Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De optie "spraak inschakelen" al geprobeerd? B)
[/quote]
uiteraard. Het blijft heel raar, heeft iemand hier ook last van?
denk dat ik terug ga naar de fabrieksinstellingen. Ik ben dan niet mijn contacten kwijt wel? Het zal wel software matig probleem zijn verw8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:05
Heeft iemand al iets gehoord van een nieuwere versie oneV??

Heb van Vodafone een uitnodiging gekregen om in de winkel te komen kijken voor een nieuw toestel (ivm bijna aflopen van het abo)

zie hier de volgende aanbieding

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/36o3.png

Voor de mensen die het niet opvalt het is een Quadcore volgends de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
BurnerT schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:55:

Heb van Vodafone een uitnodiging gekregen om in de winkel te komen kijken voor een nieuw toestel (ivm bijna aflopen van het abo)

[afbeelding]

Waarschijnlijk een foutje. het is niet echt des HTC's om opeens halverwege de lifecycle van een telefoon een HW upgrade te geven.

Wil mijn OneV rooten. Toch maar de meegeleverde bloadware van HTC definitief verwijderen. (7digital anyone?)
Wat is de beste/meest noob proof optie? Bootloader is ook nog gelocked, en een geunlockte bootloader is volgens mij wel eenm vereiste. Kwam dit tegen:
http://www.androidauthori...-unlock-bootloader-86146/

En dit als optie:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1676686

Ervaringen/suggesties met 1 van beide opties? Curstom roms ga ik vooralsnog neit aan beginnen, maar een backup maken lijkt mij wel handig. Heb de probeer/gelimiteerde versie titanium backup al op de OneV staan, maar om deze helemaal te kunnen gebruiken meot je toestel volgens mij ook geroot zijn, dus kip-ei verhaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:05
Je kan je telefoon ook vaak rooten zonder een custom rom te installeren oid. (lees: root zonder weer naar fabrieksinstellingen te gaan)

Zodra je dan root access hebt kun je titanium backup installeren en dan een backup runnen. Na de backup kan je dan alsnog een andere versie android erop knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16

[afbeelding]

Mag ook wel, voor die prijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
BurnerT schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:55:
Je kan je telefoon ook vaak rooten zonder een custom rom te installeren oid. (lees: root zonder weer naar fabrieksinstellingen te gaan)

Zodra je dan root access hebt kun je titanium backup installeren en dan een backup runnen. Na de backup kan je dan alsnog een andere versie android erop knallen
Ja, dat was wel de bedoeling - rooten zonder vooralsnog een custom rom te gaan draaien. Heb al wel wat andere tools gevonden ipv tit. backup, aangezien die root privs nodig heeft om goed te werken schijnbaar. Is niet handig als je doel is een backup te maken voor je gaat rooten. :')
Alhoewel ik mij afvraag hoe groot de kans is dat door rooten en unlocken boorloader data zomaar 'kwijt' raakt. :o

[ Voor 12% gewijzigd door xxxneoxxx op 22-10-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je wilt toch de bloatware eraf hebben? Dan kun je het beste gewoon een custom ROM zoals CM10 installeren.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, laatste keer dat ik las over een custom rom voor de oneV, werkte een hoop zaken als bluetooth en wifi niet OK/helemaal niet vanwege drivers welke misten. Het is niet dat het ding zo niet stabiel/snel genoeg is, ik wil gewoon de ruimte terug van de bloatware, door dus apps te verwijderen die ik toch neit gebruik maar zonder rooten niet verwijderbaar zijn. ;) Verder is het een zakelijk toestel dus de boel moet wel stabiel blijven en zaken als wifi en bluetooth moeten 't blijven doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CM10 B118 (van Lloir) is gewoon stabiel hier. Gebruik Titanium Kernel 7.5, waarin Bluetooth nu gefixed is ;)
WiFi werkte altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hmm, toch eens een keer naar kijken dan, kan geen kwaad misschien. :P Thanks! :D

Ah, deze dus:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1835285
CDMA versie neem ik aan? ;)

[ Voor 39% gewijzigd door xxxneoxxx op 22-10-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je in de US woont en een CDMA-versie van de One V (de PrimoC dus) hebt wel ja.

[ Voor 50% gewijzigd door Compizfox op 22-10-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
GSM uiteraard. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 13:16
Compizfox schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:10:
Je wilt toch de bloatware eraf hebben? Dan kun je het beste gewoon een custom ROM zoals CM10 installeren.
Als je graag van de blootware af wil en echt stabiel houden is misschien ook wel een optie om de app gewoon uit te schakelen via app info. Dan zie je app niet meer!! (Wel fysiek nog op je systeem) Behoud je je garantie en is telefoon zowiezo stabiel.

[afbeelding]

Kan goed het nieuwe versie van HTC zijn.
Zie hier maar http://www.phonearena.com/phones/HTC-One-VX_id7522

[ Voor 28% gewijzigd door Chris89 op 22-10-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
De power knop bovenaan de telefoon doet heel raar!, heb deze toestel al ongeveer 2 maanden, maar sinds vorige week moet ik om de screen te unlocken 2/3 keer de powerbutton indrukken, anders pakt hij hem niet. Of ik moet super hard drukken, dan pas werkt hij. Ik heb op XDA forums gelezen dat meerdere mensen precies hetzelfde hebben. Wie heeft dit ook, en kan dit opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat de kernel betreft, zelf gebruik ik de Titanium-KISS kernel van de Australiër maxwen.
Hij voorziet kernels voor CM9, CM10 en (stock) roms die gebruik maken van HTC-Sence.

Max hecht er waarde aan om een stabiele kernel beschikbaar te stellen, dus zijn die van hem niet verder overclockbaar dan 1.5GHz. In zijn XDA-topic maakt hij hier geen uitzondering op!

Inmiddels heb ik mijn toestel geroot en het idee om nog hoger te kunnen overclocken begon me toch behoorlijk te jeuken. Andere kernels bevallen me niet, dus heb ik Max via DM gevraagd een uitzondering voor me te maken. Onder de voorwaarde "No regular updates and no support" heeft hij drie custom kernels voor me gemaakt. Niet op XDA te vinden maar die deel ik natuurlijk met plezier hier.
Build datum 20 oktober 2012 Stock - CM9 - CM10 Max 2GHz }:O

Zelf gebruik ik de stock rom, met bovenstaande stock Titanium-KISS kernel.
De afgelopen dagen draai ik stabiel op 1.7GHz, 1.8, 1.9 of 2.0 GHz heb ik nog niet geprobeerd.
De CM9 en CM10 kernels heb ik niet getest, maar ik vertrouw erop dat Max die tip-top heeft gemaakt.

Ik gebruik No-frills CPU Control met de instellingen:
  • Max: 1.7GHz
  • Min: 245MHZ
  • Governor: smartassV2
  • I/O scheduler: sio
Ik heb niet de indruk dat de accuduur minder is geworden. Zelf heb ik nog geen ervaring opgedaan met UnderVolten. Ik neem aan dat de processor op dezelfde snelheden nog iets zuiniger te tweaken is, iemand tips voor me wat een mooi tooltje hiervoor is en wat de ideale instellingen kunnen zijn?

- disclaimer
Wanneer je tot 2GHz overclockt zal je toestel waarschijnlijk vastlopen, er zijn maar weinig Qualcomm MSM8255 processoren die stabiel blijven op die snelheid. Het ene toestel zal stabiel blijven op 1.5GHz de andere weer op 1.9GHz. Het is een kwestie van uitproberen wat voor jou werkt.
Tip: om te voorkomen dat je na een te hoge overclock in een bootloop komt moet je Toepassen bij opstarten (tijdens je testperiode) uitschakelen, dan zal je toestel wanneer hij instabiel was simpelweg weer veilig opstarten op 1GHz.

- edit 25 okt
Maxwen heeft een nieuwe kernel HELLBOY die gaat ook tot 2GHz en is gebaseerd op de Titanium-KISS kernel. Downloadlinkjes die ik hierboven heb gezet zijn dus eigenlijk alweer verouderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 25-10-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die van mij valt al regelmatig uit zodra ik hem op 1.5 GHz klok. 1.4 gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:21:
Die van mij valt al regelmatig uit zodra ik hem op 1.5 GHz klok. 1.4 gaat wel goed.
Dan ga ik gelijk ook maar even experimenteren. Ik heb um nu op 2.0 GHz staan. Voltages heb ik nog niets mee gedaan. Zodra ie uitvalt of niet stabiel is zal ik deze post aanpassen, 'k Moet wel erg mazzel hebben als ie nu stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-09 16:20

thommich

Belg

emreorhan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:13:
De power knop bovenaan de telefoon doet heel raar!, heb deze toestel al ongeveer 2 maanden, maar sinds vorige week moet ik om de screen te unlocken 2/3 keer de powerbutton indrukken, anders pakt hij hem niet. Of ik moet super hard drukken, dan pas werkt hij. Ik heb op XDA forums gelezen dat meerdere mensen precies hetzelfde hebben. Wie heeft dit ook, en kan dit opgelost worden?
Herkenbaar. Ik had hetzelfde probleem, dit werd steeds erger tot de powerknop helemaal niet reageerde. Contact opgenomen met HTC. Deze kenden het probleem niet (zeiden ze ;) ). Toestel werd opgehaald en 3 weken later na een boardswap teruggebracht. Alles binnen garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Vraagje aan de mensen die 'm overgeklokt hebben:
Merk je nou in het dagelijks gebruik ook daadwerkelijk een flinke prestatieverbetering? Zo ja, waar komt dat vooral in terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja, ik merkte wel een verschil tussen 1 en 1.5GHz, nu merk ik weer een verschil tussen 1.5 en 2GHz.
Alles komt iets meer smooth over, programma's laden sneller en tijdens browsen merk ik dat pagina's sneller op 't beeld staan. Spelletjes speel ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.

Het is niet zo dat de mijne nu ineens 1x zo snel is maar er zit wel merkbaar verschil in.
't Blijft natuurlijk een gebruikservaring, dus wellicht is er ook sprake van een placebo effect.

Met de bijvoorbeeld de AnTuTu benchmark haalt de mijne op 2GHz 5110 en op 1GHz 3507 punt... tja...
Voor een deel doe ik overclocken "omdat het kan" niet omdat het echt nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 23-10-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Misschien vanmiddag 'n One V bestellen voor moeders... Tijd voor een smartphone vind ik, zelf heb ik One X, vriend van mij een One V en misschien is dat wel wat voor m'n moeder... Eerst even laten zien en dan de knoop doorhakken. Heb er eentje op het oog voor een mooie prijs, dus even kijken of ze het wat zou vinden, zo'n V!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de gmail agenda van iemand anders op mijn telefoon bekijken (diegene heeft mij toestemming gegeven), maar het lukt mij niet dit te doen. Kan dit wel op mijn HTC? Op mijn Samsung lukte dit namelijk wel.
Ik kan wel een ander account toevoegen, maar dan heb ik ook het wachtwoord nodig, het gaat mij alleen om het delen van agenda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
OMG, ik had gisteren No-frills CPU Control geïnstalleerd en overklocked. Alles werkte prima.
Maar ik deed net even me telefoon rebooten. En nu start hij niet meer op! Ik zit alle knoppen in te houden, maar niks werkt. Als ik hem in de oplader doe, gaat led lichtje ook niet aan. Hoe krijg ik hem weer aan? Voelt echt klote even zonder mobiel ;(((

En trouwens, waar is de zoekknop gebleven om binnen deze topic te zoeken? Ik kan hem niet meer vinden ;s

[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 25-10-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik kan je waarschijnlijk niet helpen, maar welke kernel, recovery en rom draaide je en na welke instellingen zijn je problemen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Rom: myONEv RC5.0 FX (2.22.707.2 CL92876 release-keys)
Kernel-version 3.0.16-Titanium-KISS-USB maxl@xps #201208042344 PREEMPT
en CWM Build 6

Max: 1,498GHz
Min: 245MHZ
Governor: smartassV2
I/O scheduler: sio

Als het goed is.

Ik neem aan dat die gebricked is? ;((

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 25-10-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja waarschijnlijk wel. Iets dergelijks heb ik ook gehad.

Als je hem aan je PC hangt, wat geeft ie dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Op deze pc, gaf hij de 1e x dacht ik wel een melding. Iets van niet de juiste drivers geïnstalleerd ofzo geloof ik. Maar als ik hem nu aansluit, gebeurd er helemaal niks.. :(

Ik denk dat ik zo langs de winkel ga. Iemand ervaringen hiermee? Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik geroot en overclocked heb.

/edit
Ik zie wel in apparaatbeheer bij overige apparaten "QHSUSB_DLOAD" staan.

[ Voor 11% gewijzigd door xileS op 25-10-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Welke drivers? QHS_USB_DLOAD-drivers misschien? Dan is ie idd gebrickt. Heb ik ook gehad. Er is een kleine kans dat je hem kunt restoren. Ik heb gehoord dat dat vooral werkt als de brick is gekomen doordat je volume up + power button in hebt gehouden. Lees dit maar eens door:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1729847
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1788227

Die fix werkte bij mij niet, heb toen even op IRC gebabbeld met de makers van die tool en die zeiden dat ik hem moest RMA'en. Heb ik dan dus ook gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 25-10-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:34:
Ik wil graag de gmail agenda van iemand anders op mijn telefoon bekijken (diegene heeft mij toestemming gegeven), maar het lukt mij niet dit te doen. Kan dit wel op mijn HTC? Op mijn Samsung lukte dit namelijk wel.
Ik kan wel een ander account toevoegen, maar dan heb ik ook het wachtwoord nodig, het gaat mij alleen om het delen van agenda's.
Kan hij/zij de agenda niet delen met jou (dus via je google agenda, eventueel op de pc)? Dan kan je hem gewoon in jouw agenda bekijken, en op die manier ook op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Compizfox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:06:
Welke drivers? QHS_USB_DLOAD-drivers misschien? Dan is ie idd gebrickt. Heb ik ook gehad. Er is een kleine kans dat je hem kunt restoren. Ik heb gehoord dat dat vooral werkt als de brick is gekomen doordat je volume up + power button in hebt gehouden. Lees dit maar eens door:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1729847
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1788227

Die fix werkte bij mij niet, heb toen even op IRC gebabbeld met de makers van die tool en die zeiden dat ik hem moest RMA'en. Heb ik dan dus ook gedaan.
Toevallig toen ik net me bericht ging editen met de drivers, had jij het al gepost. Maar hmm, gebrickt dus. Die tool werkt met ubuntu, ik ga straks even proberen thuis. Thanks voor de info. Anders ga ik terug naar de winkel. Zit nu compleet zonder mobiel ;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Balen man... Hopen dat ie snel en kosteloos gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Truukje met Ubuntu werkt helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

De fix van Unlimited bedoel je? Was bij mij ook.

Ik raad je aan om het via HTC op te lossen, dan komt een koerier mooi bij je langs en hoef je hem niet op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Oh is dat beter ja? Ik wou straks misschien nog langs de winkel in de kalverstraat, had hem bij telefoonkopen.nl gekocht. Had al gebeld, dan ben ik hem wel een tijdje kwijt en geen leentoestel ;(.

Doen ze bij htc moeilijk over toestellen die geroot zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 25-10-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
thommich schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:41:
[...]

Herkenbaar. Ik had hetzelfde probleem, dit werd steeds erger tot de powerknop helemaal niet reageerde. Contact opgenomen met HTC. Deze kenden het probleem niet (zeiden ze ;) ). Toestel werd opgehaald en 3 weken later na een boardswap teruggebracht. Alles binnen garantie. :)
bedankt voor je antwoord, met de tijd zal ik dan merken wat er verder gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

xileS schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:05:
Oh is dat beter ja? Ik wou straks misschien nog langs de winkel in de kalverstraat, had hem bij telefoonkopen.nl gekocht. Had al gebeld, dan ben ik hem wel een tijdje kwijt en geen leentoestel ;(.

Doen ze bij htc moeilijk over toestellen die geroot zijn?
Nou kijk, als je hem gebrickt hebt op die manier, is je bootloader corrupt geraakt. Daardoor kunnen ze niet eens meer zien dat je hem geunlocked hebt.

Dat denk ik in ieder geval. Bij mij deden ze bij Dynafix er niet moeilijk over. Ze hebben een boardswap gedaan bij mij. Ongeveer een week later had ik hem weer terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 25-10-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ok thanks voor de info, ben benieuwd. Ik heb zonet een afspraak met HTC gemaakt om hem zaterdag op te laten halen. Duurt gemiddeld 2 weken zei ze.

Ik had niet gedacht dat ik hem zo makkelijk kon bricken. Hij draaide gewoon prima op max 1.498 GHz met No Frills, totdat ik de volgende dag ging rebooten door de powerknop lang ingedrukt te houden tot die ging herstarten. Laatste wat ik zag was de opstartanimatie, geen idee wat daarna gebeurde.

[ Voor 50% gewijzigd door xileS op 26-10-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:47
Zo, vanmorgen maar eens CM9 erop geflashed.
Ik werd die Sense-boel toch maar wat zat. Bloated software die minder vlot draait dan het origineel.... :w

Alles lijkt super te werken (inclusief 720p video), dus we houden het hier maar even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Bluefall schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:16:
Ik werd die Sense-boel toch maar wat zat. Bloated software die minder vlot draait dan het origineel.... :w

Alles lijkt super te werken (inclusief 720p video), dus we houden het hier maar even bij.
Heb je hem over geclock? Heb namelijk de laatste tijd dat hij me front niet goed weer geeft dus me tekst half is... Schijnt in CM9 een bekend probleem te zijn...

Bedoel dit:

i47.tinypic.com/10cq781.png
i50.tinypic.com/jtqeev.png
i45.tinypic.com/xnypsp.png
i49.tinypic.com/35clyz5.png

[ Voor 11% gewijzigd door Chris89 op 02-11-2012 20:40 . Reden: screenshot bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Bluefall schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:16:

Welke ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:47
Geen overclock.
Intussen nog geen vreemde zaken zien verschijnen,

Het is CM9 van Lloir: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1757323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Heeft precies een weekje geduurd :D
Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/6158/imag1151.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom kreeg jij wel zo'n mooie doos en ik niet? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 03-11-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hahahaha, jaa hij is mooi he :D

Thanks voor de tip om via HTC te regelen, dit ging best wel rap. Via de winkel had denk ik wel 2 of 3 weken kunnen duren.

Trouwens er is een boardswap gedaan door Dynafix en viel gewoon onder garantie :)

[ Voor 21% gewijzigd door xileS op 03-11-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:37:
Ik had niet gedacht dat ik hem zo makkelijk kon bricken. Hij draaide gewoon prima op max 1.498 GHz met No Frills, totdat ik de volgende dag ging rebooten door de powerknop lang ingedrukt te houden tot die ging herstarten. Laatste wat ik zag was de opstartanimatie, geen idee wat daarna gebeurde.
Dat is een soft-reset toch? Die manier van rebooten zou ik afleren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hoe kan ik dan beter rebooten? Meestal doe ik powerknop inhouden en dan opnieuw opstarten klikken. Maar merkte dat met custom rom ook ging rebooten als je langer inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Iemand mag me verbeteren als ik er naast zit, maar volgens mij doe je met de powerknop ingedrukt houden altijd een soft reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waar hebben jullie twee het over? :P

Als je vanuit het menu reboot (dus power-knop inhouden --> Reboot kiezen uit het lijstje) doe je een soft reboot.

Een hard reboot zou zijn de batterij eruit halen, maar omdat bij de One V niet kan zit er een ander mechanisme in. Als je 5 seconden lang de power-knop inhoudt, gaan op een gegeven moment de soft keys knipperen en bij langer inhouden doe je een hard reset.

Dat laatste is dus alleen nodig als je telefoon is vastgelopen oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 04-11-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:17:
Waar hebben jullie twee het over? :P

Als je vanuit het menu reboot (dus power-knop inhouden --> Reboot kiezen uit het lijstje) doe je een soft reboot.

Een hard reboot zou zijn de batterij eruit halen, maar omdat bij de One V niet kan zit er een ander mechanisme in. Als je 5 seconden lang de power-knop inhoudt, gaan op een gegeven moment de soft keys knipperen en bij langer inhouden doe je een hard reset.

Dat laatste is dus alleen nodig als je telefoon is vastgelopen oid.
Ik zeg iig niet dat je door de powerknop ingedrukt kan houden een hard-reset doet.

Batterij eruit halen is sorft-reset, powerknop ingedrukt houden is soft-reset.
Als je je phone wil rebooten zou ik dit niet doen door de powerknop ingedrukt te houden totdat ie een soft-reset doet, maar door de powerknop ingedrukt te houden totdat je "opnieuw opstarten" kan kiezen uit het lijstje.
Maar ik ben het wel met je eens dat ik nu enorme mieren aan het neuken ben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Rare definitie imho. Dat wat zij onder hard-reset verstaan is een full wipe, en wat zij een soft-reset noemen is gewoon een hard reboot (of te wel hard reset)

Maar ja, wie ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jullie maken me beetje in de war xD. Ik had het over rebooten, dat is volgens mij gewoon altijd een soft-reset ja. En een hard-reset is alles terug zetten naar fabrieksinstelllingen, tenminste zo heb ik het altijd begrepen sinds ik een smartphone heb.

Maar ik kan dus beter voor opnieuw opstarten kiezen uit lijstje (door powerknop even in te houden), ipv powerknop lang in te houden tot die vanzelf herstart? Meestal kies ik ook voor de 1e, maar me brick gebeurde precies na optie 2.
Is er een verschil tussen deze 2 opties dan? Want beide is gewoon een soft-reset toch, want Chris.nl raadde me hierboven aan om die manier van rebooten af te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Los van het feit of het nou wel hard reset heet of niet (ik zal de term 'hard reboot' gebruiken),

Als je de telefoon reboot via het menuutje is het een soft reboot. Dit kun je vergelijken met je PC rebooten.
Als je je telefoon reboot door de powerknop lang in te houden, is het een hard reboot. Dat kun je vergelijken met de reset-knop op je PC (of de de spanning eraf halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
aah thanks, dat is een hele duidelijke vergelijking.
'Hard reboot' heeft denk ik bij mij wel voor die brick gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:51:
Los van het feit of het nou wel hard reset heet of niet (ik zal de term 'hard reboot' gebruiken),

Als je de telefoon reboot via het menuutje is het een soft reboot. Dit kun je vergelijken met je PC rebooten.
Als je je telefoon reboot door de powerknop lang in te houden, is het een hard reboot. Dat kun je vergelijken met de reset-knop op je PC (of de de spanning eraf halen)
Jaaaaaaa nu ben ik het helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris89 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:20:
[...]

Heb je hem over geclock? Heb namelijk de laatste tijd dat hij me front niet goed weer geeft dus me tekst half is... Schijnt in CM9 een bekend probleem te zijn...

Bedoel dit:

i47.tinypic.com/10cq781.png
i50.tinypic.com/jtqeev.png
i45.tinypic.com/xnypsp.png
i49.tinypic.com/35clyz5.png
Glitches heb ik ook last van, maar dat is known issue als ik het lijstje moet geloven.
Ik heb hem ook O/C'd. Moet zeggen dat met laatste CM9 (Final) dit (nog) niet is opgetreden....

CM10 is ook aardig onderwerk, alleen werkt video nog niet. Bij CM9 crasht de camera ook nog wel eens trouwens bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:16:
[...]

Glitches heb ik ook last van, maar dat is known issue als ik het lijstje moet geloven.
Ik heb hem ook O/C'd. Moet zeggen dat met laatste CM9 (Final) dit (nog) niet is opgetreden....

CM10 is ook aardig onderwerk, alleen werkt video nog niet. Bij CM9 crasht de camera ook nog wel eens trouwens bij mij.
Draai zelf de final maar heb de glitches gewoon 5 tot 6 keer per dag... Begint dus hinderlijk te worden maar ik wil niet terug naar Sence.... en CM10 is de camera nog niet goed en deze gebruik ik wel heel veel...
Ohja CM9 is trouwens overgeclock naar 1.5 ghz load en idle min.

CM9 is mijn camera nog niet gecrasht...

**EDIT: CM10 is alleen filmen niet goed? Fotos kan al wel?
**EDIT2: Finaly de changelog van CM10 staat de camera is gefixt :)
zie: http://forum.xda-develope...hp?p=30272616&postcount=4

[ Voor 11% gewijzigd door Chris89 op 04-11-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hebben jullie hier ook last van?
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/1396/sam0907w.jpg
Volgens mij had ik dit eerst niet voor reparatie, of tenminste niet zo erg (op foto lijkt iets minder erg).
Er zit nu ook al allemaal troep tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

xileS schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:43:
aah thanks, dat is een hele duidelijke vergelijking.
'Hard reboot' heeft denk ik bij mij wel voor die brick gezorgd.
Vreemd. Ik heb wel gehoord dat die brick kan komen door het inhouden van volume up + power, ipv volume down + power (Om in hboot te komen).

Bij mij ging het spontaan, btw.
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:16:
[...]

Video opnemen bedoel je? Dat is toevallig in de laatste CM10 build van Maxwen opgelost (Max heeft CM10 overgenomen van Lloir, die zich nu gaat richten op UJelly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Hello folks,

Ik ben sinds juni in het bezit van de HTC One V. Op wat bugs die met software-updates verholpen konden worden ben ik tot vandaag zeer tevreden. Sinds een paar uur kan de telefoon mijn KPN simkaart niet meer herkennen. In andere toestellen wordt deze wel herkend, en andere simkaarten worden herkend in mijn HTC One V. Heb het helaas niet met andere KPN simkaarten kunnen proberen, maar wel met een T-Mobile en Telfort. Het toestel en software is helemaal up to date.

Nu lees ik dat meer mensen problemen hebben met KPN simkaarten, maar in die gevallen leek het probleem zich altijd al direct voor te doen zodra mensen het toestel nieuw hebben. Bij mij speelt het pas sinds vandaag terwijl ik het toestel al enkele maanden heb.

Zijn er nog oplossingen die ik zelf kan toepassen? Het gaat helaas om mijn zakelijke nummer die ik morgen weer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hmm, ik weet niet meer welke KISS kernel ik de vorige x erop had, maar deze die ik er nu erop heb, heeft standaard al OC aan zie ik. Zou het daardoor kunnen komen? want ik had No Frills geïnstalleerd en de volgende dag was die gebrickt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Kiss kernel draai ik al vanaf het begin en draai zelfs nog een kernel die hier gepost is met overclock naar 2.0 ghz.... Nooit geen problemen mee gehad!! Maar heb niet op de hoogte wat No Frills doet...
CM9/10 clock hem namelijk zelf al over.... Staat gewoon in de opties.

Draai nu CM10 met een Hellboy kernel :) Tot nu toe is hij onwijs snel!!! Bevalt me goed dus :)
Maar is net de 2de dag dat ik hem draai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Moet je dan iedere keer weer al je apps opnieuw installeren en je settings instellen? Is dat niet onwijs veel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bij de meeste nieuwe builds kun je hem er gewoon overheen flashen. Ik draai nu ook de laatste CM10 van Maxwen met de Hellboy kernel, zonder wipe vanaf CM10 118 (van Lloir)

Lloir zei wel dat als je vanaf CM10 118 over wilde stappen naar UJelly, je wel een wipe moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind juli heb ik met ook een HTC One V aangeschaft en was uitermate tevreden met het toestel. Het is ook mijn allereerste smartphone, dus er ging een hele wereld voor me open :-). Ik gebruik hem 90% van de tijd als telefoon, voor sms, agenda en mp3-speler en uiterst zelden gebruik ik hem om te surfen. Nu, de eerste 3 maanden was ik heel tevreden over de batterijduur: ik zweer het, als ik de telefoon enkel gebruikte voor sms en agenda ging hij tot 5 (!!) dagen mee. In periodes dat ik hem gebruik als mp3-speler dan ging hij 2,5 à 3 dagen mee, waarbij de mp3-speler minstens 15 uur gebruikt werd. Ik was natuurlijk enorm tevreden met die batterij.

Maar nu, sinds een week of zo presteert de batterij - naar mijn gevoel - ondermaats. Bij gewone stand by haalt hij met moeite 24h!! En dit na een volledige nacht opladen. Wanneer ik de muziekspeler gebruik (gisteren een uur of 5-6), was de batterij na een uur of 16 al zo goed als leeg!

Ik had al contact opgenomen met de HTC helpdesk, maar daar doen ze precies of dit normale prestaties zijn (gemiddeld 24 h autonomie zeiden ze daar). Ik kreeg wel een aantal tips over apps afzetten, helderheid verminderen (stond sowieso al heel laag), time out verlagen,... maar ik zou niet weten wat er sinds een week gebeurd is, buiten het feit dat mijn batterij aan het aftakelen is. Ook wat de geactiveerde apps betreft kan ik niet veel minder afsluiten... en sowieso staat wi-fi enkel aan als ik hem echt nodig heb.

Ik ga nu volgende week terug naar het verkooppunt (Mediamarkt) gaan in de hoop dat er nog iets aan te verhelpen valt, maar als ik zie dat er sommigen onder jullie al vanaf dag 1 met een lage autonomie zitten vrees ik dat ze mijn klacht niet gaan aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

1 tot 2 dagen is inderdaad de normale batterijduur. 5 dagen vind ik onwaarschijnlijk veel, maar als jij het zegt... :P

Mijn One V haalt eigenlijk alleen zo'n 2-3 dagen als ik hem helemaal niet gebruik, dus als ik het scherm nooit aanzet.

Ik laad hem toch elke nacht op (is wel een must als je niet met een lege accu wilt komen te zitten bij een smartphone), dus het maakt mij niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Die van mij haalt een hele dag niet eens, ik moet hem altijd tussendoor opladen ;(. Ik heb het gevoel dat dit door WhatsApp komt en vooral de groepsgesprekken daarvan. Ik zou al heel blij zijn als die van mij 16 uur redt. Vooral als ik buiten aan het reizen ben, gaat het zeer rap. Ik ben dan genoodzaakt om 3G tijdelijk uit te zetten.

Sinds pas heb ik mySENSE RC1.0, met KISS kernel op me One V. Ik ervaar toch veel problemen met traagheid en dat sense vaak vastloopt (als ik terug ga naar homescherm, staat er "laden" in beeld). Ik heb zelfs problemen met nummerherkenning, hij geeft vaak pas heel laat weer door wie ik gebeld wordt.
Ik heb veel apps terug gezet met backups van TB, ik weet niet of dat veel uitmaakt? Want ik heb wel gewoon een full wipe gedaan.

Iemand anders een veel betere aanrader qua ROM? Al die effecten zijn wel leuk enzo, maar heb liever dat alles veel soepeler en sneller is en het is ook dat ik Sense heel erg gewend ben. Ik zie wel vaak CM voorbij komen, maar daar zijn ook nog veel problemen mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Ik draai volledig Stock. (Wel met alle updates) en af en toe is het openen van de berichten op m'n One V enorm traag. Dan duurt het soms meer dan een minuut voor het gesprek geladen is. Zelfs als ik alle andere apps afsluit. Ook bij taakbeheer geeft Android aan dat er meer dan voldoende geheugen vrij is...

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij me vorige rom had ik daar ook last van, bij mij hielp het om Viber te deinstalleren. Maar ik heb het weer soms volgens mij en ik heb geen Viber erop staan ;s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

xileS schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:49:
Iemand anders een veel betere aanrader qua ROM? Al die effecten zijn wel leuk enzo, maar heb liever dat alles veel soepeler en sneller is en het is ook dat ik Sense heel erg gewend ben.
Ik zou zeggen Cyanogenmod 10 (van Maxwen) of UJelly (gebaseerd op CM10, van Lloir)
Ik zie wel vaak CM voorbij komen, maar daar zijn ook nog veel problemen mee toch?
Wat voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik zag vaak voorbij komen dat wifi, camera, gps of iets anders niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

xileS schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:08:
Ik zag vaak voorbij komen dat wifi, camera, gps of iets anders niet werkte.
Eerst werkte video's opnemen niet, maar dat is gefixed sinds de CM10 build van Maxwen.

Dingen als bluetooth, Wi-Fi, GPS e.d. liggen meer aan de kernel dan aan de ROM. Met de Hellboy kernel werkt iig alles bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Is dat deze? Interface is denk ik direct veel anders. Ik ben namelijk sense veel te gewend. Ik probeer denk ik straks nog om mijn huidige rom te herinstalleren en dan zonder backup terug te zetten met TB, want schijnt daar aan te kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jup, dat is CM10 van Maxwen. Lloir is de topicstarter, maar Maxwen heeft de development overgenomen.

Interface is niet echt anders. Het enige wat anders is, is eigenlijk het lock screen en de launcher, mocht je Sense ook gebruiken als launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
@Compizfox, zoals ik lees gebruik jij de Hellboy kernel? Ben je daar tevreden over?
Ik heb namelijk het idee dat me baterij veel harder gaat met die kernel dan met KISS...

Zit er dus over na te denken om terug te gaan naar KISS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nooit echt bijgehouden, ik laad mijn telefoon elke nacht op, en tot nu toe heeft hij elke dag nog de nacht gehaald op batterij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Compizfox schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:25:
Nooit echt bijgehouden, ik laad mijn telefoon elke nacht op, en tot nu toe heeft hij elke dag nog de nacht gehaald op batterij :P
Okee nja ga nu weer terug naar KISS.
Er is vandaag trouwens een nieuwe versie van CM10 uit, kun je die gewoon over je bestaande heen flashen zonder te swipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wipen bedoel je? :P

Geen idee, probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Compizfox schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:35:
Wipen bedoel je? :P

Geen idee, probeer het eens.
Apps optimaliseren dus ga der vanuit dat het daarna gewoon werkt :)
En bedoel wipen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Heb nu CM10 met hellboy kernel erop staan, ziet er allemaal heel leuk en slim uit. Maar ben het helemaal niet gewend, ik denk er nu al over om terug naar sense te gaan xD. Mijn fotofolders en facebookcontacten zijn daar ook al beter geïntegreerd enzo. Toetsenbord is zelfs wennen, en merkte dat chinees typen niet werkte (of het lukt me niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
xileS schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:16:
Heb nu CM10 met hellboy kernel erop staan, ziet er allemaal heel leuk en slim uit. Maar ben het helemaal niet gewend, ik denk er nu al over om terug naar sense te gaan xD. Mijn fotofolders en facebookcontacten zijn daar ook al beter geïntegreerd enzo. Toetsenbord is zelfs wennen, en merkte dat chinees typen niet werkte (of het lukt me niet).
CM10, contacten worden niet automatisch gesync met je telefoon vanuit FB inderdaad. (is er uitgehaald wegens pricancy of iets in die trant door Google, iedere versie van 4.1.2 heeft dit)
Er is wel een oplossing voor: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1948721
Heb ik zelf ook gedaan!

Chinees zou moeten werken na mijn weten.
Toetsenbord is gewoon ruk, dat geef ik toe... Maar ik gebruik SwiftKey (betaalde versie), is te downloaden. Link mag ik niet posten maar google is je vriend.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris89 op 12-11-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Thanks voor de FB tip, zal er later nog naar kijken. Er is in de play store ook een app, die ongeveer hetzelfde doet zag ik.

Nou ik krijg chinees niet aan het werk. Als ik het selecteer, meldt die gelijk dat die gestopt is. Ik merk toch wel dat ik de sense toetsenbord veel te gewend ben, heb het nooit anders gehad op android.

/edit
Hmm waar ligt dat toch steeds aan. Zelfs met CM10 werkt nummerherkenning niet goed ;s. Ik werd net gebeld en zag alleen het nummer staan, pas als ik al opgehangen heb zie ik pas de naam staan.
Ik heb alle contacten op google contacts staan.

[ Voor 20% gewijzigd door xileS op 12-11-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 16:58
Sterk toestel hoor. in nacht van zondag op maandag met carnaval van ik denk wel 1,5-2m op de vloer geflikkerd toen ik op een bank aan het praten was met iemand.
Er is werkelijk waar geen krasje te bekennen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 13-11-2012 18:48 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al een tijdje dit toestel in bezit. eindelijk besloten om ook hier op CM10 te flashen (heb het al eerder op me vorige toestel gedaan (CM7 maar het idee is hetzelfde) dus ik alles wipen, installeren, gapps erover heen. ik denk van: klaar is lars. niet dus... heb hele grote memory leak problemen, zit constant vast op 0,00 bytes free ram. ook al vragen gesteld op xda, maar niemand weet iets (meerdere mensen hebben het probleem). alle oplossingen die voorgedragen zijn op xda al geprobeerd (zram, agressieve parameters voor android memorykiller etc.) dus toen dacht ik eens even vragen of iemand hier ideeën heeft.

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Hoe heb je geflasht?
Even wat duidelijker zijn want dit word voor ons gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh excuus had inderdaad duidelijker moeten zijn :P
vanaf stock:
bootloader unlocked
cwm flashed via one v toolkit.
cm10 kernel flashed via one v toolkit.
reboot in recovery.
cm10 flashed.
gapps flashed.
rebooted in rom.
hierna ging meteen alles erg langzaam. (app lijst laden, lockscreen aan/uit etc.) dus heb ik in de instellingen gekeken waarna bleek dat ik constant maximaal 50 bytes free ram had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:20:
vanaf stock:
bootloader unlocked
reboot in recovery.
cm10 flashed.
gapps flashed.
rebooted in rom.
hierna ging meteen alles erg langzaam. (app lijst laden, lockscreen aan/uit etc.) dus heb ik in de instellingen gekeken waarna bleek dat ik constant maximaal 50 bytes free ram had.
Hoe heb je de bootloader unlocked?
Welke kernel draai je?
Welke versie van CM10 draai je?
Welke versie CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bootloader unlocked via officiele htc procedure.
hellboy kernel.
nieuwste cm10 van maxwen (2012/11/15)
cwm 5.8.4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:37:
bootloader unlocked via officiele htc procedure.
hellboy kernel.
nieuwste cm10 van maxwen (2012/11/15)
cwm 5.8.4.5
Kernel is dat deze: boot-HELLBOY-CM10-201211160001.img
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1954967
CM10 is dat deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1835285
Dit is de GSM versie dat is de juiste. CDMA wordt niet gebruikt in Nederland

Volgende stappen doorlopen?:

install kernel
full wipe
flash rom
reboot into rom
reboot back into recovery
flash gapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad die kernel en cm10. en inderdaad ook die stappen doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:20:
vanaf stock:
bootloader unlocked
reboot in recovery.
cm10 flashed.
gapps flashed.
rebooted in rom.
Zo te lezen ben je vergeten te wipen. Dus vanuit clockworkmod wipe/factory reset èn via advanced de dalvik cache wissen. Daarna opnieuw cm10 flashen en rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had hiervoor al aangegeven ook full wipe uitgevoerd te hebben. toch bedankt voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09

Sabbi

je denkt aan mij.

En als je via Settings>about phone kijkt zie je bij kernel version en cm version de verwachte hellboy en CM versienummering staan? Het zou bv kunnen dat je alleen de kernel voor één boot gestart heb ipv echt geflasht.

Ik zit zelf nu nog op de CM build van 4 nov (heeft build no. 20121101) en hellboy 201211040244, maar die werkt goed voor mij, dus nog geen reden gehad om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de settings komen inderdaad overeen met wat er zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Sabbi schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:21:
En als je via Settings>about phone kijkt zie je bij kernel version en cm version de verwachte hellboy en CM versienummering staan? Het zou bv kunnen dat je alleen de kernel voor één boot gestart heb ipv echt geflasht.

Ik zit zelf nu nog op de CM build van 4 nov (heeft build no. 20121101) en hellboy 201211040244, maar die werkt goed voor mij, dus nog geen reden gehad om te updaten.
Draai hier het nieuwste van het nieuwste... Vandaag de laatste Hellboy erin geflasht en werkt gewoon vlekkenloos...

Snap dus niet zo goed wat er aan de hand is...
Al eens opnieuw geprobeerd het hele proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook al opnieuw geprobeerd inderdaad (op cwm flashen bootloader unlocken na uiteraard)
zijn ook maar enkele mensen die het probleem hebben, en voor die mensen is het een erg hardnekkig probleem. erg vreemd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

thommich schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:10:
Ik draai volledig Stock. (Wel met alle updates) en af en toe is het openen van de berichten op m'n One V enorm traag. Dan duurt het soms meer dan een minuut voor het gesprek geladen is. Zelfs als ik alle andere apps afsluit. Ook bij taakbeheer geeft Android aan dat er meer dan voldoende geheugen vrij is...

Iemand tips?
Ondertussen zelf ontdekt dat het toestel rebooten het probleem tijdelijk verhelpt. Nu eenmaal per week rebooten ofzo en dan werkt het vlot. Idiote programmering in feite 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
thommich schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:56:
[...]

Ondertussen zelf ontdekt dat het toestel rebooten het probleem tijdelijk verhelpt. Nu eenmaal per week rebooten ofzo en dan werkt het vlot. Idiote programmering in feite 8)7
Doe eens een factoryreset! Misschien werkt dat wel...
Het bijna niet zo zijn dat geheugen vol loopt... Android sluit namelijk zelf de applicaties af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Zojuist is systeemupdate 2.22.401.2 (Android 4.0.3) vrijgegeven. Iemand enig idee wat de changelog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Staat erbij: "Stability improvements".

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Heb 'm ook zojuist geinstalleerd. Ben benieuwd. Enige wat van mij echt verbeterd mocht worden is dat gigantisch trage (tot niet) laden van contacten en sms-berichten
-edit- en dat lijkt niet veranderd -O-

[ Voor 77% gewijzigd door mcDavid op 23-11-2012 17:54 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste