Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Kijk daar heb ik iets aan, ARC! Dat is inderdaad wat ik bedoel.
Maar eh, als ik even google op samsung es6100 en ARC...dan schijnt deze dat WEL te hebben en wel op het 2e HDMI kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:21
ik heb zelf ook de es6100 en heb een hdmi kabel tussen de ARC van de tv en de HDMI out van de versterker/ home cinema set.. Geluid doet het prima.. Digitale TV ook op dolby digital 5.1..
Echter via de allshare geeft 5.1 bij om de zoveel tijd geluidshikjes.. 2.0 doet het verder prima..

via hdmi is wel handig als je meerdere apparaten aansluit op je home cinema..

[ Voor 12% gewijzigd door Toml83 op 04-03-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
OmeAnne schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:00:
Kijk daar heb ik iets aan, ARC! Dat is inderdaad wat ik bedoel.
Maar eh, als ik even google op samsung es6100 en ARC...dan schijnt deze dat WEL te hebben en wel op het 2e HDMI kanaal.
Vreemd dat Samsung hierover niets meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Sorry voor de crosspost maar mijn TV betreft een 2012 model en de vragen zijn dus ook hier relevant:

Ik werd gisteren ook getroffen door de uitval van de Samsung servers. Althans dat neem ik aan. Al mijn iconen waren weg behalve de standaard samsung iconen. De apps market maakte geen verbinding en ook de internet browser werkte niet goed.

Dus een avondje film kijken via de plex app was niet mogelijk :-(

Wat mij hieraan het meeste ergert:
- Samsung servers down: geen apps meer? Het is toch mijn TV met mijn geinstalleerde apps?
- De foutmeldingen zijn totaal onbruikbaar.
- Ik heb geen vooraankondiging gezien.

En het roept wat vragen op:
- Had ik dit kunnen weten?
- In hoeverre ben ik als consument eigenaar van de TV en zijn functionaliteit?
- Wat monitort Samsung allemaal als niets werkt zonder centrale server?
- Waarom zijn al mijn apps weg als er een server plat ligt?
- Hoe lang blijft SmartHub voor mij als consument beschikbaar?
- Wanneer trekt samsung er voor een bepaald bouwjaar de stekker uit?
Dit zijn volgens mij goede vragen voor bijvoorbeeld een consumentenbond.

Wat ik op dit moment graag wil weten:
Werkte het bij sommige mensen gisteravond gewoon wel? En nu?
Weet iemand waar Samsung informatie over downtime publiceert?
Is er een forum vergelijkbaar met dit topic waar op een meer Europees/Global niveau informatie is te vinden van andere gebruikers?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag onze ES8000 gebruiken om onze foto's af te spelen. Probleempje: ik kan wel de gedeelde mappen met foto's vinden op een USB-schijf aan onze PC (door allshare als bron te kiezen op de TV), maar ik luk er enkel in om alle foto's van 1 bepaalde map te laten zien, en dan nog in een vaste volgorde. Beetje saai, en vooral onhandig omdat we zeer veel verschillende mappen hebben...
Bestaat er een truukje om een "hoofdmap" te selecteren, zodat de TV alle foto's in alle submappen doorloopt? En dan nog liefst in een "random" volgorde?
Of moet ik dat via een of andere app. doen?
Of moet ik de foto's laten "zenden" door de PC via allshare? Of laten sturen door een mediaspeler? Maar ik zou op termijn eigenlijk de USB-schijf met foto's rechtstreeks aan de TV willen hangen, dan hoeft de PC niet aan te staan tijdens die fotoshow...
Groeten,
Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zendertje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 23:49
Vorige week was de ue40es6100 nog 480 bij saturn.
Heb ik mijn huidige tv verkocht wil ik de tv bij saturn bestellen, hebben ze hem niet meer.
Heeft een van jullie dit ook gezien?
Komt de 40es6100 nog terug bij saturn voor die stuntprijs of kan ik hem nu beter voor 60 euro meer bij een andere webshop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een samsung smart tv ue40es6340s gekocht, netjes geinstalleerd maar nu zit ik met een probleem/vraagje. Wanneer ik de tv via wifi wilt verbinden met mijn kpn experiabox lukt dit niet. Soms maakt hij wel verbinding met de router maar niet met internet of maakt hij geen verbinding met de experia box. De tv krijgt wel een ip adres en alles.

Zelf heb ik al de nieuwe firmware voor de tv geinstalleerd, de experia box opnieuw opgestart. Wanneer ik mijn Samsung s3 als wifi hotspot maakt en de tv hier mee laat verbinden dan kan de tv wel gewoon verbinden en kan ik hiermee op internet/smart hub.

Wat zou eventueel een oplossing zijn ? Kpn heb ik net gebeld en die zeg dat het niet aan de experia box ligt en dat hun geen internet op de tv ondersteunen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Gisteravond heb ik de apps weer geinstalleerd in de smarthub..
Sinds de laatste 2 firmware updates 1.030 en 1.032 alleen maar hinder op de TV..
Word er zo nu en dan aardig gallisch van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 22:16
Toml83 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:32:
Gisteravond heb ik de apps weer geinstalleerd in de smarthub..
Sinds de laatste 2 firmware updates 1.030 en 1.032 alleen maar hinder op de TV..
Word er zo nu en dan aardig gallisch van..
Heeft volgens mij weinig met de firmware te maken, ik vermoed dat Samsung de smarthub aan het updaten is met het oog op de nieuwe F series.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:16:
Ik heb gisteren een samsung smart tv ue40es6340s gekocht, netjes geinstalleerd maar nu zit ik met een probleem/vraagje. Wanneer ik de tv via wifi wilt verbinden met mijn kpn experiabox lukt dit niet. Soms maakt hij wel verbinding met de router maar niet met internet of maakt hij geen verbinding met de experia box. De tv krijgt wel een ip adres en alles.

Zelf heb ik al de nieuwe firmware voor de tv geinstalleerd, de experia box opnieuw opgestart. Wanneer ik mijn Samsung s3 als wifi hotspot maakt en de tv hier mee laat verbinden dan kan de tv wel gewoon verbinden en kan ik hiermee op internet/smart hub.

Wat zou eventueel een oplossing zijn ? Kpn heb ik net gebeld en die zeg dat het niet aan de experia box ligt en dat hun geen internet op de tv ondersteunen of iets dergelijks.
Wat je kunt proberen is het wifi kanaal veranderen in je Experiabox. Via je normale browser naar (ik geloof) http://192.168.1.1. Daar log je in (als je het nooit hebt veranderd, moet je hem even opzoeken op internet of in de handleiding). Daar zoek je naar wifi instellingen en dan pas je het kanaal aan. Gewoon per kanaal proberen wat het beste werkt.

Anders geen idee. Zelf heb ik namelijk totaal geen problemen met dezelfde verbinding (Samsung Smart TV en KPN modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je info ! Weet je toevallig ook op welk kanaal die van jou staat ?
barrymossel schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:08:
[...]

Wat je kunt proberen is het wifi kanaal veranderen in je Experiabox. Via je normale browser naar (ik geloof) http://192.168.1.1. Daar log je in (als je het nooit hebt veranderd, moet je hem even opzoeken op internet of in de handleiding). Daar zoek je naar wifi instellingen en dan pas je het kanaal aan. Gewoon per kanaal proberen wat het beste werkt.

Anders geen idee. Zelf heb ik namelijk totaal geen problemen met dezelfde verbinding (Samsung Smart TV en KPN modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:04:
Bedankt voor je info ! Weet je toevallig ook op welk kanaal die van jou staat ?

[...]
Geen idee (standaard), maar het heeft meer te maken andere apparaten of netwerken die storen en die zijn in elk huis anders. Bij een vriendin heb ik hem op kanaal 10 gezet en dat werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog steeds mensen met uitzich zelf herstartende TV's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
Nee,hier nog niet.Hopelijk blijft het :) heb me netwerkkabel uit de tv gehaald,hopelijk update ze die servers snel.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De servers zijn sinds gisteren avond weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Ik heb geen probleem met uit zich zelf herstartende TV's, maar zoals bij de meeste zijn al mijn app's gisterenavond verdwenen en heb nu bijna 500MB ruimte van de 750MB op mijn UE46ES7000. Eerst had ik veel minder ruimte over. Dus er is heel veel van mijn tv af gegooid. Ik vind dit zuur.
(Dit was even een klaag momentje...)

Ben benieuwd hoe Samsung hierop gaat reageren.

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even je SmartHub resetten en ze worden opnieuw ingeladen.
Zo had ik ze gisteren avond al terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruson
  • Laatst online: 22:18
Nou bij mij gaat niet alles terug, het voortgangsbalkje zegt dat hij er 25 installeert maar er zijn er 2 terug te zien. Wat een gezeik hiermee zeg. De onofficiële uitzendiggemist app doet het wel, waarom de rest dan niet.

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:06
Sinds gister in het bezit van een UE46ES6710. Nu valt me op dat er soms, en vooral bij homogeen beeld een iets donkerder balk in beeld te zien is. In dit filmpje zie je precies wat het is, YouTube: Samsung s6710 3D LED 40 Smart TV . Dark 10cm Horizontal Line!. Echter is het bij mij niet zo erg.
Googlen levert mij weinig informatie op over dit soort bredere donkere banden. Is dit normaal? En zo ja wat kan ik eraan doen?
Ik zag dat als ik er een foto van wil maken dat er in principe 4 van deze banden zijn, die verticaal omlaag aan en uit gaan. Echter blijft deze tweede balk van boven dus iets donkerder. Ik heb geen idee wat het is en hoe het komt, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
Mn tv is net gerepareerd (ivm kapotte Backlit) blijkt hij allemaal witte vlekken te hebben (clouding)
het omlaag zetten van backlight mag niet echt baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:45:
Sinds gister in het bezit van een UE46ES6710. Nu valt me op dat er soms, en vooral bij homogeen beeld een iets donkerder balk in beeld te zien is. In dit filmpje zie je precies wat het is, YouTube: Samsung s6710 3D LED 40 Smart TV . Dark 10cm Horizontal Line!. Echter is het bij mij niet zo erg.
Googlen levert mij weinig informatie op over dit soort bredere donkere banden. Is dit normaal? En zo ja wat kan ik eraan doen?
Ik zag dat als ik er een foto van wil maken dat er in principe 4 van deze banden zijn, die verticaal omlaag aan en uit gaan. Echter blijft deze tweede balk van boven dus iets donkerder. Ik heb geen idee wat het is en hoe het komt, iemand een idee?
Dit heeft waarschijnlijk te maken met defect backlight scanning. Waar het bij de andere delen nog werkt, komt hij bij dit deel van je paneel er niet goed meer uit en krijg je dus een donkere streep over je paneel heen.

Gevalletje garantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:34:
Even je SmartHub resetten en ze worden opnieuw ingeladen.
Zo had ik ze gisteren avond al terug
Hmm, ik helaas niet. Jammer.

EDIT:

Is er manier om terwijl je in een app zit, om toch de slaaptimer aan te zetten? Want je kunt de tools-knop niet gebruiken als je bijvoorbeeld in Tunein app zit. Als daar nu eens een firmware update voor uit zou komen...

[ Voor 32% gewijzigd door Excentriekegast op 06-03-2013 13:01 ]

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:29:
[...]

Dit heeft waarschijnlijk te maken met defect backlight scanning. Waar het bij de andere delen nog werkt, komt hij bij dit deel van je paneel er niet goed meer uit en krijg je dus een donkere streep over je paneel heen.

Gevalletje garantie dus.
Dankjewel voor je antwoor Dimens! Heb je meer informatie over backlight scanning? Ik heb je uitgebreide post op fok al eens gelezen, maar er staat me niet bij dat daarin iets werd verteld over backlight scanning.
Bij mij is de streep (nog) niet zo heel erg duidelijk aanwezig, maar als je goed kijkt is ie wel zichtbaar. Ik heb in ieder contact gehad met de winkel, en volgende week krijg ik een nieuwe en nemen ze deze mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Duitse Samsungblog is er weer een nieuwe FW voor de ES7000, ES8000, ES9000.

FW 2006.0

http://www.samsung.com/nl.../UE46ES8000SXXN-downloads

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:24:
[...]

Dankjewel voor je antwoor Dimens! Heb je meer informatie over backlight scanning? Ik heb je uitgebreide post op fok al eens gelezen, maar er staat me niet bij dat daarin iets werd verteld over backlight scanning.
Bij mij is de streep (nog) niet zo heel erg duidelijk aanwezig, maar als je goed kijkt is ie wel zichtbaar. Ik heb in ieder contact gehad met de winkel, en volgende week krijg ik een nieuwe en nemen ze deze mee terug.
Backlight scanning is een technologie die bij LCD wordt gebruikt om bewegingsonscherpte (motion blur) tegen te gaan. Door de LED's op een bepaalde plek achter het paneel kort uit te schakelen, ziet je oog dit als een verversing van het beeld.

De beste manier is backlight blinking (knipperen van alle LED's) om die bewegingsonscherpte tegen te gaan. Echter wordt dit door velen hetzelfde ervaren als 50Hz CRT televisies waar het beeld trilt.
Bij backlight scanning wordt horizontaal de LED's deels uitgeschakeld. Het beeld is daardoor niet helemaal zwart en je gaat toch de bewegingsonscherpte tegen.

Eventueel een illustratie hiervan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:10:
[...]

Backlight scanning is een technologie die bij LCD wordt gebruikt om bewegingsonscherpte (motion blur) tegen te gaan. Door de LED's op een bepaalde plek achter het paneel kort uit te schakelen, ziet je oog dit als een verversing van het beeld.

De beste manier is backlight blinking (knipperen van alle LED's) om die bewegingsonscherpte tegen te gaan. Echter wordt dit door velen hetzelfde ervaren als 50Hz CRT televisies waar het beeld trilt.
Bij backlight scanning wordt horizontaal de LED's deels uitgeschakeld. Het beeld is daardoor niet helemaal zwart en je gaat toch de bewegingsonscherpte tegen.

Eventueel een illustratie hiervan nodig?
Het is me al grotendeels duidelijk, dankjewel! Echter, een afbeelding is altijd leerzaam!
Betekent dit dan ook dat je dit effect kwijt kunt raken door bepaalde instellingen aan of uit te zetten? Ik denk bijvoorbeeld aan de zogenaamde Motion Plus optie van Samsung? Motion Plus had ik namelijk al uitgeschakeld, maar toen bleef het probleem zichtbaar. Lijkt me dat het dus inherent is aan de bouw van de tv?
Het is met de fotocamera duidelijk te zien dat ie op die manier alle gebiedjes deels na elkaar uit en dan weer aanschakelt. Echter blijft bij mij een streep iets donkerder dan de andere strepen. Waarschijnlijk dat deze balk dus wat vaker of langer uitstaat?

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 06-03-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:43:
[...]

Het is me al grotendeels duidelijk, dankjewel! Echter, een afbeelding is altijd leerzaam!
Betekent dit dan ook dat je dit effect kwijt kunt raken door bepaalde instellingen aan of uit te zetten? Ik denk bijvoorbeeld aan de zogenaamde Motion Plus optie van Samsung? Motion Plus had ik namelijk al uitgeschakeld, maar toen bleef het probleem zichtbaar. Lijkt me dat het dus inherent is aan de bouw van de tv?
Het is met de fotocamera duidelijk te zien dat ie op die manier alle gebiedjes deels na elkaar uit en dan weer aanschakelt. Echter blijft bij mij een streep iets donkerder dan de andere strepen. Waarschijnlijk dat deze balk dus wat vaker of langer uitstaat?
LCD heeft last van het zogenaamde motion blur effect. Ook wel het bekende balletje wat geen bal meer is maar een streep. Als we dit overdreven in beeld willen brengen ziet dat er zo uit;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wtbKo.gif

Op deze video is heel goed te zien dat LCD heel langzaam is. Een goedkoop LCD paneeltje in een mobiele telefoon;

Zie je hoe het blauw langer zichtbaar is dan eigenlijk zou moeten en dat het even duurt voordat het groen is? Dat is motion blur. En ook bij de tekst duurt het even voordat deze goed leesbaar is.

Om dit tegen te gaan kun je motion interpolation toepassen. Dan krijg je dus een 100Hz / 200Hz LCD televisie.
Bij 100Hz is het nog steeds zichtbaar. Maar minder doordat de pixels sneller het signaal krijgen om van de ene kleur naar de andere kleur toe te gaan. De motion blur wordt dan minder en de motion resolution 2 keer zo hoog als de 50Hz televisie.

Maar naast dit wordt dus de techniek backlight scanning en backlight blinking toegepast.

Backlight blinking

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3s51h.gif

Backlight scanning

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JnZHKdV.gif

Wat doet het nou? Het ververst eigenlijk je ogen met een nieuw beeld. Met je eigen ogen is het ook redelijk goed zelf te creëren. Moet je maar eens naar een bepaald punt kijken en een hand voor je ogen zwaaien. Je handen zijn een blur en niet scherp. Maar doe je dit terwijl je snel met je ogen knippert, dan zie je ineens je hand op sommige momenten wel scherper dan zonder knipperen. Moet je niet TE snel je handen voor zwaaien maar probeer het eens uit.

Dit is hetzelfde voor de televisie. Door het beeld even (deels) uit te schakelen, hebben jouw ogen de tijd om te verversen. Die motion blur is er dus nog steeds maar jouw ogen nemen het minder waar.

In hoeverre deze techniek goed werkt, ligt heel erg aan de fabrikant en het model televisie. Panasonic heeft een er goede backligt scanning technologie bij hun 100Hz televisies. Sony en Sharp maakt gebruik van backlight blinking inclusief 200Hz panelen waardoor er geen motion blur en trilling waar te nemen is.

Bij jou lijkt een rij LED's kapot te zijn en blijven hangen in die backlight scanning waardoor je dus een streep met licht mist. Gelukkig valt dit onder garantie en zul je een nieuw toestel krijgen. Hoe het komt dat het bij het ene content wel is en bij het ander niet, dat is een raadsel. Misschien dat de reparateur daar iets over kan zeggen, maar dat valt buiten mijn bootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:57:
[...]

LCD heeft last van het zogenaamde motion blur effect. Ook wel het bekende balletje wat geen bal meer is maar een streep. Als we dit overdreven in beeld willen brengen ziet dat er zo uit;

[afbeelding]

Op deze video is heel goed te zien dat LCD heel langzaam is. Een goedkoop LCD paneeltje in een mobiele telefoon;

[video]

Zie je hoe het blauw langer zichtbaar is dan eigenlijk zou moeten en dat het even duurt voordat het groen is? Dat is motion blur. En ook bij de tekst duurt het even voordat deze goed leesbaar is.

Om dit tegen te gaan kun je motion interpolation toepassen. Dan krijg je dus een 100Hz / 200Hz LCD televisie.
Bij 100Hz is het nog steeds zichtbaar. Maar minder doordat de pixels sneller het signaal krijgen om van de ene kleur naar de andere kleur toe te gaan. De motion blur wordt dan minder en de motion resolution 2 keer zo hoog als de 50Hz televisie.

Maar naast dit wordt dus de techniek backlight scanning en backlight blinking toegepast.

Backlight blinking

[afbeelding]

Backlight scanning

[afbeelding]

Wat doet het nou? Het ververst eigenlijk je ogen met een nieuw beeld. Met je eigen ogen is het ook redelijk goed zelf te creëren. Moet je maar eens naar een bepaald punt kijken en een hand voor je ogen zwaaien. Je handen zijn een blur en niet scherp. Maar doe je dit terwijl je snel met je ogen knippert, dan zie je ineens je hand op sommige momenten wel scherper dan zonder knipperen. Moet je niet TE snel je handen voor zwaaien maar probeer het eens uit.

Dit is hetzelfde voor de televisie. Door het beeld even (deels) uit te schakelen, hebben jouw ogen de tijd om te verversen. Die motion blur is er dus nog steeds maar jouw ogen nemen het minder waar.

In hoeverre deze techniek goed werkt, ligt heel erg aan de fabrikant en het model televisie. Panasonic heeft een er goede backligt scanning technologie bij hun 100Hz televisies. Sony en Sharp maakt gebruik van backlight blinking inclusief 200Hz panelen waardoor er geen motion blur en trilling waar te nemen is.

Bij jou lijkt een rij LED's kapot te zijn en blijven hangen in die backlight scanning waardoor je dus een streep met licht mist. Gelukkig valt dit onder garantie en zul je een nieuw toestel krijgen. Hoe het komt dat het bij het ene content wel is en bij het ander niet, dat is een raadsel. Misschien dat de reparateur daar iets over kan zeggen, maar dat valt buiten mijn bootje.
Bedankt voor je ontzettend duidelijke uitleg, erg helder! Zelf denk ik dat de ledjes niet helemaal kapot zijn, ik zie tenslotte wel nog licht beeld. Echter is het beeld over het algemeen op die horizontal balk iets donkerder. Ik vermoed dus dat die lijn of te vaak in de donkere modus staat, of dat ie gewoon iets minder licht geeft als ie wel aanstaat.
Even voor de duidelijkheid: het filmpje dat ik postte is niet van mij, maar het geeft het probleem weer. Al is het bij mij gelukkig nog niet zo erg als op het filmpje, maar wel in mindere mate aanwezig. Ik denk dat het bij alle content aanwezig is, echter is het vooral zichtbaar bij homogene beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:13:
[...]

Bedankt voor je ontzettend duidelijke uitleg, erg helder! Zelf denk ik dat de ledjes niet helemaal kapot zijn, ik zie tenslotte wel nog licht beeld. Echter is het beeld over het algemeen op die horizontal balk iets donkerder. Ik vermoed dus dat die lijn of te vaak in de donkere modus staat, of dat ie gewoon iets minder licht geeft als ie wel aanstaat.
Even voor de duidelijkheid: het filmpje dat ik postte is niet van mij, maar het geeft het probleem weer. Al is het bij mij gelukkig nog niet zo erg als op het filmpje, maar wel in mindere mate aanwezig. Ik denk dat het bij alle content aanwezig is, echter is het vooral zichtbaar bij homogene beelden.
Ook wanneer de LED's helemaal kapot zijn zul je nog licht op die plekken zien. Het licht van andere LED's komt namelijk ook op dat punt maar is daar minder sterk. De verdeling van licht is dus niet meer egaal.
Maar hoe dat precies zit bij jouw televisie is aan de monteur om vast te stellen, of niet. Daar kan ik geen uitspraak over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag jullie mening omtrent het volgende idee/probleem.

Zou vorige week de es5500 kopen aangezien die scherp geprijst was (371 euro) echter vanwege me werk geen tijd voor gehad. Nu ik wel tijd heb zijn de prijzen opeens verhoogt naar 426. Zullen deze nog zakken?

2e vraag. Ik ben nu wat aan het rondsnuffelen naar andere modellen en kwam de volgende tegen :
ue40eh6030. Deze kan ik aanschaffen voor 399 euro. Maar is dit beeld exact hetzelfde als de es5500? die heeft namelijk color enhancer plus en de 6030 heeft alleen de color enhancer. Maakt dit veel uit? Is de 3D functie goed?

Graag jullie meningen: wachten tot prijsverlaging of de 6030 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:00
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:52:

Zou vorige week de es5500 kopen aangezien die scherp geprijst was (371 euro) echter vanwege me werk geen tijd voor gehad. Nu ik wel tijd heb zijn de prijzen opeens verhoogt naar 426. Zullen deze nog zakken?

2e vraag. Ik ben nu wat aan het rondsnuffelen naar andere modellen en kwam de volgende tegen :
ue40eh6030. Deze kan ik aanschaffen voor 399 euro. Maar is dit beeld exact hetzelfde als de es5500? die heeft namelijk color enhancer plus en de 6030 heeft alleen de color enhancer. Maakt dit veel uit? Is de 3D functie goed?

Veel rommelen met de prijs zal niet meer gebeuren aangezien de modellen langzaam vervangen worden voor nieuwe series..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53

Wvr

Schizo007nl schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:59:
[...]

Veel rommelen met de prijs zal niet meer gebeuren aangezien de modellen langzaam vervangen worden voor nieuwe series..
dan gaat de prijs toch naar beneden, als er nieuwe tv's komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens

De ES5500 is maar een slecht model. Zelfs de EH5000 doet het nog beter en dat is een model daaronder.
De EH6030 is een heel stuk beter dan de ES5500. Die heeft een 100Hz paneel tegenover de ES5500 welke een 50Hz paneel heeft. Je hebt dus minder last van motion blur.

Dat van Color Enhancer en de plus versie is maar marketing praat. Met die van de ES5500 kun je de kleuren nog meer verneuken met softwarematige trucs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Wvr schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:03:
[...]

dan gaat de prijs toch naar beneden, als er nieuwe tv's komen?
Valt wel mee. Op een gegeven moment raken de modellen op en dan worden ze weer duurder. Dat is al met een aantal modellen gebeurd en dat zullen er steeds meer worden. Waar je ze dan nog goedkoop kan krijgen is in de winkels in de uitverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus 399 euro is een goede prijs voor die 6030? Of is het beter nog even wachten. Twijfel namelijk of ik 3d wil of dat ik de smart tv functie wil. De 6030 zie je dus vooral met bewegende beelden de betere kwaliteit of in z'n algeheel? Bedankt trouwens voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:54:
Oke dus 399 euro is een goede prijs voor die 6030? Of is het beter nog even wachten. Twijfel namelijk of ik 3d wil of dat ik de smart tv functie wil. De 6030 zie je dus vooral met bewegende beelden de betere kwaliteit of in z'n algeheel? Bedankt trouwens voor de snelle reacties!
Ga voor beeldkwaliteit en neem de EH6030 dan. Daar heb je veel meer televisie voor dan die ES5500 welke ee slechte beeldkwaliteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
€ 399 voor de eh6030 lijkt me een prima prijs. Ik wacht even tot de es6100 nog iets goedkoper wordt (en het vakantiegeld gestort wordt), maar onderaan de streep is de 6030 ook niet verkeerd. Scheelt toch € 100, Alleen jammer van de 2x HDMI. De de dikte van de tv maakt me niet uit (staat toch op een meubel). De tv staat nog geen 0,5 meter van mijn modem af dus Wifi zal ik ook niet gebruiken. Smart TV ook niet (doe ik wel via de mediaspeler). Zie ik verder nog een verschil over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door coazter op 07-03-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
Dimens schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:14:
[...]

Ga voor beeldkwaliteit en neem de EH6030 dan. Daar heb je veel meer televisie voor dan die ES5500 welke ee slechte beeldkwaliteit heeft.
ES5500 slechte beeld kwaliteit? Vind het wel mee vallen, heb er prima tv aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46

ue40eh6030. Deze kan ik aanschaffen voor 399 euro.
Waar vind je deze voor 399?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
blablable schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:53:
[...]

ES5500 slechte beeld kwaliteit? Vind het wel mee vallen, heb er prima tv aan..
Dat zeggen de bezitters van de ES5500 wel vaker. Maar uiteindelijk presteert de televisie op geen front goed. Zoals ik al zei heb je met een model lager wat ook nog eens een stuk goedkoper is een betere televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

youtube.com/watch?v=bmEMWtF8VKo
hebbe :-P

T-ECPDEUC-2006.0
changelog:
fix DVR en usb harddisk support
fix kernel uitzondering timing fout
fix recorder encryption pincode in recordings player
fix time-out zeus webserver
fix skype stotteren
veranderde startup volgorde van programma's bij opstarten.
updated network-acces server

edit:
beter factory reset doen na deze update. in smarthub settings kun je remote acces uitzetten voordat je de upgrade doet en vervolgens factory reset of setup in het menu kanalen. loopt als n zonnetje. als je dit niet doet dan krijg je netwerk-errors en kan je smarthub en camera in de knoei raken. dit kun je eventueel negeren als je geen camera aanmelding gebruikt, gewoon tv opnieuw starten en hij doet t ok. zeurt iets over netwerk-error RA1 > OK klikken en tv herstart.

[ Voor 48% gewijzigd door JoJo_nl op 07-03-2013 11:54 ]

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:01:
[...]

Dat zeggen de bezitters van de ES5500 wel vaker. Maar uiteindelijk presteert de televisie op geen front goed. Zoals ik al zei heb je met een model lager wat ook nog eens een stuk goedkoper is een betere televisie.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
@ Jojo en de rest ;),

Kun(nen) jij/jullie mij uit de brand helpen?
afgelopen zondag had jij mij geadviseerd om de transcoderingsysteem in het CI+ menu uit te zetten om de beeldwaasjes om de 9 á 10 minuten tegen te gaan. Ik dacht dat dit de oplossing was, maar helaas ze zijn weer terug..
Voor de rest: om de 9 á 10 minuten komen er lichtje waasjes/verspringing in het beeld bij de reguliere tv uitzendingen.. Hoe sneller het beeld (sportuitzemdingen) des te duidelijker dit probleem.
Alleen wanneer ik de uitzending opneem of op timeshift zet, krijg ik gewoon goed beeld.

Kan het aan de software updates liggen die ik half/ eind januari heb uitgezet (en daarna ook de problemen zijn gekomen). De keuze Software updates is niet beschikbaar in het menu wanneer ik opneem of timeshift.. Sinds vanochtend de software updates in het menu aangezet keuze: na 2 uur
Of zou het eventueel mijn externe HD Western digital elements se (usb 3.0 backwards compatible 2.0) zijn?

De waasjes zijn er alleen met reguliere uitzendingen. Opnames, timeshift, smart hub (uitzending gemist), usb allshare en DLNA geen enkel hinder..

[ Voor 9% gewijzigd door Toml83 op 07-03-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

geen idee verder.. maar de laatste update voor firmware heeft wel een hoop beeldverbetering en het lijkt iets soepeler te werken. heb de pull-down correctie kunne halveren naar 5 en skype doet t weer ok.
enige wat ik nog voor je kan bedenken is de automatische ruisonderdrukking. de vorige firmware versies deden het beter met dit uit of op minimum. beginnen de waasjes toevallig na een skype gesprek of heb je skype ingelogd bij opstarten tv dan is t wel aan te raden de nieuwste firmware op de tv te zetten gezien deze dit fixt. bij mij was het roze flikkering in het beeld en niet kloppende kleuren omdat ik het op automatisch heb staan. bij standard setting krijg ik idd ook vreemde lichtvlekjes ipv roze beeldflikkeringen.

edit: let wel ik heb een ES8000S en deze heeft een ander paneel dan de rest.(800hz)

[ Voor 5% gewijzigd door JoJo_nl op 07-03-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
JoJo_nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:50:
edit: let wel ik heb een ES8000S en deze heeft een ander paneel dan de rest.(800hz)
Om je even uit deze droom te helpen, jouw paneel is 200Hz. Die 800Hz waar jij het over hebt is 800Hz CMR. Dit is een marketingtruc om meer te kunnen verkopen. Die 800Hz CMR is een optelsom van verschillende technieken (Frame interpolation 200Hz + 200Hz paneel + Micro dimming 200Hz + 200Hz backlight scanning = 800Hz CMR) waardoor men mag adverteren met meer Hz dan de televisie eigenlijk echt heeft. Hierdoor zou je je oude televisie met ook een 200Hz paneel willen vervangen door zo'n "800 Hz" televisie.
Hoger dan 200Hz gaan we met LCD ook niet en dat is ook nergens voor nodig. Met 200Hz is motion blur zo goed als verdwenen en met 400Hz zou je niet een nog scherper beeld krijgen.

Dit doet trouwens elke fabrikant. De een erger dan de ander. En waar je bij 200Hz CMR bij Samsung een 100Hz paneel krijgt, heb je bij LG met 400Hz MCI maar een 50Hz paneel. Het is dus per merk ook niet zo 1 2 3 te vergelijken tenzij je weet hoeveel Hz het paneel nou daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3CPO schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:12:
[...]

Waar vind je deze voor 399?
via marktplaats bij een winkeltje gevonden. Wordt echter een 6340 welke ik maandag ophaal voor 550 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Om je even uit deze droom te helpen, jouw paneel is 200Hz. Die 800Hz waar jij het over hebt is 800Hz CMR. Dit is een marketingtruc om meer te kunnen verkopen. Die 800Hz CMR is een optelsom van verschillende technieken (Frame interpolation 200Hz + 200Hz paneel + Micro dimming 200Hz + 200Hz backlight scanning = 800Hz CMR) waardoor men mag adverteren met meer Hz dan de televisie eigenlijk echt heeft. Hierdoor zou je je oude televisie met ook een 200Hz paneel willen vervangen door zo'n "800 Hz" televisie.
Hoger dan 200Hz gaan we met LCD ook niet en dat is ook nergens voor nodig. Met 200Hz is motion blur zo goed als verdwenen en met 400Hz zou je niet een nog scherper beeld krijgen.

Dit doet trouwens elke fabrikant. De een erger dan de ander. En waar je bij 200Hz CMR bij Samsung een 100Hz paneel krijgt, heb je bij LG met 400Hz MCI maar een 50Hz paneel. Het is dus per merk ook niet zo 1 2 3 te vergelijken tenzij je weet hoeveel Hz het paneel nou daadwerkelijk is.
klopt, en om je uit de droom te helpen.. op de hardware staat 400hz paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:00:
[...]

via marktplaats bij een winkeltje gevonden. Wordt echter een 6340 welke ik maandag ophaal voor 550 :)
http://www.besteproduct.n...340/test_deskundigen.html
nette keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
JoJo_nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:03:
[...]

klopt, en om je uit de droom te helpen.. op de hardware staat 400hz paneel
Dan is het een optelsom van 200Hz paneel en 200Hz frame interpolation of 200Hz backlight scanning. Het paneel is en blijft een 200Hz paneel en niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:08:
[...]

Dan is het een optelsom van 200Hz paneel en 200Hz frame interpolation of 200Hz backlight scanning. Het paneel is en blijft een 200Hz paneel en niet meer dan dat.
ik heb ook moeite met mensen gelijk geven , maar er staat echt 400hz op het paneel en het is een 400hz.. speciaal model zoals ik al vermelde.. end of discussion ?

edit: bedankt voor je moeite om het uit te leggen. dit is voor n hoop mensen graag gezien :)

[ Voor 9% gewijzigd door JoJo_nl op 07-03-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
@ jojo,

volgens mij is er voor de es6100 serie nog geen nieuwe update..
Ik heb skype nog nooit opgestart, dus weet niet of het daar aan ligt.. Misschien als ik de app verwijder..
Waasjes beginnen eigenlijk al na het opstarten..
Nieuwste firmware staat erop 1.032 van 7 feb 2013..
Automatische ruisonderdrukking anders maar testen..

ps. wordt er bij gebruik van een externe hd de functies in de smarthub uitgezet? En dat ie daarom geen waasjes meer geeft?
JoJo_nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:50:
geen idee verder.. maar de laatste update voor firmware heeft wel een hoop beeldverbetering en het lijkt iets soepeler te werken. heb de pull-down correctie kunne halveren naar 5 en skype doet t weer ok.
enige wat ik nog voor je kan bedenken is de automatische ruisonderdrukking. de vorige firmware versies deden het beter met dit uit of op minimum. beginnen de waasjes toevallig na een skype gesprek of heb je skype ingelogd bij opstarten tv dan is t wel aan te raden de nieuwste firmware op de tv te zetten gezien deze dit fixt. bij mij was het roze flikkering in het beeld en niet kloppende kleuren omdat ik het op automatisch heb staan. bij standard setting krijg ik idd ook vreemde lichtvlekjes ipv roze beeldflikkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Toml83 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:14:
@ jojo,

volgens mij is er voor de es6100 serie nog geen nieuwe update..
Ik heb skype nog nooit opgestart, dus weet niet of het daar aan ligt.. Misschien als ik de app verwijder..
Waasjes beginnen eigenlijk al na het opstarten..
Nieuwste firmware staat erop 1.032 van 7 feb 2013..
Automatische ruisonderdrukking anders maar testen..

ps. wordt er bij gebruik van een externe hd de functies in de smarthub uitgezet? En dat ie daarom geen waasjes meer geeft?

[...]
dacht t niet.. process smarthub gaat gewoon op idle.. het moet iets zijn in de beeldverbetering gezien het op de harddisk wel goed terecht komt. dus je zult daar moeten kijken voor een oplossing. probeer anders eens alle beeldverbeteringen als ruisonderdrukking en led motion enzo uit te zetten en kijk of t dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
JoJo_nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:09:
[...]

ik heb ook moeite met mensen gelijk geven , maar er staat echt 400hz op het paneel en het is een 400hz.. speciaal model zoals ik al vermelde.. end of discussion ?

edit: bedankt voor je moeite om het uit te leggen. dit is voor n hoop mensen graag gezien :)
Het kan best dat daar 400Hz op staat maar het blijft 200Hz. Dat het een 200Hz paneel is met 200Hz backlight scanning betekent nog niet dat het ook echt een 400Hz paneel is. Dan zou de LM6XXX serie van LG ook een echt 100Hz paneel hebben en dus vergelijkbaar moeten zijn met de Samsung ES6030 welke een echt 100Hz paneel heeft maar dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:23:
[...]

Het kan best dat daar 400Hz op staat maar het blijft 200Hz. Dat het een 200Hz paneel is met 200Hz backlight scanning betekent nog niet dat het ook echt een 400Hz paneel is. Dan zou de LM6XXX serie van LG ook een echt 100Hz paneel hebben en dus vergelijkbaar moeten zijn met de Samsung ES6030 welke een echt 100Hz paneel heeft maar dat is het niet.
maat van me heeft de 7000 en daar zit idd een 200hz paneel in en in sommige 8000 zit een 400hz in. het blijft idd beetje overkill net als de 1 miljard kleuren maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
JoJo_nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:26:
[...]

maat van me heeft de 7000 en daar zit idd een 200hz paneel in en in sommige 8000 zit een 400hz in. het blijft idd beetje overkill net als de 1 miljard kleuren maarja
Als dat zo zou zijn zou de ES8000 serie niet beschikken over microdimming, backlight scanning of frame interpolation omdat dan de optelsom niet meer klopt terwijl de ES7000 serie hier wel over zou beschikken.

Tevens wordt mijn verhaal ook nog eens bevestigd in Cnet door Samsung zelf;

Samsung doesn't include mention of the panel refresh rate in its specifications, but I asked and was told it has a 240Hz panel. The company's Clear Motion Rate specification, new for this year, supposedly includes refresh rate among its calculations, along with video processing and backlight scanning. For what it's worth -- not much, as far as I'm concerned -- the ES8000's CMR is said to be 960.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Deze staan ook allemaal uit..
Heb meerdere beeldsettings gebruikt waar de beeldverbeteraars uitstaan (movie, standaard en natural).
Of het moet iets zijn in de BD-wise instelling. Deze staat namelijk aan, omdat er een blu-ray gekoppeld is aan de versterker..
JoJo_nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:17:
[...]

dacht t niet.. process smarthub gaat gewoon op idle.. het moet iets zijn in de beeldverbetering gezien het op de harddisk wel goed terecht komt. dus je zult daar moeten kijken voor een oplossing. probeer anders eens alle beeldverbeteringen als ruisonderdrukking en led motion enzo uit te zetten en kijk of t dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Oh en dit;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SsbX5jz.png

Nogmaals, hoger dan een 200Hz gaat het LCD paneel niet. Dus laat je vooral niet wijs maken door de cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Waar kun je eigenlijk vinden hoeveel Hz het panel van je tv nu echt is? Ik kan het op google nergens duidelijk vinden. Ik ben wel benieuwd of iemand een link heeft naar een site waar dit allemaal staat? Volgens mij heb ik hier ooit gelezen dat de 5 serie van Samsung allemaal 50 Hz is, en de 6 series 100 Hz? Mijn tv, de UE46ES6710 is dus 100 Hz?

Ik zie dat er in juni vorig jaar een discussie hier is geweest over het panel van de US46ES6710. Toen zat er in vele tv's het 46A1AF6E panel. Is dit dan "de beste"? Ik ben benieuwd welk panel in mijn tv zit.

[ Voor 23% gewijzigd door zunrob op 07-03-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:18:
Waar kun je eigenlijk vinden hoeveel Hz het panel van je tv nu echt is? Ik kan het op google nergens duidelijk vinden. Ik ben wel benieuwd of iemand een link heeft naar een site waar dit allemaal staat? Volgens mij heb ik hier ooit gelezen dat de 5 serie van Samsung allemaal 50 Hz is, en de 6 series 100 Hz? Mijn tv, de UE46ES6710 is dus 100 Hz?
Komt omdat fabrikanten dit ook niet in de specificaties laten zien. Alleen Sony geeft het aantal Hz van zijn panelen weer. Je moet het dus maar weten.

Voor Samsung geldt het volgende;

5 series 50Hz paneel
6 series 100Hz paneel
7 series 200Hz paneel
8 series 200Hz paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:52:
[...]
Komt omdat fabrikanten dit ook niet in de specificaties laten zien. Alleen Sony geeft het aantal Hz van zijn panelen weer. Je moet het dus maar weten.

Voor Samsung geldt het volgende;

5 series 50Hz paneel
6 series 100Hz paneel
7 series 200Hz paneel
8 series 200Hz paneel
Wederom bedankt Dimens! Ik heb even gegoogeld, en er schijnen verschillende 100 Hz panelen in Samsung tv's verkrijbaar te zijn. Wat voor een paneel wil je het liefste hebben? Ik heb namelijk iets gelezen over panel lottery maar ook over de technieken zoals PVA etc... Wil je een PVA of een MVA hebben? En wat is het 46A1AF6E paneel, welke al vaker is genoemd?

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 07-03-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:53:
[...]

Wederom bedankt Dimens! Ik heb even gegoogeld, en er schijnen verschillende 100 Hz panelen in Samsung tv's verkrijbaar te zijn. Wat voor een paneel wil je het liefste hebben? Ik heb namelijk iets gelezen over panel lottery maar ook over de technieken zoals PVA etc...Wil je een PVA of een MVA hebben? En wat is het 46A1AF6E paneel, welke al vaker is genoemd?
Wat voor een paneel ik het liefste wil? Het liefst plasma. Ik ben een fan van plasma als het gaat om televisie en bewegende beelden. In mijn ogen is plasma superieur aan LCD.

Als het gaat om LCD ligt het eraan. Het liefst kijk ik naar IPS door de diepe kleuren en de goede kijkhoek. Samsung produceert zelf PVA panelen door de panel lottery heb je inderdaad kans dat er een MVA paneel in je televisie zit.

Je zou kunnen uitzoeken welk paneel je hebt simpel door de televisie uit te zetten en dan op de AB INFO -> MENU -> MUTE -> POWER in te drukken. Even wachten en je ziet informatie staan over jouw televisie.

LET OP! DIT RESET AL JE INSTELLINGEN. SCHRIJF DEZE ERGENS OP VOORDAT JE ZE VOOR ALTIJD KWIJT BENT

Op mijn Samsung televisie in de slaapkamer krijg ik dan dit; 40A6AF0C. De eerste twee letters representeert het aantal inch van de televisie. De tweede vertelt van welke fabrikant het paneel is.

A = Samsung = PVA paneel
D = Chi Mei Optoelectronics = S-MVA
L = AU Optronics = A-MVA
I = Chunghwa Picture Tubes = S-IPS (onderontwikkeld IPS)

In mijn Samsung televisie zit dus een Samsung PVA paneel. Dat wordt gezien als de beste.

Het 46A1AF6E paneel beschikt dus ook over een Samsung PVA paneel. Wanneer je dat hebt, mag je tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:32:
[...]

Wat voor een paneel ik het liefste wil? Het liefst plasma. Ik ben een fan van plasma als het gaat om televisie en bewegende beelden. In mijn ogen is plasma superieur aan LCD.

Als het gaat om LCD ligt het eraan. Het liefst kijk ik naar IPS door de diepe kleuren en de goede kijkhoek. Samsung produceert zelf PVA panelen door de panel lottery heb je inderdaad kans dat er een MVA paneel in je televisie zit.

Je zou kunnen uitzoeken welk paneel je hebt simpel door de televisie uit te zetten en dan op de AB INFO -> MENU -> MUTE -> POWER in te drukken. Even wachten en je ziet informatie staan over jouw televisie.

LET OP! DIT RESET AL JE INSTELLINGEN. SCHRIJF DEZE ERGENS OP VOORDAT JE ZE VOOR ALTIJD KWIJT BENT

Op mijn Samsung televisie in de slaapkamer krijg ik dan dit; 40A6AF0C. De eerste twee letters representeert het aantal inch van de televisie. De tweede vertelt van welke fabrikant het paneel is.

A = Samsung = PVA paneel
D = Chi Mei Optoelectronics = S-MVA
L = AU Optronics = A-MVA
I = Chunghwa Picture Tubes = S-IPS (onderontwikkeld IPS)

In mijn Samsung televisie zit dus een Samsung PVA paneel. Dat wordt gezien als de beste.

Het 46A1AF6E paneel beschikt dus ook over een Samsung PVA paneel. Wanneer je dat hebt, mag je tevreden zijn.
Ik ben benieuwd welk paneel in de nieuwe tv gaat zitten! Een PVA is dus beter dan een MVA? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:01:
[...]

Wat een onzin dat de es5500 op geen front goed presteert.. Ik ben erg tevreden met de tv en heb een prachtig beeld zonder last te hebben van irritante witte vlekken etc bij een donker beeld. Het enige wat ik niet fijn vind werken is het smart (internet) gedeelte, maar dat is bij de hogere modellen niet anders dacht ik. Voor de pixel neuqers zal er ongetwijfelt verschil te zien zijn maar ik heb nergens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
blablable schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:55:
[...]

Wat een onzin dat de es5500 op geen front goed presteert.. Ik ben erg tevreden met de tv en heb een prachtig beeld zonder last te hebben van irritante witte vlekken etc bij een donker beeld. Het enige wat ik niet fijn vind werken is het smart (internet) gedeelte, maar dat is bij de hogere modellen niet anders dacht ik. Voor de pixel neuqers zal er ongetwijfelt verschil te zien zijn maar ik heb nergens last van..
Geen correcte PAL weergave, blauwe tint die niet weg te krijgen is, low-tone smearing, veel motion blur, jaggies etc.

Dus ja, voor de pixel neukers is het een slechte televisie. Maar zonder pixel neukers zouden we er ook niet achter komen welke televisie beter is dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
zunrob schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:45:
[...]

Ik ben benieuwd welk paneel in de nieuwe tv gaat zitten! Een PVA is dus beter dan een MVA? Waarom?
Beter contrast en de kijkhoek is beter bij PVA.

Je zou eens HIER kunnen kijken over verschillende technieken LCD. Scheelt mij ook een hoop typwerk. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Dimens op 07-03-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dimens schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Als dat zo zou zijn zou de ES8000 serie niet beschikken over microdimming, backlight scanning of frame interpolation omdat dan de optelsom niet meer klopt terwijl de ES7000 serie hier wel over zou beschikken.

Tevens wordt mijn verhaal ook nog eens bevestigd in Cnet door Samsung zelf;

Samsung doesn't include mention of the panel refresh rate in its specifications, but I asked and was told it has a 240Hz panel. The company's Clear Motion Rate specification, new for this year, supposedly includes refresh rate among its calculations, along with video processing and backlight scanning. For what it's worth -- not much, as far as I'm concerned -- the ES8000's CMR is said to be 960.

Bron
je bron spreekt je eigen verhaal tegen.. je had t over een 800CMR ik over n 800hz en daarbij zei ik al dat op de hardware staat dat t een 400hz paneel is.. als je ff aan samsung technische dienst korea vraagt dan zulle ze graag bevestigen dat er een aantal daarvan door de productie geglipt is.. not.. evengoed 240hz is nog steeds geen 200hz etc.. zoals ik al zei late we dr over ophouden.. who cares wat voor paneel , het haalt toch de 2ms van mijn LG pc monitor niet en ook niet de 130% studiokwaliteit helderheid.

edit: ff gecheckt voor je.. tis een 46A2UF0E paneel in mijn ES8000 , pro calibrated met een http://www.blackmagicdesign.com/products/decklink4kextreme/ en een http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder4express/

[ Voor 7% gewijzigd door JoJo_nl op 08-03-2013 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Toml83 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:50:
Deze staan ook allemaal uit..
Heb meerdere beeldsettings gebruikt waar de beeldverbeteraars uitstaan (movie, standaard en natural).
Of het moet iets zijn in de BD-wise instelling. Deze staat namelijk aan, omdat er een blu-ray gekoppeld is aan de versterker..

[...]
yu das t enige wat overblijft dan.. of kleurenprofiel in dat andere menu dan die van de beeldverwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
240hz = US
200hz = EU

maar het zijn gewoon 50hz (EU), 60hz (US) panelen.
native 100/120hz panelen worden bijna niet meer gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:52:
240hz = US
200hz = EU

maar het zijn gewoon 50hz (EU), 60hz (US) panelen.
native 100hz panelen worden bijna niet meer gemaakt.
60hz panelen dus..

edit: met een hoop CMR en HZ geblaat: 4x50 = 200hz CMR ... 4x60hz = 240 hz CMR en je heb geluk met een beter pva scherm :) al met al hebbe we onze tv al gekocht en kijke we er toch naar dus imho heb je er nu weinig meer aan. beter is om te kijken hoe t beter ingesteld te krijgen zodat we allemaal happy naar onze tv kunne kijke zonder ons te ergeren aan zaken.

[ Voor 41% gewijzigd door JoJo_nl op 08-03-2013 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

zat vandaag even in de tv te spitten.. nieuwe dingen ontdekt.. tv on timer, tv off timer in het tijd menu, smarthub remote on/off, extra optie/functie bij soundshare. betere bluetooth ondersteuning (ding werkt ineens met mijn virtual dell streak bt keyboard/mouse.
edit: nog meer gespit :
in service menu: SVC/Test Pattern / HDI W/B Pattern : ON / HDMI Pattern set : 7 > daarna calibrate HMDI
let op in service-menu is de toets: LINKS de ENTER en de BACK-toets is terug naar het hogergelegen menu
mocht je zoiets hebben van ik wil nog meer pixelneuken dan kun je hetzelfde checker-patroon op je pc draaien op fullscreen 1080p60hz zetten en dan de HMDI calibraten. de juiste waarden voor zwart en wit staan in het service-manual van je tv.

[ Voor 49% gewijzigd door JoJo_nl op 08-03-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Zit te denken dat het gewoon ligt aan mijn externe hd.. Lijkt erop of ie wil uitschakelen, maar in standby wordt gehouden of zoiets.. Ga vanavond mijn externe hd bijwerken (western digital elements 320 gb).. Volgens mij kun je ook wijzigingen aanbrengen in de power management... eerst even checken of de tv goed functioneert zonder de externe hd aan te sluiten..
JoJo_nl schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:38:
[...]

yu das t enige wat overblijft dan.. of kleurenprofiel in dat andere menu dan die van de beeldverwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Toml83 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:03:
Zit te denken dat het gewoon ligt aan mijn externe hd.. Lijkt erop of ie wil uitschakelen, maar in standby wordt gehouden of zoiets.. Ga vanavond mijn externe hd bijwerken (western digital elements 320 gb).. Volgens mij kun je ook wijzigingen aanbrengen in de power management... eerst even checken of de tv goed functioneert zonder de externe hd aan te sluiten..
[...]
dat doen de samsung harddisks ook. lijkt me niet dat dat zou uitmaken gezien het opgenomen materiaal het goed deed. dit word in de harddisk zelf afgehandeld en zou niet van invloed moeten zijn op het OS (dit geval de tv. hooguit dat je haperingen hebt dan in het geval dat het ding steeds op standbye gaat. in de zin van schokken enzo. maar t valt te proberen.. ik gok dat ze met een nieuwe firmware komen binnekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Bij opname gaat de externe hd aan en wil ie niet afsluiten denk ik..
Want als een opname klaar is (en ik kijk op dezelfde zender) krijg je ook een klein beeldschokje.

Het blijft wel vreemd als je de externe hd activeert dmv opname en timeshift, en dan heb ik timeshift op 0 sec, het beeld wel goed is en zolang je niks doet de schokjes/waasjes te voorschijn komen..

zat even hier te kijken voor power management van de western digital linkje.
Al hoop ik niet dat ze hier een ingebouwde hd mee bedoelen..

Ik hoop ook op nieuwe firmware. Al zetten ze er nooit bij wat er nou is gewijzigd..
JoJo_nl schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:07:
[...]

dat doen de samsung harddisks ook. lijkt me niet dat dat zou uitmaken gezien het opgenomen materiaal het goed deed. dit word in de harddisk zelf afgehandeld en zou niet van invloed moeten zijn op het OS (dit geval de tv. hooguit dat je haperingen hebt dan in het geval dat het ding steeds op standbye gaat. in de zin van schokken enzo. maar t valt te proberen.. ik gok dat ze met een nieuwe firmware komen binnekort.

[ Voor 3% gewijzigd door Toml83 op 08-03-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele weken geleden heb ik de UE40ES7000 aangeschaft en ook maar gelijk mijn UPC abonnement geupgrade naar digitale TV. Dit was mijn eerste ervaring met digitale televisie.

Vanaf het begin loopt echter, bij normaal televisie kijken, regelmatig het geluid voor op het beeld. Het probleem treedt niet altijd op, maar verschilt per programma en vooral in reclames lijkt het het meest duidelijk aanwezig. Soms is het echt niet om aan te zien en bijvoorbeeld bij muziek is het uitermate storend. Zie ook deze filmpjes die ik gisteren gemaakt heb:
http://youtu.be/MaOarrZLWGI
http://youtu.be/YkJmDcQocu8
Note: het geluid loopt dus via de interne speakers alleen en het probleem treedt dus op zonder dat ik er externe apparatuur op heb aangesloten.

De CI+ module heb ik al twee keer vervangen bij UPC, dit heeft het probleem niet verholpen.
Er is ook een UPC monteur komen kijken en die vertelde mij gelijk dat dit aan de TV ligt en dat er iets mis gaat bij de decoder in de TV. Hij verwees me door naar samsung.

Mijn probleem heb ik voorgelegd op het samsung forum waar verschillende mensen met een vergelijkbaar probleem werden doorverwezen naar het aanbieden van de TV ter reparatie. Ditzelfde werd mij per telefoon door de Samsung helpdesk verteld, dus een afspraak gemaakt om een monteur van Selectro er naar te laten kijken.

Waar ik voor vreesde gebeurde ook: de monteur zei dat dit een bijkomstigheid van digitale tv is en dat het dus ligt aan het signaal van UPC dat mijn huis binnen komt.

Ik weet dat via het service menu een constante vertraging van het geluid is in te stellen, maar aangezien het per uitzending en zender verschilt is dit dus geen optie.

Nu vraag ik me af, aangezien dit sowieso mijn eerste ervaring met digitale tv is, is dit normaal? En welke monteur moet ik nu geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:52
Goede morgen mede tweakers,

Ik wilde graag de Samsung UE40ES6140 halen, maar ik vind niet heel veel reviews hiervan.
Op tv gebied ben ik zelf niet echt thuis vandaar dat ik dit topic wel geschikt vond om mijn vraag te stellen.
Kan iemand mij met ervaringen over dit model vertellen of het een goede keuze i.
Of dat ik beter een andere kan halen met wel (bijna) dezelfde specificaties.
Hij moet wel een mooi scherp beeld hebben met een goede kwaliteit.

gr. arjan

[ Voor 7% gewijzigd door master-arjan op 08-03-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Heeft een EH paneel beter geluid dan een ES paneel omdat dit paneel dikker is? Of is dat helemaal niet van invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:25:
Nu vraag ik me af, aangezien dit sowieso mijn eerste ervaring met digitale tv is, is dit normaal? En welke monteur moet ik nu geloven?
Nou, normaal is het zeker niet. Ik heb er zo goed als nooit last van gehad bij digitale TV, zowel niet bij SD kanalen als bij HD kanalen.
Het komt wel eens voor bij Discovery Channel. Maar ik weet vrijwel zeker dat het komt doordat het kanaal niet goed door wordt gegeven naar je provider, dus UPC is daar niet de fout en zéker niet je TV.

Ik heb geen UPC, maar je zou eens kunnen kijken of veel mensen daar problemen hebben, anders lijkt het me toch een probleem van de TV. Als het standaard zou zijn, of aan UPC zou liggen (dan heeft iedereen het lijkt me) dan zouden er wel wat meer klachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
master-arjan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:53:

Ik wilde graag de Samsung UE40ES6140 halen, maar ik vind niet heel veel reviews hiervan.
Op tv gebied ben ik zelf niet echt thuis vandaar dat ik dit topic wel geschikt vond om mijn vraag te stellen.
Kan iemand mij met ervaringen over dit model vertellen of het een goede keuze i.

gr. arjan
Zelf gaan kijken is natuurlijk het beste, maar volgens mij (correct me if I'm wrong) is de es6100 hetzelfde, alleen een andere kleur (zwart/zilver). Dus je zou naar reviews kunnen zoeken van de es6100...

Toevoeging: Even zoeken...

[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 08-03-2013 10:39 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
JoJo_nl schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:36:
[...]

je bron spreekt je eigen verhaal tegen.. je had t over een 800CMR ik over n 800hz en daarbij zei ik al dat op de hardware staat dat t een 400hz paneel is.. als je ff aan samsung technische dienst korea vraagt dan zulle ze graag bevestigen dat er een aantal daarvan door de productie geglipt is.. not..
Er staat precies wat ik ook al zei. Een 200Hz paneel met videoprocessing om er 800Hz CMR van te maken. Er zit gewoon geen 400Hz paneel in. Tevens zou dan de televisie ook 1.600Hz CMR moeten zijn wil de optelsom kloppen.
evengoed 240hz is nog steeds geen 200hz etc.
Omdat er in andere landen 60Hz wordt gebruikt zoals Amerika. Dan is het een hele simpele rekensom van 4x60 in plaats van 4x50 en dan kom je uit op 240Hz. De CMR waarde daarvan is ook anders omdat de rekensom daarvan op 240Hz moet worden gedaan en niet 200Hz. Dan krijg je dus 960Hz CMR in plaats van 800Hz CMR.
edit: ff gecheckt voor je.. tis een 46A2UF0E paneel in mijn ES8000 , pro calibrated met een http://www.blackmagicdesign.com/products/decklink4kextreme/ en een http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder4express/
Als je even had ingelezen waar het paneel voor staat, had je hieruit kunnen aflezen dat het paneel 200Hz is.

46A2UF0E

Even ontleden;

46 = 46"
A = Samsung paneel
2 = 200Hz paneel (240Hz voor US)
U = (Ultra Clear panel)
etc..

Het staat er dus. Geen Koreaanse monteur nodig dus gezien er al 3 bronnen zijn die het zeggen waarvan er een je eigen televisie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
master-arjan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:53:

gr. arjan
Ik vind het een heerlijke tv. 3d werkt goed.
Kleuren zijn ook goed.

Verschil met de versies die 1200 euro kosten zijn wel duidelijk te zien.
Maar voor weinig geld een mooie tv.

Men zegt hier veel dat ze last hebben van blacklight bleeding?
Of dat zwart niet goed is.

Maar dit merk ik niet zelf.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
coazter schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:10:
Heeft een EH paneel beter geluid dan een ES paneel omdat dit paneel dikker is? Of is dat helemaal niet van invloed?
Niet perse. Dit ligt ook aan het model wat je koop. Maar je kan ervan uitgaan dat een EH model een iets voller geluid geeft tegenover een ES model uit diezelfde serie. Maar als je een televisie koopt om het geluid, is dat wel erg zonde want het is allemaal bagger. Koop er dan een audioset bij, dan heb je tenminste weer de 100% keuze tussen televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:30:
[...]

Nou, normaal is het zeker niet. Ik heb er zo goed als nooit last van gehad bij digitale TV, zowel niet bij SD kanalen als bij HD kanalen.
Het komt wel eens voor bij Discovery Channel. Maar ik weet vrijwel zeker dat het komt doordat het kanaal niet goed door wordt gegeven naar je provider, dus UPC is daar niet de fout en zéker niet je TV.

Ik heb geen UPC, maar je zou eens kunnen kijken of veel mensen daar problemen hebben, anders lijkt het me toch een probleem van de TV. Als het standaard zou zijn, of aan UPC zou liggen (dan heeft iedereen het lijkt me) dan zouden er wel wat meer klachten zijn.
Dank voor je antwoord. Aan een kant ben ik opgelucht als je zegt dat het niet 'normaal' is bij digitv, maar ik heb geen idee wat ik er nu nog aan kan doen.
Het probleem lijkt zich bij mij bij Nederland 3 het meest voor te doen, maar dat kan ook toeval zijn. Ik ben al overal een verband in gaan zoeken, HD of niet, live uitzending of niet, maar ik vind niks consequents behalve dat het in reclames altijd lijkt voor te komen.

Wat UPC betreft heb ik al eens rondgekeken. De enige mensen die vergelijkbare problemen hebben ontvangen het signaal via een mediabox, en daar is kennelijk het geluid te vertragen (hoewel dat als het per uitzending verschilt nog niet veel oplevert).
De enige plek waar ik over vergelijkbare klachten lees is op het support forum van Samsung, bij mensen met verschillende aanbieders (XMS en Ziggo) en dat lijkt dus ook naar de TV te wijzen. Als Samsung nu weigert om het als 'hun' probleem te accepteren zit ik dus mooi met de spreekwordelijke gebakken peren. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
@josco,

Ik kan maar 1 tip geven: blijven bellen en zoveel mogelijk documenteren (zoals de posts op het samsung forum). Succes :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
Dinsdag wordt mijn scherm van de ue46es8000 voor de 3e keer vervangen dit wordt mijn 4e scherm.....
(eerste keer gat in mn scherm, 2e keer backit defect, nu enorme bleeding..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
BaComania schreef op zondag 10 maart 2013 @ 08:21:
Dinsdag wordt mijn scherm van de ue46es8000 voor de 3e keer vervangen dit wordt mijn 4e scherm.....
oef das een pech :X

ik weet wel dat dit wel m'n eerste en laatste Samsung tv is (ue40es6800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53

Wvr

ArcticWolf schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:13:
[...]

ik zou mijn geld terug willen

[ Voor 79% gewijzigd door Wvr op 10-03-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
BaComania schreef op zondag 10 maart 2013 @ 08:21:
Over je bleeding, bij mij gebruik ik image modus standard met me edge lit op stand 9.
Hiermee heb ik over me hdmi kanalen geen bleeding.. Tenzij ik in een pikkendonkere kamer ga zitten, wat nooit gebeurd.

Misschien heb je wat aan me settings. Door deze setings heb ik de bleeding vrij snel geaccepteerd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn her start probleem lijkt opgelost te zijn.
Nieuwe FW 2006 erop en het was over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
[...]

Voor mij ook. Ik heb een LE40C530 in de slaapkamer maar ben er ontzettend ontevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Ik heb dit topic al een tijdje in de gaten gehouden, maar nu het tijd is om een tv aan te schaffen, twijfel ik toch ontzettend. Ik dacht eruit te zijn en de 55ES61000 te gaan kopen, echter is er ook al een tijdje de http://tweakers.net/pricewatch/292468/sharp-lc-60le635e.html , scherp geprijsd en weer een stapje groter.

Voordelen Samsung:
- (ietwat) nieuwer model (maart 2012 vs. okt 2011)
- 200 hz tegenover de 100 hz van de sharp

Voordeel Sharp:
- 60 inch tegenover 55 inch

Vandaag bij de mediamarkt bekeken, echter bijna niet te beoordelen met het slechte signaal wat ze daar erin stoppen. Wie heeft er toevallig ervaring met beide tv's?

Ik wil hem gaan gebruiken voor zeer uiteenlopende dingen: televisie kijken, films kijken via htpc (meerdere per week), en ook gamen. Iets zegt me dat de Samsung beter is met zijn 200hz, maar als dat onzin is heb ik liever die 60 inch Sharp omdat die gewoon een groter scherm biedt (ook nog eens bijna 100 euro goedkoper op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Tkima schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:44:
Ik heb dit topic al een tijdje in de gaten gehouden, maar nu het tijd is om een tv aan te schaffen, twijfel ik toch ontzettend. Ik dacht eruit te zijn en de 55ES61000 te gaan kopen, echter is er ook al een tijdje de http://tweakers.net/pricewatch/292468/sharp-lc-60le635e.html , scherp geprijsd en weer een stapje groter.

Voordelen Samsung:
- (ietwat) nieuwer model (maart 2012 vs. okt 2011)
- 200 hz tegenover de 100 hz van de sharp

Voordeel Sharp:
- 60 inch tegenover 55 inch

Vandaag bij de mediamarkt bekeken, echter bijna niet te beoordelen met het slechte signaal wat ze daar erin stoppen. Wie heeft er toevallig ervaring met beide tv's?

Ik wil hem gaan gebruiken voor zeer uiteenlopende dingen: televisie kijken, films kijken via htpc (meerdere per week), en ook gamen. Iets zegt me dat de Samsung beter is met zijn 200hz, maar als dat onzin is heb ik liever die 60 inch Sharp omdat die gewoon een groter scherm biedt (ook nog eens bijna 100 euro goedkoper op dit moment).
Die Samsung is 100Hz.

Voordat je je afvraagt; 'maar er staat toch echt dat die televisie 200Hz is.' Dat is de CMR waarde, niet het aantal Hz van het paneel.

Als gamer heb je trouwens niet aan een 100Hz of 200Hz paneel. In de game-modus wordt er namelijk geen motion interpolation toegepast en deze is essentieel voor 100Hz en 200Hz. En de game-modus is als een soort van verplicht om aan te zetten, want anders merk je een enorme input-latency op waardoor games onspeelbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 11:24
[...]

Ben dan ook benieuwd naar de waarom ? Slecht beeld ? Is dat bij een ander merk dan merkbaar beter ? (LG, Panasonic etc) (lastige vraag natuurlijk, is subjectief vaak ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door ginod op 12-03-2013 15:09 . Reden: aanvulling ]

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Heb je ook een weinig tot geen bleeding bij gebruik smart hub cq. allshare/uitzending gemist?
Bij reguliere tv uitzendingen is de bleeding niet of nauwelijks te zien, ook als het donker is, maar bij de smart hub programma's valt het meer op.. Of zou dat liggen aan de kwaliteit van de aflevering? Uitzending gemist is geen HD en mijn meeste series op de allshare ook niet....

Ik gebruik trouwens natural: backlight 17 in eco modus naar 13.. de rest ongewijzigd..
knights16 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:33:
[...]

Over je bleeding, bij mij gebruik ik image modus standard met me edge lit op stand 9.
Hiermee heb ik over me hdmi kanalen geen bleeding.. Tenzij ik in een pikkendonkere kamer ga zitten, wat nooit gebeurd.

Misschien heb je wat aan me settings. Door deze setings heb ik de bleeding vrij snel geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ginod schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:45:
[...]

Ben dan ook benieuwd naar de waarom ? Slecht beeld ? Is dat bij een ander merk dan merkbaar beter ? (LG, Panasonic etc) (lastige vraag natuurlijk, is subjectief vaak ;) )
Nee de kleuren en de weergave zijn wel (erg) goed, maar de backlight is gewoon te triest voor woorden, de clouding verschilt van dag tot dag 8)7 en het dynamisch contrast (wat je alleen bij het Movie profiel kan uitzetten |:( ) is echt waardeloos en dat maakt het kijken toch wel vervelend. Bij donkere scenes fade alles heel snel (ook de subs) en bij lichte knallen je ogen er bijna uit van het ene op het andere moment.
Oh en je kan de smarttv functie niet gebruiken als de samsung servers plat zijn }:O dus ook geen lokale apps zoals: plex.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 13-03-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
ArcticWolf schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:33:
[...]

Nee de kleuren en de weergave zijn wel (erg) goed, maar de backlight is gewoon te triest voor woorden, de clouding verschilt van dag tot dag 8)7 en het dynamisch contrast (wat je alleen bij het Movie profiel kan uitzetten |:( ) is echt waardeloos en dat maakt het kijken toch wel vervelend. Bij donkere scenes fade alles heel snel (ook de subs) en bij lichte knallen je ogen er bijna uit van het ene op het andere moment.
Daarom plasma. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Weet niet of dit al eerder besproken is maar goed.

Ik kijk TV via een smart card.

Als ik nu wil opnemen op een harddisk lukt dat wel, maar dan kan ik dus niet meer naar een ander kanaal zappen. Dit is dus heel irritant als er 2 programma's zijn op tv en je wilt ze eigenlijk allebei bekijken.

Je kan dus bij het opnemen alleen naar het kanaal kijken wat je op dat moment aan het opnemen bent.

Hebben hier meer mensen last van? Mijn vraag was ook eigenlijk of hier een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Zojuist werd mijn nieuwe tv bezorgd! :) Dadelijk snel uitpakken. Helaas zie ik dat de doos wel een kleine tik heeft gehad; https://www.dropbox.com/s...2013-03-13%2016.37.08.jpg
Blijkbaar heeft de doos een (kleine?) tik gehad. Iemand hier ervaring mee? Kan ik dit gewoon accepteren? Ik neem aan dat het piepschuim waar de tv zich in bevindt voorkomt dat de tik die de doos heeft gehad schadelijke effecten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cobraa

Dit is normaal de TV beschikt maar over 1 tuner dus kun je nooit wat anders kijken dan wat je opneemt tenzij je via sat kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Cobraa schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:42:
Weet niet of dit al eerder besproken is maar goed.

Ik kijk TV via een smart card.

Als ik nu wil opnemen op een harddisk lukt dat wel, maar dan kan ik dus niet meer naar een ander kanaal zappen. Dit is dus heel irritant als er 2 programma's zijn op tv en je wilt ze eigenlijk allebei bekijken.

Je kan dus bij het opnemen alleen naar het kanaal kijken wat je op dat moment aan het opnemen bent.

Hebben hier meer mensen last van? Mijn vraag was ook eigenlijk of hier een oplossing voor is.
Daar heeft iedereen "last" van aangezien het ook niet mogelijk is. Alleen televisies met 2 tuners en 2 modules + smartcard zijn in staat om een programma op te nemen en er een te kijken.
Pagina: 1 ... 38 ... 62 Laatste