Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje m.b.t. het opnemen van TV programma's.

Uit eerdere bijdragen op het forum heb ik begrepen dat je op de ES6xxx modellen TV programma's op kunt nemen en op een USB stick of HDD kunt opslaan.
Dit werkt alleen bij de digitale zenders en niet bij het analoge aanbod, maar dat is logisch, omdat er geen MPEG decoder in de TV's zit.
Ook snap ik dat wanneer je iets opneemt niet meer naar een andere TV zender kunt kijken.

Nu vraag ik me twee dingen af:
1) In welk formaat wordt de opname opgeslagen? Kun je dit later ook op een andere TV of PC terugkijken?

2) Kun je tijdens het opnemen wel analoge zenders kijken of via andere bronnen TV kijken?
(bijvoorbeeld via een oude analoge VCR en de SCART aansluiting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:15
Nee

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
1: officieel niet, er zijn hier en daar wel programma's te vinden die de USB stick leesbaar maken, en vervolgens decrypten, maar ik kreeg het niet aan de praat. Te veel moeite ivm andere methodes om digitaal op te nemen.

2: op mijn 6530 kan het wel. Ik kan externe bronnen blijven kijken, dan komt er alleen een berichtje in beeld dat hij de opname start. analoog weet ik niet, maar wel een andere digitale zender op dezelfde transponder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
jasper2603 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:05:
Ik ben van plan om nu m'n slag te slaan bij de MM met de BTW dagen. Maar ik zie door de samsung bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende types, bij de ene winkel wordt die aangeprezen, de andere verkoper zegt weer die..
Ik zit te denken aan de 6100 of 6710 of de 6900. De rest valt wel buiten m'n budget. Kan iemand me eerlijk zeggen wat bij samsung de beste koop is op dit moment? de 8000 valt helaas buiten m'n budget..
Wat boeit mij het nou wat jij koopt? Koop wat je zelf leuk vindt, en als je problemen hebt met je TV en je kunt het niet terugvinden in de handleiding dan wordt je hier vast wel geholpen .... maar je kunt toch wel IETS zelf beslissen?

;w

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Het gaat om de volgende interactieve hd recorder:
https://twitter.com/Steph...94501718786441216/photo/1

inmiddels contact opgenomen met webcare omtrent het CEC (wat ik niet kan vinden op de ziggo bak)
het is van cisco...maar een type ofzo zetten er ze er niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Juist, de Cisco 8485DVB HD PVR. En dat van HDMI 1 heb je al uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:39
GerCor schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Wat boeit mij het nou wat jij koopt? Koop wat je zelf leuk vindt, en als je problemen hebt met je TV en je kunt het niet terugvinden in de handleiding dan wordt je hier vast wel geholpen .... maar je kunt toch wel IETS zelf beslissen?

;w
Daarom neem ik m'n moeder ook mee naar de Mediamarkt om knopen door te hakken. Bedankt voor het meedenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

RMX

GerCor schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Wat boeit mij het nou wat jij koopt?
:O
Wat boeit mij het nou welke Samsung producten je hebt, zoals in je sig vermeld?

http://tweakers.net/price...621/307389;307418;319053/
Zoals je kunt zien zit er niet gek veel verschil in, en gok ik dat je bijvoorbeeld met de UE40ES6710 een goede keus maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
RMX schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:41:
[...]

Wat boeit mij het nou welke Samsung producten je hebt, zoals in je sig vermeld?
Geen idee, maar daarmee hoop ik te voorkomen dat iemand aan mij vraagt welke Tv ik precies heb.

Zo kun je op de site van Samsung de genoemde TV's met elkaar vergelijken en is een vraag welke Tv je zou moeten kopen ook heel eenvoudig te voorkomen.

Kijk deze pagina eens terug. Voornamelijk vragen waarbij ik zeg: lees even de gratis handleiding die bij de Tv geleverd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 24-01-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Kan ik via Allshare Full HD 3D iso bestanden afspelen op mijn ES7000 ?
Dit kan ik nergens vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen ISO..

Wel:
MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, Motion-JPEG, DivX4, WMV, ASF, AVI, DivX3.11, MKV, VOB, FLV, TS, H.264, 3GPP, VOR, PS, RMVB, DivX6, H.263, DivX5.1

FYI

Audio:
MP3, WMA, AC3, AAC, Real Audio, LPCM, ADCPM, AMR, HE-AAC

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Vanmiddag wordt mijn scherm afgeleverd, lang leve de BTW dagen :)
Let op allemaal, tot zaterdag, dus snel beslissen

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Fuzzy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:53:
Gefeliciteerd, slim shoppen ....en veel plezier er mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb sinds twee dagen een ES6710 staan, en ben sindsdien bezig met spelen met opties. Ik lees in dit forum dat ik mijn NAS via UPnP moet kunnen benaderen via SOURCE, en zo wellicht zelfs mijn Xtreamer buitenspel kan zetten. Iemand zo'n constructie al werkend gekregen? Ik heb niet zoveel zin om met mijn laptop en Allshare aan de gang te gaan (dat lukte me overigens gisteren ook niet).

Mijn tweede vraag gaat over 3D. Er zit in het menu een optie Explore 3D, met 24 leuke (en minder leuke) 3D titels om je vrienden hun ogen uit te steken. Hij waarschuwt van tevoren dat ik een snelle internetverbinding moet hebben, dus dat het wireless niet werkte was geen verrassing, maar ook bedraad werkt het eigenlijk niet, als in, om de 10 seconden gaat ie bufferen, en na een minuut stopt ie. Speedtest gaf aan dat ik op dat moment tegen de 40mbit haalde (ik heb een 60mbit abo). Hoeveel bandbreedte trekken die 3D sources? Of zou de server zelf te vol zijn?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Zo is dat, jouw verbindingssnelheid is niet zo interessant. Het gaat er om wat jouw Tv er uiteindelijk mee kan. Je kunt wel een snelweg aanleggen met 10 rijstroken naar Den Helder maar uiteindelijk moeten ze allemaal op de boot naar Texel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:55:
In navolging van mijn eerdere post over Clouding/backlight bleeding bij mn 55ES8000 uit begin december, komt er over twee weken (ze zijn niet zo snel daar) een monteur om het hele panel te vervangen.

Waarom ze niet gewoon een nieuwe tv geven weet ik niet, maar goed.. het blijft Samsung.

Hopen dat het dan beter is.
Bij mij is het paneel ook al vervangen, helaas nog steeds clouding.

Clouding is pas na een half uur zichtbaar, dus ga niet te snel akkoord met je nieuwe paneel.

Mijn 4 jaar oude Philips heeft nergens last van, had ik maar weer een Philips gekocht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:13:
[...]

Bij mij is het paneel ook al vervangen, helaas nog steeds clouding.

Clouding is pas na een half uur zichtbaar, dus ga niet te snel akkoord met je nieuwe paneel.

Mijn 4 jaar oude Philips heeft nergens last van, had ik maar weer een Philips gekocht ;(
Een beetje bleeding/clouding vind ik niet zo erg, maar er zitten wat witte vlekken onderin die echt extreem zichtbaar zijn, ook tijdens het kijken. Als dat niet verholpen wordt met een nieuw paneel breng ik de hele tv terug denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZrIoKWRc1EHEo1xuR6wohfMV/full.jpg

Het gaat om die vlek met ene pijl dus. Beetje moeilijk te zien, maar die is zo fel dat je dat bij een film bijvoorbeeld met zwarte balken er continu doorheen ziet.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 25-01-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striker1976
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik hoor hier allerlei mensen over de BTW actie van MM, maar volgens de BTW-actie voorwaarden zijn de volgende Samsung modellen uitgesloten van deelname: 6900-serie, 7000-serie, 8000-serie, 9000-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

striker1976 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:02:
Ik hoor hier allerlei mensen over de BTW actie van MM, maar volgens de BTW-actie voorwaarden zijn de volgende Samsung modellen uitgesloten van deelname: 6900-serie, 7000-serie, 8000-serie, 9000-serie.
Ja dus niet alles van de 6xxx serie :) Ik heb de 6100 40" gekocht... Gister binnen gehad en wat een super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:19
Ik had gewoon de ue7000 gekocht maandag,en ben net bij MM geweest kreeg gewoon mijn btw geld terug.Wuper tv voor mooie prijs (40inch versie) en nog 250 cashback.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
Amaze86 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:11:
Ik had gewoon de ue7000 gekocht maandag,en ben net bij MM geweest kreeg gewoon mijn btw geld terug.Wuper tv voor mooie prijs (40inch versie) en nog 250 cashback.
Bij mij ook,
hoeveel betaalde jij uiteindelijk nog voor de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:51:
[...]

Een beetje bleeding/clouding vind ik niet zo erg, maar er zitten wat witte vlekken onderin die echt extreem zichtbaar zijn, ook tijdens het kijken. Als dat niet verholpen wordt met een nieuw paneel breng ik de hele tv terug denk ik.

Het gaat om die vlek met ene pijl dus. Beetje moeilijk te zien, maar die is zo fel dat je dat bij een film bijvoorbeeld met zwarte balken er continu doorheen ziet.
Nou het kan altijd erger, ik heb twee van dat soort vlekken naast elkaar. Ook precies in het midden.

Bij het vervangen van mijn paneel is de bleeding in de hoeken wel helemaal weggegaan.

Ik denk niet dat de winkel de tv terugneemt, je hebt hem toch al even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
stephandeloos schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:24:
[...]

Bij mij ook,
hoeveel betaalde jij uiteindelijk nog voor de tv?
Bij mm 1030 betaald,en dan nog 250 casback.tv 780 euro met deze specs is erg goedkoop.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
Amaze86 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:57:
[...]

Bij mm 1030 betaald,en dan nog 250 casback.tv 780 euro met deze specs is erg goedkoop.
Yer same hier!

1031 voor de tv.

250 cashback

781 euro totaal :-)!

en inderdaad onwijs blij met de tv.

enigste waar ik me aan stoor is dat de tv niet helemaal goed op de steun staat ofzo...hij hangt 0,5 cm links omlaag ten opzichte van rechts...oftwel scheve tv...

2 euro munten onder beide linkerpoten gelegd en klaar...geen zin om terug te gaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Ja klopt 1031,hier staat die kaarsrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:30:
Ik heb sinds twee dagen een ES6710 staan, en ben sindsdien bezig met spelen met opties. Ik lees in dit forum dat ik mijn NAS via UPnP moet kunnen benaderen via SOURCE, en zo wellicht zelfs mijn Xtreamer buitenspel kan zetten. Iemand zo'n constructie al werkend gekregen? Ik heb niet zoveel zin om met mijn laptop en Allshare aan de gang te gaan (dat lukte me overigens gisteren ook niet).

Mijn tweede vraag gaat over 3D. Er zit in het menu een optie Explore 3D, met 24 leuke (en minder leuke) 3D titels om je vrienden hun ogen uit te steken. Hij waarschuwt van tevoren dat ik een snelle internetverbinding moet hebben, dus dat het wireless niet werkte was geen verrassing, maar ook bedraad werkt het eigenlijk niet, als in, om de 10 seconden gaat ie bufferen, en na een minuut stopt ie. Speedtest gaf aan dat ik op dat moment tegen de 40mbit haalde (ik heb een 60mbit abo). Hoeveel bandbreedte trekken die 3D sources? Of zou de server zelf te vol zijn?
Ik heb een 25MB internet verbinding en de 3D app werkt prima, hier leek het probleem te zitten in het interne netwerk, nadat ik eennieuwe router had gekocht en het 5ghz netwerk ingebruik genomen, werkt het perfect geen enkele stop meer tijden het vertonen van b.v Food Fight.
Oja met WIFI !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap, bij mij werkte het niet lekker met een 60MB, heb nu 120 en dat draait prima.

(Geen idee hoe je dat verder kunt meten trouwens, er zit geen speedtest op die tv vzv ik weet, mijn laptop trekt er nu bijna 60 op het wifi net, maar das een oud dingetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:11:
[...]
Daarom neem ik m'n moeder ook mee naar de Mediamarkt om knopen door te hakken. Bedankt voor het meedenken. ;)
Briljant antwoord! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:21:
[...]

Ik heb een 25MB internet verbinding en de 3D app werkt prima, hier leek het probleem te zitten in het interne netwerk, nadat ik eennieuwe router had gekocht en het 5ghz netwerk ingebruik genomen, werkt het perfect geen enkele stop meer tijden het vertonen van b.v Food Fight.
Oja met WIFI !
Hm, hier zit er nu ook nog een router tussen (of beter gezegd, een Horizon). Vandaag zou het externe modem buiten gebruik gesteld moeten zijn, vanavond dan nog maar eens proberen.

En eens kijken of ik Plex erop krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plex krijg je er binnen een paar seconde op staat in de App"store"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Ik heb sinds een aantal dagen een ue46es6710, een ongelooflijk lekker ding aan de witte muur.

Nu heb ik de instellingen veranderd dmv calibratie (op google gevonden).
De meeste calibreren met filmmodus als uitgangspunt.

Ik wil jullie vragen of jullie een link of settings hebben om mijn tv te calibreren met standaard of Dynamisch als basis..

Alvast bedankt

oja,, de link en de videos op pagina 1 doen het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Badr op 25-01-2013 18:39 . Reden: o ja... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Badr schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:36:
Ik heb sinds een aantal dagen een ue46es6710, een ongelooflijk lekker ding aan de witte muur.

Nu heb ik de instellingen veranderd dmv calibratie (op google gevonden).
De meeste calibreren met filmmodus als uitgangspunt.

Ik wil jullie vragen of jullie een link of settings hebben om mijn tv te calibreren met standaard of Dynamisch als basis..

Alvast bedankt

oja,, de link en de videos op pagina 1 doen het niet.
Je kan best kalibreren met standaard, maar dan komt het er precies hetzelfde uit te zien als filmmodus gekalibreerd.
Dynamisch kun je niet kalibreren. Daar zijn opties uitgeschakeld en als die opties er wel waren, zou je alsnog hetzelfde resultaat behalen als in film.

Kalibreren is het beeld zo neerzetten zoals bedoeld is. Of je dat nou met de ene modus doet of de ander, het moet er hetzelfde uit zien. Film wordt alleen altijd gepakt omdat deze al dichtbij de instellingen zit zoals het moet zijn.

En dan denk je; 'Ja maar dat beeld vind ik niet mooi.' Dat kan kloppen, want je moet eraan wennen als je af komt van de stand dynamisch. Dynamisch is heel fout en heel slecht. Gebruik die niet of kalibreer hem zodat de kleuren, contrast e.d. goed zijn maar met meer backlight zodat je met daglicht goed kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
A ha, vandaar. De instellingen die ik via google van iemand op een engelse site heb overgenomen zijn via standaard idd ook redelijk film geworden. Heb er nu wat meer backlight en gamma bij gedaan ter compensatie. Kom van 2 jaar dynamisch dus effe wennenidd.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 20:04

RMX

striker1976 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:02:
Bij de BCC dus niet. Dus sla je slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Badr schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:40:
A ha, vandaar. De instellingen die ik via google van iemand op een engelse site heb overgenomen zijn via standaard idd ook redelijk film geworden. Heb er nu wat meer backlight en gamma bij gedaan ter compensatie. Kom van 2 jaar dynamisch dus effe wennenidd.

Bedankt voor je reactie.
Zet gamma maar weer omlaag. Dat verpest de kleuren weer.
Uiteindelijk ga je een gekalibreerd beeld wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb gisteren ook na wat tips hier de tv ingesteld op basis van standaard, ipv film, zodat ik microdimming heb. Lost gelijk mijn backlight bleeding issue op, en zwart is echt zwart. Waanzinnig mooi. Blijf me ook verbazen hoe veel vloeiender dat beeld loopt, dat zal vast die 400Hz zijn.

Alleen de 3D filmpjes werken nog steeds niet vloeiend, hoewel ik nu echt de volle 60mbit heb en rechtstreeks op het modem zit.

Nu aan het spelen met UPnP/DLNA, lachen als je gewoon op je laptopje een mp3tje aanwijst, de tv hem afspeelt en via hdmi/audio return gelijk over je versterker klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
SeatRider schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:16:
Ik heb gisteren ook na wat tips hier de tv ingesteld op basis van standaard, ipv film, zodat ik microdimming heb. Lost gelijk mijn backlight bleeding issue op, en zwart is echt zwart. Waanzinnig mooi. Blijf me ook verbazen hoe veel vloeiender dat beeld loopt, dat zal vast die 400Hz zijn.
Om je even uit de droom te helpen, je televisie is 100Hz.
Is ook helemaal niet erg. 100Hz is veel voor LCD en is goed. Maar het heeft niet te maken met of het beeld vloeiend is of niet. 50Hz is ook vloeiend en goed, maar bij LCD heb je dan last van motion blur. 100Hz lost dat voor een deel op en met een 200Hz paneel heb je er zo goed als geen last van.

Die 400Hz is 400Hz CMR. Er worden verschillende technieken gebruikt waardoor er geadverteerd mag worden met meer Hz dan de televisie eigenlijk is, vandaar die 400Hz.

En dan niet denken; 'Ik ben belazerd door Samsung.', nee. Elke fabrikant doet dit, dus overal word je eigenlijk een beetje belazerd. Bij de een meer dan de ander. Want bij LG met 400Hz MCI, heb je gewoon een 50Hz paneel en ben je dus slechter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

Hallo,

ik heb een Samsung UE32ES6100 gekocht voor op de slaapkamer. Maar zou daar toch graag 3d brillen bij willen hebben. Kan iemand mijn helpen welke ik het beste kan gebruiken zie er zo veel staan. de enne werkt wel en de andere weer niet.

Moet er dan 4 hebben.

2x grote mensen met eigen bril
1x kind met eigen bril
1x kind zonder bril.

dus 3 mensen hebben een bril daar moet de 3d bril dus over heen.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dimens schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:04:
[...]

Om je even uit de droom te helpen, je televisie is 100Hz.
Is ook helemaal niet erg. 100Hz is veel voor LCD en is goed. Maar het heeft niet te maken met of het beeld vloeiend is of niet. 50Hz is ook vloeiend en goed, maar bij LCD heb je dan last van motion blur. 100Hz lost dat voor een deel op en met een 200Hz paneel heb je er zo goed als geen last van.

Die 400Hz is 400Hz CMR. Er worden verschillende technieken gebruikt waardoor er geadverteerd mag worden met meer Hz dan de televisie eigenlijk is, vandaar die 400Hz.

En dan niet denken; 'Ik ben belazerd door Samsung.', nee. Elke fabrikant doet dit, dus overal word je eigenlijk een beetje belazerd. Bij de een meer dan de ander. Want bij LG met 400Hz MCI, heb je gewoon een 50Hz paneel en ben je dus slechter af.
Ik voel me niet echt belazerd, ik heb voor 800 heel erg veel tv gekocht vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dokman schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:09:
Hallo,

ik heb een Samsung UE32ES6100 gekocht voor op de slaapkamer. Maar zou daar toch graag 3d brillen bij willen hebben.
He dokman ik heb nog 2 nieuwe ssg3050 liggen als je die zoekt (zie ff nergens een pm optie, sorry community)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ue55es8000 gekocht. Bij mijn panasonic en vorige samsung kon ik in een hotel menu komen om de source op te geven waar de tv altijd mee opstart bv hdmi1. Kan dat bij deze samsung ook een half uurtje googlen geeft nog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Samsung UITZETTEN op HDMI en aanzetten met de POWER knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Mijn vader keek altijd redelijk probleemloos naar live voetbalwedstrijden via de Eredivisie Live app, maar de afgelopen week heeft hij nog geen enkele live wedstrijd kunnen zien. De eerste keer dat hij een wedstrijd probeert te kijken, komt meteen de melding "Probeert u het later opnieuw" en de keer daarna gaat 'ie laden, maar dat eindigt nooit. En dat wisselt elkaar zo af. Frappant is dat we samenvattingen wel gewoon kunnen kijken, die werken prima.

Gaat om een UE46ES8000 TV, voordat er problemen optraden is er niets aan de netwerksituatie hier veranderd en voor de zekerheid hebben we zowel het Ziggo-modem als de router (D-Link DIR-857) gereset. Ook hebben we SmartHub al eens gereset. Dit alles had geen effect.

In een poging om de app zelf uit sluiten, ben ik benieuwd of anderen met een Samsung TV ook problemen hebben om live wedstrijden te kijken via de Eredivisie Live app.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 19:19
Is er nog meer bekend over de nieuwe modellen van komende maanden? Ik heb gelezen over de F-serie, maar daar houd het wel op. Anyone een goede link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wildfire schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:15:
Mijn vader keek altijd redelijk probleemloos naar live voetbalwedstrijden via de Eredivisie Live app, maar de afgelopen week heeft hij nog geen enkele live wedstrijd kunnen zien. De eerste keer dat hij een wedstrijd probeert te kijken, komt meteen de melding "Probeert u het later opnieuw" en de keer daarna gaat 'ie laden, maar dat eindigt nooit. En dat wisselt elkaar zo af. Frappant is dat we samenvattingen wel gewoon kunnen kijken, die werken prima.

Gaat om een UE46ES8000 TV, voordat er problemen optraden is er niets aan de netwerksituatie hier veranderd en voor de zekerheid hebben we zowel het Ziggo-modem als de router (D-Link DIR-857) gereset. Ook hebben we SmartHub al eens gereset. Dit alles had geen effect.

In een poging om de app zelf uit sluiten, ben ik benieuwd of anderen met een Samsung TV ook problemen hebben om live wedstrijden te kijken via de Eredivisie Live app.
Neem even contact op met http://twitter.com/ziggowebcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:34:
Samsung UITZETTEN op HDMI en aanzetten met de POWER knop.
Dank je ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wat heeft Ziggo hier mee te maken? Ik heb het niet via hun, het gaat puur om het internet-abonnement van Eredivisie Live, de zender an sich hebben we niet. Daarnaast heb ik geen Twitter en ga er ook geen account aanmaken ook, als ik al contact met Ziggo nodig heb dan bel ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcia070
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11-2020
Gelden de regels voor de HDD's nog?
"Om op te nemen een HDD 2,0 usb poort, 5400 RPM, géén Terrabyte geheugen, geen externe voeding en DLNA gecertificeerd?"

De eerste berichten hierover zijn bijna een jaar oud dus vroeg mij af of met de laatste updates de tv een groter geheugen aan kon of snellere schijven?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:32
Ik gebruik al een tijdje een 1tb wd elements 2.5" schijf. No problems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Fuzzy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:53:
Niet helemaal. Op Zondag werkt de korting in bepaalde MM ook nog. Kreeg een email gisteren
voor Alkmaar. Doe er je voordeel mee indien nodig.
http://rdir.de/form.do?ag...YG.pWhsc2lGuhzSRRgqvGX8rg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08 23:35
JimmyJoness schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:30:
dus je draait een 3d bluray film (dredd 3d oid), van je pc naar je tv, welke wireless is aangesloten, via samsung all share, en dit draait vlekkeloos?
Late reactie, inderdaad werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Garcia070 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:51:
"Om op te nemen een HDD 2,0 usb poort, 5400 RPM, géén Terrabyte geheugen, geen externe voeding en DLNA gecertificeerd?"

De eerste berichten hierover zijn bijna een jaar oud dus vroeg mij af of met de laatste updates de tv een groter geheugen aan kon of snellere schijven?

Alvast bedankt
Dat geldt nog steeds. Je mag er van alles aanhangen maar als het niet werkt, geen ondersteuning Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:16:
Welke instellingen gebruik je?

Heb nu al een halfjaar een UE46ES6800 maar nog niks aangepast, ben wel benieuwd naar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Zijn er eisen mbt het filesysteem van de aangesloten USB drive? Werkt EXT2 of 3 bvb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:56:
[...]

Welke instellingen gebruik je?

Heb nu al een halfjaar een UE46ES6800 maar nog niks aangepast, ben wel benieuwd naar het verschil.
Ik gebruik ook standaard ipv film... is echt een stuk beter.
er staan genoeg instellingen in dit topic en tweakers heeft ook een calibratie instellingen @ review gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:39
SeatRider schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:29:
Zijn er eisen mbt het filesysteem van de aangesloten USB drive? Werkt EXT2 of 3 bvb?
Voor de PVR-functie maakt de TV gebruik van XFS, je kunt het beste de TV de schijf zelf laten formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Ik gebruik ook standaard ipv film... is echt een stuk beter.
er staan genoeg instellingen in dit topic en tweakers heeft ook een calibratie instellingen @ review gezet.
De kalibratie van het review is op Movie (film) uitgevoerd, dus niet de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:17:
[...]

He dokman ik heb nog 2 nieuwe ssg3050 liggen als je die zoekt (zie ff nergens een pm optie, sorry community)
Hoi.

Ik wil je een PM sturen maar kan dat niet zegt dat jij geen pm wilt ontvangen.
Heb wel belangstelling als de prijs goed is...

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Jullie hebben allebei DM niet aanstaan.

Hier Direct Messages aanvinken: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Hahn schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:08:
Jullie hebben allebei DM niet aanstaan.

Hier Direct Messages aanvinken: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Heb hem nu aanstaan als het goed is. bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier op het forum en heb een paar vragen. Ik heb een Samsung 7000. Nu wil ik graag op een makkelijke manier films vanaf een harde schijf afspelen. Wel graag hoge kwaliteit en een harde schijf die ik in een netwerk kan benaderen. Wat en of welk merk raden jullie mij aan. Wil graag blueray, 3D, i.i.g. full hd opslaan en kunnen afspelen.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met mijn keuze.

M.v.g. Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Garcia070 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:51:

Alvast bedankt
Uit eigen ervaring. Voor alleen media afspelen herkent de Samsung hdd alles tot 3TB geformatteerd op fat32 of NTFS wil je de harde schijf gebruiken voor pvr functies max 1TB USB 2.0 geen voeding en DLNA gecertificeerd.

Een participatie van max 1TB maken op een grotere schijf werkt voor pvr ook niet lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
Heeft iemand ervaring met een 55" Samsung LED TV aangesloten op KPN TV via VDSL?

Wij gaan van een 42" Plasma TV naar de Samsung UE55ES6530 LED TV maar zijn bang dat de beeldkwaliteit minder wordt omdat KPN de stream knijpt voor tv. Met de huidige tv is de beeldkwaliteit acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Kleineheino schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:22:
Heeft iemand ervaring met een 55" Samsung LED TV aangesloten op KPN TV via VDSL?

Wij gaan van een 42" Plasma TV naar de Samsung UE55ES6530 LED TV maar zijn bang dat de beeldkwaliteit minder wordt omdat KPN de stream knijpt voor tv. Met de huidige tv is de beeldkwaliteit acceptabel.
Ik ben bang dat dit 3x niks gaat worden. Als je echt wil genieten van je beeld, neem dan Ziggo of UPC. Bitrate is daar veel hoger en de kwaliteit daardoor dus ook. Dan kun je tenminste genieten van een acceptabel beeld in plaats van net niet televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Wildfire schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Wat heeft Ziggo hier mee te maken? Ik heb het niet via hun, het gaat puur om het internet-abonnement van Eredivisie Live, de zender an sich hebben we niet. Daarnaast heb ik geen Twitter en ga er ook geen account aanmaken ook, als ik al contact met Ziggo nodig heb dan bel ik wel :)
Ik kon vandaag ook geen wedstrijden kijken via de samsung app, wel via internet en via de xbox. Ik heb ook nog geprobeerd om van alles te resetten, en mijn tv opnieuw aan mijn account gekoppeld, maar zonder resultaat. Samenvattingen doen het wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

pianoman schreef op maandag 28 januari 2013 @ 02:11:
[...]

Ik kon vandaag ook geen wedstrijden kijken via de samsung app, wel via internet en via de xbox. Ik heb ook nog geprobeerd om van alles te resetten, en mijn tv opnieuw aan mijn account gekoppeld, maar zonder resultaat. Samenvattingen doen het wel gewoon
Ook Ziggo toevallig, of een andere provider? Indien een andere provider dan zou het probleem bij de app/Eredivisie Live zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
Dimens schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:33:
[...]

Ik ben bang dat dit 3x niks gaat worden. Als je echt wil genieten van je beeld, neem dan Ziggo of UPC. Bitrate is daar veel hoger en de kwaliteit daardoor dus ook. Dan kun je tenminste genieten van een acceptabel beeld in plaats van net niet televisie.
Bedankt voor de reactie. Bij ons is geen Ziggo of UPC verkrijgbaar, wel Caiway. Ik begrijp uit de reactie dat jij geen ervaring hebt met KPN TV maar reageert vanuit technisch oogpunt.

Ik hoop ook nog reacties te krijgen van mensen die deze opstelling (KPN TV icm een 55" LED TV) hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Wildfire schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:34:
[...]

Ook Ziggo toevallig, of een andere provider? Indien een andere provider dan zou het probleem bij de app/Eredivisie Live zelf liggen.
Hier hetzelfde probleem, met UPC, gok inderdaad op een storing bij EL :)

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Wildfire schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:34:
[...]

Nee telfort ADSL, dus we kunnen inmiddels wel concluderen dat het probleem bij EL ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
MikedeG schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:53:
[...]

Ok.... Gaan we vanavond dan maar even testen.... O-)
Is het gelukt?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotsjie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04-2022
Goedemiddag,

Sinds vorige week een BD speler van samsung in mijn bezit. (BD-E8500).
Inmiddels wat aan het spelen geweest icm mijn ES8000. Ziet er allemaal prima uit, onderling verbonden met HDMI-CEC zodat ik anynet kan gebruiken. Nu stoei ik alleen met het volgende, wat ik ook niet kan terugvinden in de manual.

De bluray speler staat uit maar heeft wel een disc (audio cd) in zich.
Nu probeer ik de cd af te spelen met alleen de remote van de TV. Ik heb van alles geprobeerd, maar het enige wat lijkt te werken is de cd ejecten en weer terug stoppen. Met Allshare play zie ik die CD / BD speler in de smart hub niet verschijnen. Ook
niet wanneer ik connectie maak via tools->anynet.

Iemand een suggestie? Vermoedelijk zie ik iets heel simpels over het hoofd :S

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Vermoedelijk, maar ik heb jouw 'configuratie' niet, kun je de BD alleen voor beperkte functie via de Ab van de Tv bedienen, en is eject 1 van die functies.

Verder vraag ik mij af, of bij aparaten Anynet+ de BD is geïnstalleerd als AV ontvanger in jouw TV.

Ik zou even zoeken op YouTube, daar staat wel een aantal filmpjes hoe de BD op te nemen in de apparatenlijst van de TV.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 28-01-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcia070
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11-2020
Bedankt voor alle reacties. Afgelopen weekend ook de Samsung gemaild, vandaag een reactie gekregen:

Geachte heer,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de Samsung televisie.

De HDD die wordt door uw televisie ondersteund is:

Wij adviseren u een USB HDD met ten minste 5400 rpm te gebruiken, maar een USB HDD met RAID-type wordt niet ondersteund.

Een USB-vaste schijf van meer dan 3TB wordt niet ondersteund.

Een USB-opslagapparaat kan geen gegevens opslaan totdat de Prestatietest apparaat is voltooid.

U kunt geen USB-geheugenstick gebruiken.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Toch maar de proef op de som genomen en een 2tb HDD aangeschaft.

Deze draait volgens de specificaties op 7200rpm.

Geef zodra deze binnen is wel een update of dit ook werkt.
Voor de goede orde, ik heb de Samsung UE46ES7000S LED TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Mocht je een USB-stick gebruiken die niet door de prestatietest komt, dan kan het helpen om deze gewoon een paar keer te proberen. Mijn stickje moest snel genoeg zijn, maar werd niet geaccepteerd. Na meerdere keren de prestatietest won de aanhouder. De stick werkt nu probleemloos.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

pianoman schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:16:
[...]

Nee telfort ADSL, dus we kunnen inmiddels wel concluderen dat het probleem bij EL ligt
Heb al contact met Eredivisie Live opgenomen, die wilden weten welk model TV precies en m'n IP-adres. Laten we maar eens kijken wat daar uit voort komt.

't Zal wel aan hun Samsung app liggen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 28-01-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Rtlxl is beschikbaar... Vanuit de appstore van Samsung.

[ Voor 41% gewijzigd door Mirage010 op 28-01-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd op welke serie's de App nu beschikbaar is gekomen, in iedergeval de 2012 serie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op de 2011 modellen lees ik net op een ander forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:58
Dimens schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:33:
[...]

KPN stuurt op 1080i en reserveert 7Mb voor elk HD kanaal bovenop de Internetsnelheid (als dat kan). De meeste (alle?) TV uitzendingen sturen geen 1080p uit. Ik heb hier KPN en ben zeer tevreden (eerst kabel gehad). Ik kijk op 55" ES8000 dus zou zaken moeten zien als ze slecht waren, maar je hebt natuurlijk nooit de twee systemen naast elkaar staan. Toegegeven, misschien ben ik niet een 'kritische' kijker. Ik weet niet hoe 'net niet televisie' eruit ziet blijkbaar... maar dat lijkt me toch wel een beetje kort door de bocht... 1080i is 1080i en hier zijn weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Toch vind ik SmartTV op dit moment maar niks. Het is zo traag. Heb het draaien via Wifi.
Vind Explore 3d ook maar oud, had met de kerst gekeken, en nu weer. Staat niks nieuws op.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:22

servies

Veni Vidi Servici

ErikJan2 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:06:
[...]

KPN stuurt op 1080i en reserveert 7Mb voor elk HD kanaal bovenop de Internetsnelheid (als dat kan). De meeste (alle?) TV uitzendingen sturen geen 1080p uit. Ik heb hier KPN en ben zeer tevreden (eerst kabel gehad). Ik kijk op 55" ES8000 dus zou zaken moeten zien als ze slecht waren, maar je hebt natuurlijk nooit de twee systemen naast elkaar staan. Toegegeven, misschien ben ik niet een 'kritische' kijker. Ik weet niet hoe 'net niet televisie' eruit ziet blijkbaar... maar dat lijkt me toch wel een beetje kort door de bocht... 1080i is 1080i en hier zijn weinig problemen.
Misschien moet je dan toch maar eens kijken bij mensen die bijv. Lijbrandt als provider hebben en ook een IPTV pakket. Je zult dan een aanzienlijk kwaliteitsverschil zien (ten nadele van KPN) en dan hebben we het nog niet over de audiostreams vergeleken met Ziggo/UPC... Waarom zouden we (KPN) DTS doorgeven als wij vinden dat stereo voldoende is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had een vraag van een collega. Hij heeft een ES8000 versie en ik zelf heb de LG 760S versie. Beide Smart tv's. Maar ik heb op mijn externe schijf allemaal 3D mkv films. Deze films zijn Half SBS en Half OU.

Zou dit gaan werken op zijn Samsung ES8000? Kan deze tv hiermee omgaan met half sbs en half ou 3D films? Dacht vraag het aan de Samsung kenners!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 20:12
Ik heb de Samsung HT-E5500 homecinema icm een 40ES6340. Nu merk ik dat bij het afspelen van bluray films te geluid achterloopt op het beeld. Erg irritant.
Er is een geluidsvertraging in te stellen, maar niet een beeldvertraging. Ook merk ik dat na verloop van het tijd langzaam minder out of sync loopt, maar 100% wordt het niet. Dit heb ik overigens niet bij het afspelen van films via allshare over het netwerk, waarbij ik de homecinema nog wel als geluidsuitvoer gebruikt.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
Hij zou dit moeten herkennen onder de source knop van je ab.. Of bij smarthub --> bron..
rotsjie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:06:
Goedemiddag,

Sinds vorige week een BD speler van samsung in mijn bezit. (BD-E8500).
Inmiddels wat aan het spelen geweest icm mijn ES8000. Ziet er allemaal prima uit, onderling verbonden met HDMI-CEC zodat ik anynet kan gebruiken. Nu stoei ik alleen met het volgende, wat ik ook niet kan terugvinden in de manual.

De bluray speler staat uit maar heeft wel een disc (audio cd) in zich.
Nu probeer ik de cd af te spelen met alleen de remote van de TV. Ik heb van alles geprobeerd, maar het enige wat lijkt te werken is de cd ejecten en weer terug stoppen. Met Allshare play zie ik die CD / BD speler in de smart hub niet verschijnen. Ook
niet wanneer ik connectie maak via tools->anynet.

Iemand een suggestie? Vermoedelijk zie ik iets heel simpels over het hoofd :S

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Xtr3me4me schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:24:
Ik had een vraag van een collega. Hij heeft een ES8000 versie en ik zelf heb de LG 760S versie. Beide Smart tv's. Maar ik heb op mijn externe schijf allemaal 3D mkv films. Deze films zijn Half SBS en Half OU.

Zou dit gaan werken op zijn Samsung ES8000? Kan deze tv hiermee omgaan met half sbs en half ou 3D films? Dacht vraag het aan de Samsung kenners!
Maar je had natuurlijk ook jouw externe HDD op de Samsung van jouw vriend kunnen aansluiten en dan had je het al geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

GerCor schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:23:
[...]

Maar je had natuurlijk ook jouw externe HDD op de Samsung van jouw vriend kunnen aansluiten en dan had je het al geweten.
Is niet mijn vriend maar werk collega en ik woon in den helder en hij Volendam. Niet echt bepaald om de hoek. :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
:)F Den Helder en Volendam .... altijd mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Of je geeft gewoon antwoord.....

Ja, dat werkt prima. De tv herkent niet zelf of het ou of sbs is, maar als je op de 3d knop drukt kun je kiezen tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Iemand ervaringen met het aansluiten van een PC (gewoon Windows 7) op een Samsung 6000 serie tv? Als ik dat doe en ik stel de resolutie gewoon in op 1920x1080 dan krijg ik de tv niet op native via HDMI, alsof hij 110% inzoomt op de 1920x1080 resolutie. Heel vaag. Ook het loskoppelen van de normale monitor mag niet baten 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Blaze85 op 29-01-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Laatst online: 07-10 10:17
Wat mij opvalt bij m'n nieuwe UE40ES7000 is dat als je er vlak boven of langs kijkt dat op sommige plekken wit licht doorschijnt tussen het paneel en zwarte frame. Voornamelijk goed zichtbaar bij beelden met een donkere achtergrond. Zie dit Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/2610/dsc01346y.jpg. Is dit normaal? Ervaren meer mensen dit bij hun ES7000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 19:45
Blaze85 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:04:
Iemand ervaringen met het aansluiten van een PC (gewoon Windows 7) op een Samsung 6000 serie tv? Als ik dat doe en ik stel de resolutie gewoon in op 1920x1080 dan krijg ik de tv niet op native via HDMI, alsof hij 110% inzoomt op de 1920x1080 resolutie. Heel vaag. Ook het loskoppelen van de normale monitor mag niet baten 8)7
Bekend probleem heb ik ook gehad met mijn eerste tv kwam dit door overscan van de videokaart (in te stellen bij je grafische opties even goed zoeken)
Bij de es7000 was dit op te lossen door de input op de tv in te stellen als pc. als je dit niet in kan stellen op een 6000 ook via de overscan functie op te lossen.

Hopelijk kan je er wat mee
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
TranceDJ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:30:
Wat mij opvalt bij m'n nieuwe UE40ES7000 is dat als je er vlak boven of langs kijkt dat op sommige plekken wit licht doorschijnt tussen het paneel en zwarte frame. Voornamelijk goed zichtbaar bij beelden met een donkere achtergrond. Zie dit [afbeelding]. Is dit normaal? Ervaren meer mensen dit bij hun ES7000?
Dat is normaal ja. Wat je hier ziet wordt backlight bleeding/backlight clouding genoemd en dat is heel normaal op een LCD televisie. Elke LCD televisie heeft hier last van, de een iets meer dan de ander.
Je kunt het wel minimaliseren door je televisie te kalibreren. Wanneer je LCD goed kalibreert, zou je backlight bleeding voor het blote oog tot een bijna 0 punt kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Blaze85 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:04:
Zet de televisie in de PC modus. Kun je doen door naar Menu -> Invoer -> Naam wijzigen te gaan en daar de ingang van de HDMI waar je computer op is aangesloten te labelen met de naam PC. Dan zal de televisie ook direct 4:4:4 ondersteunen voor de juiste scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Laatst online: 07-10 10:17
Dimens schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:45:
[...]

Dat is normaal ja. Wat je hier ziet wordt backlight bleeding/backlight clouding genoemd en dat is heel normaal op een LCD televisie. Elke LCD televisie heeft hier last van, de een iets meer dan de ander.
Je kunt het wel minimaliseren door je televisie te kalibreren. Wanneer je LCD goed kalibreert, zou je backlight bleeding voor het blote oog tot een bijna 0 punt kunnen krijgen.
Ik weet wat 'backlight bleeding' en 'clouding' is. Maar dat bedoel ik niet met mijn bericht. Bekijk deze foto maar eens van mijn vorige bericht: Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/2610/dsc01346y.jpg. Ik bedoel dat de zwarte rand (onderkant TV) niet overal even goed aansluit op het paneel. Je ziet om sommige plekken wit licht door de rand schijnen. Mijn vraag is aan andere ES7000 bezitters of hun dit ook opvalt?

[ Voor 9% gewijzigd door TranceDJ op 29-01-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
hoe krijg ik die speaker in beeld weg als ik radio luister via de tv? (46es6800)
heb het liefst gewoon zwart beeld. kan de optie zelf niet vinden(mocht ie bestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
TranceDJ schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:41:
[...]

Ik weet wat 'backlight bleeding' en 'clouding' is. Maar dat bedoel ik niet met mijn bericht. Bekijk deze foto maar eens van mijn vorige bericht: [afbeelding]. Ik bedoel dat de zwarte rand (onderkant TV) niet overal even goed aansluit op het paneel. Je ziet om sommige plekken wit licht door de rand schijnen. Mijn vraag is aan andere ES7000 bezitters of hun dit ook opvalt?
Aha, op die manier. Ik begreep het verkeerd.
datkanveelbeter schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:45:
hoe krijg ik die speaker in beeld weg als ik radio luister via de tv? (46es6800)
heb het liefst gewoon zwart beeld. kan de optie zelf niet vinden(mocht ie bestaan)
Onder de optie spaarstand het beeld op uit zetten. Uit mijn hoofd kun je dat doen door op de Tools knop van je AB te drukken. Anders via het Menu -> Beeld -> ECO-oplossing -> Spaarstand op Beeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Dimens, bedankt voor de snelle reactie! optie staat niet onder de Tool knop bij mij, maar wel onder de ECO-oplossing.
Nu ziet het er al een stuk beter uit.
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
datkanveelbeter schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:22:
Dimens, bedankt voor de snelle reactie! optie staat niet onder de Tool knop bij mij, maar wel onder de ECO-oplossing.
Nu ziet het er al een stuk beter uit.
Thanks!!
Volgens mij is dat via de Tool knop er bij de 2012 modellen van Samsung eruit gehaald. De oudere modellen hadden dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
kolk11 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:40:
[...]

Bekend probleem heb ik ook gehad met mijn eerste tv kwam dit door overscan van de videokaart (in te stellen bij je grafische opties even goed zoeken)
Bij de es7000 was dit op te lossen door de input op de tv in te stellen als pc. als je dit niet in kan stellen op een 6000 ook via de overscan functie op te lossen.

Hopelijk kan je er wat mee
Succes
De overscan op je videokaart moet uitstaan (0%), daar moet je het niet mee oplossen. Anders stuurt je videokaart gewoon een kleiner beeld uit en heb je geen 1:1 pixelmapping. Bij mij was de oplossing (na uren zoeken en instellingen uitproberen) het knopje p.size op de afstandsbediening Die moet dus op screen fit staan. |:(

edit: er zit in mijn tv trouwens wel een bug, waardoor screen fit soms niet beschikbaar is als de computer schakelt naar 24p, de tv uit- en aanzetten lost dat bij mij op.

[ Voor 9% gewijzigd door pianoman op 30-01-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 19:45
pianoman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:43:
[...]

De overscan op je videokaart moet uitstaan (0%), daar moet je het niet mee oplossen. Anders stuurt je videokaart gewoon een kleiner beeld uit en heb je geen 1:1 pixelmapping. Bij mij was de oplossing (na uren zoeken en instellingen uitproberen) het knopje p.size op de afstandsbediening Die moet dus op screen fit staan. |:(

edit: er zit in mijn tv trouwens wel een bug, waardoor screen fit soms niet beschikbaar is als de computer schakelt naar 24p, de tv uit- en aanzetten lost dat bij mij op.
Klopt ben ik helemaal met je eens. maar bij mij schakelt de videokaart bij het overstappen op een ander beeldscherm standaard in op 15% Ik bedoelde aan te geven dat deze idd uit moet staan. (sorry voor de onduidelijkheid)
Pagina: 1 ... 34 ... 62 Laatste