Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
JoJo_nl schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:18:
plex is beschikbaar vanaf vandaag :-)

edit:

werkt goed :-D
http://plexapp.com/getplex/

edit2:

binnenkort update gok ik zo... pink floyd DVD geeft unknown renderer error... navigatie voor DVD zou ook wel handig wezen O-) .. als je het wil proberen te laten crashen, zet eerst alle log en debug dingen aan en ga vervolgens naar een dvd in plex en zet 3D aan en speel dvd af.
Ik heb problemen met het omschakelen naar 3d mode (side by side).
3D films met dit formaat kan ik via allshare wel in de juiste instelling zetten, echter via Plex lukt het niet om de 3D Side by Side optie te kiezen.
Het kunnen manipuleren van ondertitel formaat, positie, kleur ed is goed uitgevoerd.
Het tonen van afbeeldingen vind ik wel een leuke bijkomstigheid, maar als je Dune met zappiti gewend bent is het wel een beetje behelpen :) :)

Al met al wel een app om even goed mee te gaan stoeien.
Je moet trouwens wel de PLEX Media server software geinstalleerd hebben, want anders werkt het niet.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 16:47
GrandPuba schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:48:
Dan switch ik wel naar engelse versie als dat het probleem is, maar als je kijkt naar deze lijst http://www.samsung.com/us...0002687241-compatible#LED TV ( en ik denk dat die nog niet geupdate is dan missen er toch wel wat compatible tv's )
Nog niet geupdate mijn EH5300 staat er ook niet tussen maar plex is wel beschikbaar. Werkt gewoon in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net Plex op m'n ES6800 geinstalleerd :D (staat nu in de shop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:54
Iets wat ook op de ES toestellen schijnt te kunnen: bestanden verplaatsen van bv een PC naar de aan de USB gekoppelde HDD (TV). Kan in ieder geval niet op mijn TV 2010 model.

Smarthub -- all-share -- desktop (de pc die in het netwerk hangt) dan op een bestand gaan staan, -- tools -- verzenden en dan kun je het bestand verzenden naar de usb.

Nog een vraagje: gebruikt iemand van jullie de IR-blaster die bij de Tv geleverd wordt?

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 28-11-2012 21:28 . Reden: Tekst cursief maken ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

kolk11 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:21:
[...]

Neem kontakt op met FOKA rotterdam. heb mijn es7000 55 inch voor 1995 euro gekocht en vorige week nog 250 euro terug van samsung.
Was die tent vergeten inderdaad, mijn 40le72r komt daar ook vandaan (herrinrt u zich die nog van 7 jaar geleden?)
Maarre prijsopgave gevraagd en ZEER nice. de prijs van de goedkoopste webshop MET de tablet actie zegmaar;)
Zaterdag ff halen.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:08

servies

Veni Vidi Servici

charleychui schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:27:
[...]

3D films met dit formaat kan ik via allshare wel in de juiste instelling zetten, echter via Plex lukt het niet om de 3D Side by Side optie te kiezen.
Het kunnen manipuleren van ondertitel formaat, positie, kleur ed is goed uitgevoerd.
Het tonen van afbeeldingen vind ik wel een leuke bijkomstigheid, maar als je Dune met zappiti gewend bent is het wel een beetje behelpen :) :)

Je moet trouwens wel de PLEX Media server software geinstalleerd hebben, want anders werkt het niet.
't Ziet er best aardig uit... maar idd, m'n Dune doet het toch nog een aardig stuk beter...

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

jammer dat die "channels" niet werken op de plex tv app :-(
dacht eindelijk mijn NASA tv weekly update te kunnen streamen (http://www.nasa.gov/rss/TWAN_vodcast.rss ) .. gaat em weer niet worden.
iemand die het per ongeluk wel voor mekaar gekregen heeft ? de tv vind het een unknown format en mijn galaxy s3 speelt t pas sinds android 4.1.1 upgrade af..

edit: nvrmind.. zie al dat het Apple format is.. no explanation needed anymore hehe... in het belang van de mensheid zou het beter zijn het nep-patent en copyright systeem te laten varen... in het geval van niet vind ik dat de neanderthalers en egyptenaren recht op prior-art hebben, gezien ze ons mensen al eeuwen voor waren.
edit2: om dit even wat meer diepgang te geven.. een galaxy s3 kost 700,- en zonder al die rechten en troep nog maar 400,- met een dikke winst want de produktiekosten zijn 145,-

[ Voor 42% gewijzigd door JoJo_nl op 29-11-2012 08:00 ]

If something sucks make it better...

• ArcticWolf
  • Niet online
he niks tegen mijn patent op hiërogliefen! :+

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

ArcticWolf schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:00:
he niks tegen mijn patent op hiërogliefen! :+
de San mensen ware je al voor :=P
ze kerfden al in bomen toen de egyptenaren nog niet bestonden.. misschien waren het wel aliens want wie komt er nu op een idee om in een steen te gaan kerfen... _/-\o_

ik zie vormen in die stenen die wel verdacht lijken op die van een apple iphone.. apart..

heeft er iemand patent op Pi ?
het swipen van een bladzijde van links naar rechts is gepatenteerd.. mag ik nu niet meer mijn reet afvegen van links naar rechts zonder bijdrage ?

[ Voor 27% gewijzigd door JoJo_nl op 29-11-2012 08:06 ]

• GerCor
Kan iemand vertellen hoe je een 6800 reset? De exitknop blijvend indrukken schijnt niet te werken?

EDIT: en maar wachten op de PLEX app geleverd door Samsung en er dan achter komen dat het toch niks is. Kan iemand mij een Samsung app noemen dat wel volgens wens functioneert? 8)7

Oja, Pathé ... dat is wel iets waar ik tevreden over ben.

[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 29-11-2012 09:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
problemen met plex
" There was a problem connecting your server " raar wan't de installatie werkte vlekkeloos
account aangemaakt, plex server geinstalleerd, maar aan de laatste stap wil hij niet meer verder, dan krij gik bovenvermelde bericht. kweet niet of er nog iets moet geconfigureerd worden aan mijn es8000

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 19:45
Plex is voor mij vooralsnog onbruikbaar want mijn Nas (buffelo linkstation live met DNLA) vind hij niet.
Terwijl de All Share app deze wel vindt.

Op de website van Plex staat:

Plex Players

(Coming Soon)
Android
AppleTV
DLNA Devices
GoogleTV
iOS Devices
LG Medialink
Plex Media Center (Mac or PC)
Roku
Windows Phone 7

Er moet dus nog e.e.a. geupdate worden of gaat mijn NAS zowieso niet werken met Plex?

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:09
De plex app werkt niet met DLNA maar met een eigen server die op de NAS/PC/etc. geinstalleerd moet worden. Deze plex media server haalt alle metadata binnen, die binnen de app op de tv en via webinterfaces getoond worden.

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:40
GerCor schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:13:
Kan iemand vertellen hoe je een 6800 reset? De exitknop blijvend indrukken schijnt niet te werken
Zit dit niet in het menu Ondersteuning bij de nieuwere toestellen?

• GerCor
hcQd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:19:
[...]

Zit dit niet in het menu Ondersteuning bij de nieuwere toestellen?
Ik weet het niet, ik vraag het namens iemand anders.

EDIT: klopt inderdaad, bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 29-11-2012 18:24 ]

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 16:50
Gisteren avond even met plex bezig geweest op de es6100 ( dus toch beschikbaar ) maar ook op mijn samsung blu-ray speler bd-5500 kwam ik plex tegen.

Plex server geinstalleerd en laten indexeren ( alleen map met films ).

Op de es6100... het ziet er leuk uit, met die covertjes, maar of ik het nou echt super vind ben ik nog niet over uit.
Vind het vrij traag over het geheel.
Twonky naar All Share doet het ook prima, en lijkt iets rapper te werken.

BD-5500
Ook plex beschikbaar, waar ik dus achter kom is dat sommige films welke op de es6100 niet werken, plex het wel accepteerd op de bd-5500 omdat deze dan toch net even meer formaten snapt, wel had ik een paar zaken die volledig uit sync waren qua beeld en geluid.
Maar ook daar vind ik het een vrij trage applicatie, mooi maar traag.

Gok dat er in de loop van de tijd nog een flink aantal updates komen, maar de echte toevoeging heb ik nog niet gevonden.

Ik ga verder nog wat proberen en testen vanavond.

[ Voor 4% gewijzigd door GrandPuba op 29-11-2012 15:28 ]

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
Heb het zelf ook geinstalleerd op de blu-ray bd-6100..
Vond het ook vrij traag.. als ik het zo lees, wacht ik op wat updates voordat ik hier verder mee ga..
Allshare bevalt tot nu toe prima..

Is twonky ook een app die je op de TV/bluray kan installeren?

• kolk11
Gruson schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:33:
De plex app werkt niet met DLNA maar met een eigen server die op de NAS/PC/etc. geinstalleerd moet worden. Deze plex media server haalt alle metadata binnen, die binnen de app op de tv en via webinterfaces getoond worden.
Dat gaat dus niet werken voor mij want volgens mij kan ik niets installeren op mijn Buffalo Linkstation Live

• charleychui
Toml83 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:54:
Heb het zelf ook geinstalleerd op de blu-ray bd-6100..
Vond het ook vrij traag.. als ik het zo lees, wacht ik op wat updates voordat ik hier verder mee ga..
Allshare bevalt tot nu toe prima..

Is twonky ook een app die je op de TV/bluray kan installeren?
YouTube: DLNA home network set up with twonky media.

charleyr

• GrandPuba
Nee, twonky is een dlna server ( www.twonky.com ) doet een vergelijkbaar iets als de All Share applicatie op je pc DLNA, twonky is alleen iets meer standaard.
Ik kwam zelf min of meer op het idee om twonky te gebruiken omdat upc dit ook met de horizon ( samsung ) aanbiedt aan upc klanten, en die horizon natuurlijk een soort van All Share play doet met een schilletje er omheen.
Ik wilde gewoon eens testen wat de mogelijkheden waren bij het gebruik hiervan en het automagisch indexeren bij nieuwe bestanden, en dat werkt prima.
All Share, Twonky en Plex server draaien gewoon naast elkaar zodat ik goed kan testen.

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
GrandPuba schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:26:
Gisteren avond even met plex bezig geweest op de es6100 ( dus toch beschikbaar ) maar ook op mijn samsung blu-ray speler bd-5500 kwam ik plex tegen.

Plex server geinstalleerd en laten indexeren ( alleen map met films ).

Op de es6100... het ziet er leuk uit, met die covertjes, maar of ik het nou echt super vind ben ik nog niet over uit.
Vind het vrij traag over het geheel.
Twonky naar All Share doet het ook prima, en lijkt iets rapper te werken.

BD-5500
Ook plex beschikbaar, waar ik dus achter kom is dat sommige films welke op de es6100 niet werken, plex het wel accepteerd op de bd-5500 omdat deze dan toch net even meer formaten snapt, wel had ik een paar zaken die volledig uit sync waren qua beeld en geluid.
Maar ook daar vind ik het een vrij trage applicatie, mooi maar traag.

Gok dat er in de loop van de tijd nog een flink aantal updates komen, maar de echte toevoeging heb ik nog niet gevonden.

Ik ga verder nog wat proberen en testen vanavond.
Ik vind Plex toch echt wel een verbetering ten op zichtte van Allshare. Ik heb al mijn bestanden in verschillende mappen staan en heb geen zin om daar constant door heen te moeten bladeren om een video te selecteren.

Ook het theme geluid dat wordt afgespeeld bij elke serie/film is een mooie toevoeging. Het enige nadeel voor mij is dat je verplicht gebruik moet maken van een netwerk en dat films niet direct vanaf hdd afgespeeld kunnen worden.

Verwijderd

Dit is mijn eerste post bij Tweakers. Ik heb nog pas enkele maanden een ES8000 (46inch) en ben er in geslaagd (na lang experimenteren) om de light bleeding bij donkere scenes praktisch onzichtbaar te maken.

Er is echter nog één iets wat me stoort : bij heldere beelden is er een lichte band van ca. 1cm aan boven- en onderkant. :-(

Wat raden jullie me aan ? Heeft iedere ES8000 dit probleem ?

• GerCor
De kans dat Samsung eenmaal geplaatste apps gaat updaten is vrijwel NUL. Ik heb al drie jaar een Samsung Tv en aan updates doen ze niet, of de hele app moet het niet doen. ;w

Ik heb bijvoorbeeld de Twitter app en PM berichten zijn tijdelijk niet beschikbaar ..... al 3 jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 29-11-2012 18:02 ]

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 20:35
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:41:
Dit is mijn eerste post bij Tweakers. Ik heb nog pas enkele maanden een ES8000 (46inch) en ben er in geslaagd (na lang experimenteren) om de light bleeding bij donkere scenes praktisch onzichtbaar te maken.
Hoe?

• ArcticWolf
  • Niet online
staat een paar pagina's terug... maar okay:
http://www.avsforum.com/t...s-smart-tv-mine-is-es6710

en de tv op standaard (niet movie) zetten... dat verminderd de clouding aanzienlijk.

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 20:35
ArcticWolf schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:36:
[...]

staat een paar pagina's terug... maar okay:
http://www.avsforum.com/t...s-smart-tv-mine-is-es6710

en de tv op standaard (niet movie) zetten... dat verminderd de clouding aanzienlijk.
Okay thanks

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Hoe kan ik een M2TS file afspelen op mijn UE40ES8000? In ISO-formaat wordt ook niet afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:08

servies

Veni Vidi Servici

chronoz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:59:
Hoe kan ik een M2TS file afspelen op mijn UE40ES8000? In ISO-formaat wordt ook niet afgespeeld.
Niet...
De enige oplossing is converteren naar bijvoorbeeld een mkv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
m2ts wordt toch ondersteund? en anders renamen naar mp4...
maar tis al even geleden dat ik een m2ts/ts heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 14:08
Ik heb sinds een week of 6 een probleem met de Youtube app op mijn UE40ES6100W. Kan per kanaal maar 1 filmpje afspelen, 2e blijft hangen. Daarna hangt de hele app doorgaans. Heel vervelend, vond de app toen hij nog wel werkte erg prettig...

Heb de tv al meermaals gereset, laatste versie van firmware en Youtube app geinstalleerd; helpt allemaal niets. Andere (video) apps, zoals bijvoorbeeld Vimeo werken feilloos. Heb hier al wat over gepost op SamsungWorld, maar dat schiet niet op verder. Daar komen ze niet verder dan verbinding controleren, firmware updaten en meer van dergelijk algemeenheden.

Hier iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
flupke01 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:16:
Ik heb sinds een week of 6 een probleem met de Youtube app op mijn UE40ES6100W. Kan per kanaal maar 1 filmpje afspelen, 2e blijft hangen. Daarna hangt de hele app doorgaans. Heel vervelend, vond de app toen hij nog wel werkte erg prettig...

Heb de tv al meermaals gereset, laatste versie van firmware en Youtube app geinstalleerd; helpt allemaal niets. Andere (video) apps, zoals bijvoorbeeld Vimeo werken feilloos. Heb hier al wat over gepost op SamsungWorld, maar dat schiet niet op verder. Daar komen ze niet verder dan verbinding controleren, firmware updaten en meer van dergelijk algemeenheden.

Hier iemand nog een idee?
Zelfde probleem hier, heb het maar opgegeven :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40ES6100, maand of 5 zonder problemen all-share gebruikt en nu alleen maar 'laden', 'laden' en 'laden' in beeld ... gebruikt inmiddels een USB stickje, de settings en hardware is nergens veranderd. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
frG schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:35:
Ik had het probleem dat mijn nieuw gekochte Samsung UE46EH5450WXZG (buitenlands model) niet goed werkte in combinatie met Ziggo CI+, de landen waar uit gekozen kon worden tijdens de setup waren beperkt tot:
Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Na veel gezoek (en gebeld met samsung, die niks kon doen voor mij) uiteindelijk toch een oplossing gevonden, deze wil ik graag met jullie delen omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben met dit probleem.

De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om dit voor elkaar te krijgen., let op: de TV moet geschikt zijn en moet beschikken over een netwerk aansluiting (draadloos zou ook moeten werken).

1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)
2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.
3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.
4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):
Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).
5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:
Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.

Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.

Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.

Suc6!
Iemand enig idee, kan dit programma niet gebruiken, krijg een melding dat de versie per 27/11 verlopen is, echter staat er geen nieuwere versie online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
charleychui schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:27:
[...]

Nou, ik hou het voorlopig bij mijn Dune en als alternatief allshare.
Ik kan geen ondertitel selecteren in mkv met multiple subtitels, ik krig gewoon helemaal geen ondertiteling te zien.
Alleen de mkv met een separate srt werkt.
Het indexeren is behoorlijk traag en music indexeren is er voorlopig met deze verise niet bij.
Als concept versie kan het ermee door, ik moet nog BR iso en dvd isos gaan testen.
wordt vervolgd!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

nieuwe firmware es7000/8000

2003.4

changelog : samsung apps update

voor het eerst dat het via de menu optie update online ook werkt :-)

edit: nog een change gevonden : je kunt nu met handbediening naar beneden wijzen zodat het servicemenu (die 3 icons onderin) tevoorschijn komt en daar vind je rechts een power button waar je de tv mee uit kan zetten.. ergens wel handig.. beter als een eula knop imho

[ Voor 92% gewijzigd door JoJo_nl op 02-12-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Tekielja schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:47:
[...]

Iemand enig idee, kan dit programma niet gebruiken, krijg een melding dat de versie per 27/11 verlopen is, echter staat er geen nieuwere versie online.
dit is disabled in de firmware van juli meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ook nieuwe firmware voor de 6800: C-1030.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

charleychui schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:36:
[...]

Ik kan geen ondertitel selecteren in mkv met multiple subtitels, ik krig gewoon helemaal geen ondertiteling te zien.
Het indexeren is behoorlijk traag en music indexeren is er voorlopig met deze verise niet bij.
Als concept versie kan het ermee door, ik moet nog BR iso en dvd isos gaan testen.
wordt vervolgd!
muziek indexeren doet het best goed alleen 3D schakelen werkt niet en je kan geen 3D mode instellen. in het tv menu zelf eerst de 3D aanzetten op juiste instelling en dan plex starten werkt ook al niet lol
te weinig ruimte op c schijf en het crasht.. zou de plex medialibrary met advanced settings op een andere drive zetten (netwerk drive werkt ook.. slikt het geen //server/drive/ doe dan netwerkdrive maken en die wijzen naar //server/drive) zo kun je ook niet-meewerkende-nas toevoegen. het mogen duidelijk zijn dat het nog beta stadium verkeerd. via de app op tv kun je alleen films/muziek/toegevoegde mappen zien.. via source/bron kun je kiezen voor plex dlna server en daarin zijn channels te vinden . zelfs me NASA streams doen het gewoon.. alleen dat maakt het al dat het een blijvend app op mijn tv gaat worden. apple video op samsung tv ! yes we can ! lol _/-\o_
edit: zie nu wat je bedoeld.. muziek sectie nog niet ondersteund op tv app.. net als de kanalen dus.. wellicht komt het nog .. in de tussentijd werkt de dlna server wel ok.
edit2: ipv allshare kun je vanaf windows vista ook gewoon naar netwerk gaan en rechtermuis op je tv icoon wat op een mp3 speler lijkt en dan install doen. dan kun je via mediaplayer alles doen. werkt stukken beter dan allshare wat een beetje dubbel op is.

[ Voor 12% gewijzigd door JoJo_nl op 01-12-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anguish
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-01-2022
Stefanhvt schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:22:
[...] Het enige nadeel voor mij is dat je verplicht gebruik moet maken van een netwerk en dat films niet direct vanaf hdd afgespeeld kunnen worden.
Vind ik ook! Met mijn verbinding hier kan ik onmogelijk een film/serie streamen. Constant wordt er onderbroken om te laden.. Spijtig want ik vind die uitleg + covers wel super. Hoop echt dat daar ooit (snel :p) een alternatief voor komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hem gelijk aan het updaten, bedankt voor de tip!
ArcticWolf schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:09:
ook nieuwe firmware voor de 6800: C-1030.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Anguish schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 02:11:
[...]

Vind ik ook! Met mijn verbinding hier kan ik onmogelijk een film/serie streamen. Constant wordt er onderbroken om te laden.. Spijtig want ik vind die uitleg + covers wel super. Hoop echt dat daar ooit (snel :p) een alternatief voor komt!
spaar je.. ik heb een 100mbit internet en 5ghz wifi (420mbit) en het loopt nog niet soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
JoJo_nl schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:34:
[...]

spaar je.. ik heb een 100mbit internet en 5ghz wifi (420mbit) en het loopt nog niet soepel
Bedraad geen problemen met afspelen 1080P mkv's.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
charleychui schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:36:
[...]

wordt vervolgd!
Dat is vreemd. Ik werk met een NAS van Buffelo (linkstation live) en heb wel instelbare ondertiteling en audiosporen. (in te stellen via tools terwijl de film draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een ES7080 te kopen ( in Zwitserland). Kan ik dit model in NL gebruiken?
Wat is het verschil tussen een ES7000 en een ES7080? Volledige type is aanduiding is
UE46ES7080UXZG

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de plex app geïnstalleerd op mijn tv, en op de pc, maar de tv vindt de pc niet via de app, enkel onder allshare. De tv zoekt geeft de melding "Is you're plex media server running?", dan scant hij, maar vindt niets. hij vraagt ook niet om in te loggen op de tv. Iemand een oplossing?

Edit: heb zelf Ip adres ingesteld van pc en nu lukt het wel. Jammer dat 3D, foto's en muziek nog niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoMi1979
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:44:
Ik heb de plex app geïnstalleerd op mijn tv, en op de pc, maar de tv vindt de pc niet via de app, enkel onder allshare. De tv zoekt geeft de melding "Is you're plex media server running?", dan scant hij, maar vindt niets. hij vraagt ook niet om in te loggen op de tv. Iemand een oplossing?

Edit: heb zelf Ip adres ingesteld van pc en nu lukt het wel. Jammer dat 3D, foto's en muziek nog niet werken.
3D werkt hier wel. Let op dat er in de naam van de film h-sbs (voor side by side) of h-tab (voor top and bottom) moet staan. Dan wordt automatisch de juiste 3D modus gekozen.

[ Voor 60% gewijzigd door DoMi1979 op 02-12-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
kolk11 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:21:
[...]

Dat is vreemd. Ik werk met een NAS van Buffelo (linkstation live) en heb wel instelbare ondertiteling en audiosporen. (in te stellen via tools terwijl de film draait)
Hoi,

Zijn dit ook MK'V bestanden met interne subtitles?
heb jij audio en ondertiteling in de plex app op de NAS gewoon ingesteld voor instelbaar?
Ik kan geen ondertiteling kiezen als er meerder subtitles in een mkv zitten ingebakken.
Iemand een tip??

[ Voor 10% gewijzigd door charleychui op 02-12-2012 11:06 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
DoMi1979 schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:15:
[...]

3D werkt hier wel. Let op dat er in de naam van de film h-sbs (voor side by side) of h-tab (voor top and bottom) moet staan. Dan wordt automatisch de juiste 3D modus gekozen.
Bedankt voor de tip, ik ga er vandaag toch maar weer mee aan de slag :) :) :) :)
Getest en deze tip werkt perfect!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door charleychui op 02-12-2012 11:05 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:06:
Ik ben van plan een ES7080 te kopen ( in Zwitserland). Kan ik dit model in NL gebruiken?
Wat is het verschil tussen een ES7000 en een ES7080? Volledige type is aanduiding is
UE46ES7080UXZG

Alvast bedankt
Zeker kan dat. De Tv weet namelijk niks, dus ook niet in welk land het gekocht wordt. Alleen, de Tv zal softwarematig ingesteld staan op Duitsland (de 80 in 7080 geeft aan dat het een Duits model is) en dus werken de CI+ modules niet, in die zin dat als jij er een Ziggo smartkaart in stopt, dit niet gaat werken.

Maar ach .... Nederland is een klein land, en Samsung kan dan wel per land software schrijven en dat in de toestellen installeren ..... via het servicemenu kun jij waarschijnlijk heel eenvoudig van een Zwitsers model een Nederlands, dan wel, Benelux model maken.

Gebruik je een settopbox, die je dus aansluit op de Tv, heb je helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Laatst online: 28-09-2024
Krijgt de Samsung UE46ES6100 ooit een uitzendinggemist app? Want ik zag dat het duurdere model (UE46ES6570) deze functie wel bezit.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Wat is nu nieuwer aan de 7080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
GerCor schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:09:
[...]

Zeker kan dat. De Tv weet namelijk niks, dus ook niet in welk land het gekocht wordt. Alleen, de Tv zal softwarematig ingesteld staan op Duitsland (de 80 in 7080 geeft aan dat het een Duits model is) en dus werken de CI+ modules niet, in die zin dat als jij er een Ziggo smartkaart in stopt, dit niet gaat werken.

Maar ach .... Nederland is een klein land, en Samsung kan dan wel per land software schrijven en dat in de toestellen installeren ..... via het servicemenu kun jij waarschijnlijk heel eenvoudig van een Zwitsers model een Nederlands, dan wel, Benelux model maken.

Gebruik je een settopbox, die je dus aansluit op de Tv, heb je helemaal nergens last van.
Ook buitenlandse modellen zijn CI+ gecertificeerd.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

charleychui schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:17:
[...]

Bedraad geen problemen met afspelen 1080P mkv's.
ik ook niet, maar het streamen van tv series online werkt voor geen meter.. elke keer klapt t er uit of hapert t.. op mijn pc doet het dat niet. ik geloof niet dat het aan de 5ghz wifi ligt gezien die vlekkeloos 3D films met 14mbs afspeelt van dezelfde netwerk pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

DoMi1979 schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:15:
[...]

3D werkt hier wel. Let op dat er in de naam van de film h-sbs (voor side by side) of h-tab (voor top and bottom
charleychui schreef op zondag 02 december 2012 @ 07:36:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga er vandaag toch maar weer mee aan de slag :) :) :) :)
Getest en deze tip werkt perfect!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
idem :-D
thnx ! dat minnetje was het probleem h-sbs ipv hsbs moest het zijn. de rest van de formaten herkent plex ook aan die aanduidingen dus het is wel handig deze te controleren mocht je film niet automatisch het goede beeldformaat kiezen.
edit : http://wiki.plexapp.com/i...ng_and_Organization_Guide
dit werkt wel ok als map+file naam: film (jaar) 1080p BluRay 3D H-SBS DTS x264

[ Voor 9% gewijzigd door JoJo_nl op 02-12-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Het is niet mogelijk om de zender-volgorde de wijzigen van digitale zenders. Dat maakt het wel erg lastig om snel een bepaalde zender te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
RickvN schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:50:
[...]

Ook buitenlandse modellen zijn CI+ gecertificeerd.
Zal wel kloppen maar Ziggo gecertificeerd, daar gaat het over. Veel mensen kopen hun TV online, krijgen ze een Hongaars model. Nou, dan krijg je Ziggo met CI+ echt niet aan de praat.

@chronoz: voor de 2011 en 2010 modellen bestaat daar software voor SamsungChannelEditor. Ik weet niet of dat ook al geschikt is voor de 2012 modellen.

@Dragunov: Niks, nogmaals ..... dat is de aanduiding voor Duitsland. Denemarken is geloof ik iets van 7008.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 02-12-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
charleychui schreef op zondag 02 december 2012 @ 07:36:
[...]

Hoi,

Zijn dit ook MK'V bestanden met interne subtitles?
heb jij audio en ondertiteling in de plex app op de NAS gewoon ingesteld voor instelbaar?
Ik kan geen ondertiteling kiezen als er meerder subtitles in een mkv zitten ingebakken.
Iemand een tip??
heeft iemand voor mij de instellingen in de Plex server en de plex app.
Ik krijg met geen mogelijkheid de ondertitels weergegeven.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:30

tomtommie

Alaaf!

flash1 schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:45:
Krijgt de Samsung UE46ES6100 ooit een uitzendinggemist app? Want ik zag dat het duurdere model (UE46ES6570) deze functie wel bezit.

Alvast bedankt.
jahzeker, ik heb die gewoon draaien op mijn tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

charleychui schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:45:
[...]

heeft iemand voor mij de instellingen in de Plex server en de plex app.
Ik krijg met geen mogelijkheid de ondertitels weergegeven.
normaal gesproken moeten ondertitels in dezelfde map als de film en dezelfde naam hebben.
dus map: film
film1-pt1.mkv
film1-pt1.dut.srt
of
film1-pt1.srt

voor 3D films hoort er ook een xml file bij geloof ik.

[ Voor 6% gewijzigd door JoJo_nl op 02-12-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 01:40
GerCor schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:43:

voor de 2011 en 2010 modellen bestaat daar software voor SamsungChannelEditor. Ik weet niet of dat ook al geschikt is voor de 2012 modellen.
Hierzo. Wel moet je hiervoor de TV resetten en dan bij de installatie niet voor Nederland kiezen maar Overige/Anders, anders is de optie om de zenderlijst te importeren/exporteren niet beschikbaar. Automatische zenderaanpassingen werken ook niet meer, mocht Ziggo (of andere kabelaar naar keuze) iets veranderen zul je dat met de hand weer aan moeten passen.

[ Voor 4% gewijzigd door hcQd op 02-12-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

hcQd schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:16:
[...]

Hierzo. Wel moet je hiervoor de TV resetten en dan bij de installatie niet voor Nederland kiezen maar Overige/Anders, anders is de optie om de zenderlijst te importeren/exporteren niet beschikbaar. Automatische zenderaanpassingen werken ook niet meer, mocht Ziggo (of andere kabelaar naar keuze) iets veranderen zul je dat met de hand weer aan moeten passen.
persoonlijk denk ik dat het handiger en eenvoudiger is om een favourieten lijst te maken op de tv
edit: in smarthub staat een programma : kanalen

[ Voor 3% gewijzigd door JoJo_nl op 02-12-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
JoJo_nl schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:20:
[...]

persoonlijk denk ik dat het handiger en eenvoudiger is om een favourieten lijst te maken op de tv
Maar die kun je toch ook niet in een eigen volgorde zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
JoJo_nl schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:12:
[...]

normaal gesproken moeten ondertitels in dezelfde map als de film en dezelfde naam hebben.
dus map: film
film1-pt1.mkv
film1-pt1.dut.srt
of
film1-pt1.srt

voor 3D films hoort er ook een xml file bij geloof ik.
bedankt, maar ik heb problemen met mkv's met ingebakken ondertitels.
Allshare herkent deze wel en je kan zelf dan de ondertitel met de options knop selecteren, echter in de plex app, kan ik geen ondertitel selecteren met de (B), groene knop, alleen audio en het formaat op het scherm.
De subtitel blijft lichtgrijs, kan ik ook niet selecteren.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45
Niks. Die is alleen voor een andere markt. Zal misschien een ander kleur voetje hebben ofzo, maar er is niks nieuwer of beter aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 02-12-2012 15:14 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
JoJo_nl schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:20:
[...]

Ik heb bij het zoeken van kanalen een ander land gekozen en daarmee heb ik gewoon de optie om kanalen van plaats te wisselen, net zoals het met analoge kanalen ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hahn schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:09:
[...]

Niks. Die is alleen voor een andere markt. Zal misschien een ander kleur voetje hebben ofzo, maar er is niks nieuwer of beter aan.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hahn schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:09:
[...]

Hoezo? De 7080 is de Zwitserse uitvoering, de 7090 de Duitse en de 7005 de Deense. Waarom zouden die een ander kleur voetje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
GerCor schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:43:
[...]

Zal wel kloppen maar Ziggo gecertificeerd, daar gaat het over. Veel mensen kopen hun TV online, krijgen ze een Hongaars model. Nou, dan krijg je Ziggo met CI+ echt niet aan de praat.

@chronoz: voor de 2011 en 2010 modellen bestaat daar software voor SamsungChannelEditor. Ik weet niet of dat ook al geschikt is voor de 2012 modellen.

@Dragunov: Niks, nogmaals ..... dat is de aanduiding voor Duitsland. Denemarken is geloof ik iets van 7008.
Ik heb ook een hongaars model. Via UPC een pdf'je gezien dat die van mij ook gewoon CI+ gecertificeerd is.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RickvN schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:03:
[...]

Ik heb ook een hongaars model. Via UPC een pdf'je gezien dat die van mij ook gewoon CI+ gecertificeerd is.
UPC zit dan ook in heel europa ;)
Ziggo niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

charleychui schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:08:
[...]

bedankt, maar ik heb problemen met mkv's met ingebakken ondertitels.
Allshare herkent deze wel en je kan zelf dan de ondertitel met de options knop selecteren, echter in de plex app, kan ik geen ondertitel selecteren met de (B), groene knop, alleen audio en het formaat op het scherm.
De subtitel blijft lichtgrijs, kan ik ook niet selecteren.
http://forums.plexapp.com...40-mkv-subtitles-missing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

verschil tussen de submodellen ala 7080 zit em in de gebruikte onboard tuner, paneel en de ingebakken talen en providers. het zou voor het CI+ systeem weinig uit moeten maken welke kaart je gebruikt zolang het maar de juiste is van je provider en je handmatig de transponder invult. het kan zijn dat de ingebakken tuner niet alle frequenties kan tunen. en in het geval van een ntsc model zit er zeker een andere tuner in en bijbehorende panel. op zich zou alles wat uit benelux,taiwan,singapore, korea komt geschikt zijn voor de frequentiebanden die hier in nederland gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Thx, betreft dus een bug
Jammer, ik blijf voorlopig bij allshare als alternatief voor de Dune :) :) :) :)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Sinds dit weekend ook een 55ES8000 met een dune eraan en een onkyo amp... DAMN das lekker film kijken (even lion king 3d gekeken met de vriendin) SUPER! en nu alle instellingen doornemen:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
RickvN schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:03:
[...]

Ik heb een ES6800 (Hongaars model) en ik heb CI+ van UPC echt niet aan de gang gekregen. Contact gehad met Samsung en UPC en er is simpelweg geen ondersteuning voor niet-NL modellen. Nu Horizon maar dat is ook bagger. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
flash1 schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:45:
Maf want ik heb ook een ES6100 maar in 40" en ik heb gewoon uitzending gemist hoor, wellicht moet je eens proberen om je firmware te downloaden van de samsung website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
DRuw schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:15:
Sinds dit weekend ook een 55ES8000 met een dune eraan en een onkyo amp... DAMN das lekker film kijken (even lion king 3d gekeken met de vriendin) SUPER! en nu alle instellingen doornemen:s
Congratulations :) :) :) :) :) :)
Dune Rules vooral met zappiti

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

charleychui schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:12:
[...]

Congratulations :) :) :) :) :) :)
Dune Rules vooral met zappiti
Tnx, ik moet alleen die zappiti iconen nog ff normaal zetten want in het formaat waarin je ze standaard ziet moet ik aslnog 30cm van mijn scherm af zitten om ze te kunnen lezen... zoveel te doen, zo weinig tijd...

ps: sorry for the offtopic :$

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 03-12-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Pino_666 schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:09:
[...]

Ik heb een ES6800 (Hongaars model) en ik heb CI+ van UPC echt niet aan de gang gekregen. Contact gehad met Samsung en UPC en er is simpelweg geen ondersteuning voor niet-NL modellen. Nu Horizon maar dat is ook bagger. |:(
En volgens mij kun je in het servicemenu dat veranderen in een Nederlands/Benelux model, en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Van de week zag ik de ue46es6900 in de winkel staan. Echter viel het mij op dat als personen door het beeld lopen, het er uit zag als of ze 1.5x zo snel liepen als normaal. Het irriiteerde mij eigenlijk met kijken.

Staat de tv dan verkeerd ingesteld of is dit een bekend ¨probleem¨

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Mars18 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:43:
Van de week zag ik de ue46es6900 in de winkel staan. Echter viel het mij op dat als personen door het beeld lopen, het er uit zag als of ze 1.5x zo snel liepen als normaal. Het irriiteerde mij eigenlijk met kijken.

Staat de tv dan verkeerd ingesteld of is dit een bekend ¨probleem¨
Dat is waarschijnlijk de motion plus die je aan het werk ziet. Dat kun je gewoon aan en uitzetten per bron. Ik zet dat ook standaard uit, of heel laag. Want elke film gaat er uit zien als een soap-serie. Bij voetbal (en vermoedelijk andere sport) is het wel een waardevolle functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
pianoman schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:32:
[...]

Dat is waarschijnlijk de motion plus die je aan het werk ziet. Dat kun je gewoon aan en uitzetten per bron. Ik zet dat ook standaard uit, of heel laag. Want elke film gaat er uit zien als een soap-serie. Bij voetbal (en vermoedelijk andere sport) is het wel een waardevolle functie.
Goed om te weten. Zal dat eens gaan proberen in de winkel.
Al weet ik nog niet welk type ik wil nemen, als 3d maar redelijk goed is, Wat tot nu toe in de winkel wel zo was, zowel bij duurdere versies, als toch ook bij goedkopere.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31
Inderdaad, je kunt de TV instellen als Benelux model. Dan zou het moeten werken. Even in dit topic zoeken, het werd een paar pagina's geleden volgens mij nog gequote...
GerCor schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:27:
[...]
En volgens mij kun je in het servicemenu dat veranderen in een Nederlands/Benelux model, en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 12:31

frG

Tekielja schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:47:
[...]

Als het goed is is er een nieuwe versie uit:
Date:
02.12.2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
frG schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:13:
[...]

Als het goed is is er een nieuwe versie uit:
Date:
02.12.2012
Als je het programma nu opstart downloadt hij automatisch de nieuwe versie. (en duurt het opstarten nog langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
  • Laatst online: 14-04-2021
Ik heb sinds 2 maanden de Samsung UE55ES8000SXXN met SMIT CI+module en Ziggo SmatCard i.c.m. alles in 1 basispakket. Als ik echter langere tijd op ext1 heb gestaan (film kijken op m'n ASRock Vision 3D) en ik schakel terug naar "TV" heb ik af en toe geen ontvangst. De CI+ module geeft iets aan van: "gecodeerd signaal", "ERROR..." en "bezig met verrificatie" wat vervolgens eeuwig duurt. Als ik dan over schakel naar bijvoorbeeld Nederland 1 (waar ik beeld heb) en weer terugschakel naar een willekeurige andere zender heb ik soms weer beeld. Soms ook niet en moet ik mijn TV uitschakelen en opnieuw inschakelen waarna alles gewoon weer werkt. Ik heb momenteel firmware versie T-ECPDEUC-2003.4 maar had dit probleem met vorige 3 firmware versies ook al, dus dat schijnt niet uit te maken.
Het lijkt net of de CI+ module in een soort slaaptoestand gaat als hij een tijdje geen beeldsignaal hoeft weer te geven? Iemand anders dit probleem? Voor de rest een prachtige TV enkel de plastic haakse DVB-C adapter is wel een beetje goedkoop/krakkemikkig uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Heb je al eens als dat gebeurt de kaart eruit en er weer in gedaan? desnoods hele module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
Nee, dat niet... maar stel dat ik bovenstaande actie(s) uitvoer en dat er dan wel weer beeld komt, lijkt me dit een minder makkelijke oplossing als 2x overschakelen of de TV aan/uit zetten... Of heb je de verwachting dat dit het probleem voorgoed zal oplossen? Ja ik kan het natuurlijk eens proberen maar ik heb er zelf geen hoge verwachtingen van
Trouwens, vergeten te vermelden, een neef van me heeft dezelfde TV gekocht en heeft TV via UPC en heeft precies het zelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
erkani101 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:16:
Nee, dat niet... maar stel dat ik bovenstaande actie(s) uitvoer en dat er dan wel weer beeld komt, lijkt me dit een minder makkelijke oplossing als 2x overschakelen of de TV aan/uit zetten... Of heb je de verwachting dat dit het probleem voorgoed zal oplossen? Ja ik kan het natuurlijk eens proberen maar ik heb er zelf geen hoge verwachtingen van
Trouwens, vergeten te vermelden, een neef van me heeft dezelfde TV gekocht en heeft TV via UPC en heeft precies het zelfde probleem!
Je kunt dat het beste even doorgeven aan SamsungWebCare. Het kan best zijn dat het Nederland specifiek is, dan zullen ze waarschijnlijk weer nieuwe firmware moeten gaan maken.

http://www.samsungworld.nl/nl/support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
GerCor schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:33:
[...]

Je kunt dat het beste even doorgeven aan SamsungWebCare. Het kan best zijn dat het Nederland specifiek is, dan zullen ze waarschijnlijk weer nieuwe firmware moeten gaan maken.

http://www.samsungworld.nl/nl/support
Dank je voor de link naar die site... Als dit probleem zich blijft voordoen ga ik het zeker melden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Iemand hier al de Avs calibratie files gebruikt om brightness en contrast te finetunen? Je kan echt een aanzienlijke verbetering waarnemen als je hier even 5 min de tijd voor neemt. Ik heb nu contrast op 97 en brightness op 47 en gamma op -1. Het beeld is schitterend.

http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration

[ Voor 11% gewijzigd door Stefanhvt op 06-12-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Stefanhvt schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:57:
Iemand hier al de Avs calibratie files gebruikt om brightness en contrast te finetunen? Je kan echt een aanzienlijke verbetering waarnemen als je hier even 5 min de tijd voor neemt. Ik heb nu contrast op 97 en brightness op 47 en gamma op -1. Het beeld is schitterend.

http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration
Standaard of Film mode? Als ik in Standaard mode contrast boven de 80 zet raakt met name rood overgesatureerd (goed te zien in gezichten). Ik heb overigens de mp4 versies van de Avs files gebruikt via Allshare. Nadeel is dat het dan niet mogelijk is om in het Advanced menu RGB te selecteren om kleur filtering uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@erkani101,

heb je al eens gekeken of er een Update voor je CI beschikbaar is ?
Bij Canal digitaal waren ook problemen met de CI, na een update werkt het wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 19:32
Kan een eigenaar van een ES8000 het volgende nakijken. Het gaat over PIP. Ingesteld als gelijke grootte zowel links als rechts.
1. Kan je voor het linkerkanaal alle bronnen van de tv kiezen?
2. Kan je dan ook voor het rechterkanaal ook alle bronnen van de tv kiezen?
Ik snap dat er maar 1 tuner in zit. Keuze uit alle bronnen betekent voor mij dan ook dat als ik links een bepaalde bron gekozen heb deze niet (altijd) beschikbaar hoeft te zijn aan de rechterkant.
In een winkel leek het erop dat de sateliettuner geen PIP ondersteunt. Is dat zo?
Sommige verkopers zeggen ook dat het tv kanaal alleen maar analoog getoond kan worden in PIP mode. Is dat zo?
Tenslotte, mijn voornamelijke gebruik zou zijn om links het digitale tv beeld van de interne CI te tonen en rechts bijv. Hdmi 1, 2 of 3. Kan dat? En in dat geval, kan je dan met de afsyandsbediening een ander kanaal kiezen op de tv terwijl PIP geactiveerd blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de TV de Sat tuner gebruikt kun je geen PIP gebruiken.

Gebruikt die de analoge kabel tuner dan kun je wel PIP gebruiken voor b.v. een ander apparaat wat op een andere HDMI poort zit.

Als je naar HDMI 1 (Links) kijkt kun je wel PIP gebruiken dan is daar de SAT tuner wel te bekijken.
Je kunt in ieder geval ook Compenent links kijken dus verwacht dat je daar ook andere bronnen kunt kiezen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Volgens mij is het links de externe bron en rechts de (CI+)Tv beelden. En inderdaad, je kunt van kanaal wisselen. Ook kun je kiezen van welke bron je audio wilt horen. Wat ook kan is Smarthub (bijvoorbeeld de browser) en in het PIP beeld de Tv kanalen. Bij mij is het helaas zo dat ik geen audio van de Tv kan selecteren. Ik heb een soundbar (HDMI-ARC) aangesloten en wanneer deze aanstaat is er geen keuze in audio. 8)7. Gebruik ik de interne speakers van de Tv dan heb ik wel keuze.

Maar ja, dat is Samsung ... het was, is en zal altijd wel brakke software blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 07-12-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de smart tv inter browser is het mogelijk om ook een PIp te hebben dat klopt maart wel in een minimaal scherm.

@GerCor
Heb je geprobeerd om het geluid via een optiesche kabel naar je bar te doen ? Ik heb het geluid naar mij onkyo ook zo gedaan dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Laatst online: 18-01 06:46
weet iemand of die Smart Interaction in het Nederlands is ? En als je zo'n toestel in Duitsland koopt, kan je dat interaction dan wel in NL doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smart TV is deels Nederlands en deels Engels ligt aan de App's die je gebruikt.

Als je toestel Duits is zou dat beperkingen voor App's KUNNEN geven zoals de Nederlandse verhuur App's die zullen misschien (?) niet werken op een Duits model en zo is b.v. de Satteliet voorkeur voor Canaal Digtaal/TVVniet anwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Laatst online: 18-01 06:46
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:28:
Smart TV is deels Nederlands en deels Engels ligt aan de App's die je gebruikt.

Als je toestel Duits is zou dat beperkingen voor App's KUNNEN geven zoals de Nederlandse verhuur App's die zullen misschien (?) niet werken op een Duits model en zo is b.v. de Satteliet voorkeur voor Canaal Digtaal/TVVniet anwezig.
Gaat mij om dat praten tegen die tv , kan dat in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar stel je daar niet te veel van voor de normale AB pakken werkt veel beter.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 15:19 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 62 Laatste