wel wat andere functie's. Kan de tijd niet meer instellen en mis de functie om kanalen te sorteren.
Voor de rest werkt t prima.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Mmh, het lijkt of 1080p mkv bestanden via USB niet worden afgespeeld.
De info komt van VLC.

Deze 720p werken:
  • H264 - MPEG4-4 AVC (part10) (avc1) 1280x544 23.97fps (AC3 DD5.1 6ch 48kHz / DTS 6ch 48kHz | 2 subs)
  • H264 - MPEG4-4 AVC (part10) (avc1) 1280x696 24.00fps (DTS 6ch 48kHz | 3 subs)
Deze 1080p werken niet:
  • H264 - MPEG4-4 AVC (part10) (avc1) 1920x800 23.97fps Planar 4:2:0YUV (DTS 3F2R/LFE 48kHz | 2 subs)
  • H264 - MPEG4-4 AVC (part10) (avc1) 1920x800 23.97fps (DTS 6ch 48kHz | 1 sub)
Ik zal nog wat meer films bekijken, maar het lijkt er op dat het enige verschil 1080p vs 720p is. Wel vreemd, het zou toch moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Na een tijdje de 47LM670S in de gaten te hebben gehouden in de pricewatch heb ik hem gisteren besteld. 935 incl. verzendkosten leek me een mooie prijs :) Nu moet ik alleen nog een goede muurbeugel bestellen. Er zijn in dit topic een aantal beugels genoemd:

http://www.muurbeugel.nl/...+-+55+inch+led+televisies

en

http://www.muurbeugel.nl/...7-60+inch+%28easyfix+l%29

Het grote verschil is volgens mij alleen dat de superslim een afstand heeft van 1 cm en de easyfix 4 cm. Omdat de 670 uitstekende speakers heeft gaat 1 cm sowieso niet lukken en daarom moet je afstandhouders gebruiken heb ik begrepen.

Wat is wijsheid? En hoe werkt dat precies met die afstandhouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 01-10 16:32
VanRoyal schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:03:
Na een tijdje de 47LM670S in de gaten te hebben gehouden in de pricewatch heb ik hem gisteren besteld. 935 incl. verzendkosten leek me een mooie prijs :) Nu moet ik alleen nog een goede muurbeugel bestellen. Er zijn in dit topic een aantal beugels genoemd:

en

Het grote verschil is volgens mij alleen dat de superslim een afstand heeft van 1 cm en de easyfix 4 cm. Omdat de 670 uitstekende speakers heeft gaat 1 cm sowieso niet lukken en daarom moet je afstandhouders gebruiken heb ik begrepen.

Volgens mij komen beide beugels die je nu linkt boven je scherm uit wanneer je deze aan de muur hebt hangen.

Die afstandhouders zijn gewoon buisjes die je op de schroefgaten kunt plaatsen waardoor de afstand van muur tot tv wordt vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Darkvater schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:27:
Mmh, het lijkt of 1080p mkv bestanden via USB niet worden afgespeeld.
De info komt van VLC.

Deze 720p werken:
  • H264 - MPEG4-4 AVC (part10) (avc1) 1280x544 23.97fps (AC3 DD5.1 6ch 48kHz / DTS 6ch 48kHz | 2 subs)
  • H264 - MPEG4-4 AVC (part10) (avc1) 1280x696 24.00fps (DTS 6ch 48kHz | 3 subs)
Deze 1080p werken niet:
  • H264 - MPEG4-4 AVC (part10) (avc1) 1920x800 23.97fps Planar 4:2:0YUV (DTS 3F2R/LFE 48kHz | 2 subs)
  • H264 - MPEG4-4 AVC (part10) (avc1) 1920x800 23.97fps (DTS 6ch 48kHz | 1 sub)
Ik zal nog wat meer films bekijken, maar het lijkt er op dat het enige verschil 1080p vs 720p is. Wel vreemd, het zou toch moeten werken?
Ik heb zelf meerdere films met hetzelfde formaat en ook op 1920x1080 kan ik deze gewoon afspelen, zowel via USB als streamend via PLEX. Zou je anders even een DM kunnen sturen met een downloadlink, dan kan ik het even uitproberen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Wie kan mij info geven? Ik heb vrijdagavond een LG 47LM615S gekocht.
Leuk 3D tv maar ik ben ergens tegen aangelopen en weet nu ff niet of de
tv het kan of niet. Ik ben een film downloader en wou al jaren een groter
scherm maar dat kost veel centjes voor mij. Paar jaar gespaard en dacht
nu van 47" en 3D in de reclame alleehhh, let's go. 3D films gedownload,
mooi leuk weekendje. Mooi Niet dus. Probleem HSBS !!! De tv wil niet van
2 beelden 1 maken. Zaterdag van 's morgens tot 's avonds zoeken op internet
en niks gevonden. Vandaag vroeg opgestaan ik hoopte dat de film van mkv
wel zou samenvoegen, eindigt op grote teleurstelling.
Mijn vraag is nu ..... heeft de LG 47LM615S nu definitief geen HSBS functie voor
films die je download?
Of zie ik iets over het hoofd? Kan iemand mij helpen?

Groetjes Andrea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:51:
Hallo,

Wie kan mij info geven? Ik heb vrijdagavond een LG 47LM615S gekocht.
Leuk 3D tv maar ik ben ergens tegen aangelopen en weet nu ff niet of de
tv het kan of niet. Ik ben een film downloader en wou al jaren een groter
scherm maar dat kost veel centjes voor mij. Paar jaar gespaard en dacht
n........
.........

Groetjes Andrea
Volgens mij moet jou TV dat gewoon kunnen hoor. Is ook een passieve 3D TV. Ik heb zelf de 47LM760S.
Maar hoe speel jij je films dan af?
Ik doe dat gewoon met VLC player (op mijn HTPC)... side-by-side film aanzetten. En dan hoef je alleen maar op je afstandsbediening op de 3D knop te drukken en side-by-side te selecteren.

Zie hier de fotos van hoe mijn 3D functie 2 schermen omzet naar 1 3D scherm door alleen maar een keer op de 3D knop te drukken:
http://tweakers.net/ext/f/GMzNHNhT7ewOEi7QFO35q3qE/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/X8wggDmsRigzCCVVCav53ilY/full.jpg

Ik heb deze remote:
http://ecx.images-amazon....WNrCv7L._SL500_AA300_.jpg
Zie de knop met rode text er op zitten tussen de Volume(up/down) en Channel(up/down) knoppen.

[ Voor 28% gewijzigd door SpitfireNL op 23-09-2012 15:23 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als eerste bedankt voor uw reactie ...
Ik wil ff uitleggen hoe het bij mij zit.
Ik heb externe harde-schijf van Hitachi 3 Terra aangesloten op WD-TV life.
De WD-TV life via scart kabel aan de tv.
Uw link:
Zo is dat ook bij mijn tv, het 1ste plaatje 2D naar 3D blijft en ik kan dus
geen andere kiezen bijv het plaatje met dubbel beeld. Sorry maar ik ben
op dit gebied totaal niet eigen en dus een domme boerin.
Nu zat ik vandaag al te bedenken, ligt het aan de scart kabel en moet
ik een hdmi kabel proberen. Of ligt het aan de WD-TV life, kan die dat
niet aan? Wat ik niet geloof maar goed, ik ben op zoek naar een oplossing.
Zit er misschien iets niet goed in de aansluiting van de drie apparaten?
Met 2D heb ik zo geen probleem.

Groetjes Andrea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
keepitfrosty schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:56:
[...]

Volgens mij komen beide beugels die je nu linkt boven je scherm uit wanneer je deze aan de muur hebt hangen.
Waarom denk je dat? TV is 47" en die beugels zijn voor 40" - 55" en 37" - 60". Lijkt me dat daar toch wel over nagedacht is, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door VanRoyal op 23-09-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:08:
Hallo,

De WD-TV life via scart kab. ............
...........................................
Andrea, zie mijn reactie op je Direct(private) Message. De oplossing is dus HDMI gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door SpitfireNL op 23-09-2012 17:34 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
VanRoyal schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:43:
[...]

Waarom denk je dat? TV is 47" en die beugels zijn voor 40" - 55" en 37" - 60". Lijkt me dat daar toch wel over nagedacht is, of zie ik iets over het hoofd?
Bij mij komt die in ieder geval boven het scherm uit met de 42 inch versie. Omdat de schroefgaten zo dicht bij de bovenrand van het scherm zitten. Bij de beugel van de bovenste link komen de clipjes waar je de tv aan de wandbeugel hangt precies op de rand van het scherm uit. Doordat de clips op de onderste rand van de wandbeugel komen zie je bij mij dus de wandbeugel boven het scherm uit komen. Misschien dat het bij de 47 inch niet het geval is maar met de 42 inch in ieder geval wel. Daarom ook andere beugel aan het zoeken. Ik kon dit verder ook niet verstellen. Bij de 2e link heb ik het idee dat daar de strips op de tv bij de 42 inch er bovenuit zullen steken. Maar nogmaals misschien dat bij de 47 inch variant de schroefgaten wat meer naar het midden van het scherm zijn geplaatst. Daar is dus in mijn geval niet over nagedacht want als ik de clips op de bovenste rand kon bevestigen dan zou de wandbeugel precies achter het scherm verdwijnen :)

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 23-09-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:08:
Hallo,

De WD-TV life via scart kabel aan de tv.
Uw link:
Zo is dat ook bij mijn tv, het 1ste plaatje 2D naar 3D blijft en ik kan dus
geen andere kiezen bijv het plaatje met dubbel beeld. Sorry maar ik ben
op dit gebied totaal niet eigen en dus een domme boerin.
Nu zat ik vandaag al te bedenken, ligt het aan de scart kabel en moet
ik een hdmi kabel proberen. Of ligt het aan de WD-TV life, kan die dat
niet aan? Wat ik niet geloof maar goed, ik ben op zoek naar een oplossing.
Zit er misschien iets niet goed in de aansluiting van de drie apparaten?
Met 2D heb ik zo geen probleem.

Groetjes Andrea
Wauw, een apparaat met een scartkabel verbinden met een tv uit 2012 :P
Probeer het nog een maar dan met een HDMI1.4 kabel.

Je zou eventueel ook de hdd rechtstreeks aan kunnen sluiten op je tv en dan via mediaportaal afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Gisteren maar weer es een 3d filmpje gekeken, wat oudere al maar best mooi in 3d: Alice in Wonderland

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Laatst online: 27-09 15:52

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

VanRoyal schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:03:

en

Ik heb deze gekocht http://tweakers.net/price...-led-w140.html#tab:prices heeft 15mm afstand en is eventueel nog te vergroten natuurlijk, ik heb zelf ook zins een weekje de 47LM670S en hij hangt perfect met deze beugel :) , besteld bij de Kijkshop en volgende dag in huis ;)

Groeten, Frank 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ziet er goed uit Frank. Maar hoe zit dat nou met de speakers? Heb je hem wat verder van de muur moeten hangen dan die 1,5 cm?

En alle aansluitingen e.d. zijn nog gewoon te bereiken? Ik zie dat de aansluitingen aan de zijkant zitten, volgens mij geen probleem zijn.

Edit: Besteld. Laat nog wel weten of het allemaal mooi past :)

[ Voor 48% gewijzigd door VanRoyal op 24-09-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 30-09 20:20
ph2m schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:34:
[...]

Ik heb deze gekocht http://tweakers.net/price...-led-w140.html#tab:prices heeft 15mm afstand en is eventueel nog te vergroten natuurlijk, ik heb zelf ook zins een weekje de 47LM670S en hij hangt perfect met deze beugel :) , besteld bij de Kijkshop en volgende dag in huis ;)

Groeten, Frank 8)
Was er niet eens iemand die had geprobeerd om de speakers er vanaf te halen? Ik gebruik de tv-speakers nooit, dus dan zou de tv veel platter tegen de muur aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
ik ben net gaan kijken naar een LG 37LM620S bij de bcc, echter voel me op dat de tv heel erg hard gedigitaliseerd en te fel stond, zijn dit instellingen welke aan te passen zijn? bv "scherpte" en "helderheid" of is dit echt tv eigen? wat ook een optie is, is dat het aan de bron lag die natuurlijk gesplitst is voor 30 tv's

zou iemand die een tv uit de lm620s serie heeft dit kunnen bevestigen/ontkrachten?

gr niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik heb de 660, wat op hetzelfde neerkomt, en kon dit prima aanpassen. Ik heb wel enorme last van edge bleeding. Eens kijken of dit met wat instellingen te fixen is.

[ Voor 19% gewijzigd door markiew op 24-09-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Is het verschil tussen een LG LM670S en een 760s nou die paar honderd euro extra waard? Grootste verschil zit hem in de HZ denk ik maar heb eerlijk gezegd de techniek niet meer bijgehouden, hoe krijgen ze dat voor mekaar zulke hoge waardes? Of is het allemaal marketing en 1 of andere truuk?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jumpiefox schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:04:
Is het verschil tussen een LG LM670S en een 760s nou die paar honderd euro extra waard? Grootste verschil zit hem in de HZ denk ik maar heb eerlijk gezegd de techniek niet meer bijgehouden, hoe krijgen ze dat voor mekaar zulke hoge waardes? Of is het allemaal marketing en 1 of andere truuk?
Voornamelijk gaan ze tot 240Hz hardware matig (dus flikker vrij) de rest wordt software matig gedaan.
Het is voornamelijk voor het oog het 3D effect met pop out effect wat de scherpte doet geven.
Ik heb de 400Hz gezien en de 800Hz en bij pop out effect is 800Hz echt wel prettiger dan de 400Hz
Maar mening verschillen erin!

Bij mij was de keuze snel te merken en ben voor de LM760S 55" gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Wauw, ik heb afgelopen week via een contactformulier het volgende naar LG gemaild:
Goedendag, ik heb hier een LG 42LM620S met de meest recente firmware (4.01.63).

Ik heb twee probleempjes met betrekking tot de Mediakoppeling (Plex) applicatie.

Wanneer ik een film pauzer en vervolgens weer afspeel dan blijft de ondertiteling hangen tot het moment dat er weer gesproken word en de ondertiteling dus weer geüpdatet word.

Dit probleem treed zich op bij alle films die ik afgespeeld heb, het formaat van deze films is er varierent, .avi, .mp4, .mkv. Wel is het zo dat ik bij alle films een losse .srt heb voor de onderitel.

Het tweede probleem dat ik heb is dat ik elke keer wanneer ik de plex appliactie opnieuw opstart ik weer de aspect ratio moet instellen op "oorspronkelijke grootte" , deze word telkens weer gereset naar "volledig formaat". Dit is erg irritant om dat constant weer in te moeten stellen, want heb je een film van 1920x800 dan word deze dus uitgerekt naar 1920x1080.

Ik hoop dat deze problemen erkent worden door LG en het opgelost word.
Zojuist krijg ik antwoord:
Geachte heer ....,
Bedankt dat u ons contacteerde met uw vraag betreffende de 42LM620S.
Er is een programma die u op uw computer kunt installeren die de tv herkent: Nero home media www.nero.com Deze maakt dan een speciale mediamap aan die de tv normaal moet zien staan. Ook kunt u op de pagina en informatie vinden over de netwerkinstellingen.

U kunt ook een andere pc indien nodig proberen waar bijvoorbeeld windows XP op staat. Windows 7 geeft nog wel eens wat extra problemen i.v.m. meer ingebouwde veiligheden.
U kunt ook als het mogelijk is even met een lan kabel verbinding te werken, om te testen of dat beter gaat.
Veel succes.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of via onderstaand telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
Snappen jullie het 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Xtr3me4me schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:13:
[...]

Voornamelijk gaan ze tot 240Hz hardware matig (dus flikker vrij) de rest wordt software matig gedaan.
Het is voornamelijk voor het oog het 3D effect met pop out effect wat de scherpte doet geven.
Ik heb de 400Hz gezien en de 800Hz en bij pop out effect is 800Hz echt wel prettiger dan de 400Hz
Maar mening verschillen erin!

Bij mij was de keuze snel te merken en ben voor de LM760S 55" gegaan
3d technolgie van LG is flikkervrij, ik vraag me af hoe je de pop-out effecten dan beter hebt ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

evilpin0 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:27:
[...]

3d technolgie van LG is flikkervrij, ik vraag me af hoe je de pop-out effecten dan beter hebt ervaren?
Door op een afstand van 4 meter te staan. Met de LG 3D demo die hun afspeelde, zag je goed pop-out effect.
De LM660 en de LM760 stonden naast elkaar. Zodra het effect er was dat er iets uit het beeld kwam, zag ik echt wel scherpte verschil tussen de 2. Alsof de 400Hz beetje hakkelend overkwam zodra het pop out effect er was.
Tuurlijk in diepte zie je geen enkel verschil tussen de 2 en scherpte met normaal beeld ook niet.

Maar ja, ik wilde een tv kopen die dicht kon evenaren alsof de beelden echt op je afkwamen, net als in de bios (Heb altijd de Efteling, panda droom in me hoofd gehouden)
Bedoel daar kocht ik ook een nieuwe tv voor en ja ik weet dat hoe groter het beeld hoe beter je het ervaart omdat de kijk hoek veel groter is en de afstand tussen jou en scherm ook groter kan.

Dit was op locatie van Saturn in Zaandam

edit: En klopt flikker vrij, komt door de 240Hz hardware matig, dus 120Hz per oog.

[ Voor 23% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-09-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Xtr3me4me , het zou zomaar kunnen dat ze allebei een andere 3D instelling hadden.

En met passief 3D heb je in dat geval gewoon 240Hz op beide ogen, enkel bij actief 3D gaat het gedeeld door twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ja idd je kan 3d pop-out effecten vergroten, zal me niks verbazen als ze daar de dure tv de effecten geboost hebben. Goed voor de verkoop, maar aan de andere kant waarom zouden ze anders een 800hz versie uitbrengen als die geen verbeteringen heeft.

Verwijderd

Gisteren eindelijk mij 47 inch 670S mogen ontvangen, na 2 keer een model met bestel schade te hebben ontvangen.

Tijdens het TV kijken is de TV echter 2 keer herstart/uitgevallen/rebooted. Erg vervelend, lijkt erop dat ie crasht.

Daarnaast is ie 1 keer vastgelopen tijdens het selecteren van online multimedia bestanden op mijn PC:

Ben ik de enige met dit probleem? of is dit een bekend probleem met een workaround?

Daarnaast lijkt het onmogelijk om middels mijn afstandsbediening het externe digitale geluid (optical spdif) in volume te regelen.

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn 47LM670S ontvangen. Erg mooi apparaat! Ik heb nog wel een paar vragen / opmerkingen die ik graag even in de groep gooi:

Kwaliteit scherm: Beeldkwaliteit is beter dan ik had verwacht. Wel wat blacklightbleeding rechtsbovenin, maar dat zie je bij normaal kijken niet echt. Bij panning en een blauwe lucht lijkt het alsof er wat verticale strepen in het beeld zitten, maar valt mee te leven. Moet verder nog wel de juiste instellingen vinden om alles helemaal perfect te krijgen.

Zenderindeling: Is het niet mogelijk om een eigen nummer toe te kennen aan de favorietenlijst? Volgens het scherm zou je met de gele knop het nummer moeten kunnen wijzigen, maar deze knop is altijd disabled. Verder lijkt het wel alsof de favorietenlijst niet werkt met channel + en -. Ik heb favorieten A geselecteerd, maar als ik dan met channel + zap dan zap ik door de standaard lijst en niet door de favorieten.

XBMC: Had nogal ruzie met het schokkerig afspelen van video via XBMC. Uiteindelijk opgelost door 'Use a fullscreen window rather than true fullscreen' uit te zetten en 'Adjust display refresh rate to match video' aan te zetten. Wellicht dat iemand anders nog wat aan deze info heeft.

Beeldinstellingen: Klopt het dat je bij het kijken via Plex alleen kunt kiezen voor de instellingen Standaard / Bioscoop / Levendig en niet voor Expert 1 en Expert 2? Sowieso heb ik het idee dat ik de instellingen voor elke ingang en optie apart moet instellen. Beetje lastig om te bepalen waar ik het wel en waar niet heb gedaan.

Zometeen nog maar even verder 'spelen'...

De problemen met het vastlopen ben ik nog niet tegengekomen, Lord.Bachus. *afkloppen*

• ph2m
  • Laatst online: 27-09 15:52

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

VanRoyal schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:03:
Ziet er goed uit Frank. Maar hoe zit dat nou met de speakers? Heb je hem wat verder van de muur moeten hangen dan die 1,5 cm?

En alle aansluitingen e.d. zijn nog gewoon te bereiken? Ik zie dat de aansluitingen aan de zijkant zitten, volgens mij geen probleem zijn.

Edit: Besteld. Laat nog wel weten of het allemaal mooi past :)
De speakers (zitten volgens mij gewoon vast) steken +/- 15mm verder uit naar achteren dat de rest (diepste deel) van de kast, vandaar dat ik de eerder genoemde beugel heb aangeschaft :) .
Na het ophangen er alleen even op letten dat beide koortjes die de beugel kunnen ontgrendelen niet achter de speakers 'klem' komen te zitten, want anders hangt de TV alsnog een beetje schuin ! :9~

Groeten, Frank 8)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Update .68 staat op de site.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wacht wel tot ie via de tv te updaten is. Dat USB is te tricky, te veel problemen hier gezien.

• markiew
Ben wel benieuwd naar de release notes.

• vanderwolf
VanRoyal schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:38:
XBMC: Had nogal ruzie met het schokkerig afspelen van video via XBMC. Uiteindelijk opgelost door 'Use a fullscreen window rather than true fullscreen' uit te zetten en 'Adjust display refresh rate to match video' aan te zetten. Wellicht dat iemand anders nog wat aan deze info heeft.
Ik wil heel graag de media van mijn PC afspelen op mijn LG. Heb dit geprobeerd mbv Plex, Nero HomeMedia en XBMC. Geen van alle aan de praat gekregen maar bedenk mij nu dat dit wellicht kan komen omdat mijn PC bedraad is aangesloten op de router en de TV dmv WiFi.

Het liefst zou ik gebruik maken van XBMC. Zou je kunnen helpen door in stappen uit te leggen hoe ik media dmv XBMC kan streamen naar mijn LG 47LM640S?

• NSG

NSG

Je weet niks!

@vanderwolf
-Wat is precies het probleem, kan je helemaal geen verbinding maken?
-Heeft je tv uberhaubt verbinding met je netwerk? (internet)
-Is het misschien zo dat je computer verbonden is met je modem en je voor draadloos een apparte router hebt? zo ja verbind de computer dan met de router i.p.v je modem.

Voor het gebruik van Plex dien je de Media Server te installeren op de computer waar je films op staan. Vervolgens configureer je deze en dan zou je bij het aanzetten van mediakoppeling op je tv de plex server moeten zien.

XBMC is geen programma om mee te streamen, het is bedoeld om media mee af te spelen, wil je daar gebruik van maken zal je een computer/laptop moeten aansluiten op je tv.

• Die Bruine
Ik kan zo drie dingen bedenken, check de firewall op je pc. Misschien staat deze wel helemaal dicht.
Heb je een aparte AP en router? Zo ja staat de routering dit niet toe?
Of, en dat lijkt me logischer, staat jouw WiFi zo ingesteld dat elke WiFi cliënt afgezonderd is? AP/WiFi Isolation... Dan heb je wel verbinding met het internet, maar kun je niet bij de rest van jouw netwerk.

• VanRoyal
  • Niet online
Zoals al gezegd, met XBMC kun je niet streamen. Daarvoor moet je fysiek een PC of ander apparaat met XBMC erop verbinden met je TV.

Streamen via Plex zou bijna out of the box moeten werken. Bij mij was het een kwestie van Plex Media Server (dus niet Plex Media Center !) installeren, aangeven waar mijn bestanden staan en dat was het wel zo'n beetje. Vervolgens kun je via je input knop naar de Plex mappen (layout is basic, gewoon een mappenstructuur) of via je Smart menu / Medialink (mooiere interface).

• Blackminister
Ik heb sinds een tweetal weken een 47LM669s. Tevreden van het toestel, doch stel me wat vragen bij Smart TV

Bij landinstellingen kan ik dus niet kiezen voor België, zelfs niet Nederland. Enkel landen zoals Hongarije, Roemenië, Tjechië... Als ik dus 'overig' kies, dan heb ik bijna geen Smart-Tv apps. Als ik Hongarije kies, dan kan ik uiteraard enkele apps kiezen, maar zijn dan in vreemde taal meestal ;)

Is er een mogelijkheid om om te schakelen naar België? Of nederland ! ? Firmware heeft laatste update gekregen. Vind het jammer, mogelijkheden zijn er, maar door landinstellingen dan weer niet

• keepitfrosty
VanRoyal schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:55:
Zoals al gezegd, met XBMC kun je niet streamen. Daarvoor moet je fysiek een PC of ander apparaat met XBMC erop verbinden met je TV.

Streamen via Plex zou bijna out of the box moeten werken. Bij mij was het een kwestie van Plex Media Server (dus niet Plex Media Center !) installeren, aangeven waar mijn bestanden staan en dat was het wel zo'n beetje. Vervolgens kun je via je input knop naar de Plex mappen (layout is basic, gewoon een mappenstructuur) of via je Smart menu / Medialink (mooiere interface).
Hoezo kan je niet streamen met xbmc? Ik stream alle content gewoon via xbmc naar de tv. Werkt toch hetzelfde als plex lijkt mij? Ik heb een media client bij de tv staan met xbmc erop en al mijn media bestanden staan op een NAS. Streamt hier prima.

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 27-09-2012 18:04 ]

• NSG

NSG

Je weet niks!

keepitfrosty schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:02:
[...]

Hoezo kan je niet streamen met xbmc? Ik stream alle content gewoon via xbmc naar de tv. Werkt toch hetzelfde als plex lijkt mij? Ik heb een media client bij de tv staan met xbmc erop en al mijn media bestanden staan op een NAS. Streamt hier prima.
Je streamt van je NAS naar je media client met XBMC erop, ik neem aan dat dat apparaat doormiddel van een HDMI kabel verbonden is met je TV.

PLEX (Mediakoppeling), draait native op de tv, je hoeft niks aan te sluiten op je tv.

• keepitfrosty
Enes_81 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:08:
[...]

Je streamt van je NAS naar je media client met XBMC erop, ik neem aan dat dat apparaat doormiddel van een HDMI kabel verbonden is met je TV.

PLEX (Mediakoppeling), draait native op de tv, je hoeft niks aan te sluiten op je tv.
Ja dat snap ik, maar er wordt nu gezegd dat xbmc niet kan streamen en dat is niet het geval. Streamen kan prima met xbmc, maar media serven is xbmc niet echt voor bedoeld idd (alhoewel daar volgens mij ook een beperkte optie voor aanwezig is)

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 27-09-2012 18:16 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 15:37
Vandaag het goede nieuws gekregen van LG dat ze mijn 50pz850 plasma met een defectje gaan ruilen voor een 47LM860V. Dit is al de twee keer dat ze mij een upgrade geven. Oorspronkelijk ben ik 8 maanden geleden begonnen met een 50pz550 plasma. Helaas ben ik een kritische consument, en de plasma lijn vertoont behoorlijk wat fouten. Geen verkeerd 'gratis' upgrade pad lijkt me (zeker gezien de prijs van de oorspronkelijk aangeschafte TV). Wel jammer van alle uren die je thuis moet werken/vrij nemen om monteurs te ontvangen. Die 3 inches is ook niet heel erg.

Perfect service daar bij LG!

[ Voor 19% gewijzigd door Lumics op 27-09-2012 18:46 ]

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:54
@Blackminister, Ik heb een Noorse tv, maar wilde de Nederlandse apps. Heb de TV via het service menu naar Nederland gezet. Heb nu de Nederlandse apps, maar sommige functie's werken niet meer. Tijd instellen en kanaal volgorde wijzigen werken niet meer.
Is dus mogelijk maar heeft risico's. Google openlgtv.org.ru
Waar heb jij je tv vandaan?

• vanderwolf
Voor diegene die gereageerd hebben op mijn vraag mbt streamen XBMC:
Het is gelukt om Plex te laten werken! Via de LG site krijg je een oudere versie tov de Plex website. Dit icm mijn PC dmv een dongel het netwerk te laten gebruiken (was aangesloten met een kabel) maakt dat het werkt.

Dus dat is mooi! Nu nog even kijken waarom er geen film afgespeeld wordt maar dat komt wellicht door bestanden die in sub mappen staan, niet ondersteunde bestandsformaten oid.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VanRoyal schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:38:
Ik heb gisteren mijn 47LM670S ontvangen. Erg mooi apparaat! Ik heb nog wel een paar vragen / opmerkingen die ik graag even in de groep gooi:

Kwaliteit scherm: Beeldkwaliteit is beter dan ik had verwacht. Wel wat blacklightbleeding rechtsbovenin, maar dat zie je bij normaal kijken niet echt. Bij panning en een blauwe lucht lijkt het alsof er wat verticale strepen in het beeld zitten, maar valt mee te leven. Moet verder nog wel de juiste instellingen vinden om alles helemaal perfect te krijgen.

Zenderindeling: Is het niet mogelijk om een eigen nummer toe te kennen aan de favorietenlijst? Volgens het scherm zou je met de gele knop het nummer moeten kunnen wijzigen, maar deze knop is altijd disabled. Verder lijkt het wel alsof de favorietenlijst niet werkt met channel + en -. Ik heb favorieten A geselecteerd, maar als ik dan met channel + zap dan zap ik door de standaard lijst en niet door de favorieten.

Beeldinstellingen: Klopt het dat je bij het kijken via Plex alleen kunt kiezen voor de instellingen Standaard / Bioscoop / Levendig en niet voor Expert 1 en Expert 2? Sowieso heb ik het idee dat ik de instellingen voor elke ingang en optie apart moet instellen. Beetje lastig om te bepalen waar ik het wel en waar niet heb gedaan.

Zometeen nog maar even verder 'spelen'...

De problemen met het vastlopen ben ik nog niet tegengekomen, Lord.Bachus. *afkloppen*
Ik zit de laatste tijd ook te vechten om Expert 1 & 2 op alle ingangen te selecteren. Ooit kreeg ik volgens mij de vraag of ik de aangepaste instellingen op alle ingangen toe te passen, maar dit kan ook zijn gevraagd toen ik de Picture Wizard had geprobeerd. Verder vind ik het niet erg om op alle ingangen Expert toe te passen, echter krijg ik het niet voor elkaar om Expert toe te passen op mijn Externe bron (HDD of NAS/Stream)

Daarbij wil ik nog melden dat ik nu een aantal weken tv kijk met LED Local Dimming op High. Super, ik zet het niet meer uit! De meeste hebben het hier uit staan, of op Low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wat doet LED Local Dimming op high dan? Zo ver ik zag verlaagt dit de brightness oid?

Ah ik zie het al, mwja ok screens die ik vind vind ik zonder Local Dimming het er mooie uit zien

[ Voor 37% gewijzigd door evilpin0 op 28-09-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
evilpin0 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:11:
Wat doet LED Local Dimming op high dan? Zo ver ik zag verlaagt dit de brightness oid?

Ah ik zie het al, mwja ok screens die ik vind vind ik zonder Local Dimming het er mooie uit zien
Betere zwartwaarden maar crushed vaak de details in donkere scenes of donkere objecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Zijn er mensen die duidelijk bleeding zien bij donkere scenes/objecten wanneer zij bijv. 's avonds tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
markiew schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:32:
Zijn er mensen die duidelijk bleeding zien bij donkere scenes/objecten wanneer zij bijv. 's avonds tv kijken?
Ja het is wel zichtbaar ja vooral als je geen lampen aan hebt in de kamer. Net als de magere zwartwaarden van de IPS panelen van LG. Gelukkig is het voor mij een slaapkamer tv dus ik stel daar wat mindere hoge eisen aan. Als dit een woonkamer tv was geweest had ik deze direct omgeruild. Met wat calibratie settings wel redelijk te tweaken maar ik kan het wel makkelijk spotten

[ Voor 33% gewijzigd door keepitfrosty op 28-09-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 20:14
Hoi,

Sinds vorig weekend heb ik 47LM760S. Ondertussen al heel wat genoten van wat 3D films. Ik heb gelukkig geen/weinig last van bleeding of clouding.

Nu schijnt de zon voor het eerst op het scherm en zie ik een soort rook achtige witte vlekken achter het glas. Het is alleen zichtbaar als de TV uit staat of in de donkere partijen. Als ik het gordijn dicht doe, zie je het niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Is dit iets om aan te melden bij LG?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vrijdag een LG 42LM660S gekocht.
Omdat hij SmartTV heeft dacht ik dat hij mijn Popcorn Hour kon vervangen, echter het volgende:
Ik heb geprobeert een 1080p bestand af te spelen, en hij stottert als de malle! Daarna een 720p bestand, ook niet om aan te zien. Elke 10 seconden staat het beeld 2 seconde vast...

Ik heb de laatste firmware via USB geinstalleerd, de tv heb ik aangesloten via utp aan mijn netwerk (draadloos ook geprobeert), film afspelen met USB stick wilt ook niet, LG haar eigen 3d content heb ik hetzelfde probleem mee. (60mbit verbinding dus zou niet aan de verbinding liggen denk ik).

Meer mensen deze problemen? Is dit op te lossen of moet ik LG bellen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
@psyx:
Tja, ik zou zowiezo nooit een TV het werk van een Mediaspeler laten doen. Dan mis je altijd wel ergens ondersteuning voor een codec voor video, audio, of subtitle.

Maar misschien komt het door jou firmware update. Had je het ook al geprobeerd voordat je de firmware had geupdate?
Ik heb in dit topic al andere gevallen voorbij zien komen waarbij firmware updates via USB niet goed zijn gegaan.
Ik doe alleen software updaten via het onscreen menu van LG, is een stuk veiliger want deze biedt LG specifiek voor jou model aan. Als je via USB doet heb je de kans dat je een verkeerde versie van de firmware er op zet. De site van LG waar je de firmware van download kan nog wel ooit verkeerde informatie bevatten. Er zijn veel verschillende firmware versies. je moet geloof ik ook kijken naar de 2 letters die discreet achter je modelnummer staan. Mijn tv is namelijk 47LM760S-ZB

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, maar ik heb hem juist geupdate omdat hij het niet goed deed.

Ik heb trouwens het idee dat het aan Plex ligt, net Nero MediaHome geinstalleerd en alles speelt soepel af.
Wel vreemd van die andere problemen, blijkbaar draait iets van Plex op de achtergrond van mijn TV?

Wel jammer dat Plex het niet goed doet, NeroMediahome maakt gewoon saaie mapjes en geen extra film info, cover foto etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Ik twijfel tussen de LG LM620S en de LG LS5600... Het is voor de slaapkamer, heeft local dimming dan voor of nadelen? Ik heb in de woonkamer een ccfl lcd met een s-pva paneel en ben daar zeer content mee. Ik heb dus geen ervaring met egde-led en local dimming.

3D is onbelangrijk maar 100hz is het minimum, budget is dan ook minder ;)

Iemand tips mbt tot deze modellen? Ik ga waarschijnlijk voor het 42" model

[ Voor 10% gewijzigd door spanx op 30-09-2012 22:25 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Als je 100Hz wilt dan kan je die LS5600 wel vergeten, want dat is een 50Hz-tv (Dynamic Motion Clarity Index 100, softwarematig dus, ergo: niet echt 100Hz).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:34:

Ik heb trouwens het idee dat het aan Plex ligt, net Nero MediaHome geinstalleerd en alles speelt soepel af.
Wel vreemd van die andere problemen, blijkbaar draait iets van Plex op de achtergrond van mijn TV?

Wel jammer dat Plex het niet goed doet, NeroMediahome maakt gewoon saaie mapjes en geen extra film info, cover foto etc etc
heb je wel de laatste versie van plex?
raar dat het bij jou niet goed loopt aangezien ik totaal geen last heb van 1080p films met streamen.

ik heb versie 0.9.6.9

Edit: misschien is je router de bottleneck?

[ Voor 3% gewijzigd door nemmiesis29 op 30-09-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 18:42
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:34:

Dit weekend ook om die reden voor een LG gegaan. Wil m'n XMBC-player vervangen met een Plex Media Player (met een Synology die mooi alles serveert). En ik had precies hetzelfde probleem als jij nu hebt. Wifi, LAN, 1080p, 720p, gebruik makende van MediaLink of SimpleShare, het maakt niet uit: er was altijd om de zoveel seconden wat stutter.
Heb op een ander forum (plexapp-forum), voor mij, wel een oplossing gevonden. Ik hoop dat het bij jou ook de oplossing is. Zie hier --> Zodra je via PMS een Muziek 'folder' aanbied dan blijft de TV daarop door ratelen. Continu! Oplossing: Muziek uit je PMS halen.

Vind het wel een nare workaround, moet nu dus naar andere oplossingen zoeken voor muziek. Hoop dat het toch nog een keer opgelost gaat worden.

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gavro schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:08:
[...]

Dit weekend ook om die reden voor een LG gegaan. Wil m'n XMBC-player vervangen met een Plex Media Player (met een Synology die mooi alles serveert). En ik had precies hetzelfde probleem als jij nu hebt. Wifi, LAN, 1080p, 720p, gebruik makende van MediaLink of SimpleShare, het maakt niet uit: er was altijd om de zoveel seconden wat stutter.
Heb op een ander forum (plexapp-forum), voor mij, wel een oplossing gevonden. Ik hoop dat het bij jou ook de oplossing is. Zie hier --> Zodra je via PMS een Muziek 'folder' aanbied dan blijft de TV daarop door ratelen. Continu! Oplossing: Muziek uit je PMS halen.

Vind het wel een nare workaround, moet nu dus naar andere oplossingen zoeken voor muziek. Hoop dat het toch nog een keer opgelost gaat worden.
Bedankt voor je reactie

Ik wou net posten dat ik het probleem in ieder geval deel met andere, zie hier het topic:
http://forums.plexapp.com...lex-media-server-at-idle/

Workaround is inderdaad muziek uit je library halen, ga het vanavond proberen hoop dat het ook voor mij werkt! Hopelijk komt LG / Plex snel met een update, ze weten er in ieder geval van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal ,

zit met een probleem van de LG 47LM860v
top tv 3d werkt goed plexplayer gaat perfect nu heb ik alleen het probleem dat waneer ik via de tv op youtube of internet ga en zit via youtube een filmpje te kijken of videoclip dat de tv ineens zegt ''te weinig geheugen of geheugen zit vol'' of iets dergelijks als dat(zit nu op t werk dus weet t niet meer precies ) maar dan word youtube of internet gewoon afgesloten en moet ik het opnieuw starten ...herkent iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-greg
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
goedemorgen

ik ben sinds een week in het bezit van een lg42lm660.
nu ben ik niet helemaal tevreden over het beeld en dan met namen bij voetbal.
banding word het volgens mij genoemd?vertraging/stroperigheid achter de bal en spelers.
heeft dit te maken met dat trumotion (aan of uit)of zijn er andere oplossingen?
lijkt mij toch hoe hoger de hz(trumotion)hoe vloeiender het beeld.
ook vind ik een 1080p film via smart Share niet uitblinken in scherpte dit terwijl dat op mijn ouders hun Philips pes0001 wel zo is.

zie bij zoveel mensen zoveel verschillende beeldinstellingen maar wat is nou waar?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik zou idd beginnen met het uitzetten, of in ieder geval, terugschroeven van true motion. Bij mij staat deze op '4'. Voor de rest zoveel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten en dan vanuit de 'normale' instellingen je settings uitbreiden tot je het gewenste resultaat gevonden hebt.

Eerder poste ik mijn settings. Dit kan een goede richtlijn zijn hoewel ik deze nu ook weer net even anders heb staan dan toen ik ze poste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-greg
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
markiew schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:34:
Ik zou idd beginnen met het uitzetten, of in ieder geval, terugschroeven van true motion. Bij mij staat deze op '4'. Voor de rest zoveel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten en dan vanuit de 'normale' instellingen je settings uitbreiden tot je het gewenste resultaat gevonden hebt.

Eerder poste ik mijn settings. Dit kan een goede richtlijn zijn hoewel ik deze nu ook weer net even anders heb staan dan toen ik ze poste.
heb je zelf last van het probleem waar ik het over heb?
ga er toch van uit dat deze tv beter is dan de normale Philips LCD van me ouders die al een paar je oud is.
Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste