Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoJo_nl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 01:09:
[...]

vraag em gelijk of ie je scherm kalibreert en IR aanzet voor je als ie dr toch is :)
IR aanzetten? dat losse bluetooth dingetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:41

JoJo_nl

Yu !

op es7000 en 8000 modellen staat IR (infrarood voor brillen die goedkoper zijn) standaard uit maar het is wel aanwezig en kan aangezet worden in het service menu waar de monteur ongetwijfeld in gaat zitten spitten.

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow zo, dank je
hoe kom je in service menu trouwens? mute 1-8-2 ON ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

ligt aan het model wat je hebt.. samygo website ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow weet het al, info, menu, mute, ON :P
es7000

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds gisteren ook in het bezit van de ES7000. Meteen de PS3 via HDMI aangesloten, helaas krijg ik het beeld in het PS3 menu gewoon niet scherp. De bewegende achtergrond blijft erg korrelig. Ik heb al geprobeerd om sharpness omlaag te brengen, dit helpt iets maar niet genoeg naar mijn zin. Aan de kabel kan het niet liggen omdat dezelfde opstelling op een Panasonic plasma wel een ontstekend scherp beeld geeft. Iemand een idee? Ik las bij anderen dat het omlaag brengen van de sharpness voldoening gaf maar dit gaat bij mij niet op :+.

Verder een erg mooie tv en zwaar onpraktisch om in je eentje te sjouwen en in elkaar te zetten. Vanmorgen ook al maar meteen even alles op de bus gedaan voor die Galaxy Tab actie.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur geweest, nieuwe paneel, probleem nog niet opgelost,
Monteur meegenomen
Hij in het begin dat het zo hoort, niet dus he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:54
Morgen komt mijn UE40ES6300 als het goed is ook binnen. Ben erg benieuwd (was verliefd op de UE40D6100 van mijn zus, dus moet goed komen).

Snap echter nog 1 dingetje niet m.b.t. die remotes voor je telefoon. Je hebt dus de Samsung Remote, maar die werkt niet voor de S3. Er is ook Allshare Control; is dat dan een nieuwe vervanging voor de Samsung Remote, of totaal iets anders? Ik wil namelijk gewoon op Youtube een QWERTY hebben. Ook zag ik ergens dat QWERTY niet eens mogelijk is bij de Youtube app, is dat echt zo? En als dat niet via een telefoon kan, kan dat dan wel via een usb wireless toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:38
barrymossel schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:38:
Morgen komt mijn UE40ES6300 als het goed is ook binnen. Ben erg benieuwd (was verliefd op de UE40D6100 van mijn zus, dus moet goed komen).

Snap echter nog 1 dingetje niet m.b.t. die remotes voor je telefoon. Je hebt dus de Samsung Remote, maar die werkt niet voor de S3. Er is ook Allshare Control; is dat dan een nieuwe vervanging voor de Samsung Remote, of totaal iets anders? Ik wil namelijk gewoon op Youtube een QWERTY hebben. Ook zag ik ergens dat QWERTY niet eens mogelijk is bij de Youtube app, is dat echt zo? En als dat niet via een telefoon kan, kan dat dan wel via een usb wireless toetsenbord?
Wat jij wil met de S3 kan wel !
Begin deze week in dit forum besproken. Dus even terug kijken.
Werkt super, dankzij tip van JoJo nl
Heel veel plezier van je nieuwe TV oOo

Anoniem: 474128

Gisteren een 40 ES 6340 gekocht, ben er helemaal niet blij mee.
Eerst CI+ geïnstalleerd volgens het boekje, wilde maar niet werken uiteindelijk module eruit in ingestopt terwijl tv aan stond en alles werkt in één keer.
Vervolgens loop ik na een uurtje even weg en kom terug zitten er 2 dunne strepen door het beeld, een groene en een blauwe, en die gaan dus niet meer weg.
Verder werkt HDMI niet. Ps3, receiver en PC bij alles wat ik aansluit blijft tv melding geven geen signaal, hij herkent de kabel wel, maar het signaal niet (kabel is getest op andere tv).
Mag de tv omruilen van de winkel, maar die hebben hem niet meer en moesten hem bestellen. Ben wel blij dat ik hem in mijn eigen woonplaats heb gekocht.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
thisegzz schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 02:42:
Hoihoi,

Sinds vorige week heb ik hier de UE46ES8000 staan. Meteen uitzending gemist erop geïnstalleerd, maar ik miste een RTL XL app, dus ben ik zelf aan de slag gegaan.

Resultaat: een werkende app die tot een week terug alle gratis content van RTL XL streamt, inclusief volledige uitzendingen.

Het installeren gaat hetzelfde als bij de uitzending gemist app; je moet op je eigen PC een webserver opzetten. Het makkelijkst is om USBwebserver te gebruiken, dit hoef je namelijk niet te installeren.

Download de RTL XL app voor Samsung Smart TV, 2012 modellen: http://digitalplace.nl/rtlxl.zip
Download de RTL XL app voor Samsung Smart TV, 2010 en 2011 modellen: http://digitalplace.nl/rtlxl_201011.zip

Na het downloaden volg je deze instructies om de app op je Samsung TV te krijgen (uitgebreidere instructies op http://digitalplace.nl/tu...-xl-app-voor-samsung-tv):
  1. Pak alle bestanden uit naar de beginmap van je webserver
  2. Open widgetlist.xml en verander 192.168.1.33 naar het IP adres van je webserver (deze vind je bij start => cmd => ipconfig => 'IPv4-adres')
  3. Ga nu op je TV naar de smart hub en meld je aan met accountnaam 'develop' (rode knop). Het wachtwoord vult je TV vanzelf in (bij mij althans).
  4. Na aanmelden ga je naar Tools => Instellingen => Ontwikkeling => Server IP. Hier vul je hetzelfde IP adres in als bij stap 2.
  5. Druk op synchroniseren en voila, de app wordt geinstalleerd!
Gebruiksaanwijzing app: scroll dmv je afstandsbediening in de lijst naar beneden voor meer programma's. Druk op 'info' voor beschrijving. Druk tijdens het afspelen op 'info' voor de tijdsaanduiding.

Screenshots:
[afbeelding]

[afbeelding]

Feedback en tips zijn natuurlijk welkom.
toon volledige bericht
Tijdje niet meer in dit topic gekeken, kreeg nu toch wel behoefte aan de RTL XL app en UG app.
Nu de RTL XL app geïnstalleerd, werkt top. Je bent een held :*)
Nu even UG fixen en ik ben blij O-)

Edit: Helaasch, als ik UG-zipje in het bestandje van USBWebbrowser uitpak en de 2 widgetlisten van RTL XL & Uitzending gemist onder elkaar zet in het .XML bestand dan vindt hij geen verbinding meer op mijn tv om de apps er op te zetten.
Als ik het bestand van UG ook uitpak, komt er een widget.info in mijn map te staan van de Root map. Dus misschien dat hier de fout zit?

[ Voor 7% gewijzigd door RickvN op 22-09-2012 17:23 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Verwijderd

De vraag was al eerder gesteld, maar nog niet beantwoord; kan iemand vertellen hoe je je zenderlijst op een usb-stick krijgt om aan te passen? Alle instructies die ik kan vinden zijn voor de 2011 modellen. Heb me echt rot gezocht :-(

Een alternatief wat genoemd werd, om als land 'ander' in te vullen zodat je op de tv zelf de volgorde kan veranderen werkt ook, maar dan worden net niet alle zenders gevonden voor ziggo; o.a. de film1 kanalen. Zal voor sommige mensen dus wel goed alternatief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
RickvN schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:53:
[...]

Tijdje niet meer in dit topic gekeken, kreeg nu toch wel behoefte aan de RTL XL app en UG app.
Nu de RTL XL app geïnstalleerd, werkt top. Je bent een held :*)
Nu even UG fixen en ik ben blij O-)

Edit: Helaasch, als ik UG-zipje in het bestandje van USBWebbrowser uitpak en de 2 widgetlisten van RTL XL & Uitzending gemist onder elkaar zet in het .XML bestand dan vindt hij geen verbinding meer op mijn tv om de apps er op te zetten.
Als ik het bestand van UG ook uitpak, komt er een widget.info in mijn map te staan van de Root map. Dus misschien dat hier de fout zit?
Mij is het gelukt om beide te installeren met deze xml file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rsp stat="ok">
    <list>
        <widget id="RTLXL">
            <title>RTL XL</title>
            <compression size="61508" type="zip"/>
            <description>Thisegzz</description>
            <download>http://192.168.1.104/Widget/rtlxl_1.000_Europe_20120808.zip</download>
        </widget>

<widget id="UitzendingGemist2012">
                        <title>UitzendingGemist</title>
                        <compression size="134885" type="zip"/>
                        <description>Melse The Company BV</description>
                        <download>http://192.168.1.104/Widget/UitzendingGemist2012_1.2.2_Europe_20120511.zip</download>
                        </widget>
    </list>
</rsp>

ps: denk aan je goede ip adres als je dit overneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
pianoman schreef op zondag 23 september 2012 @ 02:57:
[...]

Mij is het gelukt om beide te installeren met deze xml file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rsp stat="ok">
    <list>
        <widget id="RTLXL">
            <title>RTL XL</title>
            <compression size="61508" type="zip"/>
            <description>Thisegzz</description>
            <download>http://192.168.1.104/Widget/rtlxl_1.000_Europe_20120808.zip</download>
        </widget>

<widget id="UitzendingGemist2012">
                        <title>UitzendingGemist</title>
                        <compression size="134885" type="zip"/>
                        <description>Melse The Company BV</description>
                        <download>http://192.168.1.104/Widget/UitzendingGemist2012_1.2.2_Europe_20120511.zip</download>
                        </widget>
    </list>
</rsp>

ps: denk aan je goede ip adres als je dit overneemt
toon volledige bericht
Als ik dit stuk kopieer plak met mijn ip adres zouden ze het beiden al moeten doen?
Voor RTL XL heb ik een gewone map "widget", bij UG heb ik een "widget.info" map en wilt hij naar bronnen op het internet zoeken, dit kan de fout niet zijn?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 20:23
RickvN schreef op zondag 23 september 2012 @ 07:55:
[...]

Als ik dit stuk kopieer plak met mijn ip adres zouden ze het beiden al moeten doen?
Voor RTL XL heb ik een gewone map "widget", bij UG heb ik een "widget.info" map en wilt hij naar bronnen op het internet zoeken, dit kan de fout niet zijn?
De poort in je web server programma veranderd naar 80? (ipv 8080)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Dacuuu schreef op zondag 23 september 2012 @ 09:02:
[...]

De poort in je web server programma veranderd naar 80? (ipv 8080)?
Ja poort op 80 gezet, RTL XL app staat er ook wel op. Nu is UG toch maar ned1, 2, 3 dus geen groot gemis, maar ook altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
ik heb alleen de 2 genoemde zipjes in de map Widget staan. en inderdaad de poort op 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
pianoman schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:45:
ik heb alleen de 2 genoemde zipjes in de map Widget staan. en inderdaad de poort op 80
Je hoeft ze dus eigenlijk niet uit te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:05

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Nee, je moet ze niet uitpakken. Zo hoort het eruit te zien:
> Widget
-----> RTLXL_1.000_Europe...zip
-----> UitzendingGemist2012_..._Europe_....zip
> widgetlist.xml

In widgetlist.xml staat de code die pianoman geeft, met het IP adres aangepast naar je eigen PC. Zorg ook dat de bestandsnaam overeen komt met wat in de map Widget staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antec1956
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 12:18
Mediamarkt heeft volgend weekeinde een actie met het bekende kopen zonder BTW. Ik heb mijn ES7000 46 inch gekocht voor 1999-319 (btw) - 250 (cashback actie) = 1430. Lijkt mij een mooi prijsje voor een high-end TV.
Voordeel is ook dat wanneer hij eventueel een manco heeft hij niet helemaal terug moet naar
Polen bijvoorbeeld. Trouwens de cashback is niet geldig voor buitenlandse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 19:52
iemand ervaring met de firmware/apps van sammygo ?

Ik heb het hele forum doorgespit, maar kan er niet wijs uit wat ik nodig heb en wat ik moet doen om een custom firmware te installeren. (als deze er al is voor de es series)

kan je xbmc hiermee ook draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 20:45
antec1956 schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:36:
Mediamarkt heeft volgend weekeinde een actie met het bekende kopen zonder BTW. Ik heb mijn ES7000 46 inch gekocht voor 1999-319 (btw) - 250 (cashback actie) = 1430. Lijkt mij een mooi prijsje voor een high-end TV.
Voordeel is ook dat wanneer hij eventueel een manco heeft hij niet helemaal terug moet naar
Polen bijvoorbeeld. Trouwens de cashback is niet geldig voor buitenlandse modellen.
Ik denk niet dat de btw actie ook van toepassing is op de 7, 8, en 9-series van Samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antec1956
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 12:18
TranceDJ schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:22:
[...]

Ik denk niet dat de btw actie ook van toepassing is op de 7, 8, en 9-series van Samsung ;)
Bij de MM is het gewoon de actie " geen BTW" dus dit geldt ook voor de samsung 7,8,en 9 TV' s :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

antec1956 schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:10:
[...]

Bij de MM is het gewoon de actie " geen BTW" dus dit geldt ook voor de samsung 7,8,en 9 TV' s :*)
Vorige actie (afgelopen zomer) was een aantal TV-lijnen uitgezonderd, waaronder inderdaad een aantal Samsung-series. Dit stond gewoon met een * in de folders.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
thisegzz schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:02:
Nee, je moet ze niet uitpakken. Zo hoort het eruit te zien:
> Widget
-----> RTLXL_1.000_Europe...zip
-----> UitzendingGemist2012_..._Europe_....zip
> widgetlist.xml

In widgetlist.xml staat de code die pianoman geeft, met het IP adres aangepast naar je eigen PC. Zorg ook dat de bestandsnaam overeen komt met wat in de map Widget staat.
Thnx! Kijk woensdag weer even, voor die tijd geen mogelijkheid tot. Dus zal het laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Laatst online: 15-07 20:45
Welke Samsung TV zal ik kopen?

UE40D8000 2011 model voor circa 1100 euro
of
UE40ES6800 2012 model voor circa 850 euro

Iemand tips of suggesties? Het verschil tussen de 2011 en 2012 modellen is miniem volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-07 13:35
TranceDJ schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:27:
Welke Samsung TV zal ik kopen?

UE40D8000 2011 model voor circa 1100 euro
of
UE40ES6800 2012 model voor circa 850 euro

Iemand tips of suggesties? Het verschil tussen de 2011 en 2012 modellen is miniem volgens mij.
Altijd voor de duurste gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:48

Wvr

waarom dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Volgens mij betaal je aan de bovenkant van het segment Snel al heel veel geld voor de "beeldverbeteraars" (400Hz, 600 Hz, 800Hz)

Bij mij is dat zo'n beetje het eerste wat ik heb zitten uitschakelen. Local dimming is ook iets wat pas in de hogere segmenten wordt toegepast, al meen ik me te herinneren dat dat begint bij de 6800.

Als ik jou was zou ik ze allebei eens bekijken. Als je de 6800 mooi vindt, kun je je afvragen of die 300 euro extra nog zoveel toevoegt.

Ik ben zelf een redelijk kritische kijker en ben na aanschaf misschien wel een week op zoek geweest naar de beste instellingen per bron. Dus wat dat betreft ben ik best wel serieus naar de kwaliteit aan het kijken.

Ik heb de es6530 en zou op dit moment echt niet weten wat er aan deze tv nog verbeterd zou moeten worden. 2 dingen misschien:
- local dimming. Bij hele donkere scenes heb je er wel eens last van dat zwart niet zwart is en dat er detail verloren gaat. Maar dan heb je het over scenes waarbij het hele beeld bijna zwart is.
- horizontale kijkhoek is matig. vanaf en graad of 45 komt er een witte/grijze waas over het scherm. Maar goed, meestal ga ik gewoon op de goede plek zitten als ik echt iets ga kijken. Ik weet niet of de 7 en 8 series een ander paneel gebruiken.

Ik meen dat de 7 en 8 series ook wat dunner zijn dan de 6 serie. Voor mij persoonlijk maken die paar mm echt niks uit. mijn tv hangt aan de muur tussen twee kasten in. Mijn vorige tv was een philips an een centimeter of 15 dik, en die vond ik eigenlijk net zo mooi hangen. Maar dat is natuurlijk ook iets heel persoonlijks, eigenlijk net als alle andere argumenten.

Ook lees ik op internet dat veel mensen de panelen uit de 2011 modellen mooier vinden dan de 2012 modellen. Maar er zijn ook zat mensen die het juist andersom ervaren.

kortweg is het antwoord op de vraag "welke van de 2 is beter" eigenlijk niet te geven. Het is maar net wat voor jou het belangrijkst is.

edit: volgens de specs zou de 6800 geen dvb-c hd hebben en de 8000 wel. Maar mijn 6530 ontvangt gewoon dvb-c HD kanalen, dus ik vermoed dat de 6800 daar ook geen probleem mee zal hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door pianoman op 24-09-2012 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07 19:31
Even een kleine vraag.

Gisteravond werd mijn TV scherm, toen ik het licht aanzette in de woonkamer, opeens wat feller, zonder de TV te hebben ingeschakeld. Is dit iets wat veroorzaakt wordt door de ECO of standby modus? En is dit te verhelpen? Bij mij staat de eco modus en de standby (schermbeveiliging na 2 lang uur hetzelfde beeld) aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Toml83 schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:23:
Even een kleine vraag.

Gisteravond werd mijn TV scherm, toen ik het licht aanzette in de woonkamer, opeens wat feller, zonder de TV te hebben ingeschakeld. Is dit iets wat veroorzaakt wordt door de ECO of standby modus? En is dit te verhelpen? Bij mij staat de eco modus en de standby (schermbeveiliging na 2 lang uur hetzelfde beeld) aan..
dat heb ik ook weleens... blijkbaar checkt hij dan voor software updates 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
ArcticWolf schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:35:
[...]

dat heb ik ook weleens... blijkbaar checkt hij dan voor software updates 8)7
Kan ik de TV dan gewoon uitzetten? Dat heb ik namelijk wel gedaan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmmm, heb de TV binnen, werkt allemaal prima en ziet er goed uit. Maar ik krijg Wifi Direct niet werkend met mijn Samsung Galaxy S3. Wellicht doe ik wat mis, maar ik doe het volgende:
- In de galerij op mijn telefoon kies ik een foto of filmpje.
- Daar klik ik op het wifi direct knopje (blauw wifi tekentje met twee pijltjes).
- Daar zie ik mijn televisie, die ik aanvink.
- Dan druk ik op gereed.

Alleen ik zie dan niks op mijn televisie gebeuren. En uiteindelijk krijg ik de melding op de telefoon: "Kan geen bestanden verzenden."

De TV heb ik wel verbonden met de telefoon (te zien in bij de all share verbindingen). Beide apparaten zijn aangesloten via wifi op een KPN experiabox.

-edit- Overigens heb ik het gevoel dat sinds ik de Samsung TV heb aangesloten ik wat wifi problemen heb (telefoon kan soms geen goede verbinding maken met internet etc.), kan het daar aan liggen -

Iemand enig idee?

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 24-09-2012 15:32 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Toml83 schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:50:
[...]

Kan ik de TV dan gewoon uitzetten? Dat heb ik namelijk wel gedaan... :?
Die software updates tijdens standby staat standaard aan. Dat kun je uitzetten als je in het menu naar update gaat. onze oppas schrok zich een ongeluk toen dat gebeurde toen ze alleen thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:45:
De vraag was al eerder gesteld, maar nog niet beantwoord; kan iemand vertellen hoe je je zenderlijst op een usb-stick krijgt om aan te passen? Alle instructies die ik kan vinden zijn voor de 2011 modellen. Heb me echt rot gezocht :-(

Een alternatief wat genoemd werd, om als land 'ander' in te vullen zodat je op de tv zelf de volgorde kan veranderen werkt ook, maar dan worden net niet alle zenders gevonden voor ziggo; o.a. de film1 kanalen. Zal voor sommige mensen dus wel goed alternatief kunnen zijn.
Heb contact opgenomen met samsung over het overzetten van de zenderlijst naar een USB-stick. Reactie: "dit wordt niet aangeboden in afspraak met providers... Misschien in de toekomst wel". Dit betekent dat het dus niet mogelijk is om je zendervolgorde naar eigen voorkeur in te stellen :(

Is het iemand misschien gelukt om wel alle zenders te krijgen als de tv niet op 'Nederland' ingesteld staat?
Met een buitenlands model bijv. Dan kun je gewoon de volgorde op de tv aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 20-07 11:02
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:18:
[...]

Heb contact opgenomen met samsung over het overzetten van de zenderlijst naar een USB-stick. Reactie: "dit wordt niet aangeboden in afspraak met providers... Misschien in de toekomst wel". Dit betekent dat het dus niet mogelijk is om je zendervolgorde naar eigen voorkeur in te stellen :(

Is het iemand misschien gelukt om wel alle zenders te krijgen als de tv niet op 'Nederland' ingesteld staat?
Met een buitenlands model bijv. Dan kun je gewoon de volgorde op de tv aanpassen.
Ik kan gewoon een favorietenlijst aanmaken en de indeling zo aanpassen en als standaard gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stel je die in als standaard? Het was me wel gelukt om zenders toe te voegen aan de favorietenlijst, maar kun je de volgorde daarvan dan ook aanpassen?
Heb het ook nog gevraagd aan de man van samsung, maar die wist er helemaal niets van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Vraag:

Ik heb een ES6800. Film materiaal stream ik vanuit een Synology NAS. Audio gaat via het Audio Return Channel (ARC) naar m'n Onkyo receiver. Al mijn films zijn HD, sommige Dolby Digital, sommige DTS. Nu moet ik regelmatig de audio goed zetten via het menu: Geluid - Extra instellingen - SPDIF-uitvoer. Ik zou het liefst zien dat automatisch de kwalitatief beste optie wordt geselecteerd, dus Dolby of DTS (welke beschikbaar is). Nu selecteert hij automatisch PCM (Stereo) wanneer de vorige film DTS was en nu Dolby of andersom.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475230

Ik heb een ue46es8000S. Ik heb deze pas 3 weken, maar ik zie nu op mijn scherm een dunne licht blauwe streep. Wie heeft dit ook gehad en hoe kan ik hier vanaf komen?
Bij de zelfdiagnose zie ik het ook in het beeld, aan de rechterkant een hele dunne licht blauwe streep.
Verder is het beeld op de voorgrond wel helder, maar is alles op de achtergrond vrij vaag en wordt het scherper als er focus op staat. Is dit normaal? ik heb een ziggo abonnement, en gebruik een Ci+ module van Smit. Alvast dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:10:
Hoe stel je die in als standaard? Het was me wel gelukt om zenders toe te voegen aan de favorietenlijst, maar kun je de volgorde daarvan dan ook aanpassen?
Heb het ook nog gevraagd aan de man van samsung, maar die wist er helemaal niets van..
De volgorde kan je ook aanpassen! Moet je in smarthub naar 'Kanaal' gaan. Daar kan je aan favorietenlijst 1/ 2 etc. kanalen toevoegen. Je kan ze ook verplaatsen(dus de volgorde aanpassen). Als je dan tv kijkt middels favorieten en je zet de tv uit en weer aan, start hij gewoon met de zender uit je favorieten lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Anoniem: 475230 schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:52:
Ik heb een ue46es8000S. Ik heb deze pas 3 weken, maar ik zie nu op mijn scherm een dunne licht blauwe streep. Wie heeft dit ook gehad en hoe kan ik hier vanaf komen?
Bij de zelfdiagnose zie ik het ook in het beeld, aan de rechterkant een hele dunne licht blauwe streep.
Verder is het beeld op de voorgrond wel helder, maar is alles op de achtergrond vrij vaag en wordt het scherper als er focus op staat. Is dit normaal? ik heb een ziggo abonnement, en gebruik een Ci+ module van Smit. Alvast dank...
is het helemaal tegen een rand aan?
dan zou ik eens een andere zoom-mode proberen, fit to screen, zoom, 16:9 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
frG schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:35:
Ik had het probleem dat mijn nieuw gekochte Samsung UE46EH5450WXZG (buitenlands model) niet goed werkte in combinatie met Ziggo CI+, de landen waar uit gekozen kon worden tijdens de setup waren beperkt tot:
Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

Na veel gezoek (en gebeld met samsung, die niks kon doen voor mij) uiteindelijk toch een oplossing gevonden, deze wil ik graag met jullie delen omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben met dit probleem.

De volgende stappen moeten uitgevoerd worden om dit voor elkaar te krijgen., let op: de TV moet geschikt zijn en moet beschikken over een netwerk aansluiting (draadloos zou ook moeten werken).

1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)
2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.
3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.
4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):
Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).
5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:
Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.

Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.

Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.

Suc6!
toon volledige bericht
Nogmaals bedankt hiervoor. Denk dat dit voor veel mensen fijn is om te weten, dus een klein bumpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankoopactie op de ES7000 en ES8000 serie is nu ook de mogelijkheid om te kiezen voor 250 cash ipv Galaxy tab 7.0. Geldig t/m 30 sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58

frG

barrymossel schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:02:
[...]

Nogmaals bedankt hiervoor. Denk dat dit voor veel mensen fijn is om te weten, dus een klein bumpje...
Ben blij dat mensen hier wat aan hebben :)

• barrymossel
frG schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:14:
[...]

Ben blij dat mensen hier wat aan hebben :)
--------------------------------------------------------------------------------
Hmmm, nu wel iets vreemds nadat ik die local_set instelling heb veranderd: Smart Hub kan geen verbinding meer maken met internet. En dat terwijl de netwerk status wel aangeeft internetverbinding te hebben. Enig idee of dat hier mee te maken kan hebben? Hij probeerde nog wel te updaten, alleen deed ie daar twee keer over. En nu zijn ook mijn reeds geïnstalleerde apps weg.

Overigens krijg ik meerdere foutmeldingen, maar voornamelijk error_update_003.

Ander ding dat ik nog heb gedaan gisteren is het kanaal van mijn wifi op 6 gezet, omdat die er het 'leegst' uitzag.
--------------------------------------------------------------------------------

Heel vreemd, bovenstaande heb ik 'opgelost' door de DNS server op de TV naar de Google DNS te zetten. Toevallig ergens gevonden, maar geen idee wat er mis is, aangezien op mijn computer de normale DNS van mijn ISP (KPN) wel werkt...

Verder merk ik dat mijn Samsung Galaxy S3 problemen met wifi heeft als de TV aanstaat. Iemand een idee hoe dat komt?

[ Voor 24% gewijzigd door barrymossel op 26-09-2012 12:34 . Reden: Toevoeging en oplossing ]

Verwijderd

Wat een k*t tv zeg, monteur zegt dat het hoort om strepen te zien, het zijn pixels zegt hij, wtf

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Slechte monteur dus :)

Anoniem: 394509

Een vraagje:

Ik heb nu de UE-46ES8000 besteld maar welke CI+ Cam Module kan ik het beste kopen?Die van Neotion of Quantis of die van Smit?
Mij zeggen die namen namelijk helemaal niks.

Verwijderd

Samsung gebeld, ze nemen direct contact op met selectro, bedrijf die reparatie doet voor samsung

• Nuevocasa
Anoniem: 394509 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:48:
Een vraagje:

Ik heb nu de UE-46ES8000 besteld maar welke CI+ Cam Module kan ik het beste kopen?Die van Neotion of Quantis of die van Smit?
Mij zeggen die namen namelijk helemaal niks.
Ik zou zeggen Google even ;)

Even een quoteje van een site:
'Heeft u dus een Samsung televisie? Dan kunt u beter kiezen voor een SMiT CI+ module.'

http://www.ci-plus.nl/ind...=page&group_id=11&lang=NL

Ok bedankt voor de info

Verwijderd

Meer mensen die voor mij even met de browser van de tv naar mijn.ing.nl willen kijken naar strepen op de oranje balk?

Hoe meer mensen het bevestigen hoe beter, monteur zei dat alle tv dat hebben en zei dat ik pixels zie ipv strepen, grrrrrrrrr

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:29:
Meer mensen die voor mij even met de browser van de tv naar mijn.ing.nl willen kijken naar strepen op de oranje balk?

Hoe meer mensen het bevestigen hoe beter, monteur zei dat alle tv dat hebben en zei dat ik pixels zie ipv strepen, grrrrrrrrr
Heb net even ingelogt maar er is geen enkele streep te bekennen en heb haarscherp beeld, dus die monteur kletst uit z'n nek

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:41
Goedendag

Wie heeft ervaring met het updaten van de firmware van de ES8000 via USB.
Ik weet nl niet of deze firmware kwaad kan op de nederlandse versie van de ES8000
Er is nl een nieuwe firmware uitgekomen, die een aantal verbeteringen bevat met name m.b.t het z.g.n. autodimming.
releasenotes:
Here's the listed improvements for this release (kind of interesting in that they have odd numbers for releases. Back in my software days, a "major" release was a whole number (5, 45, 100, 1001, etc.) and a "minor or point" release was 5.1, 45.2, 100.3 - you get the idea!

I haven't noticed any major difference in PQ but I just downloaded yesterday.

Upgrade File (Firmware) (ver.1035.2)

This firmware is for TV Model(s): UN**ES7500 and UN**ES8000.
The version is 1035.2
This firmware update will improve the following:

- Support Angry Birds app.

- Improves performance of Smart Hub

- Adds print function in photo applications such as the Photo function of AllShare Play or Picasa.

- Supports Samsung Audio Dock and Wireless Keyboard VG-KBD1500

- Resolves compatibility issue with DLNA devices and network router/switch.

- Improves picture quality.

- Enhances Voice Recognition feature.

- Change the TV Power On command from ''Hi TV'' to ''Hi TV Power On'' or ''Smart TV'' to ''Smart TV Power On

het betreft de volgende link:

http://www.samsung.com/us...rs/product/UN55ES8000FXZA

Is dit alleen de engelse versie en kan deze geinstalleerd worden, of beter even wachten?

charleyr

Verwijderd

yingyang schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:05:
[...]

Heb net even ingelogt maar er is geen enkele streep te bekennen en heb haarscherp beeld, dus die monteur kletst uit z'n nek
Ok dankje,
Heb weer gemeld bij samsung, backoffce mensen nemen zelf contact met selectro op, maar tot nu toe nog geen belletje of mailtje terug, schiet niet op, aankoopdatum is 5 september, nu al 27 sept en nog niet goed

Edit

En ze zeggen dat alle panelen hetzelfde zijn, ook met strepen,
Ze hebben diverse modellen bekeken 7000 en 8000 serie, ook met strepen zegt hij,
Ik Heb zelf bij mediamarkt en harense smit gekeken, geen streep te zien,

Plus hij zei dat een tv anders is dan een monitor, pixels zijn groter op een tv, ok fijn,
Toen zei ik, ik heb hier nog een 6700 serie tv, die heeft geen strepen, hij zei jah het is een andere model.
Ik zei, ow dus panelen worden slechter ipv van verbeterd, toen zei hij niks
Wordt er iet goed van

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 17:01 ]

• Piet400
  • Laatst online: 21-07 19:52
XBMC op de ES series ? is dat mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik 1080p films vanaf een externe hdd speel krijg ik wazig beeld langs de randen van personen.
Wanneer iemand vrij vlot beweegt op het scherm zie je wazig trillingen langs het lichaam.

Ik heb een ue55es8000 hoe kan ik dit voorkomen?

In 3D stotterd het ook lichtelijk

Ps. Ik heb de tv nog niet kunnen update omdat ik nog geen internet heb

Zijn er instellingen om de wazigheid dit te verminderen?

En wat vinden jullie de beste geluidsinstellingen? Het geluid lijkt nu te pieken. Bij een explosie gaat het geluid wel 2 x zo hard lijkt het wel

Calibraties beeld instellingen heb ik gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:35

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:04:
Aankoopactie op de ES7000 en ES8000 serie is nu ook de mogelijkheid om te kiezen voor 250 cash ipv Galaxy tab 7.0. Geldig t/m 30 sept.
22sep tot 30sep
ik heb de mijne de 20e gekocht, kan ik alsnog voor de E250 cashback gaan? (door andere datum un te vullen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaHandy schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:17:
[...]

22sep tot 30sep
ik heb de mijne de 20e gekocht, kan ik alsnog voor de E250 cashback gaan? (door andere datum un te vullen)?
Ik denk dat je nét een paar dagen te vroeg m hebt gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:11:
Wanneer ik 1080p films vanaf een externe hdd speel krijg ik wazig beeld langs de randen van personen.
Wanneer iemand vrij vlot beweegt op het scherm zie je wazig trillingen langs het lichaam.

En wat vinden jullie de beste geluidsinstellingen? Het geluid lijkt nu te pieken. Bij een explosie gaat het geluid wel 2 x zo hard lijkt het wel

Calibraties beeld instellingen heb ik gevonden
Die lijnen om de personen etc heen kan je aanpassen door trillings, en wazigheids instellingen te veranderen. Breng je de waardes omlaag heb je minder last van rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:23:
[...]

Ik denk dat je nét een paar dagen te vroeg m hebt gekocht....
je hebt ook een copie van de kassabon nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dacuuu schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:40:

Calibraties beeld instellingen heb ik gevonden[...]

Die lijnen om de personen etc heen kan je aanpassen door trillings, en wazigheids instellingen te veranderen. Breng je de waardes omlaag heb je minder last van rare dingen.
toon volledige bericht
sharpness op 0 en motion plus uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Piet400 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:14:
XBMC op de ES series ? is dat mogelijk ?
nee hooguit via een externe pc

[ Voor 7% gewijzigd door JoJo_nl op 28-09-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

charleychui schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:29:
Goedendag

Wie heeft ervaring met het updaten van de firmware van de ES8000 via USB.
Ik weet nl niet of deze firmware kwaad kan op de nederlandse versie van de ES8000
Er is nl een nieuwe firmware uitgekomen, die een aantal verbeteringen bevat met name m.b.t het z.g.n. autodimming.
releasenotes:
Here's the listed improvements for this release (kind of interesting in that they have odd numbers for releases. Back in my software days, a "major" release was a whole number (5, 45, 100, 1001, etc.) and a "minor or point" release was 5.1, 45.2, 100.3 - you get the idea!

I haven't noticed any major difference in PQ but I just downloaded yesterday.

Upgrade File (Firmware) (ver.1035.2)

This firmware is for TV Model(s): UN**ES7500 and UN**ES8000.
The version is 1035.2
This firmware update will improve the following:

- Support Angry Birds app.

- Improves performance of Smart Hub

- Adds print function in photo applications such as the Photo function of AllShare Play or Picasa.

- Supports Samsung Audio Dock and Wireless Keyboard VG-KBD1500

- Resolves compatibility issue with DLNA devices and network router/switch.

- Improves picture quality.

- Enhances Voice Recognition feature.

- Change the TV Power On command from ''Hi TV'' to ''Hi TV Power On'' or ''Smart TV'' to ''Smart TV Power On

het betreft de volgende link:

http://www.samsung.com/us...rs/product/UN55ES8000FXZA

Is dit alleen de engelse versie en kan deze geinstalleerd worden, of beter even wachten?
toon volledige bericht
beter even wachten.. dit is de amerikaanse versie en gaat hier op je europeese niet werken, bovendien zijn al die verbeteringen al toegepast in 1018.1 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07 21:20
mensen die ervaring hebben met de UE40ES6100W? heb nu nog een LCD er staan maar wil hem vervangen door een 3D TV. Nu zag ik deze en hij heeft een decent price. Alleen vroeg ik me af of de TV goed is, wil hem voornamelijk gebruiken voor gamen en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Waar kan je trouwens de changelogs bekijken voor Europese versies?

Ik heb een UE40ES7000 en zou graag weten wat er allemaal veranderd is in 1018.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen dus niks meer aan, koop nooit meer een samsung

Uit navraag bij het door Samsung erkende reparatiecentrum Selectro is gebleken, dat uw toestel grondig is onderzocht en getest. Er is hierbij geen afwijking van de specificaties aangetroffen.
Er is technisch gezien niets mis met het toestel. Het toestel hoeft dus niet gerepareerd te worden. Er is daarom ook geen grond voor een eventuele omruiling of creditering van het toestel.

Indien het toestel desondanks niet aan uw verwachtingen voldoet, verwijzen wij u voor een eventuele oplossing naar de dealer, waar u de koopovereenkomst heeft gesloten.

Stelletje eikels
Heb de neiging om bij harense smid een nieuwe te kopen, Omwisselen en defecte terug brengen met serie nummer van de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:17:
[...]

Ok dankje,
Heb weer gemeld bij samsung, backoffce mensen nemen zelf contact met selectro op, maar tot nu toe nog geen belletje of mailtje terug, schiet niet op, aankoopdatum is 5 september, nu al 27 sept en nog niet goed

Edit

En ze zeggen dat alle panelen hetzelfde zijn, ook met strepen,
Ze hebben diverse modellen bekeken 7000 en 8000 serie, ook met strepen zegt hij,
Ik Heb zelf bij mediamarkt en harense smit gekeken, geen streep te zien,

Plus hij zei dat een tv anders is dan een monitor, pixels zijn groter op een tv, ok fijn,
Toen zei ik, ik heb hier nog een 6700 serie tv, die heeft geen strepen, hij zei jah het is een andere model.
Ik zei, ow dus panelen worden slechter ipv van verbeterd, toen zei hij niks
Wordt er iet goed van
toon volledige bericht
Totaal geen strepen hier op me TV, geen enkel probleem, gewoon in het begin dat beeld soms iets vertraagde zowel bij TV kijken als Blu Ray kijken, met al die updates die er nu opstaan is dit probleem voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al naar zoveel winkels geweest om te bekijken, geen strepen te zien,
Toch zeggen ze dat het zo hoord, kan er nu geen reet aan doen

• A3f20
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Anoniem: 475230 schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:52:
Heb je deze lijn bij alle bronnen of alleen Ziggo?
Ik heb deze blauwe lijn (1pixel breed) ook gehad.
In het begin was deze regelmatig aanwezig en later alleen de eerste 10-15 minuten.
Afgelopen donderdag heeft Selectro het panel vervangen.
Volgens de monteur een kortsluiting in het panel.
Na een 3 kwartier schroeven was het panel vervangen.
En de blauwe lijn verdwenen.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zo, net een 46es8000 gekocht. Met de BTW korting bij BCC en cashback via Samsung uiteindelijk net geen 1600 euro betaald.

• V-rg
  • Laatst online: 17:24
Raxious schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:16:
mensen die ervaring hebben met de UE40ES6100W? heb nu nog een LCD er staan maar wil hem vervangen door een 3D TV. Nu zag ik deze en hij heeft een decent price. Alleen vroeg ik me af of de TV goed is, wil hem voornamelijk gebruiken voor gamen en films.
Ik heb sinds gister de UE40ES6140, identiek aan de 6100 maar dan zilveren poot ipv. zwart.

Ik heb net Avatar gekeken via 3D en moet zeggen dat het prima eruit ziet, ik heb ook even met de Wii gespeeld en dat ziet er ook prima uit. In ieder geval zover SD eruit ziet op een HD scherm.

Hoeveel euro zie je hem staan dan? Ik heb de mijne voor €599,- gekocht (koopje :D ) terwijl die bij de Mediamarkt voor €750,- staat. Scheer en Foppen bij mij verkocht alleen in die winkel de ES6140 voor de prijs van de D series, als ik op hun webwinkel kijk is hij €800,-.

Maar het is een prima TV hoor, ik gebruik de SMiT Module (Versie 3) erbij en werkt prima.

@johnlam, kan je is een foto maken van wat je bedoelt? Ben namelijk erg benieuwd wat het probleem is.

[ Voor 5% gewijzigd door V-rg op 29-09-2012 19:32 ]

Verwijderd

Helaas lukt dat niet om een foto te laten zien, heb geprobeerd, maar dan zie je echt de pixels
Ze hebben al paneel verwisseld, maar ze willen printplaat niet verwisselen, ze zeggen dat het niets te maken heeft

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2012 21:18 ]

real-doc schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:57:
Zo, net een 46es8000 gekocht. Met de BTW korting bij BCC en cashback via Samsung uiteindelijk net geen 1600 euro betaald.
Heb ik hem toch iets goedkoper gekregen,met de cashback voor €1450,maar €1600 is natuurlijk ook een mooie prijs.

• Raxious
vandaag een ue40es6530 gehaald bij de Media Markt. Alleen nu vraag ik mij af, ik heb hier een aantal 3D Films op mijn PC, hoe kan ik die afspelen op mijn TV? Ik dacht aan het aansluiten van een externe HDD, maar gezien het feit dat die FAT32 moet zijn, passen de films er niet op.

nvm, problem fixed. Zit nu alleen met de subs te kloten :s

[ Voor 9% gewijzigd door Raxious op 30-09-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Laatst online: 15-01-2023
Hi,

Als ik een externe harde schijf gebruik op mijn UE46ES7000 en films wil bekijken in IFO/VOB/SUB bestand ziet de TV alleen de VOB bestanden. Het openen van een VOB bestand zorgt er echter voor dat ik halverwege ergens in de film inval.

Ik begrijp van Google dat de .IFO bestanden het menu vormen? Hoe kan ik nu het menu openen als de TV de .IFO bestanden niet vindt?

Zie ik iets over het hoofd?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mirage010 schreef op zondag 30 september 2012 @ 09:56:
Hi,

Als ik een externe harde schijf gebruik op mijn UE46ES7000 en films wil bekijken in IFO/VOB/SUB bestand ziet de TV alleen de VOB bestanden. Het openen van een VOB bestand zorgt er echter voor dat ik halverwege ergens in de film inval.

Ik begrijp van Google dat de .IFO bestanden het menu vormen? Hoe kan ik nu het menu openen als de TV de .IFO bestanden niet vindt?

Zie ik iets over het hoofd?

tnx
Dvd formaten werken simpelweg niet. Je kan dus alleen losse bestanden afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Ok jammer. De ingebouwde 'mediaspeler' leek mij vrij slim. Speelde zelfs (video-) formaten af die mijn Popcorn Hour A110 niet herkende. Hoopte dat het dvd formaat ook op één of andere manier ondersteund werd (wat bijvoorbeeld door de Popcorn Hour dan weer wél ondersteund wordt)...

Zouden images (.iso / img) dan ook niet ondersteund worden?

Jammer. De TV is verder echt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Blu Ray speler kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Lol... Voorlopig kan ik na die TV niets meer kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Laatst online: 30-08-2022
Gister de UE32ES6100 gekocht. Voor zover ik kan nagaan in de specs, zit in deze tv Wifi ingebouwd.
Zojuist de TV geinstalleerd en bij het zoeken naar draadloze netwerken kan de tv niet 1 netwerk vinden.
Ik heb zelfs de handleiding geraadpleegd, maar geen nadere info.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe ? Moet ik ergens de wifi card activeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
Zou moeten werken, zit inderdaad wifi ingebouwd.
Heb hier een ES6800.
Vind mijn wifi wel en nog van buren.
Heb me kunnen aanmelden met WPA/PSK
Afstand niet te groot naar router?
Je hoeft niets te activeren of zo.
Via menu opties kun je het instellen.
Wifi wel op andere apparaten te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466607

Deze week nieuwe smart TV gekocht. Sinds gisteren heb ik een UE55ES7000S geinstalleerd. 't Zag er allemaal veel belovend uit. Echter opeens in de avond werd het beeld opeens over het hele scherm 1 kleur, na een paar seconde een andere kleur en zo ontstond er een diavoorstelling van alle kleuren in de TV. Op de achtergrond hoor ik nog wel het programma dat staat geselecteerd, maar de egale kleuren maken het onmogelijk om iets te veranderen. Sindsdien is dit nu zo. Het lijkt wel of het een test-mode is. Zegt iemand dit wat? Of wordt het na 2 dagen al tijd om de TV om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Als de RTL XL app het niet meer doet: even de nieuwe versie downloaden op http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv.
Nu ook met GTST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heeft iemand (goede) ervaring met een draaibare Vogel's wandsteun THIN 225 of THIN 245 voor de 40es8000? Met name of de bekabeling goed kan worden weggewerkt en niet in de weg zit bij het inklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Laatst online: 30-08-2022
Radioamateur schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:08:
Zou moeten werken, zit inderdaad wifi ingebouwd.
.....
Wifi wel op andere apparaten te vinden?
Meer dan genoeg netwerken te vinden op PC / phone.
Aan het aanmelden kom ik niet toe omdat er niet 1 netwerk gevonden wordt. Zo maar even een firmware update erop en dan nog eens proberen. Anders wordt het retour TV benh ik bang

Update;
zojuist nieuwe firmware erop proberen te zetten, helaas.. USB werkt ook niet (geen van de 3 aansluitingen), getest met USB HD en 2 sticks. Jammer..

en oh, heerlijk als je een mail wil sturen, maar bij het contact form voor Email je TV type niet te selecteren is omdat in het dropdown menu 'Televisie -> 3D' ontbreekt. Hoop dat dit geen voorbode is van een erg lang traject

[ Voor 30% gewijzigd door van Binsbergen op 30-09-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Raxious schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:45:
vandaag een ue40es6530 gehaald bij de Media Markt. Alleen nu vraag ik mij af, ik heb hier een aantal 3D Films op mijn PC, hoe kan ik die afspelen op mijn TV? Ik dacht aan het aansluiten van een externe HDD, maar gezien het feit dat die FAT32 moet zijn, passen de films er niet op.

nvm, problem fixed. Zit nu alleen met de subs te kloten :s
Mijn 40ES6140 speelt prima HD films af op een NTFS geformatteerde HDD. Lijkt me sterk dat de jouwne dat niet kan gezien de software identiek is van onze tv's.

Mensen jullie kunnen inderdaad geen DVD bestanden afspelen, wat wel werkt is de DVD in een .MKV bestand omzetten. Hierbij werkt de menu, taal, ondertitel enz perfect :). Zat converters te vinden via Google :p Dus dat kan als nog een Bluray speler besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Gister een melding op de bluray voor een nieuwe update 1.053.
http://www.samsung.com/nl...del/BD-E6100/XN-downloads

Iemand hier al ervaring mee en wellicht een overzicht van de aanpassingen?
Mocht hier een ander forum voor zijn, zou ik dat graag willen weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
linkkrw schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 03:46:
[...]

Mijn 40ES6140 speelt prima HD films af op een NTFS geformatteerde HDD. Lijkt me sterk dat de jouwne dat niet kan gezien de software identiek is van onze tv's.

Mensen jullie kunnen inderdaad geen DVD bestanden afspelen, wat wel werkt is de DVD in een .MKV bestand omzetten. Hierbij werkt de menu, taal, ondertitel enz perfect :). Zat converters te vinden via Google :p Dus dat kan als nog een Bluray speler besparen.
Welke converter gebruik jij naar MKV met behoud van menu? Ik heb zelf handbrake, maar daar kan ik alleen de film/series eruit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
linkkrw schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 03:46:
[...]

bij werkte het toch echt niet. Doe het nu maar via een DLNA verbinding, maar .MKV files speelt hij niet af. Heb het nu moeten converten een.AVI en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
@linkkrw

Tnx. Ga ik zeker proberen.. (converter om DVD files naar .mkv over te zetten).

Om de ervanringen met de TV wat op te leuken heb ik wat apps op mijn Samsung Galaxy S2 gedownload. Smart TV wifi Remotre, Samsung TV Media, iMedia Share. Allemaal wel aardig, maar geen echte toppers. Hierbij wordt leuk gebruik gemaakt van het feit dat je kan streamen van de telefoon naar je TV. Wat ik echter voornamelijk zie zijn bv uitzending streamen van CBS, MSN etc. Discovery is dan nog leuk, maar al met al niet veel soeps.

Bij het gebrek aan Uitzending gemist en RTL XL (muv via developer app) is het niet mogelijk om deze apps, die het wel op je mobiel doen, te streamen naar je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Toml83 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:56:
[...]

Welke converter gebruik jij naar MKV met behoud van menu? Ik heb zelf handbrake, maar daar kan ik alleen de film/series eruit halen..
Ik download tegenwoordig alleen maar HD films die al aangeboden wordt als .MKV. Maar je zou kunnen kijken als deze goed werkt, zit wel in een BETA maar is daardoor gratis. Qua features ziet het er uitstekend en simpel uit.
http://makemkv.com/
bij werkte het toch echt niet. Doe het nu maar via een DLNA verbinding, maar .MKV files speelt hij niet af. Heb het nu moeten converten een.AVI en dan werkt het wel.
Heb je de .mkv bestand op een externe HDD staan? (ik sluit hem btw aan op de 1A poort) Lijkt me erg vreemd dat bij jou niet kan en bij mij wel.. Heb van weekend Avatar gekeken met SBS 3D op een .mkv bestand, dus heel raar dat het niet lukt bij jou. Bij mij pakt hij ook de .srt bestand gezien 3D films met Nederlandse ondertiteling niet zo populair zijn..
Bij het gebrek aan Uitzending gemist en RTL XL (muv via developer app) is het niet mogelijk om deze apps, die het wel op je mobiel doen, te streamen naar je TV?
Met de Samsung All Share Cast Dongle? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 11:41
Mirage010 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:59:
@linkkrw

Tnx. Ga ik zeker proberen.. (converter om DVD files naar .mkv over te zetten).

Om de ervanringen met de TV wat op te leuken heb ik wat apps op mijn Samsung Galaxy S2 gedownload. Smart TV wifi Remotre, Samsung TV Media, iMedia Share. Allemaal wel aardig, maar geen echte toppers. Hierbij wordt leuk gebruik gemaakt van het feit dat je kan streamen van de telefoon naar je TV. Wat ik echter voornamelijk zie zijn bv uitzending streamen van CBS, MSN etc. Discovery is dan nog leuk, maar al met al niet veel soeps.

Waarom niet gewoon via webbrowser van TV? Wel ff bij instellingen voor Flash kiezen ipv Silverlight en hoppa...uitzending gemist kijken.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Dat gaat met de app toch wel een stuk makkelijker, op de installatie na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Golf2vr6 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Waarom niet gewoon via webbrowser van TV? Wel ff bij instellingen voor Flash kiezen ipv Silverlight en hoppa...uitzending gemist kijken.
ik probeerde naar de url te gaan, maar kreeg inderdaad 'geen Silverlight supported'. Ik zie nu dat je ook kan kiezen voor Flash... Nooit geweten. Ga ik vanavond proberen.

Heeft RTL XL dat ook? Ik zie op hun site dat alleen Philips TV's RTL XL ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb sinds 23 september heb probleem dat de RTLgemist app niet meer update, ik krijg dus niks nieuws te zien en de oude afleveringen werken ook niet meer. Meer mensen dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Ja, er is een nieuwe versie beschikbaar, met nu ook o.a. GTST. Wel even opnieuw downloaden en installeren.

Download:
RTL XL app voor 2010 en 2011 modellen: http://digitalplace.nl/rtlxl_201011.zip
RTL XL app voor 2012 modellen: http://digitalplace.nl/rtlxl.zip
Instructies:
http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426593

Ik heb een vraag waar ik niet een, twee, drie een antwoord op kan googlen. Wat is de wijdte en diepte van de kruisvoet? Ik wil de Samsung op een AV-meubeltje zetten maar weet niet of het toereikend breed is. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Anoniem: 426593 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:07:
Ik heb een vraag waar ik niet een, twee, drie een antwoord op kan googlen. Wat is de wijdte en diepte van de kruisvoet? Ik wil de Samsung op een AV-meubeltje zetten maar weet niet of het toereikend breed is. Dank.
Dit hangt af van de maat TV die je koopt! Dus ik weet niet welke maat je in gedachte hebt, anders kan ik hem altijd even opmeten als maat TV met die van mij overeenkomt!

Pagina: 1 ... 22 ... 62 Laatste