-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Welke verschuivingen? Heb laatst nog 3d filmpje gekeken op de lm660 en ik heb geen last van verschuivingen. Bedoel je daarmee judder problemen? Verder is mij niks opgevallen aan deze update tot nu toe.Xtr3me4me schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:50:
Zal vandaag mijn lm760s ook updaten. Tevens iemand nog getest met 3D films kijken? Is de verschuivingen hiermee al aangepakt?
Moet wel zeggen dat gisteren HP DH 2 gekeken in 3D maar toen had ik geen enkele beeldverschuivingen.
Zo vaag iets dit.
Maar ja, hebben jullie nog andere toevoegingen opgemerkt aan deze update?
[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 28-08-2012 09:44 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee, hij bedoeld dat bij het kijken van Side-by-side 3D, dat dan 1 van de sides een paar milimeter tot zelfs soms bijna een centimeter verspringt van links <---> rechts (vice versa). De andere side blijft dan wel gewoon staan.keepitfrosty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:43:
[...]
Welke verschuivingen? Heb laatst nog 3d filmpje gekeken op de lm660 en ik heb geen last van verschuivingen. Bedoel je daarmee judder problemen? Verder is mij niks opgevallen aan deze update tot nu toe.
Dat verschuiven zie je dan voornamelijk tijdens 3D modus aan de zwarte rand rechts of links die dan verspringt. In het midden van het scherm zelf is dan het beeld gewoon even minder scherp en lijkt alsof het beeld zichzelf aan het bijstellen is.
Dit probleem heb ik ook en heb ik al gemeld bij LG.
Ik heb Left 4 Dead 2 splitscreen hack geprobeerd met Dual play. Is wel lachu met de Xbox controller en keyb/mouse. Dit spel kan je een splitscreen hack op zetten want officieel voor PC ondersteund het geen splitscreen.Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:56:
Gisteren dual play getest op de 760. Leuk, maar niet meer dan een gimmick. Echt bruikbaar is het niet vanwege de crosstalk.
De Dual play is leuk om te hebben. Maar erg veel nut heeft het nog niet omdat er erg weinig spellen zijn met splitscreen ondersteuning. Voor de console zijn er wel wat meer waarschijnlijk. Maar die heb ik geen en ik speel alles op mijn HTPC.
Jammer dat in dual play modus je dan lange uitgerekte hoofden ziet want het halve beeld(1 screen) wordt natuurlijk uitgerekt tot een volledig beeld.
Dan is het uiteindelijk toch nog mooier om zonder dual play met gewone splitscreen te spelen.
Wat is jullie ervaring met dual play en splitscreen op de console, wordt het daarop wat beter ondersteund?
[ Voor 41% gewijzigd door SpitfireNL op 28-08-2012 10:13 ]
Verwijderd
Enes_81 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:04:
@proo; Hier in Nederland ook gewoon hoor, kijk eens een paar reacties terug

Verwijderd
Ik heb Plex op mijn computer geinstalleerd, en gebruik windows7.
Maar als ik naar mediakoppeling ga ziet mijn tv geen mediaserver, en kan ook geen apparaat selecteren.
Wat doe ik verkeerd, of ontbreekt er nog?
Dank jullie wel alvast
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 10:28 ]
Heeft iemand toevallig nog ervaring mee of een antwoord op?whiteclear schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:58:
Heeft iemand hier ook ervaring met het opnemen met de LM760 i.c.m. CI+ (UPC)?
Van het weekend heb ik het pauzeren getest. Dit gaat in principe goed.Echter na ongeveer 10-15minuten stopt het pauzeren en dan gaat de uitzending automatisch verder waar het is gepauzeerd. Dit gebeurd elke keer. Ik heb de schijf aangesloten op UPS port 1 (HDD) De externe schijf heeft genoeg vrije ruimte, zeker 280GB+. Het betreft een Seagate Externe passport HDD van 320GB. Stroom via USB
Ah ok nee dat ben ik "nog" niet tegengekomen. Maar ik heb tot nu toe nog maar 1 film compleet gekeken en een stuk van The Avengers en wat demo materiaal van LG en Panasonic. Dit verspringen nog niet gezien in ieder geval.SpitfireNL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:57:
Nee, hij bedoeld dat bij het kijken van Side-by-side 3D, dat dan 1 van de sides een paar milimeter tot zelfs soms bijna een centimeter verspringt van links <---> rechts (vice versa). De andere side blijft dan wel gewoon staan.
Dat verschuiven zie je dan voornamelijk tijdens 3D modus aan de zwarte rand rechts of links die dan verspringt. In het midden van het scherm zelf is dan het beeld gewoon even minder scherp en lijkt alsof het beeld zichzelf aan het bijstellen is.
Precies, zoals spitfireNL al vertelt. Het is echt alsof het aan het kalibreren is. Soms hele tijd niet en soms doet hij het een paar keer achter elkaar.SpitfireNL schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:57:
[...]
Nee, hij bedoeld dat bij het kijken van Side-by-side 3D, dat dan 1 van de sides een paar milimeter tot zelfs soms bijna een centimeter verspringt van links <---> rechts (vice versa). De andere side blijft dan wel gewoon staan.
En zoals gisteren had ik weer niks
Ik heb dat dualplay ook geprobeerd, zowel op de PS3 als de XboX360 met GoW3....Het ziet er niet uit!!!

Heb ik dan liever splitscreen dan deze ongein. Alles is zo uitgerekt en onleesbaar/onspeelbaar als het maar kan.
Mijn poppetje viel gewoon uit het beeld en enorm last van ghosting (Kon omdat de Xbox360 geen High speed HDMI heeft en letterlijk de data overdracht op dualplay niet aankon)
Al met al ben ik wel zeer happy met me tv, alleen dualplay vind ik niet zo'n geslaagd idee. Dit had leuk geweest pas op 4K schermen, omdat de resolutie op zo'n groot scherm wordt doorgehakt dat het er gewoon niet uitziet op alleen 1080P.
Ten tweede, moeten ze echt dat kalibratie van 3D films echt eens aanpakken.
Ik ben blij dat ik voor de 760S ben gegaan en niet de 860S. Ten eerste ga ik niet tegen mijn afstand bediening praten en ten tweede heb ik ook getest dat de "dualcore" weinig toegevoegde waarde heeft voor LG home pagina.
Oke nu komt LG met games voor hun SmartTv. Maar als ik wil gamen doe ik dat of op de pc of de console.
Voor 3D (en dus ook dual play) heb je niet echt high speed HDMI nodig. 1.3 kabel is voldoende zolang je er maar geen HD audio over heen gaat gooien (dan kan je bandbreedte problemen krijgen). Dualplay genereert niet meer of minder data dan een normale 3D film over de kabel (omdat de tv dit zelf regelt en niet de console). Ik gebruik zelf nog 1.3 hdmi kabel voor alle 3d content (htpc) en 3d games op xbox en werkt verder prima ermee. Dual play nog niet geprobeerd maar ik had al wel een beetje verwacht dat het niet helemaal vlekkeloos zou werken. Wel jammer inderdaad want het is wel een leuke functie alleen splitscreen oprekken is ook niet ideaal natuurlijk.Xtr3me4me schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:53:
[...]
Ik heb dat dualplay ook geprobeerd, zowel op de PS3 als de XboX360 met GoW3....Het ziet er niet uit!!!![]()
Heb ik dan liever splitscreen dan deze ongein. Alles is zo uitgerekt en onleesbaar/onspeelbaar als het maar kan.
Mijn poppetje viel gewoon uit het beeld en enorm last van ghosting (Kon omdat de Xbox360 geen High speed HDMI heeft en letterlijk de data overdracht op dualplay niet aankon)
[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 28-08-2012 11:17 ]
Splitscreen en 3D for that matter, stuurt ook gewoon een 1920x1080 signaal naar je tv... zie niet in waarom dat dan meer of minder bandbreedte zou gebruiken dan normaal 1920x1080 beeld. Marketing onzin.keepitfrosty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:14:
[...]
Voor 3D (en dus ook dual play) heb je niet echt high speed HDMI nodig. 1.3 kabel is voldoende zolang je er maar geen HD audio over heen gaat gooien (dan kan je bandbreedte problemen krijgen). Dualplay genereert niet meer of minder data dan een normale 3D film over de kabel (omdat de tv dit zelf regelt en niet de console). Ik gebruik zelf nog 1.3 hdmi kabel voor alle 3d content (htpc) en 3d games op xbox en werkt verder prima ermee. Dual play nog niet geprobeerd maar ik had al wel een beetje verwacht dat het niet helemaal vlekkeloos zou werken. Wel jammer inderdaad want het is wel een leuke functie alleen splitscreen oprekken is ook niet ideaal natuurlijk.
De reparatie gaat via CE Repair. Ik ben benieuwd, toch best risicovol dat flashen van je firmware lijkt me. Dat zoiets mis kan gaan, je zou zeggen dat ze daar een betere oplossing voor bedenken dan het vervangen van je board.
Nee precies het genereert niet meer of minder data mits half SBS. 3d in volle resolutie dan weer wel gezien er dan 2x 1080p over de kabel moet maar dat doet de xbox zowieso niet. 1.4 kabel heb je pas nodig voor volledige resolutie 3D (2x 1080p per oog) en ook HD audio (DTS Master HD) naar je receiver bijvoorbeeld.Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:26:
[...]
Splitscreen en 3D for that matter, stuurt ook gewoon een 1920x1080 signaal naar je tv... zie niet in waarom dat dan meer of minder bandbreedte zou gebruiken dan normaal 1920x1080 beeld. Marketing onzin.
[ Voor 25% gewijzigd door keepitfrosty op 28-08-2012 11:50 ]
Wat stuurt dan een 2x 1080p signaal uit?keepitfrosty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:45:
[...]
Nee precies het genereert niet meer of minder data mits half SBS. 3d in volle resolutie dan weer wel gezien er dan 2x 1080p over de kabel moet maar dat doet de xbox zowieso niet. 1.4 kabel heb je pas nodig voor volledige resolutie 3D (2x 1080p per oog) en ook HD audio (DTS Master HD) naar je receiver bijvoorbeeld.
Blu ray spelers bijvoorbeeld voor actieve shutter 3d tv's. Actieve 3D heb je 1080p beeld per oog. Passieve 3D op LG geeft de helf daarvan per oog.Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
Wat stuurt dan een 2x 1080p signaal uit?
Aha ok, dat wist ik niet toen ik mijn keuze maakte. Ik dacht dat active ook op de helft was blijven hangen.keepitfrosty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:55:
[...]
Blu ray spelers bijvoorbeeld voor actieve shutter 3d tv's. Actieve 3D heb je 1080p beeld per oog. Passieve 3D op LG geeft de helf daarvan per oog.
Nee active 3D is ook de enige die full HD 3D kan weergeven. Passief levert de helft in. Dat merk je ook pas als je echt dicht dicht dicht op je tv gaat zitten.Phusebox schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:56:
[...]
Aha ok, dat wist ik niet toen ik mijn keuze maakte. Ik dacht dat active ook op de helft was blijven hangen.
Dat is ook het verschil tussen Active 3D bril a 100 - 150 euro en passief bril a 10 - 30 euro.
Wat je zegt klopt wel, maar er is geen sprake van 2x een 1080p signaal versturen bij actieve 3D. Gewoon één signaal dat om en om wordt vertoond.keepitfrosty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:55:
[...]
Blu ray spelers bijvoorbeeld voor actieve shutter 3d tv's. Actieve 3D heb je 1080p beeld per oog. Passieve 3D op LG geeft de helf daarvan per oog.
Actief:
"Het grote voordeel van actieve shutter brillen boven gepolariseerde (passieve) brillen is dat elk oog een Full HD 3D beeld voorgeschoteld kan krijgen. De beelden worden niet tegelijkertijd, maar na elkaar vertoond."
Passief:
"Een nadeel van passieve brillen is dat de twee beelden (een voor elk oog) tegelijkertijd getoond moeten worden. Een Full HD 3D resolutie (1080 x 1920) is hierdoor niet mogelijk. Aan de andere kant blijft de frame rate (refresh rate) met deze methode wel hoog wat stokkende horizontale bewegingen en vervormde snelle bewegingen voorkomt."
Bron: http://www.3dtvmagazine.n...e-en-passieve-3d-brillen/
[ Voor 10% gewijzigd door Raziel op 28-08-2012 12:58 ]
Het om en om tonen doet de tv maar het signaal (frame packing) bevat wel ongeveer dubbel zoveel data voordat het bij de tv aankomt. De tv gaat het dan om en om tonen voor de ogen (shutter).VanRoyal schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:49:
[...]
Wat je zegt klopt wel, maar er is geen sprake van 2x een 1080p signaal versturen bij actieve 3D. Gewoon één signaal dat om en om wordt vertoond.
Actief:
"Het grote voordeel van actieve shutter brillen boven gepolariseerde (passieve) brillen is dat elk oog een Full HD 3D beeld voorgeschoteld kan krijgen. De beelden worden niet tegelijkertijd, maar na elkaar vertoond."
Passief:
"Een nadeel van passieve brillen is dat de twee beelden (een voor elk oog) tegelijkertijd getoond moeten worden. Een Full HD 3D resolutie (1080 x 1920) is hierdoor niet mogelijk. Aan de andere kant blijft de frame rate (refresh rate) met deze methode wel hoog wat stokkende horizontale bewegingen en vervormde snelle bewegingen voorkomt."
Bron: http://www.3dtvmagazine.n...e-en-passieve-3d-brillen/
Kijk, dat wist ik dan weer nietkeepitfrosty schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:03:
[...]
Het om en om tonen doet de tv maar het signaal (frame packing) bevat wel ongeveer dubbel zoveel data voordat het bij de tv aankomt. De tv gaat het dan om en om tonen voor de ogen (shutter).
Edit: heb me nog niet helemaal ingelezen in frame packing, maar als het beeld toch om en om wordt getoond, waarom zou je dan 2e keer zoveel data sturen?
[ Voor 17% gewijzigd door VanRoyal op 28-08-2012 13:12 ]
Ja eens. Ik heb beneden een samsung c8700 tv met actieve shutter brillen en boven de lm660 passief. En moet toegeven dat ik passief kijken wel als plezieriger ervaar. De bril die ik heb voor actief is niet heel erg zwaar maar je voelt het wel meer. Ook overdag kijken met ramen geeft inderdaad dat flikkerige beeld in het raam. Passief is ook wat rustiger voor het oog en het beeld wordt wat minder donker. Wel ervaar ik soms bij passief dat randen van objecten wat karteltjes vertonen bij het verplaatsen van de camera tijdens een scene vanwege de overgang van de lijnen op het scherm van het linkeroog naar rechteroog etc. Maar dat is minimaal. Tevens bij actief gaat het 3d effect verloren wanneer je hoofd kantelt (lig houding bijvoorbeeld). Passief heeft dit niet.Raziel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:58:
Vergeet dan niet te vertellen dat actief wel als nadeel heeft dat je last kan hebben van flikkerend beeld en dat je zwaardere bril op je neus hebt met een batterij en electronica erin (niet fijn als je al brildragend bent). Wat dus gelijk het voordeel is van passief 3D is.
Ik denk omdat frame packing geen onderscheid maakt in actieve of passieve 3d. En de beelden voor elk oog gewoon allebei doorstuurt. De tv regelt dan verder wat die er mee moet doen.VanRoyal schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:08:
[...]
Kijk, dat wist ik dan weer nietWeer wat geleerd.
Edit: heb me nog niet helemaal ingelezen in frame packing, maar als het beeld toch om en om wordt getoond, waarom zou je dan 2e keer zoveel data sturen?
En passieve 3D heeft op dit moment nog niets aan frame packing. De meeste 3D is dan ook sequential of side-by-side 3D.
Volgens mij gebruikt elke 3D Blu Ray speler deze techniek om 3D door te sturen die op een BR schijf staat. Maar goed we gaan zo wel erg off topic denk ik haha.Robino schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:06:
Frame packing toepassen bij FH3D kan, maar het is niet gezegd dat het al gebruikt wordt. Het stelt namelijk niet alleen eisen aan de kabel (HDMI 1.4), maar ook aan de ontvangende kant. Want een frame is opeens 2x zo groot (hoog) en het kost rekenkracht om zo'n frame weer in 2 1080p frames te splitsen. Daarnaast ondersteunt bijvoorbeeld de PS3 geen HDMI 1.4 en moeten er daarom trucjes worden toegepast om wel frame packing voor 3D te kunnen toepassen.
En passieve 3D heeft op dit moment nog niets aan frame packing. De meeste 3D is dan ook sequential of side-by-side 3D.
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 28-08-2012 14:20 ]
LG heeft laten weten dat de Cinema 3D Smart TV's van het bedrijf nu over Game World beschikken. Dit is een nieuwe Smart TV portal waarmee spelletjes gespeeld kunnen worden op de televisie.
De spelletjes die gespeeld kunnen worden zijn vergelijkbaar met die op mobiele telefoons en tablets. Het gaat in de meeste gevallen om kindvriendelijke spellen.
Game World stelt de gebruiker in staat om spelletjes te downloaden en te installeren op de televisie. Denk hierbij aan simpele spelletjes onderverdeelt in categorieën als RPG, actie of arcade. Deze 2D en 3D spelletjes kunnen dan vervolgens bestuurt worden met de Magic Remote van LG.
De controller wordt standaard niet meegeleverd met de Cinema 3D Smart TV's maar moet los worden aangeschaft. Het is ook mogelijk om een controller van een ander merk te gebruiken, die geschikt zijn voor LG's Cinema 3D Smart Tv's.
Jofels
Helaas is de kwaliteit niet al te hoog en de resolutie maar 960x540.
Voorbeeld:

Verwijderd
heb zelfde tv met Ci van upcwhiteclear schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:28:
[...]
Heeft iemand toevallig nog ervaring mee of een antwoord op?
dit gebeurd bij mij ook, ik heb 550gb schijfje eraan hangen
oplossing heb ik niet
Niet zelf echt veel bijzondere dingen gezien, jammer dat je geen changelog kan vinden erover wat ze precies aangepast hebben!
Beetje jammer van LG
Hoe heb je die app gevonden in de app store? Ik kan de lg magic app maar niet vinden.Enes_81 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:19:
Hé, ik kom er net achter dat ik nu screenshots kan maken via de LG Magic app vanaf mijn iPhone, vóór de firmware update op mijn 42lm620s kreeg ik via de app de melding dat de optie nog niet beschikbaar was.
Voorbeeld: [afbeelding]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd

Wat een prachtig ding is het toch
Ik ben niet al te kritisch, maar ik heb helemaal niks gemerkt van dat het zwart op het scherm niet helemaal zwart is, of clouding o.i.d. Het beeld is naar mijn mening helemaal goed.
Zoals je ziet staat hij op het voetje. Dat heb ik expres gedaan. Toen het Ikea-ophangsysteem eraan ging, waarmee ik dacht er wel even goedkoop vanaf te komen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936/), kwam ik erachter dat de rail er ongeveer een halve centimeter bovenuit komt. Dat vond ik toch wel erg lullig, dus hij ging er weer vanaf. Ik weet niet hoe het zit met andere maten van deze tv, maar voor de 42" raad ik het Ikea-ophangsysteem dus af.
Maar ik merk dat ik hem toch vaak draai. Ik ben nu op zoek naar een zo goedkoop mogelijke wandbeugel die zowel horizontaal als verticaal kan kantelen. Dat verticaal is belangrijk: hij staat namelijk op een hoogte waarbij mijn ooghoogte ongeveer bij het LG-logo zit. Bij mijn vorige tv was dat geen probleem, maar ik merk dat bij het 3D kijken de verticale kijkhoek erg gevoelig is. 3D komt niet uit de verf op deze manier. Als ik erbij ga staan weer wel.
Nog iets wat me opviel: Als ik een filmpje wil kijken in 3D World om het 3D-effect te bewonderen moest ik het filmpje al snel 5 minuten laten bufferen om hem volledig in goede kwaliteit te kijken. Anders worden enkele hi-res beelden afgewisseld door vele beelden met lage resolutie waardoor het 3D-effect verdwijnt, en de volgende blokkerige ellende:

Conclusie: je hebt een echt goeie internetverbinding nodig voor 3D World. Die ik blijkbaar niet heb
Verder props voor de Magic Remote. Heel goed te besturen. Tekst invoeren duurt natuurlijk een stuk langer dan met een fysiek toetsenbord (en waarom zijn de schermtoetsenborden niet QWERTY?), maar het is opvallend snel gepiept. En ik wissel vaak van afstandsbediening, ik gebruik ze eigenlijk samen. De Magic Remote heeft nu eenmaal niet zoveel functies als de andere afstandsbediening.
Nu moet ik nog even Googlen naar een goeie CI+-module voor mijn Ziggo Smartcard. En uitzoeken hoe ik er 3D-films werkend op krijg vanaf mijn externe harddisk.
Ziet er heel netjes uit. Ik zelf heb de 55`LM760S.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:14:
Nou, na lang wachten bij Max ICT hij is binnen hoor! Mijn 42LM660s. Ziehier een snelle telefoonfoto. Kijk 'm glimmen:
[afbeelding]
Wat een prachtig ding is het tochAls hij eenmaal staat is hij toch weer een stuk mooier (en groter!) dan in de winkel.
Ik ben niet al te kritisch, maar ik heb helemaal niks gemerkt van dat het zwart op het scherm niet helemaal zwart is, of clouding o.i.d. Het beeld is naar mijn mening helemaal goed.
Zoals je ziet staat hij op het voetje. Dat heb ik expres gedaan. Toen het Ikea-ophangsysteem eraan ging, waarmee ik dacht er wel even goedkoop vanaf te komen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936/), kwam ik erachter dat de rail er ongeveer een halve centimeter bovenuit komt. Dat vond ik toch wel erg lullig, dus hij ging er weer vanaf. Ik weet niet hoe het zit met andere maten van deze tv, maar voor de 42" raad ik het Ikea-ophangsysteem dus af.
Maar ik merk dat ik hem toch vaak draai. Ik ben nu op zoek naar een zo goedkoop mogelijke wandbeugel die zowel horizontaal als verticaal kan kantelen. Dat verticaal is belangrijk: hij staat namelijk op een hoogte waarbij mijn ooghoogte ongeveer bij het LG-logo zit. Bij mijn vorige tv was dat geen probleem, maar ik merk dat bij het 3D kijken de verticale kijkhoek erg gevoelig is. 3D komt niet uit de verf op deze manier. Als ik erbij ga staan weer wel.
Nog iets wat me opviel: Als ik een filmpje wil kijken in 3D World om het 3D-effect te bewonderen moest ik het filmpje al snel 5 minuten laten bufferen om hem volledig in goede kwaliteit te kijken. Anders worden enkele hi-res beelden afgewisseld door vele beelden met lage resolutie waardoor het 3D-effect verdwijnt, en de volgende blokkerige ellende:
[afbeelding]
Conclusie: je hebt een echt goeie internetverbinding nodig voor 3D World. Die ik blijkbaar niet heb![]()
Verder props voor de Magic Remote. Heel goed te besturen. Tekst invoeren duurt natuurlijk een stuk langer dan met een fysiek toetsenbord (en waarom zijn de schermtoetsenborden niet QWERTY?), maar het is opvallend snel gepiept. En ik wissel vaak van afstandsbediening, ik gebruik ze eigenlijk samen. De Magic Remote heeft nu eenmaal niet zoveel functies als de andere afstandsbediening.
Nu moet ik nog even Googlen naar een goeie CI+-module voor mijn Ziggo Smartcard. En uitzoeken hoe ik er 3D-films werkend op krijg vanaf mijn externe harddisk.
Maar even over je 3D-films via de externe disk. Zorg ervoor dat je films .mkv zijn. En .srt subtitles.
Zelf het streamen via externe HDD gaat uitstekend. Half OU of Side by Side (SBS) werkt uitstekend!
Qua streamen: ik lees net dat SMB ook mogelijk moet zijn. Nog niet getest, maar op google is prima te vinden hoe je dat aan kunt zetten
Scheelt je weer een externe HDD of de instalatie van plex oid
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Al wat content (voornamelijk donkere scenes in films) gekeken dan in een matig verlichte of donkere omgeving? Dan zie je wel dat het IPS scherm wat te wensen overlaat qua zwartwaarde. Verder congrats met je tv natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:14:
[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 29-08-2012 10:36 ]
Verwijderd
kan je vertellen hoe je plex werkend heb gekregen?Enes_81 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:19:
Hé, ik kom er net achter dat ik nu screenshots kan maken via de LG Magic app vanaf mijn iPhone, vóór de firmware update op mijn 42lm620s kreeg ik via de app de melding dat de optie nog niet beschikbaar was.
Voorbeeld: [afbeelding]
ik krijg geen verbinding met mijn computer
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 10:45 ]
Verwijderd
Ik wilde toen even controleren hoe het beeld was van een film met DTS geluid, ik dacht het DTS geluid nog te moeten omzetten.
Wat bleek, het DTS geluid wordt nu gewoon afgespeeld.
Sinds wanneer is dit?
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 10:47 ]
Ik weet niet welk telefoon je hebt maar de app staat zowel in de App Store als in de Play Store.keepitfrosty schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:39:
[...]
Hoe heb je die app gevonden in de app store? Ik kan de lg magic app maar niet vinden.
Via mijn iPhone 4S kan ik hem gewoon vinden in de App Store, maar met de One X van mijn zusje kon ik hem niet vinden in de Play Store van Google en als ik via de browser probeer te installeren kreeg ik een melding van niet compatibel. Nou heb ik de .apk uiteindelijk ergens los gevonden en na installatie werkt het wel gewoon.
Iemand heeft je al eerder deze vraag gesteld, maar daar heb ik geen antwoord van gezien.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:42:
[...]
kan je vertellen hoe je plex werkend heb gekregen?
ik krijg geen verbinding met mijn computer
Heb jij wel de Media Server i.p.v de Media Center geïnstalleerd?
Beide kan je vinden op deze pagina.
Als je dat wel hebt, vertel dan even op welk punt je precies vastloopt.
Verwijderd
waar had je het gelezen over SMB ?The Eagle schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:30:
Qua streamen: ik lees net dat SMB ook mogelijk moet zijn. Nog niet getest, maar op google is prima te vinden hoe je dat aan kunt zetten
beetje zitten googlen, maar kan niets vinden
Verwijderd
Enes_81 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:28:
[...]
Iemand heeft je al eerder deze vraag gesteld, maar daar heb ik geen antwoord van gezien.
Heb jij wel de Media Server i.p.v de Media Center geïnstalleerd?
Beide kan je vinden op deze pagina.
Als je dat wel hebt, vertel dan even op welk punt je precies vastloopt.

ik ga bekijken hoe dit werkt
Verwijderd
Ik heb hier een .mkv'tje waarin ik twee schermen zie, links en rechts (bijna) hetzelfde. Betekent dat misschien dat dit bestand alleen geschikt is voor actieve 3D-tv's?Xtr3me4me schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:23:
[...]
Maar even over je 3D-films via de externe disk. Zorg ervoor dat je films .mkv zijn. En .srt subtitles.
Dankjewel voor de Quantis-tip! Dat scheelt me weer zoekenThe Eagle schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:30:
@Saaaaab: Qua CI module: de Quantis schijnt de beste / snelste te zijn. Ik heb zelf een Smit in mijn 760s zitten en ook dat gaat goed, maar de quantis schijnt sneller te zijn.
Het SMB en 'losse' DNLA zonder ondersteunend programma wilde bij mij niet echt lukken (deze tutorial gevolgd: http://www.test-aankoop.b...timediaserver-s730203.htm), hij ziet mijn gedeelde mappen niet. Maar ik ben ook een beetje een n00b, misschien mis ik iets. Nero Mediahome en Flex werken gelukkig gewoon!
Ja, gisteravond heb ik flink naar de tv gekeken. Ik moet zeggen dat ik toen niet echt heb gelet op clouding of zwartwaarden. Vanavond eens doen! En dankjewelkeepitfrosty schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:35:
[...]
Al wat content (voornamelijk donkere scenes in films) gekeken dan in een matig verlichte of donkere omgeving? Dan zie je wel dat het IPS scherm wat te wensen overlaat qua zwartwaarde. Verder congrats met je tv natuurlijk
Verwijderd
ik heb een android, en app werkt perfect op htc X en transformer primeXtr3me4me schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:38:
Sorry maar ik kan de LG magic app ook niet vinden via me Iphone 4S appstoreook vaag dit!
http://itunes.apple.com/us/app/lg-magic/id509979485?mt=8
is deze niet de goede dan?
Nee je moet in de 3D instellingen aanzetten side by side. Je hebt als je 3D knopje gebruikt (3d instellingen) de mogelijkheid voor boven - beneden of links en rechts.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:47:
[...]
Ik heb hier een .mkv'tje waarin ik twee schermen zie, links en rechts (bijna) hetzelfde. Betekent dat misschien dat dit bestand alleen geschikt is voor actieve 3D-tv's?
Ja is wel de goede maar deze staat in de US appstore in de NL appstore blijkbaar niet te vinden terwijl bij talen gewoon Nederlands staat?? Vage zooi ja weer en heb geen zin om een extra Apple ID aan te maken voor de US store.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:47:
[...]
ik heb een android, en app werkt perfect op htc X en transformer prime
http://itunes.apple.com/us/app/lg-magic/id509979485?mt=8
is deze niet de goede dan?
Hmm, ik zie het nu ja. Blijkbaar staat hij niet meer in de Nederlandse App Store, ik heb hem zo'n twee weken geleden geïnstalleerd en toen stond hij er nog wel op.Xtr3me4me schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:38:
Sorry maar ik kan de LG magic app ook niet vinden via me Iphone 4S appstoreook vaag dit!
Als ik de Play Store link open op de One X van mijn zusje, dan geeft deze ook de melding dat deze niet te downloaden is in "uw land".
Erg vreemd dus.
[ Voor 0% gewijzigd door NSG op 29-08-2012 11:56 . Reden: geherinstalleerd = geïnstalleerd ]
Ja inderdaad terwijl er nog wel LG apps staan voor de 2011 televisies en daar in de app tekst wordt aangegeven dat je voor de 2012 modellen de LG Magic app moet downloaden die er dus niet meer is nuEnes_81 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
Hmm, ik zie het nu ja. Blijkbaar staat hij niet meer in de Nederlandse App Store, ik heb hem zo'n twee weken geleden geherinstalleerd en stond hij er nog wel op.
Als ik de Play Store link open op de One X van mijn zusje, dan geeft deze ook de melding dat deze niet te downloaden is in "uw land".
Erg vreemd dus.

Verwijderd
Oh shi-Xtr3me4me schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:49:
[...]
Nee je moet in de 3D instellingen aanzetten side by side. Je hebt als je 3D knopje gebruikt (3d instellingen) de mogelijkheid voor boven - beneden of links en rechts.
Mijn held
Hier een apk voor de magic app, gevonden op:
AVforums
Edit: zie nu dat je de Apple app bedoelt, nou ja voor android gebruikers is het misschien handig...
[ Voor 14% gewijzigd door DJNelis op 29-08-2012 12:04 ]
Is er iets waarmee ik de LG (42LM620) als fileserver kan gebruiken?
Ik heb er nu een HDD op aangesloten en kan streamen. Maar het zou ook wel beter zeker als ik gewoon van mijn PC files kan uploaden naar de HDD.
Ik heb op google en op fora nog niets kunnen vinden, dus hopelijk heb ik hier meer geluk.
Zo'n HDD moet je voornamelijk voor het pauzeren van live TV en het opnemen gebruiken
De meeste sites die ik tegenkwam waren in het Frans (maar dat kan ik lezen). Bijvoorbeeld deze: http://www.hdfever.fr/201...60s-47lm760s-et-55lm760s/Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:36:
[...]
waar had je het gelezen over SMB ?
beetje zitten googlen, maar kan niets vinden
Daar wordt over CIFS gepraat, en dat is gewoon SMB
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bedankt voor je reactie
Omdat ik niet steeds mijn pc aan wil zetten en mijn netwerk niet super is.
Het lijkt me dat er vast wel iets op verzonnen is.
Lol net met hun webcare afdeling getweet en komen eerst met de melding ja hoor de app is er nog steeds kijk maar eens hier. Blijkbaar weten ze het verschil niet tussen een appstore en een website die linkjes heeft naar de appstore. Wanneer ik dat aangeef en dat de link naar de daadwerkelijke appstore het nog steeds niet doet komen ze terug oh dan betekent dat de app alleen voor android in europa beschikbaar is?? zucht..Enes_81 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
Hmm, ik zie het nu ja. Blijkbaar staat hij niet meer in de Nederlandse App Store, ik heb hem zo'n twee weken geleden geïnstalleerd en toen stond hij er nog wel op.
Erg vreemd dus.
Ja, dat heet een USB aansluitingknoflo0k schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:44:
@The Eagle
Bedankt voor je reactie
Omdat ik niet steeds mijn pc aan wil zetten en mijn netwerk niet super is.
Het lijkt me dat er vast wel iets op verzonnen is.
Ik weten niet 100% zeker, maar op het moment dat je de HDD aan de HDD USB aansluiting hangt, wil ie je HDD eerst initiëren voor gebruik, ik meen zelfs ook als dat al gedaan is. Dat zou betekenen dat je er via USB iig niks op kunt zetten - en idd, daar is dat ding ook niet voor bedoeld. Hij is alleen voor opnemen en timeshift.
Hang je hem aan een andere aansluiting dan kun je een externe HDD alleen als opslagmedium gebruiken (dus vanaf HDD afspelen). Er is verder voor zover ik weet geen mogelijkheid om dingen vanaf je PC rechtstreeks op je LG te zetten. Wel logisch ook; de TV is immers altijd de client, en niet de server
Ook met bewegende beelden als iemand bijvoorbeeld zijn hoofd draait komt dit wazig over. Gister zag ik het goed bij EditieNL. Toen lieten ze foto's zien van lijsttrekkers die op de 2e plaats staan met hun naam erbij. De foto's bewogen van links naar rechts (slide) en hun namen waren gewoon onleesbaar doordat de fotos van links naar rechts gingen, erg vervaagd.
Is er iets met mijn TV of herkennen jullie dit?
Instelling staan als: Flatpanelshd
Picture preset: Expert 2
Backlight 47
Contrast 85
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Colour Gamut Standard
Edge enhancer Off
Color Filter Off
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Black level Low
LED local dimming Off
TruMotion Off
Color temperature Warm
Gamma 2.2
RGB Method 2 point
R high -6
G high -11
B high 18
R low -1
G low -2
B low 4
Het probleem heb ik ook.whiteclear schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:04:
Gisteren weer zitten irriteren aan het feit dat bij sommige scenes de randen om personages korrelig over komen. Ook merk ik dit bij sommige reclames dat het op mijn 55LM760 wazig en korrelig overkomt en bij mijn oude Samsung 32inch HDready scherper...
Ook met bewegende beelden als iemand bijvoorbeeld zijn hoofd draait komt dit wazig over. Gister zag ik het goed bij EditieNL. Toen lieten ze foto's zien van lijsttrekkers die op de 2e plaats staan met hun naam erbij. De foto's bewogen van links naar rechts (slide) en hun namen waren gewoon onleesbaar doordat de fotos van links naar rechts gingen, erg vervaagd.
Is er iets met mijn TV of herkennen jullie dit?
Instelling staan als: Flatpanelshd
Picture preset: Expert 2
Backlight 47
Contrast 85
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Colour Gamut Standard
Edge enhancer Off
Color Filter Off
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Black level Low
LED local dimming Off
TruMotion Off
Color temperature Warm
Gamma 2.2
RGB Method 2 point
R high -6
G high -11
B high 18
R low -1
G low -2
B low 4
Ik erger me meer als ik films kijk en bij snelle scenes gaat het beeld zo snel en is wazig leek dat het niet natuurlijk overkomt.
Verwijderd
Probeer:
Picture preset: Expert1
Backlight 47
Contrast 85
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Colour Gamut Standard
Edge enhancer Off
Color Filter Off
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Black level Low
LED local dimming Off
TruMotion Off
Color temperature Warm
Gamma 2.2
RGB Method 2 point
R high -6
G high -11
B high 18
R low -1
G low -2
B low 4
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799
Kijk ik hier nu raar tegen aan of post je nu dezelfde instellingen als waar @whiteclear zijn tv al op heeft staan?Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:26:
@whiteclear @Layziechino
Probeer:
Backlight 47
Contrast 85
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Colour Gamut Standard
Edge enhancer Off
Color Filter Off
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Black level Low
LED local dimming Off
TruMotion Off
Color temperature Warm
Gamma 2.2
RGB Method 2 point
R high -6
G high -11
B high 18
R low -1
G low -2
B low 4
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799
Verwijderd
Nja, geloof dat ik toe ben aan een nieuwe bril, zie nu dat je exact dezelfde instelling hebt.
Overweeg de 42lm760 aan te schaffen, maar als ik jullie zie, denk ik dat ik toch voor een andere tv moet gaan.
Lijkt me niet fijn als bewegende beelden niet strak zijn.
In de winkel zag ik daar niets van.
Zijn de wazige beelden bij beweging ook zichtbaar bij HD uitzendingen?
Ik ook nergens last van bij snelle bewegende beelden, tenzij true motion aanstaat, dan krijg ik een vage gloed/rand om bewegende objecten heen.Xtr3me4me schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:47:
Ik snap niet dat jullie er last van hebben! Ik heb echt haarscherp beeld en ook snelle bewegingen zoals actie films ook super goed!!
Wat ik verder wel merk is dat bij 3d films hij het beeld probeert te corrigeren, maar dat hebben meer mensen zoals ik hier lees. Misschien dat ze dat met een update kunnen verhelpen.
edit: 55lm760s met de laatste update
[ Voor 3% gewijzigd door mitchel op 30-08-2012 12:16 ]
Wellicht moet je dan een plasma scherm overwegen. LCD heeft namelijk altijd wel last van een wat waziger beeld tijdens snelle scenes. Plasma heeft dit nagenoeg niet tot amper. Ik vind het persoonlijk wel redelijk bij dit scherm (lm660) maar het kan zeker beter. Mijn samsung beneden doet het stukken beter maar zit ook in een andere prijsklasse. Maar ook daar kan je het blurring wel zien soms.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:43:
Verwijderd in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up"
Nja, geloof dat ik toe ben aan een nieuwe bril, zie nu dat je exact dezelfde instelling hebt.
![]()
Overweeg de 42lm760 aan te schaffen, maar als ik jullie zie, denk ik dat ik toch voor een andere tv moet gaan.
Lijkt me niet fijn als bewegende beelden niet strak zijn.
In de winkel zag ik daar niets van.
Zijn de wazige beelden bij beweging ook zichtbaar bij HD uitzendingen?
[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 30-08-2012 12:29 ]
Verwijderd
Of is er eenduidig een winnaar aan te wijzen?
Geloof dat ik vooral beeldkwaliteit belangrijk vind, internet/3d zijn ondergeschikt.
Waar moet je dan op letten?
HD uiteraard,
Maar het aantal hrtz,..
Merk,...
Andere features,...
In de ideale afstemming,( www.flatpanelshd.c...howfull&id=1333359799 ) van de LGlm760, valt me op dat er veel features uit worden gezet.
Misschien kort door de bocht, maar waarom dan kiezen/betalen voor een tv met al deze mogelijkheden als je ze toch uitzet?
Verwijderd
Calibrations:
POST CALIBRATION SETTINGS: GAMUT
Energy Saving OFF
Picture Mode ISF Expert 1
Backlight 41
Contrast 86
Brightness 57
H Sharpness 25
V Sharpness 25
Color 58
Tint G6
Super Resolution OFF
LED Local Dimming OFF
Dynamic Contrast OFF
Noise Reduction OFF
MPEG Noise Reduction OFF
Black Level LOW
Color Gamut STANDARD
Edge Enhancement OFF
Color Filter OFF
Color Temp WARM
GAMMA 2.2
Method 2 Point IRE
Pattern OUTER
COLOR MANAGEMENT SYSTEM WHITE BALANCE
Color Tint Luminance
Red 1 5 2
Green 3 6 0
Blue -10 -8 2
Yellow -2 -1 0
Cyan 3 8 1
Magenta -3 0 0
http://reviews.lcdtvbuyin...calibration-settings.html
Welke instellingen?mitchel schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:16:
[...]
Ik ook nergens last van bij snelle bewegende beelden, tenzij true motion aanstaat, dan krijg ik een vage gloed/rand om bewegende objecten heen.
Wat ik verder wel merk is dat bij 3d films hij het beeld probeert te corrigeren, maar dat hebben meer mensen zoals ik hier lees. Misschien dat ze dat met een update kunnen verhelpen.
edit: 55lm760s met de laatste update
Ik merk het vooral met DVD's en digitale tv (HD)
Bij BluRay is dit veel minder tot niet? Ik ga nog een keer testen met een BluRay film. Iemand een tip?
Ook merk ik bij een.mkv half SBS via de HDD dat het wazig is bij snelle beelden. Zoals bij Avatar als Jake voor het eerst gaat rennen tijdens de scene als het modder naar het beeld vliegt. Dit is vele malen scherper bij een volledige BluRay (niet 3D) maar lijkt me logisch omdat een BluRay schijfje beter is dan een download van 10GB
ter info: ik heb nog niet de laatste FW voorgeschoteld gekregen voor mijn 55LM760 waar meerdere hier over praten.
[ Voor 5% gewijzigd door whiteclear op 30-08-2012 14:06 ]
De LM760S 55"
Effect op snelle beelden.
Ik zelf heb hem uit en ik heb al ongeveer 16 3D films bekeken en allemaal perfect! Ook .mkv van +/- 10GB groot.
Ik heb nergens last van de bewegingen en dit zijn mijn tv instellingen:
Backlight 47
Contrast 85
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Colour Gamut Standard
Edge enhancer Off
Color Filter Off
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Black level Low
LED local dimming Off
TruMotion Off
Color temperature Warm
Gamma 2.2
RGB Method 2 point
R high -6
G high -11
B high 18
R low -1
G low -2
B low 4
[ Voor 3% gewijzigd door whiteclear op 30-08-2012 15:22 ]
werkt alleen Nog niet
Jofels
de uitzending gemist werkt wel als je premium content initialiseert onder support in het menu.Jofels schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:15:
programma pict. van sbs 6 veronica en npo (programma gemist) staan er nu tussen![]()
werkt alleen Nog niet
de sbs app idd nog niet.
Voor mij in ieder geval nooit meer LG, wat een rommel.
Ga je daar mee akkoord dan? Dat ze de tv meenemen en je niks vervangends krijgt? Als ze dat hier flikken zaterdag dan zeg ik "laat LG maar meteen het geld terugstorten dan", mogen ze hem houden.SteffenV schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:39:
Vandaag is de monteur van CE Repair langsgekomen om mijn week oude 670s te repareren. TV was na een uur spelen al stuk, alleen nog maar geluid. Moederbord vervangen maar dat mocht niet baten, TV is mee met monteur, hopen dat ie volgende week klaar is.
Voor mij in ieder geval nooit meer LG, wat een rommel.
Of ze repareren hem hier ter plekke of ze komen maar terug met een compleet nieuw toestel, zeker als ie sinds dag 1 al gaar is.
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:01:
Bij een ander merk had dat niet kunnen gebeuren dan?
Dat zelfs mopperkont hier verbaasd over is!
Nope, hier werkt niks. Overigens lekker duidelijk die 'initialisation' want die kun je oneindig blijven herhalen en je krijgt nooit een melding dat iets gelukt is.nemmiesis29 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:49:
[...]
de uitzending gemist werkt wel als je premium content initialiseert onder support in het menu.
de sbs app idd nog niet.

Oh nice, probeerde de initialisation nog een keer een nu zijn de apps helemaal weg, dus NPO, SBS en Veronica. Goed bezig LG.
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 31-08-2012 07:37 ]
Ik heb wat recenties gelezen over die Sharp en kom nu al 2x hetzelfde verhaal tegen van een verkoper bij TVaudio de Sharp heeft aangeraden.
Reflecteert het scherm echt storend / meer? Heeft iemand die 2 TV's bij elkaar gezien?
Ik heb de LG wel in de MM gezien maar daar staat hij achterin onder TL verlichting en is het allemaal niet te vergelijken.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
De LG heeft een redelijk glanzend scherm, net niet zo erg als plasma maar wel in de buurt. Kijk je dus vooral overdag tv en/of heb je een groot raam achter naast je tv dan kun je hier wel hinder van ondervinden. Echter ook met een mat scherm geldt dat een ruimte die je kunt verduisteren sowieso het beste is om tv te kijken bij veel daglicht.janvanduschoten schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:30:
Ik was gisteren van plan om de pricewatch: LG 42LM620S te gaan bestellen toen mij aan de telefoon werd gevraagd of ik dat wel zeker wist wan het contrast is wat minder en ook schijnt het paneel te reflecteren. Ik kon beter een pricewatch: Sharp LC40LE630 want die zou een beter contrast hebben en een mat paneel wat prettiger kijkt.
Ik heb wat recenties gelezen over die Sharp en kom nu al 2x hetzelfde verhaal tegen van een verkoper bij TVaudio de Sharp heeft aangeraden.
Reflecteert het scherm echt storend / meer? Heeft iemand die 2 TV's bij elkaar gezien?
Ik heb de LG wel in de MM gezien maar daar staat hij achterin onder TL verlichting en is het allemaal niet te vergelijken.
De Sharp heeft ook geen 3D (of ik dat ga gebruiken vraag ik me ook af maar proberen ga ik het wel) en schijnt qua software minder te zijn. Het gaat denk ik toch geen Sharp worden.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Kan jij niet beter een andere tv aan gaan schaffen? Over de afgelopen 10 pagina's is er niet één positief woord uit je mond gekomen over de televisiePhusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:34:
[...]
Nope, hier werkt niks. Overigens lekker duidelijk die 'initialisation' want die kun je oneindig blijven herhalen en je krijgt nooit een melding dat iets gelukt is.
Oh nice, probeerde de initialisation nog een keer een nu zijn de apps helemaal weg, dus NPO, SBS en Veronica. Goed bezig LG.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Het design is mooi... there I said it.sjorremans schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:19:
[...]
Kan jij niet beter een andere tv aan gaan schaffen? Over de afgelopen 10 pagina's is er niet één positief woord uit je mond gekomen over de televisie
Maar goed, moet ik het dan maar normaal vinden dat:
- er best veel backlight bleeding aanwezig is
- ik binnen 2 weken evenzoveel defecte toestellen heb gehad
- er dus een streep verticaal over het beeld loopt, te allen tijde
- apps niet werken en daarna plotseling zomaar verdwijnen
Dat de zwartwaarde het niet haalt bij Sony of Samsung wist ik van te voren, maar dat nam ik op de koop toe. De andere bugs en defecten niet.
Ben het overzicht een beetje kwijt namelijk. Kreeg gisteren op de TV een update melding, maar ik wil wel weten dat ik vanavond nog gewoon kan kijken
Maar welke versie was nou zo brak
De FW die nu openstaat voor directe upgrade via de TV zelf zijn geen problemen van gemeld. Het betreft de FW download die op de website staat/stond en via een USB stick wordt geïnstalleerd. Dit wordt dus afgeraden.The Eagle schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:49:
Ik doe hem toch al nooit via USB. Ding hangt lekker aan de Gbit namelijk
De FW die dus wordt weergegeven als je de tv aan zet (en als je op updates controleer via de tv) wordt gezien als veilig.
Maar een vraagje, waarom zie in zoveel instellingen hier voorbij komen met local dimming op off?
Op een gegeven moment wat ik in een donkere kamer een concert aan het kijken en toen viel me behoorlijk wat backlight bleeding op bij donkere scenes. Vervolgens zag ik dat de TV nog in game mode stond. Daarna op standaard gezet (met local dimming medium) en backlight bleeding weg.. Lijkt me toch wel nuttige setting of mis ik een nadeel?
anathema
Klopt vind ook dat local dimmming op aan betere zwartweergaves geeft dan als het uit staat,dus gewoon lekker aanlaten.anathema schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:31:
Ik heb nu dit topic wat doorgelezen, heb net namelijk een 47LM660S gekocht. Mooie TV en mooi beeld vooralsnog. Ook input lag in game mode valt me reuze mee, was ik wat bang voor na recensies.
Maar een vraagje, waarom zie in zoveel instellingen hier voorbij komen met local dimming op off?
Op een gegeven moment wat ik in een donkere kamer een concert aan het kijken en toen viel me behoorlijk wat backlight bleeding op bij donkere scenes. Vervolgens zag ik dat de TV nog in game mode stond. Daarna op standaard gezet (met local dimming medium) en backlight bleeding weg.. Lijkt me toch wel nuttige setting of mis ik een nadeel?
kwaliteit is geen HD maar goed te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door nemmiesis29 op 31-08-2012 19:56 ]
Verwijderd
De slechte update was al de vorige, deze is de juiste.The Eagle schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:49:
Ik doe hem toch al nooit via USB. Ding hangt lekker aan de Gbit namelijk
het is gewoon SD kwaliteit.nemmiesis29 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:49:
Bij mij werkte de uitzending gemist app en sbs app ook niet meer,maar na initialisatie werken ze hier perfect.
kwaliteit is geen HD maar goed te doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
beeld is inderdaad minder, maar uitzending uitgemist via mijn decoder is ook van mindere kwaliteit als het origineel.
voordeel is dat hier uitzending gemist van sbs en rtl gratis zijn, via de decoder moet je voor bepaalde items betalen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
yep dat is geen probleem.intoxicated schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:52:
Ik overweeg de 42LM660s te gaan halen. Een vraag die ik nergens concreet beantwoord heb zien worden: Ondersteunt het ding ook gedownloade 3D-content (MKV) ? Ik kwam wel tegen dat Youtube 3D filmpjes het prima doen
Ja is inderdaad geen probleem. Zowel Side by Side als Top and Bottom opnames doet die verder prima. Top and Bottom schijnt de voorkeur te hebben omdat er dan minder van de verticale resolutie verloren gaat vanwege het passieve scherm. Al komt SBS wat meer voor op het web.intoxicated schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:52:
Ik overweeg de 42LM660s te gaan halen. Een vraag die ik nergens concreet beantwoord heb zien worden: Ondersteunt het ding ook gedownloade 3D-content (MKV) ? Ik kwam wel tegen dat Youtube 3D filmpjes het prima doen
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 01-09-2012 10:04 ]