Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
nee.. vermoede ook al zoiets, maar ik hoopte door de beschrijving die werd gegeven dat dat niet nodig zou zijn en dan vooral: dat ik niet al m'n instellingen, apps etc weer opnieuw zou moeten doen.Compizfox schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:34:
Bootloader wel geünlocked met HTCdev hoop ik?
Is mij duidelijk, maar als ik de diverse instructies die ik gelezen heb goed begrijp wordt de telefoon tijdens het 'unlocken' helemaal weer terug gebracht in de 'fabrieks stand' en ben ik dus alles wat er op staat kwijt. Aangezien het terugzetten van alles wel een klusje is, wacht ik denk ik even tot er een regenachtige dag komtCompizfox schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:54:
Dat hoeft ook niet. Je kunt gewoon je stock ROM houden. Maar om /boot te flashen moet je natuurlijk wel je bootloader unlocken.
Dit leek ons een geschikte eerste smartphone. Nu is alleen het probleem dat ik met geen mogelijkheid verbinding met de wifi hier in huis kan maken. Zodra ik verbinding gemaakt heb met de router valt de verbinding direct weg. Is er misschien iemand die weet hoe ik dit kan oplossen. Mijn eigen telefoon galaxy ace werkt wel.
Ik heb een experia box van kpn. De Htc ziet deze ook gewoon en maakt verbinding en verbreekt deze daarna gelijk. Nu dacht ik misschien kan ik dan handmatig (statisch ip) verbinding maken maar ik weet niet precies hoe dit werkt.jfeelders schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 01:51:
Heb je een gewone N-router, dus niet een met de hoge 5GHz-band? De One V ondersteunt geen hoge wifi-frequenties. Staat de router in de zelfde ruimte of verder weg? Speel even met de setting 'Beste Wi-Fi prestaties' in het gravanceerde wifi-menu.
Edit: Het signaal van de router is volgens de telefoon goed of uitstekend
Edit 2: Nog wat zitten puzelen en het werkt nu wel nadat ik het dsn1 nummer aanpaste.
[ Voor 12% gewijzigd door 89peter89 op 23-07-2013 09:45 ]
error: cannot load 'boot.img'
Wat moet ik nu doen om hem wel werkend te krijgen?!
Ps. Ik heb mijn bootloader wel ge unlocked via htcdev.com
Stap 4 van het stappenplan van mcDavid
mcDavid schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:29:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1765687 hier haal je je kernel vandaan
het stappenplan om te installeren kan ik niet meer vinden maar was doodeenvoudig:
1) img bestand naar je SD-kaart kopiëren (ik weet niet zeker of dit nodig is)
2) ADB en FastBoot installeren op je computer
3) telefoon opstarten naar de bootloader, fastboot selecteren, USB-datakabel aansluiten, en wachten tot "fastboot" verandert naar "fastboot usb"
4) op je computer in een terminal: # fastboot flash boot /pad/naar/imgbestand.img
5) reboot-bootloader kiezen en je cache partitie wipen (stappenplan staat een paar pagina's terug)
6) enjoy
Mijn boot.img staat wel in dezelfde map als fastboot.exe. Ik heb namelijk gewoon een map waar alle benodigdheden inzitten ( als het goed is). Hoe bedoel je met het absolute pad? Het voorbeeld dat je geeft ziet er namelijk niet heel anders uit dan hoe ik het heb gedaan.Compizfox schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:57:
Dat betekent dan dat hij je boot.img niet kan vinden. Staat je boot.img in dezelfde map als fastboot.exe? Je kunt ook het absolute pad opgeven naar je boot.img (zoals "D:\Android\One V\kernels\boot.img")
Dat is vreemd, want de melding betekent namelijk niets anders dan dat het pad naar boot.img dat je hebt opgegeven niet klopt.michael076 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:41:
[...]
Mijn boot.img staat wel in dezelfde map als fastboot.exe. Ik heb namelijk gewoon een map waar alle benodigdheden inzitten ( als het goed is).
Het voorbeeld dat ik gaf heb ik zo maar bedacht. Waar je die boot.img neerzet maakt niet uit, zolang je maar het goede absolute pad opgeeft.Hoe bedoel je met het absolute pad? Het voorbeeld dat je geeft ziet er namelijk niet heel anders uit dan hoe ik het heb gedaan.
Maarja, hopenlijk komt er iemand nog met een oplossing, want ik zou toch wel graag me phone sneller willem maken
in dat geval is het het makkelijkst als je "/pad/naar/imgbestand.img" helemaal vervangt door simpelweg "boot.img" (er vanuit gaande dat het bestand zo heet), dan zou het volgens mij ook goed moeten gaan.michael076 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:41:
[...]
Mijn boot.img staat wel in dezelfde map als fastboot.exe.
Daarvoor zullen we precies moeten weten wat je doet. In welke map je fastboot.exe en je boot.img staat, welke map je open hebt in je command prompt, enz. Dan kunnen we de fout misschien spottenmichael076 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:18:
Nadat ik dit ook nog op een andere pc heb geprobeerd, wat eveneens dezelfde fout gaf, toch maar de hoop opgegeven. Via de all in one tool van hasoon2000 lukte het ook niet, want de locatie van die tool werd niet herkend![]()
Maarja, hopenlijk komt er iemand nog met een oplossing, want ik zou toch wel graag me phone sneller willem maken
Maak eens een aantal screenshots bijvoorbeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 31-07-2013 13:56 ]

Dit zijn mijn screenshots. Zoals je kunt zien kan ik ook geen recovery flashen
En als je de hele directory erbij vermeld?michael076 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit zijn mijn screenshots. Zoals je kunt zien kan ik ook geen recovery flashenHopenlijk kan er nu iemand mijn fout vinden?
dus c:\.....\..\boot.img
Dan krijg ik dit:helloitsme schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:26:
[...]
En als je de hele directory erbij vermeld?
dus c:\.....\..\boot.img

Ik ben zelf de admin, dus daar zal het waarschijnlijk ook niet aan liggen lijkt mijmcDavid schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:23:
Met Ubuntu moest ik alles als superuser doen. Maakt het met windows nog uit of je admin bent?
cd staat voor change directory. Een change directory naar een bestand uitvoeren gaat niet lukken lijkt me...michael076 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:18:
[...]
Dan krijg ik dit:
[afbeelding]
[...]
Ik ben zelf de admin, dus daar zal het waarschijnlijk ook niet aan liggen lijkt mij
Op basis van wat je hier boven doet vraag ik me af of je je niet eerst wat meer in moet gaan lezen...
maar goed dan: nog een poging dan maar
wat ik bedoelde was dat je in plaats van alleen boot.img in je flashboot opdracht zet, de verwijzing naar het bestand als volgt doet:
c:\Users\Michael\fastboot\boot.img
Ik heb al een andere app geprobeerd (Go! SMS Pro) maar dit geeft hetzelfde probleem.
Rebooten werkt ook niet altijd meer.
Is er buiten een ander ROM installeren (hier ken ik echt niets van) nog een mogelijkheid, ik begin dit wel aardig beu te raken dat ik niet kan bellen of sms'en...
Vaak is het probleem na enkele dagen terug.
Is Factory Reset een optie om er langer vanaf te zijn? (Permanent zal wel niet lukken vrees ik, maar als het probleem bijvoorbeeld een 3-tal maanden wegvalt heb ik dat er misschien voor over...)
Laat maar: mp3-albums in losse mappen zetten werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door jfeelders op 17-08-2013 08:12 . Reden: Gewijzigd na brainwave vannacht. ]
Voor m'n vakantie wil ik echter m'n oude nokia meenemen, maar met deze build kan ik blijkbaar geen contacten op m'n simkaart plaatsen of zelfs terugvinden....

Kan iemand dit even controleren?
Ik zal dan waarschijnlijk terugkeren naar de CM10 build van Lloir.
Wat is precies jou klacht? Dat je telefoon vast loopt als je een website bezoekt?Compizfox schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:25:
Even een crosspost vanuit XDA...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2430221
Zelf ik dat hij lagt als ik op de aanknop druk, dan duurt een heel tijd voordat ik beeld heb.
Bij verschillende apps heb ik het ook. *Draai stock, surf heel weinig omdat hem daar te langzaam voor vind. Dus heb deze problemen nog niet ondervonden
De HTC Legend was echt fantastisch, en de One V was een vastloper.
Nu maar eens Windows Phone uitproberen. Overigens ook nog nooit zo kort een telefoon gebruikt.. Slechts 13 maanden//
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
*Topickick*Compizfox schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:02:
Mijn klacht is dat met telefoon totaal flipt als ik bepaalde apps (zoals de browser) gebruik, terwijl de algehele performance prima is. Ik kan bijvoorbeeld zonder problemen video's afspelen of games spelen. Kijk het filmpje voor een goede beeldvorming
Ik zie op XDA dat je intussen al een oplossing hebt gevonden voor het probleem.
Welke ROM draai je nu dan?
Telefoon gaat dus nu meer aan na al dat water...
Hij laat zelfs niet eens meer op... Geen ledje, helemaal niks...
Ontzettend jammer... Kijken of we van de week nog wat kunnen regelen in de telefoonwinkel (verzekering)
Iemand nog een tipje om hem heel misschien weer in leven te brengen?
In de droger gegooid, haha. Ik had hem meteen in het rijst gedaan en dan wat dagen wachten. Maar dat terzijde.Chris89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:50:
Gister me One V het volledige wasprogramma laten draaien! Daarna maar in de droger gegooit...
Ontzettend jammer... Kijken of we van de week nog wat kunnen regelen in de telefoonwinkel (verzekering)
Heb precies dezelfde klachten. Heb hem sinds kort geroot (zie alleen bij het opstarten geen rode letters van unlocked bootloader, alhoewel hij wel geroot is, probleem?!). Ik durf echter nog niet de stap te wagen een nieuwe rom erop te zetten en ik heb ook nog geen CWM of TWRP, dus backup maken is nog vrijwel onmogelijk.Compizfox schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:48:
Ik draai nu myONEv RC9.5 FX+.
Ik snap ook niet waarom sommigen kunnen zeggen dat de stock browser de snelste is, ik vind hem zo traag als stront. Andere apps werken wel redelijk goed mee, draai ook RAM Manager balanced modus. Hard multitasking modus zorgt ervoor dat het scherm niet meer eens aan wil.
Misschien kan je mij wat op weg helpen? Heb 0 ervaring op gebied van rooten en custom rom.
Volgens mij is het mogelijk de stock ROM te rooten zonder de bootloader te unlocken. Maar dat weet ik niet zeker want ik heb dat nog nooit gedaan; altijd als ik een nieuwe telefoon koop, gooi ik meteen een custom ROM erop.stane schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:59:
[...]
Heb precies dezelfde klachten. Heb hem sinds kort geroot (zie alleen bij het opstarten geen rode letters van unlocked bootloader, alhoewel hij wel geroot is, probleem?!). Ik durf echter nog niet de stap te wagen een nieuwe rom erop te zetten en ik heb ook nog geen CWM of TWRP, dus backup maken is nog vrijwel onmogelijk.
Die rode letters krijg je alleen als je je bootloader unlockt. Het trouwens mogelijk je bootloader te unlocken en TWRP of CWM te installeren terwijl je je stock ROM behoudt. Dan kun je vast een backup maken.
Weet je zeker dat je hetzelfde probleem hebt als ik had? Mijn probleem had betrekking op CM10/AOSP-based ROMs. Het is juist weg nu ik ben overgestapt op een stock-based ROM.Ik snap ook niet waarom sommigen kunnen zeggen dat de stock browser de snelste is, ik vind hem zo traag als stront. Andere apps werken wel redelijk goed mee, draai ook RAM Manager balanced modus. Hard multitasking modus zorgt ervoor dat het scherm niet meer eens aan wil.
Misschien kan je mij wat op weg helpen? Heb 0 ervaring op gebied van rooten en custom rom.
[...]
In de droger gegooid, haha. Ik had hem meteen in het rijst gedaan en dan wat dagen wachten. Maar dat terzijde.
Had niet verwacht hij in de wasmachine zat en was me ook niet opgevallen met in de droger doen.
Dus toen is hij maar mee gegaan. Tijdens opvouwen kwam ik hem tegen...
Balen zeg. Hopen dat de verzekering nog wat dekt.Chris89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:02:
[quote]stane schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:59:
[...]
In de droger gegooid, haha. Ik had hem meteen in het rijst gedaan en dan wat dagen wachten. Maar dat terzijde.
Had niet verwacht hij in de wasmachine zat en was me ook niet opgevallen met in de droger doen.
Dus toen is hij maar mee gegaan. Tijdens opvouwen kwam ik hem tegen...
Ik heb gewoon via HTC de bootloader unlockt. Maar ik snap niet waarom ik dan geen rode letters heb? Beetje raar vind ik zelf, misschien toch iets verkeerd gedaan deze zomer.Compizfox schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:02:
[...]
Volgens mij is het mogelijk de stock ROM te rooten zonder de bootloader te unlocken. Maar dat weet ik niet zeker want ik heb dat nog nooit gedaan; altijd als ik een nieuwe telefoon koop, gooi ik meteen een custom ROM erop.
Die rode letters krijg je alleen als je je bootloader unlockt. Het trouwens mogelijk je bootloader te unlocken en TWRP of CWM te installeren terwijl je je stock ROM behoudt. Dan kun je vast een backup maken.
[...]
Weet je zeker dat je hetzelfde probleem hebt als ik had? Mijn probleem had betrekking op CM10/AOSP-based ROMs. Het is juist weg nu ik ben overgestapt op een stock-based ROM.
Ik heb wel dezelfde klachten, alleen dan met de stock rom.
[ Voor 46% gewijzigd door stane op 20-10-2013 18:06 ]
Contact met de verzekering al gehad en die dektestane schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:03:
[...]
Balen zeg. Hopen dat de verzekering nog wat dekt.
Dus het nu een kwestie van er werk van maken nog.
Helaas word dat pas later deze week, nogal een drukke werkweek...
Als HTC medewerker mag ik het eigenlijk niet zeggen maar wat je kan doen (gaat totaal buiten de garantie en normale werkzaamheden van ons om) is een contact spray kopen (met glasvezel borsteltje, deze zitten erbij) je toestel open maken aan de hand van een youtube filmpje, alle ijzeren plaatjes verwijderen alles los halen. En ongeveer 15 min lang grondig poetsen, laat daarna je mainboard en onderdelen een hele nacht drogen, volgende ochtend weer opnieuw dit proces doen en weer laten drogen.Chris89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:50:
Gister me One V het volledige wasprogramma laten draaien! Daarna maar in de droger gegooit...
Het geeft geen garantie maar voor 8 euro het proberen waard.
Sowieso niet je toestel proberen te starten of aan de lader leggen, zodra je waterschade hebt niks meer doen (ook geen RIJST dat rotte spul wringt zich overal in!!!! wel lekker om te eten maar niet lekker voor je telefoon) toestel uitlaten en met de contact spray reinigen.
http://www.conrad.nl/ce/n...501440-Kontakt-PCC-1-stuk zoiets bijvoorbeeld.
Over vastlopers: Vodafone en T-mobile kunnen storingen veroorzaken bij de HTC ONE V, hiervoor dien je het toestel op te sturen, zolang je geen waterschade/valschade hebt dan
Leuke tip! BedanktJeroenC schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:10:
[...]
Als HTC medewerker mag ik het eigenlijk niet zeggen maar wat je kan doen (gaat totaal buiten de garantie en normale werkzaamheden van ons om) is een contact spray kopen (met glasvezel borsteltje, deze zitten erbij) je toestel open maken aan de hand van een youtube filmpje, alle ijzeren plaatjes verwijderen alles los halen. En ongeveer 15 min lang grondig poetsen, laat daarna je mainboard en onderdelen een hele nacht drogen, volgende ochtend weer opnieuw dit proces doen en weer laten drogen.
Het geeft geen garantie maar voor 8 euro het proberen waard.
Sowieso niet je toestel proberen te starten of aan de lader leggen, zodra je waterschade hebt niks meer doen (ook geen RIJST dat rotte spul wringt zich overal in!!!! wel lekker om te eten maar niet lekker voor je telefoon) toestel uitlaten en met de contact spray reinigen.
http://www.conrad.nl/ce/n...501440-Kontakt-PCC-1-stuk zoiets bijvoorbeeld.
Over vastlopers: Vodafone en T-mobile kunnen storingen veroorzaken bij de HTC ONE V, hiervoor dien je het toestel op te sturen, zolang je geen waterschade/valschade hebt dan
Over vastlopers met VF/Tmobile, kan je daar iets meer over vertellen? Want ik heb VF en me bereik valt voordurend weg de laatste tijd dus misschien hetzelfde probleem?
Ow veelal krijg je en je telefoon terug (als je die niet al hebt) en het geld. Of gaat dit om een telefoon verzekering?Chris89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:14:
[...]
Leuke tip! BedanktHelaas ga ik hem niet toepassen want ik mag me telefoon niet openhalen (zit nog in de garantie en wil geen gezeik met de verzekering.)
Over vastlopers met VF/Tmobile, kan je daar iets meer over vertellen? Want ik heb VF en me bereik valt voordurend weg de laatste tijd dus misschien hetzelfde probleem?
Ja indien het niet gewoon een slechte dekking is kan dit door de telefoon komen (vooral de eerste ladingen van de one V hadden dit probleem in het mainboard zitten, alleen een boardswap verhielp dit)
Net als het probleem dat die ineens je sim of sd niet leest (mainboard probleem)
Doordat de one v problemen heeft met Vodafone en t-mobile (de eerste ladingen!!) kon het OS van het toestel ook problemen krijgen: niet meer aangaan, uitvallen en vasthangen. Hiervoor dient het mainboard vervangen te worden en is uiteraard niet op te lossen door zelf met software te kloten, want het is een hardware probleem
TelefoonverzekeringJeroenC schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:18:
[...]
Ow veelal krijg je en je telefoon terug (als je die niet al hebt) en het geld. Of gaat dit om een telefoon verzekering?
Ja indien het niet gewoon een slechte dekking is kan dit door de telefoon komen (vooral de eerste ladingen van de one V hadden dit probleem in het mainboard zitten, alleen een boardswap verhielp dit)
Net als het probleem dat die ineens je sim of sd niet leest (mainboard probleem)
Doordat de one v problemen heeft met Vodafone en t-mobile (de eerste ladingen!!) kon het OS van het toestel ook problemen krijgen: niet meer aangaan, uitvallen en vasthangen. Hiervoor dient het mainboard vervangen te worden en is uiteraard niet op te lossen door zelf met software te kloten, want het is een hardware probleem
Waarschijnlijk krijg ik een volledig nieuw toestel dus ben ik ook van het boven beschreven probleem af.
Had namelijk al een nieuwe simkaart gehaald maar dat mocht niet baten...
Zit voor me werk in Amsterdam Oost dus zal het bereik gewoon goed moeten zijn.
Ik begin ook steeds meer tegen de traagheid van dit toestel te lopen en overweeg een andere rom. Hoe bevalt deze rom? Is die volledig functioneel (wifi, gps, camera, video, wekker)? Is de accuduur met deze rom beter?Compizfox schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:48:
Ik draai nu myONEv RC9.5 FX+.
Hij bevalt goed en alles werkt. Hij is echter niet meer in ontwikkeling dus verwacht geen updates. Het is misschien verstandiger om voor een ROM te kiezen die nog actief is. Ik zag toevallig dat iemand op XDA onlangs een mooie database heeft opgesteld: http://forum.xda-develope...d.php?t=2413580&nocache=1jfeelders schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:26:
[...]
Ik begin ook steeds meer tegen de traagheid van dit toestel te lopen en overweeg een andere rom. Hoe bevalt deze rom? Is die volledig functioneel (wifi, gps, camera, video, wekker)?
Beter dan wat?Is de accuduur met deze rom beter?
[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 20-10-2013 18:31 ]
[ Voor 94% gewijzigd door jfeelders op 20-10-2013 18:31 ]
Mijn gemiddelde batterijcyclus is 2 dagen en 5 uur, gemeten met GSAM Battery Monitor. Echter, soms (een enkele keer per week) begint de telefoon als een dolle leeg te lopen waardoor deze echt in een uur leeg is. Het meeste verbruik is dan gedaan door Kernel (Android) of Google services. Maar wat nu de exacte oorzaak is, geen idee.
Soms helpt een reboot, soms moet ik zelfs 2x rebooten.
Ook heb ik noodgedwongen mijn 3G uit moeten zetten, want als dat aanstaat, kan het zijn dat hij soms zijn dat hij elke seconden de 3G aanzet en weer uit. Dit terwijl er gewoon wifi beschikbaar is.dit was vroeger nooit het geval.
Nog meer mensen met dit soort problemen of die weten hoe dit verder te troubleshooten is?
Ik heb inderdaad T-mobile, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Mijn vrouw heeft ook een One V en T-mobile, maar nergens last van. En opsturen naar wie?JeroenC schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:10:
[ Voor 19% gewijzigd door RubenDJ op 24-10-2013 15:26 ]
Zoiets heb ik soms ook, maar dan in een iets mildere vorm.RubenDJ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:21:
Mijn gemiddelde batterijcyclus is 2 dagen en 5 uur, gemeten met GSAM Battery Monitor. Echter, soms (een enkele keer per week) begint de telefoon als een dolle leeg te lopen waardoor deze echt in een uur leeg is. Het meeste verbruik is dan gedaan door Kernel (Android) of Google services. Maar wat nu de exacte oorzaak is, geen idee.
Ik laad normaal gesproken mijn telefoon elke nacht op, en ik heb nooit problemen met de batterijduur overdag (dat haalt ie makkelijk, ook als ik hem veel gebruik).
Maar op bepaalde dagen is ie binnen een halve dag al leeg, terwijl ik gewoon de hele dag thuis ben en hem dus bijna niet gebruikt heb. Batterijgebruik is dan niet afwijkend van het normale patroon (het is dus niet 1 app oid die veel staat te gebruiken)
Bij mij komt dat maar sporadisch voor maar het is wel vreemd.
Telefoon had namelijk waterschade, DynaFix oordeelt binnen 3 a 4 dagen en dan als alles mee zit heb ik een nieuw toestel. Word vervolgd dus
Het zal mij benieuwen, had namelijk ook last van de problemen hier boven en hoop dat het opgelost is door een compleet nieuw toestel.
Ding is weer helemaal nieuw! Wat gaat die baterij weer heerlijk lang mee
Mooi dat het is opgelost.Chris89 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:14:
Zo toestel weer terug met een vervangend mobo en beeldscherm.
Ding is weer helemaal nieuw! Wat gaat die baterij weer heerlijk lang mee
Ik heb sinds anderhalve week een custom rom erop gezet. Ben zo blij met de keuze. Het was even zweten of het wel goed ging allemaal maar gelukkig verliep alles vlekkeloos. Shpongle rom erop gezet via XDA, soms een force close en soms een restart maar voor de rest werkt hij super. Alleen de camera werkt niet, heb dit opgelost met een andere camera-app. Moet trouwens wel zeggen dat de rom niet meer wordt bijgewerkt, maar dit is in mijn ogen (vrijwel) niet meer nodig.
Heb hem ook overgeclockt naar 1.2Ghz, niet erg hoog maar ik merk wel verbetering qua performance. Ook RAM Manager doet nog wat wonderen (gewoon spelen met de verschillende standen). Mocht je hem willen verbeteren maar nog niet verder durft te gaan dan rooten, moet je zeker RAM Manager proberen.
Custom rom is niet moeilijk. In het verleden ook altijd custom gedraaid.stane schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:14:
[...]
Mooi dat het is opgelost.
Ik heb sinds anderhalve week een custom rom erop gezet. Ben zo blij met de keuze. Het was even zweten of het wel goed ging allemaal maar gelukkig verliep alles vlekkeloos. Shpongle rom erop gezet via XDA, soms een force close en soms een restart maar voor de rest werkt hij super. Alleen de camera werkt niet, heb dit opgelost met een andere camera-app. Moet trouwens wel zeggen dat de rom niet meer wordt bijgewerkt, maar dit is in mijn ogen (vrijwel) niet meer nodig.
Heb hem ook overgeclockt naar 1.2Ghz, niet erg hoog maar ik merk wel verbetering qua performance. Ook RAM Manager doet nog wat wonderen (gewoon spelen met de verschillende standen). Mocht je hem willen verbeteren maar nog niet verder durft te gaan dan rooten, moet je zeker RAM Manager proberen.
Alleen nu wil ik zeker weten als me toestel goed is dus nog niet geroot.
*3 maanden garantie na reparatie namelijk.
Shpongle rom heeft inderdaad problemen met de camera, dat staat ook gewoon te lezen in de topic start. Het is een lekkere rom inderdaad maar er zijn mensen die er problemen mee hadden, zie eerder in dit topic. Iets met het browsen ofzo iets...
op het toetsenbord registreert ie soms gewoon geen aanslag..enorm irritant...swiped ze door de contactenlijst, gaat ie een persoon ongewenst bellen...
Ik vroeg me af of iemand anders dit probleem kent...Ik heb al een factory reset gehad natuurlijk...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Als ze nu al stoppen met update`s zou ik het erg vroeg vinden toestel is pas dik een jaar op de markt.
euhmmmm
2 jaar en ze zijn gestopt na 4.0. Gaat denk ik ook nooit een officiële update komen. Denk dat HTC de One X niet eens gaat update naar KitKat laat staan de One V.cactusman schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:42:
Zou er voor de one V nog een update komen naar 4.4 ? zeker omdat dit speciaal bedoeld is voor "budget" toestellen met maar 512 mb ram.
Als ze nu al stoppen met update`s zou ik het erg vroeg vinden toestel is pas dik een jaar op de markt.
http://www.gsmarena.com/htc_one_v-4575.php#
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Binnenkort ga ik misschien toch ook maar eens overstappen naar een van die twee, gezien m'n CM10 toch ook nog af en toe vastloopt.
Verwijderd
Om het op te lossen moet ik me toestel opnieuw opstarten of in vliegmode even zetten en daarna weer terug.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Of is het gewoon een hardware probleem?!
Controleer even je WiFi instellingen, daar kun je ook een optie kiezen voor beste prestaties (o.i.d.). Als dat niet werkt, moet je ook even proberen of een andere WiFi verbinding wel werkt en als dat niet werkt dan weet je dat het niet door jou komt.Chris89 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:01:
Nadat mijn telefoon terug is van reparatie (boardswap en scherm vervangen) valt zo nu en dan me netwerkverbinding weg. Het is zo erg dat ik alleen nog maar noodoproepen kan doen.
Om het op te lossen moet ik me toestel opnieuw opstarten of in vliegmode even zetten en daarna weer terug.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Of is het gewoon een hardware probleem?!
Ik zou niet naar MIUI overstappen, naja je kunt het wel proberen, maar volgens de meeste mensen werkt MIUI absoluut niet soepel op de One V. De hele interface moet nogal langzaam werken.Bluefall schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:58:
Inderdaad, enkel IgnoranceV4 die onlangs is gereleased en de MIUI-roms die nog worden geüpdatet.
Binnenkort ga ik misschien toch ook maar eens overstappen naar een van die twee, gezien m'n CM10 toch ook nog af en toe vastloopt.
----
Ik ben een paar dagen terug toch maar overgestapt naar MySenseV RC3.5, ik was heel tevreden met Shpongle de eerste dagen, tot dat de performance steeds slechter werd. Bij MySenseV werd het de afgelopen dag niet veel beter, CrossBreeder en Turbo Boost hebben wat wonderen verricht, evenals het overklokken naar 1,5Ghz met smartassV2 en deadline. Werkt voorlopig weer perfect.
Er zijn nog wel wat roms in de maak, maar ik verwacht niet dat die zo stabiel gaan werken als de stabiele roms die we nu hebben. Ik denk dan toch dat we het moeten laten bij de roms die we nu hebben.
Welke rom gebruiken jullie? En gebruiken jullie ook mods of hebben jullie nog wat handige performance tips?
[ Voor 15% gewijzigd door stane op 29-11-2013 23:05 ]
Ik heb precies hetzelfde gehad, ze hebben tijdens het vervangen er voor gezorgd dat de antennes niet meer goed aansluiten op het klepje van je HTC. Ik heb 2 nieuwe klelpjes gekregen maar het enigste wat hielp was een nieuw toestel. Het zijn echte prutser daar, eerste keer zagen ze niet eens dat de helft van me scherm kapot wasChris89 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:01:
Nadat mijn telefoon terug is van reparatie (boardswap en scherm vervangen) valt zo nu en dan me netwerkverbinding weg. Het is zo erg dat ik alleen nog maar noodoproepen kan doen.
Bel je HTC willen ze hem alleen maar opsturen voor reparatie........ wat dus niet HELPT. Probleem is zogenaamd niet bekend bij hun, wel raar dat ze zelf op de site het cache partitie wipe hebben staan als "fix" voor het probleem!
Hoe moeilijk is het om nog een software update uit te brengen, het toestel heeft nota bene nog garantie!
Dit was mijn eerste en laatste HTC
euhmmmm
Eerste indruk is dat het toch stabieler en sneller is dan CM10
Ik wil zo weinig mogelijk geld uit geven daarom koop ik 2dehands eentje van 14 maanden oud voor 70 euro.
Ik hoef geen supersnelle smartphone of internet.
De verkoper zegt immers dat het internet met zijn gsm heel traag is:
"Als ik lees over het toestel ondersteund het inderdaad 3G maar is de 3G antenne van lage kwaliteit.
In de praktijk betekende dit voor mij zo zo goed als altijd 'Edge' verbinding.
Voor email is dit geen probleem, maar indien je het toestel wil om te surfen is het traag."
Bekend probleem? Defect toestel? Aan wat kan dit liggen?
Bedankt!
You have a great face for radio.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb zoiets gelezen in bovenstaande berichten ja.Touchdomex schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:04:
Het kan het klepje zijn wat neit goed contact maakt.
Dus beter niet voor dit toestel gaan aangezien het gevaar bestaat dat dit het geval is?
Is dit zelf op te lossen of moet deze daarvoor opgestuurd worden onder garantie?
Bedankt.
Edit: Heb de verkoper gevraagd dit eens uit te testen.. Zonder resultaat. Werkt enkel op edge terwijl de sim in een ander toestel op 'H' werkt..
Heb dan maar een andere HTC one V gekocht
[ Voor 21% gewijzigd door Sick my Duck op 03-03-2014 22:44 ]
Het enige wat echt tegen valt is de batterij.. Deze gaat echt heel rap leeg.
Bij weinig gebruik en het scherm steeds op minimum gaat deze misschien van 10uur sochtends tot 10uur savonds mee.. Maar dan mag ik er amper iets mee doen.
Alles staat af behalve 3G. (wifi, bluetooth, synchronisatie, gps, helderheid scherm)
Als ik er actief mee bezig ben kan de batterij op 4u van 100 naar 0% gaan.
Is dit gewoon hoe het is bij dit toestel of heeft de batterij zijn beste tijd gehad?
Wat denken jullie?
Precieze procedure daarvoor zou je even op moeten zoeken.
Anders is de accu gewoon versleten, dat gebeurt nou eenmaal.
Gemiddeld haal ik ongeveer 2 dagen op m'n batterij bij weinig gebruik (alleen wat bellen/whatsappen enzo). Als je echt veel gaat internetten of gamen enzo gaat het wel heel hard met de batterij ja.
Ik heb voor de zekerheid een andere batterij besteld OEM vanuit hongkong voor 10,4 euro. Binnen een week of 2 moet die hier zijn en dan zie ik maar of het mij lukt deze te plaatsen
Opladen van 14% batterij naar 100% in 7u. Is dat ook niet wat lang? Ik gebruik de originele stekker/usb adapter.. Tijdens het laden stijgt de temperatuur niet met 1 graad.
[ Voor 12% gewijzigd door Sick my Duck op 13-03-2014 09:39 ]
Nu vrijdag: Tegen de middag had hij nog maar 16%, daarna heb ik hem 1,5 uur in de lader heb gestoken en daarna had hij 64%! Dan heb ik die zo een hele tijd gebruikt maar het percentage zakte maar niet! Heel af en toe ging er 1% af.. ik dacht er klopt iets niet dus ik herstart het toestel maar het is nog steeds zo. Nu steek ik hem ook in de lader en op 15 minuten is er 10% bij.. dit lijkt dus normaal. Heeft mijn toestel/batterij zichzelf magish hersteld? Ik hoop van wel...
Nu is er op 11u tijd maar 14% van de batterij af gegaan! En ook het laden gaat nog snel.
Edit: Helaas.. vandaag terug hetzelfde probleem.
Probleem van de batterij komt mij dus ook bekend voor. Gaat snel leeg
Ik heb de batterij van mijn toestel vervangen voor 10,4 euro en nu werkt deze superProbleem van de batterij komt mij dus ook bekend voor. Gaat snel leeg
Sinds 2 maanden ben ik overgestapt van T-mobile naar Telfort en heb ik geen enkel probleem meer. Voorheen moest ik de telefoon 2-3 per week herstarten en dat is volgens mij niet meer gebeurd sinds ik bij Telfort zit. 3G werkt altijd stabiel en telefoon gaat 2 dagen mee.
Dus kennelijk is er toch iets in het T-mobile netwerk of in de simkaart wat niet lekker samenwerkt met deze telefoon. Toch gek aangezien deze destijds bij het afgesloten abonnement zat.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2400633
Heerlijk!
Blaast weer helemaal nieuw leven in dit oude toestel
Wat ook helpt is al je contacten exporteren (in een bestandje opslaan), dan de cache wissen via het boot menu, en daarna de contacten terug inladen uit dat bestand.jfeelders schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:32:
Factory reset? Vorige week gedaan en loopt weer als een tierelier. Wel even opletten bij het instellen van je contacten (alleen lokaal, geen Google, geen Facebook).
Daarna blijft het ook werken (geen crashes meer bij het opzoeken van contacten) in tegenstelling tot als je enkel de cache wist.