Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08-2020
Heb een lm620 en sinds de laatste firmware update zie ik ook hier de premium uitzending gemist en sbs apps staan maar krijg ze niet werkend. Al een paar keer de initialize premium procedure gedaan maar mag niet baten, ze blijven hangen op het loading scherm.

Overige premium apps werken prima, dus ... meer mensen met een lm620 waar het wel/niet werkt?

@Phusebox : Er zit in settings een optie "smarttv settings" waar je landcode kan wijzigen, die al geprobeerd handmatig op Nederland te zetten en dan initialize premium opnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Phusebox schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:34:
Nieuw paneel in de 47LM760S, probleem blijft hetzelfde. Al deze panelen hebben het dus gewoon, alleen zien jullie (of de meesten) het blijkbaar niet. Jammer maar helaas dus.
Maak anders eens een foto van wat jij ervaart. Wel raar dat LG je nieuwe panelen blijft geven terwijl alle panelen het zouden hebben volgens jou? Waarom zou LG je scherm dan blijven repareren en niet gewoon geld teruggeven en zeggen van daar is niks aan te doen dat zit nou eenmaal in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
keepitfrosty schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:56:
[...]

Maak anders eens een foto van wat jij ervaart. Wel raar dat LG je nieuwe panelen blijft geven terwijl alle panelen het zouden hebben volgens jou? Waarom zou LG je scherm dan blijven repareren en niet gewoon geld teruggeven en zeggen van daar is niks aan te doen dat zit nou eenmaal in het scherm.
Inderdaad, zonder enig foto materiaal kan niemand zeggen of ze hetzelfde hebben of niet. Ik heb zelf de 42LM760S en heb er nog geen enkele klacht over. Geen een tv is perfect, als je naar een ander merk gaat heb je daar weer andere min-punten. Zo is het nou eenmaal, of je moet een extreem dure tv kopen zoals bijv de OLED serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48
Volgens mij heb ik hier al foto's geplaatst, kan ze nu even niet zo snel plaatsen via gsm maar goed. De monteur zei ook "ja dat hou je toch met zo'n tv"... alsof ik een budget model gekocht heb.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:34:
Nieuw paneel in de 47LM760S, probleem blijft hetzelfde. Al deze panelen hebben het dus gewoon, alleen zien jullie (of de meesten) het blijkbaar niet. Jammer maar helaas dus.
Ik blijf dit apart vinden, je geeft aan dat het niet in de bekabeling kan zitten, maar toch zou ik het een keer proberen te veranderen.
Heb je een mogelijkheid om het op een andere plek aan te sluiten en te kijken of er een verschil is.

Je geeft voor mij duidelijk aan dat je voor je aankoop al zat te twijfelen over de tv, dan is elk probleem al een groot probleem.
Hebben al de schermen de band op de zelfde plek zitten?
Wat ga je nu doen, ga je je geld terug vragen zoals je hebt aangegeven?
zie je het zelfde ook als je de tv in de winkel bekijkt?
Als alle panelen het hebben moet je het daar ook zien

Ik heb hiervoor andere merken gehad, waaronder panasonic, maar ik zou zelf zo weer een LG kopen,
succes met je beslissing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:28:
[...]

Ik blijf dit apart vinden, je geeft aan dat het niet in de bekabeling kan zitten, maar toch zou ik het een keer proberen te veranderen.
Heb je een mogelijkheid om het op een andere plek aan te sluiten en te kijken of er een verschil is.

Je geeft voor mij duidelijk aan dat je voor je aankoop al zat te twijfelen over de tv, dan is elk probleem al een groot probleem.
Hebben al de schermen de band op de zelfde plek zitten?
Wat ga je nu doen, ga je je geld terug vragen zoals je hebt aangegeven?
zie je het zelfde ook als je de tv in de winkel bekijkt?
Als alle panelen het hebben moet je het daar ook zien

Ik heb hiervoor andere merken gehad, waaronder panasonic, maar ik zou zelf zo weer een LG kopen,
succes met je beslissing.
Allemaal op dezelfde plek inderdaad. Geld terug zal sowieso wel niet kunnen. In de winkel zie je zoiets niet vanwege het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:27
Ik gebruik mijn 32lm660s via wifi. Is het mogelijk om via wifi de software te updaten? De tv geeft de update wel aan, maar geeft ook aan de netwerkkabel niet te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:08:
[...]

Allemaal op dezelfde plek inderdaad. Geld terug zal sowieso wel niet kunnen. In de winkel zie je zoiets niet vanwege het licht.
Sorry, ik heb gisteravond al het licht uitgezet en eens gekeken of ik wat kon zien.
Ik herken het probleem totaal niet,
LG verkoopt gewoon heel veel op het moment, kan me niet voorstellen dat al die panelen probleem panelen zijn.
Je hebt ook geklaagd over dat je apps niet werken, wat voor een internet verbinding heb jij?

Ik denk dat je het beste naar een andere tv kan gaan kijken, dat zal je een hoop rust geven
wat je hier verteld is wel erg negatief
Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:38:
[...]

Het design is mooi... there I said it.

Maar goed, moet ik het dan maar normaal vinden dat:

- er best veel backlight bleeding aanwezig is
- ik binnen 2 weken evenzoveel defecte toestellen heb gehad
- er dus een streep verticaal over het beeld loopt, te allen tijde
- apps niet werken en daarna plotseling zomaar verdwijnen

Dat de zwartwaarde het niet haalt bij Sony of Samsung wist ik van te voren, maar dat nam ik op de koop toe. De andere bugs en defecten niet.
- backlight bleeding is er wel maar valt echt reuze mee, en als je gewoon tv kijkt zie je er helemaal niets van, ook niet met een film met zwarte randen.
- ben je defecte toestellen tegen gekomen of heb je gewoon de verkeerde instellingen staan en heb je misschien een probleem met randapparatuur?
- Die streep zie ik absoluut niet, en heb nu al een paar verschillende LG 2012 modellen gezien, en niet alleen in de winkel
- Apps werken perfect, ik las dat je wifi gebruikt, misschien moet je het op een andere manier aansluiten, het kan ook aan je wifi verbinding liggen.

ik zou zo iemand een LG tv aanraden, het is gewoon een erg mooi beeld.
Samsung is ook mooi, maar de kleuren vind ik erg hard, en het actieve 3D is niets voor mij, dat was een van de redenen om voor een LG te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

the-fox schreef op zondag 02 september 2012 @ 07:58:
Ik gebruik mijn 32lm660s via wifi. Is het mogelijk om via wifi de software te updaten? De tv geeft de update wel aan, maar geeft ook aan de netwerkkabel niet te verwijderen.
Theoretisch gezien zou dat moeten kunnen ja. Update via netwerk (bedraad of niet bedraad) betekent toch sowieso dat de boel eerst gedownload wordt, en daarna pas de feitelijke installatie. Wat dat betreft is het net Windows update :+

Laat onverlet dat een kabelverbinding een stuk stabieler en sneller is als een wifi verbinding. Uiteraard zou je ook het zekere voor het onzekere kunnen nemen en even tijdelijk een kabeltje aansluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
The Eagle schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:25:
[...]

Theoretisch gezien zou dat moeten kunnen ja. Update via netwerk (bedraad of niet bedraad) betekent toch sowieso dat de boel eerst gedownload wordt, en daarna pas de feitelijke installatie. Wat dat betreft is het net Windows update :+

Laat onverlet dat een kabelverbinding een stuk stabieler en sneller is als een wifi verbinding. Uiteraard zou je ook het zekere voor het onzekere kunnen nemen en even tijdelijk een kabeltje aansluiten :)
Niet alleen theoretisch, maar ook in de praktijk is er geen reden om niet via Wifi de updates voor je TV binnen te halen. Snelheidsverschil en stabiliteit merk je niets van. Ik heb mijn LG al meerdere keren op deze manier zonder problemen geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor updates zal het idd wel meevallen vermoed ik ja. Streaming wordt een ander verhaal. Dat wilde bij mij iig voor geen meter - en d'r ligt toch echt een wireless-n netwerk.
Ik heb trouwens echt geen idee wat voor wifi-chip (qua snelheid dan) er in die LG zit...weet iemand dat :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Laatst online: 11:27
thanks. Wilde het graag zeker weten. Ik ga updaten.
Kabeltje trekken is vanaf deze plek lastig. rtl gemist werkt hier zonder problemen en dat is voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn 3D film collectie is nu wel erg uitgebreid :P
Van 2 films die ik had naar 33 stuks! Zijn er aardig wat!

Maar ontopic! Iemand al hun geld terug van de cashback actie? Is nu bij mij bijna 4 weken geleden dat ik me mail kreeg.
Ik weet ze zeggen 6 tot 8 weken, geen idee waarom het zolang moet duren maar iemand hier die het geld al netjes heeft gekregen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Xtr3me4me schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:29:

Maar ontopic! Iemand al hun geld terug van de cashback actie? Is nu bij mij bijna 4 weken geleden dat ik me mail kreeg.
Ik weet ze zeggen 6 tot 8 weken, geen idee waarom het zolang moet duren maar iemand hier die het geld al netjes heeft gekregen?
Sommige hier hebben het geld van LG snel ontvangen. Andere nog niet. Ik zelf heb het ook nog niet mogen ontvangen terwijl ik 23 juli al een bevestiging binnen had dat het 6-8 weken kan duren. Ik wacht geduldig af ze maken het vast wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Xtr3me4me schreef op maandag 03 september 2012 @ 08:29:

Ben wel eens benieuwd welke 3D films je dan allemaal al hebt (mag ook per DM om het topic niet te vervuilen).

Vwb die cashback: 6 Juli heb ik bevestiging gekregen dat mijn aanvraag goed ontvangen was. Ik zag gisteren op mijn bankrekening dat de cashback rond 6 augustus gestort was. Kennelijk een doorlooptijd van 2 maanden. geduld is een schone zaak bij LG, zo lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Eagle schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:32:
[...]

Ben wel eens benieuwd welke 3D films je dan allemaal al hebt (mag ook per DM om het topic niet te vervuilen).

Vwb die cashback: 6 Juli heb ik bevestiging gekregen dat mijn aanvraag goed ontvangen was. Ik zag gisteren op mijn bankrekening dat de cashback rond 6 augustus gestort was. Kennelijk een doorlooptijd van 2 maanden. geduld is een schone zaak bij LG, zo lijkt het ;)
Van 6 juli tot 6 augustus is bij mijn weten 1 maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bah als het 2 maanden is heb ik nog tot 10 oktober te gaan helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Laatst online: 29-09 11:37
SteffenV schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:39:
Vandaag is de monteur van CE Repair langsgekomen om mijn week oude 670s te repareren. TV was na een uur spelen al stuk, alleen nog maar geluid. Moederbord vervangen maar dat mocht niet baten, TV is mee met monteur, hopen dat ie volgende week klaar is.

Voor mij in ieder geval nooit meer LG, wat een rommel.
Na een uur spelen defect. Toestel retour winkel. DOA regeling (Dead on arrival) en omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

MazeWing

The plot thickens...

Het valt me echt tegen hoe slecht sommige leveranciers met dit soort gevallen omgaan. Wat dat betreft ben ik toch erg blij met internet en de wet kopen op afstand.

In veel gevallen heb je hier mee aan dan de "service" van een echte winkel...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreaTiV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Wanneer ik op youtube (in de browser) wat kijk krijg ik de laatste tijd vaak de melding.
"Onvoldoende geheugen. De webbrowser is afgelsoten."
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Goede 3D films voor LG vind ik half OU! Boven en onder! Dit verminderd het aantal lijnen waardoor het 3D effect beter lijkt.
Goede pop out films die ik vind voor passief 3D is:

Drive angry
Final destination 5
Resident evil afterlife
The Journey 2 The mysterious island
To The center of the earth
Sammy's avonturen en de geheime doorgang
Imax under the sea

Kleine opsomming van mijn 3D collectie!
Ik had gewoon veel gezocht op Google naar best pop out 3D movies.

Deze films kijk ik op mijn LM760S 55 inch op 2,5 meter afstand van me scherm zodat de kijkhoek net zo breed is als me scherm.
Dan pas krijg je het mooiste 3D effect! En uiteraard gooi ik alles dicht zodat het goed donker is!

[ Voor 19% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-09-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrnico
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09-2022
Heb sedert een paar dagen een 42LM620S. Tevreden over de mogelijheden, maar ... slaag er niet in om de tv met mijn gemotoriseerde satellietschotel te laten werken. Lijkt me een niet afgewerkt item van LG. Ik had gehoopt de aankoop van een extra HD receiver uit te sparen. Heeft er iemand ervaring met satellietinstellingen? Ook worstel ik nog steeds met de beste beeld instellingen voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rrnico schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:44:
Heb sedert een paar dagen een 42LM620S. Tevreden over de mogelijheden, maar ... slaag er niet in om de tv met mijn gemotoriseerde satellietschotel te laten werken. Lijkt me een niet afgewerkt item van LG. Ik had gehoopt de aankoop van een extra HD receiver uit te sparen. Heeft er iemand ervaring met satellietinstellingen? Ook worstel ik nog steeds met de beste beeld instellingen voor dit toestel.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Ik denk er zelf ook over om een schotel aan de tv te hangen, maar ik weet niet wat de mogelijkheden zijn zonder dat je een receiver er tussen plaatst.

Heeft iemand ervaring met het direct koppelen van een schotel aan de tv?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 22:17
Ik ga zometeen waarschijnlijk een LM620S bestellen. Local dimming heb ik geen last van, WiFi hoef ik niet en die remote zal ik ook niet veel gebruiken omdat ik een interactieve decoder heb gekocht. Dual Play brillen kosten me ook niets dus vandaar mijn keuze.

Dan mijn vraag; moet ik nog ergens op letten wanneer ik Dual Play brillen koop? Vraag me namelijk af hoe dat dan werkt met passieve brillen als je dan ook nog eens twee dezelfde brillen hebt :+.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bruine schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:24:

Dan mijn vraag; moet ik nog ergens op letten wanneer ik Dual Play brillen koop? Vraag me namelijk af hoe dat dan werkt met passieve brillen als je dan ook nog eens twee dezelfde brillen hebt :+.
normale passive bril heeft, bij wijze van spreken, een links en een rechts glas
dual play bril 1 heeft alleen links, en dual play bril 2 heeft alleen rechts

je zou dus van 2 "normale" brillen 2 dualplay brillen kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dus tijdens het bestellen zou ik ook de keuze moeten krijgen in de trent van Type1/Type2? Thnx, makes sense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij bestel je die dualplay brillen meestal per paar en niet per stuk. Makes sense, doesnt it? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrnico
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:19:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Ik denk er zelf ook over om een schotel aan de tv te hangen, maar ik weet niet wat de mogelijkheden zijn zonder dat je een receiver er tussen plaatst.

Heeft iemand ervaring met het direct koppelen van een schotel aan de tv?
Gisteren ben ik erin geslaagd 2 satellieten in te scannen (astra 19 en hotbird 13). Toen ik nog de 28 oost wilde invoeren weigerde mijn motec motor naar die positie te gaan. Ik vrees dat er iets in de software niet ok is. Heb me toen beetje kwaad gemaakt en ben terug naar de fabrieksinstellingen gegaan (alles weg dus). Nu kan ik geen enkele satelliet meer vinden. Straks plaats ik mij goede oude trouwe Humax 5400 er even tussen om de sat-posities weer juist te stellen. Ik vrees dat het zonder aanpassing van de software meoilijk zal zijn om mijn motor goed te laten werken. Ervaring van anderen hier op het forum van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik vond er "eén" bij Redcoon voor € 10,-. Dacht niet dat het er dan twee waren, maar wel dus. Snap ook wel waarom.

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_315/B389088.jpg

Misschien toch maar voor deze gaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.plattetv.nl/var/images/Philips-PTA436.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zometeen waarschijnlijk een LM620S bestellen. Local dimming heb ik geen last van, WiFi hoef ik niet en die remote zal ik ook niet veel gebruiken omdat ik een interactieve decoder heb gekocht. Dual Play brillen kosten me ook niets dus vandaar mijn keuze.

TIP!!

Ga naar een Pathe bioscoop
koop 2 3D brillen en verwissel dan van 1 bril het linker en van de andere bril het rechter glas.
Je bent dan voor 3 euro klaar!!
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ga een 42LM620 aanschaffen maar zit met een wat oudere Home Cinema set waarbij ik een audio in met tulpstekkers heb. Ik zie bij de LM620 een "Full Scart" aansluiting staan, kan ik daar de tulpstekkers dmv een scartblokje op aansluiten of is dat alleen maar een ingang, geen audio out? Ik kan het op de LG site niet vinden.
(mijn home cinema heeft dus geen digitale audio in aansluiting)

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 05-09-2012 15:54 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

janvanduschoten schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:53:
Ik ga een 42LM620 aanschaffen maar zit met een wat oudere Home Cinema set waarbij ik een audio in met tulpstekkers heb. Ik zie bij de LM620 een "Full Scart" aansluiting staan, kan ik daar de tulpstekkers dmv een scartblokje op aansluiten of is dat alleen maar een ingang, geen audio out? Ik kan het op de LG site niet vinden.
(mijn home cinema heeft dus geen digitale audio in aansluiting)
Met een scart blok en daar je tulpstekkers aansluiten voor audio werkt ook.
Volgens mij (Stom niet naar gekeken) heeft LG gewoon composiet aansluiting zitten voor audio. ;)

Even gekeken voor je! Aansluiting achterkant 42LM620 op de tech site van LG zelf.

AANSLUITINGEN ACHTERKANT

RF In
2 (T/C, S2) or 1 (T2/C)
AV In
1
Scart (Full)
1
Component In (Y,Pb,Pr) + Audio
1
Digital Audio Out (Optical)
1
HDMI 1.4
0
HDMI 1.3
1
RGB In (D-sub 15pin) - PC
1
PC Audio Input
1
LAN (Internet Access & DLNA)
1
Headphone out
1
WiFi B/G/N 802.11 (Built-in)
0

[ Voor 25% gewijzigd door Xtr3me4me op 05-09-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 02-10 18:58

NSG

Je weet niks!

Bij mijn 42LM620S werden deze verloopkabels geleverd:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/504773dbbcdf7/504773dbb5cd8-2012-09-05_17.39.06.png

• Phusebox
Waarom kun je eigenlijk geen black level instellen als je via de ingebouwde ci module kijkt?

Gisteren voor het eerst gegamed (Tekken Tag Tournament 2) in 3D. Dat zag er best vet uit eigenlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2012 11:18 ]

• rrnico
rrnico schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:50:
[...]

Gisteren ben ik erin geslaagd 2 satellieten in te scannen (astra 19 en hotbird 13). Toen ik nog de 28 oost wilde invoeren weigerde mijn motec motor naar die positie te gaan. Ik vrees dat er iets in de software niet ok is. Heb me toen beetje kwaad gemaakt en ben terug naar de fabrieksinstellingen gegaan (alles weg dus). Nu kan ik geen enkele satelliet meer vinden. Straks plaats ik mij goede oude trouwe Humax 5400 er even tussen om de sat-posities weer juist te stellen. Ik vrees dat het zonder aanpassing van de software meoilijk zal zijn om mijn motor goed te laten werken. Ervaring van anderen hier op het forum van harte welkom!
Antwoord gekregen van LG. Zou aan de software liggen en het probleem werd voorgelegd aan hun technische dienst. Wat mij wel verwondert is dat ik blijkbaar de eeerste ben die de TV wil gebruiken met een gemotoriseerde satelliet schotel. Of ben ik verkeerd?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

rrnico schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:16:
[...]

Antwoord gekregen van LG. Zou aan de software liggen en het probleem werd voorgelegd aan hun technische dienst. Wat mij wel verwondert is dat ik blijkbaar de eeerste ben die de TV wil gebruiken met een gemotoriseerde satelliet schotel. Of ben ik verkeerd?
Vermoedelijk wel. Meeste hebben gewoon kabel van Ziggo of UPC. :P

• The Eagle

The Eagle

Phusebox schreef op donderdag 06 september 2012 @ 07:12:
Waarom kun je eigenlijk geen black level instellen als je via de ingebouwde ci module kijkt?

Gisteren voor het eerst gegamed (Tekken Tag Tournament 2) in 3D. Dat zag er best vet uit eigenlijk.
Volgens mij moet dat wel gewoon kunnen hoor. Moet je alleen wel de expertsettings gebruiken en niet de algemene :)

• Phusebox
The Eagle schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:02:
[...]

Volgens mij moet dat wel gewoon kunnen hoor. Moet je alleen wel de expertsettings gebruiken en niet de algemene :)
Nope, staat op Expert 1, en wat ik ook probeer hij blijft op Auto staan. Zo ook bij mijn PC input, die staat gelabeld als Home Theatre, maar ook hier kan ik de zwartwaarde niet wijzigen.

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoe krijg ik mijn dune en eminent op deze tv te zien zodat ik daar vanaf kan streamen. Mijn pc ziet hij gelijk als mediacenter maar de andere twee niet.

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023

en die 200 hz is ook niet belangrijk zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Welke 200 hz? Ik vermoed dat hij heeft gekeken naar de pricewatch: LG 42LM620S en de pricewatch: LG 42LM660S en die hebben beide 400 hz als ik de specs zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08-2020
Een update mbt tot het probleem waar nieuwe apps (npo, sbs) niet wilden werken op een lm620:

stroom eraf, minuutje wachten en ze werken nu. Dank aan een user van avforums voor deze reboot tip!

Verder na 2 weken nog steeds super-enthousiast over deze tv. Mooie kleuren, brede kijkhoek, geen last van clouding of lightbleed (backlight op 42, geluk?), speelt zowat alle multimedia formaten en de smarttv functies zijn leuk speelgoed :P

Ok, de zwartwaarde is wat minder maar om eerlijk te zijn went het snel en zijn er wel meer details zichtbaar in donkere scenes vergeleken met m'n oude samsung led lcd. Al met al absoluut geen spijt van deze aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik ben ook zeer tevreden met mijn 42lm620s, zwartwaarde is veel beter als op mijn vorige tv (Samsung LE32B650). Dus daar heb ik absoluut geen klachten mee.

Maar backlight staat hier standaard op 100, soms 's avonds op 80, maar zelden lager. Lager vind ik echt te donker.

En ik weet nu wel waarom ik geen problemen heb met die apps, want hier gaat het stroom er altijd af als de tv uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

tasso schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:26:
Hoe krijg ik mijn dune en eminent op deze tv te zien zodat ik daar vanaf kan streamen. Mijn pc ziet hij gelijk als mediacenter maar de andere twee niet.
Over welke TV heb je het precies :?
Ze ondersteunen als het goed is DLNA en CIFS / SMB, dus een van de twee zal aan moeten staan op de dune en de eminent.
Wil je sec de HDD benaderen om er van te streamen, dan zul je dat via een USB aansluiting moeten doen, of zoals gezegd CIFS / SMB moeten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Denk dat ik toch maar een paar maanden doorspaar voor de 55". Ik heb nu een 50" 720p plasma en 42" is dan een te grote stap terug vrees ik. Ik zit ook nog eens op 4,5 meter van de tv.

En dan maar hopen dat SMB goed gaat werken. Nu speel ik nog alles via een HTPC af. Die kan dan mooi uit en verkassen. Dan trek ik alsnog wel een kabel zodat alles vanaf de NAS kan.

En ik keek inderdaad naar de 620 en 660. Ik heb zelfs naar de 615 gekeken, maar daar zag ik wel duidelijk verschil in de demo's (Mediamarkt opstelling). Ik kijk het liefst tv met alle poespas uit, net als het gamen. Die 300,- extra voor local dimming en een afstandsbediening is het mij dan niet waard. Net als die dikkere bezel. Mijn Samsung heeft een bezelf van ik denk 8cm :z . Die wat zal het zijn, 2cm van de 620 lig ik dus echt niet wakker van. HD er aan voor timeshift en voilá. Ik kan er de komende jaren weer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Die Bruine schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:33:
Denk dat ik toch maar een paar maanden doorspaar voor de 55". Ik heb nu een 50" 720p plasma en 42" is dan een te grote stap terug vrees ik. Ik zit ook nog eens op 4,5 meter van de tv.

En dan maar hopen dat SMB goed gaat werken. Nu speel ik nog alles via een HTPC af. Die kan dan mooi uit en verkassen. Dan trek ik alsnog wel een kabel zodat alles vanaf de NAS kan.

En ik keek inderdaad naar de 620 en 660. Ik heb zelfs naar de 615 gekeken, maar daar zag ik wel duidelijk verschil in de demo's (Mediamarkt opstelling). Ik kijk het liefst tv met alle poespas uit, net als het gamen. Die 300,- extra voor local dimming en een afstandsbediening is het mij dan niet waard. Net als die dikkere bezel. Mijn Samsung heeft een bezelf van ik denk 8cm :z . Die wat zal het zijn, 2cm van de 620 lig ik dus echt niet wakker van. HD er aan voor timeshift en voilá. Ik kan er de komende jaren weer tegenaan.
Het verschil was voor mij ook te groot. 47"<>55" De keuze was eigenlijk snel gemaakt en ik zit ook op 4.5m afstand.
Helaas voor goede 3D weergave (Pop-Out effect) zul je toch rond de 2,5meter moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bruine schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:33:

Mijn Samsung heeft een bezelf van ik denk 8cm :z . Die wat zal het zijn, 2cm van de 620 lig ik dus echt niet wakker van
realiseer je dat je qua afmetingen hier waarschijnlijk ook helemaal geen verschil zal gaan merken als je naar 55 inch gaat.
De buitenmaten met je huidige tv zullen niet veel schelen.
Als je een paar maanden kan wachten zou ik toch voor de 55LM760S gaan.
Tegen die tijd is het alweer richting het eind van het jaar en worden de nieuwe modellen alweer aangekondigd.
De prijzen zullen waarschijnlijk dan omlaag gaan.

55 inch lijkt heel groot, maar valt in de praktijk erg mee
Xtr3me4me schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:52:
[...]

Het verschil was voor mij ook te groot. 47"<>55" De keuze was eigenlijk snel gemaakt en ik zit ook op 4.5m afstand.
Helaas voor goede 3D weergave (Pop-Out effect) zul je toch rond de 2,5meter moeten zitten.
Ik zit zeker op 4 meter, maar vind het popout effect zeer goed.
Kijk vooral maar eens naar Alice in wonderland, of sammy, of zoals je zelf zei final destination 5.
Als ze van de brug vallen komt het echt uit je tv knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:20:
[...]

realiseer je dat je qua afmetingen hier waarschijnlijk ook helemaal geen verschil zal gaan merken als je naar 55 inch gaat.
De buitenmaten met je huidige tv zullen niet veel schelen.
Als je een paar maanden kan wachten zou ik toch voor de 55LM760S gaan.
Tegen die tijd is het alweer richting het eind van het jaar en worden de nieuwe modellen alweer aangekondigd.
De prijzen zullen waarschijnlijk dan omlaag gaan.

55 inch lijkt heel groot, maar valt in de praktijk erg mee

[...]

Ik zit zeker op 4 meter, maar vind het popout effect zeer goed.
Kijk vooral maar eens naar Alice in wonderland, of sammy, of zoals je zelf zei final destination 5.
Als ze van de brug vallen komt het echt uit je tv knallen!
Mag ik vragen welke 3D instellingen jij hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchel schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:16:
[...]

Mag ik vragen welke 3D instellingen jij hebt
Ja hoor dat mag je....... De standaard 3D instelling.
Heb er werkelijk niets mee gedaan,maar zolang ik hier mensen heb zitten die opzij gaan als er een bal of iets dergelijks eruit komt vind ik de instellingen echt prima
Bij Alice in wonderland slaat de koningin op een gegeven moment een egel weg.
Die komt echt uit de tv zetten.
Mensen zitten hier opzij te gaan als die egel wordt weggeschoten, en we zitten hier op ruim 4 meter
Bij FD5 valt een meisje op een stang, hier zitten we echt met ontzetting naar te kijken,die stang hangt echt uit het scherm.

Gisteren hebben we de last night of the proms op de BBC in 3D gekeken, het is gewoon heel leuk om te kijken, al die vlaggen die "voor"de tv wapperen
Wij vinden film kijken in 2D niet echt leuk meer, de beleving is gewoon heel anders.

Qua tv instellingen heb ik de stroom besparing op minimaal gezet, dan vinden we de zwart waarden wat beter
Trumotion staat uit, en ik heb de picture wizard gebruikt om de waarden in de stellen.
Daarna heb ik handmatig nog het een en ander zelf ingesteld .
of dit de juiste instelling is kan ik niet zeggen, we zitten met de huiskamer op het zuiden, en hebben twee grote ramen en een deur, daar komt veel licht door naar binnen.
ik kan alle instellingen hier neer gaan zetten, maar dat zal bij iemand anders toch anders overkomen.
geen een enkel scherm is denk ik het zelfde.

Zelf ben ik super tevreden over de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrnico
Hoe kan je de audio van deze TV doorgeven naar een gewone klassieke stereo installatie met enkel RCA (rode en witte tulppluggen). Ik heb al van alles geprobeerd (via de hoofdtelefoonaansluiting - geluid is dan veel te stil, via de scart met verloopkabel met uitgesplitste RCA plugge, ...). Zonder (goed) resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Die Bruine schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:52:
Ik vond er "eén" bij Redcoon voor € 10,-. Dacht niet dat het er dan twee waren, maar wel dus. Snap ook wel waarom.
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_315/B389088.jpg
Ik ga deze bestellen. Heeft iemand ervaring met de Philips brillen?

[ Voor 10% gewijzigd door f.v.b op 09-09-2012 13:59 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f.v.b schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:57:
[...]

Ik ga deze bestellen. Heeft iemand ervaring met de Philips brillen?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38868404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou sinds vandaag 4 weken dat ik een mail heb gehad van goedkeuring LG Cashback actie!
Vandaag is het netjes op mijn verjaardag nog wel gestort!

Ik ben happy!!! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computerzoeker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-12-2022
Xtr3me4me schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:50:
[...]

Vermoedelijk wel. Meeste hebben gewoon kabel van Ziggo of UPC. :P
Ik heb geen ervaring met het gemotoriseerd aansturen van de schotel. Wel met ontvangst via de schotel. Blijkt dat wanneer ik met een CI (Canal Digital) module signaal probeer te ontvangen (op astra 1 en astra 3) ik slecht signaal heb en kanalen slechte ontvangst hebben. Wanneer ik de Humax er tussen zet en verder niets aan de schotel verander ik opeens een signaal heb van meer dan 80 %. op beide sats. Prima ontvangst dus. Via de chat functie met een medewerker van LG gesproken maar daar werd ik niet veel wijzer van. Ze snapte er helemaal niets van. Voorlopg gebruik maar mijn Humax. Dan maar een kabeltje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:22:
[...]

Ja hoor dat mag je....... De standaard 3D instelling.
Heb er werkelijk niets mee gedaan,maar zolang ik hier mensen heb zitten die opzij gaan als er een bal of iets dergelijks eruit komt vind ik de instellingen echt prima
Bij Alice in wonderland slaat de koningin op een gegeven moment een egel weg.
Die komt echt uit de tv zetten.
Mensen zitten hier opzij te gaan als die egel wordt weggeschoten, en we zitten hier op ruim 4 meter
Bij FD5 valt een meisje op een stang, hier zitten we echt met ontzetting naar te kijken,die stang hangt echt uit het scherm.

Gisteren hebben we de last night of the proms op de BBC in 3D gekeken, het is gewoon heel leuk om te kijken, al die vlaggen die "voor"de tv wapperen
Wij vinden film kijken in 2D niet echt leuk meer, de beleving is gewoon heel anders.

Qua tv instellingen heb ik de stroom besparing op minimaal gezet, dan vinden we de zwart waarden wat beter
Trumotion staat uit, en ik heb de picture wizard gebruikt om de waarden in de stellen.
Daarna heb ik handmatig nog het een en ander zelf ingesteld .
of dit de juiste instelling is kan ik niet zeggen, we zitten met de huiskamer op het zuiden, en hebben twee grote ramen en een deur, daar komt veel licht door naar binnen.
ik kan alle instellingen hier neer gaan zetten, maar dat zal bij iemand anders toch anders overkomen.
geen een enkel scherm is denk ik het zelfde.

Zelf ben ik super tevreden over de tv
Thanks! Ik heb al zo veel verschillende instellingen geprobeerd. Iheb ook final destination 5 gekeken, maar de pop out effecten blijven bij mij minimaal. Het komt niet buiten de kaders van mijn tv, wat ik in de bioscoop wel had.

Ik merk ook dat de tv de 3d layers soms laat bewegen, zelfs als de film op pauze staat. Je ziet ze dan over elkaar heen schuiven. Tijdens een film is dit minimaal, maar het gebeurd wel.

Ik gebruik XBMC om 3d films te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ja popout kan niet buiten de kaders komen he :P Weet niet welke bios geweest bent maar volgens in de bios is dat ook niet zo.

Zodra een object bij de rand van je scherm komt veranderd het van pop-out naar diepte en wordt het beeld wazig (eye strain oid). Huidige 3d films zijn vaak zeer slecht opgenomen en om goede pop-out effecten te krijgen moet hier echt rekening mee gehouden worden dat het object binnen de randen van je tv blijft en niet te groot is.

Ik heb zon beetje alle beschikbare 3d films al gezien en ben best teleurgesteld erin, sommige hebben af en toe best leuke effecten of erg mooie diepte effecten. Sommige scenes kunnen wel erg indrukwekkend zijn maar ik ben eigenlijk wel min of meer 3d af. In het begin is het super omdat je het op een andere manier beleeft maar uiteindelijk kies ik toch liever voor een full hd fimpje met scherper beeld.

Het is echt wachten tot er een ultieme 3d topper uitkomt, had een tijdje geleden zelf een Aziatische vecht film gezien en ik dacht echt; nu ga ik het krijgen; ninja sterren door me kamer, bloed over me gezicht, zwaarden die zo dichtbij komen dat me geiten sik spontaan zichzelf epileert. Maar nee, wederom weer heel matig gedaan.

Trouwens wat ik wel erg mooi vond was ocean world en Imax space station (beste en meeste 3d effecten). Ik denk dat 3d ook het best tot zijn recht komt bij wat meer rustige beelden waar je echt naar binnen kan kijken zonder dat het beeld elke snel van scene of beeld punt veranderd.

Of tewel; film makers moeten nog leren goed 3d weer te geven

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrnico
Iemand ervaring met het doorgeven van de audio van de TV naar een gewone audio versterker/receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

rrnico schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:37:
Iemand ervaring met het doorgeven van de audio van de TV naar een gewone audio versterker/receiver?
Dit kan je doen via Optische aansluiting. Als je tv het ondersteund tenminste O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrnico
De TV ondersteunt dit, maar mijn audio versterker heeft enkel RCA (tulp rood en wit) ingangen, dus enkel analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

evilpin0 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:52:
Ja popout kan niet buiten de kaders komen he :P Weet niet welke bios geweest bent maar volgens in de bios is dat ook niet zo.

Zodra een object bij de rand van je scherm komt veranderd het van pop-out naar diepte en wordt het beeld wazig (eye strain oid). Huidige 3d films zijn vaak zeer slecht opgenomen en om goede pop-out effecten te krijgen moet hier echt rekening mee gehouden worden dat het object binnen de randen van je tv blijft en niet te groot is.

Ik heb zon beetje alle beschikbare 3d films al gezien en ben best teleurgesteld erin, sommige hebben af en toe best leuke effecten of erg mooie diepte effecten. Sommige scenes kunnen wel erg indrukwekkend zijn maar ik ben eigenlijk wel min of meer 3d af. In het begin is het super omdat je het op een andere manier beleeft maar uiteindelijk kies ik toch liever voor een full hd fimpje met scherper beeld.

Het is echt wachten tot er een ultieme 3d topper uitkomt, had een tijdje geleden zelf een Aziatische vecht film gezien en ik dacht echt; nu ga ik het krijgen; ninja sterren door me kamer, bloed over me gezicht, zwaarden die zo dichtbij komen dat me geiten sik spontaan zichzelf epileert. Maar nee, wederom weer heel matig gedaan.

Trouwens wat ik wel erg mooi vond was ocean world en Imax space station (beste en meeste 3d effecten). Ik denk dat 3d ook het best tot zijn recht komt bij wat meer rustige beelden waar je echt naar binnen kan kijken zonder dat het beeld elke snel van scene of beeld punt veranderd.

Of tewel; film makers moeten nog leren goed 3d weer te geven
+1

Ik moet toegeven dat veel 3D effecten meestal er zijn bij snelle beelden. Dit vergalt eigenlijk het effect voor de kijker.
Zoals bovenstaande al zei: 3D beelden komen pas tot z'n recht bij langzame beelden. Zoals IMAX films.
Film makers moeten echt nog wat leren over pop-out effecten.

Al hoewel..kijk maar eens Resident evil afterlife. Daar zitten toch echt langzame slowmotion beelden in met pop-out effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchel schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik XBMC om 3d films te bekijken
Misschien een rare vraag, maar heb je de film wel eens op een usb stick gezet, en direct aan je tv gehangen?
Werkt het via de XBMC wel goed?
En 1 ding is zeker, niet iedereen kan goed 3D kijken/zien

even terug komend op FD5, op een gegeven moment valt een meisje op een stang, en dan hangen de ingewanden echt voor mijn tv.. lekkere film he!
als ik het goed heb krijgt een jongen daarna een pijp door zijn lijf, die stang komt zeer zeker uit mijn scherm zetten.

en een film wat prachtig gemaakt is, is Sammy's Adventures: The Secret Passage 3D.
Super leuke tv en prachtig 3D met veel diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

rrnico schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:46:
De TV ondersteunt dit, maar mijn audio versterker heeft enkel RCA (tulp rood en wit) ingangen, dus enkel analoog.
Er zit ook een aansluiting die van de tv naar RCA gaat. Dit zat bij het pakket. Paar reacties hierboven zit zo'n afbeelding. Alleen de aansluiting is denk ik te kort van je tv naar je reciever.
Ben bang dat er weinig opties nog open staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/504773dbbcdf7/504773dbb5cd8-2012-09-05_17.39.06.png

[ Voor 10% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-09-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrnico
Dit is een component aansluiting en het is niet mogelijk om daar de audio alleen mee door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:19:

Vandaag is het netjes op mijn verjaardag nog wel gestort!
Gefeliciteerd met je verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrnico
Er zou nog een mogelijkheid moeten zijn via de scart, maar dat werkt niet bij mij en volgens de klantendienst van LG is dit enkel een scart-in, terwijl in de handleiding duidelijk staat dat via de scart signalen "uit" naar diverse apparaten kan gevoerd worden. Ik heb hen dit laten weten. Een vriend heeft een Samsung met 2 scarts en die stuurt zo de audio naar zijn analoge versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Net het geld binnen van LG. Heeft precies 8 weken in beslag genomen. Dus volgens afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:49:
[...]

Misschien een rare vraag, maar heb je de film wel eens op een usb stick gezet, en direct aan je tv gehangen?
Werkt het via de XBMC wel goed?
En 1 ding is zeker, niet iedereen kan goed 3D kijken/zien

even terug komend op FD5, op een gegeven moment valt een meisje op een stang, en dan hangen de ingewanden echt voor mijn tv.. lekkere film he!
als ik het goed heb krijgt een jongen daarna een pijp door zijn lijf, die stang komt zeer zeker uit mijn scherm zetten.

en een film wat prachtig gemaakt is, is Sammy's Adventures: The Secret Passage 3D.
Super leuke tv en prachtig 3D met veel diepte.
Imax under the sea met jim carrey is trouwens geweldig, daar had ik wel veel 3d effecten. Vooral die close-up van de vis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:52:
[...]

Gefeliciteerd met je verjaardag
Dank je wel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30
deze week eindelijk uit de doos halen! vandaag alle spullen verhuisd en donderdag ga ik aan de slag met het afmonteren van de coax/data kabels die ik heb getrokken door het huis!

vanaf donderdag dus eindelijk genieten van het bakbeest wat nu nog braaf in de doos staat te wachten!
helaas nog even wachten met het ophangen van de televisie, onze nieuwe bank komt pas volgende week woensdag.. tot die tijd dus maar even op de voet. O+

ik kan niet wachten!

** hopen dat de CI module snel binnenkomt.. die heb ik dus nog niet :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

mitchel schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:19:
[...]

Imax under the sea met jim carrey is trouwens geweldig, daar had ik wel veel 3d effecten. Vooral die close-up van de vis
Misschien een ander leuk filmpje.
ik de LG 3D world zitten LG filmpjes, daar zit ook een filmpje tussen met een F16.
Een ander filmpje is met een polstokhoogspringer.
Die stok komt weldegelijk uit het scherm,daarnaast staan nog heel veel andere 3D filmpjes.

• Die Bruine
Ik heb zojuist een half uur naar een 660s en een 620s gekeken die naast elkaar stonden. Ik denk toch dat ik voor de 620 ga. Ik heb werkelijkwaar helemaal niets van de local dimming gemerkt. Stond waarschijnlijk niet eens aan tijdens de demo's. Maar om daar, en die remote, € 300,- extra voor te betalen. Nah, dacht het niet. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Dat je € 300,- voor het design wil betalen moet je zelf weten. Kwestie van smaak. Maar tegen mijn matzwarte muur zal ik die bezel echt niet zien/missen.

Nadeel is alleen wel dat ik nu dus twijfel tussen een 55LM620S en een 60PM6700 |:( .

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Die Bruine schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:11:
Ik heb zojuist een half uur naar een 660s en een 620s gekeken die naast elkaar stonden. Ik denk toch dat ik voor de 620 ga. Ik heb werkelijkwaar helemaal niets van de local dimming gemerkt. Stond waarschijnlijk niet eens aan tijdens de demo's. Maar om daar, en die remote, € 300,- extra voor te betalen. Nah, dacht het niet. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Dat je € 300,- voor het design wil betalen moet je zelf weten. Kwestie van smaak. Maar tegen mijn matzwarte muur zal ik die bezel echt niet zien/missen.

Nadeel is alleen wel dat ik nu dus twijfel tussen een 55LM620S en een 60PM6700 |:( .
Verschil is ook nog WIFI denk ik. 620 is Wifi-ready, 660 heeft reeds Wifi

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Daarom heeft de 660 een stuk betere internet ervaring; Wifi internet en magic mote werkt heel goed met het smart tv gebeuren.

Als je veel smart tv wilt gebruiken zou ik toch de 660 halen om die reden.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• whiteclear
Ik heb Local Dimming tegenwoordig op High staan (voorheen altijd uit) Ik laat het lekker op high staan. Ben nu erg tevreden met het beeldkwaliteit.

• NSG

NSG

Je weet niks!

evilpin0 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:49:
Daarom heeft de 660 een stuk betere internet ervaring; Wifi internet en magic mote werkt heel goed met het smart tv gebeuren.

Als je veel smart tv wilt gebruiken zou ik toch de 660 halen om die reden.
pricewatch: LG AN-WF100 Wi-Fi Dongle
pricewatch: LG AN-MR300

Prijsverschil tussen de 55LM620S en de 55LM660S = €260,-

Dus als je de maar 1 cm dunnere designrand van de 660s wel kan missen dan moet je wel gek zijn als je niet voor de 620S gaat ben ik van mening.

Local dimming hoor ik zelden iemand positief over praten, de meesten hier hebben het zelfs uit staan.

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb de 42LM620 gekocht, ik vind de dikte van de rand niet echt bijzonder, bij local dimming zag ik ook al geen spannend verschil en ik heb al een lan kabel achter de tv liggen. Een extra afstandsbediening is altijd leuk, die leg ik dan bij de andere 5.

Ben zeer tevreden met de 620 :)

• Die Bruine
Zojuist de 620 en een 300 besteld. Plasma kan me wat. Vier brillen kopen en dat verbruik... Ik was toch al van plan een kabel te gaan trekken, dus WiFi heb ik niet nodig. Ik heb liever dat internet en mkv's over de kabel gaan. Smarttv zullen de kids misschien gebruiken, maar denk het niet. De HTPC staat altijd aan, werkt toch iets makkelijker denk ik. Maar wie weet.
En local dimming, als je het niet hebt kun je het ook niet missen :+ .

En nu maar hopen dat alles maandag binnen komt en dat de mounts redelijk laag zitten. De vorige tv zat tegen de kast aan (onderkant bovenkant). Echt geen zin om die beugel een paar cm hoger te hangen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

janvanduschoten schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:10:
Ik heb de 42LM620 gekocht, ik vind de dikte van de rand niet echt bijzonder, bij local dimming zag ik ook al geen spannend verschil en ik heb al een lan kabel achter de tv liggen. Een extra afstandsbediening is altijd leuk, die leg ik dan bij de andere 5.

Ben zeer tevreden met de 620 :)
Deze post van jou bespaart mij zeer veel geld. Ben ook op zoek naar een fatsoenlijk model. Wilde voor een absoluut topmodel gaan maar de ruimte laat dat niet toe (55"). 42" vond ik het mooiste formaat en dit scherm gaat het worden na 4 uur rondneuzen. Design vind ik het mooist van de modellen in deze klasse.

Ga morgen eens kijken of ik hem in het echt kan aanschouwen. Ben er wel benieuwd naar en maak dan een definitieve keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 12-09-2012 22:00 ]

• Jofels
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
Nieuw (tussen)model ? LG 42LM640S Mediamarkt 799,-

Jofels

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Typhone schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:55:
[...]

Deze post van jou bespaart mij zeer veel geld. Ben ook op zoek naar een fatsoenlijk model. Wilde voor een absoluut topmodel gaan maar de ruimte laat dat niet toe (55"). 42" vond ik het mooiste formaat en dit scherm gaat het worden na 4 uur rondneuzen. Design vind ik het mooist van de modellen in deze klasse.

Ga morgen eens kijken of ik hem in het echt kan aanschouwen. Ben er wel benieuwd naar en maak dan een definitieve keuze.
Het verschil in de dikte van de bezel tussen de 620 en 660 is een stuk minder dan de foto's in de pricewatch doen vermoeden. In de MM in Ede staan de 2 tv's vlak bij elkaar en ik vond het verschil niet zo groot als verwacht. Ik had een printje meegenomen van de goedkoopste aanbieder en in 5 minuten ging er € 210,- van de vraagprijs af (hij stond voor € 849,- bij de MM)

• Quido
  • Laatst online: 07-04 19:12
Ook netjes mijn 300 cashback gestort gekregen na 4 weken. :)

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

janvanduschoten schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:59:
[...]

Het verschil in de dikte van de bezel tussen de 620 en 660 is een stuk minder dan de foto's in de pricewatch doen vermoeden. In de MM in Ede staan de 2 tv's vlak bij elkaar en ik vond het verschil niet zo groot als verwacht. Ik had een printje meegenomen van de goedkoopste aanbieder en in 5 minuten ging er € 210,- van de vraagprijs af (hij stond voor € 849,- bij de MM)
Ik heb hem vandaag ook aangeschaft. Moet zeggen dat de 47" versies wel 'machtiger' ogen maar aan de andere kant is mijn woonkamer niet van het formaat huge. Voor 639,- aangeschaft vandaag. Scherm kan helaas nog niet bewonderd worden door mij. Heb voor de zekerheid ook extra pixelgarantie erbij genomen. Als het goed is krijg ik morgen telefoon van UPC en dan kan dat geregeld worden.

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten / instellen na de eerste keer inschakelen? Iemand al een kleurencalibratie gedaan? Mijn huidige TV had te weinig opties (instap Full HD 32" modelletje van Samsung) dus ik hoop maar dat deze zich wat beter laat afstellen.

Enige wat ik nog ga doen is dat grappige afstandsbedieninkje erbij nemen. Ik zag in de MediaMarkt geen verschil tussen de LM620 en de LM660. Dat zal er in het echt heus wel zijn maar ik kon het niet zien. De verkoper was wel fan van de afstandsbediening maar verder wist hij zo belachelijk weinig (en dat liet ik merken ook) dat hij daarna snel zijn mond hield en anderen ging vervelen. Oplezen wat er op de doos staat kan ik zelf ook namelijk.

• sjorremans
Zo eindelijk mn 760s uit de doos mogen halen! Geen seconde spijt gehad van de keuze voor 55"!
We zitten er zo'n 4 meter vanaf en daardoor lijkt zelfs 55" niet eens zo groot!

Ben nu een film aan het kijken en er is toch wel wat blacklight bleeding aan de linkerkant.. Een soort van vlek.
Aan de rechterkant is dit nauwelijks.. Nu is mijn vraag: wat is acceptabel? Ik weet wel dat je dit altijd houd maar tot op welke hoogte is dit dus acceptabel? Het gaat hier wel om een tv van 1800-1900 euro. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• The Eagle

The Eagle

je hebt dat ding net; ga maar eens wat met de instellingen spelen en zoek in dit topic ook vooral even naar ISF instellingen. Scheelt een hele hoop, je zult je echt verbazen over het beeld dat je dan krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

sjorremans schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:53:
Zo eindelijk mn 760s uit de doos mogen halen! Geen seconde spijt gehad van de keuze voor 55"!

Ben nu een film aan het kijken en er is toch wel wat blacklight bleeding aan de linkerkant.. Een soort van vlek.
Aan de rechterkant is dit nauwelijks.. Nu is mijn vraag: wat is acceptabel? Ik weet wel dat je dit altijd houd maar tot op welke hoogte is dit dus acceptabel? Het gaat hier wel om een tv van 1800-1900 euro. :+
Dat komt omdat de oude platte schermen de speakers aan de zijkant hebben. Daardoor lijkt een 55" wel op een 65"
Deze TV's hebben de speakers aan de onderkant, je actuele beeld is wel gewoon 55"

Het oogt kleiner maar is het niet. Het is ook niks anders dan een wenning. Ik heb precies hetzelfde gehad. En nu heb ik zoiets van, zou nooit meer terug willen naar het oude.

Gisteren avatar 3D gekeken! Wauwiewauw!!! De diepte komt in deze film echt tot ze recht vooral als je alles onwijs donker maakt in je omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

The Eagle schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:00:
je hebt dat ding net; ga maar eens wat met de instellingen spelen en zoek in dit topic ook vooral even naar ISF instellingen. Scheelt een hele hoop, je zult je echt verbazen over het beeld dat je dan krijgt :)
Ik kan er nog niet uitgebreid mee spelen hè ;) Ligt nog geen werkende TV/internet aansluiting in huis. Goede voorbereiding is echter het halve werk. Zal eens even dit topic doorzoeken. Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
sjorremans schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:53:

Kijk hier eens naar
En dan naar de calibratie instellingen. Ik heb mijn 55LM760s ook zo staan. Echter heb ik zelf "helderheid" wat hoger staan. En ik heb Local Dimming de laatste tijd op HIGH staan. Erg tevreden en geen last van backlight bleeding. Tuurlijk zie je het wel als het beeld volledig zwart is (goed te zien bij het starten van de Home pagina met alle Apps)

Maak anders eens een foto van de backlight bleeding, dan kunnen we met z'n alle bekijken of het acceptabel is of niet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door whiteclear op 14-09-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:36:
[...]

Maak anders eens een foto van de backlight bleeding, dan kunnen we met z'n alle bekijken of het acceptabel is of niet. :)
Zolang het er maar niet zo uitziet _/-\o_ ;)

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/7241/2005fpwwr9.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:38:
[...]

Zolang het er maar niet zo uitziet _/-\o_ ;)

[afbeelding]
Linker hoek is inderdaad dramatisch. De andere hoeken valt nog mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik moet er inderdaad nog ff mee spelen.. wilde dat vandaag lekker gaan doen maar er zat weer eens wat tegen dus heb er nog helemaal niet naar kunnen kijken!

als ik de settings op intelligence sensor zet is het al een stuk minder! heb gisteren ook even snel de instellingen van die website gebruikt maar denk dat ik wat fout heb gedaan want de blauwe kleur was helemaal weg haha. nu is de blacklight bleeding een stuk minder als deze op intelligence sensor staat.
van de week nog maar eens even verder spelen :+

vanmiddag even snel MIB3 3d gedownload (SBS) en dat werkt toch wel rete goed moet ik zeggen! 8)

• vanderwolf
  • Laatst online: 10:04
De 47LM640 is nu bij MM in de aanbieding voor 799,-. Lijkt een aardige aanbieding. LG Nederland geeft geen info over dit toestel. Wel wat op intenet gevonden maar bijvoorbeeld niet of onderstaande zaken er in zitten:
Local dimming, DVB-C HD, Magic Remote, 24p, verschil processor/video.

Weet iemand hier dit?

edit:
Lees ergens dat iemand bij MM voor 888,- op 31-8 de 47LM660 gekocht heeft. Wat zijn de verschillen tov dat toestel dan kan ik wanneer voor dat geld de 660 te krijgen is makkelijk een keuze maken

[ Voor 25% gewijzigd door vanderwolf op 15-09-2012 21:28 ]

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 17:57
Is die aanbieding bij alle media markten?

• vanderwolf
Geen idee. Iig wel in Deventer.

• Tinman
Als ik in de folder kijk is het de 42 inch ipv 47.

[ Voor 3% gewijzigd door Tinman op 15-09-2012 22:03 ]

• vanderwolf
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2z65vg3.jpg
In mijn folder staat toch echt een 47"

• Tinman
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img577/8563/knipselug.jpg

Raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
:Best wel..
Hebben ze die Blu Ray aanbieding wel bij alle vestigingen?

Om te voorkomen dat we het vooral over een aanbieding hebben: hoop dat iemand wat opheldering kan geven mbt de specs van de 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ik zag 'm gisteren voor het eerst in de winkel staan (had paar weken niet gewerkt bij de Media Markt) en voor zover ik kon zien was het gewoon de LM620, maar dan met een zwart randje (die ietsje dunner is dan de LM620) en Wifi ingebouwd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Thanks voor je reactie. Een 620 heeft geen Cinema Sreen Design wat ik erg fraai vind. Het lijkt dus meer een 660 maar de vraag is wat er minder is tov een 660. Zou deze de looks van een 660 hebben en de specs van een 620 met alleen WiFi extra?
Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste