Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 11:45
Alberto-capo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:08:
Voor mij geen tv meer met smarthub, tizen, of andere rotzooi software van fabrikant zelf want het maakt niet uit wat er op staat van apps. Neem nu Netflix, de app wordt niet meer g e - update en wie bepaald dit ? Ja Samsung. Ik heb met heel dat smarthub gedoe niks dan problemen gehad, als ze hem dan updaten word het allemaal nog erger. Bij mij Is de Internet stekker er uit, chromecast erin en werkt altijd en het mooie 38€ ! Dat tizen verhaal zal ook weer snel in de kast liggen.
Psies, ik ook. Spijt als haren op mijn hoofd van de €2400 euro die mijn TV kostte 2 jaar geleden.... Dat had zelfs toen de helft kunnen zijn voor een kwalitatief gezien vergelijkbare TV. Het enige dat ik van SmartTV gebruik is Youtube, maar een Chromecast zou idd al beter werken....
Sporadisch kijk ik een 3D film, omdat het kan, anders zou ik het niet missen.

Die lachwekkende troep die staat in de appstore op de TV is te treurig voor woorden...

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 11-02-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
De enige app die ik vaak gebruik is Netflix. Af en toe een keer Plex (1x per maand misschien) en heel af en toe een programma gemist (3x per jaar).
De netflix app is onlogisch maar werkt meestal wel. Al moet ik vaak de app opnieuw opstarten. Als je eenmaal iets hebt gekeken blijft die het wel doen.
Kan ook streamen van Netflix via Xbox One maar dat vind ik zonde van het stroom verbruik. Alleen tv is goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:43
stefijn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:35:
[...]

Psies, ik ook. Spijt als haren op mijn hoofd van de €2400 euro die mijn TV kostte 2 jaar geleden.... Dat had zelfs toen de helft kunnen zijn voor een kwalitatief gezien vergelijkbare TV. Het enige dat ik van SmartTV gebruik is Youtube, maar een Chromecast zou idd al beter werken....
Sporadisch kijk ik een 3D film, omdat het kan, anders zou ik het niet missen.

Die lachwekkende troep die staat in de appstore op de TV is te treurig voor woorden...
+2
Ik gebruik de mediaspeler (geen 3D) en verder niets. Youtube app? Werkt niet eens met toetsenbord. Browser? Veel te traag... Netflix? Gele ondertiteling. Etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 11:45
Ik gebruik de youtubeapp via mijn Nexus 5, dat werkt prima (al crasht de TV soms tijdens het starten van een filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Supertip schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:09:
Zo voor de F7000 is de update 1123 uit.
Ben benieuwd wat de verandering is.
Dus voor deze TV ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel in de USA daar is vanaf 11-02 een nieuwe versie beschikbaar, ver.1057.0 (versie nummers lopen anders dan in Europa)

Met log http://www.samsung.com/us...rs/product/UN60ES8000FXZA

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Maar wij hebben Europese versie nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar als ik het F topic goed begrepen heb was de update voor de USA serie een paar dagen eerder beschikbaar dan die voor Europa, dus misschien is dat met deze ook zo.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Voor wie een oude SEK-1000 zoekt: http://www.amazon.co.uk/S...S8000-black/dp/B00BT5UJ42

Lekker!

Verwijderd

Zo goed koop is dat niet voor 149 euro bij Coolblue

(155 pond is 209 euro)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 14:38 ]

• Napsju
Was 49 pond vanmorgen.

Lekker!

• LockTar
Wow die is binnen een paar uur flink gestegen. Ik had vanochtend ook gekeken op amazon en toen was die inderdaad 49 pond.

• Dragunov
Effen wachten nog hier tot de volgende SEK

Verwijderd

Dan zal dat waarschijnlijk een fout geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de nieuwe KLM app, ben eigenlijk best wel onder de indruk en geeft goed aan wat er kan met een Smart TV, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:46:
Wat vinden jullie van de nieuwe KLM app, ben eigenlijk best wel onder de indruk en geeft goed aan wat er kan met een Smart TV, naar mijn mening.
wat doet de applicatie in hoofdlijnen ?

PVoutput

Verwijderd

Aankomst tijden, vertrektijden laten zien, daarnaast nieuws en tips.
Maar vindt het er gelikt uitzien met die videobeelden.
Daarnaast nog veel extra info schermen.

Ik vindt het de mooiste app die ik tot nu toe gezien heb voor Smart TV's en heb er heel wat geprobeerd en bekeken.

• knights16
Ik heb net ff gezocht op klm in de Appstore naar kan hem niet vinden? Waar heb jij hem vandaan ?

PVoutput

Verwijderd

Uit de appstore op de TV hij staat in de boven balk met de nieuwste apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heet trouwens Schiphol geen KLM sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:50
Vanmorgen die nieuwe 2015 FW op mijn tv gezet en nu begint de zeik weer.Krijg nu geen internetverbinding meer bedraad/wifi.
Maakt wel verbinding met de router maar niet met internet,ik word echt doodmoe van Samsung met hun SH en firmware.Bijna alle apps zijn pleite sowieso de apps die ik geinstalleerd had zijn weg.
Kijken of ik kan downgraden 2009 FW en of dit helpt,ik had geen problemen met 2009 FW maar omdat de RTL XL app niet werkte hebben ik maar 2015 FW erop gezet,was ik er maar niet aan begonnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt hier ook maar dan gewoon met de 2009 software, heeft dus nik smet een update te maken, ergens weer iets is bij Samsung ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 18:33
Hier ook geen connectie (kids konden vanmorgen uitzendinggemist niet starten en maakte papa wakker). Het heeft even geholpen om als dns server 8.8.8.8 (google) in te stellen, maar schijnbaar is de server die in die DNS stond nu ook niet meer bereikbaar voor mijn tv.

Nieuwe CA, overbelasting, attack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Laatst online: 03-10 13:34

Bene

list incomprehension

...mijn vrouw belt mij net dat de kinderen aan het plafond hangen omdat hun Netflix icoon is verdwenen, fijn dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Zit nu weer de hele tijd te klooien en heeft idd niks met 2015 FW te maken,heb er 2009 FW opgegooid en nog steeds hetzelfde,geen verbinding.

Trouwens net maar eens ff Netflix gekeken op de Xbox One maar wat een verschil qua menu,veel mooier dan op de Samsung SH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:11
De nieuwe TV van een familie lid had een week of 3 geleden problemen met de Netflix app. Hele tijd errors. Dus ik handmatig de DNS op 8.8.8.8 gezet, direct Netflix zonder problemen. Ze heeft een nieuw model, zal wel 2014 of 2015 zijn.

Zelf heb ik een 2012 model met de oude netflix app, screw samsung. Gebruik lekker de Chromecast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
Zit dus ook al de hele dag te prullen met zelfde probleem.......Ik ben thuis en dacht gisteren ga het toch maar eens wagen te updaten naar 2015 vanaf 2009 omdat mijn tv eigenlijk nooit problemen heeft gehad met updates. Alles werkend afgesloten vandaag geen internet inderdaad. Wilde net terug flashen via samygo 0000 firmware maar zal nog maar even wachten dan....Laat even weten wanneer eenieder weer online is. 8)7 |:( Samsung mooie tv maar wat een brakke SW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net een reactie die Samsung gegeven zou hebben via de helpdesk, probeert u het over 2 dagen nogeens!!!

Gaat om alle Smart TV's in de ES serie ongeacht welke FW.

Wat een bedrijf.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesswood
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:26
Hier ook. Ge-update naar 2015 firmware. Vanochtend nog lekker streamen op Netflix, maar vanmiddag....no dice! Niet handig in de kindervakantie....

Wat me opvalt is dat naast de hierboven genoemde symptomen, het televisie signaal ook word geraakt (blokkerig beeld) wanneer smart hub gestart word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit Samsung dus ook helemaal niet mee, dat je de diensten waarvoor je betaald niet kunt gebruiken !
Als je bv een film huurt en de SH houdt er mee op, en dat Samsung zegt probeer het over twee dagen nogeens dan ben je dus de gehuurde film kwijt. Want de huur is vaak 24 of 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en twijfel erg omdat het aanbod zo groot is. Nu zag ik vandaag dat de es8000 nog steeds geleverd wordt en ik moet zeggen dat ik het een prachtige tv vind. Nadeel is alleen dat het model al uit 2012 stamt. Mijn budget is max 900 euro. Ik zie overal in de reviews dat het een hele goede tv is dus mijn vraag is eigenlijk wat jullie zouden doen. Is de aanschaf van de es8000 nu nog een verstandige of zijn er tv's met dezelfde prijs kwaliteit verhouding te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:41:
Lees net een reactie die Samsung gegeven zou hebben via de helpdesk, probeert u het over 2 dagen nogeens!!!
Kun je de link(s) posten? NB: Ik heb ook een ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
lesswood schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:13:
Hier ook. Ge-update naar 2015 firmware. Vanochtend nog lekker streamen op Netflix, maar vanmiddag....no dice! Niet handig in de kindervakantie....

Wat me opvalt is dat naast de hierboven genoemde symptomen, het televisie signaal ook word geraakt (blokkerig beeld) wanneer smart hub gestart word.
Maakt dus niet uit of je nu hebt geupdated of niet, heel de service (server) ligt er schijnbaar uit voor in ieder geval de es modellen. Zou me niks verbazen als dit alweer te maken heeft met de op handen zijnde tizen update voor de andere modellen, maar dat is een gok. Je hoeft jezelf dus niks te verwijten, maar inderdaad wel balen in zo`n vakantie. Popcorn tijd.......dan maar.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-10 12:26
Ik begrijp dat er hier meerdere mensen zijn waarvan smart hub nog steeds niet wil connecten? (ben er zelf ook eentje van) Het begon gister met een lege smarthub, na een uurtje of wat prutsen kwamen de apps uit zich zelf weer terug echter kan ik er nog geen één gebruiken. De tv blijft hangen op een netwerk 'probleem'. Na beetje googlen kwam ik onderstaande link tegen:

http://www.myce.com/news/...de-internet-outage-75099/

Samsung Smart TV owners all over the globe report their Smart TV functionality isn’t working. The Samsung SmartHub software reports it is unable to connect to the internet. Owners report they are connected to their (wireless) network but the TV continues to report it has no internet connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja je kunt prutsen en proberen maar het probleem ligt bij Samsung.

Iedereen met in ieder geval een ES7000, ES8000, ES9000 hebben dit probleem.

De opmerking over wacht maar even 2 dagen staat op de FB pagina van Samsung Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Op Facebook staat dat er problemen zijn in de Benelux. Dat is waar, maar ook in de Argentinie, UK, alle scandinavische landen, US en Duitsland.
Wie heeft een DNS-server in Afrika geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Laatst online: 26-09 19:13

mbb

Bedankt voor jullie meldingen, ik was al bang dat er iets mis was met mijn hardware. (Nas werkte wel, maar internet niet, alle settings geprobeerd)

Heb geen last van verloren apps, maar het internet doet het niet (via LAN) en de Wireless fuctie weigert netwerken te vinden.

Als het bij Samsung ligt dan kan ik rustig afwachten.
Vind het wel vreemd; houdt dit in dat alle data van de apps eerst via Samsung servers lopen ipv direct? Dus als Samsung de support stopt, dan valt het Smart- deel dan ook weg?

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt alles loopt via de Samsung servers, als die plat liggen doet de SH niks meer, dat hebben we de afgelopen jaren al diversen keren gehad.

Zelfs app's als Plex, die dus helemaal niks met de Samsung server van doen hebben, doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:31:
Ja dat klopt alles loopt via de Samsung servers, als die plat liggen doet de SH niks meer, dat hebben we de afgelopen jaren al diversen keren gehad.

Zelfs app's als Plex, die dus helemaal niks met de Samsung server van doen hebben, doen het niet.
Hier een ES7000 op firmware 2009 en gelukkig geen last (iig niet met Plex :P )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op een ES8000 met 2009, nog steeds geen internet verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:57:
Hier op een ES8000 met 2009, nog steeds geen internet verbinding
Op mijn ES8000 ook nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:11
Andere DNS server instellen helpt niet, want hij kan simpel geen verbinding maken. O wat lach ik hierom. Als Samsung ooit de servers omzet naar wat anders, en ja dat gaan ze doen. Zie bijvoorbeeld EA games die oude games gewoon uitzet.. Heb je geen straks flikker meer aan de SH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Dit is een bewezen work-around met een Synology server: Kids weer blij. Daar waar ik het technisch fout doe, please correct me, maar mijn TV werkt ermee:
  • Op je TV bij de internetinstellingen de DNS-server op manual zetten en het IP van je synology invoeren
  • Op je Synology: DNS Server installeren
  • Onder Resolution alles aanvinken:
    Bij Source-IP services heb ik 192.168.1.0/255.255.255.0 ingevoerd (mogelijk kun je het ook NIET aanvinken)
    als DNS-servers 8.8.8.8/8.8.4.4/Forward First invoeren
  • Dan bij zones een Masterzone "samsung.com" aangemaakt met 23.66.247.46 als master DNS-server.
    Dan onder source-records een A-type aangemaakt. "www" met hetzelfde IP-adres.

[ Voor 14% gewijzigd door Bolukan op 26-02-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:43
rickjehh schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:22:
Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en twijfel erg omdat het aanbod zo groot is. Nu zag ik vandaag dat de es8000 nog steeds geleverd wordt en ik moet zeggen dat ik het een prachtige tv vind. Nadeel is alleen dat het model al uit 2012 stamt. Mijn budget is max 900 euro. Ik zie overal in de reviews dat het een hele goede tv is dus mijn vraag is eigenlijk wat jullie zouden doen. Is de aanschaf van de es8000 nu nog een verstandige of zijn er tv's met dezelfde prijs kwaliteit verhouding te koop?
Leest de posts voor en na die van jezelf minimaal even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 09:12
Ben blij dat ik dit forum nu lees. Ik heb ook al 2 dagen geen internet op mijn ES7000 en ik heb al vanalles met het modem en router geprobeerd en ook al de TV + SH een complete reset gegeven. Alles dus voor niets geweest. Thanks Samsung :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 12:45
Pffffffffff weer een les geleerd eerst naar tweakers dus :9 hier bijna mn eu55es7000 uit het raam gegooid, eergister een probleem met mn router gehad en de dag erna geen internet meer op de tv alles op de kop gezet in huis!!! ...... nou das lkkr zoeken dus maar zoals ik hier lees kan alles weer netjes dichtgebouwd worden want het ligt gewoon aan samsung....lekker weer dit!!!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55
Bolukan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:47:
Dit is een bewezen work-around met een Synology server: Kids weer blij. Daar waar ik het technisch fout doe, please correct me, maar mijn TV werkt ermee:
  • Op je TV bij de internetinstellingen de DNS-server op manual zetten en het IP van je synology invoeren
  • Op je Synology: DNS Server installeren
  • Onder Resolution alles aanvinken:
    Bij Source-IP services heb ik 192.168.1.0/255.255.255.0 ingevoerd (mogelijk kun je het ook NIET aanvinken)
    als DNS-servers 8.8.8.8/8.8.4.4/Forward First invoeren
  • Dan bij zones een Masterzone "samsung.com" aangemaakt met 23.66.247.46 als master DNS-server.
    Dan onder source-records een A-type aangemaakt. "www" met hetzelfde IP-adres.
bedankt voor deze tip, net getest en het werkt _/-\o_

• knights16
stel tijdelijk 151.80.14.237 in als DNS server, dan kun je voorlopig weer kijken (zal een maand in de lucht blijven), deze tip die ik ergens las werkt :)

Overigens kon ik gisteren met de SH problemen wel nog Plexen :)
Totdat me vriendin opnieuw met me WiFi ging verbinden, toen was het klaar.

PVoutput

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26
Hier is de verbinden weer in orde, probleem lijkt opgelost!

• maurieske72
Nou bij mij is het nog niet helemaal opgelost,de meeste apps zijn weg en ik heb opeens een paar apps erbij staan die ik niet geïnstalleerd had.
Als ik apps wil downloaden blijft die hangen en gebeurt er niks.

Dus hij maakt nu dus wel verbinding met internet en de apps die er nog op staan kan ik ook openen en afspelen maar ik kan geen nieuwe apps downloaden,ff later op de dag proberen dan maar.

Verwijderd

Hier wertk alles weer 100% alle app's zijn trouwens hier nooit weg geweest, Plex werkte gisteren inderdaad.

@maurieske72 waarschijnlijk is je SH gereset dan krijg je ook dat effect dat er ineens nieuwe app's bij staan.

• mbb
  • Laatst online: 26-09 19:13

mbb

Netwerkverbinding werkt weer, maar de Wireless functie nog steeds niet - misschien wachten op volgende update?
(The next steo is to set up a wireless network using internal LAN adapter> Checking for Wireless Networks.
De Wifi Direct en Soft AP zijn ook niet meer selecteerbaar

Alle apps staan er wel nog

[ Voor 6% gewijzigd door mbb op 26-02-2015 11:58 ]

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Verwijderd

@Andreipad
Ja ik denk het ook dat die gereset is de SH.
Alles werkt hier nu ook weer en de oude apps wat ik geïnstalleerd had zijn ook weer terug,ik heb er ook een paar die ik niet geïnstalleerd had maarja dat maakt niks uit.
Wel werkt die RTL XL app nog steeds niet maar dat is al een paar weken zo,app start wel op maar als ik een programma wil kijken loopt de hele TV vast en kan ik hem alleen uitzetten als ik de stekker uittrek,vreemd.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:11:
Tja je kunt prutsen en proberen maar het probleem ligt bij Samsung.

Iedereen met in ieder geval een ES7000, ES8000, ES9000 hebben dit probleem.

De opmerking over wacht maar even 2 dagen staat op de FB pagina van Samsung Nederland.
Voeg daar ES6800 er ook maar bij toe :/

• Napsju
Mijn ES8000 en ES5410 werkt weer via de DNS van Google. Fijn!

Lekker!

• slooffmaster
maurieske72 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:57:
[...]

Op mijn ES8000 ook nog steeds niet.
Misschien scheelt het dat ik OpenDNS gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:56:
[...]

Voeg daar ES6800 er ook maar aan toe :/
Na het lezen van bovenstaande berichten ben ik thuis wezen testen.. Ook bij mij werkt het weer, met eigen DNS van de serviceprovider.. Niets aangepast dus.

Hierbij alleen maar de bevestiging dat Samsung lekker aan het prutsen is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 13:54
Toch vind ik het bijzonder dat je tv met een samsung server MOET :( verbinden om überhaupt op internet te kunnen. Had verwacht dat de apps lokaal zouden staan en niet gehost. Lees dit bericht vandaag pas en had er thuis ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dit misschien een voorteken van het volgende nieuws.

per 1 maart stopt Samsung met de app's Fitness en Kids, ter gevolge hiervan zullen alle gebruikers gegeven van deze app's verwijderd worden.

En zo kleedt men de SH weer wat verder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Plex versie 2.0000 is door Orca ingediend bij Samsung:-)

Eindelijk 720p, Plex Home en Trailer en Extra's support :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dat heeft even geduurd, nu maar hopen dat Samsung niet weer zo moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
knights16 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:42:
Plex versie 2.0000 is door Orca ingediend bij Samsung:-)

Eindelijk 720p, Plex Home en Trailer en Extra's support :)
Heb je een linkje waar je kan zien wat er allemaal is gewijzigd voor deze Samsung versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
Even kijken op de Plex fora:
https://forums.plex.tv/in...ews-its-in-here/?p=868166

Vooral de manual geeft een goed idee qua nieuwe vormgeving. Erg mooi geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een stuk beter geworden nu maar hopen dat er onder de huid geen fouten zitten anders wordt het weer zo'n lange weg als bij de vorig grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Alles werkt weer goed behalve die RTL XL app.
Hij start wel op maar als je een programma aanklikt en wilt kijken loopt de hele tv vast,heb op internet gezocht en lees dat weet ik hoeveel mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
maurieske72 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:35:
Alles werkt weer goed behalve die RTL XL app.
Hij start wel op maar als je een programma aanklikt en wilt kijken loopt de hele tv vast,heb op internet gezocht en lees dat weet ik hoeveel mensen hier last van hebben.
marieske72: kijk ook eens naar de RTL/Uitzendinggemist applicatie door een Nederlandse ontwikkelaar gebouwd: http://www.ugsamsungapp.nl/ , gratis en lost wellicht je problemen op.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook maar even de vraag neer gelegt bij Samsung op FB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem ligt bij RTL zelf zij werken aan een oplossing volgens Samsung, maar ik heb het gevoel dat RTL het weer andersom gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info en tips,ik zal een kijken naar die andere rtl app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marieske72: kijk ook eens naar de RTL/Uitzendinggemist applicatie door een Nederlandse ontwikkelaar gebouwd: http://www.ugsamsungapp.nl/ , gratis en lost wellicht je problemen op.
[/quote]
@knights16
Thanks voor de tip,ik heb hem erop gezet.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTL XL heeft op hun site een groot stuk staan over problemen bij Samsung die zouden verholpen zijn:

Samen met onze app ontwikkelaar hebben we een aanpassing gedaan in de RTL XL app voor Samsung Smart TV's, waarmee de afspeelproblemen verholpen moeten zijn. Laat ons via het contactformulier weten of dit het geval is.

Ervaar je nog steeds een probleem met de RTL XL app op een Smart TV van Samsung, vul dan ons contactformulier in en vermeld in de omschrijving graag de onderstaande punten. Dan kunnen wij je zo goed mogelijk helpen.
1.Welk probleem je precies ervaart met een duidelijke beschrijving.
2.Waar je dit ervaart, bijvoorbeeld bij welke video (titel en datum) of waar precies in de omgeving van je TV.
3.Het typenummer van je toestel, bijvoorbeeld: UE40EH5300.
4.Je internetprovider, bijv. UPC, Ziggo, KPN, etc.
5.De versie van de firmware, deze kun je bijvoorbeeld hier checken.
6.De type verbinding: bekabeld of via een WiFi netwerk.

Daarnaast kun je de volgende dingen proberen bij Samsung Smart TV's.
•Check of je de laatste firmware hebt geïnstalleerd.
•Check of je SmartHub op 'automatisch updaten' staat. Dit kun je checken door te gaan naar de Instellingen op het scherm binnen de SmartHub omgeving.
•Wanneer de SmartHub wel over de laatste versie beschikt, kun je deze omgeving resetten door naar instellingen te gaan via de Menu knop op je afstandsbediening. Let op dat je dit niet binnen de SmartHub omgeving doet, want anders kun je de optie niet selecteren.

https://rtlxl.zendesk.com...=RTL%20XL%20via%20Samsung

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Guys,

de Plex applicatie versie 2.0 is approved en is te downloaden vanuit de Samsung appstore.
Ik adviseer je om eerst de Plex applicatie te deinstalleren, televisie uit- en aan te zetten en vervolgens de installatie te doen.

Features:
-A completely redesigned app running in 720P (the old one was in 540P)
-Supports "Home" and fast user switching.
-Support Trailers and Extras.
-Supports Playqueue and Playlists. Now you can play thousands of files in a row. (No playlist creation -yet, only playback)
-This version has a gridview. This was something requested many times.
-The grid also supports filtering and sorting.
-A fancy looking preplay screen, where you can still change your settings like before, only nicer.
-The app is now "single server". This means that the app will look and work the same for remote content as for local. Shared Content is gone.
-You can now switch to a different server right from the home screen. Of course with applied security based on who is logged in.
-A new full screen music player, that will show you the artist background while playing music.
-Smart controls are now supported. Just point and click on what you want to do.
-A new High resolution Slideshow for photos, up to UHD quality if you have the hardware. Also comes with new transition effects.
-Menu sorting, always a hot topic. Now you can set it to Alphabetic or Grouped by type.
-Many overhauled features
If you really can't wait to see it, you can download the new manual right now. (it's on Dropbox, so limitations on downloading may occur)

Ziet er allemaal egr gelikt uit : )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de nieuwe Plex er op gezet, moet er wel erg aanwennen maar er zijn wel enkele mooie verbeteringen te zien.

Ook even met RTLXL bezig geweest maar daar nog geen verbetering gehaald, zal wel aan de FW liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:28:
Vandaag de nieuwe Plex er op gezet, moet er wel erg aanwennen maar er zijn wel enkele mooie verbeteringen te zien.

Ook even met RTLXL bezig geweest maar daar nog geen verbetering gehaald, zal wel aan de FW liggen
Ik ben ook blij met de Plex update, maar ervaar wel een vervelende bug dat na het afspelen van een tv serie en ik terugga naar het main menu Plex niet meer reageert. Niet iedereen schijnt hier last van te hebben.

Daarnaast moet je niet updaten naar V2 wanneer je een NAS met ARM cpu hebt. Dan is je Plex broken.
Ik geloof niet dat het RTLXL probleem iets is met de firmware van je TV.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er maar eens een mail richting RTL gedaan kijken waar zij mee komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:55:
Ik heb er maar eens een mail richting RTL gedaan kijken waar zij mee komen
Welke klachten heb jij ?
Ik heb met de unofficiele uitzendinggemist applicatie dat het geluid bij RTL4 programmas out of sync loopt na een ' commercial blok' . heel irritant.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt de TV geheel vast en moet hem uit zetten om weer wat te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:18:
Bij mij loopt de TV geheel vast en moet hem uit zetten om weer wat te kunnen doen.
Bij mij precies hetzelfde,ik moet zelfs de stekker eruit trekken want gewoon uitzetten lukt ook dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
knights16 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:13:
[...]

Welke klachten heb jij ?
Ik heb met de unofficiele uitzendinggemist applicatie dat het geluid bij RTL4 programmas out of sync loopt na een ' commercial blok' . heel irritant.
Ja dat heb ik ook bij die onofficiële app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze werken aan het probleem dus geduld.
Als evt oplossing wordt FW update gegeven, ze wijzen dus eigenlijk terug naar Samsung.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
:/ Is bij jullie na het terug online komen van de smarthub deze ook zo traag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt na de laatste storing van enkele weken terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
:-( Ja, inderdaad na die "storing"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is die een stuk sneller geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik heb nu al een paar dagen dat de Netflix app niet meer opent. Hij blijft maar laden. Andere apps doen het wel. Iemand anders deze problemen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 05:25
Ik heb firmware 2009 terug gezet en heb sindsdien geen problemen meer, behalve dat de officiele RTL XL app blijft hangen maar daar kan ik mee leven.

Mijn tv doet het nu weer goed dus voorlopig blijf ik op deze firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 05:25
By the way heeft iemand die 2017 firmware al getest? Zag ik net op de samsung website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen beschikbaar gekomen, nog geen reviews gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Via update van TV zelf ook beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
Dragunov schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:51:
Via update van TV zelf ook beschikbaar?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
2017.1 Zojuist geinstalleerd. smarthub installeerd ook direct opnieuw. Bij mij start de smarthub nu sneller op. Nu.nl werkt nog steeds niet jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Installatie gisteravond ook nog gedaan, SH had effen tijd nodig om te starten, maar moest niet geïnstalleerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is verdwijnen er vandaag ook wat zaken uit de SH.
ER zal dus wel een update komen/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Reeds changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Ben wel benieuwd naar de 2017.1 firmware... Wat is er nieuw? Krijgen we nu ook eindelijk netflix met witte ondertiteld :P (je mag blijven dromen toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen met 2017.1 FW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:05:
Ben wel benieuwd naar de 2017.1 firmware... Wat is er nieuw? Krijgen we nu ook eindelijk netflix met witte ondertiteld :P (je mag blijven dromen toch?)
Volgens mij worden de apps niet aangepast door een samsung firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt app's gaan niet via Samsung FW update's
Update's voor aap's moeten worden ingediend bij Samsung die test ze eerst als ze oke bevonden zijn gaan ze in de Smarthub.

En wat ik van de makers van PLEX heb vernomen zijn ze daar niet makkelijk in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van de SH, Kids en fitness zijn weg, ziet er nu wel raar uit, dat was toch best anders te doen, zodat het er wel een beetje uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik heb de komende 2 maanden geen toegang tot mijn tv dus ik ben benieuwd wat er allemaal gebeurt als ik hem weer aan zet :-).

Afgelopen week kreeg ik ineens een update. Ik hoop dat daarmee de problemen met de Netflix applicatie waren opgelost. Helaas dit was niet het geval. Ik krijg de app gewoon niet meer opgestart.Hopelijk doet die het weer in mijn nieuwe huis.
Pagina: 1 ... 58 ... 62 Laatste