Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motion2 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:01:
[...]

Zou gewoon moeten werken. Ik heb ook de 760S met een Harman Kardon receiver. Via de ARC werkt bij mij wel alles. Wordt het apparaat wel weergegeven in het aansluitingen overzicht? En via Simplink ook zichtbaar?
Zie je bij de geluidsinstellingen van de tv de mogelijkheid van een externe speaker staan?

Ik zazg in de manual van de receiver nog een instelling staan over ARC. Pagina 52 kopje 9, staat deze op HDMI?
http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl
Bedankt voor je reactie. Als ik de simplink app open zie daar alleen de tv staan. Zou daar de receiver bij moeten staan als alles goed zou werken?

Mijn HDMI instellingen op de receiver zijn:
- Bediening : On
- Bedieningsstand : All
- Scherm stroom uit : No
- Stby-doorverb. : Normaal
- TV-AUDIO : via HDMI
- 12V Trigger1 en 2 : OFF

Op de tv staan bij Instellingen-Geluid-Geluidsinstellingen de opties:
-ARC-modus: Aan
- tv speaker: Uit
- uitgang digitaal geluid : automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:47:
Ow is dat bleeding als er een schaduw/streep tegen de kanten aan zit. In mijn zoektocht naar deze betekenissen heb ik nu ook geleerd dat ik best veel clouding heb op mijn 47LM760S. Het lijken op vage wolken die over mijn hele beeld verspreid zijn.
Heel duidelijk als je 1 complete kleur op je beeld hebt staan en vooral met compleet zwart beeld is het het beste te zien.

Zwart is niet echt zwart op bepaalde plaatsen.. op bepaalde delen is het het zelfs soms meer grijs dan zwart... ik heb nu Backlight op "Low" gezet en brightness en contract wat aangepast en is het al velen malen minder geworden maar dan is wit niet echt wit meer te noemen maar juist meer grijs. Dan lever ik weer iets anders in.
Kan je voor dit probleem ook garantie claimen?
Ik heb LG een mail verstuurd incl. foto van de lightbleeding rechtsonder in het scherm. Ik zal jullie op de hoogte houden van de reactie van LG. Hier een foto van mijn tv incl. lightbleeding: http://www.uploadarchief.net/files/download/lightbleed.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 14:44 . Reden: link naar foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Ik heb LG een mail verstuurd incl. foto van de lightbleeding rechtsonder in het scherm. Ik zal jullie op de hoogte houden van de reactie van LG. Hier een foto van mijn tv incl. lightbleeding: http://www.uploadarchief.net/files/download/lightbleed.jpg
IMHO vind ik het er niet heel erg uitzien. Maar in het echt kan het natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Xtr3me4me schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:41:
Mijn bleeding effect is bijna nihil geworden! Iemand had hier een link geplaatst met wat review en ook hele vette instellingen. Ik probeerde het uit en ja hoor bleeding bijna weg bij mij.

Nu is de vraag de ik had. Is het 3D effect beter op actief of passief?
Ik heb gisteren weer film gekeken (Resident evil afterlife) maar of ik zit te ver af van de tv of ik weet niet wat ik verkeerd doe! Heb de 3D settings op max effect gezet.

Ik zit 4,5m van de tv af!
Welke instellingen gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hreuvekamp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10-2021
Nu, na enkele software updates verder, heb ik op mijn 47LM760S versie 46 van de firmware staan. Nog steeds helaas een schokkerig beeld helaas bij 1080P films .... zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of zou ik iets in de instellingen moeten aanpassen.

De automatisch restart (beelduitval enkele keren per uur) is in ieder geval verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Normaliter update ik mijn TV via een USB stick, ik zit op .36 nou zag ik dat .46 uit was, maar als ik die in de TV stop ziet hij geen update. Via scan for updates zie ik ook niks. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

gaizka schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:21:
[...]

Welke instellingen gebruik jij?
Dit zijn mijn instellingen:

Picture preset: Expert1
Backlight 47
Contrast 85
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Colour Gamut Standard
Edge enhancer Off
Color Filter Off
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Black level Low
LED local dimming Off
TruMotion Off
Color temperature Warm
Gamma 2.2
RGB Method 2 point
R high -6
G high -11
B high 18
R low -1
G low -2
B low 4

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

hreuvekamp schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:10:
Nu, na enkele software updates verder, heb ik op mijn 47LM760S versie 46 van de firmware staan. Nog steeds helaas een schokkerig beeld helaas bij 1080P films .... zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of zou ik iets in de instellingen moeten aanpassen.

De automatisch restart (beelduitval enkele keren per uur) is in ieder geval verholpen.
Raar iets heb jij! Ik heb 0,0 problemen met de tv! En die van mij is de 55" model.
1080P beeld loopt perfect zit wel op de .36 update nog en 3D loopt ook subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robino schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:19:
[...]

IMHO vind ik het er niet heel erg uitzien. Maar in het echt kan het natuurlijk anders zijn.
Op de foto is het inderdaad minder erg te zien maar dat komt ook nog omdat de achtergrond niet zuiver zwart was, iets beters kon ik op dat moment helaas niet vinden..
Daarbij moet ik ook zeggen dat ik het sowieso al niet vind kunnen bij een tv van 2600 euro! Dit had ik zelfs nog niet bij mijn ouwe samsung van 4 jaar oud voor 1200 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Raziel schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:22:
Normaliter update ik mijn TV via een USB stick, ik zit op .36 nou zag ik dat .46 uit was, maar als ik die in de TV stop ziet hij geen update. Via scan for updates zie ik ook niks. Hebben meer mensen hier last van?
Het is al vrij lang bekend dat de website uit sync is mat dat wat via de updateserver voor de TV's aangeboden wordt. Is bekend bij LG, maar dus nog steeds niet gefixt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Dat ind ik er niet extreem uitzien. Zo ziet er in de winkel uit en ook bij 55LM660s van vriendin van mij. Deze TV is op dat punt gewoon zwak, zie ook de Tweakers review:

reviews: LG LM670S: schone schijn

Deze TV koop je omdat hij een echt heel mooi design heeft, een gunstige prijs, behoorlijk veel features en een erg goede (passieve) 3d. Je moet hem niet kopen als je enigszins kritisch bent mbt de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Iemand al geld terug van de cashback actie van LG? Zo ja? Hoe lang duurde het tussen het mailtje en het geld op je rekening had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik heb in ieder geval twee weken na de bevestiging van ontvangst nog niks binnen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geduld is een schone zaak ;)

Ter indicatie:
Mijn bevesting van goede ontvangst kreeg ik op 6 juli...het is nu 20 augustus, en nog niks gezien. Ze riepen geloof ik 6 tot 8 weken, dus ik zie het wel komen. Als het er op 6 september nog niet is ga ik wel aan de bel hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Over 4 dagen is het voor mij ook 2 weken. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:18:
[...]

Dat ind ik er niet extreem uitzien. Zo ziet er in de winkel uit en ook bij 55LM660s van vriendin van mij. Deze TV is op dat punt gewoon zwak, zie ook de Tweakers review:

reviews: LG LM670S: schone schijn

Deze TV koop je omdat hij een echt heel mooi design heeft, een gunstige prijs, behoorlijk veel features en een erg goede (passieve) 3d. Je moet hem niet kopen als je enigszins kritisch bent mbt de beeldkwaliteit.
Tja als je een middenklasser gaat vergelijken met de topklasse plasma TV´s qua beeldkwaliteit kom je bedrogen uit.

Daarnaast geeft de reviewer zelf aan van oversaturated kleuren te houden, ik dus niet.

Voor dit geld vind je geen betere LCD beeldkwaliteit. Zeker niet als een brede invalshoek ook nog eens belangrijk is en Passieve 3D een must.

Zelf net besteld bij T-Online-Shop, was 50 euro goedkoper dan op pricewatch 1049 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 10:13
ik heb sinds kort de 47lm760s en nou heb ik een paar half 3d SBS gedownload met ingebakken sub.
Als ik deze via mijn popcornhour C200 probeer af te spelen krijg ik 2x het zelfde op de televisie, nou kan ik bij de 3d knop het laten samenvoegen zodat je het 3d effect krijgt.

Alleen dan krijg ik de ondertiteling dubbel.

Hoe krijg ik mijn subtitels nou ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Dat vraag ik me nou ook af hoe krijg ik mijn ondertitels goed in SBS 3D maar dan op mijn HTPC en .srt ondertitels. ik gebruik voornamelijk gewoon VLC player.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb mijn 55LM760s ook geprobeerd te updaten via USB, nu start hij niet meer op.
Vanmiddag maar eens klantenservice bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
maikelbeerkens schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:19:
ik heb sinds kort de 47lm760s en nou heb ik een paar half 3d SBS gedownload met ingebakken sub.
Als ik deze via mijn popcornhour C200 probeer af te spelen krijg ik 2x het zelfde op de televisie, nou kan ik bij de 3d knop het laten samenvoegen zodat je het 3d effect krijgt.

Alleen dan krijg ik de ondertiteling dubbel.

Hoe krijg ik mijn subtitels nou ook goed?
3dsubtitler programma proberen. Uitleg staat hier Dit werkt voor xbmc en wellicht dus ook voor je popcorn hour c200.

[ Voor 12% gewijzigd door keepitfrosty op 22-08-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Overigens voor mensen die DTS proberen door te lussen via de optische uitgang van de LG 760 (en waarschijnlijk andere modellen). Bij mij werkte het dus niet (kreeg geen geluid) maar als ik naar de geluidsinstellingen ga en dan de modus van AUTO naar PCM wissel en weer terug naar AUTO werkt DTS passthrough wel... vage LG software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mitchel schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:12:
Ik heb mijn 55LM760s ook geprobeerd te updaten via USB, nu start hij niet meer op.
Hier was al meerdere posts over geweest om het niet te doen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Phusebox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:16:
Overigens voor mensen die DTS proberen door te lussen via de optische uitgang van de LG 760 (en waarschijnlijk andere modellen). Bij mij werkte het dus niet (kreeg geen geluid) maar als ik naar de geluidsinstellingen ga en dan de modus van AUTO naar PCM wissel en weer terug naar AUTO werkt DTS passthrough wel... vage LG software.
Ik heb mijn Denon receiver er aan hangen via HDMI en optical. Geluid van TV gaat via optical, blueray gaat via HDMI naar de TV. ARC staat uit, en dat heb ik bewust gedaan, want als ik die aanzet blijft mijn receiver in standby staan ipv uit :)

Maar als je ARC aan zet en de audio op Auto dan werkt het prima. Bijkomend voordeel: niet alle zenders zenden uit in DTS. Ik heb er een hoop (Ziggo) die gewoon Dolby Digital doen. Werkt ook, maar dat gaat dus alleen goed als je de boel op auto zet. Want alleen dan wordt de codering meegestuurd en kan je receiver hem herkennen. Dat staat overigens los van ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motion2 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:01:
[...]

Zou gewoon moeten werken. Ik heb ook de 760S met een Harman Kardon receiver. Via de ARC werkt bij mij wel alles. Wordt het apparaat wel weergegeven in het aansluitingen overzicht? En via Simplink ook zichtbaar?
Zie je bij de geluidsinstellingen van de tv de mogelijkheid van een externe speaker staan?

Ik zazg in de manual van de receiver nog een instelling staan over ARC. Pagina 52 kopje 9, staat deze op HDMI?
http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl
Ik heb LG klantenservice gebeld en dit is hun reactie:

______________________________________________________________________________________
Hartelijk dank voor uw e-mail met uw vraag betreffende het aansluiten van uw Pioneer reciever op uw TV.

Het is mogelijk dat de ARC niet zal werken omdat de Pioneer niet compitabel is met de TV en u zodoende geen geluid krijgt.
De simplink functie werkt alleen met twee LG apparaten.

U kunt dit makkelijk oplossen door een optische kabel aan te sluiten.
Daarna zal u geluid en HDMI kwaliteit beeld krijgen .

Wij werken wel aan een oplossing hiervoor. Er wordt gekeken of dit eventueel met een update is op te lossen. Ik kan u helaas niet vertellen wanneer dit gebeurt.
Ik weet wel dat er een update voor uw tv bij ons op de website staat, die heel makkelijk is te downloaden m.b.v. een usb stick (zie bijlage)
Mogelijk heeft u na de update de optische kabel niet nodig.

Tja, helaas dus nog geen oplossing voor mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:56:
[...]

Ik heb mijn Denon receiver er aan hangen via HDMI en optical. Geluid van TV gaat via optical, blueray gaat via HDMI naar de TV. ARC staat uit, en dat heb ik bewust gedaan, want als ik die aanzet blijft mijn receiver in standby staan ipv uit :)

Maar als je ARC aan zet en de audio op Auto dan werkt het prima. Bijkomend voordeel: niet alle zenders zenden uit in DTS. Ik heb er een hoop (Ziggo) die gewoon Dolby Digital doen. Werkt ook, maar dat gaat dus alleen goed als je de boel op auto zet. Want alleen dan wordt de codering meegestuurd en kan je receiver hem herkennen. Dat staat overigens los van ARC.
Nou ik heb het dus over een blu-ray speler of mediaplayer die ik via HDMI aansluit op de tv, en dan vanuit de tv met optische kabel naar receiver toe.

Als ik dan een film met DTS start blijft het gewoon stil, terwijl Dolby Digital wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij heb je dan nog ingesteld staat dat je geluid naar de TV speakers moet ipv naar de receiver. Dat kun je per bron doen. Zit meen ik ergens in het Quickmenu.
Op zich kan dat wel kloppen, want voor zover ik weet heeft de TV geen DTS decoder, maar wel een DD decoder. Dus normaal zou ie op de TV het geluid van de bron weergeven (want ingesteld: TV speaker), maar hij snapt dat DTS signaal niet, dus dat lukt niet. DD kan de TV wel decoderen en als je hem dat voert kan ie het ook over zijn speakers weergeven :)

Als je aangeeft dat ie voor je HDMI bron waar je je BR op hebt hangen, het geluid naar de externe speakers moet sturen, dan gaat het volgens mij wel gewoon goed :)

Maar waarom je BR niet via je receiver naar je TV? Of heeft je receiver geen HDMI passthrough :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:55:
Volgens mij heb je dan nog ingesteld staat dat je geluid naar de TV speakers moet ipv naar de receiver. Dat kun je per bron doen. Zit meen ik ergens in het Quickmenu.
Op zich kan dat wel kloppen, want voor zover ik weet heeft de TV geen DTS decoder, maar wel een DD decoder. Dus normaal zou ie op de TV het geluid van de bron weergeven (want ingesteld: TV speaker), maar hij snapt dat DTS signaal niet, dus dat lukt niet. DD kan de TV wel decoderen en als je hem dat voert kan ie het ook over zijn speakers weergeven :)

Als je aangeeft dat ie voor je HDMI bron waar je je BR op hebt hangen, het geluid naar de externe speakers moet sturen, dan gaat het volgens mij wel gewoon goed :)

Maar waarom je BR niet via je receiver naar je TV? Of heeft je receiver geen HDMI passthrough :?
Ik heb hem uiteraard wel op extern staan :) Zo erg is het nu ook weer niet met me gesteld.

En waarom niet op receiver, omdat die maar 2 HDMI ingangen heeft, en ik het daarnaast ook vervelend vind dat wanneer ik van mediaplayer naar tv, of van tv naar blu-ray etc wil switchen dat ik dan ook het input kanaal van de receiver moet omschakelen. Te omslachtig dus.

Daarnaast duurt het omschakelen naar 24 Hz bijvoorbeeld via de receiver enkele seconden vanwege de trage handshake, of wat het ook veroorzaakt. Crappy Pioneer ding :o

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 22-08-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klinkt dus eerder als een aansluitprobleem dan als een probleem van de TV zelf ;)
Wat heb je allemaal voor apparatuur en hoe zit het aangesloten? Alleen die mediaplayer, TV, receiver en BR, of nog meer aangesloten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:18:
Klinkt dus eerder als een aansluitprobleem dan als een probleem van de TV zelf ;)
Wat heb je allemaal voor apparatuur en hoe zit het aangesloten? Alleen die mediaplayer, TV, receiver en BR, of nog meer aangesloten :?
Klinkt toch echt wel als een probleem van de tv, google maar eens op LG tv en DTS (passthrough).

Humax decoder: HDMI > TV > OPTICAL > RECEIVER
Mediaplayer: HDMI > TV > OPTICAL > RECEIVER
Blu-Ray speler: HDMI > TV > OPTICAL > RECEIVER

Dolby Digital werkt alleen DTS niet. Kan dus moeilijk een probleem met aansluiten zijn. Als ik mediaplayer bijvoorbeeld direct met HDMI of optical aansluit op de Pioneer receiver dan werkt DTS wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kun je anders niet je devices via zowel HDMI naar je TV, als optical naar je receiver laten gaan? Meestal gaat een digitale output direct naar meer kanalen bij een BR namelijk :)

Verder gaat die Humax natuurlijk nooit een DTS signaal binnenkrijgen. Er is vziw geen enkele zender die in DTS uitzend, dus die hoeft niet eens passthrough te hebben. Als het ding ook een HDD heeft zou ik dat ding lekker als videorecorder laten werken en een CI+ card halen. Smartcard er in en gaan :)
Tenzij UPC, dan moet je die dingen huren. In voorkomend geval zou ik een CI kaart kopen en mijn Humax ergens in een hoekje stof laten trekken. CI+ module kost je 5 tientjes, dat heb je er in een jaar uit.

Mocht je er zo niet uitkomen of dit niet gaan werken, dan wellicht even een eigen topic in AUD of LCD openen en daarin al je aansluitmogelijkheden aangeven, anders gaan we teveel off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:57:
Kun je anders niet je devices via zowel HDMI naar je TV, als optical naar je receiver laten gaan? Meestal gaat een digitale output direct naar meer kanalen bij een BR namelijk :)

Verder gaat die Humax natuurlijk nooit een DTS signaal binnenkrijgen. Er is vziw geen enkele zender die in DTS uitzend, dus die hoeft niet eens passthrough te hebben. Als het ding ook een HDD heeft zou ik dat ding lekker als videorecorder laten werken en een CI+ card halen. Smartcard er in en gaan :)
Tenzij UPC, dan moet je die dingen huren. In voorkomend geval zou ik een CI kaart kopen en mijn Humax ergens in een hoekje stof laten trekken. CI+ module kost je 5 tientjes, dat heb je er in een jaar uit.

Mocht je er zo niet uitkomen of dit niet gaan werken, dan wellicht even een eigen topic in AUD of LCD openen en daarin al je aansluitmogelijkheden aangeven, anders gaan we teveel off-topic :)
Ik heb nog geen enkele keer gezegd dat ik DTS vanuit mijn Humax wil, ik gaf simpelweg aan welke apparaten ik in gebruik heb.

Ik heb ook een CI+ kaart, maar daarmee hapert het geluid enorm via optical out, is het zappen enorm traag en heb je geen miniatuur beeld als je in de guide zit.

En ik wil dus niet tig kabels hebben lopen en elke keer van input moeten switchen als ik wat anders ga doen. Maar dat heb ik ook al verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik probeer maar mee te denken he :)

Is dat input switchen niet op te lossen met een Logitech Harmony ofzo?

En die CI+ kaart en haperend geluid...dat zou niet mogen volgens mij. Ik herken het met mijn 760s iig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:47:
Ik probeer maar mee te denken he :)

Is dat input switchen niet op te lossen met een Logitech Harmony ofzo?

En die CI+ kaart en haperend geluid...dat zou niet mogen volgens mij. Ik herken het met mijn 760s iig niet :)
Ook geluid van bijvoorbeeld mijn Xbox hapert, en dan bedoel ik dat het regelmatig even wegvalt. Alsof de tv het niet meer verwerkt krijgt.

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:44:
[...]

Hier was al meerdere posts over geweest om het niet te doen.... 8)7
Ja maar ik weet nog steeds niet waarom?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:37:
[...]

Omdat er iets mis is met de software package die je via USB moet uploaden.
Ik zag meerdere mensen met problemen en dacht van: Ik wacht wel mooi op de volgende update en doe het gewoon alleen via de tv.

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:33
mitchel schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:12:
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:37:
[...]

laat die monteur wel een nieuw moederbord meenemen anders krijg je de tv nooit meer aan,de monteur ook niet.

oplossing is gewoon gelijk het bord vervangen en hij doet het weer
het had geloof ik te maken met de laatste 2 letters achter je typenr. za en zb heb je geloof ik en als dat niet overeenkomt dan gaat het niet goed.iig dat zei de beste man bij mij.

vind het wel raar want je kijkt alleen bij het model wat je hebt eg. 670,760.860 enz en verwacht dat het moet werken dan.
kijk maar eens op de downloadsite waar je de firmware download daar staat idd een rij met typenummers plus de 2 laatste letters.

[ Voor 13% gewijzigd door nemmiesis29 op 23-08-2012 09:25 ]

• keepitfrosty
nemmiesis29 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:23:
[...]

[...]

laat die monteur wel een nieuw moederbord meenemen anders krijg je de tv nooit meer aan,de monteur ook niet.

oplossing is gewoon gelijk het bord vervangen en hij doet het weer
Valt dat nog binnen de garantie dan gezien je de tv zelf gebricked hebt door niet de juiste firmware te flashen?

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heeft iemand goede setting voor de Lm660 47"? had geloof ik de setting overgenomen van de link die Fusebox ooit gepost had. Echt totaal anders dan hoe ik het had ingesteld, mijn setting waren vergeleken daarmee heel erg bright en scherp. Wat niet altijd de beeld kwaliteit te goede komt, soms ziet het er kleurijker uit maar in donkere stukjes is het niet mooi.

Overgenomen setting hebben erg mooie kleuren maar vroeg me af of iemand nog betere instelling (persoonlijk natuurlijk) heeft.

Klopt het trouwens dat na de update je geen truemotion en andere meer setting kan selecteren als je op 1080p@60z draait?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Quido
  • Laatst online: 07-04 19:12
Snap zoiezo niet waarom truemotion er op zit, meesten hier hebben hem uitstaan.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
Nou ik kan fluiten naar die 300 euro cashback..
28 Juli mijn televisie besteld bij Azerty en ook betaald, de televisie heb ik 8 Augustus ontvangen. De factuurdatum is van 6 of 7 Augustus.. en laat nu net de factuurdatum voor 1 Augustus moeten zijn.

Kan ik hier niet iets aan doen? Aangezien ik wel netjes de televisie heb betaald de 28ste?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Phusebox
sjorremans schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:54:
Nou ik kan fluiten naar die 300 euro cashback..
28 Juli mijn televisie besteld bij Azerty en ook betaald, de televisie heb ik 8 Augustus ontvangen. De factuurdatum is van 6 of 7 Augustus.. en laat nu net de factuurdatum voor 1 Augustus moeten zijn.

Kan ik hier niet iets aan doen? Aangezien ik wel netjes de televisie heb betaald de 28ste?
Een factuur aan Azerty vragen met datum van betaling?

• SpitfireNL
Nu te laat? De aanvraag cashback had daarnaast ook ingediend moeten zijn nog voor 15 augustus als ik me niet vergis.

[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 23-08-2012 12:51 ]

- Mijn PC -

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
SpitfireNL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:50:
Nu te laat? De aanvraag cashback had daarnaast ook ingediend moeten zijn nog voor 15 augustus als ik me niet vergis.
Klopt maar ik zou het nog opnieuw mogen insturen van LG.
Ik ga Azerty nog wel even mailen.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Raziel
keepitfrosty schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:19:
[...]

Valt dat nog binnen de garantie dan gezien je de tv zelf gebricked hebt door niet de juiste firmware te flashen?
Waarom heeft hij (zij?) de TV zelf gebricked? Als je een verkeerde firmware op de stick zet ziet de TV deze niet als flashable firmware. Er zit geen verschil tussen de firmware die je van de site download en die je via de TV zelf ophaalt. De TV controleert eerst de data voordat de daadwerkelijke schrijfactie plaats vindt. Denk dat de beste man (vrouw?) gewoon pech heeft gehad.

De firmware van de site wil overigens via USB ook niet op mijn TV. Hij ziet geen firmware op de stick. Klantenservice van LG kwam met "Doe een factory reset, en haal hem dan op via de TV". Daar heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Dan maar nog even .36.

[ Voor 17% gewijzigd door Raziel op 23-08-2012 17:47 ]

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Raziel schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:36:
[...]

Waarom heeft hij (zij?) de TV zelf gebricked? Als je een verkeerde firmware op de stick zet ziet de TV deze niet als flashable firmware. Er zit geen verschil tussen de firmware die je van de site download en die je via de TV zelf ophaalt. De TV controleert eerst de data voordat de daadwerkelijke schrijfactie plaats vindt. Denk dat de beste man (vrouw?) gewoon pech heeft gehad.

De firmware van de site wil overigens via USB ook niet op mijn TV. Hij ziet geen firmware op de stick. Klantenservice van LG kwam met "Doe een factory reset, en haal hem dan op via de TV". Daar heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Dan maar nog even .36.
Heb je hem wel in een mapje "LG_DTV" gezet? Hier ging het prima....

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat ik niet snap waarom het zo verrekte lang moet duren met de cashback teruggave.
Lijkt wel de belastingdienst bijna met hun 6 - 8 weken! :P

• nemmiesis29
keepitfrosty schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:19:
[...]

Ja hoor,ik(man) :) heb niks meer gehoord van LG dus dat valt gewoon onder de garantie en ik heb hem niet zelf gebrickt omdat ik gewoon voor mijn type tv de software heb gedownload en het precies gedaan heb als de vorige firmwares (in map LG_DTV ).

update werd ook gewoon gevonden en maakte hem ook af tot 100% alleen bij opstarten bleef hij hangen.

en wat ik zei over de 2 laatste cijfers na het typenr,dat wist en weet bijna niemand (nu wel) denk ik.
Ik bedoel als het al 4 keer goed is gegaan en je download gewoon op de site de software van jou tv moet het goed zijn lijkt mij.

• NSG
  • Laatst online: 18:43

NSG

Je weet niks!

Ik heb hier een 42LM620S-ZE met firmware 04.01.36, ik zie op de support pagina dat firmware 04.01.46 ook voor mijn tv te downloaden is.

Dus heb deze gedownload, en heb geprobeerd de stappen te volgen van de outdated handleiding, maar kom er niet echt uit. Een "Service Only" usb-poort heb ik namelijk niet.

Ik heb zowel op een USB2 als USB3 stick het mapje LG_DTV aangemaakt in de root, hier heb ik vervolgens het gedownloade .epk bestand naar gekopieerd. Maar wanneer ik de USB stick aansluit op de tv krijg ik géén pop-up om te updaten, dit is in alle drie te poorten en met beide usb stick het geval.

Doe ik iets verkeerd, sla ik misschien een stap over?

De tv zelf kan géén update vinden en ondanks het brick gevaar wilde ik toch de update wagen, gezien ik meerdere bugs ondervind en deze mogelijk gefixt zijn.

• nemmiesis29
Enes_81 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:16:
Ik heb hier een 42LM620S-ZE met firmware 04.01.36, ik zie op de support pagina dat firmware 04.01.46 ook voor mijn tv te downloaden is.

Dus heb deze gedownload, en heb geprobeerd de stappen te volgen van de outdated handleiding, maar kom er niet echt uit. Een "Service Only" usb-poort heb ik namelijk niet.

Ik heb zowel op een USB2 als USB3 stick het mapje LG_DTV aangemaakt in de root, hier heb ik vervolgens het gedownloade .epk bestand naar gekopieerd. Maar wanneer ik de USB stick aansluit op de tv krijg ik géén pop-up om te updaten, dit is in alle drie te poorten en met beide usb stick het geval.

De tv zelf kan géén update vinden en ondanks het brick gevaar wilde ik toch de update wagen, gezien ik meerdere bugs ondervind en deze mogelijk gefixt zijn.
Nee hoor je doet het goed bij mij zag hij de update ook pas na 3x proberen (2xin en uit en 1x opstarten met stick erin) dus dat was eigenlijk al vaag,terwijl de andere updates gelijk een pop up toonden na 1x.

maar je weet het en ik waarschuw nog maar even PAS OP met deze fw kan het dus goed fout gaan.

PS: ik gebruik de onderste usb poort voor updaten.

[ Voor 5% gewijzigd door nemmiesis29 op 23-08-2012 19:23 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Enes_81 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:16:

Weet wel als je update via USB en het gaat mis, dat je dan 1 grote bug hebt!
Ik zou gewoon afwachten nog totdat je via de tv zelf
Kan updaten. Volgens mij een stuk veiliger.

Ik speel liever voor safe, als ik lees bij hoevelen het mis is gegaan en ik ondervind alleen problemen bij 3D films dat het beeld zichzelf wel lijkt aan te passen. Mega schijt irritant maar wacht evengoed netjes op de update via de tv

• nemmiesis29
trouwens om even terug te komen op de laatste 2 cijfers na je typenummer.

ik heb nog even gekeken en de update is voor de ZB en ik heb ook de ZB dus daar lag het niet aan ook al zei de monteur dat het daardoor kon komen.

[ Voor 5% gewijzigd door nemmiesis29 op 23-08-2012 19:36 ]

• Raziel
DJNelis schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:28:
[...]

Heb je hem wel in een mapje "LG_DTV" gezet? Hier ging het prima....
Ja, uiteraard. Al zo vaak geupdate via USB. Eigenlijk pas één keer via de TV zelf.
Xtr3me4me schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:22:
[...]

Weet wel als je update via USB en het gaat mis, dat je dan 1 grote bug hebt!
Ik zou gewoon afwachten nog totdat je via de tv zelf
Kan updaten. Volgens mij een stuk veiliger.

Ik speel liever voor safe, als ik lees bij hoevelen het mis is gegaan en ik ondervind alleen problemen bij 3D films dat het beeld zichzelf wel lijkt aan te passen. Mega schijt irritant maar wacht evengoed netjes op de update via de tv
Wat een onzin. Nogmaals: de TV checkt de data en gaat dan pas de nieuwe firmware schrijven. Als er tijdens het schrijven iets misgaat als je de update via de TV binnengehaald hebt heb je exact dezelfde bug. Voor bijna elke firmware geldt: als er iets misgaat tijdens het flashen ben je de sigaar (sommige PC moederborden bijvoorbeeld hebben een dual bios om op terug te vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Vandaag mail gehad dat ik 300 euro cashback terugkrijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Quido schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:49:
Vandaag mail gehad dat ik 300 euro cashback terugkrijg!
Netjes nu 6 tot 8 weken wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:26
Ik heb dit topic een tijd terug in zijn geheel doorgelezen maar weet niet of het antwoord op mijn vraag hier al staat, zoeken hielp ook niet.

Ik heb sinds gisteren een 42LM670s, na een uur kijken viel het beeld weg en nu is er alleen nog maar geluid uit de UPC mediabox. Stekker er een nachtje uitgelaten maar helpt niets. Het scherm blijft gewoon zwart, reageert nergens op. Is er een manier voor een harde reset of kan ik alleen maar LG bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou over die goede service van LG waar iedereen hier zo over roept kan ik weinig herkenne...

TV ruim drie weken geleden gekocht, bij het aanzetten waren er strepen in beeld zichtbaar. Nadat ik op mijn strepen ging staan wilde de winkel dan wel omruilen ipv repareren. Nieuwe toestel twee weken geleden geplaatst (dus zelf opnieuw weer in en uit moeten pakken, ho maar service van de winkel) wat blijkt: exact hetzelfde probleem, zo niet erger.

Probleem meteen gemeld, en nu na twee weken een monteur op de stoep... die komt binnen, bekijkt het beeld, maakt wat foto's en zegt: "Nou ik kom alleen foto's maken, want deze tv zegt me ook helemaal niks. Komt die wel uit Nederland?". Dan breekt me toch de klomp...

Gevolg; monteur weg met foto's (waar je volgens mij niks op ziet, want het reflecteerde lekker in het beeld) en nu moet ik weer wachten tot ik wanneer iets hoor? 1 week? 2 weken?

Dikke onvoldoende voor LG dus tot dusverre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Tja ik heb er ook een probleem meer bij:

1 of 2 keer per dag als ik lekker film zit te kijken maar maakt niet uit wat ik doe (via HTPC op HDMI) dan komt er opeens een melding dat ik op een knop moet drukken van afstandsbediening want anders schakelt de screensaver zich binnen x-minuten vanzelf in, dan krijg ik gewoon een zwart beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 24-08-2012 15:36 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 10:13
SpitfireNL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:35:

1 of 2 keer per dag als ik lekker film zit te kijken maar maakt niet uit wat ik doe (via HTPC op HDMI) dan komt er opeens een melding dat ik op een knop moet drukken van afstandsbediening want anders schakelt de screensaver zich binnen x-minuten vanzelf in, dan krijg ik gewoon een zwart beeld.
Als dat die melding is dat de tv zich uitschakelt na 5 min vanwege energie besparing.
Die kun je uitzetten bij instellingen.
Standaard is dat ingesteld op 4 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Xtr3me4me schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:25:
[...]

Netjes nu 6 tot 8 weken wachten :X
Liever dat dan helemaal niks! ;) Was wel benieuwd, had hem ook al een keer teruggestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 30-09 20:20
SpitfireNL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:35:

Dat is geen probleem maar een feature :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Tja daar had ik ook al naar gezocht bij instellingen. Maar ik zag dus niks hierover bij "Energy saving" staan wat heel logisch in het beeld-menu staat.
Kom ik er nu pas achter, omdat je zegt dat het toch in de instellingen staat, dat het in het Clock-menu staat. Dat vindt ik erg onlogisch 8)7
Phusebox schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:15:
Nou over die goede service van LG waar iedereen hier zo over roept kan ik weinig herkenne...

TV ruim drie weken geleden gekocht, bij het aanzetten waren er strepen in beeld zichtbaar. Nadat ik op mijn strepen ging staan wilde de winkel dan wel omruilen ipv repareren. Nieuwe toestel twee weken geleden geplaatst (dus zelf opnieuw weer in en uit moeten pakken, ho maar service van de winkel) wat blijkt: exact hetzelfde probleem, zo niet erger.

Probleem meteen gemeld, en nu na twee weken een monteur op de stoep... die komt binnen, bekijkt het beeld, maakt wat foto's en zegt: "Nou ik kom alleen foto's maken, want deze tv zegt me ook helemaal niks. Komt die wel uit Nederland?". Dan breekt me toch de klomp...

Gevolg; monteur weg met foto's (waar je volgens mij niks op ziet, want het reflecteerde lekker in het beeld) en nu moet ik weer wachten tot ik wanneer iets hoor? 1 week? 2 weken?

Ik vindt het al heel vreemd dat een monteur alleen komt om wat foto's te maken. Dan zou het toch altijd uiteindelijk meer gaan opleveren voor LG als ze het meteen aanpakken en het kapotte onderdeel in hun eigen fabriek zouden onderwerpen aan een test.
Betere service en bouwen ze een betere naam op wat op langer termijn meer opleverd voor ze.

[ Voor 75% gewijzigd door SpitfireNL op 24-08-2012 17:18 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SpitfireNL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:12:
Tja daar had ik ook al naar gezocht bij instellingen. Maar ik zag dus niks hierover bij "Energy saving" staan wat heel logisch in het beeld-menu staat.
Kom ik er nu pas achter, omdat je zegt dat het toch in de instellingen staat, dat het in het Clock-menu staat. Dat vindt ik erg onlogisch 8)7

[...]

Ik vindt het al heel vreemd dat een monteur alleen komt om wat foto's te maken. Dan zou het toch altijd uiteindelijk meer gaan opleveren voor LG als ze het meteen aanpakken en het kapotte onderdeel in hun eigen fabriek zouden onderwerpen aan een test.
Betere service en bouwen ze een betere naam op wat op langer termijn meer opleverd voor ze.
Als ze maar niet denken dat ik akkoord ga met het meenemen van mijn toestel ter reparatie. Ding is al sinds dag 1 kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Phusebox schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:15:

Wel erg vaag dat ook je tweede toestel precies hetzelfde vertoond!
sorry dat ik het vraag en het zal wel niet maar ligt het mischien aan de bekabeling die je gebruikt?
is het bij alle inputs dus zowel gewoon kabel tv en een hdmi input?

en de reparateur was die van CE repair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nemmiesis29 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:54:
[...]

Wel erg vaag dat ook je tweede toestel precies hetzelfde vertoond!
sorry dat ik het vraag en het zal wel niet maar ligt het mischien aan de bekabeling die je gebruikt?
is het bij alle inputs dus zowel gewoon kabel tv en een hdmi input?

en de reparateur was die van CE repair?
Het is bij alle inputs, zelfs het opstartscherm.

Nee de monteur was van een bedrijf uit Venlo geloof ik, LG zal wel werken met lokale bedrijven merk ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een LM660/670 aan te schaffen.. Nu ben ik vooral benieuwd hoe het beeld met voetbalwedstrijden is. Aangezien ik in de weekenden gekluisterd zit aan Sport1 wil ik jullie ervaringen weten wat betreft het beeldkwaliteit met snelle sporten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je truemotion afzet is het beeld van een 760 iig prima te noemen. Met Trumotion heb je af en toe een kleine waas omdat de tv het niet bijhoudt.
Maar zelfs 3D voeltbal kijken ging prima tijdens het EK :)
Ik heb dan wel een 760, maar dat scheelt elkaar niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Eagle schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:29:
Als je truemotion afzet is het beeld van een 760 iig prima te noemen. Met Trumotion heb je af en toe een kleine waas omdat de tv het niet bijhoudt.
Maar zelfs 3D voeltbal kijken ging prima tijdens het EK :)
Ik heb dan wel een 760, maar dat scheelt elkaar niet zoveel.
Afgezien van de verticale banding dan, naar mijn idee vreselijk irritant bij voetbal. Gelukkig kijk ik geen voetbal, maar viel me op tijdens de OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Heb deze TV nu al een goed weekje. Nagenoeg geen light bleeding dus ik ben best wel blij. Heb een setting gebruikt van AV-forums denk ik.
Wel een klein beetje last van die vertical banding maar blijkbaar ben ik de enige die het ziet in het gezin. Allicht ben ik ook wel de meest kritische persoon in dit huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:21

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Heb ik hier iets gemist, of is het nieuw dat Uitzending gemist en SBS gemist nu ook op mijn LM860 zie?

Wat jullie?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ginz schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:50:
Heb ik hier iets gemist, of is het nieuw dat Uitzending gemist en SBS gemist nu ook op mijn LM860 zie?

Wat jullie?
Hier niet op 760.

Deze nieuwe 760 is trouwens echt een draak van een apparaat. Wi-Fi werkt de halve tijd voor geen meter. Kan nu ook nergens meer inloggen met mijn LG account :S

Wat een troep is het toch.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 26-08-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Phusebox schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:52:
[...]

Hier niet op 760.

Deze nieuwe 760 is trouwens echt een draak van een apparaat. Wi-Fi werkt de halve tijd voor geen meter. Kan nu ook nergens meer inloggen met mijn LG account :S

Hmm, heb je een maandag ochtend versie? Ik heb de tv al sinds begin mei en nog geen problemen gehad.
Enkel kleine software foutjes..
Ik kan trouwens ook niet inloggen op lgappstv website met mijn lg account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Gisteren vroeg ik me af waarom ik niet echt die pop out effect zag! Nu las ik op een Engelse forum de reden!
Het blijkt dat: Ten eerste een pop out film moet hebben (Die heb ik dus ook). Ten tweede moet het echt donker zijn in huis, net als in de bios. En ten derde ik heb een 55" 760S versie en bleek dat je daarvoor op 2,3Meter afstand moet zitten voor het juiste effect zodat je kijkhoek net zo breed is als het scherm.

Ik zit normaal gesproken zelf 4,5m en ja dan zie je veel muur erbij. Ik teste het uit en ja hoor...amazing! Wat een verschil zeg. Dit keer zag ik dus echt dingen uit me scherm vliegen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Heeft iemand hier ook ervaring met het opnemen met de LM760 i.c.m. CI+ (UPC)?

Van het weekend heb ik het pauzeren getest. Dit gaat in principe goed.Echter na ongeveer 10-15minuten stopt het pauzeren en dan gaat de uitzending automatisch verder waar het is gepauzeerd. Dit gebeurd elke keer. Ik heb de schijf aangesloten op UPS port 1 (HDD) De externe schijf heeft genoeg vrije ruimte, zeker 280GB+. Het betreft een Seagate Externe passport HDD van 320GB. Stroom via USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Xtr3me4me schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:23:
Gisteren vroeg ik me af waarom ik niet echt die pop out effect zag! Nu las ik op een Engelse forum de reden!
Het blijkt dat: Ten eerste een pop out film moet hebben (Die heb ik dus ook). Ten tweede moet het echt donker zijn in huis, net als in de bios. En ten derde ik heb een 55" 760S versie en bleek dat je daarvoor op 2,3Meter afstand moet zitten voor het juiste effect zodat je kijkhoek net zo breed is als het scherm.

Ik zit normaal gesproken zelf 4,5m en ja dan zie je veel muur erbij. Ik teste het uit en ja hoor...amazing! Wat een verschil zeg. Dit keer zag ik dus echt dingen uit me scherm vliegen!!
Da's wel leuk als een showcase :)
Welke popout film gebruik je, en waar had je die tabel met afstanden gevonden?

En dan hoop ik dat ik op de goede afstand zit, want als ik moet gaan schuiven kloppen de afstandsmetingen van de speakers van mijn homecinema niet meer, en da's een stuk meer werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Eagle schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:44:
[...]

Da's wel leuk als een showcase :)
Welke popout film gebruik je, en waar had je die tabel met afstanden gevonden?

En dan hoop ik dat ik op de goede afstand zit, want als ik moet gaan schuiven kloppen de afstandsmetingen van de speakers van mijn homecinema niet meer, en da's een stuk meer werk :(
Ik gebruikte als pop-out film: The Journey 2 en Drive Angry.
http://myhometheater.home...ngdistancecalculator.html

2.0 tot 2.5m Dan zit je met je kijkhoek wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
@Xtr3me4me: ik heb gisteren een nieuwe HDMI kabel gekocht. Op de verpakking stond letterlijk versie 1.4a op vermeld dus dan weet ik zeker dat ik een goede kabel heb, was alleen wel iets duurder. Van het merk Elro bij de Praxis gekocht.
Nu heb ik een paar grote 3D films geprobeerd van veel gigabytes. Het lijkt nog goed te gaan zonder bewegend beeld tot zo ver. maar dat heb ik vaker gehad dat het een tijdje goed ging met het beeld. Ik ga nog wat meer 3D testen deze week en zal je dan op de hoogte houden hiervan. Hopelijk is hiermee het probleem van verspringend 3D beeld opgelost.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Xtr3me4me schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Ik gebruikte als pop-out film: The Journey 2 en Drive Angry.
http://myhometheater.home...ngdistancecalculator.html

2.0 tot 2.5m Dan zit je met je kijkhoek wel goed.
Leuk die calculater, maar een 42" TV moet je dan op schoot nemen en een 46" TV moet je dan op je salontafel zetten. Een viewing distance van max 1,5 meter? Ik vind het wel een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SpitfireNL schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:12:
@Xtr3me4me: ik heb gisteren een nieuwe HDMI kabel gekocht. Op de verpakking stond letterlijk versie 1.4a op vermeld dus dan weet ik zeker dat ik een goede kabel heb, was alleen wel iets duurder. Van het merk Elro bij de Praxis gekocht.
Nu heb ik een paar grote 3D films geprobeerd van veel gigabytes. Het lijkt nog goed te gaan zonder bewegend beeld tot zo ver. maar dat heb ik vaker gehad dat het een tijdje goed ging met het beeld. Ik ga nog wat meer 3D testen deze week en zal je dan op de hoogte houden hiervan. Hopelijk is hiermee het probleem van verspringend 3D beeld opgelost.
Oke top! Helaas verspringt het bij mij nog steeds. Soms wel irritant en ik heb ook een 1.4a kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Raziel schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:39:
[...]

Leuk die calculater, maar een 42" TV moet je dan op schoot nemen en een 46" TV moet je dan op je salontafel zetten. Een viewing distance van max 1,5 meter? Ik vind het wel een beetje overdreven.
Hoe groot is jouw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
42", dus volgens die calculator moet ik er 4,7ft (+/- 140cm) vandaan zitten. Denk dat in de gemiddelde woonkamer men de TV op 3 meter heeft staan (bank, koffietafel voor je voeten, TV), dat zou betekenen dat je al aan meer dan 80" zit. Niet echt de gemiddelde TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb 47" en zit op 2,5 meter. Dat vind ik op zich wel een ideale kijkafstand. Niet te groot in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Raziel schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

42", dus volgens die calculator moet ik er 4,7ft (+/- 140cm) vandaan zitten. Denk dat in de gemiddelde woonkamer men de TV op 3 meter heeft staan (bank, koffietafel voor je voeten, TV), dat zou betekenen dat je al aan meer dan 80" zit. Niet echt de gemiddelde TV.
Probeer eens met een stoel op 2m afstand van je tv te zitten en gooi alles dicht! Zodat het goed donker is en kijk dan een goede pop out film. Zoals drive angry.

Ik merkte zeker verschil. Het punt is om het effect te krijgen als in de bios is om je kijk hoek alleen gefocused op je scherm grote te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:52:
[...]

Hier niet op 760.

Beste Phusebox

waarom mopper/twijfel je zoveel over je tv?

het begon al voordat je de aankoop gedaan had http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38495572
je hebt het heel vaak over de slechte service en kwaliteit.
Maar als je zo twijfelde, waarom heb je dan deze tv gekocht.
Zelf had ik nooit de tv via een internet winkel gekocht,dit als ik erg over de tv zou twijfelen.
ik heb de tv gekocht, en mocht een maand lang de tv op proef hebben, (koste me natuurlijk wel wat extra (40euro) maar kreeg daarbij 1extra jaar garantie en dode pixel garantie erbij)
Dit vond ik zeker de moeite waard, en de eerste tv is zonder enig probleem gewoon door de winkel thuis omgeruild.
Prima service dus. en geen ge-emmer met je gelijk krijgen zoals jij vaak hebt aangegeven

Geen in en uitpakken van mijn tv in de verpakking, en geen gemopper dat de verpakking slecht is dit omdat de tv er moeilijk er terug is in te plaatsen.
Daarnaast heb je met 2 tv's de zelfde problemen gehad, flinke banding op je scherm, toevallig hebben ze de strepen op de zelfde plek zitten.
heb je je kabels wel eens opnieuw aangesloten/vervangen?
Je gaat van een redelijk oude tv naar een nieuwe tv toe, daarnaast ga je waarschijnlijk voor het eerst echt full hd kijken.
Ik gebruikte met mijn vorige tv wat goedkopere kabels, de tv gaf een erg gestippeld beeld, totdat ik de kabels verving voor betere kabels.
totaal geen last meer gehad van een slecht beeld.
daarna komt er iemand bij je thuis, en maakte alleen foto's, natuurlijk is dit vreemd, maar slecht vind ik het niet.
LG laat direct iemand naar je toe komen.
Maar moet je nou LG hierop aankijken, of de winkel waar je het hebt gekocht?
Ik denk zelf het laatste, die geeft je slechte service, niet LG!
Voetbal kijken gaat zeer goed op deze tv, het enige is dat je bepaalde dingen gewoon moet uitzetten.
b.v zoals eerder is beschreven moet je trumotion zeker uitzetten!
Als trumotion aanstaat is voetbal kijken geen plezier.
Maar waarom zou je trumotion gebruiken,bijna iedereen geeft hier aan dat trumotion uit beter is.

Ik heb ook een 760 dit is zeker geen draak van een machine, ik ben er erg blij mee, natuurlijk heeft het wat minpuntjes maar volgens mij heeft elke tv het wel.

sterkte met je tv, maar ik zou eens proberen om je kabels te vervangen.
een slechte antenne kabel kan ook zeker die banding opleveren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Om maar niet je hele post te quoten:

Kabels vervangen is nutteloos, ja ok tenzij je analoog kijkt, maar bij digitaal heeft het geen zin. Als je signaal namelijk te zwak is krijg je geen beeld of blokken, maar meestal gewoon niks dus.

Verder zitten die strepen/banding overal in, dus ook in de LG menu's, het opstartscherm etc. Kan dus niets met kabels te maken hebben.

Anyways, net telefoontje gehad, zaterdag wordt er een nieuw panel in gezet. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:37:
Om maar niet je hele post te quoten:

Kabels vervangen is nutteloos, ja ok tenzij je analoog kijkt, maar bij digitaal heeft het geen zin. Als je signaal namelijk te zwak is krijg je geen beeld of blokken, maar meestal gewoon niks dus.

Verder zitten die strepen/banding overal in, dus ook in de LG menu's, het opstartscherm etc. Kan dus niets met kabels te maken hebben.

Anyways, net telefoontje gehad, zaterdag wordt er een nieuw panel in gezet. Ik ben benieuwd.
heb je niet gewoon last van interferentie/elektromagnetische storing?

http://www.caiway.nl/site...van_uw_televisiebeeld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:45:
[...]

heb je niet gewoon last van interferentie/elektromagnetische storing?

http://www.caiway.nl/site...van_uw_televisiebeeld.pdf
Lijkt me dat een monteur die reparaties doet uitvoeren dat ook wel herkent mocht het dat zijn, maar verder kan het dan alleen maar via de stroom stekker komen, aangezien het ook zonder input aanwezig is, en de stroom gaat via een stekkerdoos welke speciaal voor dure elektronica de stroom filtert op pieken en ruis. Dus dat zou het niet mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Xtr3me4me schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Probeer eens met een stoel op 2m afstand van je tv te zitten en gooi alles dicht! Zodat het goed donker is en kijk dan een goede pop out film. Zoals drive angry.

Ik merkte zeker verschil. Het punt is om het effect te krijgen als in de bios is om je kijk hoek alleen gefocused op je scherm grote te hebben.
Zal ik zeker doen, maar punt blijft dat als je in een "normale" huiskamer een goede 3D experience wilt hebben, je volgens dit een 80" scherm moet hebben. Belachelijk toch? Mijn vriendin ziet me al aankomen als ik voorstel de bank midden in de woonkamer te zetten omdat de TV dan beter uitkomt. Drive angry heb ik niet, maar denk dat The Avengers ook wel aardig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Raziel schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:49:
[...]

Zal ik zeker doen, maar punt blijft dat als je in een "normale" huiskamer een goede 3D experience wilt hebben, je volgens dit een 80" scherm moet hebben. Belachelijk toch? Mijn vriendin ziet me al aankomen als ik voorstel de bank midden in de woonkamer te zetten omdat de TV dan beter uitkomt. Drive angry heb ik niet, maar denk dat The Avengers ook wel aardig zal zijn.
THE avengers is niet pop out dat je het wel weet.
Check Google voor best pop out 3D movies!

Vergeet niet dat veel mensen verwachten zelfde effect als in de bios. Helaas geven veel grote tv merken valse inzicht erop. Sowieso bios is velen malen groter scherm.
Maar probeer het maar uit. Alleen avengers is diepte en is niet in 3D opgenomen. Dus pop out kun je beter naar streetdance 3D kijken of drive angry of the journey 2!

[ Voor 22% gewijzigd door Xtr3me4me op 27-08-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Even tussen alle pop out door....er is weer een nieuwe FW versie 04.01.63 VIA DE TV geupdate en deze heeft mijn toestel wel heel gelaten gelukkig. 8)7

so u know. _/-\o_

Update: skype app staat er tussen

[ Voor 12% gewijzigd door nemmiesis29 op 27-08-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nemmiesis29 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:01:
Even tussen alle pop out door....er is weer een nieuwe FW versie 04.01.63 VIA DE TV geupdate en deze heeft mijn toestel wel heel gelaten gelukkig. 8)7

so u know. _/-\o_

Update: skype app staat er tussen
Welk model 760? Heb een half uur geleden gechecked, toen was er nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Phusebox schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:58:
[...]

Welk model 760? Heb een half uur geleden gechecked, toen was er nog geen update.
nee de 670 maar volgens mij zijn die hetzelfde kwa updates.

gewoon om de zoveel tijd ff checken dan komt die vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

De update naar FW 04.01.63 is er ook voor de 620s, kreeg net een pop-up bij het opstarten van de tv.

Ben wel benieuwd naar de changelog, maar die zal wel weer niet komen, althans geen officiële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Update binnen,, maar geen uitzending gemist ofzo zoals laatst week al iemand had hier?

Opeens lijkt al het beeld ook grijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Phusebox schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:52:
Update binnen,, maar geen uitzending gemist ofzo zoals laatst week al iemand had hier?

Opeens lijkt al het beeld ook grijzer?
Nog grijzer!? Ik hoop het niet. Ben nu de update aan het binnenhalen maar als het beeld nog grijzer wordt dan het al is gaat dit ding de deur uit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Kan iemand hier vertellen, wat de veranderingen zullen zijn na
deze update..ik heb geen verandering ontdekt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
nee bij mij absoluut niet, heb weer een beetje met de instellingen lopen spelen maar vind mijn beeld alleen maar mooier na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
luifel schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:17:
Kan iemand hier vertellen, wat de veranderingen zullen zijn na
deze update..ik heb geen verandering ontdekt tot nu toe.
Update inmiddels klaar maar ik zie ook totaal geen verandering tot nu toe. Gelukkig is de matige zwaartwaarde van deze tv niet nog slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky1515
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-03 17:42
Zijn er mensen die net als ik vage clouding op een 960 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engeland heeft al een firmware update 4.01.63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@proo; Hier in Nederland ook gewoon hoor, kijk eens een paar reacties terug :/