Ik hoop dat met die quad core processor de dimming techniek verbeterd wordt. In het beste geval krijgt de ES8000 dalijk dezelfde dimming capiciteiten als de de nieuwe F serie. Zodra dit wordt bevestigd, koop ik de kit meteen. De F serie krijg echter ook extra leds aan de zijkant. Exact dezelfde beeldkwaliteit kunnen we waarschijnlijk dus niet verwachten.Wildfire schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:43:
[...]
Nee, want voor sommige dingen zal meer processorkracht en geheugen nodig zijn en dat voeg je softwarematig niet toe.
Tis hier een beetje overbelicht en heb ook witte gordijnenStefanhvt schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:37:
[...]
Ik zei het tochTv geeft een schitterend beeld bij mij op deze setting.
Plasma can't compete ..
Bij welke omgevingsbelichting gebruik jij die backlight van 5 ?
Ik heb geen gordijnenArcticWolf schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:05:
[...]
Tis hier een beetje overbelicht en heb ook witte gordijnen
Bedankt voor het posten van jouw instellingen! Ik ga er eens mee aan de slag. Ik ben benieuwd naar het resultaat t.o.v. de instellingen van Nitra.Stefanhvt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:46:
[...]
Op dit moment wijken mijn instellingen niet veel af van de standaard instellingen...
Dat bedoelde ik net met de hardware, panelen kan je onmogelijk updaten met gewoon zo'n Kit, dus als de nieuwe tv's, zoals hier gezegd, inderdaad extra leds hebben aan zijkant, kan je NOOIT hetzelfde resultaat halen met zo'n Kit, als een nieuwe reeks TV'sStefanhvt schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:00:
[...]
Ik hoop dat met die quad core processor de dimming techniek verbeterd wordt. In het beste geval krijgt de ES8000 dalijk dezelfde dimming capiciteiten als de de nieuwe F serie. Zodra dit wordt bevestigd, koop ik de kit meteen. De F serie krijg echter ook extra leds aan de zijkant. Exact dezelfde beeldkwaliteit kunnen we waarschijnlijk dus niet verwachten.
Besteld, ga hem woensdag proberen. Fijn om dan 3d-remux af te kunnen spelenStefanhvt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:50:
[...]
Je kan hiervoor beter een mediaplayer kopen. Aanrader is de Mede8er 600X3D. Speelt alles af in 24P.
Lees veel dat 3d mislukt en over is.
Maar vind toch een toevoeging en leuk om te zien. Is voor mij ook de reden geweest om een 3d tv te kopen. Ook zijn er meer dan 100 3d films wel te vinden.
[ Voor 24% gewijzigd door Mars18 op 25-03-2013 08:19 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Thanks voor de tips!
&TranceDJ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:45:
Deze settings (oorspronkelijk bedoeld voor de ES8000) geven een heel erg mooi beeld op mijn ES7000. Bij picture options heb ik gekozen voor Color tone Warm 1 ipv Warm 2. Dat vind ik mooier, en is persoonlijke smaak. Overigens heb ik de eco sensor uitgeschakeld, en backlight gewoon op 11 staan.
Let op: je moet calibreren in de standaard mode. Want in de film mode is clouding zichtbaar doordat de micro dimming is gedeactiveerd.
Dus voor mensen met clouding: hebben jullie de beeldinstellingen wel op standaard mode staan? Ik heb geen last van clouding bij m'n ES7000, tenminste bij beeldinstellingen op standaard.
Let op: calibreren instellingen moet per source. Dus voor TV, Allshare, HDMI 1, HDMI 2, (etc.) even apart doen.
[...]
Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]
Om de meest nieuwe future van deze tv te ervaren, de functie Micro Dimming Ultimate waar je zo'n 400 euro voor betaald ten op zichtte van de andere modellen, moet je de tv kalibreren in de standard mode. Dit was de conclusie nadat we op het AVS forum hadden ontdekt dat Micro Dimming enkel in standard mode was geactiveerd. In de natural, dynamic en movie mode bleek deze functie te zijn uitgeschakeld. Ook in het service menu was het niet mogelijk om de functie te activeren. De optie was wel aanwezig, maar deze was grayed out (niet te selecteren).
Het nadeel van standard mode was echter, dat het geen geavanceerde kleurruimte kalibratie toestond, en dat in deze mode ook ce dimming geactiveerd was, een vorm van auto dimming die inspringt wanneer de tv donkere scenes weergeeft. Ce dimming is sinds kort te omzijlen, en het ontbreken van de geavanceerde kleurruimte kalibratie is slechts een klein nadeel te noemen vergeleken met wat standard mode je wel geeft, namelijk Micro Dimming ultimate, de functie waar je zo veel geld voor neerlegt als je deze tv koopt.
Je kan de volgende kalibratie van Nitra van het AVS forum gebruiken:
Current Calibrated Settings for Standard Mode
Panel ID: TS01
Picture
Picture Mode Standard
Backlight 11*** <--- Combined with the ECO Sensor
Contrast 80
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G49/R51
Screen Adjustment Screen Fit
Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 26
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 4
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off
Picture Options
Color tone Warm 2
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level Normal*** <--- See notes
Film mode Auto2*** <-- See notes
Auto Motion Plus Standard*** <--- See notes
LED motion plus Off*** <--- See notes
System/ECO Solution
ECO Sensor ON
Minimum backlight level 3 or 4
NOTES:
HDMI Black Level, a common mistake on this setting is that "Low" will give you a full black palette, this is opposite to the truth. Low = 16-255, Normal = 0-255, if you have a STB where you're noticing the blacks are more of a gray, try adjusting this setting, but as a general rule, you want all of your equipment in "Normal" mode and not clipping out any data.
Film Mode, this option will only become accessible when you're watching interlaced content, 1080i, 480i etc., so, if you're cable box is set to output at 1080, it's likely outputting in 1080i, if you see quite a bit of stuttering in the scene, try and make an adjustment here first.
Auto Motion Plus, Standard is a good rule of thumb, for some people and some sports, you may want to set this to "Clear", it should only be noticeable during panning scenes or fast motion.
LED Motion Plus, Classic CRT TV's had a strobe effect to them, it was generally not noticeable, but would help trick the eye into not seeing flaws in the picture, enabling this setting, will simulate the same effect, it strobes the backlights to attempt to provide the same effect. If you are new to an LED/LCD panel and the movement/motion on the screen irks you a little, try turning this on for a few weeks until you get use to the panel.
Break in, all of these sets have a minimum of 3-4 weeks before they can be considered broken in.
These settings are only provided as a reference.
http://www.avsforum.com/t...thread/6150#post_22518851
[ Voor 61% gewijzigd door Mirage010 op 25-03-2013 11:46 ]
Dat 3d mislukt is en over, is geheel onwaar. Verzonnen door mensen die er persoonlijk niets mee hebben.Mars18 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 07:32:
[...]
Besteld, ga hem woensdag proberen. Fijn om dan 3d-remux af te kunnen spelen
Lees veel dat 3d mislukt en over is.
Maar vind toch een toevoeging en leuk om te zien. Is voor mij ook de reden geweest om een 3d tv te kopen. Ook zijn er meer dan 100 3d films wel te vinden.
Graag gedaan. Probeer ook mijn meest recente instellingen nog eens:Mirage010 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:43:
De settings van Stefanhvt met toevoeging van TransDJ hebben al mijn clouding op de ES7000 verholpen. Ook wist ik niet dat Microdimming alleen maar actief is in de Standard Mode. Dus heb ik de Standard mode settings aangepast naar de settings die zij in hun posts (zie hieronder) beschrijven en ik heb prima beeld nu.
Thanks voor de tips!
[...]
&
[...]
Stefanhvt in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000"
De nieuwere firmware versies geven een veel beter resultaat met de fabrieksinstellingen dan voorheen. Wanneer je mijn meest recente instellingen overneemt, met een backlight van 1, heb je nagenoeg geen clouding en geweldige zwartwaardes. Bedoeld voor een licht, tot volledig donkere kamer.
Ikzelf kan moeilijk kijken naar 3D, net zoals me vrouw, het zit in me TV, maar nog nooit gebruikt!Stefanhvt schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:42:
[...]
Dat 3d mislukt is en over, is geheel onwaar. Verzonnen door mensen die er persoonlijk niets mee hebben.
Het zou kunnen dat de passieve 3d techniek wat minder ongemak oplevert. Die actieve 3d brillen kunnen wat onprettig aanvoelen. Ik had er in het begin ook last van, maar heb het uiteindelijk gewoon genegeerd. Sindsdien totaal geen last meer van.Dragunov schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:03:
[...]
Ikzelf kan moeilijk kijken naar 3D, net zoals me vrouw, het zit in me TV, maar nog nooit gebruikt!
Mocht je het een kans willen geven:
- Alice in Wonderland 3D
- Lion King 3D
Films met een prachtig contrast ..
De MED600X3D hebben wij thuis sinds kort ook eentje staan. Erg fijn apparaat. Helemaal fijn in combinatie met een YAMJ movie database.Stefanhvt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:50:
[...]
Je kan hiervoor beter een mediaplayer kopen. Aanrader is de Mede8er 600X3D. Speelt alles af in 24P.
Tutorial YAMJ to Mede8er: http://www.mede8er.com/mede8er_y2m_user_guide.html
Laatste versie YAMJ: http://www.mede8erforum.com/index.php/board,42.0.html
Nieuwste firmware MED600X3D: http://www.mede8erforum.com/index.php/board,127.0.html

[ Voor 24% gewijzigd door TranceDJ op 25-03-2013 14:26 ]
Ik zal kijken of ik vanavond nog even wat foto's kan toevoegen, maar voorlopig best tevreden met mijn aankoop.
[ Voor 81% gewijzigd door zwembroek op 26-03-2013 11:23 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
heeft iemand ook last van de tv reageert op geluiden zonder dat er HI TV word gezegd?.. Bij mij namelijk wel en ik vind het namelijk heel erg irritant als het menu weer omhoog komt.
Als je een beetje geld hebt, en nog niet beschikt over hd geluid:zwembroek schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:14:
Weet iemand of de nieuwe 3d brillen van panasonic ook werken met de UE55ES8000, de brillen van de Samsung werken wel met de VT50. Of van een ander merk. Zitten de brillen van de Samsung lekker en hoe zit het met brildragers. Ik krijg deze week de UE55ES8000 binnen. Ik heb ook vaak de opmerking in reviews gelezen over lichtinval bij de 3d brillen van Samsung. En als laatste vraag, heeft iemand ervaring met de PS3 als 3D blu ray speler in combinatie met de Samsung Led´s. Ik lees veel tegenstrijdige berichten over dat de 3D van de PS3 blu ray geen 1080p per oog is maar minder. Heb eigenlijk geen zin in een losse blu ray speler, omdat ook de PS4 er op dag 1 inkomt, en die zal dit naar alle waarschijnlijk wel goed doen.

DTS-HD en Dolby TrueHD ondersteuning. Fenomenaal hd geluid voor een erg lage prijs.
http://www.samsung.com/nl...eater-systems/HT-E5500/XN
Inclusief blu-ray speler ..
[ Voor 3% gewijzigd door Stefanhvt op 26-03-2013 17:49 ]
Verwijderd
"DTS-HD Master Audio is a lossless audio codec created by Digital Theater System. It was previously known as DTS++.[1]"
Het is dus lossless terwijl de gewone DTS codec dat niet is. (Heb de Dolby versie niet opgezocht maar ik vermoed daar een vergelijkbaar verschil.)
EDIT: opgezocht. Dolby TrueHD is ook lossless.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 12:58 ]
HD heeft meer betekenissen dan enkel beeld.
Verwijderd
Je bedoelt waarshijnlijk als die al aan staat ?therick schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:38:
ik heb de es8000 laatst gekocht echter heb ik 1 opmerking ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen..
heeft iemand ook last van de tv reageert op geluiden zonder dat er HI TV word gezegd?.. Bij mij namelijk wel en ik vind het namelijk heel erg irritant als het menu weer omhoog komt.
Klopt die spraak is bagger, komt op de gekste moment omhoog, gewoon lekker uitzetten en niet gebruiken.
Hopen dat het met de EVO kit beter gaat worden.
Ik heb op dit moment een Denon versterker (met hdmi 1.3) met twee Jamo S606 boxen. Mijn vriendin vind die boxen enorm lelijk en storend en ik vind het ook wel tijd voor iets anders. Dus ben ik alle mogelijke home cinema setjes met 3D ondersteuning al langs geweest en ik vind er geen een geschikt. De HT-ES8200 van Samsung heeft mooie speakers, maar de blu ray speler vind ik lelijk.Verder is het een slechte set volgens de reviews. Wat ik persoonlijk echt spuug lelijk vind is een center speaker. Op dit moment willen wij de LCD niet aan de muur, dus waar moet je dan zon kreng laten? Ik wil hem niet voor of onder mijn tv standaard en ook niet erachter. Hij zou wel op de blu ray speler kunnen liggen, maar dan zit de center speaker niet meer in het minden, maar 50 cm schuin onder de tv. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor het geluid. Ik zou nog een glazen muurplankje achter de tv kunnen hangen waarop de center dan komt, maar mooi vind ik het niet. Het setje wat je laat zien vind ik kwa design ook niet mooi. Veel te glimmend allemaal. Mijn tijdelijke oplossing is om de PS3 met hdmi rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan het geluid met een optische kabel over de Denon te laten gaan om de hdmi 1.3 van de AV te omzeilen. Dan ga ik nog eens rustig om me heen kijken. De nieuwe 2.1 set van Panasonic SC-HTB370 ziet er leuk uit, maar mist een blu ray speler. Misschien upgrade ik mijn Denon ook wel, maar dan moet ik wel mooie niet te aanwezige design boxen vinden. En 2.1 vind ik eigenijk mooi genoeg.Stefanhvt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:47:
[...]
Als je een beetje geld hebt, en nog niet geschikt over hd geluid:
[afbeelding]
DTS-HD en Dolby TrueHD ondersteuning. Fenomenaal hd geluid voor een erg lage prijs.
http://www.samsung.com/nl...eater-systems/HT-E5500/XN
Inclusief blu-ray speler ..
Verwijderd
Licht inval is een naar iets bij de nieuwe 3D brillen, eigenlijk komt er gewoon te veel licht via de zijkanten op je oog terecht, waardoor het 3D effect minder wordt.zwembroek schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:14:
Weet iemand of de nieuwe 3d brillen van panasonic ook werken met de UE55ES8000, de brillen van de Samsung werken wel met de VT50. Of van een ander merk. Zitten de brillen van de Samsung lekker en hoe zit het met brildragers.
De 3D bril is prima te gebruiken als je bril dragend bent., andere merken brillen werken niet op een Samsung.
Ik heb sinds een jaar de Sony BDV-E280 5.1 3D Home cinema set met blu-ray spelerzwembroek schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:02:
[...]
Ik heb op dit moment een Denon versterker (met hdmi 1.3) met twee Jamo S606 boxen. Mijn vriendin vind die boxen enorm lelijk en storend en ik vind het ook wel tijd voor iets anders. Dus ben ik alle mogelijke home cinema setjes met 3D ondersteuning al langs geweest en ik vind er geen een geschikt. De HT-ES8200 van Samsung heeft mooie speakers, maar de blu ray speler vind ik lelijk.Verder is het een slechte set volgens de reviews. Wat ik persoonlijk echt spuug lelijk vind is een center speaker. Op dit moment willen wij de LCD niet aan de muur, dus waar moet je dan zon kreng laten? Ik wil hem niet voor of onder mijn tv standaard en ook niet erachter. Hij zou wel op de blu ray speler kunnen liggen, maar dan zit de center speaker niet meer in het minden, maar 50 cm schuin onder de tv. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor het geluid. Ik zou nog een glazen muurplankje achter de tv kunnen hangen waarop de center dan komt, maar mooi vind ik het niet. Het setje wat je laat zien vind ik kwa design ook niet mooi. Veel te glimmend allemaal. Mijn tijdelijke oplossing is om de PS3 met hdmi rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan het geluid met een optische kabel over de Denon te laten gaan om de hdmi 1.3 van de AV te omzeilen. Dan ga ik nog eens rustig om me heen kijken. De nieuwe 2.1 set van Panasonic SC-HTB370 ziet er leuk uit, maar mist een blu ray speler. Misschien upgrade ik mijn Denon ook wel, maar dan moet ik wel mooie niet te aanwezige design boxen vinden. En 2.1 vind ik eigenijk mooi genoeg.
Echt een perfecte set.
1000 watt, en zelfs met alles op -6 ingesteld tril ik nog weg, (arme buren)
Beste home cinema set die ik ooit heb gehad.

http://www.sony.nl/produc...ith-blu-ray-disc/bdv-e280
Ik heb nu de Mede8er 600X3D binnen, en ga vanavond eens kijken hoe de 3d remuxen zijn. Of ik verschil zie met de echte 3d films
[ Voor 3% gewijzigd door Mars18 op 26-03-2013 15:17 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Jah, dat bedoelde ik. Naja een bekend probleem dus, jammer.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:00:
[...]
Je bedoelt waarshijnlijk als die al aan staat ?
Klopt die spraak is bagger, komt op de gekste moment omhoog, gewoon lekker uitzetten en niet gebruiken.
Hopen dat het met de EVO kit beter gaat worden.
Hier kan ik veel mee
Ik zal je een hint geven: het stroomverbruik van dat setje (wanneer in werking) is 160 Watt...
Als je ook kijkt naar de nieuwe F-serie, dan is de opvolger van de ES6100 (F6200) uitgerust met een 100Hz paneel en de opvolger van de ES6300 (F6400) met een 200Hz paneel.
In ieder geval, ik was overtuigd om voor € 495 weg te lopen met de 40ES6100, uiteindelijk is het € 575 geworden voor de 40ES6300.
Er is sprake van dat er meerdere soorten panelen (wel met dezelfde specs) worden gebruikt voor dezelfde televisies. Mogelijk heb je hier zo'n case van gezien...fredkroket schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:00:
Gisteren bij TVAudio.nl geweest in Barendrecht... Ik was heilig overtuigd de ES6100 mee te nemen (voldeed aan mijn wensen), maar de ES6100 en ES6300 hingen naast elkaar en wat een wereld van verschil zeg! Ook al zijn de specs volgens de site van Samsung hetzelfde (ES6300 zou enkel een sateliet ontvanger extra hebben), het verschil in beeld was echt enorm. De 200hz CMR van de ES6100 is echt vele malen minder goed dan de 200hz van de ES6300. Volgens de site is dit hetzelfde (beide 200Hz CMR), toch blijkt het in het echt in ieder geval een totaal ander resultaat te hebben.
Als je ook kijkt naar de nieuwe F-serie, dan is de opvolger van de ES6100 (F6200) uitgerust met een 100Hz paneel en de opvolger van de ES6300 (F6400) met een 200Hz paneel.
In ieder geval, ik was overtuigd om voor € 495 weg te lopen met de 40ES6100, uiteindelijk is het € 575 geworden voor de 40ES6300.
Of wat cuppie hieronder zegt...
Ach, de panelen zijn in ieder geval 100hz (bij die serie in ieder geval), maar er zit in ieder geval een wereld van verschil tussen die modellen.ArcticWolf schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:10:
200hz panelen kun je niet voor zo'n prijs krijgen
de meeste tv's zijn gewoon 50hz (soms 100hz)
Verwijderd
Precies. Ik was tijden terug in de MM in Hoorn. Hadden ze, wat zal het zijn geweest, 84 inch Tv staan. Draaien ze er VCR opnames op.Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:19:
Het ene toestel was misschien met zorg afgesteld en de andere zo uit de doos, check je lokale mediamarkt en zie zo 'een slecht beeld' op een toestel wat ze helemaal niet willen verkopen (marge!)
Zag er niet uit, maar daar hebben ze een reden voor bij MM.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb even een vraagje wat zowel off-topic als on-topic is.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik nou een ES7000 moeten kopen of een F6740. In de winkel werd me meteen gezegd dat ik een ES7000 moest kopen omdat dit toch een betere tv is met meer hz maar ik wil het graag nog van iemand horen die er veel verstand van heeft. Ik heb gelezen dat de F6740 wil nog mooiere kleuren geeft en betere 3D maar is dit ook echt zo of zal er niet veel verschil zijn tussen de beide TV's.
Alvast super bedankt!
Groeten,
Munky
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
In dit geval heeft de verkoper inderdaad gelijk. Het paneel van de ES7000 is 200Hz waar het paneel uit de F6740 100Hz is. Bij bewegingen heeft de ES7000 dus minder tot vrijwel geen last van motion blur waar de F6740 dat wel heeft.KunfuMunky schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:58:
Beste heren,
Ik heb even een vraagje wat zowel off-topic als on-topic is.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik nou een ES7000 moeten kopen of een F6740. In de winkel werd me meteen gezegd dat ik een ES7000 moest kopen omdat dit toch een betere tv is met meer hz maar ik wil het graag nog van iemand horen die er veel verstand van heeft. Ik heb gelezen dat de F6740 wil nog mooiere kleuren geeft en betere 3D maar is dit ook echt zo of zal er niet veel verschil zijn tussen de beide TV's.
Alvast super bedankt!
Groeten,
Munky![]()
![]()
Over kleur e.d. is niet te oordelen zolang het toestel niet uit is. Dit is niet uit specificaties uit te lezen en moet gemeten worden.
Ik ben me ervan bewust... Maar, het fenomeen bij meer winkels gezien (iig dat de 6100 serie gewoon meer schokt bij "vloeiend" bewegende beelden). Misschien toch net een ander soort paneel in het toestel, maar mijn ogen logen niet.Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:19:
Het ene toestel was misschien met zorg afgesteld en de andere zo uit de doos, check je lokale mediamarkt en zie zo 'een slecht beeld' op een toestel wat ze helemaal niet willen verkopen (marge!)
Voor zover ik weet wordt er geen panel lottery toegepast op de series 8 van Samsung en zit er inderdaad een S-PVA paneel in jouw televisie.zwembroek schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:59:
Weet iemand of het klopt dat er in de ES8000 serie verschillende panelen worden gebruikt? Ik was in de veronderstelling dat Samsung uitsluitend S-PVA panelen in deze serie gebruikt. Kan je deze panelen ook herkennen aan productie nummers?
Je kunt dit ook checken door de op de volgende knoppen op de afstandsbediening achtereen te drukken wanneer de televisie in stand-by staat.
Info -> Menu -> Mute -> Power
LET OP! DIT RESET AL JE BEELD -EN GELUIDSINSTELLINGEN. SCHRIJF DEZE ERGENS OP VOORDAT JE ZE VOOR ALTIJD KWIJT BENT
Als je dit goed doet, gaat de televisie aan en kom je in het service menu terecht. Daar zie je de informatie over de televisie staan en ook iets zoals de code 40A6AF0C. Deze code vertelt wat voor paneel de televisie heeft. Het 1e letter (niet cijfer) vertelt wat door welke fabrikant het paneel is gemaakt.
A = Samsung = PVA paneel
D = Chi Mei Optoelectronics (CMO) = S-MVA
L = AU Optronics (AUO) = A-MVA
I = Chunghwa Picture Tubes (CPT) = S-IPS (onderontwikkeld IPS)
In dit geval is het paneel dus een een Samsung (S-)PVA paneel.
Kijk daar heb ik nog eens wat aanDimens schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:58:
[...]
In dit geval heeft de verkoper inderdaad gelijk. Het paneel van de ES7000 is 200Hz waar het paneel uit de F6740 100Hz is. Bij bewegingen heeft de ES7000 dus minder tot vrijwel geen last van motion blur waar de F6740 dat wel heeft.
Over kleur e.d. is niet te oordelen zolang het toestel niet uit is. Dit is niet uit specificaties uit te lezen en moet gemeten worden.
Thanks!Dimens schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:20:
[...]
Voor zover ik weet wordt er geen panel lottery toegepast op de series 8 van Samsung en zit er inderdaad een S-PVA paneel in jouw televisie.
Je kunt dit ook checken door de op de volgende knoppen op de afstandsbediening achtereen te drukken wanneer de televisie in stand-by staat.
Info -> Menu -> Mute -> Power
LET OP! DIT RESET AL JE BEELD -EN GELUIDSINSTELLINGEN. SCHRIJF DEZE ERGENS OP VOORDAT JE ZE VOOR ALTIJD KWIJT BENT
Als je dit goed doet, gaat de televisie aan en kom je in het service menu terecht. Daar zie je de informatie over de televisie staan en ook iets zoals de code 40A6AF0C. Deze code vertelt wat voor paneel de televisie heeft. Het 1e letter (niet cijfer) vertelt wat door welke fabrikant het paneel is gemaakt.
A = Samsung = PVA paneel
D = Chi Mei Optoelectronics (CMO) = S-MVA
L = AU Optronics (AUO) = A-MVA
I = Chunghwa Picture Tubes (CPT) = S-IPS (onderontwikkeld IPS)
In dit geval is het paneel dus een een Samsung (S-)PVA paneel.
40ES7000 voor 899 pricewatch: Samsung UE40ES7000
46ES7000 helaas uitverkocht
55ES7000 voor 1799 pricewatch: Samsung UE55ES7000
40ES8000 voor 999 pricewatch: Samsung UE40ES8000
46ES8000 voor 1349 pricewatch: Samsung UE46ES8000
55ES8000 voor 1999 pricewatch: Samsung UE55ES8000
Is overigens enkel in de vestiging in Tilburg. Zijn de uitverkoopprijzen! Zelfs voor een winkelmodel zou het een mega prijs zijn!! Heb zelf maar een 55ES7000 gekocht. Was echt een topdeal
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Jaaah haha de Pricewatch had ik al gechecktSchizo007nl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:39:
Als je nu nog een ES7000 of ES8000 zoekt dan is Saturn Tilburg echt een superdeal:
Is overigens enkel in de vestiging in Tilburg. Zijn de uitverkoopprijzen! Zelfs voor een winkelmodel zou het een mega prijs zijn!! Heb zelf maar een 55ES7000 gekocht. Was echt een topdeal
Ik heb zelf toch altijd een nasmaak als ik de top 3 van de pricewatch zie.. liever een vertrouwde online shop ofnfysieke shop. Je moet overigens maar net het geluk hebben dat je in de buurt woont en dit weet.
[ Voor 61% gewijzigd door Schizo007nl op 28-03-2013 08:46 ]
Ik heb gewoon de goedkoopste noteringen in de pricewatch uitgeprint en €400,- korting bedongen bij de mediamarkt. Ik kreeg mijn tv mee voor €50,- meer dan de goedkoopste notering. (Tv stond er voor 1699, goedkoopste in de pricewatch destijds 1250, heb 1299 betaald)Schizo007nl schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:42:
Heb een 55ES7000 meegenomen voor die 1799, is gewoon een topprijs.
Ik heb zelf toch altijd een nasmaak als ik de top 3 van de pricewatch zie.. liever een vertrouwde online shop ofnfysieke shop. Je moet overigens maar net het geluk hebben dat je in de buurt woont en dit weet.
Groot voordeel natuurlijk dat ik hem meteen kon meenemen, en in geval van problemen heb je ook gewoon een adres waar je terecht kunt.
Maar goed, de marge op deze modellen zal nu wel ver gekrompen zijn gezien die fikse prijsverlaging. Desondanks de beste prijs op dit moment. BCC kon niet eens meegaan in de prijs, kerel zei dat de marge vrijwel nihil was geworden door de prijsverlagingen. Zit wel enige logica in, want Samsung is al volledig bezig met de nieuwe lijnpianoman schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:20:
[...]
Ik heb gewoon de goedkoopste noteringen in de pricewatch uitgeprint en €400,- korting bedongen bij de mediamarkt. Ik kreeg mijn tv mee voor €50,- meer dan de goedkoopste notering. (Tv stond er voor 1699, goedkoopste in de pricewatch destijds 1250, heb 1299 betaald)
Groot voordeel natuurlijk dat ik hem meteen kon meenemen, en in geval van problemen heb je ook gewoon een adres waar je terecht kunt.
Vorige maand kon ik hem al krijgen bij een officiële samsung dealer (elecktroplace) in Rotterdam voor €1750.- Nederlands model dus gewoon een winkel!, nu waarschijnlijk nog wat goedkoper...Schizo007nl schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:42:
Ahaa jah dat klinkt niet verkeerd nee! Maar voor mij is het dan iets te duur om op en neer te rijden dus ik denk dat ik een kijkje neem in de Mediamarkt hier. Gisteren heb ik al gekeken bij de Mediamarkt in Amsterdam zuid oost maar daar wilde ze niet lager dan 994 gaan en ik wil hem voor 900 hebben haha.Schizo007nl schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:42:
Gaat om die ronde batterijtjes.
Zie het alweer gebeuren dat ze bij de electronica winkels veels te duur zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Mars18 op 28-03-2013 14:28 ]
Ja het zijn volgens mij van die CR2032 ?Rev! schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:30:
Action, Xenos,Dirk...? Daar zijn ze vaak in de aanbieding.
Zit zelf te twijfelen.
Hopelijk hebben jullie advies. Speel vaak Pes op de ps3, dus wil absoluut geen lag. Heb nu een sharp quattron (42 inch)
Geldt de actie ook op bijvoorbeeld de ES6800/6900? dat jij weet?Schizo007nl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:39:
Als je nu nog een ES7000 of ES8000 zoekt dan is Saturn Tilburg echt een superdeal:
Die hebben ze niet meer.. ES6800 is nooit officieel voor NL geweest, ES6900 is reeds uitverkocht. Ze hebben sinds vandaag ook al een aantal F7000 en F8000 modellen hangen in de winkelLizardz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:29:
[...]
Geldt de actie ook op bijvoorbeeld de ES6800/6900? dat jij weet?
Bedankt!
Dragunov schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:07:
Wat is er nu echt nieuw bij de F reeks, wat is nu de meerwaarde om een F te nemen boven een E (7 en 8 reeks)?
Bedankt!
- F8000 has true local dimming which is called Precision Black so this should make the picture quality better than on its predecessor.
- The new flagship model also scores a victory in terms of the Motion Rate - it has 1200 CMR while the ES800 has 960 CMR
- The 2013 model also has an advantage when it comes to connectivity options - it has 4 HDMI ports vs 3 on its opponent.
- With its quad-core processor the 2013 flagship wins over its ancestor and its dual-core.
Bedankt!BaComania schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:45:
[...]
- F8000 has true local dimming which is called Precision Black so this should make the picture quality better than on its predecessor.
- The new flagship model also scores a victory in terms of the Motion Rate - it has 1200 CMR while the ES800 has 960 CMR
- The 2013 model also has an advantage when it comes to connectivity options - it has 4 HDMI ports vs 3 on its opponent.
- With its quad-core processor the 2013 flagship wins over its ancestor and its dual-core.
Het enige dat je dus met zo'n Evolution Kit erbijkrijgt is dus de Quadcore. Weet niet of er op de Evolution Kit veel meer zit, weet zelfs niet of er een extra HDMI poort is
Na een grondige inspectie heb ik tot grote vreugde geconstateerd dat mijn tv helemaal vrij is van clouding, bleeding, torching etc! Hier was ik eerlijk gezegd wel bang voor na de vele problemen op AV forums.
Ik draai nu de settings van Stevanhvt, maar denk dat ik de standaard frabrieks instellingen toch mooier vind. Moet zelf nog maar eens wat proberen vanaf de fabrieks instellingen.
Preset: Movie
Backlight: Minimaal 6 (ligt aan hoe licht/donker de omgeving is)
Contrast: 98
Helderheid: 44
Scherpte: 5 (naar je eigen voorkeur)
Kleur: 50
Tint: 50/50
GEAVANCEERDE INSTELLINGEN:
Dynamisch contrast: Uit
Zwarttinten: Uit
Huidskleur: 0
Kleurruimte: Aangepast
Rood: 47, 0, 0
Groen: 5, 47. 5
Blauw: 0, 8, 45
Geel: 51, 48, 3
Cyaan: 3, 49, 54
Magenta: 43, 6, 44
Witbalans: 27 25 21 41 50 30
10p Witbalans (interval, r, g, b)
1 0 1 2
2 0 0 0
3 1 0 0
4 1 0 0
5 1 0 -1
6 1 0 -1
7 1, 1, 0
8 0 0 0
9 2 1 2
10 0 0 3
Gamma: 0
BEELD OPTIES
Kleur tint: Warm2
Ruisonderdrukking filters: Uit
HDMI Zwart Niveau: Normaal
Auto Motion Plus: Helder
LED Motion Plus: Off
Heb al veel zitten googelen maar kan eigenlijk niks vinden voor deze tv..
Probeer de tweakers review van de ES6800 eens, is hetzelfde paneel als het goed is.Nickjuh1985 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:23:
Heeft iemand mooie kalibratie instellingen voor de UE**ES6900?
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Je kunt niet zomaar de instellingen van iemand anders overnemen. Elk paneel is uniek en heeft andere instellingen nodig om tot een goed resultaat te komen. Daarom zie je ook vrijwel nooit een televisie uit de fabriek komen welke al een exact goed beeld geeft. Daarvoor zou elke televisie individueel gekalibreerd moeten worden en dat wordt vrijwel nooit gedaan. Een van de weinige die dat doet is Apple met zijn iMac computers wat tevens ook weer een deel van de hoge prijs verklaart.Nickjuh1985 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:23:
Heeft iemand mooie kalibratie instellingen voor de UE**ES6900?
De instellingen van iemand anders kunnen tevens ook het huidige beeld slechter maken. Bijvoorbeeld oververzadiging van bepaalde kleuren. Kortom; Als je echt het beeld wil verbeteren, zorg je voor een professionele of amateur kalibratie op de televisie zelf en neem je niet zomaar de instellingen van een ander over.
Verwijderd
ik zit te dubben om de UE50ES6900 te kopen is deze tv een goede keus hij kost 1219 euro? en klopt het dat er een media speler is ingebouwd?
Je kan flink besparen door de pricewatch: Samsung UE50ES6710 te nemen. Het paneel in beide modellen is hetzelfde. Het verschil in de modellen zit voornamelijk in de processor. In de ES6800 is een dual-core processor waar dit bij de ES6710 een single-core is.Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:41:
Hallo
ik zit te dubben om de UE50ES6900 te kopen is deze tv een goede keus hij kost 1219 euro? en klopt het dat er een media speler is ingebouwd?
In theorie zou dit veel verschil uit moeten maken maar in praktijk blijkt dit helemaal niet zo te zijn. Aangezien zo'n beetje alles via de servers van Samsung gaat, is de smart omgeving sowieso al niet de snelste. Dus ik zou dat geld lekker besparen en dit model lager nemen.
De ingebouwde mediaspeler moet je niet al teveel waarde aan hechten. Je kunt heel wat formaten en codecs afspelen, maar het heeft wel beperkingen. Het is geen vervanging voor een goede mediaspeler of HTPC.
Verwijderd
ik heb deze bekeken en dit model is wit en dat is niet mooi en de prijs is 1148 euro en de es6900 is 70 euro duurder dus dat valt mee ik ga hem morgen bekijken want ik wil hem wel even eerst in het echt zien.
Verwijderd
heb een nieuw probleem met m'n 2de scherm dat in garantie vervangen is. Wel een beetje moeilijk uit te leggen...
Als ik bv naar een voetbalmatch aan't kijken ben en het beeld (camera) gaat helemaal naar links of rechts dan zie je duidelijk van die brede 'banden' verticaal van zo'n 7 cm op het scherm waar de kleuren op die plaats iets donkerder zijn.
Ook bij lichte achtergrond en dan bij gewone beweging, niet traag of snel, maar dat de camera zogezegd ver weg draaid, dan zie je zo'n soort banden met kleurverschil.
Instellingen staan goed..
Scherm weer kapot zeker??
Verwijderd
iemand die een truukje kent om alle foto's in folders en subfolders op een PC in random volgorde af te spelen op mijn samsung ES8000 TV? Ik kan op de TV (via samsung allshare of serviio) de folder zien, maar dan kan ik enkel de foto's in die folder afspelen (niet inde subfolders), en steeds in dezelfde volgorde...
Ook al geprobeerd via Plex (dus eerst de Plex-server op mijn PC gestart), maar daar krijg ik de melding op mijn TV dat "photos" nog niet kunnen afgespeeld worden (?)
(Het mag desnoods ook via "push" vanop de PC zijn, maar ook daar luk ik niet echt in: als ik probeer vanuit windows7 media player, is het aantal foto's beperkt tot 2000. Bovendien loopt die altijd vast als ik het probeer op die manier, nadat hij een paar foto's heeft laten zien, en het is vanuit WMP ook niet random als ik naar de TV afspeel ...)
Merci,
Stef
P.S. Ik heb dus al Samsung Allshare-server, Serviio en Plex-server draaiende op mijn PC, en ik luk er niet om een simpele random slideshow van alle foto's op een disk af te spelen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 12:33 ]
Verwijderd
Een random heb ik ook niet kunnen vinden via de andere mogelijkheden.
Verwijderd
Dit heb ik ook, met name bij voetbalwedstrijden. Is dat een defect? Verder is mijn beeld perfect ook amper bleeding/clouding.Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:47:
Beste mensen,
heb een nieuw probleem met m'n 2de scherm dat in garantie vervangen is. Wel een beetje moeilijk uit te leggen...
Als ik bv naar een voetbalmatch aan't kijken ben en het beeld (camera) gaat helemaal naar links of rechts dan zie je duidelijk van die brede 'banden' verticaal van zo'n 7 cm op het scherm waar de kleuren op die plaats iets donkerder zijn.
Ook bij lichte achtergrond en dan bij gewone beweging, niet traag of snel, maar dat de camera zogezegd ver weg draaid, dan zie je zo'n soort banden met kleurverschil.
Instellingen staan goed..
Scherm weer kapot zeker??
Omdat de voorraad op raakt. Als een winkel met een lage prijs zijn voorraad leegverkoopt, gaat de laagste prijs naar een andere winkel toe met een hogere prijs. Of men is meegegaan met een winkel die zijn prijs had verlaagd om vervolgens weer de prijs te verhogen. De rest volgt wel.coazter schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:10:
Ik ben de UE40EH6030 aan het volgen, deze was de afgelopen weken rond de € 399 bij meerdere webshops te krijgen. Nu is de laagste prijs € 449. Waarom fluctueert dit zo?
Je bent dus eigenlijk te laat.
Verwijderd
Heb contact gehad met Samsung, ze bellen me vandaag normaal nog op voor een afspraak!Rev! schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:09:
[...]
Dit heb ik ook, met name bij voetbalwedstrijden. Is dat een defect? Verder is mijn beeld perfect ook amper bleeding/clouding.
Ze zeiden, ja das vervelend, zo kan je geen tv kijken...
Ik hou jullie op de hoogte zodat mensen met dit probleem weten wat te doen!
grtz
Alvast bedankt.
Ik heb sinds kort de UE40ES6570.
Ik heb een marantz NR1403 receiver thuis staan. Op de receiver heb ik met hdmi aangesloten:
- UPC Horizon
- WDTV Mediaspeler
- XBOX 360
Vanaf de receiver heb ik 1 HDMI 1.4 kabel naar de samsung tv (ingang HDMI 2) lopen. Het geluid loopt via mijn receiver.
Dit werkt dan ook perfect.
Als ik echter mijn smart tv hub open en bijvoorbeeld uitzending gemist kijk, mijn receiver instel op tv audio, krijg ik echter met geen mogelijkheid geluid over mijn receiver.
Anynet+ staat aan, maar mis ik nog iets?
Edit: blijkbaar enkel op uk site van samsung te zien op welke modellen hij compatible is.
2012 ES6500 series and above (46" ~ 60"), 2011 D4000 series and above (excluding D4003, D5003, D5800, D5900) (46" ~ 60"), 2010 C4000 series and above (40" ~ 55")
Plasma TV
2012 E7000 series and above (51"), 2011 D6500 series and above (51"), 2010 C6500 series and above (50")
[ Voor 67% gewijzigd door M0otje op 04-04-2013 23:06 ]
en zonder de receiver?Robbie T schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:40:
Eens kijken of iemand hier nog een idee heeft.
Ik heb een marantz NR1403 receiver thuis staan. Op de receiver heb ik met hdmi aangesloten:
- UPC Horizon
- WDTV Mediaspeler
- XBOX 360
Vanaf de receiver heb ik 1 HDMI 1.4 kabel naar de samsung tv (ingang HDMI 2) lopen. Het geluid loopt via mijn receiver.
Als ik echter mijn smart tv hub open en bijvoorbeeld uitzending gemist kijk, mijn receiver instel op tv audio, krijg ik echter met geen mogelijkheid geluid over mijn receiver.
Ik heb ook een 1403 icm es7000 en dat werkt prima. Misschien moet je alleen op je reciever HDMI control aanzetten.Robbie T schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:40:
Eens kijken of iemand hier nog een idee heeft.
- UPC Horizon
- WDTV Mediaspeler
- XBOX 360
Alvast dank!
dat zou mij ook benieuwen! Daarom wilde ik al voor de ES7000 gaan... (helaas net geen cashback meer en ben je weer 1299 kwijt!)...DubbelU schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:17:
Ik denk erover na om de Samsung 46ES8000 te kopen. Maar ik check toch nog even hier of er een beter/goedkoper alternatief is. maw het moet van mij gewoon een goed scherm/beeld zijn. Smarttv en internet en mediaplayer en 3d interesseren me niet. Dus maw is het panel wat in de ES8000 zit ook beschikbaar in een versie zonder alle andere toeters en bellen?
Alvast dank!
ES8000 zonder internet, wel 3d zou mij prima zijn. Zonder 3D ook. Gaat me vooral om beeld en de smalle bezel (wil geen bredere dan 104,5 cm ander gaat die oversteken op tv kastje)
Simpel (maar voor jou teleurstellend) antwoord: nee...DubbelU schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:17:
Ik denk erover na om de Samsung 46ES8000 te kopen. Maar ik check toch nog even hier of er een beter/goedkoper alternatief is. maw het moet van mij gewoon een goed scherm/beeld zijn. Smarttv en internet en mediaplayer en 3d interesseren me niet. Dus maw is het panel wat in de ES8000 zit ook beschikbaar in een versie zonder alle andere toeters en bellen?
Alvast dank!
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 05-04-2013 14:05 ]
The devil is in the details.
100Hz ipv 200Hz.Hahn schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:05:
Wat denk je zelf? De F6400 is de helft qua prijs van de ES8000 en heeft 200Hz ipv 800Hz.
F6400 met 100Hz tegenover de ES8000 met 200Hz.

[ Voor 119% gewijzigd door MaZo op 05-04-2013 20:15 ]
Ik krijg met geen mogelijkheid de digitale kanalen aan de gang.
Andere smartcard,andere cam module,volledige resets,geen resultaat.
Alsmaar de melding : zender gecodeerd.
Op andere tv,s werken de kaarten gewoon,dus vraag me af of de tv brak is.
De software is up to date,Ziggo en verkoper weten ook geen oplossing.
Hier iemand misschien?
Daarna moet je pas je kaart plaatsen
Met lui van Ziggo aan de foon,niks werkt.
Maar bedankt voor je input.