Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:11:
[...]

Nemmiesis hoe is dit bij jou afgelopen?
nou kl*te zeg maar,ik heb LG gebeld en dinsdag komt er een monteur die er naar gaat kijken.
hij neemt geloof ik een nieuw bordje mee en gaat proberen om hem een forced reset te geven oid,nou als die hem maar maakt vind ik het best want dit is reteirritant. :(

helemaal niks doet ie meer.

dinsdag laat ik weer wat weten hoe het is gegaan.

(PS. service centre van LG is trouwens wel perfect)

[ Voor 5% gewijzigd door nemmiesis29 op 10-08-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nemmiesis29 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:38:
[...]

nou kl*te zeg maar,ik heb LG gebeld en dinsdag komt er een monteur die er naar gaat kijken.
hij neemt geloof ik een nieuw bordje mee en gaat proberen om hem een force reset te geven oid,nou als die hem maar maakt vind ik het best want dit is reteirritant. :(

Waarschuwing

Update niet!!!
bij mijn ouders is het ook niet goedgegaan vandaag, de tv laat alleen het LG logo zien en probeert steeds opnieuw te starten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:08:
[...]

heb je wel de game mode aangezet?
Ja input op pc gezet en game mode aan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:48:
[...]

Waarschuwing

Update niet!!!
bij mijn ouders is het ook niet goedgegaan vandaag, de tv laat alleen het LG logo zien en probeert steeds opnieuw te starten :(
meen je niet,nou er moet dan iets in die firmware zitten wat niet helemaal lekker is denk ik.

niemand anders problemen met de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:42
Bij mij ging die update prima. Ik heb mijn 47LM620S 21 juli ontvangen, meteen een update en een paar dagen later naar 04.01.36 gegaan en die doet het nog steeds.

Ik heb eigenlijk maar 2 problemen tot nu toe:

1. Een youtube filmpje van ongeveer een uur houdt na 30 minuten consequent op.

2. Bepaalde mp4-bestanden kan hij niet afspelen en Plex Media Server transcode niet automatisch:
FourCC: XviD
Codec Profile: Advanced Simple@L3
Qpel
GMC: 2 warppoints

Ik denk dat het aan de quartel pixel of gmc ligt. Ik wilde in de Plex fora eens vragen of hier een oplossing voor is aan de server kant of dat LG de mogelijkheden van de Medialink client beter moet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
jorikc schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:24:
Bij mij ging die update prima. Ik heb mijn 47LM620S 21 juli ontvangen, meteen een update en een paar dagen later naar 04.01.36 gegaan en die doet het nog steeds.

Ik heb eigenlijk maar 2 problemen tot nu toe:

1. Een youtube filmpje van ongeveer een uur houdt na 30 minuten consequent op.

2. Bepaalde mp4-bestanden kan hij niet afspelen en Plex Media Server transcode niet automatisch:
FourCC: XviD
Codec Profile: Advanced Simple@L3
Qpel
GMC: 2 warppoints

Ik denk dat het aan de quartel pixel of gmc ligt. Ik wilde in de Plex fora eens vragen of hier een oplossing voor is aan de server kant of dat LG de mogelijkheden van de Medialink client beter moet opgeven.
het klopt dat het bij jou goed gegaan is want wij hebben het hier over de fw update Version 04.01.46 van de site van LG die je met usb stick moet upgraden in je tv.
de .36 versie ging bij mij ook goed. :P alleen de .46 had ie geen zin meer in. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door nemmiesis29 op 10-08-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Laatst online: 23:42
:+ niet ver genoeg teruggekeken, zag alleen een post van iemand bij wie de .36 wel goed ge-update was en dacht dus dat het daarover ging. Nou dan ga ik die .46 er niet zelf opzetten. Heb lang genoeg zonder TV gezeten na m'n verhuizing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Blij dat ik deze forum in de gaten hou! Zelf ook de update niet uitgevoerd! Phoe zou me anders morgen stierlijk vervelen met al mijn tig nieuwe 3D films die ik net heb!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pfff wat is het opnieuw inpakken van die tv een tyfus ellende zeg. Met geen mogelijkheid krijg ik het weer terug zoals het zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25

NSG

Je weet niks!

Enes_81 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:49:
Ik heb net mijn pricewatch: LG 42LM620S ontvangen, update van 03.03.31 > 04.01.36 ging zonder problemen.

Maar wat heb ik me rot lopen zoeken naar de instelling om HDMI-CEC aan te zetten voor mijn 5.1 set, blijkt LG dit een andere naam te hebben gegeven namelijk "SimpLink" , raar dat LG zich niet aan de standaarden houd.
Even een aanvulling op mij eerdere bericht:

Mijn nieuwe tv heb ik dus aangesloten op mijn 5.1 set die ik hiervoor al had het gaat om de pricewatch: Samsung HT-TZ222. Voorheen i.c.m mijn pricewatch: Samsung LE32B650, moest ik de receiver en tv appart aanzetten. Maar ik merk nu pas op dat de receiver van zelf opstart als ik mijn tv aanzet :D

Het geluid dat de tv voortstuwt naar de receiver is ook veel helderder als wat mijn vorige tv deed.

Wel heb ik bij AV Sync. SPDIF op -3 moeten zetten.
----

Buiten het gedoe met het geluid, vind ik dit een prachtige tv, ik heb absoluut geen spijt dat ik voor de 620s ben gegaan i.p.v de 660s.

3D is nog nieuw voor mij, soms word ik wel wat duizelig omdat ik niet weet waar ik mij op moet consenteren, dit is vooral als de voorgrond wazig is en de achtergrond scherp.

Wel vind ik het irritant dat ik constant TruMotion uit moet zetten, ik had het al bij settings uitgezet, maar wil ik een filmpje kijken via plex, dan moet ik dat daar ook appart instellen. Hetzelfde geld voor Dynamisch Constrast, het werkt toch voor geen meter, dus waarom ze dat erin bakken, begrijp ik niet echt.

Van de afstandbediening vind ik het jammer, dat er ledjes onder de knoppen zitten, had mijn samsung wel, buiten dat ligt hij zeer goed in de hand. En als alternatief kan ik mijn iPhone gebruiken.

Wi-Fi Screen Share, had ik wel wat meer van verwacht, het werkt nogal haperig i.c.m mijn Dell XPS 15.

Medialink (Plex), zeer groot verschil tot de mediaplayer van mijn 3 jaar oude Samsung, eindelijk info over de film. Maar nou worden er toch een aantal films niet afgespeelt, ik heb natuurlijk niet alles kunnen testen, maar heb geen enkele .avi kunnen streamen.

MKV's van 1080p ~5GB streamen zonder enkel probleem draadloos over 5Ghz, doorspoelen gaat erg snel. Maar ben toch een bug tegengekomen, De ondertiteling blijft namelijk hangen als ik doorspoel en er op dat stuk niks word gezegd, pas wanneer er wat gezegd word komt de juiste ondertitel weer tevoorschijn.

HbbTV, ik had er nog nooit van gehoord, maar ook dat werkt prima met NL 1,2,3.

En nog twee minpunten vind ik dat de tv wat wankel is op de bijgeleverde voet en het scherm al reflecteert bij een beetje zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hij neemt geloof ik een nieuw bordje mee en gaat proberen om hem een forced reset te geven oid,nou als die hem maar maakt vind ik het best want dit is reteirritant. :(

Heb je alleen gebeld of moest je ook dit invullen?
https://wws.lg.com/nl/sup...support-on-site-claim.jsp

De tv heeft ongeveer 2 uur gewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
nee ik heb alleen gebeld met een zeer vriendelijke helpdesk en een uurtje erna werd ik al gebeld door de reparatie afdeling voor een afspraak te maken.

zover gaat het goed.

ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
M
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:50:
[...]

Heb je alleen gebeld of moest je ook dit invullen?
https://wws.lg.com/nl/sup...support-on-site-claim.jsp

De tv heeft ongeveer 2 uur gewerkt :(
Als je net een nieuwe tv hebt, kan je ook terug naar de winkelier. Je hebt 7 dagen waarbinnen de tv omgeruild wordt. Daarna wordt het garantie en dus monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nemmiesis29 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:00:
nee ik heb alleen gebeld met een zeer vriendelijke helpdesk en een uurtje erna werd ik al gebeld door de reparatie afdeling voor een afspraak te maken.

zover gaat het goed.

ben benieuwd.
Dank je , waarom dinsdag pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nieuwe tv, streep op dezelfde plek. Iets minder aanwezig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerard v.d. Horst schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:07:
M
[...]

Als je net een nieuwe tv hebt, kan je ook terug naar de winkelier. Je hebt 7 dagen waarbinnen de tv omgeruild wordt. Daarna wordt het garantie en dus monteur
Winkel gebeld.
Als het geen software probleem is wordt de tv geruild.
maar denk meer dat het een software probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:14:
[...]

Winkel gebeld.
Als het geen software probleem is wordt de tv geruild.
maar denk meer dat het een software probleem is
dat is jou probleem toch niet,de tv doet het gewoon niet meer klaar..gewoon net doen of je achterlijk bent en idd net wat gerard zegt je zit nog binnen 7 dagen omruil tijd.

vwb de reparateur bij mij,denk dat ze in het weekend niks doen en maandag vol zitten ofzo.ik weet het niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kan de LG geen dts pass through aan? Hmm kan ik weer alle kabels veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Laatst online: 07-04 19:12
Kregen gisteren alles teruggestuurd van cashback actie. Typenummer stond niet op de aankoopbon. :s

Straks alles nog een keer op de bus, aangetekend en de factuurbon er bij.

Tevens iemand anders zijn cashback formulieren teruggestuurd gekregen in een envelop met mijn naam er op....

Vriendinlief maar even contact gehad met deze man die dit zeer op prijs stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 23:34
Xtr3me4me schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

Oh tip...maak niet dezelfde fout als ik...Stuur hem "aangetekend op" TNT zijn nogal "wij-verliezen-soms-nog-wel-eens-post"
ik heb 2 foto's gemaakt van het serienummer van de doos. deze kan ik toch gewoon uitprinten en opsturen met een kopie van de factuur?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kunnen jullie eens kijken of jullie ook een verticale streep hebben op 1/3 van rechts gezien? Vind het vreemd dat het nieuwe exemplaar op dezelfde plek hetzelfde probleem heeft.

Beide dus een 760 serie, in maart geproduceerd in Polen. Winkel zal vast niet nog een keer omruilen dus LG maar eens benaderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gerard v.d. Horst schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:07:
Ligt er aan of het koop of afstand is geweest natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 00:25

NSG

Je weet niks!

Damn, ben ik uren bezig geweest met het configureren van Plex, bij al mijn films een mooie cover uitgekozen etc. Ik dacht dus eerst yes, het werkt en ik kan eindelijk film info zien (integenstelling tot vorige tv).

Maar nou kom ik er achter dat ik op mijn computer waar de Plex Media Server op draait persé ingelogd moet zijn. Ook is het zo dat je per gebruiker plex moet configureren :S

Ik had sowieso verwacht dat de Plex Media Server al zou draaien voor er iemand ingelogd is, en ik had al helemaal niet verwacht dat je per gebruiker de bibliotheken moet instellen in PLEX }:|

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Kan ik binnen windows zorgen dat de Plex sever van gebruiker A opstart tijdens de boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:37:
[...]

Ligt er aan of het koop of afstand is geweest natuurlijk.
Nee.

Als je koop op afstand hebt heb je nog meer rechten. Dan kan je bijvoorbeeld de koop binnen 7 dagen annuleren.

Als het goed is zou LG ook aangegeven moeten hebben dat wanneer ze horen dat je binnen de 7 dagen zit dat je recht hebt op vervanging. Dan heb je zelf de keuze wat je wilt doen, de monteur laten komen of terugbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor jullie reacties, en jullie hebben gelijk.
Maar het scherm is erg goed, geen backlight bleeding of iets dergelijks.
LG laten we komen en als het softwarematig is laten we het herstellen, anders wordt het geruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Xtr3me4me schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:40:
[...]

Geen problemen hier daarmee ondervonden. Speel en kijk je het in 3D?
The Eagle schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Zet de beeldinstellingen maar eens op de "Game" stand ipv de normale stand. Dat scheelt al een hoop :)
Qua 3D gaming: het zou me niks verbazen als de 3D processor van de 760s niet snel genoeg is voor snelle games. Ik weet niet of je een PC met een 3D videokaart ter beschikking hebt, maar anders zou je eens kunenn proberen of je de videokaart het 3D processing voor zijn rekening kunt laten nemen, dat zou al moeten schelen :)
Bedankt voor de reacties. Nee, ik heb het over normale modus, dus niet 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je wilt, kun je de tv openschroeven, er zit achter op het moederbord een kleine drukknop waarmee je de firmware kunt terugzetten naar de voorlaatste versie. Althans bij de LM860V is dat zo, dus ik ga ervan uit dat dit bij de andere modellen ook zo is.

(dit heeft de monteur mij uitgelegd toen bij mij het moederbord vervangen werd en ik nieuwsgierig was naar de functie van het knopje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Als je wilt, kun je de tv openschroeven, er zit achter op het moederbord een kleine drukknop waarmee je de firmware kunt terugzetten naar de voorlaatste versie. Althans bij de LM860V is dat zo, dus ik ga ervan uit dat dit bij de andere modellen ook zo is.

(dit heeft de monteur mij uitgelegd toen bij mij het moederbord vervangen werd en ik nieuwsgierig was naar de functie van het knopje)
hmmm dat is interessante info en zou idd wel handig zijn maar ik laat voor nu die knakker wel kijken en ik zal ook even meekijken of het er op mijn model inzit.

ga hem nu niet openschroeven ivm garantie maar als dat voorbij is en het gebeurd wel is het wel reuzehandig als je zelf kan resetten/terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
[...]

Ik zou toch even wachten met een tv openschroeven om garantieproblemen te voorkomen als de monteur langs komt. Straks maakt hij nog rechtsomkeert zodra hij ziet dat de tv al "open" is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan je aub aangeven welk knopje je bedoelt.
Verwijderd in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up"

Kan je hier misschien bijkomen zonder de tv open te maken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Niemand die hier even wil kijken of hij het zelfde probleem heeft? Het zit ter hoogte van de stroom aansluiting op de achterkant.

Ik zie nu die foto's van de binnenkant en het is wel heel toevallig dat ik die streep dus heb precies waar die zwarte "naad" loopt verticaal. Waarschijnlijk zit hier dus iets niet goed schat ik zo.

[ Voor 75% gewijzigd door Phusebox op 12-08-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BEste mensen,

Ik twijfel tussen de 860 en de samsung ES7000.
Ik wil graag weten of je met deze toestellen kan opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal kan bekijken of als je niet kijkt 2 programma's tegelijk kan kijken?
Opnemen in HD-kwaliteit is een must

Is dit mogelijk? ZO niet wat is het alternatief. Ik heb nu een humax 550, maar wil zo weinig mogelijk kabels natuurlijk. Dus dacht aan Ziggo Cam module ipv humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm de optical out hapert ook als ik het geluid van Xbox of humax decoder doorlus naar receiver. Waarom zit die optical out er op dan als dat gewoon niet werkt... crap zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:00:
BEste mensen,

Ik twijfel tussen de 860 en de samsung ES7000.
Ik wil graag weten of je met deze toestellen kan opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal kan bekijken of als je niet kijkt 2 programma's tegelijk kan kijken?
Opnemen in HD-kwaliteit is een must

Is dit mogelijk? ZO niet wat is het alternatief. Ik heb nu een humax 550, maar wil zo weinig mogelijk kabels natuurlijk. Dus dacht aan Ziggo Cam module ipv humax.
Ene programma kijken en andere opnemen gaat hem niet worden. D'r zit maar 1 tuner in de TV, en om iets anders te kunnen kijken als wat je opneemt heb je er twee nodig...you do the math ;)
HD opnemen is overigens geen probleem.
Noot dat je om op te kunnen nemen of live TV te pauzeren wel een aparte externe HDD aan moet sluiten. USB stick werkt helaas niet.
Wat ik in jouw geval zou doen: Humax lekker laten staan en als HDD recorder gaan gebruiken. CI+ CAM module er in, en alleen als je iets wilt kijken wat is opgenomen je Humax gebruiken. Qua kabels kost je dat hooguit 1 HDMI kabel van Humax naar TV, meer zal er niet nodig zijn :)

@Enes_81:
HbbTV, ik had er nog nooit van gehoord, maar ook dat werkt prima met NL 1,2,3.
Kort zinnetje waar iedereen geloof ik overheen leest, maar welke provider heb jij en wat heb je met dat HbbTV precies werkend gekregen? Uitzending gemist toevallig? Daar zitten er al een hoop met smart op te wachten namelijk - LG levert vooralsnog alleen een app voor RTL gemist namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels al anderhalve week de lg 55lm 960v in gebruik. Dit is mijn eerste review die ik ook nog eens via mijn telefoon typ :p Er zijn een aantal dingen die ik zeggen over deze tv. De tv produceert een mooi en scherp beeld, alleen overdag is de weerspiegeling van het scherm extreem goed zichtbaar. Daarnaast zitten er veel instellingen op de tv die met veel geduld ingesteld moeten worden. Ik heb ondervonden dat sommige instellingen het beeld compleet kunnen bederven. Voorbeelden daarvan zijn de trumotion instellingn, local dimming en het dynamisch contrast. Als je trumotion al op laag hebt staan dan is het effect al best goed te zijn. Sommige (redelijk snelle) beelden worden onnatuurlijk versneld waardoor de randen goed te zien zijn. Het beeld jaagt als het ware achter het beeld aan. Bij de laatste Harry Potter bleef er werkelijk een heel veeg achter het gezicht van het personage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels al anderhalve week de lg 55lm 960v in gebruik. Dit is mijn eerste review die ik ook nog eens via mijn telefoon typ :p Er zijn een aantal dingen die ik zeggen over deze tv. De tv produceert een mooi en scherp beeld, alleen overdag is de weerspiegeling van het scherm extreem goed zichtbaar. Daarnaast zitten er veel instellingen op de tv die met veel geduld ingesteld moeten worden. Ik heb ondervonden dat sommige instellingen het beeld compleet kunnen bederven. Voorbeelden daarvan zijn de trumotion instellingn, local dimming en het dynamisch contrast. Als je trumotion al op laag hebt staan dan is het effect al best goed te zijn. Sommige (redelijk snelle) beelden worden onnatuurlijk versneld waardoor de randen goed te zien zijn. Het beeld jaagt als het ware achter het beeld aan. Bij de laatste Harry Potter bleef er werkelijk een hele veeg achter het gezicht van het personage hangen, wanneer deze een snelle beweging maakte. Na de laatste softwareupdate is dit wel al minder geworden. De local dimming heb ik nu op laag staan omdat deze te aanwezig is als je hem op hoog zet. Ook heb ik het idee dat de lightbleeding minder is hierdoor. Het dynamisch contrast heb ik sinds gisteren ook op laag staan omdat dit de lightbleeding om dramatisch verminderd. Helaas moet ik dan ook zeggen dat ik het erg jammer vind dat ik alles op laag, of zelfs uit, moet zeggen om het beeld zo mooi mogelijk te houden. Dat had ik niet verwacht bij zo'n dure tv! Maar het grootste euvel ben ik nog vergeten te vermelden. Bij mij op het scherm is er sprake (redelijk ernstige) lightbleeding rechtsonder in het scherm als ik 's avonds of in de nacht tv kijk. Het lijkt haast wel of er vanuit de onderkant met een edge led op geschenen wordt! Ik irriteer me hier enorm aan, vooral omdat ik veel films kijk met de welbekende zwarte balken. Dan is duidelijk zichtbaar hoe rechtsonder (veel) meer belicht wordt dan de rest van de zwarte balken onder en boven. Ik heb ook gelezen dat meerdere mensen daar last van hebben. Ik hoor het graag van jullie want ik irriteer me er in ieder geval mateloos aan! Vooral omdat het ook nog zo'n dure tv is! (2de keer dat ik t zeg) Dmv instellingen kan dit wel verminderd worden maar het blijft zichtbaar voor mij. Dit was tot zover mijn post en ik hoop wat reacties of vragen te mogen ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Phusebox schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:37:
Niemand die hier even wil kijken of hij het zelfde probleem heeft? Het zit ter hoogte van de stroom aansluiting op de achterkant.

Ik zie nu die foto's van de binnenkant en het is wel heel toevallig dat ik die streep dus heb precies waar die zwarte "naad" loopt verticaal. Waarschijnlijk zit hier dus iets niet goed schat ik zo.
Heb het niet op mn 55lm760.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Quido schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:20:
[...]

Heb het niet op mn 55lm760.
Wat is de productie datum en plaats van productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Waar staat dat? Als het aan de achterkant staat dan kan ik het niet vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Quido schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:08:
Waar staat dat? Als het aan de achterkant staat dan kan ik het niet vertellen..
Datum staat alleen aan achterkant idd. Plaats ook op de doos.

Vervangende tv heeft naast hetzelfde streep-probleem ook enorme backlight bleed... *zucht* en dat voor een tv met adviesprijs van € 1699 :S

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 13-08-2012 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Na de LM660 enige maanden in bezit te hebben ben ik nog steeds zeer tevreden, alleen dat 3d heb ik wel gezien. Er is gewoon heel weinig content wat leuke 3d biedt. Als de beste 3d film die je gezien hebt een natuur docu over een soep schildpad is dat wat teleurstellend, hoe mooi het ook was.

Ik pleit eigenlijk voor een extra label naast 3d movie; 3d Optimized movie, een film die wel 3d effecten biedt waar je u tegen zegt en niet alleen in 3d gefilmt is voor de diept.

Het ligt echt puur hoe het opgenomen is, een object wat heel leuk in 3d uit je beeldscherm wilt springen maar zodra het de randen van het beeldscherm passeert is het totale pop-out effect weg. Kan gewoon zoveel meer mee gedaan worden.

Iemand nog goede 3d movie tips? Beste 3d effecten wat ik zelf tot nu toe gezien hebt zijn; Imax Space Station en Imax ocean words met een schilpad in de hoofdrol.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Phusebox schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 06:06:
[...]

Datum staat alleen aan achterkant idd. Plaats ook op de doos.

Vervangende tv heeft naast hetzelfde streep-probleem ook enorme backlight bleed... *zucht* en dat voor een tv met adviesprijs van € 1699 :S
Tv hangt aan de muur, en doos is al weg... Heb wel lichtelijk last van bleeding rechts onderin maar kan me er niet aan storen en als tv aanstaat zie je het niet. Mocht het erger worden dan kan ik altijd nog aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:04:
Ik heb inmiddels al anderhalve week de lg 55lm 960v in gebruik. Dit is mijn eerste review die ik ook nog eens via mijn telefoon typ :p Er zijn een aantal dingen die ik zeggen over deze tv. De tv produceert een mooi en scherp beeld, alleen overdag is de weerspiegeling van het scherm extreem goed zichtbaar. Daarnaast zitten er veel instellingen op de tv die met veel geduld ingesteld moeten worden. Ik heb ondervonden dat sommige instellingen het beeld compleet kunnen bederven. Voorbeelden daarvan zijn de trumotion instellingn, local dimming en het dynamisch contrast. Als je trumotion al op laag hebt staan dan is het effect al best goed te zijn. Sommige (redelijk snelle) beelden worden onnatuurlijk versneld waardoor de randen goed te zien zijn. Het beeld jaagt als het ware achter het beeld aan. Bij de laatste Harry Potter bleef er werkelijk een hele veeg achter het gezicht van het personage hangen, wanneer deze een snelle beweging maakte. Na de laatste softwareupdate is dit wel al minder geworden. De local dimming heb ik nu op laag staan omdat deze te aanwezig is als je hem op hoog zet. Ook heb ik het idee dat de lightbleeding minder is hierdoor. Het dynamisch contrast heb ik sinds gisteren ook op laag staan omdat dit de lightbleeding om dramatisch verminderd. Helaas moet ik dan ook zeggen dat ik het erg jammer vind dat ik alles op laag, of zelfs uit, moet zeggen om het beeld zo mooi mogelijk te houden. Dat had ik niet verwacht bij zo'n dure tv! Maar het grootste euvel ben ik nog vergeten te vermelden. Bij mij op het scherm is er sprake (redelijk ernstige) lightbleeding rechtsonder in het scherm als ik 's avonds of in de nacht tv kijk. Het lijkt haast wel of er vanuit de onderkant met een edge led op geschenen wordt! Ik irriteer me hier enorm aan, vooral omdat ik veel films kijk met de welbekende zwarte balken. Dan is duidelijk zichtbaar hoe rechtsonder (veel) meer belicht wordt dan de rest van de zwarte balken onder en boven. Ik heb ook gelezen dat meerdere mensen daar last van hebben. Ik hoor het graag van jullie want ik irriteer me er in ieder geval mateloos aan! Vooral omdat het ook nog zo'n dure tv is! (2de keer dat ik t zeg) Dmv instellingen kan dit wel verminderd worden maar het blijft zichtbaar voor mij. Dit was tot zover mijn post en ik hoop wat reacties of vragen te mogen ontvangen!
Bedankt voor het delen van je ervaring met deze tv! :)

Heb zelf de 55LM760s en ik ondervind erg veel last van de bewegende beelden en de randen (soort digitale storing) om de personages heen. Echter heb ik zelf alleen de picture wizard uitgevoerd. Heb de "ideale" instellingen wat op internet zweeft nog niet ingesteld. Ik heb dus met Local Dimming en TruMotion nog niks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn instellingen vind ik zelf wel goed, heb ze van flatpanelshd gehaald.
Trumotion heb ik op user staan (5/3) verder alles uit (local dimming, eco sensor, etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gerard v.d. Horst schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:20:
[...]

Nee.

Als je koop op afstand hebt heb je nog meer rechten. Dan kan je bijvoorbeeld de koop binnen 7 dagen annuleren.

Als het goed is zou LG ook aangegeven moeten hebben dat wanneer ze horen dat je binnen de 7 dagen zit dat je recht hebt op vervanging. Dan heb je zelf de keuze wat je wilt doen, de monteur laten komen of terugbrengen
Nee.

Maar we raken ot, dus misschien handig als je eens kijkt in SF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zit nog te twijfelen tussen de pricewatch: LG 42LM620S en de pricewatch: LG 42LM660S.

Voordelen LM660

Ik vind hem mooier
Local dimming (alhoewel ik het verschil in de MM iet echt zag en ik lees dat er hier diverse mensen het uitzetten)
Magic remote (leuk maar imo niet echt een veel hogere meerwaarde)
Ingebouwde wifi (ik heb al een vrije LAN aansluiting achter de TV)

Meerprijs op dit moment: circa € 170,-
Is Local dimming het waard?

Verder stond er bij de MM op het kaartje dat het een 100Hz paneel is ipv 400Hz. Is het dan een 100Hz paneel dat softwarematig naar 400Hz wordt gebracht?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07
janvanduschoten schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:05:

Verder stond er bij de MM op het kaartje dat het een 100Hz paneel is ipv 400Hz. Is het dan een 100Hz paneel dat softwarematig naar 400Hz wordt gebracht?
Dat sowieso, momenteel is de échte refreshrate hooguit 200Hz en dan heb je het over de topmodellen, terwijl de 620/660 meer instappers/middenmoters zijn.

Of jij het €160 meerprijs waard vindt is aan jou, voor de local dimming zou ik het niet doen. Maar als jij de 660 mooier vindt zou ik 'm toch wel overwegen. En die remote is helemaal niet zo gek hoor, werkt best goed (stuk beter dan een Wiimote).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Oscar Mopperkont schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:44:
[...]

Nee.

Maar we raken ot, dus misschien handig als je eens kijkt in SF :)
Welles :)
Maar goed, het wordt inderdaad OT
[ook ot]Overigens heb ik 2x mijn tv omgeruild voor een nieuw exemplaar vanwege defect[/ook ot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
janvanduschoten schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:05:
Ik zit nog te twijfelen tussen de pricewatch: LG 42LM620S en de pricewatch: LG 42LM660S.

Voordelen LM660

Ik vind hem mooier
Local dimming (alhoewel ik het verschil in de MM iet echt zag en ik lees dat er hier diverse mensen het uitzetten)
Magic remote (leuk maar imo niet echt een veel hogere meerwaarde)
Ingebouwde wifi (ik heb al een vrije LAN aansluiting achter de TV)

Meerprijs op dit moment: circa € 170,-
Is Local dimming het waard?

Ik moet zeggen dat ik de normale ab eigenlijk niet gebruik, maar de magic remote des te meer. Die werkt echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Heb zelf de 55LM760s en ik ondervind erg veel last van de bewegende beelden en de randen (soort digitale storing) om de personages heen. Echter heb ik zelf alleen de picture wizard uitgevoerd. Heb de "ideale" instellingen wat op internet zweeft nog niet ingesteld. Ik heb dus met Local Dimming en TruMotion nog niks gedaan.
Waarschijnlijk als je truemotion uit zet zie je het niet meer.
Ik moet zeggen dat ik de normale ab eigenlijk niet gebruik, maar de magic remote des te meer. Die werkt echt lekker.
Hier hetzelfde, gebruik een harmony en om even snel wat te veranderen oid gebruik ik de magic remote. Lekker snel en idd beter dan Wii remote.

[ Voor 35% gewijzigd door Quido op 13-08-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:21:
[...]

Kan je aub aangeven welk knopje je bedoelt.
Verwijderd in "\[3D/LED TV] LG 2012 line-up"

Kan je hier misschien bijkomen zonder de tv open te maken?
Tjah, nu baal ik ervan dat ik destijds niet even mijn goede camera gepakt heb. Maar zover ik me herinner zit het op het moederbord links boven, op de foto net onder de kabels. Het is een klein knopje. Volgens mij is het ook het enige knopje dat je erop zult vinden.

Overigens denk ik niet dat je garantie vervalt als je hem opent. Toen de monteur hem open schroefde, had hij daar verder niets bijzonders voor. Het is niet zo dat er een lak of zo ergens zat die verbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien handige tip.

Ik heb mijn iMac aangesloten via dvi naar hdmi maar merkte dat het beeld er raar uitzag en niet helemaal scherp, het leek dat er gezoomed werd ook al had ik het bij instellingen uitgezet.

Nu heb ik via broningangen de hdmi gerenamed naar pc (kun je kiezen uit een lijstje) en nu neemt hij het beeld beter over, een stuk scherper. Ook mijn xbox360 lijkt er kwa beeldkwaliteit beter op vooruit te gaan nu dat hij op "spel" staat ipv hdm

ik heb een 55LM760s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Indien mensen interesse zouden hebben, hier heb ik de 47lm760s gevonden voor 1.459€.

http://www.shop4multimedi...3334.aspx?s=lg%2047lm760s

Ik bestel hem waarschijnlijk deze week nog :). Jippie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

BTW leerzaam topic. Dank allemaal voor de goede tips.

Ik heb nog steeds het probleem dat wanneer ik de TV start, ik niet gelijk de zenders krijg. TV geeft dan aan No signal.
Met een omweg lukt het wel. Aan zetten en premium content activeren. TV start opnieuw op en dan krijg ik wel de zenders.
Ik heb een CI module van Canal digitaal + de nieuwste smartcard. Zowel CI module als TV (versie 46, bij mij geen problemen met installeren) hebben de nieuwste software versie. Iemand bekend met dit fenomeen?

Alvast dank voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Het maximaal ondersteunde hz moet je toch kunnen selecteren als je hem aan je pc hangt? Mijn AMD videokaart zegt dat mijn LM660 een max verversings snelheid heeft van 70hz, dus ook helemaal geen 100hz maar gewoon 70hz?. Ik vind de MCI hz best wel een vorm van misleiding, nu ben ik erg tevreden met de tv voor de rest

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
evilpin0 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:01:
Het maximaal ondersteunde hz moet je toch kunnen selecteren als je hem aan je pc hangt? Mijn AMD videokaart zegt dat mijn LM660 een max verversings snelheid heeft van 70hz, dus ook helemaal geen 100hz maar gewoon 70hz?. Ik vind de MCI hz best wel een vorm van misleiding, nu ben ik erg tevreden met de tv voor de rest
Bij mijn 760 zegt ie zelfs 60 Hz maximaal, en dat is ook eigenlijk logisch want dat is de maximale hardwarematige frequentie waarop het werkt. De rest is softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Mijn AMD pc zegt ook maximaal 70 hertz op mijn 47LM760s...maar de tv zelf zegt altijd 60 hertz.
Ik durf hem daarom niet echt op 70 hertz te zetten op mijn PC uitgang, mogelijk zegt je TV dan "out of range" en zo niet en hij het wel gewoon pikt dan kan het best nog wel eens schadelijk zijn voor je TV op langer termijn want daar is de TV niet voor bedoeld.

Echte computer monitoren hebben een failsafe dat ze out of range en geen beeld geven als de input te veel hertz geeft om zo schade te voorkomen. Hoe een TV aangesloten op een PC hiermee omgaat weet ik niet omdat dit niet bepaald een standaard is?

[ Voor 25% gewijzigd door SpitfireNL op 14-08-2012 09:52 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De 55LM660s van mijn vriendin heeft een CI+-kaart van UPC en die geeft tijdens TV kijken of zappen soms ineens het bericht dat een programma scrambled is, terwijl deze zender wel in het zenderpakket zit. Even aan- en uitzetten helpt, maar het is wel een beetje raar.

Meer mensen die daar last van hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-08-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:50:
De 55LM660s van mijn vriendin heeft een UPC-module en die geeft tijdens TV kijken of zappe soms ineens het bericht dat een programma scrambled is, terwijl deze zender wel in het zenderpakket zit. Even aan- en uitzetten helpt, maar het is wel een beetje raar.

Yup, doet mijn 760s ook, evenals soms wat meldingen vanuit de CI kaart zelf. Lijkt wat trager te zijn geworden met de updates. Vrij irritant. Bij mij overigens Smit module icm Ziggo smartcard.

En een oplossing is idd welkom :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:50:
De 55LM660s van mijn vriendin heeft een CI+-kaart van UPC en die geeft tijdens TV kijken of zappen soms ineens het bericht dat een programma scrambled is, terwijl deze zender wel in het zenderpakket zit. Even aan- en uitzetten helpt, maar het is wel een beetje raar.

hetzelfde hier, heb 55LM760 met UPC CI+
het verdwijnt dan wel na een paar seconden
het handmatig sorteren van de kanalen gaat goed, alleen na een paar dagen staat alles weer "standaard"
heb het na 2 keer het maar opgegeven om kanalen te sorteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bleh
bleh schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:05:
Indien mensen interesse zouden hebben, hier heb ik de 47lm760s gevonden voor 1.459€.

http://www.shop4multimedi...3334.aspx?s=lg%2047lm760s

Ik bestel hem waarschijnlijk deze week nog :). Jippie
Dit is een belgische winkel hebben die ook de huidige cashback aktie en 3d camera gratis?
anders zijn de nederlandse aanbieders (apollo, azerty, plasmavisie) interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

het handmatig sorteren van de kanalen gaat goed, alleen na een paar dagen staat alles weer "standaard"
Hier ook (55LM760s) op het begin zie ik Scrambled staan. Dit is echter maar 2 seconden, soms 5 sec.
Verder werkt de CI+ van UPC goed. Zappen gaat lekker snel icm met de Magic mote (scrollen) en de TV Guide werkt vele malen sneller dan via de UPC decoder.
Quido schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:31:
[...]

Waarschijnlijk als je truemotion uit zet zie je het niet meer.
Bedankt voor de tip! Ga het vanavond even proberen.
Phusebox schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:20:
Mijn instellingen vind ik zelf wel goed, heb ze van flatpanelshd gehaald.
Trumotion heb ik op user staan (5/3) verder alles uit (local dimming, eco sensor, etc etc).
Heb je voor mij de link? Misschien handig om dit op te nemen in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 15:21

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

Dat is de volgorde die door UPC gepusht wordt. Volgens mij kan je dat ondervangen door ergens "zender update" of "automatische volgorde" uit te vinken..

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
whiteclear schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:44:
[...]

Heb je voor mij de link? Misschien handig om dit op te nemen in de startpost.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
nemmiesis29 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:28:
Ik zou deze upgrade niet doen mijn tv start niet meer op na de update grrrrrrrrrrrrr this sucks.
Zo de monteur is geweest en heeft er een nieuw moederbord ingezet en voila! hij doet het weer gelukkig.

wat er nu aan de hand was kon hij mij ook niet vertellen maar raade mij af te updaten via de usb.

ben blij dat hij het weer doet.

trouwens niks dan lof voor de service van LG,die is echt 100% in orde en heb niks te klagen.

(PS. geen resetknopje te vinden op het moederbord)

[ Voor 43% gewijzigd door nemmiesis29 op 14-08-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:07:
@bleh

[...]
Dit is een belgische winkel hebben die ook de huidige cashback aktie en 3d camera gratis?
anders zijn de nederlandse aanbieders (apollo, azerty, plasmavisie) interessanter
Om gebruik te kunnen maken van de cashback moet de TV verkocht worden aan de officiele prijs die LG oplegt aan de winkeliers, namelijk 1699.

Aangezien deze prijs er toch een pak onder zit kan dit dus eigenlijk niet. Echter als je contact opneemt met die winkel en vraagt of dit mogelijk is kan er wel een oplossing worden gevonden ;).

Ik ga het hier ook niet in het lang en breed uitschrijven want ik wil ook niet dat die winkel in problemen komt met LG ofzo. Ik kan alvast zeggen dat ze zeer vriendelijk zijn, zowel telefonisch als via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

bleh schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:28:
[...]

Om gebruik te kunnen maken van de cashback moet de TV verkocht worden aan de officiele prijs die LG oplegt aan de winkeliers, namelijk 1699.

Aangezien deze prijs er toch een pak onder zit kan dit dus eigenlijk niet. Echter als je contact opneemt met die winkel en vraagt of dit mogelijk is kan er wel een oplossing worden gevonden ;).

Ik ga het hier ook niet in het lang en breed uitschrijven want ik wil ook niet dat die winkel in problemen komt met LG ofzo. Ik kan alvast zeggen dat ze zeer vriendelijk zijn, zowel telefonisch als via email.
Eh, nee? :?

In de voorwaarden van de actie staat over officiele prijzen niks genoemd, en er zijn al mensen genoeg hier die ook bij een prijs lager als 1699 de cashback hebben gehad. Bovendien zou dat nergens op slaan, want zo zou LG zijn winkeliers dwingen om een vaste prijs te hanteren, terwijl dat nou juist het principe is van een detailhandel: winst maken op de marges. Aint gonna work ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
The Eagle schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:36:
[...]

Eh, nee? :?

In de voorwaarden van de actie staat over officiele prijzen niks genoemd, en er zijn al mensen genoeg hier die ook bij een prijs lager als 1699 de cashback hebben gehad. Bovendien zou dat nergens op slaan, want zo zou LG zijn winkeliers dwingen om een vaste prijs te hanteren, terwijl dat nou juist het principe is van een detailhandel: winst maken op de marges. Aint gonna work ;)
Ok, dit kan best zijn. Dat zei de dame me toch in kwestie. Of het daadwerkelijk zo is weet ik niet. Heb het vandaag besteld. Ik zie wel hoe het uiteindelijk afloopt. Ze gingen er alles aan doen zodat ik er gebruik van zou kunnen maken, dus komt wel in orde. :)

Misschien is het anders in Belgie ofzo, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nemmiesis29 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

Zo de monteur is geweest en heeft er een nieuw moederbord ingezet en voila! hij doet het weer gelukkig.

wat er nu aan de hand was kon hij mij ook niet vertellen maar raade mij af te updaten via de usb.

trouwens niks dan lof voor de service van LG,die is echt 100% in orde en heb niks te klagen.

Gaf ie daar ook een reden voor, niet updaten via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 10:13
bleh schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:37:
[...]

Ok, dit kan best zijn. Dat zei de dame me toch in kwestie. Of het daadwerkelijk zo is weet ik niet. Heb het vandaag besteld. Ik zie wel hoe het uiteindelijk afloopt. Ze gingen er alles aan doen zodat ik er gebruik van zou kunnen maken, dus komt wel in orde. :)

Ik heb mijn tv (47LM760) bij Saturn gehaald voor €1499,- en daar kon ik gewoon nog aanspraak maken op de cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

bleh schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:37:
[...]

Volgens mij ben je gewoon genaaid. Ik zou even een andere winkel of LG belgie zelf contacten - en sowieso nooit meer zaken doen met die winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
The Eagle schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:07:
[...]

Volgens mij ben je gewoon genaaid. Ik zou even een andere winkel of LG belgie zelf contacten - en sowieso nooit meer zaken doen met die winkel ;)
Neuh, komt wel in orde. Heb maar 1450€ betaald + 6 euro verzending. Spijtig dat er nu een feestdag tussen zit, anders had ik hem morgen al. :(

Als ik sowieso gebruik kan maken van die cashback is er geen probleem he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nemmiesis29 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

Mooi dat ie het weer doet. Wat vreemd dat er bij jou geen reset knopje op zet. Het lijkt me toch dat ze dit universeel bij alle modellen doen. Mocht ik ooit een misflash doen, dan zal ik het bij mezelf proberen en er ook duidelijke foto's van nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag trouwens net dat op de pricewatch bij de 669 het verkeerde plaatsje staat, de 669 heeft een afwijkende voet. in de eerste post van dit topic staat hij trouwens wel goed.

Mevrouw de directeur wil zilver, maar vind zelf de voet van de 669 niet zo mooi (persoonlijke voorkeur)

Jammer dat die 760 zo duur blijft, eigenlijk hoogste tijd dat ie in prijs gaat zakken nu na al die sportevenementen de vraag na TV´s weer normaliseert. Hij is eigenlijk nog geen dubbeltje gezakt na de introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik begrijp überhaupt niet waarom iemand bijvoorbeeld de 47LM760S zou kopen voor € 1499 terwijl de 47LM660S voor € 985 te halen is. Ruim 500 euro verschil en de enige twee verschillen zijn 100 vs 200 Hz en een ander kleurtje. Of mis ik iets wat de 760 ruim 50% beter zou moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, je kijkt sowieso over de dualplay heen. En voor zover ik kon zien is het 800 vs 400Hz. STukje software
Daarnaast zijn de meeste 760s'en hier met een cashback aangeschaft en dat maakt het verschil ook alweer een stuk kleiner, omdat je voor de 660 even iets minder cashback kreeg (ik weet eigenlijk niet eens of die uberhaupt wel in aanmerking kwam voor de cashback).
Maar het verschil is idd redelijk klein te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

660 heeft ook dual play, alleen krijg je er geen dual play brillen bij. Verschil met de 760 is dan idd enkel de 800hz (maar daar ga je niks van merken) en de kleur van de voet en onderrand tv. Het is dus meer kwestie van of je het prijsverschil de andere kleuren een paar dual playbrillen van een tientje per stuk het waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:42:
660 heeft ook dual play, alleen krijg je er geen dual play brillen bij. Verschil met de 760 is dan idd enkel de 800hz (maar daar ga je niks van merken) en de kleur van de voet en onderrand tv. Het is dus meer kwestie van of je het prijsverschil de andere kleuren een paar dual playbrillen van een tientje per stuk het waard vindt.
Mijn directeur vind uiterlijk dus heel belangrijk, gaat vooral om de meubilaire waarde. Maar 500 euro voor een ander kleur randje vind ze gelukkig toch ook wel veel te veel.

En die dual play brilletjes kosten geloof ik 10 Euro, het enige verschil is die 100 tegen die 200 Hz.maar me tpassieve 3D ga je daar niets van merken, het maximale dat t menselijk oog kan waarnemen is 82Hz, daarboven is alles hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is 800Hz vs 400Hz en niet 200 vs 100. Die 800 is voorts iets dat met beeldverwerking te maken heeft en niet met aansturing van het paneel. Lcd is bij lange na niet snel genoeg om 800hz te halen (en ook geen 400). Het is dan ook vooral marketingpraat, omdat mensen sinds de 100Hz CRT-tv (waar het wel sloeg op verversingsfreq en waar het wel een groot verschil maakte) erg kicken op een hoog aantal Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damster_mark schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:28:
Sinds enige tijd ben ik de eigenaar van de LG 42LM615S, een prima TV. Echter heb ik wel problemen
met het transfereren van het geluid van de TV naar mijn Onkyo NR-509 ontvanger.

Helaas maakt de TV geen gebruik van ARC waardoor ik genoodzaakt ben om het geluid via de optische uitgang te sturen. Probleem is dat er een gigantische vertraging tussen het beeld en geluid optreed wanneer ik de TV op Digtaal Audio 'Automatisch' zet. Ik zie vervolgens op mijn Onkyo ontvanger netjes dat er bijvoorbeeld Dolby Digtal geluid binnen komt, alleen is de vertraging echt onwerkbaar. Wanneer ik de Digitaal Audio setting op 'PCM' zet is alles weer prima.

Met mijn vorige TV van Samsung was dit geen enkel probleem. Iemand suggesties? Ik heb de TV inmiddels voorzien van de laatste software (03.03.20).
Dan moet je Simplink aanzetten op de LG(rode knop rechts onder)

• sjorremans
  • Laatst online: 23:34
hoelang duurde het bij jullie voordat jullie bericht kregen van de cashbackactie na het opsturen van de papieren?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

sjorremans schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:11:
hoelang duurde het bij jullie voordat jullie bericht kregen van de cashbackactie na het opsturen van de papieren?
Ik kreeg na 5 dagen bericht van LG per mail.

• SpitfireNL
Xtr3me4me schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:11:
[...]

Ik kreeg na 5 dagen bericht van LG per mail.
Dit ging ongeveer hetzelfde bij mij.

- Mijn PC -

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 10:13
ik heb mijn tv gekocht op 28 juli maar ik heb nog steeds geen reactie gehad van de cashback actie? Wat voor bericht krijg je dan via de mail toegestuurd?

• Ron Jeremy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 10:19
Vandaag mijn 47LM660 binnen gekregen. Prachtige TV! De smart wizard om alles in te stellen werkt perfect.

Het enige wat me niet lukt is het geluid van de TV (bijv. van Apps van LG) zelf over mijn Home Cinema set krijgen.
Heb de UPC box aangesloten op HDMI 1 ingang van mijn home cinema set en de HDMI out van de home cinema gaat naar mijn TV, in HDMI 1 (ARC). Mijn home cinema set is overigens een Sony BDV-E880.
Ook als ik bijvoorbeeld mijn laptop aan de TV hang om film te kijken, krijg ik het geluid niet op mijn home cinema set.

Zie wel een optische audio out zitten op de TV, maar is dit de enige manier om het geluid van mijn TV naar mijn home cinema set te krijgen?

• The Eagle

The Eagle

SpitfireNL schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:36:
[...]

Dit ging ongeveer hetzelfde bij mij.
Bij mij ook zoiets, netjes een ontvangstbevestiging en dat alles OK was. Helaas nog niks op mijn bankrekening teruggezien - en ik verstuurde tijdens het EK :(

• SpitfireNL
maikelbeerkens schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:10:
ik heb mijn tv gekocht op 28 juli maar ik heb nog steeds geen reactie gehad van de cashback actie? Wat voor bericht krijg je dan via de mail toegestuurd?
Ik hoop voor je dat je wel het aanvraag formulier hiervoor hebt ingevuld en verstuurd ;-)
zo ja, dan zou ik toch maar snel even contact opnemen met LG want je had allang een reactie moeten hebben.
Ik had zelf mijn aanvraag pas op 31 juli verstuurd via de post en daar dus wel al reactie op.

Wat er in de response email staat is:

Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor uw deelname aan de cashback actie van LG Electronics.

S&H Productfulfilment heeft uw aanvraag verwerkt en de betaling zal binnen 6 tot 8 weken overgemaakt worden op de door u opgegeven bankrekeningnummer.

Heeft u nog vragen over uw aanvraag?
Stuur dan een e-mail naar KS-LGElectronics@s-h.nl

Met vriendelijke groet,

S&H Productfulfilment
Moerdijk

[ Voor 37% gewijzigd door SpitfireNL op 16-08-2012 14:59 ]

- Mijn PC -

Verwijderd

Ik heb het geld ook sinds vorige week ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt zo een CI+ module standaard bij de TV geleverd?

Of kan ik die gewoon in elke locale TV winkel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die moet je idd kopen bij een TV winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die satelliet tv gebruikt en een makkelijke manier heeft gevonden om zenders te zoeken en sorteren. (ik neem aan dat de tuner voor elk type LM gelijk is)
Ik heb astra 1, 2, 3, en hotbird.

Het probleem is dat bijv. ik 20 verschillende discovery's HD krijg, Waarvan er 1 de goede is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik denk dat je dan je favorieten moet gaan gebruiken. De SAT tuner zelf kan er iig weinig mee, die vind gewoon kanalen vziw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:37:
Vandaag mijn 55LM760s geïnstalleerd. Echt een plaatje. Reflectie is te zien maar vind het tot nu toe niet storend. Aquarium staat precies aan de andere muur en zie je steeds in de tv komen bij donkere beelden. Zal wat foto's van maken bij daglicht en in de avonduren.

Was op het begin twijfelen of ik wel de 55" zou nemen maar zeker geen spijt van. 47" zou toch net te klein zijn. De standaard kleuren instellingen ziet er niet denderend uit, ik moet hem nog "perfect" instellen. Als ik de winkeldemo aanzet is het al scherper met de instellingen.

Bediening is echt geweldig. Werkt snel en gebruiksvriendelijk. Wireless is stabiel, maar ik merkte al haperingen bij YouTube en de 3D App. Leuke toevoeging dat WiFi maar dat wordt snel bekabeld aansluiten. Hopelijk werkt dat beter. De Magic remote vond ik al onmisbaar bij de eerste 2 seconden toen ik het voor het eerst ging gebruiken. Super apparaat!

Volgende dingen vallen me echter wel op;

- HDMI (UPC Digital CISCO HD box) staat boven in de balk 576p 50hz, terwijl de box ingesteld staat op 1080i. 1080p kan ik niet selecteren via de UPC box.
Toch handig even de mediabox herstarten 8)7 Nu wel 1080i maar wel 50hz.
- links onder in de hoek bij zwart beeld zie ik de LED Backlight. Niet storend echter ben ik bang dat het misschien een defect is?

Hebben meer hier last van :?

Ervaringen en foto's zal ik z.s.m. delen met jullie!

-EDIT-
Merk dat meerdere mensen last hebben van "bleeding". Zal even gaan spelen met de instellingen.
Hierbij alvast een foto van wat ik bedoel. Het zit zo'n beetje in elke hoek.
[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem op mijn 55lm960v maar dan rechtsonder. Het lijkt wel of het zich verergerd.Ik zal nog een foto plaatsen! Moet sowieso nog een foto maken om een service verzoek in te dienen bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn bleeding effect is bijna nihil geworden! Iemand had hier een link geplaatst met wat review en ook hele vette instellingen. Ik probeerde het uit en ja hoor bleeding bijna weg bij mij.

Nu is de vraag de ik had. Is het 3D effect beter op actief of passief?
Ik heb gisteren weer film gekeken (Resident evil afterlife) maar of ik zit te ver af van de tv of ik weet niet wat ik verkeerd doe! Heb de 3D settings op max effect gezet.

Ik zit 4,5m van de tv af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ow is dat bleeding als er een schaduw/streep tegen de kanten aan zit. In mijn zoektocht naar deze betekenissen heb ik nu ook geleerd dat ik best veel clouding heb op mijn 47LM760S. Het lijken op vage wolken die over mijn hele beeld verspreid zijn.
Heel duidelijk als je 1 complete kleur op je beeld hebt staan en vooral met compleet zwart beeld is het het beste te zien.

Zwart is niet echt zwart op bepaalde plaatsen.. op bepaalde delen is het het zelfs soms meer grijs dan zwart... ik heb nu Backlight op "Low" gezet en brightness en contract wat aangepast en is het al velen malen minder geworden maar dan is wit niet echt wit meer te noemen maar juist meer grijs. Dan lever ik weer iets anders in.
Kan je voor dit probleem ook garantie claimen?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Xtr3me4me schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:41:
Mijn bleeding effect is bijna nihil geworden! Iemand had hier een link geplaatst met wat review en ook hele vette instellingen. Ik probeerde het uit en ja hoor bleeding bijna weg bij mij.

Nu is de vraag de ik had. Is het 3D effect beter op actief of passief?
Ik heb gisteren weer film gekeken (Resident evil afterlife) maar of ik zit te ver af van de tv of ik weet niet wat ik verkeerd doe! Heb de 3D settings op max effect gezet.

Ik zit 4,5m van de tv af!
Erm, je LG TV is passieve 3D. Of bedoel je dat niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Eagle schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:18:
[...]

Erm, je LG TV is passieve 3D. Of bedoel je dat niet :?
Nee bedoelde op welke techniek je het beste de 3D effect ziet. Op passief of actief.
Wel jammer dat 90% van de films alleen diepte ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LG 47LM760S en die is gekoppeld aan een Pioneer VSX-LX53 Receiver mbv HDMI (geschikt voor 3D, ARC).

Op de LG zit de HDMI kabel in de ARC poort (1) en op de Pioneer in OUT1 (Control). Op de Pioneer alle instellingen goed gezet voor de Control functie.

Op de LG ARC aangezet, Simplink ook aangezet maar helaas, wat ik ook probeer geen geluid vanaf de TV via mijn Receiver.

Is het wel mogelijk om met ARC te werken met deze combinatie, of mis ik nog een bepaalde setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou komende vrijdag komt er een monteur naar mijn 47LM760S kijken met de streep waarover ik hier al berichtte. Ben benieuwd wat hun oplossing gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:30:
Ik heb een LG 47LM760S en die is gekoppeld aan een Pioneer VSX-LX53 Receiver mbv HDMI (geschikt voor 3D, ARC).

Op de LG zit de HDMI kabel in de ARC poort (1) en op de Pioneer in OUT1 (Control). Op de Pioneer alle instellingen goed gezet voor de Control functie.

Op de LG ARC aangezet, Simplink ook aangezet maar helaas, wat ik ook probeer geen geluid vanaf de TV via mijn Receiver.

Is het wel mogelijk om met ARC te werken met deze combinatie, of mis ik nog een bepaalde setting?
Zou gewoon moeten werken. Ik heb ook de 760S met een Harman Kardon receiver. Via de ARC werkt bij mij wel alles. Wordt het apparaat wel weergegeven in het aansluitingen overzicht? En via Simplink ook zichtbaar?
Zie je bij de geluidsinstellingen van de tv de mogelijkheid van een externe speaker staan?

Ik zazg in de manual van de receiver nog een instelling staan over ARC. Pagina 52 kopje 9, staat deze op HDMI?
http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl

[ Voor 10% gewijzigd door Motion2 op 18-08-2012 12:14 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste