Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

pdidi schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:01:
Uit nieuwsgierigheid: werkt de officiële Uitzending Gemist website http://www.publiekeomroep.nl/ug op alle Samsung 2012 modellen (dus ook als HbbTV niet wordt ondersteund)?
Volgens mij niet, de player werkt met Silverlight en dit is vooralsnog alleen voor Windows beschikbaar.

Je kunt natuurlijk wel de uitzending gemist app gebruiken die Jacco heeft gemaakt: http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/
En voor RTL XL mijn app: thisegzz in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
thisegzz schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:17:
[...]

Volgens mij niet, de player werkt met Silverlight en dit is vooralsnog alleen voor Windows beschikbaar.
Ik meende juist begrepen te hebben dat deze website speciaal voor TV's is gemaakt zonder de noodzaak van Silverlight en Flash. zie ook http://help.publiekeomroe...tzending-gemist-op-net-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Nou nou nou wat is die ES8000 langzaam zeg... Het begint gewoon te irriteren... Na het aanzetten kun je beter eerst even een bakje koffie gaan pakken uit de keuken, dán pas smart hub aanklikken. Dan komt smart hub wel relatief snel in beeld sinds de laatste updates, maar alles voelt nog steeds log en traag aan. Als je op Allshare klikt, ben je 3 seconde verder voordat het écht klaar is. Weet niet wat voor dualcore erin zit, maar ik heb het idee dat ie niet boven de 500mhz uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Boyd schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:29:
Nou nou nou wat is die ES8000 langzaam zeg... Het begint gewoon te irriteren... Na het aanzetten kun je beter eerst even een bakje koffie gaan pakken uit de keuken, dán pas smart hub aanklikken. Dan komt smart hub wel relatief snel in beeld sinds de laatste updates, maar alles voelt nog steeds log en traag aan. Als je op Allshare klikt, ben je 3 seconde verder voordat het écht klaar is. Weet niet wat voor dualcore erin zit, maar ik heb het idee dat ie niet boven de 500mhz uitkomt...
Heb je de laatste firmware update ?
Wanneer ik mijn TV aanzet... en ik krijg een source te zien, wanneer ik dan 10 seconde later op smarthub klik komt deze onmiddelijk. Nadat deze is geladen heb ik een delay van 1 a 2 seconde voordat ik kan bladeren.. maar dit is eenmalig. Het opstarten van de browser duurt 1 tel.

Een advies is om een volledige hard reset te doen, wellicht dat dat je helpt. Zoek dit draadje even uit hoe je een hard reset doet.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07
Wat ik gemerkt heb is dat het er op lijkt dat de smarthub langzaam wordt als er een nieuwere firmware uit is. Klinkt wat vaag, maar ik heb dat al vrij vaak gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:40:
[...]

3d optimalisation uitzetten > als deze aanstaat is het echt slecht.
swap L/R een keer proberen, kan best veel verschil geven.
2d naar 3d slaat nergens op eigenlijk }:O

@johnlam
andere hdmi poort al een keer geprobeerd? of ander hdmi device?
misschien is je hdmi poort van de pc wel brak.
Andere poort geprobeerd op de pc, versterker en tv plus andere hdmi kabel
Strepen bijven zichtbaar, maar niet bij alle kleuren, ps3 en dune hd zie ik weer geen strepen

en voor de mensen die de promotie tab2 hebben ingevuld, hoelang duurt het voordat jullie de tab binnen krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

pdidi schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:04:
[...]

Ik meende juist begrepen te hebben dat deze website speciaal voor TV's is gemaakt zonder de noodzaak van Silverlight en Flash. zie ook http://help.publiekeomroe...tzending-gemist-op-net-tv
Dat zou ik ook denken, maar als ik een aflevering bekijk vanuit die site en er met m'n rechtermuisknop op druk, staat er gewoon 'Silverlight' in beeld. Misschien dat de website kijkt vanaf welk apparaat je de website bezoekt, en aan de hand hiervan Silverlight in- of uitschakelt?

Binnenkort maar eens proberen op de ES8000, want nu ben ik ook wel benieuwd of het gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
thisegzz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:16:
[...]

Dat zou ik ook denken, maar als ik een aflevering bekijk vanuit die site en er met m'n rechtermuisknop op druk, staat er gewoon 'Silverlight' in beeld. Misschien dat de website kijkt vanaf welk apparaat je de website bezoekt, en aan de hand hiervan Silverlight in- of uitschakelt?

Binnenkort maar eens proberen op de ES8000, want nu ben ik ook wel benieuwd of het gaat werken :)
Dat zag ik inderdaad ook, maar als je de Silverlight en Flash add-on in IE disabled, werkt het nog steeds. Overigens zag ik laatst op een ES8000 ook de normale site www.uitzendinggemist.nl via de browser werken. Ik neem aan dat dat via de Adobe flash player gaat (standaard aanwezig bij ES7000/8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:13
Weet iemand waar de log bestanden van een firmware update kunt vinden?
Mijn samsung TV 46es6100 onlangs geupdate naar versie 1.026, maar weet niet wat er nu is aangepast (verbeterd)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ik zou ook wel eens willen weten wat er voor veranderingen zijn gebeurd!

Een changelog zou niet misstaan!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb nu de RTL XL app uit dit topic en de uitzending gemist app geïnstalleerd (deze)

Nou mis ik nog de SBS, bestaat die?

Kent iemand nog andere leuke apps die niet in de store staan?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:11
pianoman schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:16:
Ik heb nu de RTL XL app uit dit topic en de uitzending gemist app geïnstalleerd (deze)

Misschien kan thisegzz deze ook maken :) Ik zou zeggen een leuke uitdaging voor hem ;)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

pianoman schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:16:

Lijkt me handiger om al die zenders in 1 app te bouwen, ipv losse apjes niet echt wenselijk.

• Nuevocasa
n00bs schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:28:
[...]

Lijkt me handiger om al die zenders in 1 app te bouwen, ipv losse apjes niet echt wenselijk.
Omdat het 3 verschillende platformen zijn lijkt me dan de handigste optie, 1 App met een beginscherm waarin je 1 van de 3 platformen kan selecteren... Het zou mooi zijn als iemand zoiets kan fixen :)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik heb de RTL xl App geïnstalleerd samen met uitzending gemist.

RTL gemist -> Klikkerdeklik

Uitzending gemist -> Klikkerdeklikker

pak de uitleg van thisegzz (maker van de RTL app(THNX!!) erbij, maar daar heb ik zelf wel iets op op te merken. Standaard staat de poort van USBwebserver op 8080, verander dit naar 80. En zorg dat je Teamviewer, VNC apps op de pc uitstaan. Anders kan je conflicten krijgen.

Verder moet je widgetlist.xml er zo uit zien (edit wel even het ip)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rsp stat="ok">
    <list>
        <widget id="RTLXL">
            <title>RTL XL</title>
            <compression size="61508" type="zip"/>
            <description>Thisegzz</description>
            <download>http://INTERNIPVANJEUSBSERVER/Widget/rtlxl_1.000_Europe_20120808.zip</download>
        </widget>
        <widget id="UitzendingGemist2012">
            <title>UitzendingGemist</title>
            <compression size="134885" type="zip"/>
            <description>Melse The Company BV</description>
            <download>http://INTERNIPVANJEUSBSERVER/Widget/UitzendingGemist2012_1.2.2_Europe_20120511.zip</download>
        </widget>
    </list>
</rsp>

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
Hmmmm... ik heb net voor mijn moeder een UE55ES6100 besteld bij Centralpoint.nl maar nu zie ik dat hij code UE55ES6100WXZG heeft. Is dat een probleem voor als ze digitale televisie wil? Nu heeft ze nog analoog maar als ze gaat verhuizen wil ze digitaal gaan nemen...

Verwijderd

Ik heb niks op google kunnen vinden maar is er een app for Twitch.tv? Weet dat ik de browser kan afspelen maar dat erg traag en de boel blijft hangen op het moment er een reclame layer over de stream wordt afgespeeld.

Verwijderd

Sjongejong, brief gehad dat bestekeus.nl in best niet mee doet met de tab actie, maar volgens lijst met deelnemende winkels staat hij er wel tussen,
Contact met samsung, via helpdesk.acties.nu ticket aangemeld, nog geen reactie terug

Ook meteen een reparatie ingediend, dunne witte strepen bij de kleur blauw, rood, geel, oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik ben van plan om een nieuwe 55" tv te gaan kopen en ik twijfel tussen de ES6800 of de ES7000.
Het enige wat de 7000 heeft tov de 6800 is de camera en smart interaction kit. Dit ga ik verder niet gebruiken, dus dan zou je denken: koop de 6800.

Nu vind ik de 7000 serie er alleen wat fraaier uit zien, de bezel om het scherm is dunner dan die van de 6800 waar een soort van extra rand omheen zit.

Zijn er nu nog andere verschillen in bijvoorbeeld het panel tussen de 6800 en de 7000. Of is het echt alleen de lijst en de interaction kit?
Want het prijsverschil is 500 euro.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Qosmic schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:13:
Ik ben van plan om een nieuwe 55" tv te gaan kopen en ik twijfel tussen de ES6800 of de ES7000.
Het enige wat de 7000 heeft tov de 6800 is de camera en smart interaction kit. Dit ga ik verder niet gebruiken, dus dan zou je denken: koop de 6800.

Nu vind ik de 7000 serie er alleen wat fraaier uit zien, de bezel om het scherm is dunner dan die van de 6800 waar een soort van extra rand omheen zit.

Zijn er nu nog andere verschillen in bijvoorbeeld het panel tussen de 6800 en de 7000. Of is het echt alleen de lijst en de interaction kit?
Want het prijsverschil is 500 euro.
7000 heeft sowieso een dual core cpu, de 6800 dacht ik niet. Ook heeft de 7000 meer intern geheugen, dus hij zou sneller moeten zijn.

De vraag is alleen of je die snelheid nodig hebt? internetten op zo een TV is sowieso 3x kut :D
En ik zou de BTW vrije dagen afwachten of een nieuwe Samsung actie, de prijzen zijn nu echt het meest ongunstig (geen promos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
de 6800 heeft ook een dual core.
alleen is smarttv slow as ****

[ Voor 33% gewijzigd door ArcticWolf op 14-09-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
6800 is ook dual core en internetten doe ik via mijn htpc op mn tv

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 12:31

frG

Ik heb mijn computer aangesloten op mijn TV (55ES7000) => HDMI.

Ik merk dat er enorme input lag is, is dit te verhelpen?

Met de gamemode is dit redelijk gecorrigeerd, maar is de kwaliteit erg slecht, en ziet alles er enorm klein uit... 1920x1080.. dat zou er op een 55 inch tv toch redelijk groot uit moeten zien?

[ Voor 3% gewijzigd door frG op 14-09-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi frg,
ik zie dat je hebt aangesloten op de pc, ik ook maar ik zie bij bepaalde kleuren strepen,
Zou je voor mij even kunnen kijken bij bijvoorbeeld mijn.ing.nl oranje balk of je daar ook strepen ziet,
En zooplus.nl , msn.nl
Let vooral op blauwe,oranje, gele en rode kleuren,alvast bedankt
En bij dhl.nl

Edit!
Probeer eens op gamemode voor lag,
ow ik zie dat je al geprobeerd hebt, Bij mij heb ik geen last van lag als in gamemode, het ziet er uit als een normale pc monitor, behalve de strepen dan,
Ook heb ik op screen fit gedaan, anders past desktop er niet op, jij ook?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 21:13
n00bs schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:33:
[...]

7000 heeft sowieso een dual core cpu, de 6800 dacht ik niet. Ook heeft de 7000 meer intern geheugen, dus hij zou sneller moeten zijn.

De vraag is alleen of je die snelheid nodig hebt? internetten op zo een TV is sowieso 3x kut :D
En ik zou de BTW vrije dagen afwachten of een nieuwe Samsung actie, de prijzen zijn nu echt het meest ongunstig (geen promos)
welke btw dagen en wanneer zijn die dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 22:44
Hierbij even een tip voor jullie, wat betreft bedienen van de TV
Sinds een week hebben we hier een mooie led tv staan van samsung. Als afstandsbediening, wilde ik samsung remote gebruiken op mijn Galaxy S3, maar die wordt niet ondersteund.
Het is toch gelukt om dit voor elkaar te krijgen.
Hiervoor heb ik de app SamyGo Remote gedownload. Door in settings, het ip adres van de TV in te voeren, werkt dit nu helemaal super. :Y :Y :Y

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand een plaatje van de frame van een ES6800 uploaden? Op internet is het verschil namelijk niet zo heel duidleijk tussen de modellen.

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb soms iets bizars... soms springt opeens de backlight van de tv aan :S terwijl de tv wel gewoon in standby blijft (ES6800) heeft iemand dit ook? Gaat vanzelf uit... of ik moet hem even aan of uit zetten.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

ArcticWolf schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:29:
ik heb soms iets bizars... soms springt opeens de backlight van de tv aan :S terwijl de tv wel gewoon in standby blijft (ES6800) heeft iemand dit ook? Gaat vanzelf uit... of ik moet hem even aan of uit zetten.
Bizar, maar ik had dit gisteravond ineens op mijn 6100. Daarvoor nog nooit gezien of van gehoord.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:29:
Wat bedoel je met de "backlight"?
Dat de tv spontaan aan gaat??

Ik heb zelf de 40es7000 en deze gaat, omdat dat in het menu ingesteld staat, zichzelf in standby automatisch updaten. Je hoort de tv dan klikken. Als er een usb stick in zit met licht, dan gaat tijdens het updaten het licht van de usb-stick aan. Misschien bedoel je dit?

• ArcticWolf
  • Niet online
nee de tv blijft gewoon op standby staan... de lampjes van de backlight gaan gewoon op random aan, blijven even branden en gaan dan weer uit :?
zit geen usb drive/stick in....

[ Voor 28% gewijzigd door ArcticWolf op 15-09-2012 10:58 ]

Verwijderd

Zijn er mensen die een pc aan de tv (es7000) hebben aangesloten?
En heb je ook last van strepen bij bepaalde kleuren zoals blauw,rood,geel, oranje?
Bijvoorbeeld op de website mijn.ing.nl, zooplus.nl, dhl.nl

Verwijderd

Aloysxda schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:37:
Hierbij even een tip voor jullie, wat betreft bedienen van de TV (.....) wilde ik samsung remote gebruiken op mijn Galaxy S3, maar die wordt niet ondersteund.
Slordig van Samsung (?) Op de S2 werkt dat helemaal prima, zou toch back compatible moeten zijn.

Verwijderd

Lukt maar niet om RTLxl te installeren,

Heb een 8000

Iemand uit de buurt van Roermond die mij kan
helpe

Alvast bedankt

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:29

Wvr

heb je al zelf gezocht?

[ Voor 97% gewijzigd door Wvr op 15-09-2012 23:57 ]

• Wvr

Wvr

.

[ Voor 100% gewijzigd door Wvr op 16-09-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:49:
Lukt maar niet om RTLxl te installeren,

Heb een 8000

Iemand uit de buurt van Roermond die mij kan
helpe

Alvast bedankt
Ik had gisteren gereageerd in het 2011 topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben helaas geen whizzkid

Daarom hoopte ik eigenlijk iemand inde buurt tevinden
die mij kan helpe

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 05-10 22:49
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:29:
Ben helaas geen whizzkid

Daarom hoopte ik eigenlijk iemand inde buurt tevinden
die mij kan helpe
Dat kan je denk ik beter hier vragen:
http://tweakers.net/aanbod/latest/vraag
of hier kijken:
http://tweakers.net/aanbod/cat/826/computerhulp.html

[ Voor 8% gewijzigd door pacificocean op 16-09-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 14:16
Ik heb sinds kort een ES6300 en wil de zendervolgorde wijzigen maar alle manieren waarop ik de zenderlijst zou kunnen exporteren werken bij mij niet. Het menu heeft geen export mogelijkheid, en ook een mogelijkheid met <volume down> gevolgd door 10 sec ok levert niet het gewenste resultaat.

Is het iemand al gelukt om de zenderlijst te exporteren op een ES6300? Zo ja, hoe dan????

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
nadat ik een nieuwe modem heb ontvangen van mijn nieuwe provider werkt via de iPad de Samsung Remote App niet meer.

mijn tv is bedraad aangesloten op dit modem en de iPad maakt verbinding met het wifi netwerk dat op dit modem/ap actief is.

Oftewel beide devices zitten in hetzelfde network. wat kan ervoor zorgen dat ik geen verbinding meer kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Piet400 schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:00:
nadat ik een nieuwe modem heb ontvangen van mijn nieuwe provider werkt via de iPad de Samsung Remote App niet meer.

mijn tv is bedraad aangesloten op dit modem en de iPad maakt verbinding met het wifi netwerk dat op dit modem/ap actief is.

Oftewel beide devices zitten in hetzelfde network. wat kan ervoor zorgen dat ik geen verbinding meer kan maken ?
Piet, kan het zijn dat je tv een ander ip adres heeft opgezocht ? Wellicht kan de app daarom jouw tv niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 22:12
Je moet bij je tv instellingen je iPad verwijderen en opnieuw verbinding laten maken , oftewel toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

Aloysxda schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:37:
Hierbij even een tip voor jullie, wat betreft bedienen van de TV
Sinds een week hebben we hier een mooie led tv staan van samsung. Als afstandsbediening, wilde ik samsung remote gebruiken op mijn Galaxy S3, maar die wordt niet ondersteund.
Het is toch gelukt om dit voor elkaar te krijgen.
Hiervoor heb ik de app SamyGo Remote gedownload. Door in settings, het ip adres van de TV in te voeren, werkt dit nu helemaal super. :Y :Y :Y

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. _/-\o_
Android: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1808191
versie 3.20 werkt ook met beeld op Samsung S3 en andere samsungs, zonder beeld incl remote voor de rest.. veel handiger
android: in de playstore kun je een app vinden dat heet : allshare control handige remote voor tv,wasmachine en airco van samsung
Mac: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1260783
PC: http://wiki.samygo.tv/index.php5/Desktop_applications_list

edit: nog een paar progjes

[ Voor 71% gewijzigd door JoJo_nl op 21-09-2012 00:55 ]

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
voor degenen die op zoek zijn naar een channel editor: als je je regio instelt op other ipv nederland kun je gewoon kanaalnummers wijzigen. Ik weet niet zeker of dat voor alle providers werkt, maar ik heb een regionale provider (tv assendorp in zwolle) en heb vandaag de kanalen op die manier geordend.

Ik vond ned1HD op 12 en ned2HD op 27 toch niet ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

pianoman schreef op maandag 17 september 2012 @ 03:06:
voor degenen die op zoek zijn naar een channel editor: als je je regio instelt op other ipv nederland kun je gewoon kanaalnummers wijzigen. Ik weet niet zeker of dat voor alle providers werkt, maar ik heb een regionale provider (tv assendorp in zwolle) en heb vandaag de kanalen op die manier geordend.

Ik vond ned1HD op 12 en ned2HD op 27 toch niet ideaal...
handig :)
probleem is alleen dat ie ze met een zenderupdate weer terug op ze plek zet
in het menu de gids veranderen naar rovi helpt ook, die heeft een favourietenlijst die je zelf kan samenstellen. al ziet het er minder blits uit werkt t stuk beter dan die van samsung

[ Voor 21% gewijzigd door JoJo_nl op 17-09-2012 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

1018.1 firmware voor ue7000 en 8000 serie
camera is scherper geworden
PiP met hdmi/TV hangt niet meer op smartcard errors
geen hangende smarthub/skype op 5ghz wifi
Dolby Digital geluid blijft nu aanstaan ipv dat t teruggezet word naar PCM 2.0
ziggo doet t beter en de quantis module heeft een software update gehad (juiste manier installeren : eerst digitale zenders vinden en opslaan .. nl1 checken of t beeld geeft.. tv uit.. smartcard+module er in.. tv aan.. wachten.. nog meer wachten.. ding op nl1 zette en kijke of t beeld geeft.. smartcard activeren via telefoon of website van ziggo of upc.. op nl2 zetten en wachten tot t beeld geeft)

mocht je de firmware van de tv updaten via usb, wacht dan tot het ding uit ze eigen herstart is en start smarthub. af en toe wil ie de smarthub ook updaten. zet na de update de tv uit en de camera firmware word bijgewerkt. onderbreek dit proces niet en doe geen andere dingen intussen met de tv en haal vooral de usb stick er niet uit voordat het hele proces is doorlopen. alle instellingen worden behouden.

timeshift/opnemen gaat goed met een transcend usb3 16gb stick
tijdens tv kijken:
-start opnemen : druk rode opname knop op afstandbediening
-stop opnemen: druk op stop op de afstandbediening
-timeshift start: druk op pauze/play op de afstandbediening
-timeshift stop: druk op stop op de afstandbediening

in het service menu optie SVC reset doet de services resetten (smarthub)
er staat ook een optie voor IR on/off , deze kan je aan zetten en dan slikt de tv ook goedkopere infrarood brillen.
netwerk :
snelheid bedraad: 100mbit
snelheid 54mbit(300N draft) wifi: 280mbit met burst
snelheid 5ghz wifi: 340mbit (powermanagement enabled ... max speed 580mbit gemeten met asus n56u router)

[ Voor 47% gewijzigd door JoJo_nl op 17-09-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de 1018.1 firmware op m'n ue46es8000 gezet en nu doet de moviemax app het niet meer. Alles al gereset maar werkt nog niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Bedankt voor je tip JoJo nl. Deze app geeft een keyboard als je de browser oproept. Dat was een gemis bij de andere app.
Alleen jammer dat ik geen tv beeld krijg op mijn S3. Dat zal wel te maken hebben met mijn model tv 6560. Verder werkt de app prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die mij kan helpen ?

Snap zowiezo niet dat Samsung deze apps niet
zelf opde markt brengt,,
RTL XL is toch een most have app voor ons

Alvast bedankt

Ps niemand uit Roermond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz1980
  • Laatst online: 24-07 18:30
Iemand interesse in een TAB2 7.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Aloysxda schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:56:
Bedankt voor je tip JoJo nl. Deze app geeft een keyboard als je de browser oproept. Dat was een gemis bij de andere app.
Alleen jammer dat ik geen tv beeld krijg op mijn S3. Dat zal wel te maken hebben met mijn model tv 6560. Verder werkt de app prima.
dat is spijtig..
waarschijnlijk dat t alleen werkt op 7000 en 8000 serie 2011 en 2012 modellen wat ik zo begrijp.
voor de gein op me broertjes tab7.7 geprobeerd.. geeft tv beeld
er zijn 4 verschillende versies van de smartview app , 1 maal android v2.x en een android v4.x , tab en non-tab
telefoons en tabs die werken met beeld en geluid gestreamt vanaf de tv mbv deze app:
samsung tab (+wifi) v1 2.0 , 7.7 , 8.9, 10.1, tab v2(+wifi): 7.0,10.1, note 1+2+10.1, sII , sIII

[ Voor 34% gewijzigd door JoJo_nl op 17-09-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 07:36:
Heb ook de 1018.1 firmware op m'n ue46es8000 gezet en nu doet de moviemax app het niet meer. Alles al gereset maar werkt nog niet. Iemand een idee?
op de app zelf gaan staan en dan tools knop op afstandbediening drukken en dan update kiezen.. wil af en toe wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Weet iemand hoe je de resolutie van je tv kan wijzigen in bijvoorbeeld 1080/60p of 1080/50p?
En is dit ook mogelijk binnen allshare op de TV?

Daarnaast speel ik nu via mijn bluray de allshare.
Weet iemand wat daar de beste resolutie is voor het afspelen van films en series via allshare?
1080/24p is out off sync, 1080/50p weet ik niet echt, 1080/60p staat ie nu op..

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Toml83 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:46:
Weet iemand hoe je de resolutie van je tv kan wijzigen in bijvoorbeeld 1080/60p of 1080/50p?

Weet iemand wat daar de beste resolutie is voor het afspelen van films en series via allshare?

alvast bedankt..
1080/60p is t hoogst wat je kan hebben, het is het beste het ding daarop te laten staan. andere resoluties past ie automatisch aan , ligt er aan wat voor bronmateriaal je er in stopt. het is wel handig de tv op screen fit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Sinds een paar weken hebben we een 6560. Anderhalve week heb ik bij canaldigitaal, een HD pakket aangevraagt. Tot nu toe 4x met hen gebeld, maar nog steeds geen beeld.
De man die ik net aan de lijn had, zou wat activeren, waarbij ik binnen een half uur HD beeld zou moeten hebben. De HD zenders inladen gaat goed, maar nog steeds een zwart scherm met service in niet beschikbaar. De gratis ZDF HD zender doet het wel.
De man van canaldigitaal heeft aan gegeven dat ik waarschijnlijk wel HD krijg. als ik de TV reset naar fabrieksinstellingen. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ben ik na de reset, de geinstalleerde apps kwijt ?

Edit:
Na anderhalve week wachten op HD was ik het wel zat, en heb de tv naar fabrieksinstellingen gezet. HD zender doen het nu Pffffffffff. :)
Bedenk het maar, om dit op deze manier te kunnen realiseren.
O ja, alle apps staan er nog op gelukkig. Nu 24 uur per dag naar dit wonderbaarlijk mooie beeld kijken >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Aloysxda op 17-09-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
Toml83 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:46:

alvast bedankt..
JoJo_nl schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:36:
[...]

1080/60p is t hoogst wat je kan hebben, het is het beste het ding daarop te laten staan. andere resoluties past ie automatisch aan , ligt er aan wat voor bronmateriaal je er in stopt. het is wel handig de tv op screen fit te zetten
Dat is dus niet waar. Ik dacht dit voorheen ook, maar de allshare player draait altijd op 60 HZ. Spelers welke middels hdmi verbonden zijn kunnen de tv wel het commando geven om de refreshrate aan te passen. Mijn xbmc media speler schakelt de tv in op 24 hz wanneer ik 24p materiaal afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
patv schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:37:
Je moet bij je tv instellingen je iPad verwijderen en opnieuw verbinding laten maken , oftewel toestaan.
Thnx, dit was de oplossing.

M'n tv heeft een vast IP adres, dus ik had dit er niet achter gezocht.
Maar gelukkig toch de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Stefanhvt schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:10:
[...]

[...]

Dat is dus niet waar. Ik dacht dit voorheen ook, maar de allshare player draait altijd op 60 HZ. Spelers welke middels hdmi verbonden zijn kunnen de tv wel het commando geven om de refreshrate aan te passen. Mijn xbmc media speler schakelt de tv in op 24 hz wanneer ik 24p materiaal afspeel.
mm ik heb er niet zo op gelet maar doet 24hz niet alleen via bluray en dat speel ik nooit af eigenlijk, mkv werkt prima voor mij. het geluid via de allshare over digital out is maar 2 kanaals dus opschieten doet t zowiezo niet. beter gebruik je die xbmc speler dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
JoJo_nl schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:16:
[...]

mm ik heb er niet zo op gelet maar doet 24hz niet alleen via bluray en dat speel ik nooit af eigenlijk, mkv werkt prima voor mij. het geluid via de allshare over digital out is maar 2 kanaals dus opschieten doet t zowiezo niet. beter gebruik je die xbmc speler dan.
95 % van alles mkv's zijn 23.976 fps dus 24 HZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets vreemds, tv geeft zomaar een melding na 60 sec gaat tv automatich uit
Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
JoJo_nl schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:16:
[...]

Bij mij speelt ie met allshare ook 24p films supervloeiend af, dus of de 3:2 pulldown doet uitstekend zijn werk, of hij draait hem gewoon op 24p.

DD of DTS kun je selecteren als je tijdens het afspelen van een bestand in het menu bij audio kijkt, dat staat standaard op pcm (stereo dus) maar kan je wijzigen naar DD/DTS. Dat was bij maar eenmalig nodig, bij de volgende bestanden onthoudt hij de instelling. Hij speelt nu alles standaard af met surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
pianoman schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 02:40:
[...]

Bij mij speelt ie met allshare ook 24p films supervloeiend af, dus of de 3:2 pulldown doet uitstekend zijn werk, of hij draait hem gewoon op 24p.

DD of DTS kun je selecteren als je tijdens het afspelen van een bestand in het menu bij audio kijkt, dat staat standaard op pcm (stereo dus) maar kan je wijzigen naar DD/DTS. Dat was bij maar eenmalig nodig, bij de volgende bestanden onthoudt hij de instelling. Hij speelt nu alles standaard af met surround.
Bedankt voor jullie info..

Als ik de 24p modus aanzet op de bluray loopt geluid niet gelijk met beeld. Of zou ik dan ook de 'game mode' op mijn TV moeten inschakelen?
De allshare via de TV gebruik ik niet zo vaak meer, omdat ik daar teveel geluidshinder ondervind. Veelal bij MKV bestanden komt er om de 5 min of 10 min een geluidstoring (0,5 sec). Hier heb ik bij bluray geen last van..

Hoe hebben jullie de (afspeel) instellingen staan op basis van DLNA (TV)?
Staat expertpatroon, xvYCC en filmmodus bij jullie aan? Filmmodus kan ik bij mij niet selecteren...
oja, de TV is ARC verbonden met de versterker HDMI out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Toml83 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:52:
[...]

Bedankt voor jullie info..

Als ik de 24p modus aanzet op de bluray loopt geluid niet gelijk met beeld. Of zou ik dan ook de 'game mode' op mijn TV moeten inschakelen?
De allshare via de TV gebruik ik niet zo vaak meer, omdat ik daar teveel geluidshinder ondervind. Veelal bij MKV bestanden komt er om de 5 min of 10 min een geluidstoring (0,5 sec). Hier heb ik bij bluray geen last van..

Hoe hebben jullie de (afspeel) instellingen staan op basis van DLNA (TV)?
Staat expertpatroon, xvYCC en filmmodus bij jullie aan? Filmmodus kan ik bij mij niet selecteren...
oja, de TV is ARC verbonden met de versterker HDMI out.
Bij mij liep het beeld en geluid ook niet synchroon. Je kan de vertraging op de tv aanpassen. Volgens mij gewoon bij de geluidsinstellingen. Ik weet uit mijn hoofd alleen niet precies waar.

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
Heb onlangs een UE32SE6800 aangeschaft.
Wil DVD speler aansluiten via scart.
Het bijgeleverde adaterkabeltje past voor geen meter in TV.
Je moet zoeken waar hij in zou moeten.
Je moet veel druk gebruiken en schiet er zo weer uit.

Ook ervaring mee gehad?

• ArcticWolf
  • Niet online
Stefanhvt schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:10:
[...]

[...]

Allshare draait bij mij gewoon op de frequentie die nodig is... dus ook gewoon op 24hz.

• Toml83
ArcticWolf schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:37:
[...]

Allshare draait bij mij gewoon op de frequentie die nodig is... dus ook gewoon op 24hz.
Hoe kun je zien dat ie 24hz draait? Op mijn TV zie ik dat niet bij het afspelen van een bestand.. Bluray geeft wel resolutie aan bij begin.. Is het trouwens handiger om mijn bluray met de TV te verbinden of gewoon direct naar versterker? Misschien dat het wellicht de vertraging op 24p oplost.. Al loopt het met 60p wel gewoon synchroon.. Gister een mkv van 1,5 gb en een mp4 van 400 mb getest..

Weet iemand misschien waar dat aan ligt? 60p van bluray naar TV wel goed, 24p niet..

• ArcticWolf
  • Niet online
op info drukken :>

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

pianoman schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 02:40:
[...]

ow cool hebben ze dat ook gefixt intussen :*)
weenie maar ergens doet die allshare player t best wel degelijk
edit : om een en ander te verduidelijken.. ik heb een yamaha en een sony versterker die aan mekaar gekoppeld zijn . de yamaha doet het digitale gedeelte en gooit dat via stereo pream out naar de sony (eind)versterker. met de vorige firmware versies wilde het ding maar geen DD onthouden en DTS was 2:5 dus 2 kanaals over 5 kanalen. blijkbaar hebben ze de boel op orde gebracht en gefixt intussen met de laatste firmware gok ik. blijft nog steeds dat de hmdi ingangen geen ander formaat dan pcm2.0 slikt en de tv zelf alleen meerkanaals over de eigen digitale uitgang gooit als het op TV of allshare staat. de tv heeft wel meer moeite ineens om 3D content automatisch te herkennen nu.

[ Voor 32% gewijzigd door JoJo_nl op 19-09-2012 14:46 ]

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Radioamateur schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:38:
Heb onlangs een UE32SE6800 aangeschaft.
Wil DVD speler aansluiten via scart.
Het bijgeleverde adaterkabeltje past voor geen meter in TV.
Je moet zoeken waar hij in zou moeten.
Je moet veel druk gebruiken en schiet er zo weer uit.

Ook ervaring mee gehad?
de eerste keer is het ernstig geklooi om het ding er in te krijgen. dit werkt t beste als je naast de tv staat en goed zicht heb op de connector en aansluiting. er is maar 1 platte aansluiting waar scart bij staat en deze heeft van die rare plastic beschermdingetjes in de connector. je moet het dus precies recht en de juiste kant er in steken met het knopje op de stekker ingedrukt. als de stekker er half in zit laat je t knopje op de stekker los en steek je em verder er in tot je t hoor klikken. dit gaat best wel stroef en lijkt of je de tv gaat slopen maar dit valt mee. juiste orientatie is wel belangrijk anders sloop je de tv connector en eventueel meer

• pianoman
vandaag nieuwe firmware erop gezet (1026) en nu verschijnt er ineens wel een optie voor channel list import en export.

Verder heb ik het idee dat de 3d weergave beter is.

edit: ik had nog een vraag. Als ik digitale kanalen kijk staat er bij de kanaal info een hele reeks iconen. Ik heb net de hele manual zitten doorlezen, maar kan nergens een overzicht vinden. Weet iemand een overzicht van de gebruikte iconen en wat ze betekenen? De meeste kan ik wel plaatsen, maar sommige ook niet, zoals het paarse vierkantje met de D erin.

[ Voor 50% gewijzigd door pianoman op 19-09-2012 15:40 ]

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

pianoman schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:34:
vandaag nieuwe firmware erop gezet (1026) en nu verschijnt er ineens wel een optie voor channel list import en export.

Verder heb ik het idee dat de 3d weergave beter is.

edit: ik had nog een vraag. Als ik digitale kanalen kijk staat er bij de kanaal info een hele reeks iconen. Ik heb net de hele manual zitten doorlezen, maar kan nergens een overzicht vinden. Weet iemand een overzicht van de gebruikte iconen en wat ze betekenen? De meeste kan ik wel plaatsen, maar sommige ook niet, zoals het paarse vierkantje met de D erin.
das dat knopje op je afstandbediening naast A B C

• pianoman
JoJo_nl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:13:
[...]

das dat knopje op je afstandbediening naast A B C
De vraag is wat dat (en andere) symbool betekent. Als ik op d druk gebeurt er niets

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik twijfel erg of ik nu al de UE46ES7000 moet aanschaffen of nog beter even kan wachten. Ik heb namelijk helemaal geen GalaxyTab nodig O-). Het voordeel is wel dat we nu nog 19% BTW betalen.

Bij foka.nl trouwens een wel erg sterke prijs gekregen. Eigenlijk te goed om waar te zijn, weet iemand waar dit in zit? De winkel bestaat al lang genoeg zag ik.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 22:55
Ik heb de Samsung 40es6140 en heb hier eigenlijk een vraag die ik nog niet eerder heb zien langskomen.
Als ik de televisie aanzet blijft er eerst 5 seconden op gecodeerd signaal staan is dit normaal?
Vraag nummer 2:
Timeshift staat als de tv aanstaat standaard uit, deze moet je met de afstandsbediening aan zetten. Kan je ook instellen dat dit altijd loopt?

Alvast bedankt!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

davevogel0 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:39:
Ik heb de Samsung 40es6140 en heb hier eigenlijk een vraag die ik nog niet eerder heb zien langskomen.
Als ik de televisie aanzet blijft er eerst 5 seconden op gecodeerd signaal staan is dit normaal?
Vraag nummer 2:
Timeshift staat als de tv aanstaat standaard uit, deze moet je met de afstandsbediening aan zetten. Kan je ook instellen dat dit altijd loopt?

Alvast bedankt!
vraag 1 : is normaal gezien de smartcard moet initialiseren, quantis CI+ decoder doet het sneller imho
vraag 2 : nope

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

pianoman schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:56:
[...]

De vraag is wat dat (en andere) symbool betekent. Als ik op d druk gebeurt er niets
ah zo..
ik denk dataservices
andere iconen:
1080i - 1080i
sd - pal beeld
hd - hdtv beeld
16:9 / 4:3 - beeldverhouding
streepjes met i ernaast - teletext
_ - ondertiteling
oortje met streep - slechthorenden ondersteuning
AD - audio description (oplepelen van ondertiteling)

Verwijderd

Sjoerd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:55:
Ik twijfel erg of ik nu al de UE46ES7000 moet aanschaffen of nog beter even kan wachten. Ik heb namelijk helemaal geen GalaxyTab nodig O-). Het voordeel is wel dat we nu nog 19% BTW betalen.

Bij foka.nl trouwens een wel erg sterke prijs gekregen. Eigenlijk te goed om waar te zijn, weet iemand waar dit in zit? De winkel bestaat al lang genoeg zag ik.
toevallig voor 1499 ?
foka is een goede zaak en heeft vaak goede prijzen, heb daar diverse dingen gehaald

• pianoman
JoJo_nl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:50:
[...]

AD - audio description (oplepelen van ondertiteling)
Aha die, AD hoor ik inderdaad zo af en toe voorbijkomen. Erg irritant en overbodig (voor mij iig). Maar volgens mij heb ik die nu uitgezet door voor dutch te kiezen als standaard audio

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
Sinds afgelopen weekend heb ik de UE55ES6530 in huis staan. Gekocht bij Saturn voor € 1299,- Eerste indruk wow.. mooie tv, mooi beeld. Ik heb er nog niet veel bijzonders mee gedaan. Ik heb DVB-C via glasvezel en NL1,2 en 3 in HD.
SmartTV is echt megatraag. Haast onbruikbaar.
To do: Spel spelen via PS3, film afspelen via DLNA.
Jammer dat er een zilvergrijze voet bij zit. Past niet echt in mijn interieur. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een zwarte voet.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:01:
[...]

toevallig voor 1499 ?
foka is een goede zaak en heeft vaak goede prijzen, heb daar diverse dingen gehaald
Ja klopt! Maar wat is het addertje ;). Het scheelt gewoon 500 euro met de MediaMarkt bijvoorbeeld. Ik zit een beetje met het 'if it's to good to be true...'

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Sjoerd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:33:
[...]

Ja klopt! Maar wat is het addertje ;). Het scheelt gewoon 500 euro met de MediaMarkt bijvoorbeeld. Ik zit een beetje met het 'if it's to good to be true...'
mediamarkt is altijd duur,
foka is erkende dealer, komt nog verzendkosten bij

wil nog iemand mij helpen met het testen op strepen?
tv internet browser, ga naar mijn.ing.nl en kijk of je strepen ziet bij de oranje balk
alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 10:37 ]

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08 23:35
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:35:
tv internet browser, ga naar mijn.ing.nl en kijk of je strepen ziet bij de oranje balk
alvast bedankt
Gekeken op een 46"8000 met firmware 1018.1 en geen strepen bij de oranje balk.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Wat ik me eigenlijk afvraag... Op die ES8000 zitten 3 usb poorten.. 2 van 0.5A, 1 van 1A.. nou begreep ik dat die van 1A bedoelt is dat je een externe schijf kan aansluiten zonder extra voeding bijvoorbeeld.. maar nou durf ik die poort niet zomaar te gebruiken voor andere dingen. Ik wil eigenlijk een usb stick of een draadloos tobo/muis setje erin prikken, maar ben bang dat ik hem sloop doordat het ampere hoger is..

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08 23:35
Boyd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:31:
Wat ik me eigenlijk afvraag... Op die ES8000 zitten 3 usb poorten.. 2 van 0.5A, 1 van 1A.. nou begreep ik dat die van 1A bedoelt is dat je een externe schijf kan aansluiten zonder extra voeding bijvoorbeeld.. maar nou durf ik die poort niet zomaar te gebruiken voor andere dingen. Ik wil eigenlijk een usb stick of een draadloos tobo/muis setje erin prikken, maar ben bang dat ik hem sloop doordat het ampere hoger is..
Prik mijn usb stick standaard in de hdd usb poort, geen probleem.

Verwijderd

TheBoneCollector schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:53:
[...]

Gekeken op een 46"8000 met firmware 1018.1 en geen strepen bij de oranje balk.
Dankje, super dat je even wilt kijken voor me,

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
JoJo_nl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:50:
[...]

de eerste keer is het ernstig geklooi om het ding er in te krijgen. dit werkt t beste als je naast de tv staat en goed zicht heb op de connector en aansluiting. er is maar 1 platte aansluiting waar scart bij staat en deze heeft van die rare plastic beschermdingetjes in de connector. je moet het dus precies recht en de juiste kant er in steken met het knopje op de stekker ingedrukt. als de stekker er half in zit laat je t knopje op de stekker los en steek je em verder er in tot je t hoor klikken. dit gaat best wel stroef en lijkt of je de tv gaat slopen maar dit valt mee. juiste orientatie is wel belangrijk anders sloop je de tv connector en eventueel meer
OK bedankt voor info.....Hij staat hier in een kast en dan is de ruimte beperkt.
Heb contact gehad met Samsung. Zij sturen een nieuwe adapterkabel.
Zal jou info gebruiken bij het aansluiten. :)

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

De RTL XL app werkt nu ook op 2010 en 2011 modellen, met dank aan tweaker johanpierewiet.

Download: http://digitalplace.nl/rtlxl_201011.zip
Instructies voor installatie heb ik op http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv geplaatst.

Verwijderd

Gisteren gekocht Samsung UE40ES6800 bij RAF Amsterdam tegen een scherpe prijs. Model is pas gelanceerd en wordt alweer vervangen door een nieuw model, zo snel gaat het.

Model zit technisch dicht tegen de ES7000 serie aan, die wel flink duurder is. Ben nu naar 1 dag zeer tevreden over de prestaties.
Beeld digitaal via UPC en wordt met een paar weken met de nieuwe "Horizon" pakket zenders in HD beeld uitvoering en kan dan de scartkabel vervangen door een HDMI kabel, ook dit moet een nog beter beeld geven.

Zit alleen te knoeien met aan en uit zetten met de UPC afstandbediening, gaat nu alleen met de Samsung afstandbediening.
Ook de "bron" indeling werkt volgens mij niet ideaal, moet ook hier met source knop bijsturen aangaande mijn "home cinema systeem" en weer wisselen naar TV terug.

Wie meer weet hierover, hou ik mij aanbevolen.

• Wvr

Wvr

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:13:

Zit alleen te knoeien met aan en uit zetten met de UPC afstandbediening, gaat nu alleen met de Samsung afstandbediening.
Ook de "bron" indeling werkt volgens mij niet ideaal, moet ook hier met source knop bijsturen aangaande mijn "home cinema systeem" en weer wisselen naar TV terug.

Wie meer weet hierover, hou ik mij aanbevolen.
[UPC Horizon] Ervaring en discussie

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 09:12
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:13:
Gisteren gekocht Samsung UE40ES6800 bij RAF Amsterdam tegen een scherpe prijs. Model is pas gelanceerd en wordt alweer vervangen door een nieuw model, zo snel gaat het.
Voor welke prijs heb je het toestel gekocht? En door welk model wordt deze dan alweer vervangen? Wat is het verschil tussen die modellen dan? Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in de UE40ES6800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Boyd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:31:
het 1A usb poortje levert meer stroom dan de normale 0.5A poortjes.. dit doen de meeste zaktelefoonvoedingen ook. dat het 1A levert wil niet zeggen dat het aangesloten apparaat ook die 1A verbruikt. doorgaans is dat een stuk minder en zodoende kun je ook geen apparaten die je aansluit slopen door de hogere stroom. het voordeel is wel dat je je zaktelefoon (htc,iphone,samsung,etc met usb oplaadsnoer) via usb voeding sneller kan opladen en toch dezelfde usb functies kan gebruiken op je tv of dat je een harddisk aansluit die normaal 2 usb stekkers nodig heeft vanwege de extra voeding.(deze kun je dus nu met 1 stekker aansluiten zonder problemen gezien de 1A poort zoveel stroom levert als 2 gewone usb poorten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:35:
[...]

mediamarkt is altijd duur,
foka is erkende dealer, komt nog verzendkosten bij

alvast bedankt
plasmadiscounter is nog goedkoper.. vaak kun je daar wel tot hun bodemprijs afdingen wat minder is dan op hun site staat. incl kadoos en goede service en gratis koffie.
-geen strepen bij ing.nl op mijn es8000s 1018.1 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

pianoman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:17:
[...]

Aha die, AD hoor ik inderdaad zo af en toe voorbijkomen. Erg irritant en overbodig (voor mij iig). Maar volgens mij heb ik die nu uitgezet door voor dutch te kiezen als standaard audio
op je gewone afstandbediening zit een knopje onderin dat heet : AD/subt.
daar kun je de AD mee uitzetten en de taal idd op dutch DD

het grappige is dat het op mijn tv niet werkt maar als ik het op de tv uitzet en smartview op mijn samsung S3 opstart en dan dual view doe dan gaat mijn S3 de ondertiteling oplezen voor me.. hoe verzinne ze t 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoJo_nl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:25:
[...]

plasmadiscounter is nog goedkoper.. vaak kun je daar wel tot hun bodemprijs afdingen wat minder is dan op hun site staat. incl kadoos en goede service en gratis koffie.
-geen strepen bij ing.nl op mijn es8000s 1018.1 firmware
dankje jojo,
morgen komt al monteur langs, ben benieuwd wat hij zegt van de strepen
helaas lukt het niet om op foto of video te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

geen probleem :)
hopelijk kan de monteur het voor je fixen. best lullig zo streep.. weet wel dat de eerste week mijn tv een gele streep had.. gelukkig gelijk nieuwe gekregen voordat ik uitgepraat was aan de telefoon met plasmadiscounter.. wereldservice die lui.. serieus.. heb een pak koffie kado gehad van ze voor de ellende te compenseren (a 21€ geen grappe) waar ik niet eens op gewacht had.. beter nieuwe tv leek me.. 3D bril bleek later kapot.. nieuwe gehad van 80€ oplaadbaar en alles, originele was 35€ ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoJo_nl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:48:
geen probleem :)
hopelijk kan de monteur het voor je fixen. best lullig zo streep.. weet wel dat de eerste week mijn tv een gele streep had.. gelukkig gelijk nieuwe gekregen voordat ik uitgepraat was aan de telefoon met plasmadiscounter.. wereldservice die lui.. serieus.. heb een pak koffie kado gehad van ze voor de ellende te compenseren (a 21€ geen grappe) waar ik niet eens op gewacht had.. beter nieuwe tv leek me.. 3D bril bleek later kapot.. nieuwe gehad van 80€ oplaadbaar en alles, originele was 35€ ofzo
wow dat is wel hele goede service zeg,

strepen komen voor bij bepaalde kleuren, oranje, blauw, geel.
zou je voor mij nog eens kunnen kijken bij: zooplus.nl, helpdesk.acties.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 01:00:
[...]

wow dat is wel hele goede service zeg,

strepen komen voor bij bepaalde kleuren, oranje, blauw, geel.
zou je voor mij nog eens kunnen kijken bij: zooplus.nl, helpdesk.acties.nu
best wel :)
ik heb geen strepen met de ingebouwde browser niet en via pc op hdmi ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoJo_nl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 01:01:
[...]

best wel :)
ik heb geen strepen met de ingebouwde browser niet en via pc op hdmi ook niet
ok dankje,
wordt nu onderhand wel beetje gek van de strepen.
ik laat wel morgen even een berichtje achter wat de monteur zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 01:04:
[...]

ok dankje,
wordt nu onderhand wel beetje gek van de strepen.
ik laat wel morgen even een berichtje achter wat de monteur zegt
vraag em gelijk of ie je scherm kalibreert en IR aanzet voor je als ie dr toch is :)

Pagina: 1 ... 21 ... 62 Laatste