Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 103 Laatste
Acties:
  • 425.806 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Zeg flits kan jij eens stoppen met dat voortdurende dubbel posten? Het leest zo irritant.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:53:
Heb je je remmen niet gewoon nog open staan :)
Dat had ik maandag. Voor- en achterrem stonden allebei nog open, nadat ik m'n fiets in de achterbak van een auto had gehad. Dat was wel ff schrikken toen ik een noodstop moest maken, want dat ging niet zoals gewenst :o

De route die ik vandaag vanuit m'n werk naar huis nam, was overigens 1 groot muggen/vliegen-festijn. Met name rond de Rotte was het echt drama.Het grootste gedeelte in D1 gefietst, met als uitzondering een sprintje bergop bij het colletje van Bergschenhoek, en dik 3km stampen met zijwind @39km/h op de Middelweg. Dacht ik daar een aardige tijd neergezet te hebben, blijkt bij thuiskomst op Strava dat iemand anders datzelfde stuk een week geleden met 55km/h heeft gereden :X

Dan moet je een serieus motortje hebben zeg, wil je dat halen. Of windkracht 7 in de rug ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Of hij zat in de auto, die strava segmenten kan je echt niet serieus nemen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Niet mee eens MrAngry. Ik heb werkelijk zat segmenten waar de tijden echt wel in orde zijn. Was het geen pro Pelle? Want die zitten er ook zat op. (Nu vind ik 55 ook erg hard, maar heel vaak zie je dat een pro de KOM heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:40:
Of hij zat in de auto, die strava segmenten kan je echt niet serieus nemen (helaas).
De rest van zijn route ging over gedeeltes waar je niet me de auto kunt komen, dus dat lijkt me dan weer niet voor de hand liggen. Maar een gemiddelde van 35.9 over een rondje van 56km is dan ook weer niet heel erg geloofwaardig. Ja, tenzij je met een groepje bent wellicht, waarbij je continu kop over kop rijdt?

/edit
Dit is 'm: http://app.strava.com/rides/8529316
Als ik Google op z'n naam dan zie ik 'm wel op een flinke tijdritfiets zitten overigens.

/edit2
Hij is blijkbaar ook een goeie roeier. Reserve bij de Holland 8, als ik dat goed begrijp. Dan heb je vast wel conditie :P

[ Voor 21% gewijzigd door Pelle op 23-05-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb ook een KOM. :P Op het lint in Vleuten. Leuke uitdaging voor de racers uit (omgeving) Utrecht.

http://app.strava.com/segments/1033274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:51:
[...]

De rest van zijn route ging over gedeeltes waar je niet me de auto kunt komen, dus dat lijkt me dan weer niet voor de hand liggen. Maar een gemiddelde van 35.9 over een rondje van 56km is dan ook weer niet heel erg geloofwaardig. Ja, tenzij je met een groepje bent wellicht, waarbij je continu kop over kop rijdt?
In mijn goeie jaren kon ik dat makkelijk, je moet dan aan een niveau denken van prijsrijden in amateurcriteria, bij de eerste 10 in provinciale kampioenschappen en degelijke, ik hoorde zeker niet bij de beste 100 amateurs, misschien wel bij de beste 200...
In tijdritjes van 10 km haalde ik iets van 43-44 gemiddeld, maar dat was toch wel m'n specialiteit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48
Gisteren om half 8 ook maar weer eens een rondje gemaakt.. Uiteindelijk bijna 65 kilometer in even ruim 2 uur.
Tijdje met een groepje mee gefietst, waar het tempo echt behoorlijk omhoog ging, daarna een tijdje nodig gehad om weer te herstellen..

Net voor het donker begon te worden weer terug, wel een mooie zonsondergang met relaxte muziek :)

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 24-05-2012 08:26 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 14:58

DeFeCt

je wéét toch

Pelle schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:51:
[...]
Maar een gemiddelde van 35.9 over een rondje van 56km is dan ook weer niet heel erg geloofwaardig.
Ik heb een collega die ook zo kan knallen.. http://www.endomondo.com/workouts/52465237 Echt ongeloofwaardig is het dus zeker niet.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
DeFeCt schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:59:
[...]

Ik heb een collega die ook zo kan knallen.. http://www.endomondo.com/workouts/52465237 Echt ongeloofwaardig is het dus zeker niet.
Ik wou net zeggen er zijn zat mensen die zo door kunnen knallen hoor, het gros echter niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
Zo onwaarschijnlijk is die 55kmph over een kaarsrecht stuk weg m.i. niet. In ieder geval is die 55kmph wat mij betreft net zo (on)waarschijnlijk als dat een recreant met een beetje stevig aanzetten direct de snelste tijd ooit op een bepaald parcours zou neerzetten.

Er is best een groep wielrenners die de focus op de 30kmph gemiddeld al lang achter zich hebben gelaten en tegen de 40kmph aanhikken. Ken ook iemand die, weliswaar met een groepje, dik 80km binnen 2 uur aflegt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-07 17:47

dalus

Firing Sparks

In een groep rijden scheelt erg veel hoor. Langs het kanaal vanuit Maastricht had ik vaker 33 tot 36km/h op de teller staan. En dat met een hartslag tussen de 130 en 140.
Zelf ben pas net begonnen met wielrennen dus zou zeggen dat mensen die wat langer al trainen zeker in een groep zo hard kunnen gaan.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
dalus schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:11:
In een groep rijden scheelt erg veel hoor. Langs het kanaal vanuit Maastricht had ik vaker 33 tot 36km/h op de teller staan. En dat met een hartslag tussen de 130 en 140.
Zelf ben pas net begonnen met wielrennen dus zou zeggen dat mensen die wat langer al trainen zeker in een groep zo hard kunnen gaan.
Dat en in groep rijden scheelt weet ik. Maar wanneer je ruim 40kmph gemiddeld wilt fietsen zal je kruissnelheid ruim boven de 40 moeten liggen, ook op de stukken waar de wind tegen is. Om dat 2 uur vol te houden moet je best aardig kunnen fietsen, ook in een groep. De kunst is om die hoge snelheid continu vast te houden en na bochten of ander oponthoud weer flink aan te zetten. Dat is nog best een kunst, ook (of juist) in een groep en, met alle respect, iets heel anders dan op een recht stuk langs een kanaal even een stukje een zeer aardige snelheid halen.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 24-05-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik vind het best impressive, als je solo over een tijdsbestek van 2 uur gemiddeld 35 of hoger kunt rijden :)
Ik geloof dat ik nog flink wat kilometers moet maken wil ik daar nog eens bij in de buurt komen.

Gisteren zag ik deze trouwens voorbij komen: http://www.wstexel.nl/nk-tijdrijden
Heeft iemand hier daar wel eens aan meegedaan? Lijkt me leuk om eens te doen. Mijn doel zou dan zijn om niet laatste te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-07 10:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Morgenochtend vroeg richting de Vogezen! Iemand daar wel eens wezen fietsen? Lekker de Grand Ballon omhoog enzo :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Pelle schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:05:

Gisteren zag ik deze trouwens voorbij komen: http://www.wstexel.nl/nk-tijdrijden
Heeft iemand hier daar wel eens aan meegedaan? Lijkt me leuk om eens te doen. Mijn doel zou dan zijn om niet laatste te worden :+
Parcours is 28.5km lang. De mensen die zich nu ingeschreven hebben, hebben vorig jaar er ongeveer gemiddeld 45 - 50 minuten hierover gedaan. Dus reken maar uit... toch een goede 34 tot 38 kmph avg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb twee nieuwe bandjes nodig, mijn banden (van vorig jaar) beginnen al behoorlijk uit te drogen en scheurtjes te vertonen. Dit ziet er wel erg voordelig uit, is dit een andere band dan de Rubino Pro III (al is de laatste vouwbaar)?

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 24-05-2012 15:58 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Gluten Parody schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:56:
Ik heb twee nieuwe bandjes nodig, mijn banden (van vorig jaar) beginnen al behoorlijk uit te drogen en scheurtjes te vertonen. Dit ziet er wel erg voordelig uit, is dit een andere band dan de Rubino Pro III (al is de laatste vouwbaar)?
Investeer in Continental GP4000s banden. Kosten 4 keer zoveel als die Rubino dingen, maar zijn ook 10 keer beter en gaan langer mee naar alle waarschijnlijkheid. Heb er even op gelet en volgens mij rijdt 80% van alle recreatieve renners op GP4000s banden.

Oh, best goedkoop bij Rose! Ik heb ze voor €45 per stuk aangeschaft. Bij Rose €27,95.
http://www.rose.nl/artike...000-s-raceband/aid:194537

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 24-05-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 18:11
Tjebakka schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:36:
Morgenochtend vroeg richting de Vogezen! Iemand daar wel eens wezen fietsen? Lekker de Grand Ballon omhoog enzo :)
Ben er 3 weken geleden geweest. Erg leuke omgeving, en de Ballon is een fijne klim. Eenmaal boven kun je rond de 1250 meter blijven hangen of afdalen richting een van de dorpjes. Aardige opwarmer is de Col Amic, gemiddeld rond de 5%. De laatste 7km de Grand Ballon op is wat pittiger (7-8%).

Enjoy!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

Tjebakka schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:07:
[...]

Investeer in Continental GP4000s banden. Kosten 4 keer zoveel als die Rubino dingen, maar zijn ook 10 keer beter en gaan langer mee naar alle waarschijnlijkheid. Heb er even op gelet en volgens mij rijdt 80% van alle recreatieve renners op GP4000s banden.

Oh, best goedkoop bij Rose! Ik heb ze voor €45 per stuk aangeschaft. Bij Rose €27,95.
Ik rij op vredesteins ;) Maar inderdaad, ik heb ook GP4000's maar dan als reserveband, zijn vrij competitieve bandjes maar zijn zoveel bedrijfszekerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
[...]

Helemaal eens. Perfecte bandjes. Voor iets meer dan 50 euro (exclusief verzendkosten) ben je het mannetje bij BikeComponents.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Inderdaad. Weet alleen niet of ze langer mee gaan, Rubino banden zijn namelijk ontzettend hard en best goed tegen lekrijden. Toch moet ik zeggen dat GP4000s een veel betere band is, veel meer grip en ze rollen beter. In ons fietsgroepje rijdt bijna iedereen met gp4000. In de laatste twee jaar is er niemand met een lekke band geweest met gp4000. Elke lekke band was met een band van een ander merk. Gisteravond nog 3 tijdens een rondje lauwersoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Investeer in Continental GP4000s banden. Kosten 4 keer zoveel als die Rubino dingen,
Kosten 30% meer dah de Rubino PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:55
Zo vandaag voor de 2e keer gaan fietsen.. leuke ronde van zo'n 10 km uitgezocht zodat ik in mijn eentje wat meer kan wennen aan de fiets en het fietsen op zich. En er toch duidelijk achter gekomen dat alleen fietsen met behoorlijk wat tegenwind het eea toch wel wat zwaarder maakt..

Daarom dit keer maar zo'n 27 km gedaan in het uur met een gem HR van 159 op een max van 196, volgens mij is dat laatste dan toch eigenlijk wat te hoog voor een normale training of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-07 23:12
Voor mij wel. Maar ja, mijn D1 zone eindigt bij 147 en mijn max ligt op 182 slagen per minuut (gemeten in de sportschool).

Maximale hartslag kan je bij benadering berekenen: 220 - leeftijd = maximale hartslag. Bij mij klopt ie al niet, omdat ik dan een maximale hartslag van 186 zou moeten hebben. Dat haal ik dus niet. Specifieke hartslagzones kan je aan de hand van je omslagpunt bepalen.

[ Voor 67% gewijzigd door SePtiCTaNk op 24-05-2012 21:22 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:00:
[...]

Kosten 30% meer dah de Rubino PRO.
Ik had ze voor €45 per stuk, dus dat is 4 keer zo duur. Maar als je goed kijkt zie je dat ik later nog de prijs heb geüpdated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Vandaag een record gereden, de snelste tijd van 125 mensen die het stuk in totaal 321 hebben gereden. De snelste!!

http://app.strava.com/rides/9253123#167714711

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietsen/frank-haarlem-cruquius-zwaanshoek-small.png
Grote versie: http://www.knopers.net/we...m-cruquius-zwaanshoek.png

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietsen/frank-haarlem-cruquius-zwaanshoek-record-small.png
Grote versie: http://www.knopers.net/we...ius-zwaanshoek-record.png

Totale ronde: http://connect.garmin.com/activity/181606644

We reden met z'n tweeën, maar ik heb vrijwel de hele weg op kop gereden. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Nice Frank

Weer terug van het wekelijkse training rondje met de club. 10km kop over kop gereden met 7 man en aan het einde nog een sprintje. Ging best wel lekker merk wel dat ik op een gegeven moment mijn warmte ook niet meer lekker kwijt kan ondanks de rijwind. Wel bijzonder veel lek gereden vandaag ~7 man van de 25

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:20:
[...]

Ik had ze voor €45 per stuk, dus dat is 4 keer zo duur. Maar als je goed kijkt zie je dat ik later nog de prijs heb geüpdated :)
Het ging over de Rubino Pro, die kost bijna 2x zoveel als de gewone Rubino.
Heel taai bandje, alleen bij regen niet optimaal (6000 km bij mij, maar 1x gemeen op den muil gegaan ermee op nattigheid)
Persoonlijk vind ik de Conti 4000S nou ook weer niet zooo bijzonder dat daar meer dan 25€ voor zou betalen, het is ook een beetje een hype.
frankknopers schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:26:
Vandaag een record gereden, de snelste tijd van 125 mensen die het stuk in totaal 321 hebben gereden. De snelste!!

Ik vind echt het tijd worden dat je eens aan een echte wedstrijd , een tijdritje deel gaat nemen, je bent er IMO gewoon aan toe.
Dus niet met virtuele tegenstanders , waarvan je niet weet onder welke omstandigheden ze hebben gereden,
misschien hebben ze achter een scootertje gehangen ofzo..., dat is toch allemaal niks.
Gewoon na elkaar een 10 of 15 km beuken in de beugel of het ligstuur.en dan kijken wie echt het hardst kan rijden.
dalus schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:41:
Nice Frank

Weer terug van het wekelijkse training rondje met de club. 10km kop over kop gereden met 7 man en aan het einde nog een sprintje. Ging best wel lekker merk wel dat ik op een gegeven moment mijn warmte ook niet meer lekker kwijt kan ondanks de rijwind. Wel bijzonder veel lek gereden vandaag ~7 man van de 25
7 man kop over kop en dan niet harder dan 30,7?
Ik ben niet heel erg onder de indruk (no offense) , was daar een reden voor?
[b][message=38293924,noline]

Daarom dit keer maar zo'n 27 km gedaan in het uur met een gem HR van 159 op een max van 196, volgens mij is dat laatste dan toch eigenlijk wat te hoog voor een normale training of?
Je kan inderdaad stellen dat trainen met max. hartslag geen normale training is.....
Hou je ook niet heel erg lang vol, een seconde of 10 ofzo.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
SePtiCTaNk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:16:
Voor mij wel. Maar ja, mijn D1 zone eindigt bij 147 en mijn max ligt op 182 slagen per minuut (gemeten in de sportschool).

Maximale hartslag kan je bij benadering berekenen: 220 - leeftijd = maximale hartslag. Bij mij klopt ie al niet, omdat ik dan een maximale hartslag van 186 zou moeten hebben. Dat haal ik dus niet. Specifieke hartslagzones kan je aan de hand van je omslagpunt bepalen.
Ah omslagpunt moet ik dan nog maar eens zien te berekenen.. max HR heb ik bepaald tijdens een hardloopwedstrijd eerst 30+ min hoge snelheid en daarna een duin opsprinten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Strava is echt fantastisch.

Ik had onlangs per ongeluk de beste tijd op een stuk van ruim 11km neergezet, ruim 36kmph gemiddeld. Ik wist toen niet van het bestaan van dat segment.

Vandaag dat stuk nog een keer gereden en de tijd flink aangescherpt. Nu 38,3kmph gemiddeld. Best tevreden mee.

Daarna nog 3 keer het heuveltje bij de Maeslandtkering opgeknald (eerste poging was de (gedeelde) 2de tijd ooit, van de tot nu toe 924 pogingen).

Na de Maeslandtkering rustig naar huis gefietst. Heerlijk weer in ieder geval. Enige minpuntje waren de vliegjes.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:42:
[...]

[...]

Het stukje kop over kop zal dat stuk zijn waar de snelheid continu boven de 40kmph ligt.

[ Voor 23% gewijzigd door argro op 24-05-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh , niet goed gelezen....
la_fusion schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:52:
[...]

Ah omslagpunt moet ik dan nog maar eens zien te berekenen.. max HR heb ik bepaald tijdens een hardloopwedstrijd eerst 30+ min hoge snelheid en daarna een duin opsprinten..
Als je na die 30min. op je klokkie had gekeken, dan had je je omslagpunt ook geweten.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Vind het jammer hier in de buurt zijn maar weinig segmenten. Wordt wel best hard gereden. Eerste 3 sprint stukjes niet gesprint alleen de Veldhoven sprint gedaan.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

la_fusion schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:56:
Ik zit ongeveer op dezelfde waardes, alhoewel ik probeer om mijn max niet meer zo ver op te laten lopen. Had vanavond in iedere geval echt moeite om de hartslag laag te houden, misschien door de hitte? ...Eerlijk gezegd denk dat het meer een conditioneel ding is... :D Wel weer een mooie woon-werk route gevonden.

http://www.endomondo.com/workouts/nVOQ5uMtI60

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

[...]

Het ging over de Rubino Pro, die kost bijna 2x zoveel als de gewone Rubino.
Heel taai bandje, alleen bij regen niet optimaal (6000 km bij mij, maar 1x gemeen op den muil gegaan ermee op nattigheid)
Persoonlijk vind ik de Conti 4000S nou ook weer niet zooo bijzonder dat daar meer dan 25€ voor zou betalen, het is ook een beetje een hype.
Maar het klinkt niet echt alsof je ze al eens onder je fiets hebt gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel hoor, ik gebruik al zowat een jaar een setje, het zijn goeie bandjes , maar eigenlijk vind ik het stiekum geen vergelijk met de tubes waar ik m'n hele carriere op heb gereden.
Een objectief vergelijk is het niet, want ik heb in geen 22 iaar op een tube gereden, en de toenmalige draadbandjes waren echt dramatisch lompe dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik zag hier al een paar links naar strava.com. Ik ben dus even gaan kijken en heb het dan onderzocht.

Ik hou wel van stats en m'n resultaten bijhouden. Momenteel hou ik mijn toertjes, met info over gemiddelde snelheid en tijd, die ik maak bij in Kladblok.

Ik ben dan op de pagina How it works terechtgekomen en daar stond met welke toestellen het gaat. Die Forerunner horloge en ook de Edge leken me wel interessant.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met een product uit 1 van die series? Zo ja, hoe zijn je ervaringen ermee? Met welk product? Of als iemand me een toestel kan aanraden?

Vooral mijn oog valt op de Forerunner serie. Maar op de site van Garmin (http://www.garmin.com/be_nl/products/sport/) staat die bij de sport lopen.
Logische vraag is dus: werkt het ook goed met fietsen?

Hoewel mijn oog eerder op die horloges vallen omdat die alleszins met lopen werken en dat doe ik ook soms wel. Het is ook gewoon horloge om easy te dragen enz.
Maar de Edge 500 en 200 zijn wel goedkoper (dafuq) dusja...
Het is sowieso een pak geld dusja.

(Bij de Forerunner serie ben ik voornamelijk in de 400 of 600 geïnteresseerd.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:08:
[...]

Als je na die 30min. op je klokkie had gekeken, dan had je je omslagpunt ook geweten.
Toen had ik iedereen die zei dat ik ging wielrennen nog voor gek verklaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 25-07 22:26
Net een rondje langs de grolsch brouwerij gereden, ging eerste stuk niet echt lekker met aardige wind tegen. Dit op de terugweg een beetje goed kunnen maken. In totaal 51km met 30,5 gemiddeld http://www.endomondo.com/workouts/okBQAWp_5MI

@frankknopers, lijkt me verstandig dat jij voorlopig niet in de buurt van markelo gaat fietsen, ik ben nu nog KOM op de herikerberg vanaf markelo :p

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag ook lekker 90KM gefietst. http://app.strava.com/rides/9116711

Ik ben van plan om mijn eerste century (100miles/160KM) in twee weken te rijden. Dus een paar lange training sessies is wel lekker. Natuurlijk zal de century makkelijker gaan met een groep dus hopelijk kan ik een goeie groep vinden met mijn tempo zodat ik niet de hele dag solo zit te rijden.

En in mijn achtertuin heb je ook veel pros op sommige stukken op Strava omdat hier de jaarlijkse USA cycling championship word gehouden.

[afbeelding]

[afbeelding]
Grote versie: http://www.knopers.net/we...ius-zwaanshoek-record.png

Totale ronde: http://connect.garmin.com/activity/181606644

Leuk! Ik heb in totaal 0 KOM. Wel een paar als je op gewicht sorteer :+

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

NoepZor schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:46:
Net een rondje langs de grolsch brouwerij gereden, ging eerste stuk niet echt lekker met aardige wind tegen. Dit op de terugweg een beetje goed kunnen maken. In totaal 51km met 30,5 gemiddeld http://www.endomondo.com/workouts/okBQAWp_5MI

@frankknopers, lijkt me verstandig dat jij voorlopig niet in de buurt van markelo gaat fietsen, ik ben nu nog KOM op de herikerberg vanaf markelo :p
Ik zag je score, geheid dat ik die eraf ga knallen. Ik heb vorig jaar nog mijn oude mountainbike daar tegenop gereden met 37 km/u gemiddeld. Was wel met wind mee, maar ook niet extreem veel ofzo.. :P
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:52:
Dinsdag ook lekker 90KM gefietst. http://app.strava.com/rides/9116711

Ik ben van plan om mijn eerste century (100miles/160KM) in twee weken te rijden. Dus een paar lange training sessies is wel lekker. Natuurlijk zal de century makkelijker gaan met een groep dus hopelijk kan ik een goeie groep vinden met mijn tempo zodat ik niet de hele dag solo zit te rijden.

En in mijn achtertuin heb je ook veel pros op sommige stukken op Strava omdat hier de jaarlijkse USA cycling championship word gehouden.

[...]

Leuk! Ik heb in totaal 0 KOM. Wel een paar als je op gewicht sorteer :+
Ik ben 81 kilogram bij een lengte van 1,96 ongeveer. Vorig jaar was ik nog maar 74 kilo, toen ben ik gaan fitnessen (krachttraining) en beter op de voeding gaan letten. Ik moet zeggen dat die zeven kilo extra mij niet langzamer hebben gemaakt.
witeken schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:35:
Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met een product uit 1 van die series? Zo ja, hoe zijn je ervaringen ermee? Met welk product? Of als iemand me een toestel kan aanraden?

Vooral mijn oog valt op de Forerunner serie. Maar op de site van Garmin (http://www.garmin.com/be_nl/products/sport/) staat die bij de sport lopen.

Hoewel mijn oog eerder op die horloges vallen omdat die alleszins met lopen werken en dat doe ik ook soms wel. Het is ook gewoon horloge om easy te dragen enz.
Maar de Edge 500 en 200 zijn wel goedkoper (dafuq) dusja...
Het is sowieso een pak geld dusja.

(Bij de Forerunner serie ben ik voornamelijk in de 400 of 600 geïnteresseerd.
Ik heb de Forerunner 405 met HR monitor. Werkt super en ik heb er ook een cadanssensor bij gekocht. Voordelen t.o.v een Edge serie is dat je het ook makkelijk kunt gebruiken voor andere sporten en dat het wat goedkoper is, nadelen zijn dat je geen kaart op je scherm hebt (registreert alleen waar je geweest bent + kan een bepaalde GPS locatie opslaan zodat je niet kunt verdwalen) en dat je met zo'n fietshorloge niets kunt aflezen als je kleding met lange mouwen draagt.

Voor mij was de Forerunner goed genoeg toen ik hem kocht, nu zou ik misschien toch de Edge serie nemen voor het geval dat ik in het buitenland of op vreemde locaties ga rijden. Ik volg nu nog vooraf de rode fietsborden :P

[ Voor 71% gewijzigd door frankknopers op 24-05-2012 23:17 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

RedFox

Heb je een OV ofzo?

witeken schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:35:

Heb zelf al een paar jaar een Forerunner 305 die ik met het fietsen gebruik. Werkt perfect moet ik zeggen, heb een bevestiging op m'n fiets waar ik hem op vastzet.
Nog geen ervaring met strava, ik upload al m'n ritjes nu op garmin connect.
Leuke extra is dat je er ook op gps mee kan navigeren. Er zitten geen kaarten in, maar je kan van te voren wel via internet een route maken/downloaden en die dan volgen via gps.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Nou iedereen, tot maandag ;)

Zal eens even wat foto's maken als ik dat niet vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

dalus schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:41:
Nice Frank

Dat is wel een gruwelijke hoge max hartslag als ik dat vergelijk met mijzelf. Ik heb nog niet hoger gezien dan 185 bij mijzelf en dat was een piek van enkele seconden na een klim van meer dan 40 hoogtemeters. Nu is de hartslag voor iedereen anders, maar als ik zie dat dat stuk waar jouw hartslag zo hoog is nagenoeg vlak is en zeker niet vol tegen de wind in (wind was oostelijk vandaag volgens mij), dan is dat geen best resultaat denk ik..

Voorbeeldje van de fietstocht die ik op 19 mei heb gemaakt met medetweakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietsen/wielrennen-19-mei-2012-sample.png

[ Voor 12% gewijzigd door frankknopers op 24-05-2012 23:27 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 25-07 22:26
Die herikerberg moet voor mij ook nog wel sneller kunnen maar 37 is wel flink hoor. Ik kom qua piek prima mee maar leg het na een paar 100 meter af omdat ik dan stuk zit en jij vrolijk verder knalt. Ik had je tijdens de meet bijna op een klim maar was te lang voor mij, ik moet het van de explosiviteit hebben :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

NoepZor schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:28:
Die herikerberg moet voor mij ook nog wel sneller kunnen maar 37 is wel flink hoor. Ik kom qua piek prima mee maar leg het na een paar 100 meter af omdat ik dan stuk zit en jij vrolijk verder knalt. Ik had je tijdens de meet bijna op een klim maar was te lang voor mij, ik moet het van de explosiviteit hebben :)
Je deed het echt goed ja, zeker omdat je nog 10 kilo zwaarder bent dan ik. Je ging wel behoorlijk vlot mee op de klimmetjes 8)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

frankknopers schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:22:
Dat is wel een gruwelijke hoge max hartslag als ik dat vergelijk met mijzelf. Ik heb nog niet hoger gezien dan 185 bij mijzelf en dat was een piek van enkele seconden na een klim van meer dan 40 hoogtemeters. Nu is de hartslag voor iedereen anders, maar als ik zie dat dat stuk waar jouw hartslag zo hoog is nagenoeg vlak is en zeker niet vol tegen de wind in (wind was oostelijk vandaag volgens mij), dan is dat geen best resultaat denk ik..
Zit zelf bijna altijd richting de 190 wanneer ik een sprint doe. Nu was het op het stuk kop over kop, laatste stuk wind van voor rest van het stuk van de zijkant. Kost me niet veel tijd om te herstellen van zoiets en weer verder te gaan op normaal tempo.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

[afbeelding]
He, grappig, ik sta op 10 in dat shot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@reacties op mijn reactie

Bedankt voor reactie. Fijn dat het ook voor fietsen werkt. Eigenlijk droomhorloge. Ik ga in de vakantie nog eens bekijken en eventueel in overweging nemen om direct te kopen. Maar info op tijd hebben is altijd beter dan later :).
De Edge is alleen voor fietsen en interesseert me eigenlijk niet zo erg. Hoewel dat je daar ook kaarten hebt wat wel interessant is.

De 400 staat alleszins op m'n verlanglijstje. De 600 is te duur. De andere vind ik net te eenvoudig.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

@witeken als je toch graag kaarten wilt en niet te veel wilt betalen dan kan je misschien een edge705 overwegen (ietswat ouder model). Zelf gretig gebruik gemaakt van de kaarten in Portugal en de gedownloade tracks. Maar inderdaad alleen bruikbaar voor fietsen en wandelen.
[...]
Ging niet om de hele rit maar op dat blokje van 10km daar zie je duidelijk dat er veel harder gereden is dan de rest van de rit.

[ Voor 45% gewijzigd door dalus op 25-05-2012 00:55 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-07 14:23
Een Edge 705 is een gedrocht, dat zou ik nooit aan m'n stuur willen hebben hangen.

Afijn, de juiste typenummers zijn natuurlijk 500 en 800.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
@witeken; als ik jou was zou ik eerst investeren in een racefiets. Daarmee kan je beter trainen dan een stadsfiets.

Gister een polar wearlink gekocht voor een spotprijs. Werkt prima met mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

havana schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 07:35:
Een Edge 705 is een gedrocht, dat zou ik nooit aan m'n stuur willen hebben hangen.

Afijn, de juiste typenummers zijn natuurlijk 500 en 800.
Hij is lelijk dat is een ding dat zeker is. Alleen vind ik persoonlijk de touchscreen bediening van de 800 niet lekker werken. Gewoon knopjes werkt toch wat lekkerder.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

willy1986 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 07:47:
@witeken; als ik jou was zou ik eerst investeren in een racefiets. Daarmee kan je beter trainen dan een stadsfiets.
Bedankt om me eraan te herrineren :). *schuift vermoedelijke koopdatum Edge/Forerunner op met 2 jaar*.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

witeken schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:06:
[...]
Bedankt om me eraan te herrineren :). *schuift vermoedelijke koopdatum Edge/Forerunner op met 2 jaar*.
Edge/Forerunner zijn ideale cadeau's voor een verjaardag... vraag van iedereen geld, geef aan wat je er voor wilt kopen en voor je het weet heb je er 1 in je bezit.. tenminste, zo ben ik aan mijn Edge gekomen :*)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ikke ook. :P

Anders had ik ook niet zo snel 400 euro afgetikt voor een Edge 800. Ding is waanzinnig overpriced, maar dat krijg je als nauwelijks concurrentie hebt. Ik hoop trouwens dat Garmin snel eens op de proppen komt met een opvolger, er valt namelijk nog genoeg te verbeteren aan de Edge (alhoewel het apparaat heel goed werkt).

Ik heb overigens gisteren nog een lekker rondje Oost-Groningen gemaakt, goed voor 83 km :) Route was Groningen - Zuidwolde - St. Annen - Ten Boer - Ten Post - Schildwolde - Siddeburen - Wagenborgen - Rondje Hondshalstermeer - Wagenborgen - Tjuchem - Steendam - Overschild - Ruisherbrug - Groningen.

[ Voor 91% gewijzigd door havana op 25-05-2012 08:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

DeFeCt schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:08:
Edge/Forerunner zijn ideale cadeau's voor een verjaardag... vraag van iedereen geld, geef aan wat je er voor wilt kopen en voor je het weet heb je er 1 in je bezit.. tenminste, zo ben ik aan mijn Edge komen :*)
Cool idee. Want tja m'n ouders vragen wat ik wil hebben voor nieuwjaar ofzo van m'n familie en dan is het nogal moeilijk om te zeggen dat ik gwn geld wil. Door te zeggen dat ik met geld dan dat kan kopen zou denk ik wel gaan.

Maar dan nog neemt het epic veel van m'n budget af: Koersfiets + (gratis Edge/Forerunner) + RC heli + sparen voor smartphone over paar jaar + nog zien dat ik voldoende geld overhou om over een 3 tal jaar mijn **laptop te vervangen voor superhighendsysteem.

Hobby's zijn duur -.-

En dan hoorde ik net op de radio dat topman van de post (België) 1 mil per jaar (bruto) verdient, de topmensen van de nmbs (spoorwegen) een half miljoen en dan nog 1 of andere topman zelfs 2 miljoen :(.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
frankknopers schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:22:
[...]

De maximale hartslag kan heel erg verschillen per persoon. Ik ken iemand die met een hartslag van ca. 195 nog volop praatjes heeft. Pas ergens voorbij de 220 houdt het voor hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Update over het kapoete fietsje.
Gisteren bij Rose langsgereden. Aangegeven dat ik niet zo blij was over de hele situatie en die man begreep dat het vervelend was maar kon uiteraard geen garantie geven dat het niet meer zou gebeuren. Overlegd wat dan de beste optie zou zijn en het Xeon CRS frame, nieuwste wat ze voeren, had een ander bakproces, stevigere epoxy? op de plek waar de crank gemonteerd wordt etc en met dat frame sinds ze het voeren zijn nog niet die problemen voorgekomen die ik heb.

Gevraagd of er wat met het prijsverschil gedaan kon worden, uitkomst is gewoon betalen dus :P Naja ik begrijp ook wel dat dat "normaal" is natuurlijk. Voor € 100,- extra wordt dat andere frame er dus nu opgezet.

Wel apart dat de man die me hielp aanraadde om niet de witte te nemen. Dit omdat het snel vies zou worden, echt, en dat het dus relatief snel de mooiheid zou kunnen verliezen door krassen of iets dergelijks. Dan denk ik, een mat zwarte met krassen zie je ook prima lijkt me en ik denk nog sneller. Dat een witte fiets snel fiets wordt weet ik, ik heb een witte. En mat wordt misschien sneller vies nog. Maakt mij niet zoveel uit. Nu kan ik ten minste het carbon goed zien en het snel constateren als er problemen kunnen komen. Dat gaan ze mij niet afnemen :P

Met een beetje mazzel volgende week op te halen, ik hoop het! Dan valt alles al met al nog wel mee. Hopelijk kan ik dan echt genieten weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

witeken schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:20:
[...]
Maar dan nog neemt het epic veel van m'n budget af: Koersfiets + (gratis Edge/Forerunner) + RC heli + sparen voor smartphone over paar jaar + nog zien dat ik voldoende geld overhou om over een 3 tal jaar mijn **laptop te vervangen voor superhighendsysteem.

Hobby's zijn duur -.-
Welcome to the real world ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

@witeken
Op een gegeven moment is het toch prioriteiten stellen, je kan niet alles. Gewoon een leuke bak 2e hands ergens op de kop tikken. Heb uiteindelijk maar 500 voor die van mij betaald.

@orange.x
Mooi dat het probleem in ieder geval erkend wordt en verholpen wordt. Mooi frame dat je krijgt zeg, wit frame motiveert ook om je fiets iedere keer netjes schoon te maken :P Wel balen dat je net met dit weer je fiets moet missen.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik had voorheen een zwarte fiets en heb ook een zwarte auto. Nooit meer zwart voor mij. Zwart ziet er het snelst vies uit is mijn ervaring. Op wit zie je wel alles, maar dat poets je om de één of andere reden toch veel makkelijker schoon. Ik weet dat het niet logisch klinkt, maar ik krijg mijn zwart/wit/rode fiets toch makkelijker proper ogend dan een volledig zwarte.

Over de Edge 800: ik vind het een topapparaat en zeker de touch bediening vind ik juist fijn. Hij is overigens iets minder prijzig inmiddels. Voor rond de 360,- kun je de bundel met hr-, snelheid- en cadanssensor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Jongens jongens, lul die tiener nou geen fancy fietscomputer aan voordat hij een fancy fiets heeft. Die Garmin dingen zijn alleen nodig als je echt veel, serieus en ver fietst. De tracking kan ook met een 2dehands smartphone van 50 euro. Eerst focussen op een leuke fiets, dan de (on)nodige accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

O je hebt helemaal gelijk, het was niet bedoeld als koopadvies voor Witeken, maar meer als reactie op dalus dat hij de touchscreen niet geweldig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:10
RedFox schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:15:
[...]

Heb zelf al een paar jaar een Forerunner 305 die ik met het fietsen gebruik. Werkt perfect moet ik zeggen, heb een bevestiging op m'n fiets waar ik hem op vastzet.
Nog geen ervaring met strava, ik upload al m'n ritjes nu op garmin connect.
Leuke extra is dat je er ook op gps mee kan navigeren. Er zitten geen kaarten in, maar je kan van te voren wel via internet een route maken/downloaden en die dan volgen via gps.
Is het ook mogelijk om deze routes in te laden op Runkeeper? Met een GPX/TCX bestand?
Vind GPS apparaten/hartslag meters wel interessant worden, maar ze zijn imo erg prijzig.
Het trainen kan je hiermee wel serieuzer maken en dit zou een leuke toevoeging zijn, Runkeeper houdt mooi mijn routes bij, maar deze zijn soms niet zo precies en de hartslag is niet terug te zien.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheCrius schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:45:
[...]

Is het ook mogelijk om deze routes in te laden op Runkeeper? Met een GPX/TCX bestand?
Vind GPS apparaten/hartslag meters wel interessant worden, maar ze zijn imo erg prijzig.
Het trainen kan je hiermee wel serieuzer maken en dit zou een leuke toevoeging zijn, Runkeeper houdt mooi mijn routes bij, maar deze zijn soms niet zo precies en de hartslag is niet terug te zien.
Ik weet dat je je routes uit runkeeper als GPX/TCX bestanden kunt exporteren, maar andersom lukt niet denk ik, ik heb het toch nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Heb zojuist gekeken, als je Post New Activity doet, staat er - nadat je het type activiteit hebt geselecteerd - een optie om GPX/TCX in te laden van je PC, of direct van je Garmin. Als iemand zijn bevindingen hiervan zou kunnen posten dan zou ik dat erg op prijs stellen.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/udu4eal0x/runk.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door TheCrius op 25-05-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Met Endomondo kun je ook direct vanuit je Garmin workouts importeren dmv de Garmin Communicator browser plugin. Werkt perfect, ik zie de snelheid, cadans, hartslag en hoogteprofielen allemaal keurig vanuit de Garmin in mijn workouts staan. Ik vermoed dat het met Runkeeper even goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
TheLemon schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:22:
Met Endomondo kun je ook direct vanuit je Garmin workouts importeren dmv de Garmin Communicator browser plugin. Werkt perfect, ik zie de snelheid, cadans, hartslag en hoogteprofielen allemaal keurig vanuit de Garmin in mijn workouts staan. Ik vermoed dat het met Runkeeper even goed werkt.
Klinkt goed! Zal ik eens verder pluizen in de Garmin horloges. Is er ook een bang-for-the-buck? Graag zou ik de hartslag en hoogte willen bijhouden, maar ook een intervalfunctie is gewenst. Touchscreen en fancyheid is niet nodig.... :O Een gewone computer vind ik minder interessant aangezien ik het apparaat ook voor hardlopen wil gaan gebruiken.

De Forerunner 310XT heeft voor 250 euro een hartslagmeter er bij. Op de website van Garmin dat deze niet geschikt is voor zwemmen, maar op andere pagina's wel? Ik zwem dan wel niet vaak buiten, dus ik weet niet of dit überhaupt relevant is voor mij. Als het mogelijk is om er mee te zwemmen is het natuurlijk mooi meegenomen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door TheCrius op 25-05-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Gisteren lekker een rondje in D1 gedaan. Echt gewoon lekker gepeddeld. Maat bij me die nog conditie mist, voor hem hoog D2, begin D3, met fikse intervallen :)

Dus ik dacht vandaag op pappadag, weet je wat, ik moet toch nog wat dingen hebben uit de stad, dus ik ga wat fietsen. Kleine meid voor op de toerfiets, windschermpje voor haar er op, heerlijk. Tot ik in het open veld kwam en volle bak wind in kreeg. Leuk, met zwaardere fiets, windscherm en 15 kg aan kleine. Giga verschil met de racefiets zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MrAngry schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:38:
Die Garmin dingen zijn alleen nodig als je echt veel, serieus en ver fietst.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, volgens mij ligt het er maar net aan... Ik ben ook een beginnend fietser die graag een fancy racefiets wil hebben (heb nu een Trek FX), maar ben toch eerst voor de Edge gegaan. In de omgeving waar ik woon ben ik eigenlijk totaal onbekend en was constant aan het zoeken op bordjes waar ik me ongeveer bevond, daar komt bij dat ik hier weinig mensen ken en al helemaal geen fietsers, dus ook nog geen fietsmaatje gevonden..

De Edge zorgt er echter wel voor dat ik het fietsen nog steeds leuk vind, liet mij zien dat mijn hartslag veel te hoog was om constructief iets op te bouwen en dus ben ik nu bezig om op mijn hartslag te letten en de cadans in de gaten te houden en kan netjes achter het pijltje aan fietsen, voor mij is dat echt toegevoegde waarde.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
vannochtend rond half 9 nog een uurtje weg geweest. vandaag vrij van werk maar extreem druk met dingen in huis en klaar maken voor pinkpop.
33km met 30avg. Niet verkeerd. Na pinkpop gaan we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
DeFeCt schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:57:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens, volgens mij ligt het er maar net aan... Ik ben ook een beginnend fietser die graag een fancy racefiets wil hebben (heb nu een Trek FX), maar ben toch eerst voor de Edge gegaan. In de omgeving waar ik woon ben ik eigenlijk totaal onbekend en was constant aan het zoeken op bordjes waar ik me ongeveer bevond, daar komt bij dat ik hier weinig mensen ken en al helemaal geen fietsers, dus ook nog geen fietsmaatje gevonden..

De Edge zorgt er echter wel voor dat ik het fietsen nog steeds leuk vind, liet mij zien dat mijn hartslag veel te hoog was om constructief iets op te bouwen en dus ben ik nu bezig om op mijn hartslag te letten en de cadans in de gaten te houden en kan netjes achter het pijltje aan fietsen, voor mij is dat echt toegevoegde waarde.
Daarnaast kan je uit materiaal lang niet zoveel winst halen als uit jezelf. Dus door goede gear te kopen waarmee je goed kan trainen, weergave van zones etc etc, kan je daar veel meer voordeel halen dan uit een ultegra vs 105 setje bijv. Maargoed :) Beide is optimaal natuurlijk en ieder heeft een ander doel voor ogen dus daar heeft het ook zeer mee te maken en natuurlijk de portemonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zojuist Veenendaal - Veenendaal even op de Garmin gezet :) Morgen maar eens rijden als het een beetje meezit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-07 23:12
Vanochtend nog voor twee uurtjes weggeweest. Deftig windje onderweg, dus onderweg maar gekozen voor een D2 training (had D1 gepland). Nieuw BBB-shirtje en nieuwe (hoge) sokken zijn uitermate bevallen. Net gelijk even een extra setje besteld bij de lbs.
UltraSub schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:40:
Gisteren lekker een rondje in D1 gedaan. Echt gewoon lekker gepeddeld. Maat bij me die nog conditie mist, voor hem hoog D2, begin D3, met fikse intervallen :)
Ik heb laatst gelezen dat training een beperkt effect zou hebben op de hartslag bij inspanning. Het hart wordt groter en dikker bij langdurige training over een langere periode en kan daardoor per slag meer bloed rondpompen. Daar zou dan de winst van training vandaan komen hogere vo2max).

[ Voor 52% gewijzigd door SePtiCTaNk op 25-05-2012 15:13 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

UltraSub schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:40:

Dus ik dacht vandaag op pappadag, weet je wat, ik moet toch nog wat dingen hebben uit de stad, dus ik ga wat fietsen. Kleine meid voor op de toerfiets, windschermpje voor haar er op, heerlijk. Tot ik in het open veld kwam en volle bak wind in kreeg. Leuk, met zwaardere fiets, windscherm en 15 kg aan kleine. Giga verschil met de racefiets zeg :P
Dat verschilt echt enorm ja. Mijn vrouw heeft zo'n mama-fiets van Sparta. Dat ding weegt 30kg :o
Met een kind voorop en achterop scheelt dat in totaal dik 50kg met mijn racefiets. Combineer dat met een grotere rolweerstand en een hele brede zit, en je trapt je met 20km/h al helemaal het schompes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Goede krachttraining is dat ja. Ik heb daarnaast nog een 3-wielige bakfiets van 1873Kg :P met daarin af en toe 3 kids en tassen enzo. Dan voelt een viaduct van 3% al aan als 25% stijginspercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheLemon schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:22:
Goede krachttraining is dat ja. Ik heb daarnaast nog een 3-wielige bakfiets van 1873Kg :P met daarin af en toe 3 kids en tassen enzo. Dan voelt een viaduct van 3% al aan als 25% stijginspercentage.
Is die fiets van gietijzer ofzo? 2 ton :p wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

MrAngry schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:38:
Jongens jongens, lul die tiener nou geen fancy fietscomputer aan voordat hij een fancy fiets heeft. Die Garmin dingen zijn alleen nodig als je echt veel, serieus en ver fietst. De tracking kan ook met een 2dehands smartphone van 50 euro. Eerst focussen op een leuke fiets, dan de (on)nodige accesoires.
Ik zat naar die dingen te kijken en pas later postte iemand dat ik beter eerst fiets zou kopen. Was ik ff vergeten maar nu heb ik toch al wat informatie gekregen.
Normaal zouden die dingen lang moeten meegaan, mag je verwachten. Dus als ik het 10 jaar zou kunnen gebruiken kan je dat bedrag wel wat relativeren.

Maar inderdaad eerst kijken voor een fiets -.-.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
witeken schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:21:
[...]
Normaal zouden die dingen lang moeten meegaan, mag je verwachten. Dus als ik het 10 jaar zou kunnen gebruiken kan je dat bedrag wel wat relativeren.
Onderschat niet hoe hard die techniek gaat. Een paar jaar terug was ik nog dolblij met m'n polar CS400, compleet achterhaalt door smartphones nu al. Over tien jaar zit dit allemaal voor een spotprijsje in je smartphone of horloge. Een gadget gaat nooit tien jaar mee, eerder 3, maximaal 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Moet altijd wel lachen wat men nog durft te vragen voor tweedehands Polar troep....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

havana schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:25:
Zojuist Veenendaal - Veenendaal even op de Garmin gezet :) Morgen maar eens rijden als het een beetje meezit.
Hoe laat ga je daar fietsen en hoeveel km's? Ik kan morgen anders wel met je meefietsen..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48
Vandaag van Purmerend naar mijn werk in Aalsmeer en weer terug gefietst. Vanmorgen ging het lekker, vanmiddag was echt een lijdensweg. Hele weg een fikse wind tegen en bovendien nog 3x de brug tegen.

Het mooie is dat je uiteindelijk wel weer thuis komt en moe maar voldaan wat lekkers uit de koelkast kan pakken :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Misschien heeft iemand interesse in mijn oude polar?

http://link.marktplaats.nl/563207495

Ik heb nu de combi smartphone + bluetooth band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
frankknopers schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:01:
[...]

Hoe laat ga je daar fietsen en hoeveel km's? Ik kan morgen anders wel met je meefietsen..
Goed idee. Alhoewel ik eigenlijk van plan was Bennekom - Loenen - Bennekom (150 km) te fietsen. Spontane GoT wielrenmeet altijd goed idee, zeker met dit weer.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
StevenK schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:07:
[...]

Goed idee. Alhoewel ik eigenlijk van plan was Bennekom - Loenen - Bennekom (150 km) te fietsen. Spontane GoT wielrenmeet altijd goed idee, zeker met dit weer.
Probleem is dat ik geen idee heb hoe laat ik kan starten en me ook niet wil vastleggen aangezien ik me niet wil gaan haasten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
havana schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:14:
[...]

Probleem is dat ik geen idee heb hoe laat ik kan starten en me ook niet wil vastleggen aangezien ik me niet wil gaan haasten.
Da's geen probleem, maar luxe!

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Op Ebay staat de forerunner 410 voor de helf: http://www.benl.ebay.be/i...ng_MJ&hash=item2a1db34476
Of de 610: klik.

En je kan wss nog goedkoper vinden!

M'n overbuur heeft op Ebay een heli van 300 euro voor 71 kunnen kopen, een paar dagen geleden.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nice! Heb vandaag een nieuw zadel ontvangen. Helemaal gratis.

Mn oude was net een paar maand buiten de garantie. (2 jr en 3maand)
Eigenlijk was ie buiten garantie, maar Featherbikes.nl was zo coulant dat ze gratis een nieuwe opstuurde.
Ben blij met mn Selle Italia Flite Genuine Gel. Top service! :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb mijn zadel nog steeds niet terug van die prutsers van Belga :r

Ik heb het zadel van mijn winterfiets gelukkig kunnen overzetten waardoor ik nooit zonder fiets heb gezeten, maar irritant is het wel. Hoe lang kan het nou duren? Van de week maar eens bellen, ding is onderhand al een maand weg... :(

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:21:
Ik heb mijn zadel nog steeds niet terug van die prutsers van Belga :r

Ik heb het zadel van mijn winterfiets gelukkig kunnen overzetten waardoor ik nooit zonder fiets heb gezeten, maar irritant is het wel. Hoe lang kan het nou duren? Van de week maar eens bellen, ding is onderhand al een maand weg... :(
Wat voor een zadel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:54
Zo, weer lekker 50km gefietst vandaag. Wel regelmatig moeten stoppen. Voorvork van fiets van maat van me is vervangen maar hij liep wat aan, we konden alleen niet vinden waar. Hij paste niet helemaal en was wat houtje touwtje in elkaar gezet. Daarnaast ook nog een avondvierdaagse waardoor we er niet door konden, enige mogelijkheid was terug dus toch maar gewacht. Bleek gelukkig maar 5 minuten te zijn. Door deze dingen en de redelijk fikse wind tegen lag gemiddelde na Gouda op zo'n 23,5km/h. Dit daarna goed weten te maken tot 26km/h in Oudewater met wind tegen en toen ik thuis was 28,8km/h met gemiddelde hartslag van 152. Wat een heerlijk windje mee was dat de terugweg, mooie ondergaande zon langs het water over een dijkje.

http://connect.garmin.com/activity/181917665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen hier met pedalen? Ik ben op zoek naar een pedaal waar ik gemakkelijk in en uit klik. Het zou fijn zijn ook nog redelijk te kunnen lopen op de fietsschoenen, maar lekker fietsen is het belangrijkst. Ik twijfel tussen SPD, SPD-SL, Look en Time.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 11:20
Morgen maar eens even een mooie D1-training afwerken met een maat in het Twentse landschap (Motieweg, Holterberg, Luttenberg etc). Het weer is de komende dagen in ieder geval prima.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DarkShadow- schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:31:
Wat zijn de ervaringen hier met pedalen? Ik ben op zoek naar een pedaal waar ik gemakkelijk in en uit klik. Het zou fijn zijn ook nog redelijk te kunnen lopen op de fietsschoenen, maar lekker fietsen is het belangrijkst. Ik twijfel tussen SPD, SPD-SL, Look en Time.
Voor makkelijk inklikken moet je bij SPD SL zijn. Voor lopen niet zo.
Je moet zelf de prioriteit bepalen
Overigens heb ik met SPD SL nooit loopproblemen gehad.
Ik heb 3 paar in gebruik en nog geen enkel plaatje hoeven weggooien.
LuPo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:35:
Morgen maar eens even een mooie D1-training afwerken met een maat in het Twentse landschap (Motieweg, Holterberg, Luttenberg etc). Het weer is de komende dagen in ieder geval prima.
Ik snap dit nooit zo goed , tenzij D1 DE nieuwste mode is.
Supermooi weer en dan als een paar ouwe wijven gaan fietsen op racefietsen over een paar mooie heuveltjes.
Wanneer moet je dan "knallen"....D1 is iets voor de winter..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
-DarkShadow- schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:31:
Gebruik altijd mn mountainbike-schoenen en pedalen (SPD) op de racefiets. Als voornaamste reden omdat ik ook een MTB heb en dus 1 paar schoenen kan gebruiken, maar kan ze ook prima op de racefiets gebruiken en heb ook geen behoefte aan andere schoenen/pedalen. Je kunt er ook goed op lopen (net als normale schoenen), wat ik wel als voordeel zie als ik sommige mensen zie lopen op raceschoenen ;)
Al heb ik nooit echte racepedalen/schoenen gebruikt, dus kan geen objectieve vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo vandaag een partij goed stuk gegaan :X

Rondje kwam op 150km uit uiteindelijk..... Solo.

Delft > Leiden > schiphol (ergens verkeerde afslag genomen. En tot hier vol wind tegen....) > badhoevendorp > Haarlem (borrel van mijn werk :+ ) > zandvoort > katwijk > schevenigen > Den Haag > Delft.

Ik kon op het einde niet meer.... Beloofd wat voor maandag (240km elfstedentocht :X )

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel regelmatig wat gegeten onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

3 musli repen, een Mars, bidon met isostar en 4 andere bidons met water :P
Oeh en 3 glazen cola op de borrel...
Maar kan idd een hongerklop geweest zijn. Voel je dat aan je bovenbenen met verzuring?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eén bidon met Isostar op zo'n afstand is echt veel te weinig. Probleem van water is dat je wel vocht binnenkrijgt, maar water zelf verdunt alleen maar. Zeker met dit weer moet je eigenlijk alleen maar sportdrank drinken. Hoeft niet in de voorgeschreven hoeveelheden, een beetje minder mag ook wel. Voor lange ritten gebruik ik van die tabletten van Isostar.

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 26-05-2012 07:40 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 14 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.