Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39
mcDavid schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:49:
Heb 'm ook zojuist geinstalleerd. Ben benieuwd. Enige wat van mij echt verbeterd mocht worden is dat gigantisch trage (tot niet) laden van contacten en sms-berichten
-edit- en dat lijkt niet veranderd -O-
Heb je Viber geïnstalleerd?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVlo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 13:57
Ik heb de nieuwe update ook geïnstalleerd. Ik kan tot nu toe nog niets duidelijk anders herkennen. Het lijkt allemaal wel iets smoother te lopen, maar dat kan ook gewoon wishful thinking zijn. :p

Ik hoopte zelf op een iets snellere respons van Whatsapp berichtjes. Het bericht geluidje en tril komt nu nog steeds niet direct. Maar dit kon bij mij tien minuten later aankomen dan dat het verstuurd werd, over WiFi, Iemand anders ook dat probleem?
Ikzelf heb wel gemerkt dat het verwijderen van onnodige achtergrond apps, en géén task killer meer gebruiken, de snelheid van het openen van contacten en sms'en aanzienlijk heeft verbeterd. Dat kon gewoon meer dan een minuut duren, belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-09 16:20

thommich

Belg

GAIAjohan schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:13:
[...]

Heb je Viber geïnstalleerd?
Heeft er niets mee te maken, ik heb nog nooit Viber geïnstalleerd en heb het probleem ook. Rebooten (af en toe) is een workaround...

Het zou iets te maken hebben met het feit dat de sms-app een cache heeft die hij soms volledig opnieuw wil laden ofzo. (Bron: xda-forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:28
Een vraagje, m'n vader heeft de HTC one V gekocht bij de mediamarkt met een HI kaartje (prepaid). Nu wil hij z'n hi abbonement kaartje er in gebruiken maar deze werkt niet.

Blijkt dus dat die simlocked is.

Is er een manier om dit op te lossen? Mediamarkt geeft namelijk geen geld terug, alleen tegoedbonnen.
Een unlock code aanschaffen gaat ook niet (want is er niet volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hi bellen?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:51
Zo.. ik zit nu ook op CM10 met Hellboy kernel. OC naar 1.5 Ghz. Werkt goed !

Heeft iemand al stabiel hogere snelheden gehaald ? Topic is wat groot om dat zo even door te bladeren.. sorry.. lui ;)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Search-functie bovenaan deze pagina? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Hmja.. meer dan de helft van de resultaten is 'men zegt' 'ik heb gelezen dat' 'volgens mij'.

Ik had geen zin om daar doorheen te bladeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een paar weken CM10 gedraait, maar ik ben weer terug op MyONEv RC7.0 FX+.
Wat me opviel is dat je in CM10 wel de emoij iconen kon zien in bovenbalk en in Instagram enzo, maar met de Sense rom wat ik nu draai zie je die niet.
In CM10 zijn de iconen wel zwart wit en in een "android style". Het gaat zeg maar om de emoticons die iphone users gebruiken, die je wel in WhatsApp kunt gebruiken. Maar buiten WhatsApp om zijn ze dus niet zichtbaar.
Iemand wel gelukt om ze overal zichtbaar te krijgen?

/edit
heb wel deze topic gevonden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1879056

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 26-11-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai CM9, maar heb met camera-app altijd problemen. Vaak crashes e.d. Dev-ver op XDA kan het niet naspelen.

Draai nu Camera FX en dat draait als een zonnetje tot op heden.

Een tip dus voor mensen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:41
Ik heb de update ook gehad, en 1 ding hebben ze wel aangepast.
In de camera app. kon je altijd alleen maar een foto bekijken verder niets, nu is het aan de galerij gekoppeld en kan je weer alles zoals wissen en van foto naar foto swipen.

Dit was voor mij wel een ergenis dat dit er niet opzat.

Daarnaast had ik ook problemen met extreem traag laden van de contacten (soms wel meer dan een minuut) ik heb wat apps van de telefoon gehaald en de aantal widgets aangepast en nu meer dan 65mb intern geheugen vrij (hiervoor was dat gemiddeld 50/40mb) , nu laad het weer heel snel, en lijkt de telefoon zowiezo sneller te reageren en ook het opnieuw laden van het Sense home screen komt bijna niet meer voor.
Dus ik heb nu alleen een weer / klok en mediaplayer widget (niet de originelen) en wat iconen en mappen en dit werkt goed zo.

[ Voor 9% gewijzigd door DummyXL op 27-11-2012 17:03 ]

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even gekeken op beslist.nl maar daar heb je ook heel veel verschillende mooie hoesjes voor je htc one v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beslist.nl is echt een aanrader als je een mooi hoesje wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit op de htc one v ook wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Je kan je eigen post editten. Dat voorkomt 3 postings na elkaar. Verder staan de specs in de pricewatch:

pricewatch: HTC One V Aluminium, Zwart

Specs staan overigens ook in de startpost.

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 27-11-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 16:06

Niku

Alagaesii

Verschillende recensies vallen over het feit dat de one V echt traag is (besteproduct en ook de vergelijking op Tweakers bijvooorbeeld). Is dit echt zo? Ik heb namelijk geen idee hoe dit soort toestellen zich verhouden tot bv mijn Desire Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 23:29
Dat hangt er inderdaad maar net vanaf waar je mee vergelijkt. Tuurlijk voelt het allemaal iets minder snel aan dan een iPhone 5 of een One X. Maar daar is de prijs dan ook naar, de prijs-prestatie-kwaliteitverhouding is ongeëvenaard imho. Tip: bekijk recensies op youtube, dan krijg je een aardig idee van de snelheid.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
jongens ik krijg het idee dat die traagheid van de contactpersonen-app wordt veroorzaakt door de contacten in het telefoongeheugen. Ik had die een poosje uit staan en toen werkte alles vlot. Kan ik die contacten op een of andere manier verplaatsen/kopiëren naar mijn google account bijvoorbeeld?

en kunnen mensen bevestigen/ontkrachten dat het hier wat mee te maken kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Ik heb alleen google plus en google aanstaan in het adressen boek. Dit had ik ook al zo toen die zo traag reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

RubenDJ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:26:
Dat hangt er inderdaad maar net vanaf waar je mee vergelijkt. Tuurlijk voelt het allemaal iets minder snel aan dan een iPhone 5 of een One X. Maar daar is de prijs dan ook naar, de prijs-prestatie-kwaliteitverhouding is ongeëvenaard imho. Tip: bekijk recensies op youtube, dan krijg je een aardig idee van de snelheid.
Vergeleken dus bijvoorbeeld met een Desire Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Niku schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:39:
[...]

Vergeleken dus bijvoorbeeld met een Desire Z.
Als je de specs vergelijkt is de One V op alle vlakken beter. Dat kun je dus op je vingers natellen.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/305008;266186/
DummyXL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:21:
Ik heb alleen google plus en google aanstaan in het adressen boek. Dit had ik ook al zo toen die zo traag reageerde.
Hmm das jammer. Maar dan wil ik alsnog graag weten hoe ik mijn contactpersonen kan exporteren enzo. Kan het nergens vinden in de contactpersonen-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 23:29
mcDavid schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:12:
Hmm das jammer. Maar dan wil ik alsnog graag weten hoe ik mijn contactpersonen kan exporteren enzo. Kan het nergens vinden in de contactpersonen-app.
Dit zit onder Menu - Contactpersonen samenvoegen - Contactpersonen importeren/exporteren. Dit is volgens mij alleen beschikbaar als je een SD kaartje hebt. Je kunt ook middels Contactpersonen kopiëren alles van je telefoon naar google contacts kopiëren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Mjah, voornaamste reden dat ie traag is, is denk ik toch beschikbare geheugen wat overblijft. Volgens mij is Sense ook vrij vertragend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

mcDavid schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:12:
[...]

Als je de specs vergelijkt is de One V op alle vlakken beter. Dat kun je dus op je vingers natellen.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/305008;266186/
Het lijkt niet eens heel veel te schelen. Al weet ik niet hoe de processors zich tegen elkaar verhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat kun je natuurlijk opzoeken, ik weet het ook zo niet uit m'n hoofd. Het is iig allebei een Snapdragon S2.

De GPU is trouwens wel hetzelfde, een Adreno 205.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
als die Desire Z nog goed is, is het denk ik de upgrade niet waard.

-edit-
ik kan inmiddels bevestigen dat contacten uit het telefoongeheugen uitschakelen geen oplossing is voor de contactpersonen-app-bug. ;(

[ Voor 51% gewijzigd door mcDavid op 29-11-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vandaag is me One V wat ongelukkig gevallen. Ik wou hem in me broekzak doen, maar dat ging mis en viel op de grond en nu zit er een barst in. Hij viel niet eens van zo heel hoog, en heb hem veel vaker laten vallen dus was wel even verbaast dat er een barst inzat (vooral de voorganger Legend, heb ik niet stuk kunnen krijgen).
Morgen even bij htc vragen wat een schermreparatie kost, maar volgens mij is het zelfs voordeliger om een nieuwe te kopen, want hoorde dat die al voor onder de 200 nieuw te krijgen is. Maar vooralsnog kan ik hem nog zo wel gebruiken, is niet super storend en alles werkt nog.

/edit
contact gehad met HTC en Dynafix en beide kunnen/willen geen prijsopgave doen, voordat ik toestel heb opgestuurd. Als ik het toestel ongeprepareerd terug laat sturen kost het ca. 40 euro verzend- en onderzoekskosten. Beetje belachelijk eigenlijk, want ze kunnen lijkt me makkelijk zien wat een vervanging van scherm kost, er valt niks te onderzoeken.

Iemand van jullie toevallig wel hun scherm laten repareren en die wel weet wat het ongeveer kost?

[ Voor 27% gewijzigd door xileS op 30-11-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 13:16
xileS schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 03:36:
Vandaag is me One V wat ongelukkig gevallen. Ik wou hem in me broekzak doen, maar dat ging mis en viel op de grond en nu zit er een barst in. Hij viel niet eens van zo heel hoog, en heb hem veel vaker laten vallen dus was wel even verbaast dat er een barst inzat (vooral de voorganger Legend, heb ik niet stuk kunnen krijgen).
Morgen even bij htc vragen wat een schermreparatie kost, maar volgens mij is het zelfs voordeliger om een nieuwe te kopen, want hoorde dat die al voor onder de 200 nieuw te krijgen is. Maar vooralsnog kan ik hem nog zo wel gebruiken, is niet super storend en alles werkt nog.

/edit
contact gehad met HTC en Dynafix en beide kunnen/willen geen prijsopgave doen, voordat ik toestel heb opgestuurd. Als ik het toestel ongeprepareerd terug laat sturen kost het ca. 40 euro verzend- en onderzoekskosten. Beetje belachelijk eigenlijk, want ze kunnen lijkt me makkelijk zien wat een vervanging van scherm kost, er valt niks te onderzoeken.

Iemand van jullie toevallig wel hun scherm laten repareren en die wel weet wat het ongeveer kost?
Aller eerst wat onwijs vervelend dat hij stuk is.

Doormiddel van een snelle shearch op google met deze keywoorden "htc one v new lcd"
Kwam ik uit op deze link: http://www.mytrendyphone.nl/shop/htc-one-v-80381p.html

Originele HTC One V LCD display.
Incl. Displayglas, Touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Chris89 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:33:
[...]

Aller eerst wat onwijs vervelend dat hij stuk is.

Doormiddel van een snelle shearch op google met deze keywoorden "htc one v new lcd"
Kwam ik uit op deze link: http://www.mytrendyphone.nl/shop/htc-one-v-80381p.html

Originele HTC One V LCD display.
Incl. Displayglas, Touchscreen.
190 euro? Haha doe me dan voor die paar tientjes extra ook maar een nieuwe accu, nieuw moederbord, nieuwe behuizing, en vooral geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
mcDavid schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:35:
[...]

190 euro? Haha doe me dan voor die paar tientjes extra ook maar een nieuwe accu, nieuw moederbord, nieuwe behuizing, en vooral geen gedoe.
Als je zeker weet dat het alleen het scherm is dus het glas kom je uit op het volgende:
http://www.mytrendyphone.nl/shop/htc-one-v-79364p.html

€ 50,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Thanks, hier zie ik hem ook: http://www.mobilesupplies...-touchscreen-p-13915.html

Alleen het zelf repareren lijkt niet zo makkelijk xD: YouTube: HTC ONE V disassembly
Dus ik weet niet of ik daar wel aan ga wagen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Nog meer mensen die elke keer bij gebruik facebook op de one v geneigd zijn hun gsm in 2en te breken? Ongeloofelijk wat een niet werkende k app op de v met stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij smartphoneworld doen ze de Touchscreen / LCD Scherm vervangen voor 169 euro, volgens hun is dit een vaste unit en bieden het dus niet aan om alleen het scherm te vervangen.
Ziet er dus echt naar uit dat ik beter voor een nieuw toestel kan gaan.

Bij Hi heb je hem als prepaid, voor 160 euro (40e cashback). Maar ik neem aan dat er wel een simlock op zit dan.

[ Voor 21% gewijzigd door xileS op 05-12-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 08:34
xxxneoxxx schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:38:
Nog meer mensen die elke keer bij gebruik facebook op de one v geneigd zijn hun gsm in 2en te breken? Ongeloofelijk wat een niet werkende k app op de v met stock rom.
Eerlijk gezegd helemaal geen last van. Bij mij werkt het gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xileS schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:39:
Bij smartphoneworld doen ze de Touchscreen / LCD Scherm vervangen voor 169 euro, volgens hun is dit een vaste unit en bieden het dus niet aan om alleen het scherm te vervangen.
Ziet er dus echt naar uit dat ik beter voor een nieuw toestel kan gaan.

Bij Hi heb je hem als prepaid, voor 160 euro (40e cashback). Maar ik neem aan dat er wel een simlock op zit dan.
Hi kennende zit er geen simlock op. Anders kost het niet zoveel om die eraf te laten halen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Conclusie: een geheel nieuw toestel kopen is goedkoper dan scherm laten repareren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:42:
Hi kennende zit er geen simlock op. Anders kost het niet zoveel om die eraf te laten halen.
Zit er (helaas) wel op :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:55
als je verder leest, dan lijkt het er op dat androidplanet een foutje heeft gemaakt door ook de V te noemen

http://news.softpedia.com...phones-Leaks-313471.shtml

• DummyXL
:(

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat is het probleem? Heb al maanden Jelly Bean (CM10). CM10 > stock JB sowieso. :)

• DummyXL
Dit is mijn eerste smartphone (en mijn enige) en wil niet het risico dat ik hem brick. Dus hij draait nu nog gewoon standaard rom. (op zich prima)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DummyXL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:38:
Dit is mijn eerste smartphone (en mijn enige) en wil niet het risico dat ik hem brick. Dus hij draait nu nog gewoon standaard rom. (op zich prima)
Ken je niet iemand die je erbij kan helpen? Die zoiets vaker heeft gedaan en weet waar die op moet letten?

Als je het een beetje kent dan en de juiste tutorials hebt fluit je er zo doorheen

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 13-12-2012 16:41 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Ik ga me er wel een keer aan wagen, ben niet bang voor die dingen.
Maar zolang ik afhankelijk ben van dit toestel (en er garantie op heb) laat ik hem maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 18:15
Hebben jullie ook onder het display, waar hij aansluit op de cover, een klein kiertje? Als de lampjes van de softkeys branden zie ik ze er een beetje onderdoor schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Kan iemand mij vertellen hoe ik terug van een custom rom naar de normale fabrieksrom?
Draai nu al een tijdje CM10 maar irriteer me steeds meer....

Heb de ene vastloper na de andere... Batterij is heel snel leeg (niet eens overgeclockt)
Opstarten is een drama.... Laat staan applicaties opstarten...
Wil dus weer terug naar de orginele met Sense _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:47
Dit staat netjes beschreven in een eigen topic op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1706070

Welke variant van CM10 draaide je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Versie van Lloir/maxen + de kernel wat nodig is.
Baterij is gewoon leeg in 8 uur... Screen staan op het laagste van het laagste en vreet gewoon 40 - 50% van me batterij...
Nogal klaar mee dus...

Ga binnen een week weer terug naar RUU(stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik draai diezelfde versie en heb nergens last van.

Met welke governor en overclock draai je? Als je hem op 1,5 GHz en performance hebt staan, kan ik me zulke batterijtijden wel voorstellen :P

• Chris89
Hij staat op ondemand en op min 245 mhz en max 1497 mhz
Bij opstarten instellen

Scheduler
DEADLINE
niet bij opstarten

voltages niet aangepast

Geheugen
zRam 26%
Assets wissen toestaan aangevinkt
Kernel samepage mergin niet aangevinkt

16-bits transparantie niet aangevinkt

verbeteringen aan grafish oppervlak
colorbranding tegengaan (standaard) aangevinkt

Kernel: hellboy 15 december 22:18 uur CET
ROM: 8 december 13:00 CET

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je zou de governor kunnen veranderen naar SmartassV2 of Smartass. Die is iets zuiniger en gebruikt een wat slimmer algoritme, waardoor je dus energie bespaart terwijl je telefoon ongeveer even responsive blijft als met ondemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Dat gaan we proberen! Telefoon opnieuw opstarten is nodig zeker?
SmartassV2 is alleen beschikbaar :)

Met welke instellen/tweaks draai jij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 21:33
Iemand een GAPPS voor standaard HTC Rom? Ik had een keer (perongeluk) die voor Jelly Bean gedownload en geflasht, die was voor iCS beschikbaar. Ik weet niet meer welke, is al aardig lang geleden. Play Store crasht namelijk om de minuut en Mail ook terwijl ik het niet gebruik.

Tevens is mijn mobiel de laatste tijd aardig traag. Iemand enig idee hoe ik mijn telefoon goed reset? (maar dan echt hard, waarbij mijn root bewaard blijft en ik huidige gapps versie krijgt die tenminste werkt? ik wil wel een custom ROM proberen met goede batterijduur maar ik heb geen flauw idee hoe ik een rom erop moet gooien x))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Chris89 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:39:
Dat gaan we proberen! Telefoon opnieuw opstarten is nodig zeker?
Volgens mij hoeft dat niet eens ;)
SmartassV2 is alleen beschikbaar :)

Met welke instellen/tweaks draai jij hem?
Ik draai hem zelf op Smartassv2, minimum 245 MHz, maximum 1497 MHz. Ik laad hem elke nacht op, maar kom nooit overdag met een lege accu te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 19:28
Ik wil terug naar de standaard rom voor de HTC one V van kpn hi , in wie weet waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Terug naar stock staat hier boven uitgelegt in XDA forum.
Even omhoog scrollen dus.

Wil je perse met alle bloodware van KPN/HI erin hebben dan weet ik het zo snel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
Chris89 schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:39:
Terug naar stock staat hier boven uitgelegt in XDA forum.
Even omhoog scrollen dus.

Wil je perse met alle bloodware van KPN/HI erin hebben dan weet ik het zo snel niet...
Hoe weet je welke stock rom je moet gebruiken op de xda forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
Weet iemand hoe je de HTC one V simlock vrij kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12-2024
Super telefoon.
Gebruik hem al langere tijd en tot nu toe tot volle tevredenheid.

Nu heb ik echter 1 probleempje. Ik heb mijn e-mail van het werk ingesteld. Deze ontvang ik prima, ik kan er mee verzenden etc. Echter, wanneer ik een binnengekomen e-mail door wil sturen of beantwoorden, wordt de vorige tekst niet meegestuurd.
Nu heb ik onder instellingen --> Synchroniseren, verzenden en ontvangen --> een vink staan onder Instellingen voor verzenden bij "Antwoord met oorspronkelijke tekst"

Toch worden de teksten van het doorgestuurde bericht niet meegestuurd. In de ontvangen mail staat wel de automatische handtekening en "header-kop" van het e-mailbericht zoals:

Verzonden van mijn HTC

----- Forwarded message -----
Van: "Naam" <Naam@Bedrijf.nl>
Aan: "'Mijn Naam'" <MijnNaam@Bedrijf.nl>
Onderwerp: het Onderwerp
Datum: wo, jan. 2, 2013 16:40

Weet iemand waar dit aan kan liggen / wat ik anders moet instellen? Dit is namelijk nogal belangrijk om info te kunnen doorsturen / bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

-Is dit in de standaard HTC mail-app?

Ik gebruik de gmail-app en die laat die oorspronkelijke tekst niet zien, maar hij verstuurt die wel mee. Als ik naar onder scroll bij een antwoord kan ik dan klikken op "tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven". Dus controleer eerst of er zeker aan de ontvangende kant geen oorspronkelijk bericht meegestuurd wordt. Het kan zomaar zijn dat jouw telefoon dit "verbergt" voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
dit is inderdaad de standaard mail app.
In het aanmaken van mijn bericht zie ik de voorgaande bericht nu juist wel. Na verzending (naar bijvoorbeeld mijn prive-gmail), zie ik niet behalve dat stukje tekst zoals ik hierboven had geschreven.heb dit al met verschillende accounts geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Dan kan ik je helaas niet helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ja, via de hi website, of bij je locale telefoon-turk

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
Iemand anders bij wie dit wel werkt?
Ik heb namelijk diverse collega's met dit toestel en bij niemand werkt het meesturen van het vorig bericht in de standaard e-mail app.

Het gaat er dus om wanneer je een bericht beantwoord of doorstuurt, de tekst van het vorige bericht wordt niet meeverzonden, alleen de verzendgegevens van dat vorig bericht. Dus bijvoorbeeld:

Verzonden van mijn HTC

----- Forwarded message -----
Van: "Naam" <Naam@Bedrijf.nl>
Aan: "'Mijn Naam'" <MijnNaam@Bedrijf.nl>
Onderwerp: het Onderwerp
Datum: wo, jan. 2, 2013 16:40

Edit,
na een chat-sessie met HTC, super service trouwens, ben ik er achter gekomen dat het aan de mailserver hier ligt. Indien ik via de smtp van onze provider verstuur, wordt het namelijk wel meegestuurd.
Wat de exacte oorzaak is, ben ik nog niet uit.

[ Voor 18% gewijzigd door WillumC op 04-01-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Compizfox schreef op zondag 23 december 2012 @ 01:56:
[...]
Volgens mij hoeft dat niet eens ;)

[...]

Ik draai hem zelf op Smartassv2, minimum 245 MHz, maximum 1497 MHz. Ik laad hem elke nacht op, maar kom nooit overdag met een lege accu te zitten.
Ik draai hetzelfde, maar ik heb al wel gemerkt dat het ONTZETTEND afhankelijk is van je ontvangst hoe lang de telefoon meegaat. Op zich is dat natuurlijk geen nieuws, maar het scheelt bij deze telefoon wel heel veel heb ik het idee.

Als ik bij een klant in Leeuwarden zit met echt debiel slecht bereik dan haal ik de dag niet. Zit ik echter thuis (prima bereik) dan haal ik gewoon 2-3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zou kunnen. Het hangt ook veel af van de screen-ontijd. Als ik m'n telefoon de hele dag niet aanraak doet ie ook wel 2 dagen op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mama76
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-01-2022
Het lukt me niet op Skype op te starten. Het installeren is gelukt, maar kan niet inloggen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een maandje de HTC One V.
Ik ben er zeer tevreden over, alleen er is 1 minpuntje.
Als ik op mijn mobiel internet zit, krijg ik sommige meldingen niet binnen.
(bijv. mentions (twitter) of berichten van Bike Race)
Zodra ik weer op mijn WiFi kom, krijg ik deze berichten dan alsnog.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Kan je in de app instellen wat de gedragingen zijn bij een bepaalde data-verbinding? In je algemene app-instellingen staat volgens mij ook iets over bepaald datagebruik bij een bepaalde verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvs
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-12-2022
Het scherm van mijn HTC One V geeft problemen. Ik zie daar mijn bewegingen op en bovendien een soort 'coördinaten' die boven het scherm staan.
Is dit bij iemand bekend en op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 21:37

r_kluft

Hmmmmmm

alvs schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:37:
Het scherm van mijn HTC One V geeft problemen. Ik zie daar mijn bewegingen op en bovendien een soort 'coördinaten' die boven het scherm staan.
Is dit bij iemand bekend en op te lossen??
Je hebt waarschijnlijk in de "opties voor ontwikkelaars" zitten klooien.
Daar zit een optie die dit aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvs
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-12-2022
r_kluft schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:56:
[...]

Je hebt waarschijnlijk in de "opties voor ontwikkelaars" zitten klooien.
Daar zit een optie die dit aan zet.
Top..probleem heb ik daar getraceerd en verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Een hele simpele domme vraag: Hoe kan ik een contact verwijderen uit mijn tel lijst en whats app lijst op de HTC One V?? Ik heb het al meerdere keren via menu en verwijderen geprobeerd, maar dan blijft de contact gewoon staan. Als ik dan weer naar menu ga, zie ik bij de tweede poging optie verwijderen ook niet meer staan.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Sync je vanuit Google? Dan komt ie via die manier misschien weer terug. Na verwijderen syncen naar Google is denk ik de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@ilse
Denk dat je bedoeld dat als je een contact verwijderd hebt, dat hij als whatsapp contact (alleen de naam) in je telefoon blijft. Als je die wilt verwijderen, moet je naar instellingen gaan > Accounts en synchroniseren, en daar whatsapp aanklikken en account verwijderen. Daarna als je whatsapp gebruikt, synct hij weer opnieuw je contacten als het goed is en is de contact die je verwijderd hebt uit je normale contacten ook weg.

Mijn One V is trouwens zo goed als overleden (hele donkere, bijna onbruikbare scherm). Had hem pas in een hele dunne vaas laten vallen waar nog water in zat (geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg xD). Had nog zo snel mogelijk leeg gegoten, maar was helaas te laat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet weten hoe ik het synchroniseren via Google moet verwijderen, jfeelders?

xileS, ook al verwijder ik een contact, blijft die toch zowel in de contacten/tel. lijst als op Whatsapp staan. Wat jij zei, werkte helaas niet. Zonde van je One V!

Weet iemand anders hoe het moet? Het is iets heel simpels maar kan het nergens vinden..

Verwijderd

Ik heb na +- 9 maanden ineens last van gele strepen. Vooral op een witte achtergrond is dit heel duidelijk. Ze verschijnen niet vaak, maar het komt wel vaker voor.
Wat zijn de ervaringen met het laten repareren hiervan?

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Als het onder garantie valt, kan je gewoon afspraak maken met htc dat ze het laten ophalen en wordt het waarschijnlijk kosteloos gerepareerd. Je krijgt eerst van te voren horen wat het gaat kosten als het niet onder garantie valt, als je dan kiest om niet te laten repareren ben je alsnog 40e ofzo kwijt om het terug te laten sturen. Je bent je telefoon ongeveer een week kwijt dan.

Watervlekken zijn eruit van me One V, ziet er al veel beter uit dan eerst. Maar me scherm blijft nog best donker,denk dat de verlichting onderdeel kapot is in het scherm ;(. Heb ondertussen al een nieuwe phone besteld, laten repareren is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb mijn One V (met een workaround) eindelijk zo ver dat ie AOSP roms wil draaien :) dus ik ben weer een gelukkig man :) het bleek uiteindelijk dat het probleem de mediascanner was, dus nadat ik ervoor heb gezorgd dat die niet meer opstart als de telefoon geboot word was het probleem weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat verward. Toen ik mijn telefoon destijds geroot heb, heb ik de nandroid backup niet opgeslagen. Echter, door de RUU terug te zetten & de bootloader weer te locken is hij weer stock toch?
Wat is het probleem dat ik de nandroid backup niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nandroid backup is gewoon makkelijker dan de RUU, maar uiteindelijk heeft het hetzelfde effect. Maar de bootloader zal wel aangeven: relocked inplaats van locked. Dus met garantie word dit een leuke discussie. Heb het zelf ook gehad met gele vlekken in het scherm, uiteindelijk hebben zij gezegd we sturen hem wel gratis ongerepareerd terug (anders zaten daar €60 onderzoekskosten aan) maar toen ik het toestel terug kreeg bleek dat het gewoon gerepareerd was :) :?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 20:06
Vandaag deze telefoon voor mijn vriendin gekocht via Marktplaats. Helaas een domme en naieve fout gemaakt. De advertentie was zonder simlock, helaas had ik de sim niet bij me en heb ik alleen de telefoon getest. Kom ik thuis blijkt er gvd toch simlock op te zitten.

Kan iemand vertellen of er een manier is om dit te fixen? De telefoon rooten zal waarschijnlijk het probleem niet oplossen.

Je hebt van dit soort sites, waar het zogenaamd 7.5 dollar kost. Maar die codes vertrouw ik eigenlijk niet:
YouTube: How to Unlock HTC One (S, V, X) Network by Remote Unlock Code Pin At&t, Rogers, T-Mobile, Bell, O2

[ Voor 26% gewijzigd door GAEvakYD op 23-02-2013 21:26 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Terug gaan naar de verkoper? Hij gaf immers in de advertentie aan dat hij simlockvrij was en daarom is het misleidend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hmmm dat was een eind rijden. :) Namelijk een uur. heen en uur terug.

Echt een domme actie van mij.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Heb al wel iets gevonden met een IMEI check. Ik zie daarin niet de huidige provider staan waarvoor dat toestel is uitgegeven of de simlock actief is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
IMEI ANALYSIS
IMEI number:    35311505956XXXX
IMEI checksum:  Check digit 5 is CORRECT
Type Allocation Code (TAC): 35311505
Serial number:  956503
Check digit:    5
Issuer: BABT (British Approvals Board of Telecommunications)

DEVICE INFO
Brand:  HTC 

Model:  ONE V
Manufacturer:   HTC CORP
Device type:    PHONE
Additional info:    PK76100

DEVICE SPECS
Display type:   TFT CAPACITIVE TOUCHSCREEN, 16M COLORS
Display size:   480 X 800 PIXELS, 3.7 INCHES (~252 PPI PIXEL DENSITY)
DISPLAY|MULTITOUCH: YES
Memory card slot:   MICROSD, UP TO 32GB
Internal memory:    4 GB, 512 MB RAM
GPRS:   YES
EDGE:   YES
WLAN:   WI-FI 802.11 B/G/N, WI-FI HOTSPOT
Bluetooth:  YES, V4.0 WITH A2DP
Camera: 5 MP, 2592 X 1944 PIXELS, AUTOFOCUS, LED FLASH
Operating system:   ANDROID OS, V4.0 (ICE CREAM SANDWICH)
Browser:    HTML
GPS:    YES, WITH A-GPS SUPPORT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb zojuist ook de boel geroot en een hoop apps uitgeschakeld. Hopelijk dat nu die contactpersonen eindelijk eens gewoon reageren zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik heb een probleem met mobiel internet en hoop dat iemand hier de oplossing weet.

Mijn telefoon:
-HTC One V, alles stock
-Hollands Nieuwe (Vodafone netwerk)

Met enige regelmaat valt mijn mobiele internet weg en mijn internet komt dan niet terug totdat ik mijn telefoon herstart. Aan/uit zetten van internet of vliegtuig modus heeft geen invloed. Opvallend is dat de telefoon denkt dat 'ie wél verbinding heeft. In de notification bar springt hij van 'H' naar '3G' en terug, En soms knippert zo'n pijltje wit. Als ik met Chrome een website probeer te bezoeken krijg ik een DNS error. En apps die gebruik maken van internet werken allemaal niet dus ik heb écht geen internet.

Ik ben radeloos, geen idee of het een hardware of software probleem is of iets met de provider.

edit:

krijg de indruk dat het een hardware probleem is in de telefoon zelf:

http://androidforums.com/...-internet-connection.html

Binnenkort maar ff kijken hoe dat met garantie zit bij HTC

[ Voor 12% gewijzigd door laminaatplaat op 24-02-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
laminaatplaat schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:19:
Met enige regelmaat valt mijn mobiele internet weg en mijn internet komt dan niet terug totdat ik mijn telefoon herstart. Aan/uit zetten van internet of vliegtuig modus heeft geen invloed. Opvallend is dat de telefoon denkt dat 'ie wél verbinding heeft. In de notification bar springt hij van 'H' naar '3G' en terug, En soms knippert zo'n pijltje wit.
Ik heb dit ook weleens ja, misschien 2x per maand. Ik erger me er niet echt aan eigenlijk (gebeurt het net niet vaak genoeg voor). Zal de komende tijd in de gaten houden of het voor blijft komen nu ik alle nutteloze apps uitgezet heb.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 24-02-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Dit komt inderdaad bekend voor, maar het komt te weinig voor (1x per week) om echt problematisch te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Met enige regelmaat bedoel ik in mijn geval bijna dagelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door laminaatplaat op 25-02-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
mcDavid schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:56:
[...]

Ik heb dit ook weleens ja, misschien 2x per maand. Ik erger me er niet echt aan eigenlijk (gebeurt het net niet vaak genoeg voor). Zal de komende tijd in de gaten houden of het voor blijft komen nu ik alle nutteloze apps uitgezet heb.
Het gebeurde me zojuist weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Weet iemand of, en zo ja hoe, het mogelijk is die irritante microfoon-knop op het toetsenbord uit te zetten?
Heb al geprobeerd om "spraakgestuurd zoeken" uit te schakelen, maar dan blijft de knop wel staan en als je er per-ongeluk op klikt ben je alsnog je toetsenbord kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Ik heb sinds een tijd dat mijn One V niet meer trilt bij notificaties. Als ik hem op trilstand zet trilt hij wel even zoals altijd, maar bij notificaties niet meer. Als ik hem gewoon op geluid zet, maakt hij wel geluid bij notificaties. Erg vreemd en onhandig!

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
PhoenixT schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 23:20:
Ik heb sinds een tijd dat mijn One V niet meer trilt bij notificaties. Als ik hem op trilstand zet trilt hij wel even zoals altijd, maar bij notificaties niet meer. Als ik hem gewoon op geluid zet, maakt hij wel geluid bij notificaties. Erg vreemd en onhandig!
Instellingen -> Geluid -> 'Trillen - Trillen bij oproepen en meldingen'

Staat dat aan als je de telefoon op stil hebt staan? Deze functies kan je namelijk per geluid profiel instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door laminaatplaat op 04-03-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39
mcDavid schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:30:
Weet iemand of, en zo ja hoe, het mogelijk is die irritante microfoon-knop op het toetsenbord uit te zetten?
Heb al geprobeerd om "spraakgestuurd zoeken" uit te schakelen, maar dan blijft de knop wel staan en als je er per-ongeluk op klikt ben je alsnog je toetsenbord kwijt...
Ik heb zelf een ander toetsenbord geïnstalleerd die werkt dmv Swype. Stukken handiger dan dat HTC ding.
Het heet Touchpal.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Er komt bij mij net een systeem update binnen, iemand deze al geïnstalleerd en een verschil gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 20:12
Ik heb de update een paar uur geleden geinstalleerd. Er staat bij 'performance improvements' (o.i.d.) en de telefoon lijkt inderdaad een stukje sneller en vloeiender te zijn. Of het komt door software optimalisaties of een hogere kloksnelheid weet ik niet.
Wel mooi dat HTC dit toestel nog niet vergeten is, ik had eerlijk gezegd geen updates meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 21:37

r_kluft

Hmmmmmm

Ik heb de bootloader unlocked en het toestel geroot.
Kan ik nu zonder problemen deze OTA update installeren?

Of moet ik hem dan weer opnieuw rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Update hier ook binnen. Maar heeft er iemand een changelog?
Ben benieuwd wat er veranderd is wat ik merk helemaal niks na de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
GAIAjohan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:40:
[...]

Ik heb zelf een ander toetsenbord geïnstalleerd die werkt dmv Swype. Stukken handiger dan dat HTC ding.
Het heet Touchpal.
Het HTC toetsenbord ondersteunt ook swype. Maar ik vind dat hele swype sowieso niets.
Misschien moet ik touchpal eens proberen, heb ook swiftkey geprobeerd, maar die vond ik helemaal irritant.

[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 05-03-2013 19:13 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste