Als je een amd gpu hebt kun je volgens mij in catalyst gpu scaling helemaal uitzetten.
Zet de televisie nou maar eerst in de PC modus voordat je gaat kloten met overscan en andere trucs.
Wat vind je precies traag? Wie is je internetprovider en wat is je geteste snelheid (eerlijk zijn svp)Mars18 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:41:
Toch vind ik SmartTV op dit moment maar niks. Het is zo traag. Heb het draaien via Wifi.
Vind Explore 3d ook maar oud, had met de kerst gekeken, en nu weer. Staat niks nieuws op.
Ik vind het ook langzaam gaan, specifiek; het inladen van bv Studio Sport APP, om de 15 seconden komen er dan weer die 4 rode vierkantjes om te bufferen lijkt het.
Anders, hoe ervaart de rest dit? (via WiFi)
fuzzy logic, niets is waar
Verwijderd
Smart Tv is hier redelijk snel, zoals al eerder door mij aangegeven, draai ik zelfs de 3D demo'van de TV zonder problemen, er vindt geen buffering plaats.
Mijn internet verbinding is 25 MB/s en dat gaat goed.
Ik had eerst een intern netwerk van max 300MB/s nu heb ik dat geupgrade tot 1000MB/s en echt dat is een mega verbetering geweest.
Toen ik nog het 300MB/s netwerk gebruikte had ik ook veel problemen met de diversen Apps'wat betreft vloeiend lopen en laadtijd, dat is nu verleden tijd, misschien wel van belang om te melden dat ik op het 5Ghz netwerk zit voor me TV, en dat geen enkele buur dit netwerk gebruikt die zitten allemaal op 2,5.
Mijn internet verbinding is 25 MB/s en dat gaat goed.
Ik had eerst een intern netwerk van max 300MB/s nu heb ik dat geupgrade tot 1000MB/s en echt dat is een mega verbetering geweest.
Toen ik nog het 300MB/s netwerk gebruikte had ik ook veel problemen met de diversen Apps'wat betreft vloeiend lopen en laadtijd, dat is nu verleden tijd, misschien wel van belang om te melden dat ik op het 5Ghz netwerk zit voor me TV, en dat geen enkele buur dit netwerk gebruikt die zitten allemaal op 2,5.
Ik gebruik veel PLEX, werkt super, alleen de onder tittels werken meestal niet
Kan er alleen geen lijn in trekken!? Subs in de MKV werkt niet, dat is het enige dat ik zeker weet. Maar als ik deze extract, is dat niet 100% zeker dat ze extracted wel gaan werken.
Heeft iemand meer info?
Heeft iemand meer info?
Ik gebruik Twonkyserver in combinatie met een WD MyBookLive. Werkt super met streamen van MKV's. Ook de ondertiteling en surround sound pakt de TV automatisch. Bij de C-series en D-series pakt hij de ondertiteling in ieder geval niet, dat weet ik uit ervaring. Je moet deze dan eerst extracten met het programma MKVExtractGUI-2 en opslaan als apart bestand met dezelfde bestandsnaam als het filmbestand. Pas dan heb je ondertiteling. Als het goed is zou dat altijd moeten werken. Dus ook in jouw geval. Maar goed, bij mijn ES7000 hoeft dat dus niet meer.poing schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:04:
Ik gebruik veel PLEX, werkt super, alleen de onder tittels werken meestal nietKan er alleen geen lijn in trekken!? Subs in de MKV werkt niet, dat is het enige dat ik zeker weet. Maar als ik deze extract, is dat niet 100% zeker dat ze extracted wel gaan werken.
Heeft iemand meer info?
[ Voor 4% gewijzigd door TranceDJ op 18-03-2013 23:45 ]
Die samsung 46es6530 uit de Saturn folder van deze week, waar kan ik dat model mee vergelijken? Vind hem hier niet terug in de pricewatch. Speciaal model ofzo?
OK, ik geloof je graagservies schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:49:
[...]
Misschien moet je dan toch maar eens kijken bij mensen die bijv. Lijbrandt als provider hebben en ook een IPTV pakket. Je zult dan een aanzienlijk kwaliteitsverschil zien (ten nadele van KPN) en dan hebben we het nog niet over de audiostreams vergeleken met Ziggo/UPC... Waarom zouden we (KPN) DTS doorgeven als wij vinden dat stereo voldoende is...
Nogmaals, ik vind het nog steeds knap als je verschil ziet tussen 1080i op twee systemen die niet naast elkaar staan. Bij mij (ADSL) is de kwaliteit prima (en ik heb een prima TV dus als er wat hapert moet ik dat toch zien lijkt me). Technisch gezien (maar ik ben geen echte expert) begrijp ik ook niet echt hoe een 1080i (of welke resolutie dan ook) beter of slechter zou kunnen zijn tenzij er meer of minder gecomprimeerd wordt tijdens verzenden (toegegeven, dat zou de oorzaak kunnen zijn maar dan wil ik ook 'data' zien als je dat claimt en horen hoe bijv. KPN dat doet en hoe Ziggo dat doet. Ik heb daar nog weinig over gelezen - maar ook niet echt gezocht hoor).
Mbt audio heb je (ook) een goed punt, blijkbaar kiest KPN daar (nog) niet voor. De meeste films die ik met surround kijk komen van BluRay of DVD (of Internet) en daar is het geen probleem (maar je hebt gelijk).
kolk11 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:40:
[...]
Bekend probleem heb ik ook gehad met mijn eerste tv kwam dit door overscan van de videokaart (in te stellen bij je grafische opties even goed zoeken)
Bij de es7000 was dit op te lossen door de input op de tv in te stellen als pc. als je dit niet in kan stellen op een 6000 ook via de overscan functie op te lossen.
Hopelijk kan je er wat mee
Succes
Bedankt voor de reacties, morgen even uitproberenDimens schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:55:
[...]
Zet de televisie in de PC modus. Kun je doen door naar Menu -> Invoer -> Naam wijzigen te gaan en daar de ingang van de HDMI waar je computer op is aangesloten te labelen met de naam PC. Dan zal de televisie ook direct 4:4:4 ondersteunen voor de juiste scherpte.
edit: gelukt door hdmi met PC als invoer te zetten, nogmaals mijn dank.
[ Voor 3% gewijzigd door Blaze85 op 31-01-2013 21:06 ]
Ik heb een es7000 en zou ook graag het beeld uitzetten als ik muziek luister via mijn aangesloten usb ext hdd.Dimens schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:35:
[...]
Volgens mij is dat via de Tool knop er bij de 2012 modellen van Samsung eruit gehaald. De oudere modellen hadden dit wel.
Onder menu/systeem/eco-oplossing/ kan ik spaarstand niet aan of uitzetten. Functie niet beschikbaar? Vanuit allshare?
Iemands een idee. Dat ronddraaiende cdtje werkt op mijn zenuwen...
Tnx
Nee, helaas. Dat gaat niet zover ik weet. Je zult het moeten doen met dat ronddraaiende cdtjeMirage010 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:53:
[...]
Ik heb een es7000 en zou ook graag het beeld uitzetten als ik muziek luister via mijn aangesloten usb ext hdd.
Onder menu/systeem/eco-oplossing/ kan ik spaarstand niet aan of uitzetten. Functie niet beschikbaar? Vanuit allshare?
Aangezien jij ook een ES7000 hebt, zou je dit eens voor mij willen nagaan? Ik wil graag weten of dat aan mijn toestel ligt. Je kunt dit het beste testen bij beeld met zwarte balken boven en onder. En dan van bovenaf naar de onderkant van het scherm kijken. Je moet dan wel echt kijken 'met je neus tegen de camera aan' want als je rechtvoor de TV gaat staan valt het sowieso niet op
[ Voor 10% gewijzigd door TranceDJ op 30-01-2013 23:04 ]
Tnx. Helaas van het cdtje.TranceDJ schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:57:
[...]
Nee, helaas. Dat gaat niet zover ik weet. Je zult het moeten doen met dat ronddraaiende cdtje![]()
Aangezien jij ook een ES7000 hebt, zou je dit eens voor mij willen nagaan? Ik wil graag weten of dat aan mijn toestel ligt. Je kunt dit het beste testen bij beeld met zwarte balken boven en onder. En dan van bovenaf naar de onderkant van het scherm kijken. Je moet dan wel echt kijken 'met je neus tegen de camera aan' want als je rechtvoor de TV gaat staan valt het sowieso niet op
Ik zie geen licht door het panel komen als ik er zo voor ga staan. Maar wie gaat zo voor zijn tv staan :-).
Misschien als ik het heel donker in huis maak, en het en klein beetje wil zien...
Thanks voor het checken.Mirage010 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:13:
[...]
Tnx. Helaas van het cdtje.
Ik zie geen licht door het panel komen als ik er zo voor ga staan. Maar wie gaat zo voor zijn tv staan :-).
Misschien als ik het heel donker in huis maak, en het en klein beetje wil zien...
Nee, niemand gaat zo voor zijn TV staan
Verwijderd
misschien een domme vraag maar toestellen met ZIGGO/UPC ondersteuning, hebben die ook een meerwaarde in belgië?
ik lees op een site dat toestellen die NON ZIGGO/UPC zijn : "EU-modellen hebben niet altijd een Nederlandstalige handleiding en eventueel display. Daarnaast worden bepaalde specifieke functies voor de Nederlandse of Belgische markt mogelijk niet (volledig) ondersteund." meer specifiek staat er dan dat eu modellen niet gecertificeerd voor de CI+-insteekmodule... maar dat hebben we hier niet dus...
alvast bedankt voor jullie reacties!
oei, geen reactie ... niemand die het weet of ????
ik lees op een site dat toestellen die NON ZIGGO/UPC zijn : "EU-modellen hebben niet altijd een Nederlandstalige handleiding en eventueel display. Daarnaast worden bepaalde specifieke functies voor de Nederlandse of Belgische markt mogelijk niet (volledig) ondersteund." meer specifiek staat er dan dat eu modellen niet gecertificeerd voor de CI+-insteekmodule... maar dat hebben we hier niet dus...
alvast bedankt voor jullie reacties!
oei, geen reactie ... niemand die het weet of ????
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 15:13 ]
He Mensen,
Afgelopen weekend heb ik een 40ES6710 gekocht voor in me kamer. Voornamelijk gamen en TV kijken. Ik heb me macbook er op aan gesloten dus gebruik het soms ook als tv monitor. Ik heb nou een vraag. Soms als ik FIFA 13 speel op de Xbox, en er is bv een doeltrap, dan zie ik de bal vervagen (volgens mij noem je dat ghosting). Is dat normaal? of moet ik terug naar de winkel waar ik de TV heb gekocht? Bij andere games heb ik dat probleem niet tot op heden
Bedankt
Afgelopen weekend heb ik een 40ES6710 gekocht voor in me kamer. Voornamelijk gamen en TV kijken. Ik heb me macbook er op aan gesloten dus gebruik het soms ook als tv monitor. Ik heb nou een vraag. Soms als ik FIFA 13 speel op de Xbox, en er is bv een doeltrap, dan zie ik de bal vervagen (volgens mij noem je dat ghosting). Is dat normaal? of moet ik terug naar de winkel waar ik de TV heb gekocht? Bij andere games heb ik dat probleem niet tot op heden
Bedankt
Ik heb hetzelfde met de FIFA reeks. Volgens mij komt het door de input lag van de televisie...Caneezy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:34:
He Mensen,
Bedankt
Je kunt de tv op Gaming mode zetten, maar dit staat niet echt op een logische plek. Even zoeken @ menu's. Dat zal dat probleem moeten verhelpen.
Danke zeer, @wizzlewax jij ook. Dacht eventueel TV waar iets mis mee is. Collega die ook in elektronica zaak werkt komt langs om te kijken. Ik ga wel de tip van ArcticWolf gebruiken en testenArcticWolf schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:40:
Je kunt de tv op Gaming mode zetten, maar dit staat niet echt op een logische plek. Even zoeken @ menu's. Dat zal dat probleem moeten verhelpen.
[ Voor 3% gewijzigd door sacaji op 31-01-2013 11:02 ]
Ik heb dat ook bij Fifa. Tv staat al op game mode, maar het blijft nog steeds. Volgens mij gebeurt het alleen bij doeltrappen trouwens. Wel een indicatie dat er iets met de beeldverwerking niet helemaal tof is, aan de andere kant ook niet zo'n heel groot probleem, omdat het alleen bij doeltrappen is.
Het zal wel te maken hebben met het pannen van de camera
Het zal wel te maken hebben met het pannen van de camera
Ik zit te kijken naar de UE40ES6100, maar kwam erachter dat er ook een UE40EH6030 bestaat voor ongeveer € 100 minder. Het scheelt wat in de opties, maar hoe is het verschil in beeldkwaliteit (mits aanwezig) tussen een ES en een EH model?
ES = Slim design, een dunne televisie dus.coazter schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:20:
Ik zit te kijken naar de UE40ES6100, maar kwam erachter dat er ook een UE40EH6030 bestaat voor ongeveer € 100 minder. Het scheelt wat in de opties, maar hoe is het verschil in beeldkwaliteit (mits aanwezig) tussen een ES en een EH model?
EH heeft geen slim design en is een stuk dikker.
De EH6030 mist een heleboel functies en heeft minder aansluitingen. Het is dus puur bedoeld voor televisie kijken en meer ook eigenlijk niet. Geen volledige Smart omgeving, geen PVR mogelijkheid, maar 2 HDMI etc.
Qua beeldkwaliteit zit er vrij weinig/geen verschil in. Beide een 100Hz paneel zoals de gehele 6 series.
Klopt. Onder All Share heb je sowieso al minder mogelijkheden die je op de televisie kan doen.Mirage010 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:53:
[...]
Ik heb een es7000 en zou ook graag het beeld uitzetten als ik muziek luister via mijn aangesloten usb ext hdd.
Tnx
Nee niks mis met je tv (of welCaneezy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:58:
[...]
Danke zeer, @wizzlewax jij ook. Dacht eventueel TV waar iets mis mee is. Collega die ook in elektronica zaak werkt komt langs om te kijken. Ik ga wel de tip van ArcticWolf gebruiken en testenEn dan laat ik het hier weten.
Haha, ik heb het geprobeerd maar inderdaad amper verschil. het is inderdaad bij uittrappen met de keeper, bij PES 2013 is dit hetzelfde. Bij far cry 3 of black ops 2 geen probleem. Zelf gebruik ik een 5 euro hdmi kabel, indien ik een betere koop zal ik ook meer kwaliteit uit mijn tv halen of is dat allemaal onzin?wizzlewaxx schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:56:
[...]
Nee niks mis met je tv (of wel). Maar vrienden die ook een Samsung LED tv hebben, hebben hetzelfde probleem. Op het begint stoort het even, maar daarna raak je eraan gewend. Gaming mode helpt helaas niks met Fifa. Bij Call Of Duty heb ik nergens last van overgins, en het vreemde daaraan vind ik, dat de beelden velen malen sneller voorbij flitsen als met Fifa... Denk eerder dat het een combinatie is tussen fifa en Samsung led tv´s...
Dit zie je op elke televisie terug. Dit is gewoon een probleem van de PS3 die niet snel genoeg is en lag krijgt. Ook andere merken hebben hier last van. Heel vervelend, maar tot de PS4 zul je dit gewoon blijven hebben.wizzlewaxx schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:56:
[...]
Nee niks mis met je tv (of wel). Maar vrienden die ook een Samsung LED tv hebben, hebben hetzelfde probleem. Op het begint stoort het even, maar daarna raak je eraan gewend. Gaming mode helpt helaas niks met Fifa. Bij Call Of Duty heb ik nergens last van overgins, en het vreemde daaraan vind ik, dat de beelden velen malen sneller voorbij flitsen als met Fifa... Denk eerder dat het een combinatie is tussen fifa en Samsung led tv´s...
Heeft niets met de HDMI kabel te maken. Voor HDMI is het sowieso al zo dat je met een duurdere kabel geen betere kwaliteit uit het beeld haalt.Caneezy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:24:
[...]
Haha, ik heb het geprobeerd maar inderdaad amper verschil. het is inderdaad bij uittrappen met de keeper, bij PES 2013 is dit hetzelfde. Bij far cry 3 of black ops 2 geen probleem. Zelf gebruik ik een 5 euro hdmi kabel, indien ik een betere koop zal ik ook meer kwaliteit uit mijn tv halen of is dat allemaal onzin?
Als je de beste prijs.kwaliteit wil hebben, haal je een HDMI kabel bij de Action. Zeer weinig geld voor een hele goede kabel. Wel 3 stuks halen of zo, want ze willen nog wel eens breken/kapot gaan wanneer je ze veel afkoppelt e.d..
Dat merk ik nu ook met mijn bedrijf. HDMI kabels gaan snel kapot. Veel goedkope aanschaffen helpt wel daar mee.Dimens schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 03:02:
[...]
Dit zie je op elke televisie terug. Dit is gewoon een probleem van de PS3 die niet snel genoeg is en lag krijgt. Ook andere merken hebben hier last van. Heel vervelend, maar tot de PS4 zul je dit gewoon blijven hebben.
[...]
Heeft niets met de HDMI kabel te maken. Voor HDMI is het sowieso al zo dat je met een duurdere kabel geen betere kwaliteit uit het beeld haalt.
Als je de beste prijs.kwaliteit wil hebben, haal je een HDMI kabel bij de Action. Zeer weinig geld voor een hele goede kabel. Wel 3 stuks halen of zo, want ze willen nog wel eens breken/kapot gaan wanneer je ze veel afkoppelt e.d..
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dus het is niet zo zeer de HDMI kabel maar de beperking van de consoles? Ik had hiervoor een HD Ready Phillips 32 inch tv en nu deze 40 inch samsung led smart tv. Maar lijkt alsof de kwaliteit niet vooruit is gegaan. Daarom mijn vraag betreft de hdmi kabel. Far Cry 3 is helemaal niet zo mooi op de xbox 360, had het mooier verwacht en voor de rest heb ik alleen die lag bij het uittrappen van voetbal spellen.Dimens schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 03:02:
[...]
Dit zie je op elke televisie terug. Dit is gewoon een probleem van de PS3 die niet snel genoeg is en lag krijgt. Ook andere merken hebben hier last van. Heel vervelend, maar tot de PS4 zul je dit gewoon blijven hebben.
[...]
Heeft niets met de HDMI kabel te maken. Voor HDMI is het sowieso al zo dat je met een duurdere kabel geen betere kwaliteit uit het beeld haalt.
Een Xbox 360 is 7 jaar oud ondertussen. Wat verwacht je qua graphics?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De RTL XL applicatie valt me toch wel een beetje tegen. De beeld kwaliteit is echt een drama. De homemade rtlxl applicatie die al een tijdje op me tv staat levert beter beeld en daar zit ook nog eens gtst bij (voor t vrouwtje). Dus die blijven we voorlopig nog maar even gebruiken
Hallo Tweakers,
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung es6710 en de es6900. Het gaat hierbij om de 46inch versie.
Wat heeft de es6900 meer te bieden dan een dualcore proccesor, andere rand/look en afstandsbediening?
Het prijsverschil is += 150 euro.
Mvg, Cyprinus
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung es6710 en de es6900. Het gaat hierbij om de 46inch versie.
Wat heeft de es6900 meer te bieden dan een dualcore proccesor, andere rand/look en afstandsbediening?
Mvg, Cyprinus
Ja. En voor gamen heb je aan een Full HD televisie tegenover een HD ready televisie eigenlijk helemaal niets. De resolutie die de PS3/Xbox360 uitstuurt is namelijk 720p. Nou ja, 1080p kan ook maar dan is het alleem maar upscaling en niet eens een hele goede upscaling. De meeste televisies zullen daar zelfs beter in zijn. En doordat het signaal dus 720p is, heb je genoeg aan een HD Ready (720p) televisies.Caneezy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:23:
[...]
Dus het is niet zo zeer de HDMI kabel maar de beperking van de consoles? Ik had hiervoor een HD Ready Phillips 32 inch tv en nu deze 40 inch samsung led smart tv. Maar lijkt alsof de kwaliteit niet vooruit is gegaan. Daarom mijn vraag betreft de hdmi kabel. Far Cry 3 is helemaal niet zo mooi op de xbox 360, had het mooier verwacht en voor de rest heb ik alleen die lag bij het uittrappen van voetbal spellen.
Sterker trouwens, er zijn HD ready televisies die een beter beeld geven dan Full HD televisies.
Niet veel. De ES6900 is sowieso alleen een veredelde ES6800. Zilver randje i.p.v. een zwarte.Cyprinus schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:09:
Hallo Tweakers,
Mvg, Cyprinus
Ik heb afgelopen donderdag een aangetekende brief gestuurd met de documenten voor de tablet actie. Nu kijk op track&trace en zie ik dat mijn brief in de Meern in postbus 33 is aangekomen en opgehaald. Maar ik heb mijn brief naar postbus 105 in Ijsselstein gestuurd 
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Wat is volgens jullie de beste HDMI kabel voor mijn 40 inch ES6570 qua prijs-kwaliteit? Ik gebruik deze kabel om de tv te verbinden met mijn PS3.
[ Voor 7% gewijzigd door DonnieB op 02-02-2013 11:20 ]
Verwijderd
Das apart dan ligt nu nu bij een actie van Panasonic.
Zal wel een bedrijf zijn die dit soort zaken verzorgt.
Leg effe contact met Samsung via bv Facebook
Lees een paar berichten terug.DonnieB schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:19:
Wat is volgens jullie de beste HDMI kabel voor mijn 40 inch ES6570 qua prijs-kwaliteit? Ik gebruik deze kabel om de tv te verbinden met mijn PS3.
Voor sommige mensen is het lastig om een topic door te lezen alvorens er iets in te posten. De kans is groot dat DonnieB de hele discussie heeft gemist over de hdmi-kabels met zilveren connectoren die op de 2011 en 2012 series van Samsung beter presteren dan hdmi-kabels met gouden connectoren. Ga er maar van uit dat dit ook geldt voor de nieuwe 2013 serie.
Ik zou vooral in combinatie met de ps3 gaan voor deze kabel. Nog beter zou zijn om een hybride kabel te gebruiken, met een gouden connector in de ps3 en een zilveren in de tv. Maar die worden voor zover ik weet niet kant en klaar verkocht. Maar goed daar zijn we tweakers voor. twee kabels en wat kroonsteentjes, en je hebt het beste van twee werelden.
Ik zou vooral in combinatie met de ps3 gaan voor deze kabel. Nog beter zou zijn om een hybride kabel te gebruiken, met een gouden connector in de ps3 en een zilveren in de tv. Maar die worden voor zover ik weet niet kant en klaar verkocht. Maar goed daar zijn we tweakers voor. twee kabels en wat kroonsteentjes, en je hebt het beste van twee werelden.
Wat de HDMI-kabels betreft sluit ik me helemaal aan bij pianoman. Fijn dat je het zo sterk hebt weten te formuleren.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Ik heb inmiddels een berichtje op Facebook gezet. Ik hoop dat ze reagerenVerwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:21:
Das apart dan ligt nu nu bij een actie van Panasonic.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Lekker is dat. Ik kan geen apps meer downloaden noch verwijderen.
Heb smart hub al gereset maar betekend dit dat ik alles moet resetten?
Heb smart hub al gereset maar betekend dit dat ik alles moet resetten?
Verwijderd
Vaak is geduld hebben genog,gewoon even afwachten, in alle gevallen zijn ze hier vanzelf terug gekomen,naar een paar uur, ligt aan de Samsung server
Verwijderd
Sinds een paar dagen heb ik een 46" ES6710 prachtig beeld als ik mijn MacBook met HDMI aansluit kleuren zijn perfect, alles scherp maar zodra ik televisie wil kijken met mijn CI+ module (smit) is het beeld erg raar. Het beeld heeft een soort van witte waas en kleuren worden zwaar overdreven, het doet bijna pijn aan je ogen. Ik heb niets aan de instellingen veranderd en heb een volledige reset en een beeld reset al geprobeerd.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik heb Ziggo als TV aanbieder.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
P.MODE indrukken totdat er Film komt te staan in beeld.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:48:
Sinds een paar dagen heb ik een 46" ES6710 prachtig beeld als ik mijn MacBook met HDMI aansluit kleuren zijn perfect, alles scherp maar zodra ik televisie wil kijken met mijn CI+ module (smit) is het beeld erg raar. Het beeld heeft een soort van witte waas en kleuren worden zwaar overdreven, het doet bijna pijn aan je ogen. Ik heb niets aan de instellingen veranderd en heb een volledige reset en een beeld reset al geprobeerd.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Op de afstandsbediening staat geen knop P.MODE. Bedoel je instellingen>beeld>mode>film? De witte waas is nu weg maar de kleuren zijn een beetje vaal geworden.
Nu zijn de kleuren wel bijna zoals ze horen te zijn. Niet overdreven oververzadigd.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:56:
Op de afstandsbediening staat geen knop P.MODE. Bedoel je instellingen>beeld>mode>film? De witte waas is nu weg maar de kleuren zijn een beetje vaal geworden.
Verwijderd
Ik denk dat je gelijk hebt, waarschijnlijk zal het beeld dat Ziggo uitzend niet te vergelijken zijn met een Blu-Ray film. Ik zit nu al een kwartiertje te kijken en dit kijkt echt al een stuk lekkerder. Bedankt.
Het is sowieso altijd even wennen als je van een dynamische stand naar de film/gekalibreerde stand gaat. Maar eenmaal gewend zal je het zeker gaan waarderen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:12:
Ik denk dat je gelijk hebt, waarschijnlijk zal het beeld dat Ziggo uitzend niet te vergelijken zijn met een Blu-Ray film. Ik zit nu al een kwartiertje te kijken en dit kijkt echt al een stuk lekkerder. Bedankt.
Sowieso is het handig om te kalibreren. Dit kun je ook zelf doen met behulp van software of een video. Zelf heb ik daarvoor een DVD van Monster Cable gebruikt die ik toentertijd kon lenen via mijn werk. Die zou ik niet gebruiken aangezien het maar een magere kalibratiedisc is, maar er zijn goede alternatieven.
Voor juiste kleuren heb ik gewoon gebruik gemaakt van foto's en goed kijken. Waar ik nu naar kijk zal vast niet precies zo zijn zoals een echte kalibratie, maar het is wel een stuk beter dan hoe het uit de doos komt.
ik heb wat op genomen op een harddisk via mijn TV 6100. Nu wil ik dit graag kijken op mijn computer maar als ik de harddisk in mijn computer stop zegt hij dat ik hem moet formateren.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Al vast bedankt
Al vast bedankt
PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40
'Dokman schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:32:
ik heb wat op genomen op een harddisk via mijn TV 6100. Nu wil ik dit graag kijken op mijn computer maar als ik de harddisk in mijn computer stop zegt hij dat ik hem moet formateren.
Al vast bedankt
Vrij zinloos voor sommigen, een gratis handleiding bij de Tv en dit forum.....zucht.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Kan niet, zijn andere format systemen.Dokman schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:32:
Al vast bedankt
Heeft er niks mee te maken .....kan niet, want DRM..... en dus MAG NIET.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 03-02-2013 14:51 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
JA ZO ZAL IE HET LEREN.
Wat duidelijkere/vriendelijkere uitleg: wat je op je tv opneemt, kan je alleen op je eigen tv afspelen, omdat er een beveiliging op zit. Dit is gedaan zodat je niet zomaar dingen van tv kunt delen met alles en iedereen. Je kan het dus ook niet op precies dezelfde tv van de buren afspelen, alleen op jouw eigen toestel waar het mee opgenomen is.
Wat duidelijkere/vriendelijkere uitleg: wat je op je tv opneemt, kan je alleen op je eigen tv afspelen, omdat er een beveiliging op zit. Dit is gedaan zodat je niet zomaar dingen van tv kunt delen met alles en iedereen. Je kan het dus ook niet op precies dezelfde tv van de buren afspelen, alleen op jouw eigen toestel waar het mee opgenomen is.
The devil is in the details.
Sterker nog: mocht het moederbord van je TV defect raken en vervangen moeten worden dan zijn al je opnames waardeloos geworden.
Heeft er wel mee te maken omdat het bestandssysteem van de HDD anders is. Via Unix systemen zijn er programma's om het wel uit te lezen en de bestanden te kopiëren naar je computer en in principe mag dit ook gewoon. Zo lang je het allemaal maar voor jezelf houdt en niet aan anderen weggeeft.GerCor schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:50:
[...]
Heeft er niks mee te maken .....kan niet, want DRM..... en dus MAG NIET.
Jaja .... vandaar ook dat DRM. Wij beveiligen de zooi zo goed mogelijk maar je mag het kraken zolang je de kopieën maar voor jezelf houdt. Klinkt allemaal erg logisch.
Je kunt je hooguit verbazen waarom er geen DRM op HUMAX decoders zit.
Je kunt je hooguit verbazen waarom er geen DRM op HUMAX decoders zit.
Staat in de handleiding .... daar is zo'n handleiding nu juist voor gemaakt en wordt gratis bijgeleverd.Hahn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:03:
JA ZO ZAL IE HET LEREN.
Op Humax zit ook DRM op de laatste devices. Bijvoorbeeld bij de 5200
Heeft iemand al een idee wanneer/of die februari korting nog gaat gebeuren?
Tweakers, ik kom er niet uit.
We hebben in de 6560 een ci module van canal digitaal. Hier hadden we een proefabonnement bij van canal digitaal en zou verlengt worden naar een vast abonnement. Afgelopen vrijdag was dit proefabonnement afgelopen en hebben ze HD afgesloten. Dit is sinds zaterdag weer geactiveerd. De meeste HD zenders behalve discovery en nog een paar konden we niet ontvangen. Op advies van de helpdesk (die ik ondertussen 6x aan de lijn heb gehad) heb ik de richting van de schotel opnieuw afgestemt op eurosport HD totdat ik het beste signaal had. Helaas nog steeds geen discovery.
Daarna heb ik de zenderlijst opnieuw ingeladen en als antennebron cd tvv telesat gekozen, zoals voorgeschreven door canal digitaal. De tv gaat zoeken naar zenders maar vindt helemaal 0.
Als ik als antennebron satelliet kies, laadt die ongeveer 245 TV zender in. Dan hebben we alle zenders er in hd op staan, maar staan helemaal door elkaar. Discovery doet het niet en bnn staat er niet eens tussen.
Kan iemand me aangeven waar het hier nu fout gaat ?
We hebben in de 6560 een ci module van canal digitaal. Hier hadden we een proefabonnement bij van canal digitaal en zou verlengt worden naar een vast abonnement. Afgelopen vrijdag was dit proefabonnement afgelopen en hebben ze HD afgesloten. Dit is sinds zaterdag weer geactiveerd. De meeste HD zenders behalve discovery en nog een paar konden we niet ontvangen. Op advies van de helpdesk (die ik ondertussen 6x aan de lijn heb gehad) heb ik de richting van de schotel opnieuw afgestemt op eurosport HD totdat ik het beste signaal had. Helaas nog steeds geen discovery.
Daarna heb ik de zenderlijst opnieuw ingeladen en als antennebron cd tvv telesat gekozen, zoals voorgeschreven door canal digitaal. De tv gaat zoeken naar zenders maar vindt helemaal 0.
Als ik als antennebron satelliet kies, laadt die ongeveer 245 TV zender in. Dan hebben we alle zenders er in hd op staan, maar staan helemaal door elkaar. Discovery doet het niet en bnn staat er niet eens tussen.
Beste mede tweakers,
ik heb een probleem. Sinds enkele weken heb ik een ue32es6530SXXS 3d televisie. Deze is gekocht bij de Media Markt, volgens de sticker een versie 3 gemaakt in Hongarije. Nu is een aantal dagen geleden de allshare functionaliteit via wifi ermee opgehouden, en heb ik de tv na verschillende andere probeersels gereset in het service menu. Helaas heb ik hierbij denk ik de rookie fout gemaakt om in eerste instantie niet op "back" te drukken maar het linker pijl toetsje te gebruiken toen ik even keek wat de andere opties waren.
Nu is dus de instelling van het paneel veranderd (en mogelijk ook nog andere dingen), en het beeld ondersteboven. Ik heb het hele internet al afgezocht maar kan nergens een lijst vinden over de default service menu instellingen van deze tv. Ook de samsung service is niet van plan om hiermee te gaan helpen en zei dat ik contact op moest nemen met selectro. Deze zeiden dat de voorrijd kosten op mij verhaald zouden worden, en zonder auto is het voor mij vrij lastig om met een televisie vanuit mijn woonplaats op een of ander industriegebied in Arnhem te komen. Is er toevallig een mede tweaker met dit type televisie die voor mij de service menu instellingen zou willen checken en posten? Met name het paneeltype, de front color, en de white balance instellingen. Maar de rest zou ook fijn zijn mocht ik daar ook n00bishe fouten hebben gemaakt.
Ik zou je eeuwig dankbaar zijn
ik heb een probleem. Sinds enkele weken heb ik een ue32es6530SXXS 3d televisie. Deze is gekocht bij de Media Markt, volgens de sticker een versie 3 gemaakt in Hongarije. Nu is een aantal dagen geleden de allshare functionaliteit via wifi ermee opgehouden, en heb ik de tv na verschillende andere probeersels gereset in het service menu. Helaas heb ik hierbij denk ik de rookie fout gemaakt om in eerste instantie niet op "back" te drukken maar het linker pijl toetsje te gebruiken toen ik even keek wat de andere opties waren.
Nu is dus de instelling van het paneel veranderd (en mogelijk ook nog andere dingen), en het beeld ondersteboven. Ik heb het hele internet al afgezocht maar kan nergens een lijst vinden over de default service menu instellingen van deze tv. Ook de samsung service is niet van plan om hiermee te gaan helpen en zei dat ik contact op moest nemen met selectro. Deze zeiden dat de voorrijd kosten op mij verhaald zouden worden, en zonder auto is het voor mij vrij lastig om met een televisie vanuit mijn woonplaats op een of ander industriegebied in Arnhem te komen. Is er toevallig een mede tweaker met dit type televisie die voor mij de service menu instellingen zou willen checken en posten? Met name het paneeltype, de front color, en de white balance instellingen. Maar de rest zou ook fijn zijn mocht ik daar ook n00bishe fouten hebben gemaakt.
Ik zou je eeuwig dankbaar zijn
Gister is de monteur geweest om het hele panel van de UE55ES8000 te vervangen.

Nieuwe panel is echt stukken beter. Geen vervelende clouding meer. Bleeding is niet geheel weg natuurlijk, maar de storende vlekken heeft deze niet. Beeld is een stuk egaler.

Nieuwe panel is echt stukken beter. Geen vervelende clouding meer. Bleeding is niet geheel weg natuurlijk, maar de storende vlekken heeft deze niet. Beeld is een stuk egaler.
Verwijderd
Dan mag die monteur ook hier gaan langs komen sinds zaterdag, regelmatig ineens een groene streep van boven naar benenden, ongeveer 1 cm vanaf de rechter zijde van me es8000
Inderdaad, daar is een monteur voor nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:10:
Dan mag die monteur ook hier gaan langs komen sinds zaterdag, regelmatig ineens een groene streep van boven naar benenden, ongeveer 1 cm vanaf de rechter zijde van me es8000
Verwijderd
Mogelijk gebruikt de TV het verkeerde huiskanaal, dit staat standaard op auto.Aloysxda schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:05:
Tweakers, ik kom er niet uit.
De tv gaat zoeken naar zenders maar vindt helemaal 0.
Ik heb vorige week een ES8000 omgezet naar CD, en liep wat betreft de zender lijst tegen het zelfde probleem aan er werden geen zenders gevonden.
Na wat rond zoeken heb ik niet voor AUTO gekozen maar voor de transponder van SBS6, en hop alle zenders uit de fastscan vlogen ons om de oren.
Bedankt voor jouw tip. Dit heb ik geprobeert, maar bij mij krijg ik dan geen zenders. Door dit weer op auto te zetten en bij antenne te kiezen voor satteliet, heb ik weer 243 zenders. Het valt me nu op dat die bvn en discovery die op 19.2 zitten niet pakt. Geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen........Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:26:
[...]
Mogelijk gebruikt de TV het verkeerde huiskanaal, dit staat standaard op auto.
Ik heb vorige week een ES8000 omgezet naar CD, en liep wat betreft de zender lijst tegen het zelfde probleem aan er werden geen zenders gevonden.
Na wat rond zoeken heb ik niet voor AUTO gekozen maar voor de transponder van SBS6, en hop alle zenders uit de fastscan vlogen ons om de oren.
Is er geen mogelijkheid om bij 'antenne' niet voor 'satelliet' te kiezen maar voor "Canal Digitaal"? Dan zouden alle zenders in een keer goed moeten staan.Aloysxda schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:39:
[...]
Bedankt voor jouw tip. Dit heb ik geprobeert, maar bij mij krijg ik dan geen zenders. Door dit weer op auto te zetten en bij antenne te kiezen voor satteliet, heb ik weer 243 zenders. Het valt me nu op dat die bvn en discovery die op 19.2 zitten niet pakt. Geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen........
Verwijderd
Ja die optie is er en heeft die ook gebruikt en toch werkt het niet.
Mogelijk iets met de Discq instellingen ?
Schakelt de TV wel naar de Astra 19.2 ?
Ook als je voor de Canal Digitaal keuze moet je deze instellen, ik vermoed dat hier iets zit omdat geen zenders vindt maar ook de fasctscan niet en die zit ook op Astra 19.2 op de transponder van SBS6 SD.
Ook als je voor de Canal Digitaal keuze moet je deze instellen, ik vermoed dat hier iets zit omdat geen zenders vindt maar ook de fasctscan niet en die zit ook op Astra 19.2 op de transponder van SBS6 SD.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 20:38 ]
Vraagje voor iemand die het weet,
Als ik hier een Samsung ES7000 of ES8000 serie koop kun je dan bij de Netflix app ?
Zie ook dat je 2 versies heb; de gewone en de EU editie is daar nog verschil in?
Als ik hier een Samsung ES7000 of ES8000 serie koop kun je dan bij de Netflix app ?
Zie ook dat je 2 versies heb; de gewone en de EU editie is daar nog verschil in?
Ik heb gezocht naar de Discq instellingen maar kan deze niet vinden. Zou dit kunnen komen omdat ik bij antenne heb ingesteld; Satelliet, ipv cd tvv telesat ?Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:15:
Ja die optie is er en heeft die ook gebruikt en toch werkt het niet.
Ondertussen heb ik de Tv terug gezet naar fabrieksinstellingen. Worden bij deze actie ook de instellingen voor satteliet onvangst gereset, of moet je dit apart doen onder Ondersteuning> Satteliet ?
Dit heeft vaak invloed op de CI+ certificatie.Axelfoley007 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:03:
Vraagje voor iemand die het weet,
Verwijderd
Als je de fastscan lijst van Canal digitaal wilt gebruiken moet je kiezen voor cd tvv telesat.Aloysxda schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:27:
[...]
Ik heb gezocht naar de Discq instellingen maar kan deze niet vinden. Zou dit kunnen komen omdat ik bij antenne heb ingesteld; Satelliet, ipv cd tvv telesat ?
Ondertussen heb ik de Tv terug gezet naar fabrieksinstellingen. Worden bij deze actie ook de instellingen voor satteliet onvangst gereset, of moet je dit apart doen onder Ondersteuning> Satteliet ?
De instellingen voor de LNB's vindt je daar ook.
Bij mijn ES8000 vindt je de instellingen:
Kanaal -> Satellietsysteem -> LNB instellingen -> voor Astra 19.2 kies je normaal gesproken 1/4 voor de 23 kies je 2/4
Ik stond zojuist voor de UE40ES6100. Leuk toestel voor die prijs (€ 550) met best wat opties en 3D. Toch vond ik hem voor het mooie net iets te klein. Is er ook een 42" variant wat hier qua specificaties en prijs een beetje mee overeen komt?
Samsung heeft geen 42" LCD modellen. Enkel een plasma model op dat formaat.coazter schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:39:
Ik stond zojuist voor de UE40ES6100. Leuk toestel voor die prijs (€ 550) met best wat opties en 3D. Toch vond ik hem voor het mooie net iets te klein. Is er ook een 42" variant wat hier qua specificaties en prijs een beetje mee overeen komt?
Maar als je 40" aan de kleine kant vindt, vind je 42" dat ook. Dat is diagonaal 5,08 cm meer dan 40" en uiteindelijk in de breedte en lengte nog geen 4 cm meer beeld.
Ga dan voor 46" - 50" want upgraden naar 42" is een beetje dom.
Ok youtube werkt nu eindelijk perfect, ook HD kanalen. Moest openDNS gebruiken. Enige vage is dat filmpjes van 30 minuten bv of korter niet helemaal tot het eind doorlopen. De laatste paar minuten skipt ie en hij gaat door naar het volgende filmpje. Erg irritant. Ook vergeet hij soms mijn 'mijn youtube' settings en moet ik opnieuw activeren. Hoe komt dat?
Heb een 51E8000 plasma tv, hier is het wat activer. Smart gedeelte is gelijk aan high end 2012
Heb een 51E8000 plasma tv, hier is het wat activer. Smart gedeelte is gelijk aan high end 2012
Zoals jij aangeeft staat bij mij ook alles ingesteld. Voor het zoeken van zenders kies ik bij antenne: Satteliet.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:14:
[...]
Als je de fastscan lijst van Canal digitaal wilt gebruiken moet je kiezen voor cd tvv telesat.
De instellingen voor de LNB's vindt je daar ook.
Bij mijn ES8000 vindt je de instellingen:
Kanaal -> Satellietsysteem -> LNB instellingen -> voor Astra 19.2 kies je normaal gesproken 1/4 voor de 23 kies je 2/4
Dan kun je zoeken op alle, maar je kunt ook kiezen voor 19.2 of 23.5.
Welke moet je nu kiezen, of moet je ze allebei hebben ?
Verwijderd
Als je de fastscan wilt gebruiken dus de volgorde van CD dan moet Antenne: cd tvv telesat zijn.
Als je antenne: Satteliet. dan krijg je niet de CD Fastscanlijst.
Maar de zenders zoals ze door de sat aangeboden wordt.
Hier zit het probleem bij mij. Als ik antenne instel op cd tvv telesat vindt die 0 zenders. Vanalles heb ik geprobeert maar hij vindt niets.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:12:
Als je de fastscan wilt gebruiken dus de volgorde van CD dan moet Antenne: cd tvv telesat zijn.
Verwijderd
Even checken:
Je hebt daar ook de LNB's goed staan ?
Je heb ipv huisadres op auto ook al een keer transponder: 12515 geprobeerd.
Als die dan nog niks vindt zou ik het niet weten waar het probleem zit.
Bedankt weer voor jouw tip. Net getest, maar helaas.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:17:
Even checken:
Nu is het me opgevallen dat als ik naar de lnb instellingen ga bij een antenne instelling: cd tvv telesat, dat ik bij kwaliteit signaal 0 % heb. Bij transponder staat hier 12515.
Als ik antenne instelling: satteliet kies, en dan naar lnb instellingen ga, staat er bij transponder 11739.
Dus heb ik bij antenne instelling cd tvv telesat de transponder op 11739 gezet en ja hoor, kwaliteit signaal is nu 100 %. Toen heb ik opnieuw naar de zender gezocht maar resultaat is 0. Pfffffff.
Ik zoek nog een adresje waar je de es8000 goedkoop kan kopen.. Iemand?
Even een mailtje sturen naar Foka, scheelde vorige week €100.- op de goedkoopste pricewatch voor de es7000. De 8000 zal daar waarschijnlijk ook goedkoop zijn, en nu nog €250.- cashbacktherick schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:44:
Die cashback actie is verlopen.. Die duurde tot 27 januariiJack schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:13:
[...]
Even een mailtje sturen naar Foka, scheelde vorige week €100.- op de goedkoopste pricewatch voor de es7000. De 8000 zal daar waarschijnlijk ook goedkoop zijn, en nu nog €250.- cashback
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
http://www.redcoon.nl/B35...ED-TVs?xtmc=es8000&xtcr=1therick schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:44:
Dan zit je wel met een europees model (met mogelijk handleiding enzo in een andere taal)
Damn, dacht dat het tot 15feb liep....maar je moet hem idd voor 28jan gekocht hebben.....Schizo007nl schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:22:
[...]
Die cashback actie is verlopen.. Die duurde tot 27 januari
Wellicht heb ik er overheen gelezen..
Maar klopt het dat de allshare van model ES6100 niet goed dolby digital en DTS ondersteunt?
Ik krijg namelijk bij deze geluidsformaten na een verloop van tijd een geluidshik die vervolgens na 5 á 10 min weer terugkomt. Met PCM heb ik dit niet..
Maar klopt het dat de allshare van model ES6100 niet goed dolby digital en DTS ondersteunt?
Ik krijg namelijk bij deze geluidsformaten na een verloop van tijd een geluidshik die vervolgens na 5 á 10 min weer terugkomt. Met PCM heb ik dit niet..
Meen ergens gelezen te hebben dat je dat eenvoudig software-matig kon omzetten
Verwijderd
Dat is geheel juist de fastscan wordt alleen gevonden op 12515.Aloysxda schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:48:
[...]
Als ik antenne instelling: satteliet kies, en dan naar lnb instellingen ga, staat er bij transponder 11739.
Dus heb ik bij antenne instelling cd tvv telesat de transponder op 11739 gezet en ja hoor, kwaliteit signaal is nu 100 %. Toen heb ik opnieuw naar de zender gezocht maar resultaat is 0. Pfffffff.
Als je bij antenne instelling: cd tvv telesat voor 12515 kiest geeft geen signaal, dat is heel vreemd.
Ik snap het niet helemaal zal er eens goed over nadenken nog en hier ook wat proberen.
Ik heb ziggo.. Dus NON-ZIGGO-UPC.. Wat houdt dit in? Dat ik geen CI+ module in de tv kan steken? Of is het totaal softwarematisch en eventueel geen probleem?
De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om dit voor elkaar te krijgen., let op: de TV moet geschikt zijn en moet beschikken over een netwerk aansluiting (draadloos zou ook moeten werken).therick schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:39:
[...]
Ik heb ziggo.. Dus NON-ZIGGO-UPC.. Wat houdt dit in? Dat ik geen CI+ module in de tv kan steken? Of is het totaal softwarematisch en eventueel geen probleem?
1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)
2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.
3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.
4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):
Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).
5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:
Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.
Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.
Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.
Dat betekent dus dat ik gewoon alle functies heb zoals de NL ZIGGO versie zeg maar? Als dat het geval is bestel ik het bij redcoon.3CPO schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:53:
[...]
De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om dit voor elkaar te krijgen., let op: de TV moet geschikt zijn en moet beschikken over een netwerk aansluiting (draadloos zou ook moeten werken).
1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)
2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.
3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.
4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):
Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).
5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:
Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.
Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.
Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.
Ik heb dit in dit Samsung forum gevonden voor je , mischien zijn er wat mede-tweakerstherick schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:17:
[...]
Dat betekent dus dat ik gewoon alle functies heb zoals de NL ZIGGO versie zeg maar? Als dat het geval is bestel ik het bij redcoon.
die kunnen bevestigen dat dit werkt?
Verwijderd
Heb ook al eens gelezen dat dit fout gaat en je TV dus niks meer doet en de fabriekant zegt dan, Daag je bent zelf aan het klooien gegaan wij betalen niks, dan komt een evt rekening dus bij jou terecht.
Er zijn ook winkels die NON NL modellen zelf voor je aanpassen, waar bij je dus b.v een Frans model krijgt die al geheel NL gemaakt is.
Er zijn ook winkels die NON NL modellen zelf voor je aanpassen, waar bij je dus b.v een Frans model krijgt die al geheel NL gemaakt is.
Verwijderd
Update van FW: T-MST10PDEUC-1032.0
Geen Log aanwezig
2012 model Firmware for self-upgrade
Type:
LED TV
- UE**ES5300 – ES6900
- UE**EH5300 series
PDP TV
- PS**E550 – E6500 Series
Geen Log aanwezig
2012 model Firmware for self-upgrade
Type:
LED TV
- UE**ES5300 – ES6900
- UE**EH5300 series
PDP TV
- PS**E550 – E6500 Series
Wat betreft de Samsung nonNL of NL discussie : ik heb een nonNL variant es6580 gekocht. UPC en Ziggo staan in de lijst van dvb-c maatschappijen staan, is dit afdoende of moet ik alsnog de communicator tool actie uitoeren voor CI+ mogelijkheden voor in mijn geval UPC ?
Ben hier benieuwd naar met in het achterhoofd een overstap naar UPC.
Kleine noot met betrekking tot cashback acties van Samsung :hier in het forum werd als wel eens gewaarschuwd dat dergelijke acties alleen gelden bij aanschaf van je tv via een aangewezen dealer. Samsung is hier streng op, maar ook kinderachtig. Ik kocht op 4 december 2012 mijn tv bij een toen aangesloten partij. Ik stuurde op 15 december de stukken in. Eind vorige week kreeg ik een reactie, ik kwam niet in aanmerking dealer is niet aangesloten en bijgevoegd zat een lijst met aangesloten dealers stand 1 december 2012.
Deze verschilt met de lijst die ik rond die tijd bij Samsung van hun eigen site heb afgehaald. Na wat moeizaam contact met Samsung nederland Geeft Samsung aan dat de lijst die ik had mogelijk verouderd was (Tsja hoe kinderachtig wil je het hebben), lijst zelf laat geen kenmerk zien of zo.
Geen discussie mogelijk u heeft pech.
Ik heb de dealer gesproken, hij geeft aan nooit cashback dealer geweest te zijn (hij heeft er ook nooit mee geadverteerd. Samsung heeft de fout gemaakt) omdat hij de tv's in Duitsland inkoopt. Dealer vat het sportief op en bood mij korting aan tv van de cashback bij mijn volgende aanschaf bij hen. (op zijn verzoek noem ik zijn aan niet)
Maar kinderachtig is Samsung hierin wel. Jammer want over de rst van de ervaringen met Samsung (product en een technische ondersteuning vraag snel geregeld) zijn wel erg positief
Ben hier benieuwd naar met in het achterhoofd een overstap naar UPC.
Kleine noot met betrekking tot cashback acties van Samsung :hier in het forum werd als wel eens gewaarschuwd dat dergelijke acties alleen gelden bij aanschaf van je tv via een aangewezen dealer. Samsung is hier streng op, maar ook kinderachtig. Ik kocht op 4 december 2012 mijn tv bij een toen aangesloten partij. Ik stuurde op 15 december de stukken in. Eind vorige week kreeg ik een reactie, ik kwam niet in aanmerking dealer is niet aangesloten en bijgevoegd zat een lijst met aangesloten dealers stand 1 december 2012.
Deze verschilt met de lijst die ik rond die tijd bij Samsung van hun eigen site heb afgehaald. Na wat moeizaam contact met Samsung nederland Geeft Samsung aan dat de lijst die ik had mogelijk verouderd was (Tsja hoe kinderachtig wil je het hebben), lijst zelf laat geen kenmerk zien of zo.
Geen discussie mogelijk u heeft pech.
Ik heb de dealer gesproken, hij geeft aan nooit cashback dealer geweest te zijn (hij heeft er ook nooit mee geadverteerd. Samsung heeft de fout gemaakt) omdat hij de tv's in Duitsland inkoopt. Dealer vat het sportief op en bood mij korting aan tv van de cashback bij mijn volgende aanschaf bij hen. (op zijn verzoek noem ik zijn aan niet)
Maar kinderachtig is Samsung hierin wel. Jammer want over de rst van de ervaringen met Samsung (product en een technische ondersteuning vraag snel geregeld) zijn wel erg positief
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung UE50ES6900 en de Panasonic TX-P50GT50.
http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE50ES6900SXXN
http://www.panasonic.nl/h...verview/255845/index.html
Beeldkwaliteit, geluid, energie verbruik en kosten zijn belangrijk.
Iemand wellicht een oordeel wat hierin de beste keuze is? Ik had gelezen dat vanaf 50 inch je geen led-tv meer wil aanschaffen maar een plasma.
Iemand wellicht een oordeel wat hierin de beste keuze is? Ik had gelezen dat vanaf 50 inch je geen led-tv meer wil aanschaffen maar een plasma.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 09:43 ]
Verwijderd
Ik heb net de s6800 aangeschaft. Heb je voor calibratie echt een meter en bluray speler nodig?
Eigenlijk vanaf 42" al. Gezien plasma een betere kwaliteit voor een lagere prijsbiedt.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:40:
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung UE50ES6900 en de Panasonic TX-P50GT50.
Wel meer dan dat. Maar dat kost je ook nog eens ontzettend veel geld. Kun je beter een bedrijf een ISF kalibratie laten uitvoeren.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:47:
Ik heb net de s6800 aangeschaft. Heb je voor calibratie echt een meter en bluray speler nodig?