Zijn de problemen met firmware 2011 voor de es7000/8000 inmiddels al verholpen voor zover jullie weten?
Deze week een kapotte wifi module en het moederbord onder garantie laten vervangen van mijn ES7000, was nog net een maandje binnen de 2 jaar garantie. Het was bijvoorbeeld niet meer mogelijk Netflix te kijken op de tv, netwerk was erg instabiel. Is na reparatie allemaal weer opgelost.
Toch vreemd en 'eng' dat dit soort problemen zich al zo snel voordoen bij een dergelijk dure tv. Eigenlijk is het allemaal niks al die elektronica
Toch vreemd en 'eng' dat dit soort problemen zich al zo snel voordoen bij een dergelijk dure tv. Eigenlijk is het allemaal niks al die elektronica
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Verwijderd
Van de week nog de monteurs van Samsung over de vloer gehad, advies gebruik GEEN 2011.1 die is niet goed en zal ook niet goed worden.
@Sjoerd
Ik had me WIFI al binnen het jaar defect net als de rest van de TV.
@Sjoerd
Ik had me WIFI al binnen het jaar defect net als de rest van de TV.
Ik mag echt van geluk spreken als ik jullie allemaal zo hoor met de problemen. Ik heb de tv nu meer dan anderhalf jaar en maak veel gebruik van de tv en ook veel gebruik van de smarthub voor Netflix. Plex doe ik sinds kort maar gebruik ik niet veel.
Mijn tv zit wel via kabel vast op het netwerk dus misschien heb ik ook wel problemen met wifi maar nu gelukkig geen last van.
Kreeg ik deze week een update binnen voor Netflix, dus ik dacht EINDELIJK een betere indeling... Maar nee het is gewoon een logo update
Mijn tv zit wel via kabel vast op het netwerk dus misschien heb ik ook wel problemen met wifi maar nu gelukkig geen last van.
Kreeg ik deze week een update binnen voor Netflix, dus ik dacht EINDELIJK een betere indeling... Maar nee het is gewoon een logo update
Hij zat bij mij ook op de kabel maar toen Netflix het niet meer deed geswitched naar Wifi en toen bleek dat dat al langer kapot was inderdaadLockTar schreef op maandag 07 juli 2014 @ 07:22:
Ik mag echt van geluk spreken als ik jullie allemaal zo hoor met de problemen. Ik heb de tv nu meer dan anderhalf jaar en maak veel gebruik van de tv en ook veel gebruik van de smarthub voor Netflix.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Top! Ik startte vanmorgen nog eens Netflix op mijn ES6100 (ik gebruik hier normaliter mijn chromecast voor) op en het bleek dat er een update was. En dat terwijl ik dacht dat deze geen Netflix updates meer zou ontvangen
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
En ik vraag me af of deze TV nog een firmware update zal mogen verwachten of dat het al gedaan is!?
Verwijderd
Ik denk dat het over is met updates, de monteurs die hier waren melde dat Samsung al meerdere malen het verzoek heeft gekregen om de FW van de site te halen omdat er veel mensen zijn die problemen met deze FW krijgen.
Voor Samsung is de ES een oud model en alleen bij echte problemen zullen ze nog wat doen, even geleden werd er aan Samsung gevraagd waarom het allemaal zo lang duurde met de updates, ze waren druk met de FW van de F serie en de nieuwe H serie, dat zal nu dus wel druk zijn met de H serie en bezig met I :-) Dus naar mijn gevoel gaat de support voor de F serie nu ook inkakken.
Voor Samsung is de ES een oud model en alleen bij echte problemen zullen ze nog wat doen, even geleden werd er aan Samsung gevraagd waarom het allemaal zo lang duurde met de updates, ze waren druk met de FW van de F serie en de nieuwe H serie, dat zal nu dus wel druk zijn met de H serie en bezig met I :-) Dus naar mijn gevoel gaat de support voor de F serie nu ook inkakken.
Inderdaad - al een maand géén update meer voor mijn F7000. Netflix werkt nog steeds niet fatsoenlijk.
Ik maak gebruik van de Netflix-applicatie op mijn telefoon i.c.m. Netflix op mijn ES6100. Het zoeken naar en selecteren van een film gaat allemaal prima via de applicatie en het afspelen gebeurt op de televisie. Geen problemen.
Als alles zou werken als verwacht, zou ik ook geen Update meer nodig hebben en verwachten, maar als je soms niet weet of de SH zal opstarten.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:20:
Ik denk dat het over is met updates, de monteurs die hier waren melde dat Samsung al meerdere malen het verzoek heeft gekregen om de FW van de site te halen omdat er veel mensen zijn die problemen met deze FW krijgen.
Enkel voor dit probleem zouden ze nog een oplossing moeten uitbrengen (laatste firmware)
Jij zoekt met je telefoon naar een film in Netflix en hij speelt dan af op de televisie? Ik wist niet dat dat kon. Hoe doe je dat?!?! Zoekscherm in de smarthub app is namelijk bagger!Yonix schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:10:
Ik maak gebruik van de Netflix-applicatie op mijn telefoon i.c.m. Netflix op mijn ES6100. Het zoeken naar en selecteren van een film gaat allemaal prima via de applicatie en het afspelen gebeurt op de televisie. Geen problemen.
De update is volgens mij alleen maar een nieuw logo... Moet je de smarthub voor herstarten. Kwam ik ook pas achter de volgende dag...Yucko schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:57:
Top! Ik startte vanmorgen nog eens Netflix op mijn ES6100 (ik gebruik hier normaliter mijn chromecast voor) op en het bleek dat er een update was. En dat terwijl ik dacht dat deze geen Netflix updates meer zou ontvangen
Jup, and it's a piece of cake.LockTar schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:14:
[...]
Jij zoekt met je telefoon naar een film in Netflix en hij speelt dan af op de televisie? Ik wist niet dat dat kon. Hoe doe je dat?!?! Zoekscherm in de smarthub app is namelijk bagger!
Dit snap ik niet. Als ik de android app gebruik, start netflix netjes op, maar hij speelt nooit de serie/film af. Geeft een timeout melding
Je kunt bovenin het device selecteren waarop je de film wilt afspelen. Mijn ES6100 staat er altijd tussen .
Verwijderd
Weet iemand of er voor de SH uit de ES serie de afgelopen dagen update's zijn geweest.
Heb sinds de reperatie van vorige week dinsdag al weer 3 keer tegen een update schermvan de SH aan zitten gapen.
Heb sinds de reperatie van vorige week dinsdag al weer 3 keer tegen een update schermvan de SH aan zitten gapen.
Geen idee of het officieel is, maar ook hier 3 updates in 4 dagen op mijn ES. Zwaar irritant. Laatste update zorgt ervoor dat plex niet meer stabiel functioneert..... Tsja
Op welke versie van software draai je nu?
Verwijderd
Mijn ES8000 draait nu op 2009, volgens de monteur bug vrij
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 22:16 ]
ik heb 2009 en deze week geen software updates van SH gehad.
Ik adviseer iedereen om 2009 te installeren en daarbij te blijven.
eventueel kan ik de update files op een dropbox locatie zetten.
Ik adviseer iedereen om 2009 te installeren en daarbij te blijven.
eventueel kan ik de update files op een dropbox locatie zetten.
Ik draai nog op 2008. Ben wel geinteresseerd in de 2009 versie, zou je die kunnen delen? Geen idee of daar nog fixes in zitten tov mijn versie, maar je weet maar nooit.
Hoewel ik zelfs daarbij al huiverig ben om te updaten...
Hoewel ik zelfs daarbij al huiverig ben om te updaten...
Je kunt volgens mij altijd terug naar de 0000 firmware en daarna iedere hogere firmware kiezen die je wilt..
Nog een paar keer geprobeerd, ik kan de TV selecteren, maar nogmaals het enige wat die doet is netflix opstarten en daarna niks. Op de tablet geeft hij dan een eroor 16001 dat hij niet kan connecten. Dit schijnt ook een bug te zijn die met de chromecast voor komt. Op fora wordt dan gezegd dat je de router moet resetten, maar dat helpt bij mij niet...Yonix schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:24:
Je kunt bovenin het device selecteren waarop je de film wilt afspelen. Mijn ES6100 staat er altijd tussen .
Hebben meer mensen netflix? Zouden die kunnen testen of ze dat kunnen bedienen met tablet of telefoon?
Ja maar dan moet je de firmware versie wel zelf hebben natuurlijkNachtapotheker schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:13:
Je kunt volgens mij altijd terug naar de 0000 firmware en daarna iedere hogere firmware kiezen die je wilt..
Die is te downloaden via verschillende fora, ik heb de 0000 zelf maar even veilig gesteld te samen met versie 2008, 2009 en 2011Shodan schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:17:
[...]
Ja maar dan moet je de firmware versie wel zelf hebben natuurlijk
Verwijderd
Gisteren geprobeerd, Netflix wordt netjes gestart maar geeft na een paar tellen een timeoutShodan schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:15:
[...]
Hebben meer mensen netflix? Zouden die kunnen testen of ze dat kunnen bedienen met tablet of telefoon?
Thanks, ligt mogelijk dan aan de netflix versieVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:39:
[...]
Gisteren geprobeerd, Netflix wordt netjes gestart maar geeft na een paar tellen een timeout
Klopt, de bugs die ik ervaar zijn er niet uit. En tevens geen accout keuze in de netflix app. Maar wel het logo veranderen. Kut samsung.LockTar schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:15:
[...]
De update is volgens mij alleen maar een nieuw logo... Moet je de smarthub voor herstarten. Kwam ik ook pas achter de volgende dag...
Verwijderd
Volgens de monteurs die hier waren is in de FW 2009 de herstart problemen van de compelete TV verholpen, en het herstarten van de SH, maar dus niet het update van de SH terwijl er geen update is, heb ik inmiddels ervaren.
Inmiddels mijn ES8000 via firmware 0000 weer terug gezet op 2009.2. Had gehoopt dat ik WiFi weer kon gebruiken, maar helaas toch module die stuk is. Natuurlijk net buiten de garantie....
Krijg vandaag de Evolution kit SEK-2000 binnen, eens kijken wat dat doet.
Krijg vandaag de Evolution kit SEK-2000 binnen, eens kijken wat dat doet.
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen met de de Evolution kit SEK-2000
Hou ons op de hoogte!
Hou ons op de hoogte!
Verwijderd
@TheBoneCollector
zou toch even contact leggen met Samsung als die net buiten de garantie zit, je weet nooit.
Je hebt dus waarschijnlijk 1 van de eerste ES8000's als die nu net buiten de garantie zit.
zou toch even contact leggen met Samsung als die net buiten de garantie zit, je weet nooit.
Je hebt dus waarschijnlijk 1 van de eerste ES8000's als die nu net buiten de garantie zit.
SEK-2000 is gearriveerd en vol verwachting erin gedaan..... gebeurd niets, wordt niet herkend....
we gaan Samsung maar weer bellen. Wordt vervolgd...
Update: Online kon de tv geen update meer vinden dus Samsung heeft waarschijnlijk 2011.1 eraf gehaald. 2011.1 van internet getrokken en weer geupdate, maar helaas de SEK-2000 wordt niet herkend.
Samsung gebeld en die willen wel een monteur sturen, maar daar moet ik wel voor betalen aangezien de tv uit april 2012 is dus uit de garantie.
Update: Online kon de tv geen update meer vinden dus Samsung heeft waarschijnlijk 2011.1 eraf gehaald. 2011.1 van internet getrokken en weer geupdate, maar helaas de SEK-2000 wordt niet herkend.
Samsung gebeld en die willen wel een monteur sturen, maar daar moet ik wel voor betalen aangezien de tv uit april 2012 is dus uit de garantie.
[ Voor 53% gewijzigd door TheBoneCollector op 16-07-2014 16:22 ]
Verwijderd
En ze willen niet de garantie via de SEK doen, want die veroorzaakt nu het probleem, nietje TV die werkt prima.
Dat lost helaas het wifi probleem en waarschijnlijk defecte moederbord niet op wat de reden is dat de SEK niet herkend wordt.
Ik wacht even af hoe hoog de kosten zijn, bevalt dat niet dan gaat de SEK terug en wordt er geen euro meer aan de tv besteed. Misschien komen ze nog met coulance garantie ofzo.
Ik wacht even af hoe hoog de kosten zijn, bevalt dat niet dan gaat de SEK terug en wordt er geen euro meer aan de tv besteed. Misschien komen ze nog met coulance garantie ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door TheBoneCollector op 16-07-2014 17:17 ]
Verwijderd
Het is toch eigenlijk niet normaal dat die Top TV's gewoon zo slecht zijn, dat ze naar iets meer als 2 jaar gewoon kapot zijn.
Voor mij is het tegenwoordig een gewenning geworden. Voorheen vond ik producten van Samsung geweldig, maar na enige tijd begon ik toch op te merken dat de kwaliteit toch wel erg laag ligt. Op de laserprinter na, zijn alle Samsung producten in dit huis kapot gegaan.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:20:
Het is toch eigenlijk niet normaal dat die Top TV's gewoon zo slecht zijn, dat ze naar iets meer als 2 jaar gewoon kapot zijn.
Ik zou niet zo snel meer aan Samsung beginnen. Hetzelfde geldt overigens ook voor LG. Doe mij maar Japanse of westerse producten.
Verwijderd
Ik wilde nooit geen Samsung maar door goede verhalen van vrienden, toch maar een Samsung gekocht.
Inmiddels meer dan spijt, NOOIT geen Samsung meer, na 5x monteurs en 5 nieuwe onderdelen is die nog niet goed.
Inmiddels meer dan spijt, NOOIT geen Samsung meer, na 5x monteurs en 5 nieuwe onderdelen is die nog niet goed.
Verwijderd
Daar ben ik inmiddels ook achter alhoewel ik dan de UE55HU7500 heb.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:18:
Ik wilde nooit geen Samsung maar door goede verhalen van vrienden, toch maar een Samsung gekocht.
Hiervoor had ik tot 2x maal een Pana Plasma die nooit een klap verkeerd deden.
Nu heb ik flink ingeleverd in kwaliteit, ook eigen schuld natuurlijk.
Samsung heeft wel een erg goede marketing machiene
Maar deze blijft wel even staan, over 3 jaar maar weer terug naar Pana.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:18:

Bijna hetzelfde verhaal hier, ik zat te twijfelen tussen een Sony en een Samsung, maar de Samsung sprong er meer uit en de verkoper vond hem beter kwa specs (kwa prijs was de Sony duurder)

volgende keer neem ik de Sony.
Idd belachelijk, ruim 2000,- en na krap 2 jaar al stuk. Was in ieder geval de laatste Samsung hier.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:20:
Heeft iemand een goede site/referentie om een ES6710 af te stellen/kalibreren?
Heb zelf een UE46ES6710.
Heb zelf een UE46ES6710.
http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7202.0Marcel_EA schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:19:
Heeft iemand een goede site/referentie om een ES6710 af te stellen/kalibreren?
Heb zelf een UE46ES6710.
Ze zijn met een coulanceregeling gekomen en indien ik 279,- betaal dan wordt alles gemaakt. Garantie op reparatie is 3 maanden. Risico dat het weer gaat voorkomen na de drie maanden vind ik te groot. SEK-2000 gaat retour en geef niets meer uit aan deze tv. Helaas...
Spijtig om te horen.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:18:
Zelf nog geen problemen gehad ermee.
wat zijn de oorspronkelijke reparatiekosten ? want er is een bepaald recht waardoor je als consument nooit de 100% van de reparatie hoeft te betalen. het recht op een deugdelijk product meen ik. samengevat houdt het in dat bepaalde producten, zoals een high-end wasmachine 5 jaar moeten werken. mocht na 2.5 jaar je wasmachine defect gaan hoort de verkopende partij 1/2 van de reparatiekosten te betalen en jij de andere helft.TheBoneCollector schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:48:
Ze zijn met een coulanceregeling gekomen en indien ik 279,- betaal dan wordt alles gemaakt. Garantie op reparatie is 3 maanden. Risico dat het weer gaat voorkomen na de drie maanden vind ik te groot. SEK-2000 gaat retour en geef niets meer uit aan deze tv. Helaas...
Dat recht moet je dan wel op de juiste plaats claimen. Niet Samsung (fabrikant), maar de leverancier hier in Nederland.
@TheBoneCollector:
Ik heb mijn ES7000 bij een Expert winkel gekocht. Zij gaven destijds aan dat de fabrieksgarantie op mijn TV twee jaar is, maar dat als mijn TV onverhoopt stukgaat na 2 jaar plus een paar maanden zij aankloppen bij Samsung en aangeven dat een TV van meer dan 1000 euro echt niet zo snel al kapot mag gaan en dat het opgelost moet worden.
Mijn advies is dan ook om eens aan te kloppen bij de plaats van aankoop. Vaak valt daar meer te halen dan rechtstreeks bij Samsung. Het hangt natuurlijk wel af van de winkel. Bij Expert betaal je iets meer maar dan krijg je ook wel iets terug, goede service!
Ik heb mijn ES7000 bij een Expert winkel gekocht. Zij gaven destijds aan dat de fabrieksgarantie op mijn TV twee jaar is, maar dat als mijn TV onverhoopt stukgaat na 2 jaar plus een paar maanden zij aankloppen bij Samsung en aangeven dat een TV van meer dan 1000 euro echt niet zo snel al kapot mag gaan en dat het opgelost moet worden.
Mijn advies is dan ook om eens aan te kloppen bij de plaats van aankoop. Vaak valt daar meer te halen dan rechtstreeks bij Samsung. Het hangt natuurlijk wel af van de winkel. Bij Expert betaal je iets meer maar dan krijg je ook wel iets terug, goede service!
Ik adviseer iedereen om ff te googlen op wet economische levensduur. Een groot gedeelte ( ik schat meer dan de helft ) van eventuele reparatiekosten moet door de winkel waar je je tv hebt gekocht worden betaald.Napsju schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:04:
Of is dat alleen een verkooppraatje? Heb je dat zwart op wit?
Bij Samsung ga je weinig tot niets bereiken, je enige aanspreekpunt is de winkel waar je je tv hebt gekocht. Soms wil men ook nog wel eens wat met nieuwere bonnetjes doen zodat ze het toestel toch ter kosteloze reparatie aanbieden bij Samsung.
Dat is mij verteld na de verkoopNapsju schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:04:
Of is dat alleen een verkooppraatje? Heb je dat zwart op wit?
iemand bekend met installatie van een SEK-2000 (evolution kit 2014) op een ES8000? . TV blijft resetten op mijn vaders tv (ES8000) , op mijn eigen tv 46F8000 geen problemen echter met diezelfde Kit.
Een SEK-1000 (evolution kit 2013) werkt probleemloos , maar zodra de hele procedure van erafhalen en tv update naar laatste versie (Smarthub 2012 ) naar s/w 2009.2 gedaan is en dan de SEK-2000 installeer blijft tv resetten
edit; duidelijk gemaakt welke tv & andere software versie (alleen via USB, T-ECPDEUC-2011.1,BT-S/I/G )
Een SEK-1000 (evolution kit 2013) werkt probleemloos , maar zodra de hele procedure van erafhalen en tv update naar laatste versie (Smarthub 2012 ) naar s/w 2009.2 gedaan is en dan de SEK-2000 installeer blijft tv resetten
edit; duidelijk gemaakt welke tv & andere software versie (alleen via USB, T-ECPDEUC-2011.1,BT-S/I/G )
[ Voor 17% gewijzigd door Wirehub op 31-07-2014 10:40 ]
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
ik denk dat je in de verkeerde topic ben.Wirehub schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:23:
iemand bekend met installatie van een SEK-2000 (evolution kit 2014) ? . TV blijft resetten op mijn vaders tv , op mijn 46F8000 geen problemen echter met diezelfde Kit.
Een SEK-1000 werkt probleemloos , maar zodra de hele procedure van erafhalen en tv update naar laatste versie (Smarthub 2012 ) naar s/w 2009.2 gedaan is en dan de SEK-2000 installeer blijft tv resetten

nee sorry , reactie aangepast ..
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Verwijderd
@Wirehub,
je hebt nu toch 2011.1 erop gezet, jammer dan ga je van de regen in de drup namelijk, die FW is niet goed zit o.a. een herstart bug in.
Dus proberen terug te gaan naar 2009, hoe staat ook in dit topic.
je hebt nu toch 2011.1 erop gezet, jammer dan ga je van de regen in de drup namelijk, die FW is niet goed zit o.a. een herstart bug in.
ik moet juist op verzoek van Samsung naar 2011.1 , werkt goed volgens mijn vader ...die gaat morgen proberen of de SEK-2000 nu wel werktVerwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:12:
@Wirehub,
Verwijderd
Ik help het je hopen, de diversen monteurs die ik hier over vloer gehad heb, mopperen allemaal op Samsung dat ze die 2011.1 steeds op internet laten staan die is zo Buggie als wat roepen ze.
Monteurs hebben zelfs een speciale FW bij zich om 2011.1 van de TV af te halen om te vervangen door 2009.
Ongelofelijk dat Samsung dit advies geeft.
Monteurs hebben zelfs een speciale FW bij zich om 2011.1 van de TV af te halen om te vervangen door 2009.
Helaas is dit het advies , anders kunnen willen ze me niet helpen met eventueel probleem met SEK-2000 installatie problemenVerwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:38:
Ik help het je hopen, de diversen monteurs die ik hier over vloer gehad heb, mopperen allemaal op Samsung dat ze die 2011.1 steeds op internet laten staan die is zo Buggie als wat roepen ze.
edit 01/08
Evolution Kit wordt nu wel herkend en installatie inmiddels voltooid. Mijn vader is er wer blij mee ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door Wirehub op 01-08-2014 13:48 ]
geen idee, hij wilde graag die Smarthub 2014 , draait goed met versie 1003.5 voorlopigVerwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:06:
Mooi dat het nu werkt. merkt hij grote verschillen ?
Hoe heb je dit dan trouwens opgelost?
firmware 2011.1 gedownload op Samsung website en daarna de SEK-2000 geinstalleerdDragunov schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:27:
Hoe heb je dit dan trouwens opgelost?
Heren, ik heb mijn opstelling thuis een beetje gewijzigd. Ik heb een Onkyo TX-NR636 gekocht. En alles daar op aan gesloten. Mijn tv heeft een HDMI kabel op poort 1 naar de main HDMI out op de Onkyo. Nu heb ik geluid via mijn boxen als ik op de tv externe luidsprekers instel en kijk via mijn humax van Ziggo die weer met een HDMI aan de Onkyo zit. Nu heb ik een Netflix abonnement en kijk dat via mijn E7000 (laatste firmware etc.). Ik krijg dan alleen het geluid niet via de boxen. Iemand een idee hoe dat kan?
Sluit de onkyo aan op hdmi2 van je tv en zet op je onkyo arc aan.LockTar schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:32:
Heren, ik heb mijn opstelling thuis een beetje gewijzigd. Ik heb een Onkyo TX-NR636 gekocht. En alles daar op aan gesloten. Mijn tv heeft een HDMI kabel op poort 1 naar de main HDMI out op de Onkyo. Nu heb ik geluid via mijn boxen als ik op de tv externe luidsprekers instel en kijk via mijn humax van Ziggo die weer met een HDMI aan de Onkyo zit. Nu heb ik een Netflix abonnement en kijk dat via mijn E7000 (laatste firmware etc.). Ik krijg dan alleen het geluid niet via de boxen. Iemand een idee hoe dat kan?
Vervolgens selecteer je uitgang tv/cd op je onkyo en dan heb je als het goed is geluid.
Je moet wel eenmalig nog even op de tv instellen (in de netflix app) dat je dd geluid wilt hebben.
Ik had de kabel in HDMI 1 gestoken (tenminste, ik hield de tv vast en mijn vrouw stopte hem erin want hij hangt aan de muur
). Nu zit hij in 2 maar had nog steeds geen geluid. Ik vermoed dat mijn kabels te oud zijn. Volgens mij moet je minstens een 1.4 kabel hebben. Geen idee wat die van mij zijn. Heb ze al een tijd. Gelukkig had ik nog een Optical liggen en heb ik die aangesloten. Had meteen geluid en het is perfect!
Bedankt voor de hulp!
Bedankt voor de hulp!
Dat kan inderdaad ookLockTar schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:50:
Ik had de kabel in HDMI 1 gestoken (tenminste, ik hield de tv vast en mijn vrouw stopte hem erin want hij hangt aan de muur). Nu zit hij in 2 maar had nog steeds geen geluid. Ik vermoed dat mijn kabels te oud zijn. Volgens mij moet je minstens een 1.4 kabel hebben. Geen idee wat die van mij zijn. Heb ze al een tijd. Gelukkig had ik nog een Optical liggen en heb ik die aangesloten. Had meteen geluid en het is perfect!
Bedankt voor de hulp!
Hebben ze nu een nieuwe firmware voor de ES7000 op de site gezet? Of betreft het nog dezelfde brakke 2011? Bij datum staat 2014.08.11, vandaar vraag ik het mij af...
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40ES7000SXXN
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40ES7000SXXN
SWU_T-ECPDEUC_002011_I03_ES000KS000RS000_130911
Bovenstaande code komt uit het version_info bestand firmware is al oud.
Bovenstaande code komt uit het version_info bestand firmware is al oud.
Verwijderd
Volgens mij hebben ze hem alleen maar op de site gezet, heb geen meldingen vai de Samsung blog ontvangen dat er een nieuwe FW is voor de 7000
Treurig dat men niet de goede versie online zet. De 2009 werkt superstabiel bij mij. Mocht iemand graag willen terugflashen van 2011 naar 2009, stuur me ff een PM.
In Duitsland nieuwe firmware.
http://www.samsung.com/de...ion/led-tv/UE46ES7090SXZG
interessant! De versie: 2014_2Alberto-capo schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:51:
In Duitsland nieuwe firmware.
edit: Op de Nederlandse website van Samsung staat 2014_2 inmiddels ook voor de ES8000 series.
[ Voor 15% gewijzigd door knights16 op 20-08-2014 13:39 ]
Staat er inmiddels op...
Smarthub laat geen apps verwijderen...
Smarthub laat geen apps verwijderen...
is die er alleen voor de 8000? Ik heb een 7000. Ik zocht voor de NL versie maar kon hem niet vinden. iemand een linkje?
Verwijderd
Staat gewoon op de Samsung NL site, dus niet goed gekeken misschien :-)
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46ES7000SXXN
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46ES7000SXXN
In Belgie niet.
http://www.samsung.com/be/support/model/UE46ES7000SXXN
http://www.samsung.com/be/support/model/UE46ES7000SXXN
Firmware terug verwijderd, smarthub blijft hangen.
Al meer mensen ervaring met firmware 2014?
Ook ik zou graag de ervaringen willen vernemen wbt de laatste Firmware update 2014 voor de 7000 serie.
Ikzelf houd mijn apparatuur altijd up to date, echter is de laatste ervaring met de Samsung update 2011 wel een eye opener geweest.
Vooral de houding en reactie van Samsung. Ruim 5 maanden aan het steggelen geweest en uiteindelijk werd mij dure tv van een downgrade voorzien. Men liet zelfs de falende update op de site staan. Getuige de vele problemen ( zelfs Europees voorkomend) had je toch van een groot merk als Samsung actie mogen verwachten. Nee men wist van niets en deed niets. Nu lijkt er dus een vervanger voor de falande versie.Ik zou het liefst mij tv van de allerlaatste firmware willen voorzien maar wacht nu eerst op de ervaring van anderen.
Ikzelf houd mijn apparatuur altijd up to date, echter is de laatste ervaring met de Samsung update 2011 wel een eye opener geweest.
Vooral de houding en reactie van Samsung. Ruim 5 maanden aan het steggelen geweest en uiteindelijk werd mij dure tv van een downgrade voorzien. Men liet zelfs de falende update op de site staan. Getuige de vele problemen ( zelfs Europees voorkomend) had je toch van een groot merk als Samsung actie mogen verwachten. Nee men wist van niets en deed niets. Nu lijkt er dus een vervanger voor de falande versie.Ik zou het liefst mij tv van de allerlaatste firmware willen voorzien maar wacht nu eerst op de ervaring van anderen.
Same here, maar waarom zou je upgraden naar 2014?Troltrader schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:50:
Ook ik zou graag de ervaringen willen vernemen wbt de laatste Firmware update 2014 voor de 7000 serie.
Ik blijf gewoon lekker op 2009, mogelijk ooit nog een evolution kit en dan upgraden naar een latere versie. Maar dat zien we dan wel
Verwijderd
Na al het gezeur ga ik dus ook niet naar 2014.2 toe mede omdat we totaal niet weten wat er veranderd is en de al hier geposte slechte ervaring van 2014.2
Er was altijd iemand hier op het forum die ergens wel de changelogs vandaan wist te halen.... Jammer dat die hier niet meer actief is.
Edit: toch de stoute schoenen aangetrokken om te kijken wat de nieuwe firmware doet. Deze gaf bij mj ook problemen met smarthub, hij liep vast bij het opstarten.
Firmware terug naar 0000 en daarma 2009 en alles weer top!
Edit: toch de stoute schoenen aangetrokken om te kijken wat de nieuwe firmware doet. Deze gaf bij mj ook problemen met smarthub, hij liep vast bij het opstarten.
Firmware terug naar 0000 en daarma 2009 en alles weer top!
[ Voor 46% gewijzigd door knights16 op 23-08-2014 10:43 ]
Dit weekend ook de nieuwe firmware 2014.2 geinstalleerd. De versie die voorheen op mijn TV stond was 2009. Eerder heb ik een downgrade uitgevoerd naar 2009 vanwege de SmartHub problemen met firmware 2011.
Update via USB-stick verliep vlekkeloos. Daarna de TV automatisch opnieuw opgestart. De SmartHub startte daarna goed op. Vervolgens al snel een melding dat de SmartHub moet worden bijgewerkt. Gedrukt op oké. Vervolgens zijn de apps Funda, Videoland, en RegioTV automatisch geinstalleerd. Alles werkt tot dusverre goed. Ik ben nog geen problemen tegen gekomen. Verder zijn er voor mij geen veranderingen merkbaar t.o.v. eerdere firmwares.
Update via USB-stick verliep vlekkeloos. Daarna de TV automatisch opnieuw opgestart. De SmartHub startte daarna goed op. Vervolgens al snel een melding dat de SmartHub moet worden bijgewerkt. Gedrukt op oké. Vervolgens zijn de apps Funda, Videoland, en RegioTV automatisch geinstalleerd. Alles werkt tot dusverre goed. Ik ben nog geen problemen tegen gekomen. Verder zijn er voor mij geen veranderingen merkbaar t.o.v. eerdere firmwares.
Bij mij werkte ook 2014 de eerste paar goed, toch startte sh later niet op. De 2014 lijkt beter dan 2011 te zijn.TranceDJ schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:47:
Dit weekend ook de nieuwe firmware 2014.2 geinstalleerd. De versie die voorheen op mijn TV stond was 2009. Eerder heb ik een downgrade uitgevoerd naar 2009 vanwege de SmartHub problemen met firmware 2011.
Blijft toch triest dat men niet in staat lijkt een goed werkende fm te leveren. Natuurlijk kan je stellen, waarom updaten? Maar zeer waarschijnlijk ontkom je er niet aan als je de Smart Hub gebruikt. Ook deze wordt met regelmaat geupdate en zal op gegeven moment een aangepaste fm vereisen. Overigens lijkt het mij logisch dat je na de update van de fm de smart hub reset en desnoods dus ook update. Maar als je dat dan gedaan hebt, mag je toch verwachten dat eea gewoon werkt. Dit is echt het eerste apparaat waar ik met updates problemen ondervind. Een Mede8er, Denon, Conceptronic dat al menige updaten heeft ondergaan op vlak van fm en nooit een probleem. Samsung heeft wat dat betreft nog een hele weg te gaan zo heb ik moeten ondervinden. Ik wacht verdere ervaringen af en zal dus voorlopig de 2009 blijven gebruiken. Gelukkig heb ik nog tot februari 2015 garantie.......knights16 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 07:29:
[...]
Bij mij werkte ook 2014 de eerste paar goed, toch startte sh later niet op. De 2014 lijkt beter dan 2011 te zijn.
Helemaal eens, ik heb overigens geen reset gedaan van mijn 2014 release, en dat hoort natuurlijk welTroltrader schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:24:
[...]
Blijft toch triest dat men niet in staat lijkt een goed werkende fm te leveren. Natuurlijk kan je stellen, waarom updaten? Maar zeer waarschijnlijk ontkom je er niet aan als je de Smart Hub gebruikt. Ook deze wordt met regelmaat geupdate en zal op gegeven moment een aangepaste fm vereisen. Overigens lijkt het mij logisch dat je na de update van de fm de smart hub reset en desnoods dus ook update. Maar als je dat dan gedaan hebt, mag je toch verwachten dat eea gewoon werkt. Dit is echt het eerste apparaat waar ik met updates problemen ondervind. Een Mede8er, Denon, Conceptronic dat al menige updaten heeft ondergaan op vlak van fm en nooit een probleem. Samsung heeft wat dat betreft nog een hele weg te gaan zo heb ik moeten ondervinden. Ik wacht verdere ervaringen af en zal dus voorlopig de 2009 blijven gebruiken. Gelukkig heb ik nog tot februari 2015 garantie.......
Kan je trouwens nieuwe firmware gebruiken op Belgische TV, want deze firmware of gelijk wat is nit terug te vinden op de Belgische versie van de site?
Je kunt volgens mij probleemloos de 2014 van de NL site afhalen.
Gebeurd!
Geen problemen voor het moment!
Smart Hub werkt voorlopig en de apps zijn terug up to date!
Geen problemen voor het moment!
Smart Hub werkt voorlopig en de apps zijn terug up to date!
Toevallig ook een vernieuwde netflix op 2014 firmware?
Netflix loopt tegenwoordig regelmatig vast, waardoor ik moet afsluiten en opnieuw opstarten...
Netflix loopt tegenwoordig regelmatig vast, waardoor ik moet afsluiten en opnieuw opstarten...
Misschien ff een keer een SH reset doen ?Shodan schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:00:
Toevallig ook een vernieuwde netflix op 2014 firmware?
Tot dusverre hier nog geen problemen op 2014.2!
Zijn er nog nieuwe software updates zoals Plex of Netflix die binnen komen als je 2014.2 installeerd?
werkt hier ook prima iddTranceDJ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:00:
Tot dusverre hier nog geen problemen op 2014.2!
Nee, hierin merk ik geen enkel verschil. Zover mij bekend staat de firmware versie ook los van de SmartHub versie.LockTar schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:18:
Zijn er nog nieuwe software updates zoals Plex of Netflix die binnen komen als je 2014.2 installeerd?