Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Heren, ik zoek een nieuwe TV binnenkort en zit te kijken naar een inch of 47-50.

Nu heb ik zitten kijken naar de UE46ES6800 vs TX-P50ST50 maar kan moeilijk kiezen tussen deze 2, waarom zouden jullie voor de Samsung gaan ipv de panasonic bijv?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:19:
Ja maar stel je daar niet te veel van voor de normale AB pakken werkt veel beter.
Maar zou je zo'n Duitse Samsung dan wel op Nederlands kunnen instellen , dus dat je wel Nederlands kan praten ?
Ik weet dat CI+ niet werkt op zo'n Duitse Samsung,maar dat gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
pdidi schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:21:
[...]

Standaard of Film mode? Als ik in Standaard mode contrast boven de 80 zet raakt met name rood overgesatureerd (goed te zien in gezichten). Ik heb overigens de mp4 versies van de Avs files gebruikt via Allshare. Nadeel is dat het dan niet mogelijk is om in het Advanced menu RGB te selecteren om kleur filtering uit te voeren.
In de standard mode. Movie mode gebruik ik niet vanwege de afwezigheid van micro dimming. Wat je zegt over contrast herken ik wel, alleen na de laatste update heb ik hier nu minder last van. Zelfs de tv's eigen kleurinstellingen bevallen me nu goed. Of dit nu puur gewenning is, of een daadwerkelijke verbetering, is moeilijk te zeggen.

Wat ik echter wel gezien heb, is dat de beste manier om het rode te verwijderen, de kleurtoon optie is. Alle calibratie instellingen hebben deze op warm2 staan, maar wanneer je deze optie terug zet naar standaard lijken kleuren veel natuurlijker te worden. Ik zelf heb de optie nu toch op warm2 staan omdat de kleuren me niet langer storen.

Ik heb trouwens de avs files ook via allshare gebruikt. Ik vroeg me namelijk af of bijvoorbeeld een hdmi aansluiting de calibratie kon beinvloeden. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de files direct geladen in allshare. Tot nu toe enkel brightness en contrast. Voor mij echt een aanzienlijke verbetering. Puur op wat ik voorheen zach echter, dacht ik ook dat instellingen boven de 80 veel te hoog waren. Dit bleek volgens de avs files niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:41:
@GerCor
Heb je geprobeerd om het geluid via een optiesche kabel naar je bar te doen ? Ik heb het geluid naar mij onkyo ook zo gedaan dan werkt het wel.
Klopt, maar dan kan ik de soundbar niet met mijn AB van de Tv bedienen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je dat zeker ?
Ik kan mijn onkyo gewoon met de AB van de TV blijven bedienen.
Als je de HDMI kabel gewoon laat zitten moet het werken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3CPO schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:36:
[...]

Maar zou je zo'n Duitse Samsung dan wel op Nederlands kunnen instellen , dus dat je wel Nederlands kan praten ?
Ik weet dat CI+ niet werkt op zo'n Duitse Samsung,maar dat gebruik ik toch niet.
Ik denk het wel maar weet dat dus niet zeker, mijn vermoeden komt er vandaan omdat er maar 1 FW bestaat voor Europa.
Ik las ook ergens als je een Duitse TV op Nederland zet dat je dan ook gewoon de CI en de Canal Digitaal lijst tot je beschiking hebt. Dit zou zo zijn met de TV's van 2011 en 2012 oudere niet.

Is een Duitse Samsung dan zo veel goedkoper of zit er een andere reden achter dat je een Duitse versie wil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:07:
Weet je dat zeker ?
Ik kan mijn onkyo gewoon met de AB van de TV blijven bedienen.
Als je de HDMI kabel gewoon laat zitten moet het werken dacht ik.
Mijn soundbar is een passief onderdeel van, bijvoorbeeld, de TV. Jouw Onkyo hoogstwaarschijnlijk een actief apparaat. Het staat ook allemaal in de handleiding, alleen dat soort typische Samsung 'grappen' kom je pas achter als je het thuis hebt.

Als ik de soundbar met HDMI-ARC aansluit, is de soundbar te bedienen met de AB van de Tv (wel eerst via Anynet+ activeren) en gaat de soundbar ook direct uit als ik de Tv uitschakel.

Doe ik dat met een optische kabel, dan schakelt de soundbar in als ik de Tv inschakel maar is de soundbar niet met de AB van de Tv te bedienen. De soundbar schakelt wel uit als ik de Tv uitschakel, alleen niet direct. De soundbar schakelt uit omdat het geen signaal meer ontvangt ... na 20 minuten o.i.d. Mijn soundbar gaat ook bij een aantal apps op 'MUTE'. De combinatie Tv 2010 en soundbar 2011 is dus ook waardeloos te noemen. Ook typisch Samsung. Apparatuur uit verschillende introductiejaren werken slecht samen.

Kijk, dat is de ellende met Samsung. Je komt er vaak (te) laat achter dat ze erg slecht zijn in software. Neigt naar klantjes pesten. Ik las een tijdje terug een verhaal van iemand die voor 500 euro een Samsung Blu-Ray had gekocht omdat er een twintuner in zit. Alleen ...... in de handleiding staat dan ergens op pagina 380.000 dat de je niet naar de ene zender kunt kijken en de andere kunt opnemen ... zoals dat bijvoorbeeld wel kan met een HUMAX. Want, zo staat in de handleiding .... werkt het niet bij gecodeerde zenders. ;w

Jullie hebben een browser, de 2011 modellen ook maar de 2010 modellen niet. Hardwarematig zouden de 2010 modellen niet geschikt zijn. Maar je gaat toch niet zo'n waardeloze Samsung Facebook of Twitter app gebruiken als je die apps ook kunt 'oproepen' in de browser? Ik bedoel ... waar gaat die Samsungshit over?

Ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn Samsung Tv. Het is die gladde Zuid-Koreanen gelukt een waanzinnig beeldkwaliteit te bereiken. Gewoon de goede leveranciers van panelen vinden en daar een leuk frame omheen bouwen. _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 07-12-2012 22:51 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 19:32
Hoi, een vraag voor een bezitter van een ES8000 met een CI+ kaart. Zou je het volgende voor mij willen proberen op je TV.

Zet de PIP mode naar twee gelijke grootte schermen, juiste beeldverhouding in Systeem menu.
Zet PIP aan via Tools.

Kan je nu links de digitale CI+ tuner zien en rechts elke beschikbare HDMI ingang?
En kan je dan met de afstandsbediening van de TV nog steeds direct kanalen kiezen of met +/- de kanalen langs zappen?

Ik heb de ES8000 gekozen om aan te schaffen en ik heb nog nergens bevestiging gezien dat dit zo werkt. De handleiding blinkt uit in onduidelijkheid (de emanual, ik heb niets anders gevonden). In de ene winkel is geen TV CI+ signaal beschikbaar, in de andere alleen Sateliet input (dan verschijnt PIP niet en kan het niet gekozen worden).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:10:
[...]

Ik denk het wel maar weet dat dus niet zeker, mijn vermoeden komt er vandaan omdat er maar 1 FW bestaat voor Europa.
Ik las ook ergens als je een Duitse TV op Nederland zet dat je dan ook gewoon de CI en de Canal Digitaal lijst tot je beschiking hebt. Dit zou zo zijn met de TV's van 2011 en 2012 oudere niet.

Is een Duitse Samsung dan zo veel goedkoper of zit er een andere reden achter dat je een Duitse versie wil ?
scheelt te veel euro's . Waar heb je dat gelezen dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MartinPTweak

Als je SAT kijkt kun je GEEN PIP kiezen.

Je kunt wel naar HDMI gaan en dan SAT en PIP gebruiken SAT zit dan rechts.je kunt dan wel gewoon veranderen van zender.

@3CPO
Ik weet helaas niet meer waar ik dat gelezen heb sorry.
Wat kost b.v. een 46es8000 in Duitsland ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:29
3CPO schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 09:39:
[...]

scheelt te veel euro's . Waar heb je dat gelezen dat dat werkt?
Staat in dit topic, via het service menu kun je iets veranderen dat het een NL model wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
@3CPO
Ik weet helaas niet meer waar ik dat gelezen heb sorry.
Wat kost b.v. een 46es8000 in Duitsland ?
[/quote]

http://www.redcoon.nl/B35...000-NON-ZIGGO-UPC_LED-TVs

€ 1499 , volgens mij is dit een Duits model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet Europse modellen met NL software voor 1534 te koop.

Ik heb die en werkt prima, is 100% Nederlands ik gebruik hem dus samen met een CI en met Fastscan van Canal digitaal.

Ik heb daar toen special naar gevraagd.

https://www.plasmavisie.n...46ES8000/LED/Samsung/1350

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:25:
Als je SAT kijkt kun je GEEN PIP kiezen.
Hmm, ok, dat was niet wat ik wilde weten, dat had ik al gehoord van een verkoper :-).
Belangrijker, als je naar een zender via de CI+ kaart kijkt, dan kan je wel PIP kiezen? Of zeg je dat SAT kijken en CI+ kijken hetzelfde is?
Je kunt wel naar HDMI gaan en dan SAT en PIP gebruiken SAT zit dan rechts.je kunt dan wel gewoon veranderen van zender.
Dus, je kiest zonder PIP een HDMI bron, en wat doe je dan? Je kiest PIP en stelt het tweede beeld in op SAT?
Ik heb geen satelliet installatie, dus niet waar ik naar op zoek ben.

Ik wil graag weten of het volgende kan.
1. TV aanzetten.
2. Kiezen voor CI+ kanaal 1.
3. kiezen voor PIP via tools (PIP is al ingesteld via systeem op twee beelden naast elkaar, even groot).
Dan kan ik de volgende vragen bedenken.
a. Kan dit zoals ik het beschrijf?
b. Wat gebeurt er dan bij stap 3?
b1. Het linker beeld laat nog steeds kanaal 1 zien via de CI+ kaart (verwacht ik)
b2. Wat gebeurt er in het rechterscherm? Wordt daar de bron getoond die de vorige keer gebruikt is? Of wordt een bron getoond die is ingesteld in het PIP settings scherm onder systeem?
c. Hoe kies je een andere bron voor het tweede (rechter) scherm.
d. Uit welke bronnen kan je dan kiezen?

Pfff, lastig te beschrijven allemaal zonder TV en raadselachtige handleidingen :-).
Maandag is de product expert van Samsung weer beter (hoop ik), de mensen die er nu zitten hebben dezelfde kennis als de handleiding en daar staat het niet echt in.
Maar, iemand hier met een echt ES8000 toestel is natuurlijk veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar, iemand hier met een echt ES8000 toestel is natuurlijk veel beter!
Ja die staat hier.
Ik wil graag weten of het volgende kan.
1. TV aanzetten.
Ja kan :-)

2. Kiezen voor CI+ kanaal 1.
Ja

3. kiezen voor PIP via tools (PIP is al ingesteld via systeem op twee beelden naast elkaar, even groot).
Kan niet
Ik beschrijf het dus zo als het via de digital Sat tune rin de TV kan, weet niet of dat ook voor de andere tuners geldt.
Rest kom ik later op terug

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV aan.

TV kijken via Sat tuner in TV
Geen Pip mogelijk

Alternative:

Kies Bron: HDMI 1 = Blueray
Kies PIP
Links wordt de Blueray
Rechts de TV tuner
Links kun je alle bronnen kiezen die voor handen zijnde op de TV.
Die kies je gewoon met de algemene bron knop op je AB.

rechts blijft altijd de TV tuner

Dat is wat ik er nu uit heb weten te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
@AndreiPad, bedankt voor alle moeite zover! Ik ben er nog niet helemaal uit......
Gelukkig, die van jou doet het! :-)
TV kijken via Sat tuner in TV
Geen Pip mogelijk
OK, duidelijk!
Alternative:

Kies Bron: HDMI 1 = Blueray
Kies PIP
Links wordt de Blueray
Duidelijk tot hier..... :-)
Rechts de TV tuner
Links kun je alle bronnen kiezen die voor handen zijnde op de TV.
Die kies je gewoon met de algemene bron knop op je AB.

rechts blijft altijd de TV tuner
Eh, welke TV tuner is dat? De analoge, CI+ of Sat tuner?
Dat is wat ik er nu uit heb weten te krijgen.
In ieder geval bedankt tot hier.
Als ik je verhaal iets aanpas, je begint met TV kijken, op kanaal 1 bijvoorbeeld, is dat dan bij jou altijd Sat? Je hebt geen andere TV tuner die geconfigureerd/aangesloten is?

Uit de handleiding:
U kunt tegelijkertijd een programma waarvan het signaal is binnengekomen via de tuner en video uit één externe videobron bekijken.
Dan zou je toch denken dat je een signaal via de tuner kan kijken (dus de TV) en een externe video bron.

Uit de handleiding:
Als u bijvoorbeeld een kabelkastje hebt aangesloten op de Cable In-aansluiting, kunt u PIP gebruiken voor het bekijken van programma's die binnenkomen via het kabelkastje en tevens een film bekijken die wordt afgespeeld met een Blu-ray-speler die op de HDMI In-aansluiting is aangesloten.
Wat is nu een "kabelkastje"? De televisie heeft volgens de Quick Start handleiding helemaal geen "Cable In" aansluiting, wel een "Ant 1 IN" en een "Ant 2 IN (Satellite)". Ik denk dat een CI+ kaart werkt via de kabel aansluiting die je in Ant 1 stopt.

Uit de handleiding:
PIP-instellingen: Het beeld van de externe videobron wordt weergegeven op het hoofdscherm en het beeld van de tv-tuner wordt weergegeven in het PIPsubbeeldscherm.
Hoofdbeeld: Component, HDMI
Subbeeld: Tv
Dit is het laatste stuk uit de e-Manual, ik begrijp dit niet helemaal. Hier staat dat je dus via de TV tuner kan kijken en HDMI of Component. Betekent dit ook dat de TV tuner (welke is onduidelijk, CI+ of analoog) altijd rechts is? Of is dit de default instelling die je ook kan aanpassen andersom, dus TV links en HDMI rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Oké dan ... ik heb een Tv met Ziggo via CI+. Als ik dan naar het menu ga, kan ik niet PIP kiezen. Maakt niet uit wat er op de Tv is aangesloten.

Mijn Xbox360 zit via component aangesloten op de Tv.

Ga ik met 'source' naar en kies component. Dan is de bron dus component, in mijn geval de Xbox360. En in het menu van component kan ik WEL PIP kiezen. Het beeld (hoofdscherm uit de handleiding) van de Xbox360 is links, het CI+ TV beeld (subscherm uit de handleiding) rechts.

Hoe dan ook, in de praktijk ...... zo schat ik in, gebruikt vrijwel niemand PIP.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 09-12-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is TV kijken altijd via de interne Sat Tuner er is geen andere aansluitng bij mij aktief voor het TV signaal.

Zoals al een paar keer eerder gezegd:
Tv kijken via de interne tuner is altijd rechts ongeacht of dit analog/Ci+ is of de Sat tuner, andere bronnen links heb geen mogelijkheid gevonden omdat te wisselen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
GerCor schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:39:
Oké dan ... ik heb een Tv met Ziggo via CI+. Als ik dan naar het menu ga, kan ik niet PIP kiezen. Maakt niet uit wat er op de Tv is aangesloten.

Mijn Xbox360 zit via component aangesloten op de Tv.

Ga ik met 'source' naar en kies component. Dan is de bron dus component, in mijn geval de Xbox360. En in het menu van component kan ik WEL PIP kiezen. Het beeld (hoofdscherm uit de handleiding) van de Xbox360 is links, het CI+ TV beeld (subscherm uit de handleiding) rechts.
Duidelijk! En bedankt voor het nog even doorlopen van de stappen :-).
Hoe dan ook, in de praktijk ...... zo schat ik in, gebruikt vrijwel niemand PIP.
Ja, dan ben ik dat andere deel van vrijwel niemand :-).
Mijn laatste CRT tv had dit feature goed geimplementeerd, met twee tuners. Dus, ik zit wat naar TV te kijken, bijvoorbeeld voetballen, en het is wat saai, dan startte ik PAP (picture aside picture) en ging op de andere helft wat zappen.
Sinds enige tijd hebben we naar behoorlijke tevredenheid een Samsung 5000. Wat ik het meeste mis is het tegelijk kijken van 2 kanalen. Vandaar de zoektocht naar een TV die goed is en dit feature heeft.
De afgelopen jaren zijn er veel verschillende (beperkende) implementaties geweest, bijvoorbeeld alleen het kleine PIP scherm met alleen de computer aansluiting als bron.
Deze van Samsung, en de huidige van Panasonic, komen het dichtst in de buurt van wat ik wil. Er is geen merk dat twee tuners kan gebruiken zoals mijn oude Philips TV, voorzover mij bekend.

En ja, ik ben het met je eens, als ik kijk naar de markt, mensen gebruiken PIP weinig, want anders zou het wel een meer prominent feature zijn in de TV's, toch? In de pricewatch kan ik nu wel filteren op PIP, maar geen goed filter, voor mij dan, met PAP, 2 tuner PAP, etc.

Bedankt voor het nakijken!

Oh, nog een laatste vraag. Op mijn Samsung 5000 zie ik in de TV zenders lijst een kopje waarmee ik kan kiezen tussen de tuners, analoog en digitaal. Als je, zoals je hierboven schrijft, rechts naar de TV tuner kijkt, dan verwacht ik eigenlijk dat je analoog kijkt, klopt dat?
Als je namelijk rechts op deze manier wel het digitale CI+ signaal zou krijgen dan is het raar dat je vanuit het enkele scherm met het beeld van de CI+ tuner geen PIP ziet (maar ja, blijft Samsung software).
Dat geeft voedsel aan nog een vraag, als je in een enkel scherm naar de analoge tuner kijkt, kan je dan wel PIP kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:55:
Bij mij is TV kijken altijd via de interne Sat Tuner er is geen andere aansluitng bij mij aktief voor het TV signaal.

Zoals al een paar keer eerder gezegd:
Tv kijken via de interne tuner is altijd rechts ongeacht of dit analog/Ci+ is of de Sat tuner, andere bronnen links heb geen mogelijkheid gevonden omdat te wisselen.
OK, wederom bedankt. Het wisselen is niet per se noodzakelijk, alhoewel ik dat in de praktijk wel vaak deed op mijn oude TV (zie ook andere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Waarom denk je dat het analoog moet zijn? Ik heb niks analoog (geïnstalleerd) en toch heb ik TV beeld.
Ik denk dat voor jou, als je 2 Tv beelden zo belangrijk vindt, je een CI+ module zou moeten gebruiken (rechts - subscherm) en een settopbox HDMI (links - hoofdscherm)

Trouwens, ik weet niet hoe dat op de ES8000 is, maar als je wilt schakelen van de ene zender naar de andere zender, dan heb je een 'overliggend' menu in beeld. Heel irritant.

En ja, waarom PIP niet selecteerbaar is als de bron TV is, is mij ook een raadsel. :?

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 09-12-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt bij de ES 8000 een klein balkje als je van zender wisseld meer niet, daar in staat in mijn geval
iets in de trendt van:

SAT Zendernaam channel

Ook nog even me UPC analoog erin geplugd, blijft allemaal het zelfde zoals bij CI+ of Sat.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
3CPO schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:36:
[...]

http://blog.moneybag.de/s...fur-neue-samsung-tv-apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GerCor

dit gaat toch over het beschikbaar maken van App's van andere landen, en toch niet over het omzetten van een Duits TV naar een Nederlandse ?

Zit trouwens wel weg gestop bij Samsung zeg,bij Philips is dit veel eenvoudiger te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Volgens mij staat het in de eerste zin .... Wie auch bei der Samsung-TV D-Serie könnt ihr die Ländereinstellungen ändern

Dit kan in ieder geval allemaal met de D-serie

YouTube: \[2011] HD: Samsung D-series Hacking for extra services. HbbTV

Zelf begin ik er niet aan ...... :+

Ik weet ook dat de C650 bijvoorbeeld geen PVR functie heeft .... maak je er een C670 van en hoppa ... opnemen maar.

[ Voor 62% gewijzigd door GerCor op 09-12-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit alleen voor de Apps geldt je Duitse TV wordt hierdoor niet ineens een Nederlandse.
Je kunt dan Apps uit andere landen gebruiken die optie zit op mijn Philips ook maar verder blijft die geheel Nederlands.

Ik las op de facebook pagina van Samsung dat je b.v. een Spaanse TV wel naar een Nederlandse kan zetten, maar dat men dat alleen vanauit Korea kan doen, dat werd dan ook voor iemand gedaan.
En natturlijk door echte tweakers die het risico durven te nemen dat hun TV nooit meer wat doet als je het fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:23
Vrijdagavond tijdens het demonstreren van de samsung 6500, gebeurde er iets heel opmerkelijks. De TV stond aan en heb daarna mijn onkyo 616 aan gezet. De onkyo stond op TV/cd. Toen ik met de onkyo app op mijn android de onkyo harder zette, kwam het geluid van de tv over de boxen van de onkyo.
samsung en onkyo hangen allebei met wifi aan mijn netwerk. Er zit dus geen kabelverbinding tussen beide.
Nu kan ik het voor geen mogelijkheid meer voor elkaar krijgen om op deze manier de tv over de boxen te laten klinken. Heeft iemand een idee welke instelling dat moet zijn geweest, waar ik toevallig mee te maken kreeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Uit eindelijk ben ik ook maar voor een 3d tv gegaan. Gekozen voor de Samsung UE40ES6140
We gaan hem deze week ophalen.

Heb al veel 3d sbs films binnen gehaald. En hoop dat deze zonder problemen werken als ik hem via mijn media speler afspeel, anders via usb.

In de winkel heb ik de Samsung UE40ES6140 goed kunnen testen. Was even bang dat 3d er niet zo mooi uitzag op dit wat goedkopere toestel, maar gelukkig was de kwaliteit gewoon goed.

En nog een vraag, hoeveel 3d brillen kan je op een samsung 3d tv aansluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door Mars18 op 10-12-2012 11:48 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Ik kon geen topic vinden over deze type dan plaats ik het wel hier.

De samsung EH6030 heeft Direct LED, zit daar veel verschil in?
Want ik twijfel tussen deze type en de PFL5507 van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Ik heb de zelfde staan. Erg fijn toestel moet ik zeggen.

SBS films gaat goed; mijn streamer (oude Conceptronic CFULLHDMAi) speelt het vrolijk af. TV instellen op 3D SBS en je kunt kijken. Enig probleem wat ik heb zijn de ondertitels. SRT's worden namelijk door de steamer over het hele SBS scherm geprojecteerd, wat bij 3D resulteert in onleesbare tekst.

Met UO films gaat het wat beter maar zijn de ondertitels onscherp omdat er maar voor 1 oog de ondertitels worden geprojecteerd.

Er zijn ook MKV's waar ingebakken 3D ondertitels bij zitten; en die zijn goed te bekijken.

Maar ik ga toch maar eens kijken, als deze streamer de geest geeft, naar een streamer die native 3d ondersteund.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31
Krypt schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:08:
Ik heb de zelfde staan. Erg fijn toestel moet ik zeggen.

SBS films gaat goed; mijn streamer (oude Conceptronic CFULLHDMAi) speelt het vrolijk af. TV instellen op 3D SBS en je kunt kijken. Enig probleem wat ik heb zijn de ondertitels. SRT's worden namelijk door de steamer over het hele SBS scherm geprojecteerd, wat bij 3D resulteert in onleesbare tekst.

Met UO films gaat het wat beter maar zijn de ondertitels onscherp omdat er maar voor 1 oog de ondertitels worden geprojecteerd.

Er zijn ook MKV's waar ingebakken 3D ondertitels bij zitten; en die zijn goed te bekijken.

Maar ik ga toch maar eens kijken, als deze streamer de geest geeft, naar een streamer die native 3d ondersteund.
Kijk eens hier: Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Cool. Thanks!

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Zit er veel verschil in de beeldkwaliteit bij echte originele 3d blurays in vergelijking met gedownloade sbs versies ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk maar dat ligt aan degene die is aanbied, een volledige 3D Blueray van 1 GB kan nooit veel soeps zijn, in het algemeen kun je zeggen hoe groter het aantal GB's hoe beter de kwaliteit zal zijn.

Vraag lijkt me trouwens offtopic.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mars18 schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:59:
Zit er veel verschil in de beeldkwaliteit bij echte originele 3d blurays in vergelijking met gedownloade sbs versies ?
Films op SBS rippen kan volgens mij nog niet, H-SBS (half side by side) kun je wel downloaden.

3D blu-ray zijn SBS, dus de kwaliteit zou 2x zo hoog moeten zijn in theorie... in de praktijk is dat lastig te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
ArcticWolf schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:49:
[...]

Films op SBS rippen kan volgens mij nog niet, H-SBS (half side by side) kun je wel downloaden.

3D blu-ray zijn SBS, dus de kwaliteit zou 2x zo hoog moeten zijn in theorie... in de praktijk is dat lastig te onderscheiden.
Ik zie duidelijk het veschil tussen half-sbs en sbs. Dat is twee keer de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Ik krijg met de samsung remote app op m'n iPad geen verbinding meer met de TV. wat moet er nu precies ingesteld worden op de tv om via die app verbinding te kunnen maken ?

Het heeft ooit gewerkt, om onduidelijke redenen werkt het nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn UE46ES6100 binnengekregen, heel veel clouding onderin het beeld, ben ik nou zo'n zeikerd of is het gewoon een waardeloze tv. Toch maar weer terug naar Plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Piet400. Kijk eens bij recensies in de iPadstore hoe anderen over de app denken. Ik geloof niet dat het iets met de Tv te maken heeft, eerder is het een waardeloze app.

Xander21. Ik weet niet of jij een zeikerd bent, maar we weten ook niet of jij de beeldinstellingen hebt aangepast of dat jij de TV zo uit de doos hebt aangesloten en dat is het dan.

OFFTOPIC: Naast een browser, RTL-XL biedt Microsoft via de Xbox360 in 2013 een Ziggo app voor LIVE-TV, TV-Gids en VOD

https://twitter.com/Ziggo...78557386669711361/photo/1

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 12-12-2012 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
pianoman schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:32:
[...]

Dat is waarschijnlijk de motion plus die je aan het werk ziet. Dat kun je gewoon aan en uitzetten per bron. Ik zet dat ook standaard uit, of heel laag. Want elke film gaat er uit zien als een soap-serie. Bij voetbal (en vermoedelijk andere sport) is het wel een waardevolle functie.
Het was inderdaad de Motion Plus waar het aan lag. Gister mijn UE40ES6140 binnen gekregen. En gelijk ging het beeld sneller lopen, motion plus uitgezet en weg was het probleem.

Model is lekker dun, heb nu veel ruimte over ter vergelijking met mijn oude Sony Bravia.

3d films van het Internet speelt die goed af, Kwaliteit viel me mee. Aangesloten via USB speelt het prima af. Via mijn mediaspeler zag ik de ondertiteling nog dubbel. Had dat niet via USB op de tv. Toch nog binnenkort even wat 3d films kopen :)

Ben er blij mee. Geluid van de tv valt me ook mee, al is de Sony Bravia qua geluid beter denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Mars18 op 12-12-2012 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:05:
@erkani101,

heb je al eens gekeken of er een Update voor je CI beschikbaar is ?
Bij Canal digitaal waren ook problemen met de CI, na een update werkt het wel oke.
Bedankt voor je reactie en sorry voor mijn late response...
Optie om CI+ module te updaten in het Televisie menu geeft aan: "kan niet updaten uit het menu"
Ik denk dus dat er geen nieuwere firmware is voor de Smid CI+ module... schijnt er ook nooit te zijn geweest volgens het forum van ziggo gebruikers.

Ik heb trouwens Type: 0x0606, Version: 5.3, Build 54.

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Gisteren mijn overbodige apps op mijn es8000 weggeveegd, per ongeluk ook plex :(, nu wil ik die terug installeren, maar dat lukt mij niet meer???
ik klik op download, download wordt grijs en enkele seconden later wordt deze terug blauw, en plex is NIET geinstalleerd??? wel staat er een icoontje van plex in het lichtgrijs op mijn scherm?? kan hier niks meer van aanvangen??

help pls

Verwijderd

Heren,

Via de pricewatch biedt de Best Buy shop de nu de 55ES8000 aan voor €2099 incl BTW.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze shop?
Kan je voor dat geld wel een Nederlands model leveren of bieden zij alleen EU modellen aan?
Ik kan ook nergens vinden of ze ook producten kan afhalen bij de BB shop, weet iemand dat?

Alvast bedankt voor de hulp,

grt Martin

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

zij eu modellen en de tab kun je vergeten. verder geen ervaring met de shop

Ik heb gisteren trouwens op mijn 55ES8000 een leuke film zitten kijken maar die witte punten in de hoeken en op 1/3 en 2/3 onderin het scherm (zelfde plekken als in de tweakers review zegmaar) irriteerde mij bestwel.
Weet iemand een mooie instelling om die te verminderen?
Ik heb nu deze instellingen en bevallen aardig (beetje te hard zwart waarschijnlijk door iets te hoge contrast):
kolk11 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:24:
[...]
Picture Mode - Standard
Backlight 12
Contrast 95
brightness 43
Sharpness 30 (or whatever you like)
Colour 45
Tint 50/50
Dynamic Contrast Low
Black Tone dark
Flesh T 0
Colour Space Native
White Balance 27,25,24,5,25,20
Gamma 0
Motion Lighting Off
Colour Tone Standard
DNF/MPEG Off
Film Mode Auto 2
Motion Plus Clear
LED MP On

[ Voor 87% gewijzigd door DRuw op 13-12-2012 11:52 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
wie heeft er een externe harde schijf aan zijn TV gekoppeld?
zo ja, welke werken er sowieso..
Daarbij vroeg ik mij ook af of de externe HD met stekker moet worden aangesloten (lichtnet) of op stroom van de TV usb kan (buspowered)..

ter aanvulling..
Het is voor een 46es6100 model.
En ik wil er graag mee opnemen en timeshiften..

Zie deze bij de mediamarkt..
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html
is deze geschikt?

[ Voor 32% gewijzigd door Toml83 op 13-12-2012 16:50 ]

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Toml83 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:21:
wie heeft er een externe harde schijf aan zijn TV gekoppeld?
zo ja, welke werken er sowieso..
Daarbij vroeg ik mij ook af of de externe HD met stekker moet worden aangesloten (lichtnet) of op stroom van de TV usb kan (buspowered)..

ter aanvulling..
Het is voor een 46es6100 model.
En ik wil er graag mee opnemen en timeshiften..

Zie deze bij de mediamarkt..
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html
is deze geschikt?
Bij mijn model (6800) kan er maximaal 750GB aangehangen worden. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en gewoon een Samsung HDD (2,5'', dus zonder externe voeding) gekocht. Werkt perfect.

Deze is dat: klik

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
wizzlewaxx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:54:
[...]

Bij mijn model (6800) kan er maximaal 750GB aangehangen worden. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en gewoon een Samsung HDD (2,5'', dus zonder externe voeding) gekocht. Werkt perfect.

Ik heb een 16 GB usb stick om op te nemen, werkt ook gewoon. In de handleiding waarschuwen ze dat het niet kan, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de snelheid.

• GerCor
Specificaties voor Ext HDDSK zijn:

- capaciteit tot 1 TB

- minimaal 5400 RPM

- Voeding via USB 2.0

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
pianoman schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:25:
Ik heb een 16 GB usb stick om op te nemen, werkt ook gewoon. In de handleiding waarschuwen ze dat het niet kan, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de snelheid.
Ligt idd aan de snelheid van de Usb Stick. Hoelang kan jij opnemen op 16gb in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ga maar uit van 6 GB per uur opgenomen HD van de TV. Dus, veel heb je niet aan een 16 GB. En, ik weet niet hoe het tegenwoordig geregeld is bij de ES modellen maar timeshift houdt er bij mijn TV na 90 minuten mee op.

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 14-12-2012 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
In HD niet zo lang, maar ik gebruik het voornamelijk om op zaterdag en zondag het voetbal in SD op te nemen, en dat gaat prima. Dan moet ik het om de paar weken even wissen. 64GB zou toch al schelen. Maar wil je HD opnemen dan kun je inderdaad beter gaan voor 500GB of 1TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pianoman schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:25:
[...]

Klopt mijn DataTraveler van Kingston, 16GB, is te traag en dat meld de Tv netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:39:
Specificaties voor Ext HDDSK zijn:

- capaciteit tot 1 TB

- minimaal 5400 RPM

- Voeding via USB 2.0
Volgens Samsungworld maximaal 999 GB ipv 1TB, 1TB zou er volgens de Samsung mensen voor zorgen dat de harddisk niet goed werkt.
Iemand daar had een 1TB die in slaapstand ging, zou daarmee te maken hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ja, als ze schrijven TOT 1 TB, dan is het 999 GB, anders stond er wel TOT EN MET 1TB. :O

En, volgens mij ... de slaapstand is bij HDD's met externe voeding ... maar dat weet ik ondertussen ook niet meer zeker. Ik heb een 320 GB, van Samsung. Gaat allemaal prima. _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door GerCor op 14-12-2012 17:58 . Reden: smilies toevoegen aan tekst, hopelijk een paar leuke. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58
Wij hebben een 46es8000 gekocht en willen deze gebruiken als sat ontvanger.
Hij is canaal digitaal gecertificeerd dus dat zou allemaal moeten werken.

Echter lijkt hij mijn ci module/smartkaart niet te herkennen.

Ook wanneer ik de CI+ module erin stop lijkt hij niet te reageren.

Het is nogal een brakke constructie, maar kan iemand mij zeggen of je een melding op het scherm krijgt op het moment dat je de cam module in de tv steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Je moet de handel wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Voor wie het interessant vindt? De Samsung Smart TV zijn zo lek als een mandje:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-23915.html

O, het is wel in het Duits ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 22:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
GerCor schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:16:
Je moet de handel wel installeren.
Alle zenders zijn gevonden en ned1 geeft netjes beeld.
Plug de ci+ module erin, zie nix gebeuren en ned2 en de rest blijven gecodeerd... :(

Samsung stuurd nu een nieuwe connector op, ben benieuwd of dat het issue oplost, anders komt er een monteur langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jestegeman
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 11:58
darklord007 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:15:
[...]

Plug de ci+ module erin, zie nix gebeuren en ned2 en de rest blijven gecodeerd... :(

Samsung stuurd nu een nieuwe connector op, ben benieuwd of dat het issue oplost, anders komt er een monteur langs
Ik had dit probleem ook, bleek een Frans TV model te zijn :(
Oplossing was klacht in te dienen bij Pixmania waar ik hem gekocht had: geld volledig terug gehad en met cash-back actie die toen gold voor zelfde bedrag een model groter terug gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:35

Ankh

|true

Zelf zijn wij aan het kijken naar een alternatief voor onze huidige tv. Die begint al wat jaartjes oud te worden (niet dat het erg is), maar we willen hem weg doen omdat we graag de CI+ van UPC willen gebruiken... :)

Nu hebben we nu een 50" plasma, maar deze is voor de afstand 3,5m toch iets te groot. Hierdoor zijn we aan het kijken naar een 46" LED (ook gezien de besparing op energie kosten). Hierdoor komen we toch op pricewatch: Samsung UE46ES5500, pricewatch: Samsung UE46ES6100 of pricewatch: Samsung Series 6 UE46ES6300.

Waarbij de 5 Series uiteraard geen 3D heeft en maar 100Hz is. Nu is de 3D voor ons niet van belang (geen toegevoegde waarde), maar het verschil met deze andere 2 is dan toch dat de 6 Series 200Hz of meer heeft. Meer Hz is voor een 3D film toch wel een noodzaak, maar hoeveel gaan we hier van merken bij een normale Full HD film? Helaas is hier weinig over terug te vinden...

Mocht iemand hier meer over weten, dan hoor ik het graag _/-\o_

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Ankh schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:38:

Waarbij de 5 Series uiteraard geen 3D heeft en maar 100Hz is. Nu is de 3D voor ons niet van belang (geen toegevoegde waarde), maar het verschil met deze andere 2 is dan toch dat de 6 Series 200Hz of meer heeft. Meer Hz is voor een 3D film toch wel een noodzaak, maar hoeveel gaan we hier van merken bij een normale Full HD film? Helaas is hier weinig over terug te vinden...

Voor zover ik weet heeft dat te maken met de "beeldverbeteraars" aan boord. Motion plus e.d. Daarmee krijg je vloeiender beeld als je tv of film kijkt, maar veel mensen vinden dat niet wenselijk. Ik heb ook het idee dat een film opeens op een soap-serie lijkt als ik het aan zet. Alles lijkt net iets te snel bewegen. Voor voetbal vind ik het wel een verbetering. Door de snelle beweging van de bal, spelers en de camera lijkt het beeld scherper en rustiger te worden. Maar voor films vind ik het niks.

Volgens mij (correct me if I'm wrong) heeft het verder geen enkele toegevoegde waarde, en wordt het vooral als marketing-truc toegepast. Mensen begrijpen het toch niet, dus roep maar 600 Hz, en ze denken vast dat het fantastisch is. Het klinkt mij soms een beetje in de oren als: onze auto's worden geleverd met twaalf wielen, terwijl de concurrent nog steeds auto's levert met slechts 4 wielen. Zelfs voor actief 3d heb je aan 100Hz al genoeg trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
jestegeman schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:52:
[...]

Ik had dit probleem ook, bleek een Frans TV model te zijn :(
Oplossing was klacht in te dienen bij Pixmania waar ik hem gekocht had: geld volledig terug gehad en met cash-back actie die toen gold voor zelfde bedrag een model groter terug gekocht ;)
hoe kom ik er achter of het een buitenlands model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Volgens mij moet er een N in de extentie zitten, dus iets van UE46ES8000WXXN of GXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
darklord007 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:15:
[...]

Hoi, even voor de zekerheid, je hebt eerst de digitale kanalen via setup "geinstalleerd", daarna de CI+ module erin gedaan en toen nog een keer geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ankh schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:38:

Wel is het zo dat, als je de marketing trucjes van Samsung weglaat, de 5 Series eigenlijk maar 50Hz heeft en de 6 Series 100Hz. Wat dat betreft zou ik dan toch voor de 6 Series gaan. Het verschil tussen 100Hz of meer doet er niet zoveel toe, maar tussen 50 en 100Hz zit toch best nog wel een verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
MartinPTweak schreef op zondag 16 december 2012 @ 08:32:
[...]

Hoi, even voor de zekerheid, je hebt eerst de digitale kanalen via setup "geinstalleerd", daarna de CI+ module erin gedaan en toen nog een keer geinstalleerd?
Ik heb de kanalen gewoon laten zoeken zonder CI+ module er in.
Hij heeft iig alles gevonden.

Maar met de sat het zelfde. CAM module en kaart werken in een losse tuner wel.
Stop je m in de tv reageerd ie nergens op en blijven de kanalen gecodeerd :(

[ Voor 17% gewijzigd door darklord007 op 16-12-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Maar wat staat er nou voor extentie achter UE46ES8000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben er in geslaagd (na lang experimenteren) om de light bleeding bij donkere scenes praktisch onzichtbaar te maken.

Er is echter nog één iets wat me stoort : bij heldere beelden is er een lichte band van ca. 1cm aan boven- en onderkant. :-(

Wat raden jullie me aan ? Heeft iedere ES8000 of elke Edge lit LED-scherm dit probleem in minder of meerdere mate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:39:
ben er in geslaagd (na lang experimenteren) om de light bleeding bij donkere scenes praktisch onzichtbaar te maken.

Er is echter nog één iets wat me stoort : bij heldere beelden is er een lichte band van ca. 1cm aan boven- en onderkant. :-(

Wat raden jullie me aan ? Heeft iedere ES8000 of elke Edge lit LED-scherm dit probleem in minder of meerdere mate ?
Wat zijn je instellingen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backlight 5
Contrast 60
Brightness 46
Sharpness 20
Color 50
Tint G50/R50

Advanced Settings:
Dynamic contrast Low
Black Tone: dark
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 27
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 20
10p white balance off
Gamma 0
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
Color tone Warm 1
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level OFF
Auto Motion Plus Clear
LED motion plus On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
wizzlewaxx schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:54:
[...]

Vreemd, de handleiding van mijn es5500 geeft aan dat er een disk tot 3tb ondersteund wordt.. kan me niet voorstellen dat de 6800 dan maar 750 gb ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
Mijn ouders hebben een 3D tv gekocht en willen daar films op af spelen die mijn vader zelf download. In eerste instantie wilde ze een blu-ray speler kopen die ook 3D afspeelde met een USB aansluiting. Nu heb ik vernomen dat de TV dat ook zelf zou moeten kunnen met bestanden die hij van de computer af leest.
Op een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar. Hij leest wel 3D films maar hij speelt ze dan niet in 3D af. Iemand die weet hoe ik dat in moet stellen? Of kan dat alleen via een 3D Bluray speler of mediaplayer?

Het gaat om een Samsung UE46ES6570S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31
Moreno schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:33:
Mijn ouders hebben een 3D tv gekocht en willen daar films op af spelen die mijn vader zelf download. In eerste instantie wilde ze een blu-ray speler kopen die ook 3D afspeelde met een USB aansluiting. Nu heb ik vernomen dat de TV dat ook zelf zou moeten kunnen met bestanden die hij van de computer af leest.
Op een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar. Hij leest wel 3D films maar hij speelt ze dan niet in 3D af. Iemand die weet hoe ik dat in moet stellen? Of kan dat alleen via een 3D Bluray speler of mediaplayer?

Als je een 3D film downloadt, afspeelt via bijvoorbeeld een usb stick en op het knopje 3D op de afstandsbediening drukt (en de juiste soort 3D kiest) dan zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
blablable schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:57:
[...]

Vreemd, de handleiding van mijn es5500 geeft aan dat er een disk tot 3tb ondersteund wordt.. kan me niet voorstellen dat de 6800 dan maar 750 gb ondersteund..
Tsja, maar we hebben het over Samsung toch? Nou was ik niet van plan de handleiding van de ES5000 te gaan downloaden om het te kunnen lezen maar mijn ervaringen met Samsung zouden zo maar kunnen leiden tot:

MAX 3 TB aan eigen content MAAR, en daar komt Samsung ..... max tot 1TB als je de HDD wilt gebruiken voor opnemen en timeshift. Dus, daar graag nog even wat duidelijkheid over hoe dat precies in jouw handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101

Dit gaat alleen lukken als de computer een grafische kaart heeft die geschikt is om 3D content af te spelen...
Ik heb zelf een ASRock Vision 3D welke ik als HTPC gebruik. Deze heeft een NVIDIA GeForce GT 540 grafische kaart welke dit wel kan.

[ Voor 0% gewijzigd door erkani101 op 17-12-2012 19:14 . Reden: onjuiste informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
Ik heb net de onderstaande problemen gemeld bij http://www.samsungworld.n...product/UE55ES8000SXXN... Misschien zijn er meer mensen die deze problemen ervaren? Ik wacht op Samsungs reactie.

Hardware:

- Samsung UE55ES8000, update bestand 002003.
Belangrijke instellingen welke tot deze problemen zouden kunnen leiden:
“Timer uit” niet ingesteld
“Slaaptimer” niet ingesteld
“Aan/uit-timer” niet ingesteld
“Geen signaalstdby” op” 15 min.”
“Autom. Uitsch.” Op “aan” (is 4 uur)

- @SMID CI+ Module, type 0x0606, version 5.3, build 54.

- Onkyo TX-NR609, firmware version 1141-1600-0010-8106 (05-07-2012)

- ASRock Vision 3D 252B, Windoms 7-64 bits.

Ik kijk televisie middels een @ SMID CI+ module met Ziggo smartcard, geluid van televisie beluister ik gewoon via de ingebouwde televisie luidsprekers.

Ik gebruik een ASRock Vision 3D 252B als HTPC en heb deze middels een HDMI 1.4 kabel aangesloten op de HDMI5 “(PC)” van mijn ONKYO TX-NR609. Op de HDMI “Out” is de Samsung UE55ES8000 televisie aangesloten middels een HDMI 1.4 kabel.

De volgende drie (gerelateerde?) problemen doen zich voor:

Probleem 1: Als ik mijn ASRock aan heb staan en ik zie bijvoorbeeld mijn bureaublad op de TV (via de ONKYO) werkt mijn audio, in de eerste instantie, prima… Schakel ik de ONKYO uit omdat ik bijvoorbeeld tijdens het downloaden van bestanden televisie wil kijken (doet vaak probleem 2 zich voor) en ik schakel hierna de ONKYO weer in omdat ik de voortgang van het downloaden wil bekijken, is de geluidsuitvoer van het audiodevice van de ASRock “uitgeschakeld”. Ik krijg alleen weer geluid als ik mijn ASRock opnieuw opstart of de audio-uitvoer van het systeem opnieuw configureer in het NVIDIA –configuratiescherm bij beeldscherm → Digitale audio instellen → HDMI: “Audio uitschakelen” → “Toepassen” → “ONKYO Corporation TX-NR609” → “Toepassen”.
Je zou kunnen denken dat dit een probleem is van de ONKYO versterker echter had ik dit probleem met mijn vorige TV (Samsung UE40B6000VWXXN), welke op exact de zelfde manier was aangesloten, niet.
Ik heb het ook nog eens geprobeerd met een Samsung SyncMaster T200HD, maar hier deed het probleem zich ook niet voor.
Het euvel lijkt zich dus alleen voor te doen met de Samsung UE55ES8000, of de combinatie van deze met de ONKYO TX-NR609.

Probleem 2: Als ik bijvoorbeeld een film heb gekeken op mijn ASRock en ik schakel over naar TV (InputTV), heb ik vaak, maar niet altijd, geen signaal ontvangst meer. (behalve NED1) Ik krijg een CI+ Module melding: “CI+ ERROR-04:CCK Failed” en daaronder de melding: “Authenticatie wordt uitgevoerd, een moment geduld a.u.b.” Dit zogenaamde moment blijkt echter een eeuwigheid te duren.
Alleen het uit- en opnieuw inschakelen van de TV biedt hierna soelaas, waarna ik gewoon weer ontvangst krijg.

Probleem 3: Als ik langere tijd HDMI1(DVI) gebruik (dus mijn ASRock) krijg ik na een onbekende tijd (misschien 4 uur?) een soort melding in de trant van: “De Televisie wordt over 60 seconden uitgeschakeld, druk "ok" om te annuleren”
Het lijkt dus wel of de Televisie niet waarneemt dat HDMI1 gebruikt wordt en daardoor de “Autom. Uitsch.” (is 4 uur) gaat gebruiken. Dit is misschien ook de reden dat ik bij het overschakelen van HDMI1(DVI) naar (InputTV) geen signaal ontvangst heb? Wellicht schakelt de Televisie de CI+ Module uit/af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat laatste is een spaarstand/eco instelling. Na 4uur geen interactie met de tv dan gaat ie vanzelf uit. Is een optie welke je uit kan zetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ten eerste half sbs filmen hebben. Bestanden van de pc aflezen kan via thuisnetwerk en via de Plex app. Krijg je een gesplitst beeld met aan 2 kanten hetzelfde beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
Krypt schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:19:
Dat laatste is een spaarstand/eco instelling. Na 4uur geen interactie met de tv dan gaat ie vanzelf uit. Is een optie welke je uit kan zetten.
Ja dat vermoede ik al, maar zolang je een input signaal van een externe bron blijft ontvangen op je Ext1 ingang moet hij zich toch niet gaan uitschakelen? Een input signaal op je HDMI is toch ook een interactie of wordt dit niet zo gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101

Oh ik snap nu wat je bedoelt... (uit de reacties van andere op jouw vraag) je wilt de Samsung TV dus als afspeel apparaat gebruiken...? Ja dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
erkani101 schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:24:
[...]

Ja dat vermoede ik al, maar zolang je een input signaal van een externe bron blijft ontvangen op je Ext1 ingang moet hij zich toch niet gaan uitschakelen? Een input signaal op je HDMI is toch ook een interactie of wordt dit niet zo gezien?
Klopt, echter niet alle apparaten geven een dergelijk " actief" signaal mee zodat hij toch op standby schiet. Vaak gaat het verloren bij een dvi-HDMI converter, lees echter niet dat hier sprake van is. Heb zelf een mediaplayer volledig via 1.3hdmi en mist dat signaal. Schaal de asusrock in het voorbeeld hoger in dan mijn mediaplayer, dus eigenlijk mag het hier ook niet parten spelen

Draai eens een tijdje met een van de HDMI apparaten los, en dan een voor een, dan heb je zo door welke deze het euvel veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

samygo is beschikbaar
SamyGO Patched Firmwares on Server (Extensionspack included with autostart, webserver on port 1080 and netcat shell on port 1023):
•T-ECPDEUC 2003 (success: verified) oneway game, no downgrade to any other firmware version possible

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
Net een deel van het topic gescand bij orientatie voor een nieuwe 46/50/55 inch Samsung. Het valt me op dat er "maar" twee 50" modellen zijn, zoals bijv. de 50ES6900. Vorige serie had ook geen 50 inch dacht ik.Kan ik er vanuitgaan dat die gelijk is qua performance als de 46 en 55 inch varianten? Of worden er misschien toch andere panels gebruikt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
JoJo: Ik heb meerdere malen het forum van SamyGO bezocht, ben zelfs lid geworden. Kun jij mij misschien uitleggen wat de meerwaarde zou zijn als ik deze software flash ? Het werd mij niet echt duidelijk, behalve dat ik root rechten heb.

found something

[ Voor 9% gewijzigd door knights16 op 18-12-2012 10:48 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Onlangs de CI+ module op mijn TV (ES6100) geinstalleerd en loop daar tegen wat puntjes aan waar jullie mij hopelijk kunnen helpen/informeren.
Van Ziggo de smit ci+ module besteld, volgens mij deze http://www.3bplus.nl/producten.html#!prettyPhoto[1]/1/

Bij het opstarten zie ik kort dat het authorisatieschermpje naar voren komt..
Zappen is ongeveer 4 seconden..
Zijn er CI+ modules die sneller zijn?

Wat ik mis, is het bij het zappen het weergeven van het programma.
Nu staat er alleen het kanaal, DTV en dolby digital..
Zou mooi zijn als het programma ook wordt weergegeven. (kan dat met de andere TV gids?)

Opnames plannen tijdens een vakantie of dagje weg.. Of beter gezegd is het mogelijk om een programma elke dag op hetzelfde tijdstip op te nemen (dit heb ik overigens zelf nog niet gecheckt).

Tijdens opname kun je geen andere zender bekijken.. Neem aan dat hier geen manier voor is om dat te omzeilen :)..

Ik lees verder iets over now & next zappen. Wat is dat eigenlijk?

gr.
Tom

[ Voor 8% gewijzigd door Toml83 op 18-12-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

knights16 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:56:
[...]

JoJo: Ik heb meerdere malen het forum van SamyGO bezocht, ben zelfs lid geworden. Kun jij mij misschien uitleggen wat de meerwaarde zou zijn als ik deze software flash ? Het werd mij niet echt duidelijk, behalve dat ik root rechten heb.

found something
ja hoor.. ftp , root , shell, webserver, unencrypted opnemen en afspelen en unencrypted RTSP (alleen dit is al genoeg hehe) en hele zwik emulators, voor de rest zou je n hoop linux apps kunnen draaien mits er support voor komt. java embedden ook leuke feature.
in principe zou het ding op google tv software moeten kunnen draaien met een beetje aanpassing her en der :)
genoeg redenen dus.
en 1 grote reden om het niet te doen: die tv is prijzig en niemand van samsung gaat je helpen met een rooted tv. en tis geen androidphone dus vergeet bootloader en brickprotectie, dat is er niet en dat zal er nooit zijn. het is erg gevaarlijk om operating system files te veranderen en je bent er toe in staat dat te doen na dit gehak in t apparaat. (lees ftp en shell )
eergister nieuw truckje ontdekt om te exploiten. ala ps3 heeft men t zo in mekaar verweven dat ze n stukje cross-platform vergeten zijn te beveiligen. wellicht on purpose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Toml83 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:27:
Onlangs de CI+ module op mijn TV (ES6100) geinstalleerd en loop daar tegen wat puntjes aan waar jullie mij hopelijk kunnen helpen/informeren.
Van Ziggo de smit ci+ module besteld, volgens mij deze http://www.3bplus.nl/producten.html#!prettyPhoto\[1]/1/

-Bij het opstarten zie ik kort dat het authorisatieschermpje naar voren komt..
Zappen is ongeveer 4 seconden..
Zijn er CI+ modules die sneller zijn?
quantis CI+ nieuwe model doet <1 sec zelfde bouquet.. zie post tijd terug. smit oude versie 12secs. nieuwe versie doet 3 secs ander bouquet. 2-3 zelfde bouquet.

-Wat ik mis, is het bij het zappen het weergeven van het programma.
Nu staat er alleen het kanaal, DTV en dolby digital..
Zou mooi zijn als het programma ook wordt weergegeven. (kan dat met de andere TV gids?)

info knopje en dan navigatietoetsen gebruiken

-Opnames plannen tijdens een vakantie of dagje weg.. Of beter gezegd is het mogelijk om een programma elke dag op hetzelfde tijdstip op te nemen (dit heb ik overigens zelf nog niet gecheckt).

kan ja
Tijdens opname kun je geen andere zender bekijken.. Neem aan dat hier geen manier voor is om dat te omzeilen :)..

Ik lees verder iets over now & next zappen. Wat is dat eigenlijk?
dat ie vast de rest van de encryptie keys van t bouquet inleest
gr.
Tom
ps... waarom vragen stellen die je in DIT forumstuk al terug kan vinden ... beetje ..... :?
toevoeging.
aub mensen ga hier geen vragen stellen die je aan de verkoper ook kunt stellen. vraag hier dingen die die mensen niet weten of in ieder geval iets waaruit blijkt dat je je verdiept heb in het onderwerp. het is geen helpdesk voor noobs ffs

[ Voor 7% gewijzigd door JoJo_nl op 18-12-2012 13:39 . Reden: toevoeging.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
erkani101 schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:24:
[...]
Het gaat echt om user interactie. Meer in de trant van "zo lang geen user interactie, dan zal ie wel weggelopen zijn of in slaap zijn gevallen en kan de tv uit". 1x per 2 uur even met het volume spelen "lost" dit probleem dus op; of gewoon de instelling uit zetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Krypt schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:38:
[...]

Het gaat echt om user interactie. Meer in de trant van "zo lang geen user interactie, dan zal ie wel weggelopen zijn of in slaap zijn gevallen en kan de tv uit". 1x per 2 uur even met het volume spelen "lost" dit probleem dus op; of gewoon de instelling uit zetten.
de ingebouwde camera registreerd ook bewegingen die de tv ziet als zijnde userinteract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
GerCor schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:49:
[...]

Tsja, maar we hebben het over Samsung toch? Nou was ik niet van plan de handleiding van de ES5000 te gaan downloaden om het te kunnen lezen maar mijn ervaringen met Samsung zouden zo maar kunnen leiden tot:

MAX 3 TB aan eigen content MAAR, en daar komt Samsung ..... max tot 1TB als je de HDD wilt gebruiken voor opnemen en timeshift. Dus, daar graag nog even wat duidelijkheid over hoe dat precies in jouw handleiding staat.
Ah, dat zou kunnen.. de es5500 heeft geen timeshift..
uit de handleiding:

To use the Schedule Recording, follow these steps:
(Digital channels only)
Allows you to make a reservation to record
a programme scheduled for broadcast.
Set the current time first to use this function.
1. Select Schedule Manager. The Schedule Manager screen will be displayed.
2. Select a using your remote control. A pop up screen will appear.
3. Select the Schedule Recording.
We recommend using a USB HDD with at least 5,400 rpm, but a USB HDD of RAID type is not supported.
More than 3TB USB HDD is not supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
JoJo_nl schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:36:
[...]

ps... waarom vragen stellen die je in DIT forumstuk al terug kan vinden ... beetje ..... :?
toevoeging.
aub mensen ga hier geen vragen stellen die je aan de verkoper ook kunt stellen. vraag hier dingen die die mensen niet weten of in ieder geval iets waaruit blijkt dat je je verdiept heb in het onderwerp. het is geen helpdesk voor noobs ffs
Excuus voor mijn luie gedrag.. maar wel bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Toml83 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:50:
[...]

Excuus voor mijn luie gedrag.. maar wel bedankt voor het antwoord.
;)
ah yu voor ik t vergeet... de quantis is wel n stuk vervelender dan de smit module. met PiP wil het ding nog wel eens in slaapstand vallen als de ziggo 372mhz niet voldoende signaal heeft.
nog een hint is de kaart van tevoren te activeren en eerst signaal van nl1 op je tv toveren en dan naar nl2 zappen en de tv uitzetten > kaart invoeren > tv aan.
als de tv wil activeren (maandelijks bij ziggo keywissel , sturen ze dubbele keys> gevolg ci+ over de zeik)
dan moet het ding aan en uit gezet worden gezien alleen dan de activatie plaatsvind. elk ander moment gaat het niet werken.
bij PiP als t signaal wegvalt en je zapt naar nl1 en met knopje op AB onder 9 (vorig kanaal) en zodra je beeld ziet gelijk terugzapt dan wil t af en toe wel eens werken nog. af en toe zappen van zender houd het ding ook wakker . veelal signaalprobleem op de hoofdtransponder ziggo 5555 - 372mhz als dit gebeurd. dit moet minimaal 55% hebben voor goede werking.

[ Voor 83% gewijzigd door JoJo_nl op 18-12-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
JoJo_nl schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:53:
[...]

;)
ah yu voor ik t vergeet... de quantis is wel n stuk vervelender dan de smit module. met PiP wil het ding nog wel eens in slaapstand vallen als de ziggo 372mhz niet voldoende signaal heeft.
nog een hint is de kaart van tevoren te activeren en eerst signaal van nl1 op je tv toveren en dan naar nl2 zappen en de tv uitzetten > kaart invoeren > tv aan.
als de tv wil activeren (maandelijks bij ziggo keywissel , sturen ze dubbele keys> gevolg ci+ over de zeik)
dan moet het ding aan en uit gezet worden gezien alleen dan de activatie plaatsvind. elk ander moment gaat het niet werken.
bij PiP als t signaal wegvalt en je zapt naar nl1 en met knopje op AB onder 9 (vorig kanaal) en zodra je beeld ziet gelijk terugzapt dan wil t af en toe wel eens werken nog. af en toe zappen van zender houd het ding ook wakker . veelal signaalprobleem op de hoofdtransponder ziggo 5555 - 372mhz als dit gebeurd. dit moet minimaal 55% hebben voor goede werking.
Hmm, laatste twee zinnen hebben betrekking op mijn dekking/ gebied..
Misschien toch maar de smit module behouden.. Het is niet dat ik daar ontevreden mee ben, maar als het beter kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
Krypt schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:38:
[...]

Ok... ja ik begrijp het nu! Ik zet de instelling gewoon "uit" zijn we tenmiste 1 probleem armer! Thanks voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
JoJo_nl schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:41:
[...]

de ingebouwde camera registreerd ook bewegingen die de tv ziet als zijnde userinteract.
Ja is ook een goeie, maar ik kies er toch voor om de instelling "uit" te zetten... Ook jij bedankt voor het meedenken! :) Verklaart ook meteen waarom dit "probleem" zich, nu ik er over nadenk, niet voordeed toen "motioncontrol" nog aan stond in mijn menu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29
Gisteren de 50es6900 gezien, erg strak en mooi formaat. Zijn de 50 inch panelen technisch gelijk aan de 46 en 55 modellen? Daar zijn er veel meer van, 50 lijkt een uitzondering in de lineup.

Inmiddels veel gelezen hier over nl en eu modellen. Ik heb glasvezel van Lijbrandt dus eu lijkt geen probleem. Scheelt toch fors. Is later ooit omzetten van landcode alleen voor ci+ module ziggo/UPC interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 13:33
Hallo medetweakers,

Mijn voorkeur gaat naar de UE55ES8000. Maar nu zie ik dat er verschillende shops zijn die ver onder de adviesprijs van Samsung zitten.
  1. Zijn dit buitenlandse modellen?
  2. Zo ja, maakt dat uit als ik geen smartmodule van Ziggo gebruik maar een extern kastje?
  3. Zo ja, kan ik dan verwachten dat er bepaalde dingen niet gaan werken?
Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

original4u schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:58:
Hallo medetweakers,

Mijn voorkeur gaat naar de UE55ES8000. Maar nu zie ik dat er verschillende shops zijn die ver onder de adviesprijs van Samsung zitten.
  1. Zijn dit buitenlandse modellen?
  2. Zo ja, maakt dat uit als ik geen smartmodule van Ziggo gebruik maar een extern kastje?
  3. Zo ja, kan ik dan verwachten dat er bepaalde dingen niet gaan werken?
Alvast bedankt voor de reacties :)
er zijn 2 opties: OF de shop maakt gebruik van de advbiesprijs en mag meedoen met de nationale tab-actie, of ze gaan eronder zitten en mogen dit niet.
Vaak betreft dat ook de buitenlandse modellen waarbij je geen ondersteuning krijgt asl je issues krijgt.
Als je via een kastje werkt is het je HDMI input en maakt het geen barst uit (tenzij je in de toekomst iets anders doet en sla je jezelf voor je kop...)
in feite is de hardware gelijk maar kom je mogelijk in de knoei met ondersteuning.
Maargoed, dit is al meerdere keren hier besproken hier in dit topic he.....

Pagina: 1 ... 29 ... 62 Laatste