Blackminister schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:15:
YES, vandaag eindelijk m'n 47LM669s binnengekregen! Wat een mooi toestel! Dit is de versie met een Magic Remote bij en ik moet zeggen, die remote is echt fantastisch ! ! Het werkt best soepel. Eerste wat ik heb gedaan, is Youtube opgestart, gezocht op Zig & Sharko en m'n zoon heeft zich een uur stilgehouden met allemaal afleveringen te bekijken
Vanavond eens die 3D gaan uittesten. M'n eerste pogingen werken niet goed

Ik heb Hugo in 3D op m'n pc staan .Als ik het afspeel, dan is het beeld niet veel anders... Maar is het zo dat ik de tv dan ook altijd op 3D moet zetten ? Er is ook een verschil in 3D aanbod. Als de input SBS is, moet ik de tv dan ook instellen als SBS?
Nog veel test- en leeswerk voor de boeg dus. Maar kijk er al naar uit om m'n series & films in Full HD te bekijken (kom van een 6 jaar oude plasma, niet eens HD ready)

Voor het 3D effect zul je op de magic remote op de 3D knop drukken!
Dan zelf zul je moeten kiezen voor SBS = Side by Side of Half OU = onder en boven beeld!
Ten tweede moet je kijken in je 3D instellingen van je tv wat voor effect je wilt. Mijn instellingen op 4,5meter staat:
Handmatig: Diepte + 5 en 3D effect (pop-out effect) op +10!
Goeie tip: wil je echt goed 3D effect hebben moet je rekening houden met een aantal dingen:
1. Niet alle films hebben Pop-Out effect! Deze films hebben het zeker wel:
- Drive Angry
- Verschrikkelijke Ikke
- Imax under the sea
- Sammy's avonturen (Leuk voor je kind)
- Resident Evil Afterlife
- The Journey 1 - Center of the Earth
- The Journey 2 - The mysterious Island
- Final destination 5
En zijn nog een aantal! Pop-out effecten zie je eigenlijk meestal bij trage inkomende objecten. Dus echt snelle objecten gaan zo snel voorbij dat je je wel eens afvraagt of het nu een pop-out effect was of niet
2. De afstand tussen de tv en jezelf moet net zo breed zijn als kijkhoek van jezelf tot aan de breedte van je scherm. Dus er moet geen lamp of iets anders naast je beeldscherm hebben staan wat het effect kan verwaarlozen.
Dit is ook weer afhankelijk wat voor achtergrond je hebt. Een donkere muur vergroot het effect.
3. Voor om de film en het effect zo goed mogelijk te evenaren zul je de film in het pikkedonker moeten zien!!
Denk maar aan de bios hoe goed je het effect daar ziet terwijl ze daar ook met passief 3D werken (Daarom kun je de bioscoop brillen ook thuis gebruiken voor deze tv modellen!