Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 22:54
Hemaworstje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:46:
Heeft iemand al een UE46F8000sl en ook problemen met Ziggo?
Ik krijg met geen mogelijkheid de digitale kanalen aan de gang.
Andere smartcard,andere cam module,volledige resets,geen resultaat.
Alsmaar de melding : zender gecodeerd.
Op andere tv,s werken de kaarten gewoon,dus vraag me af of de tv brak is.
De software is up to date,Ziggo en verkoper weten ook geen oplossing.
Hier iemand misschien?

;)
Wat is een UE46F8000sl? Ik wist niet dat de F serie al te koop is in Nederland. Geen idee waar sl voor staat maar het lijkt mij dat Ziggo deze Tv (nog) niet gecertificeerd heeft. En als het een buitenlands model is kun je het volgens mij helemaal wel schudden met een CI+ module.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 06-04-2013 00:45 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemaworstje
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Onwetendheid is geen excuus,gewoon te koop bij de de Saturn enz.
Ziggo heeft geen cert op dit toestel,veel nl sites zeggen van wel.
.... heeft het aan mij verkocht als : werkend met Ziggo.
Helaas,niet het geval.

;(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 22:54
Werkend met Ziggo kan van alles zijn, bijvoorbeeld via een settopbox. Ik neem aan dat uit jouw gesprek met Ziggo is gebleken dat dit toestel WEL of NIET gecertificeerd is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 19:19
Volgens mij gaat er altijd korte tijd na release voordat bepaalde tvs ziggo certifivaat krijgen. Meestal door software upgrade is t opgelost.

Was ook zo met bepaalde sony tvs .

[ Voor 11% gewijzigd door M0otje op 06-04-2013 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
Is er al een topic over de 2013 modellen?

Net de Ue46F8000 gehaald, wat een ding zeg.

Wilde eerst voor de 46ES8000 gaan was in de aanbieding voor 1495 echter toen ik de 46F8000 zag. De voet is veel mooier en beeld ook!

Heb nu een 3d SBS avatar gedowload echter het 3d beeld lijkt me niet top? Ik blijf alle ondertitelingen 3-4 dubbel zien? Heb wel de goede 3d modus?
EDIT
ligt aan XBMC.

Als ik via Twonky of via USB HDD de 3d afspeel herkend die het zelf ook meteen en springt over in juiste 3d modus. Op xbmc gebeurd dit niet en zet ik het handmatig dan wordt beeld/ondertitel niet 100% correct.

Enige wat ik me kan bedenken is dat het aan de HDMI kabel ligt? Of andere versie van XBMC er op...

[ Voor 31% gewijzigd door trekker22 op 06-04-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Net de 46es8000 gehaald bij de MM voor 1350,-

Wat een top apparaat!!

Het enige waar ik me over verbaas is het volgende:

Waarom krijg je 2 ABs bij dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je de ene ook bij de browser kunt gebruiken (touchpad zit erop) en omdat je tegen 1 van de twee kunt lullen voor je spraakbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé trekker, had van jou wel een grotere verwacht. Zit ook te denken aan de Samsung maar eigenlijk nog meer aan de nieuwe Philips (55pfl8008). Ben er nog niet uit. Hoop meer te lezen over de F serie van je.

Xengo
trekker22 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:56:
Is er al een topic over de 2013 modellen?

Net de Ue46F8000 gehaald, wat een ding zeg.

Wilde eerst voor de 46ES8000 gaan was in de aanbieding voor 1495 echter toen ik de 46F8000 zag. De voet is veel mooier en beeld ook!

Heb nu een 3d SBS avatar gedowload echter het 3d beeld lijkt me niet top? Ik blijf alle ondertitelingen 3-4 dubbel zien? Heb wel de goede 3d modus?
EDIT
ligt aan XBMC.

Als ik via Twonky of via USB HDD de 3d afspeel herkend die het zelf ook meteen en springt over in juiste 3d modus. Op xbmc gebeurd dit niet en zet ik het handmatig dan wordt beeld/ondertitel niet 100% correct.

Enige wat ik me kan bedenken is dat het aan de HDMI kabel ligt? Of andere versie van XBMC er op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:52:
Hé trekker, had van jou wel een grotere verwacht. Zit ook te denken aan de Samsung maar eigenlijk nog meer aan de nieuwe Philips (55pfl8008). Ben er nog niet uit. Hoop meer te lezen over de F serie van je.

Xengo

[...]
Geen plek voor op me tv kastje;)

Philips bewust niet gekocht vanwege de firmware issues/stoppen met tv activiteit.

F serie

Scherm rand extreem smal.
Nauwelijks bezel onder! Top design.

Software extreem soepel/snel.

Paar andere problem:
KPN glas stb - onkyo - tv. Wel geluid geen beeld?

KPN glas - tv. Wel beeld geen geluid.

Wil ook optie 1 alles via onkyo. Lastig.

[ Voor 23% gewijzigd door trekker22 op 06-04-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16

Wvr

basanca schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:43:
Net de 46es8000 gehaald bij de MM voor 1350,-

Wat een top apparaat!!
das nog best veel geld

[ Voor 18% gewijzigd door Wvr op 06-04-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
  • Laatst online: 09-12-2024
Wvr schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:02:
[...]

das nog best veel geld
Ach ik vond het een goede prijs voor een non-showroom tv. Kon hem online niet goedkoper vinden dan 1299 voor een EU model( incl verzenden uit dld). En dan haal ik toch liever een NL model bij de MM voor 50 euro meer.

Maar just to be curious.....

Wat was dan een goeie prijs geweest ? ( link pls)

[ Voor 7% gewijzigd door bassa21 op 07-04-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
trekker22 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:55:
[...]

Geen plek voor op me tv kastje;)

Philips bewust niet gekocht vanwege de firmware issues/stoppen met tv activiteit.

F serie

Scherm rand extreem smal.
Nauwelijks bezel onder! Top design.

Software extreem soepel/snel.

Paar andere problem:
KPN glas stb - onkyo - tv. Wel geluid geen beeld?

KPN glas - tv. Wel beeld geen geluid.

Wil ook optie 1 alles via onkyo. Lastig.
vanmorgen TV keer van de stroom gehaald, opnieuw alles aangesloten en nu werkt het wel! Zal komen door veel kabels wisselen zonder de stroom er af te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Mooi zo!

Veel succes met je F reeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb een samsung 55es6530 beneden staan, direct op de DVB-C (niet gescrambled) en boven een sony bravia. De bravia laat keurig de epg informatie zien, maar de samsung niet. Ik heb al diverse keren opnieuw gescand, landinstellingen etc gewijzigd, maar ik krijg maar geen EPG. zou dit incompatabiliteit zijn door het systeem dat onze provider gebruikt, of kan ik nog iets proberen?

rovi on screen krijg ik ook al niet aan de praat. dus dat lijkt ook geen alternatief.

het is een kleine ergernis, maar het zou wel leuk zijn als ik het werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:45:
[...]

Heb contact gehad met Samsung, ze bellen me vandaag normaal nog op voor een afspraak!

Ze zeiden, ja das vervelend, zo kan je geen tv kijken...

Ik hou jullie op de hoogte zodat mensen met dit probleem weten wat te doen!

grtz
Nu woensdag komt een technieker kijken naar de 'vertical banding' op m'n scherm!

Ik laat jullie woensdag meer weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Wvr schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:15:
[...]

en zonder de receiver?
Het gaat me juist om ARC,
iJack schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:05:
[...]

Ik heb ook een 1403 icm es7000 en dat werkt prima. Misschien moet je alleen op je reciever HDMI control aanzetten.
Heb van mijn werk nog eens een andere hdmi kabel meegenomen en dan werkt het ARC wel. Zonder enig probleem.

Probleemzit hem dus toch in mijn hdmi kabel, ondanks dat ik er op had gelet dat het ondersteuning bied voor ARC.
Ondertussen maar een nieuwe kabel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:17
Robbie T schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:47:

Heb van mijn werk nog eens een andere hdmi kabel meegenomen en dan werkt het ARC wel. Zonder enig probleem.

Probleemzit hem dus toch in mijn hdmi kabel, ondanks dat ik er op had gelet dat het ondersteuning bied voor ARC.
Ondertussen maar een nieuwe kabel gekocht.
Oke wazig, blijft mooi he techniek >:)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemaworstje
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vandaag is er iemand van de winkel langs gekomen,met een nieuw toestel.(UE46F8000)
Vervolgens alles werkend ingesteld,en is alles in orde,lag dus aan het toestel,blijkbaar,niet aan Ziggo.
Saturn krijgt veel commentaar,ik geef ze een dikke pluim.Service is belangrijk,en als je dat goed doet,krijg je ook goede reclame.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
Is het verstandig bij het aansluiten van een Externe HD aan een samsung 6100 een dubbele usb stekker te gebruiken? En wat kunnen eventueel de bijwerkingen zijn wanneer dit met enkele stekker is gedaan op de USB HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

vandaag is de technieker langsgeweest en kon het fenomeen niet echt zien. Hij heeft in het zekere service menu een lichtgrijs testbeeld opgezet en daar waren de verticale strepen en banden wel zichtbaar.

Met Samsung gebeld en ze hebben hem verteld om het scherm te vervangen, scherm dus vervangen, wat blijkt: dit scherm heeft het nog erger, zelfs 2 horizontale strepen 8)7 8)7 Terug mijn scherm geplaatst en
Samsung heeft beslist om opnieuw een scherm te bestellen en ergens volgende week zullen ze het opnieuw vervangen. Afwachten dus...

Zijn er mensen die 'vertical banding' kennen of hebben?? Of horizontale, want dat zag ik nu op't nieuwe scherm.

Bedankt voor de reacties!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toml83 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:07:
Is het verstandig bij het aansluiten van een Externe HD aan een samsung 6100 een dubbele usb stekker te gebruiken? En wat kunnen eventueel de bijwerkingen zijn wanneer dit met enkele stekker is gedaan op de USB HDD?
Als ik dat doe op mijn pc, dan gebeurd het soms dat de externe HD niet herkend wordt en ook niet meer te herkennen valt.

Dan moet ik opnieuw opstarten en een enkele usb-kabel gebruiken.

Dus dat zou ik op een tv niet doen! Voor mankementen uit te sparen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:20
Ik heb de Samsung UE40EH6030 en heb hier digitale tv op via de kabel van UPC (DVB-C)
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de kanalen te herschikken op kanaalnr.
NL1, 2 en 3 worden namelijk in HD uitgezonden op kanaal 71-72 en 73.

Nu wil ik dus kanaal 71-72-73 op de plek hebben van 1-2 en 3, ik krijg het alleen niet voor elkaar.
Handleiding staat het niet in, op internet gezocht, instellingen geprobeerd.

Iemand?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:56
Volgende keer even zoeken in de topic wil nog wel eens helpen. Sorteren kan niet, een favorietenlijstje maken wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Qosmic schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:18:
Ik heb de Samsung UE40EH6030 en heb hier digitale tv op via de kabel van UPC (DVB-C)

Nu wil ik dus kanaal 71-72-73 op de plek hebben van 1-2 en 3, ik krijg het alleen niet voor elkaar.

Iemand?
Ik heb me er ook scheef naar gezocht. Volgens de handleiding was er een optie om een zenderlijst te exporteren naar een USB Devices. Er zijn Samsung applicaties waarmee je de juiste indeling kan maken.
Vervolgens gebruik je de importeer functie van de tv om te nieuwe lijst te pakken.

De in- en exporteer functie zit er alleen niet in, ondanks de berichten in de handleiding. :(:(

Je zult even moeten wennen.. om vanaf 71 de Nederlandse zenders aan te treffen. (UPC ?: ) Ik was snel gewend)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:20
barrymossel schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:31:
Volgende keer even zoeken in de topic wil nog wel eens helpen. Sorteren kan niet, een favorietenlijstje maken wel...
ik heb gezocht, van die favorieten wist ik ook.
Maar in dit geval kijk ik niet via een media/settopbox, maar gewoon via het kabel kanaal wat de tv ingaat.

Dacht juist dat het dan wel mogelijk is om de kanalen te wijzigen. Dat kon voorheen bij analoog toch ook gewoon?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Daar zijn per land/providers regels voor. Ziggo en UPC willen niet dat je de volgorde aanpast. Ik heb een kleine plaatselijke kabelmaatschappij, en ik kan gewoon zenders herschikken als ik voor het scannen van de zenders eerst een ander land selecteer. Als ik het op Nederland laat staan verdwijnt de optie om lokalen te herschikken uit het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:05
Qosmic schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:18:

Iemand?
Het is dus wel mogelijk om de kanalen te verplaatsen, alleen is het niet echt voor de hand liggend. Mij is het gelukt door handmatig naar de kanalen te zoeken maar er bestaan mogelijk meerdere opties. Voor meer uitleg zal ik wat kruisbestuiving toepassen.

Kijk eens op de volgende topics op chelloo.com:
Samsung tv digitale zenders zoeken
De nieuwe open DVB-C kanalen sorteren op een Samsung TV
en misschien nog wat hints in het topic waarmee het begon:
Alle klanten van UPC krijgen standaard digitale TV

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan toch gewoon met de kanalen editor ?

Zenderlijs top USB stick, stick in je PC en bewerken maar, klaar saven stick in de TV en bestand terug zetten.
http://www.samsung-blog-news.de/downloads/?did=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Zijn er hier mensen die een externe hd op een samsung 6000 serie (specifiek 6100) hebben aangesloten?
En zo ja, welke HD. Mijn Western digital se 320 GB werkt niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Toml83 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:58:
Zijn er hier mensen die een externe hd op een samsung 6000 serie (specifiek 6100) hebben aangesloten?
En zo ja, welke HD. Mijn Western digital se 320 GB werkt niet goed..
Deze werkt perfect bij mij op een 6300: http://goo.gl/eHrOx

Ook een WD Digitals Elements SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Bij mij werkt ie ook goed op een ES6140. Heb 'm wel met een Y-kabel moeten aansluiten. Is een WD 250GB.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 19:39
sinds afgelopen week de EU46F6750 hier hangen, ik heb de output naar de boksen in de kamer gedaan. Kan ik deze echter ook op de tv ergens harder zetten, het geluid is namelijk veel minder door de boxen nu met de samsung dan met mijn vorige sony bravia.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:49
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een UE46ES8000, deze is gekoppeld aan een pioneer VSX-527 receiver.

Voorheen had ik een Sony Bravia 40" LCD, en sprong de receiver netjes aan als ik de tv inschakelde. Ook kon ik het volume van de pioneer onmiddellijk bedienen via de afstandsbediening van de Sony.

Als ik nu de Samsung inschakel gebeurt er niets... de receiver blijft uit tot ik de optie in het tv-menu > systeem > anynet+ > ontvanger "aan" zet. Deze optie staat standaard telkens opnieuw uit bij het inschakelen van de tv. Ik kan ook manueel de receiver aanzetten, en als deze nog steeds op de "tv"-ingang staat krijg ik dan ook netjes geluid, maar kan ik nog steeds het volume niet aanpassen tot ik weer deze optie in het tv-menu heb aangezet.

Is hier geen minder omslachtige oplossing voor? Als ik de tv inschakel heb ik dus geen geluid aangezien de tv-luidsprekers standaard "uit" staan (deze instelling wordt dan weer wel onthouden) .

HDMI-CEC staat aan op zowel tv als receiver en geluid loopt via ARC.

[ Voor 3% gewijzigd door tweak_master op 11-04-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat je hem via Tools aanzet ?

Dan bestaat de kans dat die in het gewone menu uit staat.

Bij mij werkt het perfect samen met een Onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:37:
Ik vermoed dat je hem via Tools aanzet ?

Dan bestaat de kans dat die in het gewone menu uit staat.

Bij mij werkt het perfect samen met een Onkyo
Ik zet hem altijd aan via het menu, aangezien de optie anynet+ vlak na het inschakelen zelfs niet beschikbaar is bij Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem aanzet in het menu gaat die dan wel zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
Jep dan springt de pioneer aan, wordt er verbinding gemaakt en werkt alles zoals het hoort... Bij het uitschakelen van de tv valt ook de pioneer netjes uit. Als ik dan echter de tv terug inschakel staat de receiver weer "uit" in het menu en zit ik zonder geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 21:41
Zijn er nog acties rondom de ES6800 bekend? Op een vorige pagina vertelde iemand dat er bij Saturn Tilburg wel een actie was rondom de ES7000 maar die valt eigenlijk net buiten wat ik wil uitgeven aan een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 22:16
Lizardz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:14:
Zijn er nog acties rondom de ES6800 bekend? Op een vorige pagina vertelde iemand dat er bij Saturn Tilburg wel een actie was rondom de ES7000 maar die valt eigenlijk net buiten wat ik wil uitgeven aan een TV.
Als je voor een 7000 serie kunt gaan zou ik dat zeker doen, die 100 euro is het dubbel en dwars waard. De 7000 heeft echt een veel beter paneel. Anders zou ik kijken naar een 6100, 6300 of 6700, zelfde paneel als de 6800.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 23:10
ik vraag me iets af, als de ES8000 zogezegd een 200Hz scherm is, waarom kan je als je je PC erop aansluit het maar maximum op 60Hz instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
claeysy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 01:08:
ik vraag me iets af, als de ES8000 zogezegd een 200Hz scherm is, waarom kan je als je je PC erop aansluit het maar maximum op 60Hz instellen?
Omdat het anders werkt dan een monitor en omdat je via HDMI ook tot 60Hz kan doorsturen.

Tevens heb je met een 200Hz paneel 100 beelden en is je televisie eigenlijk 100Hz. 100Hz panelen zijn eigenlijk 50Hz en 50Hz panelen zijn eigenlijk 25Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Mag ik vragen waarom je een Y-kabel daarvoor moet gebruiken?
ik denk dat bij mij een enkele kabel de voedingslijn intern in de TV vervuilt, waardoor daarvoor gevoelige onderdelen storingen zien.
Krypt schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:43:
Bij mij werkt ie ook goed op een ES6140. Heb 'm wel met een Y-kabel moeten aansluiten. Is een WD 250GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Bij mij werkt de optie alleen wanneer ik eerst de receiver aanzet, via de TV optie knop. Dit is bij mijn yamaha zo.. Dan gaat zowel receiver als tv aan.. Volgens mij moet dat via de pioneer ook lukken..
tweak_master schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:26:
Jep dan springt de pioneer aan, wordt er verbinding gemaakt en werkt alles zoals het hoort... Bij het uitschakelen van de tv valt ook de pioneer netjes uit. Als ik dan echter de tv terug inschakel staat de receiver weer "uit" in het menu en zit ik zonder geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
Toml83 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:39:
Bij mij werkt de optie alleen wanneer ik eerst de receiver aanzet, via de TV optie knop. Dit is bij mijn yamaha zo.. Dan gaat zowel receiver als tv aan.. Volgens mij moet dat via de pioneer ook lukken..
[...]
Wat bedoel je juist met de "TV optie knop" op de receiver? De receiver aanzetten en op de HDMI-uitgang "tv" zetten laat de tv alleszins niet opstarten als dit is wat je bedoelt..

Ik kijk tv via een digicorder van Telenet en vroeger bij m'n Sony moest ik enkel met 1 druk op een knop mn digicorder aanzetten en de tv schakelde automatisch aan, die op zijn beurt de receiver op de correcte uitgang opstartte en klaar. Wanneer ik de tv uitzette, schakelden zowel digicorder als receiver uit.

Nu werkt enkel de communicatie tussen digicorder en tv feilloos, dus digicorder schakelt tv in, en tv schakelt digicorder uit. De receiver start enkel op via een manuele actie bij de tv instellingen.

Ik kan hier uiteindelijk wel mee leven, maar vind het toch vreemd dat een toptoestel zoiets simpel wat al jaren standaard is niet voor mekaar krijgt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Toml83 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:35:
ik denk dat bij mij een enkele kabel de voedingslijn intern in de TV vervuilt, waardoor daarvoor gevoelige onderdelen storingen zien.
[...]
Hier geen Y kabel hoor. Ik steek hem gewoon in de bovenste usb poort. Werkt iedere keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
In de USB HDD?
Geen last van beeldstorinkjes?
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:18:
[...]

Hier geen Y kabel hoor. Ik steek heb gewoon in de bovenste usb poort. Werkt iedere keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
De receiver is gekoppeld aan de TV en volgens mij kun je de receiver in de TV mode zetten..
afstandbediening --> scene --> TV
Dit bedoel ik eigenlijk...

Bij mij gaat de receiver aan die vervolgens ook de TV laat starten..
Belangrijk is om zowel voor TV als receiver de ARC functie aan te zetten + HDMI control.. En deze in de TV HDMI ARC (hdmi2) en in de receiver HDMI out te gebruiken.. Maar dat is denk ik wel bij jou bekend..
tweak_master schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:16:
[...]

Wat bedoel je juist met de "TV optie knop" op de receiver? De receiver aanzetten en op de HDMI-uitgang "tv" zetten laat de tv alleszins niet opstarten als dit is wat je bedoelt..

Ik kijk tv via een digicorder van Telenet en vroeger bij m'n Sony moest ik enkel met 1 druk op een knop mn digicorder aanzetten en de tv schakelde automatisch aan, die op zijn beurt de receiver op de correcte uitgang opstartte en klaar. Wanneer ik de tv uitzette, schakelden zowel digicorder als receiver uit.

Nu werkt enkel de communicatie tussen digicorder en tv feilloos, dus digicorder schakelt tv in, en tv schakelt digicorder uit. De receiver start enkel op via een manuele actie bij de tv instellingen.

Ik kan hier uiteindelijk wel mee leven, maar vind het toch vreemd dat een toptoestel zoiets simpel wat al jaren standaard is niet voor mekaar krijgt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Of je sluit je digicorder op je receiver aan.. Als ie niet in een diepe standby staat, zou alles aan moeten gaan... Diepe standby geldt ook voor je TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Toml83 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:35:
[...]
Omdat de disk niet goed op kan spinnen met een enkele kabel (is een oud beestje en een poort van de tv levert niet genoeg vermogen). Hij valt dus steeds uit met een enkele kabel.
Maar met een Y-kabel werkt het perfect.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
Toml83 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:14:
Of je sluit je digicorder op je receiver aan.. Als ie niet in een diepe standby staat, zou alles aan moeten gaan... Diepe standby geldt ook voor je TV..
Deze opstelling heb ik in eerste instantie geprobeerd omdat dit zowieso best practice is imo, maar ook dit werkte niet zoals het hoort. Ik zal dit straks echter thuis nog eens proberen en m'n bevindingen posten :-) ARC staat zowel in receiver als TV juist ingesteld want dit werkt ook perfect zodra ik de receiver dus manueel heb aangezet in de tv-opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Krypt schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:32:
[...]

Omdat de disk niet goed op kan spinnen met een enkele kabel (is een oud beestje en een poort van de tv levert niet genoeg vermogen). Hij valt dus steeds uit met een enkele kabel.
Maar met een Y-kabel werkt het perfect.
MIjn TV (46EH5450) heet 2 USB-poorten, waarvan de ene 500ma kan leveren, en de andere 1A. Misschien heb jij dat ook, en werkt de disk op een andere poort prima met een enkele kabel.

Edit: zie pricewatch: Samsung UE32ES6140 Zwart en http://ic.tweakimg.net/ext/i/1361525689.jpeg
De bovenste USB-poort (van de drie aansluitingen aan de zijkant) levert meer vermogen dan de anderen. Het staat er zelfs bij USB (HDD 5V 1A)

[ Voor 23% gewijzigd door u_nix_we_all op 12-04-2013 11:48 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Ok, dit is niet echt mijn kennisgebied ;)..
Maar ik lees in de handleiding van de 6100 het volgende:

Sluit een USB-HDD aan op de daarvoor
bestemde USB 1-poort (HDD 5V 1A).

en ik heb deze WD elements SE

En die geeft dus wel (kleine) storingen. Kan ook zijn dat ie kapot is, maar hij neemt wel gewoon op..
u_nix_we_all schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:29:
[...]

MIjn TV (46EH5450) heet 2 USB-poorten, waarvan de ene 500ma kan leveren, en de andere 1A. Misschien heb jij dat ook, en werkt de disk op een andere poort prima met een enkele kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door Toml83 op 12-04-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Toml83 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:52:
Ok, dit is niet echt mijn kennisgebied ;)..
Maar ik lees in de handleiding van de 6100 het volgende:

Sluit een USB-HDD aan op de daarvoor
bestemde USB 1-poort (HDD 5V 1A).

en ik heb deze WD elements SE

En die geeft dus wel (kleine) storingen. Kan ook zijn dat ie kapot is, maar hij neemt wel gewoon op..

[...]
Zou gewoon moeten werken. Maar wat bedoel je precies met "werkt niet goed" ? Is die schijf wel helemaal gezond ? Misschien even met een WD testtooltje aan je PC hangen om dat te bekijken ?
Werkt je TV wel goed met een andere disk ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Kun je zo'n tooltje gewoon van website afhalen..
Want dan ga ik het vanavond even uittesten..

Probleem is dat de TV met Externe HD om de 9,5 minuut kleine schokjes/ waasjes geeft..
Vooral te zien bij snelle beelden, zoals (live) voetbalwedstrijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_zip
  • Laatst online: 23-06 11:41
Ik krijg het niet voor elkaar om geluid naar mijn versterker te krijgen.

De situatie:

Ik heb een UE46ES6710 waarvan ik het geluid draadloos naar mijn Marantz versterker wil laten lopen. Daarvoor heb ik een Marmitek Audio Anywhere 625 aangeschaft. Wanneer ik deze transmitter op iets anders aansluit (bv telefoon/tablet) wordt het geluid netjes en kraakhelder verstuurd naar de versterker. Echter wanneer ik deze aansluit op de televisie gebeurt er helemaal niets.

Ik heb nu al een tijdje zitten stoeien met de audio instellingen (externe luidsprekers) maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je het aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De evo kit zal nu zo ongeveer in de winkel moeten liggen voor 299 euro's pffff.
iemand hem al gescoord ?

Oja is alleen voor de 7000 en 8000 serie, voor dat er weer vragen komen kan die op een 6**** model. ;)

http://www.allaboutmedia....rt-kit-bekendgemaakt.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
tweak_master schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:08:
[...]

Deze opstelling heb ik in eerste instantie geprobeerd omdat dit zowieso best practice is imo, maar ook dit werkte niet zoals het hoort. Ik zal dit straks echter thuis nog eens proberen en m'n bevindingen posten :-) ARC staat zowel in receiver als TV juist ingesteld want dit werkt ook perfect zodra ik de receiver dus manueel heb aangezet in de tv-opties.
Ik heb het net nog eens geprobeerd. Als ik de digicorder rechtstreeks op de receiver aansluit, start m'n receiver niet bij het inschakelen, wel gaat het lampje "hdmi" branden, en krijg ik beeld (passthrough) op de tv. Maar als ik dan in het tv-menu de optie ontvanger "aan" zet, springt mn receiver naar de "tv"-ingang ipv de "cab/sat" waar de digicorder op aangesloten is en heb ik dus beeld noch geluid. Digicorder dan toch maar terug rechtstreeks op de tv aangesloten en geluid via ARC laten lopen naar de receiver. Volgens mij is dit een bug of tekortkoming in de software van Samsung, ik heb thans geupdate naar de laatste firmware :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:05:
De evo kit zal nu zo ongeveer in de winkel moeten liggen voor 299 euro's pffff.
iemand hem al gescoord ?

Oja is alleen voor de 7000 en 8000 serie, voor dat er weer vragen komen kan die op een 6**** model. ;)

http://www.allaboutmedia....rt-kit-bekendgemaakt.html
Enkel 7 en 8 reeks, 6 reeks heeft aansluiting niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dragunov schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:27:
[...]
Enkel 7 en 8 reeks, 6 reeks heeft aansluiting niet :)
Volgens mij kan ie niet op de 6*** modellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Laatst online: 08-12-2024
Iemand ervaring met de 46ES8000 icm los toetsenbord.
Ben van plan een toetsenbord aan te schaffen. MM heeft een klein toetsenbord rapoo E2700 met een usb wireless verbinding maar geen idee of deze combi werkt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet neit of het met dit type werkt maar heb er 1 van Logitech en die werkt goed, kost ongeveer het zelfde, al zijn er wel veel App's die het toetsenboard helemaal niet ondersteunen, of matig zoals b.v. Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:00
Stitchie schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:40:
Iemand ervaring met de 46ES8000 icm los toetsenbord.
Ben van plan een toetsenbord aan te schaffen. MM heeft een klein toetsenbord rapoo E2700 met een usb wireless verbinding maar geen idee of deze combi werkt.?
Logitech K400 is aardig maar de officiële Samsung VG-KBD1500 is het fijnst.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik heb een simpel draadloos medion setje aangesloten op mijn es8000 en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dec 2012 ben ik de trotse bezitter van een 40es7000
tot nog toe een perfecte tv tot verleden week.
het toestel schakelt zichzelf aan, en soms onder het tv kijken schakelt hij uit maar ook weer aan.
Soms wel 5 keer in een uur.
Herkent iemand dit probleem en weet iemand hier een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik ook een paar weken gehad (om de paar minuten starte mijn 8000 opnieuw op), het update naar FW 2006 verhielp het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schizo007nl schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:58:
[...]
Logitech K400 is aardig maar de officiële Samsung VG-KBD1500 is het fijnst.
Maar kost dan ook iets van 3x zo veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Het best is om eerst de receiver te laten starten.. Gewoon met de afstandbediening van de receiver..
Ik heb zelf thuis een yamaha receiver met samsung smart tv 6100.. TV aangesloten op de HMDI out van de receiver.. Tevens een bluray aangesloten op HDMI 1/Bluray..

Apparatuur aanzetten doe ik met de afstandbediening van de receiver..
Wanneer ik op de bluray/ HDMI 1 knop druk gaat de receiver, tv en bluray aan..
Apparatuur uitzetten gaat dan wel met de samsung afstandbediening door middel van de standby knop.
Dit is de setting dat bij mij werkt..

Kun je gelijk even aangeven hoe alles bij jou is aangesloten en de opstartprocedure?
tweak_master schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:42:
[...]

Ik heb het net nog eens geprobeerd. Als ik de digicorder rechtstreeks op de receiver aansluit, start m'n receiver niet bij het inschakelen, wel gaat het lampje "hdmi" branden, en krijg ik beeld (passthrough) op de tv. Maar als ik dan in het tv-menu de optie ontvanger "aan" zet, springt mn receiver naar de "tv"-ingang ipv de "cab/sat" waar de digicorder op aangesloten is en heb ik dus beeld noch geluid. Digicorder dan toch maar terug rechtstreeks op de tv aangesloten en geluid via ARC laten lopen naar de receiver. Volgens mij is dit een bug of tekortkoming in de software van Samsung, ik heb thans geupdate naar de laatste firmware :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
Toml83 schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:02:
Het best is om eerst de receiver te laten starten.. Gewoon met de afstandbediening van de receiver..
Ik heb zelf thuis een yamaha receiver met samsung smart tv 6100.. TV aangesloten op de HMDI out van de receiver.. Tevens een bluray aangesloten op HDMI 1/Bluray..
Het betreft een Pioneer VSX-527, waarop een Samsung UE46ES8000 is aangesloten.
Deze aansluiting gaat van de HMDI-out van de receiver naar de HDMI2-ingang van de tv (= enige HDMI poort die ARC ondersteund).

Huidige opstelling: Digicorder aangesloten op HDMI1-ingang van de tv, geluid gaat via ARC naar receiver.
Opstartprocedure:
1. Digicorder aanzetten
2. tv start automatisch op
3. tv-menu -> systeem -> anynet+ -> ontvanger 'aan' zetten
4. receiver start op en springt automatisch naar "TV" - klaar

Opmerking: als de receiver op voorhand reeds aanstaat, krijg ik pas geluid als ik de receiver terug uit en weer aan zet. Controle van het volume van de receiver via HDMI-CEC van de tv werkt dan echter nog steeds niet, totdat ik de instelling in het tv-menu weer heb omgezet.

Vorige (ideale) opstelling: Digicorder aangesloten op de SAT/CBL-ingang van de receiver, geluid wordt rechtstreeks verwerkt door receiver.
Opstartprocedure:
1. Digicorder aanzetten
4. receiver start op en springt automatisch naar "TV" (omdat hij signaal krijgt van tv)
5. receiver terug naar SAT-CBL zetten met afstandsbediening - klaar

Opstelling met vorige tv (Sony) idem als hierboven: Digicorder aangesloten op de SAT/CBL-ingang van de receiver, geluid wordt rechtstreeks verwerkt door receiver.
Opstartprocedure:
1. Digicorder aanzetten
3. receiver start automatisch op en is reeds gekoppeld aan het volume van de tv via HDMI-CEC - klaar
Apparatuur aanzetten doe ik met de afstandbediening van de receiver..
Wanneer ik op de bluray/ HDMI 1 knop druk gaat de receiver, tv en bluray aan..
Wanneer ik de receiver aanzet met de afstandsbediening, en op de knop "TV" druk, komt er geen reactie van de tv.
Apparatuur uitzetten gaat dan wel met de samsung afstandbediening door middel van de standby knop.
...
Dit werkt bij mij ook perfect in elke opstelling.
Het eigenlijke probleem ligt em dus in het feit dat de optie tv-menu -> systeem -> anynet+ -> ontvanger altijd op "uit" staat wanneer de tv opstart, en ik dit telkens opnieuw moet gaan aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 20:55
Ligt het aan mij of duurt het dit keer langer dan anders dat er een topic is voor de opvolger van de ES-serie? De F-serie is al verkrijgbaar, maar ik kan nog geen topic hierover vinden. Ik vind deze serie namelijk wel interessant, maar wil eerst wat ervaringen van andere gebruikers lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tja, waar wacht je op? Het is niet alsof hier mensen ingehuurd worden om nieuwe topics te maken, dus als je je geroepen voelt mag jij het doen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Wat je kunt doen is zowel de TV als de receiver resetten cq. terugzetten naar fabriekinstelling en aan de hand van de gebruiksaanwijzing de boel opnieuw aansluiten.. Vanuit de receiver zou je alles moeten kunnen aanzetten..

een eventuele oplossing is andere hdmi kabels.. Maar volgens mij heb je al (goede) 1.4 kabels..

wat trouwens wel apart is dat de TV aanspringt bij het aanzetten van de digicorder terwijl deze is aangesloten op de receiver.. (vorige ideale opstelling)
tweak_master schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:32:
[...]

Het betreft een Pioneer VSX-527, waarop een Samsung UE46ES8000 is aangesloten.
Deze aansluiting gaat van de HMDI-out van de receiver naar de HDMI2-ingang van de tv (= enige HDMI poort die ARC ondersteund).

Huidige opstelling: Digicorder aangesloten op HDMI1-ingang van de tv, geluid gaat via ARC naar receiver.
Opstartprocedure:
1. Digicorder aanzetten
4. receiver start op en springt automatisch naar "TV" - klaar

Opmerking: als de receiver op voorhand reeds aanstaat, krijg ik pas geluid als ik de receiver terug uit en weer aan zet. Controle van het volume van de receiver via HDMI-CEC van de tv werkt dan echter nog steeds niet, totdat ik de instelling in het tv-menu weer heb omgezet.

Vorige (ideale) opstelling: Digicorder aangesloten op de SAT/CBL-ingang van de receiver, geluid wordt rechtstreeks verwerkt door receiver.
Opstartprocedure:
1. Digicorder aanzetten
4. receiver start op en springt automatisch naar "TV" (omdat hij signaal krijgt van tv)
5. receiver terug naar SAT-CBL zetten met afstandsbediening - klaar

Opstelling met vorige tv (Sony) idem als hierboven: Digicorder aangesloten op de SAT/CBL-ingang van de receiver, geluid wordt rechtstreeks verwerkt door receiver.
Opstartprocedure:
1. Digicorder aanzetten
3. receiver start automatisch op en is reeds gekoppeld aan het volume van de tv via HDMI-CEC - klaar

[...]

Wanneer ik de receiver aanzet met de afstandsbediening, en op de knop "TV" druk, komt er geen reactie van de tv.

[...]

Dit werkt bij mij ook perfect in elke opstelling.
Het eigenlijke probleem ligt em dus in het feit dat de optie tv-menu -> systeem -> anynet+ -> ontvanger altijd op "uit" staat wanneer de tv opstart, en ik dit telkens opnieuw moet gaan aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

als ik in het service menu kijk staat er bij mij 40R1AF6E

Vanwaar komt die R1??

Had al problemen met de tv (ue40es6340) en ze hadden hem vervangen. Ik weet nog dat ik eerst 40A1...had

Slechter panel gekregen??? Bepaalt het moederbord dit type eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
Toml83 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:48:
Wat je kunt doen is zowel de TV als de receiver resetten cq. terugzetten naar fabriekinstelling en aan de hand van de gebruiksaanwijzing de boel opnieuw aansluiten.. Vanuit de receiver zou je alles moeten kunnen aanzetten..

een eventuele oplossing is andere hdmi kabels.. Maar volgens mij heb je al (goede) 1.4 kabels..

wat trouwens wel apart is dat de TV aanspringt bij het aanzetten van de digicorder terwijl deze is aangesloten op de receiver.. (vorige ideale opstelling)

[...]
Kabels lijken me idd geen probleem aangezien dit voorheen met dezelfde kabels perfect werkte.
De receiver heeft een soort passthrough functie die het HDMI-signaal onverwerkt doorstuurt als hij in standby staat, ik neem aan dat hij dus ook het "power"-signaal van de digicorder onverwerkt doorstuurt.

Ik heb ondertussen o.a. op AVForums.com gelezen dat dit een compatibiliteitsissue is tussen Samsung en Pioneer, terwijl er bvb. geen enkele problemen zijn hieromtrent met Panasonic of Sony tv's...

Daarom gooi ik het even over aan andere boeg:
Zijn er tweakers dit lezen en die in het bezit zijn van een Samsung ES*-model en een Pioneer VSX-527/827/922/... waarbij de receiver automatisch aanspringt bij het opstarten van de TV? Graag een reactie dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:29:
Beste,

als ik in het service menu kijk staat er bij mij 40R1AF6E

Vanwaar komt die R1??

Had al problemen met de tv (ue40es6340) en ze hadden hem vervangen. Ik weet nog dat ik eerst 40A1...had

Slechter panel gekregen??? Bepaalt het moederbord dit type eigenlijk??
R van Repaired of Refurbished?

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InfinityG35 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:57:
[...]

R van Repaired of Refurbished?
Nou heb ik nog verder gekeken op't internet en blijkt dat ofwel L en ook nu R (40L1.../40R1...) een AUO-panel zou zijn.

Ik zit gewoon te kloten, morgen komt een technieker langs om mijn 2de! scherm te vervangen ivm. vertical banding. Vorige week wou een technieker mijn 2de scherm al vervangen, en deed dat ook, maar die vertical banding was nog erger!! En dat met een nieuw scherm!!! Of is dat dan geen nieuw??

In't service menu staat 40R1AF6E, morgen als hij het scherm vervangt kan het dus zijn dat daar iets anders staat??

4 maanden geleden een nieuwe gekocht (40A1...) ondertussen al vervangen, morgen nog een keer en stel voor dat het 'Repaired' is. :(

Hoe kan ik dit gaan oplossen mensen?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:08:
[...]

Nou heb ik nog verder gekeken op't internet en blijkt dat ofwel L en ook nu R (40L1.../40R1...) een AUO-panel zou zijn.

Ik zit gewoon te kloten, morgen komt een technieker langs om mijn 2de! scherm te vervangen ivm. vertical banding. Vorige week wou een technieker mijn 2de scherm al vervangen, en deed dat ook, maar die vertical banding was nog erger!! En dat met een nieuw scherm!!! Of is dat dan geen nieuw??

In't service menu staat 40R1AF6E, morgen als hij het scherm vervangt kan het dus zijn dat daar iets anders staat??

4 maanden geleden een nieuwe gekocht (40A1...) ondertussen al vervangen, morgen nog een keer en stel voor dat het 'Repaired' is. :(

Hoe kan ik dit gaan oplossen mensen?? _/-\o_
Kun je nog een keer helder uitleggen dan wat precies het probleem is dat je wilt oplossen? Wil je weten wat de "R" betekent? Of wil je liever geen "R"-paneel hebben? Uit bovenstaand verhaal is me ook niet duidelijk of je nu je tweede of derde scherm krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:18:
[...]

Kun je nog een keer helder uitleggen dan wat precies het probleem is dat je wilt oplossen? Wil je weten wat de "R" betekent? Of wil je liever geen "R"-paneel hebben? Uit bovenstaand verhaal is me ook niet duidelijk of je nu je tweede of derde scherm krijgt...
Beste Zunrob,

december 2012 de 40ES6340 gekocht in de winkel, in februari een 3D probleem-->scherm vervangen

Deze maand problemen met vertical banding op't 2de scherm dus-->technieker zegt ok scherm vervangen-->bij m'n 3de scherm dus kijken we en wat blijkt: de vertical banding is nog erger.

Technieker beslist om het 2de scherm terug te plaatsen en het 3de terug mee te nemen.

Nu komt morgen opnieuw een technieker langs om weer het scherm te vervangen...

Maar mijn probleem is eigenlijk dat ik in het service menu heb zien staan : type 40R1.....

Bij mijn eerste scherm stond daar 40A1.....

Ik heb op verschilende forum's gelezen dat de A staat voor Samsung panel etc....

Nu mijn 2de scherm staat 40R1.. Heb ik een slechtere kwaliteit van panel gekregen bij de vervanging?

Hoe zit het voor morgen want dan komen ze dat 2de scherm opnieuw vervangen....

Wat moet ik doen als er geen A achter type staat in menu??

bednkthoor!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Dat ligt er een beetje aan. Als de banding minder is en de kleuren en helderheid zijn ok zou ik het zo laten. Als je echt een samsung paneel wilt hebben kun je dat aangeven aan de technieker. Technieker kan wel moeilijk gaan doen over dat je in het service menu hebt gekeken. Als het daarna nog steeds niet goed is zou ik terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en hun het laten oplossen. Zeg dat het product ondeugelijk is en dat banding niet in zo'n dure tv hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:56:
Dat ligt er een beetje aan. Als de banding minder is en de kleuren en helderheid zijn ok zou ik het zo laten. Als je echt een samsung paneel wilt hebben kun je dat aangeven aan de technieker. Technieker kan wel moeilijk gaan doen over dat je in het service menu hebt gekeken. Als het daarna nog steeds niet goed is zou ik terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en hun het laten oplossen. Zeg dat het product ondeugelijk is en dat banding niet in zo'n dure tv hoort.
Heb het type opgeschreven toen de vorige technieker in't service menu bezig was...

Ik zal afwachten morgen als hij geweest is wat het wordt, houd jullie iig op de hoogte!

Als het niet goed komt dan moet ik gewoon zomaar naar de winkel gaan vanwaar ie komt en het probleem uitleggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 18:34
Ik ben ook toe aan een nieuwe televisie aangezien bij de oude sharp de backlite het aan het begeven is. Nu wil ik voor een samsung gaan maar zit te twijfelen tussen een 6 serie (46ES6710, 46ES6800 of 46ES6900 kwa beeld zal hier niet veel verschil in zitten?) en de 46ES7000 (7 serie). Is het beeld nu echt veel beter bij de 7 serie of gaan die kosten hem meer in de gadgets zitten?

Wat ik me ook nog afvraag is voor de prijs van een UE64ES7000 kun je ook het F6510 (2013) model krijgen. Is het beeld van dat 2013 model beter als het 2012 ES7000 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:08:
Ik ben ook toe aan een nieuwe televisie aangezien bij de oude sharp de backlite het aan het begeven is. Nu wil ik voor een samsung gaan maar zit te twijfelen tussen een 6 serie (46ES6710, 46ES6800 of 46ES6900 kwa beeld zal hier niet veel verschil in zitten?) en de 46ES7000 (7 serie). Is het beeld nu echt veel beter bij de 7 serie of gaan die kosten hem meer in de gadgets zitten?
De beeldkwaliteit is wel beter, de hogere frequentie zorgt voor meer scherpte en dat is op de juiste (Blu-ray) content wel waarneembaar. Neemt niet weg dat het verschil met gewoon TV kijken nauwelijks te zien is. De rest van de kosten zitten hem inderdaad in de gadgets (Skype-camera etc.).
Wat ik me ook nog afvraag is voor de prijs van een UE64ES7000 kun je ook het F6510 (2013) model krijgen. Is het beeld van dat 2013 model beter als het 2012 ES7000 model?
Het beeld is niet beter als bij de ES7000. De belangrijkste verandering van de nieuwe serie is echt de vernieuwde SMART-TV en dit zal ook als voornaamste USP gebruikt worden om toch voor een TV uit de F-serie te kiezen. Voor beeldkwaliteit zal ik absoluut voor de ES7000 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:41:
[...]

Heb het type opgeschreven toen de vorige technieker in't service menu bezig was...

Ik zal afwachten morgen als hij geweest is wat het wordt, houd jullie iig op de hoogte!

Als het niet goed komt dan moet ik gewoon zomaar naar de winkel gaan vanwaar ie komt en het probleem uitleggen dan?
Ja, dat kun je het beste doen als je na de reparatie niet tevreden bent. De winkel is verantwoordelijk voor een goed werkend product, niet samsung in dit geval. Je moet natuurlijk wel het defect tonen, in dit geval dus de banding. Hoop dat het overdag dus ook goed te zien is. Leg het gewoon netjes uit en laat de verkoper het probleem zien. Neem ook de reparatie bonnen mee van samsung/selectro. Dit is een extra stok achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:29:
[...]

Ja, dat kun je het beste doen als je na de reparatie niet tevreden bent. De winkel is verantwoordelijk voor een goed werkend product, niet samsung in dit geval. Je moet natuurlijk wel het defect tonen, in dit geval dus de banding. Hoop dat het overdag dus ook goed te zien is. Leg het gewoon netjes uit en laat de verkoper het probleem zien. Neem ook de reparatie bonnen mee van samsung/selectro. Dit is een extra stok achter de deur.
Ok, sowieso afwachten wat de dag morgen brengt. Anders zal ik naar Krëfel moeten gaan en alles rustig gaan uitleggen :( :( :( :(

Nee serieus, een mens kan miserie hebben als hij iets koopt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens

Tussen de drie 6 series die jij opnoemt zit qua beeldkwaliteit geen verschil aangezien ze allemaal hetzelfde PVA paneel gebruiken op 100Hz. De verschillen zitten hem bij deze in processorkracht en ontwerp. Waar de ES6710 een witte bezel heeft en een Single-core processor, hebben de ES6800 en ES6900 een Dual-core processor. De bezel van de ES6800 is zwart afgewerkt en de ES6900 heeft een brushed metal look.

Verschil met de ES7000 is groot. Het paneel van de ES7000 is namelijk 200Hz wat direct ook het maximum is aan aantal Hz dat een LCD televisie kan hebben. Daarmee haal je de maximale bewegingsscherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:35:
[...]

Ok, sowieso afwachten wat de dag morgen brengt. Anders zal ik naar Krëfel moeten gaan en alles rustig gaan uitleggen :( :( :( :(

Nee serieus, een mens kan miserie hebben als hij iets koopt... 8)7
:) _/-\o_ :D >:) 8)7 8)7 :9 :*) :*) _/-\o_ <3 <3 |:( 8)7 :) :)

Ja sorry hoor maar ik ben een blij man! Ze hebben nu wel het panel voor de derde keer dus vervangen maar die vertical banding is weg nu! Eindelijk perfect beeld! Hopen dat het nu zo blijft...

Technieker zij wel, moest er nu nog iets aankomen dan kunnen zij niet veel meer doen denken ze en dan moet ik naar de winkel gaan en daar het probleem uit leggen.. Maar ja we zien wel, het is nu in orde!

Bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:02:
[...]

:) _/-\o_ :D >:) 8)7 8)7 :9 :*) :*) _/-\o_ <3 <3 |:( 8)7 :) :)

Ja sorry hoor maar ik ben een blij man! Ze hebben nu wel het panel voor de derde keer dus vervangen maar die vertical banding is weg nu! Eindelijk perfect beeld! Hopen dat het nu zo blijft...

Technieker zij wel, moest er nu nog iets aankomen dan kunnen zij niet veel meer doen denken ze en dan moet ik naar de winkel gaan en daar het probleem uit leggen.. Maar ja we zien wel, het is nu in orde!

Bedankt mannen!
Super, fijn dat het gerepareerd is en nu helemaal in orde is! Wat voor een paneel heb je nu? En heb je toevallig nog gevraagd wat die R betekende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik heb net de ES6100 bij de Saturn gehaald en ben er erg blij mee, maar wilde de smart tv verrijken met een MCE toetsenboard en heb nog een oudje liggen. Helaas reageert deze niet....Het is een Trust inclusief trackball, alle USB poorten geprobeerd maar er gebeurd niks.
Dus ik vraag me af, kan de tv drivers installeren? Of is de optie: het werkt of het werkt niet ?

Hoe zie je eigenlijk dat je een 2012 model hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door lawaai op 17-04-2013 14:22 . Reden: extra vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
lawaai schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:19:
Ik heb net de ES6100 bij de Saturn gehaald en ben er erg blij mee, maar wilde de smart tv verrijken met een MCE toetsenboard en heb nog een oudje liggen. Helaas reageert deze niet....Het is een Trust inclusief trackball, alle USB poorten geprobeerd maar er gebeurd niks.
Dus ik vraag me af, kan de tv drivers installeren? Of is de optie: het werkt of het werkt niet ?
Dat ja.
Hoe zie je eigenlijk dat je een 2012 model hebt?
De E in UE40ES6100 zegt dat het uit 2012 komt. F is 2013 en de D is 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

ik heb een vraagje:

ik heb een 40ES8000 gekocht gisteren en nu heb ik deze gekalibreerd, maar hij is aan gesloten op een UPC Medie box zonder HDMI aansluiting,dus met een (ik denk een) RGB-Scarts kan het zo wezen dat het minder mooi beeld geeft daar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten dan kijk je geen HD, snel een box bij UPC aanvragen met HDMI.
Dat er nog boxen bij hun klanten staan zonder HDMI 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr

Wvr

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:30:
Zeker weten dan kijk je geen HD, snel een box bij UPC aanvragen met HDMI.
Dat er nog boxen bij hun klanten staan zonder HDMI 8)7
done!!!

ik heb/had nog een toeter tv vandaar.

te koop toeter tv van sony 61cm beeld buis!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Wvr schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:00:
[...]

done!!!

ik heb/had nog een toeter tv vandaar.

te koop toeter tv van sony 61cm beeld buis!!!!
Een toeter TV. :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Laatst online: 08:07
Voor de ES7/8000 is firmware 2007 uit..

http://www.samsung.com/nl...ads?isManualDownload=true

Zie geen changelog as usual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:41:
[...]

Super, fijn dat het gerepareerd is en nu helemaal in orde is! Wat voor een paneel heb je nu? En heb je toevallig nog gevraagd wat die R betekende?
Ja die fucking 'R' daar bleef hij zo wat raar over doen maar moet wel zeggen dat hij naar zijn collega/baas belde om te vragen hoe het zat. Blijkbaar moet daar inderdaad staan 40A1... maar die'R'...

Alles zullen ze niet zeggen natuurlijk en een kritisch consument zoals ik geven ze toch geen gelijk.

Ja die 'R' dat komt van de fabriek toen je panel vervangen was...nee ik dacht echt??? Volgens mij komt die R van de schilderwinkel als je Frankrijk binnenkomt, 2de straat rechts op de hoek...... 8)7

WTF, ik heb goed beeld nu en hopen dat het nu zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
BaComania schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:39:
Voor de ES7/8000 is firmware 2007 uit..

http://www.samsung.com/nl...ads?isManualDownload=true

Zie geen changelog as usual
Bedankt!

Net geïnstalleerd.

Nu afwachten wat er zou kunnen verbeterd zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Voor de 6000 series nog geen update/ firmware gezien..
Hopelijk zijn ze met het iets (heel) goeds bezig ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toml83 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:54:
Voor de 6000 series nog geen update/ firmware gezien..
Hopelijk zijn ze met het iets (heel) goeds bezig ;)..
Ja nu is het versie 1032 nog altijd zeker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:11
Heb nog geen update voor mijn es7000,nog steeds op 2006 (bij mm gekocht)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 23-09 13:55
De firmware staat op de website van samsung.

PVoutput

Pagina: 1 ... 41 ... 62 Laatste