Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze setting gaat 'm voor mij niet worden, veel te donker.
Nog een paar avonden sleutelen, ben op de goede weg.
Zal t.z.t. mijn voorkeurslijstje neerpennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Vandaag bijna de 55LM760s aangeschaft. Zit toch te twijfelen tussen Samsung en LG. Waarom?
- Samsung heeft een mindere glanzend scherm zo te zien in de winkels. Bij de LG 760S/860V/960V valt me op dat er meer spiegeling vormt.
- LG passieve 3D trekt mij meer voor het feit dat shutter strepen toont.
- Samsung is scherper (hogere contrast) bij 2D en 3D

Wat vinden jullie?

Voor de geïnteresseerde.
Tevens een mailtje gekregen van LG indien mensen nog vragen hebben over de Cashback via een internet order;

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Inmiddels hebben wij het bericht ontvangen dat alle winkels mogen deelnemen aan de Cinema Screen Cashback actie (ook internetaankopen).

U dient het aanmeldformulier voorzien van uw rekeningnummer samen met de streepjescode en een kopie van de originele factuur per post naar ons op te sturen.
Zodra wij de documenten per post ontvangen hebben, kan overgegaan worden tot de terugbetaling van de smart cashback.

Voor de volledige actievoorwaarden van bovenstaande actie verwijzen wij u naar onderstaande link
http://www.lg.com/nl/micr...screen/cashback/index.jsp

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Als u nog vragen heeft, dan vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice LG Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had vandaag ineens een nieuwe update voor mijn 47LM760. Versie: 3.4.30 :D
Soort van "release notes":
- Tablet wordt ondersteund
- USB mouse en keyboard worden ondersteund
- en notwattes, weet even niet wat precies.

Overigens zag ik ook ineens dat ik HbbTV aan kon zetten, die was ik nog niet eerde tegengekomen. Zag alleen nog geen uitzending gemist app helaas :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Bij mij geeft ie (via update op de TV) 4.01.27 als update....

Zat dat Social Center en die Plex App er nou al in of zijn die nieuw?

[ Voor 37% gewijzigd door DJNelis op 10-07-2012 20:18 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn 47LM860 vandaag ineens versie 04.02.42 als firmware. Wat een enorme sprong voorwaarts qua nummering t.o.v. 03.04.05

Ik zie op het eerste gezicht geen veranderingen, is er ergens een lijst met updates te vinden?

Overigens, het herstart probleem lijkt bij mij opgelost te zijn. Dus als je herstart problemen hebt, even met LG contact op laten nemen. Er is bij mij een nieuw moederbord in gezet, de andere optie is een nieuwe voeding. Blijkbaar is het moederbord de oplossing geweest bij mij.

Nu maar hopen dat hij het goed blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
The Eagle schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:47:
Had vandaag ineens een nieuwe update voor mijn 47LM760. Versie: 3.4.30 :D
Soort van "release notes":
- Tablet wordt ondersteund
- USB mouse en keyboard worden ondersteund
- en notwattes, weet even niet wat precies.

Overigens zag ik ook ineens dat ik HbbTV aan kon zetten, die was ik nog niet eerde tegengekomen. Zag alleen nog geen uitzending gemist app helaas :/
Mogen we die op korte termijn dan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:37

Patrick_Wolf

NoLIFE

Zojuist de 55LM760 bij azerty besteld. Met de cashback actie komt die op dezelfde prijs als de 660 variant. Ben benieuwd >:)

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb ook de update op mijn 55LM760 ook een update gedaan. Ik heb nu 04.01.27.

In het home scherm zie ik nu onder het TV preview scherm een MELDING balk. Als ik hier klik zie ik wat er veranderd is.

1 Item is dat je nu via je magic remote je set-up box zou moeten kunnen bedienen. Ik heb UPC, maar mij lukt dit niet.
Iemand meer geluk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
weertenaar schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:23:
[...]

heb je ook SimpLink aangezet? Ik kan films die ik via het netwerk stream via ARC op de receiver afspelen, werkt perfect (Pioneer VSX 2021)
Ik heb simplelink aangezet maar helaas geen ARC functionaliteit.. Ik weet niet of het aan de tv ligt of aan de Marantz receiver maar ik heb geen geluid op mijn receiver bij het kijken van een film via mijn tv op een sticky in de tv... of een app op de tv

Iemand ervaring met een optische kabel?

Mijn 47LM760 hangt ook naast het raam (raam op het zuiden), maar ik vind de spiegeling helemaal niet storend..

[ Voor 9% gewijzigd door Opperclowntje op 11-07-2012 08:22 ]

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gisteren ook de update gepushed maar had verder geen problemen.
Schok me eerst dood want de TV rebooten dus ik dacht nee he! Maar mijn vrouw had "OK" gedrukt voor de update :p

Ook zal het geld (Cashback) eindelijk worden overgemaakt.

De TV hangt sinds dit weekend prachtig aan de muur deze beugel is echt een aanrader:
http://www.muurbeugel.nl/...7-60+inch+%28easyfix+l%29

@Opperclowntje ik heb voor mijn reciever ook een optische kabel gebruikt omdat mijn Reciever geen HDMI1.4/ARC ondersteund werkt nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Gisteren mijn 55LM760s opgehaald. Vanavond installeren voor de test, ben nog niet over naar mijn nieuw adres.

Zal mijn ervaringen delen. Huidig adres heeft overal ramen dus ben erg benieuwd naar spiegeling. Nieuw adres heeft alleen grote ramen links van de tv. Zal voor beide locaties foto's maken zowel de tv uit als aan.

Ook nog even voor een muurbeugel kijken die ook de tv naar kan verstellen van links naar rechts en naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:17:
Hi,

Ik heb ook de update op mijn 55LM760 ook een update gedaan. Ik heb nu 04.01.27.

In het home scherm zie ik nu onder het TV preview scherm een MELDING balk. Als ik hier klik zie ik wat er veranderd is.

1 Item is dat je nu via je magic remote je set-up box zou moeten kunnen bedienen. Ik heb UPC, maar mij lukt dit niet.
Iemand meer geluk ?
Ik denk dat je even goed moet lezen ;) D'r staan twee meldingen: de magic remote die iets van swipe ondersteunt, en de melding dat je een settop box kunt bedienen. Bij die laatste staan evenwel niet dat dat met de magic remote zou moeten kunnen.
Dat kan volgens mij ook uberhaupt niet; de magic remote is namelijk een bluetoot geval en je UPC box een IR ding. Probeer de normale AB eens ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Krijg net een mail van azerty dat ze ineens de 55LM760 niet meer kunnen leveren. Wat een kutzooi!

Ze hebben mij beloofd de tv alsnog te leveren :)

[ Voor 23% gewijzigd door Patrick_Wolf op 11-07-2012 17:15 ]

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
whiteclear schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:11:
Gisteren mijn 55LM760s opgehaald. Vanavond installeren voor de test, ben nog niet over naar mijn nieuw adres.

Zal mijn ervaringen delen. Huidig adres heeft overal ramen dus ben erg benieuwd naar spiegeling. Nieuw adres heeft alleen grote ramen links van de tv. Zal voor beide locaties foto's maken zowel de tv uit als aan.

Ook nog even voor een muurbeugel kijken die ook de tv naar kan verstellen van links naar rechts en naar voren.
Top ben benieuwd naar je foto's.
Ik twijfel nu al 3 maanden :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
gaizka schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:05:
[...]

Mogen we die op korte termijn dan verwachten?
Theoretisch zou HbbTV (en dus uitzending gemist!) nu in combinatie met de CI+ module via UPC signaal moeten werken, probeer rode knop op je afstandbediening. Overigens hebben ZDF en ARD ook uitgesteld kijken via HbbTV.
Kan iemand met de juiste setup ff kijken voor ons of Uitzending gemist via HbbTV (upc-ci+) nu wel werkt? Zou top wezen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Eagle,

Sorry, maar denk dat jij even goed moet lezen :-)
Er staat wel degelijk dat dit met de magic remote is.
Ga maar eens naar HOME en kijk dan direct onder het TV preview windows links. Ik heb daar een Meldingen scherm. Als je daar klikt, kom je in een scherm met de updates. als je die van de set-up box klikt, krijg je de hele tekst :
You can operate your set-top Box with magic Remote control.
The Eagle schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat je even goed moet lezen ;) D'r staan twee meldingen: de magic remote die iets van swipe ondersteunt, en de melding dat je een settop box kunt bedienen. Bij die laatste staan evenwel niet dat dat met de magic remote zou moeten kunnen.
Dat kan volgens mij ook uberhaupt niet; de magic remote is namelijk een bluetoot geval en je UPC box een IR ding. Probeer de normale AB eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54
The Eagle schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:01:
[...]

De magic remote is beide. Zowel een Bluetooth, voor de beweging en de middelste knop, als ook een ir afstandsbediening, de rest van de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar de Set-top box operation setting menu is?

Er staat:

this feature can be setup immediately after completing setup wizard or through set-top box operation setting menu in the right bottom of external input menu

when the feature is setup and external input connected to set-top box is selected, you can operate set-top box with magic motion remote control and menu on the screen (menu on the screen is available to call by "my apps")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

De orginele streepjescode die je op moet sturen voor de cashback actie, is dat de streepjescode op de doos?

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mij de 47LM660S aan te schaffen, ik heb gelezen dat er hier enkelen al zo eentje bezitten.
Wat zijn jullie ervaringen met deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:33:
Hi Eagle,

Sorry, maar denk dat jij even goed moet lezen :-)
Er staat wel degelijk dat dit met de magic remote is.
Ga maar eens naar HOME en kijk dan direct onder het TV preview windows links. Ik heb daar een Meldingen scherm. Als je daar klikt, kom je in een scherm met de updates. als je die van de set-up box klikt, krijg je de hele tekst :
You can operate your set-top Box with magic Remote control.

[...]
Gerard v.d. Horst schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:14:
[...]

De magic remote is beide. Zowel een Bluetooth, voor de beweging en de middelste knop, als ook een ir afstandsbediening, de rest van de knoppen.
I stand corrected :)
Moest het ook even uit mijn hoofd doen, was op mijn werk op moment van posten ;)
Patrick_Wolf schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:35:
De orginele streepjescode die je op moet sturen voor de cashback actie, is dat de streepjescode op de doos?
Ga even in dit topic op zoek en vind het antwoord :)
D'r staan namelijk meer streepjescodes op de doos. Tip: die MAY code is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:52:
Ik ben van plan om mij de 47LM660S aan te schaffen, ik heb gelezen dat er hier enkelen al zo eentje bezitten.
Wat zijn jullie ervaringen met deze tv?
Zie net dat de actie op de LM760S ook nog loopt, daardoor kan ie zelfs goedkoper worden als de LM660S maar wat is nou het verschil tussen beide tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:15

Neo

Hebben jullie ook sinds enkele dagen problemen met het Plex systeem (mediashare) op de LG? Ik dacht dat het aan mijn installatie lag, maar ik zie meerdere threads van de afgelopen dagen op de Plex fora met hetzelfde probleem:
I tried to access my plex media server from my LG TV (Media Link) today and I got a strange error. It's not a problem finding the media server, it shows up just fine when I go to "Device Selection". I have never seen it before. It was working fine 2-3 days ago and I haven't changed anything on the TV or the media server since then. On top of that, the android client on my tablet and phone as well as the web management page work fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:50:
[...]

Zie net dat de actie op de LM760S ook nog loopt, daardoor kan ie zelfs goedkoper worden als de LM660S maar wat is nou het verschil tussen beide tv's?
OF je zet ze op de LG site naast elkaar (staat namelijk gewoon een vergelijker), OF je kijkt even in de startpost - daar staat het namelijk ook, alleen moet je iets beter lezen.
Design is 1, dual play en aantal Mhz is twee. rest weet ik zo niet --> zie LG site :)

* The Eagle moet toch even opmerken dat er vandaar wel erg veel zoek / RTFM vragen zijn - of ligt dat nou aan mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, heb ff op LG vergelijk gekeken en wat me ook opvalt is dat de 47LM670S en 47LM760S geen HDMI aansluitingen heeft terwijl de goedkopere tv 47LM660S wel 4 HDMI heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:29:
Bedankt, heb ff op LG vergelijk gekeken en wat me ook opvalt is dat de 47LM670S en 47LM760S geen HDMI aansluitingen heeft terwijl de goedkopere tv 47LM660S wel 4 HDMI heeft?!
Dat kan niet iedere TV heeft nu minstens 1 HDMI aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

LOL, ik mag toch hopen dat die dingen HDMI aansluitingen hebben :+
Dat kan niet anders of je kijkt er overheen, of het is een typo :)
Ik heb zelf een 47LM760s staan en die heeft toch echt 4 HDMI aansluitingen - allemaal 1.4 certified :)

Edit: @hieronder: joh, je meent het :+

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 11-07-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

The Eagle schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:56:
[...]

[...]

I stand corrected :)
Moest het ook even uit mijn hoofd doen, was op mijn werk op moment van posten ;)

[...]

Ga even in dit topic op zoek en vind het antwoord :)
D'r staan namelijk meer streepjescodes op de doos. Tip: die MAY code is het niet ;)
Ik heb even gezocht en op pagina 31 wordt idd gemeld dat je niet de MAY code moet opsturen maar de andere. Sommige sturen ook allebeide codes op

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Vandaag mijn 55LM760s geïnstalleerd. Echt een plaatje. Reflectie is te zien maar vind het tot nu toe niet storend. Aquarium staat precies aan de andere muur en zie je steeds in de tv komen bij donkere beelden. Zal wat foto's van maken bij daglicht en in de avonduren.

Was op het begin twijfelen of ik wel de 55" zou nemen maar zeker geen spijt van. 47" zou toch net te klein zijn. De standaard kleuren instellingen ziet er niet denderend uit, ik moet hem nog "perfect" instellen. Als ik de winkeldemo aanzet is het al scherper met de instellingen.

Bediening is echt geweldig. Werkt snel en gebruiksvriendelijk. Wireless is stabiel, maar ik merkte al haperingen bij YouTube en de 3D App. Leuke toevoeging dat WiFi maar dat wordt snel bekabeld aansluiten. Hopelijk werkt dat beter. De Magic remote vond ik al onmisbaar bij de eerste 2 seconden toen ik het voor het eerst ging gebruiken. Super apparaat!

Volgende dingen vallen me echter wel op;

- HDMI (UPC Digital CISCO HD box) staat boven in de balk 576p 50hz, terwijl de box ingesteld staat op 1080i. 1080p kan ik niet selecteren via de UPC box.
Toch handig even de mediabox herstarten 8)7 Nu wel 1080i maar wel 50hz.
- links onder in de hoek bij zwart beeld zie ik de LED Backlight. Niet storend echter ben ik bang dat het misschien een defect is?

Hebben meer hier last van :?

Ervaringen en foto's zal ik z.s.m. delen met jullie!

-EDIT-
Merk dat meerdere mensen last hebben van "bleeding". Zal even gaan spelen met de instellingen.
Hierbij alvast een foto van wat ik bedoel. Het zit zo'n beetje in elke hoek.
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/9go5nkcix/IMG_1631.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door whiteclear op 11-07-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een LG 42LM660S besteld (800€) en vroeg me af of ik mijn canaal digitaal kaart
rechtsstreeks in de tv kan steken. Of heb ik nog een CI module nodig?
Ik heb dus schotel tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:44:
Ik heb net een LG 42LM660S besteld (800€) en vroeg me af of ik mijn canaal digitaal kaart
rechtsstreeks in de tv kan steken. Of heb ik nog een CI module nodig?
Ik heb dus schotel tv.
CI module heb je idd nodig, maar voor de rest snapt ie SAT tv prima - heeft zelfs een ingebouwde tuner en een F-connector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:48:
Kan iemand mij vertellen waar de Set-top box operation setting menu is?

Er staat:

this feature can be setup immediately after completing setup wizard or through set-top box operation setting menu in the right bottom of external input menu

when the feature is setup and external input connected to set-top box is selected, you can operate set-top box with magic motion remote control and menu on the screen (menu on the screen is available to call by "my apps")
Sowieso denk ik dat het menu pas verschijnt als je Simlink hebt aangezet. Gisteren gedaan en ineens herkent mijn TV de PS3 automatisch en gaat de PS3 aan zodra ik die aankies, nooit geprobeerd omdat ik dacht dat het alleen met LG apparatuur zou werken.

Daarnaast denk ik dat je settopbox dit moet ondersteunen. Die van mij doet dat in ieder geval niet en dus is er ook geen menu beschikbaar voor instellingen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:45:
[...]

Sowieso denk ik dat het menu pas verschijnt als je Simlink hebt aangezet. Gisteren gedaan en ineens herkent mijn TV de PS3 automatisch en gaat de PS3 aan zodra ik die aankies, nooit geprobeerd omdat ik dacht dat het alleen met LG apparatuur zou werken.

Daarnaast denk ik dat je settopbox dit moet ondersteunen. Die van mij doet dat in ieder geval niet en dus is er ook geen menu beschikbaar voor instellingen en zo.
Dank je voor je reactie.
Bij mij staat simlink altijd al aan, en bij mij werkt de PS3 al langere tijd op deze manier.
je kan de PS3 zelfs bedienen met de LG afstandbediening.
(Zelfs mijn receiver gaat aan als ik de tv aanzet)

Maar er staat dat het direct moet verschijnen , en heeft het nergens over bepaalde voorwaarden.
Als het met een PS3 kan werken, moet het toch ook lukken met een Set-top box?
lijkt me wel handig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
@proo: Als jij een harde schijf of een app op je tv hebt krijg jij dan ook je geluid naar je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtec rider
  • Laatst online: 15-06-2022
HbbTV werkt niet met de UPC ci+ module! Heb het geprobeerd en lees net een reactie van een UPC mederwerker op een UPC forum:

http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=7194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opperclowntje schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:57:
@proo: Als jij een harde schijf of een app op je tv hebt krijg jij dan ook je geluid naar je receiver?
als ik een usb stick aansluit heb ik gewoon geluid via de receiver ja, ik heb alleen 1 hdmi kabel via de receiver naar de tv lopen, en ik maak geen gebruik van een optische kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:54:
[...]

Dank je voor je reactie.
Bij mij staat simlink altijd al aan, en bij mij werkt de PS3 al langere tijd op deze manier.
je kan de PS3 zelfs bedienen met de LG afstandbediening.
(Zelfs mijn receiver gaat aan als ik de tv aanzet)

Maar er staat dat het direct moet verschijnen , en heeft het nergens over bepaalde voorwaarden.
Als het met een PS3 kan werken, moet het toch ook lukken met een Set-top box?
lijkt me wel handig!!
Tjah bij mij had het waarschijnlijk ook al langer gewerkt, maar ik heb het nooit geprobeerd omdat er staat dat het voor LG devices is.

Het zou moeten lukken als de Settopbox het ondersteunt. Als die er geen raad mee weet gaat het gewoon niet werken.

Jammer dat LG zo mondjesmaat informatie geeft over dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik kreeg net update gekregen..versie 04.01.27 nu..ipv iets met 03.01.50..ben benieuwd naar de changelog.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Heb gister ook die update gekregen 04.01.27 maar voegd alleen hbbtv toe voor zo ver ik kan zien. En als ik hbbtv aan zet in het menu werken de ondertitels niet meer op 13th street,syfy en history channel.Heb het maar weer uitgezet werkt toch niet via upc ci+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Laatst online: 24-12-2024
@vtec-rider en @syberjunky:
http://www.totaaltv.nl/ni..._met_doorgifte_HbbTV.html
medewerker van UPC heeft mij telefonisch bevestigd dat dit bericht klopt
MAAR
niet alle TV fabrikanten geven de goede HbbTV software versie vrij op hun toestellen
LG heeft mij schriftelijk medegedeeld NIET deze vereiste versie op hun TV's te hebben geïnstalleerd en daar ook geen plannen voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layziechino
  • Laatst online: 13-06-2024
whiteclear schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:37:

Volgende dingen vallen me echter wel op;

- HDMI (UPC Digital CISCO HD box) staat boven in de balk 576p 50hz, terwijl de box ingesteld staat op 1080i. 1080p kan ik niet selecteren via de UPC box.
Toch handig even de mediabox herstarten 8)7 Nu wel 1080i maar wel 50hz.
- links onder in de hoek bij zwart beeld zie ik de LED Backlight. Niet storend echter ben ik bang dat het misschien een defect is?

Hebben meer hier last van :?

Ervaringen en foto's zal ik z.s.m. delen met jullie!

-EDIT-
Merk dat meerdere mensen last hebben van "bleeding". Zal even gaan spelen met de instellingen.
Hierbij alvast een foto van wat ik bedoel. Het zit zo'n beetje in elke hoek.
[afbeelding]
Ik heb ook last van alleen aan mijn rechterhoek.
Deze is zichtbaar wanneer ik van zender zap of dergelijke.
Met het tv en films kijken heb ik nog geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
Eerst de zenders (automatisch laten) zoeken en dan pas de smartcard erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloos
Eerst de TV (automatisch) de zenders laten zoeken en daarna pas de smartcard erin plaatsen.
hreuvekamp schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:09:
Ik heb nu de Quantis module gekocht en krijg de installatie niet voor elkaar in mijn 47LM760S. Ik zoek eerst naar zender mbv automatisch afstemmen - kabel - en vul de volgen de gegevens is: freq: 372000, symbol rate 6875, modulatie: 64QAM, netwerk id: 5555. Ik zit in postcodegebied 3543. Zenders gevonden, CI+ module erin, authenticatie geslaagd. En dan heb ik helaas alleen Ned1 (HD). Zap ik naar Ned 2, dan krijg ik de screensaver met de melding "gescrambelde zender".

Ik heb hetzelfde ook geprobeerd na terug te zijn gegaan naar de fabrieksinstellingen, en ook met frequentie 826000. Helaas, ... zonder resultaat.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloos
Van andere zijde hoor je juist weer dat Samsung erg reflecteert. Dus conclusie: ga zelf kijken, zo mogelijk de 2 toestellen naast elkaar.
whiteclear schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:50:
Vandaag bijna de 55LM760s aangeschaft. Zit toch te twijfelen tussen Samsung en LG. Waarom?
- Samsung heeft een mindere glanzend scherm zo te zien in de winkels. Bij de LG 760S/860V/960V valt me op dat er meer spiegeling vormt.
- LG passieve 3D trekt mij meer voor het feit dat shutter strepen toont.
- Samsung is scherper (hogere contrast) bij 2D en 3D

Wat vinden jullie?

Voor de geïnteresseerde.
Tevens een mailtje gekregen van LG indien mensen nog vragen hebben over de Cashback via een internet order;

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Inmiddels hebben wij het bericht ontvangen dat alle winkels mogen deelnemen aan de Cinema Screen Cashback actie (ook internetaankopen).

U dient het aanmeldformulier voorzien van uw rekeningnummer samen met de streepjescode en een kopie van de originele factuur per post naar ons op te sturen.
Zodra wij de documenten per post ontvangen hebben, kan overgegaan worden tot de terugbetaling van de smart cashback.

Voor de volledige actievoorwaarden van bovenstaande actie verwijzen wij u naar onderstaande link
http://www.lg.com/nl/micr...screen/cashback/index.jsp

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Als u nog vragen heeft, dan vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice LG Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloos
Kan je in het modem de IP adressen niet vastzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectMo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09-2024
Er komt net een software update inbeeld bij mijn 47lm660s.
We gaan van 03.03.57 in eens naar 04.04.27.

Zou dit de re-boots oplossen!? Ik kijk het nog even aan na deze update.
Mocht het probleem nu niet verholpen zijn bel ik de service lijn van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 11:47
Wat zijn jullie ervaring met het afspelen van films en series vanaf een HDD middels USB rechtstreeks vanuit het smart tv menu? Wordt dit nog gescand en overzichtelijk weergeven met filmcover +info zoals xbmc dat doet. Of moet je heel omslachtig door alle mappen bladeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Ook de software update hielp niets bij het re- booten van mijn { 55LM960V}
Heb dus ook contact gehad met LG en zouden een monteur sturen.
Monteur zei dat ik de eerste was die problemen had met het re- booten van dit type tv.
Moederbord zou besteld worden, maar duurde langer dan 5 werkdagen, dus werd er een RMA aangemaakt voor het omruilen.
En daar zag ik wel even tegenop, maar met een beetje hulp de tv weer netjes ingepakt in de doos en op naar de MediaMarkt Zwolle.
Ik heb geen moment getwijfeld om dezelfde tv weer te nemen, want de kleuren spatten werkelijk van het scherm af. Hij is groot de tv , maar als je een wandbeugel haalt waarbij de tv vlak aan de muur zit {wel de bijgeleverde dopjes gebruiken anders kun je er haast geen kabel of USB stick insteken.
Ik moet dus toegeven dat de garantie afhandeling perfect is, ondanks de rompslomp die je er bij krijgt.
Dus complimenten naar LG en de Mediamarkt die allemaal prima service verlenen.
De nieuwe 55LM960V nu bijna een dag in gebruik, nog geen enkele reboot gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: LG 32LS5600
http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B007IYVWNU

Iemand ervaring met dit model? Hoor er goeie dingen van en zou graag het 32" model kopen, maar wil weten hoe het zit qua smearing/trailing/ghosting/input lag aangezien ik vooral 1080p films zou zien en PS3-gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weekje verder.......wat geweldig om alle gedownloade films vanaf m'n Mac via het Plex programma naar de LG te streamen, naadloos in perfecte kwaliteit (afhankelijk van de download).
Wist voor ik de tv kocht niet dat dit mogelijk was.
Een ding: als het donker is zie je bovenaan de tv witte vlekken langs de rand, krijg ik die weg via de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:53:
weekje verder.......wat geweldig om alle gedownloade films vanaf m'n Mac via het Plex programma naar de LG te streamen, naadloos in perfecte kwaliteit (afhankelijk van de download).
Wist voor ik de tv kocht niet dat dit mogelijk was.
Een ding: als het donker is zie je bovenaan de tv witte vlekken langs de rand, krijg ik die weg via de instellingen?
Ik draai nu alweer tijdje met deze instellingen:
http://reviews.lcdtvbuyin...calibration-settings.html

Soms zie ik ook even die vlekjes maar de tv past dit dan gelijk aan naar zwart heb er hierdoor geen last van!

Geen idee welke setting dit doet maar probeer deze instellingen maar eens onder expert 2.

Ik hoor graag je ervaring.succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky1515
  • Laatst online: 11-03 17:42
shimi schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:08:
Monteur zei dat ik de eerste was die problemen had met het re- booten van dit type tv.
Moederbord zou besteld worden, maar duurde langer dan 5 werkdagen, dus werd er een RMA aangemaakt voor het omruilen.
En daar zag ik wel even tegenop, maar met een beetje hulp de tv weer netjes ingepakt in de doos en op naar de MediaMarkt Zwolle.
Ik heb geen moment getwijfeld om dezelfde tv weer te nemen, want de kleuren spatten werkelijk van het scherm af. Hij is groot de tv , maar als je een wandbeugel haalt waarbij de tv vlak aan de muur zit {wel de bijgeleverde dopjes gebruiken anders kun je er haast geen kabel of USB stick insteken.
Ik moet dus toegeven dat de garantie afhandeling perfect is, ondanks de rompslomp die je er bij krijgt.
Heb jij ook last van clouding/bleeding linksonder en rechtsboven bij oa de screensaver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
freaky1515 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:38:
[...]

Heb jij ook last van clouding/bleeding linksonder en rechtsboven bij oa de screensaver?
Nee, heb ik tot nu toe nog geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vanmiddag in de mediamarkt uitgebreid tv's staan vergelijken. Zo ook de 760, 860 en 960 serie. Het boek ons op dat de 960 echt veel betere 3D heeft. Scherper, rustiger en geen crosstalk. Bij de 760 zag ik overal een schaduw rand en vooral objecten die echt naar voren kennen waren onscherp in tegenstelling tot de 960. Waren overigens dezelfde demo filmpjes dus dat maakte vergelijken wie makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Het kan zijn dat de 960 op ooghoogte stond en de 760 niet. TV's met passief 3d hebben bij 3d maar een beperkte verticale kijkhoek, anders heb je last van crosstalk

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Quan Vu schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:35:
Het kan zijn dat de 960 op ooghoogte stond en de 760 niet. TV's met passief 3d hebben bij 3d maar een beperkte verticale kijkhoek, anders heb je last van crosstalk
Dikke kans van (duurste model staat altijd het beste gepositioneerd, zeker bij de MM). En verder schijnen LG's nogal eens last te hebben van problemen met 24p materiaal, maar de ene meer dan de andere. Heb mijn 760s er nog nooit op betrapt moet ik zeggen :)
Die krijgt zijn materiaal aangeleverd via een Denon DBP-1611UD, en die schijnt best wel erg goed te zijn wat dat betreft. QED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou de 760 stond redelijk op ooghoogte, de 960 stond heel laag maar naar achteren gekanteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Ik heb via simplelink de tv aan mijn receiver kunnen kopppelen. Dus als ik nu een mem. stick in mijn tv doe en een film kijk dan heb ik het geluid over mijn receiver... HELEMAAL TOP!!!!

Maar helaas schakelt mijn tv de receiver continu naar tv waardoor het beeld wegvalt omdat ik een aparte digitale decoder heb. Hoe kan ik dit uitschakelen, want dit natuurlijk super irritant? Heb nu al een tijdje zitten zoeken maar kan niet vinden waar ik dit kan aanpassen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damu45
  • Laatst online: 05-08-2021
Ben sinds juni in het bezit van een 47lm960v.
De laatste tijd constateer ik een probleem dat aanvankelijk niet aanwezig was of in ieder geval niet opviel.
Het probleem is het beste zichtbaar bij een witte c.q. lichte achtergrond.
Op de achtergrond zijn dan namelijk aan de boven- en onderkant geel/groene verkleuringen te zien. Het lijkt of ze zich voordoen in banen. Zowel aan de boven- als onderkant komen ze in dezelfde baan voor.
Het is niet zo maar een pixel maar het zijn echte vlakken die verkleurd zijn.
Het lijkt dus op een patroon. Aan de onderzijde zijn inmiddels een viertal vlakken zichtbaar en ook aan de bovenkant zijn het er inmiddels drie.Ik heb de indruk dat het probleem zich verergert.
Ben ook in het bezit van een veel goedkopere LE5300.
Heb hier geen problemen mee..

Iemand enig idee wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn?

Winkel zegt niets voor mij te kunnen betekenen. Moet het zelf maar regelen met LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zouden het de backlight leds kunnen zijn? Ik gooi maar een balletje op.

Verder is een winkel verplicht om je te helpen, garantie gaat in eerste instantie gewoon via de winkel. Welke winkel is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
De LG Magic App is vanaf heden actief en het werkt perfect op mijn HTC Evo 3D ook geschikt voor de tablet!
Zie onderstaande link.

http://www.tabletsmagazin...e-android-tablet-of-ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Bedankt voor bovenstaande tip! Alleen mini tv werkt niet bij mij,omdat ik via hdmi mijn
Digitale tv aangesloten heb?
Dus geen tv kijken via ipad bij mij.

[ Voor 91% gewijzigd door luifel op 16-07-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky1515
  • Laatst online: 11-03 17:42
hmz heb hier al mijn tweede staan(eerste had het nog veel erger).
Misschien ben ik wel te kritisch of ik heb toevallig pech :)
shimi schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:38:
[...]

Nee, heb ik tot nu toe nog geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
Ik denk dat je pech hebt, toch niet afgelopen vrijdag gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
shimi schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:16:
De LG Magic App is vanaf heden actief en het werkt perfect op mijn HTC Evo 3D ook geschikt voor de tablet!
Zie onderstaande link.

http://www.tabletsmagazin...e-android-tablet-of-ipad/
De app was er al een tijdje ondertussen, maar live streaming krijg ik niet aan de praat op mijn telefoon, en opzich heb ik een telefoon waarvan de resolutie overeenkomt met een tablet, maar zodra ik tablet selecteer kan ik geen toetsenbord meer in beeld krijgen, en als ik hem instel nadat ik de tv al heb gekoppeld komt de app in een crashloop waar hij niet uitkomt en ik de app moet verwijderen en opnieuw moet installeren..(Galaxy Nexus).
Overigens kun je wel screenshots nemen vanaf digitale tv met de app, opzich wel grappig als je iets kijkt wat je wilt delen..je drukt in de app op camera knopje en werkt gewoon..met digitale tv van UPC over HDMI hier, dus dat live digitaal over hdmi doorgeven moet opzich ook wel mogelijk zijn..hopelijk krijg ik dat nog aan de praat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:11:
Overigens kun je wel screenshots nemen vanaf digitale tv met de app, opzich wel grappig als je iets kijkt wat je wilt delen..je drukt in de app op camera knopje en werkt gewoon..
Kun je leuke dingen mee doen. Als je live TV pauzeert krijg je wel eens rare gezichtsuitdrukkingen, deze kan je nu vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
Only schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:11:
[...]

De app was er al een tijdje ondertussen, maar live streaming krijg ik niet aan de praat op mijn telefoon, en opzich heb ik een telefoon waarvan de resolutie overeenkomt met een tablet, maar zodra ik tablet selecteer kan ik geen toetsenbord meer in beeld krijgen, en als ik hem instel nadat ik de tv al heb gekoppeld komt de app in een crashloop waar hij niet uitkomt en ik de app moet verwijderen en opnieuw moet installeren..(Galaxy Nexus).
Overigens kun je wel screenshots nemen vanaf digitale tv met de app, opzich wel grappig als je iets kijkt wat je wilt delen..je drukt in de app op camera knopje en werkt gewoon..met digitale tv van UPC over HDMI hier, dus dat live digitaal over hdmi doorgeven moet opzich ook wel mogelijk zijn..hopelijk krijg ik dat nog aan de praat..
Heb je op je telefoon en Tablet wel Android 4.0 staan?, ik heb de App ook geprobeerd met de HTC Desire en daar werkt het ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
damu45 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:29:
Ben sinds juni in het bezit van een 47lm960v.
De laatste tijd constateer ik een probleem dat aanvankelijk niet aanwezig was of in ieder geval niet opviel.
Het probleem is het beste zichtbaar bij een witte c.q. lichte achtergrond.
Op de achtergrond zijn dan namelijk aan de boven- en onderkant geel/groene verkleuringen te zien. Het lijkt of ze zich voordoen in banen. Zowel aan de boven- als onderkant komen ze in dezelfde baan voor.
Het is niet zo maar een pixel maar het zijn echte vlakken die verkleurd zijn.
Het lijkt dus op een patroon. Aan de onderzijde zijn inmiddels een viertal vlakken zichtbaar en ook aan de bovenkant zijn het er inmiddels drie.Ik heb de indruk dat het probleem zich verergert.
Ben ook in het bezit van een veel goedkopere LE5300.
Heb hier geen problemen mee..

Iemand enig idee wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn?

Winkel zegt niets voor mij te kunnen betekenen. Moet het zelf maar regelen met LG
Benieuwd naar je verdere ervaringen hier mee. Ik heb het idee dat ik tegen hetzelfde aanloop mijn mijn 47" 760. Vooral zichtbaar bij 'pannen' van de camera (voetbal!). Of is jouw issue ook zichtbaar bij stilstaand beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
shimi schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:26:
[...]

Heb je op je telefoon en Tablet wel Android 4.0 staan?, ik heb de App ook geprobeerd met de HTC Desire en daar werkt het ook niet op.
Ik heb geen tablet he (teminste, even niet meer), maar ik heb een galaxy nexus (1280x720) die draait op Android JB 4.1.1. Dus je zou zeggen hij moet die tablet modus dus wel aankunnen, helaas is niets minder waar :P
Maar technisch gezien moet het toch wel mogelijk zijn aangezien screens maken wel prima lukt!..
Overigens staat er in de appbeschrijving in de playstore dat het alleen werkt voor bepaalde series..(de duurdere, 960 en 860 series). Mja, blijf proberen, zal het morgen ook nog even met analoog aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Only schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 05:17:
[...]

Ik heb geen tablet he (teminste, even niet meer), maar ik heb een galaxy nexus (1280x720) die draait op Android JB 4.1.1. Dus je zou zeggen hij moet die tablet modus dus wel aankunnen, helaas is niets minder waar :P
Maar technisch gezien moet het toch wel mogelijk zijn aangezien screens maken wel prima lukt!..
Overigens staat er in de appbeschrijving in de playstore dat het alleen werkt voor bepaalde series..(de duurdere, 960 en 860 series). Mja, blijf proberen, zal het morgen ook nog even met analoog aansluiten.
Misschien is de single core CPU niet snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damu45
Is bij mij ook zichtbaar bij stilstaand beeld. a.s. vrijdag komt monteur langs. Er bestaat een vermoeden dat het paneel kapot is.Heb zelf de testbestandjes gebruikt om bij stilstaand beeld de problemen te zien.. Vooral het volledig witte vlak laat overal verkleuringen zien. Testbestanden zijn binnen dit forum te vinden.
ChefChocolateball schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Benieuwd naar je verdere ervaringen hier mee. Ik heb het idee dat ik tegen hetzelfde aanloop mijn mijn 47" 760. Vooral zichtbaar bij 'pannen' van de camera (voetbal!). Of is jouw issue ook zichtbaar bij stilstaand beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Thanks, ga even opzoek naar die testbestandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damu45
Monteur is langs gewesst.
Hij had dit nog niet meegemaakt bij dit type tv (960) In ieder geval heeft hij een werkorder uitgeschreven om het paneel te vervangen. Paneel moet besteld worden.
Heb het toestel nu 5 weken in mijn bezit. Ben er "erg blij" mee...........

Ben overigens bang dat er nog veel meer tv's rondwaren met hetzelfde probleem. In ieder geval heeft het scherm dat in de winkel hangt waar ik hem gekocht heb ook last van hetzelfde euvel. Met eigen ogen gezien en bevestigd door de verkopers aldaar aanwezig. Misschien heeft hun hele voorraad er wel last van.....
Vraag mij overigens af of het paneel echt kapot is en het geen andere oorzaak kent.
Monteur van CE Repair wist het eigenlijk ook niet.....Ik denk zelf dat een RMA de enige juiste oplossing zou zijn.
Maar ja daar heb je de winkel voor nodig. Deze moet als eerste een service- verzoek indienen. Hierna kan er pas sprake zijn van een RMA aanvraag. En juist dat service-verzoek wilden ze niet zelf indienen. Je zou haast denken dat ze iets te verbergen hebben.......
ChefChocolateball schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:37:
Thanks, ga even opzoek naar die testbestandjes

[ Voor 23% gewijzigd door damu45 op 20-07-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damu45
Welk bedrijf heeft bij jou de reparatie gedaan?
CE Repair?
shimi schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shimi
damu45 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:33:
Welk bedrijf heeft bij jou de reparatie gedaan?
CE Repair?

[...]
Nee, bij mij is Technorep langs geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Pegasus schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:00:
[...]

......
De weergave van 2D, 3D en HD is zeer goed. Eerst wat schokkerig bij afspelen vanaf mijn HTPC. De oplossing die ik op een forum vond is om de HTPC op 1080p/24Hz te zetten. Nu loopt het vloeiend.

...
Ik ga volgende week de 47LM760s aanschaffen. Bij Apollo houden ze er al een vast voor me als er een nieuwe levering binnen komt.

Maar waar ik hem hoofdzakelijk voor wil gebruiken is om films en games te spelen op mijn AMD (Llano A4-3400) HTPC.
Maar nu hoop ik dat ik geen last heb van hetzelfde als in bovengenoemde quote. Ik kijk namelijk wel graag op de volledige hertz.
Wat moet ik doen om te voorkomen dat ik ook naar deze gehandicapte oplossing terug moet gaan vallen?

Wat zijn jullie ervaringen bij het gebruik van deze TV met HTPC's?
Wat zijn de nadelen bij het gebruik van een HTPC?

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 21-07-2012 09:30 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Films zijn over het algemeen 24p. Dat je je htpc dus op 24p output zet wanneer een 24p film afspeelt is alleen maar aan te raden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ok. Maar hoe werkt het dan als ik bijvoorbeeld een gratis test video download van formaat 1080p HSBS & 23,976 fps....
doe ik er dan beter aan om hem op een schijf of USB te zetten en hem met mijn externe blu-ray 3D speler af spelen dan dat ik het direct van mijn HTPC afspeel?
De TV 47LM760s kan 800(200)hertz aan waarom zou ik mijn videomateriaal dan op 24hertz afspelen?

Trouwens even getest en wanneer ik nu mijn display op mijn AMD HTPC op 1080p 24hertz zet via mijn oude ( pricewatch: Samsung LE32A552 ) dan loopt dat ongeloofelijk choppy (muis die niet vloeiend gaat)
Zet ik hem terug op 1080p en 60hertz dan loopt windows en muis weer lekker vloeiend.

Het ligt aan wat je bron(video) is. Ik vermoed dat ik iets verkeerd doe en ik iets niet snap maar weet niet precies wat.

Edit: ik wil ook zeker weten dat ik straks niet voor afspelen van een 3d video op mijn HTPC mijn hertz steeds moet om zetten op mijn HTPC. Moet ik dan misschien mijn HTPC upgraden?

[ Voor 21% gewijzigd door SpitfireNL op 21-07-2012 12:42 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
SpitfireNL schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:12:
Ok. Maar hoe werkt het dan als ik bijvoorbeeld een gratis test video download van formaat 1080p HSBS & 23,976 fps....
doe ik er dan beter aan om hem op een schijf of USB te zetten en hem met mijn externe blu-ray 3D speler af spelen dan dat ik het direct van mijn HTPC afspeel?
De TV 47LM760s kan 800(200)hertz aan waarom zou ik mijn videomateriaal dan op 24hertz afspelen?

Trouwens even getest en wanneer ik nu mijn display op mijn AMD HTPC op 1080p 24hertz zet via mijn oude ( pricewatch: Samsung LE32A552 ) dan loopt dat ongeloofelijk choppy (muis die niet vloeiend gaat)
Zet ik hem terug op 1080p en 60hertz dan loopt windows en muis weer lekker vloeiend.

Het ligt aan wat je bron(video) is. Ik vermoed dat ik iets verkeerd doe en ik iets niet snap maar weet niet precies wat.

Edit: ik wil ook zeker weten dat ik straks niet voor afspelen van een 3d video op mijn HTPC mijn hertz steeds moet om zetten op mijn HTPC. Moet ik dan misschien mijn HTPC upgraden?
Hertz is niet aan gelijk aan p.
Hertz is een frequentie. Bij TV's het frequentie van verversingen van het scherm, niet beeld maar het scherm zelf.
p is het aantal plaatjes per seconden. Dus wel het beeld maar niet het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of je Local Dimming kan aanzetten in Game mode (type LM860v)?
Als ik de tv in Game mode zet staat LD grijs en kan ik het niet verzetten. Als ik een 3D spel speel in Game mode kan ik wel LD aanzetten.
Iemand een idee? Zou graag LD aanzetten omdat de light bleeding dan enorm verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ok het Hertz verhaal is nu een stuk duidelijker geworden.

Alleen een praktisch vraagje nog. Welke modellen van LG ondersteunen Two Play (aka Dual view gaming)?
Ik kan het niet vinden op de specificaties van de LG 47LM760s.. is mijn aanname correct dat dit model het niet ondersteund dan? (EDIT: excuses ik had beter moeten zoeken, heb het inmiddels gevonden en dit model kan het wel.)

[ Voor 14% gewijzigd door SpitfireNL op 23-07-2012 12:40 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De 47LM760s ondersteunt Dual Play. Worden ook twee brillen meegeleverd :)
/hebumzellufook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Mooi zo! Aardig dat ze er 2 bij leveren :9 Hoef ik dus niet uit te wijken naar philips :)

Nu zit ik alleen nog met de vraag of ik deze TV ook met 3D Vision van nVidia kan gebruiken :?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waarom zou je dat willen? Het ding herkent als het goed is automatisch een 3D signaal, en anders kun je zelf selecteren wel type 3D signaal ie aangeleverd krijgt (SBS etc). Geloof dat ie een stuk of 3 of 4 modi kan verwerken. Gaat dus altijd goed; als het goed is hoef je in je pc niks in te stellen :)
Zoek anders ff in dit topic, is al eerder lange gekomen vziw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb even in dit topic gezocht naar "3D vision" en "3D nvidia" maar niks gevonden naast alleen mijn eigen post van hier boven.
Maar eigenlijk ben ik er ook al wel uit.

3D Vision is om je spellen in 3D te kunnen spelen. Voor 3D Vision heb je een monitor(TV) nodig met aktieve 3D en aktieve 3D brillen.

3D Vision laat ik voorlopig nog maar even weg dan. Er schijnt wel een driver mod/hack te zijn om 3D Vision enigzins met passief 3D werkend te krijgen maar is geen garantie dat het werkt en zitten nog te veel bugs en nadelen aan.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Zit te twijfelen tussen de 55LM660 en de 55LM760, in de winkel vertellen ze me dat het enige verschil de hertz zijn ( 400/800 ) en de kleur van de voet. Zie ik iets over het hoofd? Kwa prijs maakt het niks uit ivm cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SpitfireNL schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:03:
Ik heb even in dit topic gezocht naar "3D vision" en "3D nvidia" maar niks gevonden naast alleen mijn eigen post van hier boven.
Maar eigenlijk ben ik er ook al wel uit.

3D Vision is om je spellen in 3D te kunnen spelen. Voor 3D Vision heb je een monitor(TV) nodig met aktieve 3D en aktieve 3D brillen.

3D Vision laat ik voorlopig nog maar even weg dan. Er schijnt wel een driver mod/hack te zijn om 3D Vision enigzins met passief 3D werkend te krijgen maar is geen garantie dat het werkt en zitten nog te veel bugs en nadelen aan.
En toch moet het met de LG gewoon werken volgens mij :)
Waarom? Wel, zie: http://www.nvidia.com/obj...-system-requirements.html
NOTE: When using 3DTV Play software to connect to a 3D TV, 3D Vision wireless glasses are not used. Instead, the 3D TV manufacturer's 3D glasses are used.
En dat staan in de navigatie onder NVIDIA Home > Products > 3D Vision > 3DTV System Requirements

Ergo: dat 3D Vision is eigenlijk niks meer of minder dan dat de videokaart een signaal uitstuurt dat door een TV / monitor als een 3D signaal herkend en als dusdanig behandeld kan worden. Dus heb je of een 3D monitor, of een 3D TV nodig. De Note is ook redelijk helder daar in: je gebruikt de (in het geval van LG passieve) 3D techniek van het aangesloten apparaat :)

In de lijst met ondersteunde TV's staat weliswaar niet de LM760s, maar wel zijn oudere broertjes. Ik zie bijvoorbeeld de LW650s en de LW570s gewoon staan. Dus dat zou goed moeten komen.

Moraal: staar je niet blind op marketingtermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Quido schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:45:
Zit te twijfelen tussen de 55LM660 en de 55LM760, in de winkel vertellen ze me dat het enige verschil de hertz zijn ( 400/800 ) en de kleur van de voet. Zie ik iets over het hoofd? Kwa prijs maakt het niks uit ivm cashback.
Ik zelf heb voor hetzelfde punt gestaan. Heb de 760S besteld. De cashback is voor highend modellen. Dus ik vermoed in de toekomst ook langer ondersteuning/updates omdat LG dit zelf een highend model vindt. Maar dat is maar een vermoeden. Om de prijs hoef je het niet te laten.

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Patrick_Wolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:21:
[...]

Ik zelf heb voor hetzelfde punt gestaan. Heb de 760S besteld. De cashback is voor highend modellen. Dus ik vermoed in de toekomst ook langer ondersteuning/updates omdat LG dit zelf een highend model vindt. Maar dat is maar een vermoeden. Om de prijs hoef je het niet te laten.
Nee inderdaad, dan word het de 760s. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Beste Tweakers,

Ben nu al een tijdje aan het meelezen en het nadenken over de 55LM760, maar ben benieuwd of iemand weet waar hij staat voor een mooi prijsje? (online of omgeving Rotterdam (wil ook wel wat verder rijden mocht het het waard zijn)). Mn vriendin is helemaal gek op deze tv en ik zou hem graag aan de muur hangen in mijn net gekochte huis!

UIteraard ben ik op de hoogte van de cashback, maar als ik online kijk zie ik de prijs van 2100 euro terwijl ik ook mensen hoor over de prijs van 1800 euro.. Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Stefan

Ps: Heb al Foka en Electropalace voorbij zien komen, maar weet niet wat hij daar nu nog kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
stefanvanrossen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:31:
Beste Tweakers,

Ben nu al een tijdje aan het meelezen en het nadenken over de 55LM760, maar ben benieuwd of iemand weet waar hij staat voor een mooi prijsje? (online of omgeving Rotterdam (wil ook wel wat verder rijden mocht het het waard zijn)). Mn vriendin is helemaal gek op deze tv en ik zou hem graag aan de muur hangen in mijn net gekochte huis!

UIteraard ben ik op de hoogte van de cashback, maar als ik online kijk zie ik de prijs van 2100 euro terwijl ik ook mensen hoor over de prijs van 1800 euro.. Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Stefan

Ps: Heb al Foka en Electropalace voorbij zien komen, maar weet niet wat hij daar nu nog kost.
Ik zelf twijfel tussen de 55 en 47, de 55 is bij apollo 1879,- en krijg je nog 300 euro terug.

Ik heb de 47LM760 zien staan in de mediamarkt Utrecht, de 55 hadden ze in de 960 variant. Dan kun je iig de afmetingen goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Quido schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:45:
Vriendin heeft voor hetzelfde punt gestaan en is voor de 660s gegaan, omdat die voet gewoon mooier is. Allermooiste zou natuurlijk de 760s zijn met zwarte voet (want dan is TV echt helemaal zwart), maar dat was niet mogelijk.

Die 400 of 800hz ga je, volgens alle berichten hier op GoT, niet merken. Sterker nog, de 760s zul je ws nooit in de 800hz stand gebruiken.

Dan is enige verschil nog dat je bij de 760s wat meer brillen krijgt (ook dual play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

COme to think of it: hoe zet je die 400 / 800Hz eigenlijk aan of uit? Net als de 24p modus...hoe schakel je die in :?
Handleiding van LG is er nou echt niet heel helder over. Als iemand een linkje heeft met vertalingen van LG's naar Nederlands en Nederlands naar LG's, dan graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:37:
[...]

Vriendin heeft voor hetzelfde punt gestaan en is voor de 660s gegaan, omdat die voet gewoon mooier is. Allermooiste zou natuurlijk de 760s zijn met zwarte voet (want dan is TV echt helemaal zwart), maar dat was niet mogelijk.

Die 400 of 800hz ga je, volgens alle berichten hier op GoT, niet merken. Sterker nog, de 760s zul je ws nooit in de 800hz stand gebruiken.

Dan is enige verschil nog dat je bij de 760s wat meer brillen krijgt (ook dual play).
Aangezien wij afgelopen weekend een huis hebben gekocht ben ik ook naar een nieuwe televisie aan het kijken. Eerst alleen maar gefocust op samsung (geen idee waarom eigenlijk) totdat ik van het weekend bij een vriend op bezoek ging die laatst een LG heeft gekocht (660S 55")

Man wat zag die tv er mooi uit. Hij zei ook dat hij eerst alleen maar naar Samsung keek tot dat hij in de winkel kwam en de nieuwe Samsung modellen werden afgeraden. Zo is hij bij deze televisie terecht gekomen en ik denk dat ik ook wel voor LG ga. Weet alleen niet of ik voor de 47" ga (en misschien later spijt krijg) of toch even wat meer geld neerleggen en voor de 55" ga. :+

Als ik het goed begrijp is het verschil tussen de 760 en 660 alleen het aantal hertz en het aantal brillen?

*nevermind, vraag is hierboven ook al gesteld! 8)7

** ik weet al wat het word, gaat de 760 55" worden!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Er is weer een software update voor de 760S. 04.01.36. Dit keer ook op de LG site, daar hebben ze 04.01.27 overgeslagen om eoa manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah, vanavond eens kijken of dat nog wat nieuws gaat brengen dan :)
Ding hangt bij mij toch aan de gigabit, zo binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:55:
COme to think of it: hoe zet je die 400 / 800Hz eigenlijk aan of uit? Net als de 24p modus...hoe schakel je die in :?
Handleiding van LG is er nou echt niet heel helder over. Als iemand een linkje heeft met vertalingen van LG's naar Nederlands en Nederlands naar LG's, dan graag ;)
Ik ben daar gisteren mee bezig geweest, en ik heb daarvoor mijn player geforceerd op 24p, je ziet dan inderdaad in de info staan dat hij op 24p draait.

Verder is volgens mij Real cinema de term die je moet hebben. Maar ik zie twee opties, beeld installing cinema en ook AV modus. Ik weet niet wat het verschil precies is tussen die twee, zal de handleiding er eens op naslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Vandaag naar de apenheul geweest en onderweg lag almere redelijk in de buurt! En daar is toevallig Apollo, de winkel waar de 55LM760 het goedkoopste is (volgens tweakers). Gelijk besteld voor 1870 euro! Daar gaat uiteraard nog de 300 euro cashback vanaf dus kom ik uit op 1570 euro! Best wel een goede deal moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net online gekeken en de prijzen staan weer op adviesprijzen bij Apollo, maar als je ze belt dan kan het nog voor de oude prijs tot einde van de cashback aktie.

Is mij ook gelukt ;-)
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste