Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een blije, nieuwe eigenaar van een UE46ES7080 (oftewel 7000) meld zich.
Heb gewacht op de 2013 modellen voor de keuze te hebben gemaakt, maar de designs konden mij niet bekoren. De te missen features koop ik eventueel wel via de Evolution Kit upgrade.

Aangeschaft voor CHF 1199, oftewel EUR 985. Hoezo Zwitserland is duur? :P

[ Voor 27% gewijzigd door MaZo op 20-04-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ben is benieuwd wie er de UE40ES6340 heeft en hoe zijn instellingen zijn.

Gewoon maar is om te zien hoe het beeld zou zijn als ik de instellingen van iemand anders over neem...

grtz!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:11
knights16 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:15:
De firmware staat op de website van samsung.
Ok,heb geen haast :) hij komt vanzelf wel.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ik heb sinds enkele maanden de UE40ES6570 en ben daar zeer tevreden mee. Nu viel het mij op toen ik van de week 's nachts naar het toilet ging, dat de tv in de woonkamer aan was gegaan. Het beeld was echter volledig zwart, ik zag dus niet de normale melding dat er geen signaal was van de hdmi source en daarnaast was er volgens de switch netwerk activiteit van/naar de tv.

Ik stond mezelf voor ongeveer 10 seconden af te vragen wat het apparaat aan het doen was, toen hij weer uit zichzelf uit ging.

Iemand enig idee wat hier gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op zondag 21 april 2013 @ 01:21:
Ik heb sinds enkele maanden de UE40ES6570 en ben daar zeer tevreden mee. Nu viel het mij op toen ik van de week 's nachts naar het toilet ging, dat de tv in de woonkamer aan was gegaan. Het beeld was echter volledig zwart, ik zag dus niet de normale melding dat er geen signaal was van de hdmi source en daarnaast was er volgens de switch netwerk activiteit van/naar de tv.

Ik stond mezelf voor ongeveer 10 seconden af te vragen wat het apparaat aan het doen was, toen hij weer uit zichzelf uit ging.

Iemand enig idee wat hier gaande is?
hey, ik heb de 40es6340 en dat fenomeen heb ik ook een keer gezien!

Mensen die dit kennen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:33:
hey, ik heb de 40es6340 en dat fenomeen heb ik ook een keer gezien!

Mensen die dit kennen??
Heb het op de ES8000 ook een paar keer gezien. Lijkt verbinding te maken voor updates oid. Heb toen voor de zekerheid de camera maar weg gedraaid :) Nu haal ik gewoon de tv van standby af snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Amaze86 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:02:
Ok,heb geen haast :) hij komt vanzelf wel.
Dat ligt eraan... Als je de online functie gebruikt op de tv kan je nog weleens lang wachten :) gewoon ff van de site trekken, uitpakken op een usb stick en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
TheBoneCollector schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:36:
[...]

Heb het op de ES8000 ook een paar keer gezien. Lijkt verbinding te maken voor updates oid. Heb toen voor de zekerheid de camera maar weg gedraaid :) Nu haal ik gewoon de tv van standby af snachts.
Hij zoekt dan elke dag/nacht of er nieuwe updates zijn. Dit kun je gewoon uitzetten in het menu bij support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan komen denk ik ook de nieuwe zender lijsten niet meer mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
pianoman schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:26:
Hij zoekt dan elke dag/nacht of er nieuwe updates zijn. Dit kun je gewoon uitzetten in het menu bij support.
Bedoel je Dataservice onder Systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee staat onder software update laatste regel in dat menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:53:
Dan komen denk ik ook de nieuwe zender lijsten niet meer mee ?
zou mijn epg het daarom niet doen? lijkt me vreemd als dat gekoppeld is aan het wel of niet zoeken naar updates. Veranderingen in zenderlijsten krijg ik gewoon als ik de tv aanzet na een verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 16:29
MaZo schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:56:
Een blije, nieuwe eigenaar van een UE46ES7080 (oftewel 7000) meld zich.
Heb gewacht op de 2013 modellen voor de keuze te hebben gemaakt, maar de designs konden mij niet bekoren. De te missen features koop ik eventueel wel via de Evolution Kit upgrade.

Aangeschaft voor CHF 1199, oftewel EUR 985. Hoezo Zwitserland is duur? :P
duur...nee niet echt :P kreeg net een blaadje binnen van foto klein met de 46ES7000 voor 999.- euro

aangezien dat ik nog een behoorlijlk oude samsung lcd heb denk ik er hard aan om deze te halen en ik hoef er niet voor naar zwitserland maar hier om de hoek :D

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik hb nog een wifi dlink usb adapter over kan ik die gebruiken icm samsung ue40eh6030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:06
Zoals jullie hebben meegekregen had ik laatst de UE46ES6710 gekocht. Helaas is deze toen vanwege erge clouding teruggegaan. Verder was ik overigens wel te spreken over het beeld, daarom dat ik graag nog zo'n tv zou willen hebben. Ik kom hem echter steeds minder vaak tegen. Wel kwam ik nu de UE46ES6570 tegen. Wat zijn de precieze verschillen tussen deze twee tv's? Of is alleen de kleur het enige verschil en zijn ze technisch identiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:49
Ik heb de nieuwe *.2007 firmware onmiddellijk geïnstalleerd, wat volgens mij een iets helderder beeld opleverde. Maar dit kan natuurlijk puur placebo effect zijn aangezien ik geen rechtstreekse vergelijking kan maken tussen voor en na de update.

M’n paneel heeft lichte clouding, met name de bekende “V” op de plek waar de powerkabel achteraan in het toestel gaat (midden-linksonder ongeveer). Vrijdag heb ik een film gekeken vanaf mn WDTV in 24p met vrij donkere scenes, en de clouding was echt heel duidelijk en tot op het irritante af, terwijl dit in de vorige update veel minder leek. Gisteren heb echter gewoon wat tv gekeken via digicorder (geen 24p content), en hier was de clouding weer een pak minder zichtbaar in de donkere scenes.

De apparaten staan aangesloten op hdmi 1 en 2, en beeldinstellingen zijn gelijkgesteld op een licht aangepaste versie van de “standard” modus. Is het mogelijk dat er bij het afspelen van 24p-content geen micro-dimming toegepast wordt, en dat daardoor de clouding meer zichtbaar wordt? Ik merk ook dat ik geen HDMI-zwartniveau kan kiezen bij het afspelen van 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
bij mij is de clouding nagenoeg verdwenen bij het lager zetten van de backlight en tevens betere kwaliteit bestanden..
Voorheen had ik divx met 480p en backlight op 11/12.. Waarbij clouding in donkere scenes duidelijk naar voren kwam.
Nu heb ik bestanden van 720p en backlight op 4 (bij donkere scenes eco sensor naar 4) en clouding nauwelijks zichtbaar.. Tijdens de aftiteling zie je het een klein beetje..
Met de bluray heb ik BD-wise aanstaan en hier staat hdmi zwartniveau op normaal.. Tevens hier nauwelijks clouding te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ik gebruik sinds kort Twonky (op mijn CH3SNAS) icm mijn Samsung tv. Mijn ervaringen:
- Spoelen werkt niet (wel via de optie "tijd zoeken")
- Geluid niet helemaal lipsync. De vertragingsopties maken het alleen maar erger
- Kleuren oververzadigd vergeleken met mijn HDMI input, maar dat is natuurlijk zo aan te passen

Deelt iemand deze ervaringen met Twonky/UPnP?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Hoe kun je zien welk moederbord er in de TV zit (modelnummer)
Lijkt erop dat de TV icm CI+ module (Smit oude versie) bepaalde uitzendingen niet helemaal goed kan weergeven (sportwedstrijden/voetbal)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Ik ben benieuwd of mensen goede ervaringen hebben met de UE46ES6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16

Wvr

ik heb er 1 zins vorige week en ben er erg tevreden over, ik zou geen andere willen. (ik heb wel een 40ES800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 22:25
dvanpol schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:19:
Ik ben benieuwd of mensen goede ervaringen hebben met de UE46ES6800
Wel met de UE40ES6800....

Bevalt mij zeer goed, geen last van backlightbleeding of andere ongemakken.

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
Mijn UE32ES6800 bevalt ook erg goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tha_Flash schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:00:
[...]

Wel met de UE40ES6800....

Bevalt mij zeer goed, geen last van backlightbleeding of andere ongemakken.
ik heb die ook, en nadat ik m'n backlight op 5 heb gezet en het contrast op 100% werkt ie echt goed _/-\o_ heeft maar een paar geduurd voordat ik daar achter kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Heb je de kleurruimte op auto, eigen of aangepast?
ArcticWolf schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:34:
[...]

ik heb die ook, en nadat ik m'n backlight op 5 heb gezet en het contrast op 100% werkt ie echt goed _/-\o_ heeft maar een paar geduurd voordat ik daar achter kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Toml83 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:01:
Heb je de kleurruimte op auto, eigen of aangepast?

[...]
uhhh 8)7

Ik heb de instellingen een tijdje terug overgenomen van iemand die hier de settings van een ES7000 postte, maar ze zijn ook erg goed voor de ES6800. Ze staan hier nog wel in het topic, maar dan zul je ff moeten zoeken (want ik heb de link ook niet meer :+)

Maar dan pas je inderdaad bijna alles aan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Wanneer het geluid niet helemaal synchroon loopt, kan het zijn dat je de verkeerde geluidsbron hebt aanstaan. Dit kun je bij menu --> geluid --> extra instellingen selecteren.
Via de TV zou je wel 'scene zoeken' kunnen gebruiken. Is volgens mij niet bij ieder videobestand het geval.
Kleuren kun je zelf instellen. Alleen de zwartwaarden staan waarschijnlijk op laag en kun je niet wijzigen.

alternatief voor twonky is allshare of plex. Alleen weet ik niet of je plex media server kunt installeren op jouw nas en TV...
SeatRider schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:45:
Ik gebruik sinds kort Twonky (op mijn CH3SNAS) icm mijn Samsung tv. Mijn ervaringen:
- Spoelen werkt niet (wel via de optie "tijd zoeken")
- Geluid niet helemaal lipsync. De vertragingsopties maken het alleen maar erger
- Kleuren oververzadigd vergeleken met mijn HDMI input, maar dat is natuurlijk zo aan te passen

Deelt iemand deze ervaringen met Twonky/UPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 20:43
Dimens schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:16:
[...]

F6400 met 100Hz tegenover de ES8000 met 200Hz.
de F6400 heeft 200Hz toch? staat iig bij de specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Vandaag is een ES7000 bezorgd. Maar alleen maar ellende tot nu toe. Dat ding reboot steeds. Ik zie een groen scherm, dan komt dat smart tv logo in beeld en heb je vervolgens 30 seconde gemist van wat je zat te kijken. Dit bij ps3, popcorn hour en upc box. TV heeft de laatste firmware, factory reset gedaan via service menu. Soms kan ik 30 minuten kijken zonder reboot, dan reboot dat ding weer 4x in 5 minuten tijd. Klinkt dit iemand bekend? Heb al wat gegoogled, maar de "oplossingen" bieden geen uitkomst. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Dat noemen ze nou "defect". Lullig voor je, maar retour winkel dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
joey82 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:07:
[...]

200hz CMR zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
joey82 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:07:
[...]

200Hz CMR staat niet gelijk aan een 200Hz paneel. Het paneel (en beeldinterpolatie) is hetgeen wat belangrijk is en wat ook te een beetje te vergelijken is tussen verschillende merken. Zo klinkt 200Hz CMR bijvoorbeeld slechter dan 400Hz MCI (LG) terwijl de televisies van LG met 400Hz MCI een 50Hz paneel hebben en dus een lagere bewegingsscherpte hebben.

Nou is het ook niet per definitie zo dat een paneel met meer Hz beter is hoor. Philips deed dit met zijn 2012 lijn heel erg slecht doordat de beeldinterpolatie (interpolatie van frames tussen de bestaande frames) van zulke slechte kwaliteit was dat het beter was om uit te schakelen waardoor je niet het voordeel van 100Hz hebt.

Meer over Hertz willen leren? Lees DIT eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 20:55
Fakir schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:38:
Vandaag is een ES7000 bezorgd. Maar alleen maar ellende tot nu toe. Dat ding reboot steeds. Ik zie een groen scherm, dan komt dat smart tv logo in beeld en heb je vervolgens 30 seconde gemist van wat je zat te kijken. Dit bij ps3, popcorn hour en upc box. TV heeft de laatste firmware, factory reset gedaan via service menu. Soms kan ik 30 minuten kijken zonder reboot, dan reboot dat ding weer 4x in 5 minuten tijd. Klinkt dit iemand bekend? Heb al wat gegoogled, maar de "oplossingen" bieden geen uitkomst. :(
Dit heb ik wel is eerder gehoord. Ik dacht juist te lezen dat het door de laatste firmware kwam. Heb je al is geprobeerd om het toestel een paar uur van de stroom af te halen? Koppel alle randapparatuur af en kijk of het toestel dan wel blijft functioneren. Doe nog is een factoryreset door gewoon op de exit toets van de ab in te blijven drukken. Als je dan door het setupmenu loopt installeer dan de laatste firmware nog een keer via de online functie. Heb zelf een d8000 en na een fabrieksreset installeert hij altijd nog een keer de laatste versie. Als dit nog niet werkt blijven er 2 opties over. 1. Terug naar de winkel. 2. Hier moet je wel lef voor hebben. Je moet namelijk de voedingskabel binnen in het toestel los koppelen als het toestel in werking is. Dan forceer je het moederbord om hard te resetten . Sluit daarna de kabel weer aan de voeding weer aan. Het toestel blijft nu aan als het goed is. Dit is namelijk ook de truuk als mensen in het servicemenu hebben gerotzooid en het toestel start niet meer op. Ben er voorzichtig mee. Dus alleen doen als je er verstand van hebt. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Bij reset download ie geen nieuwe firmware en zegt dat ik al op de laatste zit. Ze brengen woensdag een nieuwe. Ik ga vooralsnog vanuit dat die het wel gaat doen. En anders toch maar een bravia. In de tussentijd ga ik maar via usb de firmware nog een keer erop zetten. Want nu is het heel frustrerend. Zit ik match of the day te kijken en juist bij doelpunten reboot ie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Iemand die mij wellicht kan vertellen waar ik de aanbevolen display settings kan vinden voor een 46ES7000?

Verder lijkt het er op dat ik doordat ik in het buitenland woon de apps van bijvoorbeeld Uitzending Gemist en RTL Gemist niet kan downloaden. Zijn deze regio gebonden? Neem aan dat er geen andere manier is deze alsnog te krijgen?

[ Voor 41% gewijzigd door MaZo op 28-04-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
MaZo schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:19:
Iemand die mij wellicht kan vertellen waar ik de aanbevolen display settings kan vinden voor een 46ES7000?
Zucht...
Dimens schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:47:
[...]

Je kunt niet zomaar de instellingen van iemand anders overnemen. Elk paneel is uniek en heeft andere instellingen nodig om tot een goed resultaat te komen. Daarom zie je ook vrijwel nooit een televisie uit de fabriek komen welke al een exact goed beeld geeft. Daarvoor zou elke televisie individueel gekalibreerd moeten worden en dat wordt vrijwel nooit gedaan. Een van de weinige die dat doet is Apple met zijn iMac computers wat tevens ook weer een deel van de hoge prijs verklaart.

De instellingen van iemand anders kunnen tevens ook het huidige beeld slechter maken. Bijvoorbeeld oververzadiging van bepaalde kleuren. Kortom; Als je echt het beeld wil verbeteren, zorg je voor een professionele of amateur kalibratie op de televisie zelf en neem je niet zomaar de instellingen van een ander over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fakir schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:59:
Bij reset download ie geen nieuwe firmware en zegt dat ik al op de laatste zit. Ze brengen woensdag een nieuwe. Ik ga vooralsnog vanuit dat die het wel gaat doen. En anders toch maar een bravia. In de tussentijd ga ik maar via usb de firmware nog een keer erop zetten. Want nu is het heel frustrerend. Zit ik match of the day te kijken en juist bij doelpunten reboot ie :D
Voor de FW moet je ech top de site van Samsung kijken, diversen FW's komen niet via de TV server binnen,2006 heb ik er ook met de hand op moeten zetten en toen was het herstart probleem bij mij opgelost wat bij versie FW 2005 begon, daar voor ook nooit geen probleem ligt dus aan de FW en niet aan de TV hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Dat snap ik ook wel, maar er zullen toch wel een aantal optimale instellingen zijn die gedeeld kunnen worden door een of meerdere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Mijn UE46ES6570 zei net dat er een update was, versie 1033. Na het downloaden vroeg hij of ik de nieuwe firmware wou installeren. Nadat ik op installeren drukte zei hij binnen een seconde dat ie geïnstalleerd was. Dit is de eerste keer dat mijn tv een firmware-update doet, behoort dit zo snel te gaan? En waar kan ik informatie vinden over deze update? Op de site van Samsung staat namelijk versie 1032...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
MaZo schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:22:
[...]
Dat snap ik ook wel, maar er zullen toch wel een aantal optimale instellingen zijn die gedeeld kunnen worden door een of meerdere modellen?
Dingen om te veranderen
- Randverbetering: Uit
- Dynamisch contrast: Uit
- HDMI-zwartniveau: Laag
- Scherpte: Veel lager dan dat hij staat. Ergens rond de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:46:
[...]

Voor de FW moet je ech top de site van Samsung kijken, diversen FW's komen niet via de TV server binnen,2006 heb ik er ook met de hand op moeten zetten en toen was het herstart probleem bij mij opgelost wat bij versie FW 2005 begon, daar voor ook nooit geen probleem ligt dus aan de FW en niet aan de TV hardware.
Ik heb 2007. Die staat ook op de site. Ik had inderdaad gelezen dat hier wel eens een verschil in kan zitten. Maar dat is op dit moment recht getrokken. Wat mij opviel hoe warm de tv wordt. En op dat moment blijft ie rebooten. Na een tijdje laten afkoelen werkt e.e.a. weer eventjes voor een half uur ofzo en dan begint het langzaam maar zeker steeds vaker te gebeuren. Als ik aan de achterkant voel, voel ik de tv weer flink warm worden. Ik ga nu maar even uit van HW probleem. Ik merk het wel als ze de tv omgeruild hebben.
Heb mijn oude tv dus maar weer aangesloten en dan valt ineens op wat een prachtig beeld die samsung heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Laatst online: 07-10 10:17
MaZo schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:22:
[...]
Probeer een van deze settings:
TranceDJ in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000"

of

Stefanhvt in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Om vervolgens heel de witbalans te verpesten door de instellingen van een geheel ander apparaat te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-12-2024

Verder lijkt het er op dat ik doordat ik in het buitenland woon de apps van bijvoorbeeld Uitzending Gemist en RTL Gemist niet kan downloaden. Zijn deze regio gebonden? Neem aan dat er geen andere manier is deze alsnog te krijgen?
Zelf niet getest, maar kwam het tegen op een site.

ps laat ff weten of het heeft gewerkt?

In smarthub use the remote and enter the following key combinations:
FF 289 RW
Note that FF=the fast forward key and RW=rewind key.
From the ILS menu simply select the region you want the TV to appear in.
The smarthub will then reload with the apps for the geographical region you selected.

Secondly, if you want to use the streaming service for the selected country you will have to subscribe to a DNS service and enter that data into the network settings of the TV so it "appears" to be in the country you have chosen.

Note that at no time does the procedure take you into the service menu so don't worry about screwing anything up, it's completely safe & reversible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Bij veel calibratie instellingen zie ik de optie 'screen fit' staan..
als ik deze optie selecteer op mijn scherm zie bij vele programma's zwarte balken aan de zijkant. Is dit normaal? wanneer ik 16:9 selecteer is het scherm weer volledig gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Toml83 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:56:
Bij veel calibratie instellingen zie ik de optie 'screen fit' staan..
als ik deze optie selecteer op mijn scherm zie bij vele programma's zwarte balken aan de zijkant. Is dit normaal? wanneer ik 16:9 selecteer is het scherm weer volledig gevuld.
De programma's die je dan kijkt, zijn oude 4:3 opnamen ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 20:43
Dimens schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:44:
[...]

200Hz CMR staat niet gelijk aan een 200Hz paneel. Het paneel (en beeldinterpolatie) is hetgeen wat belangrijk is en wat ook te een beetje te vergelijken is tussen verschillende merken. Zo klinkt 200Hz CMR bijvoorbeeld slechter dan 400Hz MCI (LG) terwijl de televisies van LG met 400Hz MCI een 50Hz paneel hebben en dus een lagere bewegingsscherpte hebben.

Nou is het ook niet per definitie zo dat een paneel met meer Hz beter is hoor. Philips deed dit met zijn 2012 lijn heel erg slecht doordat de beeldinterpolatie (interpolatie van frames tussen de bestaande frames) van zulke slechte kwaliteit was dat het beter was om uit te schakelen waardoor je niet het voordeel van 100Hz hebt.

Meer over Hertz willen leren? Lees DIT eens.
dankjewel voor t antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Dimens schreef op maandag 29 april 2013 @ 07:41:
[...]

Om vervolgens heel de witbalans te verpesten door de instellingen van een geheel ander apparaat te gebruiken.
MaZo heeft ook een ES7000. Net zoals ik. Mijn linkjes naar de instellingen gaan ook over de ES7000. Verder bevat de 2e link een basis tutorial kalibreren met de avs files. Niet goed?

[ Voor 9% gewijzigd door TranceDJ op 29-04-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Deze onofficiele app zou moeten werken. Je kunt dan alles terugkijken van de zenders: NL123-RTL4578-SBS6-Veronica-Net5. En deze app is ook nog eens overzichtelijker dan de officiele gemist apps! http://www.ugsamsungapp.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Nee, gewone programma's die bij 16:9 of auto-breed volledig worden weergegeven.
Bij oude 4:3 programma's heb ik bij elke instellingen zwarte balken aan de zijkant..
knights16 schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:51:
[...]

De programma's die je dan kijkt, zijn oude 4:3 opnamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
TranceDJ schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:01:
[...]

MaZo heeft ook een ES7000. Net zoals ik. Mijn linkjes naar de instellingen gaan ook over de ES7000. Verder bevat de 2e link een basis tutorial kalibreren met de avs files. Niet goed?
Ja, die zijn wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
TranceDJ schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:06:
[...]

Deze onofficiele app zou moeten werken. Je kunt dan alles terugkijken van de zenders: NL123-RTL4578-SBS6-Veronica-Net5. En deze app is ook nog eens overzichtelijker dan de officiele gemist apps! http://www.ugsamsungapp.nl/
Dubbel thanks (tevens voor de suggesties voor instellingen), ga straks thuis even pielen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
basanca schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:35:
[...]
Zelf niet getest, maar kwam het tegen op een site.

ps laat ff weten of het heeft gewerkt?

In smarthub use the remote and enter the following key combinations:
FF 289 RW
Note that FF=the fast forward key and RW=rewind key.
From the ILS menu simply select the region you want the TV to appear in.
The smarthub will then reload with the apps for the geographical region you selected.

Secondly, if you want to use the streaming service for the selected country you will have to subscribe to a DNS service and enter that data into the network settings of the TV so it "appears" to be in the country you have chosen.

Note that at no time does the procedure take you into the service menu so don't worry about screwing anything up, it's completely safe & reversible.
Werkt perfect, dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:39
Ik heb sinds een jaar een ue55es6100 maar de tv gaat vanzelf aan en weer uit.
Het is alleen de backlight die gaat branden en het rode standby lampje blijft gewoon aan.

Zeer irritant want word er soms wakker van snachts. Ik heb al eens de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dit helpt niet.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Edit: heeft met updates te maken volgens eerdere berichten.

[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 29-04-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik heb dit ook bij mijn es6100 op de slaapkamer. Strontvervelend. Volgens de tv zat de laatste update erin (wel 2 maand terug ofzo). Of is ie dan zelf naar updates aan het zoeken? Soms gebeurt het meerdere keren per avond (gaat ook vanzelf weer uit) en soms ook meerdere dagen geen last van (of we worden er niet wakker van?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
TFDev schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:21:
Ik heb dit ook bij mijn es6100 op de slaapkamer. Strontvervelend. Volgens de tv zat de laatste update erin (wel 2 maand terug ofzo). Of is ie dan zelf naar updates aan het zoeken? Soms gebeurt het meerdere keren per avond (gaat ook vanzelf weer uit) en soms ook meerdere dagen geen last van (of we worden er niet wakker van?)
Ik heb dit inderdaad ook soms meerdere keren. Vind het ook erg raar. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Meulendijks89 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:59:
Ik heb sinds een jaar een ue55es6100 maar de tv gaat vanzelf aan en weer uit.
Het is alleen de backlight die gaat branden en het rode standby lampje blijft gewoon aan.

Zeer irritant want word er soms wakker van snachts. Ik heb al eens de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dit helpt niet.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Edit: heeft met updates te maken volgens eerdere berichten.
Dit heeft inderdaad met updates te maken. Volgens mij wordt dan de EPG geüpdate. Mijn oude LE40C530 op de slaapkamer doet dit ook midden in de nacht om precies 4:00 sinds ik ooit een firmwareupdate heb gedaan.

Nu heb ik een timer op het stopcontact zitten welk om 3:55 de stroom eraf haalt en om 6:00 weer stroom geeft. De Samsung televisie van mijn ouders doet dit overigens ook. Het vervelende daar is dat er niet enkel een melding is te zien dat de televisie aan het updaten is, maar wordt er ook uitgezonden. Kijken ze die avond een film met het volume hoog, wat regelmatig gebeurt omdat mijn vader aan een kant bijna doof is, word je midden in de nacht gewekt door de kreunende vrouwen van Stoute meiden TV.

Zij gebruiken nu een schakelaar tussen het stopcontact en het netstroomsnoer die ze elke keer om moeten schakelen. Heel erg vervelend.

Dit zijn dingen waar ik mij bij Samsung echt aan kan ergeren. Als je zo'n functie aan de televisie geeft, moet je wel zorgen dat het goed werkt. Niet dat het geluid en beeld aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Dimens schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 01:05:
[...]

Dit heeft inderdaad met updates te maken. Volgens mij wordt dan de EPG geüpdate. Mijn oude LE40C530 op de slaapkamer doet dit ook midden in de nacht om precies 4:00 sinds ik ooit een firmwareupdate heb gedaan.

Nu heb ik een timer op het stopcontact zitten welk om 3:55 de stroom eraf haalt en om 6:00 weer stroom geeft. De Samsung televisie van mijn ouders doet dit overigens ook. Het vervelende daar is dat er niet enkel een melding is te zien dat de televisie aan het updaten is, maar wordt er ook uitgezonden. Kijken ze die avond een film met het volume hoog, wat regelmatig gebeurt omdat mijn vader aan een kant bijna doof is, word je midden in de nacht gewekt door de kreunende vrouwen van Stoute meiden TV.

Zij gebruiken nu een schakelaar tussen het stopcontact en het netstroomsnoer die ze elke keer om moeten schakelen. Heel erg vervelend.

Dit zijn dingen waar ik mij bij Samsung echt aan kan ergeren. Als je zo'n functie aan de televisie geeft, moet je wel zorgen dat het goed werkt. Niet dat het geluid en beeld aangaat.
Wat is EPG dan?

Bij mij komt er niet eens een melding, alleen zwart beeld met achtergrond verlichting aan.
Is dit niet uit te schakelen want als ik vroeg ploeg heb en ik moet om 05:00 opstaan en snachts gaat de tv aan en uit word ik daar niet blij van :( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds dit weekend de UE40ES8000 in bezit ...... via hdmi de pc aangesloten en daar hangt een externe hd aan met mijn films .... meestal in DVD-ISO formaat

dit word niet herkend door de tv .... nu kan ik 3 dingen doen :
1 een mediaplayer kopen
2 de DVD-ISO uitpakken en rippen naar bv mkv
3 afspelen via de pc op de tv

nr1 kost geld en nr2 kost tijd en nr3 vind ik niet elegant

wie heeft advies?? als t advies nr1 is, welke mediaplayer is dan aan te bevelen??

of is er nog een andere optie???

alvast bedankt voor t meedenken

PS ik kom nu een DVD-ISO tegen die ik niet kan uitpakken .... t is een BR DVD-ISO ... wat moet ik daar nu mee??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

nr.2 kost geen tijd, je film is zo omgezet zonder problemen met MakeMKV. Doe het maar is, daarna kent je tv alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, er is versie 1033 beschikbaar als update voor m'n es6340.

Weet er iemand waar ik die informatie kan vinden van wat die update inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 18:42

Sjeng_

BIERTJAH!?

Bij de BCC hebben ze nu de volgende TV's staan:
Samsung 46" LED TV UE46ES5700
Samsung 46" LED TV UE46ES6570

Bij het vergelijken zag ik dat de 6-serie 3D ondersteuning heeft en ingebouwde WiFi. Nu vind ik dat niet zo belangrijk, want 3D kijken doen we niet (heb geen 3D blu-ray speler en films), en WiFi heb ik al op mijn Dune HD Max mediaspeler, en dat werkt ook prima. Dus zou ik logischerwijs voor de goedkopere 5700 kunnen gaan.
Wat ik wel nog lees is de frequentie van de TV's. De 5700 heeft 100Hz CMR, en de 6570 400Hz CMR. Ik begrijp dat de 6570 backlight dimming heeft en frame interpolation (heeft de 5700 dat niet?).
Ik heb in dit handige topic wel wat gelezen over Hz, maar wat ik dus graag wil weten is of de hogere frequentie van de 6570 ook de extra €200,- waard is... Ik kijk alleen TV en DVD's/BR's en doe soms een game op de Wii. Merk je echt veel van dit verschil bij deze 2 modellen, of is dat minimaal?
Zijn er nog andere punten die wellicht de moeite waard zijn om toch de duurdere 6570 te kopen?

Alvast bedankt!

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:03:
sinds dit weekend de UE40ES8000 in bezit ...... via hdmi de pc aangesloten en daar hangt een externe hd aan met mijn films .... meestal in DVD-ISO formaat

dit word niet herkend door de tv .... nu kan ik 3 dingen doen :
1 een mediaplayer kopen
2 de DVD-ISO uitpakken en rippen naar bv mkv
3 afspelen via de pc op de tv

nr1 kost geld en nr2 kost tijd en nr3 vind ik niet elegant

wie heeft advies?? als t advies nr1 is, welke mediaplayer is dan aan te bevelen??

of is er nog een andere optie???

alvast bedankt voor t meedenken
Ik download altijd 1080 .MKV films deze speel ik af vanaf me laptop via HDMI of vanaf een Externe HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Meulendijks89 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:46:
[...]

Wat is EPG dan?

Bij mij komt er niet eens een melding, alleen zwart beeld met achtergrond verlichting aan.
Is dit niet uit te schakelen want als ik vroeg ploeg heb en ik moet om 05:00 opstaan en snachts gaat de tv aan en uit word ik daar niet blij van :( :O
De EPG is de Elektronisch Programma Gids. Maar ik ben niet zeker dat het de EPG wordt, dat is een aanname omdat de Samsung settopboxen ook 's nachts aangaan om de EPG te updaten en daarvan staat het in de handleiding.

Uitzetten is niet mogelijk voor zover ik weet. Enkel door de televisie van het netstroom afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 20:55
Voor de mensen bij wie de tv 's nachts aangaat om te updaten, is die functie niet gewoon uit te schakelen? Ik heb bij ondersteuning de optie software update, dan updaten in standby om bepaalde tijdstippen te selecteren en de optie helemaal uit te zetten. Ik heb een d8000, dus weet niet hoe dit bij de 6 serie van de es serie is. Sinds dien gaat de tv bij mij niet meer aan midden in de nacht en updated de epg gewoon als ik het toestel handmatig aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Sjeng_ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:26:
Bij de BCC hebben ze nu de volgende TV's staan:
Samsung 46" LED TV UE46ES5700
Samsung 46" LED TV UE46ES6570

Bij het vergelijken zag ik dat de 6-serie 3D ondersteuning heeft en ingebouwde WiFi. Nu vind ik dat niet zo belangrijk, want 3D kijken doen we niet (heb geen 3D blu-ray speler en films), en WiFi heb ik al op mijn Dune HD Max mediaspeler, en dat werkt ook prima. Dus zou ik logischerwijs voor de goedkopere 5700 kunnen gaan.
Wat ik wel nog lees is de frequentie van de TV's. De 5700 heeft 100Hz CMR, en de 6570 400Hz CMR. Ik begrijp dat de 6570 backlight dimming heeft en frame interpolation (heeft de 5700 dat niet?).
Ik heb in dit handige topic wel wat gelezen over Hz, maar wat ik dus graag wil weten is of de hogere frequentie van de 6570 ook de extra €200,- waard is... Ik kijk alleen TV en DVD's/BR's en doe soms een game op de Wii. Merk je echt veel van dit verschil bij deze 2 modellen, of is dat minimaal?
Zijn er nog andere punten die wellicht de moeite waard zijn om toch de duurdere 6570 te kopen?

Alvast bedankt!
Hier de schrijver van die post.

De ES6570 serie is in mijn ogen die €200,- zeker wel waard. De 100Hz PVA panelen van Samsung in de 6570 zijn beduidend beter dan de 50Hz panelen (panel lottery dus geen zekerheid op PVA / MVA) in de ES5700. Zoals je in het stuk tekst hebt kunnen lezen voegt zo'n 100Hz paneel (inclusies beeldinterpolatie) echt iets toe aan de bewegingsscherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 18:42

Sjeng_

BIERTJAH!?

Dimens schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:06:
[...]
De ES6570 serie is in mijn ogen die €200,- zeker wel waard. De 100Hz PVA panelen van Samsung in de 6570 zijn beduidend beter dan de 50Hz panelen (panel lottery dus geen zekerheid op PVA / MVA) in de ES5700. Zoals je in het stuk tekst hebt kunnen lezen voegt zo'n 100Hz paneel (inclusies beeldinterpolatie) echt iets toe aan de bewegingsscherpte.
Bedankt voor je reactie ;) Dan wordt het de 6570. De WiFi is dan mooi meegenomen, (en mocht ik ooit toch 3D willen kijken, dan kan dat.)

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Sjeng_ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor je reactie ;) Dan wordt het de 6570. De WiFi is dan mooi meegenomen, (en mocht ik ooit toch 3D willen kijken, dan kan dat.)
ik moet zeggen, het verschilt echt puur per film.
Alice en Transformers (deel 3) vond ik wel de moeite waard in 3d, maar Avengers en de Hobbit weer niet.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 30-04-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
blueface schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:23:
Voor de mensen bij wie de tv 's nachts aangaat om te updaten, is die functie niet gewoon uit te schakelen? Ik heb bij ondersteuning de optie software update, dan updaten in standby om bepaalde tijdstippen te selecteren en de optie helemaal uit te zetten. Ik heb een d8000, dus weet niet hoe dit bij de 6 serie van de es serie is. Sinds dien gaat de tv bij mij niet meer aan midden in de nacht en updated de epg gewoon als ik het toestel handmatig aanzet.
Bij de es6xxx serie precies hetzelfde. Updates uitzetten, probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Gedaan! Nu hopen dat t opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Helaas niet op mijn televisie. Waarschijnlijk ook niet op de televisie van mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb een 55es6100 en heb het net uitgeschakeld ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik wil de UE40EH6030 aanschaffen. Deze heeft helaas maar 2 HDMI ingangen. Nu wil ik gewoon een splitter (geen verdeler) gaan gebruiken zodat ik 1 poort kan gebruiken voor zowel mijn mediabox (UPC) als mijn mediaspeler. Dit omdat deze toch niet tegelijk gebruikt gaan worden. Wel zal dan de mediabox uitgeschakeld moeten worden voor ik de mediaspeler gebruik. Gaat dit werken? Of gaat dit conflicten opleveren en kan ik beter een verdeler gebruiken? Of gaat dit ook conflicten opleveren omdat beide apparaten altijd standby staan o.i.d ?

[ Voor 6% gewijzigd door coazter op 01-05-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Waar heb je die update gevonden?
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:23:
By the way, er is versie 1033 beschikbaar als update voor m'n es6340.

Weet er iemand waar ik die informatie kan vinden van wat die update inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Toml83 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:40:
Waar heb je die update gevonden?

[...]
Zie een post van mij een pagina terug... Gevonden via de ingebouwde update applicatie in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
apart.. was het niet een update voor de smart hub?
Ik heb zelf de es6100 maar geen bericht van een update gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Je moet hem ook handmatig updaten via t menu, en dan de onderste optie uit het hoofdmenu. De lijst die je dan krijgt staat iets met "update" tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
coazter schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:01:
Ik wil de UE40EH6030 aanschaffen. Deze heeft helaas maar 2 HDMI ingangen. Nu wil ik gewoon een splitter (geen verdeler) gaan gebruiken zodat ik 1 poort kan gebruiken voor zowel mijn mediabox (UPC) als mijn mediaspeler. Dit omdat deze toch niet tegelijk gebruikt gaan worden. Wel zal dan de mediabox uitgeschakeld moeten worden voor ik de mediaspeler gebruik. Gaat dit werken? Of gaat dit conflicten opleveren en kan ik beter een verdeler gebruiken? Of gaat dit ook conflicten opleveren omdat beide apparaten altijd standby staan o.i.d ?
Wat jij nodig hebt is een HDMI schakelaar. König heeft er een voor 3 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ue46es8000 tv is aangesloten op het netwerk via wifi. Vorige week kreeg ik ineens problemen bij het bekijken van een 720p.bluray.x264-shortbrehd serie. Om de 1a 2 minuten begon de tv te laden.
Ik vermoed dat dit te maken had met het ondertussen bekijken van een Youtube filmpje op de pc.
Ik heb net getest om tijdens het bekijken van een youtube filmpje de serie te bekijken en vandaag geeft dit geen problemen.
Verder heb ik vandaag nog eens geprobeerd om de netwerkkabel rechtstreeks aan te sluiten op de tv, hierbij heb ik constant het probleem van laden. Ik heb telenet basic: downloadsnelheid 30 Mbps en uploadsnelheid 2,50 Mbps. en maak gebruik van de Wireless modem 3.0. Hoe komt het dat ik met kabel wel problemen heb van bufferen/laden en wireless niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:57:
Mijn ue46es8000 tv is aangesloten op het netwerk via wifi. Vorige week kreeg ik ineens problemen bij het bekijken van een 720p.bluray.x264-shortbrehd serie. Om de 1a 2 minuten begon de tv te laden.
Ik vermoed dat dit te maken had met het ondertussen bekijken van een Youtube filmpje op de pc.
Ik heb net getest om tijdens het bekijken van een youtube filmpje de serie te bekijken en vandaag geeft dit geen problemen.
Verder heb ik vandaag nog eens geprobeerd om de netwerkkabel rechtstreeks aan te sluiten op de tv, hierbij heb ik constant het probleem van laden. Ik heb telenet basic: downloadsnelheid 30 Mbps en uploadsnelheid 2,50 Mbps. en maak gebruik van de Wireless modem 3.0. Hoe komt het dat ik met kabel wel problemen heb van bufferen/laden en wireless niet?
Ben je de serie aan het streamen of heb je deze al gedownload? Als het dat laatste is, dan vermoed ik niet dat het iets te maken heeft met Youtube en dus je verbinding met internet.

Mocht het nog een keer voorkomen, dan kun je misschien een fotootje maken. Ik heb namelijk nooit gezien dat tijdens het kijken van een film de televisie begon te "laden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
TFDev schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:05:
Je moet hem ook handmatig updaten via t menu, en dan de onderste optie uit het hoofdmenu. De lijst die je dan krijgt staat iets met "update" tussen.
Inderdaad, zo kan je hem vinden. :)
Bij mij was ie na het drukken op de knop "installeer nu" binnen de seconde klaar met installeren. Was dat bij jullie ook zo? Ik vind dat wel erg snel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:57:
Al een andere kabel geprobeerd?

Je down- en uploadsnelheid staan trouwens buiten de snelheid in jouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:32:
[...]

Ben je de serie aan het streamen of heb je deze al gedownload? Als het dat laatste is, dan vermoed ik niet dat het iets te maken heeft met Youtube en dus je verbinding met internet.

Mocht het nog een keer voorkomen, dan kun je misschien een fotootje maken. Ik heb namelijk nooit gezien dat tijdens het kijken van een film de televisie begon te "laden".
Serie was volledig gedownload en stond op de pc, bekijken doe ik via Plex app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:43:
[...]

Zie een post van mij een pagina terug... Gevonden via de ingebouwde update applicatie in de tv.
Inderdaad gewoon de tv zelf updaten via online.
Maar wat zou die update inhouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Is mij ook gelukt via de online functie.
Wel vreemd dat er niks op de samsung site staat....
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:54:
[...]

Inderdaad gewoon de tv zelf updaten via online.
Maar wat zou die update inhouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Gedverdulleme. Heb ik vanmiddag een 46es6570 gehaald, stikt dat ding van de backlightbleeding. Wat is wijsheid tegenwoordig? Terug naar de winkel, of een paneelvervangafspraak maken met samsung?

Een jaar of 2 geleden precies hetzelfde met de 55c6000 in de woonkamer. Na een nieuw paneel is het bijna helemaal verdwenen.

[ Voor 24% gewijzigd door TFDev op 01-05-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Terug en ruilen voor een Sony... Bij Samsung is excessive bleeding een beetje de norm geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ja, dat is eigenlijk geen optie, ik wil de samsung graag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
TFDev schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:02:
Ja, dat is eigenlijk geen optie, ik wil de samsung graag houden.
Bij mij heeft het verlagen van de achtergrondverlichting in de standaard mode gewerkt.
Voorheen stond ie op movie (16) en bij donkere scenes veel 'opzichtige' bleeding.
Nu standaard (9) en bij donker (4) zie ik er niks van terug. Zelfs niet met zappen naar ander kanaal.

heb trouwens een es6100..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ik heb de tv net gisteravond aan de muur gedrukt, en even snel een paar instellingen van iemand op kieskeurig overgenomen (ik weet het, lang niet goed, maar beter dan af-fabriek) En het schiet me nu wel te binnen dat de achtergrondverlichting op 15/16 ofzo staat ja. Ik ga dat eerst maar eens proberen dan!

Het viel me iig vooral op met de laadschermen bij motorstorm apocalyps op de ps3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:16
achtergrond op 15/16 is erg hoog, kan me niet voorstellen dat dat lekker kijkt. Gebruik zelf 5 voor avond, 7-10 voor overdag in standard mode. Alles boven de 13 wordt overdadig en onrealistisch. Movie is een ander verhaal, daar is hij minder fel en moet je de backlight hoger zetten dan gewenst. Werkt eigenlijk alleen lekker als het donker is, voor overdag en normaal TV gebruik is Standard veel prettiger (plus je hebt micro dimming).

Probeer je TV zo in te stellen dat je zo weinig mogelijk backlight nodig hebt, veel prettiger en realistischer beeld.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb 's avonds ook de tv op 5... maar dat is in de zomer een beetje onhandig ;) overdag moet ik hem helaas op 20 hebben vanwege de reflectie (maar dan valt de bleeding ook niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:26:
[...]

Van de week waren er advertenties waar gewoon boven de 325€ geboden werd (wel in gesealde doos uiteraard)
Misschien mosterd na de maaltijd,maar een galaxy tab 10 kost nu 253 .Dit is inclusief 50 euro cashback van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:56
Lijkt me wel een beetje ja...

[ Voor 73% gewijzigd door barrymossel op 03-05-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:42
Na een telefoon reset wil ik de samsung Remote weer installeren. Maar deze is nergens in de google play store meer te vinden. Weet iemand raad?

https://play.google.com/store/search?q=samsung+remote

Deze zou misschien ook wel werken, maar die is niet officieel van samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
goededag

sinds een paar dagen kan ik geen srt ondertitels terug vinden als ik een film afspeel of vanaf mn galaxy tab stream naar mn tv

ik heb een reset uitgevoerd van de smarthub en de tv zelf ( volledige reset was dat )
de bestanden die ik afspeel kloppen allemaal bijv: film.avi film.srt
daar kan het niet aan liggen als ik de film afspeel op mn galaxy tab 2
dan zie ik wel de ondertitels te voorschijn komen op de videospeler
de ondertitels optie staan ook gewoon aan op de tv
kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een éénvoudige manier om teletekst te verlaten ipv 4x op de teletekst knop te moten drukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
Werkt de Exit-knop daar niet in?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, nee dan keer je wel terug naar TV beeld maar teletekst blijft aktief, als je een kanaal up of down wilt dan ga je een teletekst pagina up of down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou willen weten of ik de Samsung ES6800 met code kan beveiligen.
Dit zodat de kinderen overdag geen televisie kunnen kijken, enkel in het weekend als wij de code ingeven.

Is dit mogelijk of helemaal niet?
Had al wel "kinderslot" zien staan bij instellingen, maar daar ben ik niets mee, denk ik.
Pagina: 1 ... 42 ... 62 Laatste