Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
stefanvanrossen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:08:
[...]

Zo hangt ie nu (draden door de muur)..
Wanneer alles er staat zal ik nog een totaalfotomaken.
Gister even alle internetkabels op lengte gemaakt en getrokken en de tv begon gelijk te updaten :P

[afbeelding]
De vloer is nog niet af, maar de tv staat hangt al! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Robino schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:52:
[...]

De vloer is nog niet af, maar de tv staat hangt al! :+
Alleen de plintjes hoefde nog ;) en ik wilde de tv uit de weg hebben aangezien het een aanzienlijke ruimte inneemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:02:
[...]

Het beeld is alleen wazig bij beweging. Maar ik heb ook nog geen bioscoop film gezien waarbij dat niet zo was. Het zit hem echt in de techniek.
Ik hoop voor je dat je ooit tevreden wordt over je tv,
De tv heeft gewoon een heel goed beeld...
Vooral in 3D!
heb je al antwoord gekregen wanneer je een vervangend toestel geleverd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:37

Patrick_Wolf

NoLIFE

Hierbij een foto van mijn situatie. Het is nog wat rommelig maar binnenkort is alles netjes en strak weggewerkt
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/501a5dbaab9b6/501a5db9c7eff-698a00.thumb.jpg
Ps: er missen idd nog wat deurtjes enzo

[ Voor 12% gewijzigd door Patrick_Wolf op 02-08-2012 13:12 ]

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sow jouw TV is breed!

Special edition LG55LM7stretched zeker haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Op me iPhone ziet de foto er prima uit. Bij jou niet?

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick_Wolf schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:06:
Op me iPhone ziet de foto er prima uit. Bij jou niet?
Hij is een beetje heel erg groot de foto.
Op mijn beeldscherm is ie ook helemaal uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 10:21
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:48:
[...]

Ik hoop voor je dat je ooit tevreden wordt over je tv,
De tv heeft gewoon een heel goed beeld...
Vooral in 3D!
heb je al antwoord gekregen wanneer je een vervangend toestel geleverd krijgt?
Nee alleen dat men werkt aan een oplossing, meer nog niet gehoord.

Ik ben tevreden als die streep weg is. :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:06

NSG

Je weet niks!

Patrick_Wolf schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:02:
Hierbij een foto van mijn situatie. Het is nog wat rommelig maar binnenkort is alles netjes en strak weggewerkt
[afbeelding]
Ps: er missen idd nog wat deurtjes enzo
Je had de 3e link moeten nemen op imgdumper.

Gedraaid en klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/501a6de50ebb6/501a6de43be17-501a5db9c7eff-698a00.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Enes_81 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:12:
[...]

Je had de 3e link moeten nemen op imgdumper.

Gedraaid en klikbaar:
[afbeelding]
Bedankt had ff de app gedownload om vanaf me iPhone een foto te kunnen plaatsen. Ken het programma verder niet.

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Aargh ik ben mooi genaaid dus. Omruilen duurt twee weken, dan ben ik te laat voor de actie, en zit ik twee weken zonder tv. Kan voor 100 euro upgraden naar 860, maar die vind ik lelijk.

Dan maar geld terug ofzo en weg ermee. Crap zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Phusebox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:23:
Aargh ik ben mooi genaaid dus. Omruilen duurt twee weken, dan ben ik te laat voor de actie, en zit ik twee weken zonder tv. Kan voor 100 euro upgraden naar 860, maar die vind ik lelijk.

Jeetje dat is balen man! Morgen komt die van mij binnen! ben erg benieuwd. Waar had jij jouwes gekocht dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Xtr3me4me op 02-08-2012 15:24 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Xtr3me4me schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:24:
[...]

Jeetje dat is balen man! Morgen komt die van mij binnen! ben erg benieuwd. Waar had jij jouwes gekocht dan?
Bij Graus Online in Maastricht, aangezien ik redelijk in de buurt woon... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
Phusebox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:23:

Via LG zelf of via Graus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Phusebox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:35:
[...]

Bij Graus Online in Maastricht, aangezien ik redelijk in de buurt woon... zucht...
Oke, ja ik Saturn. En ze leveren via Runner.nl Ik ken runner helemaal niet en ze vragen een factuur nr in te vullen. Alleen de bon die ik hier heb van Saturn wordt ik niet wijzer uit waar de factuur nr staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Via de winkel.

Inmiddels alweer 4 telefoontjes verder met LG en winkel... hopen dat ze het probleem kunnen oplossen. Jammer dat een klant altijd zelf er achteraan moet.

Jammer dat ik het design van de 860 niet zo mooi vind, anders was die upgrade wel interessant geweest. Wat me eraan stoort is de rare voet en het doorzichtige randje onderaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Phusebox op 02-08-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastajp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Phusebox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:03:
[...]

Via de winkel.

Inmiddels alweer 4 telefoontjes verder met LG en winkel... hopen dat ze het probleem kunnen oplossen. Jammer dat een klant altijd zelf er achteraan moet.

Jammer dat ik het design van de 860 niet zo mooi vind, anders was die upgrade wel interessant geweest. Wat me eraan stoort is de rare voet en het doorzichtige randje onderaan.
Zelf heb ik de 860...voet is misschien wat anders maar nu ik er een tijdje tegenaan kijk denk ik zelfs dat ik deze mooier vind. Randje eronder is niet zichtbaar. Het is en het blijft een smaakkwestie natuurlijk.

In ieder geval nog erg blij met de LG. Met Nero player loopt het beeld en geluid niet synchroon. Met mediaplayer is alles veel sneller. Ook na de laatste firmware loopt alles wat soepeler. Jullie ervaringen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ja ik zou dan uitkomen op 1349 voor de 47LM860... Maar toch denk ik dat ik deze mooier vind. Dilemma. Morgen misschien eens naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Phusebox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:52:
Hmm ja ik zou dan uitkomen op 1349 voor de 47LM860... Maar toch denk ik dat ik deze mooier vind. Dilemma. Morgen misschien eens naar de winkel.
Je kunt toch de code van je huidige lg opsturen. Dan krijg je dat geld terug. Ga je vervolgens voor de 860 en doe je mee aan de nieuwe actie

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Patrick_Wolf schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:06:
[...]

Je kunt toch de code van je huidige lg opsturen. Dan krijg je dat geld terug. Ga je vervolgens voor de 860 en doe je mee aan de nieuwe actie
Ja en een kapotte doos wordt vast geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Phusebox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 18:09:
[...]

Ja en een kapotte doos wordt vast geaccepteerd
Je mag er een foto van maken die naar hun mailen en de akkoordmail moet je dan meesturen met je kopie van je bon en het lg formulier

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou mijn tv wordt morgen tussen 17:00 en 20:00 geleverd!
Ben benieuwd! Hou jullie op de hoogte over bleeding effect enz..

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 02-08-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
The Eagle schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:14:
[...]

Die print zal ws niet geaccepteerd worden, dan weet je dat vast. Als je de moeite had genomen het topic door te lezen dan had je dat geweten ;)
Makkelijkste manier: met een breekmesje langs een winkelhaak even langs de sticker afsnijden aan alle kanten. Karton is meerlaags, trek je de sticker er zo af en alleen een klein stukje onderlaag mee, zonder beschadigingen :)
Wat ik had gedaan is:
1 foto gemaakt van de hoeksticker op de doos. Er voor gezorgd dat alle letters en cijfers goed te lezen zijn.
1 foto gemaakt met daar samen op de factuur en de hoeksticker van nog steeds op de doos, zichtbaar op de foto.
1 foto gemaakt met daar samen op de factuur en de sticker op achterkant van mijn TV zichtbaar op de foto.
alles uitgeprint zo groot mogelijk op A4 papier.
1 kopie van mijn factuur

Dit zo met het aanmeldformulier afgelopen dinsdag opgestuurd en vandaag heb ik al een e-mail ontvangen waarin staat dat het geld binnen 6-8 weken op het bankrekening nummer zal worden overgemaakt.

_/-\o_

Blijkbaar hoef je dus niet echt de streepjescode helemaal uit de doos te snijden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SpitfireNL op 02-08-2012 18:56 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou ik snij de sticker wel van de doos! Formulier en kopie heb ik al klaar liggen!
Morgen me tv binnen! Kan niet wachtennnnn!!!

Al paar 3D films klaar liggen en beginnen met Rio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag de LG 47LM760S bij plattetvdiscounter gekocht. Prima service en goede prijs. Ik heb de TV opgehangen met de DQ Hercules flex black. Maandag besteld en dinsdag in huis. Verder ook nog de LG 620 player gekocht. Stereo is een onkyo 609 met 5,1 mission luidsprekerboxen. TV via Canal Digitaal. Maandag besteld en vandaag alles binnen gekregen (M7 receiver, Duo LNB (4 uitgangen), nieuwe smartcard en CI module). Zeer snel allemaal. Vanavond bijna alles draaiend. Ontzettend gaaf beeld.

Bij deze mijn bevindingen:
Zoals al gezegd super gaaf beeld. Klein beetje last van lichtlekkage in de linker boven hoek. Alleen te zien bij opstarten.
XBOX 360/Wii spelen via stereo (dolby digital) is super gaaf. Dualplay werkt prima.
Film kjken via USB uitstekend
Jammer dat de TV erg spiegelt. Was me niet opgevallen in de winkel maar ik kan nu in ieder geval de straat vanaf mijn bank in de gaten houden.
Ik heb de CI module van Canal nog niet volledig werkzaam. Alles via de M7 receiver werkt perfect maar via de CI module niet. Ik zie alleen maar signaal voor astra 1 sat en een beetje voor astra 3 sat. Terwijl de M7 receiver zeer goede ontvangst heeft voor beide sats. Zie ook niet de HD kanalen voor de NL zenders en de lokale zenders zoals TV gelderland etc. Zie alleen de SD zenders met de CI module. Voorlopig maar even de M7 blijven gebruiken. Iemand een idee.

In saturn zag ik een LG TV met de weather online en de google maps app. Op mijn TV zitten deze apps niet en ik kan ze ook niet vinden in de app market. Iemand een idee?

Samenvattend ben ik zeer tevreden met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja en maandag de cash back actie opgestuurd en vandaag een mail dat men de aanvraag had ontvangen. Lekker snel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mbt die CI module: of het module-eigen is weet ik niet, maar bij mijn Smit Ziggo CI moest ik meen ik eerst de CI module goed instellen en dan pas de TV. Vergeet je de TV niet op SAT te zetten en niet op Cable? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie.

Hij staat op sat. Eerst de kanalen gescand en krijg voor beide sats resultaten. Dan de CI module er in en de kaart. Alle Zenders op alfabet gezet en gezocht naar ned 1 HD of 1 van de andere nederlandse zenders. Niet te vinden. Wel de sd versies. Ook alleen op HD gesorteerd, geen resultaat. Terug naar sat overzicht. Gekeken naar sat 1 signaal 50 om 40. Sat 2 geen signaal of een heel klein beetje. Opnieuw de M7 receiver aangekoppeld en module afgekoppeld. Signaal sterkte over de 80 % voor beide sats.Prima beeld. BTW Ci module heeft laatste versie en hetzelfde geldt ook voor de M7. Raar dat signaal sterkte zoveel verschilt terwijl ik allen maar de kabel omhang van de 1 naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wel slecht dat wanneer je een USB harde schijf eraan hangt voor opnames dat deze aan blijft als de tv uit staat. Hoezo stroom verspilling? En nee er was geen opname gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Pfff lastig. Heb net mijn Panasonic 42 inch vt30 weten te verkopen...reden wij willen grotere tv.

Logische opvolger zou een vt50 zijn in 50 inch.

Nu lijkt de 55lm760 ook wel wat. Qua design super, kan het qua beeldkwaliteit mee met de vt50? De meeste winkelverkopers zeggen me van niet. Er zijn ook maar weinig reviews te vinden. Hier mensen die vanaf een vt30 of soortgelijk de overstap gemaakt hebben?

Ben zelf al vijf jaar plasma fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Via mijn HTPC (AMD A4-3400 integrated GPU) ben ik met mijn TV altijd verbonden met een 1080p 60hertz verbinding. In 3D modus zou dat dan 30hertz per oog zijn.
Kan ik dit ook verhogen naar 120 hertz zodat mijn 3D spellen hier van profiteren en ik dan 60 hertz per oog heb? eventueel mijn HTPC upgraden om dat te bereiken?

[ Voor 94% gewijzigd door SpitfireNL op 02-08-2012 23:50 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 20:06

NSG

Je weet niks!

Bij passief 3D krijgen beide ogen hetzelfde te zien, dus 60hertz blijft 60hertz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wanneer je een favorietenlijst maakt met de ingebouwde tuner, krijgen de zenders dan opeenvolgende nummers of behoudt hij de (onlogische) Ziggo nummering?

[ Voor 5% gewijzigd door VanRoyal op 03-08-2012 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VanRoyal schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:54:
Wanneer je een favorietenlijst maakt met de ingebouwde tuner, krijgen de zenders dan opeenvolgende nummers of behoudt hij de (onlogische) Ziggo nummering?
Dat is geen onlogische nummering van Ziggo, heeft te maken me de frequentieband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

okio schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:06:
Nu lijkt de 55lm760 ook wel wat. Qua design super, kan het qua beeldkwaliteit mee met de vt50? De meeste winkelverkopers zeggen me van niet. Er zijn ook maar weinig reviews te vinden. Hier mensen die vanaf een vt30 of soortgelijk de overstap gemaakt hebben?

Ben zelf al vijf jaar plasma fan.
Verkopers hebben gelijk. Beeldkwaliteit kan ie niet mee met de VT50. Zeker als plasmafan zal de niet-uniforme verlichting en de minder beeldkwaliteit bij donkere scenes je gaan opvallen.

Neemt niet weg dat het gewoon een heel mooie TV is en ik laatst vriendin ook gewoon de 55lm660 (die in principe gelijk is aan de 760, op de 800hz na, maar dat gebruik je niet) heb aangeraden, terwijl ik zelf plasmafan ben (heb een 9g Kuro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:44
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:56:
[...]

Verkopers hebben gelijk. Beeldkwaliteit kan ie niet mee met de VT50. Zeker als plasmafan zal de niet-uniforme verlichting en de minder beeldkwaliteit bij donkere scenes je gaan opvallen.

Neemt niet weg dat het gewoon een heel mooie TV is en ik laatst vriendin ook gewoon de 55lm660 (die in principe gelijk is aan de 760, op de 800hz na, maar dat gebruik je niet) heb aangeraden, terwijl ik zelf plasmafan ben (heb een 9g Kuro).
je zou zeggen van niet maar ik heb de 660 en 760 naast elkaar zien staan bij de saturn en daar zag je wel degelijk het verschil met kijken. nu is een winkel niet echt een goede maat staaf maar ik denk dat als je ze thuis naast elkaar zet je het toch wel gaat zien.

neemt niet weg dat de 660 ook een mooie machine is!

** gisteren azerty een mail gestuurd hoe het staat met mijn order. kreeg gelijk een mail terug dat de televisie vandaag bij hun binnen komt. kan ik mooi morgen m'n vader thuis laten blijven als de televisie geleverd word :+

[ Voor 11% gewijzigd door sjorremans op 03-08-2012 09:08 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
sjorremans schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:07:
[...]

je zou zeggen van niet maar ik heb de 660 en 760 naast elkaar zien staan bij de saturn en daar zag je wel degelijk het verschil met kijken. nu is een winkel niet echt een goede maat staaf maar ik denk dat als je ze thuis naast elkaar zet je het toch wel gaat zien.

neemt niet weg dat de 660 ook een mooie machine is!
Bedoel je met kijken het hertz verschil? Want dat is het enige verschil tussen genoemde types.

Ik he been demo gezien van schermen van 100, 200, 400, 800

Verschil tussen 100 en 200 was duidelijk, verschil tussen 200 en 400 moeilijk waarneembaar, verschil tussen 400 en 800 zag ik een zeer zeer minimaal verschil, als ik het zag dan en ik ben iemand met een getraind oog.

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 03-08-2012 09:18 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:36:
[...]
Dat is geen onlogische nummering van Ziggo, heeft te maken me de frequentieband.
Dat weet ik, maar als ik 30 zenders in een favorietenlijst zet, dan wil ik niet op 205 moeten drukken om naar zender 10 in de lijst te gaan en 309 om naar zender 14 te gaan. Dat is onlogisch, hoe je het ook wendt of keert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
ok thanks; blijf ik voorlopig even bij de vt50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
evilpin0 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:17:
[...]

Bedoel je met kijken het hertz verschil? Want dat is het enige verschil tussen genoemde types.

Ik he been demo gezien van schermen van 100, 200, 400, 800

Verschil tussen 100 en 200 was duidelijk, verschil tussen 200 en 400 moeilijk waarneembaar, verschil tussen 400 en 800 zag ik een zeer zeer minimaal verschil, als ik het zag dan en ik ben iemand met een getraind oog.
Maar dat is ook omdat 400 en 800hertz dynamische hertz is. Hardwarematig (native) is 400 nog steeds maar 100 hertz en 800 is hardwarematig (native) maar 200 hertz. dynamische hertz wordt alleen maar bereikt met softwarematige berekeningen.

Daarnaast kan je ook nog misleid worden door het feit dat films 1080p toch maar altijd 24fps zijn. Dat is ook wel vaak waarneembaar en kan zelfs een 1600hertz tv niets aan verbeteren

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
SpitfireNL schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:55:
[...]

Maar dat is ook omdat 400 en 800hertz dynamische hertz is. Hardwarematig (native) is 400 nog steeds maar 100 hertz en 800 is hardwarematig (native) maar 200 hertz. dynamische hertz wordt alleen maar bereikt met softwarematige berekeningen.

Daarnaast kan je ook nog misleid worden door het feit dat films 1080p toch maar altijd 24fps zijn. Dat is ook wel vaak waarneembaar en kan zelfs een 1600hertz tv niets aan verbeteren
Kan niks vinden over je dynamische hertz verhaal op google, hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
evilpin0 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:35:
[...]

Kan niks vinden over je dynamische hertz verhaal op google, hoe kom je daarbij?
ik weet alleen dat een televisiepaneel maximaal 200hz kan zijn.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SpitfireNL schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:55:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Of het wordt bereikt door middel van softwarematige berekeningen weet ik zelf ook niet zeker of ik dit stukje wel goed zeg. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet zien.
Het zou ook 4 x 200 hardwarematige hertz kunnen zijn. Ik heb het ergens een keer gelezen op internet maar waar precies kan ik niet meer terug vinden na nu weer 5 minuten te hebben gezocht.

Aangezien sjorremans ook zegt dat een paneel maximaal 200hertz kan zijn zou ik eerder zeggen dat het niet 4x200 is maar dat 800 hertz dan inderdaad wel door softwarematige berekingen wordt bereikt.

Edit:
Motion Clarity Index wordt snel aangezien voor Hertz wat dus niet echt Hertz is maar gewoon een Index(score)
"(Motion Clarity Index) voor perfect scherpe bewegende beelden
De 'Motion Clarity Index' is een uitgebreid beoordelingscijfer voor de kwaliteit van snel bewegende beelden, die naar meer aspecten kijkt dan alleen de beeldfrequentie. LG gebruikt het nauwkeurige Backlight Scanning, het geavanceerde Local Dimming en de uitstekende XD Engine om te zorgen dat snelle bewegingen in beeld haarscherp worden weergegeven. Deze technologie verlaagt de subjectieve reactietijd en voorkomt het hinderlijke 'knipperen' van het beeld."

Dit staat in een voorbeeld van een andere LG TV: http://www.conrad.nl/ce/n...VB-T-DVB-C-met-HDTV-Zwart

Zelfs op de LG site staat "Dynamic MCI" 800 bij de specificaties onder het kopje "BEELD"
http://www.lg.com/nl/tv-a...ie/LG-led-tv-47LM760S.jsp

Wat mijn vermoedens uiteindelijk weer doen bevestigen dat het gewoon hardwarematig 200 hertz is en met softwarematige verbeteringen 800 MCI wordt bereikt.

Of misschien bestaat er zoiets als "hardwarematrige hertz" gewoon helemaal niet? ;)

[ Voor 52% gewijzigd door SpitfireNL op 03-08-2012 12:37 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
SpitfireNL schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:17:
Of het wordt bereikt door middel van softwarematige berekeningen weet ik zelf ook niet zeker of ik dit stukje wel goed zeg. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet zien.
Het zou ook 4 x 200 hardwarematige hertz kunnen zijn. Ik heb het ergens een keer gelezen op internet maar waar precies kan ik niet meer terug vinden na nu weer 5 minuten te hebben gezocht.

Aangezien sjorremans ook zegt dat een paneel maximaal 200hertz kan zijn zou ik eerder zeggen dat het niet 4x200 is maar dat 800 hertz dan inderdaad wel door softwarematige berekingen wordt bereikt.

Edit:
Motion Clarity Index wordt snel aangezien voor Hertz wat dus niet echt Hertz is maar gewoon een Index(score)
De 'Motion Clarity Index' is een uitgebreid beoordelingscijfer voor de kwaliteit van snel bewegende beelden, die naar meer aspecten kijkt dan alleen de beeldfrequentie. LG gebruikt het nauwkeurige Backlight Scanning, het geavanceerde Local Dimming en de uitstekende XD Engine om te zorgen dat snelle bewegingen in beeld haarscherp worden weergegeven. Deze technologie verlaagt de subjectieve reactietijd en voorkomt het hinderlijke 'knipperen' van het beeld."

Dit staat in een voorbeeld van een andere LG TV: http://www.conrad.nl/ce/n...VB-T-DVB-C-met-HDTV-Zwart

Zelfs op de LG site staat "Dynamic MCI" 800 bij de specificaties onder het kopje "BEELD"

Wat mijn vermoedens uiteindelijk weer doen bevestigen dat het gewoon hardwarematig 200 hertz is en met softwarematige verbeteringen 800 MCI wordt bereikt.
Dat heb ik mij laten vertellen door iemand van Samsung die rondliep bij de Saturn voor informatie. Hij vertelde mij dat de panelen die nu worden gebruikt maximaal 200HZ zijn. Dus ik denk ook dat je alleen softwarematig dan 800HZ kan halen.

Volgens mij hebben de LM660S en LM760S wel dezelfde panelen, dus allebei een paneel van 200HZ maar dit weet ik dus niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand tips voor een calibratie dvd?

En op welke setting hebben jullie Trumotion staan? Ik heb eigenlijk alles uit, super resolution, real cinema, noem maar op. Alles op off.

[ Voor 66% gewijzigd door Phusebox op 03-08-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:17:

Edit:

Of misschien bestaat er zoiets als "hardwarematrige hertz" gewoon helemaal niet? ;)
ook hardwarematig kan ik in een golfbeweging 4 triggermomenten leggen top,dal en 2 keer bij de nuldoorgang. Dus het hoeft echt niet softwarematig.

Al met al een begrijpelijk stukje. Begrijp nu ook waarom ik niet voor de 620 moet gaan want die heeft geen local dimming. En dat is wel even iets meer dan de door mij veronderstelde dimbare backlight (eerst goed inlezen dus)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ook nog een generieke vraag, kun je ook HD 3D content van USB devices afspelen, dat haal ik niet uit de officiele specificaties.

En nog een, kan ik 3D play gebruiken om bijvoorbeeld 2 HDMI inputs te scheiden zodat 2 personen iets anders zien op een beeldscherm. (Bijvoorbeeld 2 PS3s aangesloten en ieder speelt zn eigen game.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Laatst online: 07-04 19:12
Heb de true motion ook uit staan, rest geloof ik niet. Snap hele true motion ook niet.
Paar dagen terug MW3 met dual screen en dual play brillen gespeeld. Alleen in donkere omgevingen zag ik mijn tegenstander beetje vaag door het beeld heen lopen. Kan ik dat oplossen met instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:07:
[...]

En nog een, kan ik 3D play gebruiken om bijvoorbeeld 2 HDMI inputs te scheiden zodat 2 personen iets anders zien op een beeldscherm. (Bijvoorbeeld 2 PS3s aangesloten en ieder speelt zn eigen game.)
2 HDMI signalen gaat niet, heb ik ook al onderzocht. Het moet echt 1 signaal zijn en het spel moet dan zelf de splitscreen leveren.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heeft iemand goede 3D settings?
Heb nu Rio 3D gezien! En heb wat aan de diepte gedaan naar 15. Maar ik zie niet echt alsof het eruit komt! Verder prachtig beeld dat wel en veel diepte maar niet echt dat het eruit springt.

Iemand instellingen die wel goed zijn? Zit op 4,5m afstand en heb de LG 55LM760S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01
Xtr3me4me schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:16:
Heeft iemand goede 3D settings?
Heb nu Rio 3D gezien! En heb wat aan de diepte gedaan naar 15. Maar ik zie niet echt alsof het eruit komt! Verder prachtig beeld dat wel en veel diepte maar niet echt dat het eruit springt.

Iemand instellingen die wel goed zijn? Zit op 4,5m afstand en heb de LG 55LM760S.
Ga er niet vanuit dat bij een 3d film alles uit het scherm komt. Ik denk dat 90% van de films het om de diepte werking gaat. Bij rio is het stukje dat ze van de rots af vallen en op het strand komen in het volleybal net een van de weinige stukjes dat het beeld uit de tv komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Gerard v.d. Horst schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:57:
[...]

Ga er niet vanuit dat bij een 3d film alles uit het scherm komt. Ik denk dat 90% van de films het om de diepte werking gaat. Bij rio is het stukje dat ze van de rots af vallen en op het strand komen in het volleybal net een van de weinige stukjes dat het beeld uit de tv komt.
Zoals ik al dacht! Jammer zeg! Dat is juist het kicken van 3D film dat het echt Naar je toe komt.
Thor precies hetzelfde! Prachtig beeld maar alleen maar diepte.
Iemand beetje mooie 3D settings die het wilt delen? Zit nog te spelen met de distance mode.
Of ik nu + of - moet nemen. Wat is beter bij een afstand van 4,5 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01
Xtr3me4me schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:01:
[...]

Zoals ik al dacht! Jammer zeg! Dat is juist het kicken van 3D film dat het echt Naar je toe komt.
Thor precies hetzelfde! Prachtig beeld maar alleen maar diepte.
Iemand beetje mooie 3D settings die het wilt delen? Zit nog te spelen met de distance mode.
Of ik nu + of - moet nemen. Wat is beter bij een afstand van 4,5 meter?
Ik denk dat je horror films moet hebben voor het 'uit het beeld kom' effect. Dat soort effecten wordt vaak gebruikt voor schrik effecten.
Settings heb ik niet voor je, ik heb nog de standaard instellngen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Een van de weinige 3d films die het beeld nog redelijk uit je TV laat komen is Journey 2 The Mysterious Island.

[ Voor 9% gewijzigd door SpitfireNL op 04-08-2012 00:50 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Ik gebruik zelf de "LG 2012 3D Contents" voor het bekijken van de ultieme 3D ervaring. Super gaaf en deze beelden springen letterlijk uit je buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Maar klopt inderdaad van de bleeding! Heb het heel lichtjes links onderin.
Het is wel apart want het is alleen met tv kijken maar films helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
whiteclear schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:47:
Ik gebruik zelf de "LG 2012 3D Contents" voor het bekijken van de ultieme 3D ervaring. Super gaaf en deze beelden springen letterlijk uit je buis.
Krijg je die bij je TV? Ik kan de mijne dan op dit moment niet vinden en vraag me af of die disc dan niet er bij geleverd is.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:30:
[...]

Krijg je die bij je TV? Ik kan de mijne dan op dit moment niet vinden en vraag me af of die disc dan niet er bij geleverd is.
Ik dat whiteclear het anders bedoelt,
Je hebt in het smart gedeelte een 3D world, daar is vele uren aan 3D te vinden.
Controleer maar eens de filmpjes die door LG zijn gemaakt, het filmpje met de kinderen die ballonnen gooien is erg leuk, daarnaast heb je een filmpje van sporten, de verschillende ballen komen echt wel je kamer binnen

Een erg mooie 3D film is Sammy, wel een kinderfilm maar ik vond het zelf superleuk om te kijken hier zit heel veel 3D in
YouTube: SAMMY'S ADVENTURE THE SECRET PASSAGE (3D) Trailer

Daarnaast
Hugo aardig wat 3D
Verschrikkelijke ikke, veel 3D,
Alice in Wonderland, op een gegeven moment gaat de koningin een egel wegslaan die komt echt je kamer binnen
legend of the guardians,
How to train a dragon
Megamind
Spy Kids - All the Time in the World
Drive angry - niet bijzonder veel 3D
de smurfen
Yogi bear.
IMAX The hubble
IMAX Space.Station.3D
kung fu panda 3D
Gulliver travel

Het zijn vooral tekenfilms die veel 3D hebben en ik denk dat het 3D effect met een grotere tv meer zal zijn als bij een kleiner formaat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
IMAX en alice in wonderland zijn inderdaad een paar van de mooiste die ik hwb gezien.

Er is alleen 1 filmpje die ik maar niet kan vinden. Die speelde ze bij de BCC af.
Het filmpje waarin een vechtsporter tussen de bamboe in z'n witte pak staat bewegingen te maken.
namelijk deze:
http://www.demo-world.eu/...12-3d-contents-mar-12.jpg

weet iemand waar ik deze vindt?

Ik heb 3D world in het smart gedeelte bekeken maar daar zie ik hem zo niet meteen in staan.

Edit: laat maar, al gevonden! :) het staat dus wel in 3D world en het heet: Sports, feel the moment
Dit filmpje vindt ik echt zo erg goed met 3D.. springt echt uit je beeld.

[ Voor 24% gewijzigd door SpitfireNL op 04-08-2012 12:17 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SpitfireNL schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:11:
IMAX en alice in wonderland zijn inderdaad een paar van de mooiste die ik hwb gezien.

Er is alleen 1 filmpje die ik maar niet kan vinden. Die speelde ze bij de BCC af.
Het filmpje waarin een vechtsporter tussen de bamboe in z'n witte pak staat bewegingen te maken.
namelijk deze:
http://www.demo-world.eu/...12-3d-contents-mar-12.jpg

weet iemand waar ik deze vindt?

Ik heb 3D world in het smart gedeelte bekeken maar daar zie ik hem zo niet meteen in staan.

Edit: laat maar, al gevonden! :) het staat dus wel in 3D world en het heet: Sports, feel the moment
Dit filmpje vindt ik echt zo erg goed met 3D.. springt echt uit je beeld.
Alleen jammer dat alles wat op je af komt zo wazig is, of het ligt aan mijn bijziendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb net gekocht:

- The Universe 3D
- Rapunzel 3D
- Immortal 3D

Alle 3 Blu-Ray. Alice in wonderland was er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
de lg app voor de ipad heeft een update gehad, kan nu op de lm671 een foto van het beeld
maken, maar zie nog steeds geen bewegend beeld op de ipad..misschien bij de
volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Iemand hier die voor zichzelf de 3D instellingen goed heeft staan met waardes?
Kunnen jullie die eens linken? Ik doe iets fout denk ik! Zie mega veel diepgang en niet veel 3D echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:06:
Mbt die CI module: of het module-eigen is weet ik niet, maar bij mijn Smit Ziggo CI moest ik meen ik eerst de CI module goed instellen en dan pas de TV. Vergeet je de TV niet op SAT te zetten en niet op Cable? :)
Uiteindelijk gelukt. Disecq moet voor astra 1 op A staan en voor astra 3 op B. Ik had ze uitstaan (standaard instelling). Krijg alleen nog wel steeds een tussenscherm (in een flits) met iets van error melding uw abonnement is niet geldig. Erg Irritant. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Xtr3me4me schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:36:
Kunnen jullie die eens linken? Ik doe iets fout denk ik! Zie mega veel diepgang en niet veel 3D echt
Hier heb ik ook regelmatig last van.
Verder lijkt het soms of het 3D bij mij niet goed afgesteld is. Dan lijkt het alsof er een laagje water op mijn scherm ligt, meestal in het midden ergens, wat er dan heel vreemd uitziet. Misschien dat het met de bron te maken heeft, weet niet.
En soms dan verspringt 1 side van de 2 sides (SBS) een beetje wat me bijna misselijk doet voelen. Alsof hij automatisch het beeld probeerd bij te stellen.
Ook de uiterste kanten links/rechts strekken soms niet tot het uiterste van mijn scherm en er een zwarte rand aan de zijkant blijft staan waardoor het gehele 3D wat minder scherp wordt en ik moeite krijg met mijn eigen ogen scherp te stellen.
Kan iemand hier over mee praten?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:58:
[...]

Alleen jammer dat alles wat op je af komt zo wazig is, of het ligt aan mijn bijziendheid.
Heeft iemand anders bij je thuis hiermee de zelfde ervaring?
Ik zou anders echt terug naar de winkel gaan, het is gewoon supermooi om 3D te kijken, ik ervaar zeker niet het zelfde wat je beschrijft
Xtr3me4me schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:11:
Ik heb net gekocht:

- The Universe 3D
- Rapunzel 3D
- Immortal 3D

Alle 3 Blu-Ray. Alice in wonderland was er niet.
Rapunzel is ook erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:36:
Sportfire gaf het volgende filmpje aan: 3D world en het heet: Sports
heb je die al een bekeken, er is ook een ander filmpje met honkballers en weer een ander met een straaljager.
Die straaljager hangt gewoon voor de tv! ik gebruik gewoon de standaard instellingen, maar gebruik wel een poloroid 3D bril.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:12:
[...]

Sportfire gaf het volgende filmpje aan: 3D world en het heet: Sports
heb je die al een bekeken, er is ook een ander filmpje met honkballers en weer een ander met een straaljager.
Die straaljager hangt gewoon voor de tv! ik gebruik gewoon de standaard instellingen, maar gebruik wel een poloroid 3D bril.
Ik heb zo lopen spelen met de 3D settings dt ik niet meer weet wat de instellingen standaard waren! Maar reset het wel.
Trouwens die heb ik idd bekeken maar zie niet echt van wow hangt uit me beeld en sta 4,5m van het scherm.
Je hebt trouwens ook iets wat heet 3D gezichtspunt! Moet ie nu naar links of rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:06:
[...]

Heeft iemand anders bij je thuis hiermee de zelfde ervaring?
Ik zou anders echt terug naar de winkel gaan, het is gewoon supermooi om 3D te kijken, ik ervaar zeker niet het zelfde wat je beschrijft

[...]

Rapunzel is ook erg mooi
De tv wordt sowieso omgeruild maar ik vraag me af of het daar aan ligt. Overigens zitten foto's er met de 2D naar 3D conversie wel echt vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox, ik hoop voor je dat dit gaat goedkomen !

Ik heb soortgelijk probleem gehad en bij de omruil van mijn 760 werd de aktie gecompenserd door de winkel. Nu was dat uiteraard niet jouw leverancier maar een speciaalzaak (omgeving Maastricht).

Dus als ze daar een beetje willen meedenken is het voordeel voor de klant ;)

PS. de streepjeskode kan je ook dmv een fohn voorzichtig warmen en dan trek je de sticker netjes van de doos zonder beschadigingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik zit er ook aan te denken om mijn 47LM760S om te ruilen.

Wanneer ik 3D modus aanzet (splitscreen SBS) dan heb ik dat 1 van de screens(1 side) af en toe verspringt een paar milimeter tot soms wel een centimeter naar links en terug naar rechts.

Zelfs als ik mijn film op pauze heb staan dan is het heel duidelijk te zien en wanneer dit tijdens film afspelen gebeurd dan krijg je er bijna spontaan hoofdpijn van.
Het zou misschien ook kunnen komen door de laatste software update 04.01.36.. weet ik niet zeker.
aansluitingen HDMI 2 en HDMI 4 heb ik getest en op beide heb ik het probleem.
Het kan ook niet aan de bron liggen want het is alleen wanneer ik 3D modus inschakel. 2D naar 3D conversie doet het wel gewoon goed.

Edit:
Wat ik met de streepjescode had gedaan is gewoon foto's gemaakt van de doos met de hoeksticker er duidelijk op en mee op dezelfde foto de factuur zichtbaar in beeld. Nog een foto van de sticker van achter op de TV.
En zorgen dat alle letters goed te lezen zijn.
Dat heb ik zwart/wit uitgeprint op A4 formaat en zo opgestuurd. Werkt ook.

[ Voor 19% gewijzigd door SpitfireNL op 05-08-2012 12:17 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SpitfireNL schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:13:
Ik zit er ook aan te denken om mijn 47LM760S om te ruilen.

Wanneer ik 3D modus aanzet (splitscreen SBS) dan heb ik dat 1 van de screens(1 side) af en toe verspringt een paar milimeter tot soms wel een centimeter naar links en terug naar rechts.

Zelfs als ik mijn film op pauze heb staan dan is het heel duidelijk te zien en wanneer dit tijdens film afspelen gebeurd dan krijg je er bijna spontaan hoofdpijn van.
Het zou misschien ook kunnen komen door de laatste software update 04.01.36.. weet ik niet zeker.
aansluitingen HDMI 2 en HDMI 4 heb ik getest en op beide heb ik het probleem.
Het kan ook niet aan de bron liggen want het is alleen wanneer ik 3D modus inschakel. 2D naar 3D conversie doet het wel gewoon goed.

Edit:
Wat ik met de streepjescode had gedaan is gewoon foto's gemaakt van de doos met de hoeksticker er duidelijk op en mee op dezelfde foto de factuur zichtbaar in beeld. Nog een foto van de sticker van achter op de TV.
En zorgen dat alle letters goed te lezen zijn.
Dat heb ik zwart/wit uitgeprint op A4 formaat en zo opgestuurd. Werkt ook.
Het ligt aan de software versie! De vorige versie had dit helemaal niet! Met deze versie zie ik het ook dat het heel af en toe verspringt! Niet zo heel erg maar zie het wel. Alsof ie probeert scherp te stellen.
Ik wacht af tot de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dan zal het dat dus moeten zijn en heeft het verder weinig nut om de TV daarvoor om te gaan ruilen.
Bedankt voor je nuttige input. Dan wacht ik ook maar gewoon af denk ik.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SpitfireNL schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:52:
Dan zal het dat dus moeten zijn en heeft het verder weinig nut om de TV daarvoor om te gaan ruilen.
Bedankt voor je nuttige input. Dan wacht ik ook maar gewoon af denk ik.
Ja stom had nooit moeten updaten maar ja geen weg meer terug! Dit wist ik dus ook niet.
Hopelijk herkent LG dit en komen ze met een nieuwe update.
Zit nu rapunzel te kijken en je ziet het inderdaad. Erg jammer dit weer maar goed wacht even af op de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Over dat 3D instellen enzo: ben er gisteren achtergekomen dat mijn 47LM760s op het moment dat ie 3D signaal automatisch herkent omdat ie het via mijn BR aangeleverd krijgt, zijn instellingen op handmatig zet en je die ook NIET kunt veranderen. En toen ik er over na dacht, is dat eigenlijk best wel logisch :)
Films zijn namelijk met een bepaald gezichtspunt qua 3D opgenomen. Als je dat niet vanuit de bron vast aanlevert maar de gebruiker dat laat bepalen, krijgt die onscherpe beelden voorgeschoteld. Je zit immers vanuit 2 punten te filmen. Waar de brandpunten van die twee punten elkaar kruisen is de boel goed. Dat is de afstandsinstelling van die 3D volgens mij.

Uiteraard is bij bijvoorbeeld TV of bij een signaal waarbij het 3D niet automatisch herkend wordt (vanaf HTPC oid) de boel wel handmatig in te stellen. En ook dat is logisch :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou gisteren eindelijk goed 3D beeld gekregen!
Heb hem op Extreme staan! En inderdaad met 3D world komt de dingen er echt uit!
Alleen tip voor de fanatieke mensen onder ons: ik heb een 3D bril van de bios thuis liggen en heb de verschillen bekeken met die van LG meegeleverde bril zelf.

De bios bril overtrof het effect van 3D dan van LG zelf. Bizar! Dus kijken naar een wat duurdere passief 3D bril her en der heeft lof!!!

Nu met films enzo doe ik ook alleen maar mijn bios bril op! Er lijkt wel of het glas iets donkerder is als die van LG!
(deze bril toen gekocht bij Utopolis bios voor 1,50 euro)

Je zou denken dat die LG brillen speciaal gemaakt zijn voor deze tv! Maar goed dat ik me bios brillen nog had bewaard!

[ Voor 9% gewijzigd door Xtr3me4me op 05-08-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Xtr3me4me schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:53:
Nou gisteren eindelijk goed 3D beeld gekregen!
Heb hem op Extreme staan! En inderdaad met 3D world komt de dingen er echt uit!
Alleen tip voor de fanatieke mensen onder ons: ik heb een 3D bril van de bios thuis liggen en heb de verschillen bekeken met die van LG meegeleverde bril zelf.

De bios bril overtrof het effect van 3D dan van LG zelf. Bizar! Dus kijken naar een wat duurdere passief 3D bril her en der heeft lof!!!

Nu met films enzo doe ik ook alleen maar mijn bios bril op! Er lijkt wel of het glas iets donkerder is als die van LG!
(deze bril toen gekocht bij Utopolis bios voor 1,50€)
De glazen van de brillen zijn gewoon hetzelfde. Het verschil zit in je kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stupidcat
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07-2022
blastajp schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:16:
[...]

Zelf heb ik de 860...voet is misschien wat anders maar nu ik er een tijdje tegenaan kijk denk ik zelfs dat ik deze mooier vind. Randje eronder is niet zichtbaar. Het is en het blijft een smaakkwestie natuurlijk.

In ieder geval nog erg blij met de LG. Met Nero player loopt het beeld en geluid niet synchroon. Met mediaplayer is alles veel sneller. Ook na de laatste firmware loopt alles wat soepeler. Jullie ervaringen???
Heb ook de 860 _/-\o_
Tijdens afspelen UPC HD kabeltv (via cisco mediabox) geen merkbare vertraging gezien tussen beeld en geluid (maar heb de tv pas een paar dagen), wel gezien dat je dit kon 'syncen/corrigeren' in de instellingen van de mediabox van UPC.

Tijdens het afspelen van content op mijn HTPC (ASrock ion 330) met geluid verbonden via S/PDIF met een toslink kabel aan mijn Logitech Z5500 merkte ik ineens wel vertraging! Zo te zien komt het beeld later aan dan het geluid. Je moet wel goed kijken om dit op te merken , maar mij vallen dit soort dingen al snel op. 8)7
Zelf gebruik ik meestal 'Media Player Classic Home Cinema' ben op dit moment nog bezig de juiste waarde voor mij te vinden maar je kan het geluid hier later of vroeger laten beginnen.
Met snel googlen zag ik dat VLC en wellicht andere media players deze optie ook hebben, net als de UPC box.

hier vond ik in iedergeval meer uitleg voor MPC-HC Audio fix voor mpc-hc

Nog geprobeerd om mijn moeders telefoon (Xperia S met ICS) te verbinden met de TV middels wifi en dit werkte aardig:
fotos en video kon ik selecteren , echter foto's kwamen alleen in thumbnails tevoorschijn en als ik ze aanklikte voor volbeeld of slideshow dan kreeg ik een kruisje of zoiets te zien. Videos speelde hij wel weer af op deze manier (met af en toe bufferen) verder nog niet met mijn eigen telefoon geprobeerd. iemand al getest?
Mediaplayerfunctionaliteit in de tv zelf nog niet kunnen testen , ik heb ook een vraag hoe ik de BESTE 3D beleving kan krijgen op deze TV en HOE ik dat het BESTE kan doen ZONDER BLURAY speler, dus downloads , is mijn ASrock ion 330 geschikt hiervoor (ja heb hdmi 1.4 kabel eraan hangen) of moet ik via de TV USB een 3D film afspelen of streamen (DNLA of mediaplex ofziets ? nog nooit mee gewerkt) :F
ook vraag ik mij af welke bestandsformaten ik dan het beste kan nemen. Waar liggen de limitieten voor de setup die ik heb en wat zijn de alternatieven voor de setup die ik heb. :X

Als iemand hier een heldere uitleg over kan geven dan is dit geweldig. d:)b

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mcctje schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:55:
[...]

De glazen van de brillen zijn gewoon hetzelfde. Het verschil zit in je kop.
De glazen van de bios zijn een tint donkerder dan die van LG! Dus hetzelfde is het niet.
Zelf ervaar ik het beter dan die van LG zelf. Of het in me kop is dat kan. Maar je kan het altijd zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik merk zelf ook dat er heel weinig films die goede pop-out effecten hebben. 3d films waarbij veel pop-out kan misselijkheid en andere onprettig heden veroorzaken. Een echte main stream film zou daarom vrijwel nooit hele goede pop-out effecten hebben maar focus hebben op diepte. Heel jammer maar ik zie dit niet snel veranderen.

Over 3d instellen, ik kloot er al een tijdje mee en heb het volgende ontdekt: Je hebt 2 instellen, van de eerste instelling weet ik niet wat die doet. Maar 3d viewpoint ben ik inmiddels wel achter.

3d viewpoint voegt of diepte toe (-) of pop-out (+). Als je bv een film kijkt met veel diepte en zonder pop-out moet je 3d viewpoint in de min zetten, hierdoor krijg je meer diepte en wordt het scherper en kijk je er beter in. Zet je hem op + dan komt het beeld dichterbij, dit is goed voor pop-out effecten maar maakt het beeld wazig bij diepte scenes en haalt ook een deel van die diepte weg. Maar helaas zijn films met meet pop-out dan diepte effecten er niet zover ik weet.

Een leuke test en waarschijnlijk het beste 3d effect popout wat je kan zien is via youtube. Youtube zoek even op 3d evo en bekijk zijn filmpjes (vooral de chainsaw! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

evilpin0 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:01:
Ik merk zelf ook dat er heel weinig films die goede pop-out effecten hebben. 3d films waarbij veel pop-out kan misselijkheid en andere onprettig heden veroorzaken. Een echte main stream film zou daarom vrijwel nooit hele goede pop-out effecten hebben maar focus hebben op diepte. Heel jammer maar ik zie dit niet snel veranderen.

Over 3d instellen, ik kloot er al een tijdje mee en heb het volgende ontdekt: Je hebt 2 instellen, van de eerste instelling weet ik niet wat die doet. Maar 3d viewpoint ben ik inmiddels wel achter.

3d viewpoint voegt of diepte toe (-) of pop-out (+). Als je bv een film kijkt met veel diepte en zonder pop-out moet je 3d viewpoint in de min zetten, hierdoor krijg je meer diepte en wordt het scherper en kijk je er beter in. Zet je hem op + dan komt het beeld dichterbij, dit is goed voor pop-out effecten maar maakt het beeld wazig bij diepte scenes en haalt ook een deel van die diepte weg. Maar helaas zijn films met meet pop-out dan diepte effecten er niet zover ik weet.

Een leuke test en waarschijnlijk het beste 3d effect popout wat je kan zien is via youtube. Youtube zoek even op 3d evo en bekijk zijn filmpjes (vooral de chainsaw! )
Top. Bedankt voor de info. Zal eens kijken zodra ik thuis ben op die 3D evo filmpjes.
Het is alleen zo als je bv een 3D film kijkt via PS3. Dat hij automatisch de 3D instellingen zelf regelt (Vermoedelijk vanuit de bron) dus je kan niks aanpassen zelf.

Van 3D world en HDD ingeladen films enz, lukt dit weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
mijn televisie is ondertussen nog steeds niet binnen, azerty verwacht dat bij de levering van morgen mijn televisie zit.

ze mogen wel gaan opschieten anders red ik 15(of 14 augustus, weet het niet zeker) niet eens en mis ik 300 euro! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Xtr3me4me schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:25:
[...]

Ja stom had nooit moeten updaten maar ja geen weg meer terug! Dit wist ik dus ook niet.
Hopelijk herkent LG dit en komen ze met een nieuwe update.
Zit nu rapunzel te kijken en je ziet het inderdaad. Erg jammer dit weer maar goed wacht even af op de nieuwe update.
Ik heb ons probleem even gemeld bij LG.. voor de zekerheid in het geval dat het nog niet bekend is bij LG.
:)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DJvW0XQVymvNSbwCFWlBKD0Y/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door SpitfireNL op 06-08-2012 13:41 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol overleggen met de fabriek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SpitfireNL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:38:
[...]

Ik heb ons probleem even gemeld bij LG.. voor de zekerheid in het geval dat het nog niet bekend is bij LG.
:)

[afbeelding]
Kijk, netjes! Hopelijk merken ze het zelf ook, dat deze update niet deugt met 3D films en ze snel met een nieuwe versie aankomen die dit verhelpt.

55LM760S heb ik en als je dan telkens af en toe beeld zie verschuiven, krijg je de neiging om zelf mee te schuiven of dubbel te zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Even een hele andere vraag. Als ik een externe HDD erop aansluit, van zeg maar 1TB, voor de eerste keer.
En ik heb op die schijf 2 Films staan in 2 aparte mappen.

Wilt LG deze schijf voor de eerste keer compleet wissen om herkend te worden?
Of is dit aansluiten, door de mappen bladeren en de *.mkv files opstarten en genieten maar?

Of moet ik een aparte map hier speciaal voor aanmaken om herkend te worden door LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb mijn CI module nu werkend en vanuit de tv wordt geluid via een optische kabel naar mijn receiver gestuurd. Echter heb ik heel vaak dat het geluid gewoon even wegvalt bij iedere zender. Dit probleem heb ik niet als ik mijn Humax via optische kabel aan de receiver hang.
Xtr3me4me schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:02:
Even een hele andere vraag. Als ik een externe HDD erop aansluit, van zeg maar 1TB, voor de eerste keer.
En ik heb op die schijf 2 Films staan in 2 aparte mappen.

Wilt LG deze schijf voor de eerste keer compleet wissen om herkend te worden?
Of is dit aansluiten, door de mappen bladeren en de *.mkv files opstarten en genieten maar?

Of moet ik een aparte map hier speciaal voor aanmaken om herkend te worden door LG?
Hij gaat pas formatteren als je erop wil opnemen, maar dat vraagt ie eerst netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je die HDD niet wilt gebruiken om op op te nemen, moet je hem juist NIET aan die HDD aansluiting hangen, maar aan een van de andere USB aansluitingen.
Die HDD USB aansluiting is specifiek voor timeshift en opnemen gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Eagle schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:31:
Als je die HDD niet wilt gebruiken om op op te nemen, moet je hem juist NIET aan die HDD aansluiting hangen, maar aan een van de andere USB aansluitingen.
Die HDD USB aansluiting is specifiek voor timeshift en opnemen gemaakt :)
Ja dat had ik inderdaad gelezen. Hang hem gewoon in de USB poort 2. Is ook het enige apparaat die ik erop aansluit.
Maar wil de HDD alleen gebruiken om 3D films die erop staan af te spelen. Ik hoef zelf niks op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Want vinden jullie van deze bril voor de nieuwe lijn LG tv's?
http://www.bobshop.nl/nl/...oid/n8100a-3d-bril/p43894

Heb hem namelijk net besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hoor graag of die beter, bestel ik hem ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

evilpin0 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:19:
Hoor graag of die beter, bestel ik hem ook ;)
hahaha is goed! Zal hem morgen wel binnen krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:11:
Want vinden jullie van deze bril voor de nieuwe lijn LG tv's?
http://www.bobshop.nl/nl/...oid/n8100a-3d-bril/p43894

Heb hem namelijk net besteld!
Dit is een prima bril, ik gebruik het zelf ook
het voordeel is dat je geen last van verlichting opzij e.d hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou mijn tv wordt vrijdag ofzo omgeruild, dus ik kan hem van de week weer helemaal gaan inpakken... Ben benieuwd of het nieuwe exemplaar beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hebben jullie dat dualplay geprobeerd? Ik vind het raar! Ik had het gisteren geprobeerd op de Xbox 360 met me vriendin! Maar om 1 of andere reden vergroot de resolutie. Lijkt wel of ik op 1024x768 zit te spelen.

Al geprobeerd de Xbox op 720P te zetten maar niks helpt. Zodra ik dualplay inschakel dan speelt ieder wel zo zijn eigen scherm maar de resolutie is te bagger om te noemen. Dacht zo kan men toch niet spelen in co-op of versus?

Doe ik iets verkeerd met dualplay of kan je de instellingen ergens aanpassen dat ie wel op full HD blijft gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Xtr3me4me schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:25:
Hebben jullie dat dualplay geprobeerd? Ik vind het raar! Ik had het gisteren geprobeerd op de Xbox 360 met me vriendin! Maar om 1 of andere reden vergroot de resolutie. Lijkt wel of ik op 1024x768 zit te spelen.

Al geprobeerd de Xbox op 720P te zetten maar niks helpt. Zodra ik dualplay inschakel dan speelt ieder wel zo zijn eigen scherm maar de resolutie is te bagger om te noemen. Dacht zo kan men toch niet spelen in co-op of versus?

Doe ik iets verkeerd met dualplay of kan je de instellingen ergens aanpassen dat ie wel op full HD blijft gamen?
Full-HD kan natuurlijk nooit omdat je beiden de helft van het scherm krijgt, en dat vergroot ie dus weer uit tot volledig scherm, vandaar dat je kwaliteit verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Phusebox schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:28:
[...]

Full-HD kan natuurlijk nooit omdat je beiden de helft van het scherm krijgt, en dat vergroot ie dus weer uit tot volledig scherm, vandaar dat je kwaliteit verliest.
Damn, dat is weer minder. Bedoel het ziet er nu zo uitgerekt uit dat zelfs ondertiteling onder het scherm valt.
En soms zie je 2 beelden over elkaar dus soort van ghosting.

Edit: las net dat wil je echt subliem dualplay spelen, moet je ook weer high speed hdmi kabel hebben. In mijn Xbox zit 1.3. Stond ook bij dat je anders last gaat krijgen van ghosting en slechte image.
Alleen mijn ps3 heeft high speed kabel. Vanavond daar eens op proberen dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Xtr3me4me op 06-08-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan ook nog zijn dat je hem voor dat dual play op 1080i moet zetten. Het zijn immers 2 signalen door elkaar heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Eagle schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:59:
Kan ook nog zijn dat je hem voor dat dual play op 1080i moet zetten. Het zijn immers 2 signalen door elkaar heen :)
Zou apart zijn zelfs LG heeft het over full HD dualplay gaming. Dat is niet 1080i.
Zal vanavond eens met de ps3 proberen op de high speed kabel. Of dat verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Phusebox schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:28:
[...]

Met ^^
Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste