Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:28:
[...]

Nee :p volgens mij niet, al zag ik toevallig dat je wat postte ;)
ik heb geen 7000/8000 he. De laatste update voor de 6800 is 1029.

ik zal nog wel ff experimenteren, de clouding is bijna weg, 3d ziet er zo ook veel beter uit _/-\o_
Oke. Op de ES8000 is het verschil echt adembenemend met bepaalde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483468

Stefanhvt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:37:
[...]

Leg eens uit wat je hier mee bedoelt aub. Hoe moet ik de ES8000 instellen om dit te ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70261

Waarom heeft bijna geen 1 winkel de ES6800 ?
Alleen online shops bieden ze aan en merk dat de prijzen soms sterk schommelen in een korte tijd en dan ook bij dezelfde online shop.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 70261 op 20-11-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
Stefanhvt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:37:
Wat zijn jou instellingen op je 8000? En je gebruikt standaard mode ipv movie ivm micro dimming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428532

Nou es7000 is binnen en netjes mijn dreambox via hdmi aangesloten op mijn es7000. Hij geeft echt geweldig beeld. Alleen de lopende teksten onder in het beeld zijn vloeiend, deze hapert heel erg en de teksten zijn bijna niet leesbaar. Ik heb verschillende beeld instellingen geprobeerd, maar zonder resultaat. Hebben jullie ervaring mee en hoe kan ik dit beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115433

Movie , geeft bij teletekst tv beeld met (op nl1) scroller op de onderkant geen problemen ik zal morgen nog eens kijken naar RTLZ zie of dat daar anders is maar ik dacht dat daar het ook wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Anoniem: 483468 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:58:
[...]

Leg eens uit wat je hier mee bedoelt aub. Hoe moet ik de ES8000 instellen om dit te ervaren?
TheBoneCollector schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:27:
[...]

Wat zijn jou instellingen op je 8000? En je gebruikt standaard mode ipv movie ivm micro dimming?
Om de meest nieuwe future van deze tv te ervaren, de functie Micro Dimming Ultimate waar je zo'n 400 euro voor betaald ten op zichtte van de andere modellen, moet je de tv kalibreren in de standard mode. Dit was de conclusie nadat we op het AVS forum hadden ontdekt dat Micro Dimming enkel in standard mode was geactiveerd. In de natural, dynamic en movie mode bleek deze functie te zijn uitgeschakeld. Ook in het service menu was het niet mogelijk om de functie te activeren. De optie was wel aanwezig, maar deze was grayed out (niet te selecteren).

Het nadeel van standard mode was echter, dat het geen geavanceerde kleurruimte kalibratie toestond, en dat in deze mode ook ce dimming geactiveerd was, een vorm van auto dimming die inspringt wanneer de tv donkere scenes weergeeft. Ce dimming is sinds kort te omzijlen, en het ontbreken van de geavanceerde kleurruimte kalibratie is slechts een klein nadeel te noemen vergeleken met wat standard mode je wel geeft, namelijk Micro Dimming ultimate, de functie waar je zo veel geld voor neerlegt als je deze tv koopt.

Je kan de volgende kalibratie van Nitra van het AVS forum gebruiken:

Current Calibrated Settings for Standard Mode

Panel ID: TS01

Picture
Picture Mode Standard
Backlight 11*** <--- Combined with the ECO Sensor
Contrast 80
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G49/R51
Screen Adjustment Screen Fit

Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 26
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 4
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options
Color tone Warm 2
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level Normal*** <--- See notes
Film mode Auto2*** <-- See notes
Auto Motion Plus Standard*** <--- See notes
LED motion plus Off*** <--- See notes

System/ECO Solution
ECO Sensor ON
Minimum backlight level 3 or 4

NOTES:

HDMI Black Level, a common mistake on this setting is that "Low" will give you a full black palette, this is opposite to the truth. Low = 16-255, Normal = 0-255, if you have a STB where you're noticing the blacks are more of a gray, try adjusting this setting, but as a general rule, you want all of your equipment in "Normal" mode and not clipping out any data.

Film Mode, this option will only become accessible when you're watching interlaced content, 1080i, 480i etc., so, if you're cable box is set to output at 1080, it's likely outputting in 1080i, if you see quite a bit of stuttering in the scene, try and make an adjustment here first.
Auto Motion Plus, Standard is a good rule of thumb, for some people and some sports, you may want to set this to "Clear", it should only be noticeable during panning scenes or fast motion.

LED Motion Plus, Classic CRT TV's had a strobe effect to them, it was generally not noticeable, but would help trick the eye into not seeing flaws in the picture, enabling this setting, will simulate the same effect, it strobes the backlights to attempt to provide the same effect. If you are new to an LED/LCD panel and the movement/motion on the screen irks you a little, try turning this on for a few weeks until you get use to the panel.

Break in, all of these sets have a minimum of 3-4 weeks before they can be considered broken in.

These settings are only provided as a reference.

http://www.avsforum.com/t...thread/6150#post_22518851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Anoniem: 428532 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:28:
Nou es7000 is binnen en netjes mijn dreambox via hdmi aangesloten op mijn es7000. Hij geeft echt geweldig beeld. Alleen de lopende teksten onder in het beeld zijn vloeiend, deze hapert heel erg en de teksten zijn bijna niet leesbaar. Ik heb verschillende beeld instellingen geprobeerd, maar zonder resultaat. Hebben jullie ervaring mee en hoe kan ik dit beste oplossen?
Het is mij ook weleens opgevallen. Probeer de motion plus functies eens:

Motion plus: Aangepast

- Wazigheidsvermidering: 10

- Trilvermindering: 0

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanhvt op 21-11-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]

[...]

Om de meest nieuwe future van deze tv te ervaren, de functie Micro Dimming Ultimate waar je zo'n 400 euro voor betaald ten op zichtte van de andere modellen, moet je de tv kalibreren in de standard mode. Dit was de conclusie nadat we op het AVS forum hadden ontdekt dat Micro Dimming enkel in standard mode was geactiveerd. In de natural, dynamic en movie mode bleek deze functie te zijn uitgeschakeld. Ook in het service menu was het niet mogelijk om de functie te activeren. De optie was wel aanwezig, maar deze was grayed out (niet te selecteren).

Het nadeel van standard mode was echter, dat het geen geavanceerde kleurruimte kalibratie toestond, en dat in deze mode ook ce dimming geactiveerd was, een vorm van auto dimming die inspringt wanneer de tv donkere scenes weergeeft. Ce dimming is sinds kort te omzijlen, en het ontbreken van de geavanceerde kleurruimte kalibratie is slechts een klein nadeel te noemen vergeleken met wat standard mode je wel geeft, namelijk Micro Dimming ultimate, de functie waar je zo veel geld voor neerlegt als je deze tv koopt.

Picture
Picture Mode Standard
Contrast 80
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G49/R51

Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options
Color tone Warm 2
MPEG Noise Filter Auto

System/ECO Solution
ECO Sensor ON

NOTES:

HDMI Black Level, a common mistake on this setting is that "Low" will give you a full black palette, this is opposite to the truth. Low = 16-255, Normal = 0-255, if you have a STB where you're noticing the blacks are more of a gray, try adjusting this setting, but as a general rule, you want all of your equipment in "Normal" mode and not clipping out any data.

Film Mode, this option will only become accessible when you're watching interlaced content, 1080i, 480i etc., so, if you're cable box is set to output at 1080, it's likely outputting in 1080i, if you see quite a bit of stuttering in the scene, try and make an adjustment here first.
Auto Motion Plus, Standard is a good rule of thumb, for some people and some sports, you may want to set this to "Clear", it should only be noticeable during panning scenes or fast motion.

LED Motion Plus, Classic CRT TV's had a strobe effect to them, it was generally not noticeable, but would help trick the eye into not seeing flaws in the picture, enabling this setting, will simulate the same effect, it strobes the backlights to attempt to provide the same effect. If you are new to an LED/LCD panel and the movement/motion on the screen irks you a little, try turning this on for a few weeks until you get use to the panel.

Break in, all of these sets have a minimum of 3-4 weeks before they can be considered broken in.

Heb e.e.a. uitgeprobeerd, maar kom nog niet in de helft van de opties. Zou het kunnen liggen in het verschil
tussen UNxxES en UExxES ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428532 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:28:
Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]

[...]
Edincer,
Zou je eens op de "info" button van je remote willen drukken en dan kijken wat voor info er linksboven van je tv komt?

Picture
Picture Mode Standard
Contrast 80
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G49/R51

Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options
Color tone Warm 2
MPEG Noise Filter Auto

System/ECO Solution
ECO Sensor ON

NOTES:

Heb e.e.a. uitgeprobeerd, maar kom nog niet in de helft van de opties. Zou het kunnen liggen in het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:57
Stefan,

is bovenstaande calibratie ook van toepassing op het es6100 model?
Ik weet dat deze geen micro dimming heeft, maar wellicht is het een verbetering van de weergave.

Tot nu toe gebruik ik deze calibratie:
http://reviews.lcdtvbuyin...6100-picturesettings.html
Hier ben ik tevreden mee. Maar als het beter kan ;)

Voor 3D gebruik de blu-ray (all-share/ disc) op de BD-wise modus..(BD-e6100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Anoniem: 483468 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:33:
[...]

Nee daar kan het niet aan liggen. De meeste opties moet je gewoon in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Toml83 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:37:
Stefan,

is bovenstaande calibratie ook van toepassing op het es6100 model?
Ik weet dat deze geen micro dimming heeft, maar wellicht is het een verbetering van de weergave.

Tot nu toe gebruik ik deze calibratie:
http://reviews.lcdtvbuyin...6100-picturesettings.html
Hier ben ik tevreden mee. Maar als het beter kan ;)

Voor 3D gebruik de blu-ray (all-share/ disc) op de BD-wise modus..(BD-e6100)
Ik vermoed van niet niet, maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Wanneer je 1080p als beeldweergave hebt, kun je niet alles aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Is er iemand in het bezit van de bluray van samung BD-e6100?
Hij kan namelijk DTS geluidssignalen (MKV) niet synchroon met het beeld laten lopen.
Bij DD 5.1 gaat het wel goed.
Of zou dit aan mijn versterker kunnen liggen? (yamahe RX-v471)

Mijn bluray is verbonden aan mijn versterker en versterker vervolgens aan TV.

alvast bedankt voor hulp.

gr.
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toml83 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:38:
Wanneer je 1080p als beeldweergave hebt, kun je niet alles aanpassen...
Kun je 1080p etc. instellen op de ES8000, kun je ook zeggen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toml83 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:42:
Hij kan namelijk DTS geluidssignalen (MKV) niet synchroon met het beeld laten lopen.

gr.
Tom
Probeer eens met een hdmi-dvi verloopstuk het volgende.
Bluray met hdmi-dvi naar tv.
Bluray direct naar versterker.
Werkt goed bij mij. Moest ik ook wel doen, omdat ik een analoog versterker heb ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Tnx Stefanhvt, ik zal die instellingen eens proberen. Moet de R-offset niet lager om CE-dimming te omzeilen? in jou instellingen staan die nog op 25.

Op dit moment gebruik ik de instellingen van Garnoch avsforum op de ES8000:
Picture Menu:

Mode: Standard

Backlight: To your liking, mine is 12 (3 or 4 lower than Movie mode)
Contrast: 98

Brightness: 53
Sharpness: 16
Color: 45

Tint: G50/R50

Screen Adjustment submenu:

Picture Size: Screen Fit (16 x 9 for TV if you don't want possible data visible on top or bottom, this will slightly zoom & degrade picture though)

Position: [no change]

Auto Adjustment submenu: [Grayed out]

3D submenu: N/A

Advanced Settings submenu:

Dynamic Contrast: Low

Black Tone: Dark

Flesh Tone: 0

RGB Only Mode: Off

Color Space: Custom

Color Space submenu:
Red: Red 50, Green 0, Blue 0

Green: Red 4, Green 48, Blue 4

Blue: Red 2, Green 6, Blue 46

Yellow: Red 52, Green 50, Blue 4

Cyan: Red 0, Green 50, Blue 51

Magenta: Red 40, Green 6, Blue 44

White Balance submenu:

R-Offset: 17

G-Offset: 17

B-Offset: 14

G-Gain: 26

B-Gain: 20

10p White Balance: Off [grayed out]

Gamma: -2
Expert Pattern: Off

xvYCC: Off

Motion Lighting: Off [grayed out]

Black Enhancer: Off

Picture Options submenu:

Color Tone: Warm2

Digital Noise Filter: Off
 (Auto for DirecTV)

MPEG Noise Filter: Off
 (Auto for DirecTV)

HDMI Black Level: Normal (If available, set to Low for DirecTV or other STBs if picture looks light and cloudy)

Film Mode: Off or Auto 1 (When available)

Auto Motion Plus: Clear (Off can be less smooth - other settings give more Soap Opera effect and can stutter picture - personal pref)
LED Motion Plus: Off (On is suppose to help with fast motion - I have yet to see it make a difference)

System/ECO Solution:
ECO Sensor: ON
Minimum backlight level: To your liking, mine was 7 and now is 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toml83 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:42:

gr.
Tom
Bedoel natuurlijk:
Bluray geluid direct naar versterker.
Werkt goed bij mij. Moest ik ook wel doen, omdat ik een analoog versterker heb ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheBoneCollector schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:21:
Tnx Stefanhvt, ik zal die instellingen eens proberen. Moet de R-offset niet lager om CE-dimming te omzeilen? in jou instellingen staan die nog op 25.

[...]
Hi Bone Collector,
Hoe zou het komen dat jullie zoveel instellingen hebben?
Heb zelf een ES8000 met Firmware 002002, maar bij mij zijn de mogelijkheden in Standaard uiterst beperkt.
Zal straks eens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
TheBoneCollector schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:21:

[...]
Mijn instellingen zijn zonder de ce dimming workaround. Deze moet je zelf manueel toevoegen. De instellingen van Garnoch heb ik direct na de instellingen van Nitra ook geprobeerd, beide zijn goed. Nitra's instellingen geven denk ik het meest realistische beeld, en die van Garnoch geven het beeld een wat meer dynamische tint.

Een persoonlijke keuze ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Anoniem: 483468 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:07:
[...]

Hi Bone Collector,
Heb zelf een ES8000 met Firmware 002002, maar bij mij zijn de mogelijkheden in Standaard uiterst beperkt.
Zal straks eens posten.
Let er op dat je de instellingen niet probeert in te voeren vanuit het menu van de allshare player. Je moet eerst content selecteren, daarna worden de instellingen aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Anoniem: 483468 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:56:
[...]

Bedoel natuurlijk:
Bluray geluid direct naar versterker.
Hmm, de bluray heeft maar 1 hdmi aansluiting.
Dan zou ik dus een hdmi splitter moeten hebben en daarvan 1 in de DVI ingang van mijn TV moeten stoppen en de ander in de versterker.
Vraag mij dan wel af of hier kwaliteitsverlies gaat plaatsvinden. ARC, 1080p en 3D blijven dan gewaarborgd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306362

Ik hoop dat de nieuwe firmware het probleem met mijn Smarcard oplost.

Nu moet ik elke keer na het aandoen van mijn TV de TV weer uitdoen en weer aanzeten voordat hij zenders pakt.

Iemand dit probleem ook? ES7000 in combinatie met de Smit ci+ card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 15:47

GieltjE

Niks te zien...

Paul1987 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:03:
[...]

Volgens mij kan dit niet, dit heeft te maken met copy right geloof ik. voor zover ik weet is het alleen toegestaan om vanaf de bron een 5.1 geluid door te geven. Dus niet als het via een hdmi kabel naar de tv gaat en dan via een toslink kabel naar de versterker/receiver. maar DLNA durf ik niet 100% zeker te zeggen.

wel als het geluid op de tuner binnenkomt in 5.1 dan mag het weer wel.
Weet iemand of dit klopt of dat wel werkt? Ik wil binnenkort de UE40ES6710 gaan kopen en het zou erg irritant zijn als ik alle apparaten appart moet gaan doorlussen 8)7 .

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 12:19
Bij een blauwe achtergrond en vooral bij voetbal (wanneer de camera snel van links naar rechts en vice versa gaat) dan zie ik mijn ledverlichting heel goed. Ik zie dan vele verticale banen van ca. 1 cm breed. Als het beeld rustig is (dus geen snelle camera acties) dan heb ik nergens last van. Heb al veel instellingen geprobeerd maar niets helpt. Backlight ergens tussen 1 en 20 heeft ook geen effect.
Heb overigens een 46ES8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461110

Anoniem: 483468 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:07:
[...]

Hi Bone Collector,
Zal straks eens posten.
Niet alles staat rechtstreeks in 1e scherm.
Je moet ook naar Screen Adjustment submenu (schermaanpassing, geavanceerde instellingen.....) gaan.

Kiske schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:17:
Bij een blauwe achtergrond en vooral bij voetbal (wanneer de camera snel van links naar rechts en vice versa gaat) dan zie ik mijn ledverlichting heel goed. Ik zie dan vele verticale banen van ca. 1 cm breed. Als het beeld rustig is (dus geen snelle camera acties) dan heb ik nergens last van. Heb al veel instellingen geprobeerd maar niets helpt. Backlight ergens tussen 1 en 20 heeft ook geen effect.
Beeld > Beeldopties > LED Motion Plus > aan.
Zet de tv ook op 60Hz.
Misschien helpt dit.

Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:17:
[...]

Let er op dat je de instellingen niet probeert in te voeren vanuit het menu van de allshare player. Je moet eerst content selecteren, daarna worden de instellingen aanpasbaar.
Hi Stefanhvt,

Gebruik inderdaad "menu" op de remote control.
Waar en hoe kan ik content selecteren, zegt me niets.

• Stefanhvt
Anoniem: 483468 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:45:
[...]

Hi Stefanhvt,

Gebruik inderdaad "menu" op de remote control.
Waar en hoe kan ik content selecteren, zegt me niets.
Je moet of gewoon een tv zender aan hebben staan, of een video selecteren vanaf usb stick of hdd met de allshare player. Daarna kan je alle opties instellen.

Anoniem: 428532

Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:20:
[...]

Het is mij ook weleens opgevallen. Probeer de motion plus functies eens:

Motion plus: Aangepast

- Wazigheidsvermidering: 10

- Trilvermindering: 0
Hoi Stefan,

De instellingen heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat. Waarschijnlijk ligt het probleem bij Drembox aan de bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
Anoniem: 428532 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:30:
[...]

Hoi Stefan,

De instellingen heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat. Waarschijnlijk ligt het probleem bij Drembox aan de bekabeling.
Kan jij de optie filmmode selecteren? Zo ja, dan zou dat weleens de oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:42
Ik heb deze week mijn UE50ES6710 binnen gekregen. Gekocht bij PlatteTVdiscounter in Groningen. Tot op heden niks negatiefs te melden over deze partij. Ze hadden dit model in de aanbieding voor € 1.099,00 euro. In combinatie met een Ziggo-module + kaart en een Vögel TV-beugel heb ik er iets meer dan 1.200 euro voor betaald.

Het design van de TV is prachtig. Uiteraard is de witte bezel een kwestie van smaak, maar ik vind het erg stijlvol. Ik heb de TV momenteel op de voet gemonteerd omdat ik komend weekend pas de mogelijkheid heb om de muurbeugel te monteren. De voet (4-poot) is van chroom en is makkelijk te monteren.

Momenteel gebruik ik de TV nog in combinatie met mijn Ziggo HD ontvanger. Aangezien ik deze al ingesteld had voor mijn oude TV, hoefde ik niet opnieuw zenders te zoeken etc. Er gaat een HDMI-kabel van de ontvanger naar de TV. Hierdoor kon ik binnen een paar minuten van de TV gebruik maken. Komend weekend zal ik de module installeren.

Mijn eerste indruk van de beeldkwaliteit was niet heel positief. Vooral de kleuren vielen mij tegen. Vorig jaar hebben mijn ouders een 42" Samsung D6500 gekocht. Ik kan mij herinneren dat ik bij deze TV weinig aan de instellingen heb hoeven veranderen. De beeldkwaliteit was meteen behoorlijk goed. Ik had dan ook verwacht dat dit bij mijn ES6710 ook het geval zou zijn.

Na een avondje kalibreren heb ik inmiddels de (voor mij) meest ideale instellingen gevonden. En ik moet zeggen, het beeld is nu volledig volgens verwachting. Mijn minder positieve, eerste indruk is inmiddels weggevaagd. Ik kan mij haast niet voorstellen dat er mensen zijn die de standaard instellingen willen gebruiken, daarom zou Samsung er goed aan doen om de standaard instellingen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442166

Hallo,

Ik wil me de UE46ES8000 gaan halen.

Ik heb thuis UPC Horizon en ben via diverse fora op de hoogte van de HDCP problemen met bepaalde tv toestellen i.c.m. UPC Horizon (het internet staat er vol van). Weet iemand of dit probleem ook speelt bij de UE46ES8000? IK weet dat dit wel speelde bij vorige model, namelijk de D8000. Heb nl geen zin nwe tv te kopen om vervolgens vette spijt te hebben.

Ik hoop dus dat er hier iemand is die voornoemde tv heeft aangesloten op de UPC Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 21:42
Eindelijk SBS Gemist, RTL Gemist en Veamer op Samsung Smart TV. SBS gemist en Veamer in december 2012 en RTL gemist komt januari 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
patv schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:34:
Eindelijk SBS Gemist, RTL Gemist en Veamer op Samsung Smart TV. SBS gemist en Veamer in december 2012 en RTL gemist komt januari 2013.
Nice, enige goede toevoeging is SBS gemist!
RTL is al lang mogelijk via eigen gemaakte apps die in dit forum worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Anoniem: 442166 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:17:
Hallo,

Ik heb thuis UPC Horizon en ben via diverse fora op de hoogte van de HDCP problemen met bepaalde tv toestellen i.c.m. UPC Horizon (het internet staat er vol van). Weet iemand of dit probleem ook speelt bij de UE46ES8000? IK weet dat dit wel speelde bij vorige model, namelijk de D8000. Heb nl geen zin nwe tv te kopen om vervolgens vette spijt te hebben.

Ik hoop dus dat er hier iemand is die voornoemde tv heeft aangesloten op de UPC Horizon box.
Ik heb zelf de 46es8000 en horizon...draait prima geen problemen, behalve horizon dan....traaaaaaaaggggg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26
Wie heeft er samsung smartview werkend op een ios device ? Ik krijg de melding " niet beschikbaar ".

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Laatst online: 24-04 13:18
Op mijn es5500 heb ik erg slecht beeld bij de samenvattingen op de eredivisie live app. Ligt dit aan mijn model of hebben hier meerdere last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:43
patv schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:34:
Komt Samsung eindelijk uit hun luie stoel vandaan? Ik wil graag weer even zeiken over Samsung. Ze maken prachtige Tv's, met ongekend goed beeld, maar de apps waren, zijn en blijven een drama.

Wees dus verstandig en sluit een Xbox aan (haha) ....

nieuws: Microsoft haalt RTL XL, Eredivisie Live en Pathé Thuis naar Xbox 360

... en vergelijk bijvoorbeeld eens de Twitter app of Facebook app van Microsoft Xbox met die troep van Samsung. Dan wil je toch helemaal geen smarthub?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2021
srry verkeerde topic 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door dask op 23-11-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
knights16 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:06:
Wie heeft er samsung smartview werkend op een ios device ? Ik krijg de melding " niet beschikbaar ".
Ik, op een iPhone 3GS.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hallo,

Aansluiten m.b.v. component schijnt de oplossing te zijn voor die Tv toestellen waar het met HDMI niet kan. Ook een blunder van Samsung zeg .... pfff. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Welke bronnen kun jij streamen dan ?
Ik krijg de HDMI of DLNA bronnen niet te zien op me iphone 4 of ipad 2.. any tips ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
knights16 schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:40:
[...]
Welke bronnen kun jij streamen dan ?
Ik krijg de HDMI of DLNA bronnen niet te zien op me iphone 4 of ipad 2.. any tips ?
Bij mijn TV, een 2010 model, is Samsung Smartview beperkt tot AB. Ik krijg geen bronnen binnen Smartview te zien. Of ..... ik gebruik de app te beperkt. Ik zou niet weten hoe de app te gebruiken om te streamen.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 25-11-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
GerCor schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:03:
[...]

Bij mijn TV, een 2010 model, is Samsung Smartview beperkt tot AB. Ik krijg geen bronnen binnen Smartview te zien. Of ..... ik gebruik de app te beperkt. Ik zou niet weten hoe de app te gebruiken om te streamen.
Thanks Ger.. ik bedoelde dus ook met mijn vorige vraag, wie heeft het clonen van zijn source op een ios of android apparaat werkend ?

Ik kan ook prima de AB functies gebruiken, maar geen cloning...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:17
knights16 schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:19:
[...]

Thanks Ger.. ik bedoelde dus ook met mijn vorige vraag, wie heeft het clonen van zijn source op een ios of android apparaat werkend ?

Ik kan ook prima de AB functies gebruiken, maar geen cloning...
ik heb smartview (dus met de clone van de source), wel werkende op mijn Galaxy Tab 3110 (7 inch versie), echter niet op de ipad.
Op de Ipad heb je alleen de veredelde afstand bediening beschikbaar, ik denk dat de app nog steeds niet geschikt is voor IOS devices.
Waarschijnlijk een slordigheidje van Samsung, of doen ze het bewust?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484675

ik wil eind dit jaar een nieuwe tv kopen maar weet niet of er echt veel verschil zit tussen de 55es 7000 en de of de 55es 8000 reeks.
Het design is al zeker wat verschil maar ik ga niet meer dan 300 euro voor betalen want hij gaat zowiezo aan de muur hangen.
Is er daarbuiten nog een echt groot verschil merkbaar in bv beeldkwaliteit of dat dimming gedoe tussen die 2 reeksen.?
hoop dat er iemand mij kan helpen.we hebben npg zo'n ouder tv van meer dan 13 jaar oud dus hoop dat we aan al dat nieuwe gedoe aan uit kunnen >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461110

Is het mogelijk allshare te installeren op een nokia lumia 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Laatst online: 24-04 13:18
k heb de es5500 vorige week gekocht en ik zit me te ergeren aan een dunne verticale streep die je alleen ziet bij horizontale panning. Vooral tijdens voetbalwedstrijden erger ik me er vreselijk aan. Ik heb op gezocht dat het panel banding wordt genoemd en dat het vaker voorkomt. Ik weet echter niet of ik mijn tv hier voor moet gaan omruilen of dat het gewoon normaal is? Kan iemand mij misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
Anoniem: 484675 schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:36:
ik wil eind dit jaar een nieuwe tv kopen maar weet niet of er echt veel verschil zit tussen de 55es 7000 en de of de 55es 8000 reeks.
Het design is al zeker wat verschil maar ik ga niet meer dan 300 euro voor betalen want hij gaat zowiezo aan de muur hangen.
Is er daarbuiten nog een echt groot verschil merkbaar in bv beeldkwaliteit of dat dimming gedoe tussen die 2 reeksen.?
hoop dat er iemand mij kan helpen.we hebben npg zo'n ouder tv van meer dan 13 jaar oud dus hoop dat we aan al dat nieuwe gedoe aan uit kunnen >:) :)
Ik heb de 7000, het enige verschil is die dimming, de rest schijnt allemaal hetzelfde te zijn :)

Processor is zelfde, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 21:21

JoJo_nl

Yu !

knights16 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:15:
Thanks voor de changelog. Het lijkt aan het versienummer een major update te zijn ?
asje
idd betreft het een aardig grote aanpassing aan het hoofd systeem van de tv met betrekking tot de bugs in youtube player voor het afspelen van high end content (3D en audio vooral).

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dragunov schreef op maandag 26 november 2012 @ 01:06:
[...]

Ik heb de 7000, het enige verschil is die dimming, de rest schijnt allemaal hetzelfde te zijn :)

Processor is zelfde, ...
micro-dimming plus..
als ik eerlijk moet zijn (en dat ben ik) kun je beter geld besparen en een es7000s kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Hallo,

geen HDCP op de es7000/8000.. mijn pc is 100% certified en werkt inclusief HDCP op mijn LG monitor, plug ik hetzelfde ding in mijn es8000 dan is het ding ineens niet meer certified en geen ondersteuning.
evenals dat de input voor hmdi digital in stereo is. oplossing is via component aansluiting en geluid digitaal direct naar versterker. of je doet gewoon je UPC smartcard in een smit CI+ in je tv ?
edit: data services aanzetten ook handig :-)

[ Voor 5% gewijzigd door JoJo_nl op 26-11-2012 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Kiske schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:17:
firmware 2002.0
picture mode standard
backlight 10
contrast 95
brightness 50
sharpness 0

screen adjustment screen fit (volledig scherm)

advanced settings
dynamic contrast off
black tone off
flesh tone 0
rgb off
color space auto
motion lightning off

picture options
color tone standard
digital noise filter low
mpeg noise filter auto
film mode off
motion plus off
led motion plus off

eco sensor off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 19:49

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ook ik wil de 46ES8000 gaan aanschaffen en nu kom ik bij een winkel deze 2x tegen (Plasmavisie) en daar zit 200 euro verschil in.
Volgens hun is het enige verschil het europese model of het benelux model (europese model 200 euro goedkoper: 1549;))
Weet iemand waarom ik de duurdere zou moeten nemen???? (snap het verschil niet want volgens mij zijn deze dus gelijk)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47
Nou, het europese model kan officieel geen smartcards uit NL aan. Dat is wel softwarematig aan te passen (zie elders in dit topic). Verder volgens mij geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

dat werd al aangegeven door ze: "Beide met de SXXN software geschikt voor digitale tv van Ziggo en UPC en Canaal Digitaal en Caiway en Xms"
Maakt in mijn geval niet uit want heb Lijbrandt glasvezel met een decoder op HDMI. (net als dat mijn geluid netjes via een onkyo gaat en ik nog nooit het geluid van mijn eigen tv heb gehoord;))

en in dat geval, 1549 euro voor de 46ES8000... niet slecht (met het tabje;)) toch?

EDIT: ik krijg net door dat alleen de winkels met de online adviesprijzen meedoen aan de tab actie...
Weet iemkand of dit klopt? ik kom het nergens in de voorwaarden tegen namelijk...
EDIT2:Getver, er is indedaad een shitlist aan deelnemende winkels. (kortom je krijgt korting als je hem te duur koopt... bah haat dat soort acties. Mag ik weer gaan zoeken waar hij het goedkoopste is MET de actie...

[ Voor 44% gewijzigd door DRuw op 26-11-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484901

ik heb een ue46es7000 maar krijg de kleuren niet geregeld.
het rood is veel te rood.Er zijn zoveel instellingen dat ik het niet meer weet.
Heeft iemand soms een goede afstelling. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
De officiele versie van Plex is goedgekeurd door Samsung en is op korte termijn beschikbaar in de App Store ! Geen geklooi met de beta meer !

Zie:
http://forums.plexapp.com...view__findpost__p__315810

[ Voor 19% gewijzigd door Pino_666 op 26-11-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anguish
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-01-2022
TheBoneCollector schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:37:
[...]

Dat werkt ook niet. Bestand van de website Samsung afplukken en via usb erop zetten.
Let wel op dat je het bestand uitpakt op een lege usb stick oid anders vind ie hem niet.
I.v.m. die update.. Op die site zie ik die niet staan en zoals vermeld vind mijn ES8000 de 002002 update niet dus nu kan ik deze niet uitvoeren.. iemand een idee waar ik deze nog kan downloaden buiten de samsung site??

alvast bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484675

Dus het dimming verschil tussen de 7000 en 8000 is niet echt een groot verschil.
en idd voor 300 verschil heb ik alvast een beugel voor aan de muur te plaatsen en kan ik nog een mediaplayer of blue ray 3d player kopen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Anoniem: 484675 schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:51:
Dus het dimming verschil tussen de 7000 en 8000 is niet echt een groot verschil.
en idd voor 300 verschil heb ik alvast een beugel voor aan de muur te plaatsen en kan ik nog een mediaplayer of blue ray 3d player kopen :-p
Ik heb ze naast elkaar in de winkel bekeken en toch zit er bestwel verschil in vind ik..
Ik zat ook te twijfelen maar ik ga toch voor de 46ES8000 (het verschil in prijs tussen de 46 en 55 vind ik te groot). Ik zou ze anders eens naast elkaar vergelijken bij je lokale MM of Saturn (en dan wel de instellingen gelijk laten zetten!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
In een MM zag ik laatst een 85 inch model van Sharp. Waardeloos beeld .... bleek volgens de verkoper een DVD te zijn. De vraag: waarom laten jullie op zo'n toestel een DVD zien, dan krijg je toch nooit het beste beeld te zien als potentiële koper? Inderdaad, ik als medewerker MM snap daar ook helemaal niks van.

Maar volgens mij is het al decennia zo dat winkels TV's zo instellen, dat bepaalde modellen vanzelf de aandacht/voorkeur krijgen, door andere modellen op een zo'n manier in te stellen dat mensen daar niet in geïnteresseerd zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 17:01

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

GerCor schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:52:
In een MM zag ik laatst een 85 inch model van Sharp. Waardeloos beeld .... bleek volgens de verkoper een DVD te zijn. De vraag: waarom laten jullie op zo'n toestel een DVD zien, dan krijg je toch nooit het beste beeld te zien als potentiële koper? Inderdaad, ik als medewerker MM snap daar ook helemaal niks van.

Maar volgens mij is het al decennia zo dat winkels TV's zo instellen, dat bepaalde modellen vanzelf de aandacht/voorkeur krijgen, door andere modellen op een zo'n manier in te stellen dat mensen daar niet in geïnteresseerd zijn/worden.
Als je de tv voor het eerst aanzet vraagt hij "winkel demo of gebruiker", die winkel demo stelt hem automatisch in.. maar of dat een goeie setting is weet ik niet.
Ik heb mijn tv bij www.plasmadiscounter.nl opgehaald, ze hebben daar niet alle merken en ook niet alle types op voorraad maar ze hebben wel verstand van zaken (had ik het idee). Ik baal eigenlijk alleen maar van de backlit bleeding die op de ES6800 zit, voor de rest heeft de tv echt mooi beeld... kleuren instellen is wel een pain in the ass, maar er zijn genoeg tuts/voorbeelden.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
JoJo_nl schreef op maandag 26 november 2012 @ 07:39:
[...]

asje
idd betreft het een aardig grote aanpassing aan het hoofd systeem van de tv met betrekking tot de bugs in youtube player voor het afspelen van high end content (3D en audio vooral).
En toch wil ik eens weten waar je het altijd vandaan haalt, die info.

Dan hoeven we niet altijd hier te vragen naar de veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Anguish schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:48:
I.v.m. die update.. Op die site zie ik die niet staan en zoals vermeld vind mijn ES8000 de 002002 update niet dus nu kan ik deze niet uitvoeren.. iemand een idee waar ik deze nog kan downloaden buiten de samsung site??

alvast bedankt!! :)
klikkerdeklik! en dan kijken bij firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
TIP: PLEX APP KOMT ERAAN

Aan iedereen, houdt de appstore in de gaten voor de Plex app.
Dit is een DLNA streaming applicatie die veel voordelen biedt ten opzichte van de huidige Allshare.

- Transcoding opties
- Een super gave UI waarbij informatie over de film/series automatisch wordt binnngehaald
- Automatisch downloaden van subttles.
- Het ondersteunen van aparte .srt files en het streamen hiervan
- Het kiezen van de juiste audio bron (geluidsspoor) bij het streamen
- Allerlei buffer instellingen

Ik kijk er zelf enorm naar uit.. De applicatie is eindelijk aproved bij Samsung (er is 6 maanden aan de applicatie gewerkt...)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 11:36
Vandaag heb ik mijn 55es6100 ontvangen en meteen de nieuwste firmware geïnstalleerd. (130)
Ben best tevreden over de tv ondanks dat de kijkhoek wat beperkt is.

Wat ik niet voor elkaar krijg is een lan-verbinding te maken. Kabels zijn in orde en router een keer geset. Geen resultaat. Draadloos werkt wel. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

knights16 schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:36:
TIP: PLEX APP KOMT ERAAN

Aan iedereen, houdt de appstore in de gaten voor de Plex app.
Dit is een DLNA streaming applicatie die veel voordelen biedt ten opzichte van de huidige Allshare.

- Transcoding opties
- Een super gave UI waarbij informatie over de film/series automatisch wordt binnngehaald
- Automatisch downloaden van subttles.
- Het ondersteunen van aparte .srt files en het streamen hiervan
- Het kiezen van de juiste audio bron (geluidsspoor) bij het streamen
- Allerlei buffer instellingen

Ik kijk er zelf enorm naar uit.. De applicatie is eindelijk aproved bij Samsung (er is 6 maanden aan de applicatie gewerkt...)
Heb je een bronnetje?
Geld deze ook voor alle versies van de Samsung ES61*, ES7000 en ES8000?
En kan die transcoding met minder processoren ook gewoon goed?

[ Voor 7% gewijzigd door Uiligheid op 26-11-2012 21:30 ]

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Uiligheid schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:28:
[...]

Heb je een bronnetje?
Geld deze ook voor alle versies van de Samsung ES61*, ES7000 en ES8000?
En kan die transcoding met minder processoren ook gewoon goed?
stond een paar posts terug:
Pino_666 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:13:
De officiele versie van Plex is goedgekeurd door Samsung en is op korte termijn beschikbaar in de App Store ! Geen geklooi met de beta meer !

Zie:
http://forums.plexapp.com...view__findpost__p__315810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

goed nieuws , ik hoop dat met die plex app ook gelijk de tricktv app komt.. zou wel tof zijn.. ze zijn niet zo vlot bij samsung met accepteren van apps geloof ik.
de firmware info waar iedereen zo happig op is kun je vinden in de developers sectie op de amerikaanse site.. veel plezier met toegang krijgen :-)
ik zou de soort-van-officiele changelogs kunnen posten, maar ik denk niet dat men hier er iets van snapt. ik zie het nut er niet van in iig om men hier te vertellen over de veranderingen in de mali mp400 driver of het verwijderen van de watchdog functie en al helemaal niet over de veranderingen in het encryptie systeem en updates van de camera firmware en oh ja de ITPCIM task heeft nu hogere prioriteit ten op zichte van de DTV input service. de rest is updates voor de theme van het menu framework, het update meganisme idiotproof gemaakt, verandering van power on tv commando, veranderingen in prioriteit van spraak en beweging. updates van smarthub en skype en rest van de programma's van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
JoJo_nl schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 06:22:
goed nieuws , ik hoop dat met die plex app ook gelijk de tricktv app komt.. zou wel tof zijn.. ze zijn niet zo vlot bij samsung met accepteren van apps geloof ik.
de firmware info waar iedereen zo happig op is kun je vinden in de developers sectie op de amerikaanse site.. veel plezier met toegang krijgen :-)
ik zou de soort-van-officiele changelogs kunnen posten, maar ik denk niet dat men hier er iets van snapt. ik zie het nut er niet van in iig om men hier te vertellen over de veranderingen in de mali mp400 driver of het verwijderen van de watchdog functie en al helemaal niet over de veranderingen in het encryptie systeem en updates van de camera firmware en oh ja de ITPCIM task heeft nu hogere prioriteit ten op zichte van de DTV input service. de rest is updates voor de theme van het menu framework, het update meganisme idiotproof gemaakt, verandering van power on tv commando, veranderingen in prioriteit van spraak en beweging. updates van smarthub en skype en rest van de programma's van samsung.
Dank JoJo_ : Mocht je nog interessante wijzigingen voorbij zien komen, dan hoop ik dat je deze zult delen : )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anguish
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-01-2022
thx, hier lukte het! Blijkbaar iets mis met de "be" versie ofzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11-2023
DRuw schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:47:
Ook ik wil de 46ES8000 gaan aanschaffen en nu kom ik bij een winkel deze 2x tegen (Plasmavisie) en daar zit 200 euro verschil in.
Volgens hun is het enige verschil het europese model of het benelux model (europese model 200 euro goedkoper: 1549;))
Weet iemand waarom ik de duurdere zou moeten nemen???? (snap het verschil niet want volgens mij zijn deze dus gelijk)
Neem kontakt op met FOKA rotterdam. heb mijn es7000 55 inch voor 1995 euro gekocht en vorige week nog 250 euro terug van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11-2023
Anoniem: 484901 schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:31:
ik heb een ue46es7000 maar krijg de kleuren niet geregeld.
het rood is veel te rood.Er zijn zoveel instellingen dat ik het niet meer weet.
Heeft iemand soms een goede afstelling. Alvast bedankt.
Deze settings zijn van Arenaman en werken excellent! op mijn 55es7000

Picture Mode - Standard
Backlight 12
Contrast 95
brightness 43
Sharpness 30 (or whatever you like)
Colour 45
Tint 50/50
Dynamic Contrast Low
Black Tone dark
Flesh T 0
Colour Space Native
White Balance 27,25,24,5,25,20
Gamma 0
Motion Lighting Off
Colour Tone Standard
DNF/MPEG Off
Film Mode Auto 2
Motion Plus Clear
LED MP On

Volg deze topics ook:

http://www.avforums.com/f...s-thread-part-1-a-17.html
http://www.avforums.com/f...alibration-thread-13.html
http://www.avsforum.com/t...es8000-owners-thread/6960
http://www.avsforum.com/t...s-smart-tv-mine-is-es6710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484901

kolk11 bedankt
ga deze vandaag nog proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
Kan iemand me vertellen hoe PLEX werkt? Als ik een NAS aanschaf (synology) kan die dan met PLEX overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
blablable: ik zou zeggen, google eens op plex en samsung.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Wie kan mij de ondersteunde formaten voor media files uitleggen welke de smart tv's ondersteunen van samsung?

Over het algemeen werkt vrijwel alles, echter heb ik nu een serie welke het niet doet, en ben ik steeds meer benieuwd geworden waarom die het dan niet doet, en of het dan te converteren is zodat het wel werkt.

Onderstaand van twee files, de output van media info, van twee mkv bestanden.
De eerste werkt niet, de tweede werkt wel, ik kan alleen niet ontdekken waarom dit niet werkt, of wat ik eraan moet converteren om het werkend te krijgen.
Ik dacht eerst aan High@L5.1 dus geconverteerd naar High@L4.1 ( no luck ) dacht nog wellicht aan de audio stream, dus ook van dts naar ac3 omgezet, ligt het aan het id?
Het blijft een niet ondersteund bestand volgens de samsung tv ( es6100 )

Ik heb niet werkend mkv.

Video
ID : 2
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 8 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 1h 16mn
Bit rate : 10.6 Mbps
Nominal bit rate : 11.3 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 072 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Original display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.214
Stream size : 5.63 GiB (86%)
Writing library : x264 core 56 svn-667C
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:-4:-4 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=6 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=2 / deadzone=4,6 / chroma_qp_offset=0 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=11316 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / zones=100814,105322,b=0.15 / aq=1:0.3:15.0
Language : English
Default : Yes
Forced : No

En wel werkend.

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Header stripping
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 1h 49mn
Bit rate : 8 915 Kbps
Height : 808 pixels
Display aspect ratio : 2.40:1
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.240
Stream size : 6.64 GiB (84%)
Writing library : x264 core 122 r2184 5c85e0a
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=0 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=50 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=8915 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language : English
Default : Yes
Forced : No

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

knights16 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:38:
[...]

Dank JoJo_ : Mocht je nog interessante wijzigingen voorbij zien komen, dan hoop ik dat je deze zult delen : )
geen probleem
hardware en firmware info is ook te vinden op sammygo website mocht je toch meer willen weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Format : Matroska at 15.7 Mbps
Length : 10.9 GiB for 1h 39mn 32s 32ms

High@L5.1Video #0 : AVC at 13.2 Mbps
Aspect : 1920 x 1080 (1.778) at 23.976 fps

Audio #0 : DTS at 1 510 Kbps
Infos : 6 channels, 48.0 KHz
Language : en

Audio #1 : AC-3 at 640 Kbps
Infos : 6 channels, 48.0 KHz

Text #0 : PGS HQ 3D White
Language : nl

Text #1 : PGS HQ 3D Yellow
Text #2 : VobSub HQ 3D White
Text #3 : VobSub HQ 3D Yellow
Text #4 : UTF-8 Normal SRT
Text #5 : PGS HQ 3D White
Text #6 : PGS HQ 3D Yellow
Text #7 : VobSub HQ 3D White
Text #8 : VobSub HQ 3D Yellow
Text #9 : UTF-8 Normal SRT

dit werkt en schakelt automatisch 3D aan en de soeptietels kloppe ook nog
release notes van die x264 lib leze helpt ook wel es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn vader beweert dat de externe harde schijf automatisch wordt geformatteerd bij het aansluiten op de TV, omdat hij dat gelezen zou hebben. Ik woon niet meer bij mijn ouders, maar dat zal toch niet het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik lees net op het Plex Forum dat een aantal gebruikers de nieuwe release van Plex al heeft kunnen downloaden/installeren. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

chronoz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:41:
Mijn vader beweert dat de externe harde schijf automatisch wordt geformatteerd bij het aansluiten op de TV, omdat hij dat gelezen zou hebben. Ik woon niet meer bij mijn ouders, maar dat zal toch niet het geval zijn?
:p :X
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

plex is beschikbaar vanaf vandaag :-)

edit:

werkt goed :-D
http://plexapp.com/getplex/

edit2:

binnenkort update gok ik zo... pink floyd DVD geeft unknown renderer error... navigatie voor DVD zou ook wel handig wezen O-) .. als je het wil proberen te laten crashen, zet eerst alle log en debug dingen aan en ga vervolgens naar een dvd in plex en zet 3D aan en speel dvd af.

[ Voor 104% gewijzigd door JoJo_nl op 28-11-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

je kunt hem formateren als je de schijf aansluit op de tv

voor een es7000/es8000 kun je een western digital passport externe 500gb usb3.0 drive kopen en deze in twee delen met behulp van windows pc in schijfbeheer (rechtermuisknop op partitie > verklein > stel in 250gb>hoop next klikke> 2e lege stuk van drive rechtermuis op en maak simpel partitie > hoop next klikken). dan heb je 2 partities ntfs. de eerste zet je films etc op en de tweede partitie laat je leeg. sluit em aan op de tv en wacht ff tot popup voor video en speel 1 ding af.. vervolgens ga naar tv stand en druk op record knopje op je afstandbediening.. tv mekkert over dat drive format moet worden.. klik ok.. kies 2e partitie en format t ding.. neem iets op.. druk op stop.. herstart tv.. je hebt nu 2 in 1 harddisk voor zowel media als opnames.. videos vind je in video van allshare en recorded tv vind je bij recorded tv.. maak niet de fout nogmaals te formateren.. druk cancel als er om gevraagd word. je ziet 2 usb drives bij recorded tv.. de ene is zwart met usb logo .. die moet je hebbe die andere moet je niet klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
JoJo_nl goede tip! Die ga ik ook zo eens formateren op die manier! Slimme truuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

GrandPuba schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:32:
JoJo_nl goede tip! Die ga ik ook zo eens formateren op die manier! Slimme truuk!
2x 2TB werkt ook :-)
probeer mezelf nog steeds te overtuigen van het nut van opname functie gezien je niets kunt delen door de beveiliging en mijn mediacenter+dvblink alle tv netjes recode naar whatever format en descrambled en via 3G op mijn mobiel te kijken zelfs. moet zeggen het haalt het niet bij kwaliteit van samsung eigen tv-streaming naar galaxy sIII, maar het komt aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik zie dat plex iig niet voor alle 2012 modellen beschikbaar is....
De ES6100 schijnt volgens de samsung website niet compatible te zijn... of zou de lijst nog niet up to date zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

GrandPuba schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:19:
Ik zie dat plex iig niet voor alle 2012 modellen beschikbaar is....
De ES6100 schijnt volgens de samsung website niet compatible te zijn... of zou de lijst nog niet up to date zijn?
oeh dat zou ik niet weten, ik heb mijn smarthub in het engels. ze zijn vandaag met uitrol begonnen dus het kan best dat nederlandse versie iets later komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Dan switch ik wel naar engelse versie als dat het probleem is, maar als je kijkt naar deze lijst http://www.samsung.com/us...0002687241-compatible#LED TV ( en ik denk dat die nog niet geupdate is dan missen er toch wel wat compatible tv's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Volgens mij is de plex app voor alle 2012 modellen beschikbaar..
Binnenkort in smart hub kijken of ie te downloaden is..
Speelt de plex app ook DVD (vob bestande) en blu-ray (iso) bestanden probleemloos af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Daarnaast ook reuze benieuwd of met de plex app mijn DTS probleem weg is..
Via de allshare van de bluray loopt dit niet synchroon. Echter als ik een DVD afspeel met DTS geluid weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:58
GrandPuba schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:42:
Ik heb niet werkend mkv.

Format settings, ReFrames : 8 frames
Height : 1 072 pixels
Voor L4.1 is het maximale aantal ReFrames gelijk aan 8388608 / (h * b). Dit komt neer op 4 voor Full-HD al wil de TV ze met 5 ook wel afspelen, maar 8 is echt veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
hcQd, kortom de file zou wel afspeelbaar zijn geweest als het aantal de ReFrames minder was geweest?
Dus kijken of ik dat kan truuken om omlaag te brengen, ga ik dan naar een hogere LX.X of lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:58
Je kunt dat niet “truuken”, elk referentie frame kost geheugen en de TV heet nu eenmaal maar een beperkte hoeveelhed daarvan beschikbaar.

De enige manier is hem opnieuw te coderen (handbrake bijvoorbeeld). Of je er zichtbaar in kwaliteit op achteruit gaat hangt af van de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
hcQd, thnx ik ga het eens proberen met handbrake om te zien of dat wat oplevert, je bedoelt deze tool toch ( http://handbrake.fr/ )
Ik dacht wellicht is dan formaat aanpassen L4.1 naar hoger of lager, wellicht een optie om het op te lossen met reframes want daar zijn wel simpele converters voor namelijk die dat quick and dirty doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 11:44
Plex is te downloaden in de smarthub! Ook voor de 2012 modellen dus, heb een 6800 serie.

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ben heel benieuwd wat er meer mee te doen is als All Share software welke opzich ook prettig zijn ding doet.

Is het aan te raden plex server hiervoor te gebruiken ipv een twonky server of wellicht nog de all share software?

Pagina: 1 ... 27 ... 62 Laatste