Ik hoopte alleen dat er misschien wat nieuwe updates waren van de apps. Ik kreeg deze week wel een update voor Plex. Helaas is Netflix nog steeds een beetje bagger met navigeren. Het werkt wel maar voor de rest... De rest gebruik ik niet :-D.
Ik ben echt /klaar/ met die *** updates van SH, het gebeurt altijd wanneer je het niet wilt! Zit je 5 minuten te wachten tot ie een keer geupdate is, volgende dag weer en als je pech heb dezelfde avond nog een keer
echt een slecht systeem..
ArcticWolf, heb jij al die nieuwe 2014.2 versie?
jaLockTar schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:28:
ArcticWolf, heb jij al die nieuwe 2014.2 versie?

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 09-09-2014 11:57 ]
Hmmm moet echt aan specifieke batch liggen want ik heb gelukkig (niet lullig bedoelt) nergens last van. Ik heb nog niet 2014.2 geinstalleerd (of hij moet dat hebben gedaan zonder dat ik het weet) maar als er geen voordeel is doe ik dat ook niet.
Verwijderd
2009 zorgt er op 1 of anderre manier ook voor dat de SH steeds geupdate wordt.
@LockTar: het is altijd direct na het aanzetten van de TV als je dan op de SH drukt krijg je de update melding niet als je eerst 5 tot 10 minuten TV kijkt.
@LockTar: het is altijd direct na het aanzetten van de TV als je dan op de SH drukt krijg je de update melding niet als je eerst 5 tot 10 minuten TV kijkt.
Helaas heeft de ervaring wel geleerd dat een Firmware update wel degelijk de Smart Hub in de weg kan zitten. Ondanls het feit dat beide updates los van elkaar staan, is het dus zo dat het niet als vanzelf sprekend kan worden aangenomen dat na een Firmware update de Smart Hub probleemloos blijft werken.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:26:
Klopt FW software en SH software staan los van elkaar.
Verwijderd
2 maanden geleden de tv tweedehands gekocht zonder problemen. Na een reset van de tv aangezien ik af wilde van de instellingen van de vorige eigenaar, kreeg ineens problemen met het plots afsluiten van de tv en ook weer opstarten. Uiteindeljjk op dit forum beland en 2014.2 firmware upgrade via USB stick uitgevoerd.
TV valt nu maximaal 2 tot 3 keer uit en speelt dan 4 uur door (dat weet ik aangezien de 4 uur is ingesteld om dan uit te gaan, aangezien ik de radio aan heb staan en als ik die vergeet uit te doen, dan gaat de TV uit)...
De FW die in eerste instantie erop stond was 2009.2, maar gaf na de reset problemen. Ook de 2014.2 geeft problemen, maar ipv continu te herstarten en smarthub opnieuw te installeren, installeert hij maar 1 x de hub opnieuw en herstart dus max 2 a 3 keer. Helaas in tegenstelling tot met FW 2009.2 geen internet verkeer meer mogelijk. En heeft wel duidelijk goed gewerkt.
Iemand nog ideeën om uit te proberen? Ben in bezit van alle bekende firmwares...
TV valt nu maximaal 2 tot 3 keer uit en speelt dan 4 uur door (dat weet ik aangezien de 4 uur is ingesteld om dan uit te gaan, aangezien ik de radio aan heb staan en als ik die vergeet uit te doen, dan gaat de TV uit)...
De FW die in eerste instantie erop stond was 2009.2, maar gaf na de reset problemen. Ook de 2014.2 geeft problemen, maar ipv continu te herstarten en smarthub opnieuw te installeren, installeert hij maar 1 x de hub opnieuw en herstart dus max 2 a 3 keer. Helaas in tegenstelling tot met FW 2009.2 geen internet verkeer meer mogelijk. En heeft wel duidelijk goed gewerkt.
Iemand nog ideeën om uit te proberen? Ben in bezit van alle bekende firmwares...
Verwijderd
Heb je na het installeren van 2014.2 ook een reset gedaan van zowel de TV als de SmartHub.
Volgens een monteur van Samsung zou ook een instabile netwerk verbinding het herstarten kunnen veroorzaken.
Volgens een monteur van Samsung zou ook een instabile netwerk verbinding het herstarten kunnen veroorzaken.
Heren een vraag.
Zit via ziekenhuis woning op het public wifi. Via PC redelijk tot goede verbinding. HD op youtube is prima te doen. Echter, nu wil ik via mijn samsung ue40es6340 internet instellen. Dit gaat prima en verbinding komt tot stand, echter om daadwerkelijk te kunnen internetten moet ik via de browser me username en password ingeven. Op zowel me pc als telefoon werkt dit gewoon en gaat hij automatisch naar de website waar ik moet inloggen, via me browser op tv krijg ik de melding: geen verbinding met internet. Dit is natuurlijk logisch omdat ik eerst me username moet ingeven en password. Is hier iets voor om dit te bypassen? eventueel via een lan kabel aan me pc?
Zit via ziekenhuis woning op het public wifi. Via PC redelijk tot goede verbinding. HD op youtube is prima te doen. Echter, nu wil ik via mijn samsung ue40es6340 internet instellen. Dit gaat prima en verbinding komt tot stand, echter om daadwerkelijk te kunnen internetten moet ik via de browser me username en password ingeven. Op zowel me pc als telefoon werkt dit gewoon en gaat hij automatisch naar de website waar ik moet inloggen, via me browser op tv krijg ik de melding: geen verbinding met internet. Dit is natuurlijk logisch omdat ik eerst me username moet ingeven en password. Is hier iets voor om dit te bypassen? eventueel via een lan kabel aan me pc?
Verwijderd
Wel de smarthub. Volgens mij ook de TV, maar wellicht de complete sequence nogmaals uitvoeren.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:29:
Heb je na het installeren van 2014.2 ook een reset gedaan van zowel de TV als de SmartHub.
Een instabiel netwerk? Hoe zie ik dat voor me? Ik heb altijd connectie en Ipadressen zijn uiteraard dhcp. Alles werkt naar behoren in mijn netwerk...
Tv geeft ook aan dat er internet verbinding is (met de test). Maar krijgt even later weer de melding dat er geen internet is en verwijst je door naar de instellingen...
In ieder geval thanks voor je reactie!! Wordt erg gewaardeerd.
Verwijderd
Dat laatste heb ik ook gehad, WIFI module defect.
Kun je evt door Samsung op afstand laten checken, dan wel een kabel tussen TV en Modem/Router.
Kun je evt door Samsung op afstand laten checken, dan wel een kabel tussen TV en Modem/Router.
Heeft u tijdens het resetten goed opgelet de tv NIET in de zgn WINKELMODES te zetten? Ik acht de kans daarop grootbals ik uw relaas lees.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:02:
2 maanden geleden de tv tweedehands gekocht zonder problemen. Na een reset van de tv aangezien ik af wilde van de instellingen van de vorige eigenaar, kreeg ineens problemen met het plots afsluiten van de tv en ook weer opstarten. Uiteindeljjk op dit forum beland en 2014.2 firmware upgrade via USB stick uitgevoerd.
Was van plan om gisteren mijn Ipad aan te sluiten op de UE40ES6140 via vga.
Maar blijkt er geen vga ingang op de tv te zitten
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Nee klopt, je moet dan een Appli adapter naar HDMI aanschaffen...Mars18 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:21:
Was van plan om gisteren mijn Ipad aan te sluiten op de UE40ES6140 via vga.
Ik ben van plan met es8000 te voorzien van een sek-2000.
Op dit moment zit er de nieuwste firmware op mijn tv (002014) via usb uitgevoerd.
Wie iemand of dit goed functioneert en is het die 200 euro waard of merk ik amper verschillen?
Iemand ervaring?
Op dit moment zit er de nieuwste firmware op mijn tv (002014) via usb uitgevoerd.
Wie iemand of dit goed functioneert en is het die 200 euro waard of merk ik amper verschillen?
Iemand ervaring?
Klopt, maar ik sla persoonlijk een evolution kit nog even over. De nieuwe Smart Hub ziet er erg gelikt uit en de nieuwe afstandsbediening die je er bij krijgt met die pointer is gaaf. Echter gebruik ik SH alleen maar voor Plex en de NOS applicatie. Je moet jezelf dus de vraag stellen in hoeverre je de nieuwe SH functies gebruikt. Zodra applicaties niet meer werken op het 2012 SH platform overweeg ik een upgrade.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:12:
Verschil zul je merken, want je krijgt een totaal andere SmartHub voor je neus.
De nieuwe AB betekent ook de nieuwe voice control, die werkt wel gaaf. Goed zoeken op Youtube bijvoorbeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door knights16 op 21-09-2014 11:22 ]
Kan de ES7000 Dolby Digital Plus via zijn optische uitgang sturen?
Ik heb Netflix geinstalleerd op de tv en die stuurt DDP uit. Maar dat krijg ik nie op mijne receiver. DTS werkt wel (via Plex app). Dus wou ik graag weten of die optische uitgang dit formaat doorstuurt of dat het mijne receiver is die hier niet mee om kan.
Heeft er toevallig ook iemand een volledige specificatie datasheet met al deze dingen in? ik vind enkel een uitgebreide E-mamual met howtos in.
Thx
Ik heb Netflix geinstalleerd op de tv en die stuurt DDP uit. Maar dat krijg ik nie op mijne receiver. DTS werkt wel (via Plex app). Dus wou ik graag weten of die optische uitgang dit formaat doorstuurt of dat het mijne receiver is die hier niet mee om kan.
Heeft er toevallig ook iemand een volledige specificatie datasheet met al deze dingen in? ik vind enkel een uitgebreide E-mamual met howtos in.
Thx
Verwijderd
Iemand al ervaring met Videoland Unlimited op een Samsung ES, of werkt dat nog helemaal niet op een ES
Aangeschaft, alleen werkte het goed met ios 7, nu met 8 niet meerknights16 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:48:
[...]
Nee klopt, je moet dan een Appli adapter naar HDMI aanschaffen...
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
ik heb een ES6800 , nu heb ik ook een versterker die HDMI-CEC ondersteunt, deze gaat ook netjes uit als de tv uitgezet wordt, echter wil ik deze ook aan laten springen als de tv aangezet wordt, dat doet hij namelijk niet, je kunt wel handmatig via het menu van de tv de versterker aan zetten, alleen ik wil dit dus dat dat automatige gebeurd als ik de tv aan zet, .......dat kan volgens mij niet met dit model tv.... klopt dit?
versterker gaat bv wel automatige aan met mijn xbmc via hdmi-cec
gebruikte versterkerMarantz NR1403
versterker gaat bv wel automatige aan met mijn xbmc via hdmi-cec
gebruikte versterkerMarantz NR1403
Ik zat er ook aan te denken, in duitsland is deze voor €172 te krijgen. Weet iemand ook of deze ook in Nederland werkt?Stitchie schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:50:
Ik ben van plan met es8000 te voorzien van een sek-2000.
Iemand ervaring?
Verwijderd
Van de sek-1000 waren er drie type's 1. USA, 2 Europa, 3 ????
Ik denk dat dit bij de 2000 ook zo zal ijn en de Europa dus zou moeten werken.
DolbyDigutal+ zal nooit via optisch werken alleen via hdmi, heb je serie/film die voorzien is van dd+ zal je de normale dolby digital 5.1 tehoren krijgen.devionic schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:49:
Kan de ES7000 Dolby Digital Plus via zijn optische uitgang sturen?
Thx
.
[ Voor 100% gewijzigd door datkanveelbeter op 10-10-2014 18:00 ]
Ik zal wachten tot Samsung beslist de laatste kit uit te brengen voor de SamsungVerwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:06:
Van de sek-1000 waren er drie type's 1. USA, 2 Europa, 3 ????
Ik dacht er maar 2 waren de 2013 (SEK1000) en de 2014 (SEK2000). Komt er nog 1? Want dan wacht ik ook.... En ik twijfel of ik het uberhaubt ga kopen, ik moet zeggen met een chomecast kom je ook erg ver
[ Voor 32% gewijzigd door jeanj op 12-10-2014 10:46 ]
Everything is better with Bluetooth
Als er een nieuwe komt zal het 2015 pas worden i.i.g de sek2000 is net uitjeanj schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:42:
Ik dacht er maar 2 waren de 2013 (SEK1000) en de 2014 (SEK2000). Komt er nog 1? Want dan wacht ik ook.... En ik twijfel of ik het uberhaubt ga kopen, ik moet zeggen met een chomecast kom je ook erg ver
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Weet iemand hoe je in de Youtube-app filmpjes kunt toevoegen aan de "watch later" lijst? Als ik naar onder blader en op [+] klik dan kan ik alleen toevoegen aan de lijst "favorieten"
Verwijderd
Heeft iemand enig idee of er voor de samsung ue55es6530 een draadloze muis en een draadloos toetsenbord compatibel is?? Ik heb samsung opgebeld en die zeggen dat ze alleen met zekerheid kunnen zeggen dat het VG-kbd2000 toetsenbord werkt bij deze tv maar dat er geen draadloze muis compatibel is.... Dit kan toch niet waar zijn zeker? Iemand enig idee??
Verwijderd
Ik gebruik een Logitech op mijn 8000 en dat werkt prima.
Samsung wil natuurlijk graag hun veelste dure toetsenboard verkopen, al heeft deze wel wat extra's tegenover een gewoon toetsenboard.
Samsung wil natuurlijk graag hun veelste dure toetsenboard verkopen, al heeft deze wel wat extra's tegenover een gewoon toetsenboard.
Verwijderd
Ik heb een logitec ex100 aangesloten maar de tv vind niks als ik naar menu toetsenbord ga...
Welke logitec set heb jij gebruikt voor je 7000 serie?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 17:11 ]
Heb je daar een bron voor? Want dan wacht ik tot de laatste uit komt....Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:44:
Als het goed is komen er totaal 4 Evo kit's voor de ES serie
Everything is better with Bluetooth
Verwijderd
Pff kan het zo niet 1,2,3 terug vinden maar toen ik in 2012 mijn ES kocht was dit vol op in het nieuws.
Ik wacht zeker nog een jaar voor dat ik er 1 koop.
Ik wacht zeker nog een jaar voor dat ik er 1 koop.
dit heb ik toentertijd ook begrepen.jeanj schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:22:
[...]
Heb je daar een bron voor? Want dan wacht ik tot de laatste uit komt....
Verwijderd
De K400 met zijn eigen usb bluetoohtVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:10:
Ik heb een logitec ex100 aangesloten maar de tv vind niks als ik naar menu toetsenbord ga...
Heb het volgende met mijn UE32ES6800.
Bij inschakelen is beeld totaal vervormd, flikkert strepen valt uit.
Na enige tijd stabiliseerd het wel weer.
Al reset gedaan.
Kan niet van signaalbron komen.
Wie heeft suggesties
Bij inschakelen is beeld totaal vervormd, flikkert strepen valt uit.
Na enige tijd stabiliseerd het wel weer.
Al reset gedaan.
Kan niet van signaalbron komen.
Wie heeft suggesties
De laatste week werkt mijn facebook app niet op mijn ue46es8000 hebben meer mensen hier last van?
Heb al gezocht op internet en hier op het forum maar kon er niks over vinden..... en ja het is een brakke app maar ik gebruik deze toch regelmatig..
Heb al gezocht op internet en hier op het forum maar kon er niks over vinden..... en ja het is een brakke app maar ik gebruik deze toch regelmatig..
Op Android werkte hij vorige week ook een paar dagen niet. Ze zijn bezig met een nieuwe website. Misschien zijn de api's ook gewijzigd. Wachten dan totdat zij het oplossen of wachten op een update?Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:17:
Zijn er meer gebruikers die NU.NL app niet op de Smarthub kunnen gebruiken
Just to let you know:
Er is weer nieuwe firmware uit voor (in ieder geval) de ES8000.
Hier de link voor de UE46ES8000: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46ES8000SXXN
Hier de link voor de UE46ES8000: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46ES8000SXXN
Beste HenkRenting,
Kun je aangeven wat je ervaring met deze firmware is?
Bedankt!
Kun je aangeven wat je ervaring met deze firmware is?
Bedankt!
Heb deze al draaien op me ES7000
[ Voor 6% gewijzigd door Dragunov op 29-10-2014 20:11 ]
Als ik het goed lees, gaat het hier om firmware versie 2014.2. Die staat al sinds augustus op de website van Samsung. Het gaat hier dus niet om een nieuwe firmware.HenkRenting schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:57:
Just to let you know:
Ik heb deze firmware geladen.
Alles ziet er goed uit, er zitten helaas geen relaesnotes bij en ik weet dus niet wat er in aangepast is.
Alles ziet er goed uit, er zitten helaas geen relaesnotes bij en ik weet dus niet wat er in aangepast is.
Vreemd, de datum staat nl op 21 okt. jl.TranceDJ schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:36:
[...]
Als ik het goed lees, gaat het hier om firmware versie 2014.2. Die staat al sinds augustus op de website van Samsung. Het gaat hier dus niet om een nieuwe firmware.
Maar thx!
Inderdaad, had deze firmware al eens geïnstalleerd en toch maar de gok gedaan en inderdaad TV zei dat er geen nieuwere firmware wasTranceDJ schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:36:
[...]
Als ik het goed lees, gaat het hier om firmware versie 2014.2. Die staat al sinds augustus op de website van Samsung. Het gaat hier dus niet om een nieuwe firmware.
Klopt, die datum zie ik ook regelmatig aangepast. Geen idee waarom maar het gaat uiteindelijk om het versienummer.Vreemd, de datum staat nl op 21 okt. jl.
Maar thx!
U heeft de laatste firmware geinstalleerd en het ziet er goed uit... heeft u ook ervaring met de Smart hub? Blijft deze goed werken? Ben benieuwd naar uw ervaring! Overigens is de app van Kijk (uitzending gemist van ondermeer sbs6 enz )erg traag momenteel, hebben meerdere gebruikers hier ervaring mee?cautje schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:21:
Ik heb deze firmware geladen.
Alles lijkt goed te werken, ook de smarthub.
Ik merk geen verschil en zou graag release notes hebben.
Ik merk geen verschil en zou graag release notes hebben.
Verwijderd
De laatste tijd merk ik dat mijn es 7000 soms moeilijkheden heeft met snelle beelden.
Iemand tips om dit op te lossen?
Mvg
Iemand tips om dit op te lossen?
Mvg
Wat bedoel je dan met snelle beelden? Begint hij dan te stotteren? Ik heb op Netflix last van stotteren (ongeveer 10 sec) bij een aflevering van Dexter.
Daarnaast heb ik last bij Stargate Atlantis (net aan begonnen) dat beeld en geluid niet gelijk lopen.
Maar op zich lijken deze problemen beide aan Netflix te liggen en niet aan de tv. Maar even voor de zekerheid met jouw kortsluiten of je niet hetzelfde hebt
Daarnaast heb ik last bij Stargate Atlantis (net aan begonnen) dat beeld en geluid niet gelijk lopen.
Maar op zich lijken deze problemen beide aan Netflix te liggen en niet aan de tv. Maar even voor de zekerheid met jouw kortsluiten of je niet hetzelfde hebt
Heb al eerder gevraagd maar zijn er meer mensen die last hebben van het niet werken van facebook app en de NU app. Op de 8000es.
Verwijderd
Yep NU.NL doet het al een paar weken niet ha dik hier ook al gemeld. FB app kom ik niet ingelogd.
Verwijderd
Beste forumleden,
Weet iemand hoe het komt dat de Netflix applicatie op dit toestel (UE48ES8000) niet standaard opstart met het overzicht van alle aangemaakte Netflix profielen en gele ondertiteling heeft.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
GvE
Weet iemand hoe het komt dat de Netflix applicatie op dit toestel (UE48ES8000) niet standaard opstart met het overzicht van alle aangemaakte Netflix profielen en gele ondertiteling heeft.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
GvE
Verwijderd
Keuzes van de app maker.
Was voor mij eén van de oorzaken om Netflix er voorlopig uit te gooien.
Was voor mij eén van de oorzaken om Netflix er voorlopig uit te gooien.
Is erg irritant inderdaad. Wij hebben thuis ook meerdere profielen maar 1 profiel is echt een "zooitje" doordat die is gekoppeld aan de tv.
Indien je een chromecast + Android device hebt, kan je de gele ondertiteling oplossen door Netflex via je device + chromecast af te spelen. Dan krijg je wel 'gewoon' witte ondertiteling.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 08:30:
Beste forumleden,
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
GvE
Sinds deze week grote update van Netflix gekregen (ES8000 + 1ste evo kit)
Oh! Dat is wel goed nieuws! Hopelijk komt die dan ook zonder evo kit...
Reken daar maar niet op! Er worden al heel lang geen updates meer voor uitgebracht. Daarom hebben we ook nog geen profielen en nog steeds gele ondertitels.
Ik blijf last hebben van netflix dat hij films / series niet wil starten. Ik moet dan echt de TV helemaal uit zetten en opnieuw opstarten.
Ik blijf last hebben van netflix dat hij films / series niet wil starten. Ik moet dan echt de TV helemaal uit zetten en opnieuw opstarten.
Als ik de app afsluit en weer open doet die het 99% wel meteen... Gruwelijk irritant!!!Shodan schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:43:
Maar als je een update kit hebt. is de hub bij de tweede kit weer anders dan de eerste?
Wanneer wordt trouwens de derde evolutiekit verwacht?
Bedoel je dat je de app opstart, afsluit en opnieuw opstart?LockTar schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:31:
[...]
Als ik de app afsluit en weer open doet die het 99% wel meteen... Gruwelijk irritant!!!
Maar als je een update kit hebt. is de hub bij de tweede kit weer anders dan de eerste?
Als ik een film start en ik zie het laadbalkje en deze blijft hangen, dan moet ik de TV uitzetten. Exit heeft geen zin, dan loopt mijn TV vast.
Verwijderd
@Dragunov half 2015
@Shodan
toen ik nog Netflix had was het inderdaad voldoende om de app te sluiten en weer te starten dan deed die het prima.
@Shodan
toen ik nog Netflix had was het inderdaad voldoende om de app te sluiten en weer te starten dan deed die het prima.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 13:45 ]
@Andreipad: Bedankt!
Vraag me soms af waar je de info vandaan haalt, want zou graag weten wat er in de derde kit zit en hoelang het duurt voor de ES7000 geen meer krijgt
Vraag me soms af waar je de info vandaan haalt, want zou graag weten wat er in de derde kit zit en hoelang het duurt voor de ES7000 geen meer krijgt
Afsluiten van de app is voldoende. Soms doet de tv daar heel lang over. De tv loopt dan een soort van vast. Na 2 minuten ofzo sluit die dan toch ineens de app af. Ik heb ook wel eens geprobeerd de tv uit te zetten maar dat lukte ook niet omdat die dan helemaal vast staat.
Ah... Ja zo veel geduld breng ik nooit op!
Ik gooi de schakelaar dan altijd gewoon om, duurt mij te lang.
Waardeloos dat die app niet ge-update wordt. Ik kan ook op mijn bluray speler kijken (met witte ondertitels) dat werkt altijd goed, alleen dat zijn weer net een paar extra stappen he ;-)
Ik gooi de schakelaar dan altijd gewoon om, duurt mij te lang.
Waardeloos dat die app niet ge-update wordt. Ik kan ook op mijn bluray speler kijken (met witte ondertitels) dat werkt altijd goed, alleen dat zijn weer net een paar extra stappen he ;-)
Verwijderd
Netflix app zit niet netjes in elkaar, ik heb Neflix gehad, maar als ik nu dus de app start loopt de complete TV vast omdat de login op de server van Netflix niet meer aanwezig is.
Met mijn ES7000 op firmware 2014 de afgelopen tijd opnieuw grote problemen met het niet starten- en automatisch bijwerken van de smart hub. Inmiddels weer terug naar firmware 2009 (via firmware 0000) en weg zijn alle problemen...
2009 blijft dus de definitieve firmware, tenzij je een evo kit heb dan denk ik, maar daar ga ik niet aan beginnen, dan koop ik liever een chromecast... stuk goedkoper...
Als je Android wilt zou ik een Nexus Player kopen.Shodan schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:27:
2009 blijft dus de definitieve firmware, tenzij je een evo kit heb dan denk ik, maar daar ga ik niet aan beginnen, dan koop ik liever een chromecast... stuk goedkoper...
Dat is 3x zo duur (zover ik nu kan vinden) en voor iets wat alleen netflix hoeft af te spelen (youtube en films doen het allemaal prima op de samsung TV) vind ik dat wat overdreven.
Denk dat ik anders toch maar gewoon mijn bluray speler gebruik
Denk dat ik anders toch maar gewoon mijn bluray speler gebruik
Ik zal wel wachten tot de laatste versie van de Kit
Al? Ik vind dat enorm veel geld voor netflix en youtube op je TV te kunnen kijken. Nogmaals een chromecast is een stuk goedkoper. Ja je hebt dan wel een android telefoon of tablet nodig, maar toch. Ik begrijp niet waarom mensen zo'n kit willen kopen, de TV kwaliteit zelf gaat niet omhoog.Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:41:
Inmiddels is de Evo Kit 1 de SEC-1000 al te koop voor 139 euro
Wat kan Evo meer dan chromecast?
Laatst was de SEK-2000 ook 149 euro als Blitzangebot bij amazon.de . Niet gekocht, nog steeds te duur.
Lekker!
Ik merk overigens ook geen enkel verschil tussen de firmware versies 2009 en 2014. Dus ik adviseer ook iedereen om het lekker bij versie 2009 te houden
Verwijderd
De EVO kit maakt je TV SmartHub ook sneller, daarnaast krijg je de nieuwe (betere?) SmartHub.
En er zit een nieuwe verbeterde afstandsbediening bij. En extra geheugen voor de SmartHub.
Natuurlijk is zo'n 150 euro voor vele te duur, mët mijn al doelde ik meer op de normale verkoopprijs van de EVO 1 van 300 euro.
Mijn ES8000 gaat ook deze kit niet krijgen, misschien dat de laatste van de 5 er op gaat komen
En er zit een nieuwe verbeterde afstandsbediening bij. En extra geheugen voor de SmartHub.
Natuurlijk is zo'n 150 euro voor vele te duur, mët mijn al doelde ik meer op de normale verkoopprijs van de EVO 1 van 300 euro.
Mijn ES8000 gaat ook deze kit niet krijgen, misschien dat de laatste van de 5 er op gaat komen
Ik zat ook te twijfelen. In Duitsland is de kit nog steeds voor €149 te krijgen, is zelfs op een moment €127 geweest. Maar wacht denk ik ook maar tot de laatste.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:20:
De EVO kit maakt je TV SmartHub ook sneller, daarnaast krijg je de nieuwe (betere?) SmartHub.
Edit: Dan heb ik het over de SEK-2000
Ik kreeg gisteren een update van mijn Smarthub. Ik zit nu op de volgende versie:
Smarthub 4.613-5.0
Software van de tv bij het menuitem software updates 002009
Ik heb nooit wat met de hand geinstalleerd. Altijd gewoon via het internet.
Ik dacht dat de software versie van de tv 002014.2 was??? Zoiets hoorde ik hier op het forum...
Smarthub 4.613-5.0
Software van de tv bij het menuitem software updates 002009
Ik heb nooit wat met de hand geinstalleerd. Altijd gewoon via het internet.
Ik dacht dat de software versie van de tv 002014.2 was??? Zoiets hoorde ik hier op het forum...
Verwijderd
Herkenen jullie dit, evolution kit 2000 icm 55ES7000;
tv gaat steeds uit als je naar de smart hub gaat en als je gaat naar een app zo als gaat netflix dan word je beeld zwart als je naar youtube gaat slaat hij uit je kan met je afstandbedieng niet meer je anderen apparatuur bedienen
tv gaat steeds uit als je naar de smart hub gaat en als je gaat naar een app zo als gaat netflix dan word je beeld zwart als je naar youtube gaat slaat hij uit je kan met je afstandbedieng niet meer je anderen apparatuur bedienen
Dus in het jaar 2017Nuevocasa schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:58:
[...]
Ik zat ook te twijfelen. In Duitsland is de kit nog steeds voor €149 te krijgen, is zelfs op een moment €127 geweest. Maar wacht denk ik ook maar tot de laatste.
Edit: Dan heb ik het over de SEK-2000
Mijn Tv draait al een tijdje op firmware versie 2014.2 en ook mijn smart hub blijft telkens hangen na deze update. Zie dat hier meer personen last van hebben.
Naar welke versie kan ik het beste downgraden: 2011 of 2009?
Hoe gaat dit in zijn werk, en heeft iemand de originele .exe files van samsung misschien voor mij?
Alvast bedankt,
Thomas
Naar welke versie kan ik het beste downgraden: 2011 of 2009?
Hoe gaat dit in zijn werk, en heeft iemand de originele .exe files van samsung misschien voor mij?
Alvast bedankt,
Thomas
Kan jij mij aan deze versie helpen en moet ik eerst naar 0000?knights16 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:12:
downgraden naar 2009
Ik heb ook serieuze klachten met mijn Samsung UE40ES7000. Het apparaat schakelt zichzelf spontaan aan en uit. Om gek van te worden. Soms heb ik het idee dat het ligt aan de afstandsbediening. Als ik nl. bv. de TV harder of zachter wil zetten schakelt jij zichzelf spontaan uit. En dan weer aan. Etc. Om gek van te worden.
Het ligt overigens niet aan de afstandsbediening, wat ook als ik de TV via een app (msartphone) bedien kan het gebeuren. En ook wanneer ik helemaal niets doe, valt het apparaat wel eens gewoon uit (wel minder vaak).
De TV is van juni 2012. Er staat nu de allerlaatste firmware op (T-ECPDEUC_2015.5). Maar de klacht bestond ook bij de vorige firmware (T-ECPDEUC_2014.2). Ik kan me helaas niet herinneren of het pas met deze software is gekomen.
Na de softwareupdates (via USB) heb ik de TV gereset (terug naar fabrieksinstellingen). Zelfs via het service-menu (<info> - <menu> - <mute> - <aan/uit>), maar de klacht is er niet door weg gegaan.
De helpdesk van Samsung kwam niet verder als resetten, laatste firmware installeren en de instellingen nalopen. Dat schoot natuurlijk niet erg op. Voordat ik de TV nu voor reparatie aanbied, zou ik nog 1 ding willen proberen: oude firmware terugzetten. Dus de 2009 versie, nadat ik eerst de 0000 versie heb geïnstalleerd.
Hoe kom ik echter aan de 0000 en de 2009 versie van de firmware voor deze TV? Ik kan hem op de Samsung website niet meer vinden.
Andere tips en suggesties zijn van harte welkom.
///
Televisie uiteindelijk aangeboden voor reparatie. Het was toch echt een hardwareklacht. Het hele moederboard is vervangen en de televisie werkt nu weer zoals het hoort. Gelukkig kent Samsung en coulance regeling. Het apparaat is nl. 2 1/2 jaar oud en viel dus buiten de garantie. Ik heb voor de reparatie €182,- moeten betalen. Dat was overigens het maximale bedrag onder de coulance regeling. De problemen zijn iig opgelost en dat is het belangrijkste.
///
Het ligt overigens niet aan de afstandsbediening, wat ook als ik de TV via een app (msartphone) bedien kan het gebeuren. En ook wanneer ik helemaal niets doe, valt het apparaat wel eens gewoon uit (wel minder vaak).
De TV is van juni 2012. Er staat nu de allerlaatste firmware op (T-ECPDEUC_2015.5). Maar de klacht bestond ook bij de vorige firmware (T-ECPDEUC_2014.2). Ik kan me helaas niet herinneren of het pas met deze software is gekomen.
Na de softwareupdates (via USB) heb ik de TV gereset (terug naar fabrieksinstellingen). Zelfs via het service-menu (<info> - <menu> - <mute> - <aan/uit>), maar de klacht is er niet door weg gegaan.
De helpdesk van Samsung kwam niet verder als resetten, laatste firmware installeren en de instellingen nalopen. Dat schoot natuurlijk niet erg op. Voordat ik de TV nu voor reparatie aanbied, zou ik nog 1 ding willen proberen: oude firmware terugzetten. Dus de 2009 versie, nadat ik eerst de 0000 versie heb geïnstalleerd.
Hoe kom ik echter aan de 0000 en de 2009 versie van de firmware voor deze TV? Ik kan hem op de Samsung website niet meer vinden.
Andere tips en suggesties zijn van harte welkom.
///
Televisie uiteindelijk aangeboden voor reparatie. Het was toch echt een hardwareklacht. Het hele moederboard is vervangen en de televisie werkt nu weer zoals het hoort. Gelukkig kent Samsung en coulance regeling. Het apparaat is nl. 2 1/2 jaar oud en viel dus buiten de garantie. Ik heb voor de reparatie €182,- moeten betalen. Dat was overigens het maximale bedrag onder de coulance regeling. De problemen zijn iig opgelost en dat is het belangrijkste.
///
[ Voor 13% gewijzigd door _Penguin_ op 08-01-2015 10:06 . Reden: De beschreven problemen zijn opgelost. Dit is aan de post toegevoegd. ]
hier kun je versie 0000 en 2009 downloadenAlberto-capo schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:36:
[...]
Smarthub probleem opgelost zonder Samsung.![]()
Eerst de 0000 op stick uitpakken, TV updaten dan naar smarthub en even laten updaten, daarna hetzelfde met 2009 en alle problemen opgelost.
Hoop dat ik jullie hier mee kan helpen.
http://fam-baumgarten.de/0000.rar
http://fam-baumgarten.de/2009.rar
Verwijderd
Volgens een Samsung monteur die hier was kan een onstabile TV ook liggen aan een slechte Wlan verbinding, dan blijft de Tv zoeken en gaat na een tijd zich zelf opnieuw opstarten.
De tv heeft ook een functies voor gebaren en spraak commando's. Ik heb bij een bepaalde serie of film ook gehad dat hij telkens uitschakelde. Nadat ik die functies had uitgezet was het probleem weg. Werkt toch niet goed genoeg.
Wat ik later ook had was dat de tv na een aantal uur ging uitvallen. Hij dacht dat die niets deed (waarschijnlijk door extern kabel kastje) en viel dan op slaap staan. Toen ik dat ook had uitgezet heb ik het nooit meer gehad.
Wat ik later ook had was dat de tv na een aantal uur ging uitvallen. Hij dacht dat die niets deed (waarschijnlijk door extern kabel kastje) en viel dan op slaap staan. Toen ik dat ook had uitgezet heb ik het nooit meer gehad.
ik heb heel veel problemen gehad met 2014 firmware alles liep vast en tv viel uit. er is monteur langs geweest heeft eerst de 0000 firmware er op gezet en daarna de 2009 versie. de tv werkte uitstekend zonder problemen. ik heb een aantal dagen geleden de laatste versie de 2015 er op gezet en tot nu toe zonder problemen tv werkt goed wel smarthub resetten na installatie.
Zie je ook verbeteringen op 2015 tov 2009?
zie geen verbetering van beeld, deze was, is altijd perfect er zijn wat apps toegevoegd onder smarthub