Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
birdsong67 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 15:49:
zie geen verbetering van beeld, deze was, is altijd perfect er zijn wat apps toegevoegd onder smarthub
Gebruik jij ook een receiver via hdmi arc ? Er zit in 2009 namelijk een bug, als je een film met dd5.1 pauseert, en dan weer start stuurt de tv stereo geluid uit. Ik vroeg me af of die bug wellicht al gefixt is :)
Zo niet, dan blijf ik lekker op 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdsong67
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
ik heb geen externe receiver op mijn tv aangesloten dus kan ik je niet vertellen of deze bug is verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
birdsong67 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:09:
ik heb geen externe receiver op mijn tv aangesloten dus kan ik je niet vertellen of deze bug is verholpen
Ok, toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
Nieuws ivm Tizen voor deze reeks TV's wanneer je de volgende EK gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Sorry snap je vraag effe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 15:55

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Komt echt geen Tizen op deze serie tv's....

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dan hoeven we ook de nieuwste EKs niet te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251764

Zojuist via online-update de 2015 geïinstalleerd over de 2014. Hopelijk is nu het probleem van het geregeld vastlopen van de smarthub verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08
Dragunov schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:31:
Nieuws ivm Tizen voor deze reeks TV's wanneer je de volgende EK gebruikt?
Lijkt me wel.... We weten het binnenkort :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Anoniem: 251764 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:07:
Zojuist via online-update de 2015 geïinstalleerd over de 2014. Hopelijk is nu het probleem van het geregeld vastlopen van de smarthub verdwenen...
Bezig met updaten, had niet echt een update meer verwacht voor deze reeks TV's, toch niet voor deze zonder EK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al ervaringen met de FW 2015 ? Ik zit nog steeds op 2009, durf niet te update anders heb ik straks weer een TV die aan en uit gaat of om de paar tellen een nieuwe SH wil instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
SH moest een update krijgen, maar nog geen problemen voorlopig en zoals gewoonlijk geen changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke SH versie heb jij nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
FloRadix schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:36:
[...]

hier kun je versie 0000 en 2009 downloaden
Zijn die versies voor elke Samsung tv uit 2012? Of echt model specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je, je echt aan het type moet houden de 7000, 8000 en 9000 zijn veel luxer uitgevoerde TV's de FW's er van lijken mij dan ook heel anders als een samsung uit de lagere serie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Waar kan je dit nogmaals zien?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Versie Smart Hub: 4.615-5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik bij mijn 2009 FW ook dus de update zal nis met je nieuwe 2015 FW te maken hebben.
De 4.615-5.0 heb ik al een behoorlijke tijd, ondanks dat ik ook weer bijna dagelijks SH updates krijg.
Systeem lijkt gewoon niet stabiel en blijft zich zelf van nep updates voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
De apps installeren wel heel traag nu, al SH reset gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik heb m'n ES6800 ook naar 2004 geupdate..... spijt :( hij loopt nu steeds vast.
weet iemand hoe ik terug kan naar 2000.2 of dergelijk?

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 04-01-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dragunov schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:11:
De apps installeren wel heel traag nu, al SH reset gedaan
Lijkt allemaal nu mooi te lopen, SH start nu ook redelijk direct, wel een paar apps die ik niet wou toch door het strot geduwd, na installatie terug ervan gesmeten

[ Voor 17% gewijzigd door Dragunov op 04-01-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Anoniem: 427085 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:51:
Heb ik bij mijn 2009 FW ook dus de update zal nis met je nieuwe 2015 FW te maken hebben.
De 4.615-5.0 heb ik al een behoorlijke tijd, ondanks dat ik ook weer bijna dagelijks SH updates krijg.
Systeem lijkt gewoon niet stabiel en blijft zich zelf van nep updates voorzien.
Wat vervelend zeg.. hoeveel gebruik je SH ?
Wij kijken 's avonds een paar series en starten SH + Plex 2x per avond op maar hebben met firmware 2009 en 4.615-5.0 SH nooit updates die lijken op die van jouw.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de SH vrij veel, o.a. Plex, Hardware info, Buienradar, Videoland en nog een paar andere die ik wat minder gebruik.

Gisteren 3x een "update" gehad, ik heb geen software updates aan de TV zelf gedaan, wel kreeg ik gisteren ineens een Plex update.

Misschien is er een app die het veroorzaakt, dan zou ik ze stuk voor stuk uit moeten gaan zetten en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 21:23
Weet iemand hoe je de iconen in de smarthub in een andere volgorde kan zetten? Heb de ES7000 zonder kit.
Plex staat nu achteraan (blad 3 ofzo) en die zou ik graag vooraan willen hebben. Je kan wel naar rechts scrollen maar wil graag mijn eigen volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ga op de icoon staan en kies tools en ga je gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@knights16

vandaag weer een update, nu 4 app's verwijderd waaronder nu.nl en Deezers

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik vraag me af waarom ze zelf apps eropzetten en ervan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben niet duidelijk genoeg geweest denk ik de app's zijn er door mij afgehaald niet door Samsung.
Zie mijn idee 4 berichtjes terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Iedereen zonder de Evo kit zit nog opgeschept met een hele oude netflix toch? Ik heb van alles geprobeerd maar netflix bijwerken lukt maar niet (via Ulrich.es). Ik heb trouwens een es8000

Ps. Ik heb sm op Amerikaans gezet (nu weer terug op nl) en zie in hun appstore aan de hand van de screens dat netflix er anders uit ziet

[ Voor 27% gewijzigd door SYQ op 06-01-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
SYQ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:04:
Iedereen zonder de Evo kit zit nog opgeschept met een hele oude netflix toch? Ik heb van alles geprobeerd maar netflix bijwerken lukt maar niet (via Ulrich.es). Ik heb trouwens een es8000

Ps. Ik heb sm op Amerikaans gezet (nu weer terug op nl) en zie in hun appstore aan de hand van de screens dat netflix er anders uit ziet
In principe zou een gebruiker met een F of H serie en die zijn toestel geroot heeft een dump kunnen maken van de Netflix applicatie. Deze kan vervolgens weer geïnstalleerd worden door het binnentrekken van deze dump via de DEVELOPMENT user. Net zoals http://www.ugsamsungapp.nl/ .

Hope it helps!

Edit: Ulrich.ES interessant website :-)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Wow ik kende dat niet. Ik heb een ES7000 zonder Evo kit en ik gebruik Netflix elke dag. Ik baal er van dat de app zo slecht is. Vaak moet ik de app (meerdere keren) afsluiten en weer opnieuw openen voordat ik iets kan afspelen. Als iemand met een F of H serie de app kan sharen zou ik dit graag willen proberen! Ik weet nog niet hoe... maar dat is een volgend probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LockTar schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:38:
Wow ik kende dat niet. Ik heb een ES7000 zonder Evo kit en ik gebruik Netflix elke dag. Ik baal er van dat de app zo slecht is. Vaak moet ik de app (meerdere keren) afsluiten en weer opnieuw openen voordat ik iets kan afspelen. Als iemand met een F of H serie de app kan sharen zou ik dit graag willen proberen! Ik weet nog niet hoe... maar dat is een volgend probleem :-)
Hetzelfde geldt voor mij... ik zou het graag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Yes, ben ik ook recent achtergekomen. Even inloggen als develop in SmartHub en je kan userapps installeren bv via ullrich.es. Netflix lukt alleen niet, die zit waarschijnlijk diep id firmware oid. Switchen naar US store heeft ook niet geholpen om Netflix te updaten.

Rooten en al dat vage onzin zoals SammyGo ga ik niet doen op een TV van 2000 euro wat ik toen kwijt was :) Dan maar geen SmartHub voor mij. Gister al goed lopen zweten omdat ik geen digitale zenders meer kon kijken na een firmware update. Bleek dat ik de cammodule slot in zn geheel eraf moest trekken en weer terug plaatsen

Maar enige reden waarom ik Netflix wilde bijwerken is omdat ik niet kan verbinden met telefoon/tablet (android of iphone). Connectie is er wel, de app start ook netjes op als ik via tablet/telefoon op play druk maar daarna doet die niks meer. Bij kameraad die LG heeft werkt het wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vindt dat Samsung gewoon een heel slecht product levert voor de ES modellen je betaald een berg geld en je hebt alleen maar problemen.
En als je het meld, ja reset doen meneer, ja dat helpt niet.
Dan moet er een monteur langs komen, laat maar die is al 5x gweest en die komt ook niet verder dan resetten. En nu moet ik hem ook betalen.

Kreeg vandaag weer een update van de SH, maar weer een heel stel app's er afgehaald kijken of er 1 bij zit die het herinstalleren veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 427085 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:55:
Ik vindt dat Samsung gewoon een heel slecht product levert voor de ES modellen je betaald een berg geld en je hebt alleen maar problemen.
Dan moet er een monteur langs komen, laat maar die is al 5x gweest en die komt ook niet verder dan resetten. En nu moet ik hem ook betalen.

Kreeg vandaag weer een update van de SH, maar weer een heel stel app's er afgehaald kijken of er 1 bij zit die het herinstalleren veroorzaakt.
Waarom ontbind je de koop niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na 2 1/2 jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dat is wel een beetje laat, ja.

Volgens mij had je veel beter al in een vroeg stadium de koop kunnen ontbinden. Ik heb dit ook eens met een laptop gehad. Alhoewel de laptop al ruim een jaar in mijn bezit was en in die tijd probleemloos heeft gewerkt, begon het moederbord kuren te vertonen. Het moederbord zou toen tweemaal gerepareerd zijn waarna het defect nogmaals ontstond. Ondertussen was ik de laptop toen al zo'n 8 weken kwijt aan reparaties waarna ik terug naar de winkel ben gegaan en heb verteld de koop te willen ontbinden.

Gelukkig werd hier geen probleem van gemaakt en heb ik het volledige! bedrag terug gekregen. Daarmee heb ik vervolgens een nieuwe laptop gekocht.

Dit zal uiteraard verschillen per winkel, maar toch zou ik het altijd proberen als een defect blijft bestand. Je hebt immers recht op een product dat goed werkt. Als keer op keer problemen ontstaan, en of dat nou de hardware is of de software, is het product eigenlijk gewoon defect.

Als ik jou was, zou ik het probleem nogmaals aankaarten bij de verkoper. Vermeldt daarbij dat het toestel nog altijd niet goed werkt en je sterk vermoedt dat het toestel al defect was bij aankoop en jij recht hebt op vervanging. Het aantal "reparaties" wat is uitgevoerd zou ook al voldoende bewijs moeten leveren dat het toestel nooit goed heeft gewerkt en jij dus een defect product hebt.

Je moet er geen genoegen mee nemen dat de garantie voorbij zou zijn. In Nederland geldt geen garantietermijn van 2 jaar maar heb je recht op een goed product naar de verwachte levensduur van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 14:14
Anoniem: 427085 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:55:

Ik heb die hele trage zooi aan "apps" nooit gebruikt. En ik ben dan ook zeer tevreden met de televisie. Het is volgens mij ook niet zozeer de hardware die slecht is, maar de software (herinner m'n Samsung S3 met stock software nog). Maar ik begrijp je frustratie volkomen. Ik zou ook enorm over de zeik zijn. De functionaliteiten waarvoor jij betaald hebt werken niet naar behoren. Maar ik denk wel dat ik binnen enkele maanden met problemen die verkoper (die verantwoordelijk is) over de toonbank had getrokken. 2,5 jaar aanmodderen met een disfunctioneel product is ook niet echt slim. Recht heb je in principe, maar vaak moet je het wel zelf halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik kan me wel vinden in Andreipad's frustratie... heb eerst laptop > tv met een hdmi kabel verbonden omdat m'n netwerk niet goed was... toen had ik m'n netwerk eindelijk goed, werkte die ingebouwde mediaspeler voor geen meter... na een paar weken toch redelijk werkend gekregen met serviio en plex, enige frustrerende was en wat altijd is gebleven, is dat hij telkens de SH en SH apps update waardoor je 5~10 minuten aan het wachten bent (en daarna loopt ie meestal vast)... en laatst dus een FW update gedaan waardoor Serviio helemaal niet meer werkt.... |:(
Heb deze week maar een externe mediaplayer gekocht want was het nu helemaal zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is niet zo dat ik die 2 1/2 jaar helemaal niks onder nomen heb, Er is regelmatig contact geweest met Samsung en dealer, de TV is nagenoeg vervangen.
Na iedere vervanging ging het een paar maanden goed.
Het leek naar de laatste vervanging (nieuw moederbord), enkele maanden terug, allemaal goed te werken, helaas sinds 2 weken is het weer problemen met de SH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 427085 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:40:
Het is niet zo dat ik die 2 1/2 jaar helemaal niks onder nomen heb, Er is regelmatig contact geweest met Samsung en dealer, de TV is nagenoeg vervangen.
Het leek naar de laatste vervanging (nieuw moederbord), enkele maanden terug, allemaal goed te werken, helaas sinds 2 weken is het weer problemen met de SH.
Kortom: Weer teruggaan en vervanging of reparatie eisen zonder betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 08-05 14:14
ArcticWolf schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:22:
Ik kan me wel vinden in Andreipad's frustratie... heb eerst laptop > tv met een hdmi kabel verbonden omdat m'n netwerk niet goed was... toen had ik m'n netwerk eindelijk goed, werkte die ingebouwde mediaspeler voor geen meter... na een paar weken toch redelijk werkend gekregen met serviio en plex, enige frustrerende was en wat altijd is gebleven, is dat hij telkens de SH en SH apps update waardoor je 5~10 minuten aan het wachten bent (en daarna loopt ie meestal vast)... en laatst dus een FW update gedaan waardoor Serviio helemaal niet meer werkt.... |:(
Heb deze week maar een externe mediaplayer gekocht want was het nu helemaal zat.
Vreemd, want ik herken me daar dus echt niet in. De enige reden dat ik nog geen eigen htpc (behalve een Raspi) of mediaspeler heb, is dat de mediaplayer van de Samsung TV prima z'n werk doet. Enige waar ik wel eens problemen mee heb is dat de mediaplayer de voorkeur geeft aan ingebakken mkv subs, t.o.v. srt subs die ik zelf heb gedownload (dat is sowieso al vreemd, maar helemaal apart is dat je de srt dan ook niet handmatig kan kiezen). Maar daar valt mee te leven (mkv subs verwijderen).

Die SH updates heb ik nu ook eens in 1-2 weken, dat is inderdaad irritant, maar ik ervaar geen vastlopers o.i.d.

Ik heb overigens een UE40ES6300.
Anoniem: 427085 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:40:
Nee, dat begrijp ik ook wel. Ik weet dat je veel contact met ze gehad hebt en ik vind het prijzenswaardig dat je niet écht boos (agressief) bent geworden en direct (onder dreiging van ombudsmannen en advocaten) een nieuwe tv hebt ge-eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-05 22:18
Deze week heb ik de defecte wifi module van mijn 46ES7000 vervangen. Voor wie daar ook tegenaan loopt en een beetje handig is, zet ik even snel op een rijtje wat ik heb gedaan. Deze klus zelf uitvoeren is niet moeilijk maar natuurlijk op eigen risico :)

Symptomen:
Wifi deed het wel (wat brak) maar de instellingen kon ik helemaal niet meer wijzigen, ook kon ik de status van de netwerkverbinding niet meer controleren. Na een volledige reset kon ik ook helemaal geen nieuwe wifi connectie instellen.

Benodigd:
- 1x WIDT-20R (online besteld via www.samsungonderdelen.com, gevonden via de Samsung Support pagina’s), kosten rond de EUR 50,00
https://drive.google.com/...DT21sNlU/view?usp=sharing
- 1x kruiskop schroevendraaier
- wat geduld en 30 minuten tijd

Stappen:
- Alle boutjes van de metalen achterplaat losschroeven en deze plaat optillen. Wees voorzichtig met de connector van de CI+ module!
- grote witte connector van de printplaat net onder de camera loshalen
- 2 boutjes waarmee deze printplaat vastzit losschroeven
https://drive.google.com/...0bnlMTWM/view?usp=sharing
- alle boutjes waarmee de kunststof achterplaat vastzit losschroeven
- voorzichtig (beginnend aan de bovenkant bij de camera) de kunstof achterplaat “openklappen”, scharnierend om de onderzijde. Let op alle kabels die daar lopen!
https://drive.google.com/...RUmhuSWc/view?usp=sharing
- aan de linker onderzijde zie je de wifi module die je gemakkelijk losmaakt door 1 boutje los te draaien en de connector los te maken
https://drive.google.com/...qcnlydnM/view?usp=sharing

Om alles weer in elkaar te zetten de bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde aflopen :P
- let er bij het "dichtklappen" van de kunststof achterplaat op dat de kabels rond de speakers (onderaan) niet klem komen te zitten
- denk ook aan de kabel van de camera dat die niet bekneld raakt!
- zet de connector voor de CI+ module er voorzichtig weer in door eerst de twee haakjes in hun sleufjes te steken en daarna pas de connector door de sleuf van de achterplaat heen duwen.

Nadat alles in elkaar zit kun je gewoon je wifi opnieuw instellen.

[ Voor 26% gewijzigd door slooffmaster op 05-01-2018 14:57 . Reden: Aanvullende suggestie en Google Drive urls voor plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
wauw, te gek! thanks voor de guide en duidelijke afbeeldingen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
Graag gedaan! Ben zelf blij dat ik weer draadloos kan Plex'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk ook even aan het draadje van de camera daar is het hier de eerste keer mee fout gegaan die zat tussen de rand en veroorzaakte ook weer storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Goede handleiding! Ik heb gewoon bekabeling maar apparaten open maken is altijd geinig. Toevallig dit weekend mijn combi oven nog uit elkaar gehaald. Maakte al een jaar ontzettend veel herrie als hij aan stond (zowel oven als magnetron). Even uitzoeken, motor fixen en weer in elkaar. Nu helemaal stil! BETER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Laatst online: 15-01-2023
Wegens een klein ongelukje zit er een ster in mijn Samsung UE46ES7000 (NL) Smart TV. Gelukkig was de TV verzekerd en heb ik er een Samsung 48HU7500L voor terug mogen kopen. Ik mocht echter de UE46ES7000 houden.

Ik twijfel tussen hem laten maken en dan verkopen of inclusief ster te verkopen. Zodra ik hem laat maken komen uiteraard de kosten en de marge van de reparateur weer bij de verkoopprijs. Weet iemand wat ongeveer de kosten zijn van het vervangen van een 46ES7000-scherm?

(Voor de liefhebber staat-ie nu trouwens ook bij de Vraag&aanbod van Tweakers :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
En dit is dan in de fabriek bandwerk, als je dan ziet op wat er allemaal moet gelet worden als je TV terug samensteekt (lees: knellen kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De afgelopen dagen steeds weer app's van de SH verwijderd en nu al 3 dagen geen updates gehad, zou er dan een app zijn die dwars ligt, we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
/teleurstellende modus: Volgens een artikel van CNET (http://www.cnet.com/news/...older-smart-tvs-ces-2015/) komt Tizen niet naar de ES of de F series middels de evolution kit. Ik was altijd pro-samsung maar een evolution kit lanceren in 2012 met de boodschap dat software updates op deze wijze beschikbaar blijven, maar dit niet nakomen is teleurstellend.

De tijd zal ons leren of deze informatie klopt..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
knights16 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:20:
/teleurstellende modus: Volgens een artikel van CNET (http://www.cnet.com/news/...older-smart-tvs-ces-2015/) komt Tizen niet naar de ES of de F series middels de evolution kit. Ik was altijd pro-samsung maar een evolution kit lanceren in 2012 met de boodschap dat software updates op deze wijze beschikbaar blijven, maar dit niet nakomen is teleurstellend.

De tijd zal ons leren of deze informatie klopt..
Die smart interface lekker lings laten liggen. ;w

Mijn smarthub moet elke dag updaten voordat ik het kan gebruiken.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 12-01-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Heb sinds gisteren een Minix x8-h plus met een Synology DS215j (wel ff wat werk om alles goed in te stellen) maar wat een verademing vergeleken met SH! _/-\o_ alles gaat gewoon instant! 1080p films/series openen, youtube streamen etc... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Dacuuu schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:39:
[...]

Heb je toevallig een firmware ersie hoger dan 2009?
In dat geval terug flashen naar 0000 en daarna 2009 erop. Links van de firmware staat hier wel in het topic.
Hard reset via service menu en dan zou het verholpen moeten zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
knights16 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:43:
[...]

Heb je toevallig een firmware ersie hoger dan 2009?
In dat geval terug flashen naar 0000 en daarna 2009 erop. Links van de firmware staat hier wel in het topic.
Hard reset via service menu en dan zou het verholpen moeten zijn.
Ik heb: T-MST10DPEUC-2004.1 geïnstalleerd staan. Dit is niet de nieuwste firmware? Volgens de website van Samsung wel. Het gaat trouwens om een ES6710 model.

[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 13-01-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet niet of de FW's van de 6**** gelijk loopt me de 7000 en 8000 serie ik denk het niet want de 7 en de 8000 serie hebben wat meer mogelijkheden dan een 6000 serie model o.a camara, Evo kit, Stem en bewegings besturing.

Voor de 7000 en 8000 serie geldt dat men kiest voor de inmiddels oude FW 2009 omdat die het meest stabiel is, niet alleen volgens gebruikers maar ook volgens de Nederlandse service dienst van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Dacuuu schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:15:
[...]

Ik heb: T-MST10DPEUC-2004.1 geïnstalleerd staan. Dit is niet de nieuwste firmware? Volgens de website van Samsung wel. Het gaat trouwens om een ES6710 model.
Ah..ik dacht dat het om een es7000 of 8000 ging. Ik kan je helaas dan ook niet verder helpen.
Heb je al een hard reset geprobeerd?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu al bijna een week geen nep updates gehad van de SH, dus het loont de moeite om te kijken welke app's je echt gebruikt, ik heb er zo'n 10 verwijderd die ik zelden gebruikte en misschien heeft er daar 1 tussen gezeten die een probleem gaf.

Enkele ga ik nu terug plaatsen 1 voor 1 en steeds een paar dagen er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Dacuuu schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:39:
[...]

Same here, elke dag updaten... daarom maar een mediaplayer/NAS combi aangeschaft, was het na de laatste FW update (daarna deed Serviio het niet meer) helemaal zat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al nieuws gevonden over de nieuwe 2015 EVO kit voor de ES ?

Er is veel gedoe over de nieuwe Tizen, veel gebruikers voelen zich bedonderd omdat Samsung heeft gezegd dat je met de ES7000/8000/9000 altijd uptodate blijft na 2 EVO kit's stapt men daar dus nu al vanaf.
En doet men een beetje onderhoud via de EVO's maar Tizen nee.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 18-01-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Heb net dezelfde vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nu wel gevonden op Deense site, dus even door de vertaler smijten als je het artikel wilt lezen, maar de EK 2015 zou met Tizen komen...

Release tweede kwartaal 2015

http://www.flatpanels.dk/...on=showfull&id=1420883021

Of deze link in het Engels (nu pas gevonden):

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1420882345

[ Voor 27% gewijzigd door Dragunov op 19-01-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Anoniem: 427085 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:22:
Iemand al nieuws gevonden over de nieuwe 2015 EVO kit voor de ES ?

Er is veel gedoe over de nieuwe Tizen, veel gebruikers voelen zich bedonderd omdat Samsung heeft gezegd dat je met de ES7000/8000/9000 altijd uptodate blijft na 2 EVO kit's stapt men daar dus nu al vanaf.
En doet men een beetje onderhoud via de EVO's maar Tizen nee.
http://www.cnet.com/news/...older-smart-tvs-ces-2015/

Hier staat idd alleen iets over updates van apps als je bovenstaand bericht leest....

Quote:
'Owners of prior-year Samsung smart TVs, such as 2013 and 2012, won't be able to upgrade to Tizen, the company said. Still, Samsung plans to keep updating and supporting apps for its older smart TVs, Stinziano said Monday.'

Erg matig en als dit echt zo is komen ze hun belofte niet echt na van minimaal 4 jaar updates/ evolutio kits... Ik was van plan om de 4e kit te gaan kopen... :s

http://nl.hardware.info/n...-voor-2012-televisies-aan
Quote:
'Samsung beloofde de ES-modellen van 2012 minimaal vier jaar lang van updates te voorzien en lijkt daar nu inderdaad een begin mee te maken. '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dragunov schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:05:
Nu wel gevonden op Deense site, dus even door de vertaler smijten als je het artikel wilt lezen, maar de EK 2015 zou met Tizen komen...
Klopt maar alleen als je een 2014 TV hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Anoniem: 427085 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:24:
[...]

Klopt maar alleen als je een 2014 TV hebt
Als dit echt zo is, vind ik dat echt een hele slechte zaak van Samsung! Zo maak je echt naam als onbetrouwbaar bedrijf!! :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Net of Samsung daar iets om geeft.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owners of prior-year Samsung smart TVs, such as 2013 and 2012, won't be able to upgrade to Tizen, the company said. Still, Samsung plans to keep updating and supporting apps for its older smart TVs, Stinziano said Monday.

Updated at 1:30 p.m. and 2:45 p.m. PT on Jan. 7 with information about Evolution Kits being available to update 2014 TVs to Tizen.

Bron: http://www.cnet.com/news/...older-smart-tvs-ces-2015/

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 19-01-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Dacuuu schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:56:
Net of Samsung daar iets om geeft.. :+
idd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Anoniem: 427085 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:01:
Owners of prior-year Samsung smart TVs, such as 2013 and 2012, won't be able to upgrade to Tizen, the company said. Still, Samsung plans to keep updating and supporting apps for its older smart TVs, Stinziano said Monday.

Updated at 1:30 p.m. and 2:45 p.m. PT on Jan. 7 with information about Evolution Kits being available to update 2014 TVs to Tizen.

Bron: http://www.cnet.com/news/...older-smart-tvs-ces-2015/
Je valt in herhaling... 8)7 zie een paar posts hier boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 14:16
Is het iemand al gelukt om de kleur van de Netflix subs te veranderen van geel naar iets anders? Ik heb op de website van Netflix de subs veranderd naar wit met zwarte rand, maar op mijn TV blijven de subs geel.

Erg vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
GreX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:04:
Is het iemand al gelukt om de kleur van de Netflix subs te veranderen van geel naar iets anders? Ik heb op de website van Netflix de subs veranderd naar wit met zwarte rand, maar op mijn TV blijven de subs geel.

Komt omdat jij (en ik) nog de oude netflix versie hebben. Netflix wijst met de vinger naar Samsung, en Samsung naar Netflix. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 14:16
Dacuuu schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
[...]

Komt omdat jij (en ik) nog de oude netflix versie hebben. Netflix wijst met de vinger naar Samsung, en Samsung naar Netflix. :+
Hopelijk is dat vingergewijs dan eens snel over en brengen ze nieuwe versie uit. Best vervelend dit. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
GreX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:04:

Eventueel kun je eens informeren in het Samsung F forum draadje of daar iemand zijn Samsung geroot heeft. Volgens mij kun je dan de Netflix applicatie kopieren en middels een webserver weer importeren op je ES series.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Laatst online: 15-01-2023
knights16 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Eventueel kun je eens informeren in het Samsung F forum draadje of daar iemand zijn Samsung geroot heeft. Volgens mij kun je dan de Netflix applicatie kopieren en middels een webserver weer importeren op je ES series.
Of als workaround:
als je een Chromecast hebt, netflix openen op je telefoon en streamen naar de TV. Dan heb je wel witte ondertitels... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou graag met mijn bluetooth hoofdtelefoon koppelen met mijn es8000. Tijdens het gebruik van de hoofdtelefoon moet de audio tevens door de televisie speakers worden weergegeven.

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
guys i have downgraded my ue46es8090 with the firmware 0000
now i cant choose the option channel in the menu and also i cant choose the option reset
can someone please help me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
First you need to upgrade to a production version, eg version 2009 is quite stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Slooffmaster sorry kan ook nederlands had copy paste gedaan

Ik heb de tv downgrade naar 0000 en vervolgens naar 2003.1 dacht ik maar ik zit nu met een probleem ik had via de service menu factory reset gedaan en sindsdien kan ik bij de menu van mn tv geen kanaal meer kiezen is en bij zelfdiagnose geen resetten meer als ik via de service menu factory reset doe dan start mn tv opnieuw op maar blijft bij een zwart scherm dus geen smart tv logo en geen setup wizard.. kan iemand voor mij fotos maken van de service menu instellingen zodat ik die kan nalopen please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of het mogelijk is om via het service menu in te stellen dat wanneer de hoofdtelefoonuitgang van de tv wordt gebruikt, het geluid van de tv niet wordt gedempt?

Bestaat daar een methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10-2023
essage=43702572,noline]wijnkuip schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:19[/message]:[/b]
Weet iemand of het mogelijk is om via het service menu in te stellen dat wanneer de hoofdtelefoonuitgang van de tv wordt gebruikt, het geluid van de tv niet wordt gedempt?

Bestaat daar een methode voor?
[/quote]
Ik heb mijn handleidng voor u bekeken, maar het ziet er naar uit van niet. Wat is voor u de overweging een hoofdtelefoon aan te sluiten en dan evengoed ook de tv speakers te laten werken? Hieronder treft u de gekopieerde tekst uit de Handleiding.

Aansluiting - Hoofdtelefoon "Beschikbaarheid verschilt per model en regio. Controleer voordat u externe apparaten en kabels op de tv aansluit het modelnummer van de tv. Aan de achterkant van de tv bevindt zich een sticker met het modelnummer. De methode van aansluiting kan per model anders zijn. Raadpleeg het diagram en sluit de hoofdtelefoon aan op de hoofdtelefoonuitgang. Gebruik alleen een hoofdtelefoon met een TRS-aansluiting met 3 geleiders. Het volume van de hoofdtelefoon en het volume van de televisie worden onafhankelijk van elkaar geregeld. Terwijl de hoofdtelefoon is aangesloten, worden de luidsprekers van de televisie gedempt en zijn bepaalde opties voor Geluid uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het gezin heeft iemand slecht gehoor. Een koptelefoon is dan handig, maar dan moet de rest van het gezin ook audio via de tv-speakers kunnen horen... Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al eens wat geprobeerd met een USB headset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:26:
Al eens wat geprobeerd met een USB headset ?
Tnx. Ik zal inderdaad eens een USB headset lenen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
Anoniem: 251764 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:31:
[...]

Tnx. Ik zal inderdaad eens een USB headset lenen om te proberen.
Als het goed is, zit er achter de tv ook een AUDIO UIT zal een 3,5 mm aansluiting zijn waarvan vaak dmv draadverbinding een versterker wordt aangekoppeld. U zou eens kunnen proberen of deze optie werkt. Wellicht heeft u een mp3 speler of walkman met een koptelefoontje. Dan is het even zaak die dan even aan te sluiten op de AUDIO UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een digital out daar op zal een koptelefoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
Anoniem: 427085 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:58:
Dat is een digital out daar op zal een koptelefoon niet werken.
Dan zou ik mij vergissen. Ik dacht dat de Digital out dmv een Optische aansluiting gerealiseerd word.
en Als er een audio out is, deze dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee welke je dan bedoelt er is een Optical en een koptelefoon aansluiting geen extra audio uit volgens mij

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1335266386.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troltrader
Anoniem: 427085 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:24:
Geen idee welke je dan bedoelt er is een Optical en een koptelefoon aansluiting geen extra audio uit volgens mij

[afbeelding]
Je hebt helmaal gelijk..excuus voor de verwarring die ik veroorzaakt heb. Ik was er van overtuigd dat er een audio uit aanwezig was. Op mijn huidge tv zit deze mogelijkheid er en had echt in mijn geheugen staan dat dit bij de 55es7000 ( deze heb ik februari jl vervangen ) ook het geval was. Heb er zelfs het boekje op nageslagen - dat ik nog in pdf bestand heb- .
Mocht de usb optie niet werken, zou er overwogen kunnen worden - mits er een geschikte audio in de buurt is met koptelefoonaansluiting- de Optical uitgang te gebruiken. Is natuurlijk wel een hoop extra gedoe maar wellicht dan toch ook een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
http://nl.hardware.info/r...ed-tizen-apps-en-upgrades
Heb je een tv uit 2012, 2013 of 2014 die geschikt is voor Samsung's Evolution Kit of gebruikmaakt van een One Connect Box, dan zal je die televisie in de loop van dit jaar kunnen upgraden naar het 2015 platform, inclusief Tizen dus. Over prijzen voor de upgrade kits kon Samsung nog niets zeggen. Het afgelopen jaar kostten de upgrade kits voor de full hd en ultra hd modellen respectievelijk 249 en 399 euro, maar dat biedt dus geen garantie voor de prijsstelling dit jaar.
HEEL GOED NIEUWS DUS!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Dragunov op 09-02-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is inderdaad heel goed, nieuws nu nog een prijs en dan eens kijken of de ES toch een kit gaat krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
wauw, ben benieuwd of dit echt allemaal gaat gebeuren.
ik vond het al vreemd dat men dit initieel niet leek te gaan doen, je kunt op nieuwe hardware toch gewoon tizen draaien dacht ik.

nice :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen of zo'n kit de diepte van de tv vergroot. Ik heb mijn es8000 met zo'n vögel-mount erg dicht tegen de muur gemonteerd zitten. Ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n kit niet te dicht tegen de muur mag zitten vanwege koeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik denk van niet hoor, maar zit mooi in de uitsparing.

Maar zelf nog geen Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Een kit tussen de 249 en 399 euro. Pff dat is echt gigantisch veel voor zo klein ding. Je hebt er dan alleen andere apps voor en hopelijk een besturingssysteem wat wel stabiel is...

Ik heb een tv van 2012. Als de kit dan eind 2015 uitkomt (Ik verwacht niet eerder want anders hadden we hem al gezien op de CES), is mijn tv al weer op 50% van mijn verwachte levensduur.
Voor die prijs wacht ik liever even en koop ik een nieuwe tv waar de smart tv al is geupgrade. De nieuwste tv's zijn een stuk goedkoper en zijn ook smart tv. 3D boeit me niet. Heb ik nu 2 of 3 keer gebruikt.

Daarnaast (geen argument voor de rest), heb ik een Xbox One dus heb ik al veel apps die ik gebruik op mijn tv en straks met Windows 10 heb je alle universal apps ook op je Xbox One. De Xbox One is 300 euro dus dat is even duur als de kit los. Je hebt trouwens nog wat aan je xbox als je blue ray speler of tv kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
LockTar schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:40:
Een kit tussen de 249 en 399 euro. Pff dat is echt gigantisch veel voor zo klein ding. Je hebt er dan alleen andere apps voor en hopelijk een besturingssysteem wat wel stabiel is...

Ik heb een tv van 2012. Als de kit dan eind 2015 uitkomt (Ik verwacht niet eerder want anders hadden we hem al gezien op de CES), is mijn tv al weer op 50% van mijn verwachte levensduur.
Voor die prijs wacht ik liever even en koop ik een nieuwe tv waar de smart tv al is geupgrade. De nieuwste tv's zijn een stuk goedkoper en zijn ook smart tv. 3D boeit me niet. Heb ik nu 2 of 3 keer gebruikt.

Daarnaast (geen argument voor de rest), heb ik een Xbox One dus heb ik al veel apps die ik gebruik op mijn tv en straks met Windows 10 heb je alle universal apps ook op je Xbox One. De Xbox One is 300 euro dus dat is even duur als de kit los. Je hebt trouwens nog wat aan je xbox als je blue ray speler of tv kapot gaat.
Ik heb in 2012 een 40 inch tv gekocht van Samsung, was toen 600 euro met 3d. Dat gebruiken wij erg veel. Merk nu alleen dat ik een grotere tv wil, maar zal hier nog even mee wachten tot de UHDTV nog wat zakken.

Denk wel dat ik volgende keer een tv neem die wat duurder is, de beeldkwaliteit zal dan ook wel mooier zijn.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een dure TV hoeft natuurlijk niet altijd een beter beeld te geven, je betaald ook voor de evt extra's die er op een duurder type zitten, zoals b.v spraak besturing, en bewegings besturing.
Ongeacht of je daar wat aan hebt :-)

Mijn broer heeft een Samsung TV die ongeveer de helft koste wat de mijne koste, en hij zegt zelf dat de mijne een veel beter beeld geeft, maar dat het prijs verschil daarvoor wel erg groot s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 10:03
Goed nieuws? Wéér een ander OS met shitty apps (als ze er al zijn). Ze zouden er gewoon Android op moeten zetten en verder niet aan sleutelen. Maar nee, Samsung moet de consument altijd met shitzooi opzadelen. Die Smart-TV functionaliteit is een aanfluiting. Instabiel met troepapps.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 11-02-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik vind het persoonlijk goed.

Tizen is een minder zwaar OS of dat er nu op staat en hierbij komt dat er streaming komt van PS spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Voor mij geen tv meer met smarthub, tizen, of andere rotzooi software van fabrikant zelf want het maakt niet uit wat er op staat van apps. Neem nu Netflix, de app wordt niet meer g e - update en wie bepaald dit ? Ja Samsung. Ik heb met heel dat smarthub gedoe niks dan problemen gehad, als ze hem dan updaten word het allemaal nog erger. Bij mij Is de Internet stekker er uit, chromecast erin en werkt altijd en het mooie 38€ ! Dat tizen verhaal zal ook weer snel in de kast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Pagina: 1 ... 57 ... 62 Laatste