Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09
3CPO schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:53:
[...]

De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om dit voor elkaar te krijgen., let op: de TV moet geschikt zijn en moet beschikken over een netwerk aansluiting (draadloos zou ook moeten werken).

1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)
2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.
3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.
4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):
Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).
5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:
Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.

Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.

Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.
Link

Ik heb het wel aangepast (omdat het kan!) en hij staat nu op Benelux. Echter heb ik (vooralsnog) KPN en heb dus niet kunnen testen met CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:07:
[...]

Eigenlijk vanaf 42" al. Gezien plasma een betere kwaliteit voor een lagere prijsbiedt.
[...]

Wel meer dan dat. Maar dat kost je ook nog eens ontzettend veel geld. Kun je beter een bedrijf een ISF kalibratie laten uitvoeren.
Dus de panasonic zou dan de betere keus zijn begrijp ik? En als ik dat hierboven lees lijkt het calibreren dus ook echt een vak apart te zijn bij de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:12:
[...]

Dus de panasonic zou dan de betere keus zijn begrijp ik? En als ik dat hierboven lees lijkt het calibreren dus ook echt een vak apart te zijn bij de Samsung.
Ik zou zeggen van wel ja. Al zou ik je eerder aan te raden om wat geld te besparen en voor de ST50 van Panasonic te gaan. De GT50 is qua beeldkwaliteit niet heel veel beter en in mijn ogen dat verschil in prijs waard.
Het verhaal over kalibreren is op elke televisie een vak apart. Wil je echt een goed gekalibreerde televisie hebben, dan zit je sowieso vast aan de apparatuur hiervoor. Die apparatuur kosten honderden euro's en voor eenmalig kalibreren is dat het uiteraard niet waard. Als je dus een professioneel gekalibreerde televisie wil hebben, zou je daarvoor een bedrijf kunnen inschakelen wat dat doet. Kost je eenmalig vaak rond de €100,- om te doen en dan heb je het beeld zo echt als mogelijk.

Je kunt het als amateur zonder die apparatuur ook doen. Je krijgt dan uiteraard niet de kwaliteit als een professioneel gekalibreerde televisie maar wel een beter beeld dan hoe deze uit de doos komt. Hiervoor kun je een Blu-Ray speler en een speciale Blu-Ray voor gebruiken zoals Disney World of Wonder welke vrij gebruikersvriendelijk en goed schijnt te zijn. Kost eenmalig wel wat geld maar het voordeel hiervan is dat je het op meerdere televisies (kennisen/familie) kan uitvoeren. En als je een plasma televisie hebt, kun je het elk jaar weer uitvoeren. Een klein nadeel van plasma is dat de kwaliteit langzaam degradeert. Na een jaar goed televisie kijken, is de kalibratie niet meer geheel zoals het hoort te zijn.

Maar wat ik jou zou aanraden is een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies te openen. Daarmee blijft dit topic schoon voor Samsung zoals het hoort en bevuilen we het niet met praat over andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:40:
[...]

Link

Ik heb het wel aangepast (omdat het kan!) en hij staat nu op Benelux. Echter heb ik (vooralsnog) KPN en heb dus niet kunnen testen met CI+.
Het kan ook wel. Ik heb ook bij een internetwinkel een Europees model gekocht. De HD zenders worden dan vanaf kanaal (preset) 900 weer gegeven. Dus 901 is Nederland 1 in HD enz.
Ik had een keer een probleem met mijn tv en toen de monteur van Samsung kwam en de tv weer werkend had gekregen heeft hij mijn tv aangepast in het Nederlandse model. Dit kan hij heel simpel doen met een speciale afstandsbediening, waarmee hij in het menu komt van de tv, waar je normalerwijs zelf niet in kan komen. Nu staan de HD zenders gewoon vanaf 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt de conclusie dat de 8000 serie momenteel de beste LED tv is?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:28:
Klopt de conclusie dat de 8000 serie momenteel de beste LED tv is?
Ligt eraan naar welke review je kijkt. Ik vind zelf de Sony HX850 de beste LCD (niet LED) televisie van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dimens schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:12:
[...]

Ligt eraan naar welke review je kijkt. Ik vind zelf de Sony HX850 de beste LCD (niet LED) televisie van het moment.
De HX850 is gewoon een "LED" hoor. Er bestaan helemaal geen LED tv's dat is echt een marketing term.. aangezien grote OLED schermen nog steeds niet beschikbaar zijn hier...
Er zijn maar 2 soorten LCD tv's 1; CCFL backlit 2; LED backlit (edge/full).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een 'probleempje' met m'n Samsung 6900; als ik mijn HTPC erop aansluit via HDMI (gewoon Core i3 interne GPU) dan krijg ik geen beeld bij de BIOS (of EFI is dat tegenwoordig) en het opstarten. Maar als Windows is opgestart dan heb ik wel gewoon beeld. Beetje lastig Windows installeren en BIOS tweaken zo. Als ik de HTPC aansluit op een gewone DVI-monitor heb ik wel altijd beeld 8)7

Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Blaze85 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:44:
Ik heb een 'probleempje' met m'n Samsung 6900; als ik mijn HTPC erop aansluit via HDMI (gewoon Core i3 interne GPU) dan krijg ik geen beeld bij de BIOS (of EFI is dat tegenwoordig) en het opstarten. Maar als Windows is opgestart dan heb ik wel gewoon beeld. Beetje lastig Windows installeren en BIOS tweaken zo. Als ik de HTPC aansluit op een gewone DVI-monitor heb ik wel altijd beeld 8)7

Hoe is dit op te lossen?
Dan doe je de installatie/bios toch even met een monitor eraan? ik neem aan dat je dat eenmalig wilt doen, en vervolgens gewoon als htpc in gebruik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
pianoman schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:47:
[...]

Dan doe je de installatie/bios toch even met een monitor eraan? ik neem aan dat je dat eenmalig wilt doen, en vervolgens gewoon als htpc in gebruik nemen.
Uiteraard, maar af en toe in de BIOS kijken is ook wel leuk, bovendien wil ik gewoon zien dat de pc opstart. Heel vreemd dat de tv dit gewoon niet laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blaze85 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:52:
[...]

Uiteraard, maar af en toe in de BIOS kijken is ook wel leuk, bovendien wil ik gewoon zien dat de pc opstart. Heel vreemd dat de tv dit gewoon niet laat zien.
De BIOS/EFI ondersteund niet alles voordat het OS opgestart wordt, dus dat zou een reden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
ArcticWolf schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:39:
[...]

De HX850 is gewoon een "LED" hoor. Er bestaan helemaal geen LED tv's dat is echt een marketing term.. aangezien grote OLED schermen nog steeds niet beschikbaar zijn hier...
Er zijn maar 2 soorten LCD tv's 1; CCFL backlit 2; LED backlit (edge/full).
Ik weet het. Maar ik vind het altijd wel netjes om LCD te zeggen omdat het uiteindelijk nog steeds LCD is. We zeggen ook niet CCFL. Tevens kan het misverstanden voorkomen voor mensen die denken dat het wel echt LED is. Ik vind het een foute marketing net zoals die onmogelijke Hz cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Blaze85 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:52:
[...]

Je zou nog een goedkope amd gpu kunnen proberen. ik heb een 6450, en die laat op zowel de hdmi als de dvi poort alles zien inc. bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 08:07
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem.
Sinds juni trotse eigenaar van de UE46ES8000.. in December omgeruild door BCC door kapotte scherm..

Nu is er weer iets aan de hand en ik weet niet wat...
Had beeld altijd op Dynamic staan maar toen ik hem op Movie heb gezet en hem wilde calibreren viel me een bruine gloed aan de linkerkant op.... Ik ben niet echt een AV held en Dynamic is altijd een beetje wittig dus viel het nooit echt op...

ik schrok me een hoedje. TV reset en sw update helpt niet.. het blijft donker aan de linkerkant..
Wat kan dit zijn?

Ik heb ff een soort testbeeld geopend (patern) om het te verduidelijken

Afbeeldingslocatie: http://www.ilank.nl/samsung/samsung.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Lijkt me een defect backlight.

Heb je al geprobeerd Motion Plus aan en uit te zetten? Als hij dan opeens wel werkt zit het in de aansturing, anders hardwarematig, en wordt het wéér een nieuw paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
What?
Ik heb de stroom eruit gehaald en er weer ering gedaan en nu zie ik niks meer... behalve dit

Afbeeldingslocatie: http://www.ilank.nl/samsung/samsungs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
En bij tv uit en aan weer beeld zoals boven met vlek.... en na een tijdje (5 min.) wordt ie weer wit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Is je voedingspunt/stekkerdoos wel goed...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
ArcticWolf schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:27:
Is je voedingspunt/stekkerdoos wel goed...?
Ja, heb m op diverse stekkers geprobeerd, geen soelaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41
Contact opnemen met BCC, gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
Heb samsung support gebeld, is dat ook goed?
Ze gaan een afspraak maken om te kijken, of had ik beter BCC kunnen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
BaComania schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:09:
Heb samsung support gebeld, is dat ook goed?
Ze gaan een afspraak maken om te kijken, of had ik beter BCC kunnen bellen
Je hebt een afspraak met BCC en niet met Samsung. Je had beter met BCC contact kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
Ok Thanx, ben ik nu te laat denk ik, maar de reparatiedienst gaat nu kijken wat ze gaan doen.. Moet ik alsnog BCC inlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 13:03
barrymossel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:40:
[...]

Link

Iemand deze aanpassing al gedaan, en CI+ (Ziggo) succesvol kunnen testen?
Scheelt namelijk bijna €250 wanneer ik een NON Ziggo model aanschaf...

(Zo ja: op welk model?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
pianoman schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Je zou nog een goedkope amd gpu kunnen proberen. ik heb een 6450, en die laat op zowel de hdmi als de dvi poort alles zien inc. bios
Ik had 'm ook geprobeerd op de pc met Nvidia gpu en hdmi, precies hetzelfde effect :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
hmm dat is gek.... Al een andere kabel geprobeerd. Klinkt gek, maar misschien is er iets mis met je kabel en gaat er bij de handshake iets fout of zo? Ik heb al diverse pc's aan mijn 6530 gehad via HDMI, en het werkt altijd meteen en vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:21
Even een korte vraag.. Onlangs mijn beeldinstelling van de ES6100 gewijzigd van movie naar standaard.. Ziet er prima uit. Alleen als er veel wit in beeld komt, heeft dat nogal een felle werking. Met welke eigenschap/setting kun je dat omlaag brengen? (backlight 6; contrast 95; brightness 45; sharpness 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
je contrast staat naar mijn smaak wat aan de hoge kant. Ik heb zelf contrast op 65, backlight op 8 en brightness op 66, standard mode. misschien dus wat sleutelen aan je contrast. Dit zou gelijk betekenen dat je zwart wat minder wordt, maar daar heb ik heb eerlijk gezegd geen last van bij mijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Het contrast iets verlaagd (10 punten), backlight omhoog (3 punten).
Nu zie ik alleen bij voetbalwedstrijden om de zoveel minuten een kleine hapering in het beeld..
Komt dat door de sharpness (heb het nu naar 0 gezet)? Ik heb dit op geen enkel ander kanaal.. Of zou het komen door de kwaliteit van de uitzending..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Is het trouwens mogelijk om een USB (stick) in het modem te doen en deze te laten communiceren met de TV/bluray? Modem is van ziggo, en op usb stick nog geen allshare geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Die haperingen kunnen haast niet door je beeldinstellingen komen, dat zal met de uitzending te maken hebben.

Dat van die usb stick is helemaal afhankelijk van je modem. Als je modem DLNA ondersteunt op die usb poort, dan kan het.

Allshare is trouwens niet heel veel meer dan een DLNA server, er zijn ook andere smaken te krijgen. Ik heb gewoon op mijn pc een andere DLNA server geïnstalleerd (Seviio) en de TV herkent en speelt alles af wat er op mijn pc staat. Als je modem DLNA ondersteunt, dan hoef je verder niets te installeren. Als je modem het niet ondersteunt, en je vindt het onhandig op de pc kun je altijd nog een NAS kopen die het ondersteunt.

• Toml83
@ pianoman

thnx voor je antwoorden..
Nu heb ik de laatste tijd wat raars.. HDMI kabel van de action (kassa best getest) tussen mijn tv en de versterker (ARC).. Geluid op dolby digital 5.1. Om de zoveel tijd gebeurt sporadisch dat het 5.1 signaal niet goed ontvangen kan worden, hele tijd haperingen... Schakel ik dan naar dolby digital 2.0 alles weer goed.. Ligt dat aan de HDMI kabel of ontvangst digitale signaal (programma)?

Tevens valt mij op dat de action hdmi niet helemaal vast in de HDMI poort zit, en die van Delock (ietwat duurdere) wel.. Of maakt dat niet verder uit?

Verwijderd

Aktie in Oostenrijk heb je een Tv uit de ES7000 serie en heb je hem gekocht tussen 01-11-2012 en 31-01-2013, dan kun je bij Samsung OOSTENRIJK een GRATIS Evo kit bekomen.

Volgen er meer landen ???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 09:15 . Reden: Vergist in land was NIET Duitsland maar OOSTENRIJK. ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:11:
Aktie in Duitsland heb je een Tv uit de ES7000 serie en heb je hem gekocht tussen 01-11-2012 en 31-01-2013, dan kun je bij Samsung DUITSLAND een GRATIS Evo kit bekomen.

Volgen er meer landen ???
Ik kan nergens iets vinden op de duitse samsung website. Ik heb die van mij gekocht in duitse webshop van redcoon. Zou je me aub link of informatie van de actie kunnen geven? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps ik heb me vergist is Oostenrijk.
http://www.samsung.com/at...eyvisual2_evokit_20121105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23
Vanaf wanneer zijn de 2013 modellen te bestellen.

Ik wel wel graag de nieuwe f8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:49
feddesman schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:21:
Vanaf wanneer zijn de 2013 modellen te bestellen.

Ik wel wel graag de nieuwe f8000
Wat ik heb gelezen, eind maart begin april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
M0otje schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:26:
[...]

Wat ik heb gelezen, eind maart begin april.
Ok dat is mooi!Dat duurt gelukkig niet al te lang.Ik neem aan dat de prijzen dan ook pas bekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
Wat ik begreep zullen de prijzen gelijk zijn aan de ES8000... 2200,- voor een 46"

Weet iemand ook wanneer de Evolution Kit beschikbaar is en hoeveel die gaan kosten? voor de ES8000 ?
Ik las ergens tussen de 200 Euro en de 500 Euro... 200,00 is te doen maar om 500 te betalen?

Ilan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:21
BaComania schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:21:
Wat ik begreep zullen de prijzen gelijk zijn aan de ES8000... 2200,- voor een 46"

Weet iemand ook wanneer de Evolution Kit beschikbaar is en hoeveel die gaan kosten? voor de ES8000 ?
Ik las ergens tussen de 200 Euro en de 500 Euro... 200,00 is te doen maar om 500 te betalen?

Ilan
Tja ik hoop eerder dat de prijzen van de (in mijn geval) 55es7000 wat omlaag gaan :) En ik denk dat zo'n evolutionkit wel echt een uitkomst kan zijn. Maar dan zou ik er na een paar jaar 1 kopen
"Samsung expects Evolution Kits to be used annually for up to 4 years, meaning a 2012 Samsung Smart TV would be able to take advantage of 2013, 2014, 2015, and 2016 Evolution Kit models."

Al blijft €500.- dan erg veel als dat de prijs wordt :o Misschien komt er een leuke 2de hands markt voor evolutionkits

Hier wordt gesproken over een prijs tussen de $200 en $300 8)

[ Voor 23% gewijzigd door djeck op 15-02-2013 12:53 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Tweakers,

Wat zou ik doen de es8000 of de es7000 ? scheelt wel 400 euro :)

Ik kan niet echt direct vinden waarom de 8000 beter zou zijn :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil in beeld in minimaal tussen deze twee, heb ze naast elkaar gezien in de winkel,met de gelijke beelden.
Wij kozen voor de 8000 door zijn prachtige voet.
Je moet trouwens een kleiner verschil in prijs kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Blaze85 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:44:

Hoe is dit op te lossen?
pianoman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:44:
hmm dat is gek.... Al een andere kabel geprobeerd. Klinkt gek, maar misschien is er iets mis met je kabel en gaat er bij de handshake iets fout of zo? Ik heb al diverse pc's aan mijn 6530 gehad via HDMI, en het werkt altijd meteen en vlekkeloos.
Probleem leek zich vanzelf op te lossen, de HTPC geeft nu wel direct beeld.
Dat ik geen beeld kreeg bij de normale pc was waarschijnlijk omdat er twee schermen aangesloten waren waardoor ik geen beeld van het opstarten had omdat hij dan maar naar 1 scherm informatie stuurt :')

Ik had overigens wel een beetje last van screen tearing met het afspelen van mkv's via m'n Core i3 interne gpu HTPC, hoe is dit aan te passen?

[ Voor 5% gewijzigd door Blaze85 op 15-02-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:14
Wil je het gewoon hebben om te hebben of heb je ook nog een reden, die Kit? Ik zou niet weten waarom je zoveel geld zou willen uitgeven? Toch niet voor die apps van Samsung?

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 15-02-2013 22:38 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Blaze85 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:38:
[...]

[...]

Dat ik geen beeld kreeg bij de normale pc was waarschijnlijk omdat er twee schermen aangesloten waren waardoor ik geen beeld van het opstarten had omdat hij dan maar naar 1 scherm informatie stuurt :')

Ik had overigens wel een beetje last van screen tearing met het afspelen van mkv's via m'n Core i3 interne gpu HTPC, hoe is dit aan te passen?
Wat voor codec gebruik je? Ondersteunt die hardware decoding? Ik weet ook niet in hoeverre die core i3 dat ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Blaze85 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:38:
[...]

[...]

Met welk programma speel je films af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:24:
Het verschil in beeld in minimaal tussen deze twee, heb ze naast elkaar gezien in de winkel,met de gelijke beelden.
Bij redcoon voor 1650 euro de es8000 voor 1999

snap nog steeds niet dat zij zo goedkoop zijn, rest van de sites allemaal boven de 2000

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redcoon zal een Europese zijn de andere een NLmodel.
Weet ook wel NLmodellen voor 1600 euro (46") te koop
http://www.plasmavisie.nl

Is geen dealer dus geen gebruik van Cashback aktie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung UE46ES7000S en de Matantz 1603 maar ik krijg de ARC functie niet aan de praat.

Heeft iemand ervaring met het instellen tussen deze twee soorten?

Als ik naar de Anynet+ ga zie ik geen apparaten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de HDMI kabel op de juist HDMI poort zitten ?
Er is maar 1 HDMI/ARC poort op de 7000/8000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik weet even niet zo goed wat ik met m'n TV aan moet. Ik heb me al een tijdje zitten ergeren aan de clouding in mijn toestel. Ik heb ergere exemplaren gezien, maar de plaatsen van de plekken zijn behoorlijk irritant. De onderste twee vallen doorgaans precies in de zwarte balk bij films. Verder ben ik wel tevreden over de TV.

Met de Standaardmode is de clouding wel ietsje minder dan in Moviemode. Omdat de workaround voor dat verschrikkelijke CE-dimming lijkt te werken is dit nu de beste optie. Maar helemaal weg gaat het niet. Onderstaand plaatje heb ik met m'n telefoon gemaakt, maar benadert aardig hoe het er uitziet bij een donker scherm. De bleeding van de backlights is in real-life minder en wat mij betreft acceptabel, maar die drie vlekken zijn irritant.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/21dip35.jpg

Ik hoor verschillende verhalen over de service van Samsung. Bosmonster heeft een nieuw paneel gekregen, maar volgens anderen wordt verteld dat het binnen de specs valt. Ik heb ze een mail gestuurd met bovenstaande foto erbij. Eens zien wat ze ervan vinden.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Ik zie weinig clouding hoor, wat aan de zijkanten zit is voornamelijk backlight bleeding.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
die van mij is idd een stuk erger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:24:
Hi,

Wij zagen hier de voet van de ES8000 niet graag, daarom dat we net de ES7000 gekocht hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Ik zet het plaatje ook even hier neer omdat ik benieuwd ben naar jullie mening. Het scherm is inderdaad niet volledig bewolkt, maar wat me met name irriteert is het tweetal witte pitten onderaan. Zoals gezegd is de bleeding aan de zijkanten geen issue. :)

Het is trouwens een stuk duidelijker zichtbaar als je het plaatje even aanklikt om te vergroten

[ Voor 22% gewijzigd door Positron op 16-02-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Afbeeldingslocatie: http://dagaanbieding.mediamarkt.nl/5/dagaanbieding.php

Zou dit werken op de TV? Een standaard draadloos USB toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs het goed is wel heb er hier een standaard Logitech aan hangen via bluetooth USB

Afbeeldingslocatie: https://www.plasmavisie.nl/uploads/photos/plasmavisielogitech.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

chronoz schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:07:
[afbeelding]

Zou dit werken op de TV? Een standaard draadloos USB toetsenbord?
Werkt waarschijnlijk zonder problemen, maar bijvoorbeeld de Youtube-app ondersteunt geen toetsenbord, ook geen speciaal Samsung-toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn er meer App's die geen toetsenboard ondersteuningen bieden of maar half zoals b.v. Funda waar je toch steeds even terug naar de AB moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Dimens schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:57:
[...]

Met welk programma speel je films af?
pianoman schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:35:
[...]

Wat voor codec gebruik je? Ondersteunt die hardware decoding? Ik weet ook niet in hoeverre die core i3 dat ondersteunt...
Gewoon via m'n Core i3 Windows 7 HTPC; via Media player classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:55:
Heb je de HDMI kabel op de juist HDMI poort zitten ?
Er is maar 1 HDMI/ARC poort op de 7000/8000 serie.
Ja ik heb de HDMI kabel in poort 2 zitten. Dat is volgens mij de HDMI/ARC poort. En ook heb ik de HDMI 1.4 gebruikt.

Moet ik nog iets instellen op de TV zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou voldoende moeten zijnom Anynet+ aan te zetten op je TV en hem dan laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaag ging plots mijn tv(46es6800) uit, vervolgens zie ik alleen maar de rode led lichtje rechts onder de tv knipperen.. Een Google zoek actie gaf aan dat waarschijnlijk de voeding defect is :/

Nu wou ik samsung bellen, wat blijkt de lijn staat op zaterdag tot 16:00 open..
Heeft iemand wellicht een tip om samsung zsm te bereiken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

firmware update 2004.1 :

Fixes:
- Picture Noise on specific channels / beeldruis op specifieke kanalen
- Stream made by BBY is distorted while playing / videostream gemaakt door de BBY verstoord tijdens
afspelen

elk usb keyboard/muis werkt. het probleem is alleen dat het niet werkt met youtube en andere smarthub progs dus waardeloos. enige wat werkt is een android telefoon met smartview of de touch
afstandbediening ( niet dat grijze ding dus)

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Blaze85 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:46:
[...]

[...]

Als ik even snel google, zie ik dat mensen het oplossen door vsync uit te zetten (ik weet niet waar, ik vermoed in de gpu driver) of door een simpele ati of nvidea kaart te gebruiken. Die laatste optie hoeft niet meer dan 3 tientjes te kosten, en ontlast je systeem behoorlijk tijdens het afspelen van video. Daar zou ik voor gaan. (heb ik in mijn eigen htpc ook, gewoon de goedkoopste silent radeon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

wat een onzin
pianoman schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:11:
[...]

Als ik even snel google, zie ik dat mensen het oplossen door vsync uit te zetten (ik weet niet waar, ik vermoed in de gpu driver) of door een simpele ati of nvidea kaart te gebruiken. Die laatste optie hoeft niet meer dan 3 tientjes te kosten, en ontlast je systeem behoorlijk tijdens het afspelen van video. Daar zou ik voor gaan. (heb ik in mijn eigen htpc ook, gewoon de goedkoopste silent radeon)
wat een onzin.. wat heeft v-sync te maken met het afspelen van video ? zowiezo gebruikt het de video-overlay die standaard je beeldfrequentie bijhoud (60fps dus in dit geval) en is niet aan v-sync onderhevig.
bovendien doet v-sync uitzetten het gevolg hebben dat je videokaart meer beeldframes gaat verwerken dan nodig is en dus onnodig belast word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
beyazz06 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:34:
Vandaag ging plots mijn tv(46es6800) uit, vervolgens zie ik alleen maar de rode led lichtje rechts onder de tv knipperen.. Een Google zoek actie gaf aan dat waarschijnlijk de voeding defect is :/

Waarschijnlijk een defecte elco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

beyazz06 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:34:

bellen met de helpdesk van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Blaze85 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:46:
[...]

[...]

hardware decoding uitzetten voor video in de intel driver.. 1080p trekt ie net aan maar niet fantastisch. beter zoals pianoman zegt een 30 euro kaartje dr in proppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
JoJo_nl schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:40:
wat een onzin
[...]

wat een onzin.. wat heeft v-sync te maken met het afspelen van video ? zowiezo gebruikt het de video-overlay die standaard je beeldfrequentie bijhoud (60fps dus in dit geval) en is niet aan v-sync onderhevig.
bovendien doet v-sync uitzetten het gevolg hebben dat je videokaart meer beeldframes gaat verwerken dan nodig is en dus onnodig belast word.
Ik vertel alleen maar wat andere mensen als oplossing hebben gevonden voor hetzelfde probleem. Ik kan het niet testen, omdat ik een heel andere setup heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

pianoman schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Ik vertel alleen maar wat andere mensen als oplossing hebben gevonden voor hetzelfde probleem. Ik kan het niet testen, omdat ik een heel andere setup heb
zo leer ik ook elke dag weer dingen die ik niet wist. samen komen we er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Kan je trouwens met de es8000 met de pvr functie opnemen en iets anders tegelijk digitaal kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04-2018
feddesman schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:33:
Kan je trouwens met de es8000 met de pvr functie opnemen en iets anders tegelijk digitaal kijken?
nope singel tuner........ dus opnemen en kijken......... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via Sat kijkt kun je wel meerdere zenders opnemen, MAAR die moeten dan wel allemaal op dezelfde transponder zitten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:19:
Als je via Sat kijkt kun je wel meerdere zenders opnemen, MAAR die moeten dan wel allemaal op dezelfde transponder zitten !
Helaas,bij ons blijft het via de kabel.
Het is zeker wel mogelijk om digitaal op te nemen en analoog te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:17
Heeft iemand ervaring met de cashback acties van Samsung? Hoe lang duurt het ongeveer voordat het geld op je rekening wordt gestort na het inzenden van de formulieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 tot 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
Stomme vraag, maar kun je bij de ES5700 instellen dat hij bij het zappen programma informatie weergeeft? Nu geeft hij alleen aan welke zender het is en niet welk programma. Dat is lichtelijk irritant.

Ik kon het niet vinden in de instellingen van de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Requiem19 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:07:
Stomme vraag, maar kun je bij de ES5700 instellen dat hij bij het zappen programma informatie weergeeft? Nu geeft hij alleen aan welke zender het is en niet welk programma. Dat is lichtelijk irritant.

Ik kon het niet vinden in de instellingen van de tv...
Door op de Info-knop van je AB te klikken. Moet je wel elke keer erop drukken maar een andere manier is er niet. Of gebruik gewoon de EPG i.p.v. zappen. Dat gaat een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 20:12
Positron schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:18:
[...]

Werkt waarschijnlijk zonder problemen, maar bijvoorbeeld de Youtube-app ondersteunt geen toetsenbord, ook geen speciaal Samsung-toetsenbord.
Verschrikkelijk irritant dit. Die hele app is op die manier gewoon onbruikbaar. Is er ook niks bekend over of dit eventueel nog ondersteund gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
Is het mogelijk om de lichtgevende samsung (logo) uit de zetten.Heb de es7000 versie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan via het menu en heet Lichteffectzie pag 288 van de handleiding
http://downloadcenter.sam...51967/17_EPDVBEUE_DUT.pdf

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
feddesman schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:00:
[...]

Helaas,bij ons blijft het via de kabel.
Het is zeker wel mogelijk om digitaal op te nemen en analoog te kijken?
Nee hoor, dat is niet mogelijk. Als je aan het opnemen bent en je druk op je AB krijg je al een scherm of je de opname wilt stoppen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hacula schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:20:
[...]

Verschrikkelijk irritant dit. Die hele app is op die manier gewoon onbruikbaar. Is er ook niks bekend over of dit eventueel nog ondersteund gaat worden?
Ja, dat is vrij lang bekend. Dat wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Hacula schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:20:
[...]

Probeer eens de YouTube Remote app voor je smartphone. Erg handig vind ik zelf. Je kunt dan via je mobiel zoeken naar video's en playlists aanmaken. Dit maakt de YouTube app op je TV veel beter bruikbaar. Je moet je telefoon dan wel eerst even koppelen aan de YouTube app op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
'Youtube Remote app' blijft bij mij(es6800) geregeld hangen, 'Twonky Beam' (android)werkt veel beter voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dimens schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:43:
[...]

Waarschijnlijk een defecte elco.
Heb ik inderdaad op een andere fora ook gelezen, echter betrefde dat een oud model.. Volgens mij ben ik de eerste bij deze serie..

Inmiddels gisteren met Samsung kunnen bellen, de "chat" op hun website werkt overigens voor geen meter.. Heb 10 min. aan de lijn gezeten, moet eerst een firmware update geven om de software matige gedeelte toch maar uit te sluiten. Want mocht dit toch aan de software liggen, berekenen zij kosten voor de monteur :/ Lekker scheef dus.

In het weekend ging de tv overigens na enige tijd zonder stroom te zitten weer aan. Zondag en maandag ging het dan ook niet mis, echter vandaag weer raak. Ik gaat zodalijk dan maar de firmware update uitvoeren en een afspraak inplannen :9
JoJo_nl schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:45:
[...]

bellen met de helpdesk van samsung
Lezen is ook een kunst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand eigenlijk FW 2004.1 al via de online optie binnen kunnen halen op zijn es7000/8000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Heeft iemand de ipad/iphone remote app werkend met een tv die via een netwerk kabel verbonden is met internet ?
Bij mij weigert elke tablet/iphone, tenzij ik de TV op wifi zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

TranceDJ schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:10:
Heeft iemand ervaring met de cashback acties van Samsung? Hoe lang duurt het ongeveer voordat het geld op je rekening wordt gestort na het inzenden van de formulieren?
Voorlopig wacht ik al sinds 7 januari en heb nog niks gehoord. Ik heb voor de Tab2 gekozen, dus mogelijk duurt het daardoor iets langer. Maar ik begin me wel zorgen te maken. Heb wel kopie gemaakt van de factuur en van de streepjescode, maar niet van het ingevulde formulier.

Volgende week ga ik contact opnemen, dan zijn de 6 weken verlopen.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hadden de TAB2 met 3 weken in huis. Dat was eind December,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
Cis schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:57:
[...]

Voorlopig wacht ik al sinds 7 januari en heb nog niks gehoord. Ik heb voor de Tab2 gekozen, dus mogelijk duurt het daardoor iets langer. Maar ik begin me wel zorgen te maken. Heb wel kopie gemaakt van de factuur en van de streepjescode, maar niet van het ingevulde formulier.

Dat kun je dan het beste doen via http://helpdesk.acties.nu/ (eerst registreren, dan ticket aanmaken)

[ Voor 3% gewijzigd door TranceDJ op 19-02-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:57:
[...]

Ik heb de streepjescode 8 januari verstuurd, ik heb ook nog geen tab2, maar wel een bericht van samsung, zelf eerst een bericht gestuurd voor info, dat eea in goede orde ontvangen is, ik sta op de verzendlijst en zal 6 tot 8 weken duren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

begrijpen ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:12:
Iemand eigenlijk FW 2004.1 al via de online optie binnen kunnen halen op zijn es7000/8000 ?
nop werkt alleen met major updates .. dit was een minor..
heb het via usb geinstalleerd en bevalt stukken beter dan 2003 versie moet ik zeggen. beeld is aanzienlijk minder ruizend en streaming hapert niet meer en lijkt of de backlightbleeding wat minder is geworden. tv flipt em ook niet meer als je mpeg ruisfilter op auto heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, vind thet altijd een beetje "eng" omdat soort dingen per USB stick te doen, maar dat is nergens opgebaseerd :-) via WLan kan het eerder fout gaan als die zijn verbinding verliest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:07:
Oke, vind thet altijd een beetje "eng" omdat soort dingen per USB stick te doen, maar dat is nergens opgebaseerd :-) via WLan kan het eerder fout gaan als die zijn verbinding verliest
Volgens mij is het redelijk hetzelfde. Het lijkt me dat zowel via wifi (eerst downloaden, dan installeren) als via de usb het bestand gewoon gecontroleerd wordt, zodat ze zeker weten dat er geen fouten in zitten. Daarna pas installeren. Ik vind het enger dat de stroom uitvalt of weet ik veel tijdens het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
Hij is gemaakt!!!
Top service Samsung.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/539806_145757015586753_39661470_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:43

Bob Popcorn

Plop!

Ik wil een 46es6100 kopen! Alleen nu is bij Pixmania de ES6300 te krijgen voor nagenoeg dezelfde prijs als de ES6100 bij Redcoon. Wat is het grootste verschil tussen deze twee?

Scuzi, ik had beter moeten zoeken :+ De TV's zijn nagenoeg identiek, alleen heeft de ES6300 een satelliet tuner aan boord. Dat hebben we niet echt nodig ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Michael Knight op 22-02-2013 17:04 . Reden: Laten we het netjes houden.. :) ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn es8000 is vandaag ook op de operatie tafel geweest en doet het weer perfect, dank aan de service !!!
Pagina: 1 ... 36 ... 62 Laatste