Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 16:50
GerCor,

Ok, ik ben nu thuis en zie dat de versie die ik heb 001028 is, online usb dus versie 001029 van 7 juli 2012.
Best wel vreemd dus dat die versie dan nog niet via wifi beschikbaar is.
Zou het opzich wel safe zijn als deze niet vanuit NL beschikbaar is dan, deze toch te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
GrandPuba schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:53:
GerCor,

Ok, ik ben nu thuis en zie dat de versie die ik heb 001028 is, online usb dus versie 001029 van 7 juli 2012.
Zou het opzich wel safe zijn als deze niet vanuit NL beschikbaar is dan, deze toch te installeren?
Zoek dan eens de firmware versie in dit topic. Naar mijn weten waren die hetzelfde, maar ander nummer, dus gewoon eem.foutje.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:37
GrandPuba schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:53:
GerCor,

Eén van de weinige zaken die Samsung wel goed voor elkaar heeft is dat je GEEN foute firmware op je TV kunt installeren. Of een firmware nu in Australie beschikbaar is of in Duitsland. Samsung maakt NOOIT firmware ALLEEN voor Nederland. De firmware kan in Nederland gemaakt worden maar wordt ALTIJD door Korea beoordeeld. Korea plaatst, na goedkeuring, de firmware op internet als USB versie firmware.

Ik zou zeggen; probeer maar eens firmware van een Amerikaans model (UN) te installeren. Lukt je niet, de TV ziet eenvoudigweg geen 'nieuwe software'. Kijk, data zoals 7 juli 2012 of versienummer is gewoon platte tekst. Zegt helemaal niks ... kan een eenvoudig typefoutje zijn.

Dus .... wees gerust, het kan nooit fout.

O, en wat ook verwarrend is ..... online USB versie.

Je hebt een USB-versie (die staat wel online, uiteraard) maar wordt fysiek m.b.v. een USB stick gebruikt om de TV te upgraden.
En je hebt de online versie. Deze versie, die eigenlijk altijd later beschikbaar is dan de USB versie, download/installeer je via je internetverbinding rechtstreeks naar je Tv.

Niet alle Samsung TV's hebben immers een internetverbinding. Zij upgraden uitsluitend m.b.v. een USB-stick.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 07-11-2012 23:44 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:36:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 3 dagen een UE40ES6100 i.c.m. een Samsung PVR 7140. (HDMI 1)
Nu heb ik 1 vraag over de beeldinstellingen:

Hoe kan ik de HDMI-zwartniveau bijstellen. Deze is gewoon niet selecteerbaar.
De beeldmodus staat op standaard.

Alvast bedankt,

Maurice
Dit hang samen met het output signaal van je pvr. Zwartniveau level kan je alleen veranderen bij 1080i (interlaced) bron.
Aangezien jouw PVR 1080P uitstuurt... kan je dit dus niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Kan iemand me even verder helpen? Al een hele tijd bezig om uiteindelijk een keuze te maken.
Ik twijfel nu tussen de ES5500 en de ES6100. 3D en de mediafuncties vind ik niet belangrijk.
Ik sluit hem toch aan op een HTPC.

Kan iemand me wat vertellen over de ES6100 qua beeldkwaliteit? Ik begrijp dat de hogere series beter zijn maar ook als je puur naar beeldkwaliteit kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het mogelijk kunnen zijn dat Samsung via een firmware update Miracast functionaliteit toevoegt? Is dit überhaupt technisch mogelijk of heeft de tv daar een speciale chip (of andere hardware) voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41
Ik ben van plan binnenkort een TV te kopen voor op mijn slaapkamer. Nu had ik de ES6800 in gedachten. Ik ben echter van plan hierop te gamen en films te kijken. Maar nu lees ik dat hij voor gaming niet zo geschikt is. Klopt dit? Zo ja, kunnen jullie mij een ander model aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
ES7000 of 8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Dat snap ik, ik ben alleen een student en 1.200 euro voor een TV is me wat teveel. Zijn er geen andere modellen die er beter mee omgaan maar niet zo duur zijn als de ES7000 of ES8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de nieuwe Samsung 46es6100.
Hij doet het heel goed, alleen heb er 2 problemen mee, misschien kan een van jullie me helpen?

- Ik heb tv via de kabel, en elke zender doet het goed, behalve nederland 1, die stoort de hele tijd, en je krijgt groene/roze strepen over het scherm.

- De internetconnectie doet het niet; ik heb al veel geprobeerd, maar tot nu toe is de enige oplossing die het doet heel de netwerkbeveiliging uitschakelen. Dan kan de tv wel internetverbinding krijgen. Alle andere oplossingen die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn:
- WPS (pin)
- WPS (PBC)
- WPA2
deze hebben het allemaal niet gedaan.

Ik kan er geen ethernet kabel insteken, want de tv staat een hele afstand van mijn router.

Ik heb een fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Lizardz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:51:
[...]

Dat snap ik, ik ben alleen een student en 1.200 euro voor een TV is me wat teveel. Zijn er geen andere modellen die er beter mee omgaan maar niet zo duur zijn als de ES7000 of ES8000
Veel kan ik je dan niet aanraden, heb zelf een UE40ES7000, dus weet niet hoe andere tv's spelen, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Lizardz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:38:
Ik ben van plan binnenkort een TV te kopen voor op mijn slaapkamer. Nu had ik de ES6800 in gedachten. Ik ben echter van plan hierop te gamen en films te kijken. Maar nu lees ik dat hij voor gaming niet zo geschikt is. Klopt dit? Zo ja, kunnen jullie mij een ander model aanraden?
Waar lees je dat en wat zouden volgens die bron de redenen zijn dat 'ie niet zo geschikt zou zijn? Want klinkt zo een beetje als 'ik heb ooit ergens iemand iets horen zeggen'.

En de ES7000 en ES8000 gaan voor gamen niet veel meer doen, dus de ES6800 is daar net zo goed geschikt voor.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Hahn schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:24:
[...]

Waar lees je dat en wat zouden volgens die bron de redenen zijn dat 'ie niet zo geschikt zou zijn? Want klinkt zo een beetje als 'ik heb ooit ergens iemand iets horen zeggen'.

En de ES7000 en ES8000 gaan voor gamen niet veel meer doen, dus de ES6800 is daar net zo goed geschikt voor.
Dat las ik in de review van Tweakers onder het kopje Inputlag. Hier staat dat hij een reactietijd van 50ms heeft, wat redelijk hoog is. Als iemand ervaringen heeft met het gamen op deze TV hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hey
Vandaag kom ik er achter dat mijn 40es6710 ongeveer 15 cm uit de rechterkant verticale lijn heeft een andere kleur dan zou moeten. De lijn is ongeveer 1 à 2 mm breed en loopt over de gehele lengte van boven naar beneden.

Bij zwart beeld valt dit niet op, maar bijvoorbeeld bij blauw beeld is de lijn groenachtig. De tv is een maand of 3 oud.

Geprobeerd

- tv gereset
- meest recente firmware
- in de Smart hub apps geprobeerd om uit te sluiten dat het van de kabelaar afkomt. Ook met de apps is de lijn zichtbaar.

Iemand enig idee? Wat is het snelste via leverancier of Samsung bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Schijnt nogal eens voor te komen bij Samsung TV's. Iemand op Samsungworld meldt hetzelfde euvel en dit schrijft Alex van Samsung WebCare:

Dan adviseren wij jou om de televisie ter reparatie aan te bieden. Dit kan via jouw verkoper, via 0900-SAMSUNG (0900-7267864) of op onze website via Service > TV Service Aanvraag.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
Lizardz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:02:
[...]

Dat las ik in de review van Tweakers onder het kopje Inputlag. Hier staat dat hij een reactietijd van 50ms heeft, wat redelijk hoog is. Als iemand ervaringen heeft met het gamen op deze TV hoor ik het graag.
Ik heb thuis de UE40ES6800 en ik heb hierbij al vele uren game plezier gehad. Aan het begin was ik er minder tevreden mee, vanwege het internet. Door firmware updates is dit opgelost en ik ben een gelukkig man ;-).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi wie weet de de goeie instelling voor 3d voor de 6800 samsung, weet dat er veel verschil in zit met 3d films,en waar letten jullie op met de 3d instelling ..

mvg m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:52:
- Ik heb tv via de kabel, en elke zender doet het goed, behalve nederland 1, die stoort de hele tijd, en je krijgt groene/roze strepen over het scherm.
Heb je een goede kwaliteit coax liggen? Zit de aansluiting goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsliek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 21:46
Nadat ik de Samsung SmartView for iPad app heb geïnstalleerd op mn iPad is de Dual View Function is niet beschikbaar!? Remote Control werkt prima. Ik gebruik een iPad 2 (IOS6) in combinatie met een ES8000.

Zijn er gebruikers die de DualView functie wel aan de praat hebben gekregen in deze combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBoneCollector schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:06:
[...]

Heb je een goede kwaliteit coax liggen? Zit de aansluiting goed?
dit probleem is al opgelost, rekam gebeld. Ik ga ook een nieuwe kabel kopen, die van de bouwmarkt blijken slecht te zijn(?)

Het echte probleem nu is dat het internet het nog steeds niet doet.
Ik had gisteren de allernieuwste firmware op een usb-stick gezet, en de tv geupdate naar versie 1029.
Tot mijn grote vreugde deed het internet het weer! Maar een tijdje daarna deed hij het niet meer :?
Ik gebruik dus een WPA+WPA2 met TKIP code, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:23:
[...]

dit probleem is al opgelost, rekam gebeld. Ik ga ook een nieuwe kabel kopen, die van de bouwmarkt blijken slecht te zijn(?)

Het echte probleem nu is dat het internet het nog steeds niet doet.
Ik had gisteren de allernieuwste firmware op een usb-stick gezet, en de tv geupdate naar versie 1029.
Tot mijn grote vreugde deed het internet het weer! Maar een tijdje daarna deed hij het niet meer :?
Ik gebruik dus een WPA+WPA2 met TKIP code, iemand een idee?
Probeer WPA/WPA2 personel met AES code

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stel je dat in? Via fritz.box kan ik het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Fritz box zou toch ook een draadloos instel gedeelte moeten hebben
Welk type betreft het, want wi-fi security kan je in principe op elke router met wi-fi mogelijkheid, kunnen instellen"

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Ik las hier eerder al een bericht dat het logitech k400 wireless touch keyboard niet werkt in de youtube app.
iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Geen enkel toetsenbord werkt met de Youtube app, vrees ik. Mijn Rapoo werkte niet en ik heb ook een speciaal Samsung TV-toetsenbord gebruikt, werkte daar ook niet. Echt een hele dikke fail, zo moeilijk moet dat toch niet te implementeren zijn.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dit is wat Alex van SamsungWebCare over YouTube en toetsenborden schrijft:

Beste ......

De SmartHub geeft de applicatie weer zoals deze door de ontwikkelaar van de applicatie is aangeleverd (Google). Deze heeft ervoor gekozen keyboards niet compatible te maken met de applicatie. Het klopt dan ook dat een keyboard niet werkt binnen de Youtube applicatie.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een paar dagen aan het proberen om .srt ondertitels af te spelen in mijn thuisnetwerk.
Als ik mijn externe harde schijf aansluit op de TV (UE46ES8000), speelt hij de subs goed af.
Ik heb al vanalles geprobeerd: ondertitels inbranden met Wondershare Video Converter Ultimate, maar dan staat er in het midden van het scherm in het groot: Wondershare. Inbranden met handbrake werkt ook niet.
Ik heb serviio gedownload, waarbij normaalgezien de subs op de tv moeten verschijnen, maar dat is ook niet het geval. (is wel een handig, overzichtelijk programma)
Afspelen vanuit windows verkenner(rechts klikken en play to: (windows 8)): ook geen subs.
Sugarsync werkt blijkbaar ook niet.

Heeft er iemand een oplossing? Instellingen serviio?

Edit: Als je de file via allshare op je tv selecteert, speelt hij subs wel af. Als je allshare op je pc opent en dan afspeelt, lukt het niet.

Hetzelfde probleem heb ik met het afspelen van audio: via allshare op de pc, speelt, ook al staat er een volledige afspeellijst op de pc, de tv enkel het geselecteerde liedje af. Als ik via de tv allshare selecteer, kan ik wel een playlist afspelen.

Kent er iemand de instellingen van serviio?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi heb hier het zelfde probleem met allshare, subs speelt die niet af film bestand is ook VIDEO_TS, avi bestanden geeft die wel de subs,nu hoorde ik dat het met VLC media player wel moet lukken, weet alleen niet hoe dat daar werkt,krijg het niet eens gestreamt ....ligt aan de instelling..

mvg m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gemerkt dat serviio ook goed werkt voor muziek af te spelen. Je krijgt daar online webruimte, je moet alleen zien dat je je muziek (, foto's, filmen) onder webarchive en dan allshare play muziek zet.
Ook hier geen subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Ik twijfel nu erg tussen de ES6710 en de ES6800. Ik was eerst aan het kijken naar het 32 inch model, maar zie nu dat het 40 inch model van de ES6710 redelijk geprijsd is. Het 40 inch model van de Es6800 is 80 euro duurder. Is de dualcore het enige verschil tussen de twee modellen? Bij beide krijg je twee 3D brillen. Waar merk je het verschil in processor? Ik wil bijvoorbeeld ook films kijken vanaf USB stick.

Daarnaast: Waar kun je voor deze modellen een CI+ module kopen die werkt met ziggo? Zag er in de pricewatch geen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
CI+ modules kun je overal kopen. Volgens mij liggen ze bij MM in de bak met aanbiedingen (bij wijze van spreken) En ja, 80 euro meer of minder .... met een Tv doe je, als het goed is, minstens 10 jaar. Wat doet 80 euro er dan toe? Je kunt op samsung.nl de 2 met elkaar vergelijken maar als je op de goedkoopste versie met USB films kunt kijken dan werkt dat natuurlijk gewoon prima, anders kon het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lizardz schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:27:
Ik twijfel nu erg tussen de ES6710 en de ES6800. Ik was eerst aan het kijken naar het 32 inch model, maar zie nu dat het 40 inch model van de ES6710 redelijk geprijsd is. Het 40 inch model van de Es6800 is 80 euro duurder. Is de dualcore het enige verschil tussen de twee modellen? Bij beide krijg je twee 3D brillen. Waar merk je het verschil in processor? Ik wil bijvoorbeeld ook films kijken vanaf USB stick.

Daarnaast: Waar kun je voor deze modellen een CI+ module kopen die werkt met ziggo? Zag er in de pricewatch geen staan.
:?
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit)

beter kijken volgende keer? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
GerCor schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:44:
CI+ modules kun je overal kopen. Volgens mij liggen ze bij MM in de bak met aanbiedingen (bij wijze van spreken) En ja, 80 euro meer of minder .... met een Tv doe je, als het goed is, minstens 10 jaar.
Dat is als je het mij vraagt een beetje jaren '90 mentaliteit ;) Tegenwoordig is het vrij normaal om na 5 jaar je tv te vervangen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Thanks. Zocht op Caiway omdat ik ze daar van had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Iemand een idee wat te doen als de samsung smart view app (iPad 2) de tv niet meer kan vinden ?
Het heeft enkele maanden geleden gewerkt, moet er een speciale functie op de tv aangezet worden ?
De tv is opgenomen in m'n netwerk en ik kan gewoon films afspelen die op m'n nas staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Ben op zoek naar de ideale settings op het av kanaal waar ik mijn Playstation 2 en andere oude consoles heb aangesloten... ben nogal een retro fan.. maar de nieuwe tv's kunnen die oude consoles precies niet goed aan... wazig beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Piet400 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:46:
Iemand een idee wat te doen als de samsung smart view app (iPad 2) de tv niet meer kan vinden ?
Het heeft enkele maanden geleden gewerkt, moet er een speciale functie op de tv aangezet worden ?
De tv is opgenomen in m'n netwerk en ik kan gewoon films afspelen die op m'n nas staan.
Ik heb geen antwoord, maar wel een vraag op je vraag :)

Welke bronnen kon jij streamen naar je iPad eigenlijk ?
Ik krijg dit niet via HDMI / Smart Hub / of Streaming media voor elkaar...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Hahn schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:14:
[...]
Dat is als je het mij vraagt een beetje jaren '90 mentaliteit ;) Tegenwoordig is het vrij normaal om na 5 jaar je tv te vervangen.
Of je koopt zo'n Evolution Kit voor je TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb m'n tv binnen 2,5 jaar vervangen :| maar dat was eerder omdat ik verhuisd was en m'n 32" tv veel te klein was voor de nieuwe woonkamer :p Maar heb nu een 40" (al had 46 ook gekund...) hij is is iig groot zat voor de aankomende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basefire
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-12-2020
Pino_666 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:18:
[...]

Deze man verdient een lintje ! _/-\o_

*BUMP*
Voor welk model heb je dit gebruikt? Ik heb het namelijk geprobeerd op mijn es7000 en krijg het niet voor elkaar. Ik denk dat mijn firmware te nieuw is waardoor de 3SPEED functie niets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
basefire schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:35:
[...]

Voor welk model heb je dit gebruikt? Ik heb het namelijk geprobeerd op mijn es7000 en krijg het niet voor elkaar. Ik denk dat mijn firmware te nieuw is waardoor de 3SPEED functie niets uithaalt.
ES6800, 2 maanden oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Ok probleem. ES6800 is via coax (CI+) verbonden maar lijkt helemaal geen signaal meer te ontvangen. Wanneer ik zoek naar kanalen, vindt hij helemaal geen kanalen, geen analoge, geen digitale. Via de zelf diagnose lijkt er ook helemaal geen signaal te zijn. Als ik de coax kabel uit m'n tv haal en aansluit op m'n oude tv dan is er wel signaal. Dat toont volgens mij aan dat de kabel, aansluiting en signaal goed is. Nieuwste firmware staat er op, terug naar fabrieksinstellingen maakt geen verschil.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
knights16 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:19:
[...]

Ik heb geen antwoord, maar wel een vraag op je vraag :)

Welke bronnen kon jij streamen naar je iPad eigenlijk ?
Ik krijg dit niet via HDMI / Smart Hub / of Streaming media voor elkaar...
Ik stream vooral veel films die op m'n QNAP nas staan naar de TV of iPad toe, daarnaast werkt muziek en foto's ook prima.

Op m'n QNAP heb ik Twonky geinstalleerd om via DLNA te kunnen streamen. hier ben ik erg tevreden mee, ondanks dat de TV niet alle formaten ondersteund. heb bijvoorbeeld een ISO'tje van 50 GB en ISO is nou net het formaat dat ie niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahamaymaurice
  • Laatst online: 05-03-2024
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2uz9c2o.jpg
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 1.5 week een UE40ES6100W. Nu viel mij rechtsboven(10cm van boven) een helder plekje op. Nu ik dit weet, valt het mij natuurlijk op. Het plekje valt vooral bij lichte kleuren op. De grootte is ca 4mm doorsnede.

Is dit een soort lcd bleeding of drukplek? Kan ik hiervoor bij Samsung klagen.

Gr,

Maurice

I

[ Voor 11% gewijzigd door ahamaymaurice op 13-11-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen om een receiver en homecinemaset te kopen voor bij de ue46es8000.

Kan ik via het thuisnetwerk streamen naar de tv i.p.v. naar de receiver en heb ik genoeg aan bv. deze set:
http://www.redcoon.be/ind...06/Onkyo_HT_S3505_Zwart/#

Of is het beter een set met dlna te kopen en te streamen naar de receiver?
http://www.redcoon.be/ind..._RX_V473_Movie_130_Zwart/

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

nieuwe firmware 2002.0 http://www.samsung.com/nl...ds?isManualDownload=true#

voor es7000 en es8000s

changelog: video adapter optimalisations and 3D fixes, kernel optimalisations, video adapter firmware upgrade

[ Voor 29% gewijzigd door JoJo_nl op 15-11-2012 02:17 ]

If something sucks make it better...

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dragunov schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:12:
[...]

Of je koopt zo'n Evolution Kit voor je TV :P
quadcore is wel nice maar zeg nou zelf dan wil je toch een ultra hd tv of 4x HD ?

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:32:
Ik ben aan het twijfelen om een receiver en homecinemaset te kopen voor bij de ue46es8000.

Kan ik via het thuisnetwerk streamen naar de tv i.p.v. naar de receiver en heb ik genoeg aan bv. deze set:
http://www.redcoon.be/ind...06/Onkyo_HT_S3505_Zwart/#

Of is het beter een set met dlna te kopen en te streamen naar de receiver?
http://www.redcoon.be/ind..._RX_V473_Movie_130_Zwart/
yamaha :)

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

ahamaymaurice schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:24:
[afbeelding]
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 1.5 week een UE40ES6100W. Nu viel mij rechtsboven(10cm van boven) een helder plekje op. Nu ik dit weet, valt het mij natuurlijk op. Het plekje valt vooral bij lichte kleuren op. De grootte is ca 4mm doorsnede.

Gr,

Maurice

I
geen van beide.. dat is je backlight die scheef zit.

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Pino_666 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:52:
Ok probleem. ES6800 is via coax (CI+) verbonden maar lijkt helemaal geen signaal meer te ontvangen. Wanneer ik zoek naar kanalen, vindt hij helemaal geen kanalen, geen analoge, geen digitale. Via de zelf diagnose lijkt er ook helemaal geen signaal te zijn. Als ik de coax kabel uit m'n tv haal en aansluit op m'n oude tv dan is er wel signaal. Dat toont volgens mij aan dat de kabel, aansluiting en signaal goed is. Nieuwste firmware staat er op, terug naar fabrieksinstellingen maakt geen verschil.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
tijd voor een nieuwe kabel.. hirschmann bij voorkeur en anders kabelkeur gecertificeerde kabel.

Verwijderd

Stream je vanaf pc naar receiver of naar tv?
Hoe kan je zien dat een receiver MKV ondersteunt?

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
JoJo_nl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 01:20:
nieuwe firmware 2002.0 http://www.samsung.com/nl...ds?isManualDownload=true#

voor es7000 en es8000s

changelog: video adapter optimalisations and 3D fixes, kernel optimalisations, video adapter firmware upgrade
Hoe kom je aan die changelog ?

Verwijderd

Ik krijg constant de melding zwak tot geen signaal bij het opstarten van de televisie (UE46ES7000S).

Tijdelijke oplossing: is dan de televisie uit en vervolgens weer aan. Of opnieuw de zenders zoeken. Als dit zelfs niet werkt reset ik naar de fabriekinstellingen. Of de ci+ module van Smit eruit en erin en dan de zenders opnieuw zoeken.

Aan de bekabeling kan het niet liggen, aangezien ik gebruik maak van een hirschmann.

Ik vermoed dat het ligt aan de installatie van de ci+ module van Smit en een smartcard van Ziggo. Toevoeging: Nadat ik alle zenders weer heb opgezocht krijg ik ook de melding gedecodeerd. Dit gaat weg na het herstarten van de tv. Dan denk je dat alles goed is maar dan krijg je de volgende dag weer het probleem met zwak tot geen signaal. :(

Probleem ook bij Samsung duidelijk gemaakt maar daar krijg ik onderstaand antwoord en dat helpt ook niet.
Graag hoor ik wie hier ook ervaring mee heeft, of iemand die mij richting een mogelijke oplossing helpt.

Wij adviseren u om als eerste de meest recente firmware te installeren.Voordat u deze installeert is het van belang om te controleren wat de huidige firmware versie op uw TV is. In het menu van de TV gaat u achtereenvolgens naar ondersteuning/zelfdiagnose/software menu.

En op onderstaande link vindt u de firmware update voor de UE46B7000:
http://www.samsung.com/nl...wnloads?downloadName=BM-P

U kunt hierover meer uitleg vinden in onze USB Update instructievideo op youtube:
YouTube: Samsung SMART-TV: USB update

Mocht de firmware update het euvel niet verhelpen dan is het van belang om de CI+ connectie van de TV te testen. Dit doet u als volgt :

zet eerst de TV uit;
haal de CI+ module (inclusief smartcard) uit de TV;
Nu kunt u de TV aanzetten en de bron van de TV moet op TV staan (via de Source knop op uw afstandsbediening)
dan toetst u achtereenvolgens op de volgende toetsen: Mute-2-4-7-EXIT.
(NB: toets het snel achterelkaar in, zonder teveel pauzes,).
Krijgt u de melding dat de CI+ Storage succesvol is, dan kunt u de TV resetten:
in het Menu van de TV gaat u naar zelfdiagnose, en selecteer resetten.
De TV zet u terug naar fabrieksinstellingen (pincode 0000);
Nu volgt u het onderstaand stappenplan.
NB: Mocht de CI+ Storage test niet succesvol (Fail) zijn dan kunt u het beste een reparatie aanmelden (zie onder voor onze contactgegevens).

Volg onderstaand stappenplan alleen als de Mute-2-4-7-EXIT test succesvol is:

STAPPENPLAN
1. Aansluiten tv
Zorg dat uw tv is aangesloten op het netwerk van uw TV aanbieder met een coaxkabel. Wij adviseren een coaxkabel die het Kabel Keur-logo draagt. Kabel Keur is een kwaliteitskeurmerk voor binnenhuisbekabeling. Een product met het Kabel Keur-logo is goedgekeurd door onafhankelijke experts.

2. Installatie op uw tv
Druk op de 'menu'-knop van de afstandsbediening.
Selecteer "Kanaal" en toets "OK" op de afstandsbediening.
"Antenne" moet ingesteld staan op ‘Kabel’.
Selecteer "Automatisch afstemmen"
Het "Automatisch afstemmen" scherm zal ingesteld moeten staan op "Kabel" (verticaal) en "Digitaal en Analoog" (horizontaal).

3. Invoeren netwerkgegevens
Kies bij "Operator selecteren" uw TV aanbieder en toets "OK" op de afstandsbediening.
Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in en toets "OK" op de afstandsbediening.

Selecteer ´Zoeken´ (of 'Volgende' - dit verschilt per type televisie) en toets "OK" op de afstandsbediening. De analoge zenders worden nu gezocht.

4. Plaatsen CI+ Module
Als alle analoge zenders zijn gevonden, dan gaat u naar NED1. Als dit kanaal in HD is dan plaatst u de CI+ module zonder smartcard in in het daarvoor bedoelde CI+-slot van uw tv.

5. Authenticatie
De CI+ module wordt nu geauthenticeerd. Als deze authenticatie 100% is dan plaatst u de smartcard in de CI+ module. De digitale zenders worden nu geïnstalleerd. Het kan tot vijftien minuten duren totdat alle zenders die bij uw abonnement horen, zichtbaar zijn.

• knights16
Thanks voor de changelog. Het lijkt aan het versienummer een major update te zijn ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al ervaringen met die nieuwe 2002.0 firmware? Zijn de verschillen merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal deze firmware ook installeren.

Misschien lost dat mijn probleem met de ci+ module van Smit op.

Iemand hier ook problemen mee? Ik heb af en toe zwak tot geen signaal. (probleem hierboven beschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik heb een 46ES6800 en krijg het geluid van MKV niet helemaal goed.

Als ik een MKV afspeel met audio AC3 2 channel (stereo), dan kan ik de dialogen in de film goed volgen.

Als ik echter een MKV afspeel met AC3 6 channel, dan zijn de dialogen ver op de achtergrond en zijn de gesprekken moeilijk te volgen, zelfs als ik de TV hard zet (60).

Weet iemand hoe ik het probleem op kan lossen? (Zonder de MKV opnieuw te coderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:14:
Al ervaringen met die nieuwe 2002.0 firmware? Zijn de verschillen merkbaar?
Ik heb vanochtend de firmware geinstalleerd vanaf usb.
Daarna altijd een complete reset uitvoeren, je moet dan wel alles weer opnieuw instellen, echter wordt dit in het AVS forum wel geadviseerd.

Ik kan momenteel, na het opnieuw instellingen van mij beeldinstellingen e.d., nog niets schokkend zichtbaar zien, dus ik moet het vanavond even verder gaan bekijken.

Als het donker is, dan zie je pas echt de evt gebreken (clouding, problemen met de micro dimming etc.).

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
datkanveelbeter schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:01:
Ik heb een 46ES6800 en krijg het geluid van MKV niet helemaal goed.

Als ik een MKV afspeel met audio AC3 2 channel (stereo), dan kan ik de dialogen in de film goed volgen.

Als ik echter een MKV afspeel met AC3 6 channel, dan zijn de dialogen ver op de achtergrond en zijn de gesprekken moeilijk te volgen, zelfs als ik de TV hard zet (60).

Weet iemand hoe ik het probleem op kan lossen? (Zonder de MKV opnieuw te coderen)
Er is een optie in het audio menu om de dialogen te versterken.
heb jij deze al geprobeerd?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb binnenkort een UE55ES7000 en zag deze promotie op de samsung site: http://www.samsung.com/nl...t-tv/actie-producten.html

Helaas staat het winkel waar de Tv gekocht is niet in de lijst. Is het een van jullie gelukt om mee te doen met deze promotie met een niet deelnemende winkel?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Bij welke winkel heb je deze gekocht ? Ik zou contact opnemen met de winkel waar je hem hebt aangeschaft.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:03
[afbeelding]
Hallo allemaal,

Gr,

Maurice

I
Ik heb dit ook gehad, bij mij veranderde het naar meer vlekken in een rechte rij onder elkaar. Reparatie aangevraagd en een nieuw paneel gekregen.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Gekke vraag, voorheen had je een digitaal kastje onder je tv staan, tot dat Samsung met mooie tv's kwam waar een dvb-c tuner in zit, echt top, geen geklooi met extra afstandsbedieningen enzo.

Nu gaat de Caiway bij ons galsvezel aanleggen en krijgen we toch weer zo'n kl.te kastje onder de tv, denken jullie dat in de toekomst dit soort kastjes net als dvb-c ook ingebouwd worden?

wij hebben nu een 46c8700, overwegen om 55es8000 aan te schaffen, of misschien beter te wachten tot er een Samsung met ingebouwd glasvezelkastje komt......

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
knights16 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:26:
Bij welke winkel heb je deze gekocht ? Ik zou contact opnemen met de winkel waar je hem hebt aangeschaft.
Bij http://www.bbd-it.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers, ik zit met een groot probleem en ik kan wel wat advies gebruiken.

Ik Heb de 6800 46" op afbetaling gekocht via wehkamp.nl. Het zichttermijn is al verstreken (1 october afgeleverd).

Hoe ik deze tv ook instel ik kan gewoon totaal niet genieten van deze tv. Van de keer of 8 dat ik heb aan heb gezet ben ik nog alleen maar bezig geweest met de instellingen. En niks helpt. Er is iets vreemds met de kleur. Voorts heeft het ook last van backlight-bleeding in de hoeken onder en langs de rand (waarvan ik binnenkort wel een foto van zal maken met mijn slr). Ik wil van dit apparaat af daar het beeld en de kwaliteit niet voldoet aan mijn verwachtingen. Ik moet toch nog 1000.- afbetalen en daarbovenop komt nog 200 aan rente over een looptijd van ongeveer 12 maanden. Maar als ik nu al niet meer tevreden ben. Wat kan ik dan nog doen?

Wehkamp heb ik nog niet benaderd.

Mijn Dell PC LCD van 23inch heeft niet zo'n hoge dynamische contrast enzo. Maar heeft geen last van dat domme backlight bleeding. En de kleur ben ik gewoon tevreden over.

Ik weet dit is erg dom van mij geweest maar zoek suggesties voor een oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hem ook met geen mogelijkheid goed afgesteld. Ben inmiddels al een week of 6 bezig en er is zelfs een 'specialist' van Samsung bij geweest. De Samsung (6800) tv's zijn gewoon slecht...
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:13:
Hallo tweakers, ik zit met een groot probleem en ik kan wel wat advies gebruiken.

Ik Heb de 6800 46" op afbetaling gekocht via wehkamp.nl. Het zichttermijn is al verstreken (1 october afgeleverd).

Hoe ik deze tv ook instel ik kan gewoon totaal niet genieten van deze tv. Van de keer of 8 dat ik heb aan heb gezet ben ik nog alleen maar bezig geweest met de instellingen. En niks helpt. Er is iets vreemds met de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Laatst online: 13-05 21:26
Een vraag voor de kenners omdat ik er niet uit kom, wat is het verschil tussen de ES6800 en ES6900? De site van Samsung geeft geen duidelijkheid dus waarom de 6900 nou bijna 500 euro meer kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 20:43
[afbeelding]
Hallo allemaal,

Gr,

Maurice

I
binnen 2 weken kun je je tv gewoon omlaten ruilen voor een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 02:17:
Ik krijg hem ook met geen mogelijkheid goed afgesteld. Ben inmiddels al een week of 6 bezig en er is zelfs een 'specialist' van Samsung bij geweest. De Samsung (6800) tv's zijn gewoon slecht...

[...]
Jij hebt ook een 6800? Want de panels schijnen per model te verschillen.
SteffenV schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:42:
Een vraag voor de kenners omdat ik er niet uit kom, wat is het verschil tussen de ES6800 en ES6900? De site van Samsung geeft geen duidelijkheid dus waarom de 6900 nou bijna 500 euro meer kost?
De 6800 is iig. een ramp bij mij helaas word er misselijk van. Is de beeldkwaliteit niet naar je verwachting en zie je backlight-bleeding, direkt omruilen ofeen 6900 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
charleychui schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:29:
[...]

Ik heb vanochtend de firmware geinstalleerd vanaf usb.
Daarna altijd een complete reset uitvoeren, je moet dan wel alles weer opnieuw instellen, echter wordt dit in het AVS forum wel geadviseerd.

Ik kan momenteel, na het opnieuw instellingen van mij beeldinstellingen e.d., nog niets schokkend zichtbaar zien, dus ik moet het vanavond even verder gaan bekijken.

Als het donker is, dan zie je pas echt de evt gebreken (clouding, problemen met de micro dimming etc.).
Ik draai dus al enkele dagen met de nieuwe firmware, helaas geen echte optische vernieuwingen waar te nemen
Mijn configuratie is 55ES8000
Ik had gehoopt dat het auto dimming beter beinvloedbaar zou zijn, of zelfs geheel zou zijn gedisabled.
Helaas niet het geval, alleen in movie mode is de auto dimming gedisabled, maar dat was dus al voorafgaande de laatste firmware!
jammer! :-( :-( :-( :-( :-(

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 04:09:
[...]

Jij hebt ook een 6800? Want de panels schijnen per model te verschillen.

[...]

De 6800 is iig. een ramp bij mij helaas word er misselijk van. Is de beeldkwaliteit niet naar je verwachting en zie je backlight-bleeding, direkt omruilen ofeen 6900 proberen.
Yep... ik heb ook bleeding van hier tot tokyo, al valt de bleeding bij normale kabel tv (hdtv van ziggo) weg... echt vaag :S
Ik heb alleen bleeding bij allshare en bij de hdmi aansluiting vanaf m'n laptop 8)7 Ik weet wel dat ik iig nooit meer een tv van samsung koop... ***** 970 euro voor betaald (40ES6800) en de backlight is slechter dan m'n oude 32" van Sharp. Maar ja ik had hem binnen 8 dagen kunnen ruilen... maar toen viel de bleeding nog wel mee, het is eigenlijk alleen maar erger geworden |:(

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 18-11-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Laatst online: 13-05 21:26
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 04:09:
[...]

Ik zit sowieso met een dilemma, wil gewoon een goede TV. Zat eerst te kijken naar een VT50 maar dat hele inbranden etc. wordt ik nu al niet goed van. ES7000 lijkt me ook wel wat, heb het hele topic nog eens doorgelezen en weinig echte problemen tegen gekomen. Sony HX850 schijnt echt goed te zijn alleen die ondersteunt geen .mkv's dus ben je meteen verplicht om een home cinema ding aan te schaffen 8)7

Blijft LG over maar die ene die ik had was binnen een uur stuk. Wat blijft er dan nog echt over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SteffenV schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:20:
[...]

Ik zit sowieso met een dilemma, wil gewoon een goede TV. Zat eerst te kijken naar een VT50 maar dat hele inbranden etc. wordt ik nu al niet goed van. ES7000 lijkt me ook wel wat, heb het hele topic nog eens doorgelezen en weinig echte problemen tegen gekomen. Sony HX850 schijnt echt goed te zijn alleen die ondersteunt geen .mkv's dus ben je meteen verplicht om een home cinema ding aan te schaffen 8)7

Blijft LG over maar die ene die ik had was binnen een uur stuk. Wat blijft er dan nog echt over? :?
Sharp en Toshiba.
Maar kwa beeld zou ik voor Toshiba gaan, ik zat toen te twijfelen tussen een ouder model Toshiba en deze ES6800... en ik heb spijt dat ik voor de Samsung ben gegaan, maar shit happens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een samsung tv ue55 es 8000.
Fantastische televisie in combinatie met schotel installatie.
Nu een Home cinema set/Blue ray speler gekocht ook van Samsung type HT-E5200.
Verbonden met HDMI kabel met ARC mogelijkheid.
Alle instellingen gemaakt en werkt perfect met elkaar via Anynet +.
In het bijzonder dat het geluid van de TV via de homeset loopt was de bedoeling.
Echter een klein maar zeer onpraktisch probleem:
Met de smart touch afstandsbediening is geluid etc te bedienen ook als ik de rode knop ("power off" functie) gebruik gaan de tv en de set beiden uit. Echter bij het gebruik van de rode knop ("power on functie) gaat alleen de tv aan en niet de home set. Dit werkt ook niet als ik "externe speaker" aan zet op de tv.
Dan komt er ook helemaal geen geluid uit.
Kan iemand mij een tip geven wat ik fout doe of anders moet instellen.
Alvast bedankt voor elke tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Waarschijnlijk een instelling in de HT .... die je niet ingeschakeld hebt. Externe speakers heeft daar niks mee te maken. Vaak een kwestie van handleidingen lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 18-11-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer voor de 1e maal 3D film af te spelen op mijn ES8000.
het beeld is prima, maar de ondertitels staan dubbel en half in beeld gesplitst.
Ik speel een half SBS af via mjn Mede8er 1000X3D. Iemand een idee hoe ik de ondertiteling goed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
charleychui schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:57:
[...]

Ik draai dus al enkele dagen met de nieuwe firmware, helaas geen echte optische vernieuwingen waar te nemen
Mijn configuratie is 55ES8000
Ik had gehoopt dat het auto dimming beter beinvloedbaar zou zijn, of zelfs geheel zou zijn gedisabled.
Helaas niet het geval, alleen in movie mode is de auto dimming gedisabled, maar dat was dus al voorafgaande de laatste firmware!
jammer! :-( :-( :-( :-( :-(
Ben jij al bekend met de workaround waarmee je auto dimming kan uitschakelen? Het is mogelijk om ce dimming geheel te omzijlen door de brightness hoger te zetten en dit te compenseren met de witbalans. Hier de volledige uitleg:

http://www.avsforum.com/t...s-smart-tv-mine-is-es6710

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Laatst online: 29-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:48:
Ik probeer voor de 1e maal 3D film af te spelen op mijn ES8000.
het beeld is prima, maar de ondertitels staan dubbel en half in beeld gesplitst.
Ik speel een half SBS af via mjn Mede8er 1000X3D. Iemand een idee hoe ik de ondertiteling goed krijg?
Met dit programmatje maak je van simpele srt bestanden en 3D ondertitel SBS
http://www.3dsbs.com/3d-s...can-make-3d-subtitle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Stefanhvt schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:16:
[...]

Ben jij al bekend met de workaround waarmee je auto dimming kan uitschakelen? Het is mogelijk om ce dimming geheel te omzijlen door de brightness hoger te zetten en dit te compenseren met de witbalans. Hier de volledige uitleg:

Succes,
thx,

Ik zie dat jij ook actief bent op het AVS forum. :) :) :) :) :)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de backlights in de tv's scheef kunnen staan waardoor je dit effect van BLB krijgt. of komt dit ergens anders door :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend voor het eerst een game gespeeld in 3D op mijn 46ES6710. Black ops 2 op de xbox heeft deze functie, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Heb sinds een tijdje de ES8000 met de laatste firmware.
Als ik de tv opstart komt er linksboven een schermpje met daarin de resolutie: 1280x720
Nu het volgende. Als ik een blue ray schijf afspeel en ik druk op knop " info" van de afstandsbediening komt er in dat schermpje 1920x1080 / 24p, dus dat lijkt me o.k.
Via mijn sat. ontvanger kan ik ook hd binnenhalen. Wanneer ik op de info knop druk van de sat. ontvanger komt er inderdaad 1920x1080 rechtsonder in het scherm.
Maar via de info knop van de ES8000 blijft linksboven de resolutie 1280x720.
Is dit normaal of moet ik de resolutie van de tv instellen. Mijn vraag is hoe dit te doen??
Voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
LIjkt me eerder dat je dat in de sat. ontvanger moet aanpassen. Nou ben ik niet zo enorm technisch maar het lijkt me dat de sat 1920x1080 ontvangt en dat vervolgens in 1280x720 doorstuurt naar de TV.

Ik heb zelf geen ES maar op mijn Tv,een C model, kun je dat in ieder geval niet instellen. Althans, ik zou niet weten hoe of waar in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor,

In de sat. ontvanger staat alles goed, vandaar bij een hd uitzending 1920x1080 rechtsonder.
Alleen als ik de "info" knop op de afstandsbediening van de tv indruk, krijg ik 1280x720 linksboven in beeld.
Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Volgens mij zoek je de functie v-format en dat zit toch echt niet op jouw Tv, maar ik ken de ES daarvoor niet genoeg om daar zeker van te zijn.

YouTube: Humax VFORMAT Setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
charleychui schreef op maandag 19 november 2012 @ 06:43:
[...]

thx,

Ik zie dat jij ook actief bent op het AVS forum. :) :) :) :) :)
Klopt inderdaad ja :) Daar is nuttige informatie te vinden.

Met name het microdimming verhaal is interessant. Deze future blijkt alleen actief te zijn in de standard mode. Een ieder die teleurgesteld is in de beeldkwaliteit doet er goed aan om een calibratie in de standard mode uit te voeren. Het verschil is verbluffend ten op zichtte van movie mode. Haarscherp beeld, diepe zwartwaardes, hoog contrast en minder tot geen clouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stefanhvt schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:27:
[...]

Klopt inderdaad ja :) Daar is nuttige informatie te vinden.

Met name het microdimming verhaal is interessant. Deze future blijkt alleen actief te zijn in de standard mode. Een ieder die teleurgesteld is in de beeldkwaliteit doet er goed aan om een calibratie in de standard mode uit te voeren. Het verschil is verbluffend ten op zichtte van movie mode. Haarscherp beeld, diepe zwartwaardes, hoog contrast en minder tot geen clouding.
Maar krijg je dan niet die irritante dimming zodat subs ook donkerder worden bij donkere scenes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
ArcticWolf schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:38:
[...]

Maar krijg je dan niet die irritante dimming zodat subs ook donkerder worden bij donkere scenes?
Nee niet meer. Dat is ce dimming en dat is sinds kort te omzijlen. Hier vind je hoe:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stefanhvt schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:43:
[...]

Nee niet meer. Dat is ce dimming en dat is sinds kort te omzijlen. Hier vind je hoe:

shit! wtf.. :D idd een stuk beter :o

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 19-11-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Topfield gehad en op de remote zat inderdaad een V-format knop.
Nu heb ik een Linux ontvanger en daar kun je dat software-matig instellen.
Staat op 1920x1080 60Hz, dus daar zit het probleem niet.
GerCor schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:17:
Volgens mij zoek je de functie v-format en dat zit toch echt niet op jouw Tv, maar ik ken de ES daarvoor niet genoeg om daar zeker van te zijn.

YouTube: Humax VFORMAT Setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Versie 002002 gereleased voor de ES7000 en ES8000:

http://www.samsung.com/be...UE40ES7000SXXN-downloads#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn ES8000 online laten zoeken:
Laatste firmware: 001021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:07:
Heb mijn ES8000 online laten zoeken:
Laatste firmware: 001021
Dat werkt ook niet. Bestand van de website Samsung afplukken en via usb erop zetten.
Let wel op dat je het bestand uitpakt op een lege usb stick oid anders vind ie hem niet.

[ Voor 14% gewijzigd door TheBoneCollector op 20-11-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBoneCollector schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:37:
[...]

Dat werkt ook niet. Bestand van de website Samsung afplukken en via usb erop zetten.
Let wel op dat je het bestand uitpakt op een lege usb stick oid anders vind ie hem niet.
Bone, Dragunov en GerCor,

Bedankt voor de info. Dankzij jullie medewerking staat 002002 er nu op!!
Helaas blijft het eerdere probleem van de resolutie bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
ArcticWolf schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:45:
[...]

shit! wtf.. :D idd een stuk beter :o
Bekijk eens een film als avatar om te zien wat Micro Dimming doet met half donkere scènes.

Pretty amazing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stefanhvt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:24:
[...]

Bekijk eens een film als avatar om te zien wat Micro Dimming doet met half donkere scènes.

Pretty amazing !
ik zag ook dat er een firmware update was :-) (1028.2 naar 1029).

Heb jij ook iets met eco aan staan? of motion lightening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:27:
[...]

ik zag ook dat er een firmware update was :-) (1028.2 naar 1029).

Heb jij ook iets met eco aan staan? of motion lightening?
Eco heb ik sinds kort aanstaan met een minimum van 4. Motion lightening staat uit.

De laatste update die ik kan zien is 2002.0.

Vraagje tussendoor. Is het mogelijk notificaties te krijgen voor posts in een thread op Tweakers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Kvraag me af waarom ze zo rap verhoogd zijn nu qua versienummer voor de 7000 en 8000...

Grote update, nieuwigheden???

Weer geen changelog e .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Stefanhvt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:26:
[...]

Eco heb ik sinds kort aanstaan met een minimum van 4. Motion lightening staat uit.

De laatste update die ik kan zien is 2002.0.

Vraagje tussendoor. Is het mogelijk notificaties te krijgen voor posts in een thread op Tweakers ?
Nee :p volgens mij niet, al zag ik toevallig dat je wat postte ;)
ik heb geen 7000/8000 he. De laatste update voor de 6800 is 1029.

ik zal nog wel ff experimenteren, de clouding is bijna weg, 3d ziet er zo ook veel beter uit _/-\o_
Pagina: 1 ... 26 ... 62 Laatste