Storing Vodafone 4 april

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 12.399 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
significant schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:10:
[...]

Als jouw auto kapot gaat, heb je toch ook geen tweede auto paraat staan om je werkzaamheden voort te zetten. Dan ga je naar de garage waar je iets mee hebt geregeld.
Zou een beetje absurd verhaal zijn als ieder bedrijf twee internetabonnementen heeft en ieder personeelslid twee abonnementen en twee telefoontoestellen.
Je neemt een partij (Vodafone) in de arm om het stukje "communicatie" voor jou te voorzien. Dat is ook wat ze graag verkopen. In dit licht is het dus te verwachten dat je hier, op welke wijze dan ook, voor gecompenseerd wordt.
tuurlijk, je moet toch een fail-over hebben?
als mijn auto nu kapot gaat heb ik zo een andere hoor, dat is afgedekt in m'n leasecontract.
hetzelfde geld voor telefonie, als je zo afhankelijk bent van je communicatie dan moet je zoiets in een SLA onderhandelen / vastleggen en een uitwijk organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 18:58
significant schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:10:
[...]

Als jouw auto kapot gaat, heb je toch ook geen tweede auto paraat staan om je werkzaamheden voort te zetten. Dan ga je naar de garage waar je iets mee hebt geregeld.
Zou een beetje absurd verhaal zijn als ieder bedrijf twee internetabonnementen heeft en ieder personeelslid twee abonnementen en twee telefoontoestellen.
Je neemt een partij (Vodafone) in de arm om het stukje "communicatie" voor jou te voorzien. Dat is ook wat ze graag verkopen. In dit licht is het dus te verwachten dat je hier, op welke wijze dan ook, voor gecompenseerd wordt.
Dat is natuurlijk een belachelijke vergelijking (met auto`s), het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een soort SLA die bedrijven hebben afgenomen bij Vodafone.

Sommige bedrijven zijn afhankelijk van dit soort diensten (die kunnen niet een paar uur zonder), dat houd dus in dat mocht er toch onverhoopt iets gebeuren, dat die bedrijven een back-up lijn moeten hebben zodat zij gewoon hun diensten kunnen voort zetten. Zo kunnen ze later de overige kosten die zij maken, op Vodafone verhalen.

[ Voor 42% gewijzigd door rafler op 05-04-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:32
ik heb zelf ook vodafone en ja, ik had ook problemen.

Een brand kan iedereen overkomen. Als het echt zo kritiek voor je bedrijf etc. is, haal dan gewoon een prepaid sim bij kpn voor 10 euro. en je kan weer bellen internetten etc.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
In plaats van de hele tijd alleen maar te klagen (goed, het is zwaar vervelend als je afhankelijk bent van mobiel en dat werkt opeens niet meer), zou je ook eens kunnen kijken naar hoe snel ze bezig zijn met oplossingen te creëren, de openheid op hun website, de snelle reacties op twitter etc.
Ben je echt zo afhankelijk van werkende communicatiemiddelen, zorg dan zelf voor redundantie: zorg voor een backup-telefoonnummer bij een andere provider (dus NIET gekoppeld aan je standaard-provider).
Aan deze brand kan Vodafone niets doen. De manier waarop ze gereageerd hebben op de brand heb ik alleen maar bewondering voor: binnen een paar uur al bezig met het zorgen dat de boel weer kan gaan werken, regelen met t-mobile en kpn dat ze een deel van hun netwerk-capaciteit kunnen gebruiken, zeer snelle reacties op twitter, goede berichtgeving op hun eigen site. Dat is allemaal niet zo vanzelfsprekend.

Ja, ik vind het ergens ook vervelend (meeste mensen hebben alleen mijn mobiele nummer, niet m'n vaste nummer), maar dit soort situaties zijn nu eenmaal niet altijd te voorkomen. Gelukkig ben ik nog steeds heel goed bereikbaar: twitter, email, whatsapp, chat, het werkt allemaal zolang ik wifi heb en dat heb ik het grootste deel van de dag. Maar hoe vervelend het ook is, ik ga niet lopen klagen, omdat het overmacht is en Vodafone duidelijk z'n best doet om de boel zo snel mogelijk weer werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 18:58
Fotogravinnetje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:35:
In plaats van de hele tijd alleen maar te klagen (goed, het is zwaar vervelend als je afhankelijk bent van mobiel en dat werkt opeens niet meer), zou je ook eens kunnen kijken naar hoe snel ze bezig zijn met oplossingen te creëren, de openheid op hun website, de snelle reacties op twitter etc.
Ben je echt zo afhankelijk van werkende communicatiemiddelen, zorg dan zelf voor redundantie: zorg voor een backup-telefoonnummer bij een andere provider (dus NIET gekoppeld aan je standaard-provider).
Aan deze brand kan Vodafone niets doen. De manier waarop ze gereageerd hebben op de brand heb ik alleen maar bewondering voor: binnen een paar uur al bezig met het zorgen dat de boel weer kan gaan werken, regelen met t-mobile en kpn dat ze een deel van hun netwerk-capaciteit kunnen gebruiken, zeer snelle reacties op twitter, goede berichtgeving op hun eigen site. Dat is allemaal niet zo vanzelfsprekend.

Ja, ik vind het ergens ook vervelend (meeste mensen hebben alleen mijn mobiele nummer, niet m'n vaste nummer), maar dit soort situaties zijn nu eenmaal niet altijd te voorkomen. Gelukkig ben ik nog steeds heel goed bereikbaar: twitter, email, whatsapp, chat, het werkt allemaal zolang ik wifi heb en dat heb ik het grootste deel van de dag. Maar hoe vervelend het ook is, ik ga niet lopen klagen, omdat het overmacht is en Vodafone duidelijk z'n best doet om de boel zo snel mogelijk weer werkend te krijgen
Helemaal mee eens, als alles dadelijk weer in orde is dan hoor je er niemand meer over. Altijd alles wat slecht is word geschreven en alles wat goed is daar hoor je (bijna) niemand over :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Fotogravinnetje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:35:
De manier waarop ze gereageerd hebben op de brand heb ik alleen maar bewondering voor: binnen een paar uur al bezig met het zorgen dat de boel weer kan gaan werken, regelen met t-mobile en kpn dat ze een deel van hun netwerk-capaciteit kunnen gebruiken, zeer snelle reacties op twitter, goede berichtgeving op hun eigen site. Dat is allemaal niet zo vanzelfsprekend.
Voor zover ik weet word er geen netwerk capaciteit gebruikt van t-mobile noch KPN. ;)
Klanten worden op dit moment nog niet via netwerken van concurrenten KPN en T-Mobile omgeleid, vertelt Rob Shuter, ceo van Vodafone Nederland, tegen Radio 1.
Bron: nieuws: Vodafone: 3g-problemen houden nog enkele dagen aan

Wellicht is het niet zo vanzelfsprekend, maar zegt dat iets over de normale houding van telecomproviders of over deze situatie ? In mijn ogen het laatste, nu moeten ze wel. Het zou wel vanzelfsprekend moeten zijn dat ze problemen snel en adequaat aanpakken, maar helaas is dat niet altijd (nooit) zo.

Reden tot klagen heb ik eigenlijk ook niet, alleen vind het wel jammer dat ik totaal niet geïnformeerd ben door Vodafone. (Zakelijk abonnement) Maar het is dan ook wat je zegt, in dit geval is er sprake van overmacht. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 05-04-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
KPN en T-Mobile kijken wel goed uit, als in een keer de helft van de klanten op hun netwerken komen krijg je daar mogelijk weer problemen. Tevens is dit "administratief" natuurlijk niet zo'n heel eenvoudige actie.
shameete schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:21:
[...]
tuurlijk, je moet toch een fail-over hebben?
als mijn auto nu kapot gaat heb ik zo een andere hoor, dat is afgedekt in m'n leasecontract.
hetzelfde geld voor telefonie, als je zo afhankelijk bent van je communicatie dan moet je zoiets in een SLA onderhandelen / vastleggen en een uitwijk organiseren.
Voor sommige producten zoals bulk M2M is het prijstechnisch een ramp om een backup te hebben, kost gewoon te veel. Voor specifieke M2M toepassingen zoals openbaarvervoer zou het een must moeten zijn.

Voor grote bedrijven is het overschakelen op een andere provider natuurlijk heel lastig, direct sims uitdelen is administratief een probleem, vantevoren sim kaarten distribueren ook, geheid dat die kwijt raken.

Veel bedrijven zitten op Vodafone omdat ze vaak een gunstiger tarief rekenen dan KPN (al stond KPN er ook om bekend flink onder de prijs te duiken) heb vaak genoeg met ze aan tafel gezeten maar wegens roaming beperkingen en het MOETEN specificeren waar sims heen gaan is het nooit direct wat geworden (nu wel indirect). En aangezien telefonie een "makkelijke" kostenpost is om te drukken zal een providere nooit dit soort dure hub's dubbel uitvoeren.

Overmacht is natuurlijk makkelijk om het op te gooien maar als 1 van 5 hubs uitvalt en het hele land heeft er echt problemen mee is de overcapaciteit natuurlijk behoorlijk laag. Ben benieuwd hoe het zou gaan bij KPN of T-Mobile met een dergelijk probleem.

edit: lolupdate:
2012-04-05 11:15 CEST – Update As informed earlier Vodafone Netherlands has almost resolved all issues with their 2G network. Since some issues still remain with their 3G-network congestion in 2G-network could be noticed. The congestion problem on the international signaling links that was seen yesterday has disappeared after some configuration changes was performed to optimize the available links.
Overigens: men heeft het telkens erover dat 2G wel werkt, maar 2G kent natuurlijk meerdere facetten: bellen, smsen en GPRS.
GPRS doet het namelijk gewoon _niet_ terwijl bellen over het algemeen redelijk werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 05-04-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zit nu in Belgie, en daar is de verbinding ook zeer slecht :( hij werkt alleen als hij toevallig een streepje vodafone NL oppakt (zit in havengebied Antwerpen), maar anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zo keek me vader naar zijn telefoon toen er storing was hahahahaha
Afbeeldingslocatie: http://static.kro.nl/img/limitedoriginal/812684bf-4571-4892-a9d4-64a8be395f26.jpg

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 13:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Darkduckie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:14:
Standaard mail gehad om 22:53, wel erg laat. Maar hier in de omgeving Cuijk geen last van de storing, gelukkig, alles werkt naar behoren, voicemail overigens nog niet nodig gehad dus dat laten we nog maar even voor wat het is
Kreeg hem pas om kwart over twee vannacht...met de mededeling dat ze het vandaag (gisteren) wel zouden oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 22:30
Hier ook nog niet bellen, smsen of 3gen. Omgeving Hilversum.

TAN codes komen ook niet binnen, vanmiddag maar even naar de bank om over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

Lastig gedoe, vanochtend kon ik wel bellen (ff checken met mijn vrouw aan de andere kant van de tafel) en ja hij deed het.
Nu net bij mijn schoonmoeder vandaan waar het niet werkte.
Regio 0172

Lekker 20 jaar terug in de tijd toen mobieltjes nog geen eerste levensbehoefte waren. Wel zo rustig, en toen draaide de wereld ook door.

Compensatie? Doe mij een iPhone 4s 16GB, en we praten nergens meer over.

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 05-04-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Okasha schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:07:
zit nu in Belgie, en daar is de verbinding ook zeer slecht :( hij werkt alleen als hij toevallig een streepje vodafone NL oppakt (zit in havengebied Antwerpen), maar anders werkt het niet.
Ik heb in Belgie ook geen ontvangtst, telefoon weigert op Belgisch netwerk te springen. Dat komt dus ook hierdoor? Snap dat niet, wat is het verband tussen die brand in de randstad en dat ik in Belgie niet op een ander netwerk mag roamen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Kwam gister ook niet op het duitsnetwerk terwijl ik ter hoogte van drente/groningen zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:25:

Overmacht is natuurlijk makkelijk om het op te gooien maar als 1 van 5 hubs uitvalt en het hele land heeft er echt problemen mee is de overcapaciteit natuurlijk behoorlijk laag. Ben benieuwd hoe het zou gaan bij KPN of T-Mobile met een dergelijk probleem.
ik denk niet dat je capaciteit alleen de schuld kunt geven, het is immers een belangrijk knooppunt waarbij ook tig andere dingen worden aangestuurd.. daar is de infrastructuur ook op gemaakt.
als dat wegvalt moet je op diezelfde lokatie weer iets gaan bouwen (wat ze nu dus hebben gedaan met een trailer vol apparatuur)

al met al probeert Vodafone het toch allemaal goed op te lossen, die indruk krijg ik tenminste.
dat ze gisteren amper wat hebben kunnen doen kwam voornamelijk omdat technici in eerste instantie geen toegang kregen tot het gebouw, wat imho meer dan terecht is.
daardoor is er natuurlijk een hoop tijd verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:32:
[...]

Haha, maar vind je KPN dan wel een goed netwerk hebben? Ik neem aan dat je niet T-Mobile op nummer 1 hebt staan :P
naja T-Mobile is niet de beste, maar de laatste keer dat er een landelijke storing was, was het wel binnen 1 dag opgelost.

ben blij dat ik geen vodafone heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Xanion schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:17:
[...]

Ik heb in Belgie ook geen ontvangtst, telefoon weigert op Belgisch netwerk te springen. Dat komt dus ook hierdoor? Snap dat niet, wat is het verband tussen die brand in de randstad en dat ik in Belgie niet op een ander netwerk mag roamen?
Waarschijnlijk werden de handovers met roaming partners vanuit de HUB in Rotterdam geregeld....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Goed punt, maar het geeft wel aan hoe zwak feitelijk zo'n netwerk is.
Bijvoorbeeld HLR's moet een grote mate van redundancy hebben, of zijn ze ineens je gegevens kwijt van wat je mag doen ;)
Xanion schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:17:
[...]
Op die locatie stond neem ik aan een HLR Wikipedia: Home Location Register
Dit is waar je telefoon zich op moet registreren, ook vanuit het buitenland.
ZIe ook de verklaring van deze user:
Pogostokje in 'nieuws: Vodafone kampt met regionale netwerkproblemen na brand - update'
Goed verhaal :)

Nog een duidelijk verhaal:
http://www.frequentieland.nl/gsm/gsm_net.htm
Met Comic Sans volgens mij :P

Overigens deed net m'n GPRS het voor het eerst *O*
edit: ben nu in Rotterdam en de verbinding ligt weer plat, zelfs niet bellen...

[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 05-04-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/kpn.jpg
Gericht adverteren :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sinds gisterochtend rond de klok van 7 uur heb ik vrijwel geen ontvangst gehad. Vanmiddag heel even toen ik in Rotterdam Charlois was. Net genoeg om 2 sms'jes binnen te krijgen van gemiste oproepen. Het toestel gaf ook beperkt ontvangst aan, dus ik gelijk proberen om te bellen. Helaas, nog steeds niet mogelijk.

In dit soort situaties ben ik toch wel blij dat ik een vaste telefoonlijn heb van een andere aanbieder. Mijn vrouw had namelijk een ongeluk gehad met de auto en kon mij dus alleen maar op het thuisnummer bereiken.

Vodafone heeft ondertussen op haar Facebook pagina aangegeven dat we een tegemoetkoming kunnen verwachten. Ik ben benieuwd wat dat gaat zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik kan hier, Den Haag, inmiddels weer sms'en. Maar bellen is nog steeds onmogelijk. Het begint nu wel heel lang te duren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook even een statusupdate vanuit Utrecht. Hier heb ik alleen nog moeite met het versturen en ontvangen van sms-berichten. Er zit een forse vertraging in, 1 bericht heb ik vanochtend om 11 uur naar mijn vriendin gestuurd (zij heeft KPN) maar die heeft ze nog steeds niet ontvangen. Het bericht wat ze mij gisteravond 2230 stuurde, kwam pas binnen om 0330.

Voor de rest loopt het allemaal best prima, niks te klagen.

Vodafone neemt gelukkig flink actie, en communiceert naar mijn idee ook redelijk naar de massa (geen idee hoe je ze helpen als je ze zelf belt). Dit is waarschijnlijk wel een les voor VF om deze systemen geografisch redundant uit te voeren.. Nog even geduld, en dan doet hopelijk alles weer als vanouds...

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hier in Rotterdam nog steeds 'alleen noodoproepen'.

We wachten het rustig af, ik vind het erg goed van Vodafone dat ze vertellen hoe ver ze zijn :)

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 05-04-2012 22:54 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 23:47

Laguna

Connaisseur

MensionXL schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:53:
Hier in Rotterdam nog steeds 'alleen noodoproepen'.

We wachten het rustig af, ik vind het erg goed van Vodafone dat ze vertellen hoe ver ze zijn :)
Ja ze weten mooie cijfers te vertellen, maar wordt hier nou een duidelijk beeld door geschetst? Het is voor mij nog steeds totaal onduidelijk in welke gebieden nog problemen zijn en wanneer die verholpen gaan worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

Vandaag inderdaad in rotterdam geen bereik, dus nog steeds bedrijf plat. Alleen interne communicatie, alles naar buiten gaat via vodafone, dus niet mogelijk. Overigens mooie mededeling op de site van Vodafone, dat bedrijven weer online zouden moeten zijn, nou.. mooi niet dus.

Hoorde op de radio dat we een 'cadeautje' krijgen, maar dat Vodafone niet wil zeggen wat het is.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

SanderTje! schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:59:

Vodafone neemt gelukkig flink actie, en communiceert naar mijn idee ook redelijk naar de massa (geen idee hoe je ze helpen als je ze zelf belt). Dit is waarschijnlijk wel een les voor VF om deze systemen geografisch redundant uit te voeren.. Nog even geduld, en dan doet hopelijk alles weer als vanouds...
Mag ook wel want vorig jaar met Smilde hadden ze ook al enorme problemen omdat de Zendmast daar de master was voor alle kleinere zendmasten in het hele Noorden :X Toen is dat alleen onder gesneeuwd omdat het belangrijkste toen was dat alle FM's eruit lagen van de publieke.

Binnen 1 jaar 2x op belangrijke plekken geraakt worden door brand :X Het zit ze ook niet mee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:20
Ik zit momenteel in Hoogvliet, mijn vriendin en haar vader allebei helemaal niets. de 1 hollandsnieuwe en de ander vodafone, ik heb ook vodafone maar kan ondertussen al wel weer internetten op mijn telefoon. ivm belangrijke telefoontjes heb ik mijn telefoon wel doorgeschakeld staan naar een ander nummer wat van tmobile is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zo eindelijk de eerste sms sinds woensdagochtend ontvangen :z
Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/4116/screenshot2012040601170.jpg

(omgeving Den Haag)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-08 10:33
Ik vond het al zo stil op mijn verjaardag. normaal komen er wel wat felicitaties via sms of telefoon binnen. 8)7
Ik zie dit als overmacht al mag men hier wel lering uit trekken door een backup systeem voor dit soort calamiteiten te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

cybevenom schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:58:
Ik vond het al zo stil op mijn verjaardag. normaal komen er wel wat felicitaties via sms of telefoon binnen. 8)7
Ik zie dit als overmacht al mag men hier wel lering uit trekken door een backup systeem voor dit soort calamiteiten te creeeren.
Dat zou dus een tweede netwerk betekenen dat net zoveel capaciteit heeft.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

IJzerlijm schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:09:
[...]

Dat zou dus een tweede netwerk betekenen dat net zoveel capaciteit heeft.
Nee niet dus...

Dat betekent dat je als je netwerk 5 punten heeft, en er 1 uitvalt, de overige 4 dat over kunnen nemen.

Van een toko als vodafone, die werkelijk miljarden hebben te besteden mag je best verlangen dat ze dit soort risico's afdekken op een goede manier.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

megamuch schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:12:
[...]

Nee niet dus...

Dat betekent dat je als je netwerk 5 punten heeft, en er 1 uitvalt, de overige 4 dat over kunnen nemen.
Vertel eens hoe je een MSC vervangt in een GSM netwerk, zowel de HLR als het aansturen van de BSC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

megamuch schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:12:
[...]

Nee niet dus...

Van een toko als vodafone, die werkelijk miljarden hebben te besteden mag je best verlangen dat ze dit soort risico's afdekken op een goede manier.
Dus jij verwacht dat elke mast een verbinding heeft liggen met alle 5 de punten? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 11:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

Coach4All schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:27:
[...]

Dus jij verwacht dat elke mast een verbinding heeft liggen met alle 5 de punten? :S
Ik verwacht dat Vodafone een backup plan heeft. Ik weet dat er vrijwel niets gergeld was en dat ze inderhaast een partij hebben uitgenodigd om een tijdelijke constructie op te zetten. Dat is natuurlijk niet zo snel geregeld, want de apparatuur ligt niet overal zomaar op voorraad. Ik vindt dat Vodafone, zeker in deze regio, betere voorzorgsmaatregelen had kunnen nemen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:18

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Gisteravond 3x eenzelfde sms binnen gehad die verzonden was 's ochtend op 04-04-2012. Regio Den Helder!!! Hoezo alleen problemen in regio Rotterdam?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Pixeltje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:33:
[...]

Ik verwacht dat Vodafone een backup plan heeft. Ik weet dat er vrijwel niets gergeld was en dat ze inderhaast een partij hebben uitgenodigd om een tijdelijke constructie op te zetten. Dat is natuurlijk niet zo snel geregeld, want de apparatuur ligt niet overal zomaar op voorraad. Ik vindt dat Vodafone, zeker in deze regio, betere voorzorgsmaatregelen had kunnen nemen.
Reken maar dat er een backup plan is, alleen loopt niet altijd alles volgens plan... :X
(Als ik zie hoeveel mensen en middelen ze in no time op locatie hadden, dan heb ik niet het idee dat ze "inderhaast een partij hebben uitgenodigd"....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Schiphol (overheid) nogsteeds problemen met bellen van alle zakelijke telefoons.
Hinderlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het verbaast me dat Vodafone zo'n belangrijk punt in een industrie gebied zet pal naast een pand van de buren waar gewerkt wordt met heftrucks, vrachtwagens, accu's en gasflessen. De brand begon immers bij de buren en is voor zover ik heb begrepen niet eens overgeslagen op het Vodafone pand, echter is het Vodafone pand te warm geworden door de uitval van koeling.

Je zet toch ook geen kerncentrale naast een vliegveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 09:28
Ja en wie zegt dat dat bedrijf er eerder zat dan Vodafone? Dat zijn dingen waar je weinig controle over hebt lijkt me.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
boaty schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:04:
Ja en wie zegt dat dat bedrijf er eerder zat dan Vodafone? Dat zijn dingen waar je weinig controle over hebt lijkt me.
De lokatie is een keuze. Bij het kiezen van een lokatie voor een netwerk bunker kijk je ook naar de omgeving en de afstand tot de erfgrens ;)

In dit geval was het geen bunker maar als je ziet wat de impact is van een externe brand zou het wel een bunker geweest moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:11

Wildfire

Joy to the world!

In ieder geval is het zo dat door de drukte op de rest van het netwerk ik dus sinds 4 april negen van de tien keer niet uitgaand kan bellen in Tilburg: ofwel ik hoor gewoon een tijd niets en dan wordt de verbinding verbroken, of ik krijg meteen een melding dat het netwerk bezet is.

Probeerde net ook nog even via T-Mobile te bellen, het zal wel toeval zijn maar daar kon ik ook niet bellen want kreeg elke keer de melding dat alle lijnen bezet waren? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

_Christiaan_

Master of SOG

Pixeltje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:33:
[...]

Je weet dat zo'n gebouw 100 miljoen kost?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wildfire schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:12:
In ieder geval is het zo dat door de drukte op de rest van het netwerk ik dus sinds 4 april negen van de tien keer niet uitgaand kan bellen in Tilburg: ofwel ik hoor gewoon een tijd niets en dan wordt de verbinding verbroken, of ik krijg meteen een melding dat het netwerk bezet is.

Probeerde net ook nog even via T-Mobile te bellen, het zal wel toeval zijn maar daar kon ik ook niet bellen want kreeg elke keer de melding dat alle lijnen bezet waren? :?
Haha, dat had ik ook woensdag met T-Mobile, had een prepaid simkaart meegenomen maar daar kon ik ook niet mee bellen omdat daar het netwerk van overbelast was :z

In Rotterdam omgeving Feyenoord werkt 3G wel weer een beetje maar 2G is totaal niet aanwezig. Smsen lukt nu prima maar bellen kan ik nog niet. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 06-04-2012 10:21 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Locatie Den Helder. Wanneer ik me vriendin bel die ook Vodafone heeft krijg ik een afgesloten toon. Bizar want ze kan wel netjes whatsappen! :S

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Xtr3me4me schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:25:
Locatie Den Helder. Wanneer ik me vriendin bel die ook Vodafone heeft krijg ik een afgesloten toon. Bizar want ze kan wel netjes whatsappen! :S
Ze zal wel wifi hebben. Ik kan ook al dagen wel whatsappen, msn'en, mailen, twitteren etc, maar niet bellen en sms'en. En ik kan al die dingen niet zodra ik te ver van huis loop.
Zo bizar is dat dus niet.

Wat een berg ergernis zou schelen, is als mensen in dit soort gevallen rekening zouden houden met de pi-factor: problemen oplossen, nieuwe dingen implementeren etc kost over het algemeen al snel pi-maal zoveel tijd als vooraf ingeschat. Dus toen ze woensdagochtend zeiden dat 2G het eind van de dag het weer moest doen en 3G nog wat langer zou duren, hield ik er al rekening mee dat 2G het mogelijk pas zaterdag weer normaal doet en 3G kan nog wel een week of 2 duren. Zijn ze sneller, valt het toch weer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Meer nieuws: nieuws: Vodafone-problemen duren nog hele weekend
De problemen met het netwerk van Vodafone houden nog in ieder geval het hele paasweekend aan. Dat heeft Vodafone vrijdagmorgen bekendgemaakt. Het herstel van het 3g-netwerk zal nog 'enkele dagen duren', maar ook 2g werkt niet optimaal.

Vodafone-logoIn het getroffen gebied heeft driekwart van de bellers weer de mogelijkheid om te bellen en sms'en, maar de 'klantervaring' is 'niet optimaal' als mensen overschakelen op een andere zendmast tijdens het bellen, waarschuwt Vodafone.

Precies hoeveel klanten nog problemen hebben, is onduidelijk. "Dat is lastig te specificeren, ook omdat de dekking continu wordt uitgebreid", zegt Vodafone-woordvoerder Joost Galema.

[...]
Nog meer geduld dus...

Ik krijg ook regelmatig dezelfde SMS'jes binnen. Hebben jullie hier ook last van?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Yup, heb bepaalde smsjes nu al 3x gehad, net als een collega van mij!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 13:39
Naast een systeemfout melding in het alarmsysteem (backup vodafone simkaart) tot nog toe geen problemen gehad door de storing van Vodafone.

Tot vanmorgen: mijn collega kan mij en ik haar niet anders bereiken dan via e-mail (telefoon onbereikbaar).
Dit van vast naar mobiel en andersom.

En het meest lullige nog wel, ik probeer een klant te bereiken die door schade bij graafwerkzaamheden o.a. geen telefonie meer heeft via Ziggo en het mobiele nummer wat ik heb zit dus waarschijnlijk bij Vodafone.

Krijg of helemaal niks of melding alle lijnen zijn bezet.

Dit in het noorden van het land (Klazienaveen - Leek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Sabes schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:55:
Naast een systeemfout melding in het alarmsysteem (backup vodafone simkaart) tot nog toe geen problemen gehad door de storing van Vodafone.

Tot vanmorgen: mijn collega kan mij en ik haar niet anders bereiken dan via e-mail (telefoon onbereikbaar).
Dit van vast naar mobiel en andersom.

En het meest lullige nog wel, ik probeer een klant te bereiken die door schade bij graafwerkzaamheden o.a. geen telefonie meer heeft via Ziggo en het mobiele nummer wat ik heb zit dus waarschijnlijk bij Vodafone.

Krijg of helemaal niks of melding alle lijnen zijn bezet.

Dit in het noorden van het land (Klazienaveen - Leek)
Wellicht zit je klant bij KPN :+
Kort nieuws binnenland

` Rond Utrecht hebben klanten van KPN
last van een telefoonstoring.Mobiele
bellers en zakelijke klanten met een
vaste aansluiting hebben er last van.
Ook het mobiele internet ondervindt
hinder.Bij een van de vier knooppunten
in Utrecht doet zich een probleem voor.
Onduidelijk is wat er precies aan de
hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan dit trouwens ook een reden zijn om zonder kosten van je Vodafone abbo af te komen? Puur zakelijk/juridisch gezien :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 07:03

-d-

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:57:
[...]

Wellicht zit je klant bij KPN :+

[...]
haha, lache he.
nu is die reclameleus van hun ineens hun eigen fail geworden :+

Afbeeldingslocatie: http://reclamewereld.blog.nl/files/2012/04/KPN-brand-Voda.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"KPN helpt je uit de brand" ... behalve als je 112 wou bereiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Falcon schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:54:
Kan dit trouwens ook een reden zijn om zonder kosten van je Vodafone abbo af te komen? Puur zakelijk/juridisch gezien :)
Overmachtclausule zou dit kunnen verhinderen. Aan de andere kant zou een eventuele overschrijding van een SLA, als die van toepassing is (zakelijke klanten?), hier mogelijk wel een aangrijpingspunt voor kunnen zijn.

Contract doorlezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
een SLA overschrijden is heel wat anders ;) dat is als vodafone weigert de afspraken na te komen die daarin zijn vastgelegd

maar zakelijk stap je ook niet zomaar over, dat doe je alleen als het structureel verkeerd blijft gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Shanquish op 06-04-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nu overstappen is kansloos, je weet zeker dat Vodafone wel eventjes strikt naar z'n infrastructuur gaat kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik heb niet het idee dat daar iets mis mee is, zo'n station valt niet zonder exorbitante kosten redundant uit te voeren.
als ze dat toch (moeten) doen gaan ze dat geld natuurlijk ergens vandaan halen en dan worden de abbo's nog prijziger :X

dit is typisch zo'n gevalletje: "deal with it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grappig om dit topic te lezen en te moeten concluderen dat Vodafone duidelijk meer krediet heeft bij de mensen dan bijvoorbeeld KPN. Wat er nu gebeurt wordt toch vaak afgedaan met "overmacht" en "tja, een brand, wie daar kunnen ze niks aan doen?" . Terwijl ik mag aannemen dat als er bij KPN een dergelijke fuckup plaats vindt, er toch iets anders gereageerd gaat worden door de consument.
Een risico-analyse zal aangetoond hebben dat het voor Vodafone goedkoper (direct en indirect , omzet en goodwill dus) is om zich niet tegen het risico van totale locatie-outage in te dekken want vanuit het oogpunt van mobile design is alles prima (locatie-)redundant uit te voeren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
shameete schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:58:
ik heb niet het idee dat daar iets mis mee is, zo'n station valt niet zonder exorbitante kosten redundant uit te voeren.
als ze dat toch (moeten) doen gaan ze dat geld natuurlijk ergens vandaan halen en dan worden de abbo's nog prijziger :X

dit is typisch zo'n gevalletje: "deal with it"
Over welke exorbitante kosten heb je het? Over welk bedrag spreek je dan per gespreksminuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

shameete schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:27:
[...]

haha, lache he.
nu is die reclameleus van hun ineens hun eigen fail geworden :+

[afbeelding]
Oud nieuws :+ Raven in "Storing Vodafone 4 april"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narmolanya
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik geloof dat het aansluiten van de noodcentrale niet correct gaat? Ik heb nu meerdere malen met m'n mobiel naar een vast nummer gebeld, waarvan ik absoluut zeker weet dat het nr klopt (m'n thuis telnr nota bene..) en ik ben al 3 maal verbonden met ander telefoonnummers van personen die ik in z'n geheel niet ken... Ik heb m'n thuisnr nog altijd niet kunnen bereiken. Bijzonder vervelend dus. Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door Narmolanya op 06-04-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 21:03
Narmolanya schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:47:
Ik geloof dat het aansluiten van de noodcentrale niet correct gaat? Ik heb nu meerdere malen met m'n mobiel naar een vast nummer gebeld, waarvan ik absoluut zeker weet dat het nr klopt (m'n thuis telnr nota bene..) en ik ben al 3 maal verbonden met ander telefoonnummers van personen die ik in z'n geheel niet ken... Ik heb m'n thuisnr nog altijd niet kunnen bereiken. Bijzonder vervelend dus. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Hier precies hetzelfde... Ik heb net een hele ongeruste en boze moeder aan de lijn gehad die me beschuldigde van het stelen van de telefoon van haar dochter.

Daarna een SMS gestuurd naar een collega, belt er een willekeurige dude terug wat voor rare SMS-berichten ik stuur...

Leuke feature! Chatroulette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmm... Ik begin me af te vragen of dit misschien wel eens veel langer zou kunnen gaan duren dan Vodafone wil laten geloven. Tot ver in de volgende week of zelfs daar voorbij.

Als je bedenkt dat RIM met hun Blackberry storing door 'slechts' een uitgevallen core-switch al aardig wat dagen nodig had om de zaak weer goed werkend te krijgen en de storing hier toch wel van een hele andere grootteorde lijkt te zijn qua uitgevallen hardware zou dat ook niet zo onlogisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narmolanya
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2024
Ben er inmiddels achter dat van vast naar een Vodafone mobiel dezelfde problemen geeft, je krijgt iemand anders aan de lijn dan degene die je probeert te bereiken. Andere collega's melden hier dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mooi verhaal van die CEO: "We doen alles liever zorgvuldig en rustig aan, zodat er geen fouten worden gemaakt."
Dikke faal dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waar staat dat? "Zorgvuldig en rustig aan" lijkt verdacht veel op 'spin' die vertaald moet worden naar: "Het gaat nog veel langer duren dan we tot op heden hebben willen bekennen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het zou trouwens wel eens heel dom kunnen zijn om de werkelijke ernst te verdoezelen als ze in werkelijkheid weten dat het aanzienlijk langer zal gaan duren omdat ze zich daarmee blootstellen aan forse schadeclaims die dan ook veel meer kans van slagen zullen hebben.

In zo'n geval had in plaats van verdoezelen Vodafone haar klanten nl. tijdig kunnen waarschuwen in de trant van: "Als er voor u grote belangen gemoeid zijn met het correct en betrouwbaar werken van mobiele communicatie dan moeten we u helaas adviseren om voor de korte termijn een alternatief te regelen omdat u anders het risico loopt om ongewenste schade te lijden."

Het niet tijdig gewaarschuwd hebben van de klant zou die klant wel eens zware ammunitie kunnen geven bij eventuele schadeclaims.

Men zal natuurlijk bang zijn met zo'n waarschuwing (blijvend) klanten te verliezen en daarom zal het verleidelijk zijn om dat niet te doen. Helaas zal zulk korte termijn beleid wel eens veel meer schade kunnen aanrichten dan adequaat lange termijn beleid.

Speculatief, ik weet het. Er is ook maar weinig feitenmateriaal beschikbaar en de rest moet ik 'interpreteren'.

De tijd zal het leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:45:
Waar staat dat? "Zorgvuldig en rustig aan" lijkt verdacht veel op 'spin' die vertaald moet worden naar: "Het gaat nog veel langer duren dan we tot op heden hebben willen bekennen".
De letterlijke woorden (vertaald uit het Engels) van de CEO waren:
"Het is een handmatig proces en we willen het graag rustig en zorgvuldig doen om verdere verstoring van het netwerk te voorkomen."

"Het" slaat hier op het verbinden van de base stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik bedoelde waar heb je die quote vandaan als in: Linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:06:
Op de website van Vodafone staan alles updates:
http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum/nieuws/actueel-nieuws

De quote komt uit deze CEO Vodafone geeft vierde update over storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:06:
Journaal? Daar is die dude al een aantal keren voorbij gekomen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
In de laatste videoboodschap verontschuldigt hij zich in het Nederlands dat hij de berichten niet in het Nederlands doorgeeft, maar hij is nog niet zo lang in Nederland, heeft het heel druk gehad en heeft dus nog niet veel les in Nederlands gehad. Ik had eerlijk gezegd meer moeite z'n Nederlands te verstaan dan z'n Engels, dus ik zit er niet mee. Maar ik vind het toch wel netjes DAT hij het gedaan heeft. Hij deed in ieder geval z'n best het Nederlands zo goed mogelijk uit te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

amahusu

taking over the world!

Wat ik ronduit storend vind is dat vodafone nu al voor de tweede opeenvolgende dag zegt dat de problemen tegen het einde van de dag verholpen zullen zijn, terwijl ik al sinds woensdagochtend compleet geen bereik heb in rotterdam centrum. Vandaag was ik in Rotterdam Spaanse Polder en daar had ik wel een paar streepjes bereik, maar elk uitgaand (en ingaand) gesprek mislukte. Ook het versturen en ontvangen van sms'jes lijkt nog nergens op.

Ik snap best dat ze hun best doen om de boel zsm te fixen, maar als je niet zeker weet hoe lang het herstel gaat duren, zeg dat dan gewoon eerlijk ipv dat je nu elke dag zegt dat het aan het einde van de dag verholpen is..

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Nicap

Tsssk....

Ik heb helemaal geen verbinding meer sinds vanmiddag. Alle streepjes weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Wauw! Vandaag mijn eerste mail mogen ontvangen van Vodafone m.b.t. de storing, en dat met een zakelijk abonnement.

Ach gelukkig hebben we tweakers.net nog ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Perkouw op 06-04-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:38
Ah gelukkig, ik ben niet de enige die ineens wildvreemden aan de lijn krijgt als ie iemand probeert te bereiken.

(hoewel t grietje wat opnam ipv mn zwager ook niet verkeerd klonk, lol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Stond van de week ook flink te kloten, mijn vlucht had vertraging. Probeerde te bellen vanuit een Duits vliegveld. Zakelijke Vodafone toestel had gewoon netjes ontvangst van een Duitse provider, bellen bleek desondanks onmogelijk.

Had verwacht dat dit wel zou werken aangezien ik in Nederland wel gewoon kon bellen (regio Eindhoven).

Gelukkig had ik mijn prive Simyo bij, anders is het toch erg lastig melden dat je later bij een klant bent.

Nu las ik hier dat het er mee te maken kan hebben dat de locatie van een 06 nr in die afgebrandde centrale geregristeerd zou worden. Erg slecht dat Vodafone dit niet noemt in haar persberichten. Ik had bij toeval een andere telefoon voor handen, maar weet zeker dat veel mensen hier door verrast zijn. Zou in het vervolg het aan en uitzetten van de telefoon hier bij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Ben vandaag naar den haag gegaan, had ik 90% van de tijd geen internet en telefoon deed ook vreemd. Overigens regio leiden is het alsof er niks gebeurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaWaReZ schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:32:
Ah gelukkig, ik ben niet de enige die ineens wildvreemden aan de lijn krijgt als ie iemand probeert te bereiken.

Dat heb ik (nog) niet gehad :/

Moet ik eerlijk zeggen dat ik m'n htc weinig gebruikt hebt de laatste dagen .
(Alleen dingen die wifi nodig hebben)

Kan ik daar compensatie voor eisen :+

Vond het wel lekker , even geen telefoon ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31
Hier in Tilburg soms geen bereik (zie geen Vodafone in mijn scherm) en sinds woensdag geen SMS'jes meer gekregen...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ik nog het irritantste vindt is dat we bij Vodafone Zakelijk onderling niet met een verkort nummer meer kunnen bellen naar elkaar. En ik heb juist alle verkorte nummers van mijn collega's :(

Dat wordt extra kosten declareren bij mijn werkgever en die mag het weer uitzoeken bij Vodafone (bellen naar mobiele nummers van collega's is niet gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fotogravinnetje schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:50:
In de laatste videoboodschap verontschuldigt hij zich in het Nederlands dat hij de berichten niet in het Nederlands doorgeeft, maar hij is nog niet zo lang in Nederland, heeft het heel druk gehad en heeft dus nog niet veel les in Nederlands gehad. Ik had eerlijk gezegd meer moeite z'n Nederlands te verstaan dan z'n Engels, dus ik zit er niet mee. Maar ik vind het toch wel netjes DAT hij het gedaan heeft. Hij deed in ieder geval z'n best het Nederlands zo goed mogelijk uit te spreken.
Ik kon 'm redelijk verstaan en voor iemand die nog niet zoveel Nederlandse les heeft gehad deed hij in ieder geval een goede poging :)
KaWaReZ schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:32:

Zou wel humor zijn als je op zo'n manier je uiteindelijke partner leert kennen :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 11:34
Maar gelukkig is het nu paas weekend en zijn de meeste zaken dicht :+ en kan vodafone er de komende dagen alles uit de kast trekken om het wellicht begin volgende week het bellen en sms'en weer op orde te hebben. Nu allemaal niet meteen weer gaan bellen als het kan, want dan ligt het er weer uit :P

Ik vind het trouwens wel netjes dat vodafone zoveel mogelijk info probeert te geven over de stand van zaken ook al is dit voor sommige regio's nog niet gehaald.

Wat zal er gebeuren als het nummer 1 netwerk (het eerste netwerk van ptt toen der tijd) uit gaat vallen? Dan zal het probleem vele malen groter zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Heren,

Ik heb zeer veel hinder aan deze Vodafone storing. Mijn vaste zakelijke nummer is Vodafone en ik ben onbereikbaar voor klanten en opdrachtgevers. Als gevolg maak ik nu hoge kosten op een 2de, KPN telefoon.

Kan ik mijn abonnement vanwege deze storing per direct opzeggen? Ik heb al meerdere slechte ervaringen met Vodafone gehad.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Nee, een storing als deze is geen rechtsgeldige reden voor directe ontbinding van het contract. Afkopen kan natuurlijk altijd wel.
Zeg eens eerlijk: je weet toch dat als je voor 'de goedkoopste met redelijke service' provider gaat, dat je minder service en minder uptime kunt verwachten in dergelijke situaties dan met een duurdere provider? Is je eigen keuze: of betalen voor zekerheid van werkende diensten, of minder betalen met het risico dat er eens wat mis gaat. Ennuh... zou de 'nummer 1' het in hetzelfde geval beter gedaan hebben? Ik vraag het me eerlijk gezegd af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Fotogravinnetje schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:49:
Nee, een storing als deze is geen rechtsgeldige reden voor directe ontbinding van het contract. Afkopen kan natuurlijk altijd wel.
Zeg eens eerlijk: je weet toch dat als je voor 'de goedkoopste met redelijke service' provider gaat, dat je minder service en minder uptime kunt verwachten in dergelijke situaties dan met een duurdere provider? Is je eigen keuze: of betalen voor zekerheid van werkende diensten, of minder betalen met het risico dat er eens wat mis gaat. Ennuh... zou de 'nummer 1' het in hetzelfde geval beter gedaan hebben? Ik vraag het me eerlijk gezegd af....
Pardon? Vodafone stond altijd als 'een van de beste providers' bekend? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
ThinClientQ schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:59:
[...]

Pardon? Vodafone stond altijd als 'een van de beste providers' bekend? :?
Naar mijn mening nog steeds een van de beste. Maar dit soort storingen zijn overmacht.
Als in dat gebouw geen Vodafone had gezeten, maar KPN of T-Mobile was het probleem net zo groot geweest. Het is dus echt niet alleen maar Vodafone waar dit kan gebeuren...

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vind het niet helemaal overmacht, het blijft erg raar dat twee belangrijke servers in hetzelfde pand staan. Het zou pas overmacht zijn geweest als twee panden tegelijk afbrandden, maar dat is hier zeker niet het geval.

* pven is nog steeds benieuwd wat er naar buiten gaat komen over de oorzaak

Leuk artikel op WebWereld.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 07-04-2012 14:15 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
sms'en ging hier vanmiddag zonder problemen. Nog wel alleen 2G, maar daar is mee te leven voorlopig. Bellen heb ik nog niet geprobeerd, maar dat doe ik toch al niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

pven schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:10:
Ik vind het niet helemaal overmacht, het blijft erg raar dat twee belangrijke servers in hetzelfde pand staan. Het zou pas overmacht zijn geweest als twee panden tegelijk afbrandden, maar dat is hier zeker niet het geval.

* pven is nog steeds benieuwd wat er naar buiten gaat komen over de oorzaak

Leuk artikel op WebWereld.
Het artikel gaat met de eerste 'waarheid' al de mist in door iets een middelgrote installatie te noemen (wat onterecht suggereert dat er grotere zijn) en te denken dat het netwerk in Amsterdam of Amersfoort zwaarder belast is door de uitval in Rotterdam. Voor 1/5 van de Vodafone klanten was Rotterdam hun Home Location Register en konden niet meer bellen ongeacht waar ze zijn. Sindsdien zullen hun gegevens op de vier andere HLR's worden aangemaakt maar dat kost tijd waardoor mensen opeens weer kunnen bellen en andere niet.

Wikipedia: Home Location Register

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 07-04-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Één waarheid staat in elk geval als een paal boven water. Als de overheid KPN nooit geprivatiseerd zou hebben dan hadden we slechts één mobiel netwerk met goede redundantie nodig gehad dat goedkoper was geweest dan de nu tot drie gereduceerde vijf netwerken die aangelegd zijn en dan hadden we met zijn allen ook niet jaar op jaar een Godsvermogen in de zakken van private bedrijven hoeven te deponeren. Dan was telecom veel goedkoper geweest en hadden we de winst die er gemaakt werd en die dan in de staatskas zou zijn gevloeid zoals dat ook met KPN het geval was tenminste niet via allerlei belastingen (BTW) en andere omwegen (ook nog) in die staatskas hoeven laten vloeien. Dan had de overheid ook niet de indirecte belastingheffing van de mobiele frequentieveiling hoeven/kunnen doen om de gederfde winst van KPN te compenseren. Die belasting wordt door de mobiele telecombedrijven dan weer voor die overheid bij ons geïnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotogravinnetje schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:15:
sms'en ging hier vanmiddag zonder problemen. Nog wel alleen 2G, maar daar is mee te leven voorlopig. Bellen heb ik nog niet geprobeerd, maar dat doe ik toch al niet veel
In Dordrecht krijg ik nog steeds geen SMS, dus kan nog altijd niet bankieren met de ING.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:33:
Één waarheid staat in elk geval als een paal boven water. Als de overheid KPN nooit geprivatiseerd zou hebben dan hadden we slechts één mobiel netwerk met goede redundantie nodig gehad dat goedkoper was geweest dan de nu tot drie gereduceerde vijf netwerken die aangelegd zijn en dan hadden we met zijn allen ook niet jaar op jaar een Godsvermogen in de zakken van private bedrijven hoeven te deponeren. Dan was telecom veel goedkoper geweest en hadden we de winst die er gemaakt werd en die dan in de staatskas zou zijn gevloeid zoals dat ook met KPN het geval was tenminste niet via allerlei belastingen (BTW) en andere omwegen (ook nog) in die staatskas hoeven laten vloeien. Dan had de overheid ook niet de indirecte belastingheffing van de mobiele frequentieveiling hoeven/kunnen doen om de gederfde winst van KPN te compenseren. Die belasting wordt door de mobiele telecombedrijven dan weer voor die overheid bij ons geïnd.
Ja want de PTT was het toonbeeld van een efficient bedrijf... 8)7
Ik weet niet hoor, maar ik ben alleen maar minder gaan betalen aan mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48
Gisteren en vannacht werkte alles bij mij (wel traag internet) en nu heb ik helemaal niets meer. Vreemd is overigens wel dat mijn telefoon gewoon zegt dat ik bereik en netwerk heb maar verder kan ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:13
Ik krijg steeds andere mensen aan de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:48:
[...]

Ja want de PTT was het toonbeeld van een efficient bedrijf... 8)7
Ik weet niet hoor, maar ik ben alleen maar minder gaan betalen aan mijn telefoon.
Gek is dat. Ik zie het alleen maar fors duurder worden. Wel eens van de Wet van Moore gehoord? En weet je waarom men de term IT al jaren geleden in ICT heeft veranderd? Enig idee hoe gigantisch de prijs/prestatieverhouding in de ICT is veranderd door de technologische ontwikkelingen?

ALS de prijzen op enkele punten al gezakt zijn is dat niet gekomen dankzij de privatisering maar ONDANKS de privatisering en dankzij de technologische ontwikkelingen.

Maakt wel even verschil.

En als(!) KPN eventueel niet efficiënt gerund zou zijn geweest dan was de oplossing dus.... het efficiënter maken (jaja... revolutionair concept). NIET privatiseren. Dat is absoluut niet de enige logische stap, of zelfs maar de meest logische. Het is de minst logische.

Ik ben ook allang niet zo gek meer om via dat geprivatiseerde KPN te bellen voor mijn vaste telefonie met de woekertarieven die men daar hanteert. Ik bel voor een fractie van de prijs die KPN rekent. Privatiseren het goedkoper maken? Laat me niet lachen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:57:
[...]

En als(!) KPN eventueel niet efficiënt gerund zou zijn geweest dan was de oplossing dus.... het efficiënter maken (jaja... revolutionair concept). NIET privatiseren. Dat is absoluut niet de enige logische stap, of zelfs maar de meest logische. Het is de minst logische.
Waarom efficiënter maken? Als er maar één leverancier is, is er helemaal geen trigger om dat te doen.
Ik ben ook allang niet zo gek meer om via dat geprivatiseerde KPN te bellen voor mijn vaste telefonie met de woekertarieven die men daar hanteert. Ik bel voor een fractie van de prijs die KPN rekent. Privatiseren het goedkoper maken? Laat me niet lachen. ;(
Je hebt geen idee hoe duur het anders zou zijn. Misschien is het nu niet goedkoper, maar wellicht wel minder duur dan anders.

Ik ben geen voorstanders om alles maar te privatiseren, maar mobiele telefonie leent zich er op zich wel voor.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 21:03
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:33:
Ik zou eens voor de grap naar Cuba afreizen. Daar implementeren ze je Revolutionaire idee. Ze hebben daar slechts een telefoniebedrijf in handen van de overheid. Geweldige tarieven en bereikbaarheid ook... en een innovatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie hebben er nu nog meer geen mobile telefoon lijn ?

We zijn nu 5 dagen verder zit in groningen en heb op 2 telefoons gewoon geen verbinding als ik hoor wat vodafone zegt is het bijna opgelost maar gewoon bellen in groningen gaat dus fijn ff niet 5 dagen later ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:22
Hier in Nieuwegein sinds een uurtje nog wel VF dekking maar kan niet aanmelden op het netwerk. Knap waardeloos!

Lekker!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.