Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Dragunov schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

Hi,

Waar vindt U deze changelog?

Wanneer ik zoek, dan vind ik nooit iets terug van veranderingen...

Bedankt!
Idem, gelijk voor de andere modellen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:57
Als je de update doet via USB blijven de instellingen van de tv dan zoals ze waren? Ik heb 1 keer gehad dat alle instellingen weg waren. Via online updaten blijven bij mij de instellingen aanwezig. Ik wil nu updaten via USB, omdat ik de laatste firmware wil, maar niet steeds alles opnieuw wil instellen. Ik heb een 55es7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Weet iemand of je bij 4:3 beeld de twee zwarte balken aan de zijkant grijs kan maken? (es6530)
Dat schijnt te helpen om inbrandproblemen te voorkomen, en ik weet dat sommige tv's dit als optie hebben, maar ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
8ballvin schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:44:
Als je de update doet via USB blijven de instellingen van de tv dan zoals ze waren? Ik heb 1 keer gehad dat alle instellingen weg waren. Via online updaten blijven bij mij de instellingen aanwezig. Ik wil nu updaten via USB, omdat ik de laatste firmware wil, maar niet steeds alles opnieuw wil instellen. Ik heb een 55es7000.
Nooit geen problemen gehad ermee....

Raar dat het altijd eerst op de site komt en niet via de online functie op TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:37
pianoman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:45:
Weet iemand of je bij 4:3 beeld de twee zwarte balken aan de zijkant grijs kan maken? (es6530)
Dat schijnt te helpen om inbrandproblemen te voorkomen, en ik weet dat sommige tv's dit als optie hebben, maar ik kan het nergens vinden.
Een ES6530 is een LED LCD TV, hulde aan jou als jij het voor elkaar krijgt om deze te laten inbranden

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
nou ja inbranden, het is maar hoe je het noemt. In de handleiding wordt wel gewaarschuwd om niet te lang alleen maar 4:3 materiaal te kijken omdat dat een zichtbaar effect zou hebben op de beeldkwaliteit. Misschien dat het gebruikte deel van het scherm sneller slijt dan de zwarte balken.

Op mijn vorige lcd kon je overigens wel degelijk aan het eind van zijn leven het nederland 1 logo op alle zenders bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de uitzending gemist app geinstalleerd op mijn tv. Maar ik zie hem niet tussen de apps staan. Nu dacht ik uit de omschrijving te begrijpen dat je gewoon live tv moet kijken op ned 1,2 of 3 en dan de rode knop moet in drukken om de app te starten. Maar dat werkt niet bij mijn es8000. Wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:12:
ik heb de uitzending gemist app geinstalleerd op mijn tv. Maar ik zie hem niet tussen de apps staan. Nu dacht ik uit de omschrijving te begrijpen dat je gewoon live tv moet kijken op ned 1,2 of 3 en dan de rode knop moet in drukken om de app te starten. Maar dat werkt niet bij mijn es8000. Wat doe ik hier verkeerd?
Bij de ES8000 staat ie gewoon tussen jou apps hoor. Of je moet de firmware nog updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:09

maffe

maffe

pianoman schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:28:
nou ja inbranden, het is maar hoe je het noemt. In de handleiding wordt wel gewaarschuwd om niet te lang alleen maar 4:3 materiaal te kijken omdat dat een zichtbaar effect zou hebben op de beeldkwaliteit. Misschien dat het gebruikte deel van het scherm sneller slijt dan de zwarte balken.

Op mijn vorige lcd kon je overigens wel degelijk aan het eind van zijn leven het nederland 1 logo op alle zenders bewonderen.
Welke LCD had je dan?
Maar heb je altijd NED1 op staan? Ook wel raar? Woon je in de bossen? Hiihi lol.
Raar verhaal hoor, dan zet je je tv toch altijd op SmartZoom ofzo.
Zwarte balken grijs maken is wel zo strange, nooit van gehoord. Of zit je ons in de maling te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
pianoman schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:28:

Dat klopt als pixels echt voor uren en uren op bepaalde kleur staan kan het zijn dat het gaat "inbranden", hoewel je het niet echt inbranden kan noemen zoals het bij Plasma gebeurt.

Maar goed de reclames zorgen ervoor dat zulke dingen niet gebeuren omdat je dan ander beeld krijgt. Dus ik maak me eigenlijk niet zo druk erom. Ik wissel nog wel eens van kanalen maar soms kan ie inderdaad uren op Comedy Central te staan. Soms valt ie ook uit omdat ik 4 uur niks heb gedaan :P (ik heb dat zo gelaten omdat dat optie is tegen het inbranden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help,

ik heb mijn es6800 ge-upgrade van 1026 naar 1028 via usb maar nu werkt de smartcard niet meer.

Wil weer terug naar mijn oude firmware maar dat doet ie niet (waarschijnlijk omdat die ouder is)

Weet iemand hoe dat de oude firmware er weer terug op krijg zodat mijn smartcard weer werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
Smartcard heeft toch alleen met CI module te maken voor je abbonement?
bv Ziggo.
Je hebt geen zenders meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radioamateur schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:19:
Smartcard heeft toch alleen met CI module te maken voor je abbonement?
bv Ziggo.
Je hebt geen zenders meer?
Hij geeft sinds de update naar firmware 1028 : "I07-4 Controleert Smartcard..............even geduld aub"

De enigste zender die het doet is nederland 1, bij de rest krijg ik die bovenstaande melding .

De smartcards (heb er 2) werken beide gewoon op mijn oude Humax.

Mijn abbo is ziggo standaard digitaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
OK vreemd, toch met firmware te maken.....waarschijnlijk...
Heb nog 1026, dus maar niet doen.

Samsung support raadplegen....
Heb ik goede ervaring mee....

Nog meer die hier tegenaan zijn gelopen?

Heb ook es6800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
maffe schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:51:
[...]

Welke LCD had je dan?
Maar heb je altijd NED1 op staan? Ook wel raar? Woon je in de bossen? Hiihi lol.
Raar verhaal hoor, dan zet je je tv toch altijd op SmartZoom ofzo.
Zwarte balken grijs maken is wel zo strange, nooit van gehoord. Of zit je ons in de maling te nemen :)
Dat was een Philips van een jaar of zes oud. En ik meen het toch echt serieus. Ik weet nog dat toen ik het ergens zag, dat ik ook bij mezelf dacht dat het alleen relevant is voor plasma. Maar ach, als iedereen zegt dat het niet nodig is zal het wel meevallen.

Of misschien heb ik het verkeerd begrepen. Hele volksstammen in de VS noemen elke platte tv een plasma, misschien had iemand zijn plasma als LCD omschreven in het berich dat ik las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radioamateur schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:39:
OK vreemd, toch met firmware te maken.....waarschijnlijk...
Heb nog 1026, dus maar niet doen.

Samsung support raadplegen....
Heb ik goede ervaring mee....

Nog meer die hier tegenaan zijn gelopen?

Heb ook es6800.
Hij doet het weer !!!!!!

Was aan het proberen om in het service menu te komen (info-menu-mute-power).

Toen ik er eindelijk in kwam zag ik "authenticating 20%.............40%.........60....80.......100% authentication OK"

Lijkt mij dat het service menu activeren de CI+ module op 1 of andere manier gereset heeft of zoiets.

Kom je dan toevallig achter haha, fewwwww

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er is trouwens ook nog een mooie gemist App voor 3 op reis van BNN, voor wie dat kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Rev! schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:34:
Er is trouwens ook nog een mooie gemist App voor 3 op reis van BNN, voor wie dat kijkt
Dat zijn nog eens tips; één van de weinige programma's waar ik echt voor ga zitten. :)

Iets anders: zijn er behalve de Samsung Allshare app en de aankomende Plex app trouwens nog andere goede apps om muziek te luisteren vanaf m'n Synology NAS? Die Allshare app werkt redelijk, maar sorteert alle nummers in een album of map standaard alfabetisch. Ik heb toch liever gewoon op nummer, maar ik zie hiervoor geen mogelijkheden.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 19:45
kolk11 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:28:
Kan iemand mij helpen bij het volgende.
Mijn UE55ES7000 speelt MKV's probleemloos af vanaf mijn USB stick.
Maar dezelfde MKV's speelt hij niet af vanaf mijn NAS (Buffalo LS-XL : LinkStation™ Live)
"dit bestand wordt momenteel niet ondersteund" is het bericht
AVI en WMV is geen probleem.

Met mijn Android tablet / telefoon en pc en laptop kan ik wel gewoon deze mkv's streamen vanaf mijn NAS

Zou de nieuwe plex app oplossing kunnen bieden (als deze uitkomt)
Eindelijk een oplossing gevonden om mijn MKV streaming probleem op te lossen.
Als ik de extensie van MKV verander naar .TS pakt de tv ze wel. Nadeel ik kan niet voor en achteruit spoelen. Wil nog wat experimenteren met andere extensies MP4 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kolk11 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Als ik de extensie van MKV verander naar .TS pakt de tv ze wel. Nadeel ik kan niet voor en achteruit spoelen. Wil nog wat experimenteren met andere extensies MP4 etc.
Dat vooruit spoelen kan idd niet echt irritant. Je kan wel vooruit/achteruit skippen bij mkv/ts door met de pijltjes (links/rechts) te spelen, maar dat zijn maar stapjes van 15~30 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
kolk11 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met MKV, maar het meest vreemde bij mij is het volgende.
Via een bedraade verbinding krijg ik ook de volgende melding "dit bestand wordt momenteel niet ondersteund".
Maar benader ik de NAS via wifi speelt de ES6100 samsung wel de MKV's probleemloos af.
Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:01:
[...]

Hij doet het weer !!!!!!

Was aan het proberen om in het service menu te komen (info-menu-mute-power).

Toen ik er eindelijk in kwam zag ik "authenticating 20%.............40%.........60....80.......100% authentication OK"

Lijkt mij dat het service menu activeren de CI+ module op 1 of andere manier gereset heeft of zoiets.

Kom je dan toevallig achter haha, fewwwww
OK misschien een bugje of zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
JoJo_nl schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:30:
1020.2
- 5ghz wifi sleepmode fixed
- various speed tweaks
- wifi direct fixes
- cosmetic improvements
JoJo, waar heb je de changelog vandaan ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Paul Roos schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:00:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met MKV, maar het meest vreemde bij mij is het volgende.
Via een bedraade verbinding krijg ik ook de volgende melding "dit bestand wordt momenteel niet ondersteund".
Maar benader ik de NAS via wifi speelt de ES6100 samsung wel de MKV's probleemloos af.
Heel vreemd.
OK ik heb een es7000 en heb dit alleen op wifi geprobeerd. Dan speelt hij dus geen MKV's. Bekabeld weet ik dus niet. Via usb pakt hij de MKV weer wel. Hoogst bijzonder. hopelijk wordt dit opgelost in nieuwe firmware of met die PLEX app. tot die tijd wijzig ik de MKV extensie naar .ts of .WMV want dat kan ook .MP4 weer niet bij geen van allen kan er gespoeld worden, alleen met pijltjes links rechts en dan in stappen van 10 sec. Pauzeren kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de UE55ES8000 en krijg bij de keuzes onder 3d niet de opties die in de manual staan voor LED-TV.
De meeste 3d die ik heb gedownload en bekijk geven het beeld verkeerd weer. links op rechts en visa versa. De optie l/r wisselen maakt geen verschil het beeld blijft verkeerd. Weet iemand wat er speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kolk11 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:09:
[...]

OK ik heb een es7000 en heb dit alleen op wifi geprobeerd. Dan speelt hij dus geen MKV's. Bekabeld weet ik dus niet. Via usb pakt hij de MKV weer wel. Hoogst bijzonder. hopelijk wordt dit opgelost in nieuwe firmware of met die PLEX app. tot die tijd wijzig ik de MKV extensie naar .ts of .WMV want dat kan ook .MP4 weer niet bij geen van allen kan er gespoeld worden, alleen met pijltjes links rechts en dan in stappen van 10 sec. Pauzeren kan ook.
Het kan ook aan de mkv liggen heb ik het gevoel. Sommige doen het bij mij niet (vooral iets met later ingebakken subs, zeg maar *kuch*) Ik zet ze inmiddels op USB, dan kan ik wel spoelen. [6100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de Samsung ES6800 (40inch) in huis. Wat een slechte tv is dit zeg... Bekend is natuurlijk dat het geluid niet best is, een home cinema set is een oplossing daarvoor.
Maar dat beeld... Kleuren zijn niet mooi te krijgen, heel erg onnatuurlijk allemaal. Het beeld is ook erg flets, het lijkt of er een waas over het beeld zit. Ook spiegelt het beeld enorm overdag. Maar waar ik me het meeste aan stoor is de kijkhoek. Onze (2,5 zits) bank staat zo'n 2,5 meter voor de tv. Als ik in de ene hoek van de bank ga zitten is zwart mooi zwart, ga ik in de andere hoek van de bank zitten is het zwart meer grijs. Wij hebben ook fauteuils in de kamer staan, deze staan ongeveer onder een hoek van 45 graden van de tv. De kleuren onder deze hoek zijn helemaal niet om aan te zien. Baal hier enorm van want had veel van deze tv verwacht. Mijn 5 jaar oude Panasonic LCD tv gaf veel mooier beeld. Kleuren waren mooier en was veel scherper... Miskoop...???

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 17:08 . Reden: type tv aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Misschien heb je pech, of misschien staan de instellingen heel raar. Dat van die kijkhoek had je kunnen weten, dat wordt op heleboel vergelijkingssites gemeld. De kijkhoek vind ik persoonlijk geen probleem omdat ik eigenlijk toch wel altijd in een vrij rechte hoek achter de tv zit, en de alternatieven met betere kijkhoek best wel een stuk duurder waren dan het model dat ik uiteindelijk heb gekocht.

Maar afgezien van de kijkhoek ben ik erg te spreken over de kleuren, en het algehele beeld van mijn 6530. vooral hdtv via de ingebouwde tuner ziet er erg goed uit.

Er zijn wel heel veel instellingen die invloed hebben op het beeld. Misschien moet je eens kijken naar de moviemode en andere beeldinstellingen. Er kan echt heel veel ingesteld worden aan het beeld, misschien heeft je tv al eens aangestaan voordat je hem kreeg en heeft iemand hele vreemde instellingen geprobeerd? Ik zou als ik jou was eens een factory reset proberen of op internet op zoek gaan naar beeldinstellingen die bij jouw model goed beeld opleveren bij andere eigenaars. Er zijn enkele forums waar mensen een compleet overzicht van alle instellingswaarden posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:17
De onofficiële UitzendingGemist / RTL XL App is eindelijk eenvoudig te installeren voor iedereen! Met dank aan Peter voor het beschikbaar stellen van een publieke webserver. http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com

Edit: Heb de app inmiddels draaien op onze D6500 en D8000. Werkt echt perfect! Alle gemiste programma's van Ned 1-2-3 en RTL 4-5-7-8 terugkijken. Supersnel! Ook de navigatie. Hier kan Samsung nog eens een voorbeeld aan nemen. Ik heb gelijk een kleine donatie gedaan aan de maker van deze app.

[ Voor 40% gewijzigd door TranceDJ op 14-10-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
Ik heb het volgende probleem met m'n ES8000; Het beeld staat ondersteboven. Iemand hier ervaring mee?

Daarnaast heb ik een Synology 112j NAS met Media Server App. Als ik de TV via WiFi verbind ziet hij de NAS wel maar zodra ik de TV bedraad verbind ziet hij de NAS niet meer. Firewall al uitgezet, DLNA/UPnP staat aan ik heb geen ideeee waar het aan kan liggen... plz help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Beste allen, ik heb een externe harde schijf van 2 TB. Is deze geschikt om te hangen aan een Samsung 6530? Ik hoorde van een vriend dat iemand van MediaMarkt had gewaarschuwd om niet te grote harde schijven aan de tv te hangen (via usb), omdat je anders problemen kan krijgen met het lezen vd harde schijf.. Beter was het om harde schijven van max 500 mb te gebruiken.. KLopt dit eigenlijk? Iemand ervaring met grote harde schijven aan de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

Heb nogmaals met de kleuren zitten zitten rommelen en dat is redelijk goed gekomen nou, mede dankzij dit forum. Heb diversen instellingen geprobeerd maar het is toch een persoonlijke kwestie wat nou het mooiste beeld is.

Dat van die kijkhoek had ik helaas nergens gezien voordat ik deze tv kocht.
Is dit een probleem van de 6800 serie of alle (Samsung) LED tv's?
Vind dit echt een groot probleem!
Zat vanavond een serie te kijken met veel donkere beelden en als ik recht voor het beeld zat was het beeld mooi zwart maar als ik maar 1 meter op de bank verschoof was het beeld donker grijs.
Iets waar ik me onwijs aan irriteer, vooral omdat ik dit met mijn vorige LCD tv nooit had.
pianoman schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:48:
Misschien heb je pech, of misschien staan de instellingen heel raar. Dat van die kijkhoek had je kunnen weten, dat wordt op heleboel vergelijkingssites gemeld. De kijkhoek vind ik persoonlijk geen probleem omdat ik eigenlijk toch wel altijd in een vrij rechte hoek achter de tv zit, en de alternatieven met betere kijkhoek best wel een stuk duurder waren dan het model dat ik uiteindelijk heb gekocht.

Maar afgezien van de kijkhoek ben ik erg te spreken over de kleuren, en het algehele beeld van mijn 6530. vooral hdtv via de ingebouwde tuner ziet er erg goed uit.

Er zijn wel heel veel instellingen die invloed hebben op het beeld. Misschien moet je eens kijken naar de moviemode en andere beeldinstellingen. Er kan echt heel veel ingesteld worden aan het beeld, misschien heeft je tv al eens aangestaan voordat je hem kreeg en heeft iemand hele vreemde instellingen geprobeerd? Ik zou als ik jou was eens een factory reset proberen of op internet op zoek gaan naar beeldinstellingen die bij jouw model goed beeld opleveren bij andere eigenaars. Er zijn enkele forums waar mensen een compleet overzicht van alle instellingswaarden posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
volgens mij heeft dat te maken met het type paneel dat gebruikt wordt icm edgelit lcd. Ik meen dat de 7- en 8-serie full led zijn en dus niet of nauwelijks last hebben van dit probleem.

Wat trouwens nog wel wil helpen is de backlight zo laag mogelijk te zetten en dan de kleuren weer aanpassen. ik heb de backlight op 8, en dan de overige instellingen zo aangepast dat het weer klopt qua white balance, kleurtemperatuur etc. Ik geloof dat de standaardinstelling toen hij uit de doos kwam 15 was of zo. Dat is ook een heel verschil.

Ik heb nu tot 45 graden heel redelijk tot goed beeld. Op 45 graden zie je wel dat zwart geen zwart is, maar niet zodanig dat het storend is. Als ik achter de pc zit, zit ik zo ongeveer naast de tv, en zelfs dan valt het mee in vergelijking met de fabrieksinstellingen.

Voor mij was de full led en local dimming de enige waardevolle toevoeging in de 7- en 8-serie t.o.v. de 6-serie, en wat mij betreft het geld niet waard. Uiteindelijk zitten wij hier toch 95% van de tijd met zijn tweeën of alleen tv te kijken, en dus recht achter het toestel. Voor mij was het die (destijds) bijna €1000,- extra niet waard.

voor wat het waard is, dit zijn mijn instellingen als ik tv kijk:
picture mode standard
backlight 8
contrast 65
brightness 66
sharpness 0
colour 50
tint g50 r50

advanced settings:
dynamic contrast medium
black tone Dark
flesh tone 0
colour space native
white balance: 25 25 25 24 25 25
gamma 0
motion lighting off

picture options:
colouyr tone warm1
dnf off
mnf off
film mode off
motion plus clear (beweging wordt nog niet soap-achtig, maar het wordt op een of andere manier schoner, minder rommelig. Bij sport zet ik de motion plus vol open)
led motion plus off

met deze instellingen heb ik zowel bij daglicht als 's avonds goed beeld, helder genoeg (ik ga binnenkort nog eens kijken of de backlight nog verder omlaag kan), geen clouding bij donkere scenes, geen waas over het scherm.

Als ik fims kijk via dlna (of usb) zitten toch bijna altijd met zijn tweeën, met een donkere kamer en twee lampjes aan aan weerszijden van de tv (rustiger voor de ogen)
dan werken bij mij de volgende instellingen het best:

picture mode standard
backlight 14
contrast 90
brightness 51
sharpness 0
colour 43
tint g50 r50

advanced settings:
dynamic contrast low
black tone Darker
flesh tone 0
colour space native
white balance: 25 25 25 25 25 25
gamma 0
motion lighting off

picture options:
colouyr tone warm2
dnf off
mnf off
film mode off
motion plus clear
led motion plus off

Dit werkt vooral voor HD materiaal perfect (daar wordt kleurinformatie kennelijk anders opgeslagen). Zodra ik een SD divx bekijk heb ik opeens veel meer last van de door jou genoemde problemen. Een grijze waas over het beeld, geen zwart en weinig detail.

Ik heb alles bij elkaar denk ik wel een week zitten pielen voordat ik bij elke bron de goede instellingen had, maar ik vind het beeld bij mij nu mooier dan elke andere tv die ik in het wild tegenkom.

Het geluid van de speakers valt me overigens 100% mee. Ik weet niet of de maat van de tv daar nog verschil in maakt. Ik heb een 55", misschien dat er meer ruimte is voor speakers dan in de kleinere modellen. Ik lees op heel veel sites dat het geluid als blikkerig wordt omschreven, maar heb dit nooit zo ervaren. Voor films gebruik ik overigens al standaard een surround setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_eYes
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 10:18
afterhourpower1 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:29:
Beste allen, ik heb een externe harde schijf van 2 TB. Is deze geschikt om te hangen aan een Samsung 6530? Ik hoorde van een vriend dat iemand van MediaMarkt had gewaarschuwd om niet te grote harde schijven aan de tv te hangen (via usb), omdat je anders problemen kan krijgen met het lezen vd harde schijf.. Beter was het om harde schijven van max 500 mb te gebruiken.. KLopt dit eigenlijk? Iemand ervaring met grote harde schijven aan de tv?
Ik gebruik een 2TB Western Digital My Book Essential zonder problemen met mijn UE46ES8000. Alleen het opnemen heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie soms 2 of meer lichte witte strepen over het geheel van het scherm. van links naar rechts.
Dit komt zowel bij tv kijken en Allshare films voor op mijn ue55es8000

Waar kan dit aan liggen zien meer mensen dit ook wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
7 en 8 zijn Edge LED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
hmm, ik dacht dat local dimming automatisch betekende dat het niet edgelit was, maar ik zie dat ik dat inderdaad mis had.

De kern van het verhaal blijft trouwens wel gewoon overeind, de 7- en 8-serie hebben geen of in ieder geval veel minder last van slechte kijkhoek en grijze waas. Misschien door de local dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:43:
Ik zie soms 2 of meer lichte witte strepen over het geheel van het scherm. van links naar rechts.
Dit komt zowel bij tv kijken en Allshare films voor op mijn ue55es8000

Waar kan dit aan liggen zien meer mensen dit ook wel eens?
Uhm had dit met mijn vraag te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pianoman schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:43:
[...]

hmm, ik dacht dat local dimming automatisch betekende dat het niet edgelit was, maar ik zie dat ik dat inderdaad mis had.

De kern van het verhaal blijft trouwens wel gewoon overeind, de 7- en 8-serie hebben geen of in ieder geval veel minder last van slechte kijkhoek en grijze waas. Misschien door de local dimming.
De panelen van de 7 en 8 serie zijn wel beter, dat maakt het verschil misschien? ik heb trouwens m'n backlit op 12 staan... lager krijg ik een zwarte "streep" omdat de leds het daar niet zo goed doen. Het ligt echt aan het toestel, backlit bleeding heb ik iig nu minimaal last van, waarschijnlijk omdat ik hem nu al ff heb :)
Ben wel super blij met het toestel, al duurde het calibreren wel even voordat ik de juiste instellingen had gevonden. (een combi van de waardes op tweakers en de ES8000 van een forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Dan zou je dus een defect hebben. Moet je misschien toch overwegen om hem om te ruilen/laten repareren. Als er iets is met de backlight, veroorzaakt dat natuurlijk direct veranderingen in het beeld. Aan de andere kant, als het beeld nu naar tevredenheid is, dan moet je het misschien maar zo laten. Alleen wel goed in de gaten houden dat het niet erger wordt voordat je garantie verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je waardes over genomen en de kleuren zijn weer wat beter geworden.

Ik heb trouwens geen 'blacklight' maar 'achtergrondverlichting', neem aan dat dit hetzelfde is.

Vandaag een mailtje terug gehad van het bedrijf waar ik de tv gekocht heb.
Zij willen een Samsung monteur langs sturen om die naar mijn probleem met de kijkhoek te laten kijken.

Echt, zodra ik recht voor de tv zit is de kleur zwart=zwart en doe ik een (grote) stap naar links of rechts wordt zwart=donker blauw. Ook de kleuren van b.v. de gezichten veranderd.

Moet nog een afspraak maken met de monteur dus er zal wel een tijdje overheen gaan maar ik ben benieuwd.

Ben ook benieuwd wat hij zegt dat snelle bewegingen van b.v. personen wazig worden...
pianoman schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 02:28:
volgens mij heeft dat te maken met het type paneel dat gebruikt wordt icm edgelit lcd. Ik meen dat de 7- en 8-serie full led zijn en dus niet of nauwelijks last hebben van dit probleem.

Wat trouwens nog wel wil helpen is de backlight zo laag mogelijk te zetten en dan de kleuren weer aanpassen. ik heb de backlight op 8, en dan de overige instellingen zo aangepast dat het weer klopt qua white balance, kleurtemperatuur etc. Ik geloof dat de standaardinstelling toen hij uit de doos kwam 15 was of zo. Dat is ook een heel verschil.

Ik heb nu tot 45 graden heel redelijk tot goed beeld. Op 45 graden zie je wel dat zwart geen zwart is, maar niet zodanig dat het storend is. Als ik achter de pc zit, zit ik zo ongeveer naast de tv, en zelfs dan valt het mee in vergelijking met de fabrieksinstellingen.

Voor mij was de full led en local dimming de enige waardevolle toevoeging in de 7- en 8-serie t.o.v. de 6-serie, en wat mij betreft het geld niet waard. Uiteindelijk zitten wij hier toch 95% van de tijd met zijn tweeën of alleen tv te kijken, en dus recht achter het toestel. Voor mij was het die (destijds) bijna €1000,- extra niet waard.

voor wat het waard is, dit zijn mijn instellingen als ik tv kijk:
picture mode standard
backlight 8
contrast 65
brightness 66
sharpness 0
colour 50
tint g50 r50

advanced settings:
dynamic contrast medium
black tone Dark
flesh tone 0
colour space native
white balance: 25 25 25 24 25 25
gamma 0
motion lighting off

picture options:
colouyr tone warm1
dnf off
mnf off
film mode off
motion plus clear (beweging wordt nog niet soap-achtig, maar het wordt op een of andere manier schoner, minder rommelig. Bij sport zet ik de motion plus vol open)
led motion plus off

met deze instellingen heb ik zowel bij daglicht als 's avonds goed beeld, helder genoeg (ik ga binnenkort nog eens kijken of de backlight nog verder omlaag kan), geen clouding bij donkere scenes, geen waas over het scherm.

Als ik fims kijk via dlna (of usb) zitten toch bijna altijd met zijn tweeën, met een donkere kamer en twee lampjes aan aan weerszijden van de tv (rustiger voor de ogen)
dan werken bij mij de volgende instellingen het best:

picture mode standard
backlight 14
contrast 90
brightness 51
sharpness 0
colour 43
tint g50 r50

advanced settings:
dynamic contrast low
black tone Darker
flesh tone 0
colour space native
white balance: 25 25 25 25 25 25
gamma 0
motion lighting off

picture options:
colouyr tone warm2
dnf off
mnf off
film mode off
motion plus clear
led motion plus off

Dit werkt vooral voor HD materiaal perfect (daar wordt kleurinformatie kennelijk anders opgeslagen). Zodra ik een SD divx bekijk heb ik opeens veel meer last van de door jou genoemde problemen. Een grijze waas over het beeld, geen zwart en weinig detail.

Ik heb alles bij elkaar denk ik wel een week zitten pielen voordat ik bij elke bron de goede instellingen had, maar ik vind het beeld bij mij nu mooier dan elke andere tv die ik in het wild tegenkom.

Het geluid van de speakers valt me overigens 100% mee. Ik weet niet of de maat van de tv daar nog verschil in maakt. Ik heb een 55", misschien dat er meer ruimte is voor speakers dan in de kleinere modellen. Ik lees op heel veel sites dat het geluid als blikkerig wordt omschreven, maar heb dit nooit zo ervaren. Voor films gebruik ik overigens al standaard een surround setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Misschien heb ik wel heel veel geluk met mijn paneel. Ik heb er pas last van als ik buiten de 45 graden ga zitten, dus dan is het eigenlijk helemaal geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:04:
Heb je waardes over genomen en de kleuren zijn weer wat beter geworden.

Ik heb trouwens geen 'blacklight' maar 'achtergrondverlichting', neem aan dat dit hetzelfde is.

Vandaag een mailtje terug gehad van het bedrijf waar ik de tv gekocht heb.
Zij willen een Samsung monteur langs sturen om die naar mijn probleem met de kijkhoek te laten kijken.

Echt, zodra ik recht voor de tv zit is de kleur zwart=zwart en doe ik een (grote) stap naar links of rechts wordt zwart=donker blauw. Ook de kleuren van b.v. de gezichten veranderd.

Moet nog een afspraak maken met de monteur dus er zal wel een tijdje overheen gaan maar ik ben benieuwd.

Ben ook benieuwd wat hij zegt dat snelle bewegingen van b.v. personen wazig worden...

Ik heb een es8000 46 inch. Ik heb hetzelfde als jij beschrijft. VOlgens mij is dit gewoon een eigenschap van EDGE led. SNelle bewegingen die wazig worden is je motion filter..

[...]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Motion Plus op vloeiend staan en LED Motion Plus op Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de monteur langs is geweest zal ik je laten weten wat hij ervan vond.
In ieder geval bedankt voor je reacties !
pianoman schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:14:
Misschien heb ik wel heel veel geluk met mijn paneel. Ik heb er pas last van als ik buiten de 45 graden ga zitten, dus dan is het eigenlijk helemaal geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers ik heb jullie hulp nodig. Ik ben sinds twee weken in bezit van een ES6800 46-inch toestel. En ik ben ten einde raad over de kleur wat dit toestel weergeeft. Hoe ik ook met de kleurinstellingen zit te spelen. Ik krijg het beeld maar niet zoals ik dat graag zie. Ik vind het moeilijk te omschrijven maar deze televisie tovert elke hollywoodfilm (blu-ray disc, sony bdp-s350 via HDMI) om tot een digital-handycam productie. De tv maakt de kleuren te realistisch en ik geniet hier niet meer van. Aan welke oinstelling zou dit kunnen liggen?

Bij "Fearless" bijvoorbeeld is het alsof ik naar een HD-definition camera zit te kijken wat kijkt in de straten van China 120 jaar geleden. Het is geen film meer. Hetzelfde geldt voor Resident-Evil 1 en Blade 1 (beiden bluray). Anderhalve week geleden kreeg ik het opeens wel goed met dezelfde films. Maar vannacht was het weer raak terwijl ik geen instellingen had veranderd. Althans dat dacht ik.

Ik heb met alle isntellingen lopen spelen witbalans, huidtint, mpeg-filters uit/aan, brightness, backlight, motion.. Ook de kleurinstellingen op mijn BDP (iets met 4:4:4, 2:4:4 en RGB 16 bit). Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet weet waar al die geavanceerde instellingen voor zijn, maar ik was in de waan dat ik er op gevoel wel uit zou komen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47
..
Ik heb zelf ook lang lopen spelen maar heb met de volgende settings een heel goed beeld gekregen (zie hieronder). Trouwens, het handycam effect krijg je als 'auto motion plus' te hoog staat; probeer eens clear.

Picture Mode Standard
Backlight 15 (was 6) (Use Eco Sensor to set this to min of 13 so you dont get a milky picture at night time)
Contrast 85 (was 88)
Brightness 44 (was 43)
Sharpness 29 (was 30)
Color 50
Tint G50/R50

Advanced Settings:
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 27
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 20
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
Color tone Warm 2 (was Warm 1)
Digital Noise Filter Auto (set to OFF for Bluray only)
MPEG Noise Filter Auto (set to OFF for Bluray only)
HDMI Black Level OFF
Film mode Auto2
Auto Motion Plus Clear
LED motion plus On

System/ECO Solution
ECO Sensor ON
Minimum backlight level 13 (needs to be done as I find a Backlight setting of 15 at night time introduces a 'milky' picture, and this seems to help)
.

Edit: Zie net dat je een 6800 hebt.. deze settings zijn voor een es8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:03:
Heb Motion Plus op vloeiend staan en LED Motion Plus op Uit

[...]
Met vloeiend krijg je dat effect. Probeer maar eens de settiing Clear .. Dat is de tweede optie in de lijst.
De nederlandse benaming heb ik niet paraat.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbosmans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb net een UE40ES8000 gekocht, maar nu wil ik de nieuwe FW downloaden via online.
De tv kan geen nieuwe FW vinden, terwijl deze wel op de samsungssite staat.
Hoe kan dit? Duurt het een paar dagen voordat deze via online beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Vraag ik me ook altijd af!!!

Want kzie dan niet echt het nut dat je firmware kan updaten via TV als ie bijna nooit iets vindt, is nochtans veel gemakkelijker (de vroegere versies die wel zo binnengehaald waren), geen gedoe met afhalen met laptop/PC, dan op USB stick zetten, uitpakken en dan USB stick aansluiten op TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
joostbosmans schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:02:
Ik heb net een UE40ES8000 gekocht, maar nu wil ik de nieuwe FW downloaden via online.
gewoon op een usb stick zetten... werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schijnt ook dat online updaten niet altijd werkt

update van mijn probleem met de 40 es7000:
terug naar de winkel, ze zien de strepen ook niet, maar ze willen het wel ruilen naar een nieuwe,
ik heb gelijk een 46" besteld, maar wel 400 euro moeten bijbetalen, totaal op 1600. en dan nog cashback van samsung - 150 euro, lijk me toch wel een redelijke deal.
ook de tablet van de vorige actie heb ik gehouden.
is nog in bestelling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit - Helder - Standaard - Vloeiend - Aangepast - Demo zijn de opties in het Nederlands.
De 2de optie is dus Helder, die ga ik morgen eens proberen!
knights16 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Met vloeiend krijg je dat effect. Probeer maar eens de settiing Clear .. Dat is de tweede optie in de lijst.
De nederlandse benaming heb ik niet paraat.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 23:17 . Reden: Typefout aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:17
joostbosmans schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:02:
Hier hetzelfde euvel met onze D6500 en D8000. En bij m'n neef hetzelfde probleem met zijn D8000. De melding dat er geen nieuwere firmware is terwijl er al maanden lang een nieuwere firmware via de website te downloaden is. Gewoon slecht van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:16:
Uit - Helder - Standaard - Vloeiend - Aangepast - Demo zijn de opties in het Nederlands.
De 2de optie is dus Helder, die ga ik morgen eens proberen!

[...]
ik heb gewoon standaard... clear geeft nog weleens haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:45
Ha mensen,

Allereerst mijn excuus voor het niet helemaal doorlezen van dit topic, ik heb volstaan met de laatste paar pagina's.

Ik post hier namens een maat van me die een nieuwe ES7000 heeft gekocht.
Het probleem betreft: wanneer hij de externe hard disc eraan hangt kan hij moeiteloos door mappen scrollen, maar worden (muziek)bestanden in die mappen niet weergegeven. Deze kunnen dus ook niet worden afgespeeld. Hoe het zit met video's en foto's durf ik niet zeker te zeggen, maar volgens mij kunnen foto's wel worden gezien/afgespeeld en video's ook niet.

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Timo002 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:12:
Mensen, laatst wou ik iets opnemen met mijn ES6100 en kwam er achter dat mijn beeld ingeschakeld wordt als er opgenomen wordt. Ik neem dus iets op als ik er niet ben, en beeld aan heeft dan ook geen nut. Het beeld was wel zwart, maar toch, het backlight was wel aan en dat is in mijn ogen totaal overbodig! De TV was immers uitgeschakeld en begint op ingestelde tijd op te nemen.

Is dit te veranderen?
Weet iemand een antwoord op mijn eerdere vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik de firmware heb geupdate heb ik nog steeds last van wat clouding , 2 vlekken vallen mij goed op in de avond, mits de opnames van de film ook donker zijn. Overdag kun je de vlekken niet vinden. Ik weet dat clouding in mate als normaal word beschouwd omdat we afhankelijk zijn van de huidige hardware die er op het moment is.(LCD)
Is dit acceptabel (in mijn ogen niet maar goed..) of is dit gewoon garantie werk? Geen zin in dat hele pad voor achteraf iets wat toch "acceptabel" is volgens de/hun richtlijnen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Je zou kunnen kijken of het helpt als je de backlight lager zet. Ik zie alleen maar clouding als de tv schakelt tussen bronnen en het beeld zwart wordt. Als het echt te veel is heb je kans dat ze het paneel (niet de hele tv) voor je willen omruilen, maar van wat ik heb gelezen doen ze dat niet zomaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Je kan proberen de schroeven van het achter paneel een fractie los te draaien. Er staan wel meer van dit soort oplossing op andere forums.
Opzich kan ik er wel iets in vinden, ze schroeven het achterpaneel te strak vast op het beeld paneel. Maar ik heb dit zelf niet geprobeerd XD Al kan het volgens mij helemaal geen kwaad om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Laatst online: 05-10 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

ArcticWolf schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:35:
Je kan proberen de schroeven van het achter paneel een fractie los te draaien. Er staan wel meer van dit soort oplossing op andere forums.
Opzich kan ik er wel iets in vinden, ze schroeven het achterpaneel te strak vast op het beeld paneel. Maar ik heb dit zelf niet geprobeerd XD Al kan het volgens mij helemaal geen kwaad om het te proberen.
Toevoeging: zie knights16 in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000", daar stond het eerder vermeld + een link naar de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen reaktie gezien is er iemand die iets over onderstaande kan zeggen?
--------------------------------------------------------------------------------
Heb de UE55ES8000 en krijg bij de keuzes onder 3d niet de opties die in de manual staan voor LED-TV.
De meeste 3d die ik heb gedownload en bekijk geven het beeld verkeerd weer. links op rechts en visa versa. De optie l/r wisselen maakt geen verschil het beeld blijft verkeerd. Weet iemand wat er speelt?
--------------------------------------------------------------------------------
Zijn bij jullie de 3d opties voor LED-tv wel toegangelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:57:
Nog geen reaktie gezien is er iemand die iets over onderstaande kan zeggen?
Zijn bij jullie de 3d opties voor LED-tv wel toegangelijk?
3d afspelen gaat alleen via LAN (Allshare) of HDMI 1.4 met PowerDVD of dat andere programma waar ik de naam nu ff niet van weet 8)7
Afspelen via clone/dual view gaat niet goed en dan krijg je foutief beeld.

Bij mij is alleen 3d depth niet beschikbaar volgens mij (maar ik zit nu op m'n werk dus kan het niet controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had aan moeten geven dat ik 3d via een acryan afspeel, begrijp dat dat dus niet gaat? Afspelen via LAN met allshare gaat wel? Ok ben dus weer wat verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:32
kan je eigenlijk meerdere samsungaccounts (voor apps bvb) tegelijk gebruiken op een Samsung smart tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Normaal wel denk ik, toch met face recognition!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat je soms opnieuw moet inloggen bij de YouTube app?
Dus dat hij niet je account onthoud en je opnieuw moet aanmelden?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Mensen hier nog meer met een Logitech K400 wireless keyboard die bij bijvoorbeeld de youtube app niet kunnen typen met het toetsenbord?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:05:
Ik had aan moeten geven dat ik 3d via een acryan afspeel, begrijp dat dat dus niet gaat? Afspelen via LAN met allshare gaat wel? Ok ben dus weer wat verder :)
Geen idee wat acryan is, media center achtig? of een NAS storage? Maar idd met een media center lukt het naar mijn weten niet.
Maar bij een NAS storage via LAN (of zelfs USB) kun je het gewoon afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:11
RickvN schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:18:
Mensen hier nog meer met een Logitech K400 wireless keyboard die bij bijvoorbeeld de youtube app niet kunnen typen met het toetsenbord?
Met de iPad afstandsbediening app kan je ook niet het toetsenbord gebruiken bij de Youtube app..
Hierdoor gebruik ik deze app (helaas) nooit. Veel te onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:20:
Nadat ik de firmware heb geupdate heb ik nog steeds last van wat clouding , 2 vlekken vallen mij goed op in de avond, mits de opnames van de film ook donker zijn. Overdag kun je de vlekken niet vinden. Ik weet dat clouding in mate als normaal word beschouwd omdat we afhankelijk zijn van de huidige hardware die er op het moment is.(LCD)
Is dit acceptabel (in mijn ogen niet maar goed..) of is dit gewoon garantie werk? Geen zin in dat hele pad voor achteraf iets wat toch "acceptabel" is volgens de/hun richtlijnen. :)
Als het zichtbaar is tijdens normale video weergave is dit niet acceptabel.

Het masseren van je scherm kan nog weleens werken. Wel heel voorzichtig.

Verder hoor ik dat met de nieuwe update de verbeteringen pas echt zichtbaar worden na een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Ik had voorheen de iPad gekoppeld met m'n tv (es7000) maar nu maakt de Samsung remote app geen connectie meer met de tv. Ik zie ook geen gekoppelde apparaten als ik op de tv kijk.
Hoe krijg ik m'n Samsung remote app nu weer werkend op de iPad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Stefanhvt schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Als het zichtbaar is tijdens normale video weergave is dit niet acceptabel.

Het masseren van je scherm kan nog weleens werken. Wel heel voorzichtig.

Verder hoor ik dat met de nieuwe update de verbeteringen pas echt zichtbaar worden na een factory reset.
Na een factory reset? waar heb je dit gelezen?
Kan deze factory reset gewoon in een van de menus vinden of moet ik hier voor iets bijzonders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om een Samsung UE46ES6530 aan te schaffen.
Nou heb ik het volgende probleem. De internet opties via HUB werken niet ivm geen netwerkverbinding.
Wat opzich vreemd is aangezien de televisie mijn router wel kan vinden.

Mijn laptop hangt ook via een draadloze verbinding aan mijn router en hierop heb ik ook gewoon internet.

Soms staat bij er bij status van het netwerk op de televisie dat ik wel internet heb, maar dan werken
de internet opties via HUB nog steeds niet.

Ik krijg dan de melding op de televisie dat ik contact moet opnemen met mijn kabelleverancier.
Dit lijkt me niet het probleem omdat mijn laptop gewoon internet heeft.

Mijn router is overigens een Cisco (Linksys) WRT120N,

Heeft iemand suggesties waardoor ik de internetopties op de televisie
kan gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Kan het zijn dat je het MAC adres in de router moet invoeren? Ook wel MAC filtering genoemd.
Meestal leest de router het MAC adres en moet je het verifieren in één of ander menu.
Dan pas verbind hij.

[ Voor 8% gewijzigd door Radioamateur op 21-10-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb werkelijk geen idee. De tv verbind namelijk wel met de router.
De tv heeft alleen geen internet (draadloos). Terwijl mijn laptop dit wel heeft.
Vanmiddag deed de HUB het heel even, daarna kreeg ik weer de melding dat
er geen netwerkverbinding aanwezig was.

Denk je dat dit een oplossing is voor het probleem?

Groet,

Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Is er voldoende signaalsterkte?
Genoeg groene balkjes.
Is je snelheid hoger als 8 mbps?
Had dat eerst en kreeg hierdoor voortdurend melding geen verbinding internet.
Nu heb ik 40 Mbps en loopt perfect.

Hij deed het toch even, dus moet kunnen toch.
Neem aan als je MAC adres filtering hebt dit ook bij de laptop heb moeten verifieren.

Heb zelf UE32ES6800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signaalsterkte is prima (goed). Maar de snelheid is denk ik niet hoger dan 8 mbps.
Hoe kan ik dit testen?

Mijn laptop was na installatie van de router binnen no-time draadloos
op internet.

Ik kan wel als admin op mijn router komen maar ik weet niet of dit iets uit
gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Speedtest op je laptop openen; www.speedtest.net.
Staat ook in je provider gegevens neem ik aan.

Kan ook zijn dat je firmware verouderd is, gaf bij mij ook verbetering.
Hier is versie 1028
Je kan dit uitlezen in menu ondersteuning>software update.
Net uit de winkel is de firmware vaak verouderd.
Kan van samsung (support) site downloaden op usb stick en dan naar tv. (zoek op model)
Je kan ook een ander kanaal kiezen in de router.
Kan wel inteferentie zijn van routers van de buren en zo.
Ziet hij meer wifi signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dit morgenavond even gaan testen.

Bij het downloaden van firmware (rechtstreeks op de tv) kreeg ik
bij 3% de melding dat er geen nieuwere firmware was.

Ja de tv ziet behoorlijk wat wifi signalen, alleen wat ik vreemd vind
is dat de tv wel verbind met de router, alleen dan geen internet verbinding
heeft.

Morgen zal ik hier even op terugkomen, thanks alvast voor je behulpzaamheid!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricDH schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

Ik heb zelf ook lang lopen spelen maar heb met de volgende settings een heel goed beeld gekregen (zie hieronder). Trouwens, het handycam effect krijg je als 'auto motion plus' te hoog staat; probeer eens clear.

Picture Mode Standard
Backlight 15 (was 6) (Use Eco Sensor to set this to min of 13 so you dont get a milky picture at night time)
Contrast 85 (was 88)
Brightness 44 (was 43)
Sharpness 29 (was 30)
Color 50
Tint G50/R50

Advanced Settings:
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode Off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 27
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 20
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off

Picture Options:
Color tone Warm 2 (was Warm 1)
Digital Noise Filter Auto (set to OFF for Bluray only)
MPEG Noise Filter Auto (set to OFF for Bluray only)
HDMI Black Level OFF
Film mode Auto2
Auto Motion Plus Clear
LED motion plus On

System/ECO Solution
ECO Sensor ON
Minimum backlight level 13 (needs to be done as I find a Backlight setting of 15 at night time introduces a 'milky' picture, and this seems to help)
.

Edit: Zie net dat je een 6800 hebt.. deze settings zijn voor een es8000
Hai, bedankt voor je hulp.

Gisteren avond heb ik "Fringe season 1" op blu-ray zitten kijken. En toen waren de kleuren plotseling weer zoals ik het wilde, zonder dat ik wat heb veranderd aan de instellingen. Ik word hier niet goed van 8)7 Ik heb mijn eerder bekeken blu-ray's gelijk doorgenomen maar de kleuren kloppen weer. Geen camcorder-effect te bekennen!

Maar welnu heb ik plotseling een ander probleem. Ik zie rechts onderin een vaag lichtje vanuit de hoek schijnen vanachter het beeld, Ik heb mij hier erg aan gestoord bij het kijken van films. Temeer omdat sit een nieuw toestel betreft en ik er veel geld aan heb uitgegeven. Ik word hier niet zo goed van eerlijk gezegd. Dit kan toch niet. Dit lichtje os mij nooit eerder opgevallen trouwens..

Beetje moedeloos word ik nu. Mijn Dell ST2210 PC-lcd heeft nog nooit zulke rarigheden vertoont. En het was een erg goedkoop model..

Naja bedankt voor je hulp hoor, ik ga jouw settings eens proberen want het blijft het proberen waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 6300 vervangen door een een 7000 en ben hier zeer tevreden mee, geen clouding meer te ontdekken wanneer ik films kijk in de avond uren. :) Is toch altijd maar weer de vraag bij iedere tv, belachelijk maar zo werkt het dus..
Valt me wel op dat deze tv een klikje geeft wanneer ik m aan of uit zet, niet vreemd bij een tv maar dat had de vorige weer niet. Klinkt niet verkeerd maar valt me op omdat de 6300 dat niet had. Andere mensen die de tv ook horen als ze m aan of uit zetten? Hoort de 7000 totaal geen geluid te maken bij inschakelen, of is een zacht klikje in de tv normaal?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 02:44:
[...]

Hai, bedankt voor je hulp.

Gisteren avond heb ik "Fringe season 1" op blu-ray zitten kijken. En toen waren de kleuren plotseling weer zoals ik het wilde, zonder dat ik wat heb veranderd aan de instellingen. Ik word hier niet goed van 8)7 Ik heb mijn eerder bekeken blu-ray's gelijk doorgenomen maar de kleuren kloppen weer. Geen camcorder-effect te bekennen!

Maar welnu heb ik plotseling een ander probleem. Ik zie rechts onderin een vaag lichtje vanuit de hoek schijnen vanachter het beeld, Ik heb mij hier erg aan gestoord bij het kijken van films. Temeer omdat sit een nieuw toestel betreft en ik er veel geld aan heb uitgegeven. Ik word hier niet zo goed van eerlijk gezegd. Dit kan toch niet. Dit lichtje os mij nooit eerder opgevallen trouwens..

Beetje moedeloos word ik nu. Mijn Dell ST2210 PC-lcd heeft nog nooit zulke rarigheden vertoont. En het was een erg goedkoop model..

Naja bedankt voor je hulp hoor, ik ga jouw settings eens proberen want het blijft het proberen waard natuurlijk.
Dat lichtje heet backlit bleeding / clouding, daar heeft de ES6800 nogal last van helaas :/ Hoe erg effect is, wordt ook deels door de temperatuur bepaald.

https://www.google.nl/sea...35466521&biw=1680&bih=946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:34:
Ik zal dit morgenavond even gaan testen.

Bij het downloaden van firmware (rechtstreeks op de tv) kreeg ik
bij 3% de melding dat er geen nieuwere firmware was.

Ja de tv ziet behoorlijk wat wifi signalen, alleen wat ik vreemd vind
is dat de tv wel verbind met de router, alleen dan geen internet verbinding
heeft.

Morgen zal ik hier even op terugkomen, thanks alvast voor je behulpzaamheid!

Groet
Het niet hebben van internet heb ik ook last van gehad.. Heb ik opglost door een andere dns server in te stellen (google dns server 8.8.8.8). Nu gaat alles weer als een speer.. (heb zelf UPC alles in 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 23:13
ArcticWolf schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Dat lichtje heet backlit bleeding / clouding, daar heeft de ES6800 nogal last van helaas :/ Hoe erg effect is, wordt ook deels door de temperatuur bepaald.

https://www.google.nl/sea...35466521&biw=1680&bih=946
Hoe hoger de temperatuur, des te meer clouding?
Ik zie het bij mij wel in de hoeken, maar echt storend is het niet (in bezit van 46es6100).
Is trouwens het los draaien van de schroeven achterzijde 'echt' een verbetering?
Zo ja, dan toch maar een toepassen..

Nog een vraag over de RTL XL app. Prima programma met een mooie interface. Start deze ook zonder dat je de webserver op je PC aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Voor een goede calibratie van es6100, zie onderstaande link..

http://reviews.lcdtvbuyingguide.com/samsung-lcd-tv/samsung-es6100-picturesettings.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Toml83 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Hoe hoger de temperatuur, des te meer clouding?
Ik zie het bij mij wel in de hoeken, maar echt storend is het niet (in bezit van 46es6100).
Is trouwens het los draaien van de schroeven achterzijde 'echt' een verbetering?
Zo ja, dan toch maar een toepassen..

Nog een vraag over de RTL XL app. Prima programma met een mooie interface. Start deze ook zonder dat je de webserver op je PC aan hebt staan?
de vlekken bij de randen zijn echt minimaal, maar ik heb er 2 in het midden die wel degelijk storend zijn, binnenkort maar eens kijken of die schroeven een slag losser draaien ook echt helpt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Hoe kun je clouding het best ontdekken/ testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Toml83 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:00:
Hoe kun je clouding het best ontdekken/ testen?
3d functie aanzetten en in een pikdonkere kamer zitten.. een film pakken die 2:35:1 is (oftwel zwarte balken onder en boven.)

en dan ontdek je wel clouding.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:24:
Valt me wel op dat deze tv een klikje geeft wanneer ik m aan of uit zet, niet vreemd bij een tv maar dat had de vorige weer niet. Klinkt niet verkeerd maar valt me op omdat de 6300 dat niet had. Andere mensen die de tv ook horen als ze m aan of uit zetten? Hoort de 7000 totaal geen geluid te maken bij inschakelen, of is een zacht klikje in de tv normaal?
Hier ook een klikje bij de 8000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Laatst online: 05-10 23:25
Ik hoor mensen klagen over clouding dus ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn TV. Ik heb de 40ES6140 trouwens. Heb de TV nu bijna 4 weken. (las ergens dat je maandje moest wachten?)

Afbeeldingslocatie: http://pornokoekjes.nl/image/316d31e250b8ba7b2f43625bf49c76d0.jpg
ben even te lui om thumbnail te maken

Ik heb de verlichting op 20 gezet, dat is in ieder geval de max bij mijn TV. (filmmodus aangezet) Ook heb ik even een zwart plaatje gemaakt met Paint.net en laten openen op m'n TV. Foto heb ik laten maken met mijn Galaxy S3 in een compleet duistere kamer.

Het valt me op dat wat ik op de foto zie eigenlijk niet echt opmerk met m'n ogen. Maar goed de vraag is kan je dit clouding noemen? Gezien ik op internet veel ernstigere foto's zie dan wat ik heb. Het lijkt me vrij logische dat de randen iets lichter is dan in het midden. Lichtbron zit immers ook in de randen.

Buiten dit verhaal heb ik m'n TV ook even geupdate naar 1028. Weet iemand wat de verschillen zijn tegenover 1026?

[ Voor 9% gewijzigd door V-rg op 23-10-2012 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBoneCollector schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:38:
[...]

Hier ook een klikje bij de 8000 :)
Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
linkkrw schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:13:
Ik hoor mensen klagen over clouding dus ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn TV. Ik heb de 40ES6140 trouwens. Heb de TV nu bijna 4 weken. (las ergens dat je maandje moest wachten?)

[afbeelding]
Das is geen clouding iig. Hooguit wat bleeding vanuit de edges ;) bij mij is het een stuk erger.

zoals dit (niet mijn tv)
http://i145.photobucket.c...ku42/LE46A656clouding.jpg

en ik heb de backlight op 12 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:36:
[...]

Das is geen clouding iig. Hooguit wat bleeding vanuit de edges ;) bij mij is het een stuk erger.

zoals dit (niet mijn tv)
http://i145.photobucket.c...ku42/LE46A656clouding.jpg

en ik heb de backlight op 12 staan.
Als dat bij jou ook het geval is zal ik er zeker achter aan gaan, zou me flink storen in de avond uren.
Die foto van linkkrw lijkt idd op minimale baklight bleeding. (foto maakte het dus erger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:48:
[...]

Als dat bij jou ook het geval is zal ik er zeker achter aan gaan, zou me flink storen in de avond uren.
Die foto van linkkrw lijkt idd op minimale baklight bleeding. (foto maakte het dus erger)
Nja het valt opzich wel mee, er zitten 2 vlekken in het midden op 3/5e van boven (2/5e van onder :p) dus dat gedeelte valt meestal in het film gedeelte. Op de normale zenders heb ik er helemaal geen last van omdat daar zelden het scherm zwart wordt. En als het scherm echt zwart moet zijn, schakelt hij de backlight helemaal uit.
Meestal merk ik die vlekken alleen op als het scherm ook daadwerkelijk van licht naar donker "fade". Maar ik zal in het weekend wel even sleutelen met de schroeven.

Ik baalde in het begin wel, het viel me pas op na de 8 dagen omruilgarantie. Nu heb ik nog wel 2 (of 3?) jaar garantie van Samsung zelf, maar clouding/backlit bleeding valt hier helaas niet onder... en het is niet zo dermate ernstig dat ze er iets aan gaan doen.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 23-10-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Ik heb de UE55ES8000, maar ben teleurgesteld in de standaard 3d brillen. Ik heb contact gezocht met Samsung en zij gaven aan dat alleen de SSG-4100GB en de SSG-3550CR compatible zijn met dit toestel, wat me wat beperkt lijkt.
Welke bril raden jullie aan? Prijs is absoluut ondergeschikt aan prestatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
kolk11 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:25:
[...]

Na een factory reset? waar heb je dit gelezen?
Kan deze factory reset gewoon in een van de menus vinden of moet ik hier voor iets bijzonders doen?
Op het Avs forum zijn verschillende mensen die hier melding van maken:

http://www.avsforum.com/t...thread/6090#post_22513214

Sommige spreken over een drastische verandering ..

Ik zelf heb ook een groot verschil gezien na een reset op de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Stefanhvt schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Op het Avs forum zijn verschillende mensen die hier melding van maken:

http://www.avsforum.com/t...thread/6090#post_22513214

Sommige spreken over een drastische verandering ..

Ik zelf heb ook een groot verschil gezien na een reset op de nieuwste firmware.
\

OK dat ga ik proberen. Ben nu al dik tevreden dus als dat alleen maar beter wordt...
fabrieksinstellingen kan ik gewoon vinden in het standaard menu toch of is dit vindbaar in het extra menu Ontwikkeling (dat alleen verschijnt als je als develop aanmeldt met een developers account?)

Edit;
Heb de tv gereset en opnieuw ingesteld maar zie nog geen echte veranderingen

[ Voor 5% gewijzigd door kolk11 op 23-10-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkkrw schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:13:

[afbeelding]

Ik heb de verlichting op 20 gezet, dat is in ieder geval de max bij mijn TV. (filmmodus aangezet) Ook heb ik even een zwart plaatje gemaakt met Paint.net en laten openen op m'n TV. Foto heb ik laten maken met mijn Galaxy S3 in een compleet duistere kamer.

Het valt me op dat wat ik op de foto zie eigenlijk niet echt opmerk met m'n ogen. Maar goed de vraag is kan je dit clouding noemen? Gezien ik op internet veel ernstigere foto's zie dan wat ik heb. Het lijkt me vrij logische dat de randen iets lichter is dan in het midden. Lichtbron zit immers ook in de randen.

Buiten dit verhaal heb ik m'n TV ook even geupdate naar 1028. Weet iemand wat de verschillen zijn tegenover 1026?
Ik heb precies wat jij daar hebt ook maar dan bij lichte scenes en dan bij een backlight van 12. Bij donkere scenes valt het mij nauwelijks tot niet op. Ik ga nogeens kijken.
Pagina: 1 ... 24 ... 62 Laatste