xxxneoxxx schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:57:
Ik zat er zelf aan te denken het toestel te rooten.. Waarom? Nou, vanwege de geringe beschikbare ruimte welke over is op het toestel, en de onmogelijkheid om vooraf geinstallerde apps te verwijderen helaas. 7digital bijvoorbeeld zal vast door mensen gebruikt gaan worden maar zeker niet door mij, neem aan dat zulke preinstalled apps verwijderen om ruimte vrij te maken geen impact zullen heben op o.a. De werking van Sense? Mooiste zou eigenlijk nog een cleane custom rom zijn waar zulk spul out of the box verwijderd is.
Dit is mijn eerste eigen android gsm, wat mij hierin tegenviel was het OSK/toetsenbord en tekstinvoer. Is HTC toch weer wat spartaans mee aan de slag gegaan. Direct de Swype beta maar geinstalleerd. Is al een verbetering. Verder nog protips op software vlak voor de HTC one V? Advanced taskkiller heb ik al draaien, whatsapp uiteraard ook en es file explorer.
Ik ga vooralsnog niet rooten, ben erg tevreden met hoe ie draait en heb ruimte zat op SD-kaart.
Heb wel apps uitgeschakeld: 7digital, Flickr, Google Play Boeken, Google Play Films, Google+, Nieuws en weer, Picasa webalbums, Talk, TalkBack en Teeter.
Kan me dus wel indenken dat er met een root wat ruimte valt te winnen. Als je wil testen of het wissen van apps invloed heeft op de rest, kan je betreffende app altijd nog eerst uitschakelen of
freezen voordat je um echt verwijderd. Wellicht is er een betere app voor dat freezen, ik gebruik het niet...
Ik gebruik geen taskkiller.
Sluit via
recente apps wel regelmatig apps af, maar kijk nooit in
taakbeheer welke services/apps nog draaien. Aangezien mijn V loopt als een zonnetje en helemaal stabiel is, vertrouw ik erop dat ICS dit prima zelf kan regelen.
Apps die ik wel gebruik en jij wellicht interresant vind zijn:
1Tap Cleaner Pro die laat ik 1x per dag de automatisch
alle cache opruimen.
Er is ook een
gratis versie, die werkt hetzelfde (ook handmatig) maar dan kan je
geloof ik alleen instellen dat ie automatisch om de drie dagen of week de boel opruimt.
Betaald kan je vanaf een interval van 1 uur instellen.
Notification Toggle heb ik eerder
genoemd = gratis
BetterBatteryStats is een handig tooltje waarmee je kan uitlezen wat zijn naam doet vermoeden.
Ik gebruik hem vooral om te checken of ie ook echt in Deep Sleep gaat als het schem uit is.
Stel hij gaat niet in Deep Sleep, dan kan je de app of service die hem wakker houd en de batterij dus leegzuigt opsporen. Prettig is dat het tooltje zijn info haalt uit de batteryinfo service
die al draait, dus zelf de phone niet vertraagt met extra processen. Je kan er wel voor kiezen om een infowidget te draaien.
Dit is bijvoorbeeld de info die mijn widget me geeft:

1 uur en 7 minuten heb ik het scherm aangehad maar toch 1 uur en 40 minuten wakker geweest.
Klopt want ik um als mp3 speler gebruikt.
Meestal is ie een paar minuten langer wakker dan het scherm is aangeweest, komt natuurlijk omdat ie af en toe even mail, facebook, twitter e.d. checkt.
Maar bla dit is de widget, je kan met de app veel meer info uitlezen, ik vind um tof.
De maker van dit tooltje heeft
een topic op XDA zelf legt ie veel beter uit wat je ermee kan, en in post twee is het te
gratis downloaden.
ps. rebooten nadat je um geïnstalleerd hebt, dan werkt ie.
Dit is trouwens ook mijn eerste android gsm, dus ik ben eigenlijk een broekie hoor. Af en toe lees ik wat
[
Voor 4% gewijzigd door
Chris.nl op 17-06-2012 10:39
. Reden: info ]