Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:00:
@Cobraa

Dit is normaal de TV beschikt maar over 1 tuner dus kun je nooit wat anders kijken dan wat je opneemt tenzij je via sat kijkt.
Oke vandaar dus.. ik dacht dat er daar wel een oplossing zou voor zijn. Hiervoor gebruikte ik een HD box van UPC. Daar was het wel mogelijk op vandaar dat ik het vroeg.

Maar bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:05
zunrob schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:00:
Zojuist werd mijn nieuwe tv bezorgd! :) Dadelijk snel uitpakken. Helaas zie ik dat de doos wel een kleine tik heeft gehad; https://www.dropbox.com/s...2013-03-13%2016.37.08.jpg
Blijkbaar heeft de doos een (kleine?) tik gehad. Iemand hier ervaring mee? Kan ik dit gewoon accepteren? Ik neem aan dat het piepschuim waar de tv zich in bevindt voorkomt dat de tik die de doos heeft gehad schadelijke effecten heeft?
Ziet er niet uit alsof het voor schade heeft gezorgd. Het is maar net hoe paranoïde je bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:06
Het goede nieuws is dat ik ook een Samsung paneel in mijn 46 inch 6710 heb zitten. Het slechte nieuws is dat een zwart plaatje in de movie mode zo uit ziet:
https://www.dropbox.com/s/xr9df05v0d62jo5/IMG_4789.JPG
https://www.dropbox.com/s/x05xredezp1pg7c/IMG_4797.JPG
Sorry voor de slechte foto's, maar het is lastig om het goed op de foto te krijgen...

Dus redelijk wat clouding, vooral die twee vlekken links van het midden zijn vervelend. Is dit wat je verwacht aan clouding, oftewel, zou elke andere 46 inch 6710 ongeveer hetzelfde hebben, of is dit te veel?

[ Voor 14% gewijzigd door zunrob op 13-03-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
zunrob schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:33:
Het goede nieuws is dat ik ook een Samsung paneel in mijn 46 inch 6710 heb zitten. Het slechte nieuws is dat een zwart plaatje in de movie mode zo uit ziet:
https://www.dropbox.com/s/xr9df05v0d62jo5/IMG_4789.JPG
https://www.dropbox.com/s/x05xredezp1pg7c/IMG_4797.JPG
Sorry voor de slechte foto's, maar het is lastig om het goed op de foto te krijgen...

Dus redelijk wat clouding, vooral die twee vlekken links van het midden zijn vervelend. Is dit wat je verwacht aan clouding, oftewel, zou elke andere 46 inch 6710 ongeveer hetzelfde hebben, of is dit te veel?
Bij de eerste is het enorm hoog en bij de tweede is het erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Mijn backlight, zoals het dus hoort te zijn.

Overdag;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pM9IAH3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cf67hB6.jpg

's Avonds

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z9j7xw4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HtPedUi.jpg

En voor degene die denken dat de televisie gewoon uit staat op de laatste foto. Dit krijg je als je overbelichting toepast op de laatste foto.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9hCTjdB.jpg

De televisie, welk een Samsung LE40C530 is, is gekalibreerd op spaarstand middel. 's Avonds wanneer ik een film kijk, staat de televisie dus altijd op de middelste spaarstand. Overdag vind ik het minder belangrijk dat de kalibratie minder exact is en dan staat de spaarstand uit.

CCFL blijft in mijn ogen toch echt nog steeds beter dan LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ook hier vrijwel geen last van clouding. Vier erg lichte vlekjes. Vielen me pas op na een maand of drie. Nu zie ik ze natuurlijk wel iedere keer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:50:
[...]

Bij de eerste is het enorm hoog en bij de tweede is het erg laag.
Klopt, in werkelijkheid is het beeld natuurlijk hetzelfde, dit ligt aan de foto's. De eerste foto is overbelicht, de tweede is iets onderbelicht. Op de eerste foto zie je echter wel goed de lichtere vlekken in het midden. Zoals je ziet zijn er drie vlekken in het midden te zien, bij jou zitten ze alleen in de hoeken. Valt dit binnen de marges?

Op deze foto benadert het de werkelijkheid goed:
https://www.dropbox.com/s/gkwicyjijjmjm3j/IMG_4790.JPG
barrymossel schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:25:
Ook hier vrijwel geen last van clouding. Vier erg lichte vlekjes. Vielen me pas op na een maand of drie. Nu zie ik ze natuurlijk wel iedere keer ;-)
Welke tv heb jij?

[ Voor 34% gewijzigd door zunrob op 14-03-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
Bij mij zitten de vlekken ook aan de zijkant en 2 ongeveer in het midden onderin..
Alleen als ik serie/ films via de allshare (TV) kijk, zie ik in een redelijk donkere kamer de 2 vlekjes onderin het midden verschijnen bij donkere scenes..

Bij normale TV uitzendingen alleen licht zichtbaar bij het zappen. Voor mijn bluray (ook samsung) heb ik de boel op BD-wise setting gezet.. Bij een kwaliteit van 480p niet echt zichtbaar, behalve bij donkere kamer en donkere scenes..

Leuke is wel dat op mijn oude TV samsung le40a686 hier geen enkele bleeding aanwezig is.. Maar dat zal wel het verschil tussen led en lcd zijn..

[ Voor 13% gewijzigd door Toml83 op 14-03-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ccfl en led ;) alle led tv's zijn LCD.

ik had hiervoor een 32" sharp FULL led tv, die had dus nergens last van... maar ja, blijkbaar zijn er alleen nog in het (hele) dure segment full led tv's verkrijgbaar.

ik heb ook 2 pitten in het midden onderin, de ledjes aan zijkant vallen niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik ben duidelijk niet de enige met clouding, alleen is het wel vervelend dat die vlekken bij mij in het midden zitten. Ik vraag me af wat nu wijs is, omruilen en hopen dat ik een betere krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:27:
[...]

Klopt, in werkelijkheid is het beeld natuurlijk hetzelfde, dit ligt aan de foto's. De eerste foto is overbelicht, de tweede is iets onderbelicht. Op de eerste foto zie je echter wel goed de lichtere vlekken in het midden. Zoals je ziet zijn er drie vlekken in het midden te zien, bij jou zitten ze alleen in de hoeken. Valt dit binnen de marges?

Op deze foto benadert het de werkelijkheid goed:
https://www.dropbox.com/s/gkwicyjijjmjm3j/IMG_4790.JPG
Voor LCD met LED achtergrondverlicht redelijk maar voor LCD aan de hoge kant.
Toml83 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:08:
Leuke is wel dat op mijn oude TV samsung le40a686 hier geen enkele bleeding aanwezig is.. Maar dat zal wel het verschil tussen led en lcd zijn..
LCD met CCFL heeft er inderdaad minder last van doordat de verdeling van het licht veel beter is. Heel leuk die LED techniek bij LCD, maar het is meer achteruitgang dan vooruitgang in deze met betrekking tot beeldkwaliteit.
ArcticWolf schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:20:
ik had hiervoor een 32" sharp FULL led tv, die had dus nergens last van... maar ja, blijkbaar zijn er alleen nog in het (hele) dure segment full led tv's verkrijgbaar.
Mijn grootste ergernis aan Full LED televisies is het blooming effect. Alsof elk object een halo heeft in donkere scene's.
zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:36:
Ik ben duidelijk niet de enige met clouding, alleen is het wel vervelend dat die vlekken bij mij in het midden zitten. Ik vraag me af wat nu wijs is, omruilen en hopen dat ik een betere krijg?
Of omruilen en een model met meer backlight clouding en bleeding krijgen dan je nu hebt. Dan baal je pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:49:
[...]

Voor LCD met LED achtergrondverlicht redelijk maar voor LCD aan de hoge kant.
[...]

LCD met CCFL heeft er inderdaad minder last van doordat de verdeling van het licht veel beter is. Heel leuk die LED techniek bij LCD, maar het is meer achteruitgang dan vooruitgang in deze met betrekking tot beeldkwaliteit.

[...]
Mijn grootste ergernis aan Full LED televisies is het blooming effect. Alsof elk object een halo heeft in donkere scene's.
[...]

Of omruilen en een model met meer backlight clouding en bleeding krijgen dan je nu hebt. Dan baal je pas.
Precies wat je zegt! Dit is al de tweede, omdat de eerste een zwarte horizontale balk in beeld had. Maar qua clouding was die anders, hij had in ieder geval geen vlekken in het midden:
https://www.dropbox.com/s/3hs45w25af75nxb/IMG_4693.JPG
Maar inderdaad, omdat het zo'n loterij is weet ik niet goed wat ik nu moet doen met de huidige tv...

[ Voor 29% gewijzigd door zunrob op 14-03-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:55:
[...]

Precies wat je zegt! Dit is al de tweede, omdat de eerste een zwarte horizontale balk in beeld had. Maar qua clouding was die anders, hij had in ieder geval geen vlekken in het midden:
https://www.dropbox.com/s/3hs45w25af75nxb/IMG_4693.JPG
Maar inderdaad, omdat het zo'n loterij is weet ik niet goed wat ik nu moet doen met de huidige tv...
Backlight problemen zul je altijd houden en die zullen ook nooit verdwijnen. Dit is gewoon een nadeel wat komt bij LCD en waarschijnlijk nooit opgelost zal worden.

Heb je trouwens al een kalibratie uitgevoerd? Backlight zou je bijvoorbeeld flink lager kunnen zetten voor in de avond, daar backlight bleeding het meest zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:03:
[...]

Backlight problemen zul je altijd houden en die zullen ook nooit verdwijnen. Dit is gewoon een nadeel wat komt bij LCD en waarschijnlijk nooit opgelost zal worden.

Heb je trouwens al een kalibratie uitgevoerd? Backlight zou je bijvoorbeeld flink lager kunnen zetten voor in de avond, daar backlight bleeding het meest zichtbaar is.
Ik heb hem gister al even gekeken naar de instellingen, ik heb de backlight nu op 10 staan. Ik zag in dit topic ook iets langs komen over de eco-stand, daar heb ik nog niet naar gekeken, dat schijnt ook de moeite waard te zijn. Op stand 1 is de clouding inderdaad nauwelijks zichtbaar. Wel heb ik de tv nu ingesteld staan op moviestand. Zet je hem op standaard is het ook veel beter, maar volgens mij speelt de tv dan nog zelf met zijn intensiteiten. Je ziet het beeld dan namelijk steeds donkerder en weer helderder worden.

Wel ben ik nog op zoek naar goede kalibratietools/tips. Er zijn diverse DVDs te koop om dit te doen, maar ik vind het een beetje jammer om daar 25 Euro voor te betalen. Zijn er naast de links in de OP nog goede sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
in standaard staat het dynamisch contract echt dramatisch afgesteld en dit valt niet 123 te wijzigen... :/
en in Movie vind ik het beeld toch een stuk minder :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Ik heb hem gister al even gekeken naar de instellingen, ik heb de backlight nu op 10 staan. Ik zag in dit topic ook iets langs komen over de eco-stand, daar heb ik nog niet naar gekeken, dat schijnt ook de moeite waard te zijn. Op stand 1 is de clouding inderdaad nauwelijks zichtbaar. Wel heb ik de tv nu ingesteld staan op moviestand. Zet je hem op standaard is het ook veel beter, maar volgens mij speelt de tv dan nog zelf met zijn intensiteiten. Je ziet het beeld dan namelijk steeds donkerder en weer helderder worden.

Wel ben ik nog op zoek naar goede kalibratietools/tips. Er zijn diverse DVDs te koop om dit te doen, maar ik vind het een beetje jammer om daar 25 Euro voor te betalen. Zijn er naast de links in de OP nog goede sites?
Heb je toevallig een MacBook (bij voorkeur pro)? Daar zou je namelijk al heel goed de witbalans mee kunnen instellen aangezien die erg dicht bij 6500 Kelvin komt. Die gebruik ik ook altijd door middel van op beide apparaten eerst spierwit (#FFFFFF) te tonen en vervolgens in stappen naar zwart toe het geheel in te stellen. Ligt eraan hoeveel punten witbalans de televisie heeft.

Gewoon de schermen naast elkaar houden en dan de televisie het witbalans zo instellen dat deze gelijk is aan de MacBook (of andere laptop / monitor waar de witbalans erg goed is)

Voor andere punten inderdaad een Blu-Ray gebruiken of de nodige foto's en video's die je op het internet kan vinden die je hierbij kunnen helpen.

Een van de dingen die ik bij televisies vrijwel altijd direct uitschakel / laag zet is de scherpte en de randverbetering. Scherpte geeft alleen maar nare contouren en de randverbeteingen geven al helemaal een nep cartoonish effect. Alsof je naar een kijkdoos aan het kijken bent.

Dynamisch contrast e.d. heb ik ook allemaal uit staan. Heel leuk maar doet meer slecht dan dat het goed doet. Alsof elke film een Tim Burton film wordt.

Hier mijn settings;

Backlight 14
Contrast 79
Helderheid 40
Scherpte 19

Dynamisch contrast: Uit
Gamma: 0

Witbalans:
R-balans 28
G-balans 17
B-balans 21
R-niveau 28
G-niveau 21
B-niveau 24

Kleurtint: Normaal
HDMI-zwartniveau : Laag

Zoals je ziet is backlight erg hoog, maar dat komt zodat ik overdag ook nog een beetje beeld heb. 's Avonds gaat de spaarstand aan en dan is backlight in principe een stuk lager. Hij is ook gekalibreerd in de spaarstand zodat hij in die stand de juiste settings heeft.

Zoals je ook ziet heb ik blauw en groen in mijn witbalans grotendeels verlaagd. Dit merk ik trouwens bij heel veel LCD televisies, met name Samsung, dat ze veel te koel zijn. En dan zet je hem in de movie stand, en dan is het allemaal weer veel te warm.

Eerst trouwens zorgen dat je kleurtint op normaal staat en niet op koel of warm. Anders kun je lang zitten prutsen op de witbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:03:
[...]

Heb je toevallig een MacBook (bij voorkeur pro)? Daar zou je namelijk al heel goed de witbalans mee kunnen instellen aangezien die erg dicht bij 6500 Kelvin komt. Die gebruik ik ook altijd door middel van op beide apparaten eerst spierwit (#FFFFFF) te tonen en vervolgens in stappen naar zwart toe het geheel in te stellen. Ligt eraan hoeveel punten witbalans de televisie heeft.

Gewoon de schermen naast elkaar houden en dan de televisie het witbalans zo instellen dat deze gelijk is aan de MacBook (of andere laptop / monitor waar de witbalans erg goed is)

Voor andere punten inderdaad een Blu-Ray gebruiken of de nodige foto's en video's die je op het internet kan vinden die je hierbij kunnen helpen.

Een van de dingen die ik bij televisies vrijwel altijd direct uitschakel / laag zet is de scherpte en de randverbetering. Scherpte geeft alleen maar nare contouren en de randverbeteingen geven al helemaal een nep cartoonish effect. Alsof je naar een kijkdoos aan het kijken bent.

Dynamisch contrast e.d. heb ik ook allemaal uit staan. Heel leuk maar doet meer slecht dan dat het goed doet. Alsof elke film een Tim Burton film wordt.

Hier mijn settings;

Backlight 14
Contrast 79
Helderheid 40
Scherpte 19

Dynamisch contrast: Uit
Gamma: 0

Witbalans:
R-balans 28
G-balans 17
B-balans 21
R-niveau 28
G-niveau 21
B-niveau 24

Kleurtint: Normaal
HDMI-zwartniveau : Laag

Zoals je ziet is backlight erg hoog, maar dat komt zodat ik overdag ook nog een beetje beeld heb. 's Avonds gaat de spaarstand aan en dan is backlight in principe een stuk lager. Hij is ook gekalibreerd in de spaarstand zodat hij in die stand de juiste settings heeft.

Zoals je ook ziet heb ik blauw en groen in mijn witbalans grotendeels verlaagd. Dit merk ik trouwens bij heel veel LCD televisies, met name Samsung, dat ze veel te koel zijn. En dan zet je hem in de movie stand, en dan is het allemaal weer veel te warm.

Eerst trouwens zorgen dat je kleurtint op normaal staat en niet op koel of warm. Anders kun je lang zitten prutsen op de witbalans.
Gebruik jij de standard of de movie stand met deze instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Gebruik jij de standard of de movie stand met deze instellingen?
Ik gebruik de standaard stand, maar het kan net zo goed met movie. Het voordeel van movie gebruiken is dat veel van dit al is uitgeschakeld en je dus minder werk hoeft te doen.

Echter heb ik de stand movie al gebruikt voor iets anders. Heel lelijk maar alles heel laag. Die zet ik aan als ik ga slapen met de timer op 30 minuten. Televisie kijken is mijn slaapmiddel om het zo maar even te zeggen. Maar de gekalibreerde stand is te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
@ Zunrob,

Ik heb ook de 46 inch van de es6710. In het begin best wel zitten kloten met de instellingen en veel rondgezocht op google. Ik had trouwens ook last van clouding , vooral in het midden-onderin.
Uiteindelijk iemands instellingen overgenomen op een Engels forum. Weet helaas voor jou effe niet meer waar. Heb via t via google gevonden.

I.i.g Nu uitstekend beeld. Standaard, background op 14. . Als ik het me weer kan herinneren waar ik het heb gevonden zal ik het je laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Badr schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:16:
@ Zunrob,

Ik heb ook de 46 inch van de es6710. In het begin best wel zitten kloten met de instellingen en veel rondgezocht op google. Ik had trouwens ook last van clouding , vooral in het midden-onderin.
Uiteindelijk iemands instellingen overgenomen op een Engels forum. Weet helaas voor jou effe niet meer waar. Heb via t via google gevonden.

I.i.g Nu uitstekend beeld. Standaard, background op 14. . Als ik het me weer kan herinneren waar ik het heb gevonden zal ik het je laten weten.
Het overnemen van iemand anders zijn of haar instellingen, wil niet de beste instellingen voor jouw televisie zijn. Elk paneel is namelijk anders en wanneer je de instellingen van iemand anders gebruikt, kan het zelfs zo zijn dat de kwaliteit er zelfs op achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Badr schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:16:
@ Zunrob,

Dankjewel Badr, dat zou ik erg fijn vinden! Je zou anders natuurlijk ook altijd nog de instellingen over kunnen typen uit je tv, maar ik begrijp het ook als dat te veel werk is! ;)
Even voor mijn duidelijkheid: bij jou is de clouding vanzelf verdwenen? Mijn vlek zit ook onderaan in het midden, echter niet helemaal onderaan. Meer naar het midden van de onderste helft, zie de eerdere foto's. Is dat dezelfde locatie? Ik heb het idee dat dat de plek is waar ook de voeding ziet, de stroomkabel gaat daar ongeveer de tv in namelijk...

Edit: de instellingen die je hebt gevonden waren voor een 6710? Dan kan ik namelijk specifiek ook hiernaar op zoek. Nogmaals bedankt!
Dimens schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:29:
[...]

Het overnemen van iemand anders zijn of haar instellingen, wil niet de beste instellingen voor jouw televisie zijn. Elk paneel is namelijk anders en wanneer je de instellingen van iemand anders gebruikt, kan het zelfs zo zijn dat de kwaliteit er zelfs op achteruit gaat.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar het kan in ieder geval een goed startpunt zijn!

Klopt het dat in de standard setting micro dimming wordt gebruikt, en in de moviestand niet?

Edit 2: De cloud (de grootste) zit precies op die plek waar de tv het warmst is. De achterkant voelt daar erg warm aan... Zou dit toch eenzelfde probleem zijn als de D serie ook had? En wat op te lossen is door de warmte beter te managen?

[ Voor 29% gewijzigd door zunrob op 14-03-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:31:

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar het kan in ieder geval een goed startpunt zijn!

Klopt het dat in de standard setting micro dimming wordt gebruikt, en in de moviestand niet?
Ja dat zou kunnen kloppen. Micro dimming moet je ook niet te hoog zetten want anders heb je continue dat de backlight bezig is en dat ga je zien.
Ik zou niet zomaar de instellingen van iemand anders overnemen. Het kan best een begin zijn, maar het kan je ook verder van huis brengen. Zet in elk geval scherpte en backlight een stuk lager, dat is een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:47:
[...]

Ja dat zou kunnen kloppen. Micro dimming moet je ook niet te hoog zetten want anders heb je continue dat de backlight bezig is en dat ga je zien.
Ik zou niet zomaar de instellingen van iemand anders overnemen. Het kan best een begin zijn, maar het kan je ook verder van huis brengen. Zet in elk geval scherpte en backlight een stuk lager, dat is een goed begin.
Ok, ga ik proberen. Wat is de instelling om micro dimming zachter te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:19:
[...]

Ok, ga ik proberen. Wat is de instelling om micro dimming zachter te zetten?
Als het goed is, kun je die ergens ook in het menu veranderen onder geavanceerde beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik krijg de clouding helaas niet weg, wat ik ook probeer. Ik heb nog een foto gemaakt, met hetzelfde beeld op de tv en op de laptop. Dit geeft een goed idee van de cloud in het midden.
https://www.dropbox.com/s/93hpwvt1f49qhsu/IMG_4838.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:01:
Ik krijg de clouding helaas niet weg, wat ik ook probeer. Ik heb nog een foto gemaakt, met hetzelfde beeld op de tv en op de laptop. Dit geeft een goed idee van de cloud in het midden.
https://www.dropbox.com/s/93hpwvt1f49qhsu/IMG_4838.JPG
Dit is wel heel ernstig. Toen ik je foto met zwart beeld zag dacht ik dat het mee zou vallen maar dit valt echt buiten proporties.
Omruilen die televisie, want dit kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oef... dat is echt ernstig idd :S
zou hem in dat geval wel omruilen als het nog kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Idd, dit heb ik bij lange na niet eens bij zwart beeld... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

zunrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:36:
Ik heb zelf destijds, door een irritante vlek in het midden van mn 55/8000, uiteindelijk een nieuw panel gekregen. Niet een nieuwe TV dus, want had het via de servicedesk gespeeld (achteraf misschien stom).

Ze zijn daar niet makkelijk in, maar als je genoeg zeurt dan helpt het blijkbaar wel.

Mn nieuwe panel heeft nog steeds clouding (das blijkbaar normaal), maar geen hele storende vlekken meer.

Foto van de storende vlek:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZrIoKWRc1EHEo1xuR6wohfMV/full.jpg

Voornamelijk bij films met zwarte balken zag je continu die witte vlek onderin. In het pikkedonker kijken met deze tv's blijft af te raden door de clouding helaas..

En de monteur die het panel verving:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s0qS4ybsgIS1XDxjrSoOmpIo/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 15-03-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Ik heb zelf bij de natural/ standaard inderdaad meer last van de felheid in het beeld.. Kun je dat verminderen door het dynamische contrast aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Toml83 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:56:
Ik heb zelf bij de natural/ standaard inderdaad meer last van de felheid in het beeld.. Kun je dat verminderen door het dynamische contrast aan te zetten?
Dynamisch contrast juist uit gaan zetten. Maakt het beeld alleen maar lelijk.
Als het beeld te fel is, moet je backlight en helderheid gaan aanpassen en naar beneden gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb mijn backlight op 5 staan, 's avonds is dat fijn (ben meestal ook alleen 's avonds thuis) maar overdag is dat wel rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
@ Zunrob,. Ik wil net mn tv aan doen en al mijn instellingen met je delen maar die foto van je laatste post.......... Zoals andere reacties zeg ik ook , breng jouw tv terug want dit gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
zijn er meer mensen die de laatste firmware update T-MST10PDEUC-1032.0 op 7-2-2013 hebben geinstalleerd.. En hebben jullie ook last van kleine artefacts/beeldverspringing om de 9 á 10 minuten? Dit is zichtbaar voor max. 1 sec. En vooral bij snelle beelden..

Heb hiervoor geen problemen gehad.. Intussen zelfs kabels vervangen (hirschmann) en versterker (tratec)..
Ik ga zo even de TV resetten en wacht eventueel nieuwe firmware update af.. blijft het euvel nog steeds, neem ik contact op met samsung

model: 46es6100

ps. settings staan op natural, maar dat mag toch niks uitmaken?

[ Voor 6% gewijzigd door Toml83 op 16-03-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:17
Deze settings (oorspronkelijk bedoeld voor de ES8000) geven een heel erg mooi beeld op mijn ES7000. Bij picture options heb ik gekozen voor Color tone Warm 1 ipv Warm 2. Dat vind ik mooier, en is persoonlijke smaak. Overigens heb ik de eco sensor uitgeschakeld, en backlight gewoon op 11 staan.
Let op: je moet calibreren in de standaard mode. Want in de film mode is clouding zichtbaar doordat de micro dimming is gedeactiveerd.
Dus voor mensen met clouding: hebben jullie de beeldinstellingen wel op standaard mode staan? Ik heb geen last van clouding bij m'n ES7000, tenminste bij beeldinstellingen op standaard.
Let op: calibreren instellingen moet per source. Dus voor TV, Allshare, HDMI 1, HDMI 2, (etc.) even apart doen.
Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]

Om de meest nieuwe future van deze tv te ervaren, de functie Micro Dimming Ultimate waar je zo'n 400 euro voor betaald ten op zichtte van de andere modellen, moet je de tv kalibreren in de standard mode. Dit was de conclusie nadat we op het AVS forum hadden ontdekt dat Micro Dimming enkel in standard mode was geactiveerd. In de natural, dynamic en movie mode bleek deze functie te zijn uitgeschakeld. Ook in het service menu was het niet mogelijk om de functie te activeren. De optie was wel aanwezig, maar deze was grayed out (niet te selecteren).

Het nadeel van standard mode was echter, dat het geen geavanceerde kleurruimte kalibratie toestond, en dat in deze mode ook ce dimming geactiveerd was, een vorm van auto dimming die inspringt wanneer de tv donkere scenes weergeeft. Ce dimming is sinds kort te omzijlen, en het ontbreken van de geavanceerde kleurruimte kalibratie is slechts een klein nadeel te noemen vergeleken met wat standard mode je wel geeft, namelijk Micro Dimming ultimate, de functie waar je zo veel geld voor neerlegt als je deze tv koopt.

Je kan de volgende kalibratie van Nitra van het AVS forum gebruiken:

Current Calibrated Settings for Standard Mode

Panel ID: TS01

Picture
Picture Mode Standard
Backlight 11*** <--- Combined with the ECO Sensor
Contrast 80
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G49/R51
Screen Adjustment Screen Fit

Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 26
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 4
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options
Color tone Warm 2
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level Normal*** <--- See notes
Film mode Auto2*** <-- See notes
Auto Motion Plus Standard*** <--- See notes
LED motion plus Off*** <--- See notes

System/ECO Solution
ECO Sensor ON
Minimum backlight level 3 or 4

NOTES:

HDMI Black Level, a common mistake on this setting is that "Low" will give you a full black palette, this is opposite to the truth. Low = 16-255, Normal = 0-255, if you have a STB where you're noticing the blacks are more of a gray, try adjusting this setting, but as a general rule, you want all of your equipment in "Normal" mode and not clipping out any data.

Film Mode, this option will only become accessible when you're watching interlaced content, 1080i, 480i etc., so, if you're cable box is set to output at 1080, it's likely outputting in 1080i, if you see quite a bit of stuttering in the scene, try and make an adjustment here first.
Auto Motion Plus, Standard is a good rule of thumb, for some people and some sports, you may want to set this to "Clear", it should only be noticeable during panning scenes or fast motion.

LED Motion Plus, Classic CRT TV's had a strobe effect to them, it was generally not noticeable, but would help trick the eye into not seeing flaws in the picture, enabling this setting, will simulate the same effect, it strobes the backlights to attempt to provide the same effect. If you are new to an LED/LCD panel and the movement/motion on the screen irks you a little, try turning this on for a few weeks until you get use to the panel.

Break in, all of these sets have a minimum of 3-4 weeks before they can be considered broken in.

These settings are only provided as a reference.

http://www.avsforum.com/t...thread/6150#post_22518851

[ Voor 3% gewijzigd door TranceDJ op 18-03-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeschrijfjedit
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2015
Heb een 6710 van 46 " aangesloten op de 5.1 set met optical, mijn consoles zijn aangesloten met hdmi.
Is het dan mogelijk dts te krijgen, zie het voor het eerst staan bij geluid maar is altijd greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TranceDJ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:45:
Deze settings geven een heel erg mooi beeld op mijn ES7000. Bij picture options heb ik gekozen voor Color tone Warm 1 ipv Warm 2. Dat vind ik mooier, en is persoonlijke smaak. Overigens heb ik de eco sensor uitgeschakeld.
Let op: je moet calibreren in de standaard mode. Want in de film mode is clouding zichtbaar doordat de micro dimming is gedeactiveerd.
Dus voor mensen met clouding: hebben jullie de beeldinstellingen wel op standaard mode staan? Ik heb geen last van clouding bij m'n ES7000, tenminste bij beeldinstellingen op standaard.

[...]
thanks ik zal zometeen eens kijken, hij staat iig wel op standaard bij movie mode is de clouding idd een stuk erger.

edit:
nice!! ziet er goed uit, ff afwachten tot het donker is :P dan kan ik het beter zien maar de kleuren etc zien er al beter uit.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 17-03-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
Deze settings geven een heel erg mooi beeld op mijn ES7000. Bij picture options heb ik gekozen voor Color tone Warm 1 ipv Warm 2. Dat vind ik mooier, en is persoonlijke smaak. Overigens heb ik de eco sensor uitgeschakeld.

[...]
Deze settings werken perfect bij mij, dit geeft mooiste beeld! chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Ik heb een aantal films in 3d remux (2x1920x1080) formaat, nu ik deze afspeel door Plex of Videos in de Smart Hub ziet de tv (Samsung UE40D6500) niet dat dit 3d formaat is. Deze laat hem in 2D zien. Kan dit formaat wel afgespeeld worden op dit model of moet ik 3D Half SBS hanteren? :?

[ Voor 4% gewijzigd door gerwinf op 17-03-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 16:22
Hey mensen,

Ik wil graag de es8000 aan de muur bevestigen d.m.v. een wall mount iemand een idee welke ik moet gaan kopen? Ik wil max 150 euro ervoor betalen.

// edit : Ik heb wel een wall mount gezien van Vogels thin 205 maar er staat bij dat de tv 1,5 cm van de wand af komt.. nu mijn vraag.. gaat dit geen problemen geven met de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevilDante24
  • Laatst online: 28-06 18:33
@therick

Ik heb zelf de THIN 345 UltraThin en die heeft een afstand van de wand van 3.5cm. Echter zit er nog genoeg ruimte achter voor de kabels :)

@topic

Nu mijn vraag. Heeft er toevallig iemand nog de doos staan van de 46ES8000 die ik zou kunnen overnemen (eventueel tegen een kleine betaling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 20:35
therick schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:38:
Hey mensen,

Ik wil graag de es8000 aan de muur bevestigen d.m.v. een wall mount iemand een idee welke ik moet gaan kopen? Ik wil max 150 euro ervoor betalen.

// edit : Ik heb wel een wall mount gezien van Vogels thin 205 maar er staat bij dat de tv 1,5 cm van de wand af komt.. nu mijn vraag.. gaat dit geen problemen geven met de kabels?
Ik heb laatst de Vogels EFW8315 Superflat™ LCD-Plasma Wall Mount gekocht voor 49,- (afstand tot muur 2 cm) Maar omdat ik nog wel eens kabeltjes wissel (externe harddisk aansluiten en weer loskoppelen enz) heb ik de wall mount met tilt module gekocht (zat er bij) Hierdoor is de afstand tot de muur 6,5 cm. Voor mij is dit precies goed, zo kan ik nog net met mijn handen achter de tv manoeuvreren.
Ik heb de wall mount trouwens bij ibood.nl gekocht (dagaanbieding) Normale prijs ligt volgens mij iets onder de 100,-
1,5 cm zal niet uitmaken voor de kabels omdat de aansluitingen van de kabels iets verzonken liggen in de tv. Het was alleen voor mij niet echt handig omdat ik nogal eens wissel met mijn kabels.
Dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/big_pictures/13/vogels80inch_600.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door sijbren op 18-03-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
gerwinf schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:01:
Ik heb een aantal films in 3d remux (2x1920x1080) formaat, nu ik deze afspeel door Plex of Videos in de Smart Hub ziet de tv (Samsung UE40D6500) niet dat dit 3d formaat is. Deze laat hem in 2D zien. Kan dit formaat wel afgespeeld worden op dit model of moet ik 3D Half SBS hanteren? :?
Hier heb ik ook last van. Zal het vanavond nog eens proberen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik weet niet of allshare/plex wel full sbs kan afspelen... maar via een bluray speler kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Mars18 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:21:
[...]

Hier heb ik ook last van. Zal het vanavond nog eens proberen.
Volgens iemand op het Plex forum kan de samsung dit formaat niet afspelen omdat 1920x1080 de maximale resolutie is van dit model tv. 2x1920x1080 is dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ArcticWolf schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:27:
ik weet niet of allshare/plex wel full sbs kan afspelen... maar via een bluray speler kan het wel.
Bedankt zal dat eens proberen op mijn 3d blu-ray speler.
Vergeten dat je daar ook harde schijfje aan kan hangen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 19:45
therick schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:38:
Hey mensen,

Samsung WMN2000B 40 tot 55 inch Muurbeugel
2cm van de muur maar omdat deze aan een draad hangt en er 2 pootjes worden bijgeleverd kan je de tv iets kantelen waardoor er ong. 10cm ruimte ontstaat en je dus makkelijk bij de aansluitingen kan.
Lijkt me ook makkelijk recht hangen en... maar 2 gaten in je muur. kost je 70 euro

http://www.foka.nl/site/s...weakers.net&tweakers=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 23:25
Ik ben van plan om de EU60ES6100 aan te schaffen, en ga een CI module gebruiken.

Het prijsverschil tussen de EU versie en de NL Ziggo/UPC versie is echter 306,-

Nu is het zeer waarschijnlijk mogelijk om de landinstelling te veranderen m.b.v. het programma ruSamsungTVCommunicator.
Staat o.a. in dit topic beschreven: SalimRMAF in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Heeft iemand ervaring met de landcode veranderen van de ES6100 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36
Heren,

Ik had gister Hotel Transylvania in 3d aanstaan maar zag nog kleine ghosting naast bijvoorbeeld gezichten van de "acteurs". Hoe kan dit? Is dit normaal? Heb ik een instelling verkeerd staan of...?

Ik heb een Samsung UE50ES6700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Boinkie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:01:
Heren,

Ik had gister Hotel Transylvania in 3d aanstaan maar zag nog kleine ghosting naast bijvoorbeeld gezichten van de "acteurs". Hoe kan dit? Is dit normaal? Heb ik een instelling verkeerd staan of...?

Ik heb een Samsung UE50ES6700 :)
Is normaal. Dat komt door crosstalk bij 3D doordat je het beeld van de vorige frame nog deels ziet.

Of je hebt het over de ghosting die ook bij 2D voorkomt, smearing. Dat komt voornamelijk door het 100Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
kolk11 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:47:
[...]

2cm van de muur maar omdat deze aan een draad hangt en er 2 pootjes worden bijgeleverd kan je de tv iets kantelen waardoor er ong. 10cm ruimte ontstaat en je dus makkelijk bij de aansluitingen kan.
Lijkt me ook makkelijk recht hangen en... maar 2 gaten in je muur. kost je 70 euro

Interessant.. hoop echter wel dat het stabiel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
BaComania schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:39:
[...]

Deze settings werken perfect bij mij, dit geeft mooiste beeld! chapeau!
Bij mij geeft Dynamisch het mooiste beeld!

Heb deze instellingen geprobeerd zoals opgegeven op me E7000 en veel te donker en te flets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dragunov schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:58:
[...]

Heb deze instellingen geprobeerd zoals opgegeven op me E7000 en veel te donker en te flets...
Komt omdat je ogen de oververzadiging, overbelichting, onnatuurlijke scherpte etc. gewend zijn. Maar de stand Dynamisch geeft alles behalve mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ArcticWolf schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:27:
Dan hoor ik even wel geluid maar heb ik geen beeld. Na paar seconden stopt die er totaal mee.

Mijn 3d blu-ray speler is Sony BDV-E280 5.1.
Misschien moet ik hem updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

kolk11 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:47:
[...]

voor een 55" es7000/8000 is dit waardeloos want de camera komt tegen de muur aan voordat je de beugel uitgeklapt krijgt. beetje niet over nagedacht. je kunt dan ook erg slecht bij de kabels en een usb stick er in stoppen is een aardig kunst en vliegwerk.
je hebt voor 300 euries bij de saturn een mooie afstandbedienbare gemotoriseerde beugel.http://www.saturn.nl/mcs/product/VOGELS-THIN-RC355,95952,391505,386031.html?langId=-11

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dimens schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:07:
[...]

Komt omdat je ogen de oververzadiging, overbelichting, onnatuurlijke scherpte etc. gewend zijn. Maar de stand Dynamisch geeft alles behalve mooi beeld.
ik denk dat ie bedoeld met 3D films kijken. dan is het zeker wel beter met stand dynamisch anders is t snel te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Mars18 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:15:
[...]

Dan hoor ik even wel geluid maar heb ik geen beeld. Na paar seconden stopt die er totaal mee.

Mijn 3d blu-ray speler is Sony BDV-E280 5.1.
Misschien moet ik hem updaten?
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Wat is dan de reden dat ik niks ziet?
Heb geen verstand nog van 3d remux, al lees ik dat de kwaliteit veel beter is dan de half-sbs. Wil het graag eens proberen.

Kan mijn tv de UE40ES6140 het niet aan, of mijn 3d blu-ray speler?

Of beide?

[ Voor 22% gewijzigd door Mars18 op 19-03-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Heb je op de allshare bij kwalitatief mindere bestandsformaten (480P of lager) nog steeds geen last van clouding ofwel bleeding (witte vlekken)? Heb zelf de es6100, volgens mij heeft ie geen micro dimming.. Met de normale TV uitzendingen vrijwel geen last..

settings staan op natural, achtergrondverlichting teruggezet naar 12.. Scherpte staat op 45, maar zie hier veel posts met lagere scherpte.. Is een hoge scherpte (45) echt zichtbaar in het beeld ipv (10 of 15)?

Color heb ik op 50, maar is best fel zo nu en dan.. Wellicht is 35 wat doffer..
Deze settings (oorspronkelijk bedoeld voor de ES8000) geven een heel erg mooi beeld op mijn ES7000. Bij picture options heb ik gekozen voor Color tone Warm 1 ipv Warm 2. Dat vind ik mooier, en is persoonlijke smaak. Overigens heb ik de eco sensor uitgeschakeld, en backlight gewoon op 11 staan.
Let op: calibreren instellingen moet per source. Dus voor TV, Allshare, HDMI 1, HDMI 2, (etc.) even apart doen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
als het goed is, kan 3d remux niet via DLNA en USB worden afgespeeld..
Kan wel via PC naar TV (Hdmi).
En met bepaalde mediaplayers..

Neem aan dat je deze bestanden via de nieuwsgroepen binnenhaalt.
Daar staat omschreven hoe je de films kunt en moet afspelen..
Mars18 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:17:
[...]

Wat is dan de reden dat ik niks ziet?
Heb geen verstand nog van 3d remux, al lees ik dat de kwaliteit veel beter is dan de half-sbs. Wil het graag eens proberen.

Kan mijn tv de UE40ES6140 het niet aan, of mijn 3d blu-ray speler?

Of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Toml83 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:36:
Heb je op de allshare bij kwalitatief mindere bestandsformaten (480P of lager) nog steeds geen last van clouding ofwel bleeding (witte vlekken)? Heb zelf de es6100, volgens mij heeft ie geen micro dimming.. Met de normale TV uitzendingen vrijwel geen last..

settings staan op natural, achtergrondverlichting teruggezet naar 12.. Scherpte staat op 45, maar zie hier veel posts met lagere scherpte.. Is een hoge scherpte (45) echt zichtbaar in het beeld ipv (10 of 15)?

Color heb ik op 50, maar is best fel zo nu en dan.. Wellicht is 35 wat doffer..

[...]
Hogere scherpte wil niet zeggen dat het beeld ook daadwerkelijk scherper wordt. Wat je krijgt is dat alle objecten een contour krijgen.
Dat contour is zichtbaar als in zwarte en witte lijnen om objecten heen, wat het heel onnatuurlijk maakt. Alsof je naar een kijkdoos aan het kijken bent met verschillende lagen. De video heeft geen natuurlijke diepte meer.

Met een vrij lage scherpte maak je het iets scherper met lichte contouren. Op zo'n manier dat het niet onnatuurlijk overkomt. Vandaar dat je bij gekalibreerde schermen ook altijd een hele lage scherpte tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
thnx voor je reactie.. Dan kan ik met een gerust hart de scherpte wat lager zetten ;)..
Dimens schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:51:
[...]

Hogere scherpte wil niet zeggen dat het beeld ook daadwerkelijk scherper wordt. Wat je krijgt is dat alle objecten een contour krijgen.
Dat contour is zichtbaar als in zwarte en witte lijnen om objecten heen, wat het heel onnatuurlijk maakt. Alsof je naar een kijkdoos aan het kijken bent met verschillende lagen. De video heeft geen natuurlijke diepte meer.

Met een vrij lage scherpte maak je het iets scherper met lichte contouren. Op zo'n manier dat het niet onnatuurlijk overkomt. Vandaar dat je bij gekalibreerde schermen ook altijd een hele lage scherpte tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
JoJo_nl schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:59:
[...]

voor een 55" es7000/8000 is dit waardeloos want de camera komt tegen de muur aan voordat je de beugel uitgeklapt krijgt. beetje niet over nagedacht. je kunt dan ook erg slecht bij de kabels en een usb stick er in stoppen is een aardig kunst en vliegwerk.
je hebt voor 300 euries bij de saturn een mooie afstandbedienbare gemotoriseerde beugel.http://www.saturn.nl/mcs/product/VOGELS-THIN-RC355,95952,391505,386031.html?langId=-11
Dan heb ik nog een beugel gezien.. de vogels thin 305.. vraag me af als je dan hetzelfde probleem hebt met die camera en als je slecht kabels kan aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb de tv met clouding teruggebracht. Helaas is de UE46ES6710 bij dat bedrijf niet meer nieuw te krijgen. Erg jammer, het was een mooi toestel om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:40:
Ik heb de tv met clouding teruggebracht. Helaas is de UE46ES6710 bij dat bedrijf niet meer nieuw te krijgen. Erg jammer, het was een mooi toestel om te zien!
En nu een Panasonic ST50 serie kopen. Dan ben je van dat gezeik af. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:45
Dimens schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:03:
[...]

En nu een Panasonic ST50 serie kopen. Dan ben je van dat gezeik af. *O*
Zeikerd :) :) :) :) :)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tja we hebben gewoon een kleine blaas... dan krijg je dat ;)

maar goed, ik had de ST50 ook op het oog, maar wilde geen plasma op dat moment... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
Wie gaat die evolution kit kopen (a 300 euro) ?
ik twijfel of ik m nu koop of een paar jaar wacht ...
(bezit ue46es8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Als de evolution kit dezelfde beeldkwaliteit levert als de 2013 modellen koop ik hem zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Zou de evolution kit ook de bleeding kunnen wegwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt

[...]
Ik zie dat je mijn instellingen van vier maanden geleden ge-quote hebt. Die instellingen werkte destijds goed voor mij, maar toch heb ik in de tussentijd nog wat instellingen geprobeerd en ben uiteindelijk geëindigd bij de standaard instellingen met wat minimale aanpassingen. Het blijft namelijk altijd nog maar de vraag of instellingen van iemand anders, ook daadwerkelijk passen bij je eigen tv.

Ik draai zelf nu de nieuwste firmware en daarop vind ik de standaard instellingen goed genoeg. Er is alleen nog een teveel aan rood zichtbaar, maar verder lijkt alles mij vrij accuraat. Als je in standaard mode kalibreert, heb ik gemerkt dat je als je contrast op 100 zet, je vanwege de micro dimming future, de backlight heel laag kan zetten. Dit geeft hoge pieken wit gecombineerd met diep zwart.

Zeker het proberen waard ..

Komt ook geheel tot zijn recht in een volledig donkere kamer. Voorheen kon ik daar niet de juiste instellingen voor vinden, maar wanneer contrast op 100 staat, helderheid op 45, en alle andere dynamische instellingen uit, kan ik de backlight 's nachts gewoon op 1 zetten. Micro dimming maakt de lichte delen van het scherm dan goed zichtbaar, en de lage backlight zorgt voor diepe zwartwaarden.

Micro Dimming:

"By maximizing the contrast between lights and darks, Samsung's Micro Dimming technology displays a picture that is as true-to-life as possible. Our innovative technology scans zones across the image and adjusts brightness to deliver deeper dark tones and brighter whites. It also eliminates the "halo" effect and image distortion that can happen with diffused lights. The Ultimate version of this technology optimizes the quality to new heights by scanning 2x the number of zones in the image. The result is a crystal-clear picture with realistic, vivid detail and accurate color reproduction."
http://www.samsung.com/us/video/tvs/UN55ES8000FXZA-features
"Ever watch a movie and find it’s hard to see an object in the background? Micro Dimming Ultimate analyzes each frame of video in hundreds of areas to optimize the LED backlight and video signal for each frame in real time. By increasing brightness in the areas of the frame that are too dark to see, an overall 20% increase in brightness is achieved and finally you can make out that zombie lurking in the dark! Along with an overall brighter picture, Micro Dimming Ultimate will also produce more vibrant and richer colors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Toml83 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:29:
Zou de evolution kit ook de bleeding kunnen wegwerken?
Als de evolution kit micro dimming bevordert, kan in feite clouding en bleeding verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Dragunov schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:58:
[...]

Klopt, contrast moet omhoog. Het liefst op 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
gerwinf schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:01:
Je kan hiervoor beter een mediaplayer kopen. Aanrader is de Mede8er 600X3D. Speelt alles af in 24P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Stefanhvt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:50:
[...]

Je kan hiervoor beter een mediaplayer kopen. Aanrader is de Mede8er 600X3D. Speelt alles af in 24P.
Goede tip! 130 euro valt nog mee op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:17
Stefanhvt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Ik zie dat je mijn instellingen van vier maanden geleden ge-quote hebt. Die instellingen werkte destijds goed voor mij, maar toch heb ik in de tussentijd nog wat instellingen geprobeerd en ben uiteindelijk geëindigd bij de standaard instellingen met wat minimale aanpassingen. Het blijft namelijk altijd nog maar de vraag of instellingen van iemand anders, ook daadwerkelijk passen bij je eigen tv.

Ik draai zelf nu de nieuwste firmware en daarop vind ik de standaard instellingen goed genoeg. Er is alleen nog een teveel aan rood zichtbaar, maar verder lijkt alles mij vrij accuraat. Als je in standaard mode kalibreert, heb ik gemerkt dat je als je contrast op 100 zet, je vanwege de micro dimming future, de backlight heel laag kan zetten. Dit geeft hoge pieken wit gecombineerd met diep zwart.

Zeker het proberen waard ..

Komt ook geheel tot zijn recht in een volledig donkere kamer. Voorheen kon ik daar niet de juiste instellingen voor vinden, maar wanneer contrast op 100 staat, helderheid op 45, en alle andere dynamische instellingen uit, kan ik de backlight 's nachts gewoon op 1 zetten. Micro dimming maakt de lichte delen van het scherm dan goed zichtbaar, en de lage backlight zorgt voor diepe zwartwaarden.

[i]Micro Dimming:
...
Bedankt voor de tip. Ik kijk ook bijna uitsluitend in een donkere kamer. Is het misschien mogelijk om jouw exacte instellingen in de standaard mode hier eens te posten? Dan ga ik er mee aan de slag. Is het proberen waard, ondanks dat jij een ES8000 hebt en ik een ES7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 19:55
BaComania schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:14:
Wie gaat die evolution kit kopen (a 300 euro) ?
ik twijfel of ik m nu koop of een paar jaar wacht ...
(bezit ue46es8000)
Ik niet. Vind €300 echt veel te veel voor wat je ervoor krijgt. Heb vorig jaar al de maximale prijs voor de TV betaald door hem op de 1e dag dat hij uit kwam te kopen. Ik wacht nog wel even totdat we met de es8000 beginnen achter te lopen(kan dus nog wel een paar jaar wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nuevocasa schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:31:
[...]

Ik niet. Vind €300 echt veel te veel voor wat je ervoor krijgt. Heb vorig jaar al de maximale prijs voor de TV betaald door hem op de 1e dag dat hij uit kwam te kopen. Ik wacht nog wel even totdat we met de es8000 beginnen achter te lopen(kan dus nog wel een paar jaar wachten).
Ik ook niet hoor. Smart Hub gebruik ik nooit (vond Spotify wel handig, maar dan gaat het beeld niet op zwart) en het beeld is echt perfect. Ik koop liever over een paar jaar een nieuwe tv en dan gaat deze naar de slaapkamer (en degene op de slaapkamer naar de kinderen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Mars18 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:06:
[...]
Goede tip! 130 euro valt nog mee op zich.
Zeker. Voor die prijs krijg je ook veel support op het forum. Er komen ook regelmatig firmware updates uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
TranceDJ schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:27:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik kijk ook bijna uitsluitend in een donkere kamer. Is het misschien mogelijk om jouw exacte instellingen in de standaard mode hier eens te posten? Dan ga ik er mee aan de slag. Is het proberen waard, ondanks dat jij een ES8000 hebt en ik een ES7000.
Op dit moment wijken mijn instellingen niet veel af van de standaard instellingen:

Picture
Picture Mode Standard
Backlight 10*** <--- geheel afhankelijk van omgevingsbelichting
Contrast 100
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G50/R50
Screen Adjustment Volledig scherm

Advanced Settings
Dynamic contrast Uit
Black Tone Uit
Flesh tone 0
RGB mode Uit
Color Space Eigen
White Balance: Aan
R-Offset: 25
G-Offset: 25
B-Offset: 25
R-Gain: 25
G-Gain: 25
B-Gain: 25
10p white balance off
Gamma -1 / 0 <--- aanpassen naar eigen voorkeur. -1 voor de beste zwartwaardes.
Expert pattern Uit
xvYCC Uit
Motion lighting Uit
Black enhancer Uit

Picture Options
Color tone Warm 1 <--- Aangezien micro dimming ook kleuren beinvloed geen warm 2
Digital Noise Filter Uit
MPEG Noise Filter Uit
HDMI Black Level Normal
Film mode Uit
Auto Motion Plus Uit
LED motion plus Uit

System/ECO Solution
ECO Sensor Aan
Minimum backlight level 1 of 2

Verder is het leuk om de volgende uitzending te kijken van HD Nation:

http://revision3.com/hdnation/hdcalibration

De uitzending bestaat uit vier video's en bevat een basis tutorial kalibreren met de avs files:

http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nuevocasa schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:31:
[...]

Ik wacht wel af, ieder jaar komt er nieuwe Kit uit, dus ik zal wel wachten tot ze beslissen om ermee te stoppen voor die reeks en dan pas ene kopen, want wat ben je ieder jaar met een nieuwe Kit als je oude Kit dan blijft liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dragunov schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:26:
[...]

Ik wacht wel af, ieder jaar komt er nieuwe Kit uit, dus ik zal wel wachten tot ze beslissen om ermee te stoppen voor die reeks en dan pas ene kopen, want wat ben je ieder jaar met een nieuwe Kit als je oude Kit dan blijft liggen....
Waar kan ik vinden wat die kit inhoud? Kan niks vinden op de Samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53

Wvr

Rev! schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:19:
[...]

Waar kan ik vinden wat die kit inhoud? Kan niks vinden op de Samsung site.
http://samsungevolutionkit.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
is dat gewoon plug & play?? of moet je de hele tv openschroeven? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
En waar kan je vinden op welke TVś het kan? Ik heb een es6100 en kan me die Evolution sticker niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53

Wvr

ik dacht dat die op de es800 en misschien op de es7000 serie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 22:16
klinkt leuk en aardig, maar zal je er wat van merken? Misschien in de internet browser, voor de rest lijkt het me het meer een gimmick.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Rev! schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:00:
En waar kan je vinden op welke TVś het kan? Ik heb een es6100 en kan me die Evolution sticker niet herinneren.
Alleen de series 8 en series 7 van Samsung ondersteunen deze kit.

In mijn ogen is het die €300,- niet waard. Wacht dan tot volgend jaar want dan komt er misschien iets interessants voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
ArcticWolf schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:51:
is dat gewoon plug & play?? of moet je de hele tv openschroeven? :D
Achteraan bevestigen op het daarvoor voorziene slot en volgens Samsung herkent TV direct nieuwe apparaat en doet een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
InfinityG35 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:27:
klinkt leuk en aardig, maar zal je er wat van merken? Misschien in de internet browser, voor de rest lijkt het me het meer een gimmick.
Nieuwe Smarthub, de carrouselvorm.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:08
Hoppa sinds gisteravond trots bezitter van de UE40ES6710 van Samsung. Heerlijke TV zeg. Kwam nog van een oude bakbeest af, shame on me. Eindelijk beslissing genomen om flink te investeren. Maar kanonnen zeg, als een kind zo blij met deze nieuwe TV. Hier ga ik het hele weekend eens even flink van genieten. Even mooi filmpje kijken op 1080p straks. 3D later nog maar eens goed ontdekken. Later ook nog eens kijken of er wat instellingen veranderd moeten worden naar wens.

Tot nu toe erg tevreden met deze TV. Top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Stefanhvt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:20:
Als de evolution kit dezelfde beeldkwaliteit levert als de 2013 modellen koop ik hem zeker.
Het paneel zelf zal die natuurlijk niet veranderen, dus als er nieuwe technologie in paneel zit, kan een Kit onmogelijk dezelfde kwaliteiten geven als de nieuwe modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik begrepen heb zijn de 2013 panelen gelijk aan de 2012 versie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn ES8000 via USB updaten. Altijd online ge-update. Via online zie ik slechts de 2005, die is geloof ik nogal brak. via USB kan je 2006 downloaden vanaf de Samsung site. Nu staat daar 2 versies, een exe file & een rar file. Welke moet ik hebben om op USB te zetten? Moet ik het exe uitvoeren? Of de rar gewoon uitpakken en op de stick zetten? De handleiding vind ik niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de EXE pakken en die volgens de handleidings PDF uitpakken.

Dacht dat de zip voor niet Windows PC's bedoeld is, in het verleden stond daar MAC bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik moet zeggen dat de backlight op 5 en contrast op 100 best een goed resultaat geeft en echt minimale bleeding/clouding!

had hem eerst op 9 ~ 11 met een contrast van 80.

(6800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:10:
Wat ik begrepen heb zijn de 2013 panelen gelijk aan de 2012 versie's.
Dan kunnen ze dan toch ook via software alles verbeteren en niet via een Kit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare vraag misschien en het zal wel niet kunnen door een ander signaal of iets dergelijks maar zijn de Sony 3D brillen compitabel met een Samsung tv? :P :')
Sony BR250

Wil vanavond met een paar vrienden een film in 3D kijken maar we komen 1 bril tekort. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
ArcticWolf schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:03:
ik moet zeggen dat de backlight op 5 en contrast op 100 best een goed resultaat geeft en echt minimale bleeding/clouding!

had hem eerst op 9 ~ 11 met een contrast van 80.

(6800)
Ik zei het toch :) Tv geeft een schitterend beeld bij mij op deze setting.

Plasma can't compete ..

Bij welke omgevingsbelichting gebruik jij die backlight van 5 ?
Pagina: 1 ... 39 ... 62 Laatste